SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.17 maart - 20:34
MH370 A different point of view. Pulau Langkawi 13,000 runway.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.17 maart
To recap, the official chronology at least until the next update appears to be that at 1.07 am the last (and unremarkable) ACARS transmission was sent from MH370, and that system was subsequently disabled at a time unknown, but which didn’t prevent it sending standby signals to a geostationary satellite over the western Indian Ocean for as long as it remained in flight or on the ground with electrical power running.
At 1.19 the last communication with MH370 was heard by Malaysia ATC which closed with the co-pilot (the airline believes) saying “all right good night”.
At 1.22 the last positive radar identification of the 777 was made using the transponder which identifies jets to air traffic control systems. Following this MH370 did not make its expected contact with Vietnam’s air traffic control system.
The transponder must have been disabled very shortly after 1.22 as no more transponder identified radar contacts were visible on either Malaysian or Vietnamese ATC screens.
Situatie in het kort:
Sinds zaterdagochtend 8 maart 01:21 (GMT +8) wordt een Boeing 777-200ER van Malaysian Airlines vermist. De laatste waarneming via de transponder vond plaats om deze tijd midden boven de Golf van Thailand.
De vlucht opgestegen vanaf Kuala Lumpur International Airport met bestemming Peking (ETA 06:30), verdween van de radar 24 minuten nadat het ACARS-systeem was uitgeschakeld (01:07). Grondradar heeft het vliegtuig om 02:40 waargenomen in de Straat van Malakka ten noordwesten van het Maleise schiereiland.
Vermoed wordt dat de bemanning en/of kapers onder de passagiers het vliegtuig doelmatig van de communicatie afgesloten.
Het vliegtuig is om 08:11 op satellietbeelden gepingd in een halve cirkel ten noorden en zuiden van KL; boven Centraal-Azië dan wel zo'n 1500 km ten westen van Australië. Het is niet duidelijk of op dit moment het vliegtuig nog in de lucht was of op land is geregistreerd.
Het onderzoek spitst zich sinds zaterdag 15 maart toe op de piloten en passagiers aan boord, met als doel de afgelegde route nader te bepalen en de motieven te achterhalen.
De Maleisische regering wordt door verschillende landen bekritiseerd om hun lakse, tegenstrijdige en onduidelijke berichtgeving en acties.
Persconferentie Avherald:
• 25 landen zijn betrokken bij de zoekactie, (voorheen waren dit er 14)
• Er wordt in de territories van 11 landen gezocht.
• Het vliegtuig had de geplande hoeveelheid kerosine aan boord. Er was niets extra's getankt.
• Focus is nu op crew en passagiers.
• De flight simulators van beide piloten zijn thuis uit elkaar gehaald en op een andere (investigation) plaats weer in elkaar gezet en worden momenteel onderzocht.
• Er is geen contact gezocht door eventuele verdachten, geen losgeld of andere zaken ge-eist.
• Er was géén uitzonderlijk belangrijke cargo on board.
• Het door satellieten ontvangen signaal kan verstuurd zijn terwijl het vliegtuig aan de grond stond.
• Piloten hebben niet verzocht samen te vliegen. Kans dat ze beiden in het complot zitten lijkt dus uitgesloten.
• Tien theorieen over vlucht MH370
• Maleisische politie doet huiszoeking bij piloot vermist vliegtuig - NRC
• Zoekgebied uitgebreid naar India, piloten verdacht - CNN
• In a new twist, it emerged that the pilot's wife and three children moved out of the family's home the day before the plane's disappearance - The Mirror
• Vliegbewegingen bijna onmogelijk uit te voeren - 1 kaper/piloot is voldoende - passagiers zouden gedood kunnen zijn door middel van decompressie
• 28 vragen en antwoorden - wat is hier aan de hand? - CNN
• Piloten kunnen handmatig Cockpit Voice Recorder - CVR uitzetten - blackbox ook?
======================================================================
Overzichtskaart:
Radarbakens in Azië
Uitgebreide achtergrondinformatie verdwijning MH370:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuwsbronnen:
• Malaysian Airlines - http://www.malaysiaairlines.com/my/en/site/dark-site.html
• nu.nl - http://www.nu.nl/ramp-malaysia-airlines/
• Wikipedia - http://en.wikipedia.org/wiki/Malaysia_Airlines_Flight_370
• The Guardian - http://www.theguardian.co(...)c3bae4b05e6cc240518a - Search widened, and latest updates
• Aviation Herald - http://avherald.com/h?article=4710c69b&opt=0
• NRC - http://zoeken.nrc.nl/?q=Malaysia+Airlines&sort=date
Eerder verdwenen of vreemd gecrashte vliegtuigen:
• Overzicht van zelfmoordvluchten - NOS
• Meer verdwenen vliegtuigen op Quest.nl
YouTube-filmpjes vergelijkbare vliegtuigongelukken:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eerdere kapingen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mogelijke motieven/scenario's:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Woord van dank
Iedereen die aan het topic heeft meegewerkt, d.m.v. nieuwslinks, technische kennisoverdracht en nuttige plaatjes en video's wordt hartelijk bedankt.
De OP is het resultaat van ruim 8 dagen hard teamwork en tracht de lezer te informeren van:
• Laatste nieuws - vaak geupdate - bovenaan zodat je niet het hele topic doorhoeft
• Achtergronden - technische informatie is voor de geinteresseerde leek om wijzer te worden
• Eerdere gebeurtenissen waar we wat van kunnen leren
=============================================================
Vermoedelijke locatie vliegtuig - speculatie door verscheidene FOK!kers:Falco - Tibet:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Co_OL - Noord-Korea:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.El_Matador - Gobiwoestijn, China/Tibet - kans scenario - geslaagde kaping 56%, mislukte kaping 24%, zelfmoord piloot 15%, technisch mankement 5%:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.eight - Noordelijke Indische Oceaan:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.DeParo - Centraal Indische Oceaan:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Arthur_Spooner - Zuidelijke Indische Oceaan - tussen Diego Garcia en Australië:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mr.Banaan_1 - Christmas of Cocos Island - Zuidelijke Indische Oceaan:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.MrTorture - Straat van Malakka, tussen Penang en Sumatra:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.MartijnA3 - Zuidelijke Indische Oceaan:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Uccie - grensgebied Myanmar, India en China - neergestort
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Marrije:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maleisische overheid:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.===================================================================
De winnaar van de speculatiewedstrijd krijgt deze zomer (mits het vliegtuig dan gevonden is) een Colombiaanse lekkernij.
===================================================================
In het geval van nog in leven zijn, hoeven de passagiers en de crew niet te verhongeren. Er was 2-3000 kg van deze vruchten aan boord:
[ Bericht 0% gewijzigd door Frutsel op 18-03-2014 16:47:01 ]The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Geweven? Een weefpatroon vliegen? Wat bedoel je, sorry.quote:
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Mag ik meedoen aan de speculatie?
Ik denk dat die laatste ping niet klopt, en dat het vliegtuig gewoon tussen Maleisie en Vietnam in zee is gestort.
Die colombiaanse lekkernij: doe maar een leuke Paisa
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.![]()
Als ik een noodsistuatie zou hebben in de Gulf of Thailand, waar 'ie van de radar verdween, had ik denk ik gekozen voor een landing in de vloedlijn langs de oostkust van Maleisië en niet eerst nog over een bergachtig gebied gevlogen richting Malacca Strait.![]()
dat dit te kort door de bocht isquote:Op dinsdag 18 maart 2014 13:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Geweven? Een weefpatroon vliegen? Wat bedoel je, sorry.veel logischer dat als het al gekaapt is dat men heel goed wist waar ze naartoe wilden en dat niet op dat moment nog ff gingen bedenken.quote:A hijack would not have made that deliberate left turn with a direct heading for Langkawi. It would probably have weaved around a bit until the hijackers decided on where they were taking it...![]()
Heel graag!quote:Ja, dat is het punt, die ping, is die correct?quote:Ik denk dat die laatste ping niet klopt, en dat het vliegtuig gewoon tussen Maleisie en Vietnam in zee is gestort.
Maar die zee hebben ze afgezocht en niets gevonden. Hoezo denk je dan dat het daar nog steeds ligt?Hhehehe. Ik zal kijken of ik er eentje kan meenemen in mijn bagage.quote:Die colombiaanse lekkernij: doe maar een leuke Paisa
Precies. Of op Ho Chi Minh.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 13:22 schreef niels0 het volgende:
Als ik een noodsistuatie zou hebben in de Gulf of Thailand, waar 'ie van de radar verdween, had ik denk ik gekozen voor een landing in de vloedlijn langs de oostkust van Maleisië en niet eerst nog over een bergachtig gebied gevlogen richting Malacca Strait.
Dat ie precies voor het Vietnamese luchtruim omdraaide, is niet toevallig.The only limit is your own imagination
Ja, maar een kaping in mijn scenario (en ik denk van de meeste anderen) is niet door kapers, maar door de piloot. Die juist alles allang uitgedokterd heeft want 10.000en uren flightsim ervaring.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 13:23 schreef Marrije het volgende:
[..]
dat dit te kort door de bocht is
[..]
veel logischer dat als het al gekaapt is dat men heel goed wist waar ze naartoe wilden en dat niet op dat moment nog ff gingen bedenken.The only limit is your own imagination
Dat is niet bewust geweest Marrije, heb je een linkje? Ik ga zo off voor de dag.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 13:25 schreef Marrije het volgende:
Mijn speculatie is niet vermeld in de OP
nu al?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 13:26 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat is niet bewust geweest Marrije, heb je een linkje? Ik ga zo off voor de dag.Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.![]()
Ja, 7:30 is vroeg, maar moet toch echt werken.quote:The only limit is your own imagination
Die had ik net gemaakt voor de ping van 8.11 dacht ikquote:Op dinsdag 18 maart 2014 13:26 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat is niet bewust geweest Marrije, heb je een linkje? Ik ga zo off voor de dag.![]()
![]()
Het is nogal een grote zee, misschien hebben ze niet goed genoeg gezocht? Wat ik ook onbegrijpelijk vind is dat op basis van die ene ping de zoektocht daar is afgeblazen...quote:Op dinsdag 18 maart 2014 13:24 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Heel graag!
[..]
Ja, dat is het punt, die ping, is die correct?
Maar die zee hebben ze afgezocht en niets gevonden. Hoezo denk je dan dat het daar nog steeds ligt?
[..]
Hhehehe. Ik zal kijken of ik er eentje kan meenemen in mijn bagage.It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.![]()
In het vorige topic stond een uitgebreid artikel van cnn over die pings. Ik zie geen reden om aan die ping te twijfelen.![]()
Ah ok, als CNN het zegt dan moet het inderdaad zo aijn. Mijn excuses.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 13:32 schreef hmmmz het volgende:
In het vorige topic stond een uitgebreid artikel van cnn over die pings. Ik zie geen reden om aan die ping te twijfelen.It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.![]()
Ik ga er ook nog steeds vanuit dat het klopt maar het blijft vreemd dat ze alleen de data van de ping om 08.11 vrij hebben gegeven. Alle voorgaande pings moeten dan toch ook bekend zijn?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 13:32 schreef hmmmz het volgende:
In het vorige topic stond een uitgebreid artikel van cnn over die pings. Ik zie geen reden om aan die ping te twijfelen.Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.![]()
Ik geloof dat je abuis bent met je kaartje Marrije. Je komt aan de andere kant van Maleisië weer uit. Zie je?
Mijn theoriën: Of ze zijn in de Gulf of Thailand gestort, of het toestel is door de piloot gekaapt, met bestemming onbekend. Ik denk dat laatste.![]()
quote:Op dinsdag 18 maart 2014 13:34 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ah ok, als CNN het zegt dan moet het inderdaad zo aijn. Mijn excuses.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.![]()
wat is dat voor rare gok danquote:Op dinsdag 18 maart 2014 13:29 schreef Marrije het volgende:
[..]
Die had ik net gemaakt voor de ping van 8.11 dacht ik
[ afbeelding ]
vliegtuig met teleportatieopties?![]()
http://edition.cnn.com/20(...)ndex.html?hpt=hp_midquote:Op dinsdag 18 maart 2014 13:34 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ah ok, als CNN het zegt dan moet het inderdaad zo aijn. Mijn excuses.
Dat bedrijf van die satelliet zegt zelf al dat ieder vliegtuig een eigen code heeft. Daarbij zegt inmarsat zelf betrokken te zijn bij het onderzoek, lijkt me niet nodig wanneer het verhaal van de ping niet zou kloppen.![]()
ja ik had er toen ook bijgezet dat je de inzet weg moest denken, midden indian ocean was de bedoeling, (ver) onder diego nog wat.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 13:35 schreef niels0 het volgende:
Ik geloof dat je abuis bent met je kaartje Marrije. Je komt aan de andere kant van Maleisië weer uit. Zie je?
Mijn theoriën: Of ze zijn in de Gulf of Thailand gestort, of het toestel is door de piloot gekaapt, met bestemming onbekend. Ik denk dat laatste.
Na dat ping nieuws, als dat klopt, denk ik dat het wat verder naar rechts ligt, op het diepste punt binnen maximaal bereik.![]()
maar denk je dan in de oceaan of op land?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 13:35 schreef niels0 het volgende:
Mijn theoriën: Of ze zijn in de Gulf of Thailand gestort, of het toestel is door de piloot gekaapt, met bestemming onbekend. Ik denk dat laatste.![]()
Ah zo.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 13:46 schreef Marrije het volgende:
[..]
ja ik had er toen ook bijgezet dat je de inzet weg moest denken, midden indian ocean was de bedoeling, (ver) onder diego nog wat.
Op land ergens.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 13:47 schreef Marrije het volgende:
[..]
maar denk je dan in de oceaan of op land?![]()
Volgens mij maken de eerdere pings niet zoveel uit voor het bepalen van de richting, de cirkels gaan dan in de loop der tijd van klein naar groot in beide richtingen.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 13:34 schreef eight het volgende:
[..]
Ik ga er ook nog steeds vanuit dat het klopt maar het blijft vreemd dat ze alleen de data van de ping om 08.11 vrij hebben gegeven. Alle voorgaande pings moeten dan toch ook bekend zijn?![]()
Hey, had jij al gehoord dat de telefoons van de passagiers soms nog gewoon overgaan?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 13:55 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Volgens mij maken de eerdere pings niet zoveel uit voor het bepalen van de richting, de cirkels gaan dan in de loop der tijd van klein naar groot in beide richtingen.![]()
![]()
Vluchtroute ook aangepast in de boordcomputer van het vliegtuig!The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.![]()
Ja, werkt dat zo?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 13:55 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Volgens mij maken de eerdere pings niet zoveel uit voor het bepalen van de richting, de cirkels gaan dan in de loop der tijd van klein naar groot in beide richtingen.
Allemaal zinloos, die eerdere pings?The only limit is your own imagination
ze kunnen aan de hand van de afstand tussen de twee ringen natuurlijk wel bepalen welke richting aannemelijk is.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 13:55 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Volgens mij maken de eerdere pings niet zoveel uit voor het bepalen van de richting, de cirkels gaan dan in de loop der tijd van klein naar groot in beide richtingen.
Bijvoorbeeld als de afstand tussen de ringen groot is zou je de conclusie kunnen trekken dat het vliegtuig loodrecht op de ring vloog. Als de afstanden heel klein zijn zou hij meer met de ring mee gevlogen kunnen hebben. Ze kunnen vast aan de hand van potentiele vliegsnelheden dan kunnen bepalen waar het vliegtuig zich ongeveer bevonden moet hebben. Alleen noord of zuid kun je dan nog steeds niets van zeggen, want dat is in principe gewoon gespiegeld dan.In the coolest little capital of the world![]()
Als jullie het nieuws vandaag op de manier van de laatste updates kunnen zetten en bij belangrijk nieuws een DM sturen, porfa.The only limit is your own imagination
ik zeg niet dat het zinloos is, je zal er alleen niet direct de richting uit kunnen afleiden.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 14:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, werkt dat zo?
Allemaal zinloos, die eerdere pings?![]()
Hoe groot achten jullie de kans dat er gewoon niks te vinden is? Zo'n kans is toch nihil zou je denken? Groot vliegtuig, veel materiaal, koffers, er moet toch iets blijven drijven/aanspoelen?![]()
dank je.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 14:01 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
ze kunnen aan de hand van de afstand tussen de twee ringen natuurlijk wel bepalen welke richting aannemelijk is.
Bijvoorbeeld als de afstand tussen de ringen groot is zou je de conclusie kunnen trekken dat het vliegtuig loodrecht op de ring vloog. Als de afstanden heel klein zijn zou hij meer met de ring mee gevlogen kunnen hebben. Ze kunnen vast aan de hand van potentiele vliegsnelheden dan kunnen bepalen waar het vliegtuig zich ongeveer bevonden moet hebben. Alleen noord of zuid kun je dan nog steeds niets van zeggen, want dat is in principe gewoon gespiegeld dan.
De ping van 1:11 was precies boven de Golf van Thailand, met die andere tot 8:11 kan je dus makkelijk een route uitstippelen.The only limit is your own imagination
preciesquote:Op dinsdag 18 maart 2014 14:01 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
ze kunnen aan de hand van de afstand tussen de twee ringen natuurlijk wel bepalen welke richting aannemelijk is.
Bijvoorbeeld als de afstand tussen de ringen groot is zou je de conclusie kunnen trekken dat het vliegtuig loodrecht op de ring vloog. Als de afstanden heel klein zijn zou hij meer met de ring mee gevlogen kunnen hebben. Ze kunnen vast aan de hand van potentiele vliegsnelheden dan kunnen bepalen waar het vliegtuig zich ongeveer bevonden moet hebben. Alleen noord of zuid kun je dan nog steeds niets van zeggen, want dat is in principe gewoon gespiegeld dan.![]()
Ik denk dat ze wel wat vinden, al kan het best lang durenquote:Op dinsdag 18 maart 2014 14:03 schreef stoeltafel het volgende:
Hoe groot achten jullie de kans dat er gewoon niks te vinden is? Zo'n kans is toch nihil zou je denken? Groot vliegtuig, veel materiaal, koffers, er moet toch iets blijven drijven/aanspoelen?Ik ben de stem uit het kussen, vertel je dromen terwijl je slaapt.![]()
ja, dat las ik ook ergens, echt vaag!quote:Op dinsdag 18 maart 2014 13:58 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Hey, had jij al gehoord dat de telefoons van de passagiers soms nog gewoon overgaan?![]()
Jep. zelfs die AFvlucht (OP) was binnen 2 dagen gevonden.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 14:03 schreef stoeltafel het volgende:
Hoe groot achten jullie de kans dat er gewoon niks te vinden is? Zo'n kans is toch nihil zou je denken? Groot vliegtuig, veel materiaal, koffers, er moet toch iets blijven drijven/aanspoelen?The only limit is your own imagination
quote:Op dinsdag 18 maart 2014 13:58 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Hey, had jij al gehoord dat de telefoons van de passagiers soms nog gewoon overgaan?![]()
Als ze dan een tracert doen op de ip adressen van de telefoons zouden ze ongeveer kunnen weten waar ze zijn.
De oplossing![]()
![]()
Ik ben de stem uit het kussen, vertel je dromen terwijl je slaapt.![]()
quote:Cops find five Indian Ocean practice runways in MH370 pilot’s simulator, BH reports
KUALA LUMPUR, March 18 ― Investigators have discovered the runways of five airports near the Indian Ocean loaded into Captain Zaharie Ahmad Shah’s home-made flight simulator, a Malay daily reported today.
An unnamed source told Berita Harian that while it was too early to make any conclusions on the new finding, it was still considered an important element in the probe on the whereabouts of the plane and its 239 people.
“The simulation programmes are based on runways at the Male International Airport in Maldives, an airport owned by the United States (Diego Garcia), and three other runways in India and Sri Lanka, all have runway lengths of 1,000 metres.
“We are not discounting the possibility that the plane landed on a runway that might not be heavily monitored, in addition to the theories that the plane landed on sea, in the hills, or in an open space,” the source was quoted as saying.
Although Defence Minister Datuk Seri Hishammuddin Hussein denied yesterday that the plane had landed at US military base Diego Garcia, the source told the daily that this possibility will still be investigated based on the data found in Zaharie’s flight simulator software.
The police had seized the flight simulator from the 53-year-old pilot’s house in Shah Alam on Saturday and reassembled it at the police headquarters where experts are conducting checks.
The Transport Ministry has said that the police also searched the home of Zaharie’s co-pilot, Fariq Abdul Hamid, on the same day.
Also on Saturday, Prime Minister Datuk Seri Najib Razak said MH370 was diverted deliberately after someone on board switched off the Boeing 777’s communications systems.
He said investigations were now being refocused at the crew and passengers aboard the plane.
After MH370 disappeared from civilian radar in the early hours of March 8, the plane was flown westward from its intended path to Beijing, turning around at Checkpoint Igari in the South China Sea.
Acting Transport Minister Datuk Seri Hishammuddin Hussein answers questions during a press conference in Sepang March 18, 2014. — Picture by Choo Choy May
From there, it flew on to Checkpoint Vampi, northeast of Indonesia’s Aceh province and a navigational point used for planes following route N571 to the Middle East.
Subsequent plots indicate the plane flew towards Checkpoint Gival, south of the Thai island of Phuket, and was last plotted heading northwest towards another checkpoint, Igrex, used for route P628 that would take it over the Andaman Islands and which carriers use to fly towards Europe.![]()
nou na 2 dagen wisten ze na het vinden van een vijftigtal lichamen dat het wel behoorlijk duidelijk was dat dat ding gecrasht was ergens.. pas 2 jaar later konden ze de dozen en het daadwerkelijke wrak vinden in een zoekgebied van 2000km2.. dit zoekgebied is 600.000km2quote:Op dinsdag 18 maart 2014 14:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jep. zelfs die AFvlucht (OP) was binnen 2 dagen gevonden.Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire![]()
Wow, nieuws! Kan jij een samenvatting in de OP zetten, please?
Mijn nummer 1 scenario is minder waarschijnlijk.The only limit is your own imagination
t zou toch wat zijn he.. zijn ze netjes geland op een onbewoond eiland.. en alsnog na een week doodgegaan aan verhongering en geen vers water..
maareh.. zouden die landing strips helemaal geen communicatie mogelijkheden hebben?
ik denk niet dat het vliegtuig nog ergens in 1 geheel staat..Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire![]()
oh.. tijd om te boarden.. tot vanavond.. ik mag vliegen
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire![]()
quote:quote:Thailand’s military says its radar detected a plane that may have been Malaysia Airlines Flight 370 just minutes after the missing jetliner’s communications went down, and that it didn’t share the information earlier because it wasn’t specifically asked for it.![]()
![]()
Mijn bericht? Waar wil je dat in de OP hebben?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 14:18 schreef El_Matador het volgende:
Mijn nummer 1 scenario is minder waarschijnlijk.![]()
ja graag. zelfde stijl als de recente updates van gister.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 14:25 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Mijn bericht? Waar wil je dat in de OP hebben?The only limit is your own imagination
Als dat werkelijk zo is van die simulator is er meer aan de hand lijkt me, dat kan bijna geen toeval zijn.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
zoiets?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 14:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
ja graag. zelfde stijl als de recente updates van gister.![]()
toch vakantie op de maladivenquote:Op dinsdag 18 maart 2014 14:29 schreef Jor_Dii het volgende:
Als dat werkelijk zo is van die simulator is er meer aan de hand lijkt me, dat kan bijna geen toeval zijn.![]()
Wat mij betreft de eerste echt serieuze aanwijzing voor een kaping/bewuste reroute. De eerdere kaping-scenario's waren toch vooral op speculatie gebaseerd.
Toch kan ik me ook voorstellen dat het een kick geeft om in een sim te oefenen of je een groot toestel op een kleine baan kunt landen. Je wil niet weten wat ik allemaal op een vliegdekschip heb proberen te laten landen toen ik flightsims speelde
Laat de satellietbeelden van die betreffende landingsbanen maar komen
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?![]()
Mwah, hij vliegt natuurlijk veel in die regio. Wanneer je dan toch een goeie flightsimulator hebt lijkt het me niet raar als je daar een aantal 'lokale' landingsbanen in het verwerkt waarop je moeilijk een boeing 777 kunt landen. Puur om te oefenen, mocht hij uit nood daar moeten landen.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 14:29 schreef Jor_Dii het volgende:
Als dat werkelijk zo is van die simulator is er meer aan de hand lijkt me, dat kan bijna geen toeval zijn.“To destroy a people you must first sever their roots.”![]()
Ik proef sarcasmequote:Op dinsdag 18 maart 2014 14:08 schreef Starm het volgende:
[..]![]()
Als ze dan een tracert doen op de ip adressen van de telefoons zouden ze ongeveer kunnen weten waar ze zijn.
De oplossing![]()
![]()
![]()
![]()
Ik heb geen flightsim, maar had ik die wel, dan zou ik sws geprobeerd hebben iets te laten landen op het dak van mijn flat of op de middenstip van een voetbalstadion of iets anders raars. Daar is zo'n spel, hoe geavanceerd dan ook, ook leuk voor.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 14:53 schreef Montagui het volgende:
[..]
Mwah, hij vliegt natuurlijk veel in die regio. Wanneer je dan toch een goeie flightsimulator hebt lijkt het me niet raar als je daar een aantal 'lokale' landingsbanen in het verwerkt waarop je moeilijk een boeing 777 kunt landen. Puur om te oefenen, mocht hij uit nood daar moeten landen.Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!![]()
Waarom? Alsof een piloot in een simulator niet meerdere banen zou hebben staan?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 14:29 schreef Jor_Dii het volgende:
Als dat werkelijk zo is van die simulator is er meer aan de hand lijkt me, dat kan bijna geen toeval zijn.![]()
Natuurlijk wel, maar het is op zijn minst verdacht te noemen.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:04 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Waarom? Alsof een piloot in een simulator niet meerdere banen zou hebben staan?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ik vind het wel vergezocht allemaal. Het moet veel eenvoudiger zijn dan dat, elektronische storing, apparatuur uitgezet om te resetten, gecombineerd met onbedoelde koerswijziging al dan niet door de autopilot. Vervolgens is het toestel ergens tegen een berg of op het zeeoppervlak uiteengespat."Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."![]()
Hoezo? Ik "speel" ook wel eens FSX en heb ook een flink aantal add-on vliegvelden over de hele wereld geïnstalleerd staan. Die van de Malediven heb ik zelf ook, is in de FS-community een populaire scenery. Vind dat nou niet echt verdacht.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:08 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, maar het is op zijn minst verdacht te noemen.![]()
Oke dan nietquote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:16 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Hoezo? Ik "speel" ook wel eens FSX en heb ook een flink aantal add-on vliegvelden over de hele wereld geïnstalleerd staan. Die van de Malediven heb ik zelf ook, is in de FS-community een populaire scenery. Vind dat nou niet echt verdacht.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
quote:Op dinsdag 18 maart 2014 14:55 schreef PicoMMP het volgende:
Het blijft akelig stil rondom dit mysterie![]()
De post van Frutsel zojuist is r toch zeer interessantNever argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.![]()
Het vliegtuig Zou natuurlijk t zuidlijke puntje van die pinglijn hebben kunnen aantikken. Stel de piloot maakte de draai richting Langkawi maar nog niet de draai richting d landingsbaan is dat in mijn ogen goed mogelijk.quote:dinsdag 18 maart 2014 @ 13:13 • 294
Montagui
Op dinsdag 18 maart 2014 12:18 schreef MaxMark het volgende:
Ik las dit net op Businessinsider.com. De optie dat er helemaal geen kwade opzet is:
[..]
En het wijdt dan nog wat verder uit:
Belangrijk/interessant stukje in bold, waarin uitleg over gebrek aan communicatie en uitval van transponders
spoiler
This theory fits the facts. It makes sense. It explains the manual course change as well as the "pings" that a satellite kept hearing from the plane. It requires no fantastically brilliant pre-planning or execution or motives.
Here's Chris Goodfellow:
MH370 A different point of view. Pulau Langkawi 13,000 runway.
A lot of speculation about MH370. Terrorism, hijack, meteors. I cannot believe the analysis on CNN - almost disturbing. I tend to look for a more simple explanation of this event.
Loaded 777 departs midnight from Kuala to Beijing. Hot night. Heavy aircraft. About an hour out across the gulf towards Vietnam the plane goes dark meaning the transponder goes off and secondary radar tracking goes off.
Two days later we hear of reports that Malaysian military radar (which is a primary radar meaning the plane is being tracked by reflection rather than by transponder interrogation response) has tracked the plane on a southwesterly course back across the Malay Peninsula into the straits of Malacca.
When I heard this I immediately brought up Google Earth and I searched for airports in proximity to the track towards southwest.
The left turn is the key here. This was a very experienced senior Captain with 18,000 hours. Maybe some of the younger pilots interviewed on CNN didn't pick up on this left turn. We old pilots were always drilled to always know the closest airport of safe harbor while in cruise. Airports behind us, airports abeam us and airports ahead of us. Always in our head. Always. Because if something happens you don't want to be thinking what are you going to do - you already know what you are going to do. Instinctively when I saw that left turn with a direct heading I knew he was heading for an airport. Actually he was taking a direct route to Palau Langkawi a 13,000 foot strip with an approach over water at night with no obstacles. He did not turn back to Kuala Lampur because he knew he had 8,000 foot ridges to cross. He knew the terrain was friendlier towards Langkawi and also a shorter distance.
Take a look on Google Earth at this airport. This pilot did all the right things. He was confronted by some major event onboard that made him make that immediate turn back to the closest safe airport.
For me the loss of transponders and communications makes perfect sense if a fire. There was most likely a fire or electrical fire. In the case of fire the first response if to pull all the main busses and restore circuits one by one until you have isolated the bad one.
If they pulled the busses the plane indeed would go silent. It was probably a serious event and they simply were occupied with controlling the plane and trying to fight the fire. Aviate, Navigate and lastly communicate. There are two types of fires. Electrical might not be as fast and furious and there might or might not be incapacitating smoke. However there is the possibility given the timeline that perhaps there was an overheat on one of the front landing gear tires and it blew on takeoff and started slowly burning. Yes this happens with underinflated tires. Remember heavy plane, hot night, sea level, long run takeoff. There was a well known accident in Nigeria of a DC8 that had a landing gear fire on takeoff. A tire fire once going would produce horrific incapacitating smoke. Yes, pilots have access to oxygen masks but this is a no no with fire. Most have access to a smoke hood with a filter but this will only last for a few minutes depending on the smoke level. (I used to carry one of my own in a flight bag and I still carry one in my briefcase today when I fly).
What I think happened is that they were overcome by smoke and the plane just continued on the heading probably on George (autopilot) until either fuel exhaustion or fire destroyed the control surfaces and it crashed. I said four days ago you will find it along that route - looking elsewhere was pointless.
This pilot, as I say, was a hero struggling with an impossible situation trying to get that plane to Langkawi. No doubt in my mind. That's the reason for the turn and direct route. A hijack would not have made that deliberate left turn with a direct heading for Langkawi. It would probably have weaved around a bit until the hijackers decided on where they were taking it...
Read more: http://www.businessinside(...)2014-3#ixzz2wJOvg8hg
2 dingen:
1. Dat er in dit scenario totaal geen communicatie met de grond is vind ik nogal ver gezocht. Het kán, maar ik acht de kans klein.
2. de 8.11 ping. Wanneer het vliegtuig rechtdoor zou zijn gevlogen na de bocht richting Langkawi dan kan het vliegtuig nooit op de 'arc' zij gepingd om 8.11
En waar blijven de resultaten van die eerdere pings? Als die uitblijven dan ga ik die 8.11 ping ook in twijfel trekken.Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen![]()
Vooraf ingeschreven om van de aardbodem te verdwijnenquote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:10 schreef Immerdebestebob het volgende:
Wel baas als ze gewoon zitten te chillen ergens in een oerwoud of op een mooi eiland
Vis een optie?![]()
Brontwitter:mpoppel twitterde op dinsdag 18-03-2014 om 15:27:05Haveeru Daily: Residents on remote Maldives island in Dhaal Atoll claim they saw low-flying jet similar to Flight 370 at 6:15 am on March 8 reageer retweet
![]()
Stel je voor inderdaad dat blijkt dat deze man een doorgewinterde professional was die puur uit beroepsmatige interesse graag weten wou wat uitwijkmogelijkheden in de buurt waren en hoe de lokale situatie/approach etc er uit zien en dat hij zelfs voor de lol op een druilerige zondagmiddag een Boeing op een klein lokaal veldje neer heeft gezet (in zijn sim-game).quote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:23 schreef RVer het volgende:
Erg verdacht idd, een piloot die vliegvelden bij hem in de buurt op z'n sim heeft staan
Te onwaarschijnlijk gewoon, hier moet meer aan de hand zijn![]()
en nog een bronnetje:quote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:28 schreef Frutsel het volgende:
Brontwitter:mpoppel twitterde op dinsdag 18-03-2014 om 15:27:05Haveeru Daily: Residents on remote Maldives island in Dhaal Atoll claim they saw low-flying jet similar to Flight 370 at 6:15 am on March 8 reageer retweet
http://indiatoday.intoday(...)-mh370/1/350064.html“To destroy a people you must first sever their roots.”![]()
quote:Dat zou wel briljant zijn... het is notabene richting noordoost Afrika... maar dan vraag ik me wel af: met welke benzine? Na de Maldiven direct door naar Afrika is enkel zee voor zo'n 2500km met weinig (ei)land in de buurt.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:31 schreef Montagui het volgende:
[..]
en nog een bronnetje:
http://indiatoday.intoday(...)-mh370/1/350064.html
Ze zouden wel eens gehijackt zijn en vervolgens ten westen van de Maldiven neergestort zijn.![]()
Ik zei van de week al dat Afrika zo maar een optie zou kunnen zijn als je koers door trekt en die bogen een cirkel konden zijn. Maar dat was niet zo volgens iemand hier.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:34 schreef koffiegast het volgende:
[..]
[..]
Dat zou wel briljant zijn... het is notabene richting noordoost Afrika... maar dan vraag ik me wel af: met welke benzine? Na de Maldiven direct door naar Afrika is enkel zee voor zo'n 2500km met weinig (ei)land in de buurt.
Ze zouden wel eens gehijackt zijn en vervolgens ten westen van de Maldiven neergestort zijn.![]()
icm met de laatste ping valt afrika buiten dat gebiedquote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:35 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik zei van de week al dat Afrika zo maar een optie zou kunnen zijn als je koers door trekt en die bogen een cirkel konden zijn. Maar dat was niet zo volgens iemand hier.
dan zouden ze de ping hebben moeten uitzetten en door hebben kunnen vliegen nadat ze getankt hebben![]()
quote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:28 schreef Frutsel het volgende:
![]()
![]()
Haha sukkels, niet info direct geven omdat ze er niet persoonlijk om gevraagd zijn...quote:De hele wereld zoekt maar zij willen persoonlijk gevraagd worden om informatie.
![]()
Waarom is dit wel nieuws dan als het ook hier om een unnamed source gaat?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 14:18 schreef El_Matador het volgende:
Mijn nummer 1 scenario is minder waarschijnlijk.![]()
mja in dat artikel staat:quote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:35 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik zei van de week al dat Afrika zo maar een optie zou kunnen zijn als je koers door trekt en die bogen een cirkel konden zijn. Maar dat was niet zo volgens iemand hier.Dat komt dan niet overeen met wat ze in dat cnn filmpje laten zien in de OPquote:Satellite data suggests that the last "ping" was received from the flight somewhere close to the Maldives and the US naval base on Diego Garcia.![]()
klinkt me zo onlogisch in de oren als de piloot de kaper zou zijnquote:
maar goed het hoeft niet logisch te zijn![]()
Interessant misschien, maar het is wat mij betreft niet zo relevant.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:18 schreef eight het volgende:
[..]![]()
De post van Frutsel zojuist is r toch zeer interessant![]()
Volgens het artikel zou het toestel van noord naar zuid zijn gevlogen. En welke US luchtmachtbasis ligt er ten zuiden van Kuda Huvadhoo?
Vis een optie?![]()
Diego Garcia?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:52 schreef MrTorture het volgende:
Volgens het artikel zou het toestel van noord naar zuid zijn gevlogen. En welke US luchtmachtbasis ligt er ten zuiden van Kuda Huvadhoo?And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
Als ze om 01.30 uur gezien zijn ten noorden van Sumatra, richting Thailand en daarna ging het gerucht dat om 02.15 uur er een militaire satelliet hen ten (Zuid)Westen van Atjeh had opgemerkt. Dan zou je om 06.15 uur toch aardig in de buurt van de Malediven komenquote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:38 schreef Marrije het volgende:
[..]
icm met de laatste ping valt afrika buiten dat gebied
dan zouden ze de ping hebben moeten uitzetten en door hebben kunnen vliegen nadat ze getankt hebben![]()
Nee, sterker nog dat zou op de ping kunnen zijn. Maak de cirkel maar af. De pinglijn gaat over Afrika!quote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:38 schreef Marrije het volgende:
[..]
icm met de laatste ping valt afrika buiten dat gebied
dan zouden ze de ping hebben moeten uitzetten en door hebben kunnen vliegen nadat ze getankt hebbenOok bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Correct, dat stuk in het artikel klopt iig al niet.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:45 schreef Marrije het volgende:
[..]
mja in dat artikel staat:
[..]
Dat komt dan niet overeen met wat ze in dat cnn filmpje laten zien in de OP![]()
ja maar hoe veklaar je dan die ping van 8.11 in dat gebied met rode lijnen? Dat ie na de malediven daar naartoe is gevlogen?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:54 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Als ze om 01.30 uur gezien zijn ten noorden van Sumatra, richting Thailand en daarna ging het gerucht dat om 02.15 uur er een militaire satelliet hen ten (Zuid)Westen van Atjeh had opgemerkt. Dan zou je om 06.15 uur toch aardig in de buurt van de Malediven komen![]()
Ik dacht dus dat die rode lijnen het gebied afbakenden waarop hij gepingt zou zijn. Maar die lijnen vormen dus geen cirkel waardoor je dus bij Afrika komt?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:57 schreef Marrije het volgende:
[..]
ja maar hoe veklaar je dan die ping van 8.11 in dat gebied met rode lijnen? Dat ie na de malediven daar naartoe is gevlogen?![]()
Ik vind het ook best plausibel klinken.. Het tijdstip lijkt te kloppen. De omschrijving van het vliegtuig is ook vrij specifiek. Meerdere mensen melden het gezien te hebben.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:54 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Als ze om 01.30 uur gezien zijn ten noorden van Sumatra, richting Thailand en daarna ging het gerucht dat om 02.15 uur er een militaire satelliet hen ten (Zuid)Westen van Atjeh had opgemerkt. Dan zou je om 06.15 uur toch aardig in de buurt van de Malediven komenquote:Maldives island residents report sighting of 'low flying jet'
Whilst the disappearance of the Boeing 777 jet, carrying 239 passengers has left the whole world in bewilderment, several residents of Kuda Huvadhoo told Haveeru on Tuesday that they saw a "low flying jumbo jet" at around 6:15am on March 8.
They said that it was a white aircraft, with red stripes across it – which is what the Malaysia Airlines flights typically look like.
Eyewitnesses from the Kuda Huvadhoo concurred that the aeroplane was travelling North to South-East, towards the Southern tip of the Maldives – Addu. They also noted the incredibly loud noise that the flight made when it flew over the island.
"I've never seen a jet flying so low over our island before. We've seen seaplanes, but I'm sure that this was not one of those. I could even make out the doors on the plane clearly," said an eyewitness.
"It's not just me either, several other residents have reported seeing the exact same thing. Some people got out of their houses to see what was causing the tremendous noise too."
Mohamed Zaheem, the Island Councilor of Kuda Huvadhoo, said that the residents of the island had spoken about the incident.
A local aviation expert told Haveeru that it is "likely" for MH370 to have flown over the Maldives. The possibility of any aircraft flying over the island at the reported time is extremely low, the expert added.And what rough beast, its hour come round at last,
De onderbreking aan de rechterkant is er omdat hij daar door meer dan 1 sateliet gepingd zou moeten zijn, ik weet niet of iets vergelijkbaars ook voor de linkerkant geldt?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:58 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik dacht dus dat die rode lijnen het gebied afbakenden waarop hij gepingt zou zijn. Maar die lijnen vormen dus geen cirkel waardoor je dus bij Afrika komt?Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-![]()
De ping vormt wel een cirkel, maar hij moet echt op de cirkel zitten. Dus niet in dd cirkel.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:58 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik dacht dus dat die rode lijnen het gebied afbakenden waarop hij gepingt zou zijn. Maar die lijnen vormen dus geen cirkel waardoor je dus bij Afrika komt?Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Aan de andere kant zijn we inmiddels dagen verder en gaat de verdwijning letterlijk de hele wereld over. Iedereen weet hoe dat vliegtuig eruit ziet en iedereen kan dat dus roepen/weten.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik vind het ook best plausibel klinken.. Het tijdstip lijkt te kloppen. De omschrijving van het vliegtuig is ook vrij specifiek. Meerdere mensen melden het gezien te hebben.
[..]
Maar goed, het is misschien een serieus nieuw aanknopingspunt waar ze nu kunnen gaan zoeken![]()
De linkerkant is midden Afrika ongeveer. Dat kan hij nooit gereed hebben voor 8.11quote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:59 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
De onderbreking aan de rechterkant is er omdat hij daar door meer dan 1 sateliet gepingd zou moeten zijn, ik weet niet of iets vergelijkbaars ook voor de linkerkant geldt?![]()
tis best aardig uitgelegd in dat filmpje van cnnquote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:58 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik dacht dus dat die rode lijnen het gebied afbakenden waarop hij gepingt zou zijn. Maar die lijnen vormen dus geen cirkel waardoor je dus bij Afrika komt?
ja die cirkel zou over afrika lopen
maar die werden weggestreept als niet mogelijk![]()
Heb je een plaatje waar de complete cirkel te zien is?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:59 schreef Uccie het volgende:
[..]
De ping vormt wel een cirkel, maar hij moet echt op de cirkel zitten. Dus niet in dd cirkel.
(Youtube doet ut hier ff niet op het werk)
![]()
Ik zit ook mobiel op mijn werkquote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:00 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Heb je een plaatje waar de complete cirkel te zien is?
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
De cirkel is intentioneel incompleet.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:00 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Heb je een plaatje waar de complete cirkel te zien is?
Dat was m'n vermoeden maar heb ik om de een of andere reden niet getypt blijkbaarquote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:00 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
De linkerkant is midden Afrika ongeveer. Dat kan hij nooit gereed hebben voor 8.11
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-![]()
![]()
edit:
Nieuw plaatje. Bovenste oranje stipje is de visual. Onderste oranje stipje is Diego Garcia.No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Vis een optie?![]()
Ah wacht... zonder geluid werkt het schijnbaar wel
Ik zie de cirkel onder Madagascar door schuiven over het midden van Afrika via Egypte richting Iran gaan. Gezien de tijd zou je haast denken dat die tijd niet te overbruggen is. 0615 bij Malediven, dan kan je haast niet 2 uur later ten westen daarvan op de rode lijn zitten.
(Zit er nog tijdsverschil in qua zones? 6.15 uur lokale tijd is misschien weer andere tijd die de Amerikanen hanteerden met hun satellieten?![]()
Die Afrika kant is idd veel te ver.Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Is er daar niet een jetstream alleen als het vliegtuig zo laag vloog zou hij die niet gepakt hebben.quote:
Hebben mensen al nagedacht over het scenario dat het vliegtuig onderweg ergens geland is en volgetankt is en onnodige lading gedumpt heeft op een verlaten luchthaven dan zou range heel anders uit kunnen pakken..![]()
Wat ook nog kan is dat uitzonderlijke atmosferische omstandigheden voor een afwijking in het signaal tussen de satelliet en het vliegtuig hebben gezorgd. En dat hoeft niet slecht weer te zijn, dat kan ook een inversie zijn bijvoorbeeld. Sneller zal het signaal niet gegaan zijn maar het kan wel trager gaan zodat het vliegtuig in werkelijkheid dichter bij de satelliet moet zijn geweest.![]()
Even de tijdsmomenten doorgronden... want 8.15 uur op de cirkel was misschien 04.15 uur in Malediven... dan heb je dus 4 uur de tijd gehad en dan wordt het wel degelijk mogelijk...quote:![]()
Straalstroom loopt eerder op 50 graden NB en ZB. Bovendien loopt de straalstroom west > oost.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:08 schreef hamkaasburger het volgende:
[..]
Is er daar niet een jetstream alleen als het vliegtuig zo laag vloog zou hij die niet gepakt hebben.![]()
Aanval op de luchtmachtbasis van de V.S. Amerikanen zijn bang om dat toe te geven. Eigenlijk is de basis al weg!![]()
Maar kan zo'n afstand überhaupt gehaald worden?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:08 schreef hamkaasburger het volgende:
[..]
Is er daar niet een jetstream alleen als het vliegtuig zo laag vloog zou hij die niet gepakt hebben.
Hij heeft 7u gevlogen op 900 km/u?
Dat is maar 6.300 kmOok bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
niels0, is dit het bereik van de Inmarsat satellieten?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 07:27 schreef niels0 het volgende:
[..]
Dacht ik ook al gelijk.
Trouwens. Exacte positie van de Inmarsat IOR (Indian Ocean Region) is 0 graden noorderbreedte - 64 graden oosterlengte.
Ik ben namelijk benieuwd waar die bogen boven Afrika langsgaan.
[ afbeelding ]
[..]
Via ACARS.
Als hij alleen door de paarse satelliet is gepingd dan zou het gedeelte van de cirkel waar hij gepingd is toch veel kleiner moeten zijn? Voor de kust van Australië zou hij ook door de roze satelliet gepingd moeten zijn (en dus zou het mogelijk zijn om tot twee exacte locaties te komen).
Ten westen van India zou hij bovendien alweer snel door de gele satelliet opgepikt moeten worden.
Ben erg benieuwd naar de informatie die ze achterhouden momenteel.In the coolest little capital of the world![]()
dat hangt van het seizoen af maar is een van de sleutelpunten die niet zijn langsgekomen in al die "wetenschappelijke"quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:10 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Straalstroom loopt eerder op 50 graden NB en ZB. Bovendien loopt de straalstroom west > oost.analyses van CNN.
De OP toont de gemiddelde situatie in juli en januari. als jij een kaartje voor 8 maart kan vinden; heeel graag!The only limit is your own imagination
Vandaar mijn kleine edit als ze ergens gestopt zijn om bij te tanken hoelang zou dat duren want met volle tanks kan je er weer vol tegenaan en hoef je niet op te letten op je bereikquote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:11 schreef Uccie het volgende:
[..]
Maar kan zo'n afstand überhaupt gehaald worden?
Hij heeft 7u gevlogen op 900 km/u?
Dat is maar 6.300 km..![]()
Waarom zou je zo lang wachten met melden dat je zo'n jet laag over hebt zien vliegen. Het domineert het nieuws pas tien dagen.
Misschien dat ze lering hebben getrokken uit die reactie van Thailand en komen ze er nu achter dat ze iedereen eerst persoonlijk moeten vragen of ze een vliegtuig gezien hebben. Kan nog wel even duren dan, voor ze iedereen gehad hebben.
In the coolest little capital of the world![]()
Ja joh, even ongezien een 777 voltanken, hoe krijg je dat voor elkaar?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:14 schreef hamkaasburger het volgende:
[..]
Vandaar mijn kleine edit als ze ergens gestopt zijn om bij te tanken hoelang zou dat duren want met volle tanks kan je er weer vol tegenaan en hoef je niet op te letten op je bereik
Dat zat ik me nu dus ook af te vragen. Ontvangen die mensen daar geen nieuws ofzo?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:16 schreef Drebbelman het volgende:
Waarom zou je zo lang wachten met melden dat je zo'n jet laag over hebt zien vliegen. Het domineert het nieuws pas tien dagen.
Misschien dat ze lering hebben getrokken uit die reactie van Thailand en komen ze er nu achter dat ze iedereen eerst persoonlijk moeten vragen of ze een vliegtuig gezien hebben. Kan nog wel even duren dan, voor ze iedereen gehad hebben.![]()
![]()
Effe opgezocht het duurt 21 minuten als het goed gepland is zouden ze hem op een verlaten luchthaven kunnen landen voltanken en dan weer opstijgen zo te zien is het vliegtuig goed gepland vermist dus waarom zou het niet kunnen.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:16 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja joh, even ongezien een 777 voltanken, hoe krijg je dat voor elkaar?..![]()
Met een beetje geluk komt India en Pakistsn er snel achter dat het toch een vliegtuig was op de radarOok bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
21 minuten met de juiste druk ja. Maar waar haal jij ongezien 12.000 liter kerosine?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:19 schreef hamkaasburger het volgende:
[..]
Effe opgezocht het duurt 21 minuten als het goed gepland is zouden ze hem op een verlaten luchthaven kunnen landen voltanken en dan weer opstijgen zo te zien is het vliegtuig goed gepland vermist dus waarom zou het niet kunnen.
Volgens mij verandert de positie van de straalstroom nauwelijks gedurende het jaar maar wisselt alleen de kracht er van (wat weer samenhangt met het temperatuurverschil tussen pool en sub-tropen, en dat hangt dan weer af van het seizoen) en de mate van meandering.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
dat hangt van het seizoen af maar is een van de sleutelpunten die niet zijn langsgekomen in al die "wetenschappelijke"analyses van CNN.
De OP toont de gemiddelde situatie in juli en januari. als jij een kaartje voor 8 maart kan vinden; heeel graag!![]()
Kowloon, kijk die plaatjes even na. Die intertropical convergence zone verandert gedurende het jaar.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:21 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Volgens mij verandert de positie van de straalstroom nauwelijks gedurende het jaar maar wisselt alleen de kracht er van (wat weer samenhangt met het temperatuurverschil tussen pool en sub-tropen) en de mate van meandering.The only limit is your own imagination
Zeker nooit airplane repo gezien....quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
21 minuten met de juiste druk ja. Maar waar haal jij ongezien 12.000 liter kerosine?
Gewoon ff slotje doorknippen en voltanken....![]()
In sommige landen kan je jetfuel kopen en als ik me goed herriner had ik ergens gelezen dat de piloot zelf ook een klein vliegtuigje had. Waarom zou hij dan niet elke keer kleine hoeveelheid gekocht hebben en ergens opgeslagen hebbenquote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
21 minuten met de juiste druk ja. Maar waar haal jij ongezien 12.000 liter kerosine?..![]()
Niet gezien nee.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:23 schreef aegir_de_viking het volgende:
[..]
Zeker nooit airplane repo gezien....
Gewoon ff slotje doorknippen en voltanken....
Sure, het meestgezochte vliegtuig ter wereld doet dat eventjes.
Ja dat klopt. Als 'ie alleen opgevangen zou zijn door de Inmarsat Indian Ocean Region en niet door die van de Atlantic Ocean Region East of de Pacific Ocean Region moet 'ie ook exclusief in dat gebied hebben gezeten.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:11 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
niels0, is dit het bereik van de Inmarsat satellieten?
Als hij alleen door de paarse satelliet is gepingd dan zou het gedeelte van de cirkel waar hij gepingd is toch veel kleiner moeten zijn? Voor de kust van Australië zou hij ook door de roze satelliet gepingd moeten zijn (en dus zou het mogelijk zijn om tot twee exacte locaties te komen).
Ten westen van India zou hij bovendien alweer snel door de gele satelliet opgepikt moeten worden.
Ben erg benieuwd naar de informatie die ze achterhouden momenteel.![]()
Somaliequote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:35 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik zei van de week al dat Afrika zo maar een optie zou kunnen zijn als je koers door trekt en die bogen een cirkel konden zijn. Maar dat was niet zo volgens iemand hier.quote:Missing Malaysian Plane
At the start of the first hour, remote viewing teacher Major Ed Dames shared a map which he believes shows the location of the missing Malaysian jet. He suggested that the airliner's pilot, Zaharie Ahmad Shah, committed an act of piracy, planning to take the jet to Somalia. He ended up struggling with the co-pilot, and the plane was inadvertently downed after it went through a rapid uncontrolled decompression, said Dames.![]()
Obv het CNN filmpje is het alleen Indian Ocean.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:25 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ja dat klopt. Als 'ie alleen opgevangen zou zijn door de Inmarsat Indian Ocean Region en niet door die van de Atlantic Ocean Region East of de Pacific Ocean Region moet 'ie ook exclusief in dat gebied hebben gezeten.
Maar dan zou je pacific ook weg moeten strepen en blijft Pakistan Himalaya stukje of oceaan over.Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
lijkt me nogal onhandig om een opslag x-honderd kilometers verderop te huren en daar elke keer heen te vliegen om je fuel te storen, zou ook nogal opvallen.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:25 schreef hamkaasburger het volgende:
[..]
In sommige landen kan je jetfuel kopen en als ik me goed herriner had ik ergens gelezen dat de piloot zelf ook een klein vliegtuigje had. Waarom zou hij dan niet elke keer kleine hoeveelheid gekocht hebben en ergens opgeslagen hebbenOp dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
Die rode bogen lopen op dit kaartje dus eigenlijk tussen de gele en de roze lijnen binnen het donkerblauwe gebied.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:29 schreef Uccie het volgende:
[..]
Obv het CNN filmpje is het alleen Indian Ocean.
Maar dan zou je pacific ook weg moeten strepen en blijft Pakistan Himalaya stukje of oceaan over.![]()
![]()
De veelgebruikte slogan van reisbureaus "Even helemaal weg..." heeft nu wel een andere betekenis gekregen.![]()
Malaysian Airlines. Even helemaal weg.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:32 schreef PicoMMP het volgende:
De veelgebruikte slogan van reisbureaus "Even helemaal weg..." heeft nu wel een andere betekenis gekregen.![]()
![]()
Maar dat is heel wat anders dan de straalstroom.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Kowloon, kijk die plaatjes even na. Die intertropical convergence zone verandert gedurende het jaar.De convergentiezone ontstaat door botsende luchtstromingen uit het noorden en het zuiden waardoor er een verticale luchtbeweging ontstaat. Daar wil je juist van weg blijven met je vliegtuig omdat daar onweerscomplexen op kunnen ontstaan.
![]()
Ik ging er vanuit dat de ping van de blauwe is.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:31 schreef niels0 het volgende:
[..]
Die rode bogen lopen op dit kaartje dus eigenlijk tussen de gele en de roze lijnen binnen het donkerblauwe gebied.
[ afbeelding ]
Dus als de gele en roze niets opgepikt hebben dan kun je dat gebied toch uitsluiten, of denk ik nu te simpel.Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Daar heb je gelijk in dan zou jet ergens op het vasteland geweest zijn op het moment dat vliegtuig in noordelijke richting naar Myanmar vloog daar geland en daarna op volle snelheid naar maladives om daar kleine kruimels achter te laten en dan weer hele andere koers om mensen op dwaalspoor te zettenquote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:29 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
lijkt me nogal onhandig om een opslag x-honderd kilometers verderop te huren en daar elke keer heen te vliegen om je fuel te storen, zou ook nogal opvallen...![]()
ik zie al die verre mogelijke bestemmingen, maar ik neem aan dat er precies genoeg kerosine in zit om nét in Peking aan te komen?
Brandstof is gewicht, en hoe meer je bij je hebt, hoe minder zuinig je vliegt toch.
Dus uit mijn lekenoogpunt zou ik de straal niet verder tekenen dan de afstand naar Peking.
Bij tijd en wijle aanwezig...![]()
Je kunt uitgaan van 1.5-2 uur meer brandstof dan minimaal nodig is.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:37 schreef greatgonzo het volgende:
ik zie al die verre mogelijke bestemmingen, maar ik neem aan dat er precies genoeg kerosine in zit om nét in Peking aan te komen?
Brandstof is gewicht, en hoe meer je bij je hebt, hoe minder zuinig je vliegt toch.
Dus uit mijn lekenoogpunt zou ik de straal niet verder tekenen dan de afstand naar Peking.
[ afbeelding ]Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
Nee het klopt wat je zegt. Trek een cirkel met als middelpunt die blauwe satelliet en onderbreek die cirkel waar 'ie in het gele en roze gebied komt. En dan krijg je die rode bogen zoals op dat plaatje van die nieuwsbron.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:36 schreef Uccie het volgende:
[..]
Ik ging er vanuit dat de ping van de blauwe is.
Dus als de gele en roze niets opgepikt hebben dan kun je dat gebied toch uitsluiten, of denk ik nu te simpel.![]()
en hoever vlieg je daar mee?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:38 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Je kunt uitgaan van 1.5-2 uur meer brandstof dan minimaal nodig is.Bij tijd en wijle aanwezig...![]()
Volgens google vliegt een 777 ongeveer 900 km/uquote:Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
1,5 á 2 x 900 kmquote:Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
je kan op hotelspecials.nl ook een secret hotel boeken, maar dit gaat net weer een stapje verder...quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:33 schreef niels0 het volgende:
[..]
Malaysian Airlines. Even helemaal weg.Bij tijd en wijle aanwezig...![]()
bij de persconferentie gisteren is verteld dat er voor 30 minuten extra brandstof aan boord wasquote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:38 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Je kunt uitgaan van 1.5-2 uur meer brandstof dan minimaal nodig is.In the coolest little capital of the world![]()
Nee, er is altijd als extra 30 minuten reserve plus ongeveer 45 minuten contingency fuel aan boord.. Contingency is dacht ik minimaal 3% van de enroute fuel.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:37 schreef greatgonzo het volgende:
[ afbeelding ]![]()
hmm dat is vreemd want dat zou een stuk minder zijn dan wat de meeste landen als wettelijk minimum eisen; minimaal genoeg om uit te wijken + 45 minuten extraquote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:41 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
bij de persconferentie gisteren is verteld dat er voor 30 minuten extra brandstof aan boord wasOp dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
Nee, voor 30 minuten na de laatste ping.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:41 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
bij de persconferentie gisteren is verteld dat er voor 30 minuten extra brandstof aan boord wasOok bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
El_Matador, hier een kaartje van de luchtdruk rond en boven de Indische Oceaan (weliswaar van 18 maart en niet van 8 maart, maar de situatie is erg stabiel dus wel gewoon representatief). Met een dergelijke luchtdrukverdeling is het onmogelijk dat er een substantiële luchtstroom ontstaat zoals vergelijkbaar met de straalstroom op 50 graden NB en ZB, er is immers domweg geen drukverschil dus kan er ook geen luchtstroom ontstaan.![]()
![]()
Kazachstan zou net kunnen, Afrika niet.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:43 schreef PicoMMP het volgende:
Maar dan zou het vliegtuig sowieso niet in Afrika of Kazachstan zijn geland/beland toch?Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
ah ja, correctquote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:42 schreef Uccie het volgende:
[..]
Nee, voor 30 minuten na de laatste ping.In the coolest little capital of the world![]()
Nog een andere remote viewer, zegt ongeveer hetzelfde als die Ed Dames:quote:Malaysia Airlines Flight 370 / airplane crash / primary cause
Scanning and summarizing. I hope to get it up here before Ed does his report. Long story short, it looks like at least one of the pilots has been planning this for a while. The other pilot may have helped wrangle up the passengers.. (wrangle.. maybe that's my 'cowboy'!) Either that, or he was in the bathroom in the back. A landing and/or final approach was attempted, red warning lights came on buzzing, then the plane spiraled down possibly due to wind shear, and crashed in, or formed, a depression in the ground. I got the idea of water, this time. I believe there was a 'war' in the passenger cabin, a la United 93.![]()
Want?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:46 schreef Uccie het volgende:
[..]
Kazachstan zou net kunnen, Afrika niet.![]()
lol diegene zegt dus bijna helemaal niets in heel erg veel woordenquote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:49 schreef RVer het volgende:
Nog een andere remote viewer, zegt ongeveer hetzelfde als die Ed Dames:
[..]Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
Te ver weg als hij op de pinglijn uit moet komen om 8.11quote:Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Bovendien: waarzeggersquote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:51 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
lol diegene zegt dus bijna helemaal niets in heel erg veel woorden![]()
And what rough beast, its hour come round at last,
Hij heeft het ook over de pilootquote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:51 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
lol diegene zegt dus bijna helemaal niets in heel erg veel woorden![]()
Afhankelijk van de tijdsverschillen / tijdzones... maar ik kan dat van hier ff niet uitrekenenquote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:51 schreef Uccie het volgende:
[..]
Te ver weg als hij op de pinglijn uit moet komen om 8.11![]()
in zekere zin zijn we bij dit mysterie allemaal 'waar?'-zeggersquote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In the coolest little capital of the world![]()
Speculeren op basis van feiten is wat anders dan de hele boel uit je duim zuigen.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:52 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
in zekere zin zijn we bij dit mysterie allemaal 'waar?'-zeggersAnd what rough beast, its hour come round at last,
in elke versie van wat er gebeurd zou kunnen zijn wordt de piloot genoemd neem ik aanquote:
Inmiddels zijn we hier op Fok! allemaal luchtvaartspecialisten.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:52 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
in zekere zin zijn we bij dit mysterie allemaal 'waar?'-zeggers![]()
![]()
Precies, is het dus belangrijk te weten hoe die stromen lopen om de route van het vliegtuig nader te bepalen of is het "och, wat maakt dat nu uit"?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:35 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Maar dat is heel wat anders dan de straalstroom.De convergentiezone ontstaat door botsende luchtstromingen uit het noorden en het zuiden waardoor er een verticale luchtbeweging ontstaat. Daar wil je juist van weg blijven met je vliegtuig omdat daar onweerscomplexen op kunnen ontstaan.
Ik weet niet in welke tijdzone die 8.11 is, ik ging er vanuit dat alles vanuit Maleisië 's gezichtspunt is gedaan. Maar als je van een lokale 8.11 uitgaat dan is het in Maleisië nog veel later, dan kom je ook niet helemaal uit. Denk ikquote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:52 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Afhankelijk van de tijdsverschillen / tijdzones... maar ik kan dat van hier ff niet uitrekenen
dus hij is heel bewust binnen die straal gebleven...?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:38 schreef niels0 het volgende:
[..]
Nee het klopt wat je zegt. Trek een cirkel met als middelpunt die blauwe satelliet en onderbreek die cirkel waar 'ie in het gele en roze gebied komt. En dan krijg je die rode bogen zoals op dat plaatje van die nieuwsbron.![]()
maar we vragen ons wel allemaal af waar het vliegtuig nu isquote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
Speculeren op basis van feiten is wat anders dan de hele boel uit je duim zuigen.![]()
maargoed... wat ik me afvraag is hoeveel berichten er de komende dagen nog gaan komen van mensen die het vliegtuig laat over hebben zien komen, allemaal met weer andere vage details erbij natuurlijk.In the coolest little capital of the world![]()
Ze hebben een project gemaakt, meerdere zeggen dat de piloot ermee te maken heeft,lees het zelf, denk niet dat we het vliegtuig ooit terug vinden, mocht die in de oceaan zijn gevallenhttp://www.rvcommunity.net/viewtopic.php?f=27&t=10434&start=50quote:Analysis: The primary cause of the crash has to do with a long plan devised by one, or both pilots. Mechanical and celestial/atmospheric problems (white out) also factor in. A fight occurred in or near the passenger cabin where at least one sinister person was located.![]()
Aannemende dat de meting correct is. Atmosferische omstandigheden kunnen echter de nauwkeurigheid daarvan beïnvloeden.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:51 schreef Uccie het volgende:
Te ver weg als hij op de pinglijn uit moet komen om 8.11![]()
Nou je het zegt, het stukje dat je maar door 1 satelliet gepingd kan worden is maar heel klein, het is wel toevallig.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:55 schreef Marrije het volgende:
[..]
dus hij is heel bewust binnen die straal gebleven...?Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Heb je het dan over afwijkingen van duizende km's?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:57 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Aannemende dat de meting correct is. Atmosferische omstandigheden kunnen echter de nauwkeurigheid daarvan beïnvloeden.
Ze hadden het over 160km maximale afwijking.Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Dat vraag ik me idd ook af. Zo'n afstandmeting op basis van een ping lijkt me op zijn minst een behoorlijke foutmarge te moeten hebben. En eerdere pings, daar horen we ook niks over.. Waarom maar 1 ping?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:57 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Aannemende dat de meting correct is. Atmosferische omstandigheden kunnen echter de nauwkeurigheid daarvan beïnvloeden.And what rough beast, its hour come round at last,
de piloot heeft er per definitie mee te maken.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:57 schreef RVer het volgende:
Ze hebben een project gemaakt, meerdere zeggen dat de piloot ermee te maken heeft,lees het zelf, denk niet dat we het vliegtuig ooit terug vinden, mocht die in de oceaan zijn gevallen
[..]
http://www.rvcommunity.net/viewtopic.php?f=27&t=10434&start=50
Nog sterker, ik durf te wedden dat er minimaal iemand in het vliegtuig heeft gezeten waarvan de voornaam met een a, b, c, d, e, f, g, h, i, j, k, l, m, n, o of p begint.
Ook voel ik nattigheid, water kan een belangrijke rol spelen in wat er gebeurd is, eventueel iets anders dat stroomt zoals elektriciteit.
Zo moeilijk is het niet een paragraaf te schrijven die hoe dan ook waar zal blijken te zijn
Daarbij, het grootste gedeelte van de vlucht, moet hij door 2 satellieten gepingd zijn, als je naar het kaartje van Inmarsat kijkt.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat vraag ik me idd ook af. Zo'n afstandmeting op basis van een ping lijkt me op zijn minst een behoorlijke foutmarge te moeten hebben. En eerdere pings, daar horen we ook niks over.. Waarom maar 1 ping?Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Oke, op die fiets.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Precies, is het dus belangrijk te weten hoe die stromen lopen om de route van het vliegtuig nader te bepalen of is het "och, wat maakt dat nu uit"?Volgens mij kan er gewoon doorheen gevlogen worden maar is het verstandig om de buien die er op ontstaan te ontwijken omdat ze zeker in de tropen tot ruim boven de vlieghoogte uit kunnen groeien waardoor je midden in krachtige stijgende en dalende luchtstromingen terecht kan komen.
![]()
Is 12.000 liter niet een beetje weinig, zou dat niet meer richting de 50.000 liter moeten zitten?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
21 minuten met de juiste druk ja. Maar waar haal jij ongezien 12.000 liter kerosine?![]()
Ik heb hem niet gesaved / niet meer openstaan maar gisteren laat in de avond had iemand een heel goed en duidelijk stuk over de pings gepost, ik heb die opnieuw gepost rond 1, zou terug te vinden moeten zijn.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:00 schreef Uccie het volgende:
[..]
Daarbij, het grootste gedeelte van de vlucht, moet hij door 2 satellieten gepingd zijn, als je naar het kaartje van Inmarsat kijkt.Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
Ja, dat was ikquote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:01 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ik heb hem niet gesaved / niet meer openstaan maar gisteren laat in de avond had iemand een heel goed en duidelijk stuk over de pings gepost, ik heb die opnieuw gepost rond 1, zou terug te vinden moeten zijn.
http://www.telegraph.co.u(...)ines-MH370-live.htmlquote:Timing is issue with claimed Maldives sighting, because 06:15 local (01:15UTC) is 8h after #MH370 loss of contact.De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.![]()
lol nou bij deze dan bedanktquote:
Maar je vragen worden daar niet in beantwoord qua nauwkeurigheid etc?Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
Hier staat wel goede info lijkt het:quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat vraag ik me idd ook af. Zo'n afstandmeting op basis van een ping lijkt me op zijn minst een behoorlijke foutmarge te moeten hebben. En eerdere pings, daar horen we ook niks over.. Waarom maar 1 ping?
http://www.kowoma.de/en/gps/errors.htm![]()
Nee, ging er meer om dat er overlap is tussn de Inmarsat satellieten, dus dat is net even iets anders.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:03 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
lol nou bij deze dan bedankt
Maar je vragen worden daar niet in beantwoord qua nauwkeurigheid etc?Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
http://www.cnn.com/2014/0(...)?iid=article_sidebar
Deze ging over de manier waarop Inmarsat meet.Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Ik haalde je door de war met Perrinquote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:03 schreef Uccie het volgende:
[..]
Nee, ging er meer om dat er overlap is tussn de Inmarsat satellieten, dus dat is net even iets anders.![]()
Maar die overlap is toch juist dat stuk dat weggehaald is in de cirkel omdat er slechts 1 satelliet bereikt werd?Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
Ik dacht dat dat de militaire radar was, maar misschien heb je gelijk. Daar kom ik dus niet helemaal achter.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:05 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ik haalde je door de war met Perrin![]()
Maar die overlap is toch juist dat stuk dat weggehaald is in de cirkel omdat er slechts 1 satelliet bereikt werd?
Als ik hier kijk heb ik toch het idee dat het rode lijnen kaartje teveel china heeft.
Maar wellicht komt het door de mate waarin je inzoomt op een kaart.
http://www.frequentieland.nl/satelliet/inmarsat.htmOok bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Nou ga je gang, GO:quote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:00 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
de piloot heeft er per definitie mee te maken.
Nog sterker, ik durf te wedden dat er minimaal iemand in het vliegtuig heeft gezeten waarvan de voornaam met een a, b, c, d, e, f, g, h, i, j, k, l, m, n, o of p begint.
Ook voel ik nattigheid, water kan een belangrijke rol spelen in wat er gebeurd is, eventueel iets anders dat stroomt zoals elektriciteit.
Zo moeilijk is het niet een paragraaf te schrijven die hoe dan ook waar zal blijken te zijn
[5232/8400]
http://www.learnrv.com/data/Template_A.pdf
http://www.learnrv.com/data/Template_B.pdf
http://www.learnrv.com/data/Template_C.pdf
http://www.learnrv.com/data/Template_D.pdf
http://www.learnrv.com/data/Template_E.pdf![]()
Kijk je naar GPS dan zijn er sowieso de nodige atmosferische verstoringen maar die zijn bekend en kunnen worden gecorrigeerd. Maar juist de troposfeer (de onderste luchtlaag) is een onbekende factor:quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:58 schreef Uccie het volgende:
[..]
Heb je het dan over afwijkingen van duizende km's?
Ze hadden het over 160km maximale afwijking.http://www.kowoma.de/en/gps/errors.htmquote:The tropospheric effect is a further factor elongating the runtime of electromagnetic waves by refraction. The reasons for the refraction are different concentrations of water vapour in the troposphere, caused by different weather conditions. The error caused that way is smaller than the ionospheric error, but can not be eliminated by calculation. It can only be approximated by a general calculation model.![]()
Zag gisteren TWA800, een Boeing 747, die had 12,000 liter nodig van JFK naar Parijs. Ben geen expert, maar als jij gelijk hebt, is 50.000 liter nog onmogelijker.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:01 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Is 12.000 liter niet een beetje weinig, zou dat niet meer richting de 50.000 liter moeten zitten?
Zit wat in... zo te zien is er 2 uur verschil tussen Malediven/Diego Garcia en Maleisie. Maar echt duidelijk wordt het me ook niet om welke tijden het gaat qua meldingen/waarnemingen.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:54 schreef Uccie het volgende:
[..]
Ik weet niet in welke tijdzone die 8.11 is, ik ging er vanuit dat alles vanuit Maleisië 's gezichtspunt is gedaan. Maar als je van een lokale 8.11 uitgaat dan is het in Maleisië nog veel later, dan kom je ook niet helemaal uit. Denk ik
Wordt er uberhaupt gezocht tussen Africa en de Malediven?![]()
Die twee "kwart cirkels" die in de meeste kaarten met rood getekend zijn, zijn op basis van de pings, de militaire radar kon nmlk een (approx) locatie aangeven, de satellieten weten puur alleen lag tussen de ping en de pong op basis waarvan afstand van de satelliet geschat kon worden.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:06 schreef Uccie het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat de militaire radar was, maar misschien heb je gelijk. Daar kom ik dus niet helemaal achter.
Als ik hier kijk heb ik toch het idee dat het rode lijnen kaartje teveel china heeft.
http://www.frequentieland.nl/satelliet/inmarsat.htm
maar ik kan er helemaal naast zitten, heb een beetje last van information overload.Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
haha die vierde is fantastischquote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:07 schreef RVer het volgende:
[..]
Nou ga je gang, GO:
[5232/8400]
http://www.learnrv.com/data/Template_A.pdf
http://www.learnrv.com/data/Template_B.pdf
http://www.learnrv.com/data/Template_C.pdf
http://www.learnrv.com/data/Template_D.pdf
http://www.learnrv.com/data/Template_E.pdfOp dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
Klinkt plausibel.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:09 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Die twee "kwart cirkels" die in de meeste kaarten met rood getekend zijn, zijn op basis van de pings, de militaire radar kon nmlk een (approx) locatie aangeven, de satellieten weten puur alleen lag tussen de ping en de pong op basis waarvan afstand van de satelliet geschat kon worden.
maar ik kan er helemaal naast zitten, heb een beetje last van information overload.Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Ik vermoed dat er intern nog steeds twijfels bestaan of de ping daadwerkelijk van dit toestel kwam.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat vraag ik me idd ook af. Zo'n afstandmeting op basis van een ping lijkt me op zijn minst een behoorlijke foutmarge te moeten hebben. En eerdere pings, daar horen we ook niks over.. Waarom maar 1 ping?
Waarom zou men anders de informatie over de eerdere pings aan ons onthouden?Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.![]()
Wat ik lees, zoeken de Australiërs de zuidkant, de Chinezen op eigen houtje het chinese deel en de rest niemand, want de Indiers. Pakistani en Afghanen roepen dat ze hem niet hebbenquote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:09 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Zit wat in... zo te zien is er 2 uur verschil tussen Malediven/Diego Garcia en Maleisie. Maar echt duidelijk wordt het me ook niet om welke tijden het gaat qua meldingen/waarnemingen.
Wordt er uberhaupt gezocht tussen Africa en de Malediven?
Dat zou ook nog een optie zijn ja.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:15 schreef eight het volgende:
Ik vermoed dat er intern nog steeds twijfels bestaan of de ping daadwerkelijk van dit toestel kwam.![]()
![]()
Er is gisteren een heel erg goed stuk geplaatst over hoe die pings werken....quote:quote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:05 schreef Uccie het volgende:
http://www.cnn.com/2014/0(...)?iid=article_sidebar
Deze ging over de manier waarop Inmarsat meet.quote:It is "virtually impossible" to change an aircraft's identifying code or to confuse one aircraft with another, the Inmarsat official said.Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
Ik denk eerder dat ze dan de locatie van de ping verkeerd hebben dan dat het van een ander toestel afkomt.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:15 schreef eight het volgende:
[..]
Ik vermoed dat er intern nog steeds twijfels bestaan of de ping daadwerkelijk van dit toestel kwam.
Waarom zou men anders de informatie over de eerdere pings aan ons onthouden?Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Interessant nieuws weer vandaag![]()
Beetje raar alleen die berichten van ooggetuigen en de Thai anderhalve week na de verdwijning![]()
![]()
Ooggetuigen?? Whut, waar?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:21 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Interessant nieuws weer vandaag![]()
Beetje raar alleen die berichten van ooggetuigen en de Thai anderhalve week na de verdwijningThe only limit is your own imagination
Op deze (hierboven) staat de roze helemaal aan de linkerkant van indonesie, op die andere staat ie halverwege indonesie (hieronder).quote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:06 schreef Uccie het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat de militaire radar was, maar misschien heb je gelijk. Daar kom ik dus niet helemaal achter.
http://www.frequentieland.nl/satelliet/inmarsat.htm![]()
![]()
Indonesië heeft er geen zin meer in:http://www.bbc.com/news/world-asia-26629937quote:The aerial search for missing Malaysia Airlines MH370 flight has been hampered by refusal from Indonesia to let planes overfly their territory.
The Boeing 777 flight from Kuala Lumpur to Beijing disappeared on 8 March with 239 people on board.
The BBC's Rupert Wingfield Hayes in Kuala Lumpur said scheduled search flights on Tuesday were abandoned because of the international bureaucracy.In the coolest little capital of the world![]()
Zoekvliegtuigen mogen niet door het luchtruim van Indonesiëquote:Missing Malaysia MH370: Search planes grounded by 'red tape'
The aerial search for missing Malaysia Airlines MH370 flight has been hampered by refusal from Indonesia to let planes overfly their territory.
The Boeing 777 flight from Kuala Lumpur to Beijing disappeared on 8 March with 239 people on board.
The BBC's Rupert Wingfield Hayes in Kuala Lumpur said scheduled search flights on Tuesday were abandoned because of the international bureaucracy.
http://www.bbc.com/news/world-asia-26629937![]()
ze doen het liever zelf?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:26 schreef Drebbelman het volgende:
Indonesië heeft er geen zin meer in:
[..]
http://www.bbc.com/news/world-asia-26629937![]()
Wat een puinhoop is het toch in die regioquote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:26 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Zoekvliegtuigen mogen niet door het luchtruim van Indonesië
[..]
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.![]()
Maar ze hebben wel lekker eten, mooie stranden en een lekker warm klimaatje.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:31 schreef eight het volgende:
[..]
Wat een puinhoop is het toch in die regioDan zou ik het ook allemaal wat rustiger aan doen.
![]()
Zegt Inmarsat dat zelf ook? Het lijkt me dat ze dit kunnen corrigeren met data van vliegtuigen in dezelfde regio en rond hetzelfde tijdstip waarvan de lokatie wel bekend was.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:57 schreef Kowloon het volgende:
Aannemende dat de meting correct is. Atmosferische omstandigheden kunnen echter de nauwkeurigheid daarvan beïnvloeden.![]()
De tering, zijn jullie nou echt aan het wedden over het lot van dat vliegtuig?_!
Ik dacht dat dit NWS was, geen ONZ.Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.![]()
quote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:34 schreef Rezania het volgende:
De tering, zijn jullie nou echt aan het wedden over het lot van dat vliegtuig?_!
Ik dacht dat dit NWS was, geen ONZ.ik begrijp je punt wel
ik zie het niet als wedden, maar wilde wel op een plaatje aangeven waar ik denk dat het vliegtuig is![]()
Er staat een prijs tegenover, is dus gewoon wedden.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:37 schreef Marrije het volgende:
[..]ik begrijp je punt wel
ik zie het niet als wedden, maar wilde wel op een plaatje aangeven waar ik denk dat het vliegtuig isGist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.![]()
Ik zie nu pas dat er een "prijs" aan verbonden is.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:37 schreef Marrije het volgende:
[..]ik begrijp je punt wel
ik zie het niet als wedden, maar wilde wel op een plaatje aangeven waar ik denk dat het vliegtuig is
Wat je zegt, ik heb mijn (inmiddels denk ik achterhaalde) verwachting in het plaatje vastgelegd.Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Doe je toch niet mee? De "wedstrijd" is voor hen die het wél een leuk idee vinden. Wat is je probleem toch jongen?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:38 schreef Rezania het volgende:
[..]
Er staat een prijs tegenover, is dus gewoon wedden.The only limit is your own imagination
maar die prijs hoef ik niet, was ook niet serieus bedoeld dacht ikquote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:38 schreef Rezania het volgende:
[..]
Er staat een prijs tegenover, is dus gewoon wedden.
dat ging om eeuwige roem en een hand, dat was dacht ik Falco
Nu staat er in de op wat anders bij maar dat is toch ook niet serieus.![]()
Dat het moralistisch verwerpelijk is dat je gaat wedden over het lot van mensen ter vermaak.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Doe je toch niet mee? De "wedstrijd" is voor hen die het wél een leuk idee vinden. Wat is je probleem toch jongen?Ga je schamen man.
Sowieso is die OP een sensatiecircus waar SBS nog een puntje aan kan zuigen.Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.![]()
nou als er om geld gewed zou worden zou ik dat ook wel apart vinden en om een echte prijs ook maar dat is er ook niet echt dacht ikquote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Doe je toch niet mee? De "wedstrijd" is voor hen die het wél een leuk idee vinden. Wat is je probleem toch jongen?![]()
Het is alleen een weddenschap als alle partijen kunnen verliezen.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:34 schreef Rezania het volgende:
Ik dacht dat dit NWS was, geen ONZ.Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.![]()
Mijn oma is overleden aan teringquote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:34 schreef Rezania het volgende:
Ik dacht dat dit NWS was, geen ONZ.
Die roze radar zegt niet heel veel. Valt bijna geheel buiten zoekgebied.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:24 schreef Marrije het volgende:
[..]
Op deze (hierboven) staat de roze helemaal aan de linkerkant van indonesie, op die andere staat ie halverwege indonesie (hieronder).
[ afbeelding ]
Vis een optie?![]()
technisch gezien zou die roze cirkel en de rode lijn niet moeten overlappen aangezien de verklaring voor het gat in het midden van de rode lijn was dat dat de plaatsen waren waar meer dan 1 satelliet hem herkend zou hebben.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:46 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Die roze radar zegt niet heel veel. Valt bijna geheel buiten zoekgebied.
[ afbeelding ]Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
Dat vindt jij "moralistisch (ik neem aan dat je "moreel" bedoelt) verwerpelijk", ja. mag je vinden, doe je niet mee.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:42 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dat het moralistisch verwerpelijk is dat je gaat wedden over het lot van mensen ter vermaak.Ga je schamen man.
Sure. Wat heb jij bijgedragen eraan?quote:Sowieso is die OP een sensatiecircus waar SBS nog een puntje aan kan zuigen.The only limit is your own imagination
Net als vele duizenden anderen. Zeuren om een weddenschap die niet eens een weddenschap is, en tegelijkertijd gewoon de nagedachtenis van al die mensen vertrappen. Hoe enorm ongevoelig.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:45 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Mijn oma is overleden aan teringIt really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.![]()
Maar wel bedankt voor de info!!quote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:46 schreef MrTorture het volgende:
[..]
[ afbeelding ]Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Dat gat hebben ze geslagen vanwege de vele primaire radars op de grond in dat gebied.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:47 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
technisch gezien zou die roze cirkel en de rode lijn niet moeten overlappen aangezien de verklaring voor het gat in het midden van de rode lijn was dat dat de plaatsen waren waar meer dan 1 satelliet hem herkend zou hebben.No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Vis een optie?![]()
Serieus mensen? Prijsvragen? Prijzen?x10000000
Welke klapjosti heeft dit bedacht dan, jezus de tering. Zit hier met plaatsvervangende schaamte die OP door te lezen. Gatverdamme, pure aids in dit topic.![]()
mooi gedaanquote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:46 schreef MrTorture het volgende:
[..]
[ afbeelding ]![]()
Zie bovenaan OP. Is vandaag bijgehouden.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:52 schreef gelezwembroek het volgende:
Iemand korte samenvatting van wat er vandaag is gebeurd?Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.![]()
Dat had ik al gelezen, maar verder niets bijzonders dus?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:53 schreef eight het volgende:
[..]
Zie bovenaan OP. Is vandaag bijgehouden.![]()
Nog zo'n fan. Doe je toch niet mee, niemand dwingt je.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:51 schreef DaKKiE1984 het volgende:
Welke klapjosti heeft dit bedacht dan, jezus de tering. Zit hier met plaatsvervangende schaamte die OP door te lezen. Gatverdamme, pure aids in dit topic.
Je schamen voor andermans idee maar wel.met aids beginnen te schelden. Erg "volwassen".
Volgens mij niet. Of je moet het interessant vinden dat Indonesië hun luchtruim heeft gesloten: NWS / Vlucht MH370 Malaysia Airlines - Nieuws- en speculatietopic #28quote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:55 schreef gelezwembroek het volgende:
[..]
Dat had ik al gelezen, maar verder niets bijzonders dus?Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.![]()
Dank!quote:The only limit is your own imagination
Wtf, Indonesië.
Dat kan toch niet waar zijn?
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?![]()
Oh dat gaat helemaal in tegen wat ik had gelezen. En nu ik aan het zoeken ben lijkt wat ik gelezen heb helemaal fout geweest te zijn...quote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:50 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Dat gat hebben ze geslagen vanwege de vele primaire radars op de grond in dat gebied.Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
idd max capaciteit 180.000 liter.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zag gisteren TWA800, een Boeing 747, die had 12,000 liter nodig van JFK naar Parijs. Ben geen expert, maar als jij gelijk hebt, is 50.000 liter nog onmogelijker.
http://www.boeing.com/boe(...)pf/pf_lrproduct.page![]()
Jepquote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:05 schreef Co_OL het volgende:
Is het nieuws van de Malediven al gepost hier?
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.![]()
Maar kennelijk vloog het vliegtuig daarna naar het zuidoosten, ik heb het eerst voor complot aangehouden, maar dat Diego Garcia komt opeens akelig dicht in de buurt.![]()
De amerikanen 'helpen' ook iets te graag.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:11 schreef DeParo het volgende:
Maar kennelijk vloog het vliegtuig daarna naar het zuidoosten, ik heb het eerst voor complot aangehouden, maar dat Diego Garcia komt opeens akelig dicht in de buurt.![]()
![]()
Nee, moralistisch. Ethisch.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat vindt jij "moralistisch (ik neem aan dat je "moreel" bedoelt) verwerpelijk", ja. mag je vinden, doe je niet mee.Niks, kom hem wel elke keer tegen als ik Sherlock gebruik. Ik mag ook klagen over gaten in de wegen als ik fiets, dus ook over deze OP.quote:[..]
Sure. Wat heb jij bijgedragen eraan?Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.![]()
Het valt niet te rijmen met die ping, iedereen zoekt nu in die omgeving, maar dit is in bijna complete de tegenovergestelde richting.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:13 schreef niels0 het volgende:
[..]
De amerikanen 'helpen' ook iets te graag.![]()
etnisch? ethisch?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:14 schreef Rezania het volgende:
[..]
Nee, moralistisch. Etnisch.
[..]
Niks, kom hem wel elke keer tegen als ik Sherlock gebruik. Ik mag ook klagen over gaten in de wegen als ik fiets, dus ook over deze OP.![]()
de amerikanen hebben zeker die laatste ping aangeleverdquote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:14 schreef DeParo het volgende:
[..]
Het valt niet te rijmen met die ping, iedereen zoekt nu in die omgeving, maar dit is in bijna complete de tegenovergestelde richting.![]()
Natuurlijk, dat mag altijd.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:14 schreef Rezania het volgende:
Niks, kom hem wel elke keer tegen als ik Sherlock gebruik. Ik mag ook klagen over gaten in de wegen als ik fiets, dus ook over deze OP.
Maar wees eerlijk, een voorspelling van users hoort toch gewoon thuis in een speculatietopic?Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.![]()
Dat is niet waar. Primaire Surveillance Radar kan niets identificeren, alleen objecten waarnemen. Het signaal via de Inmarsat heeft wel een unieke code. Dat de IOR satelliet ping return op het zuidelijk halfrond overlapt in het gebied van de POR heeft met inclined orbits te maken.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:50 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Dat gat hebben ze geslagen vanwege de vele primaire radars op de grond in dat gebied.![]()
Schelden met aidsquote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nog zo'n fan. Doe je toch niet mee, niemand dwingt je.
Je schamen voor andermans idee maar wel.met aids beginnen te schelden. Erg "volwassen".En ja dit topic is aids geworden. Dit topic is ondertussen een soort van verheerlijking dat er een vliegtuig vermist is met 239 mensen aan boord.
Maar ja, een paar dagen geleden vertelde je me nog dat je er wel sympathie voor zou hebben als de piloot 239 mensen zou ontvoeren vanwege een politiek standpunt, dus echt verrast ben ik ook niet![]()
![]()
De Britten of althans een Brits bedrijf nou ja een pot nat.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:18 schreef Marrije het volgende:
[..]
de amerikanen hebben zeker die laatste ping aangeleverd![]()
Laatste keer dat ik keek was dit een nieuwstopic hoor.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:19 schreef eight het volgende:
[..]
Natuurlijk, dat mag altijd.
Maar wees eerlijk, een voorspelling van users hoort toch gewoon thuis in een speculatietopic?Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.![]()
quote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:51 schreef DaKKiE1984 het volgende:
Welke klapjosti heeft dit bedacht dan, jezus de tering. Zit hier met plaatsvervangende schaamte die OP door te lezen. Gatverdamme, pure aids in dit topic.
Een moraalridder die met aids scheldt is ook niet echt je van het he"You can call me Susan if it makes you happy"![]()
ik kan nu dat cnn filmpje ff niet checken maar volgens mij zeiden ze dat daar, dat er een gat was ivm radar, vandaarquote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:19 schreef niels0 het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Primaire Surveillance Radar kan niets identificeren, alleen objecten waarnemen. Het signaal via de Inmarsat heeft wel een unieke code. Dat de IOR satelliet ping return op het zuidelijk halfrond overlapt in het gebied van de POR heeft met inclined orbits te maken.![]()
Begint steeds meer op KLB te lijken hier. Zullen we verder gaan over het vliegtuig?
Ontopic: WAAR IS HET VLIEGTUIG???![]()
![]()
Was dat deel 1?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:20 schreef Rezania het volgende:
[..]
Laatste keer dat ik keek was dit een nieuwstopic hoor.Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.![]()
Ja, je hebt gelijkquote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:23 schreef PicoMMP het volgende:
Begint steeds meer op KLB te lijken hier. Zullen we verder gaan over het vliegtuig?
Ontopic: WAAR IS HET VLIEGTUIG???Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.![]()
Geen ideequote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:23 schreef PicoMMP het volgende:
Ontopic: WAAR IS HET VLIEGTUIG???
"You can call me Susan if it makes you happy"![]()
Het is wel de reden waarom de cnn-expert dat gebied uitsluit: "That's gone, because there's radars in there"quote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:19 schreef niels0 het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Primaire Surveillance Radar kan niets identificeren, alleen objecten waarnemen. Het signaal via de Inmarsat heeft wel een unieke code. Dat de IOR satelliet ping return op het zuidelijk halfrond overlapt in het gebied van de POR heeft met inclined orbits te maken.No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Vis een optie?![]()
Held, mijn dank is groot!quote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:19 schreef niels0 het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Primaire Surveillance Radar kan niets identificeren, alleen objecten waarnemen. Het signaal via de Inmarsat heeft wel een unieke code. Dat de IOR satelliet ping return op het zuidelijk halfrond overlapt in het gebied van de POR heeft met inclined orbits te maken.Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
Blijkbaar verschillen de interpretaties. Op dit kaartje wordt aangegeven dat het met het bereik op maximale- en minimale snelheid heeft te maken. Al lijkt me dat je dan wel de aanname doet dat het toestel in een rechte lijn vliegt, dat bereik op minimale snelheid is dus niet van toepassing als hij een paar cirkels heeft gemaakt.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:29 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Het is wel de reden waarom de cnn-expert dat gebied uitsluit: "That's gone, because there's radars in there"![]()
![]()
Dat moet die CNN man zelf weten. In China hebben ze ook radar, toch wordt dat gebied niet uitgesloten. Nee echt. Zou toch een beetje te toevallig zijn dat de 2 satellieten aan de kant van het noordelijk halfrond wel perfect aansluiten. Die overlap heeft met het wobbling effect, oftewel inclined orbit te maken. Ik werk dagelijks met satelliet-systemen voor communicatie en televisie op zeeschepen, het is een bekend fenomeen.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:29 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Het is wel de reden waarom de cnn-expert dat gebied uitsluit: "That's gone, because there's radars in there"![]()
Die radar reikt helemaal niet zo ver ivm terrain masking.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:38 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Blijkbaar verschillen de interpretaties. Op dit kaartje wordt aangegeven dat het met het bereik op maximale- en minimale snelheid heeft te maken. Al lijkt me dat je dan wel de aanname doet dat het toestel in een rechte lijn vliegt, dat bereik op minimale snelheid is dus niet van toepassing als hij een paar cirkels heeft gemaakt.
[ afbeelding ]![]()
Duidelijk plaatje, alleen snap ik die minimum cirkel niet, als hij rondjes heeft gevlogen kan hij toch ook daarbinnen hebben gezeten?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:38 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Blijkbaar verschillen de interpretaties. Op dit kaartje wordt aangegeven dat het met het bereik op maximale- en minimale snelheid heeft te maken. Al lijkt me dat je dan wel de aanname doet dat het toestel in een rechte lijn vliegt, dat bereik op minimale snelheid is dus niet van toepassing als hij een paar cirkels heeft gemaakt.
[ afbeelding ]Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Dat staat er toch? Range at minimum speed. Dus verder zou hij dan niet kunnen komen.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:52 schreef Uccie het volgende:
[..]
Duidelijk plaatje, alleen snap ik die minimum cirkel niet, als hij rondjes heeft gevlogen kan hij toch ook daarbinnen hebben gezeten?![]()
Maar we weten z'n snelheid niet. Dus we weten niet of hij op minimale snelheid heeft gevlogen en of hij in een rechte lijn heeft gevlogen. Het "uitsluiten" van de kleine cirkel is dus zinloos.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:54 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Dat staat er toch? Range at minimum speed. Dus verder zou hij dan niet kunnen komen.No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Vis een optie?![]()
Een zoekgebied van de Mongoolse steppe tot de regenwouden in Papua Nieuw Guineaquote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:38 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
[ afbeelding ]dat kan nog wel ff duren
"You can call me Susan if it makes you happy"![]()
Wie sluit die kleine cirkel uit dan?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:56 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Maar we weten z'n snelheid niet. Dus we weten niet of hij op minimale snelheid heeft gevlogen en of hij in een rechte lijn heeft gevlogen. Het "uitsluiten" van de kleine cirkel is dus zinloos.![]()
ongeveer alle kaarten sluiten die kleine cirkel uit. De reden die ze er voor geven verschilt alleen nogal.
Persoonlijk vind ik nog steeds de dubbele-satelliet uitleg het meest logisch en waarschijnlijk klinken, zeker met de toevoeging van niels0.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:19 schreef niels0 het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Primaire Surveillance Radar kan niets identificeren, alleen objecten waarnemen. Het signaal via de Inmarsat heeft wel een unieke code. Dat de IOR satelliet ping return op het zuidelijk halfrond overlapt in het gebied van de POR heeft met inclined orbits te maken.Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
Heel simpel, zijn range at minimum speed is Kuala Lumpur Airportquote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:54 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Dat staat er toch? Range at minimum speed. Dus verder zou hij dan niet kunnen komen.en alles daarbuiten is theoretisch mogelijk.
Niemand expliciet, maar het is wel verwarrende en overbodige info.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:58 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Wie sluit die kleine cirkel uit dan?No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Vis een optie?![]()
maar aan de rechterkant van de rode lijnen kan het niet zijn volgens de cnn man omdat de satelliet het daar niet gezien kan hebben:quote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:38 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
[ afbeelding ]![]()
![]()
Linkerkant bedoel je?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 19:01 schreef Marrije het volgende:
[..]
maar aan de rechterkant van de rode lijnen kan het niet zijn volgens de cnn man omdat de satelliet het daar niet gezien kan hebben:
[ afbeelding ]![]()
ja nee sorry verwarrend zo, ik bedoelde de rechterkant van de lijnen van het plaatje dat ik quotequote:
[ Bericht 2% gewijzigd door Marrije op 18-03-2014 19:39:34 ]![]()
ook de rechterkant kan (in principe) niet omdat de ping-pong dan korter geduurd zou hebben.Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
Die range is niet de range van de radar, maar die van het vliegtuig.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:44 schreef niels0 het volgende:
[..]
Die radar reikt helemaal niet zo ver ivm terrain masking.
Verder lijkt me het zoals eerder gezegd geen verklaring waarom er een deel mist van de arc, omdat ze er hier vanuit gaan dat het toestel een rechte lijn heeft gevlogen, wat niet zo hoeft te zijn.![]()
Volgens mij is dit het kaartje wat officieel is vrijgegeven door de Maleisische onderzoekers. Daar staat ook geen verklaring bij voor het missende gedeelte van de arc:quote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:59 schreef oompaloompa het volgende:
ongeveer alle kaarten sluiten die kleine cirkel uit. De reden die ze er voor geven verschilt alleen nogal.
Persoonlijk vind ik nog steeds de dubbele-satelliet uitleg het meest logisch en waarschijnlijk klinken, zeker met de toevoeging van niels0.
[..]![]()
![]()
Understanding ‘satellite pings’ – Tim FarrarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit is eigenlijk wel de duidelijkste uitleg die ik zo even kan vinden. Het gaat vooral om het dik gedrukte gedeelte.
Die militaire radar van de maleisiërs reikt echt geen 1000 mijl.
1) Terrain mask
2) De meest ge-avanceerde very long range radars houden op bij maximaal 300 mijl![]()
post je speculatie liefst met kaartje.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 19:42 schreef Pleun2011 het volgende:
Hoe kan ik meedoen met die prijsvraag?
Neergestort in zeequote:Op dinsdag 18 maart 2014 19:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
post je speculatie liefst met kaartje.![]()
![]()
"based on satellite data" dus ook dat wijst op die dubbele satelliet uitlegquote:Op dinsdag 18 maart 2014 19:40 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Volgens mij is dit het kaartje wat officieel is vrijgegeven door de Maleisische onderzoekers. Daar staat ook geen verklaring bij voor het missende gedeelte van de arc:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 18 maart 2014 19:43 schreef niels0 het volgende:
Understanding ‘satellite pings’ – Tim FarrarKey point 7, helemaal onderaan is ook wel belangrijk. Het bepalen van de precieze afstand op basis van de ping-pong tijd is niet erg nauwkeurigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit is eigenlijk wel de duidelijkste uitleg die ik zo even kan vinden. Het gaat vooral om het dik gedrukte gedeelte.
1) Terrain mask
2) De meest ge-avanceerde very long range radars houden op bij maximaal 300 mijlWie dit leest is gek![]()
Ja, Chinese 'nabestaanden' omdat ze totaal geen informatie krijgen.quote:Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Inderdaad, het is ook niet voor dat doel ontworpen.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 19:51 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Key point 7, helemaal onderaan is ook wel belangrijk. Het bepalen van de precieze afstand op basis van de ping-pong tijd is niet erg nauwkeurig![]()
quote:Op dinsdag 18 maart 2014 19:43 schreef niels0 het volgende:
Understanding ‘satellite pings’ – Tim FarrarDank, super helder geschreven. Ook fijn dat er eindelijk iemand iets zegt over de nauwkeurigheid, 100 km is nog best ruim, terwijl die rode lijnen getekend zijn alsof ze supernauwkeurig zijn en ruis geen rol speelt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit is eigenlijk wel de duidelijkste uitleg die ik zo even kan vinden. Het gaat vooral om het dik gedrukte gedeelte.
1) Terrain mask
2) De meest ge-avanceerde very long range radars houden op bij maximaal 300 mijlOp dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
Hoe maak ik zo'n kaartje? ben geen digibeet maar dit weet ik even nietquote:Op dinsdag 18 maart 2014 19:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
post je speculatie liefst met kaartje.![]()
![]()
Uit die tekst begrijp ik dat een ping geïnitieerd wordt door de satteliet, en er een antwoord op komt van de terminal. Als de ene satteliet initieert, dan kan het zijn dat de andere satelliet daar naar luistert en het registreert.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 19:59 schreef Nieuwschierig het volgende:
[ afbeelding ]
Zo te zien valt het gedeelte dat ontbreekt tussen de bekende rode lijnen aardig precies samen met de grens van het bereik dat de satelliet er naast van de aarde kan zien.
Tussen de bogen had die ping ook door sat nr 2 gehoord moeten worden'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'![]()
Ik heb een bestaand plaatje met paint bewerktquote:Op dinsdag 18 maart 2014 20:02 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Hoe maak ik zo'n kaartje? ben geen digibeet maar dit weet ik even niet
Ongeveer wel ja, maar het heeft niets te maken met de schijdingslijn tussen de donker- en lichtblauwe achtergrond. Die donkerblauwe achtergrond geeft namelijk het dekkingsgebied weer van andere Inmarsat-services. Info hier.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 20:09 schreef Marrije het volgende:
En als ik die zuidelijke rode lijn in dat kaartje zet dan komt ie dus daar?
[ afbeelding ]![]()
Ja, en de noordelijke net zoquote:Op dinsdag 18 maart 2014 20:09 schreef Marrije het volgende:
En als ik die zuidelijke rode lijn in dat kaartje zet dan komt ie dus daar?
[ afbeelding ]
En de andere uiteindes, helemaal noord en helemaal zuid worden begrensd door de brandstofvoorraad.Wie dit leest is gek
Forum Opties Forumhop: Hop naar: