Dat is de moeitequote:
Geen flauw idee, durf er niets over te zeggen. Eigenlijk staat alles open, al lijkt een technisch probleem niet echt waarschijnlijk. En kaping met goede afloop ook niet, kaping of zelfmoord met crash lijkt me nu het minst onwaarschijnlijk.quote:Op woensdag 19 maart 2014 20:01 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Dat is de moeiteWat denk jij dan? Je hebt er waarschijnlijk een betere kijk op dan de rest van ons, ik heb al veel opinies gelezen van Amerikaanse piloten, maar wil wel eens weten wat een nuchtere Nederlander er van denkt :p
Dus die coco functie is niet afhankelijk van lengte vlucht maar van maatschappij?quote:Op woensdag 19 maart 2014 19:50 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Gezagvoerder heeft minimaal 1500 uur ervaring, de copiloot 250 uur. En eventuele coco, een derde vlieger heeft ook minimaal 250 uur, echter er zijn niet veel maatschappijen met een coco functie.
In praktijk zijn de eerste twee vaak meer ervaren, puur alleen al omdat het binnen een bedrijf een X aantal jaren duurt alvorens je een bepaalde functie krijgt.
(Bij KLM begin je bijvoorbeeld als coco, dus met 250 uur minimaal, wordt je na twee jaar co op korte/Europa vluchten, dus dan al rond de 1000 uur ervaring. Na vier/vijf jaar wordt je gezagvoerder Europa, dus dan rond de 2500 uur ervaring en zo door. )
Wat ik zie van die piloot, met z'n simulator, z'n filmpjes, die vriend die vertelde dat vliegen alles voor hem was. Dan kan ik niet in mijn hoofd krijgen dat hij zo iets zou doen, terwijl hij zo trots is op zijn beroep. Ik denk dat de co-piloot er meer mee te maken heeft, of een mislukte kaping maar dat klinkt ook niet echt logisch meer.quote:Op woensdag 19 maart 2014 20:12 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Geen flauw idee, durf er niets over te zeggen. Eigenlijk staat alles open, al lijkt een technisch probleem niet echt waarschijnlijk. En kaping met goede afloop ook niet, kaping of zelfmoord met crash lijkt me nu het minst onwaarschijnlijk.
Zonder meer concrete info is er slechts te speculeren, het wordt tijd dat ze dat ding vinden..
Zou je niet al mee mogen als 3/4e man stage loper?quote:Op woensdag 19 maart 2014 19:29 schreef TLC het volgende:
Hoeveel vlieguren moet een piloot eigenlijk minimaal hebben wil ie deel uitmaken van de cabincrew van een Boeing of Airbus ?
Er zijn twee redenen om met meer dan twee vliegers te vliegen (naast opleiding, checks, etc) en dat zijn de wet en de cao en beide gaan over werktijden en n de cao is meestal restrictiever. Echter sommige vluchten worden de ene keer met drie man en de andere keer met twee gevlogen omdat in dat geval de cao de reden is en er blijkbaar andere afspraken gemaakt zijn. (Bijvoorbeeld minder vrije dagen na de vlucht of minder tijd op de bestemming).quote:Op woensdag 19 maart 2014 20:15 schreef eight het volgende:
[..]
Dus die coco functie is niet afhankelijk van lengte vlucht maar van maatschappij?
Wat is dan de beweegredenen om met 3 piloten te vliegen? puur ervaring opdoen?
Die ping is een van de weinige dingen die zeker zijn.quote:Op woensdag 19 maart 2014 20:19 schreef Co_OL het volgende:
Die ping is gewoon een briljante actie geweest van hun om iedereen op een dwaalspoor te zetten
Alleen was de locatie niet accuraat toch? Weet iemand al hoe veel dat afwijkt?quote:Op woensdag 19 maart 2014 20:40 schreef Unstoppable het volgende:
[..]
Die ping is een van de weinige dingen die zeker zijn.
Zendertje aan een eend en de hele wereld overquote:Op woensdag 19 maart 2014 20:19 schreef Co_OL het volgende:
Die ping is gewoon een briljante actie geweest van hun om iedereen op een dwaalspoor te zetten
Ik heb 160km horen noemen, maar ik kan de bron nergens meer vinden en ik ga niet alle filmpjes van dit weekend weer afkijkenquote:Op woensdag 19 maart 2014 20:41 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Alleen was de locatie niet accuraat toch? Weet iemand al hoe veel dat afwijkt?
160km lijkt me in dit geval te verwaarlozen eerlijk gezegd, behoorlijk accuraat eigenlijk dus.quote:Op woensdag 19 maart 2014 20:42 schreef Uccie het volgende:
[..]
Ik heb 160km horen noemen, maar ik kan de bron nergens meer vinden en ik ga niet alle filmpjes van dit weekend weer afkijken
Ja, alleen die bogen zijn natuurlijk gigantisch lang, maar de pinglijn is dus wel accuraat.quote:Op woensdag 19 maart 2014 20:44 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
160km lijkt me in dit geval te verwaarlozen eerlijk gezegd, behoorlijk accuraat eigenlijk dus.
Flauw weer dat je dat niet doet....quote:Op woensdag 19 maart 2014 20:42 schreef Uccie het volgende:
[..]
Ik heb 160km horen noemen, maar ik kan de bron nergens meer vinden en ik ga niet alle filmpjes van dit weekend weer afkijken
quote:Op woensdag 19 maart 2014 20:45 schreef Diedelientje81 het volgende:
[..]
Flauw weer dat je dat niet doet....
Ja maar waar hij zich op die boog bevond wisten ze sws al niet dus die 160km in de breedte kan er dan ook nog wel bijquote:Op woensdag 19 maart 2014 20:45 schreef Uccie het volgende:
[..]
Ja, alleen die bogen zijn natuurlijk gigantisch lang, maar de pinglijn is dus wel accuraat.
Maar de autoriteiten weten het toch?quote:Op woensdag 19 maart 2014 21:00 schreef Unstoppable het volgende:
Ik begrijp niet dat de rest van de data betreffende de handshakes/pings niet word vrijgegeven. Hier zou zoveel uit kunnen worden afgeleid mbt mogelijke richtingen
Waarom dan niet publiceren?quote:Op woensdag 19 maart 2014 21:07 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Maar de autoriteiten weten het toch?
Ja, elk uur is er een ping, slechts de lokatie van de laatste is vrijgegeven. Ik denk dat één groot probleem is dat er normaal nooit met dit soort data word gewerkt, er is normaal bij een crash zoveel meer beschikbaar. Voor reconstructies bij ongevallen etc word natuurlijk gewerkt met veel data uit het vliegtuig, maar zelfs dan is het nooit nodig te puzzelen met dingen als deze info.quote:Op woensdag 19 maart 2014 21:07 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Maar de autoriteiten weten het toch?
Het kan zijn dat de satelliet die gegevens helemaal niet heeft. Het kan dat alleen de laatste pinggegevens bewaard worden met daarnaast een tellertje met het aantal pings.quote:Op woensdag 19 maart 2014 21:00 schreef Unstoppable het volgende:
Ik begrijp niet dat de rest van de data betreffende de handshakes/pings niet word vrijgegeven. Hier zou zoveel uit kunnen worden afgeleid mbt mogelijke richtingen
Dat geeft alleen maar bergen zinloze publiciteit door de cnn's van deze wereld.quote:
De sataliet slaat alleen de laatste pingtijd op die omdat hij niet zoveel opslagruimte heeft. Elk uur doet hij een ping en wordt de oude overschreven dit doen ze zodat in het geval van een noodgeval het vluegtuig weet waar de sataliet is om de data te verzendenquote:Op woensdag 19 maart 2014 21:15 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Het kan zijn dat de satelliet die gegevens helemaal niet heeft. Het kan dat alleen de laatste pinggegevens bewaard worden met daarnaast een tellertje met het aantal pings.
Ik hoor wat je zegt. Echter in deze situatie hebben de autoriteiten zichzelf een slechte dienst bewezen door veel onjuistheden te publiceren. Het publiceren van goede informatie die wél klopt zou hun toch weer wat krediet kunnen opleveren?quote:Op woensdag 19 maart 2014 21:17 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dat geeft alleen maar bergen zinloze publiciteit door de cnn's van deze wereld.
Als ze 'm vinden dan vinden ze 'm en dan horen we het echt wel.
ik denk dat ze zelf niet weten hoe betrouwbaar al dit soort info is.quote:Op woensdag 19 maart 2014 21:23 schreef eight het volgende:
[..]
Ik hoor wat je zegt. Echter in deze situatie hebben de autoriteiten zichzelf een slechte dienst bewezen door veel onjuistheden te publiceren. Het publiceren van goede informatie die wél klopt zou hun toch weer wat krediet kunnen opleveren?
Je zou denken er wel een log word bijgehouden van dat soort spul maar goed, dat zou inderdaad een verklaring zijn. Ik denk als ze de rest van de angles tov de sateliet hadden ze wel in staat zouden zij om een deel van het zoekgebied (noord en zuid deel van ping lijn) uit te sluiten.quote:Op woensdag 19 maart 2014 21:20 schreef hamkaasburger het volgende:
[..]
