Is er daar niet een jetstream alleen als het vliegtuig zo laag vloog zou hij die niet gepakt hebben.quote:
Even de tijdsmomenten doorgronden... want 8.15 uur op de cirkel was misschien 04.15 uur in Malediven... dan heb je dus 4 uur de tijd gehad en dan wordt het wel degelijk mogelijk...quote:
Straalstroom loopt eerder op 50 graden NB en ZB. Bovendien loopt de straalstroom west > oost.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:08 schreef hamkaasburger het volgende:
[..]
Is er daar niet een jetstream alleen als het vliegtuig zo laag vloog zou hij die niet gepakt hebben.
Maar kan zo'n afstand überhaupt gehaald worden?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:08 schreef hamkaasburger het volgende:
[..]
Is er daar niet een jetstream alleen als het vliegtuig zo laag vloog zou hij die niet gepakt hebben.
niels0, is dit het bereik van de Inmarsat satellieten?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 07:27 schreef niels0 het volgende:
[..]
Dacht ik ook al gelijk.
Trouwens. Exacte positie van de Inmarsat IOR (Indian Ocean Region) is 0 graden noorderbreedte - 64 graden oosterlengte.
Ik ben namelijk benieuwd waar die bogen boven Afrika langsgaan.
[ afbeelding ]
[..]
Via ACARS.
dat hangt van het seizoen af maar is een van de sleutelpunten die niet zijn langsgekomen in al die "wetenschappelijke"quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:10 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Straalstroom loopt eerder op 50 graden NB en ZB. Bovendien loopt de straalstroom west > oost.
Vandaar mijn kleine edit als ze ergens gestopt zijn om bij te tanken hoelang zou dat duren want met volle tanks kan je er weer vol tegenaan en hoef je niet op te letten op je bereikquote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:11 schreef Uccie het volgende:
[..]
Maar kan zo'n afstand überhaupt gehaald worden?
Hij heeft 7u gevlogen op 900 km/u?
Dat is maar 6.300 km
Ja joh, even ongezien een 777 voltanken, hoe krijg je dat voor elkaar?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:14 schreef hamkaasburger het volgende:
[..]
Vandaar mijn kleine edit als ze ergens gestopt zijn om bij te tanken hoelang zou dat duren want met volle tanks kan je er weer vol tegenaan en hoef je niet op te letten op je bereik
Dat zat ik me nu dus ook af te vragen. Ontvangen die mensen daar geen nieuws ofzo?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:16 schreef Drebbelman het volgende:
Waarom zou je zo lang wachten met melden dat je zo'n jet laag over hebt zien vliegen. Het domineert het nieuws pas tien dagen.
Misschien dat ze lering hebben getrokken uit die reactie van Thailand en komen ze er nu achter dat ze iedereen eerst persoonlijk moeten vragen of ze een vliegtuig gezien hebben. Kan nog wel even duren dan, voor ze iedereen gehad hebben.
Effe opgezocht het duurt 21 minuten als het goed gepland is zouden ze hem op een verlaten luchthaven kunnen landen voltanken en dan weer opstijgen zo te zien is het vliegtuig goed gepland vermist dus waarom zou het niet kunnen.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:16 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja joh, even ongezien een 777 voltanken, hoe krijg je dat voor elkaar?
21 minuten met de juiste druk ja. Maar waar haal jij ongezien 12.000 liter kerosine?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:19 schreef hamkaasburger het volgende:
[..]
Effe opgezocht het duurt 21 minuten als het goed gepland is zouden ze hem op een verlaten luchthaven kunnen landen voltanken en dan weer opstijgen zo te zien is het vliegtuig goed gepland vermist dus waarom zou het niet kunnen.
Volgens mij verandert de positie van de straalstroom nauwelijks gedurende het jaar maar wisselt alleen de kracht er van (wat weer samenhangt met het temperatuurverschil tussen pool en sub-tropen, en dat hangt dan weer af van het seizoen) en de mate van meandering.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
dat hangt van het seizoen af maar is een van de sleutelpunten die niet zijn langsgekomen in al die "wetenschappelijke"analyses van CNN.
De OP toont de gemiddelde situatie in juli en januari. als jij een kaartje voor 8 maart kan vinden; heeel graag!
Kowloon, kijk die plaatjes even na. Die intertropical convergence zone verandert gedurende het jaar.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:21 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Volgens mij verandert de positie van de straalstroom nauwelijks gedurende het jaar maar wisselt alleen de kracht er van (wat weer samenhangt met het temperatuurverschil tussen pool en sub-tropen) en de mate van meandering.
Zeker nooit airplane repo gezien....quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
21 minuten met de juiste druk ja. Maar waar haal jij ongezien 12.000 liter kerosine?
In sommige landen kan je jetfuel kopen en als ik me goed herriner had ik ergens gelezen dat de piloot zelf ook een klein vliegtuigje had. Waarom zou hij dan niet elke keer kleine hoeveelheid gekocht hebben en ergens opgeslagen hebbenquote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
21 minuten met de juiste druk ja. Maar waar haal jij ongezien 12.000 liter kerosine?
Niet gezien nee.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:23 schreef aegir_de_viking het volgende:
[..]
Zeker nooit airplane repo gezien....
Gewoon ff slotje doorknippen en voltanken....
Ja dat klopt. Als 'ie alleen opgevangen zou zijn door de Inmarsat Indian Ocean Region en niet door die van de Atlantic Ocean Region East of de Pacific Ocean Region moet 'ie ook exclusief in dat gebied hebben gezeten.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:11 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
niels0, is dit het bereik van de Inmarsat satellieten?
Als hij alleen door de paarse satelliet is gepingd dan zou het gedeelte van de cirkel waar hij gepingd is toch veel kleiner moeten zijn? Voor de kust van Australië zou hij ook door de roze satelliet gepingd moeten zijn (en dus zou het mogelijk zijn om tot twee exacte locaties te komen).
Ten westen van India zou hij bovendien alweer snel door de gele satelliet opgepikt moeten worden.
Ben erg benieuwd naar de informatie die ze achterhouden momenteel.
Somaliequote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:35 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik zei van de week al dat Afrika zo maar een optie zou kunnen zijn als je koers door trekt en die bogen een cirkel konden zijn. Maar dat was niet zo volgens iemand hier.
quote:Missing Malaysian Plane
At the start of the first hour, remote viewing teacher Major Ed Dames shared a map which he believes shows the location of the missing Malaysian jet. He suggested that the airliner's pilot, Zaharie Ahmad Shah, committed an act of piracy, planning to take the jet to Somalia. He ended up struggling with the co-pilot, and the plane was inadvertently downed after it went through a rapid uncontrolled decompression, said Dames.
Obv het CNN filmpje is het alleen Indian Ocean.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:25 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ja dat klopt. Als 'ie alleen opgevangen zou zijn door de Inmarsat Indian Ocean Region en niet door die van de Atlantic Ocean Region East of de Pacific Ocean Region moet 'ie ook exclusief in dat gebied hebben gezeten.
lijkt me nogal onhandig om een opslag x-honderd kilometers verderop te huren en daar elke keer heen te vliegen om je fuel te storen, zou ook nogal opvallen.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:25 schreef hamkaasburger het volgende:
[..]
In sommige landen kan je jetfuel kopen en als ik me goed herriner had ik ergens gelezen dat de piloot zelf ook een klein vliegtuigje had. Waarom zou hij dan niet elke keer kleine hoeveelheid gekocht hebben en ergens opgeslagen hebben
Die rode bogen lopen op dit kaartje dus eigenlijk tussen de gele en de roze lijnen binnen het donkerblauwe gebied.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:29 schreef Uccie het volgende:
[..]
Obv het CNN filmpje is het alleen Indian Ocean.
Maar dan zou je pacific ook weg moeten strepen en blijft Pakistan Himalaya stukje of oceaan over.
Malaysian Airlines. Even helemaal weg.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:32 schreef PicoMMP het volgende:
De veelgebruikte slogan van reisbureaus "Even helemaal weg..." heeft nu wel een andere betekenis gekregen.
Maar dat is heel wat anders dan de straalstroom.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Kowloon, kijk die plaatjes even na. Die intertropical convergence zone verandert gedurende het jaar.
Ik ging er vanuit dat de ping van de blauwe is.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:31 schreef niels0 het volgende:
[..]
Die rode bogen lopen op dit kaartje dus eigenlijk tussen de gele en de roze lijnen binnen het donkerblauwe gebied.
[ afbeelding ]
Daar heb je gelijk in dan zou jet ergens op het vasteland geweest zijn op het moment dat vliegtuig in noordelijke richting naar Myanmar vloog daar geland en daarna op volle snelheid naar maladives om daar kleine kruimels achter te laten en dan weer hele andere koers om mensen op dwaalspoor te zettenquote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:29 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
lijkt me nogal onhandig om een opslag x-honderd kilometers verderop te huren en daar elke keer heen te vliegen om je fuel te storen, zou ook nogal opvallen.
Je kunt uitgaan van 1.5-2 uur meer brandstof dan minimaal nodig is.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:37 schreef greatgonzo het volgende:
ik zie al die verre mogelijke bestemmingen, maar ik neem aan dat er precies genoeg kerosine in zit om nét in Peking aan te komen?
Brandstof is gewicht, en hoe meer je bij je hebt, hoe minder zuinig je vliegt toch.
Dus uit mijn lekenoogpunt zou ik de straal niet verder tekenen dan de afstand naar Peking.
[ afbeelding ]
Nee het klopt wat je zegt. Trek een cirkel met als middelpunt die blauwe satelliet en onderbreek die cirkel waar 'ie in het gele en roze gebied komt. En dan krijg je die rode bogen zoals op dat plaatje van die nieuwsbron.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:36 schreef Uccie het volgende:
[..]
Ik ging er vanuit dat de ping van de blauwe is.
Dus als de gele en roze niets opgepikt hebben dan kun je dat gebied toch uitsluiten, of denk ik nu te simpel.
en hoever vlieg je daar mee?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:38 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Je kunt uitgaan van 1.5-2 uur meer brandstof dan minimaal nodig is.
Volgens google vliegt een 777 ongeveer 900 km/uquote:
1,5 á 2 x 900 kmquote:
je kan op hotelspecials.nl ook een secret hotel boeken, maar dit gaat net weer een stapje verder...quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:33 schreef niels0 het volgende:
[..]
Malaysian Airlines. Even helemaal weg.
bij de persconferentie gisteren is verteld dat er voor 30 minuten extra brandstof aan boord wasquote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:38 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Je kunt uitgaan van 1.5-2 uur meer brandstof dan minimaal nodig is.
Nee, er is altijd als extra 30 minuten reserve plus ongeveer 45 minuten contingency fuel aan boord.. Contingency is dacht ik minimaal 3% van de enroute fuel.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:37 schreef greatgonzo het volgende:
ik zie al die verre mogelijke bestemmingen, maar ik neem aan dat er precies genoeg kerosine in zit om nét in Peking aan te komen?
Brandstof is gewicht, en hoe meer je bij je hebt, hoe minder zuinig je vliegt toch.
Dus uit mijn lekenoogpunt zou ik de straal niet verder tekenen dan de afstand naar Peking.
[ afbeelding ]
hmm dat is vreemd want dat zou een stuk minder zijn dan wat de meeste landen als wettelijk minimum eisen; minimaal genoeg om uit te wijken + 45 minuten extraquote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:41 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
bij de persconferentie gisteren is verteld dat er voor 30 minuten extra brandstof aan boord was
Nee, voor 30 minuten na de laatste ping.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:41 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
bij de persconferentie gisteren is verteld dat er voor 30 minuten extra brandstof aan boord was
Kazachstan zou net kunnen, Afrika niet.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:43 schreef PicoMMP het volgende:
Maar dan zou het vliegtuig sowieso niet in Afrika of Kazachstan zijn geland/beland toch?
ah ja, correctquote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:42 schreef Uccie het volgende:
[..]
Nee, voor 30 minuten na de laatste ping.
quote:Malaysia Airlines Flight 370 / airplane crash / primary cause
Scanning and summarizing. I hope to get it up here before Ed does his report. Long story short, it looks like at least one of the pilots has been planning this for a while. The other pilot may have helped wrangle up the passengers.. (wrangle.. maybe that's my 'cowboy'!) Either that, or he was in the bathroom in the back. A landing and/or final approach was attempted, red warning lights came on buzzing, then the plane spiraled down possibly due to wind shear, and crashed in, or formed, a depression in the ground. I got the idea of water, this time. I believe there was a 'war' in the passenger cabin, a la United 93.
Want?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:46 schreef Uccie het volgende:
[..]
Kazachstan zou net kunnen, Afrika niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |