abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137912298
Ja, waarom horen we niks over de achtergronden van de copiloot? Dat ze niet gevraagd hebben samen te vliegen wil niet zeggen dat ze elkaar niet (goed) kenden? Ze zouden bij dezelfde oppositiepartij gezeten kunnen hebben. Of juist bij de andere, dat ze in het vliegtuig ruzie kregen en om beurten de controle over het vliegtuig hadden?

Het is op zich niet verdacht om chickies in je cockpit te halen en te roken (het is Maleisië, geen Zweden), maar het geeft wel aan dat hij niet heel erg serieus met zijn werk bezig was. Zeker het ook bij landing en start in de cockpit hebben van die meiden is natuurlijk volledig onverantwoord. In geval van een ongeluk zou hij schuld hebben aan hun dood...

Heeft iemand meer achtergronden van onze jonge Fariq? Hoeveel flight sims speelde hij thuis? Welke (politieke) overtuigingen en plannetjes had hij? Hoe reageerde zijn familie?

Vragen, vragen, vragen en geen vliegtuigen...

====

Wel dit:

A Closer Look At The Co-Pilot Of Missing Flight 370

One of the more bizarre coincides in the mystery of missing Malaysia Airlines flight 370 is the fact CNN airline and aviation correspondent Richard Quest met with the co-pilot, Fariq Abdul Hamid, weeks before the planes disappearance.

It was part of a taping Quest was doing in February for CNN Business Traveler, and it hasnt aired yet on CNN. Hamid, a 27-year-old first officer, was taking part in a training session, flying from Hong Kong to Kuala Lumpur.

Quest speaks with Here & Nows Robin Young about that experience and the latest on the investigation into the missing plane. He says it came as a surprise when he realized he had interviewed the co-pilot.

Fariq Hamid had posted one of the pictures of himself and myself in the cockpit on the flight deck, and somebody else had seen it and tweeted it, Quest says. It was quite a shock to look at the picture and to think that I had sat behind, watching him land a 777 only a matter of weeks earlier.

He says there was nothing that stood out to him about Hamid at the time.

He was charming, Quest said. I was more concerned, frankly, that we had a relatively inexperienced first officer doing a landing with CNN sitting in the back filming.

Likewise, he says nothing jumped out at him about Malaysian Airlines.

Malaysia airlines is a robust airline its been around for many years, Quest said. It has an excellent reputation, both for service and for safety. The issues we were looking at had nothing to do with these. They are the question of how Malaysia is finding a competitive advantage against the Gulf three Qatar, Emirates and Etihad, on the one hand, and the low-cost carriers like Air Asia, which is based in Kuala Lumpur as well.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 28% gewijzigd door El_Matador op 19-03-2014 03:05:35 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137912455
http://foxnewsinsider.com(...)have-landed-pakistan

a LIGNET analyst received information from a source at Boeing that the company believes the plane did land in Pakistan . . . Israel is taking the possibility of a terrorist attack seriously by mobilizing air defenses and scrutinizing approaching civilian aircraft, according to the Times of Israel

Read more: http://www.lignet.com/InB(...)srael-#ixzz2wNiZqiJc
All Rights Reserved LIGNET.com

[ Bericht 35% gewijzigd door OreO op 19-03-2014 05:58:09 ]
  woensdag 19 maart 2014 @ 05:15:04 #178
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_137912461
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 01:25 schreef Draailamp het volgende:

Speculeren begint nu her en der bizarre vornen aan te nemen
Nu pas?
De meest bizarre theoriën werden al zo vroeg als Deel 3 van deze reeks naar voren geschoven, met dank aan wat cross posters uit BNW.
pi_137912476
quote:
14s.gif Op woensdag 19 maart 2014 02:41 schreef El_Matador het volgende:
Maar om die homopoliticus niet (behalve als hij zelf homo is, wat nog zou kunnen) en een vrouw en kinderen als "conservatieve" Maleier achterlaten lijkt me ook heel onwaarschijnlijk.
De oppositie leider Anwar Ibrahim is hoogstwaarschijnlijk geen homofiel. Er is geen enkele aanwijzing in die richting, los van de 'sodomy allegation'. Die zaak klopt echter van geen kanten, met getuigen die hun verklaringen wijzigen en DNA materiaal dat niet klopt. Anwar is daarom al eerder vrijgesproken in deze zaak.

De zaak wordt op de achtergrond hoogstwaarschijnlijk gedirigeerd door aanhangers van de regerende UMNO partij met als doel de tijd en energie van Anwar af te leiden en hem in diskrediet te brengen als politicus.

Als je wat verder leest op zijn wikipedia pagina, kom je bij de "Hidden sex tape allegation". Hierin zou Anwar, die blijkbaar toch weer heterosexueel is, een prostituee bezoeken terwijl hij ongemerkt gefilmd werd met een beveiligingscamera. Ik heb die tape gezien en het is overduidelijk een setup met een acteur.

Maleisie is nog een ontwikkelingsland. Met dit soort middelen wordt politiek bedreven. Om de "Hidden sex tape allegation" kun je hard lachen, de 'sodomy allegation' is helaas voor Anwar veel lastiger om te ontkrachten.
pi_137912485
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 05:54 schreef jaco het volgende:

[..]

De oppositie leider Anwar Ibrahim is hoogstwaarschijnlijk geen homofiel. Er is geen enkele aanwijzing in die richting, los van de 'sodomy allegation'. Die zaak klopt echter van geen kanten, met getuigen die hun verklaringen wijzigen en DNA materiaal dat niet klopt. Anwar is daarom al eerder vrijgesproken in deze zaak.

De zaak wordt op de achtergrond hoogstwaarschijnlijk gedirigeerd door aanhangers van de regerende UMNO partij met als doel de tijd en energie van Anwar af te leiden en hem in diskrediet te brengen als politicus.

Als je wat verder leest op zijn wikipedia pagina, kom je bij de "Hidden sex tape allegation". Hierin zou Anwar, die blijkbaar toch weer heterosexueel is, een prostituee bezoeken terwijl hij ongemerkt gefilmd werd met een beveiligingscamera. Ik heb die tape gezien en het is overduidelijk een setup met een acteur.

Maleisie is nog een ontwikkelingsland. Met dit soort middelen wordt politiek bedreven. Om de "Hidden sex tape allegation" kun je hard lachen, de 'sodomy allegation' is helaas voor Anwar veel lastiger om te ontkrachten.
Goed dat je dit duidelijk maakt. Ik zag die man in een filmpje voorbij komen en het leek me al helemaal geen homo. Pff, wat een waninformatie wordt er toch de wereld in geslingerd...

Ja, Maleisië lijkt wel op Colombia in dat opzicht.

Dus nog minder aanwijzingen...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 19 maart 2014 @ 06:38:11 #181
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_137912535
http://www.theguardian.co(...)70d3e4b085d4434ee905

Om er nog 'ns een wilde speculatie in te gooien - is de piloot niet om welke reden dan ook om Indonese gevlogen en vervolgens op indonesie geland /vlabij op het water?

Locatie is consistent met de pings
Indonesie weigert airspace vrij te geven - ik heb nog niet direct een goede verklaring waarom...
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  FOK!fotograaf woensdag 19 maart 2014 @ 07:16:14 #182
842 Zorro
Z
pi_137912685
Het kan geen plan van de piloten zijn, zeggen ze, want die zaten toevallig bij elkaar, zeggen ze.
Heeft iemand er al aan gedacht dat ze misschien elkaar goed kennen en de afspraak gemaakt hadden:

- "Als we de volgende keer eens toevallig bij elkaar ingeroosterd worden, dan gaan we ons plannetje doen, deal?"
-"Ja, goed, dat verwacht niemand!"

Net zo waarschijnlijk als alle andere theorieen die voorbij komen.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_137912836
quote:
6s.gif Op woensdag 19 maart 2014 07:16 schreef Zorro het volgende:
Het kan geen plan van de piloten zijn, zeggen ze, want die zaten toevallig bij elkaar, zeggen ze.
Heeft iemand er al aan gedacht dat ze misschien elkaar goed kennen en de afspraak gemaakt hadden:

- "Als we de volgende keer eens toevallig bij elkaar ingeroosterd worden, dan gaan we ons plannetje doen, deal?"
-"Ja, goed, dat verwacht niemand!"

Net zo waarschijnlijk als alle andere theorieen die voorbij komen.
Precies; zo zijn er zoveel dingen naar buiten gebracht die geen uitsluitend bewijs zijn.

Die link van Xtreem es checken. Ligt in de ping en ja, verdacht van Indonesië. Maar aan de andere kant; die ping valt binnen Indonesië, op Java, een van de dichtstbevolkte eilanden ter wereld. Daar waren geen ooggetuigen? Of komen die ook 10 (!) dagen later met een verhaal zonder foto's. :')

[ Bericht 13% gewijzigd door El_Matador op 19-03-2014 07:58:34 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137913016
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 06:38 schreef Xtreem het volgende:
http://www.theguardian.co(...)70d3e4b085d4434ee905

Om er nog 'ns een wilde speculatie in te gooien - is de piloot niet om welke reden dan ook om Indonese gevlogen en vervolgens op indonesie geland /vlabij op het water?

Locatie is consistent met de pings
Indonesie weigert airspace vrij te geven - ik heb nog niet direct een goede verklaring waarom...
Uit dezelfde link vind ik dit tot nu toe nog het dichtst bij een mogelijke waarheid te zitten:

quote:
Another plausibly argued theory doing the rounds comes from Chris Goodfellow who describes himself as an experienced pilot.

In a post on Google+ he suggests MH370’s pilot tried to head for the nearest runway, in this case Pulau Langkawi in the Andaman Sea, after MH370 caught fire.

He reckons the crew was overcome by smoke before making the island runway and the plane flew on until running out of fuel.

The left turn is the key here. This was a very experienced senior captain with 18,000 hours ... We old pilots were always drilled to always know the closest airport of safe harbor while in cruise. Airports behind us, airports abeam us and airports ahead of us. Always in our head. Always. Because if something happens you don’t want to be thinking what are you going to do - you already know what you are going to do. Instinctively when I saw that left turn with a direct heading I knew he was heading for an airport. Actually he was taking a direct route to Palau Langkawi a 13,000 foot strip with an approach over water at night with no obstacles. He did not turn back to Kuala Lampur because he knew he had 8,000 foot ridges to cross. He knew the terrain was friendlier towards Langkawi and also a shorter distance ...

What I think happened is that they were overcome by smoke and the plane just continued on the heading probably on George (autopilot) until either fuel exhaustion or fire destroyed the control surfaces and it crashed.

A similar theory was not ruled out at today’s press conference. Malaysia Airlines was asked whether decompression in the cabin could have caused the pilots to lose consciousness. It confirmed this was a possibility, but nothing has been ruled out in the investigation.
Vooral door dat stukje van de bewuste koerswijziging.

Alleen vraag ik me dan af waarom er geen 'mayday' is geweest of een telefoontje van minimaal 1 van de passagiers.

En als het op die manier gegaan is dan is het van belang om de laatste koerswijziging te weten te komen en dan uitrekenen waar hij onvermijdelijk naar beneden zou moeten storten wanneer de kerosine op was.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_137913056
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 08:03 schreef Montagui het volgende:

[..]

Uit dezelfde link vind ik dit tot nu toe nog het dichtst bij een mogelijke waarheid te zitten:

[..]

Vooral door dat stukje van de bewuste koerswijziging.

Alleen vraag ik me dan af waarom er geen 'mayday' is geweest of een telefoontje van minimaal 1 van de passagiers.

En als het op die manier gegaan is dan is het van belang om de laatste koerswijziging te weten te komen en dan uitrekenen waar hij onvermijdelijk naar beneden zou moeten storten wanneer de kerosine op was.
In principe is geen mayday-call niet raar, je zorgt eerst dat de situatie onder controle is, zuurstofmaskers op, etc. Echter, ná het veranderen van de route in het FMS is er nog communicatie geweest vanuit de cockpit met de verkeersleiding. Daar bleek niks raars uit.

Ook strookt het niet met de afgeleide locatie van de laatste ping van het SATCOM-systeem.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_137913086
Ik ben het nog steeds redelijk met die Amerikaanse piloot eens. Vanaf het punt van verdwijnen een u-turn richting Langkawi, niet al gericht op de luvhthaven maar wel op het eiland. Toen op de automatische piloot gevlogen tot de crash, ergens onder indonesie. Komt dan ook overeen met de ping.

Ooggetuigen die pas na 10 dagen eens wakker worden zo van "ohja, er kwam hier opeens een boeing over vliegen heel laag, was me helemaal ontschoten!" geloof ik niet zo.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_137913211
Als je brand merkt, draai je niet om, maar vlieg je naar het dichtstbijzijnde vliegveld, wat die piloot zelf zegt "die heb je altijd in je hoofd". Ho Chi Minh is vlak om de hoek (~45 min) en groot zat om te landen. Nee, dat moet dan over de bergen van Noord-Maleisië richting de oceaan (~1,5 uur). Met een hevige brand, waar snel geland moet worden. Sure.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137913295
quote:
12s.gif Op woensdag 19 maart 2014 08:21 schreef El_Matador het volgende:
Als je brand merkt, draai je niet om, maar vlieg je naar het dichtstbijzijnde vliegveld, wat die piloot zelf zegt "die heb je altijd in je hoofd". Ho Chi Minh is vlak om de hoek (~45 min) en groot zat om te landen. Nee, dat moet dan over de bergen van Noord-Maleisië richting de oceaan (~1,5 uur). Met een hevige brand, waar snel geland moet worden. Sure.
Maar hij schrijft ook:

quote:
He knew the terrain was friendlier towards Langkawi and also a shorter distance ...
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_137913445
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 08:09 schreef kalinhos het volgende:

Ooggetuigen die pas na 10 dagen eens wakker worden zo van "ohja, er kwam hier opeens een boeing over vliegen heel laag, was me helemaal ontschoten!" geloof ik niet zo.
Ik heb de Hercules die op Welschap verongelukte superlaag over zien vliegen in Waalre.

Officieel wordt dat tot op de dag van vandaag ontkend.

Dus het kan best kloppen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_137913631
quote:
12s.gif Op woensdag 19 maart 2014 02:14 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Maar dat is het punt; publicatie van "aanwijzingen" is volledig onbetrouwbaar. We hebben de "harde" datapunten (radar Straat Malakka en ping om 08:11), verder roddels, beweringen en tegengesproken non-nieuws.

Gebruik de wegstreepmethode; wat kan het niet zijn?

ONGELUK/technisch mankement/brand - de rare vliegroute, het niet landen op een bekend vliegveld (Ho Chi Minh) en de ping spreken het tegen
• ZELFMOORD piloot - een zelfmoord doe je snel; neus naar beneden en gaan. Een soort "spel" kan ik me nog voorstellen; even live flight simmen en die kist parkeren. Dat scenario groeide toen ik die Daily Mail serieusnam over zijn vrouw en kinderen, maar die bagger bleek natuurlijk weer helemaal niet waar te zijn. Zelfmoord om een politicus in de cel geloof ik niet
• AANSLAG - werd het vliegtuig gevolgd? Opgejaagd? Militaire vliegtuigen kunnen natuurlijk net als Zaharie de apparatuur uitzetten - dit is nogal een BNW-scenario en onbewijsbaar, maar makkelijk mogelijk. Het is de bizarheid die het onwaarschijnlijk maakt, maar ik kijk nu nergens meer van op in dit mysterie..
KAPING PASSAGIERS - hier geldt voor mij Ockhams scheermes. Een kaping lijkt me evident (iets niet terugbrengen en mensen tegen hun zin meenemen is dat), maar het is veel logischer dat onze politiek-bewuste flightsimmer daarachter zit dan de passagiers.
• KAPING PILOOT - de meest waarschijnlijke mogelijkheid voor mij. Nog steeds, ondanks dat het vliegtuig (wat ik denk dat geland is) niet gevonden is. Maar de harde datapunten wijzen volgens mij naar het Aziatische continent, niet naar kleine eilandjes. Die kan ie gebruikt hebben om te oefenen (Malaysian Airlines vliegt niet op Diego Garcia, zeg maar...) en om een dwaalspoor uit te zetten.
• RUZIE PILOTEN - een logische outsider; ruzie in het vliegtuig tussen de piloot (oppositie, gefrustreerd, het was geen relaxede werkdag) en copiloot (regeringsgezind? uit op iets?) met om beurten de controle over het vliegtuig. Uiteindelijk zijn ze samen ruziënd in de afgesloten cockpit met 237 anderen op de achterbank ten onder gegaan....

Het hele mysterie is het meest bizarre wat ik de afgelopen jaren heb gezien en het leeft hier totaal niet al had ik het er vandaag over. Mensen die ik hoog achtte die over aliens beginnen, niet eens als echte grap. Sja.

In het laatste scenario zit een grote component van "mislukking" (en dan in zee storten want die is nou eenmaal veel groter). Als ze het niet gehaald hebben, de kapers (ik verdenk crew, piloten en misschien wat politieke medestanders onder de passagiers), dan vinden we Zaharie geland in de Soendatrog ofzo.

Maar die ping is vaag. En maar 1tje. Willen de autoriteiten dat wij het voor ze uitvogelen of doen ze zelf ook nog iets met al die spionagedata?

Ook opvallend; weinig echt grote complottheorieen. Wel vergelijkingen met TWA800 (in de OP gezet als referentie, ik weet niet wat ik daarvan moet denken...) maar meer niet echt. Alienfilmpjes kijk ik niet naar. :')
Is een combinatie geweest van een kaping door de piloot en een ruzie, dat denk ik
Uiteindelijk is die neergestort in zee
En TW800 is neergeschoten door een missile, per ongeluk:
http://whatreallyhappened.com/RANCHO/CRASH/TWA/twa.php
pi_137913638
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 01:37 schreef Unstoppable het volgende:

[..]

Er zijn inderdaad 5 vliegvelden daar in de buurt die de piloot op zijn simgame had staan. Klopt, maar volgens officials zijn in de simdata geen verdachte patronen gevonden. Als de piloot de game had gebruikt om zijn zelfmoordroute uit te stippelen dan hadden ze dat gezien in de historie van het spel.
Verder lijkt het me sterk dat er niet gekeken is naar die vliegvelden direct nadat het bekent werd dat er een vliegtuig was vermist. Ik neem aan dat dit geen kleine lullige veldjes zijn die een toestel van dat formaat aankunnen. Er zouden records zijn van een vliegtuig dat opeens onverwacht daar lande en het iets waar als eerste is naar gekeken.

Het lijkt er meer op dat de info die naar buiten komt met betrekking tot die piloot zijn simgame en het feit dat hij die vliegvelden erin had geladen er op wijzen dat het geen zelfmoord van de piloot was. Dat zou hij toch wel op zijn simgame hebben uitgestippeld wat zijn zelfmoord route zou zijn dan en wat trail runs hebben gedaan.
Stel dat het allemaal gepland is, dat hij 5 vliegvelden heeft geladen om te oefenen met landen.
Hoe groot is dan de kans dat het daad werkelijke doel niet in de game zit in geladen?

Stel dat ik zo iets zal hebben van: ik wil een vliegtuig kapen en ergens landen maar ik moet wel oefenen hoe en wat. Dan ga ik mijn einddoel niet in het spel laden aangezien ze dat kunnen achterhalen.

Hoe veel vliegvelden (bekende, onbekende, in gebruik zijnde en niet in gebruik zijnde vliegvelden liggen er binnen de mogelijke radius die ongeveer even groot zijn als die 5 die zijn ingeladen?
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_137913677
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 08:03 schreef Montagui het volgende:

[..]

Uit dezelfde link vind ik dit tot nu toe nog het dichtst bij een mogelijke waarheid te zitten:

[..]

Vooral door dat stukje van de bewuste koerswijziging.

Alleen vraag ik me dan af waarom er geen 'mayday' is geweest of een telefoontje van minimaal 1 van de passagiers.

En als het op die manier gegaan is dan is het van belang om de laatste koerswijziging te weten te komen en dan uitrekenen waar hij onvermijdelijk naar beneden zou moeten storten wanneer de kerosine op was.
Ik vind het juist dikke onzin.. als er brand is dan zet je niet bewust de communicatieapparatuur uit en dan is er op zijn minst wel een noodsignaal zoals anderen al zeggen..

Als je dit topic volgt dan merk je dat speculeren een vak apart is.. vereist enige intelligentie en nuchterheid :+
  Moderator woensdag 19 maart 2014 @ 09:00:55 #193
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_137913820
Waarom gaat iedereen er hier vanuit dat mensen op de maladiven nu pas met deze verklaringen naar buiten komen :? Het lijkt me logischer dat het nu pas naar buiten is gebracht maar dat het al eerder bekend was!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_137913976
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 09:00 schreef MaJo het volgende:
Waarom gaat iedereen er hier vanuit dat mensen op de maladiven nu pas met deze verklaringen naar buiten komen :? Het lijkt me logischer dat het nu pas naar buiten is gebracht maar dat het al eerder bekend was!
Nee, als je zoiets ziet zet je dat zondag 9 mei al op Facebook en Twitter. Met duidelijke foto.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 19 maart 2014 @ 09:22:22 #195
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_137914262
quote:
6s.gif Op woensdag 19 maart 2014 09:07 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, als je zoiets ziet zet je dat zondag 9 mei maart al op Facebook en Twitter. Met duidelijke foto.
fixed :P Maar wie weet hebben ze het al eerder gemeld, maar is het pas later door de pers opgepikt. Het is wel verdacht ja, dat er zoveel dagen overheen gaan. Maar dat kan nog best een legitieme oorzaak hebben. Er wordt zoveel gefacebookt en getwittert..
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_137914327
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 08:06 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

In principe is geen mayday-call niet raar, je zorgt eerst dat de situatie onder controle is, zuurstofmaskers op, etc. Echter, ná het veranderen van de route in het FMS is er nog communicatie geweest vanuit de cockpit met de verkeersleiding. Daar bleek niks raars uit.

Ook strookt het niet met de afgeleide locatie van de laatste ping van het SATCOM-systeem.
Het contact was voor het veranderen van de route.

net wakker, was al gepost dat er files gedelete zijn in die flight sim?
http://www.nst.com.my/lat(...)s-simulator-1.521285
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_137914403
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 08:54 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ik vind het juist dikke onzin.. als er brand is dan zet je niet bewust de communicatieapparatuur uit en dan is er op zijn minst wel een noodsignaal zoals anderen al zeggen..

Als je dit topic volgt dan merk je dat speculeren een vak apart is.. vereist enige intelligentie en nuchterheid :+
Tenzij die communicatieapparatuur is uitgeschakeld als gevolg van kortsluiting (of zo) met de brand als gevolg.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  woensdag 19 maart 2014 @ 09:58:28 #198
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_137915200
Dit staat op Reuters
http://www.reuters.com/ar(...)dUSBREA2701720140319

Zuideinde van de pinglijn het water in dus. Dan betwijfel ik sterk dat we nog iets gaan terugvinden op korte termijn.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_137915205
Wellicht dat de Flight simulator toch nog nieuws kan bieden:
Enkele nieuws feitjes

quote:
Flight simulator

Files in the home-made flight simulator recovered from the home of the missing plane’s pilot were found to have been deleted according to the Malaysian government.

The country’s interior minister Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi said computes experts are working round-the-clock to retrieve the files , according to the New Straits Times.

He said the police were not accusing the lead pilot of the flight of any wrong-doing or to pressure any of his family members but were conducting a thorough and intensive investigation.

Extensive background checks into the pilot, Zaharie Ahmad Shah, and his co-pilot, Fariq Abdul Hamid, have found nothing to suggest why they may have deliberately diverted the flight.

US investigators were initially denied access to the recovered flight simulator but now appeared to examined the devise. US officials told CNN that nothing suspicious was discovered.
http://www.nst.com.my/lat(...)odPagespeed=noscript

Zoektocht concentreert zich met name op de zuid-route:
ReutersAero twitterde op woensdag 19-03-2014 om 08:07:10 Investigators' working assumption is that missing Malaysia plane flew to southern Indian Ocean - source. #MH370 reageer retweet
NBC heeft een bron die weet te vertellen dat de koerswijziging al ingesteld was, minimaal 12 minuten voor het laatste contact:
quote:
The missing Malaysia Airlines jet's abrupt U-turn was programmed into the on-board computer well before the co-pilot calmly signed off with air traffic controllers, sources tell NBC News.

The change in direction was made at least 12 minutes before co-pilot Fariq Abdul Hamid said "All right, good night," to controllers on the ground, the sources said.
http://www.nbcnews.com/st(...)f-sources-say-n56151

[ Bericht 2% gewijzigd door Drebbelman op 19-03-2014 10:07:08 ]
In the coolest little capital of the world
pi_137915508
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 09:00 schreef MaJo het volgende:
Waarom gaat iedereen er hier vanuit dat mensen op de maladiven nu pas met deze verklaringen naar buiten komen :? Het lijkt me logischer dat het nu pas naar buiten is gebracht maar dat het al eerder bekend was!
Precies. Dat probeerde ik ook aan te geven in mijn reactie over de Hercules.

Er waren meerderen in het dorp die het vliegtuig zo laag over hadden zien vliegen. Maar in de krant las je daar niets over terug. En natuurlijk zijn die meldingen wel bekend.

Hetzelfde met die satellietdata. Die was natuurlijk ook snel genoeg bekend, maar het komt pas veel later in de krant en eerst is er nog ontkend dat er sprake was van signalen dat het toestel veel langer door had gevlogen.

Er is een verschil tussen niet bekend zijn en niet bij het grote publiek bekend zijn. ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')