De sataliet slaat alleen de laatste pingtijd op die omdat hij niet zoveel opslagruimte heeft. Elk uur doet hij een ping en wordt de oude overschreven dit doen ze zodat in het geval van een noodgeval het vluegtuig weet waar de sataliet is om de data te verzenden
Las dit zojuist op reddit maar zit nu op mobiel dus kan niet snel terugvinden
Zeer betrouwbaarquote:Op woensdag 19 maart 2014 21:29 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
ik denk dat ze zelf niet weten hoe betrouwbaar al dit soort info is.
Zou niet weten waarom. Het is een commercieel bedrijf, heeft niets met de veiligheid vd luchtvaart te maken. Snap dat ze fouten willen loggen, maar zolang het goed gaat, gaat het goed. Als zij het enige bedrijf zijn die deze dienst leveren, dan maakt die satelliet contact met héél wat vliegtuigen.quote:Op woensdag 19 maart 2014 21:31 schreef Unstoppable het volgende:
[..]
Je zou denken er wel een log word bijgehouden van dat soort spul maar goed,
Het werkt op de manier dat er een ping test word gedaan daaruit komen resultaten hoe snel een apparaat (vliegtuig/boot) terug antwoord aan de hand van de reactie snelheid maakt de satalliet een volgorde van snelste naar langzaamste en op die volgorde zoekt hij naar informatie van de vliegtuigen tenminste als het actief is. Daarbij wordt alleen echt de laatste ping opgeslagen omdat die van belang is.quote:Op woensdag 19 maart 2014 21:31 schreef Unstoppable het volgende:
[..]
Je zou denken er wel een log word bijgehouden van dat soort spul maar goed, dat zou inderdaad een verklaring zijn. Ik denk als ze de rest van de angles tov de sateliet hadden ze wel in staat zouden zij om een deel van het zoekgebied (noord en zuid deel van ping lijn) uit te sluiten.
Dat zou een plausibele verklaring zijn.quote:Op woensdag 19 maart 2014 21:29 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
ik denk dat ze zelf niet weten hoe betrouwbaar al dit soort info is.
Mits de berichtgeving van CNN klopt.quote:Op woensdag 19 maart 2014 21:34 schreef Unstoppable het volgende:
[..]
Zeer betrouwbaar
http://edition.cnn.com/20(...)identity-flight-370/
Toch staan er ook fouten in dit artikel.quote:Op woensdag 19 maart 2014 21:34 schreef Unstoppable het volgende:
[..]
Zeer betrouwbaar
http://edition.cnn.com/20(...)identity-flight-370/
Wel een interessant artikel. Nooit geweten dat dankzij deze upgrade de AF447 zo 'snel' gevonden werd.quote:
De hoek levert een straal om de satelliet op, de lijndelen zijn een resultaat van de afstand die het vliegtuig af gelegd kan hebben en andere (radar) data die ze hebben vergeleken met deze straalquote:Op woensdag 19 maart 2014 21:43 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Toch staan er ook fouten in dit artikel.
Over de hoek van het signaal met de satelliet.
Sowieso, eerst berichtte CNN zelf dat de satelliet a;;een een afstandsmeting deed en nu hebben ze het dus over een hoekmeting om de data goed te kunnen relayen.
Maar als dat zo was dan zou het om een bepaald punt gaan en niet om een boog van 10000 km lengte
Maar als je het zo leest 10 dollar per vlucht wat is dat op de winst die ze maken, gooi elk ticket met 10 cent omhoog en je hebt meteen meer dan genoeg. Het is toch voor de veiligheid gezien beter om mischien iets meer uit te geven en het verdient later weer terug want met direct data als een systeem in vliegtuig niet goed werkt kan je rampen voorkomen en blijft je maatschappij een goed imago hebbenquote:Op woensdag 19 maart 2014 21:45 schreef eight het volgende:
[..]
Wel een interessant artikel. Nooit geweten dat dankzij deze upgrade de AF447 zo 'snel' gevonden werd.
Ik vraag me af hoeveel % vd maatschappijen ervoor gekozen hebben om deze upgrade niet te kopen.
@mata: artikel verwijzing lijkt mij wel wat voor OP...
Iets andersom, de rechterkant is waarschijnlijk uitgesloten omdat er dan gepinged zou worden met 2 satelieten (sommige bronnen geven andere redenen maar die lijken erg onlogisch)quote:Op woensdag 19 maart 2014 21:37 schreef hamkaasburger het volgende:
[..]
Het werkt op de manier dat er een ping test word gedaan daaruit komen resultaten hoe snel een apparaat (vliegtuig/boot) terug antwoord aan de hand van de reactie snelheid maakt de satalliet een volgorde van snelste naar langzaamste en op die volgorde zoekt hij naar informatie van de vliegtuigen tenminste als het actief is. Daarbij wordt alleen echt de laatste ping opgeslagen omdat die van belang is.
Het zoekgebied hebben ze nu gemaakt via een cirkel op de afstand die bij de reactietijd hoort ze hebben het middelste stukje kunnen uitsluiten omdat ze zelf radars hebben op doe stukjes en ze hebben ook de kant van afrika uit kunnen sluiten omdat dan het toestel gepingt zou moeten hebben met 2 satalieten
Als de hoekmeting een cirkel als resultaat oplevert is het geen nauwkeurige plaatsbepaling om data goed te ontvangen. Dat staat immers in het artikel.quote:Op woensdag 19 maart 2014 21:48 schreef Unstoppable het volgende:
[..]
De hoek levert een straal om de satelliet op, de lijndelen zijn een resultaat van de afstand die het vliegtuig af gelegd kan hebben en andere (radar) data die ze hebben vergeleken met deze straal
Mee eens. Het argument dat uiteindelijk alles geld kost (oftewel keuzes moeten maken) is ook magertjes.quote:Op woensdag 19 maart 2014 21:54 schreef hamkaasburger het volgende:
[..]
Maar als je het zo leest 10 dollar per vlucht wat is dat op de winst die ze maken, gooi elk ticket met 10 cent omhoog en je hebt meteen meer dan genoeg. Het is toch voor de veiligheid gezien beter om mischien iets meer uit te geven en het verdient later weer terug want met direct data als een systeem in vliegtuig niet goed werkt kan je rampen voorkomen en blijft je maatschappij een goed imago hebben
Nee de linkerkant is haalbaar alleen moet je dan wel niet te rare bewegingen met vliegtuig maken om een lange range te hebben als je op het kaartje kijkt waar alle satalieten van (dat bedrijf ben effe naam vergeten) kijkt zie je dat er boven afrika 2 satalieten elkaar kruisen waardoor hij daar dan contact zou hebben met bijdequote:Op woensdag 19 maart 2014 21:55 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Iets andersom, de rechterkant is waarschijnlijk uitgesloten omdat er dan gepinged zou worden met 2 satelieten (sommige bronnen geven andere redenen maar die lijken erg onlogisch)
De linkerkant is uitgesloten omdat dat qua snelheid onmogelijk zou zijn geweest.
Ook rechts overlappen 2 satellieten. Precies boven Maleisiëquote:Op woensdag 19 maart 2014 22:04 schreef hamkaasburger het volgende:
[..]
Nee de linkerkant is haalbaar alleen moet je dan wel niet te rare bewegingen met vliegtuig maken om een lange range te hebben als je op het kaartje kijkt waar alle satalieten van (dat bedrijf ben effe naam vergeten) kijkt zie je dat er boven afrika 2 satalieten elkaar kruisen waardoor hij daar dan contact zou hebben met bijde
Oja nu ik effe het kaartje erbij pak zie ik het ook.quote:Op woensdag 19 maart 2014 22:05 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ook rechts overlappen 2 satellieten. Precies boven Maleisië
Om iets te kunnen herkennen van wrakdelen of reddingsboten het je foto's van hooguit 100x100 meter nodig.quote:Op woensdag 19 maart 2014 21:42 schreef Loekie1 het volgende:
We hebben miljarden ogen met z'n allen nu alleen nog een technisch vernuftig dingetje verzinnen dat alles afzoekt, de ogen kijken wel of er iets te zien is.
Nou ja het hoeft niet pas bij de laatste foto gevonden te worden natuurlijkquote:Op woensdag 19 maart 2014 22:44 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Om iets te kunnen herkennen van wrakdelen of reddingsboten het je foto's van hooguit 100x100 meter nodig.
Dat is 10.000m2
Het zoekgebied is 40.000.000.000.000 m2
Dat zijn 4 miljard foto's.
Paradijsje daaro.quote:Op woensdag 19 maart 2014 22:20 schreef Co_OL het volgende:
Zijn ze eigenlijk al op de cocus eilanden geweest?
