abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137936385
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 19:57 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Rond de 6500 uur
Dat is de moeite :) Wat denk jij dan? Je hebt er waarschijnlijk een betere kijk op dan de rest van ons, ik heb al veel opinies gelezen van Amerikaanse piloten, maar wil wel eens weten wat een nuchtere Nederlander er van denkt :p
  woensdag 19 maart 2014 @ 20:04:37 #102
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137936522
Dat wilde ik ook net vragen, wat denk jij dat er is gebeurd?
pi_137936878
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:01 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Dat is de moeite :) Wat denk jij dan? Je hebt er waarschijnlijk een betere kijk op dan de rest van ons, ik heb al veel opinies gelezen van Amerikaanse piloten, maar wil wel eens weten wat een nuchtere Nederlander er van denkt :p
Geen flauw idee, durf er niets over te zeggen. Eigenlijk staat alles open, al lijkt een technisch probleem niet echt waarschijnlijk. En kaping met goede afloop ook niet, kaping of zelfmoord met crash lijkt me nu het minst onwaarschijnlijk.

Zonder meer concrete info is er slechts te speculeren, het wordt tijd dat ze dat ding vinden..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_137936996
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 19:50 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Gezagvoerder heeft minimaal 1500 uur ervaring, de copiloot 250 uur. En eventuele coco, een derde vlieger heeft ook minimaal 250 uur, echter er zijn niet veel maatschappijen met een coco functie.
In praktijk zijn de eerste twee vaak meer ervaren, puur alleen al omdat het binnen een bedrijf een X aantal jaren duurt alvorens je een bepaalde functie krijgt.
(Bij KLM begin je bijvoorbeeld als coco, dus met 250 uur minimaal, wordt je na twee jaar co op korte/Europa vluchten, dus dan al rond de 1000 uur ervaring. Na vier/vijf jaar wordt je gezagvoerder Europa, dus dan rond de 2500 uur ervaring en zo door. )
Dus die coco functie is niet afhankelijk van lengte vlucht maar van maatschappij?
Wat is dan de beweegredenen om met 3 piloten te vliegen? puur ervaring opdoen?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137937021
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:12 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Geen flauw idee, durf er niets over te zeggen. Eigenlijk staat alles open, al lijkt een technisch probleem niet echt waarschijnlijk. En kaping met goede afloop ook niet, kaping of zelfmoord met crash lijkt me nu het minst onwaarschijnlijk.

Zonder meer concrete info is er slechts te speculeren, het wordt tijd dat ze dat ding vinden..
Wat ik zie van die piloot, met z'n simulator, z'n filmpjes, die vriend die vertelde dat vliegen alles voor hem was. Dan kan ik niet in mijn hoofd krijgen dat hij zo iets zou doen, terwijl hij zo trots is op zijn beroep. Ik denk dat de co-piloot er meer mee te maken heeft, of een mislukte kaping maar dat klinkt ook niet echt logisch meer.
Maar inderdaad, eigenlijk is er na 12 dagen nog steeds geen zinnig woord over te zeggen.
pi_137937037
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 19:29 schreef TLC het volgende:
Hoeveel vlieguren moet een piloot eigenlijk minimaal hebben wil ie deel uitmaken van de cabincrew van een Boeing of Airbus ?
Zou je niet al mee mogen als 3/4e man stage loper?
  woensdag 19 maart 2014 @ 20:17:22 #107
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137937075
Ja.
Als ze de noordelijke lijn kunnen uitsluiten, dan zou je toch zeggen dat ze die zuidelijke boog kunnen uitkammen. Ook al is dat dan diep en nog best een gebied.
pi_137937163
Die ping is gewoon een briljante actie geweest van hun om iedereen op een dwaalspoor te zetten :Y
pi_137937278
Misschien is het wel een handlanger geweest in een bootje die dat (nep)signaal verstuurd heeft
pi_137937712
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:15 schreef eight het volgende:

[..]

Dus die coco functie is niet afhankelijk van lengte vlucht maar van maatschappij?
Wat is dan de beweegredenen om met 3 piloten te vliegen? puur ervaring opdoen?
Er zijn twee redenen om met meer dan twee vliegers te vliegen (naast opleiding, checks, etc) en dat zijn de wet en de cao en beide gaan over werktijden en n de cao is meestal restrictiever. Echter sommige vluchten worden de ene keer met drie man en de andere keer met twee gevlogen omdat in dat geval de cao de reden is en er blijkbaar andere afspraken gemaakt zijn. (Bijvoorbeeld minder vrije dagen na de vlucht of minder tijd op de bestemming).
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_137938348
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:19 schreef Co_OL het volgende:
Die ping is gewoon een briljante actie geweest van hun om iedereen op een dwaalspoor te zetten :Y
Die ping is een van de weinige dingen die zeker zijn.
pi_137938416
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:40 schreef Unstoppable het volgende:

[..]

Die ping is een van de weinige dingen die zeker zijn.
Alleen was de locatie niet accuraat toch? Weet iemand al hoe veel dat afwijkt?
  woensdag 19 maart 2014 @ 20:41:51 #113
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_137938422
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:19 schreef Co_OL het volgende:
Die ping is gewoon een briljante actie geweest van hun om iedereen op een dwaalspoor te zetten :Y
Zendertje aan een eend en de hele wereld over :D

Nee, de ping is ofwel echt, of een verkeerde analyse, maar vooralsnog denk ik dat die echt is.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  woensdag 19 maart 2014 @ 20:42:47 #114
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_137938481
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:41 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Alleen was de locatie niet accuraat toch? Weet iemand al hoe veel dat afwijkt?
Ik heb 160km horen noemen, maar ik kan de bron nergens meer vinden en ik ga niet alle filmpjes van dit weekend weer afkijken :@
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_137938557
quote:
7s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:42 schreef Uccie het volgende:

[..]

Ik heb 160km horen noemen, maar ik kan de bron nergens meer vinden en ik ga niet alle filmpjes van dit weekend weer afkijken :@
160km lijkt me in dit geval te verwaarlozen eerlijk gezegd, behoorlijk accuraat eigenlijk dus.
  woensdag 19 maart 2014 @ 20:45:26 #116
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_137938646
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:44 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

160km lijkt me in dit geval te verwaarlozen eerlijk gezegd, behoorlijk accuraat eigenlijk dus.
Ja, alleen die bogen zijn natuurlijk gigantisch lang, maar de pinglijn is dus wel accuraat.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_137938664
quote:
7s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:42 schreef Uccie het volgende:

[..]

Ik heb 160km horen noemen, maar ik kan de bron nergens meer vinden en ik ga niet alle filmpjes van dit weekend weer afkijken :@
Flauw weer dat je dat niet doet....
"Het beste dat we elkaar kunnen geven, is onze liefde, niet ons advies en zeker niet ons oordeel. "
  woensdag 19 maart 2014 @ 20:47:43 #118
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_137938804
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:45 schreef Diedelientje81 het volgende:

[..]

Flauw weer dat je dat niet doet....
_O-
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_137938879
quote:
7s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:45 schreef Uccie het volgende:

[..]

Ja, alleen die bogen zijn natuurlijk gigantisch lang, maar de pinglijn is dus wel accuraat.
Ja maar waar hij zich op die boog bevond wisten ze sws al niet dus die 160km in de breedte kan er dan ook nog wel bij :')
pi_137939188
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_137939638
Ik begrijp niet dat de rest van de data betreffende de handshakes/pings niet word vrijgegeven. Hier zou zoveel uit kunnen worden afgeleid mbt mogelijke richtingen
  woensdag 19 maart 2014 @ 21:07:40 #122
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_137940112
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:00 schreef Unstoppable het volgende:
Ik begrijp niet dat de rest van de data betreffende de handshakes/pings niet word vrijgegeven. Hier zou zoveel uit kunnen worden afgeleid mbt mogelijke richtingen
Maar de autoriteiten weten het toch?
Wie dit leest is gek
pi_137940480
quote:
99s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:07 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Maar de autoriteiten weten het toch?
Waarom dan niet publiceren?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137940572
quote:
99s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:07 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Maar de autoriteiten weten het toch?
Ja, elk uur is er een ping, slechts de lokatie van de laatste is vrijgegeven. Ik denk dat één groot probleem is dat er normaal nooit met dit soort data word gewerkt, er is normaal bij een crash zoveel meer beschikbaar. Voor reconstructies bij ongevallen etc word natuurlijk gewerkt met veel data uit het vliegtuig, maar zelfs dan is het nooit nodig te puzzelen met dingen als deze info.

Ik kan me zo voorstellen dat het helpen kan met het uitsluiten van de noord/zuid deel van de zoeklijn gebasseerd op de laatste ping. Je kan er geen route mee samenstellen maar wel gebieden uitsluiten.
pi_137940690
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:00 schreef Unstoppable het volgende:
Ik begrijp niet dat de rest van de data betreffende de handshakes/pings niet word vrijgegeven. Hier zou zoveel uit kunnen worden afgeleid mbt mogelijke richtingen
Het kan zijn dat de satelliet die gegevens helemaal niet heeft. Het kan dat alleen de laatste pinggegevens bewaard worden met daarnaast een tellertje met het aantal pings.
pi_137940697
Hier alvast een voorproefje ;(
  woensdag 19 maart 2014 @ 21:17:55 #127
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_137940889
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:12 schreef eight het volgende:

[..]

Waarom dan niet publiceren?
Dat geeft alleen maar bergen zinloze publiciteit door de cnn's van deze wereld.
Als ze 'm vinden dan vinden ze 'm en dan horen we het echt wel.
Wie dit leest is gek
pi_137941061
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:15 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Het kan zijn dat de satelliet die gegevens helemaal niet heeft. Het kan dat alleen de laatste pinggegevens bewaard worden met daarnaast een tellertje met het aantal pings.
De sataliet slaat alleen de laatste pingtijd op die omdat hij niet zoveel opslagruimte heeft. Elk uur doet hij een ping en wordt de oude overschreven dit doen ze zodat in het geval van een noodgeval het vluegtuig weet waar de sataliet is om de data te verzenden

Las dit zojuist op reddit maar zit nu op mobiel dus kan niet snel terugvinden
..
  woensdag 19 maart 2014 @ 21:22:18 #129
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137941213
Je merkt vanzelf waar maleisie wil zoeken of waar ze willen dat er gezocht wordt.
pi_137941274
quote:
99s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:17 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Dat geeft alleen maar bergen zinloze publiciteit door de cnn's van deze wereld.
Als ze 'm vinden dan vinden ze 'm en dan horen we het echt wel.
Ik hoor wat je zegt. Echter in deze situatie hebben de autoriteiten zichzelf een slechte dienst bewezen door veel onjuistheden te publiceren. Het publiceren van goede informatie die wél klopt zou hun toch weer wat krediet kunnen opleveren?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  woensdag 19 maart 2014 @ 21:29:59 #131
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_137941792
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:23 schreef eight het volgende:

[..]

Ik hoor wat je zegt. Echter in deze situatie hebben de autoriteiten zichzelf een slechte dienst bewezen door veel onjuistheden te publiceren. Het publiceren van goede informatie die wél klopt zou hun toch weer wat krediet kunnen opleveren?
ik denk dat ze zelf niet weten hoe betrouwbaar al dit soort info is.
Wie dit leest is gek
pi_137941917
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:20 schreef hamkaasburger het volgende:

[..]

De sataliet slaat alleen de laatste pingtijd op die omdat hij niet zoveel opslagruimte heeft. Elk uur doet hij een ping en wordt de oude overschreven dit doen ze zodat in het geval van een noodgeval het vluegtuig weet waar de sataliet is om de data te verzenden

Las dit zojuist op reddit maar zit nu op mobiel dus kan niet snel terugvinden
Je zou denken er wel een log word bijgehouden van dat soort spul maar goed, dat zou inderdaad een verklaring zijn. Ik denk als ze de rest van de angles tov de sateliet hadden ze wel in staat zouden zij om een deel van het zoekgebied (noord en zuid deel van ping lijn) uit te sluiten.
pi_137942115
quote:
99s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:29 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

ik denk dat ze zelf niet weten hoe betrouwbaar al dit soort info is.
Zeer betrouwbaar

http://edition.cnn.com/20(...)identity-flight-370/
pi_137942222
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:31 schreef Unstoppable het volgende:

[..]

Je zou denken er wel een log word bijgehouden van dat soort spul maar goed,
Zou niet weten waarom. Het is een commercieel bedrijf, heeft niets met de veiligheid vd luchtvaart te maken. Snap dat ze fouten willen loggen, maar zolang het goed gaat, gaat het goed. Als zij het enige bedrijf zijn die deze dienst leveren, dan maakt die satelliet contact met héél wat vliegtuigen.
pi_137942313
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:31 schreef Unstoppable het volgende:

[..]

Je zou denken er wel een log word bijgehouden van dat soort spul maar goed, dat zou inderdaad een verklaring zijn. Ik denk als ze de rest van de angles tov de sateliet hadden ze wel in staat zouden zij om een deel van het zoekgebied (noord en zuid deel van ping lijn) uit te sluiten.
Het werkt op de manier dat er een ping test word gedaan daaruit komen resultaten hoe snel een apparaat (vliegtuig/boot) terug antwoord aan de hand van de reactie snelheid maakt de satalliet een volgorde van snelste naar langzaamste en op die volgorde zoekt hij naar informatie van de vliegtuigen tenminste als het actief is. Daarbij wordt alleen echt de laatste ping opgeslagen omdat die van belang is.

Het zoekgebied hebben ze nu gemaakt via een cirkel op de afstand die bij de reactietijd hoort ze hebben het middelste stukje kunnen uitsluiten omdat ze zelf radars hebben op doe stukjes en ze hebben ook de kant van afrika uit kunnen sluiten omdat dan het toestel gepingt zou moeten hebben met 2 satalieten
..
pi_137942366
quote:
99s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:29 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

ik denk dat ze zelf niet weten hoe betrouwbaar al dit soort info is.
Dat zou een plausibele verklaring zijn.
Hun volledige zoektocht lijkt gebaseerd te zijn op de informatie van de sateliet. Als dat niet blijkt te kloppen valt deze hele zoektocht in duigen.

quote:
Mits de berichtgeving van CNN klopt.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137942666
We hebben miljarden ogen met z'n allen nu alleen nog een technisch vernuftig dingetje verzinnen dat alles afzoekt, de ogen kijken wel of er iets te zien is.
  woensdag 19 maart 2014 @ 21:43:27 #138
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_137942697
quote:
Toch staan er ook fouten in dit artikel.
Over de hoek van het signaal met de satelliet.

Sowieso, eerst berichtte CNN zelf dat de satelliet a;;een een afstandsmeting deed en nu hebben ze het dus over een hoekmeting om de data goed te kunnen relayen.
Maar als dat zo was dan zou het om een bepaald punt gaan en niet om een boog van 10000 km lengte
Wie dit leest is gek
pi_137942831
quote:
Wel een interessant artikel. Nooit geweten dat dankzij deze upgrade de AF447 zo 'snel' gevonden werd.
Ik vraag me af hoeveel % vd maatschappijen ervoor gekozen hebben om deze upgrade niet te kopen.

@mata: artikel verwijzing lijkt mij wel wat voor OP...
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137943106
quote:
99s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:43 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Toch staan er ook fouten in dit artikel.
Over de hoek van het signaal met de satelliet.

Sowieso, eerst berichtte CNN zelf dat de satelliet a;;een een afstandsmeting deed en nu hebben ze het dus over een hoekmeting om de data goed te kunnen relayen.
Maar als dat zo was dan zou het om een bepaald punt gaan en niet om een boog van 10000 km lengte
De hoek levert een straal om de satelliet op, de lijndelen zijn een resultaat van de afstand die het vliegtuig af gelegd kan hebben en andere (radar) data die ze hebben vergeleken met deze straal

Ze weten dat de satelliet een hoek van 40 graden moest maken en waar de satelliet zich bevond, hier uit kan je berekenen om welke afstand van de satelliet het vliegtuig vloog. Dit geeft een straal, geen bepaald punt. De 160km onzekerheid zal te maken hebben met misschien de vlieghoogte van het vliegtuig dat niet bekent is en natuurlijk nauwkeurigheid van verschillende gegevens.

[ Bericht 8% gewijzigd door Unstoppable op 19-03-2014 21:55:01 ]
pi_137943550
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:45 schreef eight het volgende:

[..]

Wel een interessant artikel. Nooit geweten dat dankzij deze upgrade de AF447 zo 'snel' gevonden werd.
Ik vraag me af hoeveel % vd maatschappijen ervoor gekozen hebben om deze upgrade niet te kopen.

@mata: artikel verwijzing lijkt mij wel wat voor OP...
Maar als je het zo leest 10 dollar per vlucht wat is dat op de winst die ze maken, gooi elk ticket met 10 cent omhoog en je hebt meteen meer dan genoeg. Het is toch voor de veiligheid gezien beter om mischien iets meer uit te geven en het verdient later weer terug want met direct data als een systeem in vliegtuig niet goed werkt kan je rampen voorkomen en blijft je maatschappij een goed imago hebben
..
pi_137943569
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:37 schreef hamkaasburger het volgende:

[..]

Het werkt op de manier dat er een ping test word gedaan daaruit komen resultaten hoe snel een apparaat (vliegtuig/boot) terug antwoord aan de hand van de reactie snelheid maakt de satalliet een volgorde van snelste naar langzaamste en op die volgorde zoekt hij naar informatie van de vliegtuigen tenminste als het actief is. Daarbij wordt alleen echt de laatste ping opgeslagen omdat die van belang is.

Het zoekgebied hebben ze nu gemaakt via een cirkel op de afstand die bij de reactietijd hoort ze hebben het middelste stukje kunnen uitsluiten omdat ze zelf radars hebben op doe stukjes en ze hebben ook de kant van afrika uit kunnen sluiten omdat dan het toestel gepingt zou moeten hebben met 2 satalieten
Iets andersom, de rechterkant is waarschijnlijk uitgesloten omdat er dan gepinged zou worden met 2 satelieten (sommige bronnen geven andere redenen maar die lijken erg onlogisch)

De linkerkant is uitgesloten omdat dat qua snelheid onmogelijk zou zijn geweest.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  woensdag 19 maart 2014 @ 21:56:50 #143
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_137943692
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:48 schreef Unstoppable het volgende:

[..]

De hoek levert een straal om de satelliet op, de lijndelen zijn een resultaat van de afstand die het vliegtuig af gelegd kan hebben en andere (radar) data die ze hebben vergeleken met deze straal
Als de hoekmeting een cirkel als resultaat oplevert is het geen nauwkeurige plaatsbepaling om data goed te ontvangen. Dat staat immers in het artikel.

Ook staat er dat als het vliegtuig op de polen vliegt de hoek naar de sat 0 graden is. Dat klopt ook niet. Ten eerste kan de sat de polen niet zien en ten tweede staat hij op 36000 km hoogte dus de te meten hoek zit tussen 90 en ongeveer 30
edit: tussen 90 (loodrecht naar beneden) en 70 (naar de horizon).

[ Bericht 1% gewijzigd door Nieuwschierig op 19-03-2014 22:02:09 ]
Wie dit leest is gek
pi_137943875
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:54 schreef hamkaasburger het volgende:

[..]

Maar als je het zo leest 10 dollar per vlucht wat is dat op de winst die ze maken, gooi elk ticket met 10 cent omhoog en je hebt meteen meer dan genoeg. Het is toch voor de veiligheid gezien beter om mischien iets meer uit te geven en het verdient later weer terug want met direct data als een systeem in vliegtuig niet goed werkt kan je rampen voorkomen en blijft je maatschappij een goed imago hebben
Mee eens. Het argument dat uiteindelijk alles geld kost (oftewel keuzes moeten maken) is ook magertjes.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137944086
Global-beam-dekking reikt van −82 tot +82 breedtegraad. Let wel, dat is op zee-niveau. Voor vliegtuigen op hoogte zal het iets minder zijn.
Aangezien ACARS slechts gebruik maakt van single global beam kan de invalshoek van het ontvangen signaal slechts bepaalt worden door de ontvangen signaalsterkte. Hoekbepaling is derhalve vrij onnauwkeurig, omdat (lokale) atmosferische storingen ook van invloed kunnen zijn op de propagatie.

Zo, een hoop jargon weer, zoek het lekker uit. :7

[ Bericht 2% gewijzigd door niels0 op 19-03-2014 22:19:18 ]
pi_137944158
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:55 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Iets andersom, de rechterkant is waarschijnlijk uitgesloten omdat er dan gepinged zou worden met 2 satelieten (sommige bronnen geven andere redenen maar die lijken erg onlogisch)

De linkerkant is uitgesloten omdat dat qua snelheid onmogelijk zou zijn geweest.
Nee de linkerkant is haalbaar alleen moet je dan wel niet te rare bewegingen met vliegtuig maken om een lange range te hebben als je op het kaartje kijkt waar alle satalieten van (dat bedrijf ben effe naam vergeten) kijkt zie je dat er boven afrika 2 satalieten elkaar kruisen waardoor hij daar dan contact zou hebben met bijde
..
  woensdag 19 maart 2014 @ 22:05:26 #147
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_137944232
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 22:04 schreef hamkaasburger het volgende:

[..]

Nee de linkerkant is haalbaar alleen moet je dan wel niet te rare bewegingen met vliegtuig maken om een lange range te hebben als je op het kaartje kijkt waar alle satalieten van (dat bedrijf ben effe naam vergeten) kijkt zie je dat er boven afrika 2 satalieten elkaar kruisen waardoor hij daar dan contact zou hebben met bijde
Ook rechts overlappen 2 satellieten. Precies boven Maleisië
Wie dit leest is gek
pi_137944316
quote:
99s.gif Op woensdag 19 maart 2014 22:05 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Ook rechts overlappen 2 satellieten. Precies boven Maleisië
Oja nu ik effe het kaartje erbij pak zie ik het ook.
..
pi_137945171
Zijn ze eigenlijk al op de cocus eilanden geweest?
  woensdag 19 maart 2014 @ 22:44:43 #150
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_137946551
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:42 schreef Loekie1 het volgende:
We hebben miljarden ogen met z'n allen nu alleen nog een technisch vernuftig dingetje verzinnen dat alles afzoekt, de ogen kijken wel of er iets te zien is.
Om iets te kunnen herkennen van wrakdelen of reddingsboten het je foto's van hooguit 100x100 meter nodig.
Dat is 10.000m2
Het zoekgebied is 40.000.000.000.000 m2
Dat zijn 4 miljard foto's.
Wie dit leest is gek
pi_137946920
quote:
99s.gif Op woensdag 19 maart 2014 22:44 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Om iets te kunnen herkennen van wrakdelen of reddingsboten het je foto's van hooguit 100x100 meter nodig.
Dat is 10.000m2
Het zoekgebied is 40.000.000.000.000 m2
Dat zijn 4 miljard foto's.
Nou ja het hoeft niet pas bij de laatste foto gevonden te worden natuurlijk :)
Er kan allicht een begin mee gemaakt worden :{
pi_137946969
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 22:20 schreef Co_OL het volgende:
Zijn ze eigenlijk al op de cocus eilanden geweest?
Paradijsje daaro. :Y
  woensdag 19 maart 2014 @ 23:00:52 #153
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_137947477
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 22:51 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Nou ja het hoeft niet pas bij de laatste foto gevonden te worden natuurlijk :)
Er kan allicht een begin mee gemaakt worden :{
Maar zo'n oceaan ligt vol met containers, afgewaaide dekzeilen en olievlekken
Dat levert ook duizenden valse hits op die met honderden vliegtuigen nagetrokken moeten worden.
Maar ik verwacht dat al die miljarden foto's er ook niet zijn, wel op google earth natuurlijk maar niet van de afgelopen week.
Wie dit leest is gek
pi_137947690
quote:
99s.gif Op woensdag 19 maart 2014 23:00 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Maar zo'n oceaan ligt vol met containers, afgewaaide dekzeilen en olievlekken
Dat levert ook duizenden valse hits op die met honderden vliegtuigen nagetrokken moeten worden.
Maar ik verwacht dat al die miljarden foto's er ook niet zijn, wel op google earth natuurlijk maar niet van de afgelopen week.
Is ook zo, ben dan ook bang dat het voorlopig niet gevonden gaat worden.
pi_137948804
Binnen drie dagen komt er wel wat naar buiten :Y
pi_137948981
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 23:22 schreef Co_OL het volgende:
Binnen drie dagen komt er wel wat naar buiten :Y
Waarom denk je dat?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137949060
En, gevonden?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 19 maart 2014 @ 23:29:13 #158
371833 BlauweTijger
Doet tegen iedereen stoer
pi_137949281
quote:
12s.gif Op woensdag 19 maart 2014 23:26 schreef El_Matador het volgende:
En, gevonden?
Nee.
En altijd het laatste woord.
pi_137949445
quote:
12s.gif Op woensdag 19 maart 2014 23:26 schreef El_Matador het volgende:
En, gevonden?
Nog 3 dagen wachten
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  woensdag 19 maart 2014 @ 23:33:14 #160
6941 APK
Factual, I think.
pi_137949525
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 23:25 schreef eight het volgende:

[..]

Waarom denk je dat?
Heeft zijn vriendin waarschijnlijk gezien na het leggen van tarotkaarten :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_137950014
quote:
14s.gif Op woensdag 19 maart 2014 23:32 schreef eight het volgende:

[..]

Nog 3 dagen wachten
Wat is er zo speciaal aan 22 maart?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137950066
quote:
11s.gif Op woensdag 19 maart 2014 23:41 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat is er zo speciaal aan 22 maart?
That's what we're trying to find out.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137950098
quote:
11s.gif Op woensdag 19 maart 2014 23:41 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat is er zo speciaal aan 22 maart?
De eerste dag na het begin van de lente :D
pi_137950564
quote:
10s.gif Op woensdag 19 maart 2014 23:42 schreef eight het volgende:

[..]

That's what we're trying to find out.
De zon staat precies boven mijn stad. :+
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137950716
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 23:25 schreef eight het volgende:

[..]

Waarom denk je dat?
Misschien heeft hij zwaar getafeld...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_137951216
Tomnod heeft de foto's geupdate :)
  donderdag 20 maart 2014 @ 00:34:10 #167
378177 Kotsdrol
Feel the Misery...
pi_137952545
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 00:02 schreef DaKKiE1984 het volgende:
Tomnod heeft de foto's geupdate :)
Ben al weer aan het zoeken, alleen deze keer veel wolken en mist..
*Team Anti-Waaif*
pi_137952924
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 00:34 schreef Kotsdrol het volgende:

[..]

Ben al weer aan het zoeken, alleen deze keer veel wolken en mist..
Enorm ja, tis een beetje als een kraslot, je weet dat het niks wordt maar toch 8)7
  donderdag 20 maart 2014 @ 01:41:41 #169
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_137954437
Hoe werkt dat Tomnod? Jullie moeten zoeken naar wrakstukken oid maar dat kunnen hun niet zelf met software ofzo??
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  donderdag 20 maart 2014 @ 01:49:20 #170
378177 Kotsdrol
Feel the Misery...
pi_137954564
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 01:41 schreef Woods het volgende:
Hoe werkt dat Tomnod? Jullie moeten zoeken naar wrakstukken oid maar dat kunnen hun niet zelf met software ofzo??
Je gaat inderdaad zelf aan de slag.
Verkent zelf de mappen, en als je iets suspicous ziet, kan je dat zelf gaan taggen.

Kennelijk hebben ze dat niet, daarom de hulp van de mensen.. ;)
*Team Anti-Waaif*
  donderdag 20 maart 2014 @ 01:51:48 #171
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_137954600
Zonde van je tijd joh :N Ding is gewoon met de aliens meegenomen naar Octarotus ofzo :7
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_137954603
'navond. Moet er nog iets in de OP?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137954613
quote:
12s.gif Op donderdag 20 maart 2014 01:51 schreef El_Matador het volgende:
'navond. Moet er nog iets in de OP?
Een pasfoto van barbapapa
404 - Not Found
pi_137954622
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 01:51 schreef Woods het volgende:
Zonde van je tijd joh :N
Vorige week vrijdag zitten surfen over dat tomnod, en ik bleek de "koffers" gevonden te hebben. _O-
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 20 maart 2014 @ 01:53:11 #175
378177 Kotsdrol
Feel the Misery...
pi_137954628
quote:
12s.gif Op donderdag 20 maart 2014 01:51 schreef El_Matador het volgende:
'navond. Moet er nog iets in de OP?
Dat Tomnod saai is en zonde van de tijd :P
*Team Anti-Waaif*
  donderdag 20 maart 2014 @ 01:53:43 #176
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_137954633
quote:
12s.gif Op donderdag 20 maart 2014 01:52 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Vorige week vrijdag zitten surfen over dat tomnod, en ik bleek de "koffers" gevonden te hebben. _O-
_O- ^O^
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  donderdag 20 maart 2014 @ 01:54:17 #177
378177 Kotsdrol
Feel the Misery...
pi_137954639
Ik kwam niet verder dan wat oliesporen en wat bootjes.
*Team Anti-Waaif*
pi_137954727
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137954771
quote:
12s.gif Op donderdag 20 maart 2014 01:52 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Vorige week vrijdag zitten surfen over dat tomnod, en ik bleek de "koffers" gevonden te hebben. _O-
maar de hele wereld geloofde je niet?
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_137954910
quote:
6s.gif Op donderdag 20 maart 2014 02:04 schreef Pheno het volgende:

[..]

maar de hele wereld geloofde je niet?
Post staat tussen mijn andere 1100 in dit topic, heb hem gisteren nog gequote.

Ik dacht dat het algen/lichtinval was. Het enige "opvallende" in 1000 kaartjes zee, niet eens een bootje, pinguïnkolonie of zeemeermin.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137954979
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137954983
quote:
10s.gif Op donderdag 20 maart 2014 02:22 schreef eight het volgende:
[ afbeelding ]
:')
pi_137955058
Zijn deze al eens gepost?


Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137955102
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 02:31 schreef eight het volgende:
Zijn deze al eens gepost?

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Staan in de OP.

:7
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137955153
Deze link is misschien ook wel interessant :)

http://en.wikipedia.org/wiki/Jindalee_Operational_Radar_Network

De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_137955181
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137955262
Mooie, duidelijke plaatjes heren. Staan er uiteraard bij.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137955376
While we focus on the things that we don’t know about the disappearance of Malaysia Airlines flight MH370, the tragedy has revealed some important truths. Some of these disconfirm widely held assumptions about the modern world.

1. Unwatched geography

Contrary to public expectations, huge expanses of air and sea space remain largely unwatched and not subject to surveillance. Satellite surveillance capabilities mythologised by movies like Enemy of the State – where fugitives are tracked as they run down streets – really don’t exist. The challenges faced by broad-area surveillance of millions of square kilometres of open ocean and remote desert are immense.

2. Hiding by not emitting signals

Someone on the MH370 wanted to hide the aircraft’s movements and did so by disabling electronic systems that transmit data. When these systems are turned off, the world’s air-traffic control systems cease to have any use. Mostly, search and rescue efforts are for people who want to be found. A conundrum is what, if anything, can be done to locate aircraft that don’t want to be found?

3. Ineffective air defence networks

Before MH370 turned west into central Asia or the Southern Ocean, it was flying north-east in some of the world’s most heavily tracked airspace. Some of that journey may have been below the range of radars, but not all. If radars did track the aircraft, it seems that command and control systems did not clearly report it. That should sound alarm bells in south-east Asia.

4. Better search and rescue (SAR)

No one should minimise the huge difficulties involved in a SAR task like this, but although countries were quick to deploy assets to the search effort, much of this has been wasted due to poor co-ordination and inefficient information sharing. This comes after years of discussion, planning and exercising around improving humanitarian assistance and disaster response in Asia-Pacific forums. The region must take decisive steps towards a more effective crisis response capability.

5. Big brother is not watching you

The use of stolen passports by two Iranian passengers on flight MH370 points to a much larger problem. Department of Foreign Affairs and Trade data shows that well over 180,000 Australian passports have been lost or stolen in the past five years. After 9/11 Interpol introduced a world-wide database of lost or stolen passports, now containing details of more than 40 million passports, but Australia has very rarely consulted it. Collecting data is one thing, but using it to good effect to manage security is a vastly more challenging task.

6. Globalisation makes us one big (unhappy) family

The passenger list of flight MH370 shows 14 nationalities (15 if you count the Iranians travelling on stolen passports) on one largely unremarkable flight in Asia. Travel, trade and telecommunications link the world more closely than ever before, with the result that no crisis is ever truly localised and no border is ever truly closed. The impact of globalisation has spread much faster than the abilities of countries to manage the consequences.

7. Terrorism feeds on publicity

To be effective, terrorists need to publicise their crimes to build fear and (in their view) prompt sympathy-building counter-reactions. As such the events surrounding MH370 don’t fit a terrorist pattern. To promote a cause it would be more likely that terrorists would use the aircraft’s communications to broadcast demands, or indeed use the aircraft as a weapon. If terrorists were involved, perhaps they were keeping a tactical silence until reaching a planned destination, but one would expect them to go public at some point.

8. Human motivation is hard to understand

It is possible that, with persistence, MH370 will be found. It took two years to recover the black box from Air France flight 447, which crashed in the Atlantic Ocean on June 1, 2009. But even if the black box is ultimately found from MH370, technology can only go so far in helping us understand human motivation. The final radio communication, “all right, good night”, as MH370 flew into uncharted darkness over central Asia or the southern Indian Ocean, may be the only puzzling insight we ever get into the human causes of this tragedy.

Read more: http://www.smh.com.au/wor(...)m.html#ixzz2wT7Ligzb
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137955399
Australie schijnt 2 objecten gevonden te hebben in de Indische Oceaan die van het vermiste vliegtuig kunnen zijn
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_137955409
Meer info hier.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 92% gewijzigd door #ANONIEM op 20-03-2014 04:59:01 ]
pi_137955462
Laten we het 'hopen'
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  donderdag 20 maart 2014 @ 07:00:16 #192
405257 Fred0w
Life is Music
pi_137955626
Ik heb zomaar het gevoel dat het vandaag gevonden gaat worden.
  donderdag 20 maart 2014 @ 07:02:04 #193
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137955637
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 04:48 schreef TLC het volgende:
Australie schijnt 2 objecten gevonden te hebben in de Indische Oceaan die van het vermiste vliegtuig kunnen zijn
de langste is 24 meter....
Wie weet. Ik vind het lastig om na alle valse meldingen enthousiast te zijn. En nav nieuwe satellietbeelden, nu dus nog ff zoeken waar het nu ligt. En een foto was leuk geweest :)
pi_137955685
Wow hopelijk is dit het, de ozzies zijn goed bezig.
  donderdag 20 maart 2014 @ 07:19:59 #195
54408 Parzival
Where it happens
pi_137955710
Ik ben benieuwd.. ...maar ik denk het niet.. meestal blijven zulke grote stukken niet drijven.. helemaal niet na zoveel dagen..
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_137955712
Lama
  donderdag 20 maart 2014 @ 07:20:39 #197
54408 Parzival
Where it happens
pi_137955715
quote:
1s.gif Op donderdag 20 maart 2014 07:20 schreef Co_OL het volgende:
Breaking news...

Boeing mogelijk gevonden in de Indische Oceaan!!!

http://www.telegraaf.nl/b(...)lijk_gevonden__.html
dat was hierboven al gebreaked..
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_137955726
quote:
1s.gif Op donderdag 20 maart 2014 07:02 schreef Marrije het volgende:

[..]

de langste is 24 meter....
Wie weet. Ik vind het lastig om na alle valse meldingen enthousiast te zijn. En nav nieuwe satellietbeelden, nu dus nog ff zoeken waar het nu ligt. En een foto was leuk geweest :)
Plus het is slecht zicht en heel diep daar... super satelliet :Y
  donderdag 20 maart 2014 @ 07:38:11 #199
54408 Parzival
Where it happens
pi_137955825
quote:
1s.gif Op donderdag 20 maart 2014 07:22 schreef Co_OL het volgende:

[..]

Plus het is slecht zicht en heel diep daar... super satelliet :Y
of beelden van gister/eergister
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_137955877
quote:
7s.gif Op donderdag 20 maart 2014 02:22 schreef eight het volgende:
[ afbeelding ]
NOU eventjes is een understatement
"Het beste dat we elkaar kunnen geven, is onze liefde, niet ons advies en zeker niet ons oordeel. "
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')