Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.17 maart To recap, the official chronology at least until the next update appears to be that at 1.07 am the last (and unremarkable) ACARS transmission was sent from MH370, and that system was subsequently disabled at a time unknown, but which didn’t prevent it sending standby signals to a geostationary satellite over the western Indian Ocean for as long as it remained in flight or on the ground with electrical power running. At 1.19 the last communication with MH370 was heard by Malaysia ATC which closed with the co-pilot (the airline believes) saying “all right good night”. At 1.22 the last positive radar identification of the 777 was made using the transponder which identifies jets to air traffic control systems. Following this MH370 did not make its expected contact with Vietnam’s air traffic control system. The transponder must have been disabled very shortly after 1.22 as no more transponder identified radar contacts were visible on either Malaysian or Vietnamese ATC screens.
Situatie in het kort:
Sinds zaterdagochtend 8 maart 01:21 (GMT +8) wordt een Boeing 777-200ER van Malaysian Airlines vermist. De laatste waarneming via de transponder vond plaats om deze tijd midden boven de Golf van Thailand. De vlucht opgestegen vanaf Kuala Lumpur International Airport met bestemming Peking (ETA 06:30), verdween van de radar 24 minuten nadat het ACARS-systeem was uitgeschakeld (01:07). Grondradar heeft het vliegtuig om 02:40 waargenomen in de Straat van Malakka ten noordwesten van het Maleise schiereiland. Vermoed wordt dat de bemanning en/of kapers onder de passagiers het vliegtuig doelmatig van de communicatie afgesloten. Het vliegtuig is om 08:11 op satellietbeelden gepingd in een halve cirkel ten noorden en zuiden van KL; boven Centraal-Azië dan wel zo'n 1500 km ten westen van Australië. Het is niet duidelijk of op dit moment het vliegtuig nog in de lucht was of op land is geregistreerd. Het onderzoek spitst zich sinds zaterdag 15 maart toe op de piloten en passagiers aan boord, met als doel de afgelegde route nader te bepalen en de motieven te achterhalen. De Maleisische regering wordt door verschillende landen bekritiseerd om hun lakse, tegenstrijdige en onduidelijke berichtgeving en acties.
Persconferentie Avherald:
• 25 landen zijn betrokken bij de zoekactie, (voorheen waren dit er 14) • Er wordt in de territories van 11 landen gezocht. • Het vliegtuig had de geplande hoeveelheid kerosine aan boord. Er was niets extra's getankt. • Focus is nu op crew en passagiers. • De flight simulators van beide piloten zijn thuis uit elkaar gehaald en op een andere (investigation) plaats weer in elkaar gezet en worden momenteel onderzocht. • Er is geen contact gezocht door eventuele verdachten, geen losgeld of andere zaken ge-eist. • Er was géén uitzonderlijk belangrijke cargo on board. • Het door satellieten ontvangen signaal kan verstuurd zijn terwijl het vliegtuig aan de grond stond. • Piloten hebben niet verzocht samen te vliegen. Kans dat ze beiden in het complot zitten lijkt dus uitgesloten.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eerdere kapingen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mogelijke motieven/scenario's:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Woord van dank
Iedereen die aan het topic heeft meegewerkt, d.m.v. nieuwslinks, technische kennisoverdracht en nuttige plaatjes en video's wordt hartelijk bedankt.
De OP is het resultaat van ruim 8 dagen hard teamwork en tracht de lezer te informeren van:
• Laatste nieuws - vaak geupdate - bovenaan zodat je niet het hele topic doorhoeft • Achtergronden - technische informatie is voor de geinteresseerde leek om wijzer te worden • Eerdere gebeurtenissen waar we wat van kunnen leren
Vermoedelijke locatie vliegtuig - speculatie door verscheidene FOK!kers:
Falco - Tibet:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Co_OL - Noord-Korea:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. El_Matador - Gobiwoestijn, China/Tibet - kans scenario - geslaagde kaping 56%, mislukte kaping 24%, zelfmoord piloot 15%, technisch mankement 5%:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. eight - Noordelijke Indische Oceaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. DeParo - Centraal Indische Oceaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Arthur_Spooner - Zuidelijke Indische Oceaan - tussen Diego Garcia en Australië:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Mr.Banaan_1 - Christmas of Cocos Island - Zuidelijke Indische Oceaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.MrTorture - Straat van Malakka, tussen Penang en Sumatra:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.MartijnA3 - Zuidelijke Indische Oceaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Uccie - grensgebied Myanmar, India en China - neergestort
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Maleisische overheid:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.===================================================================
De winnaar van de speculatiewedstrijd krijgt deze zomer (mits het vliegtuig dan gevonden is ) een Colombiaanse lekkernij.
[ Bericht 0% gewijzigd door El_Matador op 18-03-2014 06:47:58 ]
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Mijn navigatie doet nog niks met 3 satellieten, dat moeten er minstens 5 zijn. En die zijn dan gespecialiseerd in gps-sen van posities. Het lijkt me sterk dat een willekeurige communicatiesatelliet heel nauwkeurig de afstand naar een punt op aarde kan meten.
Mijn navigatie doet nog niks met 3 satellieten, dat moeten er minstens 5 zijn. En die zijn dan gespecialiseerd in gps-sen van posities. Het lijkt me sterk dat een willekeurige communicatie satelliet heel nauwkeurig de afstand naar een punt op aarde kan meten.
Op maandag 17 maart 2014 23:31 schreef Nieuwschierig het volgende: Mijn navigatie doet nog niks met 3 satellieten, dat moeten er minstens 5 zijn. En die zijn dan gespecialiseerd in gps-sen van posities. Het lijkt me sterk dat een willekeurige communicatie satelliet heel nauwkeurig de afstand naar een punt op aarde kan meten.
Met 8 satellieten rij ik vaak genoeg nog in het weiland ipv de linker baan
Kijk dat filmpje eens van CNN, daar wordt het mooi uitgelegd. Om 08:11 was hij ergens op die rode lijn, maar ze weten niet welke kant hij op vloog, en waar hij zich op die rode lijn bevond.
Ik vind het wel vrij bizar dat ik met een gratis Appje alle vliegtuigen boven NL kan signaleren, maar het is 25 landen bij elkaar nog niet gelukt om die boeiing te vinden .
Op maandag 17 maart 2014 23:38 schreef DezeBestaatVastNogNiet het volgende: Ik vind het wel vrij bizar dat ik met een gratis Appje alle vliegtuigen boven NL kan signaleren, maar het is 25 landen bij elkaar nog niet gelukt om die boeiing te vinden .
Het appje wat jij noemt is afhankelijk van de DBS ADS-B in het vliegtuig die dus uitgezet is.
Kijk dat filmpje eens van CNN, daar wordt het mooi uitgelegd. Om 08:11 was hij ergens op die rode lijn, maar ze weten niet welke kant hij op vloog, en waar hij zich op die rode lijn bevond.
Nee natuurlijk niet, Dat kan die sat sowieso niet. Ik bedoel natuurlijk de nauwkeurigheid van de diameter van de cirkel. Niet het punt op die cirkel.
Mijn navigatie doet nog niks met 3 satellieten, dat moeten er minstens 5 zijn. En die zijn dan gespecialiseerd in gps-sen van posities. Het lijkt me sterk dat een willekeurige communicatiesatelliet heel nauwkeurig de afstand naar een punt op aarde kan meten.
Dat probeer ik dus ook uit te vinden, hoe nauwkeurig & accuraat de data is. Maar ik krijg er weinig over gevonden terwijl je zou verachten dat daar wel data over bijgehouden wordt.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende: De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
Ik vind het wel vrij bizar dat ik met een gratis Appje alle vliegtuigen boven NL kan signaleren, maar het is 25 landen bij elkaar nog niet gelukt om die boeiing te vinden .
Die hebben hun trackers niet uitgeschakeld?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
Op maandag 17 maart 2014 23:38 schreef DezeBestaatVastNogNiet het volgende: Ik vind het wel vrij bizar dat ik met een gratis Appje alle vliegtuigen boven NL kan signaleren, maar het is 25 landen bij elkaar nog niet gelukt om die boeiing te vinden .
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende: De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
Op maandag 17 maart 2014 23:55 schreef bedachtzaam het volgende: Ik ga volhouden dat die transponder niet uitgeschakeld is door een persoon maar door kortsluiting of simpelweg kapot gegaan.
Volgens CNN heeft niemand in het vliegtuig geprobeerd om contact te krijgen met de buitenwereld. Telefoons al afgepakt? Iedereen in het vliegtuig betrokken bij de verdwijning? Alle passagiers al dood? Ik heb geen idee meer in ieder geval
Zijn er nog mensen wakker om een beetje lekker te speculeren?
Mijn bijdrage aan het topic vandaag bestaat uit 2 Lapo's en een OP-update...
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Op dinsdag 18 maart 2014 01:05 schreef DaKKiE1984 het volgende: Volgens CNN heeft niemand in het vliegtuig geprobeerd om contact te krijgen met de buitenwereld. Telefoons al afgepakt? Iedereen in het vliegtuig betrokken bij de verdwijning? Alle passagiers al dood? Ik heb geen idee meer in ieder geval
Op dinsdag 18 maart 2014 01:14 schreef eight het volgende: Wel vreemd dat de Maleisiërs geen hulp willen hebben van de Amerikanen. Lijkt mij geen goede zet.
Ja, maar het is logisch. Was dit in VSAmerikaans luchtruim gebeurd met een Mexicaans vliegtuig ofzo, zouden ze ook 0 bemoeienis willen. Die radars en satellieten zijn natuurlijk hartstikke geheime militaire data.
Ik vind het verdacht dat Malaysia Airlines en de regering aldaar zo raar reageren. Dat is meer dan alleen cultuur, zie ook de ongewoon felle reactie van de Chinezen.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Ja, maar het is logisch. Was dit in VSAmerikaans luchtruim gebeurd met een Mexicaans vliegtuig ofzo, zouden ze ook 0 bemoeienis willen. Die radars en satellieten zijn natuurlijk hartstikke geheime militaire data.
Ik vind het verdacht dat Malaysia Airlines en de regering aldaar zo raar reageren. Dat is meer dan alleen cultuur, zie ook de ongewoon felle reactie van de Chinezen.
Maar de VS heeft wel de resources en kan zich permitteren om hulp te weigeren. Maleisië m.i. niet.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
"Volgens CNN", daar ga je al. Dramatisch onbetrouwbaar, hebben al meer mensen opgepikt hier.
Hoe kan CNN in godsnaam weten dat geen enkele passagier heeft proberen te bellen?? Hebben ze alle telefoons uit het vliegtuig ofzo?
Ze kunnen hooguit vaststellen dat geen van de familieleden en andere contacten van de passagiers een oproep hebben ontvangen.
Logisch; er is geen bereik.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Maar de VS heeft wel de resources en kan zich permitteren om hulp te weigeren. Maleisië m.i. niet.
Goed punt natuurlijk. Maar het is meer een politiek krachtenspel dan dat ze nou erg ver gekomen zijn in 9,5 dag (!).
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Op een gegeven moment is er toch ook geen bereik meer? Hoe wil CNN dan weten of ze het niet geprobeerd hebben..
Nou ja het is natuurlijk wel vreemd, van al die passagiers niemand die een tweede bij zich had of heeft verstopt, een beetje onwaarschijnlijk en hoeveel kapers waren er dan wel niet op dat moment?!
Ik vind het verdacht dat Malaysia Airlines en de regering aldaar zo raar reageren. Dat is meer dan alleen cultuur, zie ook de ongewoon felle reactie van de Chinezen.
Die Chinezen zijn natuurlijk ook in verlegenheid gebracht. Ze hebben in de praktijk blijkbaar nauwelijks enige zeggenschap in de regio.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb sympathie voor iemand die buiten de box denkt, zeker als het een piloot met ervaring is.
Toch heb ik een paar prangende vragen bij dit scenario: • als er brand uitgebroken was boven de Golf van Thailand, waarom landt de zeer ervaren Zaharie dan niet op Ho Chi Minh (Vietnam)? Dat is een goeie 45 minuten vliegen, veel korter dan de 1,5 uur naar een of ander vliegveld in het uiterste noorden van Maleisië • het zou kunnen dat Zaharie niet het Vietnamese luchtruim al brandend en zonder communicatie (de latere communicatie zou later door brand of kortsluiting eraan gegaan kunnen zijn, dus Zaharie zou -hoewel ie nog wel communicatie had-) zou willen betreden en kunnen denken dat ie daar uit de lucht geschoten zou worden of om een andere reden niet zou kunnen landen en dan is ie nog verder van huis (letterlijk ) • het verklaart ook niet de rare bocht in de Straat van Malakka, alleen als die bocht als aanvliegroute voor een vliegveld gezien kan worden. Daarvoor hebben we een piloot hier (The_stranger) of een ervaren flightsimmer (niels?) nodig, om dit een beetje op te helderen?
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Nou ja het is natuurlijk wel vreemd, van al die passagiers niemand die een tweede bij zich had of heeft verstopt, een beetje onwaarschijnlijk en hoeveel kapers waren er dan wel niet op dat moment?!
Waarom zou je een 2de telefoon verstoppen dan?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
Om contact te maken met de buitenwereld uiteraard.
Hoe wil je dat doen zonder bereik? Stel dat het toestel later weer over land vliegt, dan nog is het vrij lastig om een goed ontvangst te krijgen voor roaming.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
Nou ja het is natuurlijk wel vreemd, van al die passagiers niemand die een tweede bij zich had of heeft verstopt, een beetje onwaarschijnlijk en hoeveel kapers waren er dan wel niet op dat moment?!
Waar zou je bereik moeten hebben?
Alleen als Zaharie echt zo bizar laag onder de radar doorgevlogen zou zijn, maar wellicht staan er in dat gebied weer geen masten.
In elk scenario zijn de telefoons buiten gebruik: • brand/ongeluk • zelfmoord Zaharie - die zorgt eerst dat iedereen doodgedecomprimeerd en met hypoxia niet meer kan bellen • kaping - telefoons worden ingenomen en reken maar dat er goed gefouilleerd wordt - als het een kaping is, is het uiterst hoogstaand uitgevoerd
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog