abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137940697
Hier alvast een voorproefje ;(
  woensdag 19 maart 2014 @ 21:17:55 #127
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_137940889
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:12 schreef eight het volgende:

[..]

Waarom dan niet publiceren?
Dat geeft alleen maar bergen zinloze publiciteit door de cnn's van deze wereld.
Als ze 'm vinden dan vinden ze 'm en dan horen we het echt wel.
Wie dit leest is gek
pi_137941061
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:15 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Het kan zijn dat de satelliet die gegevens helemaal niet heeft. Het kan dat alleen de laatste pinggegevens bewaard worden met daarnaast een tellertje met het aantal pings.
De sataliet slaat alleen de laatste pingtijd op die omdat hij niet zoveel opslagruimte heeft. Elk uur doet hij een ping en wordt de oude overschreven dit doen ze zodat in het geval van een noodgeval het vluegtuig weet waar de sataliet is om de data te verzenden

Las dit zojuist op reddit maar zit nu op mobiel dus kan niet snel terugvinden
..
  woensdag 19 maart 2014 @ 21:22:18 #129
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137941213
Je merkt vanzelf waar maleisie wil zoeken of waar ze willen dat er gezocht wordt.
pi_137941274
quote:
99s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:17 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Dat geeft alleen maar bergen zinloze publiciteit door de cnn's van deze wereld.
Als ze 'm vinden dan vinden ze 'm en dan horen we het echt wel.
Ik hoor wat je zegt. Echter in deze situatie hebben de autoriteiten zichzelf een slechte dienst bewezen door veel onjuistheden te publiceren. Het publiceren van goede informatie die wél klopt zou hun toch weer wat krediet kunnen opleveren?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  woensdag 19 maart 2014 @ 21:29:59 #131
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_137941792
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:23 schreef eight het volgende:

[..]

Ik hoor wat je zegt. Echter in deze situatie hebben de autoriteiten zichzelf een slechte dienst bewezen door veel onjuistheden te publiceren. Het publiceren van goede informatie die wél klopt zou hun toch weer wat krediet kunnen opleveren?
ik denk dat ze zelf niet weten hoe betrouwbaar al dit soort info is.
Wie dit leest is gek
pi_137941917
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:20 schreef hamkaasburger het volgende:

[..]

De sataliet slaat alleen de laatste pingtijd op die omdat hij niet zoveel opslagruimte heeft. Elk uur doet hij een ping en wordt de oude overschreven dit doen ze zodat in het geval van een noodgeval het vluegtuig weet waar de sataliet is om de data te verzenden

Las dit zojuist op reddit maar zit nu op mobiel dus kan niet snel terugvinden
Je zou denken er wel een log word bijgehouden van dat soort spul maar goed, dat zou inderdaad een verklaring zijn. Ik denk als ze de rest van de angles tov de sateliet hadden ze wel in staat zouden zij om een deel van het zoekgebied (noord en zuid deel van ping lijn) uit te sluiten.
pi_137942115
quote:
99s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:29 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

ik denk dat ze zelf niet weten hoe betrouwbaar al dit soort info is.
Zeer betrouwbaar

http://edition.cnn.com/20(...)identity-flight-370/
pi_137942222
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:31 schreef Unstoppable het volgende:

[..]

Je zou denken er wel een log word bijgehouden van dat soort spul maar goed,
Zou niet weten waarom. Het is een commercieel bedrijf, heeft niets met de veiligheid vd luchtvaart te maken. Snap dat ze fouten willen loggen, maar zolang het goed gaat, gaat het goed. Als zij het enige bedrijf zijn die deze dienst leveren, dan maakt die satelliet contact met héél wat vliegtuigen.
pi_137942313
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:31 schreef Unstoppable het volgende:

[..]

Je zou denken er wel een log word bijgehouden van dat soort spul maar goed, dat zou inderdaad een verklaring zijn. Ik denk als ze de rest van de angles tov de sateliet hadden ze wel in staat zouden zij om een deel van het zoekgebied (noord en zuid deel van ping lijn) uit te sluiten.
Het werkt op de manier dat er een ping test word gedaan daaruit komen resultaten hoe snel een apparaat (vliegtuig/boot) terug antwoord aan de hand van de reactie snelheid maakt de satalliet een volgorde van snelste naar langzaamste en op die volgorde zoekt hij naar informatie van de vliegtuigen tenminste als het actief is. Daarbij wordt alleen echt de laatste ping opgeslagen omdat die van belang is.

Het zoekgebied hebben ze nu gemaakt via een cirkel op de afstand die bij de reactietijd hoort ze hebben het middelste stukje kunnen uitsluiten omdat ze zelf radars hebben op doe stukjes en ze hebben ook de kant van afrika uit kunnen sluiten omdat dan het toestel gepingt zou moeten hebben met 2 satalieten
..
pi_137942366
quote:
99s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:29 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

ik denk dat ze zelf niet weten hoe betrouwbaar al dit soort info is.
Dat zou een plausibele verklaring zijn.
Hun volledige zoektocht lijkt gebaseerd te zijn op de informatie van de sateliet. Als dat niet blijkt te kloppen valt deze hele zoektocht in duigen.

quote:
Mits de berichtgeving van CNN klopt.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137942666
We hebben miljarden ogen met z'n allen nu alleen nog een technisch vernuftig dingetje verzinnen dat alles afzoekt, de ogen kijken wel of er iets te zien is.
  woensdag 19 maart 2014 @ 21:43:27 #138
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_137942697
quote:
Toch staan er ook fouten in dit artikel.
Over de hoek van het signaal met de satelliet.

Sowieso, eerst berichtte CNN zelf dat de satelliet a;;een een afstandsmeting deed en nu hebben ze het dus over een hoekmeting om de data goed te kunnen relayen.
Maar als dat zo was dan zou het om een bepaald punt gaan en niet om een boog van 10000 km lengte
Wie dit leest is gek
pi_137942831
quote:
Wel een interessant artikel. Nooit geweten dat dankzij deze upgrade de AF447 zo 'snel' gevonden werd.
Ik vraag me af hoeveel % vd maatschappijen ervoor gekozen hebben om deze upgrade niet te kopen.

@mata: artikel verwijzing lijkt mij wel wat voor OP...
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137943106
quote:
99s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:43 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Toch staan er ook fouten in dit artikel.
Over de hoek van het signaal met de satelliet.

Sowieso, eerst berichtte CNN zelf dat de satelliet a;;een een afstandsmeting deed en nu hebben ze het dus over een hoekmeting om de data goed te kunnen relayen.
Maar als dat zo was dan zou het om een bepaald punt gaan en niet om een boog van 10000 km lengte
De hoek levert een straal om de satelliet op, de lijndelen zijn een resultaat van de afstand die het vliegtuig af gelegd kan hebben en andere (radar) data die ze hebben vergeleken met deze straal

Ze weten dat de satelliet een hoek van 40 graden moest maken en waar de satelliet zich bevond, hier uit kan je berekenen om welke afstand van de satelliet het vliegtuig vloog. Dit geeft een straal, geen bepaald punt. De 160km onzekerheid zal te maken hebben met misschien de vlieghoogte van het vliegtuig dat niet bekent is en natuurlijk nauwkeurigheid van verschillende gegevens.

[ Bericht 8% gewijzigd door Unstoppable op 19-03-2014 21:55:01 ]
pi_137943550
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:45 schreef eight het volgende:

[..]

Wel een interessant artikel. Nooit geweten dat dankzij deze upgrade de AF447 zo 'snel' gevonden werd.
Ik vraag me af hoeveel % vd maatschappijen ervoor gekozen hebben om deze upgrade niet te kopen.

@mata: artikel verwijzing lijkt mij wel wat voor OP...
Maar als je het zo leest 10 dollar per vlucht wat is dat op de winst die ze maken, gooi elk ticket met 10 cent omhoog en je hebt meteen meer dan genoeg. Het is toch voor de veiligheid gezien beter om mischien iets meer uit te geven en het verdient later weer terug want met direct data als een systeem in vliegtuig niet goed werkt kan je rampen voorkomen en blijft je maatschappij een goed imago hebben
..
pi_137943569
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:37 schreef hamkaasburger het volgende:

[..]

Het werkt op de manier dat er een ping test word gedaan daaruit komen resultaten hoe snel een apparaat (vliegtuig/boot) terug antwoord aan de hand van de reactie snelheid maakt de satalliet een volgorde van snelste naar langzaamste en op die volgorde zoekt hij naar informatie van de vliegtuigen tenminste als het actief is. Daarbij wordt alleen echt de laatste ping opgeslagen omdat die van belang is.

Het zoekgebied hebben ze nu gemaakt via een cirkel op de afstand die bij de reactietijd hoort ze hebben het middelste stukje kunnen uitsluiten omdat ze zelf radars hebben op doe stukjes en ze hebben ook de kant van afrika uit kunnen sluiten omdat dan het toestel gepingt zou moeten hebben met 2 satalieten
Iets andersom, de rechterkant is waarschijnlijk uitgesloten omdat er dan gepinged zou worden met 2 satelieten (sommige bronnen geven andere redenen maar die lijken erg onlogisch)

De linkerkant is uitgesloten omdat dat qua snelheid onmogelijk zou zijn geweest.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  woensdag 19 maart 2014 @ 21:56:50 #143
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_137943692
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:48 schreef Unstoppable het volgende:

[..]

De hoek levert een straal om de satelliet op, de lijndelen zijn een resultaat van de afstand die het vliegtuig af gelegd kan hebben en andere (radar) data die ze hebben vergeleken met deze straal
Als de hoekmeting een cirkel als resultaat oplevert is het geen nauwkeurige plaatsbepaling om data goed te ontvangen. Dat staat immers in het artikel.

Ook staat er dat als het vliegtuig op de polen vliegt de hoek naar de sat 0 graden is. Dat klopt ook niet. Ten eerste kan de sat de polen niet zien en ten tweede staat hij op 36000 km hoogte dus de te meten hoek zit tussen 90 en ongeveer 30
edit: tussen 90 (loodrecht naar beneden) en 70 (naar de horizon).

[ Bericht 1% gewijzigd door Nieuwschierig op 19-03-2014 22:02:09 ]
Wie dit leest is gek
pi_137943875
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:54 schreef hamkaasburger het volgende:

[..]

Maar als je het zo leest 10 dollar per vlucht wat is dat op de winst die ze maken, gooi elk ticket met 10 cent omhoog en je hebt meteen meer dan genoeg. Het is toch voor de veiligheid gezien beter om mischien iets meer uit te geven en het verdient later weer terug want met direct data als een systeem in vliegtuig niet goed werkt kan je rampen voorkomen en blijft je maatschappij een goed imago hebben
Mee eens. Het argument dat uiteindelijk alles geld kost (oftewel keuzes moeten maken) is ook magertjes.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137944086
Global-beam-dekking reikt van −82 tot +82 breedtegraad. Let wel, dat is op zee-niveau. Voor vliegtuigen op hoogte zal het iets minder zijn.
Aangezien ACARS slechts gebruik maakt van single global beam kan de invalshoek van het ontvangen signaal slechts bepaalt worden door de ontvangen signaalsterkte. Hoekbepaling is derhalve vrij onnauwkeurig, omdat (lokale) atmosferische storingen ook van invloed kunnen zijn op de propagatie.

Zo, een hoop jargon weer, zoek het lekker uit. :7

[ Bericht 2% gewijzigd door niels0 op 19-03-2014 22:19:18 ]
pi_137944158
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:55 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Iets andersom, de rechterkant is waarschijnlijk uitgesloten omdat er dan gepinged zou worden met 2 satelieten (sommige bronnen geven andere redenen maar die lijken erg onlogisch)

De linkerkant is uitgesloten omdat dat qua snelheid onmogelijk zou zijn geweest.
Nee de linkerkant is haalbaar alleen moet je dan wel niet te rare bewegingen met vliegtuig maken om een lange range te hebben als je op het kaartje kijkt waar alle satalieten van (dat bedrijf ben effe naam vergeten) kijkt zie je dat er boven afrika 2 satalieten elkaar kruisen waardoor hij daar dan contact zou hebben met bijde
..
  woensdag 19 maart 2014 @ 22:05:26 #147
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_137944232
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 22:04 schreef hamkaasburger het volgende:

[..]

Nee de linkerkant is haalbaar alleen moet je dan wel niet te rare bewegingen met vliegtuig maken om een lange range te hebben als je op het kaartje kijkt waar alle satalieten van (dat bedrijf ben effe naam vergeten) kijkt zie je dat er boven afrika 2 satalieten elkaar kruisen waardoor hij daar dan contact zou hebben met bijde
Ook rechts overlappen 2 satellieten. Precies boven Maleisië
Wie dit leest is gek
pi_137944316
quote:
99s.gif Op woensdag 19 maart 2014 22:05 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Ook rechts overlappen 2 satellieten. Precies boven Maleisië
Oja nu ik effe het kaartje erbij pak zie ik het ook.
..
pi_137945171
Zijn ze eigenlijk al op de cocus eilanden geweest?
  woensdag 19 maart 2014 @ 22:44:43 #150
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_137946551
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:42 schreef Loekie1 het volgende:
We hebben miljarden ogen met z'n allen nu alleen nog een technisch vernuftig dingetje verzinnen dat alles afzoekt, de ogen kijken wel of er iets te zien is.
Om iets te kunnen herkennen van wrakdelen of reddingsboten het je foto's van hooguit 100x100 meter nodig.
Dat is 10.000m2
Het zoekgebied is 40.000.000.000.000 m2
Dat zijn 4 miljard foto's.
Wie dit leest is gek
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')