abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137880990
Meest recente updates:

18 maart - 16.30
Thailand heeft een signaal van een onbekend vliegtuig op de rader opgevangen kort nadat het toestel van Malaysia Airlines was verdwenen. Dat zei een woordvoerder van de Thaise luchtmacht vandaag tegen nieuwszender CNN. Wanhopige familieleden van de Chinese passagiers van het vermiste vliegtuig van Malaysia Airlines hebben vandaag gedreigd met een hongerstaking als de Maleisische autoriteiten niet meer duidelijkheid geven over wat er is gebeurd

18 maart - 15.30
Residents of the remote Maldives island of Kuda Huvadhoo in Dhaal Atoll have reported seeing a "low flying jumbo jet" on the morning of the disappearance of the Malaysia Airlines flight MH370.
They said that it was a white aircraft, with red stripes across it – which is what the Malaysia Airlines flights typically look like.

18 maart - 14.00
Investigators have discovered the runways of five airports near the Indian Ocean loaded into Captain Zaharie Ahmad Shah’s home-made flight simulator, a Malay daily reported today.. “The simulation programmes are based on runways at the Male International Airport in Maldives, an airport owned by the United States (Diego Garcia), and three other runways in India and Sri Lanka, all have runway lengths of 1,000 metres.

“We are not discounting the possibility that the plane landed on a runway that might not be heavily monitored, in addition to the theories that the plane landed on sea, in the hills, or in an open space,” the source was quoted as saying.

Although Defence Minister Datuk Seri Hishammuddin Hussein denied yesterday that the plane had landed at US military base Diego Garcia, the source told the daily that this possibility will still be investigated based on the data found in Zaharie’s flight simulator software.

17 maart - 21:38
The Malaysian authorities confirmed that police are also investigating the possibility of suicide of one of the pilots, a theory backed today by some sources quoted by US media:
Malaysian police are also investigating a flight engineer who was among the passengers on the missing Malaysia Airlines plane as they focus on the pilots and anyone else on board who had technical flying knowledge, a senior police official said.

17 maart - 21:17
Malaysian authorities have refused expanded American assistance in the hunt for MH370, an unnamed “senior American official” tells the New York Times:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
17 maart - 20:34
MH370 A different point of view. Pulau Langkawi 13,000 runway.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
17 maart
To recap, the official chronology at least until the next update appears to be that at 1.07 am the last (and unremarkable) ACARS transmission was sent from MH370, and that system was subsequently disabled at a time unknown, but which didn’t prevent it sending standby signals to a geostationary satellite over the western Indian Ocean for as long as it remained in flight or on the ground with electrical power running.
At 1.19 the last communication with MH370 was heard by Malaysia ATC which closed with the co-pilot (the airline believes) saying “all right good night”.
At 1.22 the last positive radar identification of the 777 was made using the transponder which identifies jets to air traffic control systems. Following this MH370 did not make its expected contact with Vietnam’s air traffic control system.
The transponder must have been disabled very shortly after 1.22 as no more transponder identified radar contacts were visible on either Malaysian or Vietnamese ATC screens.

Situatie in het kort:

Sinds zaterdagochtend 8 maart 01:21 (GMT +8) wordt een Boeing 777-200ER van Malaysian Airlines vermist. De laatste waarneming via de transponder vond plaats om deze tijd midden boven de Golf van Thailand.
De vlucht opgestegen vanaf Kuala Lumpur International Airport met bestemming Peking (ETA 06:30), verdween van de radar 24 minuten nadat het ACARS-systeem was uitgeschakeld (01:07). Grondradar heeft het vliegtuig om 02:40 waargenomen in de Straat van Malakka ten noordwesten van het Maleise schiereiland.
Vermoed wordt dat de bemanning en/of kapers onder de passagiers het vliegtuig doelmatig van de communicatie afgesloten.
Het vliegtuig is om 08:11 op satellietbeelden gepingd in een halve cirkel ten noorden en zuiden van KL; boven Centraal-Azië dan wel zo'n 1500 km ten westen van Australië. Het is niet duidelijk of op dit moment het vliegtuig nog in de lucht was of op land is geregistreerd.
Het onderzoek spitst zich sinds zaterdag 15 maart toe op de piloten en passagiers aan boord, met als doel de afgelegde route nader te bepalen en de motieven te achterhalen.
De Maleisische regering wordt door verschillende landen bekritiseerd om hun lakse, tegenstrijdige en onduidelijke berichtgeving en acties.

Persconferentie Avherald:

• 25 landen zijn betrokken bij de zoekactie, (voorheen waren dit er 14)
• Er wordt in de territories van 11 landen gezocht.
• Het vliegtuig had de geplande hoeveelheid kerosine aan boord. Er was niets extra's getankt.
• Focus is nu op crew en passagiers.
• De flight simulators van beide piloten zijn thuis uit elkaar gehaald en op een andere (investigation) plaats weer in elkaar gezet en worden momenteel onderzocht.
• Er is geen contact gezocht door eventuele verdachten, geen losgeld of andere zaken ge-eist.
• Er was géén uitzonderlijk belangrijke cargo on board.
• Het door satellieten ontvangen signaal kan verstuurd zijn terwijl het vliegtuig aan de grond stond.
• Piloten hebben niet verzocht samen te vliegen. Kans dat ze beiden in het complot zitten lijkt dus uitgesloten.

Tien theorieen over vlucht MH370
Maleisische politie doet huiszoeking bij piloot vermist vliegtuig - NRC
Zoekgebied uitgebreid naar India, piloten verdacht - CNN
In a new twist, it emerged that the pilot's wife and three children moved out of the family's home the day before the plane's disappearance - The Mirror
Vliegbewegingen bijna onmogelijk uit te voeren - 1 kaper/piloot is voldoende - passagiers zouden gedood kunnen zijn door middel van decompressie
28 vragen en antwoorden - wat is hier aan de hand? - CNN
Piloten kunnen handmatig Cockpit Voice Recorder - CVR uitzetten - blackbox ook?

======================================================================

Overzichtskaart:

Radarbakens in Azië

Uitgebreide achtergrondinformatie verdwijning MH370:
SPOILER
Nieuwsbronnen:
• Malaysian Airlines - http://www.malaysiaairlines.com/my/en/site/dark-site.html
• nu.nl - http://www.nu.nl/ramp-malaysia-airlines/
• Wikipedia - http://en.wikipedia.org/wiki/Malaysia_Airlines_Flight_370
• The Guardian - http://www.theguardian.co(...)c3bae4b05e6cc240518a - Search widened, and latest updates
• Aviation Herald - http://avherald.com/h?article=4710c69b&opt=0
• NRC - http://zoeken.nrc.nl/?q=Malaysia+Airlines&sort=date

Eerder verdwenen of vreemd gecrashte vliegtuigen:
Overzicht van zelfmoordvluchten - NOS
Meer verdwenen vliegtuigen op Quest.nl

YouTube-filmpjes vergelijkbare vliegtuigongelukken:
SPOILER
Eerdere kapingen:
SPOILER
Mogelijke motieven/scenario's:
SPOILER
Woord van dank

Iedereen die aan het topic heeft meegewerkt, d.m.v. nieuwslinks, technische kennisoverdracht en nuttige plaatjes en video's wordt hartelijk bedankt.

De OP is het resultaat van ruim 8 dagen hard teamwork en tracht de lezer te informeren van:

• Laatste nieuws - vaak geupdate - bovenaan zodat je niet het hele topic doorhoeft
• Achtergronden - technische informatie is voor de geinteresseerde leek om wijzer te worden
• Eerdere gebeurtenissen waar we wat van kunnen leren

=============================================================

Vermoedelijke locatie vliegtuig - speculatie door verscheidene FOK!kers:

alizee.gif Falco - Tibet:
SPOILER
logo_home_new.gif Co_OL - Noord-Korea:
SPOILER
avatarFOK.jpg El_Matador - Gobiwoestijn, China/Tibet - kans scenario - geslaagde kaping 56%, mislukte kaping 24%, zelfmoord piloot 15%, technisch mankement 5%:
SPOILER
boss.jpg eight - Noordelijke Indische Oceaan:
SPOILER
3350.jpg DeParo - Centraal Indische Oceaan:
SPOILER
1.jpg Arthur_Spooner - Zuidelijke Indische Oceaan - tussen Diego Garcia en Australië:
SPOILER
MrB4.png Mr.Banaan_1 - Christmas of Cocos Island - Zuidelijke Indische Oceaan:
SPOILER
MrTorture - Straat van Malakka, tussen Penang en Sumatra:
SPOILER
MartijnA3 - Zuidelijke Indische Oceaan:
SPOILER
Pingu.gif Uccie - grensgebied Myanmar, India en China - neergestort
SPOILER
SPOILER
Maleisische overheid:
SPOILER
===================================================================

De winnaar van de speculatiewedstrijd krijgt deze zomer (mits het vliegtuig dan gevonden is :X ) een Colombiaanse lekkernij.

===================================================================

In het geval van nog in leven zijn, hoeven de passagiers en de crew niet te verhongeren. Er was 2-3000 kg van deze vruchten aan boord:

[ Bericht 0% gewijzigd door Frutsel op 18-03-2014 16:47:01 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 18 maart 2014 @ 13:20:12 #2
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137881019
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 13:17 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat bedoel je met "waven"?
weaved ;)
pi_137881056
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 13:20 schreef Marrije het volgende:

[..]

weaved ;)
Geweven? Een weefpatroon vliegen? Wat bedoel je, sorry. :@
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

dinsdag 18 maart 2014 @ 13:22:23 #4
111528 Viajero
Who dares wins
pi_137881120
Mag ik meedoen aan de speculatie?

Ik denk dat die laatste ping niet klopt, en dat het vliegtuig gewoon tussen Maleisie en Vietnam in zee is gestort.

Die colombiaanse lekkernij: doe maar een leuke Paisa ;)
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_137881146
Als ik een noodsistuatie zou hebben in de Gulf of Thailand, waar 'ie van de radar verdween, had ik denk ik gekozen voor een landing in de vloedlijn langs de oostkust van Maleisië en niet eerst nog over een bergachtig gebied gevlogen richting Malacca Strait.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 13:23:46 #6
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137881193
quote:
15s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 13:21 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Geweven? Een weefpatroon vliegen? Wat bedoel je, sorry. :@
dat dit te kort door de bocht is

quote:
A hijack would not have made that deliberate left turn with a direct heading for Langkawi. It would probably have weaved around a bit until the hijackers decided on where they were taking it...
veel logischer dat als het al gekaapt is dat men heel goed wist waar ze naartoe wilden en dat niet op dat moment nog ff gingen bedenken.
pi_137881208
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 13:22 schreef Viajero het volgende:
Mag ik meedoen aan de speculatie?
Heel graag!

quote:
Ik denk dat die laatste ping niet klopt, en dat het vliegtuig gewoon tussen Maleisie en Vietnam in zee is gestort.
Ja, dat is het punt, die ping, is die correct?

Maar die zee hebben ze afgezocht en niets gevonden. Hoezo denk je dan dat het daar nog steeds ligt?

quote:
Die colombiaanse lekkernij: doe maar een leuke Paisa ;)
Hhehehe. Ik zal kijken of ik er eentje kan meenemen in mijn bagage. :+

pi_137881237
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 13:22 schreef niels0 het volgende:
Als ik een noodsistuatie zou hebben in de Gulf of Thailand, waar 'ie van de radar verdween, had ik denk ik gekozen voor een landing in de vloedlijn langs de oostkust van Maleisië en niet eerst nog over een bergachtig gebied gevlogen richting Malacca Strait.
Precies. Of op Ho Chi Minh.

Dat ie precies voor het Vietnamese luchtruim omdraaide, is niet toevallig.

dinsdag 18 maart 2014 @ 13:25:19 #9
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137881257
Mijn speculatie is niet vermeld in de OP ;(
pi_137881273
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 13:23 schreef Marrije het volgende:

[..]

dat dit te kort door de bocht is

[..]

veel logischer dat als het al gekaapt is dat men heel goed wist waar ze naartoe wilden en dat niet op dat moment nog ff gingen bedenken.
Ja, maar een kaping in mijn scenario (en ik denk van de meeste anderen) is niet door kapers, maar door de piloot. Die juist alles allang uitgedokterd heeft want 10.000en uren flightsim ervaring.

pi_137881296
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 13:25 schreef Marrije het volgende:
Mijn speculatie is niet vermeld in de OP ;(
Dat is niet bewust geweest Marrije, heb je een linkje? Ik ga zo off voor de dag. ;)

pi_137881376
quote:
15s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 13:26 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat is niet bewust geweest Marrije, heb je een linkje? Ik ga zo off voor de dag. ;)
nu al?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137881398
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 13:28 schreef eight het volgende:

[..]

nu al?
Ja, 7:30 is vroeg, maar moet toch echt werken.

dinsdag 18 maart 2014 @ 13:29:29 #14
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137881429
quote:
15s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 13:26 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Die had ik net gemaakt voor de ping van 8.11 dacht ik
  dinsdag 18 maart 2014 @ 13:29:31 #15
111528 Viajero
Who dares wins
pi_137881434
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 13:24 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Heel graag!

[..]

Ja, dat is het punt, die ping, is die correct?

Maar die zee hebben ze afgezocht en niets gevonden. Hoezo denk je dan dat het daar nog steeds ligt?

[..]

Hhehehe. Ik zal kijken of ik er eentje kan meenemen in mijn bagage. :+
Het is nogal een grote zee, misschien hebben ze niet goed genoeg gezocht? Wat ik ook onbegrijpelijk vind is dat op basis van die ene ping de zoektocht daar is afgeblazen...
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 13:32:50 #16
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_137881566
In het vorige topic stond een uitgebreid artikel van cnn over die pings. Ik zie geen reden om aan die ping te twijfelen.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  dinsdag 18 maart 2014 @ 13:34:38 #17
111528 Viajero
Who dares wins
pi_137881659
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 13:32 schreef hmmmz het volgende:
In het vorige topic stond een uitgebreid artikel van cnn over die pings. Ik zie geen reden om aan die ping te twijfelen.
Ah ok, als CNN het zegt dan moet het inderdaad zo aijn. Mijn excuses.
pi_137881676
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 13:32 schreef hmmmz het volgende:
Ik ga er ook nog steeds vanuit dat het klopt maar het blijft vreemd dat ze alleen de data van de ping om 08.11 vrij hebben gegeven. Alle voorgaande pings moeten dan toch ook bekend zijn?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137881677
Ik geloof dat je abuis bent met je kaartje Marrije. Je komt aan de andere kant van Maleisië weer uit. Zie je?
Mijn theoriën: Of ze zijn in de Gulf of Thailand gestort, of het toestel is door de piloot gekaapt, met bestemming onbekend. Ik denk dat laatste.
pi_137881687
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 13:34 schreef Viajero het volgende:

[..]

:D
pi_137881769
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 13:29 schreef Marrije het volgende:

[..]

Die had ik net gemaakt voor de ping van 8.11 dacht ik
[ afbeelding ]
wat is dat voor rare gok dan :')

vliegtuig met teleportatieopties?
  dinsdag 18 maart 2014 @ 13:36:59 #22
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_137881771
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 13:34 schreef Viajero het volgende:

[..]

http://edition.cnn.com/20(...)ndex.html?hpt=hp_mid

Dat bedrijf van die satelliet zegt zelf al dat ieder vliegtuig een eigen code heeft. Daarbij zegt inmarsat zelf betrokken te zijn bij het onderzoek, lijkt me niet nodig wanneer het verhaal van de ping niet zou kloppen.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 13:46:16 #23
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137882222
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 13:35 schreef niels0 het volgende:
Ik geloof dat je abuis bent met je kaartje Marrije. Je komt aan de andere kant van Maleisië weer uit. Zie je?
Mijn theoriën: Of ze zijn in de Gulf of Thailand gestort, of het toestel is door de piloot gekaapt, met bestemming onbekend. Ik denk dat laatste.
ja ik had er toen ook bijgezet dat je de inzet weg moest denken, midden indian ocean was de bedoeling, (ver) onder diego nog wat.
Na dat ping nieuws, als dat klopt, denk ik dat het wat verder naar rechts ligt, op het diepste punt binnen maximaal bereik.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 13:47:17 #24
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137882274
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 13:35 schreef niels0 het volgende:
maar denk je dan in de oceaan of op land?
pi_137882456
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 13:46 schreef Marrije het volgende:

[..]

ja ik had er toen ook bijgezet dat je de inzet weg moest denken, midden indian ocean was de bedoeling, (ver) onder diego nog wat.
Ah zo. :D
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 13:47 schreef Marrije het volgende:

[..]

maar denk je dan in de oceaan of op land?
Op land ergens.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 13:55:42 #26
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_137882651
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 13:34 schreef eight het volgende:

[..]

Ik ga er ook nog steeds vanuit dat het klopt maar het blijft vreemd dat ze alleen de data van de ping om 08.11 vrij hebben gegeven. Alle voorgaande pings moeten dan toch ook bekend zijn?
Volgens mij maken de eerdere pings niet zoveel uit voor het bepalen van de richting, de cirkels gaan dan in de loop der tijd van klein naar groot in beide richtingen.
pi_137882768
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 13:55 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Volgens mij maken de eerdere pings niet zoveel uit voor het bepalen van de richting, de cirkels gaan dan in de loop der tijd van klein naar groot in beide richtingen.
Hey, had jij al gehoord dat de telefoons van de passagiers soms nog gewoon overgaan? :o
pi_137882796
Vluchtroute ook aangepast in de boordcomputer van het vliegtuig!
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_137882856
quote:

[..]

Ja, werkt dat zo?

Allemaal zinloos, die eerdere pings?

pi_137882893
quote:

[..]

ze kunnen aan de hand van de afstand tussen de twee ringen natuurlijk wel bepalen welke richting aannemelijk is.
Bijvoorbeeld als de afstand tussen de ringen groot is zou je de conclusie kunnen trekken dat het vliegtuig loodrecht op de ring vloog. Als de afstanden heel klein zijn zou hij meer met de ring mee gevlogen kunnen hebben. Ze kunnen vast aan de hand van potentiele vliegsnelheden dan kunnen bepalen waar het vliegtuig zich ongeveer bevonden moet hebben. Alleen noord of zuid kun je dan nog steeds niets van zeggen, want dat is in principe gewoon gespiegeld dan.
In the coolest little capital of the world
pi_137882939
Als jullie het nieuws vandaag op de manier van de laatste updates kunnen zetten en bij belangrijk nieuws een DM sturen, porfa.

dinsdag 18 maart 2014 @ 14:03:17 #32
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_137882978
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 14:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, werkt dat zo?

Allemaal zinloos, die eerdere pings?
ik zeg niet dat het zinloos is, je zal er alleen niet direct de richting uit kunnen afleiden.
pi_137882991
Hoe groot achten jullie de kans dat er gewoon niks te vinden is? Zo'n kans is toch nihil zou je denken? Groot vliegtuig, veel materiaal, koffers, er moet toch iets blijven drijven/aanspoelen?
pi_137883027
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 14:01 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

ze kunnen aan de hand van de afstand tussen de twee ringen natuurlijk wel bepalen welke richting aannemelijk is.
Bijvoorbeeld als de afstand tussen de ringen groot is zou je de conclusie kunnen trekken dat het vliegtuig loodrecht op de ring vloog. Als de afstanden heel klein zijn zou hij meer met de ring mee gevlogen kunnen hebben. Ze kunnen vast aan de hand van potentiele vliegsnelheden dan kunnen bepalen waar het vliegtuig zich ongeveer bevonden moet hebben. Alleen noord of zuid kun je dan nog steeds niets van zeggen, want dat is in principe gewoon gespiegeld dan.
dank je.

De ping van 1:11 was precies boven de Golf van Thailand, met die andere tot 8:11 kan je dus makkelijk een route uitstippelen.

dinsdag 18 maart 2014 @ 14:05:04 #35
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137883050
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 13:51 schreef niels0 het volgende:

[..]

Ah zo. :D

[..]

Op land ergens.
waar?
  dinsdag 18 maart 2014 @ 14:05:09 #36
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_137883060
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 14:01 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

precies
  dinsdag 18 maart 2014 @ 14:05:21 #37
270971 Starm
Altijd hard aan het werk
pi_137883070
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 14:03 schreef stoeltafel het volgende:
Hoe groot achten jullie de kans dat er gewoon niks te vinden is? Zo'n kans is toch nihil zou je denken? Groot vliegtuig, veel materiaal, koffers, er moet toch iets blijven drijven/aanspoelen?
Ik denk dat ze wel wat vinden, al kan het best lang duren
Ik ben de stem uit het kussen, vertel je dromen terwijl je slaapt.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 14:05:54 #38
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_137883092
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 13:58 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Hey, had jij al gehoord dat de telefoons van de passagiers soms nog gewoon overgaan? :o
ja, dat las ik ook ergens, echt vaag!
pi_137883105
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 14:03 schreef stoeltafel het volgende:
Jep. zelfs die AFvlucht (OP) was binnen 2 dagen gevonden.

dinsdag 18 maart 2014 @ 14:08:49 #40
270971 Starm
Altijd hard aan het werk
pi_137883217
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 13:58 schreef MaxMark het volgende:

[..]

:o
Als ze dan een tracert doen op de ip adressen van de telefoons zouden ze ongeveer kunnen weten waar ze zijn.
De oplossing _O_ :') |:(
Ik ben de stem uit het kussen, vertel je dromen terwijl je slaapt.
  Moderator dinsdag 18 maart 2014 @ 14:16:04 #42
8781 crew  Frutsel
pi_137883511
quote:
Cops find five Indian Ocean practice runways in MH370 pilot’s simulator, BH reports

KUALA LUMPUR, March 18 ― Investigators have discovered the runways of five airports near the Indian Ocean loaded into Captain Zaharie Ahmad Shah’s home-made flight simulator, a Malay daily reported today.

An unnamed source told Berita Harian that while it was too early to make any conclusions on the new finding, it was still considered an important element in the probe on the whereabouts of the plane and its 239 people.

“The simulation programmes are based on runways at the Male International Airport in Maldives, an airport owned by the United States (Diego Garcia), and three other runways in India and Sri Lanka, all have runway lengths of 1,000 metres.

“We are not discounting the possibility that the plane landed on a runway that might not be heavily monitored, in addition to the theories that the plane landed on sea, in the hills, or in an open space,” the source was quoted as saying.

Although Defence Minister Datuk Seri Hishammuddin Hussein denied yesterday that the plane had landed at US military base Diego Garcia, the source told the daily that this possibility will still be investigated based on the data found in Zaharie’s flight simulator software.

The police had seized the flight simulator from the 53-year-old pilot’s house in Shah Alam on Saturday and reassembled it at the police headquarters where experts are conducting checks.

The Transport Ministry has said that the police also searched the home of Zaharie’s co-pilot, Fariq Abdul Hamid, on the same day.

Also on Saturday, Prime Minister Datuk Seri Najib Razak said MH370 was diverted deliberately after someone on board switched off the Boeing 777’s communications systems.

He said investigations were now being refocused at the crew and passengers aboard the plane.

After MH370 disappeared from civilian radar in the early hours of March 8, the plane was flown westward from its intended path to Beijing, turning around at Checkpoint Igari in the South China Sea.

Acting Transport Minister Datuk Seri Hishammuddin Hussein answers questions during a press conference in Sepang March 18, 2014. — Picture by Choo Choy May
From there, it flew on to Checkpoint Vampi, northeast of Indonesia’s Aceh province and a navigational point used for planes following route N571 to the Middle East.

Subsequent plots indicate the plane flew towards Checkpoint Gival, south of the Thai island of Phuket, and was last plotted heading northwest towards another checkpoint, Igrex, used for route P628 that would take it over the Andaman Islands and which carriers use to fly towards Europe.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 14:16:50 #43
54408 Parzival
Where it happens
pi_137883546
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 14:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jep. zelfs die AFvlucht (OP) was binnen 2 dagen gevonden.
nou na 2 dagen wisten ze na het vinden van een vijftigtal lichamen dat het wel behoorlijk duidelijk was dat dat ding gecrasht was ergens.. pas 2 jaar later konden ze de dozen en het daadwerkelijke wrak vinden in een zoekgebied van 2000km2.. dit zoekgebied is 600.000km2
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_137883621
Wow, nieuws! Kan jij een samenvatting in de OP zetten, please?

Mijn nummer 1 scenario is minder waarschijnlijk.

dinsdag 18 maart 2014 @ 14:20:31 #45
54408 Parzival
Where it happens
pi_137883709
t zou toch wat zijn he.. zijn ze netjes geland op een onbewoond eiland.. en alsnog na een week doodgegaan aan verhongering en geen vers water..

maareh.. zouden die landing strips helemaal geen communicatie mogelijkheden hebben?

ik denk niet dat het vliegtuig nog ergens in 1 geheel staat..
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
  dinsdag 18 maart 2014 @ 14:21:23 #46
54408 Parzival
Where it happens
pi_137883747
oh.. tijd om te boarden.. tot vanavond :) .. ik mag vliegen :)
pi_137883808
quote:
quote:
Thailand’s military says its radar detected a plane that may have been Malaysia Airlines Flight 370 just minutes after the missing jetliner’s communications went down, and that it didn’t share the information earlier because it wasn’t specifically asked for it.
8)7
  Moderator dinsdag 18 maart 2014 @ 14:25:14 #48
8781 crew  Frutsel
pi_137883887
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 14:18 schreef El_Matador het volgende:
Wow, nieuws! Kan jij een samenvatting in de OP zetten, please?

Mijn nummer 1 scenario is minder waarschijnlijk.
Mijn bericht? Waar wil je dat in de OP hebben?
pi_137883977
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 14:25 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Mijn bericht? Waar wil je dat in de OP hebben?
ja graag. zelfde stijl als de recente updates van gister.

pi_137884030
Als dat werkelijk zo is van die simulator is er meer aan de hand lijkt me, dat kan bijna geen toeval zijn.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')