Je komt toch niet onder die 1500 uit als je gewoon 1700 kcal eet?quote:Op vrijdag 7 februari 2014 09:09 schreef Vlinder88 het volgende:
[..]
Ik ben 1,63 en nu 74,7 kg. Mijn bmr zit met sporten op die 2100. Maar ik heb de hele tijd het idee dat onder die 1500 totaal uitkomen niet goed is. Wat dus wel gebeurt als ik 1700 eet en 500 verbrand. Daarom eet ik het er weer bij, zodat ik alsnog op 1700 uit kom.
Val je af? Dan zou ik het zo laten. Val je niet af en wil je nog wel afvallen.. dan zou ik gewoon eens op 1600-1700 kcals gaan zitten ongeacht sporten of niet.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 09:09 schreef Vlinder88 het volgende:
[..]
Ik ben 1,63 en nu 74,7 kg. Mijn bmr zit met sporten op die 2100. Maar ik heb de hele tijd het idee dat onder die 1500 totaal uitkomen niet goed is. Wat dus wel gebeurt als ik 1700 eet en 500 verbrand. Daarom eet ik het er weer bij, zodat ik alsnog op 1700 uit kom.
Verder sluit ik me hier bij aan. die berekening is niet voor niets al gebaseerd op je activiteitenniveau.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 09:12 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Je komt toch niet onder die 1500 uit als je gewoon 1700 kcal eet?
Je krijgt gewoon genoeg voedsel binnen om goed te functioneren en door het sporten verbrand je extra calorieën. Ik denk niet dat dat slecht is. Maar je moet het natuurlijk zelf weten
Ik weet niet of het budgettair verantwoord moet, maar de hema heeft regenpakken voor 12,- ofzo.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 09:18 schreef BananaPancake het volgende:
Ik moet echt wat gaan doen, maar geen zin.
Ik moet eigenlijk nog een analyse maken van wat teksten voor school
Bronnenonderzoek doen
Inpakken voor teamweekend
Regenpak kopen voor teamweekend
En moet om 2 uur al op de club zijn dus mag wel een beetje gaan opschieten. *BP schopt zichzelf uit bed*
En daar sluit ik me weer bij aanquote:Op vrijdag 7 februari 2014 09:14 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Verder sluit ik me hier bij aan. die berekening is niet voor niets al gebaseerd op je activiteitenniveau.
Heb gekeken maar wil graag een beetje een leuke regenjas en ze hadden alleen effen saaie kleuren. Helaas wist ik ook geen andere winkel dus pech gehad.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 09:28 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik weet niet of het budgettair verantwoord moet, maar de hema heeft regenpakken voor 12,- ofzo.
Interessant verhaal. Hoelang heeft ze er over gedaan? Ik vind het wel heel heftig, zoveel afvallen. Kan me voorstellen dat mensen zich dan zorgen maken. Maar goed, het kan ook prima zijn, ze was ooit sportief en atletisch en kan me voorstellen dat je die modus dan terug kunt vinden.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 12:35 schreef Keshet het volgende:
Ik heb in FatSecret mijn BMR maar even herberekend. Die stond nog ingesteld op een gewicht 15kg hoger dan mijn huidige gewicht.![]()
Ik kwam net deze nog tegen: http://www.dailymail.co.u(...)n-weighs-105lbs.html
Bizar!
Oja die heb ik ook voorbij zien komenquote:Op vrijdag 7 februari 2014 12:35 schreef Keshet het volgende:
Ik kwam net deze nog tegen: http://www.dailymail.co.u(...)n-weighs-105lbs.html
Bizar!
Als je er ooit nog een zoekt in een leuk kleurtje:quote:Op vrijdag 7 februari 2014 10:41 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Heb gekeken maar wil graag een beetje een leuke regenjas en ze hadden alleen effen saaie kleuren. Helaas wist ik ook geen andere winkel dus pech gehad.
Hoe wil iemand je dwingen? Met een pistool op je hoofd staan als je aan het eten bent?quote:Op vrijdag 7 februari 2014 13:26 schreef PluisigNijntje het volgende:
Ze scheen door iemand gedwongen te worden zoveel af te vallen, omdat er een geldprijs aan vast zit. Maar hoeveel je daarvan moet geloven weet ik ook niet. Ze heeft iig wel ondergewicht, en niet genoeg spiermassa om dat te rechtvaardigen, lijkt me.
Ik snap jou ook wel, maar omdat mijn app het sporten van het totaal afhaalt voelde het alsof het niet klopte. Die 1500 is ook in rust, dus daarom dacht ik dat ik dan te weinig binnen zou krijgen. Want 1700 eten - 500 sporten - 1500 verbruik in rust = -300 kcal. En omdat ik er al 400 afhaal (2100 - 1700), zit ik dan op -700 onder mijn verbruik met sport, dat leek me dan te weinig. Maar misschien bereken ik teveelquote:Op vrijdag 7 februari 2014 09:12 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Je komt toch niet onder die 1500 uit als je gewoon 1700 kcal eet?
Je krijgt gewoon genoeg voedsel binnen om goed te functioneren en door het sporten verbrand je extra calorieën. Ik denk niet dat dat slecht is. Maar je moet het natuurlijk zelf weten
Ik snap wel wat je doet met dat aftrekken hoor, maar ik vind die redenatie een beetje vreemd, want je verbrandt de hele dag door calorieën. Bovendien zeg je dat je verbruik inclusief sporten 2100 is. Nou dan heb je in feite dus maar een deficit van 400 als je 1700 eet. Dat is niet heel veel hoor.
Het is denk ik belangrijk om te weten wat het verschil is tussen BMR en TDEE. BMR is zonder activiteit, TDEE is alles wat je op een dag verbrandt. Zelf neem ik BMR x 1.2 als uitgangspunt (dat is als je bijna de hele dag zit). Op die manier eet ik alle kcal die ik verbrand met sporten gewoon terug.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 09:09 schreef Vlinder88 het volgende:
[..]
Mijn BMR zit volgens deze site op 1480 zonder beweging. En ik verbrand 2-3x per week ongeveer 500 kcal met sporten. Misschien moet ik ook niet zo moeilijk doenquote:Op vrijdag 7 februari 2014 15:15 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het is denk ik belangrijk om te weten wat het verschil is tussen BMR en TDEE. BMR is zonder activiteit, TDEE is alles wat je op een dag verbrandt. Zelf neem ik BMR x 1.2 als uitgangspunt (dat is als je bijna de hele dag zit). Op die manier eet ik alle kcal die ik verbrand met sporten gewoon terug.
Mijn bmr als ik de dag zittend doorbreng is 1900. Ik denk dat jij met sporten wel meer verbrandt dan 200 kcal toch? Luister ook naar je lichaam. ALs je sport en je eet in totaal 1700 kcal en je voelt je slapjes, dan is het dus niet genoeg.
als ik zo doorga wel. Maar zeg nooit nooit natuurlijkquote:Op zaterdag 8 februari 2014 18:15 schreef DancingPhoebe het volgende:
Welkom Ole! Betekent dat dat je dus afziet van die operatie?
Goed tochquote:Op zaterdag 8 februari 2014 19:24 schreef RoelerMF het volgende:
Ik heb vanmorgen mijn wekelijkse wegenonderhoud gehad. Er was "maar" 0.7 vanaf en viel eigenlijk tegen. Maar gisteren had ik duidelijk teveel gegeten met en pasta en nog kadetjes (broodjes). En wellicht dat de krachttraining nu ook vruchten gaat afwerpen, dus we gaan gewoon gestaag door en met elke week een kilo ben ik dik () tevreden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |