ze doen het liever zelf?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:26 schreef Drebbelman het volgende:
Indonesië heeft er geen zin meer in:
[..]
http://www.bbc.com/news/world-asia-26629937
Wat een puinhoop is het toch in die regioquote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:26 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Zoekvliegtuigen mogen niet door het luchtruim van Indonesië
[..]
Maar ze hebben wel lekker eten, mooie stranden en een lekker warm klimaatje.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:31 schreef eight het volgende:
[..]
Wat een puinhoop is het toch in die regio
Zegt Inmarsat dat zelf ook? Het lijkt me dat ze dit kunnen corrigeren met data van vliegtuigen in dezelfde regio en rond hetzelfde tijdstip waarvan de lokatie wel bekend was.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:57 schreef Kowloon het volgende:
Aannemende dat de meting correct is. Atmosferische omstandigheden kunnen echter de nauwkeurigheid daarvan beïnvloeden.
quote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:34 schreef Rezania het volgende:
De tering, zijn jullie nou echt aan het wedden over het lot van dat vliegtuig?_!
Ik dacht dat dit NWS was, geen ONZ.
Er staat een prijs tegenover, is dus gewoon wedden.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:37 schreef Marrije het volgende:
[..]ik begrijp je punt wel
ik zie het niet als wedden, maar wilde wel op een plaatje aangeven waar ik denk dat het vliegtuig is
Ik zie nu pas dat er een "prijs" aan verbonden is.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:37 schreef Marrije het volgende:
[..]ik begrijp je punt wel
ik zie het niet als wedden, maar wilde wel op een plaatje aangeven waar ik denk dat het vliegtuig is
Doe je toch niet mee? De "wedstrijd" is voor hen die het wél een leuk idee vinden. Wat is je probleem toch jongen?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:38 schreef Rezania het volgende:
[..]
Er staat een prijs tegenover, is dus gewoon wedden.
maar die prijs hoef ik niet, was ook niet serieus bedoeld dacht ikquote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:38 schreef Rezania het volgende:
[..]
Er staat een prijs tegenover, is dus gewoon wedden.
Dat het moralistisch verwerpelijk is dat je gaat wedden over het lot van mensen ter vermaak.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Doe je toch niet mee? De "wedstrijd" is voor hen die het wél een leuk idee vinden. Wat is je probleem toch jongen?
nou als er om geld gewed zou worden zou ik dat ook wel apart vinden en om een echte prijs ook maar dat is er ook niet echt dacht ikquote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Doe je toch niet mee? De "wedstrijd" is voor hen die het wél een leuk idee vinden. Wat is je probleem toch jongen?
Het is alleen een weddenschap als alle partijen kunnen verliezen.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:34 schreef Rezania het volgende:
De tering, zijn jullie nou echt aan het wedden over het lot van dat vliegtuig?_!
Mijn oma is overleden aan teringquote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:34 schreef Rezania het volgende:
Die roze radar zegt niet heel veel. Valt bijna geheel buiten zoekgebied.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:24 schreef Marrije het volgende:
[..]
Op deze (hierboven) staat de roze helemaal aan de linkerkant van indonesie, op die andere staat ie halverwege indonesie (hieronder).
[ afbeelding ]
technisch gezien zou die roze cirkel en de rode lijn niet moeten overlappen aangezien de verklaring voor het gat in het midden van de rode lijn was dat dat de plaatsen waren waar meer dan 1 satelliet hem herkend zou hebben.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:46 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Die roze radar zegt niet heel veel. Valt bijna geheel buiten zoekgebied.
[ afbeelding ]
Dat vindt jij "moralistisch (ik neem aan dat je "moreel" bedoelt) verwerpelijk", ja. mag je vinden, doe je niet mee.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:42 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dat het moralistisch verwerpelijk is dat je gaat wedden over het lot van mensen ter vermaak.Ga je schamen man.
Sure. Wat heb jij bijgedragen eraan?quote:Sowieso is die OP een sensatiecircus waar SBS nog een puntje aan kan zuigen.
Net als vele duizenden anderen. Zeuren om een weddenschap die niet eens een weddenschap is, en tegelijkertijd gewoon de nagedachtenis van al die mensen vertrappen. Hoe enorm ongevoelig.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:45 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Mijn oma is overleden aan tering
Maar wel bedankt voor de info!!quote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:46 schreef MrTorture het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dat gat hebben ze geslagen vanwege de vele primaire radars op de grond in dat gebied.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:47 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
technisch gezien zou die roze cirkel en de rode lijn niet moeten overlappen aangezien de verklaring voor het gat in het midden van de rode lijn was dat dat de plaatsen waren waar meer dan 1 satelliet hem herkend zou hebben.
mooi gedaanquote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:46 schreef MrTorture het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zie bovenaan OP. Is vandaag bijgehouden.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:52 schreef gelezwembroek het volgende:
Iemand korte samenvatting van wat er vandaag is gebeurd?
Dat had ik al gelezen, maar verder niets bijzonders dus?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:53 schreef eight het volgende:
[..]
Zie bovenaan OP. Is vandaag bijgehouden.
Nog zo'n fan. Doe je toch niet mee, niemand dwingt je.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:51 schreef DaKKiE1984 het volgende:
Serieus mensen? Prijsvragen? Prijzen?x10000000
Welke klapjosti heeft dit bedacht dan, jezus de tering. Zit hier met plaatsvervangende schaamte die OP door te lezen. Gatverdamme, pure aids in dit topic.
Volgens mij niet. Of je moet het interessant vinden dat Indonesië hun luchtruim heeft gesloten: NWS / Vlucht MH370 Malaysia Airlines - Nieuws- en speculatietopic #28quote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:55 schreef gelezwembroek het volgende:
[..]
Dat had ik al gelezen, maar verder niets bijzonders dus?
Dank!quote:
Oh dat gaat helemaal in tegen wat ik had gelezen. En nu ik aan het zoeken ben lijkt wat ik gelezen heb helemaal fout geweest te zijn...quote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:50 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Dat gat hebben ze geslagen vanwege de vele primaire radars op de grond in dat gebied.
idd max capaciteit 180.000 liter.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zag gisteren TWA800, een Boeing 747, die had 12,000 liter nodig van JFK naar Parijs. Ben geen expert, maar als jij gelijk hebt, is 50.000 liter nog onmogelijker.
Jepquote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:05 schreef Co_OL het volgende:
Is het nieuws van de Malediven al gepost hier?
De amerikanen 'helpen' ook iets te graag.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:11 schreef DeParo het volgende:
Maar kennelijk vloog het vliegtuig daarna naar het zuidoosten, ik heb het eerst voor complot aangehouden, maar dat Diego Garcia komt opeens akelig dicht in de buurt.
Nee, moralistisch. Ethisch.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat vindt jij "moralistisch (ik neem aan dat je "moreel" bedoelt) verwerpelijk", ja. mag je vinden, doe je niet mee.
Niks, kom hem wel elke keer tegen als ik Sherlock gebruik. Ik mag ook klagen over gaten in de wegen als ik fiets, dus ook over deze OP.quote:[..]
Sure. Wat heb jij bijgedragen eraan?
Het valt niet te rijmen met die ping, iedereen zoekt nu in die omgeving, maar dit is in bijna complete de tegenovergestelde richting.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:13 schreef niels0 het volgende:
[..]
De amerikanen 'helpen' ook iets te graag.
etnisch? ethisch?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:14 schreef Rezania het volgende:
[..]
Nee, moralistisch. Etnisch.
[..]
Niks, kom hem wel elke keer tegen als ik Sherlock gebruik. Ik mag ook klagen over gaten in de wegen als ik fiets, dus ook over deze OP.
de amerikanen hebben zeker die laatste ping aangeleverdquote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:14 schreef DeParo het volgende:
[..]
Het valt niet te rijmen met die ping, iedereen zoekt nu in die omgeving, maar dit is in bijna complete de tegenovergestelde richting.
Natuurlijk, dat mag altijd.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:14 schreef Rezania het volgende:
Niks, kom hem wel elke keer tegen als ik Sherlock gebruik. Ik mag ook klagen over gaten in de wegen als ik fiets, dus ook over deze OP.
Dat is niet waar. Primaire Surveillance Radar kan niets identificeren, alleen objecten waarnemen. Het signaal via de Inmarsat heeft wel een unieke code. Dat de IOR satelliet ping return op het zuidelijk halfrond overlapt in het gebied van de POR heeft met inclined orbits te maken.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:50 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Dat gat hebben ze geslagen vanwege de vele primaire radars op de grond in dat gebied.
Schelden met aidsquote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nog zo'n fan. Doe je toch niet mee, niemand dwingt je.
Je schamen voor andermans idee maar wel.met aids beginnen te schelden. Erg "volwassen".
De Britten of althans een Brits bedrijf nou ja een pot nat.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:18 schreef Marrije het volgende:
[..]
de amerikanen hebben zeker die laatste ping aangeleverd
Laatste keer dat ik keek was dit een nieuwstopic hoor.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:19 schreef eight het volgende:
[..]
Natuurlijk, dat mag altijd.
Maar wees eerlijk, een voorspelling van users hoort toch gewoon thuis in een speculatietopic?
quote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:51 schreef DaKKiE1984 het volgende:
Serieus mensen? Prijsvragen? Prijzen?x10000000
Welke klapjosti heeft dit bedacht dan, jezus de tering. Zit hier met plaatsvervangende schaamte die OP door te lezen. Gatverdamme, pure aids in dit topic.
ik kan nu dat cnn filmpje ff niet checken maar volgens mij zeiden ze dat daar, dat er een gat was ivm radar, vandaarquote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:19 schreef niels0 het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Primaire Surveillance Radar kan niets identificeren, alleen objecten waarnemen. Het signaal via de Inmarsat heeft wel een unieke code. Dat de IOR satelliet ping return op het zuidelijk halfrond overlapt in het gebied van de POR heeft met inclined orbits te maken.
Was dat deel 1?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:20 schreef Rezania het volgende:
[..]
Laatste keer dat ik keek was dit een nieuwstopic hoor.
Ja, je hebt gelijkquote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:23 schreef PicoMMP het volgende:
Begint steeds meer op KLB te lijken hier. Zullen we verder gaan over het vliegtuig?
Ontopic: WAAR IS HET VLIEGTUIG???
Geen ideequote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:23 schreef PicoMMP het volgende:
Begint steeds meer op KLB te lijken hier. Zullen we verder gaan over het vliegtuig?
Ontopic: WAAR IS HET VLIEGTUIG???
Het is wel de reden waarom de cnn-expert dat gebied uitsluit: "That's gone, because there's radars in there"quote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:19 schreef niels0 het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Primaire Surveillance Radar kan niets identificeren, alleen objecten waarnemen. Het signaal via de Inmarsat heeft wel een unieke code. Dat de IOR satelliet ping return op het zuidelijk halfrond overlapt in het gebied van de POR heeft met inclined orbits te maken.
Held, mijn dank is groot!quote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:19 schreef niels0 het volgende:
[..]
Blijkbaar verschillen de interpretaties. Op dit kaartje wordt aangegeven dat het met het bereik op maximale- en minimale snelheid heeft te maken. Al lijkt me dat je dan wel de aanname doet dat het toestel in een rechte lijn vliegt, dat bereik op minimale snelheid is dus niet van toepassing als hij een paar cirkels heeft gemaakt.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:29 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Het is wel de reden waarom de cnn-expert dat gebied uitsluit: "That's gone, because there's radars in there"
Dat moet die CNN man zelf weten. In China hebben ze ook radar, toch wordt dat gebied niet uitgesloten. Nee echt. Zou toch een beetje te toevallig zijn dat de 2 satellieten aan de kant van het noordelijk halfrond wel perfect aansluiten. Die overlap heeft met het wobbling effect, oftewel inclined orbit te maken. Ik werk dagelijks met satelliet-systemen voor communicatie en televisie op zeeschepen, het is een bekend fenomeen.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:29 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Het is wel de reden waarom de cnn-expert dat gebied uitsluit: "That's gone, because there's radars in there"
Die radar reikt helemaal niet zo ver ivm terrain masking.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:38 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Blijkbaar verschillen de interpretaties. Op dit kaartje wordt aangegeven dat het met het bereik op maximale- en minimale snelheid heeft te maken. Al lijkt me dat je dan wel de aanname doet dat het toestel in een rechte lijn vliegt, dat bereik op minimale snelheid is dus niet van toepassing als hij een paar cirkels heeft gemaakt.
[ afbeelding ]
Duidelijk plaatje, alleen snap ik die minimum cirkel niet, als hij rondjes heeft gevlogen kan hij toch ook daarbinnen hebben gezeten?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:38 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Blijkbaar verschillen de interpretaties. Op dit kaartje wordt aangegeven dat het met het bereik op maximale- en minimale snelheid heeft te maken. Al lijkt me dat je dan wel de aanname doet dat het toestel in een rechte lijn vliegt, dat bereik op minimale snelheid is dus niet van toepassing als hij een paar cirkels heeft gemaakt.
[ afbeelding ]
Dat staat er toch? Range at minimum speed. Dus verder zou hij dan niet kunnen komen.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:52 schreef Uccie het volgende:
[..]
Duidelijk plaatje, alleen snap ik die minimum cirkel niet, als hij rondjes heeft gevlogen kan hij toch ook daarbinnen hebben gezeten?
Maar we weten z'n snelheid niet. Dus we weten niet of hij op minimale snelheid heeft gevlogen en of hij in een rechte lijn heeft gevlogen. Het "uitsluiten" van de kleine cirkel is dus zinloos.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:54 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Dat staat er toch? Range at minimum speed. Dus verder zou hij dan niet kunnen komen.
Een zoekgebied van de Mongoolse steppe tot de regenwouden in Papua Nieuw Guineaquote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:38 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wie sluit die kleine cirkel uit dan?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:56 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Maar we weten z'n snelheid niet. Dus we weten niet of hij op minimale snelheid heeft gevlogen en of hij in een rechte lijn heeft gevlogen. Het "uitsluiten" van de kleine cirkel is dus zinloos.
quote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:19 schreef niels0 het volgende:
[..]
Heel simpel, zijn range at minimum speed is Kuala Lumpur Airportquote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:54 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Dat staat er toch? Range at minimum speed. Dus verder zou hij dan niet kunnen komen.
Niemand expliciet, maar het is wel verwarrende en overbodige info.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:58 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Wie sluit die kleine cirkel uit dan?
maar aan de rechterkant van de rode lijnen kan het niet zijn volgens de cnn man omdat de satelliet het daar niet gezien kan hebben:quote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:38 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Linkerkant bedoel je?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 19:01 schreef Marrije het volgende:
[..]
maar aan de rechterkant van de rode lijnen kan het niet zijn volgens de cnn man omdat de satelliet het daar niet gezien kan hebben:
[ afbeelding ]
ja nee sorry verwarrend zo, ik bedoelde de rechterkant van de lijnen van het plaatje dat ik quotequote:
Die range is niet de range van de radar, maar die van het vliegtuig.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:44 schreef niels0 het volgende:
[..]
Die radar reikt helemaal niet zo ver ivm terrain masking.
Volgens mij is dit het kaartje wat officieel is vrijgegeven door de Maleisische onderzoekers. Daar staat ook geen verklaring bij voor het missende gedeelte van de arc:quote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:59 schreef oompaloompa het volgende:
ongeveer alle kaarten sluiten die kleine cirkel uit. De reden die ze er voor geven verschilt alleen nogal.
Persoonlijk vind ik nog steeds de dubbele-satelliet uitleg het meest logisch en waarschijnlijk klinken, zeker met de toevoeging van niels0.
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit is eigenlijk wel de duidelijkste uitleg die ik zo even kan vinden. Het gaat vooral om het dik gedrukte gedeelte.
Die militaire radar van de maleisiërs reikt echt geen 1000 mijl.
1) Terrain mask
2) De meest ge-avanceerde very long range radars houden op bij maximaal 300 mijl
post je speculatie liefst met kaartje.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 19:42 schreef Pleun2011 het volgende:
Hoe kan ik meedoen met die prijsvraag?
Neergestort in zeequote:Op dinsdag 18 maart 2014 19:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
post je speculatie liefst met kaartje.
"based on satellite data" dus ook dat wijst op die dubbele satelliet uitlegquote:Op dinsdag 18 maart 2014 19:40 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Volgens mij is dit het kaartje wat officieel is vrijgegeven door de Maleisische onderzoekers. Daar staat ook geen verklaring bij voor het missende gedeelte van de arc:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 18 maart 2014 19:43 schreef niels0 het volgende:
Understanding ‘satellite pings’ – Tim FarrarKey point 7, helemaal onderaan is ook wel belangrijk. Het bepalen van de precieze afstand op basis van de ping-pong tijd is niet erg nauwkeurigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit is eigenlijk wel de duidelijkste uitleg die ik zo even kan vinden. Het gaat vooral om het dik gedrukte gedeelte.
1) Terrain mask
2) De meest ge-avanceerde very long range radars houden op bij maximaal 300 mijlWie dit leest is gek
Ja, Chinese 'nabestaanden' omdat ze totaal geen informatie krijgen.quote:
Inderdaad, het is ook niet voor dat doel ontworpen.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 19:51 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Key point 7, helemaal onderaan is ook wel belangrijk. Het bepalen van de precieze afstand op basis van de ping-pong tijd is niet erg nauwkeurig
quote:Op dinsdag 18 maart 2014 19:43 schreef niels0 het volgende:
Understanding ‘satellite pings’ – Tim FarrarDank, super helder geschreven. Ook fijn dat er eindelijk iemand iets zegt over de nauwkeurigheid, 100 km is nog best ruim, terwijl die rode lijnen getekend zijn alsof ze supernauwkeurig zijn en ruis geen rol speelt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit is eigenlijk wel de duidelijkste uitleg die ik zo even kan vinden. Het gaat vooral om het dik gedrukte gedeelte.
1) Terrain mask
2) De meest ge-avanceerde very long range radars houden op bij maximaal 300 mijlOp dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
Hoe maak ik zo'n kaartje? ben geen digibeet maar dit weet ik even nietquote:Op dinsdag 18 maart 2014 19:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
post je speculatie liefst met kaartje.
Uit die tekst begrijp ik dat een ping geïnitieerd wordt door de satteliet, en er een antwoord op komt van de terminal. Als de ene satteliet initieert, dan kan het zijn dat de andere satelliet daar naar luistert en het registreert.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 19:59 schreef Nieuwschierig het volgende:
[ afbeelding ]
Zo te zien valt het gedeelte dat ontbreekt tussen de bekende rode lijnen aardig precies samen met de grens van het bereik dat de satelliet er naast van de aarde kan zien.
Tussen de bogen had die ping ook door sat nr 2 gehoord moeten worden
Ik heb een bestaand plaatje met paint bewerktquote:Op dinsdag 18 maart 2014 20:02 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Hoe maak ik zo'n kaartje? ben geen digibeet maar dit weet ik even niet
Ongeveer wel ja, maar het heeft niets te maken met de schijdingslijn tussen de donker- en lichtblauwe achtergrond. Die donkerblauwe achtergrond geeft namelijk het dekkingsgebied weer van andere Inmarsat-services. Info hier.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 20:09 schreef Marrije het volgende:
En als ik die zuidelijke rode lijn in dat kaartje zet dan komt ie dus daar?
[ afbeelding ]
Ja, en de noordelijke net zoquote:Op dinsdag 18 maart 2014 20:09 schreef Marrije het volgende:
En als ik die zuidelijke rode lijn in dat kaartje zet dan komt ie dus daar?
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |