18 maart - 23.00 De koerswijziging van het vermiste vliegtuig van Malaysia Airlines was ingesteld in de boordcomputer. Het is nog niet duidelijk of dat gebeurd is voor of tijdens de vlucht. De nieuwe ontdekking maakt duidelijk dat de piloten geen abrupte wijziging hebben ingezet.
18 maart - 16.30 Thailand heeft een signaal van een onbekend vliegtuig op de rader opgevangen kort nadat het toestel van Malaysia Airlines was verdwenen. Dat zei een woordvoerder van de Thaise luchtmacht vandaag tegen nieuwszender CNN. Wanhopige familieleden van de Chinese passagiers van het vermiste vliegtuig van Malaysia Airlines hebben vandaag gedreigd met een hongerstaking als de Maleisische autoriteiten niet meer duidelijkheid geven over wat er is gebeurd
18 maart - 15.30 Residents of the remote Maldives island of Kuda Huvadhoo in Dhaal Atoll have reported seeing a "low flying jumbo jet" on the morning of the disappearance of the Malaysia Airlines flight MH370. They said that it was a white aircraft, with red stripes across it – which is what the Malaysia Airlines flights typically look like.
18 maart - 14.00 Investigators have discovered the runways of five airports near the Indian Ocean loaded into Captain Zaharie Ahmad Shah’s home-made flight simulator, a Malay daily reported today.. “The simulation programmes are based on runways at the Male International Airport in Maldives, an airport owned by the United States (Diego Garcia), and three other runways in India and Sri Lanka, all have runway lengths of 1,000 metres.
“We are not discounting the possibility that the plane landed on a runway that might not be heavily monitored, in addition to the theories that the plane landed on sea, in the hills, or in an open space,” the source was quoted as saying.
Although Defence Minister Datuk Seri Hishammuddin Hussein denied yesterday that the plane had landed at US military base Diego Garcia, the source told the daily that this possibility will still be investigated based on the data found in Zaharie’s flight simulator software.
Situatie in het kort:
Sinds zaterdagochtend 8 maart 01:21 (GMT +8) wordt een Boeing 777-200ER van Malaysian Airlines vermist. De laatste waarneming via de transponder vond plaats om deze tijd midden boven de Golf van Thailand. De vlucht opgestegen vanaf Kuala Lumpur International Airport met bestemming Peking (ETA 06:30), verdween van de radar 24 minuten nadat het ACARS-systeem was uitgeschakeld (01:07). Grondradar heeft het vliegtuig om 02:40 waargenomen in de Straat van Malakka ten noordwesten van het Maleise schiereiland. Vermoed wordt dat de bemanning en/of kapers onder de passagiers het vliegtuig doelmatig van de communicatie afgesloten. Het vliegtuig is om 08:11 op satellietbeelden gepingd in een halve cirkel ten noorden en zuiden van KL; boven Centraal-Azië dan wel zo'n 1500 km ten westen van Australië. Het is niet duidelijk of op dit moment het vliegtuig nog in de lucht was of op land is geregistreerd. Het onderzoek spitst zich sinds zaterdag 15 maart toe op de piloten en passagiers aan boord, met als doel de afgelegde route nader te bepalen en de motieven te achterhalen. De Maleisische regering wordt door verschillende landen bekritiseerd om hun lakse, tegenstrijdige en onduidelijke berichtgeving en acties.
Persconferentie Avherald:
• 25 landen zijn betrokken bij de zoekactie, (voorheen waren dit er 14) • Er wordt in de territories van 11 landen gezocht. • Het vliegtuig had de geplande hoeveelheid kerosine aan boord. Er was niets extra's getankt. • Focus is nu op crew en passagiers. • De flight simulators van beide piloten zijn thuis uit elkaar gehaald en op een andere (investigation) plaats weer in elkaar gezet en worden momenteel onderzocht. • Er is geen contact gezocht door eventuele verdachten, geen losgeld of andere zaken ge-eist. • Er was géén uitzonderlijk belangrijke cargo on board. • Het door satellieten ontvangen signaal kan verstuurd zijn terwijl het vliegtuig aan de grond stond. • Piloten hebben niet verzocht samen te vliegen. Kans dat ze beiden in het complot zitten lijkt dus uitgesloten.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eerdere kapingen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Woord van dank
Iedereen die aan het topic heeft meegewerkt, d.m.v. nieuwslinks, technische kennisoverdracht en nuttige plaatjes en video's wordt hartelijk bedankt.
De OP is het resultaat van ruim 8 dagen hard teamwork en tracht de lezer te informeren van:
• Laatste nieuws - vaak geupdate - bovenaan zodat je niet het hele topic doorhoeft • Achtergronden - technische informatie is voor de geinteresseerde leek om wijzer te worden • Eerdere gebeurtenissen waar we wat van kunnen leren
Vermoedelijke locatie vliegtuig - speculatie door verscheidene FOK!kers:
Falco - Tibet:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Co_OL - Noord-Korea:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. El_Matador - Voorheen: Gobiwoestijn, China/Tibet - geslaagde kaping 56% kans - nu: Ruzie tussen de piloten en in de Indische Oceaan gestort. :
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. eight - Noordelijke Indische Oceaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. DeParo - Centraal Indische Oceaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Arthur_Spooner - Zuidelijke Indische Oceaan - tussen Diego Garcia en Australië:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Mr.Banaan_1 - Christmas of Cocos Island - Zuidelijke Indische Oceaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.MrTorture - Straat van Malakka, tussen Penang en Sumatra:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.MartijnA3 - Zuidelijke Indische Oceaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Uccie - grensgebied Myanmar, India en China - neergestort
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Marrije:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Maleisische overheid:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.===================================================================
De winnaar van de speculatiewedstrijd krijgt deze zomer (mits het vliegtuig dan gevonden is ) een Colombiaanse lekkernij.
[ Bericht 7% gewijzigd door El_Matador op 20-03-2014 08:19:24 ]
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Snotverdomme wat vond ik Gillian Anderson vroeger vreselijk lekker, en nu nog steeds wel
Het (huidige) leven van Duchovny is wat dat betreft ook niet verkeerd.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player. Tiësto Live @ Melkweg 2000 Best pilot in history
Op woensdag 19 maart 2014 13:52 schreef Gloorbek het volgende: Dit is toch ook echt eng.. Zit net even in photoshop wat te maken en daar wou ik de tekst MH370 onder hebben. Dus ik zit door mijn fontjes heen te bladeren, krijg ik tot mijn schrik dit.. MH370 in combinatie met Webdings font
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Heb hem net naar onderen verplaatst in de OP ("nieuws" van 2 dagen terug).
Er is genoeg kritiek op en volgt die ping niet.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Op woensdag 19 maart 2014 13:59 schreef PicoMMP het volgende: Bom gooien met nucleair vliegtuig op toetsenbord. Met dat toetsenbord wordt FOK! bedoeld. We're dead.
of vliegtuig word op afstand bestuurt door een FOK!ker
Zelfs in BNW zullen ze wel even dubbelchecken toch?
Niemand die even in Word kijkt of het wel klopt? (niet dus )
Nee inderdaad.
Ik krijg:
"Apestaartje eet vraagteken vliegend op weg naar palmbomen"
Wat moeten we daar nou weer mee?
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Op woensdag 19 maart 2014 14:04 schreef Diedelientje81 het volgende: Nou dat ze genoeg te eten hebben dat gaat dus ook niet op.....na 2 tot 3 dagen benne die vruchten niet goed meer....
Plus dat je volgens mij kotsmisselijk wordt als je alleen dat te eten hebt
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel Do nothing.....and apply!
Op woensdag 19 maart 2014 14:04 schreef Diedelientje81 het volgende: Nou dat ze genoeg te eten hebben dat gaat dus ook niet op.....na 2 tot 3 dagen benne die vruchten niet goed meer....
Eventjes blancheren en op een koele en droge plek bewaren. Extra lekker met gefrituurde pinguïn.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Plus dat je volgens mij kotsmisselijk wordt als je alleen dat te eten hebt
Waren er wellicht ook tulpenbollen aan boord?
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Nee, maar wel een stewardessenkarretje met alcohol
Die is snel op met 239 man!
Allemaal aan de hypoxia en een flesje Jan Wandelaar om het af te toppen.
Keukenprinsjes en prinsesjes, vanavond is het vliegtuig gevonden, deal? Goeie dag allen.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Volgens Thailand waren er dus wel verzonden signalen vanuit het vliegtuig, ook de koers is volgens Thailand eerst terug naar KL en vervolgens recht richting Butterworth.
Op woensdag 19 maart 2014 14:02 schreef DeParo het volgende: Als Maleisie zegt dat het vliegtuig niet boven de Malediven is geweest dan zal het tegendeel wel waar zijn .
Zou mij niets verbazen als dat vliegtuig al die tijd al op de parkeerplaats van de Maleisische luchtvaartautoriteiten staat
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own. Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur. yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer Vis een optie?
"Apestaartje eet vraagteken vliegend op weg naar palmbomen"
Dus toch Malediven
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own. Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur. yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer Vis een optie?
Zou mij niets verbazen als dat vliegtuig al die tijd al op de parkeerplaats van de Maleisische luchtvaartautoriteiten staat
Dan mogen ze die passagiers wel eens wat boterhammen geven onderhand.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
Op woensdag 19 maart 2014 14:02 schreef DeParo het volgende: Als Maleisie zegt dat het vliegtuig niet boven de Malediven is geweest dan zal het tegendeel wel waar zijn .
Als mh370 daar heen zou zijn gegaan, zou het daar nacht moeten zijn gewoon geweest dus donker. Ze zagen rode en blauwe strepen, straks zagen ze de woorden malaysian airlines ook nog
Op woensdag 19 maart 2014 14:47 schreef PicoMMP het volgende: Hoe laat was het vliegtuig zgn. Op de Malediven? En hoe laat komt de zon daar op?
2 uur eerder dan in Maleisie volgens mij. Past inderdaad niet; maximale tijd vliegtuig is 8:11, 6:11 in Malediven. Bijna evenaar dus zon komt rond 5:30 op. In 3 kwartier van deMalediven naar die pinglijn haal je niet.
Het is ook al debunked.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Op woensdag 19 maart 2014 15:38 schreef Draailamp het volgende: Als het goed is kunnen ze verdwenen data terug halen door dmv date recory, Hier zou je wel eens heel veel uit kunnen halen
Als het niet reeds overschreven is kan je alles terughalen, anders niet.
Op woensdag 19 maart 2014 15:38 schreef Draailamp het volgende: Als het goed is kunnen ze verdwenen data terug halen door dmv date recory, Hier zou je wel eens heel veel uit kunnen halen
data recovery werkt alleen effectief als je direct na verwijderen gebruikt zodra er op de pc bestanden veranderd zijn gaat al lastig
Als het niet reeds overschreven is kan je alles terughalen, anders niet.
Hmmm gezien het geen domme man was vrees ik dat hij ook dit wel slim heeft aangepakt. Maar data verwijderen maakt hem toch verdachter of ligt dat nu aan mij? Kan het iets onschuldigs zijn?
2 uur eerder dan in Maleisie volgens mij. Past inderdaad niet; maximale tijd vliegtuig is 8:11, 6:11 in Malediven. Bijna evenaar dus zon komt rond 5:30 op. In 3 kwartier van deMalediven naar die pinglijn haal je niet.
Het is ook al debunked.
Door de Maleisische autoriteiten ja daarom verwacht ik zeer spoedig alsnog een bevestiging dat het klopt.
Hmmm gezien het geen domme man was vrees ik dat hij ook dit wel slim heeft aangepakt. Maar data verwijderen maakt hem toch verdachter of ligt dat nu aan mij? Kan het iets onschuldigs zijn?
Ik kan niet inschatten of een piloot die kennis heeft, voor sommige mensen is uit de prullenbak gooien al 'echt weg'.
De bewuste files zouden al begin februari verwijderd zijn. Het zal vast weer valse hoop zijn.
Dan is recovery sowieso redelijk kansloos, vaak een dag later overigens al, zeker als de pc regelmatig in gebruik is.
Ze zullen mogelijk enkel (kleine) delen van de bestanden kunnen herstellen wat het een lang proces kan maken. Herconstureren van data, afhankelijk van de bestandsopbouw kan erg lastig zijn. Wellicht halen ze er helemaal niks uit.
Als mh370 daar heen zou zijn gegaan, zou het daar nacht moeten zijn gewoon geweest dus donker. Ze zagen rode en blauwe strepen, straks zagen ze de woorden malaysian airlines ook nog
Hoezo zou dat moeten?? Het vliegtuig kwam laag over als het dit vliegtuig niet was dan toch wel een ander.
Ik kan niet inschatten of een piloot die kennis heeft, voor sommige mensen is uit de prullenbak gooien al 'echt weg'.
[..]
Dan is recovery sowieso redelijk kansloos, vaak een dag later overigens al, zeker als de pc regelmatig in gebruik is.
Ze zullen mogelijk enkel (kleine) delen van de bestanden kunnen herstellen wat het een lang proces kan maken. Herconstureren van data, afhankelijk van de bestandsopbouw kan erg lastig zijn. Wellicht halen ze er helemaal niks uit.
Als ik kijk naar de youtubejes van die piloot, hoe hij zijn koelkast of ijsklontjesmaker oid repareert en zo nog wat dingen, lijkt hij mij niet het type dat denkt dat als hij het verwijdert dat het dan ook echt weg is.
Als ik kijk naar de youtubejes van die piloot, hoe hij zijn koelkast of ijsklontjesmaker oid repareert en zo nog wat dingen, lijkt hij mij niet het type dat denkt dat als hij het verwijdert dat het dan ook echt weg is.
Tja, dan hebben de bestanden denk ik niks te maken met de verdwijning van het vliegtuig. Met minimaal onderzoek kan je die bestanden permanent verwijderen, dan hadden de onderzoekers niet eens kunnen zien dat er bestanden verwijderd zijn.
Tja, dan hebben de bestanden denk ik niks te maken met de verdwijning van het vliegtuig. Met minimaal onderzoek kan je die bestanden permanent verwijderen, dan hadden de onderzoekers niet eens kunnen zien dat er bestanden verwijderd zijn.
wellicht beide dat er bestanden permanent verwijderd zijn met wat extra moeite Dat ie daarna nog een paar keer wilde oefenen en net ff wat andere coordinaten heeft gebruikt ofzo en dat hij dacht ach dan voldoet alleen verwijderen wel. Ik zeg ook maar wat Wie weet is de beste man zo onschuldig als wat.
wel een goeie vergelijking.. behalve dat de oppervlakte nog net ff wat groter is
" Om en de nabij, aangezien het éne oppervlakte betreft en het ander lengte."
Anders snappen die GS'ers et vast niet en het is wel een reken/logische fout in het kwadraat zeg
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own. Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur. yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer Vis een optie?
Lijkt me eerder dat ze dat niet willen vrijgeven omdat het wat zegt over de luchtdefensie van het betreffende land.
The minister today said: 'I can confirm that we have received some radar data, but we are not at liberty to release information from other countries.
Volgens mij heeft de dailymail het deel over veiligheidsoverwegingen er aan toe gevoegd. De authoriteiten hebben alleen gezegd dat ze geen info van andere landen mogen vrij geven of openbaren.
Kan ook zijn dat de info gekregen is via wat minder officiele kanalen of via westerse geheime diensten die wat graafwerk hebben gedaan.
Meest logische lijkt me dat het betreffende land zich wat opgelaten voelt omdat de info pas na bijna twee weken gevonden/opgemerkt is en ze niet voor lul willen staan en vandaar ze nadrukkelijk hebben verboden het publiek te maken.
Begin februari al gewist. Misschien wachtte hij op een co-piloot met weinig ervaring. Je kunt je ook afvragen of degene die hem gefoulleerd heeft - nauwelijks terwijl het lampje ging branden - een bekende van hem was.
Wat ik me wel afvraag aan die theorie van die Amerikaanse piloot...bedoelt hij nou dat hij denkt dat denpiloten de autopiloot op Langkawi airport gericht hebben, of alleen gericht op Langkawi zelf? En dat de airport dan gemist/overgevlogen is vanwege dat de piloten bv al buiten bewustzijn waren?
Het lijkt me namelijk dat als je op Langkawi airport richt, de meest veilige route is om vanaf zuid-west erop te vliegen, maarja je moet dan wel (vanaf t punt van geen contact meer) eerst helemaal om Langkawi heen vliegen. Als ze rechtstreeks op Langkawi airpott mikken vliegtie dus vanuit noord-oostelijke richting op de landingsbaan af, maar dan moet die eerst nog dwars heel Langkawi over met al haar bergen etc.
Ik dacht eigenlijk dat de airport anders was qua ligging, maar nu ik op google maps kijk vind ik zijn theorie alleen maar vager eigenlijk.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
Nog een hele interessante theorie van een ervaren oud-piloot:
quote:
MH370 A different point of view. Pulau Langkawi 13,000 runway.
A lot of speculation about MH370. Terrorism, hijack, meteors. I cannot believe the analysis on CNN - almost disturbing. I tend to look for a more simple explanation of this event.
Loaded 777 departs midnight from Kuala to Beijing. Hot night. Heavy aircraft. About an hour out across the gulf towards Vietnam the plane goes dark meaning the transponder goes off and secondary radar tracking goes off.
Two days later we hear of reports that Malaysian military radar (which is a primary radar meaning the plane is being tracked by reflection rather than by transponder interrogation response) has tracked the plane on a southwesterly course back across the Malay Peninsula into the straits of Malacca.
When I heard this I immediately brought up Google Earth and I searched for airports in proximity to the track towards southwest.
The left turn is the key here. This was a very experienced senior Captain with 18,000 hours. Maybe some of the younger pilots interviewed on CNN didn't pick up on this left turn. We old pilots were always drilled to always know the closest airport of safe harbor while in cruise. Airports behind us, airports abeam us and airports ahead of us. Always in our head. Always. Because if something happens you don't want to be thinking what are you going to do - you already know what you are going to do. Instinctively when I saw that left turn with a direct heading I knew he was heading for an airport. Actually he was taking a direct route to Palau Langkawi a 13,000 foot strip with an approach over water at night with no obstacles. He did not turn back to Kuala Lampur because he knew he had 8,000 foot ridges to cross. He knew the terrain was friendlier towards Langkawi and also a shorter distance.
Take a look on Google Earth at this airport. This pilot did all the right things. He was confronted by some major event onboard that made him make that immediate turn back to the closest safe airport. For me the loss of transponders and communications makes perfect sense if a fire. There was most likely a fire or electrical fire. In the case of fire the first response if to pull all the main busses and restore circuits one by one until you have isolated the bad one.
If they pulled the busses the plane indeed would go silent. It was probably a serious event and they simply were occupied with controlling the plane and trying to fight the fire. Aviate, Navigate and lastly communicate. There are two types of fires. Electrical might not be as fast and furious and there might or might not be incapacitating smoke. However there is the possibility given the timeline that perhaps there was an overheat on one of the front landing gear tires and it blew on takeoff and started slowly burning. Yes this happens with underinflated tires. Remember heavy plane, hot night, sea level, long run takeoff. There was a well known accident in Nigeria of a DC8 that had a landing gear fire on takeoff. A tire fire once going would produce horrific incapacitating smoke. Yes, pilots have access to oxygen masks but this is a no no with fire. Most have access to a smoke hood with a filter but this will only last for a few minutes depending on the smoke level. (I used to carry one of my own in a flight bag and I still carry one in my briefcase today when I fly).
What I think happened is that they were overcome by smoke and the plane just continued on the heading probably on George (autopilot) until either fuel exhaustion or fire destroyed the control surfaces and it crashed. I said four days ago you will find it along that route - looking elsewhere was pointless.
This pilot, as I say, was a hero struggling with an impossible situation trying to get that plane to Langkawi. No doubt in my mind. That's the reason for the turn and direct route. A hijack would not have made that deliberate left turn with a direct heading for Langkawi. It would probably have weaved around a bit until the hijackers decided on where they were taking it.
Surprisingly none of the reporters , officials, other pilots interviewed have looked at this from the pilot's viewpoint. If something went wrong where would he go? Thanks to Google earth I spotted Langkawi in about 30 seconds, zoomed in and saw how long the runway was and I just instinctively knew this pilot knew this airport. He had probably flown there many times. I guess we will eventually find out when you help me spread this theory on the net and some reporters finally take a look on Google earth and put 2 and 2 together. Also a look at the age and number of cycles on those nose tires might give us a good clue too.
Fire in an aircraft demands one thing - you get the machine on the ground as soon as possible. There are two well remembered experiences in my memory. The AirCanada DC9 which landed I believe in Columbus Ohio in the eighties. That pilot delayed descent and bypassed several airports. He didn't instinctively know the closest airports. He got it on the ground eventually but lost 30 odd souls. In the 1998 crash of Swissair DC-10 off Nova Scotia was another example of heroic pilots. They were 15 minutes out of Halifax but the fire simply overcame them and they had to ditch in the ocean. Just ran out of time. That fire incidentally started when the aircraft was about an hour out of Kennedy. Guess what the transponders and communications were shut off as they pulled the busses.
Get on Google Earth and type in Pulau Langkawi and then look at it in relation to the radar track heading. 2+2=4 That for me is the simple explanation why it turned and headed in that direction.
Maleisië vraagt FBI hulp over vermist toestel De autoriteiten in Maleisië hebben de Amerikaanse FBI om hulp gevraagd bij het onderzoek naar de verdwenen Boeing 777 van Malaysia Airlines.
Dat meldden Amerikaanse media woensdag.
De expertise van het Amerikaanse onderzoeksbureau moet helpen data terug te vinden die zijn gewist uit een vluchtsimulator die bij huiszoeking werd gevonden in de woning van de piloot in Kuala Lumpur.
Dit is toch dezelfde als waar het al een paar dagen over gaat?
Een andere piloot heeft overigens zo zijn mening over dat stukje van die Goodfellow:
quote:
*SIGH* I don't know who Chris Goodfellow is, but just having a "Class 1 License in Multi-engine planes" and 20 years experience does NOT qualify him to speak with authority on 777 systems and trans-oceanic airline operations. Heck, when I learned to fly in Canada, I had the same certifications. Mr. Goodfellow misses the mark on real-world operations, as evidenced by statements he makes in this article.
As an MD88 Captain for a major US airline, I have some pretty good experience to draw from but I certainly wouldn't want to stray into the realm of 777 systems and become another self-professed "expert" in the speculation frenzy we are seeing with regards to this incident. But some things are just really basic, and Mr. Goodfellow makes quite a few assumptions.
Where do I start?
"When I saw that left turn with a direct heading, I instinctively knew he was heading for an airport". Um, why? Why can you make that statement? There are a whole host of reasons why the aircraft FMS was programmed to make a turn. You say yourself just a paragraph or two later that "There is no point speculating further until more evidence surfaces...". Aren't you in fact "speculating"? We have far too many "speculators" as it is. The fact is, we can speculate all day as to the "who" and "why", but it's all pointless. The fact is, the aircraft turned west, away from it's planned northerly track. Why? It could be many things, but you can't say with any certainty that "he was heading for an airport".
Mr. Goodfellow states that an electrical fire first response is to "pull the main busses and restore circuits one by one until you have isolated the bad one". Actually, the first response is to don the oxygen mask and put on the smoke goggles (or some aircraft have masks/goggles in one unit). Mr. Goodfellow says "Yes, pilots have access to oxygen masks but this is a no-no with fire." GOOD LORD. He has NO IDEA what he's talking about. What are the pilots supposed to do? Hold their breath and work the checklist?? He is probably confusing the use of PASSENGER oxygen masks which, in the event of a fire in the cabin, we are trained to NOT manually deploy. Why? Because PASSENGER oxygen masks MIX cabin air with oxygen...thus, passengers would breath smoke regardless, and you're just providing oxygen to an environment where fire exists...that is bad. But with COCKPIT oxygen systems, the masks are FORCED PRESSURE and 100% oxygen is available. Yes, you ABSOLUTELY don the oxygen masks THEN work on isolating the source of the fire/smoke. Otherwise, the pilots are breathing smoke and, in no-time, the entire flight is doomed (he should know that.)
As far as isolating the source of the fire, referring to the Boeing checklist, the pilot will begin to isolate SYSTEMS, as directed, and try to isolate the source of the flames. This process does not involve "pulling busses" but rather in isolating systems through directing power sources and pulling circuit breakers. ("Pulling busses" is not even lexicon we use in our industry).
Mr. Goodfellow states that a hijack code (which exists) or "even a transponder code off by one digit would alert ATC that something was wrong". Um, good try. ATC would simply ask the flight to correct the code. But being unable to communicate with the flight would preclude this, and having one digit off would be the least of their concerns. If the pilot can move the transponder to "one digit off", he could certainly enter the code for the hijack (these aren't Cessna 172 transponders, Mr. Goodfellow.) He adds "Every good pilot knows keying an SOS over the mike always is an option." The vast majority of pilots would never consider this, as morse code is never used in communication, other than listening to a code (with the key displayed on an approach chart) is used to identify navigation frequencies for approaches, but not in the 777....that is not required. It automatically identifies the frequency for the pilots, and displays the identification on their EFIS screens (basically TV screens that display their instrumentation). Thus, 777 pilots rarely, if ever, deal with morse code, yet alone think about "transmitting" it via microphone clicks. He further adds "Even three short clicks would raise an alert". Um, yeah. No way.
Mr. Goodfellow states "Disabling the ACARS is not easy, as pointed out". WRONG. Pulling two or three circuit breakers disables the entire system. In fact, we routinely do it to reset the ACARS unit if it is not receiving or transmitting properly on the ground before pushback. Again, a bogus statement.
Mr. Goodfellow will "accept for a minute" that the pilot may have ascended to 45,000' in a last-ditch effort to quell a fire by seeking the lowest level of oxygen". That is completely laughable. The service ceiling of the 777 is 43,000'. The cabin pressurization system is designed to maintain a "maximum differential" of so-many psi (the difference between the outside air pressure and the inside-cabin air pressure) up to the service ceiling. A standard airliner will hold somewhere in the area of 8000' cabin pressure up to it's service ceiling. Going above that (in this case, 45,000') will NOT "quell a fire" with lower oxygen amounts. What WOULD happen is the pressurization system would raise the cabin altitude just a hair, in order to maintain the maximum cabin differential psi. No pilot would even CONSIDER taking an airplane to a HIGHER altitude in such a situation. It's preposterous! We know (a) it would have no effect on "quelling" a fire and (b) we want to get on the GROUND when a fire exists (it's our worst enemy in the air). You state this yourself later: "Fire in an aircraft demands one thing: Get the machine on the ground as soon as possible." So why veer off into off-the-wall speculation and even consider it?
While we are talking about altitudes, as I mentioned, the service ceiling of the 777 is 43,000'. Going above the service ceiling is just downright dangerous. Why? Because the aircraft is not designed to be able to perform at those altitudes. Mr. Goodfellow got this one thing right in that doing so would put the pilots in a situation where going too FAST would result in a "mach buffet" situation where the airflow over the wing would be going so fast that it would separate, and thus the overspeed would create a loss of lift. Going too SLOW would of course mean the wing would stall. Thus the pilots would have to maintain aircraft speed in such a small range that it is entirely too dangerous. Many pilots refer to this as "the coffin corner"....the airspeed range is so precise that safety is sacrificed...thus the reference to the "coffin". Thus any pilot with any experience in jet aircraft would NEVER consider taking the aircraft above the certified flight "envelope". And if you've got a fire or other emergency on board, why on earth would you do that? As to WHY it was up there (supposedly), I will not "speculate".
I could go on and on further. What's my point? The point is this: There are WAY TOO MANY "talking head" experts who desperately want to be part of solving this mystery and, in the process, get their two minutes of fame. The problem is they just create more confusion, misinformation and wild-haired theories. We all need to stick to what we know and let the experts, who have all the information, work to solve the mystery. The hysteria that has ensued since the disappearance of the jet has gotten to fever pitch. It does nobody any good and, I would say, does a great deal of harm.
And lastly, if you say "we need to not speculate" and then you SPECULATE, you really aren't deserving of any credibility.
Die is al een paar keer voorbij gekomen hier. Op zijn google+ heeft hij nog wat aanvullende info gepost om zijn theorie te updaten met info die de laatste dagen naar buiten is gekomen.
LUMUT, March 19 (Bernama) -- The Royal Malaysian Navy's ships KD Kasturi and KD Lekiu sailed for the southern corridor tonight to join the search and rescue operation for Malaysia Airlines (MAS) flight MH370 which has now entered the second phase.
Die is al een paar keer voorbij gekomen hier. Op zijn google+ heeft hij nog wat aanvullende info gepost om zijn theorie te updaten met info die de laatste dagen naar buiten is gekomen.
Het was oorpsronkelijk ook inconsistent met de voorhande data. Pas toen bleek dat Maleisie geen klok kan lezen, begon die uitleg ergens op te slaan.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende: De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
Ik zie het wel als een optie. Daarnaast zijn wij uberhaupt niet degene om een en ander af te schieten vind ik. Alle opties kunnen nog.
Het is iig niet consistent met informatie die naar buiten is gekomen. Maargoed, je kunt je afvragen hoe betrouwbaar de informatie überhaupt is die we nu krijgen.
'And I called your name, like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
Op woensdag 19 maart 2014 18:22 schreef Me_Wesley het volgende: Maargoed, je kunt je afvragen hoe betrouwbaar de informatie überhaupt is die we nu krijgen.
Dat bedoel ik. En door al die speculaties overal weet je ook niet meer welke richting kan kloppen of wat niet. Wie het ook heeft gedaan ...... het is een enorme braincrasher
Ok, ze zeggen niet van welk land ze die radargegevens hebben ontvangen, begrijpelijk. Maar op een gegeven moment valt dan een deel van het zoekgebied wellicht uit te sluiten. Zou al fijn zijn om te weten of dat noord of zuid is.
Dat bedoel ik. En door al die speculaties overal weet je ook niet meer welke richting kan kloppen of wat niet. Wie het ook heeft gedaan ...... het is een enorme braincrasher
In ieder geval richting het zuiden, dat is waar Maleisié gaat zoeken na alle info die ze hebben. Wellicht is de route zoals op verschillende sites weergegeven gewoon onjuist en heeft het vliegtuig gewoon na de leftturn over Indonesië rechtdoor gevlogen
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
In ieder geval richting het zuiden, dat is waar Maleisié gaat zoeken na alle info die ze hebben. Wellicht is de route zoals op verschillende sites weergegeven gewoon onjuist en heeft het vliegtuig gewoon na de leftturn over Indonesië rechtdoor gevlogen
The left turn is the key here. This was a very experienced senior Captain with 18,000 hours. Maybe some of the younger pilots interviewed on CNN didn't pick up on this left turn. We old pilots were always drilled to always know the closest airport of safe harbor while in cruise. Airports behind us, airports abeam us and airports ahead of us. Always in our head. Always. Because if something happens you don't want to be thinking what are you going to do - you already know what you are going to do. Instinctively when I saw that left turn with a direct heading I knew he was heading for an airport. Actually he was taking a direct route to Palau Langkawi a 13,000 foot strip with an approach over water at night with no obstacles. He did not turn back to Kuala Lampur because he knew he had 8,000 foot ridges to cross. He knew the terrain was friendlier towards Langkawi and also a shorter distance.
Dat stuk slaat nergens op, als je ziet waar de landingsbaan op Langkawi ligt en dan de route erbij pakt:
Voor de duidelijkheid, Langkawi is het blauwe stipje zuid-west van Hat Yai.
Er zijn dus 2 manieren om op die landingsbaan aan te vliegen:
1. Vanaf het noord-oosten. Vanaf het moment dat ze kwijt waren op de radar naar het westen afgebogen en voorzichtig zuid-west-west aangehouden. Je moet dan wel een zootje bergen passeren, niet heel logisch. Was die op die manier gegaan en doorgevlogen in dezelfde koers ipv te landen zou die dus ergens in de Indische Oceaan zijn gecrasht, ten zuid-oosten van de Malediven.
2. Vanaf het zuid-westen, maar dan moet hij dus na zijn turn naar het westen helemaal doorgevlogen zijn tot voorbij de blauwe stip ten zuid westen van Hat Yai, toen wéér een U-turn maken en dan aanvliegen vanuit zee op Langkawi Airport. In dat geval, stel hij zou doorgevlogen zijn en zonder brandstof komen te zitten zou die ergens in China zijn gecrasht.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
Op woensdag 19 maart 2014 19:29 schreef TLC het volgende: Hoeveel vlieguren moet een piloot eigenlijk minimaal hebben wil ie deel uitmaken van de cabincrew van een Boeing of Airbus ?
Goede vraag. Zal waarschijnlijk afhankelijk zijn of de vlucht met 1 of 2 copiloten is (lange vluchten zijn altijd 3 piloten totaal).
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
Een top-piloot heeft niet alleen ervaring met grote jumbojets, maar ook met andere soorten vliegtuigen, zoals sportvliegtuigen, zweefvliegtuigen etc Hierdoor heeft hij geleerd onder allerlei verschillende omstandigheden te vliegen. Dus niet enkel met uren.
Goede vraag. Zal waarschijnlijk afhankelijk zijn of de vlucht met 1 of 2 copiloten is (lange vluchten zijn altijd 3 piloten totaal).
Gezagvoerder heeft minimaal 1500 uur ervaring, de copiloot 250 uur. En eventuele coco, een derde vlieger heeft ook minimaal 250 uur, echter er zijn niet veel maatschappijen met een coco functie. In praktijk zijn de eerste twee vaak meer ervaren, puur alleen al omdat het binnen een bedrijf een X aantal jaren duurt alvorens je een bepaalde functie krijgt. (Bij KLM begin je bijvoorbeeld als coco, dus met 250 uur minimaal, wordt je na twee jaar co op korte/Europa vluchten, dus dan al rond de 1000 uur ervaring. Na vier/vijf jaar wordt je gezagvoerder Europa, dus dan rond de 2500 uur ervaring en zo door. )
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe C. Sagan
Gezagvoerder heeft minimaal 1500 uur ervaring, de copiloot 250 uur. En eventuele coco, een derde vlieger heeft ook minimaal 250 uur, echter er zijn niet veel maatschappijen met een coco functie. In praktijk zijn de eerste twee vaak meer ervaren, puur alleen al omdat het binnen een bedrijf een X aantal jaren duurt alvorens je een bepaalde functie krijgt. (Bij KLM begin je bijvoorbeeld als coco, dus met 250 uur minimaal, wordt je na twee jaar co op korte/Europa vluchten, dus dan al rond de 1000 uur ervaring. Na vier/vijf jaar wordt je gezagvoerder Europa, dus dan rond de 2500 uur ervaring en zo door. )
Totaal niet relevant, maar hoeveel vlieguren heb jij zelf?