Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.17 maart To recap, the official chronology at least until the next update appears to be that at 1.07 am the last (and unremarkable) ACARS transmission was sent from MH370, and that system was subsequently disabled at a time unknown, but which didn’t prevent it sending standby signals to a geostationary satellite over the western Indian Ocean for as long as it remained in flight or on the ground with electrical power running. At 1.19 the last communication with MH370 was heard by Malaysia ATC which closed with the co-pilot (the airline believes) saying “all right good night”. At 1.22 the last positive radar identification of the 777 was made using the transponder which identifies jets to air traffic control systems. Following this MH370 did not make its expected contact with Vietnam’s air traffic control system. The transponder must have been disabled very shortly after 1.22 as no more transponder identified radar contacts were visible on either Malaysian or Vietnamese ATC screens.
Situatie in het kort:
Sinds zaterdagochtend 8 maart 01:21 (GMT +8) wordt een Boeing 777-200ER van Malaysian Airlines vermist. De laatste waarneming via de transponder vond plaats om deze tijd midden boven de Golf van Thailand. De vlucht opgestegen vanaf Kuala Lumpur International Airport met bestemming Peking (ETA 06:30), verdween van de radar 24 minuten nadat het ACARS-systeem was uitgeschakeld (01:07). Grondradar heeft het vliegtuig om 02:40 waargenomen in de Straat van Malakka ten noordwesten van het Maleise schiereiland. Vermoed wordt dat de bemanning en/of kapers onder de passagiers het vliegtuig doelmatig van de communicatie afgesloten. Het vliegtuig is om 08:11 op satellietbeelden gepingd in een halve cirkel ten noorden en zuiden van KL; boven Centraal-Azië dan wel zo'n 1500 km ten westen van Australië. Het is niet duidelijk of op dit moment het vliegtuig nog in de lucht was of op land is geregistreerd. Het onderzoek spitst zich sinds zaterdag 15 maart toe op de piloten en passagiers aan boord, met als doel de afgelegde route nader te bepalen en de motieven te achterhalen. De Maleisische regering wordt door verschillende landen bekritiseerd om hun lakse, tegenstrijdige en onduidelijke berichtgeving en acties.
Persconferentie Avherald:
• 25 landen zijn betrokken bij de zoekactie, (voorheen waren dit er 14) • Er wordt in de territories van 11 landen gezocht. • Het vliegtuig had de geplande hoeveelheid kerosine aan boord. Er was niets extra's getankt. • Focus is nu op crew en passagiers. • De flight simulators van beide piloten zijn thuis uit elkaar gehaald en op een andere (investigation) plaats weer in elkaar gezet en worden momenteel onderzocht. • Er is geen contact gezocht door eventuele verdachten, geen losgeld of andere zaken ge-eist. • Er was géén uitzonderlijk belangrijke cargo on board. • Het door satellieten ontvangen signaal kan verstuurd zijn terwijl het vliegtuig aan de grond stond. • Piloten hebben niet verzocht samen te vliegen. Kans dat ze beiden in het complot zitten lijkt dus uitgesloten.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eerdere kapingen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mogelijke motieven/scenario's:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Woord van dank
Iedereen die aan het topic heeft meegewerkt, d.m.v. nieuwslinks, technische kennisoverdracht en nuttige plaatjes en video's wordt hartelijk bedankt.
De OP is het resultaat van ruim 8 dagen hard teamwork en tracht de lezer te informeren van:
• Laatste nieuws - vaak geupdate - bovenaan zodat je niet het hele topic doorhoeft • Achtergronden - technische informatie is voor de geinteresseerde leek om wijzer te worden • Eerdere gebeurtenissen waar we wat van kunnen leren
Vermoedelijke locatie vliegtuig - speculatie door verscheidene FOK!kers:
Falco - Tibet:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Co_OL - Noord-Korea:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. El_Matador - Gobiwoestijn, China/Tibet - kans scenario - geslaagde kaping 56%, mislukte kaping 24%, zelfmoord piloot 15%, technisch mankement 5%:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. eight - Noordelijke Indische Oceaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. DeParo - Centraal Indische Oceaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Arthur_Spooner - Zuidelijke Indische Oceaan - tussen Diego Garcia en Australië:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Mr.Banaan_1 - Christmas of Cocos Island - Zuidelijke Indische Oceaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.MrTorture - Straat van Malakka, tussen Penang en Sumatra:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.MartijnA3 - Zuidelijke Indische Oceaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Uccie - grensgebied Myanmar, India en China - neergestort
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Maleisische overheid:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.===================================================================
De winnaar van de speculatiewedstrijd krijgt deze zomer (mits het vliegtuig dan gevonden is ) een Colombiaanse lekkernij.
