abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136386317
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 23:17 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Ik gooi er altijd een theelepel voor 12 muffins. :D
Haha, dat is nogal een verschil :P Dat wordt een 2e poging dus :)
pi_136386401
quote:
14s.gif Op woensdag 5 februari 2014 22:25 schreef clumsy_clown het volgende:
Zomerfruit :9.

Maar bananen zijn m'n favo fruit denk ik. En die mogen dan wél weer knetterrijp zijn :9. En als ze echt donker zijn gaan ze de vriezer in voor bananenbrood. In de winter vind ik het ook lastiger hoor, maar fruit eten is één van de weinige goede eetgewoontes die m'n moeder me heeft aangeleerd. Die wordt echt ongelukkig als er geen fruit in huis is. Alleen houd ik dus absoluut niet van bruine plekken, als een verwend kind, wat bijv. een appel meenemen weer lastiger maakt voor mij. Ik zou zo'n plastic appel moeten kopen :').

Ik heb véél meer moeite met groenten. Vroeger gewoon te weinig variatie in gehad, dus nu een moeilijke eter. Ik heb net bij de turk een zoete aardappel meegenomen, en zou eigenlijk weer in moeten voeren dat ik elke week iets nieuws probeer.
Ik lust juist alle groenten, eet het liefste ook altijd een extra salade naast mijn gekookte groente (mmm rauwkost). Maar groentes zijn ook zo gevarieerd te bereiden. Zo had ik van de week mijn sperzieboontjes na het koken even kort gewokt in wat sambal. Is maar heel minibeetje extra qua calorieen, maar duizend meer qua smaak.
pi_136386517
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 23:15 schreef Vlinder88 het volgende:

[..]

Het recept zei een eetlepel op 125 melk/125 havermout (10 muffins), toch teveel dan?
Eetlepel is veel te veel ja. :o Ik heb nooit meer dan 1.5 tsp (teaspoon) gebruikt.
pi_136386587
Van de mensen die hier met een kettlebell trainen, hoe lang doen jullie dat? En hebben jullie goede oefeningen voor je buik? Ik heb wel wat gekeken op youtube en heb ook enkele work-outs gedaan, maar heb het idee dat de buik heel erg weinig wordt meegenomen.
  donderdag 6 februari 2014 @ 07:24:40 #155
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_136390810
Gisteren weer lekker los gegaan in de sportschool, heb naast de krachttraining nu ook de crosstrainer erbij gepakt ipv de lopende band. Ben dit jaar nog niet zo dood de sportschool uitgelopen, dus dat ga ik vrijdag weer doen :)

Heb het gevoel dat ik eindelijk in de goede flow zit om dit nog heel lang vol te kunnen houden :)
»» Democracy is so overrated »»
pi_136390875
quote:
14s.gif Op woensdag 5 februari 2014 21:57 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Ik geloof je. Fruit wat maar enigszins verdacht is gaat hier de prullenbak in. (jaaaaajaaaa heel slecht van me meelezende naturelovers, maar als er een koe op balkon zou passen zou ik hem Gijsbert noemen en m'n overblijfsels voeren).

Voordeel van een zeurende moeder aan m'n kop die eist dat ik ga schoonmaken: huis is kneiterschoon én we zijn naar de turkse supermarkt gegaan dus ik heb voor 25 euro een shitload aan groente en fruit in m'n (schone) koelkast.
Mag ik je een tip geven? Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat er kippetjes bestaan zo groot als frisdrankblikjes. Die kan je (wederom uit dezelfde bron) zelfs op je studentenkamer houden. Je balkon is groot genoeg dus! :+ Geen excuus! :P
pi_136390887
Wat is eigenlijk het beste om op sportscholen te doen? Ik ben er al veel afgeweest, en ook bij veel een intakeplan e.d. gedaan, waarbij voor afvallen meestal wordt aangeraden om eerst cardio, dan krachttraining en dan weer cardio te doen.

Ditmaal heb ik geen intakeplan erbij genomen (gedoe elke keer :P ) en ben ik weer met datzelfde verder gegaan. Maar hier doen de meeste krachttraining? Ik vraag het omdat ik de cardio 1x wel leuk vind, maar 2x 20 minuten op een crosstrainer vind ik heel erg saai :D
pi_136390908
quote:
14s.gif Op woensdag 5 februari 2014 22:25 schreef clumsy_clown het volgende:
Zomerfruit :9.

Maar bananen zijn m'n favo fruit denk ik. En die mogen dan wél weer knetterrijp zijn :9. En als ze echt donker zijn gaan ze de vriezer in voor bananenbrood. In de winter vind ik het ook lastiger hoor, maar fruit eten is één van de weinige goede eetgewoontes die m'n moeder me heeft aangeleerd. Die wordt echt ongelukkig als er geen fruit in huis is. Alleen houd ik dus absoluut niet van bruine plekken, als een verwend kind, wat bijv. een appel meenemen weer lastiger maakt voor mij. Ik zou zo'n plastic appel moeten kopen :').

Ik heb véél meer moeite met groenten. Vroeger gewoon te weinig variatie in gehad, dus nu een moeilijke eter. Ik heb net bij de turk een zoete aardappel meegenomen, en zou eigenlijk weer in moeten voeren dat ik elke week iets nieuws probeer.
Ik voel je wat betreft de groentes. Same here, en ik lust absoluut geen boontjes of erwten dus qua groentes kom ik eigenlijk altijd uit bij de standaard 5: Champignon, paprika, lenteui, broccoli, bloemkool. Laatst bijvoorbeeld bleekselderij voor door een recept-salade gehaald: Ben blij dat ik het voordat ik erin gooide even proefde. Bah! Vriend erbij gehaald en die vond het ook niet lekker. Dus weer een groente die van het lijstje afgeschrapt moet worden helaas.

Qua fruit vind ik eigenlijk alles wel lekker. Wat ik vaak doe met fruit met bruine plekken is er een smoothie van maken. Voor WW is de campina magere 0% vet yoghurt voor een pak geloof ik 9 punten, dus meestal doe ik 2 bananen, een pak yoghurt en soms een kiwi of net wat ik nog heb liggen door de blender. Haal er meestal 3 porties uit, dus voor 3 punten dan een vrij vullend tussendoortje.
pi_136390982
quote:
6s.gif Op donderdag 6 februari 2014 07:38 schreef kirsten. het volgende:
Wat is eigenlijk het beste om op sportscholen te doen? Ik ben er al veel afgeweest, en ook bij veel een intakeplan e.d. gedaan, waarbij voor afvallen meestal wordt aangeraden om eerst cardio, dan krachttraining en dan weer cardio te doen.

Ditmaal heb ik geen intakeplan erbij genomen (gedoe elke keer :P ) en ben ik weer met datzelfde verder gegaan. Maar hier doen de meeste krachttraining? Ik vraag het omdat ik de cardio 1x wel leuk vind, maar 2x 20 minuten op een crosstrainer vind ik heel erg saai :D
Die eerste keer cardio is eigenlijk om op te warmen dus dat hoeft niet 20 minuten.
Verder klopt t wel dat om vet te verbranden het verstandig is om eerst kt te doen en daarna cardio.
My salvation lies in your love..
pi_136390987
Tja als het makkelijk was, waren we allemaal wel mt 36.

Je moet ook af en toe niet piepen en over jezelf heen stappen hoor. Als je iets een paar keer serieus probeert, went het vanzelf. Je kunt je smaak trainen.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_136390988
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2014 07:51 schreef BananaPancake het volgende:

[..]

Die eerste keer cardio is eigenlijk om op te warmen dus dat hoeft niet 20 minuten.
Verder klopt t wel dat t om vet te verbranden verstandig is om eerst kt te doen en daarna cardio.
ah ok! Nou ik zal het gelijk toepassen want we gaan vanavond weer sporten :) Dank!
pi_136390997
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 07:52 schreef DancingPhoebe het volgende:
Tja als het makkelijk was, waren we allemaal wel mt 36.

Je moet ook af en toe niet piepen en over jezelf heen stappen hoor. Als je iets een paar keer serieus probeert, went het vanzelf. Je kunt je smaak trainen.
Da's waar, maar ik heb al talloze keren boontjes en erwten geprobeerd, tot kotsend aan toe. Ik vrees dat daar weinig meer aan te trainen valt. Ben wel meer groentes gaan proberen nu, ook 'vergeten' groentes en dat soort dingen.
pi_136391013
quote:
6s.gif Op donderdag 6 februari 2014 07:53 schreef kirsten. het volgende:

[..]

Da's waar, maar ik heb al talloze keren boontjes en erwten geprobeerd, tot kotsend aan toe. Ik vrees dat daar weinig meer aan te trainen valt. Ben wel meer groentes gaan proberen nu, ook 'vergeten' groentes en dat soort dingen.
Als je dat bij een paar dingen hebt is het wel logisch, als je het bij nagenoeg alle groenten hebt, dan moet je echt wat aan je eigen mindset doen, want dan blijf je gewoon een beetje hangen in je LUSSIKNI fase.

Believe you me. I have been there. Ik at NIKS. Untill I got over myself.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_136391016
En bleekselderij is een slecht voorbeeld. Die smaak is echt heel uitgesproken.
pi_136391026
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 07:55 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Als je dat bij een paar dingen hebt is het wel logisch, als je het bij nagenoeg alle groenten hebt, dan moet je echt wat aan je eigen mindset doen, want dan blijf je gewoon een beetje hangen in je LUSSIKNI fase.

Believe you me. I have been there. Ik at NIKS. Untill I got over myself.
Daar ben ik het wel mee eens inderdaad. Ken mensen die bv. geen groene groentes aten, of helemaal geen groentes. Dan denk ik ook van tjsa... Wat wil je nou?

Ach, ik klop mezelf nu op de borst omdat ik nieuwe recepten aan het proberen ben :P We hebben in de 3 jaar dat we samenwonen overleeft op mijn quiche, zijn risotto en brood ongeveer :P Veel variatie zat er in ieder geval niet in.
  donderdag 6 februari 2014 @ 08:18:21 #166
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_136391245
quote:
6s.gif Op donderdag 6 februari 2014 07:38 schreef kirsten. het volgende:
Wat is eigenlijk het beste om op sportscholen te doen?
Als je aan 10 mensen vraagt wat het beste is krijg je 10 verschillende antwoorden. In 2008 ben ik bijna 20 kilo afgevallen in 4 maanden met alleen Cardio training 4 tot 5x in de week en een beetje opletten wat ik eet en stoppen met snoepen. Elke keer tussen de 30 en 45 minuten fietsen met hartslag tussen de 70 en 80%. Ik deed dat wel een hartslagband om mijn borst, want die zijn betrouwbaarder dan de handgrepen op de apparaten :)

Nu doe ik ik het wat anders op advies mijn nieuwe sportschoolinstructrice (Ben verhuist, dus andere sportschool). Ik begin nu met een korte warming up op de fiets van 5 a 10 minuten. Daarna doe ik om beurten 3 oefeningen voor borst en rugspieren en daarna 3 oefeningen voor beenspieren. Allemaal steeds 2x20. Afsluitend nog 20 minuten doorlopen (hardlopen is niet verantwoord voor mijn knieën met mijn gewicht) met de helling op 8% a 10%, maar gisteren dus afgewisseld met de crosstrainer.

Nu ben ik ook meer met mijn voeding bezig. Maar dat komt ook omdat ik nu op mijzelf woon en ik het een uitdaging ben gaan vinden om zo min mogelijk met pakjes voedsel eten te maken die vol zitten met onbekende e-nummers. Verse groente van het land en in het seizoen en vlees van een goede slager, bloem/meel van de molen, etc etc. Onder de streep eet je gezonder en bespaar je ook nog geld en ik heb de mazzel dat alles hier op maximaal 10 minuten rijden zit en dat is dichterbij dan de supermarkt. En daar kopen we eigenlijk alleen nog brood, melk, kwark, yoghurt en aanvullende producten die je niet zo makkelijk thuis maakt of waar je uren voor in de keuken moet staan.
»» Democracy is so overrated »»
  donderdag 6 februari 2014 @ 08:27:14 #167
319308 Tink89
To live is to dance
pi_136391332
Goooooedemorgen!

M'n collega was best te doen gisteren, en nu is ze al weg en zometeen ben ik weg en morgen is ze extern... HOERA!

En nu ga ik nog snel een uurtje werken. Toedeloe!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_136392023
Aargh, ik ben sinds maandag een halve kilo aangekomen en ik weet niet waarom :( Heb wel wat minder netjes gegeten deze week maar niet echt teveel ofzo.. Of ik kom aan van 1800-1900 kcal per dag.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_136392213
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 07:55 schreef DancingPhoebe het volgende:
En bleekselderij is een slecht voorbeeld. Die smaak is echt heel uitgesproken.
Dit. Daar heb ik ook wel moeite mee, net als venkel.

Maar voor de rest eet ik alles en probeer ik te zorgen dat mijn vriend ook meer gaat lusten. Sommige groenten moet je ook een beetje lekker maken natuurlijk. Boontjes kan je bijvoorbeeld op zijn Surinaams klaarmaken, met wat kruiden, ui, sambal.

Ik vind het bij sommige groenten echt lastig te geloven dat mensen het helemaal niet lusten. Ik geloof gewoon dat je het dan niet goed klaarmaakt.

Ik zou ook geen rauwe witlof salade eten. Of pure gekookte witlof. Maar met ham/kaas uit de oven. Of gestoofd met een lepeltje honing is het heerlijk.
pi_136393147
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 09:15 schreef PluisigNijntje het volgende:
Aargh, ik ben sinds maandag een halve kilo aangekomen en ik weet niet waarom :( Heb wel wat minder netjes gegeten deze week maar niet echt teveel ofzo.. Of ik kom aan van 1800-1900 kcal per dag.
Heb je zout gegeten? Heb je weinig bewogen? Jij was vrij klein en slank toch? Zou volgens mij best kunnen dat 1800-1900 dan vrij veel is maar lijkt me niet datje dan een halve kilo aankomt in 3 dagen.
My salvation lies in your love..
pi_136393368
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2014 10:08 schreef BananaPancake het volgende:

[..]

Heb je zout gegeten? Heb je weinig bewogen? Jij was vrij klein en slank toch? Zou volgens mij best kunnen dat 1800-1900 dan vrij veel is maar lijkt me niet datje dan een halve kilo aankomt in 3 dagen.
Ik ben wel vrij slank maar niet klein, 1,79m.. Ik heb dinsdag niet kunnen sporten en gister misschien een klein beetje meer zout gegeten dan normaal, maar niets bijzonders. Ik vind het maar raar, nu heb ik het gevoel dat ik niet 1x sporten kan overslaan zonder aan te komen..

Heeft iemand een handig linkje voor je BMR en dagelijkse calorie intake te berekenen? Misschien moet ik het nog maar eens herzien.
pi_136393434
Deze site http://rubriek.nl/fitness/bmr.php zegt dat mijn Bmr 1471 is, en ik 2354 kcal moet eten om op gewicht te blijven met gemiddelde beweging.
Dat lijkt me echt gruwelijk veel. En dan kan ik dus ook niet aankomen van 1900 kcal.
pi_136393869
quote:
11s.gif Op donderdag 6 februari 2014 10:19 schreef PluisigNijntje het volgende:
Deze site http://rubriek.nl/fitness/bmr.php zegt dat mijn Bmr 1471 is, en ik 2354 kcal moet eten om op gewicht te blijven met gemiddelde beweging.
Dat lijkt me echt gruwelijk veel. En dan kan ik dus ook niet aankomen van 1900 kcal.
Het blijven schattingen. Ik gebruik altijd de berekening van Harris Benedict.

Het hangt er ook van af hoe je gemiddelde beweging definieert.
pi_136393988
quote:
7s.gif Op donderdag 6 februari 2014 10:36 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Het blijven schattingen. Ik gebruik altijd de berekening van Harris Benedict.

Het hangt er ook van af hoe je gemiddelde beweging definieert.
Die zegt hetzelfde: Bmr 1500 met 2050 op licht actief en 2330 op gemiddeld actief.
Of mijn lichaam klopt gewoon niet, dat kan ook :') Ik ga iig maar hopen dat die halve kilo spontane vocht en/of spieropbouw is :P
pi_136394051
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 10:40 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Die zegt hetzelfde: Bmr 1500 met 2050 op licht actief en 2330 op gemiddeld actief.
Of mijn lichaam klopt gewoon niet, dat kan ook :') Ik ga iig maar hopen dat die halve kilo spontane vocht en/of spieropbouw is :P
Ik was zondag ineens 0,3 zwaarder dan de zondag ervoor en ik weet gewoon écht niet hoe het komt. Deze week heel netjes gedaan + 2x sporten maar er wil gewoon niks af :')
Of course life's a bitch. If it was a slut, it would be easy.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')