Ik eet dan weer een dag of 3 per week geen vlees, maar bijvoorbeeld een gekookt eitje door mijn salade, een extra zak peultjes door de nasi of een beetje yoghurtsaus bij mijn wraps. Dat er dan meer rijst of pasta of aardappels op mijn bord ligt, vind ik niet zo'n ramp.quote:Op woensdag 5 februari 2014 13:31 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ach zo lang je het inderdaad weet dat het een grote portie is en daar de rest op aanpast is het inderdaad niet erg.
Wij hadden gisteren samen 125gram pasta ongekookt en hadden daar al moeite mee, maar goed daarbij houden we wel van een groot stuk (niet altijd mager) vlees.
Ik ben fan van deze;quote:Op woensdag 5 februari 2014 16:17 schreef kirsten. het volgende:
Wat ik wel moeilijk vind is om makkelijke, gezonde tussendoortjes te vinden.
Klopt, magnesium helpt daartegen. Kijk wel even wat voor vorm magnesium je hebt, Citraat wordt geloof ik het beste opgenomen door volwassenen.quote:Op woensdag 5 februari 2014 17:07 schreef clumsy_clown het volgende:
magnesiumsuppletie kan helpen bij de restless legs, en ik flikker er een vitamine-compleet-shizzle-pil bij om te kijken wat dat doet. En aangezien het 2+1 gratis was heb ik chroompillen meegenomen, omdat die blijkbaar je suikergehalte stabiel houden waardoor je minder trek hebt? Iemand ervaring mee?
Voordeel is dat alles wat je lichaam niet nodig is toch weer uitgepist wordt, dus hey, baat het niet...
Hm, volgens mij heb ik magnesiumoxide.quote:Op woensdag 5 februari 2014 17:12 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Klopt, magnesium helpt daartegen. Kijk wel even wat voor vorm magnesium je hebt, Citraat wordt geloof ik het beste opgenomen door volwassenen.
Ik heb een tijdje in een natuurvoedingswinkel gewerkt waar dit speciaal werd aanbevolen voor restless legs... Maar vraag me niet precies meer waarom![]()
Ik weet niet precies of dat anders is hoor, dit is alleen wat ik me nog herinner van waar ik werkte. Daar verkochten ze (van Solgar) 2 vormen, citraat en nog iets anders.quote:Op woensdag 5 februari 2014 17:13 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Hm, volgens mij heb ik magnesiumoxide.
Ja ik vind het heel fijn tot nu toe. Ook duidelijk wat wel en niet slecht is zonder het gezeik van kcals tellen. Het is een soort spelletje om dagen in te plannenquote:Op woensdag 5 februari 2014 20:06 schreef Sarabi het volgende:
Zo lang je je punten met gezond voedsel vult kan je inderdaad blijven etenmooi toch
Mijn mama heeft het jaaren geleden ook gedaan en ik krijg binnenkort (zodra ik haar weer ziequote:Op woensdag 5 februari 2014 20:11 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Ja ik vind het heel fijn tot nu toe. Ook duidelijk wat wel en niet slecht is zonder het gezeik van kcals tellen. Het is een soort spelletje om dagen in te plannen
Ik eet standaard terug wat ik verbrand op sportdagen.quote:Op woensdag 5 februari 2014 20:39 schreef Vlinder88 het volgende:
Ik gebruik MyFitnessPal, maar dat is volgens mij hetzelfde als FatSecret. En 1700 kcal gemiddeld.
Houden jullie dat aantal ook aan op dagen dat je sport? Ik zorg meestal dat ik het aantal verbrande kcal er weer bij eet, maar soms kan ik helemaal niet zoveel eten. Helemaal niet als ik overdag te kleine tussendoortjes heb gehad en 's avonds nog ga sporten. Om nou na het sporten de hele koelkast dan nog leeg te gaan eten lijkt me ook niet gezond..
Op sportdagen zorg ik wel dat ik meer binnen krijg ja.quote:Op woensdag 5 februari 2014 20:39 schreef Vlinder88 het volgende:
Ik gebruik MyFitnessPal, maar dat is volgens mij hetzelfde als FatSecret. En 1700 kcal gemiddeld.
Houden jullie dat aantal ook aan op dagen dat je sport? Ik zorg meestal dat ik het aantal verbrande kcal er weer bij eet, maar soms kan ik helemaal niet zoveel eten. Helemaal niet als ik overdag te kleine tussendoortjes heb gehad en 's avonds nog ga sporten. Om nou na het sporten de hele koelkast dan nog leeg te gaan eten lijkt me ook niet gezond..
Ja, ik had ook wel het idee dat het de bedoeling was, maar ik had dan soms het idee teveel 'slechte' dingen te eten die hoger in kcal zitten. Wat ik dan weer niet heel erg vind als het gewoon kanquote:Op woensdag 5 februari 2014 20:46 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik eet standaard terug wat ik verbrand op sportdagen.Is ook de bedoeling als je mfp gebruikt.
Ik eet denk zo'n 80% ervan terug omdat ik bang ben te overschatten hoeveel ik verbrand.
Dat is toch wel raar? Bij mfp haalt ie dat af van het totaal aantal kcal.. Ik verbrand soms zo 500 kcal met 1,5 uur fitness, dan zou ik wel erg weinig overhouden als ik dan totaal maar 1700 kcal binnen mag krijgen en 3x per week sport..quote:Op woensdag 5 februari 2014 20:56 schreef Ruby88 het volgende:
Bij FatSecret is dat geloof ik niet de bedoeling. Die knalt keihard op rood wanneer je de 2000 overschrijdt, zelfs als je invult dat je 100 km hebt gefietst. Of gewoon een uur gefitnesst.
Op ADH klikken geloof ik.quote:Op woensdag 5 februari 2014 21:35 schreef Ruby88 het volgende:
Oh, kun je dat zelf instellen?Waar dan?
Ik geloof je. Fruit wat maar enigszins verdacht is gaat hier de prullenbak in. (jaaaaajaaaa heel slecht van me meelezende naturelovers, maar als er een koe op balkon zou passen zou ik hem Gijsbert noemen en m'n overblijfsels voeren).quote:Op woensdag 5 februari 2014 21:54 schreef Zeester het volgende:
[..]
M'n favoriete cocktail. Maar nee, dit was echt HEEL ERG VIES.
quote:Op woensdag 5 februari 2014 21:57 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ik geloof je. Fruit wat maar enigszins verdacht is gaat hier de prullenbak in. (jaaaaajaaaa heel slecht van me meelezende naturelovers, maar als er een koe op balkon zou passen zou ik hem Gijsbert noemen en m'n overblijfsels voeren).
Dat is waarom ik zoveel moeite heb met fruit eten, het vergaat hier allemaal. Dan koop ik 3 bananen, eet er 1 en kunnen er 2 de prullenbak in. Appels vind ik alleen de dure echt lekker en die vind ik te duur. Ik heb soms kiwi/mandarijn/pruimen en laatst een lychee fase, en dan gaat het ff goed, maar eigenlijk vind ik fruit eten ALTIJD MOEILIJK.quote:Op woensdag 5 februari 2014 21:57 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ik geloof je. Fruit wat maar enigszins verdacht is gaat hier de prullenbak in. (jaaaaajaaaa heel slecht van me meelezende naturelovers, maar als er een koe op balkon zou passen zou ik hem Gijsbert noemen en m'n overblijfsels voeren).
Voordeel van een zeurende moeder aan m'n kop die eist dat ik ga schoonmaken: huis is kneiterschoon én we zijn naar de turkse supermarkt gegaan dus ik heb voor 25 euro een shitload aan groente en fruit in m'n (schone) koelkast.
Gelukkig dat er meer zijn zoals ik. Ik eet trouwens wel graag meloenen, aardbeien en ander zomerfruit.quote:Op woensdag 5 februari 2014 22:03 schreef Sarabi het volgende:
Ik vind fruit ook vaak lastig, dus dan maar meer groenten...niets mis mee.
Dat ziet er heel erg goed uit, ga ik ook eens proberen!quote:Op woensdag 5 februari 2014 22:26 schreef clumsy_clown het volgende:
Oh voor de appelrestjes: ik wil al dágen dit recept voor appeltaarthavermout maken, maar nog geen tijd voor gehad. Hij klinkt in ieder geval goddelijk.
Had je bakpoeder of zuiveringszout gebruikt? Maakt soms verschil afhankelijk van het recept.quote:Op woensdag 5 februari 2014 22:41 schreef Vlinder88 het volgende:
[..]
Dat ziet er heel erg goed uit, ga ik ook eens proberen!
Ik had afgelopen week havermout muffins gemaakt, maar eenmaal afgekoeld vond ik ze niet zo lekker.. Er zat een raar smaakje aan, misschien door het bakpoeder. Geen succes in ieder geval![]()
Ik snap wat je bedoeld met het smaakje. Had precies hetzelfde. Niet dat ze vies waren maar wel even wennen zeg maar!quote:Op woensdag 5 februari 2014 22:41 schreef Vlinder88 het volgende:
[..]
Dat ziet er heel erg goed uit, ga ik ook eens proberen!
Ik had afgelopen week havermout muffins gemaakt, maar eenmaal afgekoeld vond ik ze niet zo lekker.. Er zat een raar smaakje aan, misschien door het bakpoeder. Geen succes in ieder geval![]()
Bakpoeder, die kleine zakjes van Dr. Oetker. Stond ook in het recept, daar was ook al een discussie over baking soda en bakpoeder.quote:Op woensdag 5 februari 2014 22:52 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Had je bakpoeder of zuiveringszout gebruikt? Maakt soms verschil afhankelijk van het recept.
Ik vond het een beetje chemisch, met een tintelend gevoel. Beetje rare omschrijving, haha, maar heel erg apart. Volgende keer ga ik ze als koekjes proberen, zonder bakpoeder, ben benieuwd of dat anders smaakt.quote:Op woensdag 5 februari 2014 23:01 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoeld met het smaakje. Had precies hetzelfde. Niet dat ze vies waren maar wel even wennen zeg maar!
Ja, zou je de muffins ook zonder bakpoeder kunnen maken?quote:Op woensdag 5 februari 2014 23:06 schreef Vlinder88 het volgende:
[..]
Bakpoeder, die kleine zakjes van Dr. Oetker. Stond ook in het recept, daar was ook al een discussie over baking soda en bakpoeder.
[..]
Ik vond het een beetje chemisch, met een tintelend gevoel. Beetje rare omschrijving, haha, maar heel erg apart. Volgende keer ga ik ze als koekjes proberen, zonder bakpoeder, ben benieuwd of dat anders smaakt.
Het recept zei een eetlepel op 125 melk/125 havermout (10 muffins), toch teveel dan?quote:Op woensdag 5 februari 2014 23:12 schreef IJsdraakje het volgende:
Voor muffins sowieso baking soda (en een zuur), dan worden ze veel luchtiger.Wel echt maar een klein beetje pakken, de smaak is niet echt briljant.
Ik gooi er altijd een theelepel voor 12 muffins.quote:Op woensdag 5 februari 2014 23:15 schreef Vlinder88 het volgende:
[..]
Het recept zei een eetlepel op 125 melk/125 havermout (10 muffins), toch teveel dan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |