lijkt me nogal onhandig om een opslag x-honderd kilometers verderop te huren en daar elke keer heen te vliegen om je fuel te storen, zou ook nogal opvallen.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:25 schreef hamkaasburger het volgende:
[..]
In sommige landen kan je jetfuel kopen en als ik me goed herriner had ik ergens gelezen dat de piloot zelf ook een klein vliegtuigje had. Waarom zou hij dan niet elke keer kleine hoeveelheid gekocht hebben en ergens opgeslagen hebben
Die rode bogen lopen op dit kaartje dus eigenlijk tussen de gele en de roze lijnen binnen het donkerblauwe gebied.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:29 schreef Uccie het volgende:
[..]
Obv het CNN filmpje is het alleen Indian Ocean.
Maar dan zou je pacific ook weg moeten strepen en blijft Pakistan Himalaya stukje of oceaan over.
Malaysian Airlines. Even helemaal weg.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:32 schreef PicoMMP het volgende:
De veelgebruikte slogan van reisbureaus "Even helemaal weg..." heeft nu wel een andere betekenis gekregen.
Maar dat is heel wat anders dan de straalstroom.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Kowloon, kijk die plaatjes even na. Die intertropical convergence zone verandert gedurende het jaar.
Ik ging er vanuit dat de ping van de blauwe is.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:31 schreef niels0 het volgende:
[..]
Die rode bogen lopen op dit kaartje dus eigenlijk tussen de gele en de roze lijnen binnen het donkerblauwe gebied.
[ afbeelding ]
Daar heb je gelijk in dan zou jet ergens op het vasteland geweest zijn op het moment dat vliegtuig in noordelijke richting naar Myanmar vloog daar geland en daarna op volle snelheid naar maladives om daar kleine kruimels achter te laten en dan weer hele andere koers om mensen op dwaalspoor te zettenquote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:29 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
lijkt me nogal onhandig om een opslag x-honderd kilometers verderop te huren en daar elke keer heen te vliegen om je fuel te storen, zou ook nogal opvallen.
Je kunt uitgaan van 1.5-2 uur meer brandstof dan minimaal nodig is.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:37 schreef greatgonzo het volgende:
ik zie al die verre mogelijke bestemmingen, maar ik neem aan dat er precies genoeg kerosine in zit om nét in Peking aan te komen?
Brandstof is gewicht, en hoe meer je bij je hebt, hoe minder zuinig je vliegt toch.
Dus uit mijn lekenoogpunt zou ik de straal niet verder tekenen dan de afstand naar Peking.
[ afbeelding ]
Nee het klopt wat je zegt. Trek een cirkel met als middelpunt die blauwe satelliet en onderbreek die cirkel waar 'ie in het gele en roze gebied komt. En dan krijg je die rode bogen zoals op dat plaatje van die nieuwsbron.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:36 schreef Uccie het volgende:
[..]
Ik ging er vanuit dat de ping van de blauwe is.
Dus als de gele en roze niets opgepikt hebben dan kun je dat gebied toch uitsluiten, of denk ik nu te simpel.
en hoever vlieg je daar mee?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:38 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Je kunt uitgaan van 1.5-2 uur meer brandstof dan minimaal nodig is.
Volgens google vliegt een 777 ongeveer 900 km/uquote:
1,5 á 2 x 900 kmquote:
je kan op hotelspecials.nl ook een secret hotel boeken, maar dit gaat net weer een stapje verder...quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:33 schreef niels0 het volgende:
[..]
Malaysian Airlines. Even helemaal weg.
bij de persconferentie gisteren is verteld dat er voor 30 minuten extra brandstof aan boord wasquote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:38 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Je kunt uitgaan van 1.5-2 uur meer brandstof dan minimaal nodig is.
Nee, er is altijd als extra 30 minuten reserve plus ongeveer 45 minuten contingency fuel aan boord.. Contingency is dacht ik minimaal 3% van de enroute fuel.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:37 schreef greatgonzo het volgende:
ik zie al die verre mogelijke bestemmingen, maar ik neem aan dat er precies genoeg kerosine in zit om nét in Peking aan te komen?
Brandstof is gewicht, en hoe meer je bij je hebt, hoe minder zuinig je vliegt toch.
Dus uit mijn lekenoogpunt zou ik de straal niet verder tekenen dan de afstand naar Peking.
[ afbeelding ]
hmm dat is vreemd want dat zou een stuk minder zijn dan wat de meeste landen als wettelijk minimum eisen; minimaal genoeg om uit te wijken + 45 minuten extraquote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:41 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
bij de persconferentie gisteren is verteld dat er voor 30 minuten extra brandstof aan boord was
Nee, voor 30 minuten na de laatste ping.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:41 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
bij de persconferentie gisteren is verteld dat er voor 30 minuten extra brandstof aan boord was
Kazachstan zou net kunnen, Afrika niet.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:43 schreef PicoMMP het volgende:
Maar dan zou het vliegtuig sowieso niet in Afrika of Kazachstan zijn geland/beland toch?
ah ja, correctquote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:42 schreef Uccie het volgende:
[..]
Nee, voor 30 minuten na de laatste ping.
quote:Malaysia Airlines Flight 370 / airplane crash / primary cause
Scanning and summarizing. I hope to get it up here before Ed does his report. Long story short, it looks like at least one of the pilots has been planning this for a while. The other pilot may have helped wrangle up the passengers.. (wrangle.. maybe that's my 'cowboy'!) Either that, or he was in the bathroom in the back. A landing and/or final approach was attempted, red warning lights came on buzzing, then the plane spiraled down possibly due to wind shear, and crashed in, or formed, a depression in the ground. I got the idea of water, this time. I believe there was a 'war' in the passenger cabin, a la United 93.
Want?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:46 schreef Uccie het volgende:
[..]
Kazachstan zou net kunnen, Afrika niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |