abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 januari 2014 @ 09:22:54 #1
319308 Tink89
To live is to dance
pi_135427022
Voor wie is de FOK!Dieetclub bedoeld? De FOK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Gezond slank. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Goede en lekkere tips voor verantwoord ontbijt/lunch: CUL / Gezonde ontbijt/lunch keuzes

Ik wil ook! Dat kan ;) Post mee en als je wil, maak dan een dieetticker aan op www.lilyslim.com, vergeet je naam niet in de ticker te zetten!! Meld in dit topic duidelijk dat je ook in de OP wilt en geef het linkje van je ticker. De topicstarter of een van de modjes zet je er dan bij. Als je een account aanmaakt. krijgt je ticker hier automatisch ook een update als je iets aanpast. Als je geen account wilt. zul je ieder weegmoment een nieuwe ticker aan moeten maken en de url duidelijk in het topic zetten met het verzoek om aanpassing van je ticker.

Deelnemers

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 13 januari 2014 @ 09:23:13 #2
319308 Tink89
To live is to dance
pi_135427031
En de laatste post van het vorige topic:

quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 18:59 schreef Zeester het volgende:

[..]

Ik denk dat onze smaak qua eten misschien wel precies 2 rechttegenovergestelde dingen zijn. Ik moet niet denken aan rijst zonder saus, jus uit een pakje of varkenshaas (en al HELEMAAAAL NIET ZONDER OLIE!). Qwea, je mag NOOIT komen eten!
_O-
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:25 schreef Qwea het volgende:
Mijn god, zit in de bios bij "the wolf of wallstreet" geniale film
Misschien ben ik nu een enorme mieperd, maar je zit bij een geniale film en gaat dan zitten fokken? Ik stoor me altijd enorm aan mensen die in de rij voor je opeens licht gaan zitten geven met hun telefoon...

quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:50 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Oeh die wil ik ook nog zien!

Ik werk nu een tosti ham kaas met curry weg. :9 Schandalig weinig gegeten vandaag, en gisteren teveel. Morgen maar weer normaal doen.

Ik zal eens mijn planning voor morgen posten:
O: 2 volkoren met kipfilet
T: 2 mandarijntjes
L: 2 volkoren met pindakaas, schaaltje kwark
T: appel
D: Maaltijdsalade met kipfilet en fusilli
S: eens kijken of Xco leuk is :) (groeples met gewichten gericht op je 'core' ). 45 minuten
T: weet ik nog niet

Kritiek is welkom :)
Ik vind het te weinig als je 45 minuten flink gaat sporten. Probeer anders eens wat noten ofzo toe te voegen tussendoor? Ligt ook aan de hoeveelheden natuurlijk.

Ik had btw een prachtige atl van 72,1 kilo vanochtend *O* *O* *O* Ik kom zo dichtbij mijn einddoel dat ik langzaam een beetje in paniek begin te raken, omdat ik straks een modus moet gaan vinden om op gewicht te blijven. Nu ben ik al maanden aan het doen over de laatste paar kilo's, dus ben ik eigenlijk zo goed als stabiel, maar toch...
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_135427330
Ik vind het heerlijk om op een lege maag te bewegen dus net een half uurtje pilates gedaan.
Meer dan dat qua beweging zit er niet in vandaag, zo meteen eten & werken (wel nog een half uurtje fietsen)

Lijstje:

Griekse yoghurt, banaan en 1 grote eet lepel cluesli balans
iets warms als bouillon
2x spelt cracker met kalkoen & peper
tomaatjes
nog geen inspiratie voor het avondeten
pi_135427362
Het is wel wat aan de krappe kant ja.. ik zal inderdaad eens wat noten gaan kopen. Ik leef een beetje op budget dus ik vind ze wel prijzig.. maar hazelnoten :9
Nog een idee voor de avond T?

Ik las dat er in linzen en bonen ook veel eiwit zit. Heb nog nooit linzen gehad, smaken ze goed? Zoals bonen?
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_135427386
Ik eet nu met moeite mijn overnight oats met 1/2 Griekse yoghurt ipv alleen amandelmelk, toch te droog..
Maar het voelt als een stevig ontbijt, dus straks kan ik weer stuk gaan in de sportschool :)
pi_135427418
*O* Super Tink!! *O*

ik ga maar weer een lijstjes posten.. Mijn weegschaal is alle behalve lief voor me..

O: 250gr kwark, 30gr. muesli, 10gr lijnzaad, 1 banaan en 2 mandarijntjes
T: 200gr. worteltjes
L: 2 boterhammen met philadelphia light en sla
D: weet ik nog niet... moet nog boodschappen doen.. iemand ideetjes??
T: niks

Morgen:
O: brinta met een banaantje en lijnzaad
S: uur bodyvive
L: 2 boterhammen met mager beleg
D: iets makkelijks want dochter moet trainen
S: uur bodybalance
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_135427425
En goedzo Tink met je atl! :D
Stabiel blijven is ook een leuke uitdaging toch? Lekker wat meer eten en blijven sporten. En je mocht je dan per ongeluk nog een halve kilo afvallen, dan heb je een goed excuus om je favo guilty pleasure te eten :9 En je overall intake opschroeven.
  maandag 13 januari 2014 @ 09:52:00 #8
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_135427505
Goed zeg Tink! :Y

Mijn lijstje van vandaag:

O: Brinta m Chia
T: gekookt eitje, plakje roggebrood m kaas
L: 3-4 boterhammen, 2 m rookvlees, 2 m appelstroop, minneola
T: rauwkost m tonijn (op water) en een lik yoghonaise
D: Macaroni m zelfgemaakte groente-tomatensaus
T: appeltje
  maandag 13 januari 2014 @ 09:52:59 #9
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135427525
quote:
Misschien ben ik nu een enorme mieperd, maar je zit bij een geniale film en gaat dan zitten fokken? Ik stoor me altijd enorm aan mensen die in de rij voor je opeens licht gaan zitten geven met hun telefoon...
Je bent een enorme mieperd. Ooit gehoord van pauze?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_135427571
quote:
14s.gif Op maandag 13 januari 2014 09:52 schreef Qwea het volgende:

[..]

Bestaan die nog? :P
pi_135427583
Dit was gewicht technisch een drama weekend.

Onze afwasmachine ging kapot. Dus we gingen gezellig naar mijn ouders daar eten :D
Nu had mijn vader speciaal lekkere wijn gehaald, dus tja, nee zeggen vind ik dan ook zo lullig.
Toen kregen mijn vader en man nog zin in frikandellen om 0:30 :') Dus die gingen ze bakken en ik zei nog dat ik niet wilde maar ik kreeg er toch 1 *zucht*

En gisteren hadden we een verlaat kerstdiner met schoonouders & schoonzus, dus dat was ook niet het meest gezonde eten.

Naja vandaag maar weer gewoon normaal

O: niks, ik heb gewoon echt geen honger na gisteren
T: 3 koffie met magere melk :')
L: gebakken ei van 3 eieren en tomaat
T: komkommer en augurk + plakje ham
D: 2 tartaartjes met wat (zelfgemaakte) truffel mayonaise + veel broccoli
T: klein bakje Turske yoghurt.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_135427593
Tink wat goed *O*
  maandag 13 januari 2014 @ 09:59:30 #13
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135427631
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 09:55 schreef rawwwrr het volgende:

[..]

Bestaan die nog? :P
Bij een film van 3u wel :P En godzijdank, want ik moest plassen... pff :P
pi_135427702
Tink is een topper! Is 70 je einddoel?
pi_135427824
Ondanks een slecht weekend (zaterdag broodje bij de v&d smiddags en savonds zelfgebakken frietjes met snacks, gisteren chinees en verjaardag schoonmoeder) en ongesteld moeten worden. Toch een min van 0.4 op de weegschaal sinds zaterdag! Ben benieuwd wat hij vrijdag aangeeft!

Vind het toch wel weer fijn om een weegschaal te hebben hoor!
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_135427915
Verder mijn lijstje voor vandaag:

O: 300 gr. Kwark met volvezel cruesli en een eetlepel jam.
L: Salade van bladsla, tomaat, paprika komkommer, gerookte zalm en wat dressing.
T: handje amandelen
D: gevulde paprika, paprika, ui, courgette, champignons gehakt en wat mozzarella.
T: kwark met bosbesjes en wat honing of jam om te zoeten en een cappuccino.
pi_135428088
Och jeetje, ik heb mijn lijstje ingevoerd in mfp, en ik kom amper aan 1200 kcal..
Ik zal vanmiddag een kommetje soep erbij nemen uit de (awesome biologische) unikantine.. Maar dat helpt nog niet zoveel..
  maandag 13 januari 2014 @ 10:23:41 #18
319308 Tink89
To live is to dance
pi_135428098
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 09:56 schreef Skoap het volgende:
Dit was gewicht technisch een drama weekend.

Onze afwasmachine ging kapot. Dus we gingen gezellig naar mijn ouders daar eten :D
Nu had mijn vader speciaal lekkere wijn gehaald, dus tja, nee zeggen vind ik dan ook zo lullig.
Toen kregen mijn vader en man nog zin in frikandellen om 0:30 :') Dus die gingen ze bakken en ik zei nog dat ik niet wilde maar ik kreeg er toch 1 *zucht*

En gisteren hadden we een verlaat kerstdiner met schoonouders & schoonzus, dus dat was ook niet het meest gezonde eten.

Naja vandaag maar weer gewoon normaal

O: niks, ik heb gewoon echt geen honger na gisteren
T: 3 koffie met magere melk :')
L: gebakken ei van 3 eieren en tomaat
T: komkommer en augurk + plakje ham
D: 2 tartaartjes met wat (zelfgemaakte) truffel mayonaise + veel broccoli
T: klein bakje Turske yoghurt.
Misschien klinkt dit rotter dan ik het bedoel, maar als je zegt dat je die frikadel niet wilt, eet hem dan ook niet op. Dat geldt ook voor het kerstdiner. Het is ook superlekker als je er wat minder van neemt en dan heb je daarna niet zo'n vervelend gevoel... Wat niet wil zeggen dat je nooit uit de band mag springen, maar als je er daarna van baalt, was het het misschien niet waard.

Overigens vind ik dat je vandaag wat weinig eet, maar ik kan me voorstellen dat je liever wat minder eet dan anders. Pas dan wel op dat je vanavond niet trek hebt en gaat snaaien. Kun je ergens wat extra beweging inbouwen om je weekend een beetje te compenseren? Stukje wandelen voor of na de lunch ofzo?
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 09:41 schreef rawwwrr het volgende:
Ik vind het heerlijk om op een lege maag te bewegen dus net een half uurtje pilates gedaan.
Meer dan dat qua beweging zit er niet in vandaag, zo meteen eten & werken (wel nog een half uurtje fietsen)

Lijstje:

Griekse yoghurt, banaan en 1 grote eet lepel cluesli balans
iets warms als bouillon
2x spelt cracker met kalkoen & peper
tomaatjes
nog geen inspiratie voor het avondeten
Ik vind dit te weinig. 2 crackers zijn niet genoeg als lunch, zeker niet als je tussendoortjes tomaatjes en een kopje bouillon zijn. Probeer eens wat gezonde dingen toe te voegen als kwark of yoghurt tussendoor, een gekookt eitje bij je tomaatjes, die twee crackers bij je tussendoortje en dan boterhammen ofzo als lunch.

quote:
14s.gif Op maandag 13 januari 2014 09:59 schreef Qwea het volgende:

[..]

Bij een film van 3u wel :P En godzijdank, want ik moest plassen... pff :P
Ah, met pauze had ik geen rekening gehouden. Die hebben ze hier in geen enkele film, plassen moet je maar gewoon tussendoor. Zelfs de kinderfilm waar we voor kerst met een vriendin en haar kinderen heen gingen, had geen pauze.

Lijstje:
O: 3 volkoren. 2 lv smeerkaas, 1 paardenrookvlees. 200 ml lv yoghurt, lepel kersen.
T: Pakje lu crackertjes.
L: 4 volkoren. 2 30+kaas, 2 paardenrookvlees. 1/3 komkommer, bakje ijsbergsla met klein beetje dressing.
T: Appel (als ik heel veel trek heb 2 appels)
D: Gisteren onverwacht bij een vriendinnetje gegeten, dus denk dat ik vanavond alsnog zuurkoolstamppot maak.

quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 10:23 schreef PluisigNijntje het volgende:
Och jeetje, ik heb mijn lijstje ingevoerd in mfp, en ik kom amper aan 1200 kcal..
Ik zal vanmiddag een kommetje soep erbij nemen uit de (awesome biologische) unikantine.. Maar dat helpt nog niet zoveel..
Broodje ofzo bij je soep, of een bak kwark, banaan of iets anders erbij? Handje noten erbij? Er zijn vast wel meer opties dan alleen die soep, toch?

quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 10:04 schreef Zeester het volgende:
Tink is een topper! Is 70 je einddoel?
Ik heb geen einddoel. Ik eet gezond en gevarieerd, ik heb geen honger, ik sport 2 keer per week en zie wel waar ik uit kom. Zo lang ik op een verantwoorde en gezonde manier bezig ben, is er niks aan de hand.
pi_135428208
Die soep is al extra bij 2 broodjes en kwark.
En alles wat ik vanmiddag extra ga eten zal ik moeten kopen want ik ben niet thuis..
Dan vanavond maar een grote T nemen.
- En morgen beter plannen.-

[ Bericht 4% gewijzigd door PluisigNijntje op 13-01-2014 10:34:44 ]
pi_135428418
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 10:23 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Misschien klinkt dit rotter dan ik het bedoel, maar als je zegt dat je die frikadel niet wilt, eet hem dan ook niet op. Dat geldt ook voor het kerstdiner. Het is ook superlekker als je er wat minder van neemt en dan heb je daarna niet zo'n vervelend gevoel... Wat niet wil zeggen dat je nooit uit de band mag springen, maar als je er daarna van baalt, was het het misschien niet waard.

Overigens vind ik dat je vandaag wat weinig eet, maar ik kan me voorstellen dat je liever wat minder eet dan anders. Pas dan wel op dat je vanavond niet trek hebt en gaat snaaien. Kun je ergens wat extra beweging inbouwen om je weekend een beetje te compenseren? Stukje wandelen voor of na de lunch ofzo?

Ik heb gisteren niet veel gegeten hoor, of naja wel redelijk wat gegeten, maar vooral de gezonde dingen en de puree juist laten staan. En geen hapjes vooraf.
Frikandel had ik ook moeten laten staan, daar heb je zeker gelijk in!
Voelde me die zondag daar ook echt stom over. Vooral omdat ik wist dat we nog een "kerstdiner" hadden.

Normaal eet ik wel ontbijt, maar ik zit gewoon echt nog vol van gisteren. Heb dus echt geen honger.
Wandelen goed punt. Het is lekker weer. Zal mijn zoontje vanmiddag eens lopend ophalen bij het KDV en dan via een omweg terug naar huis.
  maandag 13 januari 2014 @ 10:43:27 #21
319308 Tink89
To live is to dance
pi_135428593
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 10:36 schreef Skoap het volgende:

[..]

Ik heb gisteren niet veel gegeten hoor, of naja wel redelijk wat gegeten, maar vooral de gezonde dingen en de puree juist laten staan. En geen hapjes vooraf.
Frikandel had ik ook moeten laten staan, daar heb je zeker gelijk in!
Voelde me die zondag daar ook echt stom over. Vooral omdat ik wist dat we nog een "kerstdiner" hadden.

Normaal eet ik wel ontbijt, maar ik zit gewoon echt nog vol van gisteren. Heb dus echt geen honger.
Wandelen goed punt. Het is lekker weer. Zal mijn zoontje vanmiddag eens lopend ophalen bij het KDV en dan via een omweg terug naar huis.
Ah, dat klinkt alweer heel anders dan in je eerste post :) Fijn dat het wel mee viel dan. En lopen is altijd prima, zeker als je dat gezellig samen met je kindje kunt doen.
  maandag 13 januari 2014 @ 10:57:51 #22
319308 Tink89
To live is to dance
pi_135428965
Overigens even een laatste na-foto in een witte retestrakke paardrijbroek.... Let op: mijn paard ging flink over de zeik en steigeren enzo, dus m'n make-up is eraf door de traantjes die ik moest laten toen ik er eenmaal afgestapt was en m'n haar is plat door m'n cap. Niet de charmanste foto ooit, maar voor de lijn-update issie prima :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tink89 op 13-01-2014 12:15:57 ]
pi_135428981
Ik zit in de tram naar m'n werk. Ik werd vanochtend echt behoorlijk beroerd wakker, dus fietsen was niet echt een optie. Ga bovendien na werk langs bij een vriendin die bovenin noord woont, en dat vind ik echt te ver fietsen in mijn huidige staat. En sowieso op mijn rot fiets.

Ik vind het echt moeilijk om gezond te doen als ik me niet lekker voel. Ik proef weinig, dus niets smaakt lekker en niets 'verzadigd' daardoor. Wel in m'n maag, maar niet dat fijne 'zo dat was lekker' gevoel. En moe en futloos dus ook geen kracht om dingen te ondernemen.
pi_135429282
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 10:57 schreef Tink89 het volgende:
Overigens even een laatste na-foto in een witte retestrakke paardrijbroek.... Let op: mijn paard ging flink over de zeik en steigeren enzo, dus m'n make-up is eraf door de traantjes die ik moest laten toen ik er eenmaal afgestapt was en m'n haar is plat door m'n kap. Niet de charmanste foto ooit, maar voor de lijn-update issie prima :D
SPOILER
_O_ _O_ _O_
pi_135429299
quote:
Overigens even een laatste na-foto in een witte retestrakke paardrijbroek.... Let op: mijn paard ging flink over de zeik en steigeren enzo, dus m'n make-up is eraf door de traantjes die ik moest laten toen ik er eenmaal afgestapt was en m'n haar is plat door m'n kap. Niet de charmanste foto ooit, maar voor de lijn-update issie prima :D
SPOILER
Wat een lijntje Tink _O_ Geweldig O+
pi_135429547
Wauw Tink, wat zie je er geweldig uit! De foto zegt nog zoveel meer dan je gewicht, dat werkelijk keurig is. Lekker bezig! Heb je zelf eigenlijk nog wel eens zwakke momenten, momenten waarop je snaait of andere keuzes maakt waar je achteraf niet achterstaat?

Lijstje!

O: 200 gram kwark met 40 gram muesli
S: 8 minuten roeien, 95 minuten krachttraining, 12 minuten hardopen
T: smoothie van magere yoghurt, halve banaan, mango en kersen
L: 2 volkoren boterhammen met gerookte zalm en 2 gekookte eieren, smoothie van magere yoghurt, een halve banaan, mango en kersen
T: espresso met 2 stukjes pure chocola
T: 150 gram kwark met 20 gram walnoten en een drupje honing
D: wortelrijst met kipgehakballetjes

En dat is dan 1836 kcal waarvan ruim 117 gram eiwit (26%).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_135429698
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 10:23 schreef Tink89 het volgende:

[..]

[..]

Ik vind dit te weinig. 2 crackers zijn niet genoeg als lunch, zeker niet als je tussendoortjes tomaatjes en een kopje bouillon zijn. Probeer eens wat gezonde dingen toe te voegen als kwark of yoghurt tussendoor, een gekookt eitje bij je tomaatjes, die twee crackers bij je tussendoortje en dan boterhammen ofzo als lunch.

[..]

Ah, met pauze had ik geen rekening gehouden. Die hebben ze hier in geen enkele film, plassen moet je maar gewoon tussendoor. Zelfs de kinderfilm waar we voor kerst met een vriendin en haar kinderen heen gingen, had geen pauze.

Lijstje:
O: 3 volkoren. 2 lv smeerkaas, 1 paardenrookvlees. 200 ml lv yoghurt, lepel kersen.
T: Pakje lu crackertjes.
L: 4 volkoren. 2 30+kaas, 2 paardenrookvlees. 1/3 komkommer, bakje ijsbergsla met klein beetje dressing.
T: Appel (als ik heel veel trek heb 2 appels)
D: Gisteren onverwacht bij een vriendinnetje gegeten, dus denk dat ik vanavond alsnog zuurkoolstamppot maak.

[..]

Broodje ofzo bij je soep, of een bak kwark, banaan of iets anders erbij? Handje noten erbij? Er zijn vast wel meer opties dan alleen die soep, toch?

[..]

Ik heb geen einddoel. Ik eet gezond en gevarieerd, ik heb geen honger, ik sport 2 keer per week en zie wel waar ik uit kom. Zo lang ik op een verantwoorde en gezonde manier bezig ben, is er niks aan de hand.
Ja ik weet het. Normaal eet ik dus wel brood :D maar dat is op & voor het werk geen tijd om boodschappen te doen. Gekookt eitje gaat nog wel lukken. Dank voor de tip iig! Ik heb snel de neiging om te weinig te eten als ik geen hongergevoel heb.
  maandag 13 januari 2014 @ 11:38:59 #28
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_135429996
Nice hoor Tink! :Y
pi_135430101
Ziet er goed uit Tink!
pi_135430222
Wauw Tink! Ik weet niet van welk gewicht je komt, maar je ziet er nu prachtig uit O+
Of course life's a bitch. If it was a slut, it would be easy.
pi_135431086
quote:
14s.gif Op maandag 13 januari 2014 09:52 schreef Qwea het volgende:

[..]

Dat stukje als hij moet kruipen naar de auto. Ik heb zo hard gelachen (ook gister).
  maandag 13 januari 2014 @ 12:21:50 #32
319308 Tink89
To live is to dance
pi_135431220
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 11:19 schreef Claudia_x het volgende:
Wauw Tink, wat zie je er geweldig uit! De foto zegt nog zoveel meer dan je gewicht, dat werkelijk keurig is. Lekker bezig! Heb je zelf eigenlijk nog wel eens zwakke momenten, momenten waarop je snaait of andere keuzes maakt waar je achteraf niet achterstaat?

Lijstje!

O: 200 gram kwark met 40 gram muesli
S: 8 minuten roeien, 95 minuten krachttraining, 12 minuten hardopen
T: smoothie van magere yoghurt, halve banaan, mango en kersen
L: 2 volkoren boterhammen met gerookte zalm en 2 gekookte eieren, smoothie van magere yoghurt, een halve banaan, mango en kersen
T: espresso met 2 stukjes pure chocola
T: 150 gram kwark met 20 gram walnoten en een drupje honing
D: wortelrijst met kipgehakballetjes

En dat is dan 1836 kcal waarvan ruim 117 gram eiwit (26%).
Wat een keurig lijstje!

Natuurlijk heb ik 'zwakke' momenten, maar juist doordat ik mijn levensstijl veranderd heb en niet aan het dieeten ben, kan ik dan ook prima iets extra's nemen. Een zakje chips na het paardrijden? Mag best, als ik er echt zin in heb. Een glaasje wijn op het feestje? Idem dito...

Ik merk wel dat ik, als ik moe ben of het koud heb, nog wel eens te veel eet, maar eigenlijk gaat het gewoon wel prima. Ik heb niet (meer) het gevoel dat ik iets niet mag. Het mag best, ik wil het alleen niet altijd. Verder eet ik best veel en heb ik dus eigenlijk nooit honger.

quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 11:46 schreef Unfckingtitled het volgende:
Wauw Tink! Ik weet niet van welk gewicht je komt, maar je ziet er nu prachtig uit O+
Zie de tickers in de OP. Ik woog op mijn zwaarst om en nabij de 120 kilo, nu 72,1.

Het is trouwens wel duidelijk dat ik geen zin heb om te werken vandaag, ik spam het hele topic vol >:)
pi_135431300
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 12:21 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Wat een keurig lijstje!

Natuurlijk heb ik 'zwakke' momenten, maar juist doordat ik mijn levensstijl veranderd heb en niet aan het dieeten ben, kan ik dan ook prima iets extra's nemen. Een zakje chips na het paardrijden? Mag best, als ik er echt zin in heb. Een glaasje wijn op het feestje? Idem dito...

Ik merk wel dat ik, als ik moe ben of het koud heb, nog wel eens te veel eet, maar eigenlijk gaat het gewoon wel prima. Ik heb niet (meer) het gevoel dat ik iets niet mag. Het mag best, ik wil het alleen niet altijd. Verder eet ik best veel en heb ik dus eigenlijk nooit honger.

[..]

Zie de tickers in de OP. Ik woog op mijn zwaarst om en nabij de 120 kilo, nu 72,1.

Het is trouwens wel duidelijk dat ik geen zin heb om te werken vandaag, ik spam het hele topic vol >:)
Dikke respect _O_
pi_135431316
quote:
Overigens even een laatste na-foto in een witte retestrakke paardrijbroek.... Let op: mijn paard ging flink over de zeik en steigeren enzo, dus m'n make-up is eraf door de traantjes die ik moest laten toen ik er eenmaal afgestapt was en m'n haar is plat door m'n cap. Niet de charmanste foto ooit, maar voor de lijn-update issie prima :D
SPOILER
Mooi slank figuurtje _O_
pi_135431512
Wauw Tink! _O_
pi_135431552
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 12:21 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Wat een keurig lijstje!

Oh, maar ik bedoel niet zozeer dát je iets slechts eet of drinkt, maar dat je merkt dat je in een oude gewoonte vervalt. Bij mij is dat bijvoorbeeld snaaien, dus echt véél eten omdat ik dat lekker vind (vooral het proces, niet eens zozeer wat ik eet). En meteen erna heb ik er al de balen in, want te vol zitten voelt niet fijn. En de dag erna heb ik dan weer de behoefte om veel te eten, alsof het verlangen is aangewakkerd door het één keer te doen. Ik vind dat juist zo tricky, want dat kan het begin zijn van een periode waarin ik te veel eet en dus aankom. Ik moet na één zo'n avond bewust de rem erop zetten en dan gaat het wel weer.
  Moderator maandag 13 januari 2014 @ 12:49:37 #37
5428 crew  miss_sly
pi_135432093
Tink, wauw, wat zie je er geweldig uit O+ Echt, heel veel respect voor je, wat je bereikt hebt en de manier waarop!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_135432219
Tink O+ Je ziet er echt onwijs goed uit!
pi_135432565
Super tink!
pi_135432624
Ik heb vandaag en morgen vrij van school en ik merk dat ik dan gewoon heel veel moeite heb om genoeg te eten. Heb echt de neiging om dan weinig te eten, omdat ik het gevoel heb dat ik mezelf dan zo gruwelijk volprop. ;(

Oke, ik heb nu een calorieteller app geïnstalleerd op mijn telefoon, om in de gaten te houden of ik genoeg eet. Nu wil die alleen weten hoeveel ik beweeg. Ik heb matig actief ingevuld, maar ik loop minstens 2 keer in de week hard, zo niet 3 keer. Maar het ging over dagelijkse bezigheden -_-

[ Bericht 32% gewijzigd door Heroinjunk op 13-01-2014 13:12:12 ]
pi_135432695
Ik sta ook in "prop alles in je hoofd-modus". Ugh :r Nog een paar dagen en dan is het weer voorbij. Net wakker, had vannacht een vreselijke migraine-aanval waardoor ik echt amper heb kunnen slapen. Zit nu te ontbijten met overnight oats... hehe
pi_135433269
Zo, na een tijdje hier meegelezen te hebben meld ik me ook maar eens aan!

Ben 1.60 lang en van januari tot juni vorig jaar op eigen houtje van 98 naar 78 kilo weten te gaan.
Sinds afgelopen november ben ik eigenlijk weer verstrikt geraakt in mijn oude eetgewoontes: te veel en te ongezond eten. Ik begin daar nu weer last van te krijgen. Ik ben vaak moe en lusteloos en heb concentratieproblemen. -O-

Bij deze neem ik me voor vanaf morgen weer gezonder te gaan leven: in de ochtend weer op de weegschaal en ervoor gaan!
Ik verwacht dat de weegschaal de 85 aan zal tikken (was laatst 83) en mijn voorlopige doel is 70 kilo. Ik streef ernaar om dit rond de zomer bereikt te hebben.

Wil ook nog even kwijt dat het volgen van deze reeks me echt goed heeft gedaan, zo veel positiviteit en de tegenslagen worden ook goed verwerkt! Heeft mijn motivatie echt enorm opgekrikt, alvast bedankt daarvoor! ^O^ :D
pi_135433563
Ik heb even een vraagje. Ik heb bij de bakker speltkoeken met chocolade gekocht om als lekker tussendoortje te eten maar ik zou echt niet weten hoeveel kcal daar in zitten. Zouden jullie een schatting kunnen maken?
  maandag 13 januari 2014 @ 13:37:48 #44
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135433753
Ik snap officieel niks meer van mijn vetmetingen.

En mijn spieren trillen, bohhh :D Kan mijn armen niet eens heffen O+
pi_135433765
Ik heb even een dag rust van het regelen van de uitvaart. De kaarten zijn verstuurd en opgesteld, het bidprentje is gemaakt, scenario voor de dienst uigeschreven.

Ik ben kapot. Gisteren een totale breakdown gehad en uren gejankt. Leek wel alsof het toen pas doordrong dat mijn oma er niet meer is. Vandaag mag ik volle bak aan de studie, over een dikke week tentamens. Donderdag de uitvaart, daarna het appartement zsm leeghalen.

Ik weet niet hoe ik deze week moet overleven. Ik heb vannacht net krap 3 uur geslapen. Over mijn eten durf ik het bijna niet te hebben, want veel heb ik niet gehad. Rotweek.
pi_135433878
Vanmorgen bijna vergeten te wegen (dus heb mij na het douchen, ontbijten + halve liter water gewogen).
Resultaat: +3 kilo.
Had erger verwacht na de feestdagen en een week vakantie.
Nu weer door :)

Vandaag goed begonnen met naar mijn werk te wandelen.
  maandag 13 januari 2014 @ 13:43:25 #47
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135433974
Lijstje :

O : 2x spelt met 20+ smeerkaas
S : 1,5u fitness. 30 Cardio, 1u kracht.
L : Blikje tonijn, bakje kwark, 4x spelt. Kalkoen filet, pindakaas, 20+ smeerkaas en runderrookvlees. Met allen dieet halvarine
T : 2x volkoren beschuit 20+ smeerkaas
D : Bloemkool, aardappelen, kipfilet, jus, 0% vet griekse yoghurt.
T : Appel, kiwi.
T2: Spelt pindakaas
T3 : Bakje kwark

Ik moet ergens tussen de T en de D nog een T inbouwen of 2, want ik heb nog 240 kcal over.
  maandag 13 januari 2014 @ 13:46:16 #48
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_135434072
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 13:32 schreef Heroinjunk het volgende:
Ik heb even een vraagje. Ik heb bij de bakker speltkoeken met chocolade gekocht om als lekker tussendoortje te eten maar ik zou echt niet weten hoeveel kcal daar in zitten. Zouden jullie een schatting kunnen maken?
Dit meen je toch niet serieus he? :o
Heb je aan de bakker gevraagd welke ingredienten er in welke verhoudingen in zitten? Hoe zwaar is het koekje?

Anders denk ik 123,5kcal :Y
  maandag 13 januari 2014 @ 13:52:18 #49
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135434291
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 13:32 schreef Heroinjunk het volgende:
Waaaaaarom koop je koeken met chocolade :?

Trouwens, iemand hier hier licht op wil laten schijnen? Het is niet heel boeiend, maar ik wil het begrijpen :Y

1-10-13 begon ik met lichaamsvet meten :
29,3% vet
21,9kg vet massa
52,7kg vetvrije massa
74,6 kg

28-11
27,6% vet
20,5kg Vet massa
53,9kg vetvrije massa
74,4

19-12
27,7% vet
20kg vet massa
52,2kg Vetvrije massa
72,2

Vandaag:
28,7% vet
21,1kg vet massa
52,3kg vetvrije massa
73,4

Dus mijn vetvrije massa is in vergelijking met 19-2 omhoog gegaan, maar mijn vet % ook gelijk :?

Ik snap geen kont van die metingen. Plus, ik train loeihard, hoe in godsnaam kom ik dan vandaag op 28,7% terwijl ik 28-11 op 27,7% zat :P
pi_135434653
Hoe wordt er gemeten?
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_135435058
Heb mijn lijstje toch nog wat kunnen aanpassen. Volgende keer echt zorgen dat ik genoeg gezonde dingen van huis meeneem..

O: 2 volkoren pindakaas
T: 2 mandarijnen
L: 2 volkoren kipfilet, bruine pistolet ham/kaas/sla en 250gr kwark (ik zie nu dat ik per ongeluk mijn O en L heb omgedraaid, hihi)
T: appel en krentenbol
D: maaltijdsalade kip fusilli
T: nog steeds te bedenken.

Een beetje veel brood misschien.. maar zonder de laatste T kom ik nu aan ongeveer 1775 kcal. :)
pi_135435158
Tink wat zie je er goed uit!!

Hier gaat het allemaal lekker. Ben weer lekker regelmatig aan het bewegen. Het eten lukt ook weer netjes. Resultaat was -2 nog 0,4 eraf en ik heb weer een atl, zou moeten lukken deze week.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_135435310
quote:
10s.gif Op maandag 13 januari 2014 13:46 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Dit meen je toch niet serieus he? :o
Heb je aan de bakker gevraagd welke ingredienten er in welke verhoudingen in zitten? Hoe zwaar is het koekje?

Anders denk ik 123,5kcal :Y
Ja, dat meen ik wel serieus. Ik let niet zo extreem erg op de calorieën en ik eet ook gewoon wat ik lekker vind. Maar ik heb het niet aan de bakker gevraagd, nee. En ik heb geen idee hoe zwaar het is, het is niet echt een groot koekje.

quote:
14s.gif Op maandag 13 januari 2014 13:52 schreef Qwea het volgende:

[..]

Waaaaaarom koop je koeken met chocolade :?

Omdat ik dat lekker vind. En ik mezelf niet alles ga ontzeggen omdat ik zo nodig af hoef te vallen. Ik hoef geen +20 kilo af te vallen. Ik let niet zo extreem op de calorieen als sommige hier doen. Ik let ook niet extreem veel op wat er allemaal in eten zit, want oh oh oh ik zou dadelijk toch eens wat eten waar suiker in zit! Sorry, maar daar doe ik niet aan mee. :N

Ik kom hier enkel en alleen om advies te vragen en niet om als een mongool afgevallen te worden. Dan kan ik wel naar mijn oude school gaan, als ik dat graag wil.
pi_135435379
Heroinjunk misschien pas je dan beter in het slanke topic?
En weeg je koekje eens op een keukenweegschaal
pi_135435468
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:16 schreef Sarabi het volgende:
Heroinjunk misschien pas je dan beter in het slanke topic?
En weeg je koekje eens op een keukenweegschaal
Nou, in eerste instantie was ik daar niet welkom, omdat mijn bmi boven de 27 was. Maar aangezien ik er nu onder zit, is dat misschien wel een beter idee.

En dat zal ik wel eens doen. Ik ga hem ook niet nu eten, ik vroeg het me gewoon ineens af.
pi_135435535
Jezus, het gaat om een koekje met chocolade. Beetje overtrokken reacties hier.
  maandag 13 januari 2014 @ 14:22:44 #57
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_135435651
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:19 schreef friekin_ het volgende:
Even voor de duidelijkheid. Mijn 'dat meen je toch niet he' ging meer om de vraag zelf, omdat het echt onmogelijk is daar een schatting van te maken als je niet weet wat erin zit of hoe groot het koekje is.
Verder zal ik echt niet moeilijk doen over het wel of niet opeten van een koekje met chocola hoor! :N Het tegendeel! :D :@
pi_135435653
Er is ook helemaal niet zoveel mis met een koekje. Er zitten hier ook genoeg die dagelijks een stukje chocolade of drop eten of ontbijtkoek. Gewoon een koekje als tussendoortje eten kan best, zeker als je al dichter bij je streef bent.

Leren omgaan met lekkere dingen en ze met mate kunnen eten is misschien wel het belangrijkste wat de meeste hier zouden moeten leren. :')
pi_135435725
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:22 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Even voor de duidelijkheid. Mijn 'dat meen je toch niet he' ging meer om de vraag zelf, omdat het echt onmogelijk is daar een schatting van te maken als je niet weet wat erin zit of hoe groot het koekje is.
Verder zal ik echt niet moeilijk doen over het wel of niet opeten van een koekje met chocola hoor! :N Het tegendeel! :D :@
Oh oke, ik dacht dat je bedoelde dat ik dat koekje had gekocht :P maar ik dacht ook wel dat het heel moeilijk zou zijn, maar jullie hebben in mijn ogen veel meer verstand van inschatten qua calorieën dan ik, vandaar :D
  maandag 13 januari 2014 @ 14:26:23 #60
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_135435812
quote:
17s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:24 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Oh oke, ik dacht dat je bedoelde dat ik dat koekje had gekocht :P maar ik dacht ook wel dat het heel moeilijk zou zijn, maar jullie hebben in mijn ogen veel meer verstand van inschatten qua calorieën dan ik, vandaar :D
Ik zou het ook niet gekund hebben als je wel geweten had wat erin zit hoor. Of nou ja, dat is vast wel ergens uit te rekenen, maar daar heb ik het geduld niet voor, maar ik moest echt lachen om de vraag.

Geniet van je koekje! :*
pi_135435903
Je kan iig wel zeggen dat een kleine koek tussen de 75 en 150 zit en een hele grote meer rond de 250. Als je hem maar niet extreem over- of onderschat zodat je niet gaat overcompenseren met de rest van je eten :)
  maandag 13 januari 2014 @ 14:28:54 #62
319308 Tink89
To live is to dance
pi_135435909
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 12:34 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Oh, maar ik bedoel niet zozeer dát je iets slechts eet of drinkt, maar dat je merkt dat je in een oude gewoonte vervalt. Bij mij is dat bijvoorbeeld snaaien, dus echt véél eten omdat ik dat lekker vind (vooral het proces, niet eens zozeer wat ik eet). En meteen erna heb ik er al de balen in, want te vol zitten voelt niet fijn. En de dag erna heb ik dan weer de behoefte om veel te eten, alsof het verlangen is aangewakkerd door het één keer te doen. Ik vind dat juist zo tricky, want dat kan het begin zijn van een periode waarin ik te veel eet en dus aankom. Ik moet na één zo'n avond bewust de rem erop zetten en dan gaat het wel weer.
Ik moest lang nadenken over je vraag, maar nee, eigenlijk heb ik dat niet meer vaak. Alleen als we aardappeltjes eten bij het avondeten ofzo neem ik er wel eens net te veel, maar voor 3 personen macaroni vreten, omdat ik gewoon zo veel mogelijk in m'n hoofd moet proppen, nee, dat heb ik niet meer.
pi_135436018
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:26 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik zou het ook niet gekund hebben als je wel geweten had wat erin zit hoor. Of nou ja, dat is vast wel ergens uit te rekenen, maar daar heb ik het geduld niet voor, maar ik moest echt lachen om de vraag.

Geniet van je koekje! :*
Ach, niet geschoten is altijd mis :D maar dat genieten komt wel goed. ^^
pi_135436184
Lijstje van vandaag:

O: 500 gram kwark, 1 volkoren met achterham
T: 2 volkoren met kalkoenfilet
L: 3 volkoren, 1 met ham, 2 met kalkoenfilet
T: 1 banaan
D: ceasar salade, 150 gram tonijn
T: 2 sinaasappels.

Eigenlijk te weinig.. maar compensatie t.o.v. afgelopen week.. ofzo :')
  maandag 13 januari 2014 @ 14:47:48 #65
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135436705
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:00 schreef IJsdraakje het volgende:
Hoe wordt er gemeten?
Door zo'n weegschaal met een schokje.

maandag 13 januari 2014 @ 14:49:12 #66
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135436759
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:19 schreef friekin_ het volgende:
Overtrokken reacties? :') Ik vraag waaaaarom iemand chocolade koekjes koopt, vervolgens haat hij compleet uit zijn plaat. Hoe dan :')
  maandag 13 januari 2014 @ 14:50:03 #67
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_135436785
quote:
14s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:47 schreef Qwea het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik heb er geen ervaring mee, maar zijn die dingen niet gewoon ook heel gevoelig voor of je toevallig die keer een beetje meer vocht vast houdt dan de andere keer. Het lijkt me dat dat soort dingen ook invloed hebben op de uitslag toch?
pi_135436829
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Kleine afwijkingen zijn normaal met die dingen. :Y
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_135436866
Ik was gister een beetje teleurgesteld omdat er in een week tijd niks van af was gegaan, maar vanmorgen -0,6 *O* In your face, ongesteldheid! *)
pi_135436989
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Wat zei de coach?
  maandag 13 januari 2014 @ 14:55:05 #71
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135437004
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:50 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik heb er geen ervaring mee, maar zijn die dingen niet gewoon ook heel gevoelig voor of je toevallig die keer een beetje meer vocht vast houdt dan de andere keer. Het lijkt me dat dat soort dingen ook invloed hebben op de uitslag toch?
Ik heb er ook geen verstand van, maar vocht is altijd rond de 38 kilo.

quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:51 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Kleine afwijkingen zijn normaal met die dingen. :Y
Kleine afwijking snap ik ook, maar ik snap die 1% vet verhoging niet terwijl er wel mee spieren zichtbaar zijn.

Nou ja, het zal :P Mijn broeken worden te groot, de weegschaal schommelt met een kilo, ik voel me goed, ik moest een broek S aan, dus ik kan er ook niet mee zitten :P

Misschien dat ik ooit nog wel ga kijken naar bulken en cutten. Ooit.

Want ik dacht eerst dat 2000kcal miss teveel zou zijn, maar ik viel op 2000kcal in ene af naar 72,1 kg en ik kom niet echt aan (afgezien van die schommel kilo, maar dat is geen aankomen) terwijl ik dit al 3 weken doe.
  maandag 13 januari 2014 @ 14:56:07 #72
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135437062
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:54 schreef Serieliefhebber het volgende:

[..]

Wat zei de coach?
Die snapte het ook niet. Die haalde zijn schouders op zo van "boeiend :P check de spiegel" en dat is ook zo en het boeit me ook niet. Bedoel, zal er geen hap minder om eten ofzo hoor of extra trainen... maar ik kan er slecht tegen als ik dingen niet kan begrijpen :P /autist
pi_135437178
Hoi,

Ik wil de komende tijd starten met afvallen. Ik heb mijn BMI gemeten en daarin staat dat ik overgewicht heb. Ik ben al begonnen met hardlopen en kettlebelltraining maar weet nog niet helemaal hoe ik het aan moet pakken met mijn voeding.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_135437219
quote:
14s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:55 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik heb er ook geen verstand van, maar vocht is altijd rond de 38 kilo.

[..]

Kleine afwijking snap ik ook, maar ik snap die 1% vet verhoging niet terwijl er wel mee spieren zichtbaar zijn.

Nou ja, het zal :P Mijn broeken worden te groot, de weegschaal schommelt met een kilo, ik voel me goed, ik moest een broek S aan, dus ik kan er ook niet mee zitten :P

Misschien dat ik ooit nog wel ga kijken naar bulken en cutten. Ooit.

Want ik dacht eerst dat 2000kcal miss teveel zou zijn, maar ik viel op 2000kcal in ene af naar 72,1 kg en ik kom niet echt aan (afgezien van die schommel kilo, maar dat is geen aankomen) terwijl ik dit al 3 weken doe.
Rondje google roept dat dat in de "normale" afwijking valt. Of in ieder geval dat meer mensen dat soort schommelingen zien. :P Zal vast wel een heel mooi verhaaltje over geleiding achter zitten, maar natuurkunde was nooit mijn sterkste punt. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  maandag 13 januari 2014 @ 15:00:23 #75
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135437231
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:54 schreef Sarasi het volgende:
Ik weet niet hoe lang je bent, maar ervan uit gaande dat je niet zwaar te zwaar bent, bouw je met 2000kcal per dag natuurlijk niet echt een tekort op. Zak eens naar 1600kcal per dag en kijk na een maand hoeveel verschil dat heeft gemaakt. :)
:') ! Wat een idioot advies. Of ligt dat aan mij?!
pi_135437269
quote:
14s.gif Op maandag 13 januari 2014 15:00 schreef Qwea het volgende:

[..]

:') ! Wat een idioot advies. Of ligt dat aan mij?!
Jij sport toch 4 keer per week. dan zou ik echt niet naar 16 gaan ermahgerd
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  maandag 13 januari 2014 @ 15:01:21 #77
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135437282
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 15:00 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Rondje google roept dat dat in de "normale" afwijking valt. Of in ieder geval dat meer mensen dat soort schommelingen zien. :P Zal vast wel een heel mooi verhaaltje over geleiding achter zitten, maar natuurkunde was nooit mijn sterkste punt. :')
:D mijne ook niet :P

Nou ja, het zal ook wel :P Thnx iig voor je licht :D

Zijn er eigenlijk van die dingen die wél nauwkeurig zijn?
  maandag 13 januari 2014 @ 15:02:04 #78
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135437319
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 15:01 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Jij sport toch 4 keer per week. dan zou ik echt niet naar 16 gaan ermahgerd
Mijn reactie op die post :') :

quote:
10s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:59 schreef Qwea het volgende:

[..]

1600, ben je niet goed bij je hoofd?

Mijn bmr is 1600. :') No fucking way dat ik überhaupt zak. Ik heb die 2000 meer dan nodig met 4x in de week KT. Ik ben onlangs omhoog gegaan van 1900 naar 2000. Ik heb met 4x in de week sporten 2500 nodig, daar ga ik echt geen 900 onder zitten :') !

Overigens ben ik 1,83 met een bmi van 21.9
1600, dan kan ik mijn opgebouwde spieren uitzwaaien :')

Hoe issie met je, mir?
pi_135437366
quote:
14s.gif Op maandag 13 januari 2014 15:02 schreef Qwea het volgende:

[..]

[..]

Hoe issie met je, mir?
Meh. Nog steeds niet lekker. vanaf volgende week 1 x p.w. bij de fysio bewegen/sporten, da's al wat.
pi_135437371
quote:
14s.gif Op maandag 13 januari 2014 15:02 schreef Qwea het volgende:

[..]

[..]

:D
pi_135437380
quote:
14s.gif Op maandag 13 januari 2014 15:01 schreef Qwea het volgende:

[..]

:D mijne ook niet :P

Nou ja, het zal ook wel :P Thnx iig voor je licht :D

Zijn er eigenlijk van die dingen die wél nauwkeurig zijn?
Plooien meten is geloof ik het nauwkeurigst. Aangenomen dat je iedere keer exact dezelfde plekken pakt om te meten. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_135437387
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 15:03 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Meh. Nog steeds niet lekker. vanaf volgende week 1 x p.w. bij de fysio bewegen/sporten, da's al wat.
Lukt dat wel met je ribben? :o
  maandag 13 januari 2014 @ 15:03:45 #83
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135437392
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 15:03 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Nice!

Wel kut dat het nog steeds niet lekker gaat :{ Krijg je die beweging gewoon vergoed? Of moet je zelf dokken?

:*
  maandag 13 januari 2014 @ 15:04:25 #84
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135437422
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 15:03 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Plooien meten is geloof ik het nauwkeurigst. Aangenomen dat je iedere keer exact dezelfde plekken pakt om te meten. :+
_O- Ja, not gonna work dus :P Ik heb ook al geprobeerd om mijn benen enzo te meten en telkens meet ik op een andere plek.

IK BEN GEDOEMD! :P
pi_135437434
quote:
14s.gif Op maandag 13 januari 2014 15:03 schreef Qwea het volgende:

[..]

Nice!

Wel kut dat het nog steeds niet lekker gaat :{ Krijg je die beweging gewoon vergoed? Of moet je zelf dokken?

Ik moet ff uitzoeken hoeveel sessies ik mag, mijn chronische (Bechterew) veriwjzing geldt niet meer omdat de verzekeraars reuma niet meer chronisch vinden hehehe :') Maar in de toekomst kan ik altijd nog abbotje sportshcool erbij gaan doen, dit is een begin
pi_135437439
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 12:34 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat aanwakkeren is heel herkenbaar. Het duurt bij mij altijd een paar dagen voordat ik dan weer on track ben.
pi_135437484
quote:
10s.gif Op maandag 13 januari 2014 15:04 schreef Qwea het volgende:

[..]

_O- Ja, not gonna work dus :P Ik heb ook al geprobeerd om mijn benen enzo te meten en telkens meet ik op een andere plek.

IK BEN GEDOEMD! :P
_O-

Dan maar spiegels en kleding en huidige methode voor indicatie. O+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  maandag 13 januari 2014 @ 15:07:09 #88
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135437531
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 15:04 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Ik moet ff uitzoeken hoeveel sessies ik mag, mijn chronische (Bechterew) veriwjzing geldt niet meer omdat de verzekeraars reuma niet meer chronisch vinden hehehe :') Maar in de toekomst kan ik altijd nog abbotje sportshcool erbij gaan doen, dit is een begin
Ja, vertel mij wat van die reuma :P Weet niet WAAR je verzekerd bent, maar met reuma indicatie kun je wel deelnemen aan een beweegprogramma! Weet alleen niet of jouw fysio dat aanbiedt... Kijk, van mijn ZV :

http://www.zilverenkruis.(...)ma-diabetes-cva.aspx
  maandag 13 januari 2014 @ 15:07:41 #89
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135437557
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 15:05 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

_O-

Dan maar spiegels en kleding en huidige methode voor indicatie. O+
True story. Ik moet binnenkort maar eens weer huilen in de jeans centre. Mt 27 nodig *O*
pi_135437572
quote:
14s.gif Op maandag 13 januari 2014 15:07 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ja, vertel mij wat van die reuma :P Weet niet WAAR je verzekerd bent, maar met reuma indicatie kun je wel deelnemen aan een beweegprogramma! Weet alleen niet of jouw fysio dat aanbiedt... Kijk, van mijn ZV :

http://www.zilverenkruis.(...)ma-diabetes-cva.aspx
zorg en zekerheid, ik ga 's ff pluizen!
pi_135437583
quote:
14s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:22 schreef Myraela het volgende:
Er is ook helemaal niet zoveel mis met een koekje. Er zitten hier ook genoeg die dagelijks een stukje chocolade of drop eten of ontbijtkoek. Gewoon een koekje als tussendoortje eten kan best, zeker als je al dichter bij je streef bent.

Leren omgaan met lekkere dingen en ze met mate kunnen eten is misschien wel het belangrijkste wat de meeste hier zouden moeten leren. :')
:Y

Ik eet gewoon alles. Niks mis met chocolade. Je moet voor jezelf weten of het een hellend vlak is. Er zijn bepaalde voedingsmiddelen die ik niet neem omdat ik me dan niet kan beheersen of wat dan ook, maar het is goed om niet alleen maar gezond te eten omdat je dat na het 'dieeten' ook niet zult doen. Balans, daar gaat het om.
  maandag 13 januari 2014 @ 15:15:59 #92
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135437831
Het is officieel... smoothies zonder verse jus zijn niet te zuipen :o
  maandag 13 januari 2014 @ 15:17:54 #93
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135437897
quote:
14s.gif Op maandag 13 januari 2014 15:08 schreef Mirjam het volgende:

[..]

zorg en zekerheid, ik ga 's ff pluizen!
Basisverzekering
Geen vergoeding
AV-Basis
AV-Standaard
AV-Sure
50% tot maximaal ¤500,00 per 2 kalenderjaren
AV-Top
AV-GeZZin
AV-Plus
AV-Prima
AV-Master
75% tot maximaal ¤500,00 per 2 kalenderjaren
AV-Totaal
AV-Cum-Laude
100% tot maximaal ¤500,00 per 2 kalenderjaren
AV-GeZZin Compact
Geen vergoeding
pi_135437904
Hoi,

Ik wil de komende tijd starten met afvallen. Ik heb mijn BMI gemeten en daarin staat dat ik overgewicht heb. Ik ben al begonnen met hardlopen en kettlebelltraining maar weet nog niet helemaal hoe ik het aan moet pakken met mijn voeding. Heeft iemand tips voor mij?
  maandag 13 januari 2014 @ 15:27:59 #95
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135438216
quote:
2s.gif Op maandag 13 januari 2014 15:18 schreef Klokov het volgende:
Hoi,

Ik wil de komende tijd starten met afvallen. Ik heb mijn BMI gemeten en daarin staat dat ik overgewicht heb. Ik ben al begonnen met hardlopen en kettlebelltraining maar weet nog niet helemaal hoe ik het aan moet pakken met mijn voeding. Heeft iemand tips voor mij?
Hoeveel te zwaar ben je?
pi_135438224
quote:
2s.gif Op maandag 13 januari 2014 15:18 schreef Klokov het volgende:
Hoi,

Post eens een lijstje van wat je weegt, lengte, bmi etc en van wat jij denkt dat een goed eet patroon is, wat voor jou vol te houden is etc. Dan zullen daarop vast wel wat mensen reageren.
pi_135438560
quote:
7s.gif Op maandag 13 januari 2014 15:28 schreef PatriQue89 het volgende:

[..]

Post eens een lijstje van wat je weegt, lengte, bmi etc en van wat jij denkt dat een goed eet patroon is, wat voor jou vol te houden is etc. Dan zullen daarop vast wel wat mensen reageren.
Gewicht: 102 kilo
Lengte: 1,94m
BMI: 27,1

Het eten hoeft denk ik niet zo'n probleem te zijn omdat ik al lange tijd rond de 100 zweef en 3500-4000 kcals per dag eet. Ik ben alleen onverzadigbaar als het gaat om eten. Ik eet meestal 4-6 keer per dag en pak daar per keer dat ik eet 500-1500 kcals. Ik eet geen chips of spul uit de frituurpan e.d.. Het enige wat elke dag vaststaat is het ontbijt, dit is altijd een halve kilo kwark met 1-2 bananen en wat muesli. Lunch is meestal een boerenomelet (4-5 eieren) of wentelteefjes (4-5) en het avondeten variaart van dag tot dag. Meestal eet ik tussendoor nog 4-5 broodjes met willekeurig beleg op en wederom een bak kwark met 2 bananen maar dan zonder de muesli.

quote:
14s.gif Op maandag 13 januari 2014 15:27 schreef Qwea het volgende:

[..]

Hoeveel te zwaar ben je?
Ik wil graag naar de 90-95 toe.
pi_135438599
quote:
14s.gif Op maandag 13 januari 2014 15:27 schreef Qwea het volgende:

[..]

Hoeveel te zwaar ben je?
Psst, [ONZ] Gymtopic poster.
  maandag 13 januari 2014 @ 15:42:01 #99
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135438777
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 15:38 schreef Patoshik het volgende:

[..]

Psst, [ONZ] Gymtopic poster.
Zag hem al, maar dat neemt niet weg dat hij niet gewoon serieus kan zijn.
  maandag 13 januari 2014 @ 15:44:29 #100
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_135438871
Precies dat lijkt me irrelevant. Ik weet het nodige van training maar voeding heb ik mij nooit echt in verdiept. Verder lijkt mij dat dit prima binnen de disclaimer past:

quote:
Welkom in deze reeks! Iedereen is vanzelfsprekend van harte welkom, maar hou het wel leuk. Een belerend, betweterig toontje is niet gewenst.
  maandag 13 januari 2014 @ 15:45:03 #101
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135438891
quote:
2s.gif Op maandag 13 januari 2014 15:37 schreef Klokov het volgende:

[..]

De tering wat ben je lang :P

quote:
Het eten hoeft denk ik niet zo'n probleem te zijn omdat ik al lange tijd rond de 100 zweef en 3500-4000 kcals per dag eet. Ik ben alleen onverzadigbaar als het gaat om eten. Ik eet meestal 4-6 keer per dag en pak daar per keer dat ik eet 500-1500 kcals. Ik eet geen chips of spul uit de frituurpan e.d.. Het enige wat elke dag vaststaat is het ontbijt, dit is altijd een halve kilo kwark met 1-2 bananen en wat muesli. Lunch is meestal een boerenomelet (4-5 eieren) of wentelteefjes (4-5) en het avondeten variaart van dag tot dag. Meestal eet ik tussendoor nog 4-5 broodjes met willekeurig beleg op en wederom een bak kwark met 2 bananen maar dan zonder de muesli.

Hoe is je vet percentage? :+ Want leuk dat je naar de 90-95 wilt, maar als je muscles hebt waar je u tegen zegt kun je lang wachten :+ En je bmi zegt dan ook geen fuck ;)

En hoeveel train je per week?
  maandag 13 januari 2014 @ 15:51:44 #102
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_135439203
quote:
14s.gif Op maandag 13 januari 2014 15:45 schreef Qwea het volgende:

[..]

De tering wat ben je lang :P

[..]

Hoe is je vet percentage? :+ Want leuk dat je naar de 90-95 wilt, maar als je muscles hebt waar je u tegen zegt kun je lang wachten :+ En je bmi zegt dan ook geen fuck ;)

En hoeveel train je per week?
Het streven is om de dag kettlebell en hardlopen maar reken maar 4-5 keer per week 20-30 minuten. Mijn vetpercentage zit rond de 20-25 denk ik.
  maandag 13 januari 2014 @ 15:56:50 #103
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135439435
quote:
2s.gif Op maandag 13 januari 2014 15:51 schreef Klokov het volgende:

[..]

Het streven is om de dag kettlebell en hardlopen maar reken maar 4-5 keer per week 20-30 minuten. Mijn vetpercentage zit rond de 20-25 denk ik.
Maar waarom dan in godsnaam zoveel kcal nemen?
  maandag 13 januari 2014 @ 15:57:10 #104
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_135439445
quote:
14s.gif Op maandag 13 januari 2014 15:56 schreef Qwea het volgende:

[..]

Maar waarom dan in godsnaam zoveel kcal nemen?
Omdat ik anders mijn vriendin opeet :')
  maandag 13 januari 2014 @ 16:11:23 #105
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135440088
quote:
2s.gif Op maandag 13 januari 2014 15:57 schreef Klokov het volgende:

[..]

_O-

Oke, maar daar zit dus je probleem. Want je verbruikt bij lange na niet zoveel kcal!

Dus, je moet minderen met je inname. En ja, dat gaat kut worden en een hel :P Maar daar moet je ff doorheen. Duurde bij mij 2 weken :')

quote:
2s.gif Op maandag 13 januari 2014 15:37 schreef Klokov het volgende:

[..]

[..]

Die kwark die je eet, is dat magere kwark? Zo nee, ga daar eens aan beginnen? Krijg je minder kcal binnen. Doe die bananen ook maar weg. Beter vervang je die door of wat meer kwark (alhoewel je eiwit inname ook ACHTERLIJK hoog is, en je doet helemaal niet veel aan KT als ik het goed lees) of door mandarijntjes ofzo (25 kcal per mandarijn. Doe je er 3 door. Zit je op 75 kcal, een banaan is rond de 150).

Boerenomelet zou ik ook mee stoppen. Die eieren leveren debiel veel eiwitten. Beter pak je 5 broodjes (volkoren of spelt) met mager beleg. Kalkoenfilet, runderrookvlees, magere kaas, magere smeerkaas, magere filet american, rosbief, ect. En ook geen wentelteefjes meer.

Die broodjes tussendoor is leuk, maar je eet dan als je die 5 broodjes bij de lunch ook pakt 10 broodjes op een dag! Best veel KH... Pak hier eens 4 volkoren beschuitjes van de AH met mager beleg.

Hou je van groente? Zo ja, ga los met groente bij het avondeten. Ik eet tussen de 500 en 600gr groente :9 En niet zoveel aardappelen, 2 opscheplepels ofzo. Mager vlees. Biefstukje, varkenshaas, kipfiletje, ect.

En dan neem je als avondeten een bak brinta, ofzo.

Ik weet het niet zo goed, je eet debiel veel _O- Ik kan wel een kek iets geven, maar dan ga je dood van de honger ws :')
  maandag 13 januari 2014 @ 16:30:52 #106
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135441042
Lol. Sinds wanneer zijn aardappelen slechte KH?
  maandag 13 januari 2014 @ 16:55:44 #107
319308 Tink89
To live is to dance
pi_135442219
quote:
14s.gif Op maandag 13 januari 2014 16:30 schreef Qwea het volgende:
Dat staat toch nergens?

Aardappels bestaan vooral uit zetmeel en voegen weinig toe aan je eetpatroon... Niks mis mee, maar als je je intake wil verminderen, is het makkelijk om aardappels in te ruilen voor groente.

Ik ga naar huis, ben klaar met vandaag.

Xx
pi_135442557
quote:
14s.gif Op maandag 13 januari 2014 16:30 schreef Qwea het volgende:
Sinds hoge glycemische index. Zoete aardappelen zijn gezonder.
  maandag 13 januari 2014 @ 17:12:38 #109
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135442936
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 16:55 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Dat staat toch nergens?

Aardappels bestaan vooral uit zetmeel en voegen weinig toe aan je eetpatroon... Niks mis mee, maar als je je intake wil verminderen, is het makkelijk om aardappels in te ruilen voor groente.

Ik ga naar huis, ben klaar met vandaag.

Xx
Ja, dat staat wel ergens. Las het net op 4 websites. :Y

quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 17:02 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

:o die is nieuw voor me :Y

[ Bericht 3% gewijzigd door Qwea op 13-01-2014 17:44:11 ]
pi_135443927
Vanavond buikdanstraining na een maand niet geen trainingen, zal wel kapot zijn :D
pi_135444289
Salade gerookte kip van de C1000 aan het eten. Kijk ik bij de ingredienten; bestaat de gerookte kip voor 15% uit kip. :') Het is dus meer geen-kip dan wel kip.
  maandag 13 januari 2014 @ 17:54:35 #112
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_135444403
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 17:51 schreef -Strawberry- het volgende:
Salade gerookte kip van de C1000 aan het eten. Kijk ik bij de ingredienten; bestaat de gerookte kip voor 15% uit kip. :') Het is dus meer geen-kip dan wel kip.
Mooi he, ingredienten lezen (en begrijpen) je ziet verrassende dingen, heel bijzonder.
Dat zouden meer mensen moeten doen!

Tink, je ziet er geweldig uit!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_135444567
quote:
Slecht he.
Jammer dat veel salades uit de supermarkt zo zijn.
pi_135444811
quote:
Getsie, je vraagt je dan af wat er verder aan zooi in zit -O-
pi_135444949
quote:
2s.gif Op maandag 13 januari 2014 15:57 schreef Klokov het volgende:

[..]

_O-

quote:
14s.gif Op maandag 13 januari 2014 16:11 schreef Qwea het volgende:

[..]

_O-

Oke, maar daar zit dus je probleem. Want je verbruikt bij lange na niet zoveel kcal!

Dus, je moet minderen met je inname. En ja, dat gaat kut worden en een hel :P Maar daar moet je ff doorheen. Duurde bij mij 2 weken :')

[..]

Die kwark die je eet, is dat magere kwark? Zo nee, ga daar eens aan beginnen? Krijg je minder kcal binnen. Doe die bananen ook maar weg. Beter vervang je die door of wat meer kwark (alhoewel je eiwit inname ook ACHTERLIJK hoog is, en je doet helemaal niet veel aan KT als ik het goed lees) of door mandarijntjes ofzo (25 kcal per mandarijn. Doe je er 3 door. Zit je op 75 kcal, een banaan is rond de 150).

Boerenomelet zou ik ook mee stoppen. Die eieren leveren debiel veel eiwitten. Beter pak je 5 broodjes (volkoren of spelt) met mager beleg. Kalkoenfilet, runderrookvlees, magere kaas, magere smeerkaas, magere filet american, rosbief, ect. En ook geen wentelteefjes meer.

Die broodjes tussendoor is leuk, maar je eet dan als je die 5 broodjes bij de lunch ook pakt 10 broodjes op een dag! Best veel KH... Pak hier eens 4 volkoren beschuitjes van de AH met mager beleg.

Hou je van groente? Zo ja, ga los met groente bij het avondeten. Ik eet tussen de 500 en 600gr groente :9 En niet zoveel aardappelen, 2 opscheplepels ofzo. Mager vlees. Biefstukje, varkenshaas, kipfiletje, ect.

En dan neem je als avondeten een bak brinta, ofzo.

Ik weet het niet zo goed, je eet debiel veel _O- Ik kan wel een kek iets geven, maar dan ga je dood van de honger ws :')
Welkom Klokov!
En eens met Qwea. Maar ik durf met mijn 1,63 en 1700 kcal niet zo veel te zeggen haha! Ben zelf pas een week geleden weer opnieuw begonnen :')

Maar ik zou die bananen inderdaad weglaten of vervangen door ander fruit, en ook meer variëren in ontbijt en lunch. Is een salades als lunch een idee, met kip of tonijn bijvoorbeeld. Aangevuld met veel komkommer, tomaat, evt. een of twee eieren, daar kun je een flinke portie van op voordat je aan net zoveel kcal als wentelteefjes zit. Voor extra vulling kun je daar dan eventueel nog wat broodjes bij doen.
pi_135445240
Zit hartstikke vol van mijn maaltijdsalade :D Zó lekker!
Ik doe het zo: klein restje fusilli, halve appel in mini blokjes, 1/4 paprika in mini blokjes, klein beetje gesnipperde ui, geroosterde pijnboompitjes en blokjes kip gebakken met wat knoflook en en heel klein beetje honing. Alles mengen met zoveel sla als je wil (ik eet zo 150 gram) en een beetje honingmosterd dressing.

Heeft ongeveer evenveel kcal als een voorverpakte maaltijdsalade, maar 10 keer lekkerder en gezonder :) en meer!
Pijnboompitjes en appel werken heel goed samen <(:3

Nu even flink uitbuiken en zo naar Xco *O*
pi_135445253
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 18:05 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Getsie, je vraagt je dan af wat er verder aan zooi in zit -O-
Heel veel E-nummers. :{ Ik snap niet waarom ze dat doen, maar zal wel met de houdbaarheid te maken hebben.
  Vis een optie? maandag 13 januari 2014 @ 18:28:27 #118
70532 loveli
N
pi_135445628
quote:
Zeker weten dat de salade niet voor 15% uit kip bestaat?
crap in = crap out
  Vis een optie? maandag 13 januari 2014 @ 18:30:18 #119
70532 loveli
N
pi_135445696
En niet dat ik per se een E-fan ben, maar vitamine C heeft ook een E-nummer. Niet alle E's zijn ev0l.
crap in = crap out
  maandag 13 januari 2014 @ 18:56:39 #120
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_135446834
quote:
14s.gif Op maandag 13 januari 2014 16:11 schreef Qwea het volgende:

[..]

_O-

[..]

Die kwark die je eet, is dat magere kwark? (1) Zo nee, ga daar eens aan beginnen? Krijg je minder kcal binnen. Doe die bananen ook maar weg (2). Beter vervang je die door of wat meer kwark (alhoewel je eiwit inname ook ACHTERLIJK hoog is, en je doet helemaal niet veel aan KT als ik het goed lees (3) ) of door mandarijntjes ofzo (25 kcal per mandarijn. Doe je er 3 door. Zit je op 75 kcal, een banaan is rond de 150). (4)

Boerenomelet zou ik ook mee stoppen. Die eieren leveren debiel veel eiwitten. Beter pak je 5 broodjes (volkoren of spelt) met mager beleg. Kalkoenfilet, runderrookvlees, magere kaas, magere smeerkaas, magere filet american, rosbief, ect. En ook geen wentelteefjes meer. (5)

Die broodjes tussendoor is leuk, maar je eet dan als je die 5 broodjes bij de lunch ook pakt 10 broodjes op een dag! Best veel KH... Pak hier eens 4 volkoren beschuitjes van de AH met mager beleg. (6)

Hou je van groente? (7) Zo ja, ga los met groente bij het avondeten. Ik eet tussen de 500 en 600gr groente :9 En niet zoveel aardappelen, 2 opscheplepels ofzo. Mager vlees. Biefstukje, varkenshaas, kipfiletje, ect.

En dan neem je als avondeten een bak brinta, ofzo. (8)

Ik weet het niet zo goed, je eet debiel veel _O- Ik kan wel een kek iets geven, maar dan ga je dood van de honger ws :') (9)
Ik heb maar even wat nummering aangebracht om overal op te kunnen reageren.

1. Ja, magere kwark (2x 500gr = 650)
2. Bananen zijn smaakmakers voor de kwark, bovendien schijnt potassium erg goed te zijn?
3. De kettlebell die ik heb is 20 kilo. Kettlebell training is een soort van hybride vorm tussen krachttraining en cardio in die zich focust op functionele kracht. In combinatie met het rennen kan ik niet zonder een dergelijke eiwitinname wil ik een beetje functioneel de dag doorkomen :P
4. Zijn manderijnen een beetje fatsoenlijk te blenden? Momenteel knijp ik die bananen altijd fijn in mijn hand zodat het een soort van puree wordt. Uiteraard wel goed handjes wassen O-)
5. Ik overweeg om algeheel met brood te stoppen. Wat ik eet is al volkorenbrood (fijn).
6. Goede tip, beschuit is ook gewoon lekker.
7. Nee, vleeseter pur sang :') Mijn vriendin is vegetarisch maar zonder vlees kan ik bijna niks op smaak brengen. Wellicht even een bezoekje brengen aan CUL hier op FOK!
8. Heb je goede tips om Brinta een beetje op smaak te brengen? Havermout & Brinta zijn allebei niet te vreten ;(
9. Ja precies, het moet wel vol te houden zijn natuurlijk. Ik weet dat ik debiel veel eet maar mijn gewicht is al geruime tijd stabiel, wat ik eet is dus min of meer mijn onderhoud. Zelfs met de hoeveelheden die ik nu eet heb ik vrij regelmatig honger. Ik kan zo ontbijt eten en een uur later nog een ontbijt opeten bij wijze van spreken.
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 18:09 schreef Vlinder88 het volgende:

[..]

_O-

[..]

Welkom Klokov!
En eens met Qwea. Maar ik durf met mijn 1,63 en 1700 kcal niet zo veel te zeggen haha! Ben zelf pas een week geleden weer opnieuw begonnen :')

Maar ik zou die bananen inderdaad weglaten of vervangen door ander fruit, en ook meer variëren in ontbijt en lunch. Is een salades als lunch een idee, met kip of tonijn bijvoorbeeld. Aangevuld met veel komkommer, tomaat, evt. een of twee eieren, daar kun je een flinke portie van op voordat je aan net zoveel kcal als wentelteefjes zit. Voor extra vulling kun je daar dan eventueel nog wat broodjes bij doen.
Dank, ik wil het wel vervangen door ander fruit maar ik vraag me af wat er zo slecht is aan bananen. Het is een van de weinige fruitsoorten met een goede kickstart voor de ochtend waarvan je ook nog een beetje verzadigd raakt.
  maandag 13 januari 2014 @ 19:07:13 #121
319308 Tink89
To live is to dance
pi_135447309
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 17:02 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Maar da's logisch... Zoete aardappel is een groente :)

Avondeten werd pannenkoeken. Ook ik heb slechte avonden.
pi_135448031
quote:
2s.gif Op maandag 13 januari 2014 18:56 schreef Klokov het volgende:

[..]

2. Bananen zijn smaakmakers voor de kwark, bovendien schijnt potassium erg goed te zijn?
3. De kettlebell die ik heb is 20 kilo. Kettlebell training is een soort van hybride vorm tussen krachttraining en cardio in die zich focust op functionele kracht. In combinatie met het rennen kan ik niet zonder een dergelijke eiwitinname wil ik een beetje functioneel de dag doorkomen :P
4. Zijn manderijnen een beetje fatsoenlijk te blenden? Momenteel knijp ik die bananen altijd fijn in mijn hand zodat het een soort van puree wordt. Uiteraard wel goed handjes wassen O-)
5. Ik overweeg om algeheel met brood te stoppen. Wat ik eet is al volkorenbrood (fijn).
7. Nee, vleeseter pur sang :') Mijn vriendin is vegetarisch maar zonder vlees kan ik bijna niks op smaak brengen. Wellicht even een bezoekje brengen aan CUL hier op FOK!
8. Heb je goede tips om Brinta een beetje op smaak te brengen? Havermout & Brinta zijn allebei niet te vreten ;(
9. Ja precies, het moet wel vol te houden zijn natuurlijk. Ik weet dat ik debiel veel eet maar mijn gewicht is al geruime tijd stabiel, wat ik eet is dus min of meer mijn onderhoud. Zelfs met de hoeveelheden die ik nu eet heb ik vrij regelmatig honger. Ik kan zo ontbijt eten en een uur later nog een ontbijt opeten bij wijze van spreken.

[..]

Dank, ik wil het wel vervangen door ander fruit maar ik vraag me af wat er zo slecht is aan bananen. Het is een van de weinige fruitsoorten met een goede kickstart voor de ochtend waarvan je ook nog een beetje verzadigd raakt.
Volgens mij zijn bananen niet per se slecht, maar ze bevatten wel veel kcal in vergelijking met ander fruit. Met de genoemde 4 bananen per dag zit je zo op 600 kcal. Als je gewicht wilt verliezen, zul je de kcal moeten verminderen, door minder te eten, meer te sporten of beiden. Dus die bananen vervangen zou een makkelijke stap kunnen zijn om te minderen.

En voor de smaak van havermout. Ik eet veel overnight oats. Havermout met amandelmelk (is al zoeter dan gewone melk), nachtje in de koelkast en dan 's ochtends aanvullen met noten (ongezouten cashewnoten of walnoten) en fruit. Ik ben gek op frambozen en aardbeien, dus haal vaak zo'n doosje zomerfruit uit de diepvries bij de AH. Het was even wennen qua smaak (hield ook nooit zo van havermout), maar nu vind ik het heerlijk.
pi_135448141
quote:

[..]

[..]

2; linzen zijn bijvoorbeeld ook een zeer goede kaliumbron. Bevatten veel minder kcal, zijn ook leuke (vegetarische) gerechten van te maken die zeer goed vullen en is gezond. Minder makkelijk dan een banaan meenemen, maar je moet ergens beginnen. Overigens krijg je echt wel genoeg kalium binnen, in kwark zit ook al 150mg/100 gram aan kalium. En gezien jouw kwarkinname... ;)
Als alternatief voor banaan door je kwark kun je ook eens kijken in de zure vruchten, die zitten vol anti-oxidanten. Kiwi, bessen etc.
3: vertel mij eens even wat voor oefeningen ik met mijn kettlebells kan gaan doen :+ Heb nu een 2 en een 4 kg in huis om mee te beginnen.
4: Mwah. Maar genoeg andere fruitsoorten. Zoals hierboven al de zure fruitsoorten, maar bijvoorbeeld een appel in kleine stukjes gesneden met een beetje kaneel erdoor doet ook al veel goeds voor de smaak.
7: Vegetarisch eten is voor een vleeseter pur sang natuurlijk wel een stuk lastiger, maar wel de moeite waard om te proberen. Leuke beginnersrecepten staan oa in de boeken van De Vegetariër (De dikke, de dunne en de snelle heb ik zelf in huis). Ook kun je eens het boek van Evy Gruyaert; "Start to Veggie" proberen.
8: Daarom ben ik fan van overnight oats O+
pi_135448281
quote:
!

[..]

Deels wennen. Varieer eens met dikker/dunner. Ik eet het alleen als mijn lepel erin blijft staan, anders vind ik het niet lekker.

Verder vind ik rijst-kokosmelk ideaal. Er zit smaak aan en het is licht zoet, maar bevat weinig suiker en geen toegevoegde suiker. Ze hebben het ook bij de Jumbo, bij de sojamelk.

En niks mis met bananen, maar variatie is altijd beter. Een handje noten of gedroogd fruit voor de afwisseling? Dat scheelt ook voor de smaak. Ik moet aan suikervrije amandelmelk nog wat wennen in de havermout. Voor de trek in zoet doe ik er een paar rozijntjes in.
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
pi_135448392
En wat douche-eendje zegt, kaneel!
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
  maandag 13 januari 2014 @ 19:43:10 #126
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_135449384
quote:
17s.gif Op maandag 13 januari 2014 19:23 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

2; linzen zijn bijvoorbeeld ook een zeer goede kaliumbron. Bevatten veel minder kcal, zijn ook leuke (vegetarische) gerechten van te maken die zeer goed vullen en is gezond. Minder makkelijk dan een banaan meenemen, maar je moet ergens beginnen. Overigens krijg je echt wel genoeg kalium binnen, in kwark zit ook al 150mg/100 gram aan kalium. En gezien jouw kwarkinname... ;)
Als alternatief voor banaan door je kwark kun je ook eens kijken in de zure vruchten, die zitten vol anti-oxidanten. Kiwi, bessen etc.
3: vertel mij eens even wat voor oefeningen ik met mijn kettlebells kan gaan doen :+ Heb nu een 2 en een 4 kg in huis om mee te beginnen.
4: Mwah. Maar genoeg andere fruitsoorten. Zoals hierboven al de zure fruitsoorten, maar bijvoorbeeld een appel in kleine stukjes gesneden met een beetje kaneel erdoor doet ook al veel goeds voor de smaak.
7: Vegetarisch eten is voor een vleeseter pur sang natuurlijk wel een stuk lastiger, maar wel de moeite waard om te proberen. Leuke beginnersrecepten staan oa in de boeken van De Vegetariër (De dikke, de dunne en de snelle heb ik zelf in huis). Ook kun je eens het boek van Evy Gruyaert; "Start to Veggie" proberen.
8: Daarom ben ik fan van overnight oats O+
3. Vrouwen pakken meestal 8 tot 16 kilo afhankelijk van hun spierballen dus ik weet niet hoe effectief de volgende oefeningen zijn met een 2/4 kilo kettlebell. Zelf doe ik voornamelijk:

• Two/one-arm swings
• One arm snatches
• One arm press
• One arm floor press
• Turkish getup
• Lunges
• Squats
• Under the leg pass
• Windmill

Instructievideo's zijn op youtube te vinden ;)
pi_135449606
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 18:28 schreef loveli het volgende:

[..]

Zeker weten dat de salade niet voor 15% uit kip bestaat?
Yep. Er stond 16% gerookte kip (kippenvlees 15%, E-nummers).
pi_135449647
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 18:30 schreef loveli het volgende:
En niet dat ik per se een E-fan ben, maar vitamine C heeft ook een E-nummer. Niet alle E's zijn ev0l.
Klopt, maar ik verwacht toch dat wanneer ik gerookte kip eet, in ieder geval 60% daadwerkelijk kip is. :P
pi_135450059
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 19:46 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Yep. Er stond 16% gerookte kip (kippenvlees 15%, E-nummers).
is dat niet 15 vd 16 procent?
pi_135450127
quote:
2s.gif Op maandag 13 januari 2014 19:43 schreef Klokov het volgende:

[..]

3. Vrouwen pakken meestal 8 tot 16 kilo afhankelijk van hun spierballen dus ik weet niet hoe effectief de volgende oefeningen zijn met een 2/4 kilo kettlebell. Zelf doe ik voornamelijk:

• Two/one-arm swings
• One arm snatches
• One arm press
• One arm floor press
• Turkish getup
• Lunges
• Squats
• Under the leg pass
• Windmill

Instructievideo's zijn op youtube te vinden ;)
Ik sport nu een maand of 5 pas, spierballen zijn nog in wording :+ Meest opvallende aan mn armen zijn mn triceps die ineens op komen zetten als een malle. Tricep dips O+
  Vis een optie? maandag 13 januari 2014 @ 19:56:48 #131
70532 loveli
N
pi_135450239
Moet haast wel dat de E-nummers van de kip 1% van de salade zijn, zeg maar 15 kip plus 1 E's is samen 16% van de salade. Denk niet dat iets kip mag heten als er maar 15% in het surrogaatspul zit. Verpakkingschrijvers mogen zich schamen.
crap in = crap out
  Vis een optie? maandag 13 januari 2014 @ 19:57:22 #132
70532 loveli
N
pi_135450287
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 19:53 schreef PatriQue89 het volgende:

[..]

Dat. Mobiel en traag en zo.
crap in = crap out
pi_135450342
Uiteindelijke lijstje is geworden:

griekse yoghurt/framboos/cruesli/banaan
2x spelt crackers kalkoek/peper/augurkjes
2x boterham kipfilet
1 kipfilet gebakken in 1 eetl. olijfolie met tauge/prei/kool/wortel
griekse yoghurt/framboos/banaan

sport; halfuur pilates, half uur fietsen

het was ook weer wegen vandaag;
66.7kg, 1.60, bmi; 25.8
pi_135452767
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 19:53 schreef PatriQue89 het volgende:

[..]

Volgens mij is het niet gangbaar om het op die manier te stellen. Dan zou het 94% kippenvlees zijn. Maar ergens wel een stuk logischer ja. :D
pi_135453003
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 20:38 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Volgens mij is het niet gangbaar om het op die manier te stellen. Dan zou het 94% kippenvlees zijn. Maar ergens wel een stuk logischer ja. :D
Haha.. ja.. Hmm.. ben benieuwd of iemand ons het echte antwoord kan geven :P
  Moderator maandag 13 januari 2014 @ 21:11:21 #136
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_135454551
Hmm, ik merk vandaag ineens het suikertekort. Ben chagrijnig en heb hoofdpijn (en enorme suikercraving). Is dit iets waar ik doorheen moet of zijn er oplossingen voor?

Momenteel ben ik in staat bij de buren een kopje suiker te lenen ( :D ) en dat uit te likken :+
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
pi_135454644
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 21:11 schreef Meke het volgende:
Hmm, ik merk vandaag ineens het suikertekort. Ben chagrijnig en heb hoofdpijn (en enorme suikercraving). Is dit iets waar ik doorheen moet of zijn er oplossingen voor?

Momenteel ben ik in staat bij de buren een kopje suiker te lenen ( :D ) en dat uit te likken :+
Ik zou zeggen, ga er door heen. Anders heb je altijd een oplossing nodig ervoor, en dan ben je een suikerjunk :+ (maar volgens mij is 95% van de mensheid dat wel.. :') )
pi_135454955
Hoooly shit. Net terug van Xco, had niet verwacht dat het zo zwaar zou zijn :D Heerlijk.

Nu een bak kwark met muesli eten. Dan zit ik in totaal ongeveer op 2050 kcal, toch nog behoorlijk veel geworden.
Hoeveel zou je met Xco verbranden? :D
  Moderator maandag 13 januari 2014 @ 21:22:54 #139
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_135455321
quote:
7s.gif Op maandag 13 januari 2014 21:12 schreef PatriQue89 het volgende:

[..]

Ik zou zeggen, ga er door heen. Anders heb je altijd een oplossing nodig ervoor, en dan ben je een suikerjunk :+ (maar volgens mij is 95% van de mensheid dat wel.. :') )
Mehh, daar was ik al bang voor :D Ik ga wel vroeg slapen vanavond :+
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
  maandag 13 januari 2014 @ 21:34:56 #140
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_135456020
echt gerookt kippenvlees (kant en klaar) bevat 77% kippenvlees.
In maaltijdsalades zal het niet, dat is zetmeel met een rooksmaak en een beetje kip.

Kipburgers bevatten ook maar 30% kip ofzo
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_135456208
Ik had voor het eerst muesli gekocht, had eerder alleen nog maar cruesli gehad. De verpakking zei 40 gram is een portie. Boh wat is 40 gram daarvan veel :D vergeleken met cruesli..
pi_135456298
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 21:16 schreef PluisigNijntje het volgende:
Hoooly shit. Net terug van Xco, had niet verwacht dat het zo zwaar zou zijn :D Heerlijk.

Nu een bak kwark met muesli eten. Dan zit ik in totaal ongeveer op 2050 kcal, toch nog behoorlijk veel geworden.
Heb het net ff bekeken op youtube, ziet er pittig uit. Jammer dat ze bij mijn sportschool alleen een paar Les Mills groepslessen geven. Enneh, deze bron geeft 379 kcal verbranding aan voor Xco.
pi_135457189
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 21:22 schreef Meke het volgende:

[..]

Mehh, daar was ik al bang voor :D Ik ga wel vroeg slapen vanavond :+
En als je nou savonds/wanneer je vaak suiker wilt eten wat ruimte overhoudt voor fruit? Zit bomvol (goede) suikers..

Thanks Vlinder. Ik had 300 ingevoerd en daar houd ik t maar bij, aangezien ik de kans groot acht dat ik ietsje minder weeg dan die vrouw.

Franse kwark is wel heel zurig ;( en met die saaie muesli al helemaal niet te hachelen. Heb er maar een flinke theelepel honing door gedaan en toen was het best wel lekker. :9
  maandag 13 januari 2014 @ 23:05:51 #144
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135461643
}:| Fiets gejat }:|
  maandag 13 januari 2014 @ 23:09:43 #145
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135461858
quote:
17s.gif Op maandag 13 januari 2014 19:54 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ik sport nu een maand of 5 pas, spierballen zijn nog in wording :+ Meest opvallende aan mn armen zijn mn triceps die ineens op komen zetten als een malle. Tricep dips O+
Die komen bij mij ook behoorlijk uit de verf :D
pi_135462098
quote:
14s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:05 schreef Qwea het volgende:
Balen. :(

Morgenochtend ga ik een smoothie met Alpro soya-yoghurt brouwen. Ben benieuwd. Gewoon als yoghurt om te drinken of te lepelen vind ik het geen geweldig spul. (Maar hey, ik krijg er geen buikkrampen van. Dat is ook wat waard.)
  maandag 13 januari 2014 @ 23:43:53 #147
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_135463577
quote:
}:|
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_135469156
quote:
Balen!

Ik ga zo weer even een uurtje wandelen.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_135469388
Hmm.. de schade van afgelopen week is +0.8.. valt mee na de 2 en 3 kg die de weegschaal aangaf :') maar het is wel jammer. Volgende week is het er wel weer af 8-)
pi_135469392
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 21:16 schreef PluisigNijntje het volgende:

hier staat tot 500
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_135469422
quote:
balen!!

Ik ga zo uurtje viven en vanavond uurtje balancen. .. moet er echt ff tefenaan. Word de 24e geopereerd aan mijn andere schouder en dan is het weer zeker 2w niet sporten
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_135469438
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 09:09 schreef PatriQue89 het volgende:
Hmm.. de schade van afgelopen week is +0.8.. valt mee na de 2 en 3 kg die de weegschaal aangaf :') maar het is wel jammer. Volgende week is het er wel weer af 8-)
Gewoon weer goed doorgaan! Dan is er misschien nog wel meer af volgende week ;)
pi_135469527
Balen van je fiets Qwea!

Ik heb er gisterenavond geen vlees uitgehaald. Stomme ik! Nu kan ik niet het eten voorbereiden. Of ik moet wat anders verzinnen....

Of ik maak de gevulde paprika zonder gehakt, alleen met mozzarella. ik denk dat ik dat maar doe!
(Was gisteren zo onverwachts laat dat ik toen makkelijk heb gegeten mede omdat het gehakt dat eruit lag ook heel viezig bruin was geworden...)
  dinsdag 14 januari 2014 @ 09:18:07 #154
319308 Tink89
To live is to dance
pi_135469537
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:14 schreef Ruby88 het volgende:

[..]

Balen. :(

Morgenochtend ga ik een smoothie met Alpro soya-yoghurt brouwen. Ben benieuwd. Gewoon als yoghurt om te drinken of te lepelen vind ik het geen geweldig spul. (Maar hey, ik krijg er geen buikkrampen van. Dat is ook wat waard.)
Arla's lactosevrije yoghurt of MinusL lactosevrije yoghurt/kwark/roomkaas (alleen bij Jumbo) al ontdekt? Ik kan echt geen lactose hebben, maar die producten gaan goed. Net als de lactosevrije melk (bij de Lidl 99 cent per liter) die ze tegenwoordig overal hebben.

Gisteravond aten we pannenkoeken ipv zuurkool. Heb vanochtend wel mooi m'n atl gehandhaafd, dus kan er niet van balen. Ze waren overheerlijk en de kcals meer dan waard!

Vanavond twijfel ik over briljante chinese tomaten-kippensoep naar het recept van een vriendinnetje (appelmoes, sambal, blikjes tomatenpuree...gezond is anders) of alsnog de zuurkoolstamppot.

Lijstjestijd!
O: 3 volkoren. 1 paardenrookvlees, 1 lv smeerkaas, 1 gestampte muisjes. 200 ml lv yoghurt met een lepel kersen.
T: Pakje crackertjes.
L: 4 volkoren. 2 paardenrookvlees, 2 lv smeerkaas. Flink stuk komkommer.
T: Appel en/of banaan. Ligt eraan hoe veel honger ik heb en wat de D wordt.
D: Kom chinese tomatenkippensoep (bouillon, appelmoes, sambal, tomatenpuree, kip, mihoen) of zuurkoolstamppot met spekjes en een klein stukje rookworst.
T: Niks meer.

Ik kom met de soep in ieder geval flink groente te kort. Misschien tussendoor nog wat worteltjes ofzo naar binnen werken of morgen een flinke salade mee als lunch ofzo.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 09:19:03 #155
319308 Tink89
To live is to dance
pi_135469552
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 09:17 schreef J0ycie88 het volgende:
Balen van je fiets Qwea!

Ik heb er gisterenavond geen vlees uitgehaald. Stomme ik! Nu kan ik niet het eten voorbereiden. Of ik moet wat anders verzinnen....

Of ik maak de gevulde paprika zonder gehakt, alleen met mozzarella. ik denk dat ik dat maar doe!
(Was gisteren zo onverwachts laat dat ik toen makkelijk heb gegeten mede omdat het gehakt dat eruit lag ook heel viezig bruin was geworden...)
Als je nu gehakt uitlegt kun je makkelijk nog koken vanavond, toch? En anders kun je ook prima bevroren gehakt bakken hoor, gewoon steeds omdraaien en het laagje dat ontdooit is eraf schrapen. Doet mijn moeder al jaren zo :)
pi_135469663
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 09:19 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Als je nu gehakt uitlegt kun je makkelijk nog koken vanavond, toch? En anders kun je ook prima bevroren gehakt bakken hoor, gewoon steeds omdraaien en het laagje dat ontdooit is eraf schrapen. Doet mijn moeder al jaren zo :)
Ik ben vanavond pas om half 8 thuis van het werk. Dat vind ik eigenlijk te laat om nog te koken (eerst saus maken dan nog een half uur in de oven. Resulteert al gauw in pas om half 9 eten. Maar ik kan het misschien ook wel ingevroren bakken , dat is wel een idee!
  dinsdag 14 januari 2014 @ 09:28:22 #157
319308 Tink89
To live is to dance
pi_135469716
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 09:25 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Ik ben vanavond pas om half 8 thuis van het werk. Dat vind ik eigenlijk te laat om nog te koken (eerst saus maken dan nog een half uur in de oven. Resulteert al gauw in pas om half 9 eten. Maar ik kan het misschien ook wel ingevroren bakken , dat is wel een idee!
Heb je geen magnetron btw? Da's nog makkelijker dan bevroren bakken...
pi_135469736
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 09:28 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Heb je geen magnetron btw? Da's nog makkelijker dan bevroren bakken...
Ja kan dat geen kwaad met vlees?

Mijn moeder waas daar nooit zo van dus dat heb ik klakkeloos zo overgenomen :p
  dinsdag 14 januari 2014 @ 09:29:35 #159
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_135469739
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 09:25 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Ik maak gevulde paprika tegenwoordig gewoon als roerbakprutje. Ipv alles in een paprika kieperen de paprika klein snijden en de boel in een pan aanbraden. Rijst er doorheen en klaar. Heerlijk. :Y

O: Brinta
T: Eitje, roggebrood m kaas
S: Hardlopen, plan is 15-2-10
L: 3 boterhammen m appelstroop, minneola
T: kwark m bessen
D: Prei met ham-en-kaassaus (zelf gemaakt) en een paar aardappeltjes
T: Kwark oid
pi_135469780
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 09:29 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik maak gevulde paprika tegenwoordig gewoon als roerbakprutje. Ipv alles in een paprika kieperen de paprika klein snijden en de boel in een pan aanbraden. Rijst er doorheen en klaar. Heerlijk. :Y

O: Brinta
T: Eitje, roggebrood m kaas
S: Hardlopen, plan is 15-2-10
L: 3 boterhammen m appelstroop, minneola
T: kwark m bessen
D: Prei met ham-en-kaassaus (zelf gemaakt) en een paar aardappeltjes
T: Kwark oid
Ja aan die optie zat ik ook nog te denken. Alleen dan zonder de rijst. Is wel sneller in ieder geval!
pi_135469786
quote:
Smerig.
pi_135469817
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 09:12 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Gewoon weer goed doorgaan! Dan is er misschien nog wel meer af volgende week ;)
Ja I know.. Gister ging het ook weer goed. Moest me er gewoon weer even toe zetten.. Het waren vooral koekjes afgelopen week.. terwijl ik dat normaal niet echt eet ofzo :')
pi_135469900
Ik schop mezelf zo het bed uit en dan ga ik ontbijten (lang leve hevige ongesteldheidspijntjes, dat kan ik warm en liggend toch echt het beste handelen).

Lijstje van vandaag:

O: flinke kom havermoutpap (amandelmelk, havermout, kaneel)
L: Salade van bladsla, paprika, komkommer, tomaat, zalm en wat dressing.
T: gekookt eitje
T: Fruit (stukje appel, peer, banaan met de kindjes mee)
D: Dat ga ik zo beslissen.
T: Bakje kwark
  dinsdag 14 januari 2014 @ 09:46:02 #164
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135470096
Ik wil een verrassende O, ik heb alleen geen idee wat :')
pi_135470220
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 09:29 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Ik doe dat echt (bijna) altijd. Wel op laag vermogen natuurlijk. En dan langzaam ontdooien.
pi_135470341
Qwea wat k*t van je fiets...

Gisteren liep de dag heel anders dan verwacht :(
Onze afwasmachine was dus kapot en de nieuwe stond al te wachten om ingebouwd te worden, maar de man die dat zou komen doen was door zijn rug gegaan *zucht*

Dus na het werk met mijn samen de oude afwasmachine eruit gehaald en de nieuwe geplaatst zodat we hem in ieder geval konden gebruiken. We hebben toen maar eten besteld, want toen we eindelijk klaar waren was het pas 20:00, dat hadden we van te voren wel goed ingeschat. Dus eten kwam ook rond die tijd binnen. Ik had maar voor wat Sushi gekozen en daarbij nog een tomaten salade gegeten. Leek me nog een vrij gezonde keuze. Mijn man at een pizza, oooh wat rook dat lekker zeg *jaloers* ;)

Lijstje van vandaag

O: speltvlokken met cranberry en kokos + goij bessen. (zonder yoghurt, niet echt honger nog)
T: 3 koffie met magere melk
L: carpaccio met truffelolie & parmezaanse kaas & veel sla
T: hummus met komkommer
D: geen idee nog.
T: klein bakje Turkse yoghurt
pi_135470606
De eerste kilo is er alweer van af *O*
pi_135472216
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 09:29 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Wij doen dat regelmatig. Volgens mij kan dat geen kwaad. :)
pi_135473182
Ha, met mijn nieuwe rooster kan ik minstens 3 keer in de week sporten, zonder gedoe qua tijd en werk *O* Kan niet wachten tot ie ingaat!
pi_135473429
Skoap, jouw lunch :D <3 (ik ben vergeten hoe je de hartjesmiley typt ;( )

Ik heb helemaal geen buikspierpijn van gisteren! Doe ik dan de oefeningen fout of ik heb stiekem al een dikke sixpack onder mn vetjes? :')

En ik moet denk ik nog maar wat meer gaan eten.. ik ben in twee dagen een kilo afgevallen..
  dinsdag 14 januari 2014 @ 12:10:25 #171
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_135473528
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 12:05 schreef PluisigNijntje het volgende:
Skoap, jouw lunch :D <3 (ik ben vergeten hoe je de hartjesmiley typt ;( )

Ik heb helemaal geen buikspierpijn van gisteren! Doe ik dan de oefeningen fout of ik heb stiekem al een dikke sixpack onder mn vetjes? :')

En ik moet denk ik nog maar wat meer gaan eten.. ik ben in twee dagen een kilo afgevallen..
Wat, sinds wanneer ben jij dik?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_135474557
quote:
11s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 12:10 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Wat, sinds wanneer ben jij dik?
Ey ga mij eens niet stalken joh. :D
Ik hoor hier stiekem ook niet maar ik vind het wel leuk om mee te posten omdat ik heel bewust met voeding en nu ook sport bezig ben.
En nu wegwezen ;)
  dinsdag 14 januari 2014 @ 13:07:10 #173
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_135475123
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 12:50 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Ey ga mij eens niet stalken joh. :D
Ik hoor hier stiekem ook niet maar ik vind het wel leuk om mee te posten omdat ik heel bewust met voeding en nu ook sport bezig ben.
En nu wegwezen ;)
Niet te veel in je hoofd halen, mevrouwtje. Ik stalk Klokov.
En ik ben daadwerkelijk degene die moet afvallen, dus ik blijf lekker meelezen.
pi_135475265
quote:
16s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 13:07 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Gezellig :D
pi_135475326
Qwea, welkom bij de gejattefietsenclub ;(. Ik ga zodra m'n salaris binnen is ein-de-lijk een nieuwe kopen, want... het sollicitatiegesprek ging goed *O*. Er is nog niets officieel, want de general manager was er (weer...) niet, maar het hoofd van de afdeling leek wel enthousiast, en de collega met wie ik samen zou gaan werken ook. Volgende week moet ik terugkomen, met al m'n papierwerk al ingevuld enzo. Er heeft 1 andere persoon gesolliciteerd in de tussentijd, maar die heeft haar opleiding nog niet af. Dus hopen dat er niemand beters bijkomt de komende week en dan is het goed!

