Nopequote:Op woensdag 19 maart 2014 19:15 schreef Co_OL het volgende:
Zijn die andere pings nou al bekend gemaakt?
Dat stuk slaat nergens op, als je ziet waar de landingsbaan op Langkawi ligt en dan de route erbij pakt:quote:The left turn is the key here. This was a very experienced senior Captain with 18,000 hours. Maybe some of the younger pilots interviewed on CNN didn't pick up on this left turn. We old pilots were always drilled to always know the closest airport of safe harbor while in cruise. Airports behind us, airports abeam us and airports ahead of us. Always in our head. Always. Because if something happens you don't want to be thinking what are you going to do - you already know what you are going to do. Instinctively when I saw that left turn with a direct heading I knew he was heading for an airport. Actually he was taking a direct route to Palau Langkawi a 13,000 foot strip with an approach over water at night with no obstacles. He did not turn back to Kuala Lampur because he knew he had 8,000 foot ridges to cross. He knew the terrain was friendlier towards Langkawi and also a shorter distance.
Goede vraag. Zal waarschijnlijk afhankelijk zijn of de vlucht met 1 of 2 copiloten is (lange vluchten zijn altijd 3 piloten totaal).quote:Op woensdag 19 maart 2014 19:29 schreef TLC het volgende:
Hoeveel vlieguren moet een piloot eigenlijk minimaal hebben wil ie deel uitmaken van de cabincrew van een Boeing of Airbus ?
Gezagvoerder heeft minimaal 1500 uur ervaring, de copiloot 250 uur. En eventuele coco, een derde vlieger heeft ook minimaal 250 uur, echter er zijn niet veel maatschappijen met een coco functie.quote:Op woensdag 19 maart 2014 19:37 schreef eight het volgende:
[..]
Goede vraag. Zal waarschijnlijk afhankelijk zijn of de vlucht met 1 of 2 copiloten is (lange vluchten zijn altijd 3 piloten totaal).
Totaal niet relevant, maar hoeveel vlieguren heb jij zelf?quote:Op woensdag 19 maart 2014 19:50 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Gezagvoerder heeft minimaal 1500 uur ervaring, de copiloot 250 uur. En eventuele coco, een derde vlieger heeft ook minimaal 250 uur, echter er zijn niet veel maatschappijen met een coco functie.
In praktijk zijn de eerste twee vaak meer ervaren, puur alleen al omdat het binnen een bedrijf een X aantal jaren duurt alvorens je een bepaalde functie krijgt.
(Bij KLM begin je bijvoorbeeld als coco, dus met 250 uur minimaal, wordt je na twee jaar co op korte/Europa vluchten, dus dan al rond de 1000 uur ervaring. Na vier/vijf jaar wordt je gezagvoerder Europa, dus dan rond de 2500 uur ervaring en zo door. )
Rond de 6500 uurquote:Op woensdag 19 maart 2014 19:53 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Totaal niet relevant, maar hoeveel vlieguren heb jij zelf?
Dat is de moeitequote:
Geen flauw idee, durf er niets over te zeggen. Eigenlijk staat alles open, al lijkt een technisch probleem niet echt waarschijnlijk. En kaping met goede afloop ook niet, kaping of zelfmoord met crash lijkt me nu het minst onwaarschijnlijk.quote:Op woensdag 19 maart 2014 20:01 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Dat is de moeiteWat denk jij dan? Je hebt er waarschijnlijk een betere kijk op dan de rest van ons, ik heb al veel opinies gelezen van Amerikaanse piloten, maar wil wel eens weten wat een nuchtere Nederlander er van denkt :p
Dus die coco functie is niet afhankelijk van lengte vlucht maar van maatschappij?quote:Op woensdag 19 maart 2014 19:50 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Gezagvoerder heeft minimaal 1500 uur ervaring, de copiloot 250 uur. En eventuele coco, een derde vlieger heeft ook minimaal 250 uur, echter er zijn niet veel maatschappijen met een coco functie.
In praktijk zijn de eerste twee vaak meer ervaren, puur alleen al omdat het binnen een bedrijf een X aantal jaren duurt alvorens je een bepaalde functie krijgt.
(Bij KLM begin je bijvoorbeeld als coco, dus met 250 uur minimaal, wordt je na twee jaar co op korte/Europa vluchten, dus dan al rond de 1000 uur ervaring. Na vier/vijf jaar wordt je gezagvoerder Europa, dus dan rond de 2500 uur ervaring en zo door. )
Wat ik zie van die piloot, met z'n simulator, z'n filmpjes, die vriend die vertelde dat vliegen alles voor hem was. Dan kan ik niet in mijn hoofd krijgen dat hij zo iets zou doen, terwijl hij zo trots is op zijn beroep. Ik denk dat de co-piloot er meer mee te maken heeft, of een mislukte kaping maar dat klinkt ook niet echt logisch meer.quote:Op woensdag 19 maart 2014 20:12 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Geen flauw idee, durf er niets over te zeggen. Eigenlijk staat alles open, al lijkt een technisch probleem niet echt waarschijnlijk. En kaping met goede afloop ook niet, kaping of zelfmoord met crash lijkt me nu het minst onwaarschijnlijk.
Zonder meer concrete info is er slechts te speculeren, het wordt tijd dat ze dat ding vinden..
Zou je niet al mee mogen als 3/4e man stage loper?quote:Op woensdag 19 maart 2014 19:29 schreef TLC het volgende:
Hoeveel vlieguren moet een piloot eigenlijk minimaal hebben wil ie deel uitmaken van de cabincrew van een Boeing of Airbus ?
Er zijn twee redenen om met meer dan twee vliegers te vliegen (naast opleiding, checks, etc) en dat zijn de wet en de cao en beide gaan over werktijden en n de cao is meestal restrictiever. Echter sommige vluchten worden de ene keer met drie man en de andere keer met twee gevlogen omdat in dat geval de cao de reden is en er blijkbaar andere afspraken gemaakt zijn. (Bijvoorbeeld minder vrije dagen na de vlucht of minder tijd op de bestemming).quote:Op woensdag 19 maart 2014 20:15 schreef eight het volgende:
[..]
Dus die coco functie is niet afhankelijk van lengte vlucht maar van maatschappij?
Wat is dan de beweegredenen om met 3 piloten te vliegen? puur ervaring opdoen?
Die ping is een van de weinige dingen die zeker zijn.quote:Op woensdag 19 maart 2014 20:19 schreef Co_OL het volgende:
Die ping is gewoon een briljante actie geweest van hun om iedereen op een dwaalspoor te zetten
Alleen was de locatie niet accuraat toch? Weet iemand al hoe veel dat afwijkt?quote:Op woensdag 19 maart 2014 20:40 schreef Unstoppable het volgende:
[..]
Die ping is een van de weinige dingen die zeker zijn.
Zendertje aan een eend en de hele wereld overquote:Op woensdag 19 maart 2014 20:19 schreef Co_OL het volgende:
Die ping is gewoon een briljante actie geweest van hun om iedereen op een dwaalspoor te zetten
Ik heb 160km horen noemen, maar ik kan de bron nergens meer vinden en ik ga niet alle filmpjes van dit weekend weer afkijkenquote:Op woensdag 19 maart 2014 20:41 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Alleen was de locatie niet accuraat toch? Weet iemand al hoe veel dat afwijkt?
160km lijkt me in dit geval te verwaarlozen eerlijk gezegd, behoorlijk accuraat eigenlijk dus.quote:Op woensdag 19 maart 2014 20:42 schreef Uccie het volgende:
[..]
Ik heb 160km horen noemen, maar ik kan de bron nergens meer vinden en ik ga niet alle filmpjes van dit weekend weer afkijken
Ja, alleen die bogen zijn natuurlijk gigantisch lang, maar de pinglijn is dus wel accuraat.quote:Op woensdag 19 maart 2014 20:44 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
160km lijkt me in dit geval te verwaarlozen eerlijk gezegd, behoorlijk accuraat eigenlijk dus.
Flauw weer dat je dat niet doet....quote:Op woensdag 19 maart 2014 20:42 schreef Uccie het volgende:
[..]
Ik heb 160km horen noemen, maar ik kan de bron nergens meer vinden en ik ga niet alle filmpjes van dit weekend weer afkijken
quote:Op woensdag 19 maart 2014 20:45 schreef Diedelientje81 het volgende:
[..]
Flauw weer dat je dat niet doet....
Ja maar waar hij zich op die boog bevond wisten ze sws al niet dus die 160km in de breedte kan er dan ook nog wel bijquote:Op woensdag 19 maart 2014 20:45 schreef Uccie het volgende:
[..]
Ja, alleen die bogen zijn natuurlijk gigantisch lang, maar de pinglijn is dus wel accuraat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |