Ja, nou hij is dus al een keer eerder kapot geweest, wel op een ander punt. Dus daarom twijfel is ook. Verder hebben we het appartement te koop staan, en we kunnen natuurlijk niet het appartement verkopen met een kapotte oven.quote:Op donderdag 6 februari 2014 14:12 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Mijn moeder heeft hem laten repareren maar een jaar later ging hij weer stuk op hetzelfde. Dus toen werd er subiet een nieuwe gehaald. Kosten weet ik helaas niet van en ik kan het ook niet meer vragen, sorry!
Nouja en zeker dat ze gezonder zijn frustreert me een beetje aan WW. Ik snap wel hoe het zit met die punten, en ik snap ook wel dat je ergens het op moet baseren maar ergens is het natuurlijk onzin dat je in theorie dus 20 van die supermarktrepen mag eten, of maar 5 van je eigen. Die dan veel gezonder zijn.quote:Op donderdag 6 februari 2014 14:13 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ik geloof wel dat ze meer punten bevatten als een gewone mueslireep in de winkel. Dut door de noten en dadels. Maar ik weet zeker dat ze veel meer vullen en gezonder zijn als de repen uit de supermarkt!
Verder is mijn ervaring met WW, reken alles na, want soms bevat een product echt veel meer punten als ze weergeven. Dus altijd even de voedingswaarde door de calculator gooien!
Hmm naar... Je kan het zeker niet meer in de koopprijs verwerken?quote:Op donderdag 6 februari 2014 14:15 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ja, nou hij is dus al een keer eerder kapot geweest, wel op een ander punt. Dus daarom twijfel is ook. Verder hebben we het appartement te koop staan, en we kunnen natuurlijk niet het appartement verkopen met een kapotte oven.
Dus ik ben bang dat wij ook voor een nieuwe gaan, ook al doet dat financieel behoorlijk pijn.
Maar gezond kan ook high calorie zijn. Je kunt ook te zwaar zijn van het eten van noten, dadels, avocado en andere gezonde dingen. Net zo goed als je prima een gezond gewicht kunt hebben met dagelijks 2000 calorieen aan mc donald's voer. De WW punten zijn gewoon een soort vervanging van calorieen, en ja, van 1 zo'n reep die je zelf maakt word je dikker dan van 1 supermarktreep. Maar het is alsnog wel beter voor je lijf.quote:Op donderdag 6 februari 2014 14:32 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Nouja en zeker dat ze gezonder zijn frustreert me een beetje aan WW. Ik snap wel hoe het zit met die punten, en ik snap ook wel dat je ergens het op moet baseren maar ergens is het natuurlijk onzin dat je in theorie dus 20 van die supermarktrepen mag eten, of maar 5 van je eigen. Die dan veel gezonder zijn.
Dat zou kunnen maar het zou ook maar zo kunnen dat we hier nog 2 jaar zonder oven zitten en dat zie ik niet zitten, en de oven van mijn schoonouders neemt echt teveel ruimte in om zo te blijven zitten.quote:Op donderdag 6 februari 2014 14:33 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Hmm naar... Je kan het zeker niet meer in de koopprijs verwerken?
Ja dan is het inderdaad vervelend. Succes!quote:Op donderdag 6 februari 2014 14:56 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Dat zou kunnen maar het zou ook maar zo kunnen dat we hier nog 2 jaar zonder oven zitten en dat zie ik niet zitten, en de oven van mijn schoonouders neemt echt teveel ruimte in om zo te blijven zitten.
Ik gebruik Stevia. Laatst zag ik een bericht over dat daar 97% van uit maltodextrine (of iets in die richting, iig vulstof) zou bestaan. Ik heb die van mij even nagekeken maar daar zit alleen maar Stevia en Inuline in, waarvan dat laatste een plantaardige vezel is geloof ik. Misschien een optie? Ik heb die van mij bij de tuinen gehaald, 100 zakjes voor iets van 7 euro. Wel prijzig moet ik zeggen, maar er zal vast wel een keer een 50% korting zijn,quote:Op donderdag 6 februari 2014 15:11 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik ben er gisteren trouwens proefondervindelijk achtergekomen dat de zoetjes van candarel dus nog steeds voor 80% uit suiker bestaan. Maar dat schijnen ze ook zelf toe te geven.
Gelukkig doe ik niet aan zoetjes.
Ik was vandaag ook weer wat zwaarder dan gisteren, maar het zal wel door vocht komen. Vandaag dus veel thee gedronken en dan zie ik het morgen wel weer.
Vorige week is er een stuk ingegroeide teennagel verwijderd, en dat begint gelukkig nu zo goed te helen dan ik vanavond weer kan gaan sporten.
quote:Op donderdag 6 februari 2014 16:47 schreef Sarabi het volgende:
De laatste weken gaat het hier echt slecht![]()
Maar gelukkig kom ik ook niet aan dus snel maar weer de knop vinden.
Net wel eengedaan.
Had een XL buikdanssjaal besteld maar die is te groottoch altijd fijn.
Alleen jammer dat het altijd de keuze is tussen S of XL dus deze hou ik wel.
Ik heb sowieso ook nog een grote hoeveelheid rijst die ik alsnog kan kopen, maar probeer te bezuinigen op mijn eten. Heb vandaag ook gehakt in de bonus gekocht (een kilo voor 4 euro) en heel keurig in hoeveelheden voor 1 dag ingevrorenquote:Op donderdag 6 februari 2014 21:43 schreef Ruby88 het volgende:
Geen idee. Ik zou het uitproberen, en (als je niet in een gebied woont met winkels die open zijn op zondag) een alternatief achter de hand houden.
Heb je vandaag de rijst gekookt? Dan is het zondag nog wel goed, als je het eerst netjes zonder deksel laat afkoelen en dan afgesloten in de koelkast zet. Ik eet regelmatig op donderdag rijst die ik bijv. op maandag heb gemaakt.. Als het niet goed meer is ruikt je dat meteen, het gaat schimmelen en ruikt dan naar zwart zand.quote:Op donderdag 6 februari 2014 21:48 schreef Zeester het volgende:
[..]
Ik heb sowieso ook nog een grote hoeveelheid rijst die ik alsnog kan kopen, maar probeer te bezuinigen op mijn eten. Heb vandaag ook gehakt in de bonus gekocht (een kilo voor 4 euro) en heel keurig in hoeveelheden voor 1 dag ingevroren. Nu nog 's ochtends bedenken wat ik 's avonds wil eten en dus gehakt uit de koelkast halen
Ik haak hier even op in, nav mijn eigen vraag van een paar dagen terug. Ik heb minimaal 1500 nodig en zit nu dagelijks op 1700, terwijl ik met 2100 op gewicht zou moeten blijven met 2-3x sporten. Als ik zou sporten en 400 verbrand, moet ik die er toch bij eten? Anders zit ik op een totaal van 1300, wat dan veel te laag is toch?quote:Op donderdag 6 februari 2014 13:26 schreef Keshet het volgende:
Maar als je de calorieen die je verbruikt met sporten optelt bij je minimale intake dan kun je toch niet/nauwelijks afvallen?![]()
PluisigNijntje, ik bedoel het goed al gaat het misschien niet zo overkomen: Ben jij niet een beetje te obsessief met eten/sporten bezig?
...
quote:Op donderdag 6 februari 2014 23:47 schreef Vlinder88 het volgende:
[..]
Ik haak hier even op in, nav mijn eigen vraag van een paar dagen terug. Ik heb minimaal 1500 nodig en zit nu dagelijks op 1700, terwijl ik met 2100 op gewicht zou moeten blijven met 2-3x sporten. Als ik zou sporten en 400 verbrand, moet ik die er toch bij eten? Anders zit ik op een totaal van 1300, wat dan veel te laag is toch?
Het sporten is dan ook meer voor het trainen van spieren die op den duur extra verbranding stimuleren en shapen, en niet om gegeten kcal te verbranden. Of zie ik dat verkeerd?
Ik ben het dus precies met je eensquote:Op donderdag 6 februari 2014 13:33 schreef PluisigNijntje het volgende:
[..]
Als je onder je verbruik eet, dus bijv 1700 bij een verbruik van 2100, val je af. Als je 1700 eet, dan voor 300 kcal gaat sporten en er dan 300kcal weer bij eet, zit je nog steeds op die 1700 waarmee je af kunt vallen. Ja toch?-- Of anders gezegd, dan zit je op 2000 bij een verbruik van 2400-- Alleen dan draagt het sporten niet bij aan gewichtsverlies, maar natuurlijk wel aan spieropbouw en algehele gezondheid.
Het ligt er een beetje aan of je vasthoudt aan het principe dat langzaam afvallen beter is.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 00:12 schreef PluisigNijntje het volgende:
[..]
[..]
Ik ben het dus precies met je eensEn de keuze is dan natuurlijk aan jezelf hoeveel je erbij wilt eten en sporten.
Dat werkt ook prima neem ik aan, ja. Ik heb na het sporten altijd wel trek/ honger dus dan eet ik iets wat ik eigenlijk deels inbereken in mijn dagelijkse kcal en deels een beetje het sporten aanvult.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 06:47 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Het ligt er een beetje aan of je vasthoudt aan het principe dat langzaam afvallen beter is.
Ikzelf val dan liever iets sneller af. Ik eet op sportdagen wel iets meer (200 kcal) dan op niet sportdagen en zit dan zo rond de 1900-2000 kc. Lijkt niet dat dat te weinig is voor mn lichaam om te functioneren en al die calorieën die ik dan verbrand met sporten zijn mooi meegenomen.
Als jou activiteiten al zijn meegerekend in die berekening en je wilt afvallen dan moet je je verbrande kcals er niet weer bij gaan eten mijn inziens. Want je bmr is dan al berekend aan de hand van jou activiteiten niveau.quote:Op donderdag 6 februari 2014 23:47 schreef Vlinder88 het volgende:
[..]
Ik haak hier even op in, nav mijn eigen vraag van een paar dagen terug. Ik heb minimaal 1500 nodig en zit nu dagelijks op 1700, terwijl ik met 2100 op gewicht zou moeten blijven met 2-3x sporten. Als ik zou sporten en 400 verbrand, moet ik die er toch bij eten? Anders zit ik op een totaal van 1300, wat dan veel te laag is toch?
Het sporten is dan ook meer voor het trainen van spieren die op den duur extra verbranding stimuleren en shapen, en niet om gegeten kcal te verbranden. Of zie ik dat verkeerd?
Ik ben 1,63 en nu 74,7 kg. Mijn bmr zit met sporten op die 2100. Maar ik heb de hele tijd het idee dat onder die 1500 totaal uitkomen niet goed is. Wat dus wel gebeurt als ik 1700 eet en 500 verbrand. Daarom eet ik het er weer bij, zodat ik alsnog op 1700 uit kom.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 08:55 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Als jou activiteiten al zijn meegerekend in die berekening en je wilt afvallen dan moet je je verbrande kcals er niet weer bij gaan eten mijn inziens. Want je bmr is dan al berekend aan de hand van jou activiteiten niveau.
Ik weet niet wat je lengte en gewicht is dus over de cijfers die je geeft kan ik niet zeggen of het enigzins klopt!
Je komt toch niet onder die 1500 uit als je gewoon 1700 kcal eet?quote:Op vrijdag 7 februari 2014 09:09 schreef Vlinder88 het volgende:
[..]
Ik ben 1,63 en nu 74,7 kg. Mijn bmr zit met sporten op die 2100. Maar ik heb de hele tijd het idee dat onder die 1500 totaal uitkomen niet goed is. Wat dus wel gebeurt als ik 1700 eet en 500 verbrand. Daarom eet ik het er weer bij, zodat ik alsnog op 1700 uit kom.
Val je af? Dan zou ik het zo laten. Val je niet af en wil je nog wel afvallen.. dan zou ik gewoon eens op 1600-1700 kcals gaan zitten ongeacht sporten of niet.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 09:09 schreef Vlinder88 het volgende:
[..]
Ik ben 1,63 en nu 74,7 kg. Mijn bmr zit met sporten op die 2100. Maar ik heb de hele tijd het idee dat onder die 1500 totaal uitkomen niet goed is. Wat dus wel gebeurt als ik 1700 eet en 500 verbrand. Daarom eet ik het er weer bij, zodat ik alsnog op 1700 uit kom.
Verder sluit ik me hier bij aan. die berekening is niet voor niets al gebaseerd op je activiteitenniveau.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 09:12 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Je komt toch niet onder die 1500 uit als je gewoon 1700 kcal eet?
Je krijgt gewoon genoeg voedsel binnen om goed te functioneren en door het sporten verbrand je extra calorieën. Ik denk niet dat dat slecht is. Maar je moet het natuurlijk zelf weten
Ik weet niet of het budgettair verantwoord moet, maar de hema heeft regenpakken voor 12,- ofzo.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 09:18 schreef BananaPancake het volgende:
Ik moet echt wat gaan doen, maar geen zin.
Ik moet eigenlijk nog een analyse maken van wat teksten voor school
Bronnenonderzoek doen
Inpakken voor teamweekend
Regenpak kopen voor teamweekend
En moet om 2 uur al op de club zijn dus mag wel een beetje gaan opschieten. *BP schopt zichzelf uit bed*
En daar sluit ik me weer bij aanquote:Op vrijdag 7 februari 2014 09:14 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Verder sluit ik me hier bij aan. die berekening is niet voor niets al gebaseerd op je activiteitenniveau.
Heb gekeken maar wil graag een beetje een leuke regenjas en ze hadden alleen effen saaie kleuren. Helaas wist ik ook geen andere winkel dus pech gehad.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 09:28 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik weet niet of het budgettair verantwoord moet, maar de hema heeft regenpakken voor 12,- ofzo.
Interessant verhaal. Hoelang heeft ze er over gedaan? Ik vind het wel heel heftig, zoveel afvallen. Kan me voorstellen dat mensen zich dan zorgen maken. Maar goed, het kan ook prima zijn, ze was ooit sportief en atletisch en kan me voorstellen dat je die modus dan terug kunt vinden.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 12:35 schreef Keshet het volgende:
Ik heb in FatSecret mijn BMR maar even herberekend. Die stond nog ingesteld op een gewicht 15kg hoger dan mijn huidige gewicht.![]()
Ik kwam net deze nog tegen: http://www.dailymail.co.u(...)n-weighs-105lbs.html
Bizar!
Oja die heb ik ook voorbij zien komenquote:Op vrijdag 7 februari 2014 12:35 schreef Keshet het volgende:
Ik kwam net deze nog tegen: http://www.dailymail.co.u(...)n-weighs-105lbs.html
Bizar!
Als je er ooit nog een zoekt in een leuk kleurtje:quote:Op vrijdag 7 februari 2014 10:41 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Heb gekeken maar wil graag een beetje een leuke regenjas en ze hadden alleen effen saaie kleuren. Helaas wist ik ook geen andere winkel dus pech gehad.
Hoe wil iemand je dwingen? Met een pistool op je hoofd staan als je aan het eten bent?quote:Op vrijdag 7 februari 2014 13:26 schreef PluisigNijntje het volgende:
Ze scheen door iemand gedwongen te worden zoveel af te vallen, omdat er een geldprijs aan vast zit. Maar hoeveel je daarvan moet geloven weet ik ook niet. Ze heeft iig wel ondergewicht, en niet genoeg spiermassa om dat te rechtvaardigen, lijkt me.
Ik snap jou ook wel, maar omdat mijn app het sporten van het totaal afhaalt voelde het alsof het niet klopte. Die 1500 is ook in rust, dus daarom dacht ik dat ik dan te weinig binnen zou krijgen. Want 1700 eten - 500 sporten - 1500 verbruik in rust = -300 kcal. En omdat ik er al 400 afhaal (2100 - 1700), zit ik dan op -700 onder mijn verbruik met sport, dat leek me dan te weinig. Maar misschien bereken ik teveelquote:Op vrijdag 7 februari 2014 09:12 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Je komt toch niet onder die 1500 uit als je gewoon 1700 kcal eet?
Je krijgt gewoon genoeg voedsel binnen om goed te functioneren en door het sporten verbrand je extra calorieën. Ik denk niet dat dat slecht is. Maar je moet het natuurlijk zelf weten
Ik snap wel wat je doet met dat aftrekken hoor, maar ik vind die redenatie een beetje vreemd, want je verbrandt de hele dag door calorieën. Bovendien zeg je dat je verbruik inclusief sporten 2100 is. Nou dan heb je in feite dus maar een deficit van 400 als je 1700 eet. Dat is niet heel veel hoor.
Het is denk ik belangrijk om te weten wat het verschil is tussen BMR en TDEE. BMR is zonder activiteit, TDEE is alles wat je op een dag verbrandt. Zelf neem ik BMR x 1.2 als uitgangspunt (dat is als je bijna de hele dag zit). Op die manier eet ik alle kcal die ik verbrand met sporten gewoon terug.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 09:09 schreef Vlinder88 het volgende:
[..]
Mijn BMR zit volgens deze site op 1480 zonder beweging. En ik verbrand 2-3x per week ongeveer 500 kcal met sporten. Misschien moet ik ook niet zo moeilijk doenquote:Op vrijdag 7 februari 2014 15:15 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het is denk ik belangrijk om te weten wat het verschil is tussen BMR en TDEE. BMR is zonder activiteit, TDEE is alles wat je op een dag verbrandt. Zelf neem ik BMR x 1.2 als uitgangspunt (dat is als je bijna de hele dag zit). Op die manier eet ik alle kcal die ik verbrand met sporten gewoon terug.
Mijn bmr als ik de dag zittend doorbreng is 1900. Ik denk dat jij met sporten wel meer verbrandt dan 200 kcal toch? Luister ook naar je lichaam. ALs je sport en je eet in totaal 1700 kcal en je voelt je slapjes, dan is het dus niet genoeg.
als ik zo doorga wel. Maar zeg nooit nooit natuurlijkquote:Op zaterdag 8 februari 2014 18:15 schreef DancingPhoebe het volgende:
Welkom Ole! Betekent dat dat je dus afziet van die operatie?
Goed tochquote:Op zaterdag 8 februari 2014 19:24 schreef RoelerMF het volgende:
Ik heb vanmorgen mijn wekelijkse wegenonderhoud gehad. Er was "maar" 0.7 vanaf en viel eigenlijk tegen. Maar gisteren had ik duidelijk teveel gegeten met en pasta en nog kadetjes (broodjes). En wellicht dat de krachttraining nu ook vruchten gaat afwerpen, dus we gaan gewoon gestaag door en met elke week een kilo ben ik dik () tevreden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |