18 maart - 23.00 De koerswijziging van het vermiste vliegtuig van Malaysia Airlines was ingesteld in de boordcomputer. Het is nog niet duidelijk of dat gebeurd is voor of tijdens de vlucht. De nieuwe ontdekking maakt duidelijk dat de piloten geen abrupte wijziging hebben ingezet.
18 maart - 16.30 Thailand heeft een signaal van een onbekend vliegtuig op de rader opgevangen kort nadat het toestel van Malaysia Airlines was verdwenen. Dat zei een woordvoerder van de Thaise luchtmacht vandaag tegen nieuwszender CNN. Wanhopige familieleden van de Chinese passagiers van het vermiste vliegtuig van Malaysia Airlines hebben vandaag gedreigd met een hongerstaking als de Maleisische autoriteiten niet meer duidelijkheid geven over wat er is gebeurd
18 maart - 15.30 Residents of the remote Maldives island of Kuda Huvadhoo in Dhaal Atoll have reported seeing a "low flying jumbo jet" on the morning of the disappearance of the Malaysia Airlines flight MH370. They said that it was a white aircraft, with red stripes across it – which is what the Malaysia Airlines flights typically look like.
18 maart - 14.00 Investigators have discovered the runways of five airports near the Indian Ocean loaded into Captain Zaharie Ahmad Shah’s home-made flight simulator, a Malay daily reported today.. “The simulation programmes are based on runways at the Male International Airport in Maldives, an airport owned by the United States (Diego Garcia), and three other runways in India and Sri Lanka, all have runway lengths of 1,000 metres.
“We are not discounting the possibility that the plane landed on a runway that might not be heavily monitored, in addition to the theories that the plane landed on sea, in the hills, or in an open space,” the source was quoted as saying.
Although Defence Minister Datuk Seri Hishammuddin Hussein denied yesterday that the plane had landed at US military base Diego Garcia, the source told the daily that this possibility will still be investigated based on the data found in Zaharie’s flight simulator software.
Situatie in het kort:
Sinds zaterdagochtend 8 maart 01:21 (GMT +8) wordt een Boeing 777-200ER van Malaysian Airlines vermist. De laatste waarneming via de transponder vond plaats om deze tijd midden boven de Golf van Thailand. De vlucht opgestegen vanaf Kuala Lumpur International Airport met bestemming Peking (ETA 06:30), verdween van de radar 24 minuten nadat het ACARS-systeem was uitgeschakeld (01:07). Grondradar heeft het vliegtuig om 02:40 waargenomen in de Straat van Malakka ten noordwesten van het Maleise schiereiland. Vermoed wordt dat de bemanning en/of kapers onder de passagiers het vliegtuig doelmatig van de communicatie afgesloten. Het vliegtuig is om 08:11 op satellietbeelden gepingd in een halve cirkel ten noorden en zuiden van KL; boven Centraal-Azië dan wel zo'n 1500 km ten westen van Australië. Het is niet duidelijk of op dit moment het vliegtuig nog in de lucht was of op land is geregistreerd. Het onderzoek spitst zich sinds zaterdag 15 maart toe op de piloten en passagiers aan boord, met als doel de afgelegde route nader te bepalen en de motieven te achterhalen. De Maleisische regering wordt door verschillende landen bekritiseerd om hun lakse, tegenstrijdige en onduidelijke berichtgeving en acties.
Persconferentie Avherald:
• 25 landen zijn betrokken bij de zoekactie, (voorheen waren dit er 14) • Er wordt in de territories van 11 landen gezocht. • Het vliegtuig had de geplande hoeveelheid kerosine aan boord. Er was niets extra's getankt. • Focus is nu op crew en passagiers. • De flight simulators van beide piloten zijn thuis uit elkaar gehaald en op een andere (investigation) plaats weer in elkaar gezet en worden momenteel onderzocht. • Er is geen contact gezocht door eventuele verdachten, geen losgeld of andere zaken ge-eist. • Er was géén uitzonderlijk belangrijke cargo on board. • Het door satellieten ontvangen signaal kan verstuurd zijn terwijl het vliegtuig aan de grond stond. • Piloten hebben niet verzocht samen te vliegen. Kans dat ze beiden in het complot zitten lijkt dus uitgesloten.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eerdere kapingen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Woord van dank
Iedereen die aan het topic heeft meegewerkt, d.m.v. nieuwslinks, technische kennisoverdracht en nuttige plaatjes en video's wordt hartelijk bedankt.
De OP is het resultaat van ruim 8 dagen hard teamwork en tracht de lezer te informeren van:
• Laatste nieuws - vaak geupdate - bovenaan zodat je niet het hele topic doorhoeft • Achtergronden - technische informatie is voor de geinteresseerde leek om wijzer te worden • Eerdere gebeurtenissen waar we wat van kunnen leren
Vermoedelijke locatie vliegtuig - speculatie door verscheidene FOK!kers:
Falco - Tibet:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Co_OL - Noord-Korea:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. El_Matador - Voorheen: Gobiwoestijn, China/Tibet - geslaagde kaping 56% kans - nu: Ruzie tussen de piloten en in de Indische Oceaan gestort. :
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. eight - Noordelijke Indische Oceaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. DeParo - Centraal Indische Oceaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Arthur_Spooner - Zuidelijke Indische Oceaan - tussen Diego Garcia en Australië:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Mr.Banaan_1 - Christmas of Cocos Island - Zuidelijke Indische Oceaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.MrTorture - Straat van Malakka, tussen Penang en Sumatra:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.MartijnA3 - Zuidelijke Indische Oceaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Uccie - grensgebied Myanmar, India en China - neergestort
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Marrije:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Maleisische overheid:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.===================================================================
De winnaar van de speculatiewedstrijd krijgt deze zomer (mits het vliegtuig dan gevonden is ) een Colombiaanse lekkernij.
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
Volgens de beschrijving op Tomnod zou een spoor er zo uit zien :
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
Begin nu inderdaad te denken dat het een oliespoor is. Tomnod doet wat vaag. Bovenste deel is behoorlijk donker eronder wat lichter :
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
Op donderdag 20 maart 2014 11:11 schreef Razor21 het volgende: Begin nu inderdaad te denken dat het een oliespoor is. Tomnod doet wat vaag. Bovenste deel is behoorlijk donker eronder wat lichter :
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
Ik vind het geen veilig gevoel dat we helemaal overgeleverd zijn aan de piloot en dat als hij kwaad wil, niemand ons kan helpen. Ik wist ook niet dat het zo werkte. Dat heeft niks meer met democratie te maken, democratie is dead. Vliegtuigen kunnen bestuurd worden door dictators.
Wat ik dacht? Ik dacht dat als een vliegtuig opeens een heel andere route neemt, binnen de kortste keren F16's de lucht in vliegen.
Op donderdag 20 maart 2014 11:15 schreef Loekie1 het volgende: Ik vind het geen veilig gevoel dat we helemaal overgeleverd zijn aan de piloot en dat als hij kwaad wil, niemand ons kan helpen. Ik wist ook niet dat het zo werkte. Dat heeft niks meer met democratie te maken, democratie is dead. Vliegtuigen kunnen bestuurd worden door dictators.
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
Thank! Kun je nog steeds niet zien waar je precies zit te zoeken? En welke gebieden laten ze allemaal onderzoeken>
Nee voor mij compleet een raadsel waar ik nu ben :-)
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
Op donderdag 20 maart 2014 11:15 schreef Loekie1 het volgende: Ik vind het geen veilig gevoel dat we helemaal overgeleverd zijn aan de piloot en dat als hij kwaad wil, niemand ons kan helpen. Ik wist ook niet dat het zo werkte. Dat heeft niks meer met democratie te maken, democratie is dead. Vliegtuigen kunnen bestuurd worden door dictators.
Wat ik dacht? Ik dacht dat als een vliegtuig opeens een heel andere route neemt, binnen de kortste keren F16's de lucht in vliegen.
Op donderdag 20 maart 2014 11:15 schreef Loekie1 het volgende: Ik vind het geen veilig gevoel dat we helemaal overgeleverd zijn aan de piloot en dat als hij kwaad wil, niemand ons kan helpen. Ik wist ook niet dat het zo werkte. Dat heeft niks meer met democratie te maken, democratie is dead. Vliegtuigen kunnen bestuurd worden door dictators.
Wat ik dacht? Ik dacht dat als een vliegtuig opeens een heel andere route neemt, binnen de kortste keren F16's de lucht in vliegen.
Vanochtend reed mijn bus ook een andere route dan normaal, verbaasde me ook dat er helemaal geen politie bij kwam, had zo verkeerd af kunnen lopen dit.!
Op donderdag 20 maart 2014 11:15 schreef Loekie1 het volgende: Ik vind het geen veilig gevoel dat we helemaal overgeleverd zijn aan de piloot en dat als hij kwaad wil, niemand ons kan helpen. Ik wist ook niet dat het zo werkte. Dat heeft niks meer met democratie te maken, democratie is dead. Vliegtuigen kunnen bestuurd worden door dictators.
Wat ik dacht? Ik dacht dat als een vliegtuig opeens een heel andere route neemt, binnen de kortste keren F16's de lucht in vliegen.
Alleen ga je daar niet 900 km/u in op enkele kilometers hoogte
Klopt. Maar als een busschauffeur kwaad wil, kan hij de hele bus ook van een berg af laten rijden. En dan bedoel ik natuurlijk niet de stadsbus van Connexxion, maar in wat gevaarlijkere gebieden. Denk aan touringbussen die naar Spanje rijden en makkelijk een afslagje kunnen pakken richting de Franse bergen.
Vervang 'challenge' in de url door 'api' en je krijgt de coordinaten.
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
Op donderdag 20 maart 2014 11:15 schreef Loekie1 het volgende: Ik vind het geen veilig gevoel dat we helemaal overgeleverd zijn aan de piloot en dat als hij kwaad wil, niemand ons kan helpen. Ik wist ook niet dat het zo werkte. Dat heeft niks meer met democratie te maken, democratie is dead. Vliegtuigen kunnen bestuurd worden door dictators.
Dat geldt voor het hele leven natuurlijk. Een risico waar je mee moet leren leven. Je bent ook overgeleverd aan een arts, je zult maar een Jansen Steur treffen. Je kunt ook de verkeerde partner treffen, etc. etc.
Piloten zijn onschendbaar, zelfs als het alarm afgaat mogen ze zo doorlopen. Stel je voor, we gaan niet piloten vragen hun schoenen uit te doen, dat doe je niet.
Ik denk als nabestaanden dit te weten komen, Malaysian Airways nog een flinke schadeclaim te wachten staat.
Op donderdag 20 maart 2014 11:31 schreef Loekie1 het volgende: Piloten zijn onschendbaar, zelfs als het alarm afgaat mogen ze zo doorlopen. Stel je voor, we gaan niet piloten vragen hun schoenen uit te doen, dat doe je niet.
Ik denk als nabestaanden dit te weten komen, Malaysian Airways nog een flinke schadeclaim te wachten staat.
Alsof je een wapen nodig hebt om deze actie uit te voeren. De piloot hoeft maar 1 iemand uit te schakelen. Dat kan met blote handen als je dat wil.
Er zijn brokstukken gevonden op satellietfoto's; áls die brokstukken al nog terug te vinden zijn, dan is er nog steeds een kans dat ze helemaal niks met dit vliegtuig te maken hebben.
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own. Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur. yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer Vis een optie?
Op donderdag 20 maart 2014 11:15 schreef Loekie1 het volgende: Ik vind het geen veilig gevoel dat we helemaal overgeleverd zijn aan de piloot en dat als hij kwaad wil, niemand ons kan helpen. Ik wist ook niet dat het zo werkte. Dat heeft niks meer met democratie te maken, democratie is dead. Vliegtuigen kunnen bestuurd worden door dictators.
Wat ik dacht? Ik dacht dat als een vliegtuig opeens een heel andere route neemt, binnen de kortste keren F16's de lucht in vliegen.
Datzelfde gevoel heb ik ook. Dat is het iets wat ik overduidelijk heb geleerd van deze hele situatie. Tuurlijk kan een buschauffeur dit ook doen, maar die kun je in geval van nood EVENTUEEL nog overmeesteren als je het op tijd in de gaten hebt. Een piloot kan blijkbaar alles uitschakelen om bijna twee weken onvindbaar te zijn, uren rond vliegen en eventueel zichzelf laten neerstorten .
Een piloot is ook niet heilig. Ook al hebben ze een behoorlijke studie achter de rug. Ik hoop dat de internationale luchtvaart hier naar gaat kijken als blijkt dat Zaharie of de co dit op zijn geweten heeft. Ik ben daarom ook enorm benieuwd of ze daar achter kunnen komen.
Op donderdag 20 maart 2014 11:31 schreef Loekie1 het volgende: Piloten zijn onschendbaar, zelfs als het alarm afgaat mogen ze zo doorlopen. Stel je voor, we gaan niet piloten vragen hun schoenen uit te doen, dat doe je niet.
Dat zou je denken hè, maar niets is minder waar.
Ten eerste moeten piloten (welke in Nederland werken iig) een achtergrond check bij de AIVD (of hoe het tegenwoordig ook heet) doorlopen, waarbij ook naar relaties, ouders en vrienden gekeken wordt. Ten tweede worden ze op het vliegveld wel degelijk gecontroleerd, op praktisch hetzelfde niveau als passagiers. Dus paspoort laten zien (bij niet Schengen), tas door de x-ray en door de poortjes inclusief fouilleren. Dus ook in de VS na een vlucht van 10 uur werken nog anderhalf uur in de rij bij immigratie en bij vertrek wel degelijk riem los, schoenen uit, tablet uit de tas en zowat vinger in de bips.
En dat terwijl een piloot eigenlijk geen eens een wapen nodig heeft..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe C. Sagan
Begin februari zijn bestanden gewist op zijn flight simulator.
Wat ook gewoon kan zijn omdat 'ie uitgevlogen was op bepaalde vliegvelden of graag andere vliegvelden wilde installeren en ruimte nodig had, en zo zijn er nog wel honderd onschuldige verklaringen te bedenken.
Wat ook gewoon kan zijn omdat 'ie uitgevlogen was op bepaalde vliegvelden of graag andere vliegvelden wilde installeren en ruimte nodig had, en zo zijn er nog wel honderd onschuldige verklaringen te bedenken.
daarom verwijder ik nooit wat.. lijkt het ook niet verdacht
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
Bron? Volgens mij is dit totale onzin! Dat er iets gewist is, daar werden nog helemaal geen conclusies aan verbonden.
Is uitgebreid op het nieuws geweest. Bovendien heeft hij waarschijnlijk gewacht op een groentje als co-piloot. Alles duidt op een zeer goed voorbereide actie.
Datzelfde gevoel heb ik ook. Dat is het iets wat ik overduidelijk heb geleerd van deze hele situatie. Tuurlijk kan een buschauffeur dit ook doen, maar die kun je in geval van nood EVENTUEEL nog overmeesteren als je het op tijd in de gaten hebt. Een piloot kan blijkbaar alles uitschakelen om bijna twee weken onvindbaar te zijn, uren rond vliegen en eventueel zichzelf laten neerstorten .
Een piloot is ook niet heilig. Ook al hebben ze een behoorlijke studie achter de rug. Ik hoop dat de internationale luchtvaart hier naar gaat kijken als blijkt dat Zaharie of de co dit op zijn geweten heeft. Ik ben daarom ook enorm benieuwd of ze daar achter kunnen komen.
Maar wat had jij dan in gedachten? Het aantal piloten dat een kaping/zelfmoord heeft ondernomen is nog altijd fors lager dan "reguliere" kapingen. Het is gebleken dat het hermetisch afsluiten van de cockpit vaker een goed idee is dan een slecht. Dus dan moet je, om zelfmoord/kaping door piloten onmogelijk te maken ofwel aan het bovenstaande tornen, of van buitenaf kunnen ingrijpen. Echter in het eerst vergroot je de kans op iets wat toch al vaker voor komt en in het tweede verschuif je het probleem alleen maar.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe C. Sagan
Ten eerste moeten piloten (welke in Nederland werken iig) een achtergrond check bij de AIVD (of hoe het tegenwoordig ook heet) doorlopen, waarbij ook naar relaties, ouders en vrienden gekeken wordt. Ten tweede worden ze op het vliegveld wel degelijk gecontroleerd, op praktisch hetzelfde niveau als passagiers. Dus paspoort laten zien (bij niet Schengen), tas door de x-ray en door de poortjes inclusief fouilleren. Dus ook in de VS na een vlucht van 10 uur werken nog anderhalf uur in de rij bij immigratie en bij vertrek wel degelijk riem los, schoenen uit, tablet uit de tas en zowat vinger in de bips.
En dat terwijl een piloot eigenlijk geen eens een wapen nodig heeft..
Oké, ik geloof je, maar deze piloot werd slechts lichtjes afgetast nadat het lampje op het poortje ging branden.
Is uitgebreid op het nieuws geweest. Bovendien heeft hij waarschijnlijk gewacht op een groentje als co-piloot. Alles duidt op een zeer goed voorbereide actie.
Nee dat is jouw interpretatie. Het enige feit is dat er bestanden zijn gewist in februari. Ja, op mijn computer ook. Ook is er geen route gevonden die naar deze plek leidt. Je maakt je eigen nieuws.
Is uitgebreid op het nieuws geweest. Bovendien heeft hij waarschijnlijk gewacht op een groentje als co-piloot. Alles duidt op een zeer goed voorbereide actie.
Oké, ik geloof je, maar deze piloot werd slechts lichtjes afgetast nadat het lampje op het poortje ging branden.
Ik ben de eerste om toe te geven dat het op sommige plekken anders kan gaan, maar dat is niet overal zo. Daarnaast wil ik geen geheimen weggeven, maar er is aan boord beter spul te vinden dan welk mes een piloot ook mee wil nemen.. Daarnaast laat de kaping van de Ethiopische kist goed zien dat het ook heel makkelijk zonder wapens kan als piloot.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe C. Sagan
Nee dat is jouw interpretatie. Het enige feit is dat er bestanden zijn gewist in februari. Ja, op mijn computer ook. Ook is er geen route gevonden die naar deze plek leidt. Je maakt je eigen nieuws.
Nee, die route heeft ie niet op de computer laten staan de slimmerik.
Hier begint het wel op te lijken ja. Als het zo is, grote kans dat het nog wel even gaat duren voor ze iets vinden. Als de piloot het zo gedetailleerd uitgepuzzeld heeft, zal hij ook wel een manier hebben gehad om zo snel mogelijk van het wateroppervlak te verdwijnen.
heb ik ook gelezen, op cnn dacht ik? dat een maand voor betreffende vlucht bestanden zijn verwijderd van die flight simulator
Dat ontken ik ook niet, maar er kon geen enkele conclusies aan verbonden worden. Was het met opzet? Of gewoon vanwege een update o.i.d. En wat is er verwijderd. Maar Loekie weet kennelijk meer.
Hier begint het wel op te lijken ja. Als het zo is, grote kans dat het nog wel even gaat duren voor ze iets vinden. Als de piloot het zo gedetailleerd uitgepuzzeld heeft, zal hij ook wel een manier hebben gehad om zo snel mogelijk van het wateroppervlak te verdwijnen.
Dit was het doel: Diamantina Deep From Wikipedia, the free encyclopedia
The Diamantina Deep is located in the Diamantina Trench southwest of Perth, Western Australia. The Diamantina Trench is in the eastern part of the larger Diamantina Fracture Zone, which stretches from the Ninety East Ridge to the Naturaliste Plateau, which lies off the lower part of Southwest Australia.[1]
A survey in 1961 by the Australian oceanographic survey ship HMAS Diamantina (K377) confirmed the bathymetry as well as conducting a scientific survey. The trench was named after her.
It is located about 1,125 km west-southwest of Perth at 35°S and 104°E and has been measured at 8,047 m (26,401 ft) deep. However, current etopo1-data[2] show a maximum depth of only 7,299 m (23,947 ft) at 34.83°S 102.57°E.
Dat ontken ik ook niet, maar er kon geen enkele conclusies aan verbonden worden. Was het met opzet? Of gewoon vanwege een update o.i.d. En wat is er verwijderd. Maar Loekie weet kennelijk meer.
ja sorry ik denk hetzelfde als jij had over de conclusie van loekie heen gekeken
Ruimtegebrek of what ever. Het zou mij verbazen als ze daar werkelijk iets mee kunnen, ik schat die man slimmer in.
Toch ben ik sceptisch, het is 24 meter lang en drijft, zouden het niet eerder kleinere stukken zijn die drijven en vleugels romp naar de bodem verdwijnen?
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
Op donderdag 20 maart 2014 12:12 schreef bedachtzaam het volgende: Toch ben ik sceptisch, het is 24 meter lang en drijft, zouden het niet eerder kleinere stukken zijn die drijven en vleugels romp naar de bodem verdwijnen?
Na 1,5 week komt het misschien naar boven? Als het een zachte landing is geweest, laten vollopen met water (verdrinking passagiers), dan breekt hij denk ik niet in veel stukken.
de gevonden dingen Zuid-W. van Perth in zee hebben de afmeting van containers lees ik op twitter, maar laten we het Noorse schip oid afwachten. Dat is wat betrouwbaarder dan een tweetje
Op donderdag 20 maart 2014 12:16 schreef Draailamp het volgende: de gevonden dingen Zuid-W. van Perth in zee hebben de afmeting van containers lees ik op twitter
Zou wel een vreemde plek zijn voor containers. Lijkt me niet dat daar schepen varen.
Na 1,5 week komt het misschien naar boven? Als het een zachte landing is geweest, laten vollopen met water (verdrinking passagiers), dan breekt hij denk ik niet in veel stukken.
Ik zie echt geen enkele reden voor een zachte landing.
Op donderdag 20 maart 2014 12:08 schreef Frutsel het volgende: Er zou nu een Noors schip in het gebied zijn waar de wrakstukken zijn gezien... ben benieuwd
Toch lijkt er wel iets te drijven, het zal nog wel even duren voordat het weer gevonden word. Ik weet ook niet van wanneer de satalietfoto is.
Van de 16e.
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
Op donderdag 20 maart 2014 12:26 schreef Loekie1 het volgende: Dit is 'm, zeker weten, alles wijst erop. We mogen blij zijn dat de piloot niet gekozen heeft voor Sydney of Perth. Dat is een schrale troost.
Prepare to be disappointed...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe C. Sagan
Op donderdag 20 maart 2014 12:53 schreef MaJo het volgende: In Australië is het toch een uur of 8 later? Dan is het daar dus inmiddels donker en zullen ze de zoektocht tot morgen moeten uitstellen lijkt me.
Als je google maps ver genoeg uitzoomt, zie je waar het dag en nacht is en inderdaad: donker nu daar
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own. Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur. yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer Vis een optie?
Snap niet waarom je bij Tomnod niet kan kiezen waar je wilt zoeken. Of welke gebieden nog niet zijn nagekeken door andere mensen. Nu is het echt zoeken naar een speld.......
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
Hoop echt dat ze iets vinden. Door alle realistische en onrealistische scenario's en het ver van mijn bed gehalte is het net een film die je pas snapt nadat je hem drie keer gezien hebt.
Op donderdag 20 maart 2014 12:53 schreef MaJo het volgende: In Australië is het toch een uur of 8 later? Dan is het daar dus inmiddels donker en zullen ze de zoektocht tot morgen moeten uitstellen lijkt me.
In Perth is het nu 20:00. De objecten liggen westelijk van Australië dus waar het wellicht 19:00 is. Licht zat lijkt me.
Grote probleem is het slechte weer heb ik begrepen. Met helder weer zou je ook makkelijk in het donker kunnen zoeken. Night vision enzo. Of ben ik nu te hi-tech?
Op donderdag 20 maart 2014 12:12 schreef bedachtzaam het volgende: Toch ben ik sceptisch, het is 24 meter lang en drijft, zouden het niet eerder kleinere stukken zijn die drijven en vleugels romp naar de bodem verdwijnen?
Als de staart los is gekomen van de romp dan blijft deze wel drijven. Vleugels zie je ook geregeld drijven, net als de neus van het vliegtuig. De romp zakt wel altijd af naar de bodem.
Wat er blijft drijven is afhankelijk van de point of impact.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
Dat ontken ik ook niet, maar er kon geen enkele conclusies aan verbonden worden. Was het met opzet? Of gewoon vanwege een update o.i.d. En wat is er verwijderd. Maar Loekie weet kennelijk meer.
Het zou vreemder zijn en pas echt verdacht als het wissen dagen voor de vlucht was gebeurd, maar meer dan een maand kan prima door een normale zaak komen. Door updates idd, temporary files die gewist worden op regelmatige basis, of misschien dat het programma maar een maand historie bewaard en 3 maart oid is wander hij het laatst gebruikte.
Als hij het programma heeft gebruikt voor trailruns, dan zou het erg onlogisch zijn als de laatste gebruik meer dan een maand voor het incident is. Je verwacht dan dat de piloot er nog even naar gekeken heeft een week van tevoren en dus meer recent gewiste data ipv meer dan een maand geleden.
Hoe dan ook, gewiste data van zover terug is weg. Files zouden zeer waarschijnlijk allang zijn overschreven dus ik verwacht niet dat ze er wat van kunnen terug halen. Misschien dat het programma de data nog ergens anders bewaard in versleutelde files ofzo die hij heeft gemist.
Lijkt er dus op dat het een van de piloten was. Het tragische is dat er een grote kans bestaat dat nooit duidelijk wordt wie van de 2 het was. Lijkt me voor de families geen prettige gedachte. Vooral als er voor beide personen geen aanleiding/aanwijzing was om zoiets te doen.
Hoe kom je tot die conclusie als je in dezelfde post zegt dat er geen aanleiding voor te vinden is?
Als het al een "inside job" was, waarom niet iemand uit de cabinebemanning? (bij KLM lopen er genoeg rond die wachten op een baan na de vliegopleiding)
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe C. Sagan
Op donderdag 20 maart 2014 13:20 schreef eight het volgende: Die kaart waarop alle pings staan (OP bovenaan) is deze al officieel bevestigd?
Nee, het zijn "assumptions".
Het leek me duidelijk, gisteren, maar na een dag zoeken op die plek niet.
1200 km ten westen van Australië op 35 graden ZB. Als het in Perth 20:00 is, en daar 19:00 of 18:00, dan is het vrij snel donker; je zit in Noord-Marokko met 35 graden ZB...
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Op donderdag 20 maart 2014 12:16 schreef Draailamp het volgende: de gevonden dingen Zuid-W. van Perth in zee hebben de afmeting van containers lees ik op twitter, maar laten we het Noorse schip oid afwachten. Dat is wat betrouwbaarder dan een tweetje
Container maximum is 40ft. 40ft = 12,20m
Dat is half zo lang als dat er aangegeven is.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt' 'Ieder nadeel heb zijn voordeel' We zullen je nooit, nooit vergeten 1947-2016