Hoezo? Ik "speel" ook wel eens FSX en heb ook een flink aantal add-on vliegvelden over de hele wereld geïnstalleerd staan. Die van de Malediven heb ik zelf ook, is in de FS-community een populaire scenery. Vind dat nou niet echt verdacht.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:08 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, maar het is op zijn minst verdacht te noemen.
Oke dan nietquote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:16 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Hoezo? Ik "speel" ook wel eens FSX en heb ook een flink aantal add-on vliegvelden over de hele wereld geïnstalleerd staan. Die van de Malediven heb ik zelf ook, is in de FS-community een populaire scenery. Vind dat nou niet echt verdacht.
quote:Op dinsdag 18 maart 2014 14:55 schreef PicoMMP het volgende:
Het blijft akelig stil rondom dit mysterie
Het vliegtuig Zou natuurlijk t zuidlijke puntje van die pinglijn hebben kunnen aantikken. Stel de piloot maakte de draai richting Langkawi maar nog niet de draai richting d landingsbaan is dat in mijn ogen goed mogelijk.quote:dinsdag 18 maart 2014 @ 13:13 • 294
Montagui
Op dinsdag 18 maart 2014 12:18 schreef MaxMark het volgende:
Ik las dit net op Businessinsider.com. De optie dat er helemaal geen kwade opzet is:
[..]
En het wijdt dan nog wat verder uit:
Belangrijk/interessant stukje in bold, waarin uitleg over gebrek aan communicatie en uitval van transponders
spoiler
This theory fits the facts. It makes sense. It explains the manual course change as well as the "pings" that a satellite kept hearing from the plane. It requires no fantastically brilliant pre-planning or execution or motives.
Here's Chris Goodfellow:
MH370 A different point of view. Pulau Langkawi 13,000 runway.
A lot of speculation about MH370. Terrorism, hijack, meteors. I cannot believe the analysis on CNN - almost disturbing. I tend to look for a more simple explanation of this event.
Loaded 777 departs midnight from Kuala to Beijing. Hot night. Heavy aircraft. About an hour out across the gulf towards Vietnam the plane goes dark meaning the transponder goes off and secondary radar tracking goes off.
Two days later we hear of reports that Malaysian military radar (which is a primary radar meaning the plane is being tracked by reflection rather than by transponder interrogation response) has tracked the plane on a southwesterly course back across the Malay Peninsula into the straits of Malacca.
When I heard this I immediately brought up Google Earth and I searched for airports in proximity to the track towards southwest.
The left turn is the key here. This was a very experienced senior Captain with 18,000 hours. Maybe some of the younger pilots interviewed on CNN didn't pick up on this left turn. We old pilots were always drilled to always know the closest airport of safe harbor while in cruise. Airports behind us, airports abeam us and airports ahead of us. Always in our head. Always. Because if something happens you don't want to be thinking what are you going to do - you already know what you are going to do. Instinctively when I saw that left turn with a direct heading I knew he was heading for an airport. Actually he was taking a direct route to Palau Langkawi a 13,000 foot strip with an approach over water at night with no obstacles. He did not turn back to Kuala Lampur because he knew he had 8,000 foot ridges to cross. He knew the terrain was friendlier towards Langkawi and also a shorter distance.
Take a look on Google Earth at this airport. This pilot did all the right things. He was confronted by some major event onboard that made him make that immediate turn back to the closest safe airport.
For me the loss of transponders and communications makes perfect sense if a fire. There was most likely a fire or electrical fire. In the case of fire the first response if to pull all the main busses and restore circuits one by one until you have isolated the bad one.
If they pulled the busses the plane indeed would go silent. It was probably a serious event and they simply were occupied with controlling the plane and trying to fight the fire. Aviate, Navigate and lastly communicate. There are two types of fires. Electrical might not be as fast and furious and there might or might not be incapacitating smoke. However there is the possibility given the timeline that perhaps there was an overheat on one of the front landing gear tires and it blew on takeoff and started slowly burning. Yes this happens with underinflated tires. Remember heavy plane, hot night, sea level, long run takeoff. There was a well known accident in Nigeria of a DC8 that had a landing gear fire on takeoff. A tire fire once going would produce horrific incapacitating smoke. Yes, pilots have access to oxygen masks but this is a no no with fire. Most have access to a smoke hood with a filter but this will only last for a few minutes depending on the smoke level. (I used to carry one of my own in a flight bag and I still carry one in my briefcase today when I fly).
What I think happened is that they were overcome by smoke and the plane just continued on the heading probably on George (autopilot) until either fuel exhaustion or fire destroyed the control surfaces and it crashed. I said four days ago you will find it along that route - looking elsewhere was pointless.
This pilot, as I say, was a hero struggling with an impossible situation trying to get that plane to Langkawi. No doubt in my mind. That's the reason for the turn and direct route. A hijack would not have made that deliberate left turn with a direct heading for Langkawi. It would probably have weaved around a bit until the hijackers decided on where they were taking it...
Read more: http://www.businessinside(...)2014-3#ixzz2wJOvg8hg
2 dingen:
1. Dat er in dit scenario totaal geen communicatie met de grond is vind ik nogal ver gezocht. Het kán, maar ik acht de kans klein.
2. de 8.11 ping. Wanneer het vliegtuig rechtdoor zou zijn gevlogen na de bocht richting Langkawi dan kan het vliegtuig nooit op de 'arc' zij gepingd om 8.11
En waar blijven de resultaten van die eerdere pings? Als die uitblijven dan ga ik die 8.11 ping ook in twijfel trekken.
Vooraf ingeschreven om van de aardbodem te verdwijnenquote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:10 schreef Immerdebestebob het volgende:
Wel baas als ze gewoon zitten te chillen ergens in een oerwoud of op een mooi eiland
Brontwitter:mpoppel twitterde op dinsdag 18-03-2014 om 15:27:05Haveeru Daily: Residents on remote Maldives island in Dhaal Atoll claim they saw low-flying jet similar to Flight 370 at 6:15 am on March 8 reageer retweet
Stel je voor inderdaad dat blijkt dat deze man een doorgewinterde professional was die puur uit beroepsmatige interesse graag weten wou wat uitwijkmogelijkheden in de buurt waren en hoe de lokale situatie/approach etc er uit zien en dat hij zelfs voor de lol op een druilerige zondagmiddag een Boeing op een klein lokaal veldje neer heeft gezet (in zijn sim-game).quote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:23 schreef RVer het volgende:
Erg verdacht idd, een piloot die vliegvelden bij hem in de buurt op z'n sim heeft staan
en nog een bronnetje:quote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:28 schreef Frutsel het volgende:
Brontwitter:mpoppel twitterde op dinsdag 18-03-2014 om 15:27:05Haveeru Daily: Residents on remote Maldives island in Dhaal Atoll claim they saw low-flying jet similar to Flight 370 at 6:15 am on March 8 reageer retweet
quote:
Dat zou wel briljant zijn... het is notabene richting noordoost Afrika... maar dan vraag ik me wel af: met welke benzine? Na de Maldiven direct door naar Afrika is enkel zee voor zo'n 2500km met weinig (ei)land in de buurt.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:31 schreef Montagui het volgende:
[..]
en nog een bronnetje:
http://indiatoday.intoday(...)-mh370/1/350064.html
Ik zei van de week al dat Afrika zo maar een optie zou kunnen zijn als je koers door trekt en die bogen een cirkel konden zijn. Maar dat was niet zo volgens iemand hier.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:34 schreef koffiegast het volgende:
[..]
[..]
Dat zou wel briljant zijn... het is notabene richting noordoost Afrika... maar dan vraag ik me wel af: met welke benzine? Na de Maldiven direct door naar Afrika is enkel zee voor zo'n 2500km met weinig (ei)land in de buurt.
Ze zouden wel eens gehijackt zijn en vervolgens ten westen van de Maldiven neergestort zijn.
icm met de laatste ping valt afrika buiten dat gebiedquote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:35 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik zei van de week al dat Afrika zo maar een optie zou kunnen zijn als je koers door trekt en die bogen een cirkel konden zijn. Maar dat was niet zo volgens iemand hier.
quote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:28 schreef Frutsel het volgende:
Haha sukkels, niet info direct geven omdat ze er niet persoonlijk om gevraagd zijn...quote:
Waarom is dit wel nieuws dan als het ook hier om een unnamed source gaat?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 14:18 schreef El_Matador het volgende:
Wow, nieuws! Kan jij een samenvatting in de OP zetten, please?
Mijn nummer 1 scenario is minder waarschijnlijk.
mja in dat artikel staat:quote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:35 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik zei van de week al dat Afrika zo maar een optie zou kunnen zijn als je koers door trekt en die bogen een cirkel konden zijn. Maar dat was niet zo volgens iemand hier.
Dat komt dan niet overeen met wat ze in dat cnn filmpje laten zien in de OPquote:Satellite data suggests that the last "ping" was received from the flight somewhere close to the Maldives and the US naval base on Diego Garcia.
klinkt me zo onlogisch in de oren als de piloot de kaper zou zijnquote:
Interessant misschien, maar het is wat mij betreft niet zo relevant.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:18 schreef eight het volgende:
[..]![]()
De post van Frutsel zojuist is r toch zeer interessant
Diego Garcia?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:52 schreef MrTorture het volgende:
Volgens het artikel zou het toestel van noord naar zuid zijn gevlogen. En welke US luchtmachtbasis ligt er ten zuiden van Kuda Huvadhoo?
Als ze om 01.30 uur gezien zijn ten noorden van Sumatra, richting Thailand en daarna ging het gerucht dat om 02.15 uur er een militaire satelliet hen ten (Zuid)Westen van Atjeh had opgemerkt. Dan zou je om 06.15 uur toch aardig in de buurt van de Malediven komenquote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:38 schreef Marrije het volgende:
[..]
icm met de laatste ping valt afrika buiten dat gebied
dan zouden ze de ping hebben moeten uitzetten en door hebben kunnen vliegen nadat ze getankt hebben
Nee, sterker nog dat zou op de ping kunnen zijn. Maak de cirkel maar af. De pinglijn gaat over Afrika!quote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:38 schreef Marrije het volgende:
[..]
icm met de laatste ping valt afrika buiten dat gebied
dan zouden ze de ping hebben moeten uitzetten en door hebben kunnen vliegen nadat ze getankt hebben
Correct, dat stuk in het artikel klopt iig al niet.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:45 schreef Marrije het volgende:
[..]
mja in dat artikel staat:
[..]
Dat komt dan niet overeen met wat ze in dat cnn filmpje laten zien in de OP
ja maar hoe veklaar je dan die ping van 8.11 in dat gebied met rode lijnen? Dat ie na de malediven daar naartoe is gevlogen?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:54 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Als ze om 01.30 uur gezien zijn ten noorden van Sumatra, richting Thailand en daarna ging het gerucht dat om 02.15 uur er een militaire satelliet hen ten (Zuid)Westen van Atjeh had opgemerkt. Dan zou je om 06.15 uur toch aardig in de buurt van de Malediven komen
Ik dacht dus dat die rode lijnen het gebied afbakenden waarop hij gepingt zou zijn. Maar die lijnen vormen dus geen cirkel waardoor je dus bij Afrika komt?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:57 schreef Marrije het volgende:
[..]
ja maar hoe veklaar je dan die ping van 8.11 in dat gebied met rode lijnen? Dat ie na de malediven daar naartoe is gevlogen?
Ik vind het ook best plausibel klinken.. Het tijdstip lijkt te kloppen. De omschrijving van het vliegtuig is ook vrij specifiek. Meerdere mensen melden het gezien te hebben.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:54 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Als ze om 01.30 uur gezien zijn ten noorden van Sumatra, richting Thailand en daarna ging het gerucht dat om 02.15 uur er een militaire satelliet hen ten (Zuid)Westen van Atjeh had opgemerkt. Dan zou je om 06.15 uur toch aardig in de buurt van de Malediven komen
quote:Maldives island residents report sighting of 'low flying jet'
Whilst the disappearance of the Boeing 777 jet, carrying 239 passengers has left the whole world in bewilderment, several residents of Kuda Huvadhoo told Haveeru on Tuesday that they saw a "low flying jumbo jet" at around 6:15am on March 8.
They said that it was a white aircraft, with red stripes across it – which is what the Malaysia Airlines flights typically look like.
Eyewitnesses from the Kuda Huvadhoo concurred that the aeroplane was travelling North to South-East, towards the Southern tip of the Maldives – Addu. They also noted the incredibly loud noise that the flight made when it flew over the island.
"I've never seen a jet flying so low over our island before. We've seen seaplanes, but I'm sure that this was not one of those. I could even make out the doors on the plane clearly," said an eyewitness.
"It's not just me either, several other residents have reported seeing the exact same thing. Some people got out of their houses to see what was causing the tremendous noise too."
Mohamed Zaheem, the Island Councilor of Kuda Huvadhoo, said that the residents of the island had spoken about the incident.
A local aviation expert told Haveeru that it is "likely" for MH370 to have flown over the Maldives. The possibility of any aircraft flying over the island at the reported time is extremely low, the expert added.
De onderbreking aan de rechterkant is er omdat hij daar door meer dan 1 sateliet gepingd zou moeten zijn, ik weet niet of iets vergelijkbaars ook voor de linkerkant geldt?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:58 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik dacht dus dat die rode lijnen het gebied afbakenden waarop hij gepingt zou zijn. Maar die lijnen vormen dus geen cirkel waardoor je dus bij Afrika komt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |