abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 februari 2014 @ 06:43:51 #76
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_136352707
Ondanks de uitschieter met het hazelnootschuimgebakje de rest van de dag netjes ingevuld, zodat het toch niet helemaal een verloren dag is geweest. Vanmiddag weer krachttraining doen :)
»» Democracy is so overrated »»
pi_136352719
Gisteren

O: shake met magere melk, eiwitpoeder, lijnzaad, cacaonibs
T: 2 meergranen boterham met filet americain en uitjes, 1 sinaasappel
L: 2 meergranen kipfilet en komkommer
T: niks
D: broccoli, rostirondjes, vegetarische schijf
B: half uurtje fietsen

Vandaag:
O: zelfde als gisteren
T: 2 boterhammen oude kaas
L: bruine pistolet kipfilet en komkommer, appel
T: banaan
D: weer broccoli (was een aanbieding), zilvervliesrijst, kipschnitzel, gebakken ei
B: half uur fietsen

Vandaag voor t eerst na een half jaar weer studeren. Spannend!

[ Bericht 3% gewijzigd door BananaPancake op 05-02-2014 08:06:43 ]
My salvation lies in your love..
pi_136353314
Succes met de studie! :)
pi_136353618
Ik kom me hier ook maar eens melden. Even korte sitatieschets:

altijd al zwaarlijvig geweest, vaak in fases van een jaar stabiel, en dan ineens 5 kilo aankomen terwijl mijn eetpatroon niet veranderde. Al een aantal keer geprobeerd te dieëten en dergelijke, ook altijd gesport maar het hielp niet, of maar voor 2 weken en dan doorbrak ik mijn dieetgewoontes weer.

Met nieuwjaar begonnen met Weightwatchers (wilde het eigelijk al eerder doen maar elke keer stelde ik dat inschrijven maar uit, en met nieuwjaar sprak ik iemand die ik inderdaad zienderogen echt heel erg had zien afvallen en diezelfde avond heb ik me gewoon ingeschreven). Op datzelfde moment was ik bezig met een ontgiftingskuur (heb een spastische darm, en met alles wat je eet rond kerst/oud en nieuw leek het me geen slecht idee om dat erbij te doen).

Die eerste week 5 kilo afgevallen. Reuzeblij, maar ergens in het achterhoofd klonk wel het stemmetje dat dat niet helemaal de bedoeling was, dat het veel vocht was en waarschijnlijk ook grotendeels aan die ontgiftingskuur te danken was.

De week daarna ook nog 1 kilo afgevallen. Ik hou me netjes aan het pro-points plan, maak ook wel eens gebruik van mijn weektotaal maar vaak kom ik niet geheel aan mijn dagtotaal.

De week daarna ging het mis. Ik kwam opeens, zonder veranderingen, weer 2 kilo aan. De week daarna weer 1 ons afgevallen, en deze week dus weer 1 ons aangekomen. Ik baal natuurlijk als een stekker want het is de bedoeling dat ik afval en niet aankom of stabiliseer (zo vroeg in de game zegmaar)

Afgelopen week ben ik weer bij de sportschool begonnen, nadat ik ong. een half jaar gestopt was met buitenhardlopen. Ik zie mijn maten ook wel per week een beetje afnemen (jeeh), maar dat gewicht op de weegschaal wil maar niet omlaag! En ik kan me niet voorstellen dat die ene week (2x een uurtje) sporten nou een kilo aan spiermassa heeft gekweekt (had wel spierpijn, boh!)
Oja, verder neem ik als het even kan de trap (5 hoge verdiepingen op stage), thuis hebben we ook een trap om naar onze verdieping te komen, ik fiets naar stage (kwartiertje heen, kwartiertje terug) en ik loop veel de stad door. Verder zit ik wel achter de pc de hele dag, dus dat dempt het geheel wel weer een beetje helaas

Misschien hebben jullie nog tips/inzichten voor mij?

Een standaard dag van mij ziet er zo uit (totaal 37 punten)

ontbijt: Altijd yoghurt met Kellog's chocolade muesli. (6-8 punten)
lunch: brood (bak ik meestal zelf), 4 sneetjes/sneeën met kipfilet, ham, in ieder geval vaak vlees.
diner: Wisselt heel erg, soms pak ik WW recepten en soms niet, en dan bereken ik de losse ingrediënten. Frituur vrijwel nooit, en probeer veel groentes te eten.
Tussendoor: Naar stage neem ik altijd 2 of 3 stuks fruit mee, soms een liga-koekje. Thuis eet ik ook nog wel eens een koekje, maar dat trek ik dan netjes van mijn totaal af. Ook maak ik regelmatig yoghurt-bananen shakes met wat kaneel erdoor, dat vult echt als een malle.

Ik ga soms wel eens uit eten, dan bereken ik vaak de punten niet (omdat ik het niet weet) maar dan reken ik dat alsof ik mijn volledige weektotaal verbruik.

Sorry voor de lange post!

[ Bericht 3% gewijzigd door kirsten. op 05-02-2014 09:05:05 ]
  Moderator woensdag 5 februari 2014 @ 09:16:55 #80
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_136353938
quote:
6s.gif Op woensdag 5 februari 2014 08:55 schreef kirsten. het volgende:

Okee, allereerst; bij mijn cursus benadrukken ze dat het echt belangrijk is om wél echt je aantal punten per dag te halen. En ik weet dat 't moeilijk is, ik moet er 38 en vind dat ook lastig, omdat fruit en groente enzo niet meetelt.

Daarnaast denk ik dat chocolademusli net per se de beste keuze is - is gewone musli niet een stuk minder punten?

En over dat uit eten, ik weet niet of je vorige week bent geweest, maar toen stond bij ons de hele bijeenkomst in het teken daarvan. En het viel me wel mee steeds moet ik zeggen. Geloof dat een pia margarita 23 punten ofzo was!

Maar ik moet zeggen dat 't misschien een ww dingetje is dat 't langzaam gaat, want ik ben nu drie weken bezig en in totaal al een hele kilo afgevallen :') :') . Maar volgens mijn coach komt dat ook doordat ik ineens een hele constante en gezonde invoer van voedingsmiddelen heb ( :7 ) en mijn lichaam dat nog een beetje eng vind en het daarom maar opslaat voor het geval ik weer ongezond gaat eten. Zoiets.
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
pi_136354019
quote:
17s.gif Op woensdag 5 februari 2014 09:16 schreef Meke het volgende:

[..]

Okee, allereerst; bij mijn cursus benadrukken ze dat het echt belangrijk is om wél echt je aantal punten per dag te halen. En ik weet dat 't moeilijk is, ik moet er 38 en vind dat ook lastig, omdat fruit en groente enzo niet meetelt.

Daarnaast denk ik dat chocolademusli net per se de beste keuze is - is gewone musli niet een stuk minder punten?

En over dat uit eten, ik weet niet of je vorige week bent geweest, maar toen stond bij ons de hele bijeenkomst in het teken daarvan. En het viel me wel mee steeds moet ik zeggen. Geloof dat een pia margarita 23 punten ofzo was!

Maar ik moet zeggen dat 't misschien een ww dingetje is dat 't langzaam gaat, want ik ben nu drie weken bezig en in totaal al een hele kilo afgevallen :') :') . Maar volgens mijn coach komt dat ook doordat ik ineens een hele constante en gezonde invoer van voedingsmiddelen heb ( :7 ) en mijn lichaam dat nog een beetje eng vind en het daarom maar opslaat voor het geval ik weer ongezond gaat eten. Zoiets.
Nou ik doe geen cursus, alleen de online versie met punten bijhouden. Maar goed dat je zegt dat ik ze allemaal op moet maken, want meestal hou ik er wel 10 of 5 over omdat ik gewoon klaar ben met m'n dag, zeker als ik veel weg ben geweest en weinig tijd over heb om aan eten te denken.

De chocolademuesli heb ik naar gekeken, maar het scheelt maar iets van 1 punt met andere muesli's (ik zeg trouwens muesli maar eigenlijk zijn het geloof ik cornflakes).. Ik had laatst een keer die verzadigde muesli van allbran gehaald en het smaakte gewoon naar die Biks voor konijnen. bluh. Ik heb wel m'n inname geminderd: Bleek dat ik volgens WW 2x de ontbijtportie naar binnen werkte, zowel voor de muesli als voor de yoghurt. Ben dus van 300+ gram yoghurt op een ochtend (ja ik heb vaak bizar veel honger dan :P ) naar 200-150 gram yoghurt plus bijbehorende hoeveelheden muesli gegaan.
  Moderator woensdag 5 februari 2014 @ 09:25:50 #82
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_136354073
quote:
6s.gif Op woensdag 5 februari 2014 09:21 schreef kirsten. het volgende:

[..]

Nou ik doe geen cursus, alleen de online versie met punten bijhouden. Maar goed dat je zegt dat ik ze allemaal op moet maken, want meestal hou ik er wel 10 of 5 over omdat ik gewoon klaar ben met m'n dag, zeker als ik veel weg ben geweest en weinig tijd over heb om aan eten te denken.

De chocolademuesli heb ik naar gekeken, maar het scheelt maar iets van 1 punt met andere muesli's (ik zeg trouwens muesli maar eigenlijk zijn het geloof ik cornflakes).. Ik had laatst een keer die verzadigde muesli van allbran gehaald en het smaakte gewoon naar die Biks voor konijnen. bluh. Ik heb wel m'n inname geminderd: Bleek dat ik volgens WW 2x de ontbijtportie naar binnen werkte, zowel voor de muesli als voor de yoghurt. Ben dus van 300+ gram yoghurt op een ochtend (ja ik heb vaak bizar veel honger dan :P ) naar 200-150 gram yoghurt plus bijbehorende hoeveelheden muesli gegaan.
O nou, bij deze dus; je 'moet' je dagpunten opmaken :7 En verder is het inderdaad puur je eigen keuzes maken, maar dat vind ik ook nog steeds heel raar :D Ik kan me nog steeds niet voorstellen dat als je 4x een werthers original van 1 punt eet, je even hard afvalt als dat je een roggebroodje van 4 punten eet. Het gaat er hier gewoon niet in. :+

Oh en van die porties; dat maakt dus helemaal niet uit hè :D Je moet gewoon eten waar je je prettig bijvoelt en juist als je niet aan je dagpunten komt zou ik wel eer lekker naar die 300 gram yoghurt gaan! :Y Ik eet ook heel vaak een hele bak (optimel)kwark op. Omdat ik dat lekker vind, ik daar zin in heb én het goed is voor mijn punten :7
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
pi_136354137
quote:
17s.gif Op woensdag 5 februari 2014 09:25 schreef Meke het volgende:

[..]

O nou, bij deze dus; je 'moet' je dagpunten opmaken :7 En verder is het inderdaad puur je eigen keuzes maken, maar dat vind ik ook nog steeds heel raar :D Ik kan me nog steeds niet voorstellen dat als je 4x een werthers original van 1 punt eet, je even hard afvalt als dat je een roggebroodje van 4 punten eet. Het gaat er hier gewoon niet in. :+

Oh en van die porties; dat maakt dus helemaal niet uit hè :D Je moet gewoon eten waar je je prettig bijvoelt en juist als je niet aan je dagpunten komt zou ik wel eer lekker naar die 300 gram yoghurt gaan! :Y Ik eet ook heel vaak een hele bak (optimel)kwark op. Omdat ik dat lekker vind, ik daar zin in heb én het goed is voor mijn punten :7
Ja bizar is dat inderdaad, ik ben juist zo gaan focussen op wat gezondere dingen eten, minder snoepen, maar inderdaad ik zou dus per dag nog 10 spekkies naar binnen kunnen werken en dan zou ik dus 'beter' afvallen.

Het grappige met die porties is dat ik wel merk dat ik aan kleinere porties ben gaan wennen. Ter illustratie, ik kon in mijn eentje met gemak een 'sushi voor 2 pakket' op (Ben grote fan van sushi en vis). Afgelopen week had ik er weer eens een pakket besteld, maar m'n vriend was onverwacht niet thuis dus toen moest ik het alleen opeten. Ik kon een halve op en daarna werd het wel echt proppen.
  Moderator woensdag 5 februari 2014 @ 09:34:14 #84
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_136354209
quote:
6s.gif Op woensdag 5 februari 2014 09:29 schreef kirsten. het volgende:
Het grappige met die porties is dat ik wel merk dat ik aan kleinere porties ben gaan wennen. Ter illustratie, ik kon in mijn eentje met gemak een 'sushi voor 2 pakket' op (Ben grote fan van sushi en vis). Afgelopen week had ik er weer eens een pakket besteld, maar m'n vriend was onverwacht niet thuis dus toen moest ik het alleen opeten. Ik kon een halve op en daarna werd het wel echt proppen.
Maar waarom ben je toen dan door blijven eten? :D Ik merk dat ik het eigenlijk juist wel heel makkelijk vind om 'nee' te zeggen als ik niet echt van eten kan genieten. En dat is al een vooruitgang, en een belangrijke denk ik *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_136354362
quote:
17s.gif Op woensdag 5 februari 2014 09:34 schreef Meke het volgende:

[..]

Maar waarom ben je toen dan door blijven eten? :D Ik merk dat ik het eigenlijk juist wel heel makkelijk vind om 'nee' te zeggen als ik niet echt van eten kan genieten. En dat is al een vooruitgang, en een belangrijke denk ik *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou dat was in het kader van 'echt heel zonde om zo'n dure bak weg te gooien'. Was er ook niet trots op achteraf. Maar inderdaad, ik zou het eigenlijk gewoon aan de kant moeten zetten dan.

Ik probeer wel zo min mogelijk naar de supermarkt te gaan omdat ik anders precies hetzelfde heb!
  woensdag 5 februari 2014 @ 10:14:57 #86
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_136354994
Ik heb in augustus ook heel even WW geprobeerd toen ik zag dat mijn zus daar flink mee kon afvallen. Maar ik kon elke dag patat en frikandellen eten wat ik wilde, met mijn gewicht had ik zo een shitload aan dagelijkse punten dat ik die echt nooit vol kreeg :)
»» Democracy is so overrated »»
  woensdag 5 februari 2014 @ 10:33:21 #87
319308 Tink89
To live is to dance
pi_136355429
Ik heb, zonder dat ik dat vervelend bedoel, te veel kennis over gezond en ongezond om welk dieet dan ook te volgen. Of dat nou WW of iets anders is...

Bij WW mag je onbeperkt groente en fruit eten. Mijn moeder eet rustig 15 mandarijntjes en 5 kiwi's op een dag en zou dan daarnaast nog behoorlijk wat punten vol moeten maken. Dan valt ze dus niet af. Ieder z'n ding en ik kan me voorstellen dat het heel fijn is om ergens houvast aan te hebben, maar voor mij zou het niet werken.

Wel heel tof voor de mensen voor wie het werkt! :Y

Kirsten, opeten is veel meer zonde dan weggooien. Als wij over hebben (laatst een halve pan rijstepap of een keer een bak soep of zuurkool) en het past niet in de vriezer, vraag ik een vriendin of de buurvrouw of die er toevallig trek in hebben. Daar voel je je uiteindelijk zo veel beter over dan over opeten of weggooien :) Als iemand je vijf euro zou geven en je zou je daarvoor de hele avond misselijk moeten voelen, zou je dat toch ook weigeren? Nou, dat is eigenlijk precies hetzelfde als niet voor vijf euro eten weg willen gooien en je je er volgens misselijk van voelen.

Hier op kantoor is de vloer vanochtend in de was gezet. Dat ruik je en ik krijg er hoofdpijn van...
SPOILER
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_136356317
Hmm, vanochtend anderhalf uur actief gestofzuigd op het werk, net ruim anderhalf fitness en basketbal op school en vanavond weer anderhalf uur werken. Ik heb vandaag genoeg beweging oO<
pi_136356694
Waar ik me gisteren weer beter begon te voelen is het nu weer 100x niks -O-
Ondertussen ook mijn vriend aangestoken, die zit nu ook ziek thuis.
  woensdag 5 februari 2014 @ 11:24:30 #90
319308 Tink89
To live is to dance
pi_136356803
Ik heb inmiddels echt serieuze hoofdpijn van dat vloerspul hier. Heb net maar twee paracetamol genomen, ik heb vanmiddag een afspraak die ik echt niet kan afzeggen.

Nog 4,5 uur volhouden... -O-
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_136359874
:W

Ik ben sinds vandaag aan de weight watchers. Hun eetlepels zijn wat kleiner dan die van mij (met beleg), dus het is maar goed dat ik weeg O+ :')
pi_136359958
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 13:10 schreef SpaceInvaders het volgende:

Ik ben sinds vandaag aan de weight watchers. Hun eetlepels zijn wat kleiner dan die van mij (met beleg), dus het is maar goed dat ik weeg O+ :')
Hehe, valt t je een beetje mee wat je nog mag eten?
Of course life's a bitch. If it was a slut, it would be easy.
pi_136360053
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 13:12 schreef Unfckingtitled het volgende:

[..]

Hehe, valt t je een beetje mee wat je nog mag eten?
Ja valt heel erg mee, alleen ben ik heul slecht met gewichten inschatten dus voorlopig blijven wegen :Y .
pi_136360086
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 13:10 schreef SpaceInvaders het volgende:

Wegen is altijd fijn, dan weet je het zeker :)
pi_136360094
Kirsten: weeg je je zelfgebakken brood? 1 snee daarvan is al snel even zwaar als 3 stabdaard boterhammen!
Kwak
pi_136360291
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 13:15 schreef SpaceInvaders het volgende:

[..]

Ja valt heel erg mee, alleen ben ik heul slecht met gewichten inschatten dus voorlopig blijven wegen :Y .
Ik deed in het begin ook wegen :Y nu weet ik wel ongeveer' uit mn hoofd wat een normale portie is. Erg handig dus.
Of course life's a bitch. If it was a slut, it would be easy.
  woensdag 5 februari 2014 @ 13:26:09 #97
319308 Tink89
To live is to dance
pi_136360446
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 13:22 schreef Unfckingtitled het volgende:

[..]

Ik deed in het begin ook wegen :Y nu weet ik wel ongeveer' uit mn hoofd wat een normale portie is. Erg handig dus.
Ik weeg nooit en weet zeker dat mijn porties vaak te groot zijn. Zo lang het gezonde dingen betreft, vind ik dat geen probleem, maar ik realiseerde me laatst ook dat wij p.p. zo'n 125 gram pasta eten... ongekookt. Dat is een behoorlijke portie!
pi_136360496
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 13:16 schreef kwakz0r het volgende:
Kirsten: weeg je je zelfgebakken brood? 1 snee daarvan is al snel even zwaar als 3 stabdaard boterhammen!
Ja, die weeg ik om precies die reden ;) is dus over het algemeen ook veel punten maar het vult natuurlijk ook als een gek.
pi_136360628
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 13:26 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ik weeg nooit en weet zeker dat mijn porties vaak te groot zijn. Zo lang het gezonde dingen betreft, vind ik dat geen probleem, maar ik realiseerde me laatst ook dat wij p.p. zo'n 125 gram pasta eten... ongekookt. Dat is een behoorlijke portie!
Ach zo lang je het inderdaad weet dat het een grote portie is en daar de rest op aanpast is het inderdaad niet erg.
Wij hadden gisteren samen 125gram pasta ongekookt en hadden daar al moeite mee, maar goed daarbij houden we wel van een groot stuk (niet altijd mager) vlees.
pi_136363327
Ik eet ook grote porties rijst en pasta, ben echt een diner-liefhebber, dan eet ik liever een tussendoortje of broodje minder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')