Maar zo'n oceaan ligt vol met containers, afgewaaide dekzeilen en olievlekkenquote:Op woensdag 19 maart 2014 22:51 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Nou ja het hoeft niet pas bij de laatste foto gevonden te worden natuurlijk
Er kan allicht een begin mee gemaakt worden
Is ook zo, ben dan ook bang dat het voorlopig niet gevonden gaat worden.quote:Op woensdag 19 maart 2014 23:00 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Maar zo'n oceaan ligt vol met containers, afgewaaide dekzeilen en olievlekken
Dat levert ook duizenden valse hits op die met honderden vliegtuigen nagetrokken moeten worden.
Maar ik verwacht dat al die miljarden foto's er ook niet zijn, wel op google earth natuurlijk maar niet van de afgelopen week.
Waarom denk je dat?quote:Op woensdag 19 maart 2014 23:22 schreef Co_OL het volgende:
Binnen drie dagen komt er wel wat naar buiten
Nog 3 dagen wachtenquote:
Heeft zijn vriendin waarschijnlijk gezien na het leggen van tarotkaartenquote:
Wat is er zo speciaal aan 22 maart?quote:
That's what we're trying to find out.quote:Op woensdag 19 maart 2014 23:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat is er zo speciaal aan 22 maart?
De eerste dag na het begin van de lentequote:Op woensdag 19 maart 2014 23:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat is er zo speciaal aan 22 maart?
De zon staat precies boven mijn stad.quote:Op woensdag 19 maart 2014 23:42 schreef eight het volgende:
[..]
That's what we're trying to find out.
Misschien heeft hij zwaar getafeld...quote:
Enorm ja, tis een beetje als een kraslot, je weet dat het niks wordt maar tochquote:Op donderdag 20 maart 2014 00:34 schreef Kotsdrol het volgende:
[..]
Ben al weer aan het zoeken, alleen deze keer veel wolken en mist..
Je gaat inderdaad zelf aan de slag.quote:Op donderdag 20 maart 2014 01:41 schreef Woods het volgende:
Hoe werkt dat Tomnod? Jullie moeten zoeken naar wrakstukken oid maar dat kunnen hun niet zelf met software ofzo??
Een pasfoto van barbapapaquote:Op donderdag 20 maart 2014 01:51 schreef El_Matador het volgende:
'navond. Moet er nog iets in de OP?
Vorige week vrijdag zitten surfen over dat tomnod, en ik bleek de "koffers" gevonden te hebben.quote:
Dat Tomnod saai is en zonde van de tijdquote:Op donderdag 20 maart 2014 01:51 schreef El_Matador het volgende:
quote:Op donderdag 20 maart 2014 01:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Vorige week vrijdag zitten surfen over dat tomnod, en ik bleek de "koffers" gevonden te hebben.
NWS / Vlucht MH370 Malaysia Airlines - Nieuws- en speculatietopic #30quote:Op donderdag 20 maart 2014 01:51 schreef El_Matador het volgende:
maar de hele wereld geloofde je niet?quote:Op donderdag 20 maart 2014 01:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Vorige week vrijdag zitten surfen over dat tomnod, en ik bleek de "koffers" gevonden te hebben.
Post staat tussen mijn andere 1100 in dit topic, heb hem gisteren nog gequote.quote:Op donderdag 20 maart 2014 02:04 schreef Pheno het volgende:
[..]
maar de hele wereld geloofde je niet?
Staan in de OP.quote:Op donderdag 20 maart 2014 02:31 schreef eight het volgende:
Zijn deze al eens gepost?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 92% gewijzigd door #ANONIEM op 20-03-2014 04:59:01 ]
de langste is 24 meter....quote:Op donderdag 20 maart 2014 04:48 schreef TLC het volgende:
Australie schijnt 2 objecten gevonden te hebben in de Indische Oceaan die van het vermiste vliegtuig kunnen zijn
dat was hierboven al gebreaked..quote:Op donderdag 20 maart 2014 07:20 schreef Co_OL het volgende:
Breaking news...
Boeing mogelijk gevonden in de Indische Oceaan!!!
http://www.telegraaf.nl/b(...)lijk_gevonden__.html
Plus het is slecht zicht en heel diep daar... super satellietquote:Op donderdag 20 maart 2014 07:02 schreef Marrije het volgende:
[..]
de langste is 24 meter....
Wie weet. Ik vind het lastig om na alle valse meldingen enthousiast te zijn. En nav nieuwe satellietbeelden, nu dus nog ff zoeken waar het nu ligt. En een foto was leuk geweest
of beelden van gister/eergisterquote:Op donderdag 20 maart 2014 07:22 schreef Co_OL het volgende:
[..]
Plus het is slecht zicht en heel diep daar... super satelliet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |