Okee, allereerst; bij mijn cursus benadrukken ze dat het echt belangrijk is om wél echt je aantal punten per dag te halen. En ik weet dat 't moeilijk is, ik moet er 38 en vind dat ook lastig, omdat fruit en groente enzo niet meetelt.quote:
Nou ik doe geen cursus, alleen de online versie met punten bijhouden. Maar goed dat je zegt dat ik ze allemaal op moet maken, want meestal hou ik er wel 10 of 5 over omdat ik gewoon klaar ben met m'n dag, zeker als ik veel weg ben geweest en weinig tijd over heb om aan eten te denken.quote:Op woensdag 5 februari 2014 09:16 schreef Meke het volgende:
[..]
Okee, allereerst; bij mijn cursus benadrukken ze dat het echt belangrijk is om wél echt je aantal punten per dag te halen. En ik weet dat 't moeilijk is, ik moet er 38 en vind dat ook lastig, omdat fruit en groente enzo niet meetelt.
Daarnaast denk ik dat chocolademusli net per se de beste keuze is - is gewone musli niet een stuk minder punten?
En over dat uit eten, ik weet niet of je vorige week bent geweest, maar toen stond bij ons de hele bijeenkomst in het teken daarvan. En het viel me wel mee steeds moet ik zeggen. Geloof dat een pia margarita 23 punten ofzo was!
Maar ik moet zeggen dat 't misschien een ww dingetje is dat 't langzaam gaat, want ik ben nu drie weken bezig en in totaal al een hele kilo afgevallen![]()
. Maar volgens mijn coach komt dat ook doordat ik ineens een hele constante en gezonde invoer van voedingsmiddelen heb (
) en mijn lichaam dat nog een beetje eng vind en het daarom maar opslaat voor het geval ik weer ongezond gaat eten. Zoiets.
O nou, bij deze dus; je 'moet' je dagpunten opmakenquote:Op woensdag 5 februari 2014 09:21 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Nou ik doe geen cursus, alleen de online versie met punten bijhouden. Maar goed dat je zegt dat ik ze allemaal op moet maken, want meestal hou ik er wel 10 of 5 over omdat ik gewoon klaar ben met m'n dag, zeker als ik veel weg ben geweest en weinig tijd over heb om aan eten te denken.
De chocolademuesli heb ik naar gekeken, maar het scheelt maar iets van 1 punt met andere muesli's (ik zeg trouwens muesli maar eigenlijk zijn het geloof ik cornflakes).. Ik had laatst een keer die verzadigde muesli van allbran gehaald en het smaakte gewoon naar die Biks voor konijnen. bluh. Ik heb wel m'n inname geminderd: Bleek dat ik volgens WW 2x de ontbijtportie naar binnen werkte, zowel voor de muesli als voor de yoghurt. Ben dus van 300+ gram yoghurt op een ochtend (ja ik heb vaak bizar veel honger dan) naar 200-150 gram yoghurt plus bijbehorende hoeveelheden muesli gegaan.
Ja bizar is dat inderdaad, ik ben juist zo gaan focussen op wat gezondere dingen eten, minder snoepen, maar inderdaad ik zou dus per dag nog 10 spekkies naar binnen kunnen werken en dan zou ik dus 'beter' afvallen.quote:Op woensdag 5 februari 2014 09:25 schreef Meke het volgende:
[..]
O nou, bij deze dus; je 'moet' je dagpunten opmakenEn verder is het inderdaad puur je eigen keuzes maken, maar dat vind ik ook nog steeds heel raar
Ik kan me nog steeds niet voorstellen dat als je 4x een werthers original van 1 punt eet, je even hard afvalt als dat je een roggebroodje van 4 punten eet. Het gaat er hier gewoon niet in.
![]()
Oh en van die porties; dat maakt dus helemaal niet uit hèJe moet gewoon eten waar je je prettig bijvoelt en juist als je niet aan je dagpunten komt zou ik wel eer lekker naar die 300 gram yoghurt gaan!
Ik eet ook heel vaak een hele bak (optimel)kwark op. Omdat ik dat lekker vind, ik daar zin in heb én het goed is voor mijn punten
Maar waarom ben je toen dan door blijven eten?quote:Op woensdag 5 februari 2014 09:29 schreef kirsten. het volgende:
Het grappige met die porties is dat ik wel merk dat ik aan kleinere porties ben gaan wennen. Ter illustratie, ik kon in mijn eentje met gemak een 'sushi voor 2 pakket' op (Ben grote fan van sushi en vis). Afgelopen week had ik er weer eens een pakket besteld, maar m'n vriend was onverwacht niet thuis dus toen moest ik het alleen opeten. Ik kon een halve op en daarna werd het wel echt proppen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
quote:Op woensdag 5 februari 2014 09:34 schreef Meke het volgende:
[..]
Maar waarom ben je toen dan door blijven eten?Ik merk dat ik het eigenlijk juist wel heel makkelijk vind om 'nee' te zeggen als ik niet echt van eten kan genieten. En dat is al een vooruitgang, en een belangrijke denk ik
Nou dat was in het kader van 'echt heel zonde om zo'n dure bak weg te gooien'. Was er ook niet trots op achteraf. Maar inderdaad, ik zou het eigenlijk gewoon aan de kant moeten zetten dan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik probeer wel zo min mogelijk naar de supermarkt te gaan omdat ik anders precies hetzelfde heb!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
Hehe, valt t je een beetje mee wat je nog mag eten?quote:Op woensdag 5 februari 2014 13:10 schreef SpaceInvaders het volgende:
Ik ben sinds vandaag aan de weight watchers. Hun eetlepels zijn wat kleiner dan die van mij (met beleg), dus het is maar goed dat ik weeg![]()
Ja valt heel erg mee, alleen ben ik heul slecht met gewichten inschatten dus voorlopig blijven wegenquote:Op woensdag 5 februari 2014 13:12 schreef Unfckingtitled het volgende:
[..]
Hehe, valt t je een beetje mee wat je nog mag eten?
Wegen is altijd fijn, dan weet je het zekerquote:Op woensdag 5 februari 2014 13:10 schreef SpaceInvaders het volgende:
Ik ben sinds vandaag aan de weight watchers. Hun eetlepels zijn wat kleiner dan die van mij (met beleg), dus het is maar goed dat ik weeg![]()
Ik deed in het begin ook wegenquote:Op woensdag 5 februari 2014 13:15 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Ja valt heel erg mee, alleen ben ik heul slecht met gewichten inschatten dus voorlopig blijven wegen.
Ik weeg nooit en weet zeker dat mijn porties vaak te groot zijn. Zo lang het gezonde dingen betreft, vind ik dat geen probleem, maar ik realiseerde me laatst ook dat wij p.p. zo'n 125 gram pasta eten... ongekookt. Dat is een behoorlijke portie!quote:Op woensdag 5 februari 2014 13:22 schreef Unfckingtitled het volgende:
[..]
Ik deed in het begin ook wegennu weet ik wel ongeveer' uit mn hoofd wat een normale portie is. Erg handig dus.
Ja, die weeg ik om precies die redenquote:Op woensdag 5 februari 2014 13:16 schreef kwakz0r het volgende:
Kirsten: weeg je je zelfgebakken brood? 1 snee daarvan is al snel even zwaar als 3 stabdaard boterhammen!
Ach zo lang je het inderdaad weet dat het een grote portie is en daar de rest op aanpast is het inderdaad niet erg.quote:Op woensdag 5 februari 2014 13:26 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik weeg nooit en weet zeker dat mijn porties vaak te groot zijn. Zo lang het gezonde dingen betreft, vind ik dat geen probleem, maar ik realiseerde me laatst ook dat wij p.p. zo'n 125 gram pasta eten... ongekookt. Dat is een behoorlijke portie!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |