De ping vormt wel een cirkel, maar hij moet echt op de cirkel zitten. Dus niet in dd cirkel.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:58 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik dacht dus dat die rode lijnen het gebied afbakenden waarop hij gepingt zou zijn. Maar die lijnen vormen dus geen cirkel waardoor je dus bij Afrika komt?
Aan de andere kant zijn we inmiddels dagen verder en gaat de verdwijning letterlijk de hele wereld over. Iedereen weet hoe dat vliegtuig eruit ziet en iedereen kan dat dus roepen/weten.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik vind het ook best plausibel klinken.. Het tijdstip lijkt te kloppen. De omschrijving van het vliegtuig is ook vrij specifiek. Meerdere mensen melden het gezien te hebben.
[..]
De linkerkant is midden Afrika ongeveer. Dat kan hij nooit gereed hebben voor 8.11quote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:59 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
De onderbreking aan de rechterkant is er omdat hij daar door meer dan 1 sateliet gepingd zou moeten zijn, ik weet niet of iets vergelijkbaars ook voor de linkerkant geldt?
tis best aardig uitgelegd in dat filmpje van cnnquote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:58 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik dacht dus dat die rode lijnen het gebied afbakenden waarop hij gepingt zou zijn. Maar die lijnen vormen dus geen cirkel waardoor je dus bij Afrika komt?
Heb je een plaatje waar de complete cirkel te zien is?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:59 schreef Uccie het volgende:
[..]
De ping vormt wel een cirkel, maar hij moet echt op de cirkel zitten. Dus niet in dd cirkel.
Ik zit ook mobiel op mijn werkquote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:00 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Heb je een plaatje waar de complete cirkel te zien is?
(Youtube doet ut hier ff niet op het werk)
De cirkel is intentioneel incompleet.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:00 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Heb je een plaatje waar de complete cirkel te zien is?
(Youtube doet ut hier ff niet op het werk)
Dat was m'n vermoeden maar heb ik om de een of andere reden niet getypt blijkbaarquote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:00 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
De linkerkant is midden Afrika ongeveer. Dat kan hij nooit gereed hebben voor 8.11
Is er daar niet een jetstream alleen als het vliegtuig zo laag vloog zou hij die niet gepakt hebben.quote:
Even de tijdsmomenten doorgronden... want 8.15 uur op de cirkel was misschien 04.15 uur in Malediven... dan heb je dus 4 uur de tijd gehad en dan wordt het wel degelijk mogelijk...quote:
Straalstroom loopt eerder op 50 graden NB en ZB. Bovendien loopt de straalstroom west > oost.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:08 schreef hamkaasburger het volgende:
[..]
Is er daar niet een jetstream alleen als het vliegtuig zo laag vloog zou hij die niet gepakt hebben.
Maar kan zo'n afstand überhaupt gehaald worden?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:08 schreef hamkaasburger het volgende:
[..]
Is er daar niet een jetstream alleen als het vliegtuig zo laag vloog zou hij die niet gepakt hebben.
niels0, is dit het bereik van de Inmarsat satellieten?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 07:27 schreef niels0 het volgende:
[..]
Dacht ik ook al gelijk.
Trouwens. Exacte positie van de Inmarsat IOR (Indian Ocean Region) is 0 graden noorderbreedte - 64 graden oosterlengte.
Ik ben namelijk benieuwd waar die bogen boven Afrika langsgaan.
[ afbeelding ]
[..]
Via ACARS.
dat hangt van het seizoen af maar is een van de sleutelpunten die niet zijn langsgekomen in al die "wetenschappelijke"quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:10 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Straalstroom loopt eerder op 50 graden NB en ZB. Bovendien loopt de straalstroom west > oost.
Vandaar mijn kleine edit als ze ergens gestopt zijn om bij te tanken hoelang zou dat duren want met volle tanks kan je er weer vol tegenaan en hoef je niet op te letten op je bereikquote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:11 schreef Uccie het volgende:
[..]
Maar kan zo'n afstand überhaupt gehaald worden?
Hij heeft 7u gevlogen op 900 km/u?
Dat is maar 6.300 km
Ja joh, even ongezien een 777 voltanken, hoe krijg je dat voor elkaar?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:14 schreef hamkaasburger het volgende:
[..]
Vandaar mijn kleine edit als ze ergens gestopt zijn om bij te tanken hoelang zou dat duren want met volle tanks kan je er weer vol tegenaan en hoef je niet op te letten op je bereik
Dat zat ik me nu dus ook af te vragen. Ontvangen die mensen daar geen nieuws ofzo?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:16 schreef Drebbelman het volgende:
Waarom zou je zo lang wachten met melden dat je zo'n jet laag over hebt zien vliegen. Het domineert het nieuws pas tien dagen.
Misschien dat ze lering hebben getrokken uit die reactie van Thailand en komen ze er nu achter dat ze iedereen eerst persoonlijk moeten vragen of ze een vliegtuig gezien hebben. Kan nog wel even duren dan, voor ze iedereen gehad hebben.
Effe opgezocht het duurt 21 minuten als het goed gepland is zouden ze hem op een verlaten luchthaven kunnen landen voltanken en dan weer opstijgen zo te zien is het vliegtuig goed gepland vermist dus waarom zou het niet kunnen.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:16 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja joh, even ongezien een 777 voltanken, hoe krijg je dat voor elkaar?
21 minuten met de juiste druk ja. Maar waar haal jij ongezien 12.000 liter kerosine?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:19 schreef hamkaasburger het volgende:
[..]
Effe opgezocht het duurt 21 minuten als het goed gepland is zouden ze hem op een verlaten luchthaven kunnen landen voltanken en dan weer opstijgen zo te zien is het vliegtuig goed gepland vermist dus waarom zou het niet kunnen.
Volgens mij verandert de positie van de straalstroom nauwelijks gedurende het jaar maar wisselt alleen de kracht er van (wat weer samenhangt met het temperatuurverschil tussen pool en sub-tropen, en dat hangt dan weer af van het seizoen) en de mate van meandering.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
dat hangt van het seizoen af maar is een van de sleutelpunten die niet zijn langsgekomen in al die "wetenschappelijke"analyses van CNN.
De OP toont de gemiddelde situatie in juli en januari. als jij een kaartje voor 8 maart kan vinden; heeel graag!
Kowloon, kijk die plaatjes even na. Die intertropical convergence zone verandert gedurende het jaar.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:21 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Volgens mij verandert de positie van de straalstroom nauwelijks gedurende het jaar maar wisselt alleen de kracht er van (wat weer samenhangt met het temperatuurverschil tussen pool en sub-tropen) en de mate van meandering.
Zeker nooit airplane repo gezien....quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
21 minuten met de juiste druk ja. Maar waar haal jij ongezien 12.000 liter kerosine?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |