18 maart - 16.30 Thailand heeft een signaal van een onbekend vliegtuig op de rader opgevangen kort nadat het toestel van Malaysia Airlines was verdwenen. Dat zei een woordvoerder van de Thaise luchtmacht vandaag tegen nieuwszender CNN. Wanhopige familieleden van de Chinese passagiers van het vermiste vliegtuig van Malaysia Airlines hebben vandaag gedreigd met een hongerstaking als de Maleisische autoriteiten niet meer duidelijkheid geven over wat er is gebeurd
18 maart - 15.30 Residents of the remote Maldives island of Kuda Huvadhoo in Dhaal Atoll have reported seeing a "low flying jumbo jet" on the morning of the disappearance of the Malaysia Airlines flight MH370. They said that it was a white aircraft, with red stripes across it – which is what the Malaysia Airlines flights typically look like.
18 maart - 14.00 Investigators have discovered the runways of five airports near the Indian Ocean loaded into Captain Zaharie Ahmad Shah’s home-made flight simulator, a Malay daily reported today.. “The simulation programmes are based on runways at the Male International Airport in Maldives, an airport owned by the United States (Diego Garcia), and three other runways in India and Sri Lanka, all have runway lengths of 1,000 metres.
“We are not discounting the possibility that the plane landed on a runway that might not be heavily monitored, in addition to the theories that the plane landed on sea, in the hills, or in an open space,” the source was quoted as saying.
Although Defence Minister Datuk Seri Hishammuddin Hussein denied yesterday that the plane had landed at US military base Diego Garcia, the source told the daily that this possibility will still be investigated based on the data found in Zaharie’s flight simulator software.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.17 maart To recap, the official chronology at least until the next update appears to be that at 1.07 am the last (and unremarkable) ACARS transmission was sent from MH370, and that system was subsequently disabled at a time unknown, but which didn’t prevent it sending standby signals to a geostationary satellite over the western Indian Ocean for as long as it remained in flight or on the ground with electrical power running. At 1.19 the last communication with MH370 was heard by Malaysia ATC which closed with the co-pilot (the airline believes) saying “all right good night”. At 1.22 the last positive radar identification of the 777 was made using the transponder which identifies jets to air traffic control systems. Following this MH370 did not make its expected contact with Vietnam’s air traffic control system. The transponder must have been disabled very shortly after 1.22 as no more transponder identified radar contacts were visible on either Malaysian or Vietnamese ATC screens.
Situatie in het kort:
Sinds zaterdagochtend 8 maart 01:21 (GMT +8) wordt een Boeing 777-200ER van Malaysian Airlines vermist. De laatste waarneming via de transponder vond plaats om deze tijd midden boven de Golf van Thailand. De vlucht opgestegen vanaf Kuala Lumpur International Airport met bestemming Peking (ETA 06:30), verdween van de radar 24 minuten nadat het ACARS-systeem was uitgeschakeld (01:07). Grondradar heeft het vliegtuig om 02:40 waargenomen in de Straat van Malakka ten noordwesten van het Maleise schiereiland. Vermoed wordt dat de bemanning en/of kapers onder de passagiers het vliegtuig doelmatig van de communicatie afgesloten. Het vliegtuig is om 08:11 op satellietbeelden gepingd in een halve cirkel ten noorden en zuiden van KL; boven Centraal-Azië dan wel zo'n 1500 km ten westen van Australië. Het is niet duidelijk of op dit moment het vliegtuig nog in de lucht was of op land is geregistreerd. Het onderzoek spitst zich sinds zaterdag 15 maart toe op de piloten en passagiers aan boord, met als doel de afgelegde route nader te bepalen en de motieven te achterhalen. De Maleisische regering wordt door verschillende landen bekritiseerd om hun lakse, tegenstrijdige en onduidelijke berichtgeving en acties.
Persconferentie Avherald:
• 25 landen zijn betrokken bij de zoekactie, (voorheen waren dit er 14) • Er wordt in de territories van 11 landen gezocht. • Het vliegtuig had de geplande hoeveelheid kerosine aan boord. Er was niets extra's getankt. • Focus is nu op crew en passagiers. • De flight simulators van beide piloten zijn thuis uit elkaar gehaald en op een andere (investigation) plaats weer in elkaar gezet en worden momenteel onderzocht. • Er is geen contact gezocht door eventuele verdachten, geen losgeld of andere zaken ge-eist. • Er was géén uitzonderlijk belangrijke cargo on board. • Het door satellieten ontvangen signaal kan verstuurd zijn terwijl het vliegtuig aan de grond stond. • Piloten hebben niet verzocht samen te vliegen. Kans dat ze beiden in het complot zitten lijkt dus uitgesloten.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eerdere kapingen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mogelijke motieven/scenario's:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Woord van dank
Iedereen die aan het topic heeft meegewerkt, d.m.v. nieuwslinks, technische kennisoverdracht en nuttige plaatjes en video's wordt hartelijk bedankt.
De OP is het resultaat van ruim 8 dagen hard teamwork en tracht de lezer te informeren van:
• Laatste nieuws - vaak geupdate - bovenaan zodat je niet het hele topic doorhoeft • Achtergronden - technische informatie is voor de geinteresseerde leek om wijzer te worden • Eerdere gebeurtenissen waar we wat van kunnen leren
Vermoedelijke locatie vliegtuig - speculatie door verscheidene FOK!kers:
Falco - Tibet:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Co_OL - Noord-Korea:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. El_Matador - Gobiwoestijn, China/Tibet - kans scenario - geslaagde kaping 56%, mislukte kaping 24%, zelfmoord piloot 15%, technisch mankement 5%:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. eight - Noordelijke Indische Oceaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. DeParo - Centraal Indische Oceaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Arthur_Spooner - Zuidelijke Indische Oceaan - tussen Diego Garcia en Australië:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Mr.Banaan_1 - Christmas of Cocos Island - Zuidelijke Indische Oceaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.MrTorture - Straat van Malakka, tussen Penang en Sumatra:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.MartijnA3 - Zuidelijke Indische Oceaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Uccie - grensgebied Myanmar, India en China - neergestort
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Marrije:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Maleisische overheid:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.===================================================================
De winnaar van de speculatiewedstrijd krijgt deze zomer (mits het vliegtuig dan gevonden is ) een Colombiaanse lekkernij.
[ Bericht 0% gewijzigd door Frutsel op 18-03-2014 16:47:01 ]
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Geweven? Een weefpatroon vliegen? Wat bedoel je, sorry.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Ik denk dat die laatste ping niet klopt, en dat het vliegtuig gewoon tussen Maleisie en Vietnam in zee is gestort.
Die colombiaanse lekkernij: doe maar een leuke Paisa
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
Als ik een noodsistuatie zou hebben in de Gulf of Thailand, waar 'ie van de radar verdween, had ik denk ik gekozen voor een landing in de vloedlijn langs de oostkust van Maleisië en niet eerst nog over een bergachtig gebied gevlogen richting Malacca Strait.
Geweven? Een weefpatroon vliegen? Wat bedoel je, sorry.
dat dit te kort door de bocht is
quote:
A hijack would not have made that deliberate left turn with a direct heading for Langkawi. It would probably have weaved around a bit until the hijackers decided on where they were taking it...
veel logischer dat als het al gekaapt is dat men heel goed wist waar ze naartoe wilden en dat niet op dat moment nog ff gingen bedenken.
Ik denk dat die laatste ping niet klopt, en dat het vliegtuig gewoon tussen Maleisie en Vietnam in zee is gestort.
Ja, dat is het punt, die ping, is die correct?
Maar die zee hebben ze afgezocht en niets gevonden. Hoezo denk je dan dat het daar nog steeds ligt?
quote:
Die colombiaanse lekkernij: doe maar een leuke Paisa
Hhehehe. Ik zal kijken of ik er eentje kan meenemen in mijn bagage.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Op dinsdag 18 maart 2014 13:22 schreef niels0 het volgende: Als ik een noodsistuatie zou hebben in de Gulf of Thailand, waar 'ie van de radar verdween, had ik denk ik gekozen voor een landing in de vloedlijn langs de oostkust van Maleisië en niet eerst nog over een bergachtig gebied gevlogen richting Malacca Strait.
Precies. Of op Ho Chi Minh.
Dat ie precies voor het Vietnamese luchtruim omdraaide, is niet toevallig.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
veel logischer dat als het al gekaapt is dat men heel goed wist waar ze naartoe wilden en dat niet op dat moment nog ff gingen bedenken.
Ja, maar een kaping in mijn scenario (en ik denk van de meeste anderen) is niet door kapers, maar door de piloot. Die juist alles allang uitgedokterd heeft want 10.000en uren flightsim ervaring.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Dat is niet bewust geweest Marrije, heb je een linkje? Ik ga zo off voor de dag.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Maar die zee hebben ze afgezocht en niets gevonden. Hoezo denk je dan dat het daar nog steeds ligt?
[..]
Hhehehe. Ik zal kijken of ik er eentje kan meenemen in mijn bagage.
Het is nogal een grote zee, misschien hebben ze niet goed genoeg gezocht? Wat ik ook onbegrijpelijk vind is dat op basis van die ene ping de zoektocht daar is afgeblazen...
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
Op dinsdag 18 maart 2014 13:32 schreef hmmmz het volgende: In het vorige topic stond een uitgebreid artikel van cnn over die pings. Ik zie geen reden om aan die ping te twijfelen.
Ah ok, als CNN het zegt dan moet het inderdaad zo aijn. Mijn excuses.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
Op dinsdag 18 maart 2014 13:32 schreef hmmmz het volgende: In het vorige topic stond een uitgebreid artikel van cnn over die pings. Ik zie geen reden om aan die ping te twijfelen.
Ik ga er ook nog steeds vanuit dat het klopt maar het blijft vreemd dat ze alleen de data van de ping om 08.11 vrij hebben gegeven. Alle voorgaande pings moeten dan toch ook bekend zijn?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
Ik geloof dat je abuis bent met je kaartje Marrije. Je komt aan de andere kant van Maleisië weer uit. Zie je? Mijn theoriën: Of ze zijn in de Gulf of Thailand gestort, of het toestel is door de piloot gekaapt, met bestemming onbekend. Ik denk dat laatste.
Dat bedrijf van die satelliet zegt zelf al dat ieder vliegtuig een eigen code heeft. Daarbij zegt inmarsat zelf betrokken te zijn bij het onderzoek, lijkt me niet nodig wanneer het verhaal van de ping niet zou kloppen.
Op dinsdag 18 maart 2014 13:35 schreef niels0 het volgende: Ik geloof dat je abuis bent met je kaartje Marrije. Je komt aan de andere kant van Maleisië weer uit. Zie je? Mijn theoriën: Of ze zijn in de Gulf of Thailand gestort, of het toestel is door de piloot gekaapt, met bestemming onbekend. Ik denk dat laatste.
ja ik had er toen ook bijgezet dat je de inzet weg moest denken, midden indian ocean was de bedoeling, (ver) onder diego nog wat. Na dat ping nieuws, als dat klopt, denk ik dat het wat verder naar rechts ligt, op het diepste punt binnen maximaal bereik.
Op dinsdag 18 maart 2014 13:35 schreef niels0 het volgende: Ik geloof dat je abuis bent met je kaartje Marrije. Je komt aan de andere kant van Maleisië weer uit. Zie je? Mijn theoriën: Of ze zijn in de Gulf of Thailand gestort, of het toestel is door de piloot gekaapt, met bestemming onbekend. Ik denk dat laatste.