18 maart - 23.00 De koerswijziging van het vermiste vliegtuig van Malaysia Airlines was ingesteld in de boordcomputer. Het is nog niet duidelijk of dat gebeurd is voor of tijdens de vlucht. De nieuwe ontdekking maakt duidelijk dat de piloten geen abrupte wijziging hebben ingezet.
18 maart - 16.30 Thailand heeft een signaal van een onbekend vliegtuig op de rader opgevangen kort nadat het toestel van Malaysia Airlines was verdwenen. Dat zei een woordvoerder van de Thaise luchtmacht vandaag tegen nieuwszender CNN. Wanhopige familieleden van de Chinese passagiers van het vermiste vliegtuig van Malaysia Airlines hebben vandaag gedreigd met een hongerstaking als de Maleisische autoriteiten niet meer duidelijkheid geven over wat er is gebeurd
18 maart - 15.30 Residents of the remote Maldives island of Kuda Huvadhoo in Dhaal Atoll have reported seeing a "low flying jumbo jet" on the morning of the disappearance of the Malaysia Airlines flight MH370. They said that it was a white aircraft, with red stripes across it – which is what the Malaysia Airlines flights typically look like.
18 maart - 14.00 Investigators have discovered the runways of five airports near the Indian Ocean loaded into Captain Zaharie Ahmad Shah’s home-made flight simulator, a Malay daily reported today.. “The simulation programmes are based on runways at the Male International Airport in Maldives, an airport owned by the United States (Diego Garcia), and three other runways in India and Sri Lanka, all have runway lengths of 1,000 metres.
“We are not discounting the possibility that the plane landed on a runway that might not be heavily monitored, in addition to the theories that the plane landed on sea, in the hills, or in an open space,” the source was quoted as saying.
Although Defence Minister Datuk Seri Hishammuddin Hussein denied yesterday that the plane had landed at US military base Diego Garcia, the source told the daily that this possibility will still be investigated based on the data found in Zaharie’s flight simulator software.
Situatie in het kort:
Sinds zaterdagochtend 8 maart 01:21 (GMT +8) wordt een Boeing 777-200ER van Malaysian Airlines vermist. De laatste waarneming via de transponder vond plaats om deze tijd midden boven de Golf van Thailand. De vlucht opgestegen vanaf Kuala Lumpur International Airport met bestemming Peking (ETA 06:30), verdween van de radar 24 minuten nadat het ACARS-systeem was uitgeschakeld (01:07). Grondradar heeft het vliegtuig om 02:40 waargenomen in de Straat van Malakka ten noordwesten van het Maleise schiereiland. Vermoed wordt dat de bemanning en/of kapers onder de passagiers het vliegtuig doelmatig van de communicatie afgesloten. Het vliegtuig is om 08:11 op satellietbeelden gepingd in een halve cirkel ten noorden en zuiden van KL; boven Centraal-Azië dan wel zo'n 1500 km ten westen van Australië. Het is niet duidelijk of op dit moment het vliegtuig nog in de lucht was of op land is geregistreerd. Het onderzoek spitst zich sinds zaterdag 15 maart toe op de piloten en passagiers aan boord, met als doel de afgelegde route nader te bepalen en de motieven te achterhalen. De Maleisische regering wordt door verschillende landen bekritiseerd om hun lakse, tegenstrijdige en onduidelijke berichtgeving en acties.
Persconferentie Avherald:
• 25 landen zijn betrokken bij de zoekactie, (voorheen waren dit er 14) • Er wordt in de territories van 11 landen gezocht. • Het vliegtuig had de geplande hoeveelheid kerosine aan boord. Er was niets extra's getankt. • Focus is nu op crew en passagiers. • De flight simulators van beide piloten zijn thuis uit elkaar gehaald en op een andere (investigation) plaats weer in elkaar gezet en worden momenteel onderzocht. • Er is geen contact gezocht door eventuele verdachten, geen losgeld of andere zaken ge-eist. • Er was géén uitzonderlijk belangrijke cargo on board. • Het door satellieten ontvangen signaal kan verstuurd zijn terwijl het vliegtuig aan de grond stond. • Piloten hebben niet verzocht samen te vliegen. Kans dat ze beiden in het complot zitten lijkt dus uitgesloten.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eerdere kapingen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Woord van dank
Iedereen die aan het topic heeft meegewerkt, d.m.v. nieuwslinks, technische kennisoverdracht en nuttige plaatjes en video's wordt hartelijk bedankt.
De OP is het resultaat van ruim 8 dagen hard teamwork en tracht de lezer te informeren van:
• Laatste nieuws - vaak geupdate - bovenaan zodat je niet het hele topic doorhoeft • Achtergronden - technische informatie is voor de geinteresseerde leek om wijzer te worden • Eerdere gebeurtenissen waar we wat van kunnen leren
Vermoedelijke locatie vliegtuig - speculatie door verscheidene FOK!kers:
Falco - Tibet:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Co_OL - Noord-Korea:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. El_Matador - Voorheen: Gobiwoestijn, China/Tibet - geslaagde kaping 56% kans - nu: Ruzie tussen de piloten en in de Indische Oceaan gestort. :
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. eight - Noordelijke Indische Oceaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. DeParo - Centraal Indische Oceaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Arthur_Spooner - Zuidelijke Indische Oceaan - tussen Diego Garcia en Australië:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Mr.Banaan_1 - Christmas of Cocos Island - Zuidelijke Indische Oceaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.MrTorture - Straat van Malakka, tussen Penang en Sumatra:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.MartijnA3 - Zuidelijke Indische Oceaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Uccie - grensgebied Myanmar, India en China - neergestort
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Marrije:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Maleisische overheid:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.===================================================================
De winnaar van de speculatiewedstrijd krijgt deze zomer (mits het vliegtuig dan gevonden is ) een Colombiaanse lekkernij.
[ Bericht 7% gewijzigd door El_Matador op 20-03-2014 08:19:24 ]
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Snotverdomme wat vond ik Gillian Anderson vroeger vreselijk lekker, en nu nog steeds wel
Het (huidige) leven van Duchovny is wat dat betreft ook niet verkeerd.
In this present crisis, government is not the solution to our problem; government is the problem. From time to time we've been tempted to believe that society has become too complex to be managed by self-rule, that government by an elite group is superior to government for, by, and of the people. To regret is to compromise
Op woensdag 19 maart 2014 13:52 schreef Gloorbek het volgende: Dit is toch ook echt eng.. Zit net even in photoshop wat te maken en daar wou ik de tekst MH370 onder hebben. Dus ik zit door mijn fontjes heen te bladeren, krijg ik tot mijn schrik dit.. MH370 in combinatie met Webdings font
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Heb hem net naar onderen verplaatst in de OP ("nieuws" van 2 dagen terug).
Er is genoeg kritiek op en volgt die ping niet.
Op woensdag 19 maart 2014 13:59 schreef PicoMMP het volgende: Bom gooien met nucleair vliegtuig op toetsenbord. Met dat toetsenbord wordt FOK! bedoeld. We're dead.
of vliegtuig word op afstand bestuurt door een FOK!ker
Zelfs in BNW zullen ze wel even dubbelchecken toch?
Niemand die even in Word kijkt of het wel klopt? (niet dus )
Nee inderdaad.
Ik krijg:
"Apestaartje eet vraagteken vliegend op weg naar palmbomen"
Wat moeten we daar nou weer mee?
Op woensdag 19 maart 2014 14:04 schreef Diedelientje81 het volgende: Nou dat ze genoeg te eten hebben dat gaat dus ook niet op.....na 2 tot 3 dagen benne die vruchten niet goed meer....
Plus dat je volgens mij kotsmisselijk wordt als je alleen dat te eten hebt
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel Do nothing.....and apply!
Op woensdag 19 maart 2014 14:04 schreef Diedelientje81 het volgende: Nou dat ze genoeg te eten hebben dat gaat dus ook niet op.....na 2 tot 3 dagen benne die vruchten niet goed meer....
Eventjes blancheren en op een koele en droge plek bewaren. Extra lekker met gefrituurde pinguïn.
Plus dat je volgens mij kotsmisselijk wordt als je alleen dat te eten hebt
Waren er wellicht ook tulpenbollen aan boord?
Nee, maar wel een stewardessenkarretje met alcohol
Die is snel op met 239 man!
Allemaal aan de hypoxia en een flesje Jan Wandelaar om het af te toppen.
Keukenprinsjes en prinsesjes, vanavond is het vliegtuig gevonden, deal? Goeie dag allen.