abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137921136
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 12:55 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Daarna is het vliegtuig op de auto-pilot doorgevlogen.
Welke koers kiest de auto-pilot trouwens? (de laatst ingestelde?)
Ligt aan de instelling van de AP. Het kan de ingevoerde route zijn, inclusief de bochten en eventueel de hoogtes, maar kan ook een vaste richting zijn. geheel afhankelijk van waar de AP op stond voor het incident.
quote:
Er is toch een onafhankelijke groep NTSB die de zaak kan onderzoeken?
Het lijkt me dat eerst alle feiten moeten worden verzameld en getoetst (had natuurlijk direct moeten gebeuren)
Het is een Amerikaans instituut en ik kan me voorstellen dat de Maleisische regering geen anderen duldt in het onderzoek, in ieder geval niet zolang niet duidelijk is geworden dat ze het zelf niet kunnen. Eer en "saving face" vieren hoogtij in die culturen, men zal niet snel toegeven hulp nodig te hebben, ook al is dat voor de rest inmiddels pijnlijk duidelijk.
(probeer bv in Japan eens in een winkel een TV te kopen die ze niet hebben, ze zullen zich in alle bochten wringen om geen "nee" te hoeven zeggen).
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  woensdag 19 maart 2014 @ 13:15:13 #278
54408 Parzival
Where it happens
pi_137921404
de NTSB is bijna altijd betrokken bij de zaak.. dit omdat het een amerikaans vliegtuig is.. de fabrikant wordt altijd bij de onderzoekscommissie gezet. en in Amerika doet de NTSB dit voor de meeste ongelukken..
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_137921756
quote:
Leuke theorie, maar waarom heeft de co-piloot dan nog contact met de Maleisische luchtverkeersleiding nádat de transponder is uitgezet vanwege de brand?
pi_137921820
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 13:15 schreef Parzival het volgende:
de NTSB is bijna altijd betrokken bij de zaak.. dit omdat het een amerikaans vliegtuig is.. de fabrikant wordt altijd bij de onderzoekscommissie gezet. en in Amerika doet de NTSB dit voor de meeste ongelukken..
Niet vanzelf:
quote:
If an accident or serious incident occurs in a foreign state involving a civil aircraft of U.S. Registry, a U.S. operator, or an aircraft of U.S. design or U.S. manufacture, where the foreign state is a signator to the ICAO Convention, that state is responsible for the investigation. In accord with the ICAO Annex 13 SARPS, upon receipt of a formal notification of the accident or serious incident that may involve significant issues, the NTSB may designate a U.S. Accredited Representative and appoint advisors to carry out the Obligations, receive the Entitlements, provide Consultation, and receive Safety Recommendations from the state of occurrence.
Bron

In de praktijk komt het inderdaad vrij vaak voor, mede ook omdat de NTSB bakken meer ervaring en kennis heeft dan het land dat oorspronkelijk het onderzoek moet doen, maar het is geen verplichting.
En er zijn landen waarbij ze het zo lang mogelijk uitstellen als het even kan, puur vanwege het idee dat ze het zelf wel kunnen.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_137921916
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 13:23 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Leuke theorie, maar waarom heeft de co-piloot dan nog contact met de Maleisische luchtverkeersleiding nádat de transponder is uitgezet vanwege de brand?
Dat is een misvatting; het laatste signaal werd gegeven vóór het laatste radio-contact. Het eerstvolgende signaal had na een half uur moeten worden gegeven. Het enige wat wij weten is dat er radio-contact was na het laatste signaal. We weten echter niet of de transponder voor of na het radio-contact is afgezet/uitgegaan.
pi_137922031
quote:
Klopt deze theorie wel i.c.m. de ping van 8.11? Dan zou het een vreemde koers op de autopilot hebben gevlogen.
pi_137922166
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 22:12 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Ligt eraan waar je naartoe wilt :D
Of waar je vandaan komt? :P
"Het beste dat we elkaar kunnen geven, is onze liefde, niet ons advies en zeker niet ons oordeel. "
pi_137922504
http://www.demorgen.be/dm(...)n-vlucht-MH370.dhtml

Voor degene die het engels wat lastig lezen vinden .......
Over de theorie, theoretische gezien klinkt het niet heel idioot.....mja....
"Het beste dat we elkaar kunnen geven, is onze liefde, niet ons advies en zeker niet ons oordeel. "
pi_137922535
quote:
7s.gif Op woensdag 19 maart 2014 09:58 schreef Uccie het volgende:
Dit staat op Reuters
http://www.reuters.com/ar(...)dUSBREA2701720140319

Zuideinde van de pinglijn het water in dus. Dan betwijfel ik sterk dat we nog iets gaan terugvinden op korte termijn.
Ik keek naar je avatar en las "pinguïn".
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137922559
quote:
10s.gif Op woensdag 19 maart 2014 13:42 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik keek naar je avatar en las "pinguïn".
_O-
"Het beste dat we elkaar kunnen geven, is onze liefde, niet ons advies en zeker niet ons oordeel. "
pi_137922569
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 13:26 schreef HiZ het volgende:

[..]

Dat is een misvatting; het laatste signaal werd gegeven vóór het laatste radio-contact. Het eerstvolgende signaal had na een half uur moeten worden gegeven. Het enige wat wij weten is dat er radio-contact was na het laatste signaal. We weten echter niet of de transponder voor of na het radio-contact is afgezet/uitgegaan.
Jij hebt het over ACARS, dat hoogstwaarschijnlijk eerder is uitgezet. Ik heb het over de transponder van de secondary radar, maar je hebt inderdaad gelijk, ding is uitgegaan 2 minuten na radiocontact.

quote:
Time-line (from CNN)
• 1.07 am - Last ACARS transmission.
• 1.19 am - Last verbal communication "All right, good night" from the plane; believed to be the co-pilot
• 1.21 am - Transponder stopped transmitting (turned off or failed)
• 1.30 am - Civilian (primary) radar lost contact
• 1.37 am - Expected ACARS transmission; not received
• 2.15 am - Last military primary radar contact
• 8.11 am - Last (hourly) satellite handshake
pi_137922584
quote:
10s.gif Op woensdag 19 maart 2014 13:42 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik keek naar je avatar en las "pinguïn".
He, ik werd geroepen
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_137922708
Iemand de 5 complottheorie-en al gelezen die ze min of 48 online hebben gezet, waarmee ze denken dat de MH370 in de schaduw van een vliegtuig van Singapore Airlines heeft gevlogen?
}:|
"Het beste dat we elkaar kunnen geven, is onze liefde, niet ons advies en zeker niet ons oordeel. "
pi_137922734
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 13:41 schreef Diedelientje81 het volgende:
http://www.demorgen.be/dm(...)n-vlucht-MH370.dhtml

Voor degene die het engels wat lastig lezen vinden .......
Over de theorie, theoretische gezien klinkt het niet heel idioot.....mja....
Heb er al eerder op gereageerd. Reactie op Reddit:

But here are the flaws in the theory, in my opinion:

1) There's now evidence that the trajectory changes over Malacca were straight, which is inconsistent with the pilots trying to land at Langkawi.

2) The last radar pings located the plane really far from the route that the plane is supposed to follow, if it had continued "on its last programmed course".

3) Why didn't the pilot notice one of the transponders had been switched off (which might mean that the problem is already serious by then) before giving the "alright, goodbye" send off?

4) While it might be true that Mayday might be the last option (the first being to try and fix the problem), but shouldn't the pilot have had enough time to call Mayday before they got taken out?

5) In Goodfellow's piece, he said that the pilot did not turn the autopilot off... which was why the plane was able to continue flying even if the pilots were taken out by the smoke until the plane ran out of fuel. But if the plane had been in autopilot, what could've caused the radical changes in altitude? It went beyond its threshold of 45,000 ft, then dropping to as low as 23,000 ft in just minutes before moving back up to 29,500 minutes.

6) In an inflight emergency, pilots are required to contact the ATC and declare an emergency. If he was that experienced - up to the point where his training would kick in instinctively, why didn't he follow the protocol?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 19 maart 2014 @ 13:47:04 #291
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_137922754
quote:
10s.gif Op woensdag 19 maart 2014 13:42 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik keek naar je avatar en las "pinguïn".
Zou zuidelijk loopt die lijn nou ook weer niet _O-
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_137922790
Haha ik hoorde dit op Radio 1 en dit kan weleens kloppen ;

het vermiste vliegtuig was de 404-ste Boeing 777 die gemaakt is en waar kennen we 404 van ?



Dat kan haast geen toeval zijn ?!!!?!!!! :o :o :o
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_137922834
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 13:47 schreef TLC het volgende:
Haha ik hoorde dit op Radio 1 en dit kan weleens kloppen ;

het vermiste vliegtuig was de 404-ste Boeing 777 die gemaakt is en waar kennen we 404 van ?

[ afbeelding ]

Dat kan haast geen toeval zijn ?!!!?!!!! :o :o :o
Illoemienatie!!11!!!!1

:')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137922854
quote:
6s.gif Op woensdag 19 maart 2014 13:46 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Heb er al eerder op gereageerd. Reactie op Reddit:

But here are the flaws in the theory, in my opinion:

1) There's now evidence that the trajectory changes over Malacca were straight, which is inconsistent with the pilots trying to land at Langkawi.

2) The last radar pings located the plane really far from the route that the plane is supposed to follow, if it had continued "on its last programmed course".

3) Why didn't the pilot notice one of the transponders had been switched off (which might mean that the problem is already serious by then) before giving the "alright, goodbye" send off?

4) While it might be true that Mayday might be the last option (the first being to try and fix the problem), but shouldn't the pilot have had enough time to call Mayday before they got taken out?

5) In Goodfellow's piece, he said that the pilot did not turn the autopilot off... which was why the plane was able to continue flying even if the pilots were taken out by the smoke until the plane ran out of fuel. But if the plane had been in autopilot, what could've caused the radical changes in altitude? It went beyond its threshold of 45,000 ft, then dropping to as low as 23,000 ft in just minutes before moving back up to 29,500 minutes.

6) In an inflight emergency, pilots are required to contact the ATC and declare an emergency. If he was that experienced - up to the point where his training would kick in instinctively, why didn't he follow the protocol?

het is ook maar weer een theorie he .....ik geloof dat die mensen gewoon allemaal niks meer weten, en ik heb het gevoel dat er ook veel informatie achter gehouden wordt, mja dat zullen ze toch echt niet beamen
"Het beste dat we elkaar kunnen geven, is onze liefde, niet ons advies en zeker niet ons oordeel. "
pi_137922913
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 13:49 schreef Diedelientje81 het volgende:

[..]

het is ook maar weer een theorie he .....ik geloof dat die mensen gewoon allemaal niks meer weten, en ik heb het gevoel dat er ook veel informatie achter gehouden wordt, mja dat zullen ze toch echt niet beamen
Hypothese. En een die niet alle aanwijzingen volgt. Die pinguïns van Pheno en Uccie komen niet overeen met een poging tot landen in de Straat van Malakka.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137922970
quote:
12s.gif Op woensdag 19 maart 2014 13:50 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hypothese. En een die niet alle aanwijzingen volgt. Die pinguïns van Pheno en Uccie komen niet overeen met een poging tot landen in de Straat van Malakka.
haha
"Het beste dat we elkaar kunnen geven, is onze liefde, niet ons advies en zeker niet ons oordeel. "
pi_137922991
Dit is toch ook echt eng..
Zit net even in photoshop wat te maken en daar wou ik de tekst MH370 onder hebben.
Dus ik zit door mijn fontjes heen te bladeren, krijg ik tot mijn schrik dit..
MH370 in combinatie met Webdings font



WTF!!!! Dan toch Den-Haag?
pi_137923028
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 13:52 schreef Gloorbek het volgende:
Dit is toch ook echt eng..
Zit net even in photoshop wat te maken en daar wou ik de tekst MH370 onder hebben.
Dus ik zit door mijn fontjes heen te bladeren, krijg ik tot mijn schrik dit..
MH370 in combinatie met Webdings font

[ afbeelding ]

WTF!!!! Dan toch Den-Haag?
Iemand goed in rebussen dan??? :P
"Het beste dat we elkaar kunnen geven, is onze liefde, niet ons advies en zeker niet ons oordeel. "
pi_137923064
quote:
11s.gif Op woensdag 19 maart 2014 13:48 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Illoemienatie!!11!!!!1

:')

Snotverdomme wat vond ik Gillian Anderson vroeger vreselijk lekker, en nu nog steeds wel :9~ :@
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_137923067
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 13:52 schreef Gloorbek het volgende:
Dit is toch ook echt eng..
Zit net even in photoshop wat te maken en daar wou ik de tekst MH370 onder hebben.
Dus ik zit door mijn fontjes heen te bladeren, krijg ik tot mijn schrik dit..
MH370 in combinatie met Webdings font

[ afbeelding ]

WTF!!!! Dan toch Den-Haag?
LOL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')