abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137934215
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 19:15 schreef Co_OL het volgende:
Zijn die andere pings nou al bekend gemaakt?
Nope
pi_137934766
quote:
The left turn is the key here. This was a very experienced senior Captain with 18,000 hours. Maybe some of the younger pilots interviewed on CNN didn't pick up on this left turn. We old pilots were always drilled to always know the closest airport of safe harbor while in cruise. Airports behind us, airports abeam us and airports ahead of us. Always in our head. Always. Because if something happens you don't want to be thinking what are you going to do - you already know what you are going to do. Instinctively when I saw that left turn with a direct heading I knew he was heading for an airport. Actually he was taking a direct route to Palau Langkawi a 13,000 foot strip with an approach over water at night with no obstacles. He did not turn back to Kuala Lampur because he knew he had 8,000 foot ridges to cross. He knew the terrain was friendlier towards Langkawi and also a shorter distance.
Dat stuk slaat nergens op, als je ziet waar de landingsbaan op Langkawi ligt en dan de route erbij pakt:



Voor de duidelijkheid, Langkawi is het blauwe stipje zuid-west van Hat Yai.



Er zijn dus 2 manieren om op die landingsbaan aan te vliegen:

1. Vanaf het noord-oosten. Vanaf het moment dat ze kwijt waren op de radar naar het westen afgebogen en voorzichtig zuid-west-west aangehouden. Je moet dan wel een zootje bergen passeren, niet heel logisch. Was die op die manier gegaan en doorgevlogen in dezelfde koers ipv te landen zou die dus ergens in de Indische Oceaan zijn gecrasht, ten zuid-oosten van de Malediven.

2. Vanaf het zuid-westen, maar dan moet hij dus na zijn turn naar het westen helemaal doorgevlogen zijn tot voorbij de blauwe stip ten zuid westen van Hat Yai, toen wéér een U-turn maken en dan aanvliegen vanuit zee op Langkawi Airport. In dat geval, stel hij zou doorgevlogen zijn en zonder brandstof komen te zitten zou die ergens in China zijn gecrasht.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_137934813
Hoeveel vlieguren moet een piloot eigenlijk minimaal hebben wil ie deel uitmaken van de cabincrew van een Boeing of Airbus ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_137935201
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 19:29 schreef TLC het volgende:
Hoeveel vlieguren moet een piloot eigenlijk minimaal hebben wil ie deel uitmaken van de cabincrew van een Boeing of Airbus ?
Goede vraag. Zal waarschijnlijk afhankelijk zijn of de vlucht met 1 of 2 copiloten is (lange vluchten zijn altijd 3 piloten totaal).
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137935325
Een top-piloot heeft niet alleen ervaring met grote jumbojets, maar ook met andere soorten vliegtuigen, zoals sportvliegtuigen, zweefvliegtuigen etc Hierdoor heeft hij geleerd onder allerlei verschillende omstandigheden te vliegen.
Dus niet enkel met uren.
pi_137935808
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 19:37 schreef eight het volgende:

[..]

Goede vraag. Zal waarschijnlijk afhankelijk zijn of de vlucht met 1 of 2 copiloten is (lange vluchten zijn altijd 3 piloten totaal).
Gezagvoerder heeft minimaal 1500 uur ervaring, de copiloot 250 uur. En eventuele coco, een derde vlieger heeft ook minimaal 250 uur, echter er zijn niet veel maatschappijen met een coco functie.
In praktijk zijn de eerste twee vaak meer ervaren, puur alleen al omdat het binnen een bedrijf een X aantal jaren duurt alvorens je een bepaalde functie krijgt.
(Bij KLM begin je bijvoorbeeld als coco, dus met 250 uur minimaal, wordt je na twee jaar co op korte/Europa vluchten, dus dan al rond de 1000 uur ervaring. Na vier/vijf jaar wordt je gezagvoerder Europa, dus dan rond de 2500 uur ervaring en zo door. )
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_137935973
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 19:50 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Gezagvoerder heeft minimaal 1500 uur ervaring, de copiloot 250 uur. En eventuele coco, een derde vlieger heeft ook minimaal 250 uur, echter er zijn niet veel maatschappijen met een coco functie.
In praktijk zijn de eerste twee vaak meer ervaren, puur alleen al omdat het binnen een bedrijf een X aantal jaren duurt alvorens je een bepaalde functie krijgt.
(Bij KLM begin je bijvoorbeeld als coco, dus met 250 uur minimaal, wordt je na twee jaar co op korte/Europa vluchten, dus dan al rond de 1000 uur ervaring. Na vier/vijf jaar wordt je gezagvoerder Europa, dus dan rond de 2500 uur ervaring en zo door. )
Totaal niet relevant, maar hoeveel vlieguren heb jij zelf?
pi_137936182
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 19:53 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Totaal niet relevant, maar hoeveel vlieguren heb jij zelf?
Rond de 6500 uur
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_137936369
Die ene sat. foto is niet fake, maar een vliegtuig op weg naar een vliegveld in de buurt, die vliegt dus boven de bomen ;)
pi_137936385
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 19:57 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Rond de 6500 uur
Dat is de moeite :) Wat denk jij dan? Je hebt er waarschijnlijk een betere kijk op dan de rest van ons, ik heb al veel opinies gelezen van Amerikaanse piloten, maar wil wel eens weten wat een nuchtere Nederlander er van denkt :p
  woensdag 19 maart 2014 @ 20:04:37 #102
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137936522
Dat wilde ik ook net vragen, wat denk jij dat er is gebeurd?
pi_137936878
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:01 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Dat is de moeite :) Wat denk jij dan? Je hebt er waarschijnlijk een betere kijk op dan de rest van ons, ik heb al veel opinies gelezen van Amerikaanse piloten, maar wil wel eens weten wat een nuchtere Nederlander er van denkt :p
Geen flauw idee, durf er niets over te zeggen. Eigenlijk staat alles open, al lijkt een technisch probleem niet echt waarschijnlijk. En kaping met goede afloop ook niet, kaping of zelfmoord met crash lijkt me nu het minst onwaarschijnlijk.

Zonder meer concrete info is er slechts te speculeren, het wordt tijd dat ze dat ding vinden..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_137936996
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 19:50 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Gezagvoerder heeft minimaal 1500 uur ervaring, de copiloot 250 uur. En eventuele coco, een derde vlieger heeft ook minimaal 250 uur, echter er zijn niet veel maatschappijen met een coco functie.
In praktijk zijn de eerste twee vaak meer ervaren, puur alleen al omdat het binnen een bedrijf een X aantal jaren duurt alvorens je een bepaalde functie krijgt.
(Bij KLM begin je bijvoorbeeld als coco, dus met 250 uur minimaal, wordt je na twee jaar co op korte/Europa vluchten, dus dan al rond de 1000 uur ervaring. Na vier/vijf jaar wordt je gezagvoerder Europa, dus dan rond de 2500 uur ervaring en zo door. )
Dus die coco functie is niet afhankelijk van lengte vlucht maar van maatschappij?
Wat is dan de beweegredenen om met 3 piloten te vliegen? puur ervaring opdoen?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137937021
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:12 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Geen flauw idee, durf er niets over te zeggen. Eigenlijk staat alles open, al lijkt een technisch probleem niet echt waarschijnlijk. En kaping met goede afloop ook niet, kaping of zelfmoord met crash lijkt me nu het minst onwaarschijnlijk.

Zonder meer concrete info is er slechts te speculeren, het wordt tijd dat ze dat ding vinden..
Wat ik zie van die piloot, met z'n simulator, z'n filmpjes, die vriend die vertelde dat vliegen alles voor hem was. Dan kan ik niet in mijn hoofd krijgen dat hij zo iets zou doen, terwijl hij zo trots is op zijn beroep. Ik denk dat de co-piloot er meer mee te maken heeft, of een mislukte kaping maar dat klinkt ook niet echt logisch meer.
Maar inderdaad, eigenlijk is er na 12 dagen nog steeds geen zinnig woord over te zeggen.
pi_137937037
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 19:29 schreef TLC het volgende:
Hoeveel vlieguren moet een piloot eigenlijk minimaal hebben wil ie deel uitmaken van de cabincrew van een Boeing of Airbus ?
Zou je niet al mee mogen als 3/4e man stage loper?
  woensdag 19 maart 2014 @ 20:17:22 #107
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137937075
Ja.
Als ze de noordelijke lijn kunnen uitsluiten, dan zou je toch zeggen dat ze die zuidelijke boog kunnen uitkammen. Ook al is dat dan diep en nog best een gebied.
pi_137937163
Die ping is gewoon een briljante actie geweest van hun om iedereen op een dwaalspoor te zetten :Y
pi_137937278
Misschien is het wel een handlanger geweest in een bootje die dat (nep)signaal verstuurd heeft
pi_137937712
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:15 schreef eight het volgende:

[..]

Dus die coco functie is niet afhankelijk van lengte vlucht maar van maatschappij?
Wat is dan de beweegredenen om met 3 piloten te vliegen? puur ervaring opdoen?
Er zijn twee redenen om met meer dan twee vliegers te vliegen (naast opleiding, checks, etc) en dat zijn de wet en de cao en beide gaan over werktijden en n de cao is meestal restrictiever. Echter sommige vluchten worden de ene keer met drie man en de andere keer met twee gevlogen omdat in dat geval de cao de reden is en er blijkbaar andere afspraken gemaakt zijn. (Bijvoorbeeld minder vrije dagen na de vlucht of minder tijd op de bestemming).
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_137938348
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:19 schreef Co_OL het volgende:
Die ping is gewoon een briljante actie geweest van hun om iedereen op een dwaalspoor te zetten :Y
Die ping is een van de weinige dingen die zeker zijn.
pi_137938416
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:40 schreef Unstoppable het volgende:

[..]

Die ping is een van de weinige dingen die zeker zijn.
Alleen was de locatie niet accuraat toch? Weet iemand al hoe veel dat afwijkt?
  woensdag 19 maart 2014 @ 20:41:51 #113
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_137938422
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:19 schreef Co_OL het volgende:
Die ping is gewoon een briljante actie geweest van hun om iedereen op een dwaalspoor te zetten :Y
Zendertje aan een eend en de hele wereld over :D

Nee, de ping is ofwel echt, of een verkeerde analyse, maar vooralsnog denk ik dat die echt is.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  woensdag 19 maart 2014 @ 20:42:47 #114
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_137938481
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:41 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Alleen was de locatie niet accuraat toch? Weet iemand al hoe veel dat afwijkt?
Ik heb 160km horen noemen, maar ik kan de bron nergens meer vinden en ik ga niet alle filmpjes van dit weekend weer afkijken :@
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_137938557
quote:
7s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:42 schreef Uccie het volgende:

[..]

Ik heb 160km horen noemen, maar ik kan de bron nergens meer vinden en ik ga niet alle filmpjes van dit weekend weer afkijken :@
160km lijkt me in dit geval te verwaarlozen eerlijk gezegd, behoorlijk accuraat eigenlijk dus.
  woensdag 19 maart 2014 @ 20:45:26 #116
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_137938646
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:44 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

160km lijkt me in dit geval te verwaarlozen eerlijk gezegd, behoorlijk accuraat eigenlijk dus.
Ja, alleen die bogen zijn natuurlijk gigantisch lang, maar de pinglijn is dus wel accuraat.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_137938664
quote:
7s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:42 schreef Uccie het volgende:

[..]

Ik heb 160km horen noemen, maar ik kan de bron nergens meer vinden en ik ga niet alle filmpjes van dit weekend weer afkijken :@
Flauw weer dat je dat niet doet....
"Het beste dat we elkaar kunnen geven, is onze liefde, niet ons advies en zeker niet ons oordeel. "
  woensdag 19 maart 2014 @ 20:47:43 #118
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_137938804
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:45 schreef Diedelientje81 het volgende:

[..]

Flauw weer dat je dat niet doet....
_O-
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_137938879
quote:
7s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:45 schreef Uccie het volgende:

[..]

Ja, alleen die bogen zijn natuurlijk gigantisch lang, maar de pinglijn is dus wel accuraat.
Ja maar waar hij zich op die boog bevond wisten ze sws al niet dus die 160km in de breedte kan er dan ook nog wel bij :')
pi_137939188
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')