Malaysian Airlines weet misschien meer maar willen hun naam sparenquote:Op dinsdag 18 maart 2014 01:17 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, maar het is logisch. Was dit in VSAmerikaans luchtruim gebeurd met een Mexicaans vliegtuig ofzo, zouden ze ook 0 bemoeienis willen. Die radars en satellieten zijn natuurlijk hartstikke geheime militaire data.
Ik vind het verdacht dat Malaysia Airlines en de regering aldaar zo raar reageren. Dat is meer dan alleen cultuur, zie ook de ongewoon felle reactie van de Chinezen.
Dat kan in de eerste dagen en verklaart hun late huiszoeking (een WEEK erna; "joah, we achtten het niet zo nodig"quote:Op dinsdag 18 maart 2014 01:30 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Malaysian Airlines weet misschien meer maar willen hun naam sparen
Stel er is een piloot vermoeden. Dan zullen ze het ook niet kenbaar maken maar liever stil houden denk ik.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 01:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat kan in de eerste dagen en verklaart hun late huiszoeking (een WEEK erna; "joah, we achtten het niet zo nodig") inderdaad.
Maar nu nog steeds?? Dat lijkt me de woede en onzekerheid van de wereld (hier leeft het totaal niet, hoe is dat in Nederland?) nog groter makend...
quote:Op dinsdag 18 maart 2014 01:25 schreef El_Matador het volgende:
Eén van de nieuwste updates in de OP:
17 maart - 20:34
MH370 A different point of view. Pulau Langkawi 13,000 runway.Ik vind bovendien het verhaal dat hij geen tijd zou hebben om een mayday te doen niet geloofwaardig.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb sympathie voor iemand die buiten de box denkt, zeker als het een piloot met ervaring is.
Toch heb ik een paar prangende vragen bij dit scenario:
• als er brand uitgebroken was boven de Golf van Thailand, waarom landt de zeer ervaren Zaharie dan niet op Ho Chi Minh (Vietnam)? Dat is een goeie 45 minuten vliegen, veel korter dan de 1,5 uur naar een of ander vliegveld in het uiterste noorden van Maleisië
• het zou kunnen dat Zaharie niet het Vietnamese luchtruim al brandend en zonder communicatie (de latere communicatie zou later door brand of kortsluiting eraan gegaan kunnen zijn, dus Zaharie zou -hoewel ie nog wel communicatie had-) zou willen betreden en kunnen denken dat ie daar uit de lucht geschoten zou worden of om een andere reden niet zou kunnen landen en dan is ie nog verder van huis (letterlijk)
• het verklaart ook niet de rare bocht in de Straat van Malakka, alleen als die bocht als aanvliegroute voor een vliegveld gezien kan worden. Daarvoor hebben we een piloot hier (The_stranger) of een ervaren flightsimmer (niels?) nodig, om dit een beetje op te helderen?
Dit is nl. extreem belangrijk als je vliegtuig in de problemen zit en je wilt op een ander vliegveld een noodlanding maken. Die Mayday moet je dus VOORDAT alle communicatiemiddelen uitvallen.Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
Serieus, als wij zo'n OP kunnen bouwen en kunnen speculeren en wegstrepen, kunnen zij, met toegang tot militaire en andere voor ons geheime data + computermodellen (die windrichtingen zijn zo belangrijk, zeker in een "om 08:11 nog vliegen"-scenario (waar ik niet zo in geloof; 20%), allang veel en veel sneller reageren.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 01:25 schreef eight het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat er nu de laatste 1.5 dag concreet gaande is? Het lijkt wel of ze geen stap vooruit komen.
Denk je? Dat gaat niet meer na zoveel wereldwijde druk en het bizarre feit dat we in een tijd van DNA-profielen, drone-aanvallen op kinderen en alle technologie (met name daar in Azië!) een vliegtuig met 239 mensen bijna 10 dagen kwijt kunnen zijn.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 01:33 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Stel er is een piloot vermoeden. Dan zullen ze het ook niet kenbaar maken maar liever stil houden denk ik.
Hier in Nederland redelijk vibd ik
Behalve politieke belangen kan ik mij geen andere geloofwaardige redenen bedenken.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 01:36 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Serieus, als wij zo'n OP kunnen bouwen en kunnen speculeren en wegstrepen, kunnen zij, met toegang tot militaire en andere voor ons geheime data + computermodellen (die windrichtingen zijn zo belangrijk, zeker in een "om 08:11 nog vliegen"-scenario (waar ik niet zo in geloof; 20%), allang veel en veel sneller reageren.
Ik had toevallig die "koffers" gevonden op Tomnod. Dacht dat het lichtinval en algen waren, maar postte het vrijdag.
Sorry, maar het amateurisme kán gewoon niet zo groot zijn. Ik ken alleen al 10 Maleiers die slimmer zijn.
Hier is meer aan de hand.
Precies. Er rammelt teveel aan.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 01:34 schreef eight het volgende:
[..]
Ik vind bovendien het verhaal dat hij geen tijd zou hebben om een mayday te doen niet geloofwaardig.
Dit is nl. extreem belangrijk als je vliegtuig in de problemen zit en je wilt op een ander vliegveld een noodlanding maken. Die Mayday moet je dus VOORDAT alle communicatiemiddelen uitvallen.
Ze hebben vrijwel meteen al een huiszoeking gedaan, degene die jij bedoelt was de tweede huiszoeking.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 01:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat kan in de eerste dagen en verklaart hun late huiszoeking (een WEEK erna; "joah, we achtten het niet zo nodig") inderdaad.
Maar nu nog steeds?? Dat lijkt me de woede en onzekerheid van de wereld (hier leeft het totaal niet, hoe is dat in Nederland?) nog groter makend en het bedrijf (dat al niet goed draaide) letterlijk de diepzee in drijvend...
Is dat zo? Heb ik dan in het nieuws gemist. Welcome back trouwens. Wat vind je van mijn simpele kansenplaatje? Kun jij er wat wetenschappelijkers van maken in dit stadium?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 01:41 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ze hebben vrijwel meteen al een huiszoeking gedaan, degene die jij bedoelt was de tweede huiszoeking.
En die enorm grote flightsim laat je dan met rust.quote:
Ja heb ik in deze thread volgens mij gelezen maar kan ik nu niet zo snel een bron voor vinden, neem het dus maar met een korrel zout.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 01:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Is dat zo? Heb ik dan in het nieuws gemist. Welcome back trouwens. Wat vind je van mijn simpele kansenplaatje? Kun jij er wat wetenschappelijkers van maken in dit stadium?
[ afbeelding ]
Merkwaardig. Ik meen juist dat ze in eerste instantie alle verdachtmakingen richting de piloten hebben afgewezen en dat ze juist kritiek kregen dat ze nog geen onderzoek naar hun hadden gedaan.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 01:41 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ze hebben vrijwel meteen al een huiszoeking gedaan, degene die jij bedoelt was de tweede huiszoeking.
Dat laatste merkte ik ook toen ik hem geupload had en geen zin erover te speculeren, jij bent scherper nu dan ik gisteravond, zo blijkt.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 01:47 schreef oompaloompa het volgende:
Mooi plaatjeIk kan van de situatie nog helemaal niks maken op dit moment :p
Waarom heb je kaping door passagiers uitgesloten?
Ja, zelfs de "feiten" zijn dat niet.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 01:49 schreef eight het volgende:
[..]
Merkwaardig. Ik meen juist dat ze in eerste instantie alle verdachtmakingen richting de piloten hebben afgewezen en dat ze juist kritiek kregen dat ze nog geen onderzoek naar hun hadden gedaan.
Maar goed, er is wel meer tegenstrijdige info geweest.
Geen idee. Ook daar weer heel tegenstrijdige verhalen. Dat ze de informatie over de eerdere pings nog niet gepubliceerd hebben doet mij iig het ergste vermoeden..quote:Op dinsdag 18 maart 2014 01:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, zelfs de "feiten" zijn dat niet.
Hoe betrouwbaar is die PING? Al mijn scenario's hangen daarvanaf, omdat het het enige "harde" datapunt lang na de verdwijning is. Maar als dat ook net zo goed wat anders kan zijn, dan storten al die stonede speculaties in dat plaatje als een Boeing in zee.
Ja en vooral omdat ik er nu geen bron voor kan vinden doet mij ook twijfelen of dat echt zo was of dat ik iemand geloofd heb die gewoon wat liep te roepen.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 01:49 schreef eight het volgende:
[..]
Merkwaardig. Ik meen juist dat ze in eerste instantie alle verdachtmakingen richting de piloten hebben afgewezen en dat ze juist kritiek kregen dat ze nog geen onderzoek naar hun hadden gedaan.
Maar goed, er is wel meer tegenstrijdige info geweest.
Nee hoor, ik heb nog helemaal niets gespeculeerd, weet eignelijk niet zo goed waarom maar heb er erg weinig behoefte aan. Ben wel nieuwsgierig naar wat er gebeurd is maar voel niet de drang om er nu een coherent verhaal van te proberen te makenquote:Op dinsdag 18 maart 2014 01:50 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat laatste merkte ik ook toen ik hem geupload had en geen zin erover te speculeren, jij bent scherper nu dan ik gisteravond, zo blijkt.
Hey, trouwens, had jij niet ook een speculatie geplaatst? Flitste zoiets voorbij, maar ik had wat te updaten na mijn werkdagje... ?
Er staat een heel erg goed stuk over de pings een aantal paginas terug, redelijk recent gepost.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 01:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, zelfs de "feiten" zijn dat niet.
Hoe betrouwbaar is die PING? Al mijn scenario's hangen daarvanaf, omdat het het enige "harde" datapunt lang na de verdwijning is. Maar als dat ook net zo goed wat anders kan zijn, dan storten al die stonede speculaties in dat plaatje als een Boeing in zee.
daar was ik net ook al naar op zoek, maar nog niet gevonden.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 01:57 schreef oompaloompa het volgende:
Er staat een heel erg goed stuk over de pings een aantal paginas terug, redelijk recent gepost.
De nuchtere statistica versus de stonede geoloog.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 01:57 schreef oompaloompa het volgende:
Nee hoor, ik heb nog helemaal niets gespeculeerd, weet eignelijk niet zo goed waarom maar heb er erg weinig behoefte aan. Ben wel nieuwsgierig naar wat er gebeurd is maar voel niet de drang om er nu een coherent verhaal van te proberen te maken![]()
Dank je, gemist, zal het doornemen en een samenvatting in de OP zetten.quote:Er staat een heel erg goed stuk over de pings een aantal paginas terug, redelijk recent gepost.
Dank.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 01:59 schreef oompaloompa het volgende:
ik had hem blijkbaar nog open staan: http://edition.cnn.com/20(...)ndex.html?hpt=hp_mid
credits gaan uit naar andere fokker
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |