In de officiële rapportage staat dat het vliegtuig op normale hoogte vloog op het moment dat ik met eigen ogen heb gezien dat het enorm laag over vloog.quote:Op woensdag 19 maart 2014 10:12 schreef MrTorture het volgende:
Die Hercules was natuurlijk niet zo'n groot nieuws als dit. Daarnaast was die Hercules al gevonden. Hier zijn we een vliegtuig kwijt, dus is er meer reden om waarnemingen te publiceren.
quote:In a statement Wednesday, the Maldives National Defence Force (MNDF) said that studies of military radar had yielded nothing so far.
“Based on the monitoring up to date, no indication of flight MH370 has been observed on any military radars in the country,” it said.
The civilian radars at the Maldives airports had also “been analysed” but there was no “indication of the said flight,” the statement added.
The Maldives police and civil aviation authority separately confirmed that a more detailed national inquiry was underway and they were hopeful of giving a progress report later in the day.
“We are looking at everything from radar reports and records of the air traffic control,” Hussain Jaleel, chief executive of Maldives Civil Aviation Authority, told AFP.
En dat geen enkele Malledief het op Twitter of Facebook heeft gezet. Niet echt geloofwaardig.quote:Op woensdag 19 maart 2014 10:19 schreef DS4 het volgende:
Kortom: men veegt nog wel eens wat onder het tapijt. En zo kan het dus ook dat die meldingen op de Malediven dus prima binnen zijn gekomen en misschien zelfs direct zijn doorgegeven aan de autoriteiten in Maleisië... maar dat die zijn genegeerd.
Wat dacht je van al die toeristen in resorts, al zouden die nog slapende kunnen zijn op dat moment.quote:Op woensdag 19 maart 2014 10:24 schreef MrTorture het volgende:
[..]
En dat geen enkele Malledief het op Twitter of Facebook heeft gezet. Niet echt geloofwaardig.
Ik denk dat een 777 op die hoogte je wel wakker schudtquote:Op woensdag 19 maart 2014 10:31 schreef Uccie het volgende:
[..]
Wat dacht je van al die toeristen in resorts, al zouden die nog slapende kunnen zijn op dat moment.
Ik ken het twittergedrag daar niet, laat staan hoe men daar met Facebook om gaat. Maar het kan verzonnen zijn, dat klopt. Laten we wel zijn: niet iedere waarneming die is gemeld kan kloppen, want er zijn er meerderen die elkaar lijnrecht tegenspreken.quote:Op woensdag 19 maart 2014 10:24 schreef MrTorture het volgende:
En dat geen enkele Malledief het op Twitter of Facebook heeft gezet. Niet echt geloofwaardig.
Goed punt, want die klacht zou je sowieso op Twitter verwachtenquote:Op woensdag 19 maart 2014 10:33 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Ik denk dat een 777 op die hoogte je wel wakker schudt
En dan ben jij op tijd je nest uit om nog te zien waar je wakker van bent geworden?quote:Op woensdag 19 maart 2014 10:33 schreef MrTorture het volgende:
Ik denk dat een 777 op die hoogte je wel wakker schudt
uiteraard.quote:Op woensdag 19 maart 2014 10:46 schreef RVer het volgende:
'Geruchten waarneming MH 370 bij Malediven incorrect'
http://www.nu.nl/buitenla(...)diven-incorrect.html
Is ook waar natuurlijk. Denk aan alle brokstukken die de eerste dagen gevonden zijn, maar niets met de ramp te maken bleken te hebben.quote:Op woensdag 19 maart 2014 10:55 schreef Drebbelman het volgende:
uiteraard.
het vliegtuig dat gespot was ging van noord-west naar zuid-oost. Lijkt me een onlogische richting voor een vliegtuig dat vanuit Maleisië kwam.
Er zijn drie internationale vliegvelden op de Malediven en nog verschillende kleine vliegveldjes. Er zijn in die regio ook meerdere maatschappijen die een rode streep op de zijkant hebben staan. Mogelijkheden genoeg dus.
Daarnaast zijn er ooggetuigen die 'het' gezien hebben en zeggen dat er zwaar overdreven wordt en dat het vliegtuig niet zo groot was als de mensen zeggen.
In een tijdperk waar men wanhopig op zoek is naar clues betreffende deze vermissing gaan mensen letterlijk overal signalen in zien.
komt precies overeen met wat ik denkquote:Op woensdag 19 maart 2014 09:58 schreef Uccie het volgende:
Dit staat op Reuters
http://www.reuters.com/ar(...)dUSBREA2701720140319
Zuideinde van de pinglijn het water in dus. Dan betwijfel ik sterk dat we nog iets gaan terugvinden op korte termijn.
Denk jij nog steeds dat het zelfmoord is?quote:Op woensdag 19 maart 2014 11:03 schreef Marrije het volgende:
[..]
komt precies overeen met wat ik denk
Gewoon zo ver weg mogelijk en tot de kerosine op is. Niemand die daar gaat zoeken.
Toch gaat zelfmoord er bij mij niet in, ten eerste omdat het nogal onlogisch schijnt om niet gewoon boven de Zuid Chinese zee het vliegtuig neer beneden te laten duiken, ten tweede lijkt het me onmogelijk gezien de reacties van mensen die hem kenden.quote:Op woensdag 19 maart 2014 11:03 schreef Marrije het volgende:
[..]
komt precies overeen met wat ik denk
Gewoon zo ver weg mogelijk en tot de kerosine op is. Niemand die daar gaat zoeken.
jaquote:Op woensdag 19 maart 2014 11:08 schreef Uccie het volgende:
[..]
Denk jij nog steeds dat het zelfmoord is?
Het is een hele reële kans inderdaad, en hoe langer het duurt...quote:Op woensdag 19 maart 2014 11:08 schreef Muto het volgende:
Ik denk echt dat je het vliegtuig nooit gaat vinden.
Ik sluit me aan bij Bedachtzaam.quote:
Waarom zou het nu weer een afleidingsmanoeuvre moeten zijn?quote:Op woensdag 19 maart 2014 11:19 schreef Uccie het volgende:
[..]
Ik sluit me aan bij Bedachtzaam.
Tevens kan ik het idee maar niet loslaten dat het juist iets met de Co-Piloot is en niet Zaharia, maar echt een goede reden kan ik er ook niet voor bedenken. Al die aandacht voor Zaharia en de Flightsim, het lijkt wel een afleidingsmanoeuvre.
Omdat ik denk dat er meer achter zit dan een op hol geslagen piloot.quote:Op woensdag 19 maart 2014 11:20 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Waarom zou het nu weer een afleidingsmanoeuvre moeten zijn?
Ik verdenk ook eerder de co piloot dan Zahari.quote:Op woensdag 19 maart 2014 11:21 schreef Uccie het volgende:
[..]
Omdat ik denk dat er meer achter zit dan een op hol geslagen piloot.
Weet ik het, van al dat gespeculeer word je gewoon paranoïde
Precies. Het kan gewoon een op hol geslagen piloot zijn. Sterker nog, dat is het ook gewoon. Dat het vliegtuig niet gevonden wordt is geen bewijs voor een samenzwering. Het enige wat het bewijst is dat je best een vliegtuig kunt laten verdwijnen in deze tijd.quote:Op woensdag 19 maart 2014 11:21 schreef Uccie het volgende:
[..]
Omdat ik denk dat er meer achter zit dan een op hol geslagen piloot.
Weet ik het, van al dat gespeculeer word je gewoon paranoïde
Als ze in het Zuiden gaan zoeken vinden ze hem idd nooitquote:Op woensdag 19 maart 2014 11:08 schreef Muto het volgende:
Ik denk echt dat je het vliegtuig nooit gaat vinden.
Die co piloot was toch die gast met die twee vrouwen in de cockpit?quote:Op woensdag 19 maart 2014 11:24 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Ik verdenk ook eerder de co piloot dan Zahari.
Iemand met zoveel passie voor z'n baan gaat dit niet doen. Tenzij hij misschien wist dat hij om een of andere reden niet lang meer mocht vliegen...
Opgelost en doorgestreeptquote:Op woensdag 19 maart 2014 11:31 schreef bedachtzaam het volgende:
Er is trouwens idd een vliegtuig langs het eiland gevlogen, wit met rode streep van noordwest naar zuidoost maar wel op 10 km hoogte.
http://www.flightradar24.(...)45106805950234615068
yupquote:Op woensdag 19 maart 2014 11:25 schreef milpek het volgende:
[..]
Die co piloot was toch die gast met die twee vrouwen in de cockpit?
Dan hadden we de halve aarde én de maan wel af kunnen speurenquote:Op woensdag 19 maart 2014 11:48 schreef Pleun2011 het volgende:
Er zijn mensen die al vanaf het begin achter de theorie staan dat het vliegtuig naar het zuiden is gevlogen en dat het zelfmoord is van een van de piloten. Beetje apart dat de onderzoekers daar nu pas serieus naar gaan kijken.. Ze kunnen beter Fok bij het onderzoek betrekken
Hoevaak hoor je niet dat iemand die zelfmoord wilde plegen dit voor zijn directe omgeving "totaal onverwachts" kwam. En hoevaak is het niet het geval dat iemand die zelfmoord pleegt (compleet doorgedraaid, wanhoop) anderen meeneemt in de dood? Denk aan gasten die in winkelcentra en scholen iedereen overhoop knallen en daarna zichzelf door het hoofd schieten?quote:Op woensdag 19 maart 2014 11:14 schreef bedachtzaam het volgende:
ten tweede lijkt het me onmogelijk gezien de reacties van mensen die hem kenden.
Het lijkt me dus dat hij niet zomaar 238 mensen meeneemt op weg naar zijn dood.
link?quote:Op woensdag 19 maart 2014 11:44 schreef MartijnA3 het volgende:
Nieuws op avherald dat de logs op de captain z'n flightsim recent zouden zijn gewist.
Waarom? Dat kan de andere piloot gedaan hebben.quote:Op woensdag 19 maart 2014 12:07 schreef Marrije het volgende:
Ik geloof nog in zelfmoord, alleen met die van tevoren geprogrammeerde route moet die co dat geweten hebben, toen hij good night zei.
http://meebal.com/has-mal(...)-been-finally-found/quote:HAS MALAYSIA AIRLINES FLIGHT MH370 BEEN FINALLY FOUND? – A new satellite image has appeared which some believe is the missing Malaysia Airlines Flight MH370 sitting in a jungle.
The image comes from Tomnod, a map search website, that is currently allowing hundreds of thousands of users to utilise it systems in order to find Flight MH370; the image was immediately posted on Reddit on Sunday but as of yet its authenticity has not been verified by investigators or aviation experts.
If it is indeed Flight MH370 then this will add yet another bizarre twist to the puzzle for clearly the image would suggest that MH370 has been painted white.
The image was found by a university student in Taiwan as reported in Taiwan’s China Times and comes at the exact same time that Malaysian villagers reported to have seen Flight MH370 flying over the north east of the country at approximately the same time Flight MH370 was said to have made a u-turn.
Alleen al China gebruikt momenteel 21(!) satellieten om te speuren.quote:Op woensdag 19 maart 2014 11:55 schreef Parzival het volgende:
gezien het feit dat beide transponders uitgingen enzo.. lijkt me dat ze eerst lokaal kijken.. toen kwamen pas die pings.. dus gingen ze verder kijken.. een piloot in problemen zoekt altijd land om te landen.. en gaat niet zomaar even richting open zee ..
dus kwestie van eliminatie..
wat ik alleen niet snap is dat ze niet meer gebruik maken van de satellieten .. lijkt me dat je daar ook wel wat op kunt vinden langs dat pad.. (al zijn het maar brokstukken)..
fakequote:Op woensdag 19 maart 2014 12:08 schreef Maargoed. het volgende:
Has Malaysia Airlines Flight MH370 Been Finally Found?
[ afbeelding ]
[..]
http://meebal.com/has-mal(...)-been-finally-found/
dat denk ik ook, maar dat ziet die co dan toch? op een scherm waar ze naartoe gaan, zoals op een tom tom, of werkt het niet zo?quote:Op woensdag 19 maart 2014 12:07 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Waarom? Dat kan de andere piloot gedaan hebben.
We kunnen het ook niet uitsluiten maar het lijkt me gewoon onwaarschijnlijk, echter wat Parzival schrijft zou idd zomaar kunnenquote:Op woensdag 19 maart 2014 12:01 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Hoevaak hoor je niet dat iemand die zelfmoord wilde plegen dit voor zijn directe omgeving "totaal onverwachts" kwam. En hoevaak is het niet het geval dat iemand die zelfmoord pleegt (compleet doorgedraaid, wanhoop) anderen meeneemt in de dood? Denk aan gasten die in winkelcentra en scholen iedereen overhoop knallen en daarna zichzelf door het hoofd schieten?
Het zijn onverklaarbare dingen voor buitenstaanders, maar je weet nooit hoe een wanhopig doorgedraaid individu denkt. Het idee dat ze nog even wereldnieuws zijn geeft ze wellicht een gevoel dat ze toch even belangrijk zijn geweest in het leven. Alleen ditmaal in (zeer) negatief opzicht.
Wat mij betreft is het zeer goed mogelijk dat hij gewoon gekeerd is en richting het zuiden is gevlogen. Zo veel oceaan daar en gezien de onlogische richting (vliegtuig hoorde naar het noorden te vliegen) een plek waar ze pas later zullen gaan zoeken. Hoe verder richting het zuiden, hoe langer het duurt voor ze het vinden. En bovendien lastiger als het vliegtuig neergestort en gezonken is.
zie pagina 3 van deze thread.. en.. voor zover ik weet is er geen enkel vliegtuig netjes tussen de bomen terecht gekomen..quote:
Bijna elke theorie lijkt me onwaarschijnlijk, maar ik ben ook maar een doodnormale jongeman zonder kronkel in mijn kop. Het lijkt mij in ieder geval zeer reëel dat de piloot er iets mee te maken heeft. Nu de grote vraag: wat was zijn doel?quote:Op woensdag 19 maart 2014 12:10 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
We kunnen het ook niet uitsluiten maar het lijkt me gewoon onwaarschijnlijk, echter wat Parzival schrijft zou idd zomaar kunnen
mag ik deze officieel aanvoeren voor de OP?quote:Op woensdag 19 maart 2014 12:04 schreef Parzival het volgende:
oeh!.. transponders uit, in programmeren, en de druktest uitvoeren.. waardoor de zuurstof in het vliegtuig langzaam afneemt.. alla Helios.. die in the sky
hopende dat het op een ongeluk lijkt waardoor nabestaanden nog $$ krijgen
Erg knappe piloot die zo'n groot vliegtuig op zo'n kleine ruimte krijgt inderdaad.quote:Op woensdag 19 maart 2014 12:12 schreef Parzival het volgende:
[..]
zie pagina 3 van deze thread.. en.. voor zover ik weet is er geen enkel vliegtuig netjes tussen de bomen terecht gekomen..
als een BMW zich met 80km/h om een boom vouwt, doet een vliegtuig met 120Kmh dat ook hoor
http://www.nu.nl/buitenla(...)diven-incorrect.htmlquote:
Had het ook al in de OP gezet vandaagquote:Op woensdag 19 maart 2014 12:08 schreef Marrije het volgende:
[..]
op pagina 4 staat volgens mij ook een linkje daarover, sorry mobiel
zou me niks verbazen als dat niet lukt, hij hield wel van techniek, gezien zijn filmpmes op youtubequote:Op woensdag 19 maart 2014 12:15 schreef Voszje het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/buitenla(...)diven-incorrect.html
"Ondertussen is volgens Maleisische autoriteiten uit data van de vluchtsimulator van de piloot van vlucht MH 370, de 53-jarige Zaharie Ahmad Shah, gebleken dat bepaalde informatie recentelijk is verwijderd. Experts proberen die informatie terug te krijgen."
Het is een 737 die op koers ligt om te landen op vliegveld Ins Utkrosh nabij Port Blair op de Andaman eilanden.quote:Op woensdag 19 maart 2014 12:17 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Had het ook al in de OP gezet vandaag![]()
Dat satellietbeeld met dat vliegtuig boven de bomen wordt door meerdere nieuwssites genoemd, geen idee wat ik daar van moet denken.
leuk stukquote:Op woensdag 19 maart 2014 12:19 schreef Jor_Dii het volgende:
Dit al voorbij gekomen?
http://www.wired.com/autopia/2014/03/mh370-electrical-fire/
Kan toeval zijn, maar ik vrees van niet.quote:Op woensdag 19 maart 2014 12:15 schreef Voszje het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/buitenla(...)diven-incorrect.html
"Ondertussen is volgens Maleisische autoriteiten uit data van de vluchtsimulator van de piloot van vlucht MH 370, de 53-jarige Zaharie Ahmad Shah, gebleken dat bepaalde informatie recentelijk is verwijderd. Experts proberen die informatie terug te krijgen."
Dat vliegtuig lijkt in zijn geheel op de bomen te liggen. Leuke Photoshop dusquote:Op woensdag 19 maart 2014 12:08 schreef Maargoed. het volgende:
Has Malaysia Airlines Flight MH370 Been Finally Found?
[ afbeelding ]
[..]
http://meebal.com/has-mal(...)-been-finally-found/
waarom niet?quote:Op woensdag 19 maart 2014 12:14 schreef Parzival het volgende:
[..]
mag ik deze officieel aanvoeren voor de OP?
Daar kan de telegraaf nog een puntje aan zuigenquote:Op woensdag 19 maart 2014 12:22 schreef DaMart het volgende:
[..]
Dat vliegtuig lijkt in zijn geheel op de bomen te liggen. Leuke Photoshop dus.
Nee volgens mij geen Photoshop, het komt van Tomnod, wellicht een vliegtuig dat laag vliegt daar.quote:Op woensdag 19 maart 2014 12:22 schreef DaMart het volgende:
[..]
Dat vliegtuig lijkt in zijn geheel op de bomen te liggen. Leuke Photoshop dus.
quote:Pieces of aircraft found floating on Andhra coast?
Pieces of what is suspected to be an aircraft were seen washed up on Andhra coast Wednesday, a Telugu television channel reported.
Fishermen, who saw them floating at Kutta Gouduru beach in TP Gudur mandal of Nellore district in south coastal Andhra off Bay of Bengal, informed the police.
According to a channel, the authorities alerted the top officials. However, there was no confirmation from any official if the objects seen floating were indeed pieces of an aircraft.
An airplane of the Malaysia Airlines, with 239 people, including five Indians aboard, vanished while flying from Kuala Lumpur to Beijing on March 8.
A TV news channel in Malaysia had reported two days ago that missing plane may have crashed either in the Bay of Bengal or in the Indian Ocean.
Dat zou ook nog kunnen. Maar het is in ieder geval geen vliegtuig dat daar netjes geland op de grond staat.quote:Op woensdag 19 maart 2014 12:27 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Nee volgens mij geen Photoshop, het komt van Tomnod, wellicht een vliegtuig dat laag vliegt daar.
Ik vind het altijd zo bijzonder dat getuigen - in dit geval de vissers - geen foto maken van die onderdelen. Je kan wereldnieuws maken en heul veul geld vragen voor zo'n foto, maar nee "we zeggen gewoon dat we wat hebben zien drijven".quote:
Uiterst verdacht als je het mij vraagt. In deze situatie.quote:Op woensdag 19 maart 2014 11:44 schreef MartijnA3 het volgende:
Nieuws op avherald dat de logs op de captain z'n flightsim recent zouden zijn gewist.
Inderdaad. Meest logische verklaring sinds dag 3 ofzo.quote:Op woensdag 19 maart 2014 11:48 schreef Pleun2011 het volgende:
Er zijn mensen die al vanaf het begin achter de theorie staan dat het vliegtuig naar het zuiden is gevlogen en dat het zelfmoord is van een van de piloten. Beetje apart dat de onderzoekers daar nu pas serieus naar gaan kijken.. Ze kunnen beter Fok bij het onderzoek betrekken
Niet iedere visser heeft een camera of een smartphone. Sommigen hebben niet eens een telefoon thuis.quote:Op woensdag 19 maart 2014 12:30 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Ik vind het altijd zo bijzonder dat getuigen - in dit geval de vissers - geen foto maken van die onderdelen. Je kan wereldnieuws maken en heul veul geld vragen voor zo'n foto, maar nee "we zeggen gewoon dat we wat hebben zien drijven".
Nee, maar tot nu toe heeft niemand een camera bij zich gehad. Ik zou het wel weten. Onderdeel mee naar huis nemen op de boot, thuis foto maken en dan de krant bellenquote:Op woensdag 19 maart 2014 12:33 schreef HiZ het volgende:
[..]
Niet iedere visser heeft een camera of een smartphone. Sommigen hebben niet eens een telefoon thuis.
Dit is de locatie van dat vliegtuig:quote:Op woensdag 19 maart 2014 12:29 schreef DaMart het volgende:
[..]
Dat zou ook nog kunnen. Maar het is in ieder geval geen vliegtuig dat daar netjes geland op de grond staat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als je bij google maps beetje uitzoomt en je volgt de richting van het vliegtuig naar het noordoosten zie je dus dat hij gewoon op koers is om te landen in Port Blair.
Sowieso. als hij daar gecrashed zou zijn zou het ten eerste wel opgvallen zijn, gezien de nabijheid van bewoond gebied, en ten tweede zou het vliegtuig niet intact zijn, of ineens uitzien als een 737,
Ten tweede, waarom zou hij überhaupt op 12 maart, terwijl de zoekactie in dat gebied in volle gang is nog rondvliegen boven de Andaman eilanden.
Plus, het is wss een vliegtuig van Go Air In. Zie de blauwe staart die overeen komt met de staartSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In the coolest little capital of the world
Er wordt gezegd dat het toestel op 45000 voet heeft gevlogen, dan zou je idd door het falen van apparatuur of expres soortgelijke toestanden kunnen krijgen als met het Helios vliegtuig.quote:Op woensdag 19 maart 2014 12:04 schreef Parzival het volgende:
oeh!.. transponders uit, in programmeren, en de druktest uitvoeren.. waardoor de zuurstof in het vliegtuig langzaam afneemt.. alla Helios.. die in the sky
quote:Op woensdag 19 maart 2014 12:48 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Dit is de locatie van dat vliegtuig:
https://www.google.nl/map(...)1,570m/data=!3m1!1e3
Zie de huisjes linksboven op de foto:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als je bij google maps beetje uitzoomt en je volgt de richting van het vliegtuig naar het noordoosten zie je dus dat hij gewoon op koers is om te landen in Port Blair.
Sowieso. als hij daar gecrashed zou zijn zou het ten eerste wel opgvallen zijn, gezien de nabijheid van bewoond gebied, en ten tweede zou het vliegtuig niet intact zijn, of ineens uitzien als een 737,
Ten tweede, waarom zou hij überhaupt op 12 maart, terwijl de zoekactie in dat gebied in volle gang is nog rondvliegen boven de Andaman eilanden.
Plus, het is wss een vliegtuig van Go Air In. Zie de blauwe staart die overeen komt met de staartLijkt me ook meer een MD-80 of Fokker-100 aan de hoek van de vleugels te zien.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ligt aan de instelling van de AP. Het kan de ingevoerde route zijn, inclusief de bochten en eventueel de hoogtes, maar kan ook een vaste richting zijn. geheel afhankelijk van waar de AP op stond voor het incident.quote:Op woensdag 19 maart 2014 12:55 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Daarna is het vliegtuig op de auto-pilot doorgevlogen.
Welke koers kiest de auto-pilot trouwens? (de laatst ingestelde?)
Het is een Amerikaans instituut en ik kan me voorstellen dat de Maleisische regering geen anderen duldt in het onderzoek, in ieder geval niet zolang niet duidelijk is geworden dat ze het zelf niet kunnen. Eer en "saving face" vieren hoogtij in die culturen, men zal niet snel toegeven hulp nodig te hebben, ook al is dat voor de rest inmiddels pijnlijk duidelijk.quote:Er is toch een onafhankelijke groep NTSB die de zaak kan onderzoeken?
Het lijkt me dat eerst alle feiten moeten worden verzameld en getoetst (had natuurlijk direct moeten gebeuren)
Leuke theorie, maar waarom heeft de co-piloot dan nog contact met de Maleisische luchtverkeersleiding nádat de transponder is uitgezet vanwege de brand?quote:Op woensdag 19 maart 2014 13:07 schreef LudoSanders het volgende:
Veteran pilots theory on missing plane goes viral
Niet vanzelf:quote:Op woensdag 19 maart 2014 13:15 schreef Parzival het volgende:
de NTSB is bijna altijd betrokken bij de zaak.. dit omdat het een amerikaans vliegtuig is.. de fabrikant wordt altijd bij de onderzoekscommissie gezet. en in Amerika doet de NTSB dit voor de meeste ongelukken..
Bronquote:If an accident or serious incident occurs in a foreign state involving a civil aircraft of U.S. Registry, a U.S. operator, or an aircraft of U.S. design or U.S. manufacture, where the foreign state is a signator to the ICAO Convention, that state is responsible for the investigation. In accord with the ICAO Annex 13 SARPS, upon receipt of a formal notification of the accident or serious incident that may involve significant issues, the NTSB may designate a U.S. Accredited Representative and appoint advisors to carry out the Obligations, receive the Entitlements, provide Consultation, and receive Safety Recommendations from the state of occurrence.
Dat is een misvatting; het laatste signaal werd gegeven vóór het laatste radio-contact. Het eerstvolgende signaal had na een half uur moeten worden gegeven. Het enige wat wij weten is dat er radio-contact was na het laatste signaal. We weten echter niet of de transponder voor of na het radio-contact is afgezet/uitgegaan.quote:Op woensdag 19 maart 2014 13:23 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Leuke theorie, maar waarom heeft de co-piloot dan nog contact met de Maleisische luchtverkeersleiding nádat de transponder is uitgezet vanwege de brand?
Klopt deze theorie wel i.c.m. de ping van 8.11? Dan zou het een vreemde koers op de autopilot hebben gevlogen.quote:Op woensdag 19 maart 2014 13:07 schreef LudoSanders het volgende:
Veteran pilots theory on missing plane goes viral
Of waar je vandaan komt?quote:
Ik keek naar je avatar en las "pinguïn".quote:Op woensdag 19 maart 2014 09:58 schreef Uccie het volgende:
Dit staat op Reuters
http://www.reuters.com/ar(...)dUSBREA2701720140319
Zuideinde van de pinglijn het water in dus. Dan betwijfel ik sterk dat we nog iets gaan terugvinden op korte termijn.
quote:Op woensdag 19 maart 2014 13:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik keek naar je avatar en las "pinguïn".
Jij hebt het over ACARS, dat hoogstwaarschijnlijk eerder is uitgezet. Ik heb het over de transponder van de secondary radar, maar je hebt inderdaad gelijk, ding is uitgegaan 2 minuten na radiocontact.quote:Op woensdag 19 maart 2014 13:26 schreef HiZ het volgende:
[..]
Dat is een misvatting; het laatste signaal werd gegeven vóór het laatste radio-contact. Het eerstvolgende signaal had na een half uur moeten worden gegeven. Het enige wat wij weten is dat er radio-contact was na het laatste signaal. We weten echter niet of de transponder voor of na het radio-contact is afgezet/uitgegaan.
quote:Time-line (from CNN)
• 1.07 am - Last ACARS transmission.
• 1.19 am - Last verbal communication "All right, good night" from the plane; believed to be the co-pilot
• 1.21 am - Transponder stopped transmitting (turned off or failed)
• 1.30 am - Civilian (primary) radar lost contact
• 1.37 am - Expected ACARS transmission; not received
• 2.15 am - Last military primary radar contact
• 8.11 am - Last (hourly) satellite handshake
He, ik werd geroepenquote:Op woensdag 19 maart 2014 13:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik keek naar je avatar en las "pinguïn".
Heb er al eerder op gereageerd. Reactie op Reddit:quote:Op woensdag 19 maart 2014 13:41 schreef Diedelientje81 het volgende:
http://www.demorgen.be/dm(...)n-vlucht-MH370.dhtml
Voor degene die het engels wat lastig lezen vinden .......
Over de theorie, theoretische gezien klinkt het niet heel idioot.....mja....
Zou zuidelijk loopt die lijn nou ook weer nietquote:Op woensdag 19 maart 2014 13:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik keek naar je avatar en las "pinguïn".
Illoemienatie!!11!!!!1quote:Op woensdag 19 maart 2014 13:47 schreef TLC het volgende:
Haha ik hoorde dit op Radio 1 en dit kan weleens kloppen ;
het vermiste vliegtuig was de 404-ste Boeing 777 die gemaakt is en waar kennen we 404 van ?
[ afbeelding ]
Dat kan haast geen toeval zijn ?!!!?!!!!![]()
![]()
het is ook maar weer een theorie he .....ik geloof dat die mensen gewoon allemaal niks meer weten, en ik heb het gevoel dat er ook veel informatie achter gehouden wordt, mja dat zullen ze toch echt niet beamenquote:Op woensdag 19 maart 2014 13:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Heb er al eerder op gereageerd. Reactie op Reddit:
But here are the flaws in the theory, in my opinion:
1) There's now evidence that the trajectory changes over Malacca were straight, which is inconsistent with the pilots trying to land at Langkawi.
2) The last radar pings located the plane really far from the route that the plane is supposed to follow, if it had continued "on its last programmed course".
3) Why didn't the pilot notice one of the transponders had been switched off (which might mean that the problem is already serious by then) before giving the "alright, goodbye" send off?
4) While it might be true that Mayday might be the last option (the first being to try and fix the problem), but shouldn't the pilot have had enough time to call Mayday before they got taken out?
5) In Goodfellow's piece, he said that the pilot did not turn the autopilot off... which was why the plane was able to continue flying even if the pilots were taken out by the smoke until the plane ran out of fuel. But if the plane had been in autopilot, what could've caused the radical changes in altitude? It went beyond its threshold of 45,000 ft, then dropping to as low as 23,000 ft in just minutes before moving back up to 29,500 minutes.
6) In an inflight emergency, pilots are required to contact the ATC and declare an emergency. If he was that experienced - up to the point where his training would kick in instinctively, why didn't he follow the protocol?
Hypothese. En een die niet alle aanwijzingen volgt. Die pinguïns van Pheno en Uccie komen niet overeen met een poging tot landen in de Straat van Malakka.quote:Op woensdag 19 maart 2014 13:49 schreef Diedelientje81 het volgende:
[..]
het is ook maar weer een theorie he .....ik geloof dat die mensen gewoon allemaal niks meer weten, en ik heb het gevoel dat er ook veel informatie achter gehouden wordt, mja dat zullen ze toch echt niet beamen
hahaquote:Op woensdag 19 maart 2014 13:50 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hypothese. En een die niet alle aanwijzingen volgt. Die pinguïns van Pheno en Uccie komen niet overeen met een poging tot landen in de Straat van Malakka.
Iemand goed in rebussen dan???quote:Op woensdag 19 maart 2014 13:52 schreef Gloorbek het volgende:
Dit is toch ook echt eng..
Zit net even in photoshop wat te maken en daar wou ik de tekst MH370 onder hebben.
Dus ik zit door mijn fontjes heen te bladeren, krijg ik tot mijn schrik dit..
MH370 in combinatie met Webdings font
[ afbeelding ]
WTF!!!! Dan toch Den-Haag?
quote:
LOLquote:Op woensdag 19 maart 2014 13:52 schreef Gloorbek het volgende:
Dit is toch ook echt eng..
Zit net even in photoshop wat te maken en daar wou ik de tekst MH370 onder hebben.
Dus ik zit door mijn fontjes heen te bladeren, krijg ik tot mijn schrik dit..
MH370 in combinatie met Webdings font
[ afbeelding ]
WTF!!!! Dan toch Den-Haag?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |