abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 februari 2014 @ 09:39:19 #1
319308 Tink89
To live is to dance
pi_136275769
Voor wie is de FOK!Dieetclub bedoeld? De FOK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Gezond slank. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Goede en lekkere tips voor verantwoord ontbijt/lunch: CUL / Gezonde ontbijt/lunch keuzes

Ik wil ook! Dat kan ;) Post mee en als je wil, maak dan een dieetticker aan op www.lilyslim.com, vergeet je naam niet in de ticker te zetten!! Meld in dit topic duidelijk dat je ook in de OP wilt en geef het linkje van je ticker. De topicstarter of een van de modjes zet je er dan bij. Als je een account aanmaakt. krijgt je ticker hier automatisch ook een update als je iets aanpast. Als je geen account wilt. zul je ieder weegmoment een nieuwe ticker aan moeten maken en de url duidelijk in het topic zetten met het verzoek om aanpassing van je ticker.

Deelnemers

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ole op 08-02-2014 15:43:09 ]
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_136276077
Ik kom me weer melden. Afgelopen 3 weken wilden gewoon niet. Overdag ging het aldoor prima.. en dan begon ik na 22.00 uur ofzo weer te vreten.. :r Resultaat: 1,5 kilo aangekomen.. (had erger verwacht)

Nu de knop weer zoeken en omdraaien.. het ging zo goed die 2 maanden ervoor dus dat moet nu ook weer kunnen.

Daarnaast: komend weekend eindelijk verhuizen en dan kan ik sporten (we hebben een crosstrainer thuis.. willen ook nog een roeiapparaat aanschaffen en ik ga 2 a 3 keer per week hardlopen met een vriendin (lord, have mercy!!) )

En uitslag van onderzoek van die bult op mijn hoofd is ook binnen. Het is iets wat lijkt op een kwaadaardig iets, maar het is goedaardig. Het is waarschijnlijk een ontsteking als reactie op iets(of meerdere opgehoopte ontstekingen.. dat ben ik ff kwijt), maar de vraag is dan wat. De arts heeft een vloeibare pretnison ingespoten, dit moet de bult en rode vlek laten verdwijnen. Over 6 weken terugkomen om weer naar te laten kijken. Ook is er bloed afgenomen om te kijken of ze daar wat uit kunnen halen. Daar krijg ik vrijdag de uitslag van. (En dit wilde ik in spoiler doen, maar mobiel en ken de tag niet uit mijn hoofd :') :@ )
pi_136276691
Bij de WW gaan ze bij goede gewoontes aanleren uit van 60 dagen, dus 60 x onafgebroken iets anders doen dan voorheen. Maar ik denk dat het gewoon ook verschilt per gewoonte.

Patrique, fijn dat je goed nieuws kreeg van de arts! En 1,5e kilo heb je er zo weer af, schouders eronder!
pi_136277363
Over gewoontes gesproken, weer een weekend achter de rug waarin ik slechter heb gegeten dan de bedoeling was. Maar, de weegschaal gaf vanochtend maar +0,2 meer aan dan donderdag en ben na 3x eindelijk onder de 75 gebleven. Nu even zorgen dat ik er ook voorgoed onder blijf..

Lijstje:
O. Havermoutpap met banaan en walnoot
T. Niets, laat ontbeten
L. Brood met iets
T. Fruit
D. Mihoen met surimi en broccoli
T. Kwark

Zoiets dus. Nu eerst naar de sportschool, even goed maken dat ik zaterdag niet ben geweest :@
pi_136277630
Ik heb dit weekend ook slecht gegeten :( Niet veel te veel, maar gewoon slechte keuzes en helaas op zaterdag een hele zak chips in mijn eentje. :'( Wtf. Dus het resultaat: 0,4kg erbij. Normaal vind ik dat niet zo erg, maar ik word waarschijnlijk vanavond gewogen bij de start van Grit. Dus da's wel zonde dan, maar ik heb er heel veel zin in *O*

Lijstje:
O: kwark met muesli en honing
T: geen, late O
L: 2 broodjes pindakaas, 2 met filet americain
T: appel, mandarijn
T: nog iets voor het sporten
S: 25 minuten hardlopen + Grit
D: aardappels, rode kool, kipfilet. Even lekker normaal doen.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  maandag 3 februari 2014 @ 11:10:13 #6
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_136277666
Hi, ik zit nog steeds in junken-mode.
Elk vrij moment bedenk ik me wat ik eens zal gaan eten.
Net de neiging weerstaan om bij de ah to go chocola te gaan halen en toch maar naar mijn werk gegaan. :') Pffff, vermoeiend is dit toch.

Net de long-foto laten herhalen en ik ben heel benieuwd. Bij geeuwen en zuchten en diep inademen voel ik nog steeds pijn. Is nooit helemaal weggeweest en lijkt erger te worden. :?
En ik loop weer steeds meer te hijgen, maar ik twijfel nog of dat niet ook kan komen van het feit dat ik echt weer veel te veel aagekomen ben lately. :{
  maandag 3 februari 2014 @ 11:13:27 #7
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_136277734
Gister een moment toegegeven aan zwakte en wat snoepjes gegeten en alcohol gedronken.

Voor vandaag heb ik mandarijnen als tussendoortje en ik ga straks chili maken als avondeten. Moet vullend genoeg zijn.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_136278295
quote:
17s.gif Op maandag 3 februari 2014 11:13 schreef Kaneelstokje het volgende:
Gister een moment toegegeven aan zwakte en wat snoepjes gegeten en alcohol gedronken.

Voor vandaag heb ik mandarijnen als tussendoortje en ik ga straks chili maken als avondeten. Moet vullend genoeg zijn.
Hmm, met heel veel tabasco O+
  maandag 3 februari 2014 @ 11:41:05 #9
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_136278455
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 11:35 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Hmm, met heel veel tabasco O+
Die moet ik nog even halen, heb slechts chilisaus thuis en dat is toch niet zo lekker daar doorheen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  maandag 3 februari 2014 @ 11:46:17 #10
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_136278597
Ik heb gisteren trouwens wel echt briljant lekker gegeten, echt een aanrader:

http://www.kayotic.nl/blog/bibimbap

En vlgs mij, gezien de ingredienten, gewoon prima te doen qua kcals etc:
cooked white rice
9oz/250gr ground beef (mine was pork/beef)
1 medium carrot
1/2 cucumber
3oz/80gr spinach
1 cup bean sprouts
6 shiitake mushrooms
2 spring onions
4 tbsp brown sugar
4 tbsp soy sauce
1/2 tsp ground coriander
2 garlic cloves
1/2 tsp chili flakes
1/2 tbsp grated ginger
2 eggs
1 or 2 tsp sesame oil
1 or 2 tsp chilli and garlic oil
hot sauce (Gochujang or a hot sauce of choice)
pi_136281923
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 11:08 schreef PluisigNijntje het volgende:
Ik heb dit weekend ook slecht gegeten :( Niet veel te veel, maar gewoon slechte keuzes en helaas op zaterdag een hele zak chips in mijn eentje. :'( Wtf. Dus het resultaat: 0,4kg erbij. Normaal vind ik dat niet zo erg, maar ik word waarschijnlijk vanavond gewogen bij de start van Grit. Dus da's wel zonde dan, maar ik heb er heel veel zin in *O*
Dat, hetzelfde hier.. Het was heerlijk, maar oh, wat had ik een spijt.
Maar die 0,4 heb je er vast met Grit zo weer af, ziet er pittig uit.

Ziet er erg goed uit Brighteyes! Ik heb gisteren de lasagne met tonijn van TInk geprobeerd, en die was ook zeer succesvol. En omdat ik alleen ben, heb ik meteen 3 porties over voor in de vriezer :P
pi_136282458
Ik kan nog steeds niet lopen en zit vast aan de bank. Dat is niet goed voor niks, zeker niet voor mijn eetgedrag.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_136284532
Ik kan meepraten. Ook een paar dagen gezondigd en nu 1.5 kilo zwaarder. :{ Zal wel vocht zijn, maar leuk is het niet.
pi_136286174
Bleh grieperig, dus vanavond niet dansen.
Had eergisteren ook niet moeten zeggen dat ik al lang niet meer ziek ben geweest.
pi_136287038
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 15:04 schreef Sarabi het volgende:
Bleh grieperig, dus vanavond niet dansen.
Had eergisteren ook niet moeten zeggen dat ik al lang niet meer ziek ben geweest.
Altijd afkloppen he! ;)
Ik ben deze winter nog steeds gezond, niet eens echt verkouden ofzo, dat mag ook een wonder heten. *Klopt af :P * Beterschap!

We hadden deze week 'stevig brood' gehaald van de AH. Nou, dat is wel stevig zeg! ;) 3 plakken gehad tussen de middag en ik zit nog vol.
pi_136287336
Hier al een aantal dagen niet gewerkt, en dat is echt niet goed voor mijn ritme.

Vandaag al redelijk wat papierwerk gedaan, maar aankleden en naar de winkel gaan kost me heel veel moeite. Maar goed ik ga nu toch maar wel. Even naar de groenteboer om noten en abrikozen te halen voor in mijn bananenbrood.
En ben er gisteren achter gekomen dat we een Turkse supermarkt in de buurt hebben, dus daar wilde ik ook even snuffelen voor amandelmeel. (en waarschijnlijk nog wel meer.)

Verder mijn contract maar eens op de bus doen voor een extra invalcontract en een pakketje terug sturen.

Tussenstand van vandaag is om te huilen maar goed ik ga het toch maar neerzetten hier, misschien opent het mijn ogen.

O: 6 kleine boterhammen met roomkaas, en ongeveer 50 gram gekookte worst.
T: de laatste 2 stukjes bananenbrood (zonder extra suiker)

Ow en een liter halfvolle melk

En vanavond eet ik een restje kipkerrie met sperziebonen en rijst.
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_136287536
Valt best mee hoor, dat lijstje! Gewoon (ja, makkelijk gezegd) niet meer snoepen vandaag, dan zit het wel redelijk goed ;) En misschien zorgen dat er geen roomkaas meer in huis komt als je je daarmee niet kunt inhouden.
pi_136287705
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 15:28 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Altijd afkloppen he! ;)
Ik ben deze winter nog steeds gezond, niet eens echt verkouden ofzo, dat mag ook een wonder heten. *Klopt af :P * Beterschap!

We hadden deze week 'stevig brood' gehaald van de AH. Nou, dat is wel stevig zeg! ;) 3 plakken gehad tussen de middag en ik zit nog vol.
Dankjewel :) ja dat was ik vast vergeten....
Gelukkig gaat het elk uur alweer beter, ben ook rustig aan het huishouden aan het doen.
pi_136287735
Ja naja ik baal van de melk. 1 beker had genoeg geweest. Vind ik echt loze cals.

Het brood was vooral het probleem. Dat smaakte naar meer ;)

Naja ik ga nu naar de winkel. Dus ik denk dat ik alleen mijn avondeten nog eet, en vanavond een lekker bakje kwark met cranberries wat chiazaad en lijnzaad.

Dan valt het ook allemaal wel mee..

Als ik morgen niet opgeroepen wordt om te werken ga ik lekker brood bakken en een bananenbrood maken. De "gezonde" variant van uitpaulineskeuken.nl is echt een aanrader. Geen toegevoegde suiker behalve de banaan, en je kun je vulling zelf bepalen. En het vult super. Beter als de havermoutmuffins die ik eerder deze week heb gemaakt!
pi_136288876
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 15:47 schreef J0ycie88 het volgende:
Ja naja ik baal van de melk. 1 beker had genoeg geweest. Vind ik echt loze cals.

Het brood was vooral het probleem. Dat smaakte naar meer ;)

Naja ik ga nu naar de winkel. Dus ik denk dat ik alleen mijn avondeten nog eet, en vanavond een lekker bakje kwark met cranberries wat chiazaad en lijnzaad.

Dan valt het ook allemaal wel mee..

Als ik morgen niet opgeroepen wordt om te werken ga ik lekker brood bakken en een bananenbrood maken. De "gezonde" variant van uitpaulineskeuken.nl is echt een aanrader. Geen toegevoegde suiker behalve de banaan, en je kun je vulling zelf bepalen. En het vult super. Beter als de havermoutmuffins die ik eerder deze week heb gemaakt!
Tsja, minder lekker brood halen/maken is natuurlijk ook zoiets wat je niet wilt doen :P . Maar je kunt er dan de volgende keer bijv. kipfilet of ham of iig iets met lagere kcal op doen, want roomkaas is meteen zo'n aantikker. Maaaar het valt allemaal inderdaad wel mee.

Bananenbrood lijkt me echt awesome! Ik neem aan dat hoe bruiner de bananen zijn, hoe lekkerder het wordt?
pi_136290878
Ja dan wordt de cake/het brood zoeter. Vind het zelf niet echt naar banaan smaken hoor.
Morgen ga ik er 1 maken met noten en gedroogde abrikoosjes!
pi_136293313
Zo ik heb even een fortuin uitgegeven bij de groenteboer maar de buit is pretty!

4 appels
4 mineolla's
300 gr. gedroogde abrikozen
een flink bakje gedroogde cranberries
een bakje gojibessen
een bakje moerbeien
een bakje incabessen
een zak ongebrande cashews
een zak ongebrande pecannoten
een zak ongebrande notenmix
een zak zonnebloempitten
een zak pompoenpitten

En nog een lekker bakje verse fruitsalade!

Bij de Turk nog lekker yoghurt en een paar zakjes amandelmeel. En wat was het heerlijk in het zonnetje! Ondanks dat ik gisteren erg depri was, toverde dat net toch wel echt een glimlach op mijn gezicht!

Dus ik kan voorlopig nog bananenbroodjes bakken en lekkere bakjes kwark eten!
  maandag 3 februari 2014 @ 18:18:48 #23
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_136293511
Zoooo opgelucht. Toestanden op het werk opgelost en verkering gered. Én anderhalve kilo.

Die bibimbap ziet er heerlijk uit BE, dat ga ik even overschrijven!
Prrrrr
pi_136293564
Ja, het weer kan zó veel doen voor je gemoedstoestand! Goeie fruitbuit trouwens.

quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 07:31 schreef RoelerMF het volgende:

[..]

Omdat ik qua eten altijd verviel in oude gewoonte, en dan kan je sporten wat je wilt maar behalve een betere conditie krijg je er niks vanaf :)
En ik bedoelde juist waarom het sporten niet wilde lukken. :)
pi_136296935
Mijn drinkscore om half 5 vanmiddag

kopje koffie
plastic bekertje water
plastic bekertje melk
plastic bekertje thee..

Ehm, daar gaat iets mis dus. Ik ga vanavond dus even flink aan de thee.

O ja, en zondag 1,5 kilo zwaarder dan zaterdag, vanmorgen 1,8 kilo lichter dan zondag... Het lijkt hier goed te gaan, maar ik vind dat nog eng om te zeggen, aangezien ik bang ben mijzelf weer te saboteren.
pi_136298900
Ik heb het mona-toetje van de maand gekocht, want het klonk té interessant. Ga het zo met m'n huisgenootje eten. En ik ga m'n best doen om een kwart van de bak te eten, zodat we morgen ook nog hebben. Lang geleden dat ik een ongezond toetje voor mezelf kocht, maar kom op 'Roze-koeken-pudding' klonk gewoon te intrigerend.
pi_136300932
We hebben helemaal niks lekkers in huis :'( Ik wil zo graag een blokje chocola of een klein koekje. Niks! Ik ben wel heel streng voor mezelf..

Grit was verschrikkelijk! Helemaal niet leuk, haha. Ik ging echt kapot, maar ben nu wel tevreden. Hopen dat het vanzelf verslavend gaat werken :9
pi_136301321
Ik zat net ook in alle lades te kijken, maar hem maar een mok thee gezet! Zonder iets erbij!

Kleine overwinning voor vandaag!
pi_136301417
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 20:54 schreef PluisigNijntje het volgende:
We hebben helemaal niks lekkers in huis :'( Ik wil zo graag een blokje chocola of een klein koekje. Niks! Ik ben wel heel streng voor mezelf..

Grit was verschrikkelijk! Helemaal niet leuk, haha. Ik ging echt kapot, maar ben nu wel tevreden. Hopen dat het vanzelf verslavend gaat werken :9
Ik heb nooit wat lekkers tegenwoordig. Maar nu dus die pudding. En die was me toch lekker! Als je dan toch een x moet zondigen... Aanrader :D. En een kwart was zeker genoeg.
pi_136301572
Die bakken gaan, of nou ja, gingen, hier er in z'n geheel in hoor :'). Wat nou kwart.
pi_136301635
Meestal vind ik de puddingen in de winkel te zoet.
Ik heb laatst zelf stoofperenpudding gemaakt, die was erg lekker, en dat doe ik dan toch liever dan zo'n winkelpudding.
  maandag 3 februari 2014 @ 21:32:47 #32
467 Creep
Here we go again!
pi_136303301
Lekkers... ik kan beter niks in huis hebben. Vooral de combinatie alcohol + chips in huis resulteert in een lege zak chips. Zo in januari en december 1500kcal over mijn maandelijkse doel (dus 50kcal teveel per dag :p) gegaan. Op zich valt het wel mee, maar toch.. Eens zien of ik februari zonder zulke "schade" overleef, het eerste weekend ging goed, nog 3 te gaan. (En ja, ik weet dat het op het obsessieve af is dat ik me over zulke kleine dingen druk maak. Maar het werkt wel, al zal ik blij zijn als ik weer wat relaxter kan eten)

Mona toetjes kan ik ook makkelijk in een keer op, maar die heb de laatste 10 maand precies een keer gehad. Inmiddels is het kwark, kwark, en nog meer kwark. Heel lang met min of meer tegenzin gegeten, maar nu ik een staafmixer heb is het gecombineerd met bevroren fruit gewoon lekker.

Qua afvallen nu echt de laatste loodjes, 43kilo is er af, nog 7 te gaan en mijn bmi is netjes in het midden van gezond (21.7, was 35.3). Maar goed dat het einde in zicht is, want die laatste kilo's zijn echt de lastigste. Het gaat langzamer en ik heb meer en meer honger/trek. Daarna langzaam meer gaan eten en maar eens zien hoeveel ik echt per dag kan eten zonder aan te komen (en hopelijk zonder die eeuwige trek).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_136303850
Creep daar hoeft toch niet nog meer af?
Juist wat spieren er bij ^O^
pi_136305563
Knap hoor Creep! Inderdaad, ik zou nu voor spieropbouw gaan. Je hebt nu een gezond lichaam, als je gaat trainen kun je weer wat meer eten èn trots worden op mooie spieren.

Ik lig al in bed.. dat half uurtje Grit is echt geen kattenpis :')
pi_136305674
Ik heb vandaag niet zo'n tof dagje gehad (frietjes en een stukje appeltaart), maar je mag jezelf wel af en toe verwennen toch :) weekend was niet slecht, want ik eet nooit veel in verband met werken.
  maandag 3 februari 2014 @ 22:38:52 #36
467 Creep
Here we go again!
pi_136306842
Zwart kleed slank af :p Met minder kleding lijkt het allemaal wat minder. Maar krachtraining is idd deel 2, omdat ik overal las (en ik het ook heel logisch vind) dat om fatsoenlijk vooruitgang te boeken met krachttraining je juist goed moet eten en ik nu juist weinig eet ben ik daar nog niet mee begonnen. Het grote plan is dat mijn 3 keer per week hiit (op een crosstrainer, saai? mwah, ik wordt blij als ik van 8.8 "km" naar 9.0 "km" naar 9.1 "km" ga, zolang er vooruitgang is blijf ik gemotiveerd) 3 keer krachtraining wordt (en ook nog 1 keer die crosstrainer, de conditie die ik nu heb opgebouwd wil ik toch onderhouden).

Over conditie, hardlopen lijkt me ook wel iets om weer mee te begonnen. Zo'n 5 jaar geleden hield ik dat 7.5km lang vol. Dat lukt nu toch echt niet, de ene inspanning (crosstrainer) is toch de andere (hardlopen) niet. Respect voor iedereen die nu met dit koude weer hardloopt, ik ben toentertijd in de zomer begonnen en eind herfst gestopt, het werd te koud/nat/winderig. Het jaar daarop niet weer opgepakt want ik vond me te zwaar en wilde eerst afvallen, tja, dat is dus nooit gebeurd tot nu toe :+

[ Bericht 1% gewijzigd door Creep op 03-02-2014 22:52:43 ]
pi_136307877
Krachttraining gecombineerd met cardio is wel echt een fijne manier om af te vallen. Niet eens alleen aan gewicht, ook je lijf komt daar veel meer van in vorm :). Ik had gisteravond verjaardag van mijn oma, en ondanks dat ik mijn familie op 2e kerstdag nog gezien had zagen veel weer véél verschil met iets meer dan een maand geleden (en in die tussentijd 12 uur training gehad. En een skinny jeans aangetrokken :7)

Maar creep, als ik je foto zo zie; krachttraining doen! Je past met die foto in het slank-topic joh.

[ Bericht 4% gewijzigd door douche-eendje op 03-02-2014 23:05:32 ]
  dinsdag 4 februari 2014 @ 06:47:35 #38
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_136312797
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 18:20 schreef Ruby88 het volgende:

En ik bedoelde juist waarom het sporten niet wilde lukken. :)
Klassieke smoesjes als geen zin, lui, andere zaken, etc etc. Uiteindelijk zijn het gewoon smoesjes :) Afgelopen week had ik een afspraak met de tandarts op het moment dat ik normaal sport. En dan mis ik gelijk het eerste sportmoment van de week en dat blijft dan toch rondspoken in je hoofd op 1 of andere manier en dan skip je ook makkelijker de rest van de week.

Maar gisteren lekker krachttraining gedaan en daarna nog even stevig doorgewandeld op de loopband. Woensdag weer :) En vanaf volgende week wat meer cardio eraan toevoegen, want momenteel doe ik voornamelijk veel krachttraining om de vetverbranding te stimuleren :)

Gisteren was sowieso een dag om door een ringetje te halen, dieettechnisch gezien :)
»» Democracy is so overrated »»
  dinsdag 4 februari 2014 @ 06:54:39 #39
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_136312836
Creep! Wauw! _O_

Ik ben het wel eens met de anderen. Gezien je foto en je bmi zou ik zeker die laatste 7 er lekker aan laten. :Y
pi_136313842
Vandaag wel op tijd uit mijn bedje gekomen! De was staat al aan. De slaapkamer is weer enigszins toonbaar en ik zit al aan een ontbijtje!
Straks de afwas en even stofzuigen. Dan lekker douche en daarna lekker in de keuken aan de gang!

Lijstje voor vandaag:

O: Een bakje fruitsalade van de groenteboer, ongeveer 250 gram. Een mok 0%suiker ranja.
T: Een bakje kwark met wat moerbeien, gojibessen en incabessen. Lepeltje chia en een lepeltje lijnzaad. Een grote mok thee.
L: 3 boterhammen, 1 kaas, 1 roomkaas, 1 kipfilet. Een grote mok thee.
T: Mineolla. Een glas spa rood met een 0%suiker ranja.
D: Portie lasagne met groente. Een glas spa rood met 0%suiker ranja.
T: Een plakje bananenbrood. Een grote mok thee.
  dinsdag 4 februari 2014 @ 09:18:12 #41
319308 Tink89
To live is to dance
pi_136314029
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 09:05 schreef J0ycie88 het volgende:
Vandaag wel op tijd uit mijn bedje gekomen! De was staat al aan. De slaapkamer is weer enigszins toonbaar en ik zit al aan een ontbijtje!
Straks de afwas en even stofzuigen. Dan lekker douche en daarna lekker in de keuken aan de gang!

Lijstje voor vandaag:

O: Een bakje fruitsalade van de groenteboer, ongeveer 250 gram. Een mok 0%suiker ranja.
T: Een bakje kwark met wat moerbeien, gojibessen en incabessen. Lepeltje chia en een lepeltje lijnzaad. Een grote mok thee.
L: 3 boterhammen, 1 kaas, 1 roomkaas, 1 kipfilet. Een grote mok thee.
T: Mineolla. Een glas spa rood met een 0%suiker ranja.
D: Portie lasagne met groente. Een glas spa rood met 0%suiker ranja.
T: Een plakje bananenbrood. Een grote mok thee.
Goed bezig! Wat ik niet zo goed begrijp is de ranja. Je vertelt je lichaam dat er iets zoets binnenkomt, maar vervolgens komt de bijbehorende suiker niet. Ik krijg daar altijd heel veel trek van, maar als dat voor jou niet zo is, is het prima.

Ik had gisteren een klotedag...
SPOILER
Heb het geen invloed laten hebben op mijn eetpatroon en heb gisteravond nog fijn viool gespeeld, maar toch... Het kost zo veel energie om dit soort dingen van me af te zetten.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 4 februari 2014 @ 09:21:07 #42
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_136314079
Ik las het wel nog net en ik geloof dat ik toch naar mijn leidinggevende zou stappen hiermee.
Als er al iets aan de hand zou zijn is het niet netjes dat anderen daar blijkbaar meer van weten dan jij. Wat een vreemde gang van zaken. :{
pi_136314094
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 09:18 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Goed bezig! Wat ik niet zo goed begrijp is de ranja. Je vertelt je lichaam dat er iets zoets binnenkomt, maar vervolgens komt de bijbehorende suiker niet. Ik krijg daar altijd heel veel trek van, maar als dat voor jou niet zo is, is het prima.

Ik had gisteren een klotedag...
SPOILER
Ik ben de ranja ook aan het afbouwen. Want eerst dronk ik dat heel de dag door met spa rood.
Ik weet niet of ik er echt meer trek van krijg. Misschien wel. Zal er eens op letten!

Wat balen zeg van je collega. Is zij een meerdere van jou? (misschien stomme benaming, maar wist het niet anders te verwoorden.)
pi_136314139
Goeiemorgen :W Ik heb spierpijn ;(

De planning voor vandaag:

O: 250 gram kwark met honing en muesli
T: broodje pindakaas
L: 3 broodjes, 2 kaas en kip, 1 ham
T: appel, mandarijn
D: verrassing van de unikantine

Ik moet tot 7 uur naar school :'(
  dinsdag 4 februari 2014 @ 11:13:10 #45
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_136316185
Net gevallen voor de charmes van een hazelnootgebakje, heb er nu al spijt van :'(
pi_136316291
quote:
9s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 11:13 schreef RoelerMF het volgende:
Net gevallen voor de charmes van een hazelnootgebakje, heb er nu al spijt van :'(
Een goed hazelnootgebakje is het waard.. Verder je dag er maar op aanpassen. Rondje wandelen met de lunch?
  dinsdag 4 februari 2014 @ 11:19:25 #47
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_136316311
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 11:18 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Een goed hazelnootgebakje is het waard.. Verder je dag er maar op aanpassen. Rondje wandelen met de lunch?
Voor straf maar een half uurtje extra op de hometrainer thuis :)
pi_136316372
Hier mijn tussendoortje van vanmiddag gewisseld met vanmiddag. Nu merk ik weer wat suikers doen met je lijf. Ontzettend veel trek........
Vanaf morgen maar weer gewoon een havermoutontbijtje!
pi_136316418
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 11:19 schreef RoelerMF het volgende:

[..]

Voor straf maar een half uurtje extra op de hometrainer thuis :)
Ik weet niet hoe streng je bent voor jezelf. Maar jezelf alles ontnemen zorgt er ook voor dat je juist meer cravings naar iets hebt. Ik denk dat je een middenweg moet vinden.
  dinsdag 4 februari 2014 @ 11:25:21 #50
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_136316462
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 11:23 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe streng je bent voor jezelf. Maar jezelf alles ontnemen zorgt er ook voor dat je juist meer cravings naar iets hebt. Ik denk dat je een middenweg moet vinden.
Ik ben helemaal niet streng voor mijzelf hoor, ik gun mijzelf in het weekend ook wat meer vrijheid, maar het is dinsdag en voor mij nog geen weekend. Daarnaast is gebak van collega's heel lekker, maar juist 1 van die valkuilen waar ik steeds in trap. Net zoals ik altijd in de snoeppot stond te graaien. Ik moet leren nee zeggen tegen die dingen, want voor de rest zit het qua voeding wel snor :)

Daarom baal ik er nu een beetje van, ik had gewoon nee moeten en kunnen zeggen :)
pi_136316471
*O* Deze maand ga ik knallen. Vorige maand te veel slechte dagen gehad.

O: 2 volkoren met avocado geprakt en een gebakken eitje in kokosvet
T: Oploskoffie
L: Magere kwark met honey granola, chia en gojibessen
T: Appel
D: Onbekend
pi_136317244
Er is hier vanmorgen een aanrijding geweest tussen de trein en een persoon, en nu gaat er een foto rond van het slachtoffer, compleet door midden gerukt ;( . Daar gaat mijn eetlust.. hoop dat ik hem of haar iig niet ken.
  dinsdag 4 februari 2014 @ 12:58:16 #53
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_136318785
:? Waar gaat die foto rond dan? Op je werk?
pi_136319104
Toch wel een van de mooiste eufemismen die de Nederlandse taal rijk is: een aanrijding tussen een trein en een persoon....
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_136320084
Zo mijn bananenbrood zit in de oven! Weer een lekker tussendoortje tot het einde van de week.

Nu zit ik te twijfelen om nog wat havermoutmuffins te bakken of wat speltmuffins aangezien vriendlief ook graag wat meeneemt naar zijn werk. Eens even rondkijken op internet!

Verder wat naar dat er een foto rondgaat van die aanrijding tussen een trein en een persoon. Vind ik eigenlijk ook wel respectloos tegenover nabestaanden.
pi_136320457
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 13:41 schreef J0ycie88 het volgende:
Zo mijn bananenbrood zit in de oven! Weer een lekker tussendoortje tot het einde van de week.
Dat vind ik een heel goed idee eigenlijk. Ook maar eens bakken vanmiddag. :9
pi_136320490
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 13:52 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat vind ik een heel goed idee eigenlijk. Ook maar eens bakken vanmiddag. :9
Ik heb er dit keer abrikozen en gemengde noten door heen gedaan. Ben erg benieuwd!
pi_136320506
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 13:41 schreef J0ycie88 het volgende:

Nu zit ik te twijfelen om nog wat havermoutmuffins te bakken of wat speltmuffins aangezien vriendlief ook graag wat meeneemt naar zijn werk. Eens even rondkijken op internet!

Verder wat naar dat er een foto rondgaat van die aanrijding tussen een trein en een persoon. Vind ik eigenlijk ook wel respectloos tegenover nabestaanden.
Muffins kan je geloof ik ook goed met amandelmeel maken
My salvation lies in your love..
pi_136320625
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 13:53 schreef BananaPancake het volgende:

[..]

Muffins kan je geloof ik ook goed met amandelmeel maken
Ja dat klopt. Alleen ben ik een beetje zuinig met mijn amandelmeel, omdat dat behoorlijk prijzig is ;)
pi_136321024
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 13:56 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Ja dat klopt. Alleen ben ik een beetje zuinig met mijn amandelmeel, omdat dat behoorlijk prijzig is ;)
Begrijpelijk. Heb t zelf nog nooit gebruikt maar t klinkt zo lekker :p
pi_136321195
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 14:08 schreef BananaPancake het volgende:

[..]

Begrijpelijk. Heb t zelf nog nooit gebruikt maar t klinkt zo lekker :p
Het is ook lekker, maar voor 200 gr meel betaal je zo'n 3 euro.
En heb ook nog tarwemeel en speltmeel staan. Dus denk dat het speltmuffins worden!

Wat ik zo fijn vindt aan amandelmeel is dat mijn bananenbrood op de manier dus veel minder koolhydraten bevat!
  dinsdag 4 februari 2014 @ 14:15:36 #62
319308 Tink89
To live is to dance
pi_136321338
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 09:21 schreef Brighteyes het volgende:
Ik las het wel nog net en ik geloof dat ik toch naar mijn leidinggevende zou stappen hiermee.
Als er al iets aan de hand zou zijn is het niet netjes dat anderen daar blijkbaar meer van weten dan jij. Wat een vreemde gang van zaken. :{
Ik geloof niet dat er iets aan de hand is. De afgelopen drie leidinggevenden van onze afdeling hebben hier niets aan kunnen veranderen. Ik ga er dus ook voorlopig even niks mee doen, al toets ik wel bij andere collega's mijn functioneren even. Tot nu toe vooral positieve verhalen, gelukkig :) Ze kat andere collega's op het moment ook enorm af, maar die zijn er wat minder vatbaar voor dan ik.

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 13:56 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Als je in de buurt woont van Duitsland: 250 gr. amandeelmeel voor 1,25. Sowieso, Duitse boodschappen O+

Ik at net twee bastognekoeken als middag-t en denk dat ik er straks nog wel eentje mag. 60 kcals per stuk is niet achterlijk veel en ik zou een gezondere t kunnen doen, maar hier heb ik zo ontzettend zin in vandaag.
pi_136321344
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 12:58 schreef Brighteyes het volgende:
:? Waar gaat die foto rond dan? Op je werk?
Nee via via op whatsapp, het is hier een beetje ons-kent-ons.. :P
pi_136321431
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 14:15 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat er iets aan de hand is. De afgelopen drie leidinggevenden van onze afdeling hebben hier niets aan kunnen veranderen. Ik ga er dus ook voorlopig even niks mee doen, al toets ik wel bij andere collega's mijn functioneren even. Tot nu toe vooral positieve verhalen, gelukkig :) Ze kat andere collega's op het moment ook enorm af, maar die zijn er wat minder vatbaar voor dan ik.

[..]

Als je in de buurt woont van Duitsland: 250 gr. amandeelmeel voor 1,25. Sowieso, Duitse boodschappen O+

Ik at net twee bastognekoeken als middag-t en denk dat ik er straks nog wel eentje mag. 60 kcals per stuk is niet achterlijk veel en ik zou een gezondere t kunnen doen, maar hier heb ik zo ontzettend zin in vandaag.
Ik woon ongeveer een half uurtje van kleve. Gewoon in de supermarkt? Die ga ik onthouden! Dat scheelt erg veel!
  dinsdag 4 februari 2014 @ 14:31:15 #65
319308 Tink89
To live is to dance
pi_136321845
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 14:17 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Ik woon ongeveer een half uurtje van kleve. Gewoon in de supermarkt? Die ga ik onthouden! Dat scheelt erg veel!
Rewe en Edeka hier...
  dinsdag 4 februari 2014 @ 14:47:15 #66
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_136322481
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 14:15 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ah, dat is dan wel fijn. :Y
  dinsdag 4 februari 2014 @ 16:13:41 #67
319308 Tink89
To live is to dance
pi_136325575
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 14:47 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ah, dat is dan wel fijn. :Y
Njah, zij hebben ook wel eens iets waar ze graag meer van willen weten, maar ze geven dat dan gewoon aan.

Ik ga maar gewoon de reorganisatie afwachten en hopen dat ik dan op een afdeling terecht kom waar collega's wat vriendelijker met elkaar om gaan... Nog een maandje of twee, waarvan ik een week vakantie heb, voor dat allemaal rond is. Daarna zie ik wel weer. Momenteel ligt het in ieder geval niet helemaal aan mij :)
pi_136326623
Onze oven/magnetron heeft het begeven. En daar baal ik echt heeeeeeeel hard van!
pi_136328239
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 16:38 schreef J0ycie88 het volgende:
Onze oven/magnetron heeft het begeven. En daar baal ik echt heeeeeeeel hard van!
Oh bah, daar gaan je muffins! -O-. Valt te verhalen wat het is, of is het gewoon ouderdom?

ik fiets dus tegenwoordig ( :').) en net flikkerde m'n ketting eraf. Uiteraard preciés op het moment dat er iemand naast me fietste waar ik toch altijd al als een enorme kluns bij uit de verf kom. Soms lijkt m'n leven een slechte slapstick.
pi_136328378
quote:
18s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 17:24 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Oh bah, daar gaan je muffins! -O-. Valt te verhalen wat het is, of is het gewoon ouderdom?

ik fiets dus tegenwoordig ( :').) en net flikkerde m'n ketting eraf. Uiteraard preciés op het moment dat er iemand naast me fietste waar ik toch altijd al als een enorme kluns bij uit de verf kom. Soms lijkt m'n leven een slechte slapstick.
Nadat ik de muffins eruit had gehaald begaf hij het. Hij is nu 4 jaar oud, dus dat lijkt me sterk. En de automatische programmas doen het nog wel alleen de linkerdraaiknop lijkt het niet te doen.
Vanavond even aan L. vragen of hij de bonnen nog heeft. Geen idee hoelang er garantie zit op inbouwapparatuur namelijk.
pi_136330300
Het is hazelnootbrood geworden, alleen kan ik nergens kcal vinden van hazelnootmeel. Maar het ruikt heerlijk. O+
pi_136331856
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 17:27 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Nadat ik de muffins eruit had gehaald begaf hij het. Hij is nu 4 jaar oud, dus dat lijkt me sterk. En de automatische programmas doen het nog wel alleen de linkerdraaiknop lijkt het niet te doen.
Vanavond even aan L. vragen of hij de bonnen nog heeft. Geen idee hoelang er garantie zit op inbouwapparatuur namelijk.
Pfew, gelukkig ging het niet ten koste van je muffins. :)

Hier niet zo'n denderende dag, met een halve diepvriespizza met een bak sla als avondeten. Maar hey, dat was een jaar geleden een hele diepvriespizza geweest. En vast ook een heel Monatoetje. (Rozekoekenpudding klinkt trouwens fantastisch. :))
pi_136340404
:W Weer lekker gesport :) T gaat met het hardlopen ook echt steeds beter.

O: 2 volkoren met pindakaas
T: 2 sinasappels (hehehehe -insert flauwe grap-)
L: 3 volkoren met kaas. Cherrytomaatjes, stuk komkommer
T: appel
D: wortel-linzensoep met naanbrood.
S: Bootcamp
T: magere kwark
  dinsdag 4 februari 2014 @ 21:43:22 #74
319308 Tink89
To live is to dance
pi_136342098
Koekjes gecompenseerd door vanavond zoete aardappel te eten ipv gewone. Had dus alleen maar groente en vlees. Prima oplossing.

Morgen een hele dag alleen met die nare collega. Ik zal wel af en toe stoom komen afblazen.

Voor nu zeg ik welterusten.
pi_136345144
Laat je niet gek maken door die collega hè ;) Je weet wel beter. Welterusten!

Ik heb de hele dag trek gehad, ondanks netjes en -hoopte ik- genoeg eten.. dus nu uiteindelijk nog een bruin bolletje pindakaas gesmeerd, daar had ik echt behoefte aan. Zou er nog wel twee lusten dus ik ga zo maar snel naar bed :')

Lijstje was uiteindelijk:
O: kwark, honing, muesli
T: bruine boterham pindakaas
L: 3 'stevig brood' 1 ham 2 kip en kaas
T: +- 450 ml mango passievrucht smoothie
D: kopje aspergesoep,geroerbakte spruitjes en bloemkool, een vega mini quicheje en een kleine lepel kip in een of andere magere saus, uit de unikantine (was lekker trouwens!)
T: appel, bruin bolletje pindakaas

Ik vind het echt best veel, waar komt die honger vandaan?! ;( Die mini quiche was wel een slechtere keus maar ik kon hem echt niet laten staan, zo lekker.
  woensdag 5 februari 2014 @ 06:43:51 #76
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_136352707
Ondanks de uitschieter met het hazelnootschuimgebakje de rest van de dag netjes ingevuld, zodat het toch niet helemaal een verloren dag is geweest. Vanmiddag weer krachttraining doen :)
pi_136352719
Gisteren

O: shake met magere melk, eiwitpoeder, lijnzaad, cacaonibs
T: 2 meergranen boterham met filet americain en uitjes, 1 sinaasappel
L: 2 meergranen kipfilet en komkommer
T: niks
D: broccoli, rostirondjes, vegetarische schijf
B: half uurtje fietsen

Vandaag:
O: zelfde als gisteren
T: 2 boterhammen oude kaas
L: bruine pistolet kipfilet en komkommer, appel
T: banaan
D: weer broccoli (was een aanbieding), zilvervliesrijst, kipschnitzel, gebakken ei
B: half uur fietsen

Vandaag voor t eerst na een half jaar weer studeren. Spannend!

[ Bericht 3% gewijzigd door BananaPancake op 05-02-2014 08:06:43 ]
pi_136353314
Succes met de studie! :)
pi_136353618
Ik kom me hier ook maar eens melden. Even korte sitatieschets:

altijd al zwaarlijvig geweest, vaak in fases van een jaar stabiel, en dan ineens 5 kilo aankomen terwijl mijn eetpatroon niet veranderde. Al een aantal keer geprobeerd te dieëten en dergelijke, ook altijd gesport maar het hielp niet, of maar voor 2 weken en dan doorbrak ik mijn dieetgewoontes weer.

Met nieuwjaar begonnen met Weightwatchers (wilde het eigelijk al eerder doen maar elke keer stelde ik dat inschrijven maar uit, en met nieuwjaar sprak ik iemand die ik inderdaad zienderogen echt heel erg had zien afvallen en diezelfde avond heb ik me gewoon ingeschreven). Op datzelfde moment was ik bezig met een ontgiftingskuur (heb een spastische darm, en met alles wat je eet rond kerst/oud en nieuw leek het me geen slecht idee om dat erbij te doen).

Die eerste week 5 kilo afgevallen. Reuzeblij, maar ergens in het achterhoofd klonk wel het stemmetje dat dat niet helemaal de bedoeling was, dat het veel vocht was en waarschijnlijk ook grotendeels aan die ontgiftingskuur te danken was.

De week daarna ook nog 1 kilo afgevallen. Ik hou me netjes aan het pro-points plan, maak ook wel eens gebruik van mijn weektotaal maar vaak kom ik niet geheel aan mijn dagtotaal.

De week daarna ging het mis. Ik kwam opeens, zonder veranderingen, weer 2 kilo aan. De week daarna weer 1 ons afgevallen, en deze week dus weer 1 ons aangekomen. Ik baal natuurlijk als een stekker want het is de bedoeling dat ik afval en niet aankom of stabiliseer (zo vroeg in de game zegmaar)

Afgelopen week ben ik weer bij de sportschool begonnen, nadat ik ong. een half jaar gestopt was met buitenhardlopen. Ik zie mijn maten ook wel per week een beetje afnemen (jeeh), maar dat gewicht op de weegschaal wil maar niet omlaag! En ik kan me niet voorstellen dat die ene week (2x een uurtje) sporten nou een kilo aan spiermassa heeft gekweekt (had wel spierpijn, boh!)
Oja, verder neem ik als het even kan de trap (5 hoge verdiepingen op stage), thuis hebben we ook een trap om naar onze verdieping te komen, ik fiets naar stage (kwartiertje heen, kwartiertje terug) en ik loop veel de stad door. Verder zit ik wel achter de pc de hele dag, dus dat dempt het geheel wel weer een beetje helaas

Misschien hebben jullie nog tips/inzichten voor mij?

Een standaard dag van mij ziet er zo uit (totaal 37 punten)

ontbijt: Altijd yoghurt met Kellog's chocolade muesli. (6-8 punten)
lunch: brood (bak ik meestal zelf), 4 sneetjes/sneeën met kipfilet, ham, in ieder geval vaak vlees.
diner: Wisselt heel erg, soms pak ik WW recepten en soms niet, en dan bereken ik de losse ingrediënten. Frituur vrijwel nooit, en probeer veel groentes te eten.
Tussendoor: Naar stage neem ik altijd 2 of 3 stuks fruit mee, soms een liga-koekje. Thuis eet ik ook nog wel eens een koekje, maar dat trek ik dan netjes van mijn totaal af. Ook maak ik regelmatig yoghurt-bananen shakes met wat kaneel erdoor, dat vult echt als een malle.

Ik ga soms wel eens uit eten, dan bereken ik vaak de punten niet (omdat ik het niet weet) maar dan reken ik dat alsof ik mijn volledige weektotaal verbruik.

Sorry voor de lange post!

[ Bericht 3% gewijzigd door kirsten. op 05-02-2014 09:05:05 ]
  Moderator woensdag 5 februari 2014 @ 09:16:55 #80
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_136353938
quote:
6s.gif Op woensdag 5 februari 2014 08:55 schreef kirsten. het volgende:

Okee, allereerst; bij mijn cursus benadrukken ze dat het echt belangrijk is om wél echt je aantal punten per dag te halen. En ik weet dat 't moeilijk is, ik moet er 38 en vind dat ook lastig, omdat fruit en groente enzo niet meetelt.

Daarnaast denk ik dat chocolademusli net per se de beste keuze is - is gewone musli niet een stuk minder punten?

En over dat uit eten, ik weet niet of je vorige week bent geweest, maar toen stond bij ons de hele bijeenkomst in het teken daarvan. En het viel me wel mee steeds moet ik zeggen. Geloof dat een pia margarita 23 punten ofzo was!

Maar ik moet zeggen dat 't misschien een ww dingetje is dat 't langzaam gaat, want ik ben nu drie weken bezig en in totaal al een hele kilo afgevallen :') :') . Maar volgens mijn coach komt dat ook doordat ik ineens een hele constante en gezonde invoer van voedingsmiddelen heb ( :7 ) en mijn lichaam dat nog een beetje eng vind en het daarom maar opslaat voor het geval ik weer ongezond gaat eten. Zoiets.
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
pi_136354019
quote:
17s.gif Op woensdag 5 februari 2014 09:16 schreef Meke het volgende:

[..]

Okee, allereerst; bij mijn cursus benadrukken ze dat het echt belangrijk is om wél echt je aantal punten per dag te halen. En ik weet dat 't moeilijk is, ik moet er 38 en vind dat ook lastig, omdat fruit en groente enzo niet meetelt.

Daarnaast denk ik dat chocolademusli net per se de beste keuze is - is gewone musli niet een stuk minder punten?

En over dat uit eten, ik weet niet of je vorige week bent geweest, maar toen stond bij ons de hele bijeenkomst in het teken daarvan. En het viel me wel mee steeds moet ik zeggen. Geloof dat een pia margarita 23 punten ofzo was!

Maar ik moet zeggen dat 't misschien een ww dingetje is dat 't langzaam gaat, want ik ben nu drie weken bezig en in totaal al een hele kilo afgevallen :') :') . Maar volgens mijn coach komt dat ook doordat ik ineens een hele constante en gezonde invoer van voedingsmiddelen heb ( :7 ) en mijn lichaam dat nog een beetje eng vind en het daarom maar opslaat voor het geval ik weer ongezond gaat eten. Zoiets.
Nou ik doe geen cursus, alleen de online versie met punten bijhouden. Maar goed dat je zegt dat ik ze allemaal op moet maken, want meestal hou ik er wel 10 of 5 over omdat ik gewoon klaar ben met m'n dag, zeker als ik veel weg ben geweest en weinig tijd over heb om aan eten te denken.

De chocolademuesli heb ik naar gekeken, maar het scheelt maar iets van 1 punt met andere muesli's (ik zeg trouwens muesli maar eigenlijk zijn het geloof ik cornflakes).. Ik had laatst een keer die verzadigde muesli van allbran gehaald en het smaakte gewoon naar die Biks voor konijnen. bluh. Ik heb wel m'n inname geminderd: Bleek dat ik volgens WW 2x de ontbijtportie naar binnen werkte, zowel voor de muesli als voor de yoghurt. Ben dus van 300+ gram yoghurt op een ochtend (ja ik heb vaak bizar veel honger dan :P ) naar 200-150 gram yoghurt plus bijbehorende hoeveelheden muesli gegaan.
  Moderator woensdag 5 februari 2014 @ 09:25:50 #82
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_136354073
quote:
6s.gif Op woensdag 5 februari 2014 09:21 schreef kirsten. het volgende:

[..]

Nou ik doe geen cursus, alleen de online versie met punten bijhouden. Maar goed dat je zegt dat ik ze allemaal op moet maken, want meestal hou ik er wel 10 of 5 over omdat ik gewoon klaar ben met m'n dag, zeker als ik veel weg ben geweest en weinig tijd over heb om aan eten te denken.

De chocolademuesli heb ik naar gekeken, maar het scheelt maar iets van 1 punt met andere muesli's (ik zeg trouwens muesli maar eigenlijk zijn het geloof ik cornflakes).. Ik had laatst een keer die verzadigde muesli van allbran gehaald en het smaakte gewoon naar die Biks voor konijnen. bluh. Ik heb wel m'n inname geminderd: Bleek dat ik volgens WW 2x de ontbijtportie naar binnen werkte, zowel voor de muesli als voor de yoghurt. Ben dus van 300+ gram yoghurt op een ochtend (ja ik heb vaak bizar veel honger dan :P ) naar 200-150 gram yoghurt plus bijbehorende hoeveelheden muesli gegaan.
O nou, bij deze dus; je 'moet' je dagpunten opmaken :7 En verder is het inderdaad puur je eigen keuzes maken, maar dat vind ik ook nog steeds heel raar :D Ik kan me nog steeds niet voorstellen dat als je 4x een werthers original van 1 punt eet, je even hard afvalt als dat je een roggebroodje van 4 punten eet. Het gaat er hier gewoon niet in. :+

Oh en van die porties; dat maakt dus helemaal niet uit hè :D Je moet gewoon eten waar je je prettig bijvoelt en juist als je niet aan je dagpunten komt zou ik wel eer lekker naar die 300 gram yoghurt gaan! :Y Ik eet ook heel vaak een hele bak (optimel)kwark op. Omdat ik dat lekker vind, ik daar zin in heb én het goed is voor mijn punten :7
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
pi_136354137
quote:
17s.gif Op woensdag 5 februari 2014 09:25 schreef Meke het volgende:

[..]

O nou, bij deze dus; je 'moet' je dagpunten opmaken :7 En verder is het inderdaad puur je eigen keuzes maken, maar dat vind ik ook nog steeds heel raar :D Ik kan me nog steeds niet voorstellen dat als je 4x een werthers original van 1 punt eet, je even hard afvalt als dat je een roggebroodje van 4 punten eet. Het gaat er hier gewoon niet in. :+

Oh en van die porties; dat maakt dus helemaal niet uit hè :D Je moet gewoon eten waar je je prettig bijvoelt en juist als je niet aan je dagpunten komt zou ik wel eer lekker naar die 300 gram yoghurt gaan! :Y Ik eet ook heel vaak een hele bak (optimel)kwark op. Omdat ik dat lekker vind, ik daar zin in heb én het goed is voor mijn punten :7
Ja bizar is dat inderdaad, ik ben juist zo gaan focussen op wat gezondere dingen eten, minder snoepen, maar inderdaad ik zou dus per dag nog 10 spekkies naar binnen kunnen werken en dan zou ik dus 'beter' afvallen.

Het grappige met die porties is dat ik wel merk dat ik aan kleinere porties ben gaan wennen. Ter illustratie, ik kon in mijn eentje met gemak een 'sushi voor 2 pakket' op (Ben grote fan van sushi en vis). Afgelopen week had ik er weer eens een pakket besteld, maar m'n vriend was onverwacht niet thuis dus toen moest ik het alleen opeten. Ik kon een halve op en daarna werd het wel echt proppen.
  Moderator woensdag 5 februari 2014 @ 09:34:14 #84
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_136354209
quote:
6s.gif Op woensdag 5 februari 2014 09:29 schreef kirsten. het volgende:
Het grappige met die porties is dat ik wel merk dat ik aan kleinere porties ben gaan wennen. Ter illustratie, ik kon in mijn eentje met gemak een 'sushi voor 2 pakket' op (Ben grote fan van sushi en vis). Afgelopen week had ik er weer eens een pakket besteld, maar m'n vriend was onverwacht niet thuis dus toen moest ik het alleen opeten. Ik kon een halve op en daarna werd het wel echt proppen.
Maar waarom ben je toen dan door blijven eten? :D Ik merk dat ik het eigenlijk juist wel heel makkelijk vind om 'nee' te zeggen als ik niet echt van eten kan genieten. En dat is al een vooruitgang, en een belangrijke denk ik *O*

SPOILER
pi_136354362
quote:
17s.gif Op woensdag 5 februari 2014 09:34 schreef Meke het volgende:

[..]

Maar waarom ben je toen dan door blijven eten? :D Ik merk dat ik het eigenlijk juist wel heel makkelijk vind om 'nee' te zeggen als ik niet echt van eten kan genieten. En dat is al een vooruitgang, en een belangrijke denk ik *O*

SPOILER
Nou dat was in het kader van 'echt heel zonde om zo'n dure bak weg te gooien'. Was er ook niet trots op achteraf. Maar inderdaad, ik zou het eigenlijk gewoon aan de kant moeten zetten dan.

Ik probeer wel zo min mogelijk naar de supermarkt te gaan omdat ik anders precies hetzelfde heb!
  woensdag 5 februari 2014 @ 10:14:57 #86
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_136354994
Ik heb in augustus ook heel even WW geprobeerd toen ik zag dat mijn zus daar flink mee kon afvallen. Maar ik kon elke dag patat en frikandellen eten wat ik wilde, met mijn gewicht had ik zo een shitload aan dagelijkse punten dat ik die echt nooit vol kreeg :)
  woensdag 5 februari 2014 @ 10:33:21 #87
319308 Tink89
To live is to dance
pi_136355429
Ik heb, zonder dat ik dat vervelend bedoel, te veel kennis over gezond en ongezond om welk dieet dan ook te volgen. Of dat nou WW of iets anders is...

Bij WW mag je onbeperkt groente en fruit eten. Mijn moeder eet rustig 15 mandarijntjes en 5 kiwi's op een dag en zou dan daarnaast nog behoorlijk wat punten vol moeten maken. Dan valt ze dus niet af. Ieder z'n ding en ik kan me voorstellen dat het heel fijn is om ergens houvast aan te hebben, maar voor mij zou het niet werken.

Wel heel tof voor de mensen voor wie het werkt! :Y

Kirsten, opeten is veel meer zonde dan weggooien. Als wij over hebben (laatst een halve pan rijstepap of een keer een bak soep of zuurkool) en het past niet in de vriezer, vraag ik een vriendin of de buurvrouw of die er toevallig trek in hebben. Daar voel je je uiteindelijk zo veel beter over dan over opeten of weggooien :) Als iemand je vijf euro zou geven en je zou je daarvoor de hele avond misselijk moeten voelen, zou je dat toch ook weigeren? Nou, dat is eigenlijk precies hetzelfde als niet voor vijf euro eten weg willen gooien en je je er volgens misselijk van voelen.

Hier op kantoor is de vloer vanochtend in de was gezet. Dat ruik je en ik krijg er hoofdpijn van...
SPOILER
pi_136356317
Hmm, vanochtend anderhalf uur actief gestofzuigd op het werk, net ruim anderhalf fitness en basketbal op school en vanavond weer anderhalf uur werken. Ik heb vandaag genoeg beweging oO<
pi_136356694
Waar ik me gisteren weer beter begon te voelen is het nu weer 100x niks -O-
Ondertussen ook mijn vriend aangestoken, die zit nu ook ziek thuis.
  woensdag 5 februari 2014 @ 11:24:30 #90
319308 Tink89
To live is to dance
pi_136356803
Ik heb inmiddels echt serieuze hoofdpijn van dat vloerspul hier. Heb net maar twee paracetamol genomen, ik heb vanmiddag een afspraak die ik echt niet kan afzeggen.

Nog 4,5 uur volhouden... -O-
pi_136359874
:W

Ik ben sinds vandaag aan de weight watchers. Hun eetlepels zijn wat kleiner dan die van mij (met beleg), dus het is maar goed dat ik weeg O+ :')
pi_136359958
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 13:10 schreef SpaceInvaders het volgende:

Ik ben sinds vandaag aan de weight watchers. Hun eetlepels zijn wat kleiner dan die van mij (met beleg), dus het is maar goed dat ik weeg O+ :')
Hehe, valt t je een beetje mee wat je nog mag eten?
Of course life's a bitch. If it was a slut, it would be easy.
pi_136360053
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 13:12 schreef Unfckingtitled het volgende:

[..]

Hehe, valt t je een beetje mee wat je nog mag eten?
Ja valt heel erg mee, alleen ben ik heul slecht met gewichten inschatten dus voorlopig blijven wegen :Y .
pi_136360086
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 13:10 schreef SpaceInvaders het volgende:

Wegen is altijd fijn, dan weet je het zeker :)
pi_136360094
Kirsten: weeg je je zelfgebakken brood? 1 snee daarvan is al snel even zwaar als 3 stabdaard boterhammen!
Kwak
pi_136360291
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 13:15 schreef SpaceInvaders het volgende:

[..]

Ja valt heel erg mee, alleen ben ik heul slecht met gewichten inschatten dus voorlopig blijven wegen :Y .
Ik deed in het begin ook wegen :Y nu weet ik wel ongeveer' uit mn hoofd wat een normale portie is. Erg handig dus.
  woensdag 5 februari 2014 @ 13:26:09 #97
319308 Tink89
To live is to dance
pi_136360446
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 13:22 schreef Unfckingtitled het volgende:

[..]

Ik deed in het begin ook wegen :Y nu weet ik wel ongeveer' uit mn hoofd wat een normale portie is. Erg handig dus.
Ik weeg nooit en weet zeker dat mijn porties vaak te groot zijn. Zo lang het gezonde dingen betreft, vind ik dat geen probleem, maar ik realiseerde me laatst ook dat wij p.p. zo'n 125 gram pasta eten... ongekookt. Dat is een behoorlijke portie!
pi_136360496
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 13:16 schreef kwakz0r het volgende:
Kirsten: weeg je je zelfgebakken brood? 1 snee daarvan is al snel even zwaar als 3 stabdaard boterhammen!
Ja, die weeg ik om precies die reden ;) is dus over het algemeen ook veel punten maar het vult natuurlijk ook als een gek.
pi_136360628
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 13:26 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ik weeg nooit en weet zeker dat mijn porties vaak te groot zijn. Zo lang het gezonde dingen betreft, vind ik dat geen probleem, maar ik realiseerde me laatst ook dat wij p.p. zo'n 125 gram pasta eten... ongekookt. Dat is een behoorlijke portie!
Ach zo lang je het inderdaad weet dat het een grote portie is en daar de rest op aanpast is het inderdaad niet erg.
Wij hadden gisteren samen 125gram pasta ongekookt en hadden daar al moeite mee, maar goed daarbij houden we wel van een groot stuk (niet altijd mager) vlees.
pi_136363327
Ik eet ook grote porties rijst en pasta, ben echt een diner-liefhebber, dan eet ik liever een tussendoortje of broodje minder.
  woensdag 5 februari 2014 @ 15:18:34 #101
319308 Tink89
To live is to dance
pi_136364249
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 13:31 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ach zo lang je het inderdaad weet dat het een grote portie is en daar de rest op aanpast is het inderdaad niet erg.
Wij hadden gisteren samen 125gram pasta ongekookt en hadden daar al moeite mee, maar goed daarbij houden we wel van een groot stuk (niet altijd mager) vlees.
Ik eet dan weer een dag of 3 per week geen vlees, maar bijvoorbeeld een gekookt eitje door mijn salade, een extra zak peultjes door de nasi of een beetje yoghurtsaus bij mijn wraps. Dat er dan meer rijst of pasta of aardappels op mijn bord ligt, vind ik niet zo'n ramp.

Met z'n tweeën 125 gram pasta vind ik weinig, maar als je daarbij veel vlees en groente eet, is dat alweer heel anders. Ik merk nu wel dat ik makkelijk meer ga snoepen. Komende weken veel traktaties en mijn eigen verjaardag, dus is ook even opletten.
pi_136366006
Grappig, ik ben juist echt een tussendoortjeseter en kan gerust af met een kinderportie voor avondeten (altijd al zo geweest). Eet dus ook weinig pasta, wraps en rijst (kan ook komen doordat ik geen rul gehakt en tomatensaus lust, carbonara ben ik ook niet gek op en omdat we dus heel vaak kip eten hoef ik dat ook vaak niet,,, waarna ik eindig met enkel rijst, enkel gevulde pasta zonder saus of wraps met alleen maar groente Ja ik ben een vervelende eter ik weet het :D ).

Wat ik wel moeilijk vind is om makkelijke, gezonde tussendoortjes te vinden. Makkelijk, omdat ik weinig tijd heb om nog vanalles te gaan staan koken en te bakken (zeker op stage gaat dat hem niet worden), en gezond nouja, anders zit ik hier niet in deze reeks :P Maar ik moet zeggen dat de appel en bananen me na 3 weken wel m'n neus uitkomen, elke dag 2 van die dingen. Iemand nog ideeën? Als ik bij WW kijk vind ik vooral heel bewerkelijke dingen.
pi_136367422
Heb je een koelkast op je stage? Dan kan je alweer meer dingen zoals yoghurt/kwark/salades meenemen.

@Tink zo is iedereen anders :Y
  Moderator woensdag 5 februari 2014 @ 17:06:45 #104
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_136367513
quote:
6s.gif Op woensdag 5 februari 2014 16:17 schreef kirsten. het volgende:
Wat ik wel moeilijk vind is om makkelijke, gezonde tussendoortjes te vinden.
Ik ben fan van deze;

pi_136367538
Meh, ik ga aan de vitaminesupplementen, ondanks mijn heilige overtuiging dat die dingen niets doen. Ik heb last van restless legs, en dat is de afgelopen maanden steeds erger geworden. Ik was altijd al een moeilijjke slaper, maar het is nu wel een serieus probleem aan het worden. In slaap vallen duurt uren (vannacht werd het 04.30 uur) waardoor ik overdag een slappe vaatdoek ben. Dat heeft weer z'n effect op alles: huishouden blijft liggen waardoor ik niet kook en makkelijk naar ongezond grijp, en de sportschool heb ik al 2 keer overgeslagen wat niét de bedoeling is. Ik las dat magnesiumsuppletie kan helpen bij de restless legs, en ik flikker er een vitamine-compleet-shizzle-pil bij om te kijken wat dat doet. En aangezien het 2+1 gratis was heb ik chroompillen meegenomen, omdat die blijkbaar je suikergehalte stabiel houden waardoor je minder trek hebt? Iemand ervaring mee?

Voordeel is dat alles wat je lichaam niet nodig is toch weer uitgepist wordt, dus hey, baat het niet...
pi_136367591
Ohja en m'n moeder logeert bij me en loopt al sinds ze hier is te bitchen over de staat van m'n huis (maar liet net wel duiven uit haar hand eten }:|) dus het kan zijn dat ik opgepakt word voor huiselijk geweld en de meet niet door kan gaan.
pi_136367702
quote:
2s.gif Op woensdag 5 februari 2014 17:07 schreef clumsy_clown het volgende:
magnesiumsuppletie kan helpen bij de restless legs, en ik flikker er een vitamine-compleet-shizzle-pil bij om te kijken wat dat doet. En aangezien het 2+1 gratis was heb ik chroompillen meegenomen, omdat die blijkbaar je suikergehalte stabiel houden waardoor je minder trek hebt? Iemand ervaring mee?

Voordeel is dat alles wat je lichaam niet nodig is toch weer uitgepist wordt, dus hey, baat het niet...
Klopt, magnesium helpt daartegen. Kijk wel even wat voor vorm magnesium je hebt, Citraat wordt geloof ik het beste opgenomen door volwassenen.

Ik heb een tijdje in een natuurvoedingswinkel gewerkt waar dit speciaal werd aanbevolen voor restless legs... Maar vraag me niet precies meer waarom :D

Ik weet wel dat mijn moeder veel van die groene-thee supplementen slikte. Ze was ontzettend veel afgevallen, maar ook grotendeels doordat ze fanatiek ging sporten en dergelijke. Dus wat de bijdrage van die pillen was weet ik niet.
pi_136367734
quote:
6s.gif Op woensdag 5 februari 2014 17:12 schreef kirsten. het volgende:

[..]

Klopt, magnesium helpt daartegen. Kijk wel even wat voor vorm magnesium je hebt, Citraat wordt geloof ik het beste opgenomen door volwassenen.

Ik heb een tijdje in een natuurvoedingswinkel gewerkt waar dit speciaal werd aanbevolen voor restless legs... Maar vraag me niet precies meer waarom :D
Hm, volgens mij heb ik magnesiumoxide.
pi_136367765
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 17:13 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Hm, volgens mij heb ik magnesiumoxide.
Ik weet niet precies of dat anders is hoor, dit is alleen wat ik me nog herinner van waar ik werkte. Daar verkochten ze (van Solgar) 2 vormen, citraat en nog iets anders.
pi_136370164
Ik ben een beetje blut deze maand, althans, het einde van m'n geld komt in zicht, dus ik moet een beetje goedkoop doen. Is wel weer goed voor de lijn, want in plaats van een rijk belegd broodje op m'n werk had ik mijn eigen bammetjes meegenomen. Dat doe ik dus zelden, heel slecht, maar vind het gewoon niet zo lekker, en de broodjes op m'n werk zijn zo heerlijk. Kan wel weer een x een lijstje doen nu :D

O: 2 volk pindakaas, bakje magere yoghurt
T: 2 volk, 1 kaas, 1 hummus
L: 2 volk, 1 kaas, 1 hummus
T: 1 dadel (ben net thuis en moet zo naar de WW)
D: rostirondjes, spinazie en tartaartje. heb ook nog wat champignons, misschien bak ik die erbij, of ik bewaar ze voor morgen in mijn omelet
T: druiven, misschien nog een bakje yoghurt

Ik weet, weinig fruit, maar ben een slechte fruiteter.
pi_136371545
Eerste dag op mn nieuwe studie en gelijk hoofdpijn. Niet zo gek ook omdat dat dus hoofdpijn is die ik krijg van spanning.
Dat is dus echt iets wat ik niet gemist heb. Aan t half jaar fulltime werken. Nu ben ik daar ook misselijk van maar heb wel heel netjes mn avondeten op alleen de rijst laten staan. Straks maar vroeg naar bed
pi_136373945
Kliekjes Chinees vanavond :9
pi_136375240
Ik had nasi op, was veel minder dan ik had ingeschat (ik had 600g ingepland, maar ik heb 300g gegeten). Dus nog een extra half gebakken ei erbij gedaan en 10g extra noten vanavond. Dan heb ik nog punten over. Eet je vol om af te vallen? :')
pi_136375419
Zo lang je je punten met gezond voedsel vult kan je inderdaad blijven eten ^O^ mooi toch
pi_136375710
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 20:06 schreef Sarabi het volgende:
Zo lang je je punten met gezond voedsel vult kan je inderdaad blijven eten ^O^ mooi toch
Ja ik vind het heel fijn tot nu toe. Ook duidelijk wat wel en niet slecht is zonder het gezeik van kcals tellen. Het is een soort spelletje om dagen in te plannen :D
pi_136376287
Ik doe ook al eeuwen Weight Watchers, en in het begin is het echt veel geplan en gereken, en heb je dagen met punten over, en dagen met punten tekort, maar het went echt vanzelf. En vergeet niet de olie of boter waarin je het ei hebt gebakken mee te rekenen, dat is ook punten natuurlijk.

(ow, en je zult snel genoeg wel makkelijk aan je punten komen, want in het begin ga je er natuurlijk vol voor en sla je wijntjes, etentjes en snacks makkelijk af, maar op een gegeven moment ga je 's avonds weer wat extra's eten, of toch wat extra boterhammen tussen de middag enz, in het begin ben je natuurlijk strenger voor jezelf).

Hier was er weer een pond af. Na de 7 ons erbij van vorige week dus nog maar 2 ons van een nieuwe ATL af. En met mijn huidige financiele status gaat dat vast verbroken worden volgende week ;)!
pi_136376826
Ik vul elke dag braaf FatSecret in, dat is ongeveer hetzelfde idee geloof ik, althans: invullen wat je eet, en die app laat dan zien hoeveel calorieën je verbruikt. Gemiddeld probeer ik rond de 1700 te zitten zo'n beetje.

Ik ging de eerste weken ook best hard, om daarna een hele tijd gelijk te blijven. Uiteindelijk ging het vanzelf weer wat naar beneden.
pi_136376915
Ik gebruik ook FatSecret :) werkt best goed.
Alleen wil hij dat ik elke dag 2000kcal eet, maar ik ga meestal ook gemiddeld op 1700kcal zitten.
  Moderator woensdag 5 februari 2014 @ 20:39:08 #119
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_136377204
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 20:11 schreef SpaceInvaders het volgende:

[..]

Ja ik vind het heel fijn tot nu toe. Ook duidelijk wat wel en niet slecht is zonder het gezeik van kcals tellen. Het is een soort spelletje om dagen in te plannen :D
Mijn mama heeft het jaaren geleden ook gedaan en ik krijg binnenkort (zodra ik haar weer zie :+ ) dit boek;

Heel fijn lijkt me, want ik merk dat t variëren nog niet zo lukt...

Edit; Oh je kan t niet zo goed lezen. Het zijn 365 dagmenus uitgeteld :D
pi_136377212
Ik gebruik MyFitnessPal, maar dat is volgens mij hetzelfde als FatSecret. En 1700 kcal gemiddeld.
Houden jullie dat aantal ook aan op dagen dat je sport? Ik zorg meestal dat ik het aantal verbrande kcal er weer bij eet, maar soms kan ik helemaal niet zoveel eten. Helemaal niet als ik overdag te kleine tussendoortjes heb gehad en 's avonds nog ga sporten. Om nou na het sporten de hele koelkast dan nog leeg te gaan eten lijkt me ook niet gezond..
pi_136377535
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 20:39 schreef Vlinder88 het volgende:
Ik gebruik MyFitnessPal, maar dat is volgens mij hetzelfde als FatSecret. En 1700 kcal gemiddeld.
Houden jullie dat aantal ook aan op dagen dat je sport? Ik zorg meestal dat ik het aantal verbrande kcal er weer bij eet, maar soms kan ik helemaal niet zoveel eten. Helemaal niet als ik overdag te kleine tussendoortjes heb gehad en 's avonds nog ga sporten. Om nou na het sporten de hele koelkast dan nog leeg te gaan eten lijkt me ook niet gezond..
Ik eet standaard terug wat ik verbrand op sportdagen. :Y Is ook de bedoeling als je mfp gebruikt.

Ik eet denk zo'n 80% ervan terug omdat ik bang ben te overschatten hoeveel ik verbrand.
  woensdag 5 februari 2014 @ 20:50:45 #122
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_136377771
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 20:39 schreef Vlinder88 het volgende:
Op sportdagen zorg ik wel dat ik meer binnen krijg ja. :Y Vooral m'n eiwitten probeer ik dan wat hoger te krijgen, dus velen kwark. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_136377878
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 20:46 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik eet standaard terug wat ik verbrand op sportdagen. :Y Is ook de bedoeling als je mfp gebruikt.

Ik eet denk zo'n 80% ervan terug omdat ik bang ben te overschatten hoeveel ik verbrand.
Ja, ik had ook wel het idee dat het de bedoeling was, maar ik had dan soms het idee teveel 'slechte' dingen te eten die hoger in kcal zitten. Wat ik dan weer niet heel erg vind als het gewoon kan :P

Vandaag had ik weer zo'n dag met te weinig tussendoortjes. Maar ik ben toch te moe om te sporten, dus dat compenseert weer :D
pi_136377972
Op mijn sportdagen kom ik meestal juist lager uit -O- het plannen van het eten is dan lastiger.
Maar goed zo heftig sport ik nu ook weer niet.
pi_136378103
Bij FatSecret is dat geloof ik niet de bedoeling. Die knalt keihard op rood wanneer je de 2000 overschrijdt, zelfs als je invult dat je 100 km hebt gefietst. Of gewoon een uur gefitnesst.
pi_136379423
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 20:56 schreef Ruby88 het volgende:
Bij FatSecret is dat geloof ik niet de bedoeling. Die knalt keihard op rood wanneer je de 2000 overschrijdt, zelfs als je invult dat je 100 km hebt gefietst. Of gewoon een uur gefitnesst.
Dat is toch wel raar? Bij mfp haalt ie dat af van het totaal aantal kcal.. Ik verbrand soms zo 500 kcal met 1,5 uur fitness, dan zou ik wel erg weinig overhouden als ik dan totaal maar 1700 kcal binnen mag krijgen en 3x per week sport..
pi_136379587
Vind ik ook hoor. :) Dus ik trek me er op sportdagen wat minder van aan.
  woensdag 5 februari 2014 @ 21:24:59 #128
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_136379900
Je kan je grens daar zelf instellen, dus ik trek me er weinig van aan. :P Wel een handige leidraad om te zien hoever ik zit op een dag, maar samen met intensief sporten ga ik dus echt wel meer eten dan die teller aangeeft. :)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_136380500
Oh, kun je dat zelf instellen? :D Waar dan?
  woensdag 5 februari 2014 @ 21:36:10 #130
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_136380563
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 21:35 schreef Ruby88 het volgende:
Oh, kun je dat zelf instellen? :D Waar dan?
Op ADH klikken geloof ik. :P (Ik heb de app even niet voor m'n neus)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_136381175
Hier echt enorme cravings doordat ik stressig ben.. Gisteren oven kapot, dus er moet een nieuwe komen of hij moet gemaakt worden.
En doordat ik zo weinig vooruitzicht heb op werk maakt dat me heel onrustig.

Maar ik heb er vandaag nog niet aan toegegeven, en gisteren ook niet. Dus dat is al wel fijn. Maar toch blijf ik de snaaizin houden en zou ik zo een bak B&J naar binnen kunnen lepelen.
pi_136381289
M'n druiven waren niet goed meer, en toen besloot ik mijn kokosnoot te slachten en door de yoghurt te doen. Maar de kokos smaakt naar alcohol, dus die is OOK niet goed meer denk ik. En ik heb hem maandag pas gekocht :(. Blegh. Geen fruit voor mij dus vandaag :(
pi_136381400
pina colada *O*.
pi_136381620
quote:
11s.gif Op woensdag 5 februari 2014 21:50 schreef clumsy_clown het volgende:
pina colada *O*.
M'n favoriete cocktail. Maar nee, dit was echt HEEL ERG VIES.
pi_136381859
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 21:54 schreef Zeester het volgende:

[..]

M'n favoriete cocktail. Maar nee, dit was echt HEEL ERG VIES.
Ik geloof je. Fruit wat maar enigszins verdacht is gaat hier de prullenbak in. (jaaaaajaaaa heel slecht van me meelezende naturelovers, maar als er een koe op balkon zou passen zou ik hem Gijsbert noemen en m'n overblijfsels voeren).

Voordeel van een zeurende moeder aan m'n kop die eist dat ik ga schoonmaken: huis is kneiterschoon én we zijn naar de turkse supermarkt gegaan dus ik heb voor 25 euro een shitload aan groente en fruit in m'n (schone) koelkast.
pi_136382040
quote:
14s.gif Op woensdag 5 februari 2014 21:57 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Ik geloof je. Fruit wat maar enigszins verdacht is gaat hier de prullenbak in. (jaaaaajaaaa heel slecht van me meelezende naturelovers, maar als er een koe op balkon zou passen zou ik hem Gijsbert noemen en m'n overblijfsels voeren).
:D

Wat niet goed meer is (en dat is best wel eens wat, zou ik beter op moeten letten) gaat hier ook weg. Maar rimpelige appels bijvoorbeeld verwerk ik nog wel in een of ander gerecht. En bij een avocado met veel vieze plekken lepel ik daar langsheen, want die krengen zijn te duur en te onbetrouwbaar tegelijkertijd.
pi_136382077
quote:

[..]

Voordeel van een zeurende moeder aan m'n kop die eist dat ik ga schoonmaken: huis is kneiterschoon én we zijn naar de turkse supermarkt gegaan dus ik heb voor 25 euro een shitload aan groente en fruit in m'n (schone) koelkast.
Dat is waarom ik zoveel moeite heb met fruit eten, het vergaat hier allemaal. Dan koop ik 3 bananen, eet er 1 en kunnen er 2 de prullenbak in. Appels vind ik alleen de dure echt lekker en die vind ik te duur. Ik heb soms kiwi/mandarijn/pruimen en laatst een lychee fase, en dan gaat het ff goed, maar eigenlijk vind ik fruit eten ALTIJD MOEILIJK.

Maar goed, heb net een klein saladetje gemaakt van komkommer en tomaat met beetje dressing. Is veel meer mijn smaak en óók vitamientjes.
pi_136382218
Ik vind fruit ook vaak lastig, dus dan maar meer groenten...niets mis mee.
pi_136382317
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 22:03 schreef Sarabi het volgende:
Ik vind fruit ook vaak lastig, dus dan maar meer groenten...niets mis mee.
Gelukkig dat er meer zijn zoals ik. Ik eet trouwens wel graag meloenen, aardbeien en ander zomerfruit.
pi_136383601
Zomerfruit :9.

Maar bananen zijn m'n favo fruit denk ik. En die mogen dan wél weer knetterrijp zijn :9. En als ze echt donker zijn gaan ze de vriezer in voor bananenbrood. In de winter vind ik het ook lastiger hoor, maar fruit eten is één van de weinige goede eetgewoontes die m'n moeder me heeft aangeleerd. Die wordt echt ongelukkig als er geen fruit in huis is. Alleen houd ik dus absoluut niet van bruine plekken, als een verwend kind, wat bijv. een appel meenemen weer lastiger maakt voor mij. Ik zou zo'n plastic appel moeten kopen :').

Ik heb véél meer moeite met groenten. Vroeger gewoon te weinig variatie in gehad, dus nu een moeilijke eter. Ik heb net bij de turk een zoete aardappel meegenomen, en zou eigenlijk weer in moeten voeren dat ik elke week iets nieuws probeer.
pi_136383700
Oh voor de appelrestjes: ik wil al dágen dit recept voor appeltaarthavermout maken, maar nog geen tijd voor gehad. Hij klinkt in ieder geval goddelijk :9.
pi_136384247
Oeh, die houd ik in gedachte voor de volgende appelrestjes.
pi_136384591
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 22:26 schreef clumsy_clown het volgende:
Oh voor de appelrestjes: ik wil al dágen dit recept voor appeltaarthavermout maken, maar nog geen tijd voor gehad. Hij klinkt in ieder geval goddelijk :9.
Dat ziet er heel erg goed uit, ga ik ook eens proberen!
Ik had afgelopen week havermout muffins gemaakt, maar eenmaal afgekoeld vond ik ze niet zo lekker.. Er zat een raar smaakje aan, misschien door het bakpoeder. Geen succes in ieder geval :{
pi_136385121
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 22:41 schreef Vlinder88 het volgende:

[..]

Ik had afgelopen week havermout muffins gemaakt, maar eenmaal afgekoeld vond ik ze niet zo lekker.. Er zat een raar smaakje aan, misschien door het bakpoeder. Geen succes in ieder geval :{
Had je bakpoeder of zuiveringszout gebruikt? Maakt soms verschil afhankelijk van het recept.
pi_136385571
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 22:41 schreef Vlinder88 het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoeld met het smaakje. Had precies hetzelfde. Niet dat ze vies waren maar wel even wennen zeg maar!
pi_136385768
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 22:52 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Had je bakpoeder of zuiveringszout gebruikt? Maakt soms verschil afhankelijk van het recept.
Bakpoeder, die kleine zakjes van Dr. Oetker. Stond ook in het recept, daar was ook al een discussie over baking soda en bakpoeder.

quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2014 23:01 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoeld met het smaakje. Had precies hetzelfde. Niet dat ze vies waren maar wel even wennen zeg maar!
Ik vond het een beetje chemisch, met een tintelend gevoel. Beetje rare omschrijving, haha, maar heel erg apart. Volgende keer ga ik ze als koekjes proberen, zonder bakpoeder, ben benieuwd of dat anders smaakt.
pi_136385961
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 23:06 schreef Vlinder88 het volgende:

[..]

Bakpoeder, die kleine zakjes van Dr. Oetker. Stond ook in het recept, daar was ook al een discussie over baking soda en bakpoeder.

[..]

Ik vond het een beetje chemisch, met een tintelend gevoel. Beetje rare omschrijving, haha, maar heel erg apart. Volgende keer ga ik ze als koekjes proberen, zonder bakpoeder, ben benieuwd of dat anders smaakt.
Ja, zou je de muffins ook zonder bakpoeder kunnen maken?
  woensdag 5 februari 2014 @ 23:12:54 #148
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_136386056
Voor muffins sowieso baking soda (en een zuur), dan worden ze veel luchtiger. :9 Wel echt maar een klein beetje pakken, de smaak is niet echt briljant. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_136386173
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 23:12 schreef IJsdraakje het volgende:
Voor muffins sowieso baking soda (en een zuur), dan worden ze veel luchtiger. :9 Wel echt maar een klein beetje pakken, de smaak is niet echt briljant. :+
Het recept zei een eetlepel op 125 melk/125 havermout (10 muffins), toch teveel dan?
  woensdag 5 februari 2014 @ 23:17:00 #150
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_136386228
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 23:15 schreef Vlinder88 het volgende:

[..]

Het recept zei een eetlepel op 125 melk/125 havermout (10 muffins), toch teveel dan?
Ik gooi er altijd een theelepel voor 12 muffins. :D
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_136386317
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 23:17 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Ik gooi er altijd een theelepel voor 12 muffins. :D
Haha, dat is nogal een verschil :P Dat wordt een 2e poging dus :)
pi_136386401
quote:
14s.gif Op woensdag 5 februari 2014 22:25 schreef clumsy_clown het volgende:

Maar bananen zijn m'n favo fruit denk ik. En die mogen dan wél weer knetterrijp zijn :9. En als ze echt donker zijn gaan ze de vriezer in voor bananenbrood. In de winter vind ik het ook lastiger hoor, maar fruit eten is één van de weinige goede eetgewoontes die m'n moeder me heeft aangeleerd. Die wordt echt ongelukkig als er geen fruit in huis is. Alleen houd ik dus absoluut niet van bruine plekken, als een verwend kind, wat bijv. een appel meenemen weer lastiger maakt voor mij. Ik zou zo'n plastic appel moeten kopen :').

Ik heb véél meer moeite met groenten. Vroeger gewoon te weinig variatie in gehad, dus nu een moeilijke eter. Ik heb net bij de turk een zoete aardappel meegenomen, en zou eigenlijk weer in moeten voeren dat ik elke week iets nieuws probeer.
Ik lust juist alle groenten, eet het liefste ook altijd een extra salade naast mijn gekookte groente (mmm rauwkost). Maar groentes zijn ook zo gevarieerd te bereiden. Zo had ik van de week mijn sperzieboontjes na het koken even kort gewokt in wat sambal. Is maar heel minibeetje extra qua calorieen, maar duizend meer qua smaak.
pi_136386517
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 23:15 schreef Vlinder88 het volgende:

[..]

Eetlepel is veel te veel ja. :o Ik heb nooit meer dan 1.5 tsp (teaspoon) gebruikt.
pi_136386587
Van de mensen die hier met een kettlebell trainen, hoe lang doen jullie dat? En hebben jullie goede oefeningen voor je buik? Ik heb wel wat gekeken op youtube en heb ook enkele work-outs gedaan, maar heb het idee dat de buik heel erg weinig wordt meegenomen.
  donderdag 6 februari 2014 @ 07:24:40 #155
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_136390810
Gisteren weer lekker los gegaan in de sportschool, heb naast de krachttraining nu ook de crosstrainer erbij gepakt ipv de lopende band. Ben dit jaar nog niet zo dood de sportschool uitgelopen, dus dat ga ik vrijdag weer doen :)

Heb het gevoel dat ik eindelijk in de goede flow zit om dit nog heel lang vol te kunnen houden :)
pi_136390875
quote:

[..]

Mag ik je een tip geven? Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat er kippetjes bestaan zo groot als frisdrankblikjes. Die kan je (wederom uit dezelfde bron) zelfs op je studentenkamer houden. Je balkon is groot genoeg dus! :+ Geen excuus! :P
pi_136390887
Wat is eigenlijk het beste om op sportscholen te doen? Ik ben er al veel afgeweest, en ook bij veel een intakeplan e.d. gedaan, waarbij voor afvallen meestal wordt aangeraden om eerst cardio, dan krachttraining en dan weer cardio te doen.

Ditmaal heb ik geen intakeplan erbij genomen (gedoe elke keer :P ) en ben ik weer met datzelfde verder gegaan. Maar hier doen de meeste krachttraining? Ik vraag het omdat ik de cardio 1x wel leuk vind, maar 2x 20 minuten op een crosstrainer vind ik heel erg saai :D
pi_136390908
quote:
14s.gif Op woensdag 5 februari 2014 22:25 schreef clumsy_clown het volgende:

Ik voel je wat betreft de groentes. Same here, en ik lust absoluut geen boontjes of erwten dus qua groentes kom ik eigenlijk altijd uit bij de standaard 5: Champignon, paprika, lenteui, broccoli, bloemkool. Laatst bijvoorbeeld bleekselderij voor door een recept-salade gehaald: Ben blij dat ik het voordat ik erin gooide even proefde. Bah! Vriend erbij gehaald en die vond het ook niet lekker. Dus weer een groente die van het lijstje afgeschrapt moet worden helaas.

Qua fruit vind ik eigenlijk alles wel lekker. Wat ik vaak doe met fruit met bruine plekken is er een smoothie van maken. Voor WW is de campina magere 0% vet yoghurt voor een pak geloof ik 9 punten, dus meestal doe ik 2 bananen, een pak yoghurt en soms een kiwi of net wat ik nog heb liggen door de blender. Haal er meestal 3 porties uit, dus voor 3 punten dan een vrij vullend tussendoortje.
pi_136390982
quote:
6s.gif Op donderdag 6 februari 2014 07:38 schreef kirsten. het volgende:
Wat is eigenlijk het beste om op sportscholen te doen? Ik ben er al veel afgeweest, en ook bij veel een intakeplan e.d. gedaan, waarbij voor afvallen meestal wordt aangeraden om eerst cardio, dan krachttraining en dan weer cardio te doen.

Ditmaal heb ik geen intakeplan erbij genomen (gedoe elke keer :P ) en ben ik weer met datzelfde verder gegaan. Maar hier doen de meeste krachttraining? Ik vraag het omdat ik de cardio 1x wel leuk vind, maar 2x 20 minuten op een crosstrainer vind ik heel erg saai :D
Die eerste keer cardio is eigenlijk om op te warmen dus dat hoeft niet 20 minuten.
Verder klopt t wel dat om vet te verbranden het verstandig is om eerst kt te doen en daarna cardio.
pi_136390987
Tja als het makkelijk was, waren we allemaal wel mt 36.

Je moet ook af en toe niet piepen en over jezelf heen stappen hoor. Als je iets een paar keer serieus probeert, went het vanzelf. Je kunt je smaak trainen.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_136390988
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2014 07:51 schreef BananaPancake het volgende:

[..]

Die eerste keer cardio is eigenlijk om op te warmen dus dat hoeft niet 20 minuten.
Verder klopt t wel dat t om vet te verbranden verstandig is om eerst kt te doen en daarna cardio.
ah ok! Nou ik zal het gelijk toepassen want we gaan vanavond weer sporten :) Dank!
pi_136390997
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 07:52 schreef DancingPhoebe het volgende:
Tja als het makkelijk was, waren we allemaal wel mt 36.

Je moet ook af en toe niet piepen en over jezelf heen stappen hoor. Als je iets een paar keer serieus probeert, went het vanzelf. Je kunt je smaak trainen.
Da's waar, maar ik heb al talloze keren boontjes en erwten geprobeerd, tot kotsend aan toe. Ik vrees dat daar weinig meer aan te trainen valt. Ben wel meer groentes gaan proberen nu, ook 'vergeten' groentes en dat soort dingen.
pi_136391013
quote:
6s.gif Op donderdag 6 februari 2014 07:53 schreef kirsten. het volgende:

[..]

Da's waar, maar ik heb al talloze keren boontjes en erwten geprobeerd, tot kotsend aan toe. Ik vrees dat daar weinig meer aan te trainen valt. Ben wel meer groentes gaan proberen nu, ook 'vergeten' groentes en dat soort dingen.
Als je dat bij een paar dingen hebt is het wel logisch, als je het bij nagenoeg alle groenten hebt, dan moet je echt wat aan je eigen mindset doen, want dan blijf je gewoon een beetje hangen in je LUSSIKNI fase.

Believe you me. I have been there. Ik at NIKS. Untill I got over myself.
pi_136391016
En bleekselderij is een slecht voorbeeld. Die smaak is echt heel uitgesproken.
pi_136391026
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 07:55 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Als je dat bij een paar dingen hebt is het wel logisch, als je het bij nagenoeg alle groenten hebt, dan moet je echt wat aan je eigen mindset doen, want dan blijf je gewoon een beetje hangen in je LUSSIKNI fase.

Believe you me. I have been there. Ik at NIKS. Untill I got over myself.
Daar ben ik het wel mee eens inderdaad. Ken mensen die bv. geen groene groentes aten, of helemaal geen groentes. Dan denk ik ook van tjsa... Wat wil je nou?

Ach, ik klop mezelf nu op de borst omdat ik nieuwe recepten aan het proberen ben :P We hebben in de 3 jaar dat we samenwonen overleeft op mijn quiche, zijn risotto en brood ongeveer :P Veel variatie zat er in ieder geval niet in.
  donderdag 6 februari 2014 @ 08:18:21 #166
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_136391245
quote:
6s.gif Op donderdag 6 februari 2014 07:38 schreef kirsten. het volgende:
Wat is eigenlijk het beste om op sportscholen te doen?
Als je aan 10 mensen vraagt wat het beste is krijg je 10 verschillende antwoorden. In 2008 ben ik bijna 20 kilo afgevallen in 4 maanden met alleen Cardio training 4 tot 5x in de week en een beetje opletten wat ik eet en stoppen met snoepen. Elke keer tussen de 30 en 45 minuten fietsen met hartslag tussen de 70 en 80%. Ik deed dat wel een hartslagband om mijn borst, want die zijn betrouwbaarder dan de handgrepen op de apparaten :)

Nu doe ik ik het wat anders op advies mijn nieuwe sportschoolinstructrice (Ben verhuist, dus andere sportschool). Ik begin nu met een korte warming up op de fiets van 5 a 10 minuten. Daarna doe ik om beurten 3 oefeningen voor borst en rugspieren en daarna 3 oefeningen voor beenspieren. Allemaal steeds 2x20. Afsluitend nog 20 minuten doorlopen (hardlopen is niet verantwoord voor mijn knieën met mijn gewicht) met de helling op 8% a 10%, maar gisteren dus afgewisseld met de crosstrainer.

Nu ben ik ook meer met mijn voeding bezig. Maar dat komt ook omdat ik nu op mijzelf woon en ik het een uitdaging ben gaan vinden om zo min mogelijk met pakjes voedsel eten te maken die vol zitten met onbekende e-nummers. Verse groente van het land en in het seizoen en vlees van een goede slager, bloem/meel van de molen, etc etc. Onder de streep eet je gezonder en bespaar je ook nog geld en ik heb de mazzel dat alles hier op maximaal 10 minuten rijden zit en dat is dichterbij dan de supermarkt. En daar kopen we eigenlijk alleen nog brood, melk, kwark, yoghurt en aanvullende producten die je niet zo makkelijk thuis maakt of waar je uren voor in de keuken moet staan.
  donderdag 6 februari 2014 @ 08:27:14 #167
319308 Tink89
To live is to dance
pi_136391332
Goooooedemorgen!

M'n collega was best te doen gisteren, en nu is ze al weg en zometeen ben ik weg en morgen is ze extern... HOERA!

En nu ga ik nog snel een uurtje werken. Toedeloe!
pi_136392023
Aargh, ik ben sinds maandag een halve kilo aangekomen en ik weet niet waarom :( Heb wel wat minder netjes gegeten deze week maar niet echt teveel ofzo.. Of ik kom aan van 1800-1900 kcal per dag.
pi_136392213
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 07:55 schreef DancingPhoebe het volgende:
En bleekselderij is een slecht voorbeeld. Die smaak is echt heel uitgesproken.
Dit. Daar heb ik ook wel moeite mee, net als venkel.

Maar voor de rest eet ik alles en probeer ik te zorgen dat mijn vriend ook meer gaat lusten. Sommige groenten moet je ook een beetje lekker maken natuurlijk. Boontjes kan je bijvoorbeeld op zijn Surinaams klaarmaken, met wat kruiden, ui, sambal.

Ik vind het bij sommige groenten echt lastig te geloven dat mensen het helemaal niet lusten. Ik geloof gewoon dat je het dan niet goed klaarmaakt.

Ik zou ook geen rauwe witlof salade eten. Of pure gekookte witlof. Maar met ham/kaas uit de oven. Of gestoofd met een lepeltje honing is het heerlijk.
pi_136393147
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 09:15 schreef PluisigNijntje het volgende:
Aargh, ik ben sinds maandag een halve kilo aangekomen en ik weet niet waarom :( Heb wel wat minder netjes gegeten deze week maar niet echt teveel ofzo.. Of ik kom aan van 1800-1900 kcal per dag.
Heb je zout gegeten? Heb je weinig bewogen? Jij was vrij klein en slank toch? Zou volgens mij best kunnen dat 1800-1900 dan vrij veel is maar lijkt me niet datje dan een halve kilo aankomt in 3 dagen.
pi_136393368
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2014 10:08 schreef BananaPancake het volgende:

[..]

Heb je zout gegeten? Heb je weinig bewogen? Jij was vrij klein en slank toch? Zou volgens mij best kunnen dat 1800-1900 dan vrij veel is maar lijkt me niet datje dan een halve kilo aankomt in 3 dagen.
Ik ben wel vrij slank maar niet klein, 1,79m.. Ik heb dinsdag niet kunnen sporten en gister misschien een klein beetje meer zout gegeten dan normaal, maar niets bijzonders. Ik vind het maar raar, nu heb ik het gevoel dat ik niet 1x sporten kan overslaan zonder aan te komen..

Heeft iemand een handig linkje voor je BMR en dagelijkse calorie intake te berekenen? Misschien moet ik het nog maar eens herzien.
pi_136393434
Deze site http://rubriek.nl/fitness/bmr.php zegt dat mijn Bmr 1471 is, en ik 2354 kcal moet eten om op gewicht te blijven met gemiddelde beweging.
Dat lijkt me echt gruwelijk veel. En dan kan ik dus ook niet aankomen van 1900 kcal.
pi_136393869
quote:
11s.gif Op donderdag 6 februari 2014 10:19 schreef PluisigNijntje het volgende:
Deze site http://rubriek.nl/fitness/bmr.php zegt dat mijn Bmr 1471 is, en ik 2354 kcal moet eten om op gewicht te blijven met gemiddelde beweging.
Dat lijkt me echt gruwelijk veel. En dan kan ik dus ook niet aankomen van 1900 kcal.
Het blijven schattingen. Ik gebruik altijd de berekening van Harris Benedict.

Het hangt er ook van af hoe je gemiddelde beweging definieert.
pi_136393988
quote:
7s.gif Op donderdag 6 februari 2014 10:36 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Het blijven schattingen. Ik gebruik altijd de berekening van Harris Benedict.

Het hangt er ook van af hoe je gemiddelde beweging definieert.
Die zegt hetzelfde: Bmr 1500 met 2050 op licht actief en 2330 op gemiddeld actief.
Of mijn lichaam klopt gewoon niet, dat kan ook :') Ik ga iig maar hopen dat die halve kilo spontane vocht en/of spieropbouw is :P
pi_136394051
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 10:40 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Die zegt hetzelfde: Bmr 1500 met 2050 op licht actief en 2330 op gemiddeld actief.
Of mijn lichaam klopt gewoon niet, dat kan ook :') Ik ga iig maar hopen dat die halve kilo spontane vocht en/of spieropbouw is :P
Ik was zondag ineens 0,3 zwaarder dan de zondag ervoor en ik weet gewoon écht niet hoe het komt. Deze week heel netjes gedaan + 2x sporten maar er wil gewoon niks af :')
pi_136394068
En ik weet dat het een schommeling van niks is en nog maar een korte tijd, dus ik maak me ook niet druk. Maar gek vind ik het wel :') :D
pi_136394327
Ik zal me er ook maar niet te druk over maken, maar ik zit nu weer 1,1kg boven mijn atl en dat is wel heel jammer :'( .
Vandaag moet ik de hele dag achter mijn bureautje zitten, boeken lezen en een essay voor een stom vak schrijven. Dus het is maar goed dat ik vanavond ga Bodypumpen, met voorafgaand buikspierkwartier en het liefst na de tijd nog 20 minuutjes lopen/fietsen/crosstrainen. En morgen weer Grit, ik vind het echt niet leuk :') Maar wel fijn dat het op maandag en vrijdag is, dan voel ik me niet zo schuldig over niet sporten in het weekend.
pi_136394797
Die BMR berekeningen zijn erg onbetrouwbaar voor mensen met een hoger vetpercentage! ze gaan uit van een vrij gemiddelde spiermassa/vetvrije massa en die klopt niet voor mensen met obesitas meestal. BMR berekeningen vallen eigenlijk altijd te hoog uit naar mate je dikker bent.

Just sayin'....
Kwak
  donderdag 6 februari 2014 @ 11:14:57 #179
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_136394966
Is er een manier op die uit te rekenen die wel rekening houdt met een hoger vetpercentage?
pi_136395118
Ik vraag me altijd af, die BMR berekeningen schelen van persoon tot persoon toch niet mega? Als je gewoon uitgaat van 1500 calorieen op een dag dat je niets doet, en een beetje extra als je gematigd actief bent (zeg 1700) en als je sport/heel actief bent op een dag nog weer 200 meer, dan zit je toch sowieso wel goed. Hoef je geen berekening voor te doen. En als je dan heel erg zwaar bent kun je sowieso misschien 200 calorieen hoger gaan zitten, want een zwaar lijf verbrand meer.

Of ben ik nou gek...
pi_136396104
Zeester, ja op zich is het wel zo simpel natuurlijk. Tenzij je een grote gespierde man bent, of een hele kleine dikkerd, dan zal het wel net iets anders zitten. Maar het beste kun je natuurlijk gewoon uitzoeken wat voor jou persoonlijk werkt.
Ik kwam normaal gesproken met sporten nog wel eens uit op 1500-1600 netto, en deze week 1800-1900 met alleen op maandag sporten. Mijn lichaam zal de beweging dan toch wel missen ofzo..

Ik zit op dit moment echt ontzettend te SOGgen en kan alleen maar denken aan eten en sporten.. Waarom ben ik nog niet dun en gespierd :'( :D . Omdat alleen erover nadenken natuurlijk geen zoden aan de dijk zet :') Dit blok gaat qua vakken heel erg druk worden en ik hoop echt dat ik genoeg tijd over hou om te sporten.. Ik voel me ook gewoon beter als ik lekker stevig heb gesport.

Ik heb nog mooie rijpe bananen liggen, maar ik durf ze niet te eten omdat ik net 3 dagen amper naar de wc heb gekund, sinds gisteravond/ vandaag gaat het weer beter. Is het echt zo dat bananen 'stoppen'?
pi_136396205
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 11:48 schreef PluisigNijntje het volgende:
Zeester, ja op zich is het wel zo simpel natuurlijk. Tenzij je een grote gespierde man bent, of een hele kleine dikkerd, dan zal het wel net iets anders zitten. Maar het beste kun je natuurlijk gewoon uitzoeken wat voor jou persoonlijk werkt.
Ik kwam normaal gesproken met sporten nog wel eens uit op 1500-1600 netto, en deze week 1800-1900 met alleen op maandag sporten. Mijn lichaam zal de beweging dan toch wel missen ofzo..

Ik zit op dit moment echt ontzettend te SOGgen en kan alleen maar denken aan eten en sporten.. Waarom ben ik nog niet dun en gespierd :'( :D . Omdat alleen erover nadenken natuurlijk geen zoden aan de dijk zet :') Dit blok gaat qua vakken heel erg druk worden en ik hoop echt dat ik genoeg tijd over hou om te sporten.. Ik voel me ook gewoon beter als ik lekker stevig heb gesport.

Ik heb nog mooie rijpe bananen liggen, maar ik durf ze niet te eten omdat ik net 3 dagen amper naar de wc heb gekund, sinds gisteravond/ vandaag gaat het weer beter. Is het echt zo dat bananen 'stoppen'?
Ik zou me niet te erg op die weegschaal vastpinnen, misschien zegt hij morgen weer heel iets anders.
pi_136396513
Nog een leuke voor de mensen die begonnen zijn met (intensiever) sporten: pak er een meetlint bij. De weegschaal staat hier momenteel stil, maar er is wel 4cm van mijn buik af in iets meer dan een maand. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_136396645
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 12:00 schreef IJsdraakje het volgende:
Nog een leuke voor de mensen die begonnen zijn met (intensiever) sporten: pak er een meetlint bij. De weegschaal staat hier momenteel stil, maar er is wel 4cm van mijn buik af in iets meer dan een maand. :+

Dat vind ik ook zo awesome idd, dit meisje is 2 kg zwaarder op de tweede foto en veel dunner.
Maar ik denk niet dat dat bij mij nu het geval is :') Morgen gaat de trainer mijn vetpercentage meten!
pi_136396965
Het is ook geen dag-tot-dag verschil, maar wel lollig. :P
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_136397203
quote:
Ja, het is echt zo. Ik het vorige week zelf nog ondervonden. :'( En ik vind bananen zo lekker maar zit er gelijk verstopt van...

Dus ik zou ze persoonlijk niet nemen. :)
pi_136397593
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 12:23 schreef Patoshik het volgende:

[..]

Ja, het is echt zo. Ik het vorige week zelf nog ondervonden. :'( En ik vind bananen zo lekker maar zit er gelijk verstopt van...

Dus ik zou ze persoonlijk niet nemen. :)
:'( :'( Maar ze zijn zo lekker!

Lijstje voor vandaag heeft nog wat inspiratie nodig.. Ik zet er voor de grap even de kcal volgens myfitnesspal bij.
O: kwark, muesli, honing [276]
T: 3 koppen thee [ik vertrouw die lipton thee niet helemaal, maar ja: 0]
L: weet ik nog niet, geen banaan dus :')
T: appel [75]
D: basmatirijst met kip in zoetzure saus en prei/courgette/paprika/sperzieboontjes [533]
S: Bodypump enzo
T: 1 of 2 stevig brood pindakaas [300 of 150]

= 1184 + nog iets van 400 kcal voor de lunch = 1584. Maar daar heb ik het sporten nog niet vanaf getrokken, ik moet dus nog wat meer eten erbij bedenken..
pi_136397653
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 12:36 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Lijstje voor vandaag heeft nog wat inspiratie nodig.. Ik zet er voor de grap even de kcal volgens myfitnesspal bij.
D: basmatirijst met kip in zoetzure saus en prei/courgette/paprika/sperzieboontjes [533]

= 1184 + nog iets van 400 kcal voor de lunch = 1584. Maar daar heb ik het sporten nog niet vanaf getrokken, ik moet dus nog wat meer eten erbij bedenken..
Wat vertrouw je niet aan lipton thee?
pi_136397696
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 12:37 schreef Zeester het volgende:

[..]

Wat vertrouw je niet aan lipton thee?
Schijnen wel calorieën in te zitten, de muntthee zit suiker in oid? :? Ik weet het niet zeker en ik maak me er ook niet druk om want het kan nooit veel zijn. Maar die thee is dus geen 0 kcal.
pi_136397857
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 12:36 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Waarom zou je het sporten eraf trekken? Snap wel dat je iets meer eet op een dag waarop je sport. Maar alles er weer bij eten zou ik niet doen.

Verder zou ik sochtends ook nog wat tussendoor eten. Van thee is natuurlijk geen tussendoortje.
pi_136397913
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 12:46 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Waarom zou je het sporten eraf trekken? Snap wel dat je iets meer eet op een dag waarop je sport. Maar alles er weer bij eten zou ik niet doen.

Verder zou ik sochtends ook nog wat tussendoor eten. Van thee is natuurlijk geen tussendoortje.
Ik eet ook niet alles er weer bij. Maar dan laat ik het wel zo, mag van mij wel wat lager zijn vandaag omdat ik op het sporten na de hele dag op m'n reet zit.
Om die reden had ik vanmorgen ook geen behoefte aan een tussendoortje.
  donderdag 6 februari 2014 @ 13:17:31 #192
319308 Tink89
To live is to dance
pi_136398927
Ik maakte net wentelteefjes en werd er heel gelukkig van :)

Nu maar eens even flink aan de bak met sollicitatiebrieven. Iemand nog behoefte aan een sociaal psycholoog met werkervaring op het welzijnsdomein?
  donderdag 6 februari 2014 @ 13:26:04 #193
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_136399209
Maar als je de calorieen die je verbruikt met sporten optelt bij je minimale intake dan kun je toch niet/nauwelijks afvallen? :?

PluisigNijntje, ik bedoel het goed al gaat het misschien niet zo overkomen: Ben jij niet een beetje te obsessief met eten/sporten bezig? :@

Wentelteefjes! Die heb ik al wel 20 jaar niet gegeten denk ik. Binnenkort maar weer eens maken; even kijken of ze net zo magisch lekker zijn als in mijn gedachten. :D
Succes met de sollicitatiebrieven Tink!
A grand adventure has begun.
pi_136399472
Tink, succes met je sollicitatiebrieven!!

Hier flink aan de opruim, maar wel op het gemak.

Heb een flinke to do lijst voor vandaag en morgen. En daar heb ik nog geen eens het daadwerkelijke stoffen en stofzuigen/dweilen op vermeld.

Verder mogen we het oventje lenen van mijn schoonouders staat nu wel gigantisch in de week op een bijzettafel/salontafel naast de keuken maar goed we kunnen even vooruit. Vandaag gebeld met de monteur, en de voorrijkosten alleen al zijn 64 euro, en de prijs per 10 minuten voor de arbeid als 14 euro. En dan komen de onderdelen er nog bij en administratiekosten a 7 euro. Dus nu zitten we in dubio, of laten maken, of een nieuwe inbouwcombi aanschaffen a 500 euro.

Iemand hier ervaring met een reparatie aan een combimagnetron? Want aan de telefoon konden ze me geen schatting geven van reparatiekosten..
pi_136399484
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 13:26 schreef Keshet het volgende:
Maar als je de calorieen die je verbruikt met sporten optelt bij je minimale intake dan kun je toch niet/nauwelijks afvallen? :?

PluisigNijntje, ik bedoel het goed al gaat het misschien niet zo overkomen: Ben jij niet een beetje te obsessief met eten/sporten bezig? :@

Wentelteefjes! Die heb ik al wel 20 jaar niet gegeten denk ik. Binnenkort maar weer eens maken; even kijken of ze net zo magisch lekker zijn als in mijn gedachten. :D
Succes met de sollicitatiebrieven Tink!
Een klein beetje maar ;) Dat lijkt gewoon zo omdat ik nu belangrijke dingen zou moeten doen maar daar geen zin in heb en meer zin heb in sporten. :P En dan ga ik er heel diep op in, terwijl het irl wel meevalt. Weet niet wat jij precies obsessief vindt aan mijn posts?

Als je onder je verbruik eet, dus bijv 1700 bij een verbruik van 2100, val je af. Als je 1700 eet, dan voor 300 kcal gaat sporten en er dan 300kcal weer bij eet, zit je nog steeds op die 1700 waarmee je af kunt vallen. Ja toch? ;) -- Of anders gezegd, dan zit je op 2000 bij een verbruik van 2400-- Alleen dan draagt het sporten niet bij aan gewichtsverlies, maar natuurlijk wel aan spieropbouw en algehele gezondheid.

[ Bericht 6% gewijzigd door PluisigNijntje op 06-02-2014 13:43:10 ]
pi_136399920
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 12:05 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Dat vind ik ook zo awesome idd, dit meisje is 2 kg zwaarder op de tweede foto en veel dunner.
Maar ik denk niet dat dat bij mij nu het geval is :') Morgen gaat de trainer mijn vetpercentage meten!
Deze had ik even nodig _O_
pi_136400741
Bluh, ik dacht gezond zelf mueslirepen te maken.

60 gram noten, 75 gr dadels, 130 gr havervlokken en 70 gr honing. Daar zou je dus 7 (maar ik dnek zelf 5) mueslirepen uithalen.

Ziet er lekker uit, smaakt ook prima en je weet exact wat je in je eten hebt zitten.

Ga ik narekenen, is dat spul dus iets van 5 punten per reep (als je er dus 7 stuks uit haalt, als je er 5 uit haalt dus iets van 7)! Nou je kan mij dus niet wijsmaken dat er meer punten in zo'n zelfgemaakte reep zitten dan in een mueslireep van de supermarkt met de chocolade erop en eraan (die dan iets van 3 punten per 30 gram zijn, of 2 punten per reep ofzo.) .
pi_136400856
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 13:33 schreef J0ycie88 het volgende:
Tink, succes met je sollicitatiebrieven!!

Hier flink aan de opruim, maar wel op het gemak.

Heb een flinke to do lijst voor vandaag en morgen. En daar heb ik nog geen eens het daadwerkelijke stoffen en stofzuigen/dweilen op vermeld.

Verder mogen we het oventje lenen van mijn schoonouders staat nu wel gigantisch in de week op een bijzettafel/salontafel naast de keuken maar goed we kunnen even vooruit. Vandaag gebeld met de monteur, en de voorrijkosten alleen al zijn 64 euro, en de prijs per 10 minuten voor de arbeid als 14 euro. En dan komen de onderdelen er nog bij en administratiekosten a 7 euro. Dus nu zitten we in dubio, of laten maken, of een nieuwe inbouwcombi aanschaffen a 500 euro.

Iemand hier ervaring met een reparatie aan een combimagnetron? Want aan de telefoon konden ze me geen schatting geven van reparatiekosten..
Mijn moeder heeft hem laten repareren maar een jaar later ging hij weer stuk op hetzelfde. Dus toen werd er subiet een nieuwe gehaald. Kosten weet ik helaas niet van en ik kan het ook niet meer vragen, sorry!
pi_136400902
quote:

Volgens mij wel. Misschien kan je ze mengen met pruimen :+
pi_136400903
quote:
6s.gif Op donderdag 6 februari 2014 14:09 schreef kirsten. het volgende:
Bluh, ik dacht gezond zelf mueslirepen te maken.

60 gram noten, 75 gr dadels, 130 gr havervlokken en 70 gr honing. Daar zou je dus 7 (maar ik dnek zelf 5) mueslirepen uithalen.

Ziet er lekker uit, smaakt ook prima en je weet exact wat je in je eten hebt zitten.

Ga ik narekenen, is dat spul dus iets van 5 punten per reep (als je er dus 7 stuks uit haalt, als je er 5 uit haalt dus iets van 7)! Nou je kan mij dus niet wijsmaken dat er meer punten in zo'n zelfgemaakte reep zitten dan in een mueslireep van de supermarkt met de chocolade erop en eraan (die dan iets van 3 punten per 30 gram zijn, of 2 punten per reep ofzo.) .
Ik geloof wel dat ze meer punten bevatten als een gewone mueslireep in de winkel. Dut door de noten en dadels. Maar ik weet zeker dat ze veel meer vullen en gezonder zijn als de repen uit de supermarkt!
Verder is mijn ervaring met WW, reken alles na, want soms bevat een product echt veel meer punten als ze weergeven. Dus altijd even de voedingswaarde door de calculator gooien!
pi_136400964
quote:
6s.gif Op donderdag 6 februari 2014 14:12 schreef kirsten. het volgende:

[..]

Mijn moeder heeft hem laten repareren maar een jaar later ging hij weer stuk op hetzelfde. Dus toen werd er subiet een nieuwe gehaald. Kosten weet ik helaas niet van en ik kan het ook niet meer vragen, sorry!
Ja, nou hij is dus al een keer eerder kapot geweest, wel op een ander punt. Dus daarom twijfel is ook. Verder hebben we het appartement te koop staan, en we kunnen natuurlijk niet het appartement verkopen met een kapotte oven.
Dus ik ben bang dat wij ook voor een nieuwe gaan, ook al doet dat financieel behoorlijk pijn.
pi_136401525
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 14:13 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Ik geloof wel dat ze meer punten bevatten als een gewone mueslireep in de winkel. Dut door de noten en dadels. Maar ik weet zeker dat ze veel meer vullen en gezonder zijn als de repen uit de supermarkt!
Verder is mijn ervaring met WW, reken alles na, want soms bevat een product echt veel meer punten als ze weergeven. Dus altijd even de voedingswaarde door de calculator gooien!
Nouja en zeker dat ze gezonder zijn frustreert me een beetje aan WW. Ik snap wel hoe het zit met die punten, en ik snap ook wel dat je ergens het op moet baseren maar ergens is het natuurlijk onzin dat je in theorie dus 20 van die supermarktrepen mag eten, of maar 5 van je eigen. Die dan veel gezonder zijn.
pi_136401597
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 14:15 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Ja, nou hij is dus al een keer eerder kapot geweest, wel op een ander punt. Dus daarom twijfel is ook. Verder hebben we het appartement te koop staan, en we kunnen natuurlijk niet het appartement verkopen met een kapotte oven.
Dus ik ben bang dat wij ook voor een nieuwe gaan, ook al doet dat financieel behoorlijk pijn.
Hmm naar... Je kan het zeker niet meer in de koopprijs verwerken?
pi_136401612
quote:
6s.gif Op donderdag 6 februari 2014 14:32 schreef kirsten. het volgende:

[..]

Nouja en zeker dat ze gezonder zijn frustreert me een beetje aan WW. Ik snap wel hoe het zit met die punten, en ik snap ook wel dat je ergens het op moet baseren maar ergens is het natuurlijk onzin dat je in theorie dus 20 van die supermarktrepen mag eten, of maar 5 van je eigen. Die dan veel gezonder zijn.
Maar gezond kan ook high calorie zijn. Je kunt ook te zwaar zijn van het eten van noten, dadels, avocado en andere gezonde dingen. Net zo goed als je prima een gezond gewicht kunt hebben met dagelijks 2000 calorieen aan mc donald's voer. De WW punten zijn gewoon een soort vervanging van calorieen, en ja, van 1 zo'n reep die je zelf maakt word je dikker dan van 1 supermarktreep. Maar het is alsnog wel beter voor je lijf.
pi_136402431
quote:
6s.gif Op donderdag 6 februari 2014 14:33 schreef kirsten. het volgende:

[..]

Hmm naar... Je kan het zeker niet meer in de koopprijs verwerken?
Dat zou kunnen maar het zou ook maar zo kunnen dat we hier nog 2 jaar zonder oven zitten en dat zie ik niet zitten, en de oven van mijn schoonouders neemt echt teveel ruimte in om zo te blijven zitten.
pi_136402790
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2014 14:56 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Dat zou kunnen maar het zou ook maar zo kunnen dat we hier nog 2 jaar zonder oven zitten en dat zie ik niet zitten, en de oven van mijn schoonouders neemt echt teveel ruimte in om zo te blijven zitten.
Ja dan is het inderdaad vervelend. Succes!
pi_136402907
Ik ben er gisteren trouwens proefondervindelijk achtergekomen dat de zoetjes van candarel dus nog steeds voor 80% uit suiker bestaan. Maar dat schijnen ze ook zelf toe te geven.

Gelukkig doe ik niet aan zoetjes.

Ik was vandaag ook weer wat zwaarder dan gisteren, maar het zal wel door vocht komen. Vandaag dus veel thee gedronken en dan zie ik het morgen wel weer.

Vorige week is er een stuk ingegroeide teennagel verwijderd, en dat begint gelukkig nu zo goed te helen dan ik vanavond weer kan gaan sporten. *O*
pi_136402984
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 15:11 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik ben er gisteren trouwens proefondervindelijk achtergekomen dat de zoetjes van candarel dus nog steeds voor 80% uit suiker bestaan. Maar dat schijnen ze ook zelf toe te geven.

Gelukkig doe ik niet aan zoetjes.

Ik was vandaag ook weer wat zwaarder dan gisteren, maar het zal wel door vocht komen. Vandaag dus veel thee gedronken en dan zie ik het morgen wel weer.

Vorige week is er een stuk ingegroeide teennagel verwijderd, en dat begint gelukkig nu zo goed te helen dan ik vanavond weer kan gaan sporten. *O*
Ik gebruik Stevia. Laatst zag ik een bericht over dat daar 97% van uit maltodextrine (of iets in die richting, iig vulstof) zou bestaan. Ik heb die van mij even nagekeken maar daar zit alleen maar Stevia en Inuline in, waarvan dat laatste een plantaardige vezel is geloof ik. Misschien een optie? Ik heb die van mij bij de tuinen gehaald, 100 zakjes voor iets van 7 euro. Wel prijzig moet ik zeggen, maar er zal vast wel een keer een 50% korting zijn,
pi_136403029
De Stevia van Canderel zit 72 mg glucose/suiker in een tabeltje van 90 mg.

Hoe het met anderen zit weet ik niet.
pi_136405962
De laatste weken gaat het hier echt slecht -O-
Maar gelukkig kom ik ook niet aan dus snel maar weer de knop vinden.

Net wel een *O* gedaan.
Had een XL buikdanssjaal besteld maar die is te groot :D toch altijd fijn.
Alleen jammer dat het altijd de keuze is tussen S of XL dus deze hou ik wel.
pi_136410520
Vanavond eerste training van de nieuwe seizoenshelft en het regent ;(
pi_136412024
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 16:47 schreef Sarabi het volgende:
De laatste weken gaat het hier echt slecht -O-
Maar gelukkig kom ik ook niet aan dus snel maar weer de knop vinden.

Net wel een *O* gedaan.
Had een XL buikdanssjaal besteld maar die is te groot :D toch altijd fijn.
Alleen jammer dat het altijd de keuze is tussen S of XL dus deze hou ik wel.
*O* *O*
pi_136417710
Hoe lang kan ik al gekookte rijst bewaren in de koelkast. Ik heb namelijk teveel rijst gekookt en wil al eeuwen een x rijstsalade maken, maar morgen heb ik een feestje met eten, en zaterdag komt een vriendin eten en daarvoor is het weer te weinig. Dus als ik het in een afgesloten bakje doe, is het zondag dan nog goed?
pi_136418255
Geen idee. Ik zou het uitproberen, en (als je niet in een gebied woont met winkels die open zijn op zondag) een alternatief achter de hand houden. :)
pi_136418599
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 21:43 schreef Ruby88 het volgende:
Geen idee. Ik zou het uitproberen, en (als je niet in een gebied woont met winkels die open zijn op zondag) een alternatief achter de hand houden. :)
Ik heb sowieso ook nog een grote hoeveelheid rijst die ik alsnog kan kopen, maar probeer te bezuinigen op mijn eten. Heb vandaag ook gehakt in de bonus gekocht (een kilo voor 4 euro) en heel keurig in hoeveelheden voor 1 dag ingevroren :D. Nu nog 's ochtends bedenken wat ik 's avonds wil eten en dus gehakt uit de koelkast halen :D
pi_136419057
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 21:48 schreef Zeester het volgende:

[..]

Ik heb sowieso ook nog een grote hoeveelheid rijst die ik alsnog kan kopen, maar probeer te bezuinigen op mijn eten. Heb vandaag ook gehakt in de bonus gekocht (een kilo voor 4 euro) en heel keurig in hoeveelheden voor 1 dag ingevroren :D. Nu nog 's ochtends bedenken wat ik 's avonds wil eten en dus gehakt uit de koelkast halen :D
Heb je vandaag de rijst gekookt? Dan is het zondag nog wel goed, als je het eerst netjes zonder deksel laat afkoelen en dan afgesloten in de koelkast zet. Ik eet regelmatig op donderdag rijst die ik bijv. op maandag heb gemaakt.. Als het niet goed meer is ruikt je dat meteen, het gaat schimmelen en ruikt dan naar zwart zand.

Bodypump ging lekker, weer bij sommige onderdelen wat meer gewicht erop gedaan. Hoop alleen dat dat niet al teveel spierpijn oplevert voor morgen want dan moet ik dus nog Gritten.
En nu heb ik HONGER! Gelukkig heb ik nog zat kcal over dus ik ga denk ik een bakje kwark met honing eten.
pi_136423948
Oh wat was die hockeytraining weer heerlijk 3x natgeregend maar het was t helemaal waard.
Lijstje van vandaag
O:magere melk met brinta
T: appeltje, 30gr pecannoten, 20gr amandelen
L: shake van magere melk, eiwitpoeder, 'kokosolie, cacaonibs en lijnzaad
B: 20 minuten fietsen
T: 3 wasacrackers met champignonragout
D: rode kool, zilvervliesrijst met een beetje kerriesaus, rundercarre
T: banaan
S: 1,5 uur hockey + 2X 15 min fietsen

Morgen t/m zondag gaan we op teamweekend dus daar ben ik afhankelijk van wat de planning is en wat voor boodschappen gedaan worden.
pi_136424997
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 13:26 schreef Keshet het volgende:

...
Ik haak hier even op in, nav mijn eigen vraag van een paar dagen terug. Ik heb minimaal 1500 nodig en zit nu dagelijks op 1700, terwijl ik met 2100 op gewicht zou moeten blijven met 2-3x sporten. Als ik zou sporten en 400 verbrand, moet ik die er toch bij eten? Anders zit ik op een totaal van 1300, wat dan veel te laag is toch?

Het sporten is dan ook meer voor het trainen van spieren die op den duur extra verbranding stimuleren en shapen, en niet om gegeten kcal te verbranden. Of zie ik dat verkeerd?
pi_136425808
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2014 23:47 schreef Vlinder88 het volgende:

[..]

Ik haak hier even op in, nav mijn eigen vraag van een paar dagen terug. Ik heb minimaal 1500 nodig en zit nu dagelijks op 1700, terwijl ik met 2100 op gewicht zou moeten blijven met 2-3x sporten. Als ik zou sporten en 400 verbrand, moet ik die er toch bij eten? Anders zit ik op een totaal van 1300, wat dan veel te laag is toch?

Het sporten is dan ook meer voor het trainen van spieren die op den duur extra verbranding stimuleren en shapen, en niet om gegeten kcal te verbranden. Of zie ik dat verkeerd?
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 13:33 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Als je onder je verbruik eet, dus bijv 1700 bij een verbruik van 2100, val je af. Als je 1700 eet, dan voor 300 kcal gaat sporten en er dan 300kcal weer bij eet, zit je nog steeds op die 1700 waarmee je af kunt vallen. Ja toch? ;) -- Of anders gezegd, dan zit je op 2000 bij een verbruik van 2400-- Alleen dan draagt het sporten niet bij aan gewichtsverlies, maar natuurlijk wel aan spieropbouw en algehele gezondheid.
Ik ben het dus precies met je eens ;) En de keuze is dan natuurlijk aan jezelf hoeveel je erbij wilt eten en sporten.
pi_136428082
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 00:12 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

[..]

Ik ben het dus precies met je eens ;) En de keuze is dan natuurlijk aan jezelf hoeveel je erbij wilt eten en sporten.
Het ligt er een beetje aan of je vasthoudt aan het principe dat langzaam afvallen beter is.
Ikzelf val dan liever iets sneller af. Ik eet op sportdagen wel iets meer (200 kcal) dan op niet sportdagen en zit dan zo rond de 1900-2000 kc. Lijkt niet dat dat te weinig is voor mn lichaam om te functioneren en al die calorieën die ik dan verbrand met sporten zijn mooi meegenomen.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 07:20:39 #221
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_136428174
Gisteren zou ik uit eten gaan met een goede vriendin. Gelukkig was die ook met een koolhydraat arm dieet bezig dus we hebben samen alle frietjes en dergelijke gelijk opzij gezet toen die werden geserveerd en samen goede keuzes gemaakt wat betreft het eten :D En dan kan je ook ineens op een leuke manier uit eten gaan en het toch in je dieet laten passen *O*

Vanmiddag weer naar de sportschool, ben er lekker vroeg, dus ik denk dat ik er wat extra cardio bij ga doen vandaag naast de standaard 20 minuten :)
  vrijdag 7 februari 2014 @ 08:35:07 #222
319308 Tink89
To live is to dance
pi_136428651
Goedemorgen!

Gisteren heb ik heerlijke bami met sugarsnaps, vegaballetjes en een gebakken ei gegeten. Jum!

Voor vandaag maar even een korte planning maken, want beetje rommelig dagje:
O: 3 volkoren, waarvan 2 kapjes. Linerapaté, lv smeerkaas, 30+ kaas met komkommer. 1 lactose- en glutenvrij chocoladecakeje. Glas sap.
T: Pakje crackertjes of een chococakeje collega heeft ze getrakteerd en ze zijn belachelijk lekker, zelfs zonder lactose en gluten
L: 4 volkoren. 2 30+kaas met appelstroop, 2 corned beef.
T: Appel.
D: Goede vraag, ik denk een broodje hamburger met sla, komkommer, een klein beetje saus en een runderhamburger.
S: Uur paardrijden.
T: Niks meer, chococakejes van vanochtend waren wel genoeg.
pi_136428893
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 06:47 schreef BananaPancake het volgende:

[..]

Het ligt er een beetje aan of je vasthoudt aan het principe dat langzaam afvallen beter is.
Ikzelf val dan liever iets sneller af. Ik eet op sportdagen wel iets meer (200 kcal) dan op niet sportdagen en zit dan zo rond de 1900-2000 kc. Lijkt niet dat dat te weinig is voor mn lichaam om te functioneren en al die calorieën die ik dan verbrand met sporten zijn mooi meegenomen.
Dat werkt ook prima neem ik aan, ja. Ik heb na het sporten altijd wel trek/ honger dus dan eet ik iets wat ik eigenlijk deels inbereken in mijn dagelijkse kcal en deels een beetje het sporten aanvult.
pi_136428918
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2014 23:47 schreef Vlinder88 het volgende:

[..]

Als jou activiteiten al zijn meegerekend in die berekening en je wilt afvallen dan moet je je verbrande kcals er niet weer bij gaan eten mijn inziens. Want je bmr is dan al berekend aan de hand van jou activiteiten niveau.

Ik weet niet wat je lengte en gewicht is dus over de cijfers die je geeft kan ik niet zeggen of het enigzins klopt!
pi_136429142
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 08:55 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Als jou activiteiten al zijn meegerekend in die berekening en je wilt afvallen dan moet je je verbrande kcals er niet weer bij gaan eten mijn inziens. Want je bmr is dan al berekend aan de hand van jou activiteiten niveau.

Ik weet niet wat je lengte en gewicht is dus over de cijfers die je geeft kan ik niet zeggen of het enigzins klopt!
Ik ben 1,63 en nu 74,7 kg. Mijn bmr zit met sporten op die 2100. Maar ik heb de hele tijd het idee dat onder die 1500 totaal uitkomen niet goed is. Wat dus wel gebeurt als ik 1700 eet en 500 verbrand. Daarom eet ik het er weer bij, zodat ik alsnog op 1700 uit kom.
pi_136429203
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 09:09 schreef Vlinder88 het volgende:

[..]

Ik ben 1,63 en nu 74,7 kg. Mijn bmr zit met sporten op die 2100. Maar ik heb de hele tijd het idee dat onder die 1500 totaal uitkomen niet goed is. Wat dus wel gebeurt als ik 1700 eet en 500 verbrand. Daarom eet ik het er weer bij, zodat ik alsnog op 1700 uit kom.
Je komt toch niet onder die 1500 uit als je gewoon 1700 kcal eet?
Je krijgt gewoon genoeg voedsel binnen om goed te functioneren en door het sporten verbrand je extra calorieën. Ik denk niet dat dat slecht is. Maar je moet het natuurlijk zelf weten :)

Ik snap wel wat je doet met dat aftrekken hoor, maar ik vind die redenatie een beetje vreemd, want je verbrandt de hele dag door calorieën. Bovendien zeg je dat je verbruik inclusief sporten 2100 is. Nou dan heb je in feite dus maar een deficit van 400 als je 1700 eet. Dat is niet heel veel hoor.
pi_136429205
quote:

[..]

Val je af? Dan zou ik het zo laten. Val je niet af en wil je nog wel afvallen.. dan zou ik gewoon eens op 1600-1700 kcals gaan zitten ongeacht sporten of niet.
pi_136429228
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 09:12 schreef BananaPancake het volgende:

[..]

Je krijgt gewoon genoeg voedsel binnen om goed te functioneren en door het sporten verbrand je extra calorieën. Ik denk niet dat dat slecht is. Maar je moet het natuurlijk zelf weten :)
Verder sluit ik me hier bij aan. die berekening is niet voor niets al gebaseerd op je activiteitenniveau.
pi_136429283
Ik moet echt wat gaan doen, maar geen zin.

Ik moet eigenlijk nog een analyse maken van wat teksten voor school
Bronnenonderzoek doen
Inpakken voor teamweekend
Regenpak kopen voor teamweekend

En moet om 2 uur al op de club zijn dus mag wel een beetje gaan opschieten. *BP schopt zichzelf uit bed*
  vrijdag 7 februari 2014 @ 09:28:50 #230
319308 Tink89
To live is to dance
pi_136429455
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 09:18 schreef BananaPancake het volgende:
Ik moet echt wat gaan doen, maar geen zin.

Ik moet eigenlijk nog een analyse maken van wat teksten voor school
Bronnenonderzoek doen
Inpakken voor teamweekend
Regenpak kopen voor teamweekend

En moet om 2 uur al op de club zijn dus mag wel een beetje gaan opschieten. *BP schopt zichzelf uit bed*
Ik weet niet of het budgettair verantwoord moet, maar de hema heeft regenpakken voor 12,- ofzo.
pi_136430319
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 09:14 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Verder sluit ik me hier bij aan. die berekening is niet voor niets al gebaseerd op je activiteitenniveau.
En daar sluit ik me weer bij aan :D

Verder kan vandaag nooit een slechte dag worden want er is niets meer in huis :D
Vanavond wel naar een verjaardag van een vriendin dus daar even opletten maar ik ben sowieso de bob.
pi_136430964
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 09:28 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ik weet niet of het budgettair verantwoord moet, maar de hema heeft regenpakken voor 12,- ofzo.
Heb gekeken maar wil graag een beetje een leuke regenjas en ze hadden alleen effen saaie kleuren. Helaas wist ik ook geen andere winkel dus pech gehad.
pi_136432127
Wij zijn al door het fruit heen voor deze week. Dus ik moet andere tussendoortjes verzinnen voor vandaag.

Ik ben ook wat lui, hang een beetje tegen een griepje aan denk ik. Ik ga dus zo maar rustig weer een poging doen tot puinruimen en misschien nog wat hobby'en.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 12:35:43 #234
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_136434171
Ik heb in FatSecret mijn BMR maar even herberekend. Die stond nog ingesteld op een gewicht 15kg hoger dan mijn huidige gewicht. :+

Ik kwam net deze nog tegen: http://www.dailymail.co.u(...)n-weighs-105lbs.html
Bizar!
A grand adventure has begun.
pi_136435380
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 12:35 schreef Keshet het volgende:
Ik heb in FatSecret mijn BMR maar even herberekend. Die stond nog ingesteld op een gewicht 15kg hoger dan mijn huidige gewicht. :+

Bizar!
Interessant verhaal. Hoelang heeft ze er over gedaan? Ik vind het wel heel heftig, zoveel afvallen. Kan me voorstellen dat mensen zich dan zorgen maken. Maar goed, het kan ook prima zijn, ze was ooit sportief en atletisch en kan me voorstellen dat je die modus dan terug kunt vinden.
pi_136435661
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 12:35 schreef Keshet het volgende:

Bizar!
Oja die heb ik ook voorbij zien komen
beetje eng mager nu
pi_136435711
Ze scheen door iemand gedwongen te worden zoveel af te vallen, omdat er een geldprijs aan vast zit. Maar hoeveel je daarvan moet geloven weet ik ook niet. Ze heeft iig wel ondergewicht, en niet genoeg spiermassa om dat te rechtvaardigen, lijkt me.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 13:57:01 #238
319308 Tink89
To live is to dance
pi_136436864
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 10:41 schreef BananaPancake het volgende:

[..]

Heb gekeken maar wil graag een beetje een leuke regenjas en ze hadden alleen effen saaie kleuren. Helaas wist ik ook geen andere winkel dus pech gehad.
Als je er ooit nog een zoekt in een leuk kleurtje:
Decathlon...
pi_136437202
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 13:26 schreef PluisigNijntje het volgende:
Ze scheen door iemand gedwongen te worden zoveel af te vallen, omdat er een geldprijs aan vast zit. Maar hoeveel je daarvan moet geloven weet ik ook niet. Ze heeft iig wel ondergewicht, en niet genoeg spiermassa om dat te rechtvaardigen, lijkt me.
Hoe wil iemand je dwingen? Met een pistool op je hoofd staan als je aan het eten bent? :+
pi_136438816
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 09:12 schreef BananaPancake het volgende:

[..]

Ik snap wel wat je doet met dat aftrekken hoor, maar ik vind die redenatie een beetje vreemd, want je verbrandt de hele dag door calorieën. Bovendien zeg je dat je verbruik inclusief sporten 2100 is. Nou dan heb je in feite dus maar een deficit van 400 als je 1700 eet. Dat is niet heel veel hoor.
Ik snap jou ook wel, maar omdat mijn app het sporten van het totaal afhaalt voelde het alsof het niet klopte. Die 1500 is ook in rust, dus daarom dacht ik dat ik dan te weinig binnen zou krijgen. Want 1700 eten - 500 sporten - 1500 verbruik in rust = -300 kcal. En omdat ik er al 400 afhaal (2100 - 1700), zit ik dan op -700 onder mijn verbruik met sport, dat leek me dan te weinig. Maar misschien bereken ik teveel :P

En ik val wel af, maar nog niet veel, omdat ik het in het weekend nog niet voor elkaar krijg om op 1700 uit te komen :+
pi_136439422
quote:

[..]

Het is denk ik belangrijk om te weten wat het verschil is tussen BMR en TDEE. BMR is zonder activiteit, TDEE is alles wat je op een dag verbrandt. Zelf neem ik BMR x 1.2 als uitgangspunt (dat is als je bijna de hele dag zit). Op die manier eet ik alle kcal die ik verbrand met sporten gewoon terug.

Mijn bmr als ik de dag zittend doorbreng is 1900. Ik denk dat jij met sporten wel meer verbrandt dan 200 kcal toch? Luister ook naar je lichaam. ALs je sport en je eet in totaal 1700 kcal en je voelt je slapjes, dan is het dus niet genoeg.
pi_136451129
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 15:15 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Het is denk ik belangrijk om te weten wat het verschil is tussen BMR en TDEE. BMR is zonder activiteit, TDEE is alles wat je op een dag verbrandt. Zelf neem ik BMR x 1.2 als uitgangspunt (dat is als je bijna de hele dag zit). Op die manier eet ik alle kcal die ik verbrand met sporten gewoon terug.

Mijn bmr als ik de dag zittend doorbreng is 1900. Ik denk dat jij met sporten wel meer verbrandt dan 200 kcal toch? Luister ook naar je lichaam. ALs je sport en je eet in totaal 1700 kcal en je voelt je slapjes, dan is het dus niet genoeg.
Mijn BMR zit volgens deze site op 1480 zonder beweging. En ik verbrand 2-3x per week ongeveer 500 kcal met sporten. Misschien moet ik ook niet zo moeilijk doen :P Ik ben al heel blij dat ik én gezonder eet én regelmatig sport. Dat ik dan misschien af en toe wat meer eet, is dan ook niet zo heel erg :) Heb liever dat de weegschaal langzaam zakt en ik me lekker voel, dan dat ik snel afval, maar het niet vol kan houden.

En nu hou ik er over op ;)
pi_136456264
Zo morgenochtend samen met mijn vriend naar de sportschool. Ben erg benieuwd! Zal wel een crime worden om uit bed te komen. Maar goed! Heb ook al een beetje gekeken hoe ik mijn dag morgen wil plannen qua eten. Het is dat wel een "weekend"dag, dus minder netjes als door de weeks. Maar goed heb mezelf voorgenomen dat ik weer lijstjes ga maken dus maar gelijk mee beginnen!

O: Klein bakje kwark (+/- 150 gr) met muesli en honing en 1 boterham met pindakaas
S: planning is een 45 min cardio en 45 min kracht.
L: Turkse yoghurt (+/- 300 gr) met een lepel jam, noten, goji bessen, cranberries en moerbeien. Lepel muesli.
T: stuk fruit
D: 3 kleine drumstickjes, salade van veldsla, tomaat, komkommer, paprika en ei, beetje dressing, 200 gr. krieltjes. Een kwart stukje pudding.
T: olijfjes, gevuld eitje (2 eieren in totaal).
  Moderator / Miss SHO zaterdag 8 februari 2014 @ 15:18:12 #244
22592 crew  Ole
pi_136471517
Ik kom me ook maar eens even melden hier :@

Even in het kort:
Ben vanaf mijn 18e al jojo'end tot ongeveer 135 kg ( :X ) aangekomen. 2,5 jaar geleden brak ik mijn enkel. Dit was echt een ramp. Kon niet met krukken lopen, herstel was zwaar.

Ik heb me 1,5 jaar geleden aangemeld voor een gastric bypass. Hiervoor ben ik destijds afgekeurd omdat mijn eetgewoonten niet goed waren. Inmiddels wel een beetje aan het trainen, elke keer weer proberen af te vallen.

In juni vorig jaar was ik het zat. Ik liep nog steeds bij fysio, en heb met hem afgesproken dat ik 1x per week samen met hem ging trainen. Dit was mede geinspireerd omdat ik hoorde van enkele mensen uit mijn omgeving dat hun dat echt goed beviel. (eentje van FOK! trouwens ;) )

In dezelfde tijd belde het ziekenhuis of ik nog de operatie wilde. Mede op aanraden van fysio ben ik toen toch maar naar een diëtist gegaan. Ik was tot die tijd eigenwijs en dacht dat ik het zelf wel kon.
Daarbij bleek ik in juli ook nog eens diabetes te hebben. Nog meer reden om nu écht actie te ondernemen.

De diëtist vermoedde een eetstoornis, en op haar aanraden heb ik me door laten verwijzen naar een gespecialiseerd instituut die dit behandelt. (Novarum) Daar ben ik in november mee gestart. Ik ben daar een hele dag per week. Hier wordt vooral geleerd om regelmatig te eten ( 6x per dag) en te herkennen wat het verkeerde eten uitlokt.

Vanaf juni ben ik langzaam aan het afvallen. Bij de laatste officiele weging (maandag) woog ik 122.4.
Ik val ongeveer 2 kg per maand af. Ik heb nauwelijks honger, en het gaat best goed nu. Ik heb ook wel veel te danken aan mijn fysio, met wie ik nog steeds 1 keer per week train. Zelf train ik daarnaast nog 2 tot 3 keer. Mijn suikerwaarden zijn gelukkig ook aan het verbeteren. Ik hoop op termijn van de medicijnen af te komen. Mijn BMI is van 48+ nu ongeveer 44.

Dat was het even. Voel je vrij om me dingen te vragen!

[ Bericht 1% gewijzigd door Ole op 08-02-2014 15:44:05 ]
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_136477190
Welkom Ole! Betekent dat dat je dus afziet van die operatie?
  Moderator / Miss SHO zaterdag 8 februari 2014 @ 19:04:26 #246
22592 crew  Ole
pi_136478706
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 18:15 schreef DancingPhoebe het volgende:
Welkom Ole! Betekent dat dat je dus afziet van die operatie?
als ik zo doorga wel. Maar zeg nooit nooit natuurlijk
  zaterdag 8 februari 2014 @ 19:24:01 #247
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_136479433
Ik heb vanmorgen mijn wekelijkse wegenonderhoud gehad. Er was "maar" 0.7 vanaf en viel eigenlijk tegen. Maar gisteren had ik duidelijk teveel gegeten met en pasta en nog kadetjes (broodjes). En wellicht dat de krachttraining nu ook vruchten gaat afwerpen, dus we gaan gewoon gestaag door en met elke week een kilo ben ik dik ( ;) ) tevreden.
pi_136479557
Netjes Ole! Mooi voorbeeld.
pi_136479572
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 19:24 schreef RoelerMF het volgende:
Ik heb vanmorgen mijn wekelijkse wegenonderhoud gehad. Er was "maar" 0.7 vanaf en viel eigenlijk tegen. Maar gisteren had ik duidelijk teveel gegeten met en pasta en nog kadetjes (broodjes). En wellicht dat de krachttraining nu ook vruchten gaat afwerpen, dus we gaan gewoon gestaag door en met elke week een kilo ben ik dik ( ;) ) tevreden.
Goed toch :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Sarabi op 08-02-2014 19:41:14 ]
  Moderator / Miss SHO zaterdag 8 februari 2014 @ 20:05:00 #250
22592 crew  Ole
pi_136480922
Ik vind 2 kilo per maand al heel netjes. Voelt ook als definitief weg. Bij het programma dat ik volg is gewicht niet het enige. Mag je ook eie geen kcal tellen. Maar vind het toch wel motiveren als je je gewicht omlaag ziet gaan
  Moderator / Miss SHO zaterdag 8 februari 2014 @ 20:05:42 #251
22592 crew  Ole
pi_136480946
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 19:26 schreef Sarabi het volgende:
Netjes Ole! Mooi voorbeeld.
Dank je.
  Moderator / Miss SHO zaterdag 8 februari 2014 @ 20:07:26 #252
22592 crew  Ole
pi_136481011
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 19:24 schreef RoelerMF het volgende:
het moet wel leuk blijven. Zaterdag tel ik mijn wijn en eten niet hoor!
pi_136493087
Ben de hele maand geen gram afgevallen, maar wel vandaag voor het eerst in god mag weten hoe lang weer eens naar een sportschool geweest. Klein beetje gewichten en een half uurtje crosstrainer.
pi_136493315
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 01:54 schreef HiZ het volgende:
Ben de hele maand geen gram afgevallen, maar wel vandaag voor het eerst in god mag weten hoe lang weer eens naar een sportschool geweest. Klein beetje gewichten en een half uurtje crosstrainer.
Prima eerste stap *O* Ga zo door ^O^
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_136493505
Hee HiZ, goed bezig man *O*.

Ole, welkom! Ik vind het superstoer dat je de operatie uit durft te stellen (om hem misschien wel helemaal niet meer te laten doen). Je aanpakt vergt ballen, en die laat je zien. Zou je meer kunnen vertellen over dat programma wat je volgt, als je wil?

Ik heb hier net een heel weekmenu (voor de hele dag, dus inclusief ontbijt en tussendoortjes) samengesteld, in poging nummer 74349 om structuur in m'n leven aan te brengen.
pi_136494786
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 20:05 schreef Ole het volgende:
Ik vind 2 kilo per maand al heel netjes. Voelt ook als definitief weg. Bij het programma dat ik volg is gewicht niet het enige. Mag je ook eie geen kcal tellen. Maar vind het toch wel motiveren als je je gewicht omlaag ziet gaan
:)
Welkom en dat we nog vele maanden allen blijven afvallen en gezonder worden *O*
pi_136495037
Ole, goed bezig zo! Ik heb ooit een half jaar een deeltijdprogramma gevolgd, hielp toen best goed, alleen zou ik er nu haast een herhalingscursus voor moeten volgen.. :P

Ik kom de laatste dagen ineens als een malle aan, ik vermoed dat ik vocht vasthou. Nu is het alleen het idee dat ik mij er niet door laat demotiveren, en gewoon netjes blijf eten. Dat wordt nog een uitdaging vrees ik.
pi_136495818
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 20:07 schreef Ole het volgende:

[..]

het moet wel leuk blijven. Zaterdag tel ik mijn wijn en eten niet hoor!
Ik ook niet, maar had ik gisteren misschien wel moeten doen.
Heb nu hoofdpijn.
pi_136495873
Zo sporten maar regen :r was donderdag ook helemaal verzopen... -O-
pi_136495885
Het ging supergoed tot vrijdag en zaterdag :X Ik had zo vreselijk zin om te snoepen en te eten en dus helemaal niet om te sporten. Vandaag er weer tegenaan. Maar ik denk dat ik morgen mijn wekelijkse weegmomentje maar even oversla :')
pi_136495897
Beter om wel te gaan wegen PB. Ignorance is bliss, maar niet als het op afvallen aankomt helaas :(
pi_136495951
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 10:15 schreef DancingPhoebe het volgende:
Beter om wel te gaan wegen PB. Ignorance is bliss, maar niet als het op afvallen aankomt helaas :(
Ik weet wat erin heb gepropt, Pheebs, ik denk dat als ik ga wegen ik helemaal ontmoedigd raak *kent zichzelf*.

Komt ook een beetje door de grappenmakers om me heen die niet te beroerd zijn om me in te wrijven dat ik nog een hele lange weg te gaan heb ondanks dat ik al bijna 8 kg kwijt ben. -O-
pi_136495969
Hmm ok, ik word zelf dan liever met mn neus op de feiten gedrukt, dan denk ik daar hopelijk de volgende keer aan :')

En

pi_136496001
True that ^O^
pi_136496074
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2014 10:18 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Komt ook een beetje door de grappenmakers om me heen die niet te beroerd zijn om me in te wrijven dat ik nog een hele lange weg te gaan heb ondanks dat ik al bijna 8 kg kwijt ben. -O-
Wat zijn dat voor idioten dan?
  Moderator / Miss SHO zondag 9 februari 2014 @ 10:32:09 #266
22592 crew  Ole
pi_136496119
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 10:28 schreef Sarabi het volgende:

[..]

dat :(
  Moderator / Miss SHO zondag 9 februari 2014 @ 10:34:10 #267
22592 crew  Ole
pi_136496139
quote:
14s.gif Op zondag 9 februari 2014 02:19 schreef clumsy_clown het volgende:

Ole, welkom! Ik vind het superstoer dat je de operatie uit durft te stellen (om hem misschien wel helemaal niet meer te laten doen). Je aanpakt vergt ballen, en die laat je zien. Zou je meer kunnen vertellen over dat programma wat je volgt, als je wil?

Ik heb hier net een heel weekmenu (voor de hele dag, dus inclusief ontbijt en tussendoortjes) samengesteld, in poging nummer 74349 om structuur in m'n leven aan te brengen.
komt eraan!
pi_136496524
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 15:18 schreef Ole het volgende:
Ik kom me ook maar eens even melden hier :@

Even in het kort:
Ben vanaf mijn 18e al jojo'end tot ongeveer 135 kg ( :X ) aangekomen. 2,5 jaar geleden brak ik mijn enkel. Dit was echt een ramp. Kon niet met krukken lopen, herstel was zwaar.

Ik heb me 1,5 jaar geleden aangemeld voor een gastric bypass. Hiervoor ben ik destijds afgekeurd omdat mijn eetgewoonten niet goed waren. Inmiddels wel een beetje aan het trainen, elke keer weer proberen af te vallen.

In juni vorig jaar was ik het zat. Ik liep nog steeds bij fysio, en heb met hem afgesproken dat ik 1x per week samen met hem ging trainen. Dit was mede geinspireerd omdat ik hoorde van enkele mensen uit mijn omgeving dat hun dat echt goed beviel. (eentje van FOK! trouwens ;) )

In dezelfde tijd belde het ziekenhuis of ik nog de operatie wilde. Mede op aanraden van fysio ben ik toen toch maar naar een diëtist gegaan. Ik was tot die tijd eigenwijs en dacht dat ik het zelf wel kon.
Daarbij bleek ik in juli ook nog eens diabetes te hebben. Nog meer reden om nu écht actie te ondernemen.

De diëtist vermoedde een eetstoornis, en op haar aanraden heb ik me door laten verwijzen naar een gespecialiseerd instituut die dit behandelt. (Novarum) Daar ben ik in november mee gestart. Ik ben daar een hele dag per week. Hier wordt vooral geleerd om regelmatig te eten ( 6x per dag) en te herkennen wat het verkeerde eten uitlokt.

Vanaf juni ben ik langzaam aan het afvallen. Bij de laatste officiele weging (maandag) woog ik 122.4.
Ik val ongeveer 2 kg per maand af. Ik heb nauwelijks honger, en het gaat best goed nu. Ik heb ook wel veel te danken aan mijn fysio, met wie ik nog steeds 1 keer per week train. Zelf train ik daarnaast nog 2 tot 3 keer. Mijn suikerwaarden zijn gelukkig ook aan het verbeteren. Ik hoop op termijn van de medicijnen af te komen. Mijn BMI is van 48+ nu ongeveer 44.

Dat was het even. Voel je vrij om me dingen te vragen!

_O_ Goed bezig.
pi_136496774
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 10:28 schreef Sarabi het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2014 10:32 schreef Ole het volgende:

[..]

dat :(
Wat doe je eraan? :') Ik ga gewoon volhouden en nog meer afvallen. Moest mezelf alleen weer ff een schop onder de kont geven.
pi_136496787
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 10:52 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

_O_ Goed bezig.
En wat Strawberry zegt ^O^
pi_136496807
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2014 11:02 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

[..]

Wat doe je eraan? :') Ik ga gewoon volhouden en nog meer afvallen. Moest mezelf alleen weer ff een schop onder de kont geven.
Dat sowieso
Maar niet echt netjes om zo met mensen om te gaan
pi_136497794
Ik volg een opleiding tot dietist en ben zelf meer dan 15 kg afgevallen. Vragen zijn altijd welkom! Ook dm :)
pi_136497818
Waar volg je die opleiding?
pi_136498729
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 11:45 schreef Vleuver het volgende:
Ik volg een opleiding tot dietist en ben zelf meer dan 15 kg afgevallen. Vragen zijn altijd welkom! Ook dm :)
Wat moeten we doen om gezond af te vallen? Geef eens wat tips vanuit je studie? Hoe zit het nu met koolhydraten eten, moet het weinig, veel of zoals de voedingsdriehoek het aangeeft? Geef eens een samenvatting wat volgens jouw studie een gezond dieet is en met wat er rekening wordt gehouden.
  Moderator / Miss SHO zondag 9 februari 2014 @ 12:28:05 #275
22592 crew  Ole
pi_136498914
quote:
14s.gif Op zondag 9 februari 2014 02:19 schreef clumsy_clown het volgende:

Het programma dat ik volg gaat er vanuit dat er een eetstoornis is. Ik noem het voor het gemak maar "boelimia zonder kotsen"

In elk geval is de relatie tot eten verstoord.
We moeten een eetdagboek bijhouden. 6 keer per dag eten. Niet alleen bijhouden wat je eet en hoe laat, maar ook wat je erbij voelt Elke maandag behandeling : bespreken van het eten, pmt (iets met bewegen en lichaamsbeleving) lunch met opdracht (bijvoorbeeld 8 minuten over een boterham doen) en dan ook nog psychotherapie. Best heftig.