Dat geeft alleen maar bergen zinloze publiciteit door de cnn's van deze wereld.quote:
De sataliet slaat alleen de laatste pingtijd op die omdat hij niet zoveel opslagruimte heeft. Elk uur doet hij een ping en wordt de oude overschreven dit doen ze zodat in het geval van een noodgeval het vluegtuig weet waar de sataliet is om de data te verzendenquote:Op woensdag 19 maart 2014 21:15 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Het kan zijn dat de satelliet die gegevens helemaal niet heeft. Het kan dat alleen de laatste pinggegevens bewaard worden met daarnaast een tellertje met het aantal pings.
Ik hoor wat je zegt. Echter in deze situatie hebben de autoriteiten zichzelf een slechte dienst bewezen door veel onjuistheden te publiceren. Het publiceren van goede informatie die wél klopt zou hun toch weer wat krediet kunnen opleveren?quote:Op woensdag 19 maart 2014 21:17 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dat geeft alleen maar bergen zinloze publiciteit door de cnn's van deze wereld.
Als ze 'm vinden dan vinden ze 'm en dan horen we het echt wel.
ik denk dat ze zelf niet weten hoe betrouwbaar al dit soort info is.quote:Op woensdag 19 maart 2014 21:23 schreef eight het volgende:
[..]
Ik hoor wat je zegt. Echter in deze situatie hebben de autoriteiten zichzelf een slechte dienst bewezen door veel onjuistheden te publiceren. Het publiceren van goede informatie die wél klopt zou hun toch weer wat krediet kunnen opleveren?
Je zou denken er wel een log word bijgehouden van dat soort spul maar goed, dat zou inderdaad een verklaring zijn. Ik denk als ze de rest van de angles tov de sateliet hadden ze wel in staat zouden zij om een deel van het zoekgebied (noord en zuid deel van ping lijn) uit te sluiten.quote:Op woensdag 19 maart 2014 21:20 schreef hamkaasburger het volgende:
[..]
De sataliet slaat alleen de laatste pingtijd op die omdat hij niet zoveel opslagruimte heeft. Elk uur doet hij een ping en wordt de oude overschreven dit doen ze zodat in het geval van een noodgeval het vluegtuig weet waar de sataliet is om de data te verzenden
Las dit zojuist op reddit maar zit nu op mobiel dus kan niet snel terugvinden
Zeer betrouwbaarquote:Op woensdag 19 maart 2014 21:29 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
ik denk dat ze zelf niet weten hoe betrouwbaar al dit soort info is.
Zou niet weten waarom. Het is een commercieel bedrijf, heeft niets met de veiligheid vd luchtvaart te maken. Snap dat ze fouten willen loggen, maar zolang het goed gaat, gaat het goed. Als zij het enige bedrijf zijn die deze dienst leveren, dan maakt die satelliet contact met héél wat vliegtuigen.quote:Op woensdag 19 maart 2014 21:31 schreef Unstoppable het volgende:
[..]
Je zou denken er wel een log word bijgehouden van dat soort spul maar goed,
Het werkt op de manier dat er een ping test word gedaan daaruit komen resultaten hoe snel een apparaat (vliegtuig/boot) terug antwoord aan de hand van de reactie snelheid maakt de satalliet een volgorde van snelste naar langzaamste en op die volgorde zoekt hij naar informatie van de vliegtuigen tenminste als het actief is. Daarbij wordt alleen echt de laatste ping opgeslagen omdat die van belang is.quote:Op woensdag 19 maart 2014 21:31 schreef Unstoppable het volgende:
[..]
Je zou denken er wel een log word bijgehouden van dat soort spul maar goed, dat zou inderdaad een verklaring zijn. Ik denk als ze de rest van de angles tov de sateliet hadden ze wel in staat zouden zij om een deel van het zoekgebied (noord en zuid deel van ping lijn) uit te sluiten.
Dat zou een plausibele verklaring zijn.quote:Op woensdag 19 maart 2014 21:29 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
ik denk dat ze zelf niet weten hoe betrouwbaar al dit soort info is.
Mits de berichtgeving van CNN klopt.quote:Op woensdag 19 maart 2014 21:34 schreef Unstoppable het volgende:
[..]
Zeer betrouwbaar
http://edition.cnn.com/20(...)identity-flight-370/
Toch staan er ook fouten in dit artikel.quote:Op woensdag 19 maart 2014 21:34 schreef Unstoppable het volgende:
[..]
Zeer betrouwbaar
http://edition.cnn.com/20(...)identity-flight-370/
Wel een interessant artikel. Nooit geweten dat dankzij deze upgrade de AF447 zo 'snel' gevonden werd.quote:
De hoek levert een straal om de satelliet op, de lijndelen zijn een resultaat van de afstand die het vliegtuig af gelegd kan hebben en andere (radar) data die ze hebben vergeleken met deze straalquote:Op woensdag 19 maart 2014 21:43 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Toch staan er ook fouten in dit artikel.
Over de hoek van het signaal met de satelliet.
Sowieso, eerst berichtte CNN zelf dat de satelliet a;;een een afstandsmeting deed en nu hebben ze het dus over een hoekmeting om de data goed te kunnen relayen.
Maar als dat zo was dan zou het om een bepaald punt gaan en niet om een boog van 10000 km lengte
Maar als je het zo leest 10 dollar per vlucht wat is dat op de winst die ze maken, gooi elk ticket met 10 cent omhoog en je hebt meteen meer dan genoeg. Het is toch voor de veiligheid gezien beter om mischien iets meer uit te geven en het verdient later weer terug want met direct data als een systeem in vliegtuig niet goed werkt kan je rampen voorkomen en blijft je maatschappij een goed imago hebbenquote:Op woensdag 19 maart 2014 21:45 schreef eight het volgende:
[..]
Wel een interessant artikel. Nooit geweten dat dankzij deze upgrade de AF447 zo 'snel' gevonden werd.
Ik vraag me af hoeveel % vd maatschappijen ervoor gekozen hebben om deze upgrade niet te kopen.
@mata: artikel verwijzing lijkt mij wel wat voor OP...
Iets andersom, de rechterkant is waarschijnlijk uitgesloten omdat er dan gepinged zou worden met 2 satelieten (sommige bronnen geven andere redenen maar die lijken erg onlogisch)quote:Op woensdag 19 maart 2014 21:37 schreef hamkaasburger het volgende:
[..]
Het werkt op de manier dat er een ping test word gedaan daaruit komen resultaten hoe snel een apparaat (vliegtuig/boot) terug antwoord aan de hand van de reactie snelheid maakt de satalliet een volgorde van snelste naar langzaamste en op die volgorde zoekt hij naar informatie van de vliegtuigen tenminste als het actief is. Daarbij wordt alleen echt de laatste ping opgeslagen omdat die van belang is.
Het zoekgebied hebben ze nu gemaakt via een cirkel op de afstand die bij de reactietijd hoort ze hebben het middelste stukje kunnen uitsluiten omdat ze zelf radars hebben op doe stukjes en ze hebben ook de kant van afrika uit kunnen sluiten omdat dan het toestel gepingt zou moeten hebben met 2 satalieten
Als de hoekmeting een cirkel als resultaat oplevert is het geen nauwkeurige plaatsbepaling om data goed te ontvangen. Dat staat immers in het artikel.quote:Op woensdag 19 maart 2014 21:48 schreef Unstoppable het volgende:
[..]
De hoek levert een straal om de satelliet op, de lijndelen zijn een resultaat van de afstand die het vliegtuig af gelegd kan hebben en andere (radar) data die ze hebben vergeleken met deze straal
Mee eens. Het argument dat uiteindelijk alles geld kost (oftewel keuzes moeten maken) is ook magertjes.quote:Op woensdag 19 maart 2014 21:54 schreef hamkaasburger het volgende:
[..]
Maar als je het zo leest 10 dollar per vlucht wat is dat op de winst die ze maken, gooi elk ticket met 10 cent omhoog en je hebt meteen meer dan genoeg. Het is toch voor de veiligheid gezien beter om mischien iets meer uit te geven en het verdient later weer terug want met direct data als een systeem in vliegtuig niet goed werkt kan je rampen voorkomen en blijft je maatschappij een goed imago hebben
Nee de linkerkant is haalbaar alleen moet je dan wel niet te rare bewegingen met vliegtuig maken om een lange range te hebben als je op het kaartje kijkt waar alle satalieten van (dat bedrijf ben effe naam vergeten) kijkt zie je dat er boven afrika 2 satalieten elkaar kruisen waardoor hij daar dan contact zou hebben met bijdequote:Op woensdag 19 maart 2014 21:55 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Iets andersom, de rechterkant is waarschijnlijk uitgesloten omdat er dan gepinged zou worden met 2 satelieten (sommige bronnen geven andere redenen maar die lijken erg onlogisch)
De linkerkant is uitgesloten omdat dat qua snelheid onmogelijk zou zijn geweest.
Ook rechts overlappen 2 satellieten. Precies boven Maleisiëquote:Op woensdag 19 maart 2014 22:04 schreef hamkaasburger het volgende:
[..]
Nee de linkerkant is haalbaar alleen moet je dan wel niet te rare bewegingen met vliegtuig maken om een lange range te hebben als je op het kaartje kijkt waar alle satalieten van (dat bedrijf ben effe naam vergeten) kijkt zie je dat er boven afrika 2 satalieten elkaar kruisen waardoor hij daar dan contact zou hebben met bijde
Oja nu ik effe het kaartje erbij pak zie ik het ook.quote:Op woensdag 19 maart 2014 22:05 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ook rechts overlappen 2 satellieten. Precies boven Maleisië
Om iets te kunnen herkennen van wrakdelen of reddingsboten het je foto's van hooguit 100x100 meter nodig.quote:Op woensdag 19 maart 2014 21:42 schreef Loekie1 het volgende:
We hebben miljarden ogen met z'n allen nu alleen nog een technisch vernuftig dingetje verzinnen dat alles afzoekt, de ogen kijken wel of er iets te zien is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |