abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136386317
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 23:17 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Ik gooi er altijd een theelepel voor 12 muffins. :D
Haha, dat is nogal een verschil :P Dat wordt een 2e poging dus :)
pi_136386401
quote:
14s.gif Op woensdag 5 februari 2014 22:25 schreef clumsy_clown het volgende:
Zomerfruit :9.

Maar bananen zijn m'n favo fruit denk ik. En die mogen dan wél weer knetterrijp zijn :9. En als ze echt donker zijn gaan ze de vriezer in voor bananenbrood. In de winter vind ik het ook lastiger hoor, maar fruit eten is één van de weinige goede eetgewoontes die m'n moeder me heeft aangeleerd. Die wordt echt ongelukkig als er geen fruit in huis is. Alleen houd ik dus absoluut niet van bruine plekken, als een verwend kind, wat bijv. een appel meenemen weer lastiger maakt voor mij. Ik zou zo'n plastic appel moeten kopen :').

Ik heb véél meer moeite met groenten. Vroeger gewoon te weinig variatie in gehad, dus nu een moeilijke eter. Ik heb net bij de turk een zoete aardappel meegenomen, en zou eigenlijk weer in moeten voeren dat ik elke week iets nieuws probeer.
Ik lust juist alle groenten, eet het liefste ook altijd een extra salade naast mijn gekookte groente (mmm rauwkost). Maar groentes zijn ook zo gevarieerd te bereiden. Zo had ik van de week mijn sperzieboontjes na het koken even kort gewokt in wat sambal. Is maar heel minibeetje extra qua calorieen, maar duizend meer qua smaak.
pi_136386517
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 23:15 schreef Vlinder88 het volgende:

[..]

Het recept zei een eetlepel op 125 melk/125 havermout (10 muffins), toch teveel dan?
Eetlepel is veel te veel ja. :o Ik heb nooit meer dan 1.5 tsp (teaspoon) gebruikt.
pi_136386587
Van de mensen die hier met een kettlebell trainen, hoe lang doen jullie dat? En hebben jullie goede oefeningen voor je buik? Ik heb wel wat gekeken op youtube en heb ook enkele work-outs gedaan, maar heb het idee dat de buik heel erg weinig wordt meegenomen.
  donderdag 6 februari 2014 @ 07:24:40 #155
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_136390810
Gisteren weer lekker los gegaan in de sportschool, heb naast de krachttraining nu ook de crosstrainer erbij gepakt ipv de lopende band. Ben dit jaar nog niet zo dood de sportschool uitgelopen, dus dat ga ik vrijdag weer doen :)

Heb het gevoel dat ik eindelijk in de goede flow zit om dit nog heel lang vol te kunnen houden :)
»» Democracy is so overrated »»
pi_136390875
quote:
14s.gif Op woensdag 5 februari 2014 21:57 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Ik geloof je. Fruit wat maar enigszins verdacht is gaat hier de prullenbak in. (jaaaaajaaaa heel slecht van me meelezende naturelovers, maar als er een koe op balkon zou passen zou ik hem Gijsbert noemen en m'n overblijfsels voeren).

Voordeel van een zeurende moeder aan m'n kop die eist dat ik ga schoonmaken: huis is kneiterschoon én we zijn naar de turkse supermarkt gegaan dus ik heb voor 25 euro een shitload aan groente en fruit in m'n (schone) koelkast.
Mag ik je een tip geven? Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat er kippetjes bestaan zo groot als frisdrankblikjes. Die kan je (wederom uit dezelfde bron) zelfs op je studentenkamer houden. Je balkon is groot genoeg dus! :+ Geen excuus! :P
pi_136390887
Wat is eigenlijk het beste om op sportscholen te doen? Ik ben er al veel afgeweest, en ook bij veel een intakeplan e.d. gedaan, waarbij voor afvallen meestal wordt aangeraden om eerst cardio, dan krachttraining en dan weer cardio te doen.

Ditmaal heb ik geen intakeplan erbij genomen (gedoe elke keer :P ) en ben ik weer met datzelfde verder gegaan. Maar hier doen de meeste krachttraining? Ik vraag het omdat ik de cardio 1x wel leuk vind, maar 2x 20 minuten op een crosstrainer vind ik heel erg saai :D
pi_136390908
quote:
14s.gif Op woensdag 5 februari 2014 22:25 schreef clumsy_clown het volgende:
Zomerfruit :9.

Maar bananen zijn m'n favo fruit denk ik. En die mogen dan wél weer knetterrijp zijn :9. En als ze echt donker zijn gaan ze de vriezer in voor bananenbrood. In de winter vind ik het ook lastiger hoor, maar fruit eten is één van de weinige goede eetgewoontes die m'n moeder me heeft aangeleerd. Die wordt echt ongelukkig als er geen fruit in huis is. Alleen houd ik dus absoluut niet van bruine plekken, als een verwend kind, wat bijv. een appel meenemen weer lastiger maakt voor mij. Ik zou zo'n plastic appel moeten kopen :').

Ik heb véél meer moeite met groenten. Vroeger gewoon te weinig variatie in gehad, dus nu een moeilijke eter. Ik heb net bij de turk een zoete aardappel meegenomen, en zou eigenlijk weer in moeten voeren dat ik elke week iets nieuws probeer.
Ik voel je wat betreft de groentes. Same here, en ik lust absoluut geen boontjes of erwten dus qua groentes kom ik eigenlijk altijd uit bij de standaard 5: Champignon, paprika, lenteui, broccoli, bloemkool. Laatst bijvoorbeeld bleekselderij voor door een recept-salade gehaald: Ben blij dat ik het voordat ik erin gooide even proefde. Bah! Vriend erbij gehaald en die vond het ook niet lekker. Dus weer een groente die van het lijstje afgeschrapt moet worden helaas.

Qua fruit vind ik eigenlijk alles wel lekker. Wat ik vaak doe met fruit met bruine plekken is er een smoothie van maken. Voor WW is de campina magere 0% vet yoghurt voor een pak geloof ik 9 punten, dus meestal doe ik 2 bananen, een pak yoghurt en soms een kiwi of net wat ik nog heb liggen door de blender. Haal er meestal 3 porties uit, dus voor 3 punten dan een vrij vullend tussendoortje.
pi_136390982
quote:
6s.gif Op donderdag 6 februari 2014 07:38 schreef kirsten. het volgende:
Wat is eigenlijk het beste om op sportscholen te doen? Ik ben er al veel afgeweest, en ook bij veel een intakeplan e.d. gedaan, waarbij voor afvallen meestal wordt aangeraden om eerst cardio, dan krachttraining en dan weer cardio te doen.

Ditmaal heb ik geen intakeplan erbij genomen (gedoe elke keer :P ) en ben ik weer met datzelfde verder gegaan. Maar hier doen de meeste krachttraining? Ik vraag het omdat ik de cardio 1x wel leuk vind, maar 2x 20 minuten op een crosstrainer vind ik heel erg saai :D
Die eerste keer cardio is eigenlijk om op te warmen dus dat hoeft niet 20 minuten.
Verder klopt t wel dat om vet te verbranden het verstandig is om eerst kt te doen en daarna cardio.
My salvation lies in your love..
pi_136390987
Tja als het makkelijk was, waren we allemaal wel mt 36.

Je moet ook af en toe niet piepen en over jezelf heen stappen hoor. Als je iets een paar keer serieus probeert, went het vanzelf. Je kunt je smaak trainen.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_136390988
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2014 07:51 schreef BananaPancake het volgende:

[..]

Die eerste keer cardio is eigenlijk om op te warmen dus dat hoeft niet 20 minuten.
Verder klopt t wel dat t om vet te verbranden verstandig is om eerst kt te doen en daarna cardio.
ah ok! Nou ik zal het gelijk toepassen want we gaan vanavond weer sporten :) Dank!
pi_136390997
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 07:52 schreef DancingPhoebe het volgende:
Tja als het makkelijk was, waren we allemaal wel mt 36.

Je moet ook af en toe niet piepen en over jezelf heen stappen hoor. Als je iets een paar keer serieus probeert, went het vanzelf. Je kunt je smaak trainen.
Da's waar, maar ik heb al talloze keren boontjes en erwten geprobeerd, tot kotsend aan toe. Ik vrees dat daar weinig meer aan te trainen valt. Ben wel meer groentes gaan proberen nu, ook 'vergeten' groentes en dat soort dingen.
pi_136391013
quote:
6s.gif Op donderdag 6 februari 2014 07:53 schreef kirsten. het volgende:

[..]

Da's waar, maar ik heb al talloze keren boontjes en erwten geprobeerd, tot kotsend aan toe. Ik vrees dat daar weinig meer aan te trainen valt. Ben wel meer groentes gaan proberen nu, ook 'vergeten' groentes en dat soort dingen.
Als je dat bij een paar dingen hebt is het wel logisch, als je het bij nagenoeg alle groenten hebt, dan moet je echt wat aan je eigen mindset doen, want dan blijf je gewoon een beetje hangen in je LUSSIKNI fase.

Believe you me. I have been there. Ik at NIKS. Untill I got over myself.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_136391016
En bleekselderij is een slecht voorbeeld. Die smaak is echt heel uitgesproken.
pi_136391026
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 07:55 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Als je dat bij een paar dingen hebt is het wel logisch, als je het bij nagenoeg alle groenten hebt, dan moet je echt wat aan je eigen mindset doen, want dan blijf je gewoon een beetje hangen in je LUSSIKNI fase.

Believe you me. I have been there. Ik at NIKS. Untill I got over myself.
Daar ben ik het wel mee eens inderdaad. Ken mensen die bv. geen groene groentes aten, of helemaal geen groentes. Dan denk ik ook van tjsa... Wat wil je nou?

Ach, ik klop mezelf nu op de borst omdat ik nieuwe recepten aan het proberen ben :P We hebben in de 3 jaar dat we samenwonen overleeft op mijn quiche, zijn risotto en brood ongeveer :P Veel variatie zat er in ieder geval niet in.
  donderdag 6 februari 2014 @ 08:18:21 #166
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_136391245
quote:
6s.gif Op donderdag 6 februari 2014 07:38 schreef kirsten. het volgende:
Wat is eigenlijk het beste om op sportscholen te doen?
Als je aan 10 mensen vraagt wat het beste is krijg je 10 verschillende antwoorden. In 2008 ben ik bijna 20 kilo afgevallen in 4 maanden met alleen Cardio training 4 tot 5x in de week en een beetje opletten wat ik eet en stoppen met snoepen. Elke keer tussen de 30 en 45 minuten fietsen met hartslag tussen de 70 en 80%. Ik deed dat wel een hartslagband om mijn borst, want die zijn betrouwbaarder dan de handgrepen op de apparaten :)

Nu doe ik ik het wat anders op advies mijn nieuwe sportschoolinstructrice (Ben verhuist, dus andere sportschool). Ik begin nu met een korte warming up op de fiets van 5 a 10 minuten. Daarna doe ik om beurten 3 oefeningen voor borst en rugspieren en daarna 3 oefeningen voor beenspieren. Allemaal steeds 2x20. Afsluitend nog 20 minuten doorlopen (hardlopen is niet verantwoord voor mijn knieën met mijn gewicht) met de helling op 8% a 10%, maar gisteren dus afgewisseld met de crosstrainer.

Nu ben ik ook meer met mijn voeding bezig. Maar dat komt ook omdat ik nu op mijzelf woon en ik het een uitdaging ben gaan vinden om zo min mogelijk met pakjes voedsel eten te maken die vol zitten met onbekende e-nummers. Verse groente van het land en in het seizoen en vlees van een goede slager, bloem/meel van de molen, etc etc. Onder de streep eet je gezonder en bespaar je ook nog geld en ik heb de mazzel dat alles hier op maximaal 10 minuten rijden zit en dat is dichterbij dan de supermarkt. En daar kopen we eigenlijk alleen nog brood, melk, kwark, yoghurt en aanvullende producten die je niet zo makkelijk thuis maakt of waar je uren voor in de keuken moet staan.
  donderdag 6 februari 2014 @ 08:27:14 #167
319308 Tink89
To live is to dance
pi_136391332
Goooooedemorgen!

M'n collega was best te doen gisteren, en nu is ze al weg en zometeen ben ik weg en morgen is ze extern... HOERA!

En nu ga ik nog snel een uurtje werken. Toedeloe!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_136392023
Aargh, ik ben sinds maandag een halve kilo aangekomen en ik weet niet waarom :( Heb wel wat minder netjes gegeten deze week maar niet echt teveel ofzo.. Of ik kom aan van 1800-1900 kcal per dag.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_136392213
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 07:55 schreef DancingPhoebe het volgende:
En bleekselderij is een slecht voorbeeld. Die smaak is echt heel uitgesproken.
Dit. Daar heb ik ook wel moeite mee, net als venkel.

Maar voor de rest eet ik alles en probeer ik te zorgen dat mijn vriend ook meer gaat lusten. Sommige groenten moet je ook een beetje lekker maken natuurlijk. Boontjes kan je bijvoorbeeld op zijn Surinaams klaarmaken, met wat kruiden, ui, sambal.

Ik vind het bij sommige groenten echt lastig te geloven dat mensen het helemaal niet lusten. Ik geloof gewoon dat je het dan niet goed klaarmaakt.

Ik zou ook geen rauwe witlof salade eten. Of pure gekookte witlof. Maar met ham/kaas uit de oven. Of gestoofd met een lepeltje honing is het heerlijk.
pi_136393147
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 09:15 schreef PluisigNijntje het volgende:
Aargh, ik ben sinds maandag een halve kilo aangekomen en ik weet niet waarom :( Heb wel wat minder netjes gegeten deze week maar niet echt teveel ofzo.. Of ik kom aan van 1800-1900 kcal per dag.
Heb je zout gegeten? Heb je weinig bewogen? Jij was vrij klein en slank toch? Zou volgens mij best kunnen dat 1800-1900 dan vrij veel is maar lijkt me niet datje dan een halve kilo aankomt in 3 dagen.
My salvation lies in your love..
pi_136393368
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2014 10:08 schreef BananaPancake het volgende:

[..]

Heb je zout gegeten? Heb je weinig bewogen? Jij was vrij klein en slank toch? Zou volgens mij best kunnen dat 1800-1900 dan vrij veel is maar lijkt me niet datje dan een halve kilo aankomt in 3 dagen.
Ik ben wel vrij slank maar niet klein, 1,79m.. Ik heb dinsdag niet kunnen sporten en gister misschien een klein beetje meer zout gegeten dan normaal, maar niets bijzonders. Ik vind het maar raar, nu heb ik het gevoel dat ik niet 1x sporten kan overslaan zonder aan te komen..

Heeft iemand een handig linkje voor je BMR en dagelijkse calorie intake te berekenen? Misschien moet ik het nog maar eens herzien.
pi_136393434
Deze site http://rubriek.nl/fitness/bmr.php zegt dat mijn Bmr 1471 is, en ik 2354 kcal moet eten om op gewicht te blijven met gemiddelde beweging.
Dat lijkt me echt gruwelijk veel. En dan kan ik dus ook niet aankomen van 1900 kcal.
pi_136393869
quote:
11s.gif Op donderdag 6 februari 2014 10:19 schreef PluisigNijntje het volgende:
Deze site http://rubriek.nl/fitness/bmr.php zegt dat mijn Bmr 1471 is, en ik 2354 kcal moet eten om op gewicht te blijven met gemiddelde beweging.
Dat lijkt me echt gruwelijk veel. En dan kan ik dus ook niet aankomen van 1900 kcal.
Het blijven schattingen. Ik gebruik altijd de berekening van Harris Benedict.

Het hangt er ook van af hoe je gemiddelde beweging definieert.
pi_136393988
quote:
7s.gif Op donderdag 6 februari 2014 10:36 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Het blijven schattingen. Ik gebruik altijd de berekening van Harris Benedict.

Het hangt er ook van af hoe je gemiddelde beweging definieert.
Die zegt hetzelfde: Bmr 1500 met 2050 op licht actief en 2330 op gemiddeld actief.
Of mijn lichaam klopt gewoon niet, dat kan ook :') Ik ga iig maar hopen dat die halve kilo spontane vocht en/of spieropbouw is :P
pi_136394051
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 10:40 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Die zegt hetzelfde: Bmr 1500 met 2050 op licht actief en 2330 op gemiddeld actief.
Of mijn lichaam klopt gewoon niet, dat kan ook :') Ik ga iig maar hopen dat die halve kilo spontane vocht en/of spieropbouw is :P
Ik was zondag ineens 0,3 zwaarder dan de zondag ervoor en ik weet gewoon écht niet hoe het komt. Deze week heel netjes gedaan + 2x sporten maar er wil gewoon niks af :')
Of course life's a bitch. If it was a slut, it would be easy.
pi_136394068
En ik weet dat het een schommeling van niks is en nog maar een korte tijd, dus ik maak me ook niet druk. Maar gek vind ik het wel :') :D
pi_136394327
Ik zal me er ook maar niet te druk over maken, maar ik zit nu weer 1,1kg boven mijn atl en dat is wel heel jammer :'( .
Vandaag moet ik de hele dag achter mijn bureautje zitten, boeken lezen en een essay voor een stom vak schrijven. Dus het is maar goed dat ik vanavond ga Bodypumpen, met voorafgaand buikspierkwartier en het liefst na de tijd nog 20 minuutjes lopen/fietsen/crosstrainen. En morgen weer Grit, ik vind het echt niet leuk :') Maar wel fijn dat het op maandag en vrijdag is, dan voel ik me niet zo schuldig over niet sporten in het weekend.
pi_136394797
Die BMR berekeningen zijn erg onbetrouwbaar voor mensen met een hoger vetpercentage! ze gaan uit van een vrij gemiddelde spiermassa/vetvrije massa en die klopt niet voor mensen met obesitas meestal. BMR berekeningen vallen eigenlijk altijd te hoog uit naar mate je dikker bent.

Just sayin'....
Kwak
  donderdag 6 februari 2014 @ 11:14:57 #179
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_136394966
Is er een manier op die uit te rekenen die wel rekening houdt met een hoger vetpercentage?
pi_136395118
Ik vraag me altijd af, die BMR berekeningen schelen van persoon tot persoon toch niet mega? Als je gewoon uitgaat van 1500 calorieen op een dag dat je niets doet, en een beetje extra als je gematigd actief bent (zeg 1700) en als je sport/heel actief bent op een dag nog weer 200 meer, dan zit je toch sowieso wel goed. Hoef je geen berekening voor te doen. En als je dan heel erg zwaar bent kun je sowieso misschien 200 calorieen hoger gaan zitten, want een zwaar lijf verbrand meer.

Of ben ik nou gek...
pi_136396104
Zeester, ja op zich is het wel zo simpel natuurlijk. Tenzij je een grote gespierde man bent, of een hele kleine dikkerd, dan zal het wel net iets anders zitten. Maar het beste kun je natuurlijk gewoon uitzoeken wat voor jou persoonlijk werkt.
Ik kwam normaal gesproken met sporten nog wel eens uit op 1500-1600 netto, en deze week 1800-1900 met alleen op maandag sporten. Mijn lichaam zal de beweging dan toch wel missen ofzo..

Ik zit op dit moment echt ontzettend te SOGgen en kan alleen maar denken aan eten en sporten.. Waarom ben ik nog niet dun en gespierd :'( :D . Omdat alleen erover nadenken natuurlijk geen zoden aan de dijk zet :') Dit blok gaat qua vakken heel erg druk worden en ik hoop echt dat ik genoeg tijd over hou om te sporten.. Ik voel me ook gewoon beter als ik lekker stevig heb gesport.

Ik heb nog mooie rijpe bananen liggen, maar ik durf ze niet te eten omdat ik net 3 dagen amper naar de wc heb gekund, sinds gisteravond/ vandaag gaat het weer beter. Is het echt zo dat bananen 'stoppen'?
pi_136396205
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 11:48 schreef PluisigNijntje het volgende:
Zeester, ja op zich is het wel zo simpel natuurlijk. Tenzij je een grote gespierde man bent, of een hele kleine dikkerd, dan zal het wel net iets anders zitten. Maar het beste kun je natuurlijk gewoon uitzoeken wat voor jou persoonlijk werkt.
Ik kwam normaal gesproken met sporten nog wel eens uit op 1500-1600 netto, en deze week 1800-1900 met alleen op maandag sporten. Mijn lichaam zal de beweging dan toch wel missen ofzo..

Ik zit op dit moment echt ontzettend te SOGgen en kan alleen maar denken aan eten en sporten.. Waarom ben ik nog niet dun en gespierd :'( :D . Omdat alleen erover nadenken natuurlijk geen zoden aan de dijk zet :') Dit blok gaat qua vakken heel erg druk worden en ik hoop echt dat ik genoeg tijd over hou om te sporten.. Ik voel me ook gewoon beter als ik lekker stevig heb gesport.

Ik heb nog mooie rijpe bananen liggen, maar ik durf ze niet te eten omdat ik net 3 dagen amper naar de wc heb gekund, sinds gisteravond/ vandaag gaat het weer beter. Is het echt zo dat bananen 'stoppen'?
Ik zou me niet te erg op die weegschaal vastpinnen, misschien zegt hij morgen weer heel iets anders.
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_136396513
Nog een leuke voor de mensen die begonnen zijn met (intensiever) sporten: pak er een meetlint bij. De weegschaal staat hier momenteel stil, maar er is wel 4cm van mijn buik af in iets meer dan een maand. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_136396645
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 12:00 schreef IJsdraakje het volgende:
Nog een leuke voor de mensen die begonnen zijn met (intensiever) sporten: pak er een meetlint bij. De weegschaal staat hier momenteel stil, maar er is wel 4cm van mijn buik af in iets meer dan een maand. :+

Dat vind ik ook zo awesome idd, dit meisje is 2 kg zwaarder op de tweede foto en veel dunner.
Maar ik denk niet dat dat bij mij nu het geval is :') Morgen gaat de trainer mijn vetpercentage meten!
pi_136396965
Het is ook geen dag-tot-dag verschil, maar wel lollig. :P
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_136397203
quote:
Ja, het is echt zo. Ik het vorige week zelf nog ondervonden. :'( En ik vind bananen zo lekker maar zit er gelijk verstopt van...

Dus ik zou ze persoonlijk niet nemen. :)
Graag verwijderen.
pi_136397593
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 12:23 schreef Patoshik het volgende:

[..]

Ja, het is echt zo. Ik het vorige week zelf nog ondervonden. :'( En ik vind bananen zo lekker maar zit er gelijk verstopt van...

Dus ik zou ze persoonlijk niet nemen. :)
:'( :'( Maar ze zijn zo lekker!

Lijstje voor vandaag heeft nog wat inspiratie nodig.. Ik zet er voor de grap even de kcal volgens myfitnesspal bij.
O: kwark, muesli, honing [276]
T: 3 koppen thee [ik vertrouw die lipton thee niet helemaal, maar ja: 0]
L: weet ik nog niet, geen banaan dus :')
T: appel [75]
D: basmatirijst met kip in zoetzure saus en prei/courgette/paprika/sperzieboontjes [533]
S: Bodypump enzo
T: 1 of 2 stevig brood pindakaas [300 of 150]

= 1184 + nog iets van 400 kcal voor de lunch = 1584. Maar daar heb ik het sporten nog niet vanaf getrokken, ik moet dus nog wat meer eten erbij bedenken..
pi_136397653
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 12:36 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Lijstje voor vandaag heeft nog wat inspiratie nodig.. Ik zet er voor de grap even de kcal volgens myfitnesspal bij.
D: basmatirijst met kip in zoetzure saus en prei/courgette/paprika/sperzieboontjes [533]

= 1184 + nog iets van 400 kcal voor de lunch = 1584. Maar daar heb ik het sporten nog niet vanaf getrokken, ik moet dus nog wat meer eten erbij bedenken..
Wat vertrouw je niet aan lipton thee?
pi_136397696
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 12:37 schreef Zeester het volgende:

[..]

Wat vertrouw je niet aan lipton thee?
Schijnen wel calorieën in te zitten, de muntthee zit suiker in oid? :? Ik weet het niet zeker en ik maak me er ook niet druk om want het kan nooit veel zijn. Maar die thee is dus geen 0 kcal.
pi_136397857
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 12:36 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Waarom zou je het sporten eraf trekken? Snap wel dat je iets meer eet op een dag waarop je sport. Maar alles er weer bij eten zou ik niet doen.

Verder zou ik sochtends ook nog wat tussendoor eten. Van thee is natuurlijk geen tussendoortje.
pi_136397913
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 12:46 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Waarom zou je het sporten eraf trekken? Snap wel dat je iets meer eet op een dag waarop je sport. Maar alles er weer bij eten zou ik niet doen.

Verder zou ik sochtends ook nog wat tussendoor eten. Van thee is natuurlijk geen tussendoortje.
Ik eet ook niet alles er weer bij. Maar dan laat ik het wel zo, mag van mij wel wat lager zijn vandaag omdat ik op het sporten na de hele dag op m'n reet zit.
Om die reden had ik vanmorgen ook geen behoefte aan een tussendoortje.
  donderdag 6 februari 2014 @ 13:17:31 #192
319308 Tink89
To live is to dance
pi_136398927
Ik maakte net wentelteefjes en werd er heel gelukkig van :)

Nu maar eens even flink aan de bak met sollicitatiebrieven. Iemand nog behoefte aan een sociaal psycholoog met werkervaring op het welzijnsdomein?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 6 februari 2014 @ 13:26:04 #193
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_136399209
Maar als je de calorieen die je verbruikt met sporten optelt bij je minimale intake dan kun je toch niet/nauwelijks afvallen? :?

PluisigNijntje, ik bedoel het goed al gaat het misschien niet zo overkomen: Ben jij niet een beetje te obsessief met eten/sporten bezig? :@

Wentelteefjes! Die heb ik al wel 20 jaar niet gegeten denk ik. Binnenkort maar weer eens maken; even kijken of ze net zo magisch lekker zijn als in mijn gedachten. :D
Succes met de sollicitatiebrieven Tink!
A grand adventure has begun.
pi_136399472
Tink, succes met je sollicitatiebrieven!!

Hier flink aan de opruim, maar wel op het gemak.

Heb een flinke to do lijst voor vandaag en morgen. En daar heb ik nog geen eens het daadwerkelijke stoffen en stofzuigen/dweilen op vermeld.

Verder mogen we het oventje lenen van mijn schoonouders staat nu wel gigantisch in de week op een bijzettafel/salontafel naast de keuken maar goed we kunnen even vooruit. Vandaag gebeld met de monteur, en de voorrijkosten alleen al zijn 64 euro, en de prijs per 10 minuten voor de arbeid als 14 euro. En dan komen de onderdelen er nog bij en administratiekosten a 7 euro. Dus nu zitten we in dubio, of laten maken, of een nieuwe inbouwcombi aanschaffen a 500 euro.

Iemand hier ervaring met een reparatie aan een combimagnetron? Want aan de telefoon konden ze me geen schatting geven van reparatiekosten..
pi_136399484
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 13:26 schreef Keshet het volgende:
Maar als je de calorieen die je verbruikt met sporten optelt bij je minimale intake dan kun je toch niet/nauwelijks afvallen? :?

PluisigNijntje, ik bedoel het goed al gaat het misschien niet zo overkomen: Ben jij niet een beetje te obsessief met eten/sporten bezig? :@

Wentelteefjes! Die heb ik al wel 20 jaar niet gegeten denk ik. Binnenkort maar weer eens maken; even kijken of ze net zo magisch lekker zijn als in mijn gedachten. :D
Succes met de sollicitatiebrieven Tink!
Een klein beetje maar ;) Dat lijkt gewoon zo omdat ik nu belangrijke dingen zou moeten doen maar daar geen zin in heb en meer zin heb in sporten. :P En dan ga ik er heel diep op in, terwijl het irl wel meevalt. Weet niet wat jij precies obsessief vindt aan mijn posts?

Als je onder je verbruik eet, dus bijv 1700 bij een verbruik van 2100, val je af. Als je 1700 eet, dan voor 300 kcal gaat sporten en er dan 300kcal weer bij eet, zit je nog steeds op die 1700 waarmee je af kunt vallen. Ja toch? ;) -- Of anders gezegd, dan zit je op 2000 bij een verbruik van 2400-- Alleen dan draagt het sporten niet bij aan gewichtsverlies, maar natuurlijk wel aan spieropbouw en algehele gezondheid.

[ Bericht 6% gewijzigd door PluisigNijntje op 06-02-2014 13:43:10 ]
pi_136399920
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 12:05 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Dat vind ik ook zo awesome idd, dit meisje is 2 kg zwaarder op de tweede foto en veel dunner.
Maar ik denk niet dat dat bij mij nu het geval is :') Morgen gaat de trainer mijn vetpercentage meten!
Deze had ik even nodig _O_
pi_136400741
Bluh, ik dacht gezond zelf mueslirepen te maken.

60 gram noten, 75 gr dadels, 130 gr havervlokken en 70 gr honing. Daar zou je dus 7 (maar ik dnek zelf 5) mueslirepen uithalen.

Ziet er lekker uit, smaakt ook prima en je weet exact wat je in je eten hebt zitten.

Ga ik narekenen, is dat spul dus iets van 5 punten per reep (als je er dus 7 stuks uit haalt, als je er 5 uit haalt dus iets van 7)! Nou je kan mij dus niet wijsmaken dat er meer punten in zo'n zelfgemaakte reep zitten dan in een mueslireep van de supermarkt met de chocolade erop en eraan (die dan iets van 3 punten per 30 gram zijn, of 2 punten per reep ofzo.) .
pi_136400856
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 13:33 schreef J0ycie88 het volgende:
Tink, succes met je sollicitatiebrieven!!

Hier flink aan de opruim, maar wel op het gemak.

Heb een flinke to do lijst voor vandaag en morgen. En daar heb ik nog geen eens het daadwerkelijke stoffen en stofzuigen/dweilen op vermeld.

Verder mogen we het oventje lenen van mijn schoonouders staat nu wel gigantisch in de week op een bijzettafel/salontafel naast de keuken maar goed we kunnen even vooruit. Vandaag gebeld met de monteur, en de voorrijkosten alleen al zijn 64 euro, en de prijs per 10 minuten voor de arbeid als 14 euro. En dan komen de onderdelen er nog bij en administratiekosten a 7 euro. Dus nu zitten we in dubio, of laten maken, of een nieuwe inbouwcombi aanschaffen a 500 euro.

Iemand hier ervaring met een reparatie aan een combimagnetron? Want aan de telefoon konden ze me geen schatting geven van reparatiekosten..
Mijn moeder heeft hem laten repareren maar een jaar later ging hij weer stuk op hetzelfde. Dus toen werd er subiet een nieuwe gehaald. Kosten weet ik helaas niet van en ik kan het ook niet meer vragen, sorry!
pi_136400902
quote:

Volgens mij wel. Misschien kan je ze mengen met pruimen :+
pi_136400903
quote:
6s.gif Op donderdag 6 februari 2014 14:09 schreef kirsten. het volgende:
Bluh, ik dacht gezond zelf mueslirepen te maken.

60 gram noten, 75 gr dadels, 130 gr havervlokken en 70 gr honing. Daar zou je dus 7 (maar ik dnek zelf 5) mueslirepen uithalen.

Ziet er lekker uit, smaakt ook prima en je weet exact wat je in je eten hebt zitten.

Ga ik narekenen, is dat spul dus iets van 5 punten per reep (als je er dus 7 stuks uit haalt, als je er 5 uit haalt dus iets van 7)! Nou je kan mij dus niet wijsmaken dat er meer punten in zo'n zelfgemaakte reep zitten dan in een mueslireep van de supermarkt met de chocolade erop en eraan (die dan iets van 3 punten per 30 gram zijn, of 2 punten per reep ofzo.) .
Ik geloof wel dat ze meer punten bevatten als een gewone mueslireep in de winkel. Dut door de noten en dadels. Maar ik weet zeker dat ze veel meer vullen en gezonder zijn als de repen uit de supermarkt!
Verder is mijn ervaring met WW, reken alles na, want soms bevat een product echt veel meer punten als ze weergeven. Dus altijd even de voedingswaarde door de calculator gooien!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')