18 maart - 16.30 Thailand heeft een signaal van een onbekend vliegtuig op de rader opgevangen kort nadat het toestel van Malaysia Airlines was verdwenen. Dat zei een woordvoerder van de Thaise luchtmacht vandaag tegen nieuwszender CNN. Wanhopige familieleden van de Chinese passagiers van het vermiste vliegtuig van Malaysia Airlines hebben vandaag gedreigd met een hongerstaking als de Maleisische autoriteiten niet meer duidelijkheid geven over wat er is gebeurd
18 maart - 15.30 Residents of the remote Maldives island of Kuda Huvadhoo in Dhaal Atoll have reported seeing a "low flying jumbo jet" on the morning of the disappearance of the Malaysia Airlines flight MH370. They said that it was a white aircraft, with red stripes across it – which is what the Malaysia Airlines flights typically look like.
18 maart - 14.00 Investigators have discovered the runways of five airports near the Indian Ocean loaded into Captain Zaharie Ahmad Shah’s home-made flight simulator, a Malay daily reported today.. “The simulation programmes are based on runways at the Male International Airport in Maldives, an airport owned by the United States (Diego Garcia), and three other runways in India and Sri Lanka, all have runway lengths of 1,000 metres.
“We are not discounting the possibility that the plane landed on a runway that might not be heavily monitored, in addition to the theories that the plane landed on sea, in the hills, or in an open space,” the source was quoted as saying.
Although Defence Minister Datuk Seri Hishammuddin Hussein denied yesterday that the plane had landed at US military base Diego Garcia, the source told the daily that this possibility will still be investigated based on the data found in Zaharie’s flight simulator software.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.17 maart To recap, the official chronology at least until the next update appears to be that at 1.07 am the last (and unremarkable) ACARS transmission was sent from MH370, and that system was subsequently disabled at a time unknown, but which didn’t prevent it sending standby signals to a geostationary satellite over the western Indian Ocean for as long as it remained in flight or on the ground with electrical power running. At 1.19 the last communication with MH370 was heard by Malaysia ATC which closed with the co-pilot (the airline believes) saying “all right good night”. At 1.22 the last positive radar identification of the 777 was made using the transponder which identifies jets to air traffic control systems. Following this MH370 did not make its expected contact with Vietnam’s air traffic control system. The transponder must have been disabled very shortly after 1.22 as no more transponder identified radar contacts were visible on either Malaysian or Vietnamese ATC screens.
Situatie in het kort:
Sinds zaterdagochtend 8 maart 01:21 (GMT +8) wordt een Boeing 777-200ER van Malaysian Airlines vermist. De laatste waarneming via de transponder vond plaats om deze tijd midden boven de Golf van Thailand. De vlucht opgestegen vanaf Kuala Lumpur International Airport met bestemming Peking (ETA 06:30), verdween van de radar 24 minuten nadat het ACARS-systeem was uitgeschakeld (01:07). Grondradar heeft het vliegtuig om 02:40 waargenomen in de Straat van Malakka ten noordwesten van het Maleise schiereiland. Vermoed wordt dat de bemanning en/of kapers onder de passagiers het vliegtuig doelmatig van de communicatie afgesloten. Het vliegtuig is om 08:11 op satellietbeelden gepingd in een halve cirkel ten noorden en zuiden van KL; boven Centraal-Azië dan wel zo'n 1500 km ten westen van Australië. Het is niet duidelijk of op dit moment het vliegtuig nog in de lucht was of op land is geregistreerd. Het onderzoek spitst zich sinds zaterdag 15 maart toe op de piloten en passagiers aan boord, met als doel de afgelegde route nader te bepalen en de motieven te achterhalen. De Maleisische regering wordt door verschillende landen bekritiseerd om hun lakse, tegenstrijdige en onduidelijke berichtgeving en acties.
Persconferentie Avherald:
• 25 landen zijn betrokken bij de zoekactie, (voorheen waren dit er 14) • Er wordt in de territories van 11 landen gezocht. • Het vliegtuig had de geplande hoeveelheid kerosine aan boord. Er was niets extra's getankt. • Focus is nu op crew en passagiers. • De flight simulators van beide piloten zijn thuis uit elkaar gehaald en op een andere (investigation) plaats weer in elkaar gezet en worden momenteel onderzocht. • Er is geen contact gezocht door eventuele verdachten, geen losgeld of andere zaken ge-eist. • Er was géén uitzonderlijk belangrijke cargo on board. • Het door satellieten ontvangen signaal kan verstuurd zijn terwijl het vliegtuig aan de grond stond. • Piloten hebben niet verzocht samen te vliegen. Kans dat ze beiden in het complot zitten lijkt dus uitgesloten.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eerdere kapingen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mogelijke motieven/scenario's:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Woord van dank
Iedereen die aan het topic heeft meegewerkt, d.m.v. nieuwslinks, technische kennisoverdracht en nuttige plaatjes en video's wordt hartelijk bedankt.
De OP is het resultaat van ruim 8 dagen hard teamwork en tracht de lezer te informeren van:
• Laatste nieuws - vaak geupdate - bovenaan zodat je niet het hele topic doorhoeft • Achtergronden - technische informatie is voor de geinteresseerde leek om wijzer te worden • Eerdere gebeurtenissen waar we wat van kunnen leren
Vermoedelijke locatie vliegtuig - speculatie door verscheidene FOK!kers:
Falco - Tibet:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Co_OL - Noord-Korea:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. El_Matador - Gobiwoestijn, China/Tibet - kans scenario - geslaagde kaping 56%, mislukte kaping 24%, zelfmoord piloot 15%, technisch mankement 5%:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. eight - Noordelijke Indische Oceaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. DeParo - Centraal Indische Oceaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Arthur_Spooner - Zuidelijke Indische Oceaan - tussen Diego Garcia en Australië:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Mr.Banaan_1 - Christmas of Cocos Island - Zuidelijke Indische Oceaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.MrTorture - Straat van Malakka, tussen Penang en Sumatra:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.MartijnA3 - Zuidelijke Indische Oceaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Uccie - grensgebied Myanmar, India en China - neergestort
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Marrije:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Maleisische overheid:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.===================================================================
De winnaar van de speculatiewedstrijd krijgt deze zomer (mits het vliegtuig dan gevonden is ) een Colombiaanse lekkernij.
[ Bericht 0% gewijzigd door Frutsel op 18-03-2014 16:47:01 ]
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Geweven? Een weefpatroon vliegen? Wat bedoel je, sorry.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Ik denk dat die laatste ping niet klopt, en dat het vliegtuig gewoon tussen Maleisie en Vietnam in zee is gestort.
Die colombiaanse lekkernij: doe maar een leuke Paisa
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
Als ik een noodsistuatie zou hebben in de Gulf of Thailand, waar 'ie van de radar verdween, had ik denk ik gekozen voor een landing in de vloedlijn langs de oostkust van Maleisië en niet eerst nog over een bergachtig gebied gevlogen richting Malacca Strait.
Geweven? Een weefpatroon vliegen? Wat bedoel je, sorry.
dat dit te kort door de bocht is
quote:
A hijack would not have made that deliberate left turn with a direct heading for Langkawi. It would probably have weaved around a bit until the hijackers decided on where they were taking it...
veel logischer dat als het al gekaapt is dat men heel goed wist waar ze naartoe wilden en dat niet op dat moment nog ff gingen bedenken.
Ik denk dat die laatste ping niet klopt, en dat het vliegtuig gewoon tussen Maleisie en Vietnam in zee is gestort.
Ja, dat is het punt, die ping, is die correct?
Maar die zee hebben ze afgezocht en niets gevonden. Hoezo denk je dan dat het daar nog steeds ligt?
quote:
Die colombiaanse lekkernij: doe maar een leuke Paisa
Hhehehe. Ik zal kijken of ik er eentje kan meenemen in mijn bagage.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Op dinsdag 18 maart 2014 13:22 schreef niels0 het volgende: Als ik een noodsistuatie zou hebben in de Gulf of Thailand, waar 'ie van de radar verdween, had ik denk ik gekozen voor een landing in de vloedlijn langs de oostkust van Maleisië en niet eerst nog over een bergachtig gebied gevlogen richting Malacca Strait.
Precies. Of op Ho Chi Minh.
Dat ie precies voor het Vietnamese luchtruim omdraaide, is niet toevallig.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
veel logischer dat als het al gekaapt is dat men heel goed wist waar ze naartoe wilden en dat niet op dat moment nog ff gingen bedenken.
Ja, maar een kaping in mijn scenario (en ik denk van de meeste anderen) is niet door kapers, maar door de piloot. Die juist alles allang uitgedokterd heeft want 10.000en uren flightsim ervaring.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Dat is niet bewust geweest Marrije, heb je een linkje? Ik ga zo off voor de dag.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Maar die zee hebben ze afgezocht en niets gevonden. Hoezo denk je dan dat het daar nog steeds ligt?
[..]
Hhehehe. Ik zal kijken of ik er eentje kan meenemen in mijn bagage.
Het is nogal een grote zee, misschien hebben ze niet goed genoeg gezocht? Wat ik ook onbegrijpelijk vind is dat op basis van die ene ping de zoektocht daar is afgeblazen...
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
Op dinsdag 18 maart 2014 13:32 schreef hmmmz het volgende: In het vorige topic stond een uitgebreid artikel van cnn over die pings. Ik zie geen reden om aan die ping te twijfelen.
Ah ok, als CNN het zegt dan moet het inderdaad zo aijn. Mijn excuses.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
Op dinsdag 18 maart 2014 13:32 schreef hmmmz het volgende: In het vorige topic stond een uitgebreid artikel van cnn over die pings. Ik zie geen reden om aan die ping te twijfelen.
Ik ga er ook nog steeds vanuit dat het klopt maar het blijft vreemd dat ze alleen de data van de ping om 08.11 vrij hebben gegeven. Alle voorgaande pings moeten dan toch ook bekend zijn?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
Ik geloof dat je abuis bent met je kaartje Marrije. Je komt aan de andere kant van Maleisië weer uit. Zie je? Mijn theoriën: Of ze zijn in de Gulf of Thailand gestort, of het toestel is door de piloot gekaapt, met bestemming onbekend. Ik denk dat laatste.
Dat bedrijf van die satelliet zegt zelf al dat ieder vliegtuig een eigen code heeft. Daarbij zegt inmarsat zelf betrokken te zijn bij het onderzoek, lijkt me niet nodig wanneer het verhaal van de ping niet zou kloppen.
Op dinsdag 18 maart 2014 13:35 schreef niels0 het volgende: Ik geloof dat je abuis bent met je kaartje Marrije. Je komt aan de andere kant van Maleisië weer uit. Zie je? Mijn theoriën: Of ze zijn in de Gulf of Thailand gestort, of het toestel is door de piloot gekaapt, met bestemming onbekend. Ik denk dat laatste.
ja ik had er toen ook bijgezet dat je de inzet weg moest denken, midden indian ocean was de bedoeling, (ver) onder diego nog wat. Na dat ping nieuws, als dat klopt, denk ik dat het wat verder naar rechts ligt, op het diepste punt binnen maximaal bereik.
Op dinsdag 18 maart 2014 13:35 schreef niels0 het volgende: Ik geloof dat je abuis bent met je kaartje Marrije. Je komt aan de andere kant van Maleisië weer uit. Zie je? Mijn theoriën: Of ze zijn in de Gulf of Thailand gestort, of het toestel is door de piloot gekaapt, met bestemming onbekend. Ik denk dat laatste.
Ik ga er ook nog steeds vanuit dat het klopt maar het blijft vreemd dat ze alleen de data van de ping om 08.11 vrij hebben gegeven. Alle voorgaande pings moeten dan toch ook bekend zijn?
Volgens mij maken de eerdere pings niet zoveel uit voor het bepalen van de richting, de cirkels gaan dan in de loop der tijd van klein naar groot in beide richtingen.
Volgens mij maken de eerdere pings niet zoveel uit voor het bepalen van de richting, de cirkels gaan dan in de loop der tijd van klein naar groot in beide richtingen.
Hey, had jij al gehoord dat de telefoons van de passagiers soms nog gewoon overgaan?
Volgens mij maken de eerdere pings niet zoveel uit voor het bepalen van de richting, de cirkels gaan dan in de loop der tijd van klein naar groot in beide richtingen.
Ja, werkt dat zo?
Allemaal zinloos, die eerdere pings?
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Volgens mij maken de eerdere pings niet zoveel uit voor het bepalen van de richting, de cirkels gaan dan in de loop der tijd van klein naar groot in beide richtingen.
ze kunnen aan de hand van de afstand tussen de twee ringen natuurlijk wel bepalen welke richting aannemelijk is. Bijvoorbeeld als de afstand tussen de ringen groot is zou je de conclusie kunnen trekken dat het vliegtuig loodrecht op de ring vloog. Als de afstanden heel klein zijn zou hij meer met de ring mee gevlogen kunnen hebben. Ze kunnen vast aan de hand van potentiele vliegsnelheden dan kunnen bepalen waar het vliegtuig zich ongeveer bevonden moet hebben. Alleen noord of zuid kun je dan nog steeds niets van zeggen, want dat is in principe gewoon gespiegeld dan.
Als jullie het nieuws vandaag op de manier van de laatste updates kunnen zetten en bij belangrijk nieuws een DM sturen, porfa.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Hoe groot achten jullie de kans dat er gewoon niks te vinden is? Zo'n kans is toch nihil zou je denken? Groot vliegtuig, veel materiaal, koffers, er moet toch iets blijven drijven/aanspoelen?
ze kunnen aan de hand van de afstand tussen de twee ringen natuurlijk wel bepalen welke richting aannemelijk is. Bijvoorbeeld als de afstand tussen de ringen groot is zou je de conclusie kunnen trekken dat het vliegtuig loodrecht op de ring vloog. Als de afstanden heel klein zijn zou hij meer met de ring mee gevlogen kunnen hebben. Ze kunnen vast aan de hand van potentiele vliegsnelheden dan kunnen bepalen waar het vliegtuig zich ongeveer bevonden moet hebben. Alleen noord of zuid kun je dan nog steeds niets van zeggen, want dat is in principe gewoon gespiegeld dan.
dank je.
De ping van 1:11 was precies boven de Golf van Thailand, met die andere tot 8:11 kan je dus makkelijk een route uitstippelen.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
ze kunnen aan de hand van de afstand tussen de twee ringen natuurlijk wel bepalen welke richting aannemelijk is. Bijvoorbeeld als de afstand tussen de ringen groot is zou je de conclusie kunnen trekken dat het vliegtuig loodrecht op de ring vloog. Als de afstanden heel klein zijn zou hij meer met de ring mee gevlogen kunnen hebben. Ze kunnen vast aan de hand van potentiele vliegsnelheden dan kunnen bepalen waar het vliegtuig zich ongeveer bevonden moet hebben. Alleen noord of zuid kun je dan nog steeds niets van zeggen, want dat is in principe gewoon gespiegeld dan.
Op dinsdag 18 maart 2014 14:03 schreef stoeltafel het volgende: Hoe groot achten jullie de kans dat er gewoon niks te vinden is? Zo'n kans is toch nihil zou je denken? Groot vliegtuig, veel materiaal, koffers, er moet toch iets blijven drijven/aanspoelen?
Ik denk dat ze wel wat vinden, al kan het best lang duren
Ik ben de stem uit het kussen, vertel je dromen terwijl je slaapt.
Op dinsdag 18 maart 2014 14:03 schreef stoeltafel het volgende: Hoe groot achten jullie de kans dat er gewoon niks te vinden is? Zo'n kans is toch nihil zou je denken? Groot vliegtuig, veel materiaal, koffers, er moet toch iets blijven drijven/aanspoelen?
Jep. zelfs die AFvlucht (OP) was binnen 2 dagen gevonden.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
KUALA LUMPUR, March 18 ― Investigators have discovered the runways of five airports near the Indian Ocean loaded into Captain Zaharie Ahmad Shah’s home-made flight simulator, a Malay daily reported today.
An unnamed source told Berita Harian that while it was too early to make any conclusions on the new finding, it was still considered an important element in the probe on the whereabouts of the plane and its 239 people.
“The simulation programmes are based on runways at the Male International Airport in Maldives, an airport owned by the United States (Diego Garcia), and three other runways in India and Sri Lanka, all have runway lengths of 1,000 metres.
“We are not discounting the possibility that the plane landed on a runway that might not be heavily monitored, in addition to the theories that the plane landed on sea, in the hills, or in an open space,” the source was quoted as saying.
Although Defence Minister Datuk Seri Hishammuddin Hussein denied yesterday that the plane had landed at US military base Diego Garcia, the source told the daily that this possibility will still be investigated based on the data found in Zaharie’s flight simulator software.
The police had seized the flight simulator from the 53-year-old pilot’s house in Shah Alam on Saturday and reassembled it at the police headquarters where experts are conducting checks.
The Transport Ministry has said that the police also searched the home of Zaharie’s co-pilot, Fariq Abdul Hamid, on the same day.
Also on Saturday, Prime Minister Datuk Seri Najib Razak said MH370 was diverted deliberately after someone on board switched off the Boeing 777’s communications systems.
He said investigations were now being refocused at the crew and passengers aboard the plane.
After MH370 disappeared from civilian radar in the early hours of March 8, the plane was flown westward from its intended path to Beijing, turning around at Checkpoint Igari in the South China Sea.
Acting Transport Minister Datuk Seri Hishammuddin Hussein answers questions during a press conference in Sepang March 18, 2014. — Picture by Choo Choy May From there, it flew on to Checkpoint Vampi, northeast of Indonesia’s Aceh province and a navigational point used for planes following route N571 to the Middle East.
Subsequent plots indicate the plane flew towards Checkpoint Gival, south of the Thai island of Phuket, and was last plotted heading northwest towards another checkpoint, Igrex, used for route P628 that would take it over the Andaman Islands and which carriers use to fly towards Europe.
Jep. zelfs die AFvlucht (OP) was binnen 2 dagen gevonden.
nou na 2 dagen wisten ze na het vinden van een vijftigtal lichamen dat het wel behoorlijk duidelijk was dat dat ding gecrasht was ergens.. pas 2 jaar later konden ze de dozen en het daadwerkelijke wrak vinden in een zoekgebied van 2000km2.. dit zoekgebied is 600.000km2
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
Wow, nieuws! Kan jij een samenvatting in de OP zetten, please?
Mijn nummer 1 scenario is minder waarschijnlijk.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Thailand’s military says its radar detected a plane that may have been Malaysia Airlines Flight 370 just minutes after the missing jetliner’s communications went down, and that it didn’t share the information earlier because it wasn’t specifically asked for it.
ja graag. zelfde stijl als de recente updates van gister.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Op dinsdag 18 maart 2014 14:29 schreef Jor_Dii het volgende: Als dat werkelijk zo is van die simulator is er meer aan de hand lijkt me, dat kan bijna geen toeval zijn.
Wat mij betreft de eerste echt serieuze aanwijzing voor een kaping/bewuste reroute. De eerdere kaping-scenario's waren toch vooral op speculatie gebaseerd. Toch kan ik me ook voorstellen dat het een kick geeft om in een sim te oefenen of je een groot toestel op een kleine baan kunt landen. Je wil niet weten wat ik allemaal op een vliegdekschip heb proberen te laten landen toen ik flightsims speelde
Laat de satellietbeelden van die betreffende landingsbanen maar komen
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own. Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur. yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer Vis een optie?
Op dinsdag 18 maart 2014 14:29 schreef Jor_Dii het volgende: Als dat werkelijk zo is van die simulator is er meer aan de hand lijkt me, dat kan bijna geen toeval zijn.
Mwah, hij vliegt natuurlijk veel in die regio. Wanneer je dan toch een goeie flightsimulator hebt lijkt het me niet raar als je daar een aantal 'lokale' landingsbanen in het verwerkt waarop je moeilijk een boeing 777 kunt landen. Puur om te oefenen, mocht hij uit nood daar moeten landen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
Mwah, hij vliegt natuurlijk veel in die regio. Wanneer je dan toch een goeie flightsimulator hebt lijkt het me niet raar als je daar een aantal 'lokale' landingsbanen in het verwerkt waarop je moeilijk een boeing 777 kunt landen. Puur om te oefenen, mocht hij uit nood daar moeten landen.
Ik heb geen flightsim, maar had ik die wel, dan zou ik sws geprobeerd hebben iets te laten landen op het dak van mijn flat of op de middenstip van een voetbalstadion of iets anders raars. Daar is zo'n spel, hoe geavanceerd dan ook, ook leuk voor.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel Do nothing.....and apply!
Op dinsdag 18 maart 2014 14:29 schreef Jor_Dii het volgende: Als dat werkelijk zo is van die simulator is er meer aan de hand lijkt me, dat kan bijna geen toeval zijn.
Waarom? Alsof een piloot in een simulator niet meerdere banen zou hebben staan?
Ik vind het wel vergezocht allemaal. Het moet veel eenvoudiger zijn dan dat, elektronische storing, apparatuur uitgezet om te resetten, gecombineerd met onbedoelde koerswijziging al dan niet door de autopilot. Vervolgens is het toestel ergens tegen een berg of op het zeeoppervlak uiteengespat.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Natuurlijk wel, maar het is op zijn minst verdacht te noemen.
Hoezo? Ik "speel" ook wel eens FSX en heb ook een flink aantal add-on vliegvelden over de hele wereld geïnstalleerd staan. Die van de Malediven heb ik zelf ook, is in de FS-community een populaire scenery. Vind dat nou niet echt verdacht.
Hoezo? Ik "speel" ook wel eens FSX en heb ook een flink aantal add-on vliegvelden over de hele wereld geïnstalleerd staan. Die van de Malediven heb ik zelf ook, is in de FS-community een populaire scenery. Vind dat nou niet echt verdacht.
Oke dan niet
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
dinsdag 18 maart 2014 @ 13:13 • 294 Montagui Op dinsdag 18 maart 2014 12:18 schreef MaxMark het volgende: Ik las dit net op Businessinsider.com. De optie dat er helemaal geen kwade opzet is:
[..]
En het wijdt dan nog wat verder uit: Belangrijk/interessant stukje in bold, waarin uitleg over gebrek aan communicatie en uitval van transponders
spoiler This theory fits the facts. It makes sense. It explains the manual course change as well as the "pings" that a satellite kept hearing from the plane. It requires no fantastically brilliant pre-planning or execution or motives.
Here's Chris Goodfellow:
MH370 A different point of view. Pulau Langkawi 13,000 runway.
A lot of speculation about MH370. Terrorism, hijack, meteors. I cannot believe the analysis on CNN - almost disturbing. I tend to look for a more simple explanation of this event.
Loaded 777 departs midnight from Kuala to Beijing. Hot night. Heavy aircraft. About an hour out across the gulf towards Vietnam the plane goes dark meaning the transponder goes off and secondary radar tracking goes off.
Two days later we hear of reports that Malaysian military radar (which is a primary radar meaning the plane is being tracked by reflection rather than by transponder interrogation response) has tracked the plane on a southwesterly course back across the Malay Peninsula into the straits of Malacca.
When I heard this I immediately brought up Google Earth and I searched for airports in proximity to the track towards southwest.
The left turn is the key here. This was a very experienced senior Captain with 18,000 hours. Maybe some of the younger pilots interviewed on CNN didn't pick up on this left turn. We old pilots were always drilled to always know the closest airport of safe harbor while in cruise. Airports behind us, airports abeam us and airports ahead of us. Always in our head. Always. Because if something happens you don't want to be thinking what are you going to do - you already know what you are going to do. Instinctively when I saw that left turn with a direct heading I knew he was heading for an airport. Actually he was taking a direct route to Palau Langkawi a 13,000 foot strip with an approach over water at night with no obstacles. He did not turn back to Kuala Lampur because he knew he had 8,000 foot ridges to cross. He knew the terrain was friendlier towards Langkawi and also a shorter distance.
Take a look on Google Earth at this airport. This pilot did all the right things. He was confronted by some major event onboard that made him make that immediate turn back to the closest safe airport. For me the loss of transponders and communications makes perfect sense if a fire. There was most likely a fire or electrical fire. In the case of fire the first response if to pull all the main busses and restore circuits one by one until you have isolated the bad one.
If they pulled the busses the plane indeed would go silent. It was probably a serious event and they simply were occupied with controlling the plane and trying to fight the fire. Aviate, Navigate and lastly communicate. There are two types of fires. Electrical might not be as fast and furious and there might or might not be incapacitating smoke. However there is the possibility given the timeline that perhaps there was an overheat on one of the front landing gear tires and it blew on takeoff and started slowly burning. Yes this happens with underinflated tires. Remember heavy plane, hot night, sea level, long run takeoff. There was a well known accident in Nigeria of a DC8 that had a landing gear fire on takeoff. A tire fire once going would produce horrific incapacitating smoke. Yes, pilots have access to oxygen masks but this is a no no with fire. Most have access to a smoke hood with a filter but this will only last for a few minutes depending on the smoke level. (I used to carry one of my own in a flight bag and I still carry one in my briefcase today when I fly).
What I think happened is that they were overcome by smoke and the plane just continued on the heading probably on George (autopilot) until either fuel exhaustion or fire destroyed the control surfaces and it crashed. I said four days ago you will find it along that route - looking elsewhere was pointless.
This pilot, as I say, was a hero struggling with an impossible situation trying to get that plane to Langkawi. No doubt in my mind. That's the reason for the turn and direct route. A hijack would not have made that deliberate left turn with a direct heading for Langkawi. It would probably have weaved around a bit until the hijackers decided on where they were taking it...
1. Dat er in dit scenario totaal geen communicatie met de grond is vind ik nogal ver gezocht. Het kán, maar ik acht de kans klein.
2. de 8.11 ping. Wanneer het vliegtuig rechtdoor zou zijn gevlogen na de bocht richting Langkawi dan kan het vliegtuig nooit op de 'arc' zij gepingd om 8.11
En waar blijven de resultaten van die eerdere pings? Als die uitblijven dan ga ik die 8.11 ping ook in twijfel trekken.
Het vliegtuig Zou natuurlijk t zuidlijke puntje van die pinglijn hebben kunnen aantikken. Stel de piloot maakte de draai richting Langkawi maar nog niet de draai richting d landingsbaan is dat in mijn ogen goed mogelijk.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
Vooraf ingeschreven om van de aardbodem te verdwijnen
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own. Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur. yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer Vis een optie?
mpoppel twitterde op dinsdag 18-03-2014 om 15:27:05Haveeru Daily: Residents on remote Maldives island in Dhaal Atoll claim they saw low-flying jet similar to Flight 370 at 6:15 am on March 8 reageerretweet
Op dinsdag 18 maart 2014 15:23 schreef RVer het volgende: Erg verdacht idd, een piloot die vliegvelden bij hem in de buurt op z'n sim heeft staan
Stel je voor inderdaad dat blijkt dat deze man een doorgewinterde professional was die puur uit beroepsmatige interesse graag weten wou wat uitwijkmogelijkheden in de buurt waren en hoe de lokale situatie/approach etc er uit zien en dat hij zelfs voor de lol op een druilerige zondagmiddag een Boeing op een klein lokaal veldje neer heeft gezet (in zijn sim-game).
Te onwaarschijnlijk gewoon, hier moet meer aan de hand zijn
mpoppel twitterde op dinsdag 18-03-2014 om 15:27:05Haveeru Daily: Residents on remote Maldives island in Dhaal Atoll claim they saw low-flying jet similar to Flight 370 at 6:15 am on March 8 reageerretweet
Dat zou wel briljant zijn... het is notabene richting noordoost Afrika... maar dan vraag ik me wel af: met welke benzine? Na de Maldiven direct door naar Afrika is enkel zee voor zo'n 2500km met weinig (ei)land in de buurt.
Ze zouden wel eens gehijackt zijn en vervolgens ten westen van de Maldiven neergestort zijn.
Dat zou wel briljant zijn... het is notabene richting noordoost Afrika... maar dan vraag ik me wel af: met welke benzine? Na de Maldiven direct door naar Afrika is enkel zee voor zo'n 2500km met weinig (ei)land in de buurt.
Ze zouden wel eens gehijackt zijn en vervolgens ten westen van de Maldiven neergestort zijn.
Ik zei van de week al dat Afrika zo maar een optie zou kunnen zijn als je koers door trekt en die bogen een cirkel konden zijn. Maar dat was niet zo volgens iemand hier.
Ik zei van de week al dat Afrika zo maar een optie zou kunnen zijn als je koers door trekt en die bogen een cirkel konden zijn. Maar dat was niet zo volgens iemand hier.
icm met de laatste ping valt afrika buiten dat gebied dan zouden ze de ping hebben moeten uitzetten en door hebben kunnen vliegen nadat ze getankt hebben
mpoppel twitterde op dinsdag 18-03-2014 om 15:27:05Haveeru Daily: Residents on remote Maldives island in Dhaal Atoll claim they saw low-flying jet similar to Flight 370 at 6:15 am on March 8 reageerretweet
Haha sukkels, niet info direct geven omdat ze er niet persoonlijk om gevraagd zijn... De hele wereld zoekt maar zij willen persoonlijk gevraagd worden om informatie.
Ik zei van de week al dat Afrika zo maar een optie zou kunnen zijn als je koers door trekt en die bogen een cirkel konden zijn. Maar dat was niet zo volgens iemand hier.
mja in dat artikel staat:
quote:
Satellite data suggests that the last "ping" was received from the flight somewhere close to the Maldives and the US naval base on Diego Garcia.
Dat komt dan niet overeen met wat ze in dat cnn filmpje laten zien in de OP
Volgens het artikel zou het toestel van noord naar zuid zijn gevlogen. En welke US luchtmachtbasis ligt er ten zuiden van Kuda Huvadhoo?
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own. Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur. yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer Vis een optie?
Op dinsdag 18 maart 2014 15:52 schreef MrTorture het volgende: Volgens het artikel zou het toestel van noord naar zuid zijn gevlogen. En welke US luchtmachtbasis ligt er ten zuiden van Kuda Huvadhoo?
Diego Garcia?
And what rough beast, its hour come round at last, Slouches towards Bethlehem to be born?
icm met de laatste ping valt afrika buiten dat gebied dan zouden ze de ping hebben moeten uitzetten en door hebben kunnen vliegen nadat ze getankt hebben
Als ze om 01.30 uur gezien zijn ten noorden van Sumatra, richting Thailand en daarna ging het gerucht dat om 02.15 uur er een militaire satelliet hen ten (Zuid)Westen van Atjeh had opgemerkt. Dan zou je om 06.15 uur toch aardig in de buurt van de Malediven komen
icm met de laatste ping valt afrika buiten dat gebied dan zouden ze de ping hebben moeten uitzetten en door hebben kunnen vliegen nadat ze getankt hebben
Nee, sterker nog dat zou op de ping kunnen zijn. Maak de cirkel maar af. De pinglijn gaat over Afrika!
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel Do nothing.....and apply!
Als ze om 01.30 uur gezien zijn ten noorden van Sumatra, richting Thailand en daarna ging het gerucht dat om 02.15 uur er een militaire satelliet hen ten (Zuid)Westen van Atjeh had opgemerkt. Dan zou je om 06.15 uur toch aardig in de buurt van de Malediven komen
ja maar hoe veklaar je dan die ping van 8.11 in dat gebied met rode lijnen? Dat ie na de malediven daar naartoe is gevlogen?
ja maar hoe veklaar je dan die ping van 8.11 in dat gebied met rode lijnen? Dat ie na de malediven daar naartoe is gevlogen?
Ik dacht dus dat die rode lijnen het gebied afbakenden waarop hij gepingt zou zijn. Maar die lijnen vormen dus geen cirkel waardoor je dus bij Afrika komt?
Als ze om 01.30 uur gezien zijn ten noorden van Sumatra, richting Thailand en daarna ging het gerucht dat om 02.15 uur er een militaire satelliet hen ten (Zuid)Westen van Atjeh had opgemerkt. Dan zou je om 06.15 uur toch aardig in de buurt van de Malediven komen
Ik vind het ook best plausibel klinken.. Het tijdstip lijkt te kloppen. De omschrijving van het vliegtuig is ook vrij specifiek. Meerdere mensen melden het gezien te hebben.
Whilst the disappearance of the Boeing 777 jet, carrying 239 passengers has left the whole world in bewilderment, several residents of Kuda Huvadhoo told Haveeru on Tuesday that they saw a "low flying jumbo jet" at around 6:15am on March 8.
They said that it was a white aircraft, with red stripes across it – which is what the Malaysia Airlines flights typically look like.
Eyewitnesses from the Kuda Huvadhoo concurred that the aeroplane was travelling North to South-East, towards the Southern tip of the Maldives – Addu. They also noted the incredibly loud noise that the flight made when it flew over the island.
"I've never seen a jet flying so low over our island before. We've seen seaplanes, but I'm sure that this was not one of those. I could even make out the doors on the plane clearly," said an eyewitness.
"It's not just me either, several other residents have reported seeing the exact same thing. Some people got out of their houses to see what was causing the tremendous noise too."
Mohamed Zaheem, the Island Councilor of Kuda Huvadhoo, said that the residents of the island had spoken about the incident.
A local aviation expert told Haveeru that it is "likely" for MH370 to have flown over the Maldives. The possibility of any aircraft flying over the island at the reported time is extremely low, the expert added.
And what rough beast, its hour come round at last, Slouches towards Bethlehem to be born?
Ik dacht dus dat die rode lijnen het gebied afbakenden waarop hij gepingt zou zijn. Maar die lijnen vormen dus geen cirkel waardoor je dus bij Afrika komt?
De onderbreking aan de rechterkant is er omdat hij daar door meer dan 1 sateliet gepingd zou moeten zijn, ik weet niet of iets vergelijkbaars ook voor de linkerkant geldt?
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende: De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
Ik dacht dus dat die rode lijnen het gebied afbakenden waarop hij gepingt zou zijn. Maar die lijnen vormen dus geen cirkel waardoor je dus bij Afrika komt?
De ping vormt wel een cirkel, maar hij moet echt op de cirkel zitten. Dus niet in dd cirkel.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel Do nothing.....and apply!
Ik vind het ook best plausibel klinken.. Het tijdstip lijkt te kloppen. De omschrijving van het vliegtuig is ook vrij specifiek. Meerdere mensen melden het gezien te hebben.
[..]
Aan de andere kant zijn we inmiddels dagen verder en gaat de verdwijning letterlijk de hele wereld over. Iedereen weet hoe dat vliegtuig eruit ziet en iedereen kan dat dus roepen/weten. Maar goed, het is misschien een serieus nieuw aanknopingspunt waar ze nu kunnen gaan zoeken
De onderbreking aan de rechterkant is er omdat hij daar door meer dan 1 sateliet gepingd zou moeten zijn, ik weet niet of iets vergelijkbaars ook voor de linkerkant geldt?
De linkerkant is midden Afrika ongeveer. Dat kan hij nooit gereed hebben voor 8.11
Ik dacht dus dat die rode lijnen het gebied afbakenden waarop hij gepingt zou zijn. Maar die lijnen vormen dus geen cirkel waardoor je dus bij Afrika komt?
tis best aardig uitgelegd in dat filmpje van cnn ja die cirkel zou over afrika lopen maar die werden weggestreept als niet mogelijk
De linkerkant is midden Afrika ongeveer. Dat kan hij nooit gereed hebben voor 8.11
Dat was m'n vermoeden maar heb ik om de een of andere reden niet getypt blijkbaar
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende: De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
edit: Nieuw plaatje. Bovenste oranje stipje is de visual. Onderste oranje stipje is Diego Garcia.
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own. Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur. yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer Vis een optie?
Ah wacht... zonder geluid werkt het schijnbaar wel Ik zie de cirkel onder Madagascar door schuiven over het midden van Afrika via Egypte richting Iran gaan. Gezien de tijd zou je haast denken dat die tijd niet te overbruggen is. 0615 bij Malediven, dan kan je haast niet 2 uur later ten westen daarvan op de rode lijn zitten. (Zit er nog tijdsverschil in qua zones? 6.15 uur lokale tijd is misschien weer andere tijd die de Amerikanen hanteerden met hun satellieten?