abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137936385
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 19:57 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Rond de 6500 uur
Dat is de moeite :) Wat denk jij dan? Je hebt er waarschijnlijk een betere kijk op dan de rest van ons, ik heb al veel opinies gelezen van Amerikaanse piloten, maar wil wel eens weten wat een nuchtere Nederlander er van denkt :p
  woensdag 19 maart 2014 @ 20:04:37 #102
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137936522
Dat wilde ik ook net vragen, wat denk jij dat er is gebeurd?
pi_137936878
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:01 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Dat is de moeite :) Wat denk jij dan? Je hebt er waarschijnlijk een betere kijk op dan de rest van ons, ik heb al veel opinies gelezen van Amerikaanse piloten, maar wil wel eens weten wat een nuchtere Nederlander er van denkt :p
Geen flauw idee, durf er niets over te zeggen. Eigenlijk staat alles open, al lijkt een technisch probleem niet echt waarschijnlijk. En kaping met goede afloop ook niet, kaping of zelfmoord met crash lijkt me nu het minst onwaarschijnlijk.

Zonder meer concrete info is er slechts te speculeren, het wordt tijd dat ze dat ding vinden..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_137936996
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 19:50 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Gezagvoerder heeft minimaal 1500 uur ervaring, de copiloot 250 uur. En eventuele coco, een derde vlieger heeft ook minimaal 250 uur, echter er zijn niet veel maatschappijen met een coco functie.
In praktijk zijn de eerste twee vaak meer ervaren, puur alleen al omdat het binnen een bedrijf een X aantal jaren duurt alvorens je een bepaalde functie krijgt.
(Bij KLM begin je bijvoorbeeld als coco, dus met 250 uur minimaal, wordt je na twee jaar co op korte/Europa vluchten, dus dan al rond de 1000 uur ervaring. Na vier/vijf jaar wordt je gezagvoerder Europa, dus dan rond de 2500 uur ervaring en zo door. )
Dus die coco functie is niet afhankelijk van lengte vlucht maar van maatschappij?
Wat is dan de beweegredenen om met 3 piloten te vliegen? puur ervaring opdoen?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137937021
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:12 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Geen flauw idee, durf er niets over te zeggen. Eigenlijk staat alles open, al lijkt een technisch probleem niet echt waarschijnlijk. En kaping met goede afloop ook niet, kaping of zelfmoord met crash lijkt me nu het minst onwaarschijnlijk.

Zonder meer concrete info is er slechts te speculeren, het wordt tijd dat ze dat ding vinden..
Wat ik zie van die piloot, met z'n simulator, z'n filmpjes, die vriend die vertelde dat vliegen alles voor hem was. Dan kan ik niet in mijn hoofd krijgen dat hij zo iets zou doen, terwijl hij zo trots is op zijn beroep. Ik denk dat de co-piloot er meer mee te maken heeft, of een mislukte kaping maar dat klinkt ook niet echt logisch meer.
Maar inderdaad, eigenlijk is er na 12 dagen nog steeds geen zinnig woord over te zeggen.
pi_137937037
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 19:29 schreef TLC het volgende:
Hoeveel vlieguren moet een piloot eigenlijk minimaal hebben wil ie deel uitmaken van de cabincrew van een Boeing of Airbus ?
Zou je niet al mee mogen als 3/4e man stage loper?
  woensdag 19 maart 2014 @ 20:17:22 #107
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137937075
Ja.
Als ze de noordelijke lijn kunnen uitsluiten, dan zou je toch zeggen dat ze die zuidelijke boog kunnen uitkammen. Ook al is dat dan diep en nog best een gebied.
pi_137937163
Die ping is gewoon een briljante actie geweest van hun om iedereen op een dwaalspoor te zetten :Y
pi_137937278
Misschien is het wel een handlanger geweest in een bootje die dat (nep)signaal verstuurd heeft
pi_137937712
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:15 schreef eight het volgende:

[..]

Dus die coco functie is niet afhankelijk van lengte vlucht maar van maatschappij?
Wat is dan de beweegredenen om met 3 piloten te vliegen? puur ervaring opdoen?
Er zijn twee redenen om met meer dan twee vliegers te vliegen (naast opleiding, checks, etc) en dat zijn de wet en de cao en beide gaan over werktijden en n de cao is meestal restrictiever. Echter sommige vluchten worden de ene keer met drie man en de andere keer met twee gevlogen omdat in dat geval de cao de reden is en er blijkbaar andere afspraken gemaakt zijn. (Bijvoorbeeld minder vrije dagen na de vlucht of minder tijd op de bestemming).
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_137938348
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:19 schreef Co_OL het volgende:
Die ping is gewoon een briljante actie geweest van hun om iedereen op een dwaalspoor te zetten :Y
Die ping is een van de weinige dingen die zeker zijn.
pi_137938416
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:40 schreef Unstoppable het volgende:

[..]

Die ping is een van de weinige dingen die zeker zijn.
Alleen was de locatie niet accuraat toch? Weet iemand al hoe veel dat afwijkt?
  woensdag 19 maart 2014 @ 20:41:51 #113
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_137938422
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:19 schreef Co_OL het volgende:
Die ping is gewoon een briljante actie geweest van hun om iedereen op een dwaalspoor te zetten :Y
Zendertje aan een eend en de hele wereld over :D

Nee, de ping is ofwel echt, of een verkeerde analyse, maar vooralsnog denk ik dat die echt is.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  woensdag 19 maart 2014 @ 20:42:47 #114
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_137938481
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:41 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Alleen was de locatie niet accuraat toch? Weet iemand al hoe veel dat afwijkt?
Ik heb 160km horen noemen, maar ik kan de bron nergens meer vinden en ik ga niet alle filmpjes van dit weekend weer afkijken :@
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_137938557
quote:
7s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:42 schreef Uccie het volgende:

[..]

Ik heb 160km horen noemen, maar ik kan de bron nergens meer vinden en ik ga niet alle filmpjes van dit weekend weer afkijken :@
160km lijkt me in dit geval te verwaarlozen eerlijk gezegd, behoorlijk accuraat eigenlijk dus.
  woensdag 19 maart 2014 @ 20:45:26 #116
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_137938646
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:44 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

160km lijkt me in dit geval te verwaarlozen eerlijk gezegd, behoorlijk accuraat eigenlijk dus.
Ja, alleen die bogen zijn natuurlijk gigantisch lang, maar de pinglijn is dus wel accuraat.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_137938664
quote:
7s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:42 schreef Uccie het volgende:

[..]

Ik heb 160km horen noemen, maar ik kan de bron nergens meer vinden en ik ga niet alle filmpjes van dit weekend weer afkijken :@
Flauw weer dat je dat niet doet....
"Het beste dat we elkaar kunnen geven, is onze liefde, niet ons advies en zeker niet ons oordeel. "
  woensdag 19 maart 2014 @ 20:47:43 #118
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_137938804
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:45 schreef Diedelientje81 het volgende:

[..]

Flauw weer dat je dat niet doet....
_O-
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_137938879
quote:
7s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:45 schreef Uccie het volgende:

[..]

Ja, alleen die bogen zijn natuurlijk gigantisch lang, maar de pinglijn is dus wel accuraat.
Ja maar waar hij zich op die boog bevond wisten ze sws al niet dus die 160km in de breedte kan er dan ook nog wel bij :')
pi_137939188
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_137939638
Ik begrijp niet dat de rest van de data betreffende de handshakes/pings niet word vrijgegeven. Hier zou zoveel uit kunnen worden afgeleid mbt mogelijke richtingen
  woensdag 19 maart 2014 @ 21:07:40 #122
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_137940112
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:00 schreef Unstoppable het volgende:
Ik begrijp niet dat de rest van de data betreffende de handshakes/pings niet word vrijgegeven. Hier zou zoveel uit kunnen worden afgeleid mbt mogelijke richtingen
Maar de autoriteiten weten het toch?
Wie dit leest is gek
pi_137940480
quote:
99s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:07 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Maar de autoriteiten weten het toch?
Waarom dan niet publiceren?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137940572
quote:
99s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:07 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Maar de autoriteiten weten het toch?
Ja, elk uur is er een ping, slechts de lokatie van de laatste is vrijgegeven. Ik denk dat één groot probleem is dat er normaal nooit met dit soort data word gewerkt, er is normaal bij een crash zoveel meer beschikbaar. Voor reconstructies bij ongevallen etc word natuurlijk gewerkt met veel data uit het vliegtuig, maar zelfs dan is het nooit nodig te puzzelen met dingen als deze info.

Ik kan me zo voorstellen dat het helpen kan met het uitsluiten van de noord/zuid deel van de zoeklijn gebasseerd op de laatste ping. Je kan er geen route mee samenstellen maar wel gebieden uitsluiten.
pi_137940690
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:00 schreef Unstoppable het volgende:
Ik begrijp niet dat de rest van de data betreffende de handshakes/pings niet word vrijgegeven. Hier zou zoveel uit kunnen worden afgeleid mbt mogelijke richtingen
Het kan zijn dat de satelliet die gegevens helemaal niet heeft. Het kan dat alleen de laatste pinggegevens bewaard worden met daarnaast een tellertje met het aantal pings.
pi_137940697
Hier alvast een voorproefje ;(
  woensdag 19 maart 2014 @ 21:17:55 #127
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_137940889
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:12 schreef eight het volgende:

[..]

Waarom dan niet publiceren?
Dat geeft alleen maar bergen zinloze publiciteit door de cnn's van deze wereld.
Als ze 'm vinden dan vinden ze 'm en dan horen we het echt wel.
Wie dit leest is gek
pi_137941061
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:15 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Het kan zijn dat de satelliet die gegevens helemaal niet heeft. Het kan dat alleen de laatste pinggegevens bewaard worden met daarnaast een tellertje met het aantal pings.
De sataliet slaat alleen de laatste pingtijd op die omdat hij niet zoveel opslagruimte heeft. Elk uur doet hij een ping en wordt de oude overschreven dit doen ze zodat in het geval van een noodgeval het vluegtuig weet waar de sataliet is om de data te verzenden

Las dit zojuist op reddit maar zit nu op mobiel dus kan niet snel terugvinden
..
  woensdag 19 maart 2014 @ 21:22:18 #129
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137941213
Je merkt vanzelf waar maleisie wil zoeken of waar ze willen dat er gezocht wordt.
pi_137941274
quote:
99s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:17 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Dat geeft alleen maar bergen zinloze publiciteit door de cnn's van deze wereld.
Als ze 'm vinden dan vinden ze 'm en dan horen we het echt wel.
Ik hoor wat je zegt. Echter in deze situatie hebben de autoriteiten zichzelf een slechte dienst bewezen door veel onjuistheden te publiceren. Het publiceren van goede informatie die wél klopt zou hun toch weer wat krediet kunnen opleveren?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  woensdag 19 maart 2014 @ 21:29:59 #131
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_137941792
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:23 schreef eight het volgende:

[..]

Ik hoor wat je zegt. Echter in deze situatie hebben de autoriteiten zichzelf een slechte dienst bewezen door veel onjuistheden te publiceren. Het publiceren van goede informatie die wél klopt zou hun toch weer wat krediet kunnen opleveren?
ik denk dat ze zelf niet weten hoe betrouwbaar al dit soort info is.
Wie dit leest is gek
pi_137941917
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:20 schreef hamkaasburger het volgende:

[..]

De sataliet slaat alleen de laatste pingtijd op die omdat hij niet zoveel opslagruimte heeft. Elk uur doet hij een ping en wordt de oude overschreven dit doen ze zodat in het geval van een noodgeval het vluegtuig weet waar de sataliet is om de data te verzenden

Las dit zojuist op reddit maar zit nu op mobiel dus kan niet snel terugvinden
Je zou denken er wel een log word bijgehouden van dat soort spul maar goed, dat zou inderdaad een verklaring zijn. Ik denk als ze de rest van de angles tov de sateliet hadden ze wel in staat zouden zij om een deel van het zoekgebied (noord en zuid deel van ping lijn) uit te sluiten.
pi_137942115
quote:
99s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:29 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

ik denk dat ze zelf niet weten hoe betrouwbaar al dit soort info is.
Zeer betrouwbaar

http://edition.cnn.com/20(...)identity-flight-370/
pi_137942222
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:31 schreef Unstoppable het volgende:

[..]

Je zou denken er wel een log word bijgehouden van dat soort spul maar goed,
Zou niet weten waarom. Het is een commercieel bedrijf, heeft niets met de veiligheid vd luchtvaart te maken. Snap dat ze fouten willen loggen, maar zolang het goed gaat, gaat het goed. Als zij het enige bedrijf zijn die deze dienst leveren, dan maakt die satelliet contact met héél wat vliegtuigen.
pi_137942313
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:31 schreef Unstoppable het volgende:

[..]

Je zou denken er wel een log word bijgehouden van dat soort spul maar goed, dat zou inderdaad een verklaring zijn. Ik denk als ze de rest van de angles tov de sateliet hadden ze wel in staat zouden zij om een deel van het zoekgebied (noord en zuid deel van ping lijn) uit te sluiten.
Het werkt op de manier dat er een ping test word gedaan daaruit komen resultaten hoe snel een apparaat (vliegtuig/boot) terug antwoord aan de hand van de reactie snelheid maakt de satalliet een volgorde van snelste naar langzaamste en op die volgorde zoekt hij naar informatie van de vliegtuigen tenminste als het actief is. Daarbij wordt alleen echt de laatste ping opgeslagen omdat die van belang is.

Het zoekgebied hebben ze nu gemaakt via een cirkel op de afstand die bij de reactietijd hoort ze hebben het middelste stukje kunnen uitsluiten omdat ze zelf radars hebben op doe stukjes en ze hebben ook de kant van afrika uit kunnen sluiten omdat dan het toestel gepingt zou moeten hebben met 2 satalieten
..
pi_137942366
quote:
99s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:29 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

ik denk dat ze zelf niet weten hoe betrouwbaar al dit soort info is.
Dat zou een plausibele verklaring zijn.
Hun volledige zoektocht lijkt gebaseerd te zijn op de informatie van de sateliet. Als dat niet blijkt te kloppen valt deze hele zoektocht in duigen.

quote:
Mits de berichtgeving van CNN klopt.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137942666
We hebben miljarden ogen met z'n allen nu alleen nog een technisch vernuftig dingetje verzinnen dat alles afzoekt, de ogen kijken wel of er iets te zien is.
  woensdag 19 maart 2014 @ 21:43:27 #138
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_137942697
quote:
Toch staan er ook fouten in dit artikel.
Over de hoek van het signaal met de satelliet.

Sowieso, eerst berichtte CNN zelf dat de satelliet a;;een een afstandsmeting deed en nu hebben ze het dus over een hoekmeting om de data goed te kunnen relayen.
Maar als dat zo was dan zou het om een bepaald punt gaan en niet om een boog van 10000 km lengte
Wie dit leest is gek
pi_137942831
quote:
Wel een interessant artikel. Nooit geweten dat dankzij deze upgrade de AF447 zo 'snel' gevonden werd.
Ik vraag me af hoeveel % vd maatschappijen ervoor gekozen hebben om deze upgrade niet te kopen.

@mata: artikel verwijzing lijkt mij wel wat voor OP...
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137943106
quote:
99s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:43 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Toch staan er ook fouten in dit artikel.
Over de hoek van het signaal met de satelliet.

Sowieso, eerst berichtte CNN zelf dat de satelliet a;;een een afstandsmeting deed en nu hebben ze het dus over een hoekmeting om de data goed te kunnen relayen.
Maar als dat zo was dan zou het om een bepaald punt gaan en niet om een boog van 10000 km lengte
De hoek levert een straal om de satelliet op, de lijndelen zijn een resultaat van de afstand die het vliegtuig af gelegd kan hebben en andere (radar) data die ze hebben vergeleken met deze straal

Ze weten dat de satelliet een hoek van 40 graden moest maken en waar de satelliet zich bevond, hier uit kan je berekenen om welke afstand van de satelliet het vliegtuig vloog. Dit geeft een straal, geen bepaald punt. De 160km onzekerheid zal te maken hebben met misschien de vlieghoogte van het vliegtuig dat niet bekent is en natuurlijk nauwkeurigheid van verschillende gegevens.

[ Bericht 8% gewijzigd door Unstoppable op 19-03-2014 21:55:01 ]
pi_137943550
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:45 schreef eight het volgende:

[..]

Wel een interessant artikel. Nooit geweten dat dankzij deze upgrade de AF447 zo 'snel' gevonden werd.
Ik vraag me af hoeveel % vd maatschappijen ervoor gekozen hebben om deze upgrade niet te kopen.

@mata: artikel verwijzing lijkt mij wel wat voor OP...
Maar als je het zo leest 10 dollar per vlucht wat is dat op de winst die ze maken, gooi elk ticket met 10 cent omhoog en je hebt meteen meer dan genoeg. Het is toch voor de veiligheid gezien beter om mischien iets meer uit te geven en het verdient later weer terug want met direct data als een systeem in vliegtuig niet goed werkt kan je rampen voorkomen en blijft je maatschappij een goed imago hebben
..
pi_137943569
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:37 schreef hamkaasburger het volgende:

[..]

Het werkt op de manier dat er een ping test word gedaan daaruit komen resultaten hoe snel een apparaat (vliegtuig/boot) terug antwoord aan de hand van de reactie snelheid maakt de satalliet een volgorde van snelste naar langzaamste en op die volgorde zoekt hij naar informatie van de vliegtuigen tenminste als het actief is. Daarbij wordt alleen echt de laatste ping opgeslagen omdat die van belang is.

Het zoekgebied hebben ze nu gemaakt via een cirkel op de afstand die bij de reactietijd hoort ze hebben het middelste stukje kunnen uitsluiten omdat ze zelf radars hebben op doe stukjes en ze hebben ook de kant van afrika uit kunnen sluiten omdat dan het toestel gepingt zou moeten hebben met 2 satalieten
Iets andersom, de rechterkant is waarschijnlijk uitgesloten omdat er dan gepinged zou worden met 2 satelieten (sommige bronnen geven andere redenen maar die lijken erg onlogisch)

De linkerkant is uitgesloten omdat dat qua snelheid onmogelijk zou zijn geweest.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  woensdag 19 maart 2014 @ 21:56:50 #143
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_137943692
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:48 schreef Unstoppable het volgende:

[..]

De hoek levert een straal om de satelliet op, de lijndelen zijn een resultaat van de afstand die het vliegtuig af gelegd kan hebben en andere (radar) data die ze hebben vergeleken met deze straal
Als de hoekmeting een cirkel als resultaat oplevert is het geen nauwkeurige plaatsbepaling om data goed te ontvangen. Dat staat immers in het artikel.

Ook staat er dat als het vliegtuig op de polen vliegt de hoek naar de sat 0 graden is. Dat klopt ook niet. Ten eerste kan de sat de polen niet zien en ten tweede staat hij op 36000 km hoogte dus de te meten hoek zit tussen 90 en ongeveer 30
edit: tussen 90 (loodrecht naar beneden) en 70 (naar de horizon).

[ Bericht 1% gewijzigd door Nieuwschierig op 19-03-2014 22:02:09 ]
Wie dit leest is gek
pi_137943875
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:54 schreef hamkaasburger het volgende:

[..]

Maar als je het zo leest 10 dollar per vlucht wat is dat op de winst die ze maken, gooi elk ticket met 10 cent omhoog en je hebt meteen meer dan genoeg. Het is toch voor de veiligheid gezien beter om mischien iets meer uit te geven en het verdient later weer terug want met direct data als een systeem in vliegtuig niet goed werkt kan je rampen voorkomen en blijft je maatschappij een goed imago hebben
Mee eens. Het argument dat uiteindelijk alles geld kost (oftewel keuzes moeten maken) is ook magertjes.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137944086
Global-beam-dekking reikt van −82 tot +82 breedtegraad. Let wel, dat is op zee-niveau. Voor vliegtuigen op hoogte zal het iets minder zijn.
Aangezien ACARS slechts gebruik maakt van single global beam kan de invalshoek van het ontvangen signaal slechts bepaalt worden door de ontvangen signaalsterkte. Hoekbepaling is derhalve vrij onnauwkeurig, omdat (lokale) atmosferische storingen ook van invloed kunnen zijn op de propagatie.

Zo, een hoop jargon weer, zoek het lekker uit. :7

[ Bericht 2% gewijzigd door niels0 op 19-03-2014 22:19:18 ]
pi_137944158
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:55 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Iets andersom, de rechterkant is waarschijnlijk uitgesloten omdat er dan gepinged zou worden met 2 satelieten (sommige bronnen geven andere redenen maar die lijken erg onlogisch)

De linkerkant is uitgesloten omdat dat qua snelheid onmogelijk zou zijn geweest.
Nee de linkerkant is haalbaar alleen moet je dan wel niet te rare bewegingen met vliegtuig maken om een lange range te hebben als je op het kaartje kijkt waar alle satalieten van (dat bedrijf ben effe naam vergeten) kijkt zie je dat er boven afrika 2 satalieten elkaar kruisen waardoor hij daar dan contact zou hebben met bijde
..
  woensdag 19 maart 2014 @ 22:05:26 #147
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_137944232
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 22:04 schreef hamkaasburger het volgende:

[..]

Nee de linkerkant is haalbaar alleen moet je dan wel niet te rare bewegingen met vliegtuig maken om een lange range te hebben als je op het kaartje kijkt waar alle satalieten van (dat bedrijf ben effe naam vergeten) kijkt zie je dat er boven afrika 2 satalieten elkaar kruisen waardoor hij daar dan contact zou hebben met bijde
Ook rechts overlappen 2 satellieten. Precies boven Maleisië
Wie dit leest is gek
pi_137944316
quote:
99s.gif Op woensdag 19 maart 2014 22:05 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Ook rechts overlappen 2 satellieten. Precies boven Maleisië
Oja nu ik effe het kaartje erbij pak zie ik het ook.
..
pi_137945171
Zijn ze eigenlijk al op de cocus eilanden geweest?
  woensdag 19 maart 2014 @ 22:44:43 #150
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_137946551
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:42 schreef Loekie1 het volgende:
We hebben miljarden ogen met z'n allen nu alleen nog een technisch vernuftig dingetje verzinnen dat alles afzoekt, de ogen kijken wel of er iets te zien is.
Om iets te kunnen herkennen van wrakdelen of reddingsboten het je foto's van hooguit 100x100 meter nodig.
Dat is 10.000m2
Het zoekgebied is 40.000.000.000.000 m2
Dat zijn 4 miljard foto's.
Wie dit leest is gek
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')