[ Bericht 0% gewijzigd door El_Matador op 18-03-2014 06:47:58 ]
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Mijn navigatie doet nog niks met 3 satellieten, dat moeten er minstens 5 zijn. En die zijn dan gespecialiseerd in gps-sen van posities. Het lijkt me sterk dat een willekeurige communicatiesatelliet heel nauwkeurig de afstand naar een punt op aarde kan meten.
Mijn navigatie doet nog niks met 3 satellieten, dat moeten er minstens 5 zijn. En die zijn dan gespecialiseerd in gps-sen van posities. Het lijkt me sterk dat een willekeurige communicatie satelliet heel nauwkeurig de afstand naar een punt op aarde kan meten.
Op maandag 17 maart 2014 23:31 schreef Nieuwschierig het volgende: Mijn navigatie doet nog niks met 3 satellieten, dat moeten er minstens 5 zijn. En die zijn dan gespecialiseerd in gps-sen van posities. Het lijkt me sterk dat een willekeurige communicatie satelliet heel nauwkeurig de afstand naar een punt op aarde kan meten.
Met 8 satellieten rij ik vaak genoeg nog in het weiland ipv de linker baan
Kijk dat filmpje eens van CNN, daar wordt het mooi uitgelegd. Om 08:11 was hij ergens op die rode lijn, maar ze weten niet welke kant hij op vloog, en waar hij zich op die rode lijn bevond.
Ik vind het wel vrij bizar dat ik met een gratis Appje alle vliegtuigen boven NL kan signaleren, maar het is 25 landen bij elkaar nog niet gelukt om die boeiing te vinden .
Op maandag 17 maart 2014 23:38 schreef DezeBestaatVastNogNiet het volgende: Ik vind het wel vrij bizar dat ik met een gratis Appje alle vliegtuigen boven NL kan signaleren, maar het is 25 landen bij elkaar nog niet gelukt om die boeiing te vinden .
Het appje wat jij noemt is afhankelijk van de DBS ADS-B in het vliegtuig die dus uitgezet is.
Kijk dat filmpje eens van CNN, daar wordt het mooi uitgelegd. Om 08:11 was hij ergens op die rode lijn, maar ze weten niet welke kant hij op vloog, en waar hij zich op die rode lijn bevond.
Nee natuurlijk niet, Dat kan die sat sowieso niet. Ik bedoel natuurlijk de nauwkeurigheid van de diameter van de cirkel. Niet het punt op die cirkel.
Mijn navigatie doet nog niks met 3 satellieten, dat moeten er minstens 5 zijn. En die zijn dan gespecialiseerd in gps-sen van posities. Het lijkt me sterk dat een willekeurige communicatiesatelliet heel nauwkeurig de afstand naar een punt op aarde kan meten.
Dat probeer ik dus ook uit te vinden, hoe nauwkeurig & accuraat de data is. Maar ik krijg er weinig over gevonden terwijl je zou verachten dat daar wel data over bijgehouden wordt.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende: De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
Ik vind het wel vrij bizar dat ik met een gratis Appje alle vliegtuigen boven NL kan signaleren, maar het is 25 landen bij elkaar nog niet gelukt om die boeiing te vinden .
Die hebben hun trackers niet uitgeschakeld?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
Op maandag 17 maart 2014 23:38 schreef DezeBestaatVastNogNiet het volgende: Ik vind het wel vrij bizar dat ik met een gratis Appje alle vliegtuigen boven NL kan signaleren, maar het is 25 landen bij elkaar nog niet gelukt om die boeiing te vinden .
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende: De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
Op maandag 17 maart 2014 23:55 schreef bedachtzaam het volgende: Ik ga volhouden dat die transponder niet uitgeschakeld is door een persoon maar door kortsluiting of simpelweg kapot gegaan.
Volgens CNN heeft niemand in het vliegtuig geprobeerd om contact te krijgen met de buitenwereld. Telefoons al afgepakt? Iedereen in het vliegtuig betrokken bij de verdwijning? Alle passagiers al dood? Ik heb geen idee meer in ieder geval
Zijn er nog mensen wakker om een beetje lekker te speculeren?
Mijn bijdrage aan het topic vandaag bestaat uit 2 Lapo's en een OP-update...
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Op dinsdag 18 maart 2014 01:05 schreef DaKKiE1984 het volgende: Volgens CNN heeft niemand in het vliegtuig geprobeerd om contact te krijgen met de buitenwereld. Telefoons al afgepakt? Iedereen in het vliegtuig betrokken bij de verdwijning? Alle passagiers al dood? Ik heb geen idee meer in ieder geval
Op dinsdag 18 maart 2014 01:14 schreef eight het volgende: Wel vreemd dat de Maleisiërs geen hulp willen hebben van de Amerikanen. Lijkt mij geen goede zet.
Ja, maar het is logisch. Was dit in VSAmerikaans luchtruim gebeurd met een Mexicaans vliegtuig ofzo, zouden ze ook 0 bemoeienis willen. Die radars en satellieten zijn natuurlijk hartstikke geheime militaire data.
Ik vind het verdacht dat Malaysia Airlines en de regering aldaar zo raar reageren. Dat is meer dan alleen cultuur, zie ook de ongewoon felle reactie van de Chinezen.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Ja, maar het is logisch. Was dit in VSAmerikaans luchtruim gebeurd met een Mexicaans vliegtuig ofzo, zouden ze ook 0 bemoeienis willen. Die radars en satellieten zijn natuurlijk hartstikke geheime militaire data.
Ik vind het verdacht dat Malaysia Airlines en de regering aldaar zo raar reageren. Dat is meer dan alleen cultuur, zie ook de ongewoon felle reactie van de Chinezen.
Maar de VS heeft wel de resources en kan zich permitteren om hulp te weigeren. Maleisië m.i. niet.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
"Volgens CNN", daar ga je al. Dramatisch onbetrouwbaar, hebben al meer mensen opgepikt hier.
Hoe kan CNN in godsnaam weten dat geen enkele passagier heeft proberen te bellen?? Hebben ze alle telefoons uit het vliegtuig ofzo?
Ze kunnen hooguit vaststellen dat geen van de familieleden en andere contacten van de passagiers een oproep hebben ontvangen.
Logisch; er is geen bereik.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Maar de VS heeft wel de resources en kan zich permitteren om hulp te weigeren. Maleisië m.i. niet.
Goed punt natuurlijk. Maar het is meer een politiek krachtenspel dan dat ze nou erg ver gekomen zijn in 9,5 dag (!).
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Op een gegeven moment is er toch ook geen bereik meer? Hoe wil CNN dan weten of ze het niet geprobeerd hebben..
Nou ja het is natuurlijk wel vreemd, van al die passagiers niemand die een tweede bij zich had of heeft verstopt, een beetje onwaarschijnlijk en hoeveel kapers waren er dan wel niet op dat moment?!
Ik vind het verdacht dat Malaysia Airlines en de regering aldaar zo raar reageren. Dat is meer dan alleen cultuur, zie ook de ongewoon felle reactie van de Chinezen.
Die Chinezen zijn natuurlijk ook in verlegenheid gebracht. Ze hebben in de praktijk blijkbaar nauwelijks enige zeggenschap in de regio.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb sympathie voor iemand die buiten de box denkt, zeker als het een piloot met ervaring is.
Toch heb ik een paar prangende vragen bij dit scenario: • als er brand uitgebroken was boven de Golf van Thailand, waarom landt de zeer ervaren Zaharie dan niet op Ho Chi Minh (Vietnam)? Dat is een goeie 45 minuten vliegen, veel korter dan de 1,5 uur naar een of ander vliegveld in het uiterste noorden van Maleisië • het zou kunnen dat Zaharie niet het Vietnamese luchtruim al brandend en zonder communicatie (de latere communicatie zou later door brand of kortsluiting eraan gegaan kunnen zijn, dus Zaharie zou -hoewel ie nog wel communicatie had-) zou willen betreden en kunnen denken dat ie daar uit de lucht geschoten zou worden of om een andere reden niet zou kunnen landen en dan is ie nog verder van huis (letterlijk ) • het verklaart ook niet de rare bocht in de Straat van Malakka, alleen als die bocht als aanvliegroute voor een vliegveld gezien kan worden. Daarvoor hebben we een piloot hier (The_stranger) of een ervaren flightsimmer (niels?) nodig, om dit een beetje op te helderen?
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Nou ja het is natuurlijk wel vreemd, van al die passagiers niemand die een tweede bij zich had of heeft verstopt, een beetje onwaarschijnlijk en hoeveel kapers waren er dan wel niet op dat moment?!
Waarom zou je een 2de telefoon verstoppen dan?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
Om contact te maken met de buitenwereld uiteraard.
Hoe wil je dat doen zonder bereik? Stel dat het toestel later weer over land vliegt, dan nog is het vrij lastig om een goed ontvangst te krijgen voor roaming.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
Nou ja het is natuurlijk wel vreemd, van al die passagiers niemand die een tweede bij zich had of heeft verstopt, een beetje onwaarschijnlijk en hoeveel kapers waren er dan wel niet op dat moment?!
Waar zou je bereik moeten hebben?
Alleen als Zaharie echt zo bizar laag onder de radar doorgevlogen zou zijn, maar wellicht staan er in dat gebied weer geen masten.
In elk scenario zijn de telefoons buiten gebruik: • brand/ongeluk • zelfmoord Zaharie - die zorgt eerst dat iedereen doodgedecomprimeerd en met hypoxia niet meer kan bellen • kaping - telefoons worden ingenomen en reken maar dat er goed gefouilleerd wordt - als het een kaping is, is het uiterst hoogstaand uitgevoerd
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Ja, maar het is logisch. Was dit in VSAmerikaans luchtruim gebeurd met een Mexicaans vliegtuig ofzo, zouden ze ook 0 bemoeienis willen. Die radars en satellieten zijn natuurlijk hartstikke geheime militaire data.
Ik vind het verdacht dat Malaysia Airlines en de regering aldaar zo raar reageren. Dat is meer dan alleen cultuur, zie ook de ongewoon felle reactie van de Chinezen.
Malaysian Airlines weet misschien meer maar willen hun naam sparen
Malaysian Airlines weet misschien meer maar willen hun naam sparen
Dat kan in de eerste dagen en verklaart hun late huiszoeking (een WEEK erna; "joah, we achtten het niet zo nodig" ) inderdaad.
Maar nu nog steeds?? Dat lijkt me de woede en onzekerheid van de wereld (hier leeft het totaal niet, hoe is dat in Nederland?) nog groter makend en het bedrijf (dat al niet goed draaide) letterlijk de diepzee in drijvend...
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb sympathie voor iemand die buiten de box denkt, zeker als het een piloot met ervaring is.
Toch heb ik een paar prangende vragen bij dit scenario: • als er brand uitgebroken was boven de Golf van Thailand, waarom landt de zeer ervaren Zaharie dan niet op Ho Chi Minh (Vietnam)? Dat is een goeie 45 minuten vliegen, veel korter dan de 1,5 uur naar een of ander vliegveld in het uiterste noorden van Maleisië • het zou kunnen dat Zaharie niet het Vietnamese luchtruim al brandend en zonder communicatie (de latere communicatie zou later door brand of kortsluiting eraan gegaan kunnen zijn, dus Zaharie zou -hoewel ie nog wel communicatie had-) zou willen betreden en kunnen denken dat ie daar uit de lucht geschoten zou worden of om een andere reden niet zou kunnen landen en dan is ie nog verder van huis (letterlijk ) • het verklaart ook niet de rare bocht in de Straat van Malakka, alleen als die bocht als aanvliegroute voor een vliegveld gezien kan worden. Daarvoor hebben we een piloot hier (The_stranger) of een ervaren flightsimmer (niels?) nodig, om dit een beetje op te helderen?
Ik vind bovendien het verhaal dat hij geen tijd zou hebben om een mayday te doen niet geloofwaardig. Dit is nl. extreem belangrijk als je vliegtuig in de problemen zit en je wilt op een ander vliegveld een noodlanding maken. Die Mayday moet je dus VOORDAT alle communicatiemiddelen uitvallen.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
Ik vraag me af wat er nu de laatste 1.5 dag concreet gaande is? Het lijkt wel of ze geen stap vooruit komen.
Serieus, als wij zo'n OP kunnen bouwen en kunnen speculeren en wegstrepen, kunnen zij, met toegang tot militaire en andere voor ons geheime data + computermodellen (die windrichtingen zijn zo belangrijk, zeker in een "om 08:11 nog vliegen"-scenario (waar ik niet zo in geloof; 20%), allang veel en veel sneller reageren.
Ik had toevallig die "koffers" gevonden op Tomnod. Dacht dat het lichtinval en algen waren, maar postte het vrijdag.
Sorry, maar het amateurisme kán gewoon niet zo groot zijn. Ik ken alleen al 10 Maleiers die slimmer zijn.
Hier is meer aan de hand.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Stel er is een piloot vermoeden. Dan zullen ze het ook niet kenbaar maken maar liever stil houden denk ik. Hier in Nederland redelijk vibd ik
Denk je? Dat gaat niet meer na zoveel wereldwijde druk en het bizarre feit dat we in een tijd van DNA-profielen, drone-aanvallen op kinderen en alle technologie (met name daar in Azië!) een vliegtuig met 239 mensen bijna 10 dagen kwijt kunnen zijn.
De sterkste conclusies uit dit hele mysterie zijn volgens mij dat: • er niet zoveel gemonitord wordt als beweerd • er eindelijk een shock and awe lijkt te zijn bij een incident. Niet gelijk een dichtgetimmerde verklaring (9/11) of het beschuldigen van De Ander. Het gaat heel inhoudelijk met een kleine politieke rel die meer dan begrijpelijk is imo.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Serieus, als wij zo'n OP kunnen bouwen en kunnen speculeren en wegstrepen, kunnen zij, met toegang tot militaire en andere voor ons geheime data + computermodellen (die windrichtingen zijn zo belangrijk, zeker in een "om 08:11 nog vliegen"-scenario (waar ik niet zo in geloof; 20%), allang veel en veel sneller reageren.
Ik had toevallig die "koffers" gevonden op Tomnod. Dacht dat het lichtinval en algen waren, maar postte het vrijdag.
Sorry, maar het amateurisme kán gewoon niet zo groot zijn. Ik ken alleen al 10 Maleiers die slimmer zijn.
Hier is meer aan de hand.
Behalve politieke belangen kan ik mij geen andere geloofwaardige redenen bedenken.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
Ik vind bovendien het verhaal dat hij geen tijd zou hebben om een mayday te doen niet geloofwaardig. Dit is nl. extreem belangrijk als je vliegtuig in de problemen zit en je wilt op een ander vliegveld een noodlanding maken. Die Mayday moet je dus VOORDAT alle communicatiemiddelen uitvallen.
Precies. Er rammelt teveel aan.
Ik acht de kans op "decompressie, hypoxia, totaal verkeerde koers met rare bocht uitgezet vanwege het zuurstofgebrek, blijven vliegen tot de kerosine op is, iedereen aan boord is bewusteloos of dood" maar 5%, verreweg het minst geloofwaardige scenario.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Dat kan in de eerste dagen en verklaart hun late huiszoeking (een WEEK erna; "joah, we achtten het niet zo nodig" ) inderdaad.
Maar nu nog steeds?? Dat lijkt me de woede en onzekerheid van de wereld (hier leeft het totaal niet, hoe is dat in Nederland?) nog groter makend en het bedrijf (dat al niet goed draaide) letterlijk de diepzee in drijvend...
Ze hebben vrijwel meteen al een huiszoeking gedaan, degene die jij bedoelt was de tweede huiszoeking.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende: De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
Ze hebben vrijwel meteen al een huiszoeking gedaan, degene die jij bedoelt was de tweede huiszoeking.
Is dat zo? Heb ik dan in het nieuws gemist. Welcome back trouwens. Wat vind je van mijn simpele kansenplaatje? Kun jij er wat wetenschappelijkers van maken in dit stadium?
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
En die enorm grote flightsim laat je dan met rust.
Wij wisten die zondag al dat ie die thuis had, waarom niet even een kopietje draaien, gewoon voor de zekerheid?
Amateurisme of opzet?
Dat "vrouw en kinderen trokken een dag van tevoren het huis uit" is dus Daily Mail-gelul. Daarom gaat die vodden"krant" niet in de OP.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Is dat zo? Heb ik dan in het nieuws gemist. Welcome back trouwens. Wat vind je van mijn simpele kansenplaatje? Kun jij er wat wetenschappelijkers van maken in dit stadium?
Ja heb ik in deze thread volgens mij gelezen maar kan ik nu niet zo snel een bron voor vinden, neem het dus maar met een korrel zout.
Mooi plaatje Ik kan van de situatie nog helemaal niks maken op dit moment :p
Waarom heb je kaping door passagiers uitgesloten?
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende: De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
Ze hebben vrijwel meteen al een huiszoeking gedaan, degene die jij bedoelt was de tweede huiszoeking.
Merkwaardig. Ik meen juist dat ze in eerste instantie alle verdachtmakingen richting de piloten hebben afgewezen en dat ze juist kritiek kregen dat ze nog geen onderzoek naar hun hadden gedaan. Maar goed, er is wel meer tegenstrijdige info geweest.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
Mooi plaatje Ik kan van de situatie nog helemaal niks maken op dit moment :p
Waarom heb je kaping door passagiers uitgesloten?
Dat laatste merkte ik ook toen ik hem geupload had en geen zin erover te speculeren, jij bent scherper nu dan ik gisteravond, zo blijkt.
Hey, trouwens, had jij niet ook een speculatie geplaatst? Flitste zoiets voorbij, maar ik had wat te updaten na mijn werkdagje... ?
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Merkwaardig. Ik meen juist dat ze in eerste instantie alle verdachtmakingen richting de piloten hebben afgewezen en dat ze juist kritiek kregen dat ze nog geen onderzoek naar hun hadden gedaan. Maar goed, er is wel meer tegenstrijdige info geweest.
Ja, zelfs de "feiten" zijn dat niet.
Hoe betrouwbaar is die PING? Al mijn scenario's hangen daarvanaf, omdat het het enige "harde" datapunt lang na de verdwijning is. Maar als dat ook net zo goed wat anders kan zijn, dan storten al die stonede speculaties in dat plaatje als een Boeing in zee.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Hoe betrouwbaar is die PING? Al mijn scenario's hangen daarvanaf, omdat het het enige "harde" datapunt lang na de verdwijning is. Maar als dat ook net zo goed wat anders kan zijn, dan storten al die stonede speculaties in dat plaatje als een Boeing in zee.
Geen idee. Ook daar weer heel tegenstrijdige verhalen. Dat ze de informatie over de eerdere pings nog niet gepubliceerd hebben doet mij iig het ergste vermoeden..
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
Merkwaardig. Ik meen juist dat ze in eerste instantie alle verdachtmakingen richting de piloten hebben afgewezen en dat ze juist kritiek kregen dat ze nog geen onderzoek naar hun hadden gedaan. Maar goed, er is wel meer tegenstrijdige info geweest.
Ja en vooral omdat ik er nu geen bron voor kan vinden doet mij ook twijfelen of dat echt zo was of dat ik iemand geloofd heb die gewoon wat liep te roepen.
Dat laatste merkte ik ook toen ik hem geupload had en geen zin erover te speculeren, jij bent scherper nu dan ik gisteravond, zo blijkt.
Hey, trouwens, had jij niet ook een speculatie geplaatst? Flitste zoiets voorbij, maar ik had wat te updaten na mijn werkdagje... ?
Nee hoor, ik heb nog helemaal niets gespeculeerd, weet eignelijk niet zo goed waarom maar heb er erg weinig behoefte aan. Ben wel nieuwsgierig naar wat er gebeurd is maar voel niet de drang om er nu een coherent verhaal van te proberen te maken
Hoe betrouwbaar is die PING? Al mijn scenario's hangen daarvanaf, omdat het het enige "harde" datapunt lang na de verdwijning is. Maar als dat ook net zo goed wat anders kan zijn, dan storten al die stonede speculaties in dat plaatje als een Boeing in zee.
Er staat een heel erg goed stuk over de pings een aantal paginas terug, redelijk recent gepost.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende: De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende: De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
Op dinsdag 18 maart 2014 01:57 schreef oompaloompa het volgende: Nee hoor, ik heb nog helemaal niets gespeculeerd, weet eignelijk niet zo goed waarom maar heb er erg weinig behoefte aan. Ben wel nieuwsgierig naar wat er gebeurd is maar voel niet de drang om er nu een coherent verhaal van te proberen te maken
De nuchtere statistica versus de stonede geoloog. Echt geen poging wagen?
quote:
Er staat een heel erg goed stuk over de pings een aantal paginas terug, redelijk recent gepost.
Dank je, gemist, zal het doornemen en een samenvatting in de OP zetten.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Als Zaharie écht goed was, zou ie met behulp van hacks ook iets hiermee gedaan kunnen hebben.
En als deze metingen elk uur gedaan zijn, waarom hebben we dan alleen die van 08:11 en niet van 07:11, 06:11, 05:11, 04:11, 03:11, 02:11 en 01:11 toen het vliegtuig nog op de secundaire radar te zien was?? Dan kan je zo een vluchtroute uitstippelen.
Dit stinkt.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Als Zaharie écht goed was, zou ie met behulp van hacks ook iets hiermee gedaan kunnen hebben.
En als deze metingen elk uur gedaan zijn, waarom hebben we dan alleen die van 08:11 en niet van 07:11, 06:11, 05:11, 04:11, 03:11, 02:11 en 01:11 toen het vliegtuig nog op de secundaire radar te zien was?? Dan kan je zo een vluchtroute uitstippelen.
Dit stinkt.
My point exactly.
Dit is ook wel interessant:
quote:
ACARS can be used to send messages and data of all types, including text messages from pilots to dispatchers, or automatically generated data on the health of the plane. When a plane is over land, ACARS messages typically are sent via VHF radio. But when a plane is in remote regions, or over water and out of range of VHF radio, the signal is seamlessly switched to satellite. "The pilot doesn't have to do anything," Coiley said.
Had Malaysia Airlines nu ACARS of niet?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
Ja dat is datgene dat waarschijnlijk als eerste uit is gezet.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende: De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
Ja dat is datgene dat waarschijnlijk als eerste uit is gezet.
Idd. Kwam dit net tegen:
quote:
Uit de vrijgegeven informatie blijkt dat het ACARS-systeem van MH370 werd afgezet toen het toestel de kust van Maleisië bereikte voor het begon aan de oversteek van de Zuid-Chinese Zee. Dat systeem kan heel simpel vanuit de cockpit worden afgezet. Dit gebeurde nog voor het radio- en radarcontact met het toestel verdween. Maar het ‘systeem’ dat de gegevens doorstuurt naar de satelliet blijft wel werken, ongeacht of ACARS is uitgeschakeld of niet. En die zendt normaal de gegevens door via het Inmarsat 3-netwerk.bron: http://www.flightlevel.be(...)-acars-en-inmarsat-3
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
Kazachstan: Vlucht MH370 doorkruiste ons luchtruim niet
Op de dag van de verdwijning van de Boeing 777-200 van Malaysia Airlines zijn negen vluchten van de luchtvaartmaatschappij door het luchtruim van Kazachstan gevlogen. Ongeïdentificeerde toestellen zaten er niet bij, zo laten de autoriteiten vandaag weten. Dit voedt speculaties over het bewust lager vliegen door het spooktoestel om de radar te ontwijken.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
Op dinsdag 18 maart 2014 02:22 schreef WammesWaggel het volgende: Gek eigenlijk dat men in Nieuwsuur niet en aanverwante shows niet rept over dat andere eerder verdwenen vliegtuig.
Nouja, daar zaten niet dik 200 passagiers in. Maakt het allemaal net wat minder erg.
Wel een goede truc though, 'gewoon' een vliegtuig laten verdwijnen
Al stapt Gordon naakt met een stel Chinezen dat vliegtuig uit in de achtertuin van Poetin, ik kijk nergens meer van op...
[ Bericht 2% gewijzigd door El_Matador op 18-03-2014 03:54:03 ]
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Ik zeg in die mooie Gobikuil tussen Tibet en Tianshan. Als ie diep in de oceaan wilde storten, had ie beter de niet zo heel ver weg gelegen Marianentrog uit kunnen kiezen:
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Zaharie was zo verbolgen over de toestand van de wereld, dat zich uitte in de veroordeling van zijn goede vriend, vanwege het simpele feit dat hij homoseksueel was, dat hij besloot samen met zijn bevriende crew een vliegtuig vol knappe koppen te kapen en op een verlaten plek (Gobiwoestijn of onbewoond eiland) een nieuwe gemeenschap te starten. Zijn vrouw en kinderen zouden later overkomen.
Hij spendeerde duizenden uren op zijn sim vliegend over de oceaan op zoek naar een geschikt eiland om dit te verwezenlijken.
Op weg naar zijn eiland kreeg hij wroeging en zag hij zijn droomplan toch niet meer zo zitten en pleurde ie de kist de zee in.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Volgens CNN heeft Israel zijn beveiliging van het luchtruim verhoogt omdat ze bang zijn dat dit vliegtuig tegen hun gebruikt gaat worden bij een aanval.
Op dinsdag 18 maart 2014 04:21 schreef TLC het volgende: Volgens CNN heeft Israel zijn beveiliging van het luchtruim verhoogt omdat ze bang zijn dat dit vliegtuig tegen hun gebruikt gaat worden bij een aanval.
Zou wel mooi uitkomen als dat zou gebeuren, niet?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Op dinsdag 18 maart 2014 02:22 schreef WammesWaggel het volgende: Gek eigenlijk dat men in Nieuwsuur niet en aanverwante shows niet rept over dat andere eerder verdwenen vliegtuig.
Deze docu geeft -volgens "het officiële verhaal" tenminste- weer waarom de onderscheppingsvliegtuigen in de VS op 11 september 2001 niet tijdig uitvlogen...
De "kapers" hadden de transponders (uiteraard) ook uitgezet.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
De link werkt niet. Ik heb ook wel sympathie voor deze lezing zoals die in de spoiler staat. Maar er dringt zich bij dit scenario nog een andere vraag op: aangezien de landing op Langkawi blijkbaar mislukt is, zou het wrak dan niet vrij snel gevonden moeten zijn ? Dit is vlak bij de kust van Maleisie.
Gisteravond heb ik ook de theorie opgevat dat ze hebben geprobeerd een noodlanding te maken op Palau Langkawi. Een goede keus voor een loodlanding lijkt me, lange landingsbaan (13.000ft) en geen obstakels tijdens aanvliegen, slechts zee. Echter, VAMPI - GIVAL, wat gevlogen zou zijn, ligt niet in het verlengde van de landingsbaan. Hadden ze echt daar willen landen dan hadden ze een andere maneuvre gedaan. Dat ze daarna in noord-westelijke richting zijn gevlogen zou er op kunnen wijzen dat ze de Luchthaven van Port Blair op de Andaman Islands hebben willen bereiken maar dat is wel honderden mijlen verderop.
Ik vrees dat er toch opzet in het spel is. Onvindbaar blijven als Boeing 777 moet je echt willen lijkt me.
Verkeerde koers geprogrammeerd in vermiste Boeing' Gepubliceerd: Di 18 mrt 2014 Het computersysteem van de vermiste vlucht MH 370 is geprogrammeerd voor een verkeerde route. Waarschijnlijk heeft iemand met kennis van zaken tijdens de vlucht het toestel op een verkeerde route gebracht.
Dat vertellen anonieme Amerikaanse functionarissen dinsdag tegen The New York Times.
In het zogenaamde Flight Management Systeem wordt van te voren de hele route van het vliegtuig vastgelegd. Volgens de bronnen is de koers van de vlucht in dat systeem veranderd. Ze hebben sterke vermoedens dat dit tijdens de vlucht is gebeurd.
Deze nieuwe informatie versterkt de vermoedens dat het vliegtuig door bemanning of passagier is gekaapt. Ook het uitvallen van het communicatiesysteem wees daar op: dat was opzettelijk gedaan, en geen defect.
Chinezen Volgens China is er geen bewijs dat Chinese passagiers die aan boord betrokken waren bij een mogelijke kaping of terroristische daad betrokken zijn. Dat heeft de Chinese ambassadeur in Maleisië dinsdag gezegd.
Huang Huikang vertelde Chinese verslaggevers dat Peking uitgebreid onderzoek heeft gedaan naar de Chinese passagiers en dat kan worden uitgesloten dat een van hen betrokken is bij de vermissing.
De Boeing was met 239 mensen aan boord onderweg van de Maleisische hoofdstad Kuala Lumpur naar Peking toen het ruim een week geleden van de radar verdween. 153 van de passagiers komen uit China.
Vijf dingen die u moet weten over vlucht MH 370 | 'Systeem zwarte doos werkt nog goed'
Dat vertellen anonieme Amerikaanse functionarissen dinsdag tegen The New York Times.
Sja, zo kan ik ook nieuws maken...
Oncontroleerbaar dus.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Op dinsdag 18 maart 2014 07:21 schreef El_Matador het volgende: Dat vertellen anonieme Amerikaanse functionarissen dinsdag tegen The New York Times.
Sja, zo kan ik ook nieuws maken...
Oncontroleerbaar dus.
Dacht ik ook al gelijk. Trouwens. Exacte positie van de Inmarsat IOR (Indian Ocean Region) is 0 graden noorderbreedte - 64 graden oosterlengte. Ik ben namelijk benieuwd waar die bogen boven Afrika langsgaan.
Dacht ik ook al gelijk. Trouwens. Exacte positie van de Inmarsat IOR is 0 graden noorderbreedte - 69 graden oosterlengte. Ik ben namelijk benieuwd waar die bogen boven Afrika langsgaan. [ afbeelding ]
Die zijn toch geostationair? Die hangen dan altijd boven de zelfde plek
Die zijn toch geostationair? Die hangen dan altijd boven de zelfde plek
Klopt, daarom zijn het er vier.
Interessanter is, dat er precies 2 vlakken zijn die maar door 1 satelliet gecoverd worden; een klein streepje zee hier in het westen en precies richting de noordelijke boog boven India...
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog