SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Ole op 08-02-2014 15:43:09 ]K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
Hmm, met heel veel tabascoquote:Op maandag 3 februari 2014 11:13 schreef Kaneelstokje het volgende:
Gister een moment toegegeven aan zwakte en wat snoepjes gegeten en alcohol gedronken.
Voor vandaag heb ik mandarijnen als tussendoortje en ik ga straks chili maken als avondeten. Moet vullend genoeg zijn.
Die moet ik nog even halen, heb slechts chilisaus thuis en dat is toch niet zo lekker daar doorheen.quote:
Dat, hetzelfde hier.. Het was heerlijk, maar oh, wat had ik een spijt.quote:Op maandag 3 februari 2014 11:08 schreef PluisigNijntje het volgende:
Ik heb dit weekend ook slecht gegetenNiet veel te veel, maar gewoon slechte keuzes en helaas op zaterdag een hele zak chips in mijn eentje.
Wtf. Dus het resultaat: 0,4kg erbij. Normaal vind ik dat niet zo erg, maar ik word waarschijnlijk vanavond gewogen bij de start van Grit. Dus da's wel zonde dan, maar ik heb er heel veel zin in
Altijd afkloppen he!quote:Op maandag 3 februari 2014 15:04 schreef Sarabi het volgende:
Bleh grieperig, dus vanavond niet dansen.
Had eergisteren ook niet moeten zeggen dat ik al lang niet meer ziek ben geweest.
Dankjewelquote:Op maandag 3 februari 2014 15:28 schreef PluisigNijntje het volgende:
[..]
Altijd afkloppen he!
Ik ben deze winter nog steeds gezond, niet eens echt verkouden ofzo, dat mag ook een wonder heten. *Klopt af* Beterschap!
We hadden deze week 'stevig brood' gehaald van de AH. Nou, dat is wel stevig zeg!3 plakken gehad tussen de middag en ik zit nog vol.
Tsja, minder lekker brood halen/maken is natuurlijk ook zoiets wat je niet wilt doenquote:Op maandag 3 februari 2014 15:47 schreef J0ycie88 het volgende:
Ja naja ik baal van de melk. 1 beker had genoeg geweest. Vind ik echt loze cals.
Het brood was vooral het probleem. Dat smaakte naar meer![]()
Naja ik ga nu naar de winkel. Dus ik denk dat ik alleen mijn avondeten nog eet, en vanavond een lekker bakje kwark met cranberries wat chiazaad en lijnzaad.
Dan valt het ook allemaal wel mee..
Als ik morgen niet opgeroepen wordt om te werken ga ik lekker brood bakken en een bananenbrood maken. De "gezonde" variant van uitpaulineskeuken.nl is echt een aanrader. Geen toegevoegde suiker behalve de banaan, en je kun je vulling zelf bepalen. En het vult super. Beter als de havermoutmuffins die ik eerder deze week heb gemaakt!
En ik bedoelde juist waarom het sporten niet wilde lukken.quote:Op maandag 3 februari 2014 07:31 schreef RoelerMF het volgende:
[..]
Omdat ik qua eten altijd verviel in oude gewoonte, en dan kan je sporten wat je wilt maar behalve een betere conditie krijg je er niks vanaf
Ik heb nooit wat lekkers tegenwoordig. Maar nu dus die pudding. En die was me toch lekker! Als je dan toch een x moet zondigen... Aanraderquote:Op maandag 3 februari 2014 20:54 schreef PluisigNijntje het volgende:
We hebben helemaal niks lekkers in huisIk wil zo graag een blokje chocola of een klein koekje. Niks! Ik ben wel heel streng voor mezelf..
Grit was verschrikkelijk! Helemaal niet leuk, haha. Ik ging echt kapot, maar ben nu wel tevreden. Hopen dat het vanzelf verslavend gaat werken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klassieke smoesjes als geen zin, lui, andere zaken, etc etc. Uiteindelijk zijn het gewoon smoesjesquote:Op maandag 3 februari 2014 18:20 schreef Ruby88 het volgende:
En ik bedoelde juist waarom het sporten niet wilde lukken.
Goed bezig! Wat ik niet zo goed begrijp is de ranja. Je vertelt je lichaam dat er iets zoets binnenkomt, maar vervolgens komt de bijbehorende suiker niet. Ik krijg daar altijd heel veel trek van, maar als dat voor jou niet zo is, is het prima.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 09:05 schreef J0ycie88 het volgende:
Vandaag wel op tijd uit mijn bedje gekomen! De was staat al aan. De slaapkamer is weer enigszins toonbaar en ik zit al aan een ontbijtje!
Straks de afwas en even stofzuigen. Dan lekker douche en daarna lekker in de keuken aan de gang!
Lijstje voor vandaag:
O: Een bakje fruitsalade van de groenteboer, ongeveer 250 gram. Een mok 0%suiker ranja.
T: Een bakje kwark met wat moerbeien, gojibessen en incabessen. Lepeltje chia en een lepeltje lijnzaad. Een grote mok thee.
L: 3 boterhammen, 1 kaas, 1 roomkaas, 1 kipfilet. Een grote mok thee.
T: Mineolla. Een glas spa rood met een 0%suiker ranja.
D: Portie lasagne met groente. Een glas spa rood met 0%suiker ranja.
T: Een plakje bananenbrood. Een grote mok thee.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heb het geen invloed laten hebben op mijn eetpatroon en heb gisteravond nog fijn viool gespeeld, maar toch... Het kost zo veel energie om dit soort dingen van me af te zetten.K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
quote:Op dinsdag 4 februari 2014 09:18 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Goed bezig! Wat ik niet zo goed begrijp is de ranja. Je vertelt je lichaam dat er iets zoets binnenkomt, maar vervolgens komt de bijbehorende suiker niet. Ik krijg daar altijd heel veel trek van, maar als dat voor jou niet zo is, is het prima.
Ik had gisteren een klotedag...Ik ben de ranja ook aan het afbouwen. Want eerst dronk ik dat heel de dag door met spa rood.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weet niet of ik er echt meer trek van krijg. Misschien wel. Zal er eens op letten!
Wat balen zeg van je collega. Is zij een meerdere van jou? (misschien stomme benaming, maar wist het niet anders te verwoorden.)Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
Een goed hazelnootgebakje is het waard.. Verder je dag er maar op aanpassen. Rondje wandelen met de lunch?quote:Op dinsdag 4 februari 2014 11:13 schreef RoelerMF het volgende:
Net gevallen voor de charmes van een hazelnootgebakje, heb er nu al spijt van
Voor straf maar een half uurtje extra op de hometrainer thuisquote:Op dinsdag 4 februari 2014 11:18 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Een goed hazelnootgebakje is het waard.. Verder je dag er maar op aanpassen. Rondje wandelen met de lunch?
Ik weet niet hoe streng je bent voor jezelf. Maar jezelf alles ontnemen zorgt er ook voor dat je juist meer cravings naar iets hebt. Ik denk dat je een middenweg moet vinden.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 11:19 schreef RoelerMF het volgende:
[..]
Voor straf maar een half uurtje extra op de hometrainer thuis
Ik ben helemaal niet streng voor mijzelf hoor, ik gun mijzelf in het weekend ook wat meer vrijheid, maar het is dinsdag en voor mij nog geen weekend. Daarnaast is gebak van collega's heel lekker, maar juist 1 van die valkuilen waar ik steeds in trap. Net zoals ik altijd in de snoeppot stond te graaien. Ik moet leren nee zeggen tegen die dingen, want voor de rest zit het qua voeding wel snorquote:Op dinsdag 4 februari 2014 11:23 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe streng je bent voor jezelf. Maar jezelf alles ontnemen zorgt er ook voor dat je juist meer cravings naar iets hebt. Ik denk dat je een middenweg moet vinden.
Dat vind ik een heel goed idee eigenlijk. Ook maar eens bakken vanmiddag.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 13:41 schreef J0ycie88 het volgende:
Zo mijn bananenbrood zit in de oven! Weer een lekker tussendoortje tot het einde van de week.
Ik heb er dit keer abrikozen en gemengde noten door heen gedaan. Ben erg benieuwd!quote:Op dinsdag 4 februari 2014 13:52 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat vind ik een heel goed idee eigenlijk. Ook maar eens bakken vanmiddag.
Muffins kan je geloof ik ook goed met amandelmeel makenquote:Op dinsdag 4 februari 2014 13:41 schreef J0ycie88 het volgende:
Zo mijn bananenbrood zit in de oven! Weer een lekker tussendoortje tot het einde van de week.
Nu zit ik te twijfelen om nog wat havermoutmuffins te bakken of wat speltmuffins aangezien vriendlief ook graag wat meeneemt naar zijn werk. Eens even rondkijken op internet!
Verder wat naar dat er een foto rondgaat van die aanrijding tussen een trein en een persoon. Vind ik eigenlijk ook wel respectloos tegenover nabestaanden.
Ja dat klopt. Alleen ben ik een beetje zuinig met mijn amandelmeel, omdat dat behoorlijk prijzig isquote:Op dinsdag 4 februari 2014 13:53 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Muffins kan je geloof ik ook goed met amandelmeel maken
Begrijpelijk. Heb t zelf nog nooit gebruikt maar t klinkt zo lekker :pquote:Op dinsdag 4 februari 2014 13:56 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ja dat klopt. Alleen ben ik een beetje zuinig met mijn amandelmeel, omdat dat behoorlijk prijzig is
Het is ook lekker, maar voor 200 gr meel betaal je zo'n 3 euro.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:08 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Begrijpelijk. Heb t zelf nog nooit gebruikt maar t klinkt zo lekker :p
Ik geloof niet dat er iets aan de hand is. De afgelopen drie leidinggevenden van onze afdeling hebben hier niets aan kunnen veranderen. Ik ga er dus ook voorlopig even niks mee doen, al toets ik wel bij andere collega's mijn functioneren even. Tot nu toe vooral positieve verhalen, gelukkigquote:Op dinsdag 4 februari 2014 09:21 schreef Brighteyes het volgende:
Ik las het wel nog net en ik geloof dat ik toch naar mijn leidinggevende zou stappen hiermee.
Als er al iets aan de hand zou zijn is het niet netjes dat anderen daar blijkbaar meer van weten dan jij. Wat een vreemde gang van zaken.
Als je in de buurt woont van Duitsland: 250 gr. amandeelmeel voor 1,25. Sowieso, Duitse boodschappenquote:Op dinsdag 4 februari 2014 13:56 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ja dat klopt. Alleen ben ik een beetje zuinig met mijn amandelmeel, omdat dat behoorlijk prijzig is
Nee via via op whatsapp, het is hier een beetje ons-kent-ons..quote:Op dinsdag 4 februari 2014 12:58 schreef Brighteyes het volgende:
Waar gaat die foto rond dan? Op je werk?
Ik woon ongeveer een half uurtje van kleve. Gewoon in de supermarkt? Die ga ik onthouden! Dat scheelt erg veel!quote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:15 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat er iets aan de hand is. De afgelopen drie leidinggevenden van onze afdeling hebben hier niets aan kunnen veranderen. Ik ga er dus ook voorlopig even niks mee doen, al toets ik wel bij andere collega's mijn functioneren even. Tot nu toe vooral positieve verhalen, gelukkigZe kat andere collega's op het moment ook enorm af, maar die zijn er wat minder vatbaar voor dan ik.
[..]
Als je in de buurt woont van Duitsland: 250 gr. amandeelmeel voor 1,25. Sowieso, Duitse boodschappen![]()
Ik at net twee bastognekoeken als middag-t en denk dat ik er straks nog wel eentje mag. 60 kcals per stuk is niet achterlijk veel en ik zou een gezondere t kunnen doen, maar hier heb ik zo ontzettend zin in vandaag.
Rewe en Edeka hier...quote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:17 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ik woon ongeveer een half uurtje van kleve. Gewoon in de supermarkt? Die ga ik onthouden! Dat scheelt erg veel!
Ah, dat is dan wel fijn.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:15 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat er iets aan de hand is. De afgelopen drie leidinggevenden van onze afdeling hebben hier niets aan kunnen veranderen. Ik ga er dus ook voorlopig even niks mee doen, al toets ik wel bij andere collega's mijn functioneren even. Tot nu toe vooral positieve verhalen, gelukkigZe kat andere collega's op het moment ook enorm af, maar die zijn er wat minder vatbaar voor dan ik.
Njah, zij hebben ook wel eens iets waar ze graag meer van willen weten, maar ze geven dat dan gewoon aan.quote:
Oh bah, daar gaan je muffins!quote:Op dinsdag 4 februari 2014 16:38 schreef J0ycie88 het volgende:
Onze oven/magnetron heeft het begeven. En daar baal ik echt heeeeeeeel hard van!
Nadat ik de muffins eruit had gehaald begaf hij het. Hij is nu 4 jaar oud, dus dat lijkt me sterk. En de automatische programmas doen het nog wel alleen de linkerdraaiknop lijkt het niet te doen.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 17:24 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Oh bah, daar gaan je muffins!. Valt te verhalen wat het is, of is het gewoon ouderdom?
ik fiets dus tegenwoordig (.) en net flikkerde m'n ketting eraf. Uiteraard preciés op het moment dat er iemand naast me fietste waar ik toch altijd al als een enorme kluns bij uit de verf kom. Soms lijkt m'n leven een slechte slapstick.
Pfew, gelukkig ging het niet ten koste van je muffins.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 17:27 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Nadat ik de muffins eruit had gehaald begaf hij het. Hij is nu 4 jaar oud, dus dat lijkt me sterk. En de automatische programmas doen het nog wel alleen de linkerdraaiknop lijkt het niet te doen.
Vanavond even aan L. vragen of hij de bonnen nog heeft. Geen idee hoelang er garantie zit op inbouwapparatuur namelijk.
Okee, allereerst; bij mijn cursus benadrukken ze dat het echt belangrijk is om wél echt je aantal punten per dag te halen. En ik weet dat 't moeilijk is, ik moet er 38 en vind dat ook lastig, omdat fruit en groente enzo niet meetelt.quote:
Nou ik doe geen cursus, alleen de online versie met punten bijhouden. Maar goed dat je zegt dat ik ze allemaal op moet maken, want meestal hou ik er wel 10 of 5 over omdat ik gewoon klaar ben met m'n dag, zeker als ik veel weg ben geweest en weinig tijd over heb om aan eten te denken.quote:Op woensdag 5 februari 2014 09:16 schreef Meke het volgende:
[..]
Okee, allereerst; bij mijn cursus benadrukken ze dat het echt belangrijk is om wél echt je aantal punten per dag te halen. En ik weet dat 't moeilijk is, ik moet er 38 en vind dat ook lastig, omdat fruit en groente enzo niet meetelt.
Daarnaast denk ik dat chocolademusli net per se de beste keuze is - is gewone musli niet een stuk minder punten?
En over dat uit eten, ik weet niet of je vorige week bent geweest, maar toen stond bij ons de hele bijeenkomst in het teken daarvan. En het viel me wel mee steeds moet ik zeggen. Geloof dat een pia margarita 23 punten ofzo was!
Maar ik moet zeggen dat 't misschien een ww dingetje is dat 't langzaam gaat, want ik ben nu drie weken bezig en in totaal al een hele kilo afgevallen![]()
. Maar volgens mijn coach komt dat ook doordat ik ineens een hele constante en gezonde invoer van voedingsmiddelen heb (
) en mijn lichaam dat nog een beetje eng vind en het daarom maar opslaat voor het geval ik weer ongezond gaat eten. Zoiets.
O nou, bij deze dus; je 'moet' je dagpunten opmakenquote:Op woensdag 5 februari 2014 09:21 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Nou ik doe geen cursus, alleen de online versie met punten bijhouden. Maar goed dat je zegt dat ik ze allemaal op moet maken, want meestal hou ik er wel 10 of 5 over omdat ik gewoon klaar ben met m'n dag, zeker als ik veel weg ben geweest en weinig tijd over heb om aan eten te denken.
De chocolademuesli heb ik naar gekeken, maar het scheelt maar iets van 1 punt met andere muesli's (ik zeg trouwens muesli maar eigenlijk zijn het geloof ik cornflakes).. Ik had laatst een keer die verzadigde muesli van allbran gehaald en het smaakte gewoon naar die Biks voor konijnen. bluh. Ik heb wel m'n inname geminderd: Bleek dat ik volgens WW 2x de ontbijtportie naar binnen werkte, zowel voor de muesli als voor de yoghurt. Ben dus van 300+ gram yoghurt op een ochtend (ja ik heb vaak bizar veel honger dan) naar 200-150 gram yoghurt plus bijbehorende hoeveelheden muesli gegaan.
Ja bizar is dat inderdaad, ik ben juist zo gaan focussen op wat gezondere dingen eten, minder snoepen, maar inderdaad ik zou dus per dag nog 10 spekkies naar binnen kunnen werken en dan zou ik dus 'beter' afvallen.quote:Op woensdag 5 februari 2014 09:25 schreef Meke het volgende:
[..]
O nou, bij deze dus; je 'moet' je dagpunten opmakenEn verder is het inderdaad puur je eigen keuzes maken, maar dat vind ik ook nog steeds heel raar
Ik kan me nog steeds niet voorstellen dat als je 4x een werthers original van 1 punt eet, je even hard afvalt als dat je een roggebroodje van 4 punten eet. Het gaat er hier gewoon niet in.
![]()
Oh en van die porties; dat maakt dus helemaal niet uit hèJe moet gewoon eten waar je je prettig bijvoelt en juist als je niet aan je dagpunten komt zou ik wel eer lekker naar die 300 gram yoghurt gaan!
Ik eet ook heel vaak een hele bak (optimel)kwark op. Omdat ik dat lekker vind, ik daar zin in heb én het goed is voor mijn punten
Maar waarom ben je toen dan door blijven eten?quote:Op woensdag 5 februari 2014 09:29 schreef kirsten. het volgende:
Het grappige met die porties is dat ik wel merk dat ik aan kleinere porties ben gaan wennen. Ter illustratie, ik kon in mijn eentje met gemak een 'sushi voor 2 pakket' op (Ben grote fan van sushi en vis). Afgelopen week had ik er weer eens een pakket besteld, maar m'n vriend was onverwacht niet thuis dus toen moest ik het alleen opeten. Ik kon een halve op en daarna werd het wel echt proppen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
quote:Op woensdag 5 februari 2014 09:34 schreef Meke het volgende:
[..]
Maar waarom ben je toen dan door blijven eten?Ik merk dat ik het eigenlijk juist wel heel makkelijk vind om 'nee' te zeggen als ik niet echt van eten kan genieten. En dat is al een vooruitgang, en een belangrijke denk ik
Nou dat was in het kader van 'echt heel zonde om zo'n dure bak weg te gooien'. Was er ook niet trots op achteraf. Maar inderdaad, ik zou het eigenlijk gewoon aan de kant moeten zetten dan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik probeer wel zo min mogelijk naar de supermarkt te gaan omdat ik anders precies hetzelfde heb!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
Hehe, valt t je een beetje mee wat je nog mag eten?quote:Op woensdag 5 februari 2014 13:10 schreef SpaceInvaders het volgende:
Ik ben sinds vandaag aan de weight watchers. Hun eetlepels zijn wat kleiner dan die van mij (met beleg), dus het is maar goed dat ik weeg![]()
Ja valt heel erg mee, alleen ben ik heul slecht met gewichten inschatten dus voorlopig blijven wegenquote:Op woensdag 5 februari 2014 13:12 schreef Unfckingtitled het volgende:
[..]
Hehe, valt t je een beetje mee wat je nog mag eten?
Wegen is altijd fijn, dan weet je het zekerquote:Op woensdag 5 februari 2014 13:10 schreef SpaceInvaders het volgende:
Ik ben sinds vandaag aan de weight watchers. Hun eetlepels zijn wat kleiner dan die van mij (met beleg), dus het is maar goed dat ik weeg![]()
Ik deed in het begin ook wegenquote:Op woensdag 5 februari 2014 13:15 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Ja valt heel erg mee, alleen ben ik heul slecht met gewichten inschatten dus voorlopig blijven wegen.
Ik weeg nooit en weet zeker dat mijn porties vaak te groot zijn. Zo lang het gezonde dingen betreft, vind ik dat geen probleem, maar ik realiseerde me laatst ook dat wij p.p. zo'n 125 gram pasta eten... ongekookt. Dat is een behoorlijke portie!quote:Op woensdag 5 februari 2014 13:22 schreef Unfckingtitled het volgende:
[..]
Ik deed in het begin ook wegennu weet ik wel ongeveer' uit mn hoofd wat een normale portie is. Erg handig dus.
Ja, die weeg ik om precies die redenquote:Op woensdag 5 februari 2014 13:16 schreef kwakz0r het volgende:
Kirsten: weeg je je zelfgebakken brood? 1 snee daarvan is al snel even zwaar als 3 stabdaard boterhammen!
Ach zo lang je het inderdaad weet dat het een grote portie is en daar de rest op aanpast is het inderdaad niet erg.quote:Op woensdag 5 februari 2014 13:26 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik weeg nooit en weet zeker dat mijn porties vaak te groot zijn. Zo lang het gezonde dingen betreft, vind ik dat geen probleem, maar ik realiseerde me laatst ook dat wij p.p. zo'n 125 gram pasta eten... ongekookt. Dat is een behoorlijke portie!
Ik eet dan weer een dag of 3 per week geen vlees, maar bijvoorbeeld een gekookt eitje door mijn salade, een extra zak peultjes door de nasi of een beetje yoghurtsaus bij mijn wraps. Dat er dan meer rijst of pasta of aardappels op mijn bord ligt, vind ik niet zo'n ramp.quote:Op woensdag 5 februari 2014 13:31 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ach zo lang je het inderdaad weet dat het een grote portie is en daar de rest op aanpast is het inderdaad niet erg.
Wij hadden gisteren samen 125gram pasta ongekookt en hadden daar al moeite mee, maar goed daarbij houden we wel van een groot stuk (niet altijd mager) vlees.
Ik ben fan van deze;quote:Op woensdag 5 februari 2014 16:17 schreef kirsten. het volgende:
Wat ik wel moeilijk vind is om makkelijke, gezonde tussendoortjes te vinden.
Klopt, magnesium helpt daartegen. Kijk wel even wat voor vorm magnesium je hebt, Citraat wordt geloof ik het beste opgenomen door volwassenen.quote:Op woensdag 5 februari 2014 17:07 schreef clumsy_clown het volgende:
magnesiumsuppletie kan helpen bij de restless legs, en ik flikker er een vitamine-compleet-shizzle-pil bij om te kijken wat dat doet. En aangezien het 2+1 gratis was heb ik chroompillen meegenomen, omdat die blijkbaar je suikergehalte stabiel houden waardoor je minder trek hebt? Iemand ervaring mee?
Voordeel is dat alles wat je lichaam niet nodig is toch weer uitgepist wordt, dus hey, baat het niet...
Hm, volgens mij heb ik magnesiumoxide.quote:Op woensdag 5 februari 2014 17:12 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Klopt, magnesium helpt daartegen. Kijk wel even wat voor vorm magnesium je hebt, Citraat wordt geloof ik het beste opgenomen door volwassenen.
Ik heb een tijdje in een natuurvoedingswinkel gewerkt waar dit speciaal werd aanbevolen voor restless legs... Maar vraag me niet precies meer waarom![]()
Ik weet niet precies of dat anders is hoor, dit is alleen wat ik me nog herinner van waar ik werkte. Daar verkochten ze (van Solgar) 2 vormen, citraat en nog iets anders.quote:Op woensdag 5 februari 2014 17:13 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Hm, volgens mij heb ik magnesiumoxide.
Ja ik vind het heel fijn tot nu toe. Ook duidelijk wat wel en niet slecht is zonder het gezeik van kcals tellen. Het is een soort spelletje om dagen in te plannenquote:Op woensdag 5 februari 2014 20:06 schreef Sarabi het volgende:
Zo lang je je punten met gezond voedsel vult kan je inderdaad blijven etenmooi toch
Mijn mama heeft het jaaren geleden ook gedaan en ik krijg binnenkort (zodra ik haar weer ziequote:Op woensdag 5 februari 2014 20:11 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Ja ik vind het heel fijn tot nu toe. Ook duidelijk wat wel en niet slecht is zonder het gezeik van kcals tellen. Het is een soort spelletje om dagen in te plannen
Ik eet standaard terug wat ik verbrand op sportdagen.quote:Op woensdag 5 februari 2014 20:39 schreef Vlinder88 het volgende:
Ik gebruik MyFitnessPal, maar dat is volgens mij hetzelfde als FatSecret. En 1700 kcal gemiddeld.
Houden jullie dat aantal ook aan op dagen dat je sport? Ik zorg meestal dat ik het aantal verbrande kcal er weer bij eet, maar soms kan ik helemaal niet zoveel eten. Helemaal niet als ik overdag te kleine tussendoortjes heb gehad en 's avonds nog ga sporten. Om nou na het sporten de hele koelkast dan nog leeg te gaan eten lijkt me ook niet gezond..
Op sportdagen zorg ik wel dat ik meer binnen krijg ja.quote:Op woensdag 5 februari 2014 20:39 schreef Vlinder88 het volgende:
Ik gebruik MyFitnessPal, maar dat is volgens mij hetzelfde als FatSecret. En 1700 kcal gemiddeld.
Houden jullie dat aantal ook aan op dagen dat je sport? Ik zorg meestal dat ik het aantal verbrande kcal er weer bij eet, maar soms kan ik helemaal niet zoveel eten. Helemaal niet als ik overdag te kleine tussendoortjes heb gehad en 's avonds nog ga sporten. Om nou na het sporten de hele koelkast dan nog leeg te gaan eten lijkt me ook niet gezond..
Ja, ik had ook wel het idee dat het de bedoeling was, maar ik had dan soms het idee teveel 'slechte' dingen te eten die hoger in kcal zitten. Wat ik dan weer niet heel erg vind als het gewoon kanquote:Op woensdag 5 februari 2014 20:46 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik eet standaard terug wat ik verbrand op sportdagen.Is ook de bedoeling als je mfp gebruikt.
Ik eet denk zo'n 80% ervan terug omdat ik bang ben te overschatten hoeveel ik verbrand.
Dat is toch wel raar? Bij mfp haalt ie dat af van het totaal aantal kcal.. Ik verbrand soms zo 500 kcal met 1,5 uur fitness, dan zou ik wel erg weinig overhouden als ik dan totaal maar 1700 kcal binnen mag krijgen en 3x per week sport..quote:Op woensdag 5 februari 2014 20:56 schreef Ruby88 het volgende:
Bij FatSecret is dat geloof ik niet de bedoeling. Die knalt keihard op rood wanneer je de 2000 overschrijdt, zelfs als je invult dat je 100 km hebt gefietst. Of gewoon een uur gefitnesst.
Op ADH klikken geloof ik.quote:Op woensdag 5 februari 2014 21:35 schreef Ruby88 het volgende:
Oh, kun je dat zelf instellen?Waar dan?
Ik geloof je. Fruit wat maar enigszins verdacht is gaat hier de prullenbak in. (jaaaaajaaaa heel slecht van me meelezende naturelovers, maar als er een koe op balkon zou passen zou ik hem Gijsbert noemen en m'n overblijfsels voeren).quote:Op woensdag 5 februari 2014 21:54 schreef Zeester het volgende:
[..]
M'n favoriete cocktail. Maar nee, dit was echt HEEL ERG VIES.
quote:Op woensdag 5 februari 2014 21:57 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ik geloof je. Fruit wat maar enigszins verdacht is gaat hier de prullenbak in. (jaaaaajaaaa heel slecht van me meelezende naturelovers, maar als er een koe op balkon zou passen zou ik hem Gijsbert noemen en m'n overblijfsels voeren).
Dat is waarom ik zoveel moeite heb met fruit eten, het vergaat hier allemaal. Dan koop ik 3 bananen, eet er 1 en kunnen er 2 de prullenbak in. Appels vind ik alleen de dure echt lekker en die vind ik te duur. Ik heb soms kiwi/mandarijn/pruimen en laatst een lychee fase, en dan gaat het ff goed, maar eigenlijk vind ik fruit eten ALTIJD MOEILIJK.quote:Op woensdag 5 februari 2014 21:57 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ik geloof je. Fruit wat maar enigszins verdacht is gaat hier de prullenbak in. (jaaaaajaaaa heel slecht van me meelezende naturelovers, maar als er een koe op balkon zou passen zou ik hem Gijsbert noemen en m'n overblijfsels voeren).
Voordeel van een zeurende moeder aan m'n kop die eist dat ik ga schoonmaken: huis is kneiterschoon én we zijn naar de turkse supermarkt gegaan dus ik heb voor 25 euro een shitload aan groente en fruit in m'n (schone) koelkast.
Gelukkig dat er meer zijn zoals ik. Ik eet trouwens wel graag meloenen, aardbeien en ander zomerfruit.quote:Op woensdag 5 februari 2014 22:03 schreef Sarabi het volgende:
Ik vind fruit ook vaak lastig, dus dan maar meer groenten...niets mis mee.
Dat ziet er heel erg goed uit, ga ik ook eens proberen!quote:Op woensdag 5 februari 2014 22:26 schreef clumsy_clown het volgende:
Oh voor de appelrestjes: ik wil al dágen dit recept voor appeltaarthavermout maken, maar nog geen tijd voor gehad. Hij klinkt in ieder geval goddelijk.
Had je bakpoeder of zuiveringszout gebruikt? Maakt soms verschil afhankelijk van het recept.quote:Op woensdag 5 februari 2014 22:41 schreef Vlinder88 het volgende:
[..]
Dat ziet er heel erg goed uit, ga ik ook eens proberen!
Ik had afgelopen week havermout muffins gemaakt, maar eenmaal afgekoeld vond ik ze niet zo lekker.. Er zat een raar smaakje aan, misschien door het bakpoeder. Geen succes in ieder geval![]()
Ik snap wat je bedoeld met het smaakje. Had precies hetzelfde. Niet dat ze vies waren maar wel even wennen zeg maar!quote:Op woensdag 5 februari 2014 22:41 schreef Vlinder88 het volgende:
[..]
Dat ziet er heel erg goed uit, ga ik ook eens proberen!
Ik had afgelopen week havermout muffins gemaakt, maar eenmaal afgekoeld vond ik ze niet zo lekker.. Er zat een raar smaakje aan, misschien door het bakpoeder. Geen succes in ieder geval![]()
Bakpoeder, die kleine zakjes van Dr. Oetker. Stond ook in het recept, daar was ook al een discussie over baking soda en bakpoeder.quote:Op woensdag 5 februari 2014 22:52 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Had je bakpoeder of zuiveringszout gebruikt? Maakt soms verschil afhankelijk van het recept.
Ik vond het een beetje chemisch, met een tintelend gevoel. Beetje rare omschrijving, haha, maar heel erg apart. Volgende keer ga ik ze als koekjes proberen, zonder bakpoeder, ben benieuwd of dat anders smaakt.quote:Op woensdag 5 februari 2014 23:01 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoeld met het smaakje. Had precies hetzelfde. Niet dat ze vies waren maar wel even wennen zeg maar!
Ja, zou je de muffins ook zonder bakpoeder kunnen maken?quote:Op woensdag 5 februari 2014 23:06 schreef Vlinder88 het volgende:
[..]
Bakpoeder, die kleine zakjes van Dr. Oetker. Stond ook in het recept, daar was ook al een discussie over baking soda en bakpoeder.
[..]
Ik vond het een beetje chemisch, met een tintelend gevoel. Beetje rare omschrijving, haha, maar heel erg apart. Volgende keer ga ik ze als koekjes proberen, zonder bakpoeder, ben benieuwd of dat anders smaakt.
Het recept zei een eetlepel op 125 melk/125 havermout (10 muffins), toch teveel dan?quote:Op woensdag 5 februari 2014 23:12 schreef IJsdraakje het volgende:
Voor muffins sowieso baking soda (en een zuur), dan worden ze veel luchtiger.Wel echt maar een klein beetje pakken, de smaak is niet echt briljant.
Ik gooi er altijd een theelepel voor 12 muffins.quote:Op woensdag 5 februari 2014 23:15 schreef Vlinder88 het volgende:
[..]
Het recept zei een eetlepel op 125 melk/125 havermout (10 muffins), toch teveel dan?
Haha, dat is nogal een verschilquote:Op woensdag 5 februari 2014 23:17 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ik gooi er altijd een theelepel voor 12 muffins.
Ik lust juist alle groenten, eet het liefste ook altijd een extra salade naast mijn gekookte groente (mmm rauwkost). Maar groentes zijn ook zo gevarieerd te bereiden. Zo had ik van de week mijn sperzieboontjes na het koken even kort gewokt in wat sambal. Is maar heel minibeetje extra qua calorieen, maar duizend meer qua smaak.quote:Op woensdag 5 februari 2014 22:25 schreef clumsy_clown het volgende:
Zomerfruit.
Maar bananen zijn m'n favo fruit denk ik. En die mogen dan wél weer knetterrijp zijn. En als ze echt donker zijn gaan ze de vriezer in voor bananenbrood. In de winter vind ik het ook lastiger hoor, maar fruit eten is één van de weinige goede eetgewoontes die m'n moeder me heeft aangeleerd. Die wordt echt ongelukkig als er geen fruit in huis is. Alleen houd ik dus absoluut niet van bruine plekken, als een verwend kind, wat bijv. een appel meenemen weer lastiger maakt voor mij. Ik zou zo'n plastic appel moeten kopen
.
Ik heb véél meer moeite met groenten. Vroeger gewoon te weinig variatie in gehad, dus nu een moeilijke eter. Ik heb net bij de turk een zoete aardappel meegenomen, en zou eigenlijk weer in moeten voeren dat ik elke week iets nieuws probeer.
Eetlepel is veel te veel ja.quote:Op woensdag 5 februari 2014 23:15 schreef Vlinder88 het volgende:
[..]
Het recept zei een eetlepel op 125 melk/125 havermout (10 muffins), toch teveel dan?
Mag ik je een tip geven? Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat er kippetjes bestaan zo groot als frisdrankblikjes. Die kan je (wederom uit dezelfde bron) zelfs op je studentenkamer houden. Je balkon is groot genoeg dus!quote:Op woensdag 5 februari 2014 21:57 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Voordeel van een zeurende moeder aan m'n kop die eist dat ik ga schoonmaken: huis is kneiterschoon én we zijn naar de turkse supermarkt gegaan dus ik heb voor 25 euro een shitload aan groente en fruit in m'n (schone) koelkast.
Ik voel je wat betreft de groentes. Same here, en ik lust absoluut geen boontjes of erwten dus qua groentes kom ik eigenlijk altijd uit bij de standaard 5: Champignon, paprika, lenteui, broccoli, bloemkool. Laatst bijvoorbeeld bleekselderij voor door een recept-salade gehaald: Ben blij dat ik het voordat ik erin gooide even proefde. Bah! Vriend erbij gehaald en die vond het ook niet lekker. Dus weer een groente die van het lijstje afgeschrapt moet worden helaas.quote:Op woensdag 5 februari 2014 22:25 schreef clumsy_clown het volgende:
Zomerfruit.
Maar bananen zijn m'n favo fruit denk ik. En die mogen dan wél weer knetterrijp zijn. En als ze echt donker zijn gaan ze de vriezer in voor bananenbrood. In de winter vind ik het ook lastiger hoor, maar fruit eten is één van de weinige goede eetgewoontes die m'n moeder me heeft aangeleerd. Die wordt echt ongelukkig als er geen fruit in huis is. Alleen houd ik dus absoluut niet van bruine plekken, als een verwend kind, wat bijv. een appel meenemen weer lastiger maakt voor mij. Ik zou zo'n plastic appel moeten kopen
.
Ik heb véél meer moeite met groenten. Vroeger gewoon te weinig variatie in gehad, dus nu een moeilijke eter. Ik heb net bij de turk een zoete aardappel meegenomen, en zou eigenlijk weer in moeten voeren dat ik elke week iets nieuws probeer.
Die eerste keer cardio is eigenlijk om op te warmen dus dat hoeft niet 20 minuten.quote:Op donderdag 6 februari 2014 07:38 schreef kirsten. het volgende:
Wat is eigenlijk het beste om op sportscholen te doen? Ik ben er al veel afgeweest, en ook bij veel een intakeplan e.d. gedaan, waarbij voor afvallen meestal wordt aangeraden om eerst cardio, dan krachttraining en dan weer cardio te doen.
Ditmaal heb ik geen intakeplan erbij genomen (gedoe elke keer) en ben ik weer met datzelfde verder gegaan. Maar hier doen de meeste krachttraining? Ik vraag het omdat ik de cardio 1x wel leuk vind, maar 2x 20 minuten op een crosstrainer vind ik heel erg saai
ah ok! Nou ik zal het gelijk toepassen want we gaan vanavond weer sportenquote:Op donderdag 6 februari 2014 07:51 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Die eerste keer cardio is eigenlijk om op te warmen dus dat hoeft niet 20 minuten.
Verder klopt t wel dat t om vet te verbranden verstandig is om eerst kt te doen en daarna cardio.
Da's waar, maar ik heb al talloze keren boontjes en erwten geprobeerd, tot kotsend aan toe. Ik vrees dat daar weinig meer aan te trainen valt. Ben wel meer groentes gaan proberen nu, ook 'vergeten' groentes en dat soort dingen.quote:Op donderdag 6 februari 2014 07:52 schreef DancingPhoebe het volgende:
Tja als het makkelijk was, waren we allemaal wel mt 36.
Je moet ook af en toe niet piepen en over jezelf heen stappen hoor. Als je iets een paar keer serieus probeert, went het vanzelf. Je kunt je smaak trainen.
Als je dat bij een paar dingen hebt is het wel logisch, als je het bij nagenoeg alle groenten hebt, dan moet je echt wat aan je eigen mindset doen, want dan blijf je gewoon een beetje hangen in je LUSSIKNI fase.quote:Op donderdag 6 februari 2014 07:53 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Da's waar, maar ik heb al talloze keren boontjes en erwten geprobeerd, tot kotsend aan toe. Ik vrees dat daar weinig meer aan te trainen valt. Ben wel meer groentes gaan proberen nu, ook 'vergeten' groentes en dat soort dingen.
Daar ben ik het wel mee eens inderdaad. Ken mensen die bv. geen groene groentes aten, of helemaal geen groentes. Dan denk ik ook van tjsa... Wat wil je nou?quote:Op donderdag 6 februari 2014 07:55 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Als je dat bij een paar dingen hebt is het wel logisch, als je het bij nagenoeg alle groenten hebt, dan moet je echt wat aan je eigen mindset doen, want dan blijf je gewoon een beetje hangen in je LUSSIKNI fase.
Believe you me. I have been there. Ik at NIKS. Untill I got over myself.
Als je aan 10 mensen vraagt wat het beste is krijg je 10 verschillende antwoorden. In 2008 ben ik bijna 20 kilo afgevallen in 4 maanden met alleen Cardio training 4 tot 5x in de week en een beetje opletten wat ik eet en stoppen met snoepen. Elke keer tussen de 30 en 45 minuten fietsen met hartslag tussen de 70 en 80%. Ik deed dat wel een hartslagband om mijn borst, want die zijn betrouwbaarder dan de handgrepen op de apparatenquote:Op donderdag 6 februari 2014 07:38 schreef kirsten. het volgende:
Wat is eigenlijk het beste om op sportscholen te doen?
Dit. Daar heb ik ook wel moeite mee, net als venkel.quote:Op donderdag 6 februari 2014 07:55 schreef DancingPhoebe het volgende:
En bleekselderij is een slecht voorbeeld. Die smaak is echt heel uitgesproken.
Heb je zout gegeten? Heb je weinig bewogen? Jij was vrij klein en slank toch? Zou volgens mij best kunnen dat 1800-1900 dan vrij veel is maar lijkt me niet datje dan een halve kilo aankomt in 3 dagen.quote:Op donderdag 6 februari 2014 09:15 schreef PluisigNijntje het volgende:
Aargh, ik ben sinds maandag een halve kilo aangekomen en ik weet niet waaromHeb wel wat minder netjes gegeten deze week maar niet echt teveel ofzo.. Of ik kom aan van 1800-1900 kcal per dag.
Ik ben wel vrij slank maar niet klein, 1,79m.. Ik heb dinsdag niet kunnen sporten en gister misschien een klein beetje meer zout gegeten dan normaal, maar niets bijzonders. Ik vind het maar raar, nu heb ik het gevoel dat ik niet 1x sporten kan overslaan zonder aan te komen..quote:Op donderdag 6 februari 2014 10:08 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Heb je zout gegeten? Heb je weinig bewogen? Jij was vrij klein en slank toch? Zou volgens mij best kunnen dat 1800-1900 dan vrij veel is maar lijkt me niet datje dan een halve kilo aankomt in 3 dagen.
Het blijven schattingen. Ik gebruik altijd de berekening van Harris Benedict.quote:Op donderdag 6 februari 2014 10:19 schreef PluisigNijntje het volgende:
Deze site http://rubriek.nl/fitness/bmr.php zegt dat mijn Bmr 1471 is, en ik 2354 kcal moet eten om op gewicht te blijven met gemiddelde beweging.
Dat lijkt me echt gruwelijk veel. En dan kan ik dus ook niet aankomen van 1900 kcal.
Die zegt hetzelfde: Bmr 1500 met 2050 op licht actief en 2330 op gemiddeld actief.quote:Op donderdag 6 februari 2014 10:36 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het blijven schattingen. Ik gebruik altijd de berekening van Harris Benedict.
Het hangt er ook van af hoe je gemiddelde beweging definieert.
Ik was zondag ineens 0,3 zwaarder dan de zondag ervoor en ik weet gewoon écht niet hoe het komt. Deze week heel netjes gedaan + 2x sporten maar er wil gewoon niks afquote:Op donderdag 6 februari 2014 10:40 schreef PluisigNijntje het volgende:
[..]
Die zegt hetzelfde: Bmr 1500 met 2050 op licht actief en 2330 op gemiddeld actief.
Of mijn lichaam klopt gewoon niet, dat kan ookIk ga iig maar hopen dat die halve kilo spontane vocht en/of spieropbouw is
Ik zou me niet te erg op die weegschaal vastpinnen, misschien zegt hij morgen weer heel iets anders.quote:Op donderdag 6 februari 2014 11:48 schreef PluisigNijntje het volgende:
Zeester, ja op zich is het wel zo simpel natuurlijk. Tenzij je een grote gespierde man bent, of een hele kleine dikkerd, dan zal het wel net iets anders zitten. Maar het beste kun je natuurlijk gewoon uitzoeken wat voor jou persoonlijk werkt.
Ik kwam normaal gesproken met sporten nog wel eens uit op 1500-1600 netto, en deze week 1800-1900 met alleen op maandag sporten. Mijn lichaam zal de beweging dan toch wel missen ofzo..
Ik zit op dit moment echt ontzettend te SOGgen en kan alleen maar denken aan eten en sporten.. Waarom ben ik nog niet dun en gespierd![]()
. Omdat alleen erover nadenken natuurlijk geen zoden aan de dijk zet
Dit blok gaat qua vakken heel erg druk worden en ik hoop echt dat ik genoeg tijd over hou om te sporten.. Ik voel me ook gewoon beter als ik lekker stevig heb gesport.
Ik heb nog mooie rijpe bananen liggen, maar ik durf ze niet te eten omdat ik net 3 dagen amper naar de wc heb gekund, sinds gisteravond/ vandaag gaat het weer beter. Is het echt zo dat bananen 'stoppen'?
quote:Op donderdag 6 februari 2014 12:00 schreef IJsdraakje het volgende:
Nog een leuke voor de mensen die begonnen zijn met (intensiever) sporten: pak er een meetlint bij. De weegschaal staat hier momenteel stil, maar er is wel 4cm van mijn buik af in iets meer dan een maand.
Ja, het is echt zo. Ik het vorige week zelf nog ondervonden.quote:Op donderdag 6 februari 2014 11:48 schreef PluisigNijntje het volgende:
Ik heb nog mooie rijpe bananen liggen, maar ik durf ze niet te eten omdat ik net 3 dagen amper naar de wc heb gekund, sinds gisteravond/ vandaag gaat het weer beter. Is het echt zo dat bananen 'stoppen'?
quote:Op donderdag 6 februari 2014 12:23 schreef Patoshik het volgende:
[..]
Ja, het is echt zo. Ik het vorige week zelf nog ondervonden.En ik vind bananen zo lekker maar zit er gelijk verstopt van...
Dus ik zou ze persoonlijk niet nemen.
Wat vertrouw je niet aan lipton thee?quote:Op donderdag 6 februari 2014 12:36 schreef PluisigNijntje het volgende:
[..]![]()
Maar ze zijn zo lekker!
Lijstje voor vandaag heeft nog wat inspiratie nodig.. Ik zet er voor de grap even de kcal volgens myfitnesspal bij.
O: kwark, muesli, honing [276]
T: 3 koppen thee [ik vertrouw die lipton thee niet helemaal, maar ja: 0]
L: weet ik nog niet, geen banaan dus
T: appel [75]
D: basmatirijst met kip in zoetzure saus en prei/courgette/paprika/sperzieboontjes [533]
S: Bodypump enzo
T: 1 of 2 stevig brood pindakaas [300 of 150]
= 1184 + nog iets van 400 kcal voor de lunch = 1584. Maar daar heb ik het sporten nog niet vanaf getrokken, ik moet dus nog wat meer eten erbij bedenken..
Schijnen wel calorieën in te zitten, de muntthee zit suiker in oid?quote:Op donderdag 6 februari 2014 12:37 schreef Zeester het volgende:
[..]
Wat vertrouw je niet aan lipton thee?
Waarom zou je het sporten eraf trekken? Snap wel dat je iets meer eet op een dag waarop je sport. Maar alles er weer bij eten zou ik niet doen.quote:Op donderdag 6 februari 2014 12:36 schreef PluisigNijntje het volgende:
[..]![]()
Maar ze zijn zo lekker!
Lijstje voor vandaag heeft nog wat inspiratie nodig.. Ik zet er voor de grap even de kcal volgens myfitnesspal bij.
O: kwark, muesli, honing [276]
T: 3 koppen thee [ik vertrouw die lipton thee niet helemaal, maar ja: 0]
L: weet ik nog niet, geen banaan dus
T: appel [75]
D: basmatirijst met kip in zoetzure saus en prei/courgette/paprika/sperzieboontjes [533]
S: Bodypump enzo
T: 1 of 2 stevig brood pindakaas [300 of 150]
= 1184 + nog iets van 400 kcal voor de lunch = 1584. Maar daar heb ik het sporten nog niet vanaf getrokken, ik moet dus nog wat meer eten erbij bedenken..
Ik eet ook niet alles er weer bij. Maar dan laat ik het wel zo, mag van mij wel wat lager zijn vandaag omdat ik op het sporten na de hele dag op m'n reet zit.quote:Op donderdag 6 februari 2014 12:46 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Waarom zou je het sporten eraf trekken? Snap wel dat je iets meer eet op een dag waarop je sport. Maar alles er weer bij eten zou ik niet doen.
Verder zou ik sochtends ook nog wat tussendoor eten. Van thee is natuurlijk geen tussendoortje.
Een klein beetje maarquote:Op donderdag 6 februari 2014 13:26 schreef Keshet het volgende:
Maar als je de calorieen die je verbruikt met sporten optelt bij je minimale intake dan kun je toch niet/nauwelijks afvallen?![]()
PluisigNijntje, ik bedoel het goed al gaat het misschien niet zo overkomen: Ben jij niet een beetje te obsessief met eten/sporten bezig?
Wentelteefjes! Die heb ik al wel 20 jaar niet gegeten denk ik. Binnenkort maar weer eens maken; even kijken of ze net zo magisch lekker zijn als in mijn gedachten.
Succes met de sollicitatiebrieven Tink!
Deze had ik even nodigquote:Op donderdag 6 februari 2014 12:05 schreef PluisigNijntje het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dat vind ik ook zo awesome idd, dit meisje is 2 kg zwaarder op de tweede foto en veel dunner.
Maar ik denk niet dat dat bij mij nu het geval isMorgen gaat de trainer mijn vetpercentage meten!
Mijn moeder heeft hem laten repareren maar een jaar later ging hij weer stuk op hetzelfde. Dus toen werd er subiet een nieuwe gehaald. Kosten weet ik helaas niet van en ik kan het ook niet meer vragen, sorry!quote:Op donderdag 6 februari 2014 13:33 schreef J0ycie88 het volgende:
Tink, succes met je sollicitatiebrieven!!
Hier flink aan de opruim, maar wel op het gemak.
Heb een flinke to do lijst voor vandaag en morgen. En daar heb ik nog geen eens het daadwerkelijke stoffen en stofzuigen/dweilen op vermeld.
Verder mogen we het oventje lenen van mijn schoonouders staat nu wel gigantisch in de week op een bijzettafel/salontafel naast de keuken maar goed we kunnen even vooruit. Vandaag gebeld met de monteur, en de voorrijkosten alleen al zijn 64 euro, en de prijs per 10 minuten voor de arbeid als 14 euro. En dan komen de onderdelen er nog bij en administratiekosten a 7 euro. Dus nu zitten we in dubio, of laten maken, of een nieuwe inbouwcombi aanschaffen a 500 euro.
Iemand hier ervaring met een reparatie aan een combimagnetron? Want aan de telefoon konden ze me geen schatting geven van reparatiekosten..
Volgens mij wel. Misschien kan je ze mengen met pruimenquote:Op donderdag 6 februari 2014 11:48 schreef PluisigNijntje het volgende:
Zeester, ja op zich is het wel zo simpel natuurlijk. Tenzij je een grote gespierde man bent, of een hele kleine dikkerd, dan zal het wel net iets anders zitten. Maar het beste kun je natuurlijk gewoon uitzoeken wat voor jou persoonlijk werkt.
Ik kwam normaal gesproken met sporten nog wel eens uit op 1500-1600 netto, en deze week 1800-1900 met alleen op maandag sporten. Mijn lichaam zal de beweging dan toch wel missen ofzo..
Ik zit op dit moment echt ontzettend te SOGgen en kan alleen maar denken aan eten en sporten.. Waarom ben ik nog niet dun en gespierd![]()
. Omdat alleen erover nadenken natuurlijk geen zoden aan de dijk zet
Dit blok gaat qua vakken heel erg druk worden en ik hoop echt dat ik genoeg tijd over hou om te sporten.. Ik voel me ook gewoon beter als ik lekker stevig heb gesport.
Ik geloof wel dat ze meer punten bevatten als een gewone mueslireep in de winkel. Dut door de noten en dadels. Maar ik weet zeker dat ze veel meer vullen en gezonder zijn als de repen uit de supermarkt!quote:Op donderdag 6 februari 2014 14:09 schreef kirsten. het volgende:
Bluh, ik dacht gezond zelf mueslirepen te maken.
60 gram noten, 75 gr dadels, 130 gr havervlokken en 70 gr honing. Daar zou je dus 7 (maar ik dnek zelf 5) mueslirepen uithalen.
Ziet er lekker uit, smaakt ook prima en je weet exact wat je in je eten hebt zitten.
Ga ik narekenen, is dat spul dus iets van 5 punten per reep (als je er dus 7 stuks uit haalt, als je er 5 uit haalt dus iets van 7)! Nou je kan mij dus niet wijsmaken dat er meer punten in zo'n zelfgemaakte reep zitten dan in een mueslireep van de supermarkt met de chocolade erop en eraan (die dan iets van 3 punten per 30 gram zijn, of 2 punten per reep ofzo.) .
Ja, nou hij is dus al een keer eerder kapot geweest, wel op een ander punt. Dus daarom twijfel is ook. Verder hebben we het appartement te koop staan, en we kunnen natuurlijk niet het appartement verkopen met een kapotte oven.quote:Op donderdag 6 februari 2014 14:12 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Mijn moeder heeft hem laten repareren maar een jaar later ging hij weer stuk op hetzelfde. Dus toen werd er subiet een nieuwe gehaald. Kosten weet ik helaas niet van en ik kan het ook niet meer vragen, sorry!
Nouja en zeker dat ze gezonder zijn frustreert me een beetje aan WW. Ik snap wel hoe het zit met die punten, en ik snap ook wel dat je ergens het op moet baseren maar ergens is het natuurlijk onzin dat je in theorie dus 20 van die supermarktrepen mag eten, of maar 5 van je eigen. Die dan veel gezonder zijn.quote:Op donderdag 6 februari 2014 14:13 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ik geloof wel dat ze meer punten bevatten als een gewone mueslireep in de winkel. Dut door de noten en dadels. Maar ik weet zeker dat ze veel meer vullen en gezonder zijn als de repen uit de supermarkt!
Verder is mijn ervaring met WW, reken alles na, want soms bevat een product echt veel meer punten als ze weergeven. Dus altijd even de voedingswaarde door de calculator gooien!
Hmm naar... Je kan het zeker niet meer in de koopprijs verwerken?quote:Op donderdag 6 februari 2014 14:15 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ja, nou hij is dus al een keer eerder kapot geweest, wel op een ander punt. Dus daarom twijfel is ook. Verder hebben we het appartement te koop staan, en we kunnen natuurlijk niet het appartement verkopen met een kapotte oven.
Dus ik ben bang dat wij ook voor een nieuwe gaan, ook al doet dat financieel behoorlijk pijn.
Maar gezond kan ook high calorie zijn. Je kunt ook te zwaar zijn van het eten van noten, dadels, avocado en andere gezonde dingen. Net zo goed als je prima een gezond gewicht kunt hebben met dagelijks 2000 calorieen aan mc donald's voer. De WW punten zijn gewoon een soort vervanging van calorieen, en ja, van 1 zo'n reep die je zelf maakt word je dikker dan van 1 supermarktreep. Maar het is alsnog wel beter voor je lijf.quote:Op donderdag 6 februari 2014 14:32 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Nouja en zeker dat ze gezonder zijn frustreert me een beetje aan WW. Ik snap wel hoe het zit met die punten, en ik snap ook wel dat je ergens het op moet baseren maar ergens is het natuurlijk onzin dat je in theorie dus 20 van die supermarktrepen mag eten, of maar 5 van je eigen. Die dan veel gezonder zijn.
Dat zou kunnen maar het zou ook maar zo kunnen dat we hier nog 2 jaar zonder oven zitten en dat zie ik niet zitten, en de oven van mijn schoonouders neemt echt teveel ruimte in om zo te blijven zitten.quote:Op donderdag 6 februari 2014 14:33 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Hmm naar... Je kan het zeker niet meer in de koopprijs verwerken?
Ja dan is het inderdaad vervelend. Succes!quote:Op donderdag 6 februari 2014 14:56 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Dat zou kunnen maar het zou ook maar zo kunnen dat we hier nog 2 jaar zonder oven zitten en dat zie ik niet zitten, en de oven van mijn schoonouders neemt echt teveel ruimte in om zo te blijven zitten.
Ik gebruik Stevia. Laatst zag ik een bericht over dat daar 97% van uit maltodextrine (of iets in die richting, iig vulstof) zou bestaan. Ik heb die van mij even nagekeken maar daar zit alleen maar Stevia en Inuline in, waarvan dat laatste een plantaardige vezel is geloof ik. Misschien een optie? Ik heb die van mij bij de tuinen gehaald, 100 zakjes voor iets van 7 euro. Wel prijzig moet ik zeggen, maar er zal vast wel een keer een 50% korting zijn,quote:Op donderdag 6 februari 2014 15:11 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik ben er gisteren trouwens proefondervindelijk achtergekomen dat de zoetjes van candarel dus nog steeds voor 80% uit suiker bestaan. Maar dat schijnen ze ook zelf toe te geven.
Gelukkig doe ik niet aan zoetjes.
Ik was vandaag ook weer wat zwaarder dan gisteren, maar het zal wel door vocht komen. Vandaag dus veel thee gedronken en dan zie ik het morgen wel weer.
Vorige week is er een stuk ingegroeide teennagel verwijderd, en dat begint gelukkig nu zo goed te helen dan ik vanavond weer kan gaan sporten.
quote:Op donderdag 6 februari 2014 16:47 schreef Sarabi het volgende:
De laatste weken gaat het hier echt slecht![]()
Maar gelukkig kom ik ook niet aan dus snel maar weer de knop vinden.
Net wel eengedaan.
Had een XL buikdanssjaal besteld maar die is te groottoch altijd fijn.
Alleen jammer dat het altijd de keuze is tussen S of XL dus deze hou ik wel.
Ik heb sowieso ook nog een grote hoeveelheid rijst die ik alsnog kan kopen, maar probeer te bezuinigen op mijn eten. Heb vandaag ook gehakt in de bonus gekocht (een kilo voor 4 euro) en heel keurig in hoeveelheden voor 1 dag ingevrorenquote:Op donderdag 6 februari 2014 21:43 schreef Ruby88 het volgende:
Geen idee. Ik zou het uitproberen, en (als je niet in een gebied woont met winkels die open zijn op zondag) een alternatief achter de hand houden.
Heb je vandaag de rijst gekookt? Dan is het zondag nog wel goed, als je het eerst netjes zonder deksel laat afkoelen en dan afgesloten in de koelkast zet. Ik eet regelmatig op donderdag rijst die ik bijv. op maandag heb gemaakt.. Als het niet goed meer is ruikt je dat meteen, het gaat schimmelen en ruikt dan naar zwart zand.quote:Op donderdag 6 februari 2014 21:48 schreef Zeester het volgende:
[..]
Ik heb sowieso ook nog een grote hoeveelheid rijst die ik alsnog kan kopen, maar probeer te bezuinigen op mijn eten. Heb vandaag ook gehakt in de bonus gekocht (een kilo voor 4 euro) en heel keurig in hoeveelheden voor 1 dag ingevroren. Nu nog 's ochtends bedenken wat ik 's avonds wil eten en dus gehakt uit de koelkast halen
Ik haak hier even op in, nav mijn eigen vraag van een paar dagen terug. Ik heb minimaal 1500 nodig en zit nu dagelijks op 1700, terwijl ik met 2100 op gewicht zou moeten blijven met 2-3x sporten. Als ik zou sporten en 400 verbrand, moet ik die er toch bij eten? Anders zit ik op een totaal van 1300, wat dan veel te laag is toch?quote:Op donderdag 6 februari 2014 13:26 schreef Keshet het volgende:
Maar als je de calorieen die je verbruikt met sporten optelt bij je minimale intake dan kun je toch niet/nauwelijks afvallen?![]()
PluisigNijntje, ik bedoel het goed al gaat het misschien niet zo overkomen: Ben jij niet een beetje te obsessief met eten/sporten bezig?
...
quote:Op donderdag 6 februari 2014 23:47 schreef Vlinder88 het volgende:
[..]
Ik haak hier even op in, nav mijn eigen vraag van een paar dagen terug. Ik heb minimaal 1500 nodig en zit nu dagelijks op 1700, terwijl ik met 2100 op gewicht zou moeten blijven met 2-3x sporten. Als ik zou sporten en 400 verbrand, moet ik die er toch bij eten? Anders zit ik op een totaal van 1300, wat dan veel te laag is toch?
Het sporten is dan ook meer voor het trainen van spieren die op den duur extra verbranding stimuleren en shapen, en niet om gegeten kcal te verbranden. Of zie ik dat verkeerd?
Ik ben het dus precies met je eensquote:Op donderdag 6 februari 2014 13:33 schreef PluisigNijntje het volgende:
[..]
Als je onder je verbruik eet, dus bijv 1700 bij een verbruik van 2100, val je af. Als je 1700 eet, dan voor 300 kcal gaat sporten en er dan 300kcal weer bij eet, zit je nog steeds op die 1700 waarmee je af kunt vallen. Ja toch?-- Of anders gezegd, dan zit je op 2000 bij een verbruik van 2400-- Alleen dan draagt het sporten niet bij aan gewichtsverlies, maar natuurlijk wel aan spieropbouw en algehele gezondheid.
Het ligt er een beetje aan of je vasthoudt aan het principe dat langzaam afvallen beter is.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 00:12 schreef PluisigNijntje het volgende:
[..]
[..]
Ik ben het dus precies met je eensEn de keuze is dan natuurlijk aan jezelf hoeveel je erbij wilt eten en sporten.
Dat werkt ook prima neem ik aan, ja. Ik heb na het sporten altijd wel trek/ honger dus dan eet ik iets wat ik eigenlijk deels inbereken in mijn dagelijkse kcal en deels een beetje het sporten aanvult.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 06:47 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Het ligt er een beetje aan of je vasthoudt aan het principe dat langzaam afvallen beter is.
Ikzelf val dan liever iets sneller af. Ik eet op sportdagen wel iets meer (200 kcal) dan op niet sportdagen en zit dan zo rond de 1900-2000 kc. Lijkt niet dat dat te weinig is voor mn lichaam om te functioneren en al die calorieën die ik dan verbrand met sporten zijn mooi meegenomen.
Als jou activiteiten al zijn meegerekend in die berekening en je wilt afvallen dan moet je je verbrande kcals er niet weer bij gaan eten mijn inziens. Want je bmr is dan al berekend aan de hand van jou activiteiten niveau.quote:Op donderdag 6 februari 2014 23:47 schreef Vlinder88 het volgende:
[..]
Ik haak hier even op in, nav mijn eigen vraag van een paar dagen terug. Ik heb minimaal 1500 nodig en zit nu dagelijks op 1700, terwijl ik met 2100 op gewicht zou moeten blijven met 2-3x sporten. Als ik zou sporten en 400 verbrand, moet ik die er toch bij eten? Anders zit ik op een totaal van 1300, wat dan veel te laag is toch?
Het sporten is dan ook meer voor het trainen van spieren die op den duur extra verbranding stimuleren en shapen, en niet om gegeten kcal te verbranden. Of zie ik dat verkeerd?
Ik ben 1,63 en nu 74,7 kg. Mijn bmr zit met sporten op die 2100. Maar ik heb de hele tijd het idee dat onder die 1500 totaal uitkomen niet goed is. Wat dus wel gebeurt als ik 1700 eet en 500 verbrand. Daarom eet ik het er weer bij, zodat ik alsnog op 1700 uit kom.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 08:55 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Als jou activiteiten al zijn meegerekend in die berekening en je wilt afvallen dan moet je je verbrande kcals er niet weer bij gaan eten mijn inziens. Want je bmr is dan al berekend aan de hand van jou activiteiten niveau.
Ik weet niet wat je lengte en gewicht is dus over de cijfers die je geeft kan ik niet zeggen of het enigzins klopt!
Je komt toch niet onder die 1500 uit als je gewoon 1700 kcal eet?quote:Op vrijdag 7 februari 2014 09:09 schreef Vlinder88 het volgende:
[..]
Ik ben 1,63 en nu 74,7 kg. Mijn bmr zit met sporten op die 2100. Maar ik heb de hele tijd het idee dat onder die 1500 totaal uitkomen niet goed is. Wat dus wel gebeurt als ik 1700 eet en 500 verbrand. Daarom eet ik het er weer bij, zodat ik alsnog op 1700 uit kom.
Val je af? Dan zou ik het zo laten. Val je niet af en wil je nog wel afvallen.. dan zou ik gewoon eens op 1600-1700 kcals gaan zitten ongeacht sporten of niet.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 09:09 schreef Vlinder88 het volgende:
[..]
Ik ben 1,63 en nu 74,7 kg. Mijn bmr zit met sporten op die 2100. Maar ik heb de hele tijd het idee dat onder die 1500 totaal uitkomen niet goed is. Wat dus wel gebeurt als ik 1700 eet en 500 verbrand. Daarom eet ik het er weer bij, zodat ik alsnog op 1700 uit kom.
Verder sluit ik me hier bij aan. die berekening is niet voor niets al gebaseerd op je activiteitenniveau.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 09:12 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Je komt toch niet onder die 1500 uit als je gewoon 1700 kcal eet?
Je krijgt gewoon genoeg voedsel binnen om goed te functioneren en door het sporten verbrand je extra calorieën. Ik denk niet dat dat slecht is. Maar je moet het natuurlijk zelf weten
Ik weet niet of het budgettair verantwoord moet, maar de hema heeft regenpakken voor 12,- ofzo.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 09:18 schreef BananaPancake het volgende:
Ik moet echt wat gaan doen, maar geen zin.
Ik moet eigenlijk nog een analyse maken van wat teksten voor school
Bronnenonderzoek doen
Inpakken voor teamweekend
Regenpak kopen voor teamweekend
En moet om 2 uur al op de club zijn dus mag wel een beetje gaan opschieten. *BP schopt zichzelf uit bed*
En daar sluit ik me weer bij aanquote:Op vrijdag 7 februari 2014 09:14 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Verder sluit ik me hier bij aan. die berekening is niet voor niets al gebaseerd op je activiteitenniveau.
Heb gekeken maar wil graag een beetje een leuke regenjas en ze hadden alleen effen saaie kleuren. Helaas wist ik ook geen andere winkel dus pech gehad.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 09:28 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik weet niet of het budgettair verantwoord moet, maar de hema heeft regenpakken voor 12,- ofzo.
Interessant verhaal. Hoelang heeft ze er over gedaan? Ik vind het wel heel heftig, zoveel afvallen. Kan me voorstellen dat mensen zich dan zorgen maken. Maar goed, het kan ook prima zijn, ze was ooit sportief en atletisch en kan me voorstellen dat je die modus dan terug kunt vinden.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 12:35 schreef Keshet het volgende:
Ik heb in FatSecret mijn BMR maar even herberekend. Die stond nog ingesteld op een gewicht 15kg hoger dan mijn huidige gewicht.![]()
Ik kwam net deze nog tegen: http://www.dailymail.co.u(...)n-weighs-105lbs.html
Bizar!
Oja die heb ik ook voorbij zien komenquote:Op vrijdag 7 februari 2014 12:35 schreef Keshet het volgende:
Ik kwam net deze nog tegen: http://www.dailymail.co.u(...)n-weighs-105lbs.html
Bizar!
Als je er ooit nog een zoekt in een leuk kleurtje:quote:Op vrijdag 7 februari 2014 10:41 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Heb gekeken maar wil graag een beetje een leuke regenjas en ze hadden alleen effen saaie kleuren. Helaas wist ik ook geen andere winkel dus pech gehad.
Hoe wil iemand je dwingen? Met een pistool op je hoofd staan als je aan het eten bent?quote:Op vrijdag 7 februari 2014 13:26 schreef PluisigNijntje het volgende:
Ze scheen door iemand gedwongen te worden zoveel af te vallen, omdat er een geldprijs aan vast zit. Maar hoeveel je daarvan moet geloven weet ik ook niet. Ze heeft iig wel ondergewicht, en niet genoeg spiermassa om dat te rechtvaardigen, lijkt me.
Ik snap jou ook wel, maar omdat mijn app het sporten van het totaal afhaalt voelde het alsof het niet klopte. Die 1500 is ook in rust, dus daarom dacht ik dat ik dan te weinig binnen zou krijgen. Want 1700 eten - 500 sporten - 1500 verbruik in rust = -300 kcal. En omdat ik er al 400 afhaal (2100 - 1700), zit ik dan op -700 onder mijn verbruik met sport, dat leek me dan te weinig. Maar misschien bereken ik teveelquote:Op vrijdag 7 februari 2014 09:12 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Je komt toch niet onder die 1500 uit als je gewoon 1700 kcal eet?
Je krijgt gewoon genoeg voedsel binnen om goed te functioneren en door het sporten verbrand je extra calorieën. Ik denk niet dat dat slecht is. Maar je moet het natuurlijk zelf weten
Ik snap wel wat je doet met dat aftrekken hoor, maar ik vind die redenatie een beetje vreemd, want je verbrandt de hele dag door calorieën. Bovendien zeg je dat je verbruik inclusief sporten 2100 is. Nou dan heb je in feite dus maar een deficit van 400 als je 1700 eet. Dat is niet heel veel hoor.
Het is denk ik belangrijk om te weten wat het verschil is tussen BMR en TDEE. BMR is zonder activiteit, TDEE is alles wat je op een dag verbrandt. Zelf neem ik BMR x 1.2 als uitgangspunt (dat is als je bijna de hele dag zit). Op die manier eet ik alle kcal die ik verbrand met sporten gewoon terug.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 09:09 schreef Vlinder88 het volgende:
[..]
Mijn BMR zit volgens deze site op 1480 zonder beweging. En ik verbrand 2-3x per week ongeveer 500 kcal met sporten. Misschien moet ik ook niet zo moeilijk doenquote:Op vrijdag 7 februari 2014 15:15 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het is denk ik belangrijk om te weten wat het verschil is tussen BMR en TDEE. BMR is zonder activiteit, TDEE is alles wat je op een dag verbrandt. Zelf neem ik BMR x 1.2 als uitgangspunt (dat is als je bijna de hele dag zit). Op die manier eet ik alle kcal die ik verbrand met sporten gewoon terug.
Mijn bmr als ik de dag zittend doorbreng is 1900. Ik denk dat jij met sporten wel meer verbrandt dan 200 kcal toch? Luister ook naar je lichaam. ALs je sport en je eet in totaal 1700 kcal en je voelt je slapjes, dan is het dus niet genoeg.
als ik zo doorga wel. Maar zeg nooit nooit natuurlijkquote:Op zaterdag 8 februari 2014 18:15 schreef DancingPhoebe het volgende:
Welkom Ole! Betekent dat dat je dus afziet van die operatie?
Goed tochquote:Op zaterdag 8 februari 2014 19:24 schreef RoelerMF het volgende:
Ik heb vanmorgen mijn wekelijkse wegenonderhoud gehad. Er was "maar" 0.7 vanaf en viel eigenlijk tegen. Maar gisteren had ik duidelijk teveel gegeten met en pasta en nog kadetjes (broodjes). En wellicht dat de krachttraining nu ook vruchten gaat afwerpen, dus we gaan gewoon gestaag door en met elke week een kilo ben ik dik () tevreden.
Dank je.quote:
het moet wel leuk blijven. Zaterdag tel ik mijn wijn en eten niet hoor!quote:Op zaterdag 8 februari 2014 19:24 schreef RoelerMF het volgende:
Ik heb vanmorgen mijn wekelijkse wegenonderhoud gehad. Er was "maar" 0.7 vanaf en viel eigenlijk tegen. Maar gisteren had ik duidelijk teveel gegeten met en pasta en nog kadetjes (broodjes). En wellicht dat de krachttraining nu ook vruchten gaat afwerpen, dus we gaan gewoon gestaag door en met elke week een kilo ben ik dik () tevreden.
Prima eerste stapquote:Op zondag 9 februari 2014 01:54 schreef HiZ het volgende:
Ben de hele maand geen gram afgevallen, maar wel vandaag voor het eerst in god mag weten hoe lang weer eens naar een sportschool geweest. Klein beetje gewichten en een half uurtje crosstrainer.
quote:Op zaterdag 8 februari 2014 20:05 schreef Ole het volgende:
Ik vind 2 kilo per maand al heel netjes. Voelt ook als definitief weg. Bij het programma dat ik volg is gewicht niet het enige. Mag je ook eie geen kcal tellen. Maar vind het toch wel motiveren als je je gewicht omlaag ziet gaan
Ik ook niet, maar had ik gisteren misschien wel moeten doen.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 20:07 schreef Ole het volgende:
[..]
het moet wel leuk blijven. Zaterdag tel ik mijn wijn en eten niet hoor!
Ik weet wat erin heb gepropt, Pheebs, ik denk dat als ik ga wegen ik helemaal ontmoedigd raak *kent zichzelf*.quote:Op zondag 9 februari 2014 10:15 schreef DancingPhoebe het volgende:
Beter om wel te gaan wegen PB. Ignorance is bliss, maar niet als het op afvallen aankomt helaas
Wat zijn dat voor idioten dan?quote:Op zondag 9 februari 2014 10:18 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Komt ook een beetje door de grappenmakers om me heen die niet te beroerd zijn om me in te wrijven dat ik nog een hele lange weg te gaan heb ondanks dat ik al bijna 8 kg kwijt ben.
datquote:
komt eraan!quote:Op zondag 9 februari 2014 02:19 schreef clumsy_clown het volgende:
Hee HiZ, goed bezig man.
Ole, welkom! Ik vind het superstoer dat je de operatie uit durft te stellen (om hem misschien wel helemaal niet meer te laten doen). Je aanpakt vergt ballen, en die laat je zien. Zou je meer kunnen vertellen over dat programma wat je volgt, als je wil?
Ik heb hier net een heel weekmenu (voor de hele dag, dus inclusief ontbijt en tussendoortjes) samengesteld, in poging nummer 74349 om structuur in m'n leven aan te brengen.
quote:Op zaterdag 8 februari 2014 15:18 schreef Ole het volgende:
Ik kom me ook maar eens even melden hier![]()
Even in het kort:
Ben vanaf mijn 18e al jojo'end tot ongeveer 135 kg () aangekomen. 2,5 jaar geleden brak ik mijn enkel. Dit was echt een ramp. Kon niet met krukken lopen, herstel was zwaar.
Ik heb me 1,5 jaar geleden aangemeld voor een gastric bypass. Hiervoor ben ik destijds afgekeurd omdat mijn eetgewoonten niet goed waren. Inmiddels wel een beetje aan het trainen, elke keer weer proberen af te vallen.
In juni vorig jaar was ik het zat. Ik liep nog steeds bij fysio, en heb met hem afgesproken dat ik 1x per week samen met hem ging trainen. Dit was mede geinspireerd omdat ik hoorde van enkele mensen uit mijn omgeving dat hun dat echt goed beviel. (eentje van FOK! trouwens)
In dezelfde tijd belde het ziekenhuis of ik nog de operatie wilde. Mede op aanraden van fysio ben ik toen toch maar naar een diëtist gegaan. Ik was tot die tijd eigenwijs en dacht dat ik het zelf wel kon.
Daarbij bleek ik in juli ook nog eens diabetes te hebben. Nog meer reden om nu écht actie te ondernemen.
De diëtist vermoedde een eetstoornis, en op haar aanraden heb ik me door laten verwijzen naar een gespecialiseerd instituut die dit behandelt. (Novarum) Daar ben ik in november mee gestart. Ik ben daar een hele dag per week. Hier wordt vooral geleerd om regelmatig te eten ( 6x per dag) en te herkennen wat het verkeerde eten uitlokt.
Vanaf juni ben ik langzaam aan het afvallen. Bij de laatste officiele weging (maandag) woog ik 122.4.
Ik val ongeveer 2 kg per maand af. Ik heb nauwelijks honger, en het gaat best goed nu. Ik heb ook wel veel te danken aan mijn fysio, met wie ik nog steeds 1 keer per week train. Zelf train ik daarnaast nog 2 tot 3 keer. Mijn suikerwaarden zijn gelukkig ook aan het verbeteren. Ik hoop op termijn van de medicijnen af te komen. Mijn BMI is van 48+ nu ongeveer 44.
Dat was het even. Voel je vrij om me dingen te vragen!
quote:
Wat doe je eraan?quote:
Dat sowiesoquote:Op zondag 9 februari 2014 11:02 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
[..]
Wat doe je eraan?Ik ga gewoon volhouden en nog meer afvallen. Moest mezelf alleen weer ff een schop onder de kont geven.
Wat moeten we doen om gezond af te vallen? Geef eens wat tips vanuit je studie? Hoe zit het nu met koolhydraten eten, moet het weinig, veel of zoals de voedingsdriehoek het aangeeft? Geef eens een samenvatting wat volgens jouw studie een gezond dieet is en met wat er rekening wordt gehouden.quote:Op zondag 9 februari 2014 11:45 schreef Vleuver het volgende:
Ik volg een opleiding tot dietist en ben zelf meer dan 15 kg afgevallen. Vragen zijn altijd welkom! Ook dm
Het programma dat ik volg gaat er vanuit dat er een eetstoornis is. Ik noem het voor het gemak maar "boelimia zonder kotsen"quote:Op zondag 9 februari 2014 02:19 schreef clumsy_clown het volgende:
Hee HiZ, goed bezig man.
Ole, welkom! Ik vind het superstoer dat je de operatie uit durft te stellen (om hem misschien wel helemaal niet meer te laten doen). Je aanpakt vergt ballen, en die laat je zien. Zou je meer kunnen vertellen over dat programma wat je volgt, als je wil?
Ik heb hier net een heel weekmenu (voor de hele dag, dus inclusief ontbijt en tussendoortjes) samengesteld, in poging nummer 74349 om structuur in m'n leven aan te brengen.
Is er een boek wat je ons kan aanraden om te lezen? Een die je bijvoorbeeld tijdens je studie ook erg leerzaam hebt gevonden.quote:Op zondag 9 februari 2014 11:45 schreef Vleuver het volgende:
Ik volg een opleiding tot dietist en ben zelf meer dan 15 kg afgevallen. Vragen zijn altijd welkom! Ook dm
Eetbuienstoornis?quote:Op zondag 9 februari 2014 12:28 schreef Ole het volgende:
[..]
Het programma dat ik volg gaat er vanuit dat er een eetstoornis is. Ik noem het voor het gemak maar "boelimia zonder kotsen"
Jaquote:
Ja dat lijkt mij ook goed. Door regelmatig te eten ben je gedurende de dag meer verzadigd.quote:Op zondag 9 februari 2014 12:30 schreef Ole het volgende:
[..]
Ja
Maar zodra je 6 x per dag eet heb je nauwelijks meer eetbuien.
In het programma dat ik volg moeten we alles eten. Koolhydraten wel zo veel mogelijk in volkoren etc.
Ja zeker! " voeding bij gezondheid en ziekte" door Nelleke Stegeman.quote:Op zondag 9 februari 2014 12:28 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Is er een boek wat je ons kan aanraden om te lezen? Een die je bijvoorbeeld tijdens je studie ook erg leerzaam hebt gevonden.
quote:Op maandag 10 februari 2014 08:01 schreef PaarsBeestje het volgende:
Hier ging het gisteren prima. Toch maar op aanraden van Pheebs gewogen. Resultaat? Afgevallen!Van 7.2 naar precies 8.0 kilo.
![]()
Op naar de eerste 10!
quote:Op maandag 10 februari 2014 08:01 schreef PaarsBeestje het volgende:
Hier ging het gisteren prima. Toch maar op aanraden van Pheebs gewogen. Resultaat? Afgevallen!Van 7.2 naar precies 8.0 kilo.
![]()
Op naar de eerste 10!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
met WAT??quote:Op maandag 10 februari 2014 10:11 schreef douche-eendje het volgende:
Ow, vandaar mijn behoefte aan energie uhm chocolade2-3x in de week goed sporten zorgt er wel voor dat het gelukkig niet zo snel meer aanzet inderdaad
Enkel voelt vandaag gelukkig al wat beter; dus hopelijk kan ik eind deze week gewoon weer. Vannacht met voet omhoog geslapen, ibuprofen ingenomen omdat het toch best pijn deed en ingesmeerd met perskindol. Dat laatste was echt een geweldig idee
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |