abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 maart 2014 @ 18:05:05 #76
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137931502
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 18:04 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Dat zou dan Indonesië zijn want Thailand heeft zijn info reeds gedeeld :)
misschien als de vraag weer net ff ander geformuleerd is, dat men weer iets nieuws had
pi_137931530
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 17:52 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Nog een hele interessante theorie van een ervaren oud-piloot:

[..]

Die is al een paar keer voorbij gekomen hier. Op zijn google+ heeft hij nog wat aanvullende info gepost om zijn theorie te updaten met info die de laatste dagen naar buiten is gekomen.
pi_137931612
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 18:02 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

Dit is toch dezelfde als waar het al een paar dagen over gaat?

Ja klopt. Dat verhaal hebben we toen afgeschoten..
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137931670
quote:
7s.gif Op woensdag 19 maart 2014 18:08 schreef eight het volgende:
Ja klopt. Dat verhaal hebben we toen afgeschoten..
Ik zie het wel als een optie.
Daarnaast zijn wij uberhaupt niet degene om een en ander af te schieten vind ik.
Alle opties kunnen nog.
pi_137931692
quote:
LUMUT, March 19 (Bernama) -- The Royal Malaysian Navy's ships KD Kasturi and KD Lekiu sailed for the southern corridor tonight to join the search and rescue operation for Malaysia Airlines (MAS) flight MH370 which has now entered the second phase.
http://www.bernama.com/bernama/v7/ge/newsgeneral.php?id=1023248
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_137931706
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 18:06 schreef Unstoppable het volgende:

[..]

Die is al een paar keer voorbij gekomen hier. Op zijn google+ heeft hij nog wat aanvullende info gepost om zijn theorie te updaten met info die de laatste dagen naar buiten is gekomen.
Het was oorpsronkelijk ook inconsistent met de voorhande data. Pas toen bleek dat Maleisie geen klok kan lezen, begon die uitleg ergens op te slaan.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  woensdag 19 maart 2014 @ 18:17:05 #82
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137931859
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 18:02 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

België
Malediven
pi_137932005
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 18:10 schreef Draailamp het volgende:

[..]

Ik zie het wel als een optie.
Daarnaast zijn wij uberhaupt niet degene om een en ander af te schieten vind ik.
Alle opties kunnen nog.
Het is iig niet consistent met informatie die naar buiten is gekomen.
Maargoed, je kunt je afvragen hoe betrouwbaar de informatie überhaupt is die we nu krijgen.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  woensdag 19 maart 2014 @ 18:25:32 #84
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_137932077
Ik heb geen idee waar dat vliegtuig is, maar één ding ben ik inmiddels wel van overtuigd: er zijn geen overlevenden meer ;( daar geloof ik niet meer in.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_137932214
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 18:22 schreef Me_Wesley het volgende:
Maargoed, je kunt je afvragen hoe betrouwbaar de informatie überhaupt is die we nu krijgen.
Dat bedoel ik.
En door al die speculaties overal weet je ook niet meer welke richting kan kloppen of wat niet.
Wie het ook heeft gedaan ...... het is een enorme braincrasher
  woensdag 19 maart 2014 @ 18:34:13 #86
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137932323
Ok, ze zeggen niet van welk land ze die radargegevens hebben ontvangen, begrijpelijk.
Maar op een gegeven moment valt dan een deel van het zoekgebied wellicht uit te sluiten. Zou al fijn zijn om te weten of dat noord of zuid is.
pi_137932341
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 18:30 schreef Draailamp het volgende:

[..]

Dat bedoel ik.
En door al die speculaties overal weet je ook niet meer welke richting kan kloppen of wat niet.
Wie het ook heeft gedaan ...... het is een enorme braincrasher
In ieder geval richting het zuiden, dat is waar Maleisié gaat zoeken na alle info die ze hebben.
Wellicht is de route zoals op verschillende sites weergegeven gewoon onjuist en heeft het vliegtuig gewoon na de leftturn over Indonesië rechtdoor gevlogen
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  woensdag 19 maart 2014 @ 18:36:35 #88
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137932389
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 18:34 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

In ieder geval richting het zuiden, dat is waar Maleisié gaat zoeken na alle info die ze hebben.
Wellicht is de route zoals op verschillende sites weergegeven gewoon onjuist en heeft het vliegtuig gewoon na de leftturn over Indonesië rechtdoor gevlogen
oh dat had ik nog niet begrepen
hmmmmm
pi_137932433
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 18:36 schreef Marrije het volgende:

[..]

oh dat had ik nog niet begrepen
hmmmmm
Is ook speculatie natuurlijk, maar zoals je al zei, de richting die ze zoeken sluit het noorden in ieder geval uit :)
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_137934177
Zijn die andere pings nou al bekend gemaakt?
pi_137934215
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 19:15 schreef Co_OL het volgende:
Zijn die andere pings nou al bekend gemaakt?
Nope
pi_137934766
quote:
The left turn is the key here. This was a very experienced senior Captain with 18,000 hours. Maybe some of the younger pilots interviewed on CNN didn't pick up on this left turn. We old pilots were always drilled to always know the closest airport of safe harbor while in cruise. Airports behind us, airports abeam us and airports ahead of us. Always in our head. Always. Because if something happens you don't want to be thinking what are you going to do - you already know what you are going to do. Instinctively when I saw that left turn with a direct heading I knew he was heading for an airport. Actually he was taking a direct route to Palau Langkawi a 13,000 foot strip with an approach over water at night with no obstacles. He did not turn back to Kuala Lampur because he knew he had 8,000 foot ridges to cross. He knew the terrain was friendlier towards Langkawi and also a shorter distance.
Dat stuk slaat nergens op, als je ziet waar de landingsbaan op Langkawi ligt en dan de route erbij pakt:



Voor de duidelijkheid, Langkawi is het blauwe stipje zuid-west van Hat Yai.



Er zijn dus 2 manieren om op die landingsbaan aan te vliegen:

1. Vanaf het noord-oosten. Vanaf het moment dat ze kwijt waren op de radar naar het westen afgebogen en voorzichtig zuid-west-west aangehouden. Je moet dan wel een zootje bergen passeren, niet heel logisch. Was die op die manier gegaan en doorgevlogen in dezelfde koers ipv te landen zou die dus ergens in de Indische Oceaan zijn gecrasht, ten zuid-oosten van de Malediven.

2. Vanaf het zuid-westen, maar dan moet hij dus na zijn turn naar het westen helemaal doorgevlogen zijn tot voorbij de blauwe stip ten zuid westen van Hat Yai, toen wéér een U-turn maken en dan aanvliegen vanuit zee op Langkawi Airport. In dat geval, stel hij zou doorgevlogen zijn en zonder brandstof komen te zitten zou die ergens in China zijn gecrasht.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_137934813
Hoeveel vlieguren moet een piloot eigenlijk minimaal hebben wil ie deel uitmaken van de cabincrew van een Boeing of Airbus ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_137935201
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 19:29 schreef TLC het volgende:
Hoeveel vlieguren moet een piloot eigenlijk minimaal hebben wil ie deel uitmaken van de cabincrew van een Boeing of Airbus ?
Goede vraag. Zal waarschijnlijk afhankelijk zijn of de vlucht met 1 of 2 copiloten is (lange vluchten zijn altijd 3 piloten totaal).
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137935325
Een top-piloot heeft niet alleen ervaring met grote jumbojets, maar ook met andere soorten vliegtuigen, zoals sportvliegtuigen, zweefvliegtuigen etc Hierdoor heeft hij geleerd onder allerlei verschillende omstandigheden te vliegen.
Dus niet enkel met uren.
pi_137935808
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 19:37 schreef eight het volgende:

[..]

Goede vraag. Zal waarschijnlijk afhankelijk zijn of de vlucht met 1 of 2 copiloten is (lange vluchten zijn altijd 3 piloten totaal).
Gezagvoerder heeft minimaal 1500 uur ervaring, de copiloot 250 uur. En eventuele coco, een derde vlieger heeft ook minimaal 250 uur, echter er zijn niet veel maatschappijen met een coco functie.
In praktijk zijn de eerste twee vaak meer ervaren, puur alleen al omdat het binnen een bedrijf een X aantal jaren duurt alvorens je een bepaalde functie krijgt.
(Bij KLM begin je bijvoorbeeld als coco, dus met 250 uur minimaal, wordt je na twee jaar co op korte/Europa vluchten, dus dan al rond de 1000 uur ervaring. Na vier/vijf jaar wordt je gezagvoerder Europa, dus dan rond de 2500 uur ervaring en zo door. )
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_137935973
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 19:50 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Gezagvoerder heeft minimaal 1500 uur ervaring, de copiloot 250 uur. En eventuele coco, een derde vlieger heeft ook minimaal 250 uur, echter er zijn niet veel maatschappijen met een coco functie.
In praktijk zijn de eerste twee vaak meer ervaren, puur alleen al omdat het binnen een bedrijf een X aantal jaren duurt alvorens je een bepaalde functie krijgt.
(Bij KLM begin je bijvoorbeeld als coco, dus met 250 uur minimaal, wordt je na twee jaar co op korte/Europa vluchten, dus dan al rond de 1000 uur ervaring. Na vier/vijf jaar wordt je gezagvoerder Europa, dus dan rond de 2500 uur ervaring en zo door. )
Totaal niet relevant, maar hoeveel vlieguren heb jij zelf?
pi_137936182
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 19:53 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Totaal niet relevant, maar hoeveel vlieguren heb jij zelf?
Rond de 6500 uur
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_137936369
Die ene sat. foto is niet fake, maar een vliegtuig op weg naar een vliegveld in de buurt, die vliegt dus boven de bomen ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')