En dan ga ik dus met de fiets naar werk *O*. 7km enkele reis, maar fiets is verreweg de snelste optie want er is niet echt OV in de buurt (of ik moet alsnog 20 minuten lopen).
pi_135475449
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 13:13 schreef clumsy_clown het volgende:
Qwea, welkom bij de gejattefietsenclub ;(. Ik ga zodra m'n salaris binnen is ein-de-lijk een nieuwe kopen, want... het sollicitatiegesprek ging goed *O*. Er is nog niets officieel, want de general manager was er (weer...) niet, maar het hoofd van de afdeling leek wel enthousiast, en de collega met wie ik samen zou gaan werken ook. Volgende week moet ik terugkomen, met al m'n papierwerk al ingevuld enzo. Er heeft 1 andere persoon gesolliciteerd in de tussentijd, maar die heeft haar opleiding nog niet af. Dus hopen dat er niemand beters bijkomt de komende week en dan is het goed!

En dan ga ik dus met de fiets naar werk *O*. 7km enkele reis, maar fiets is verreweg de snelste optie want er is niet echt OV in de buurt (of ik moet alsnog 20 minuten lopen).
Goed nieuws! Je bent awesome!
pi_135475483
quote:

Yay! Wat fijn *O*
pi_135475502
Ohja en ze hadden mijn normale maat scrubsbroek niet, maar een maatje kleiner zat weliswaar strak maar paste wel O+.
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 13:16 schreef Zeester het volgende:

[..]

Goed nieuws! Je bent awesome!
:*!
  dinsdag 14 januari 2014 @ 13:40:25 #179
319308 Tink89
To live is to dance
pi_135476397
Wat fijn Clumsy! :D

Ik heb trek, maar net een banaan op en ga dus gewoon nog 3 kwartier volhouden tot mijn afspraak, want m'n maag is vol en aan snaaizin ga ik niet toegeven hoor!
pi_135476512
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 13:18 schreef clumsy_clown het volgende:
Ohja en ze hadden mijn normale maat scrubsbroek niet, maar een maatje kleiner zat weliswaar strak maar paste wel O+.

Dat zijn de leuke dingen *O*

Net een beetje rare lunch op: 250gr magere kwark met een portie honey hoops (had trek in iets zoets).
Voorlopig geen honger in ieder geval.
pi_135476569
clumsy *O*
pi_135477639
quote:
16s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 13:07 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

pi_135480818
Vanochtend gewogen, 84.2. Gelukkig minder dan ik had verwacht.
Vanaf vandaag weer beginnen, ben erg gemotiveerd, het gaat wel goed komen. :)

Lijstje tot nu toe:
O: 2x volkoren: 1x komkommer met aromat, 1x pindakaas en een glas halfvolle melk;
T: 2 mandarijnen;
L: bakje magere aardbeienkwark, 1x volkoren runderrookvlees;
T: rauwe worteltjes;
D: kipfilet met sla en gekookte aardappels;
T: weet nog niet, misschien nog wat kwark, anders een drinkboullionnetje.

Tussendoor steeds een glas water of koffie/thee zonder melk/suiker.

Ik heb het idee dat ik het hiermee wel ongeveer goed doe, maar opmerkingen zijn welkom!
pi_135481214
Man man man ik ben zo klaar met studeren :')
pi_135481480
Mooi lijstje hoor DraSan :) Mag misschien nog wel wat meer zijn, zo'n drinkbouillon is eigenlijk ook alleen maar zout water..

Straks lekker verse pasta eten met een pangafilet erbij :9 Heb echt gruwelijk veel zin in vis.
En ik moet nog even bedenken of ik straks bodypump ga doen of bodybalance, of allebei.
pi_135481581
Ik heb een recept voor wortelsalade gevonden die, als hij zo lekker is als ik hoop, heeeeeeeeeeeeeeel lekker is. En dan zal ik hem delen met jullie want hij is ook super dieet vriendelijk!
pi_135481636
Lijstje van vandaag:
L: 2 volkoren kipfilet, appel, gekookt eitje
T: niks, blijkbaar weer niet genoeg eten meegenomen.
D: verse pasta met panga en sperziebonen
T: 200gram Franse kwark met 40gram muesli en wat honing

Het is nog steeds niet genoeg icm sporten..
pi_135482159
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 15:48 schreef PluisigNijntje het volgende:
Lijstje van vandaag:
L: 2 volkoren kipfilet, appel, gekookt eitje
T: niks, blijkbaar weer niet genoeg eten meegenomen.
D: verse pasta met panga en sperziebonen
T: 200gram Franse kwark met 40gram muesli en wat honing

Het is nog steeds niet genoeg icm sporten..
Dan neem je vanavond nog wat anders erbij.
pi_135483362
quote:

dat was voor dat die ene waar je zo tegenaan zag?
pi_135483760
quote:
17s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 16:05 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Dan neem je vanavond nog wat anders erbij.
Hihi. Eigenlijk is het ook gewoon zo simpel ja.
Ik ga dit weekend wel avocado's en bananen en noten halen, dan gaat het vast een stuk makkelijker. :)
pi_135486144
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 15:23 schreef DraSan het volgende:
Vanochtend gewogen, 84.2. Gelukkig minder dan ik had verwacht.
Vanaf vandaag weer beginnen, ben erg gemotiveerd, het gaat wel goed komen. :)

Lijstje tot nu toe:
O: 2x volkoren: 1x komkommer met aromat, 1x pindakaas en een glas halfvolle melk;
T: 2 mandarijnen;
L: bakje magere aardbeienkwark, 1x volkoren runderrookvlees;
T: rauwe worteltjes;
D: kipfilet met sla en gekookte aardappels;
T: weet nog niet, misschien nog wat kwark, anders een drinkboullionnetje.

Tussendoor steeds een glas water of koffie/thee zonder melk/suiker.

Ik heb het idee dat ik het hiermee wel ongeveer goed doe, maar opmerkingen zijn welkom!
Denk dat het qua kcal een beetje weinig is.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 18:02:17 #192
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_135486276
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 13:11 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Gezellig :D
Ja toch. :)
Ga alleen niet updates plaatsen over wat ik eet, maar doe ideeën op.
pi_135487941
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 09:18 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Arla's lactosevrije yoghurt of MinusL lactosevrije yoghurt/kwark/roomkaas (alleen bij Jumbo) al ontdekt? Ik kan echt geen lactose hebben, maar die producten gaan goed. Net als de lactosevrije melk (bij de Lidl 99 cent per liter) die ze tegenwoordig overal hebben.

Veel meer dan wat Alpro Soya-producten heb ik nog niet geprobeerd, want ik vermoed pas sinds kort dat melk de klachten veroorzaakt. Dus thanks voor de tips!
  dinsdag 14 januari 2014 @ 18:58:02 #194
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135488136
Godsamme, mijn triceps hebben een opdonder gehad gisteren :D had vannacht spierpijn, bohhh. Lang niet gehad. Kan ze nog amper heffen :D
pi_135488593
quote:
17s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 18:02 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Je bent niks verplicht hoor, ideetjes op doen is altijd goed natuurlijk ^O^

Ik gooi maar weer even een lijstje erin:

O: magere yoghurt met all bran plus en wat kersen en cranberry's (diepvries AH)
T: Appel
L: 4 speltboterhammen (ik had trek :') ) 1 met kaas, 2 met kipfilet 1 met pindakaas
T smoothie van banaan, verse sjus en spinazie
D: ruim 400 gram bospeen, gebakken krieltjes en een stukje karbonade (vond de karbonade een beetje tegenvallen, varkensvlees is niet mijn ding)

T: Cappuccino en straks de rest nog van de overgebleven smoothie

Morgen weer naar pilates, en donderdag weer workout via schema.
pi_135491478
De wortelsalade was een groot succes! Die ga ik zeker vaker maken!

http://www.degroenemeisje(...)a-la-maoz#more-10705
pi_135491872
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 16:39 schreef PatriQue89 het volgende:

[..]

dat was voor dat die ene waar je zo tegenaan zag?
Waar ik mezelf een paniekaanval voor heb aangepraat ja :'). Onzin natuurlijk, maar ik weet al langer dan vandaag dat mijn hersenen niet optimaal zijn, op dat gebied. Ik ben er blijkbaar nog wel druk mee bezig, want heb net gedroomd over allerlei bizarre scenario's over dat werk :').

Oh om mij onduidelijke redenen gaat de weegschaal trouwens blij mee de goede kant op *O*. Gezien de pijn in m'n heupen laat ik de 10 km rotterdamse marathon voor wat het is, maar heb besloten dat ik in november of 10, of 15 km bij de marathon van Istanbul wil lopen. Tegen die tijd heb ik meer spier opgebouwd in de sportschool dus moet het lukken.
pi_135492398
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 19:58 schreef Zeester het volgende:
De wortelsalade was een groot succes! Die ga ik zeker vaker maken!

http://www.degroenemeisje(...)a-la-maoz#more-10705
mjam thnx!
pi_135493184
quote:
17s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 18:02 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Goed hoor Stokje! Top dat je er mee bezig bent iig :)
  dinsdag 14 januari 2014 @ 21:02:06 #200
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_135494627
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 20:34 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Goed hoor Stokje! Top dat je er mee bezig bent iig :)
Dank je Nijntje.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 21:05:58 #201
319308 Tink89
To live is to dance
pi_135494868
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 20:19 schreef Skoap het volgende:

[..]

mjam thnx!
Ow balen joh! Ik dacht dat het iets mey rauwe wortels zou worden. Gekookte wortels vind ik niet lekker. Dan hou ik het op mijn doodsimpele geraspte wortel met een geraspte appel verse peper en een beetje honing-mosterddressing :)
pi_135495103
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 21:05 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ow balen joh! Ik dacht dat het iets mey rauwe wortels zou worden. Gekookte wortels vind ik niet lekker. Dan hou ik het op mijn doodsimpele geraspte wortel met een geraspte appel verse peper en een beetje honing-mosterddressing :)
Geraspte rauwe wortels met hele zure vinaigrette! Nom.

Ik heb echt een gat in de lucht gesprongen toen ik dit recept vond, want ik at die wortels vaak bij mijn falafel en had me al meerdere malen afgevraagd hoe ze dat maakten. En ziedaar, de oplossing. Ik denk dat ik het af en toe ga maken om ook bij mijn lunch makkelijk iets van groente te kunnen eten! En het is lekker cheap, want winterpeen is goedkoop!
pi_135495200
Ghehe, de instructrice tijdens squats met gewicht: 'Zooo, ik heb er al eentje laten vliegen hoor!' :D
:')
pi_135495553
Yay voor kleren waarvan je van te voren denkt "hier pas ik nooit in" en dan terug moeten sturen omdat ze te groot zijn. *O*
pi_135496614
Dat zijn de betere kleren ja :D

O: 2 volkorenboterhammen met pindakaas
T: banaan
L: 3 volkorenboterhammen met oude kaas en komkommer :9 ; handje cherrytomaatjes.
T: rijstwafel, appel
D: 250 gram wokgroenten, wokreepjes(vleesvervanger) en noodles.
S: Bootcamp. Oa 4.5 km hardlopen naast alle krachttraining-dingen O+
T: magere kwark met muesli
pi_135497478
Zo, ik heb mezelf verplicht om morgen m'n zooi weer op orde te krijgen door m'n broertje uit te nodigen voor het eten. Dat betekent namelijk dat ik sowieso m'n huis op moet ruimen morgen B-). Daarnaast kreeg ik het verzoek om Jamie's couscoussalade met kip en boontjes te maken, dus gezond eten: check :9. Laistje voor morgen:

O: havermout, kersen, melk, 2tl suiker
T: peer
L: 3 sneetjes donker met 1,5 plak kaas en 2 gebakken eitjes
T: magere kwark met een appel en kaneel erdoorheen
D: couscoussalade uit 30 minute meals met kipfilet, sperzieboontjes, doperwtjes, feta en citroen O+.

Lijstje voor vandaag was:
O: havermout, kers, enz enz
T: krentenbol met kaas
D: 2 koppen tomatensoep, stukje lasagne
T: 2 peren :9

Kan slechter.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 22:07:38 #207
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135498596
Ik baal er nog steeds van dat mijn vet percentage omhoog gaat. Ook al klopt daar ws geen moer van, dan nog.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 22:52:23 #208
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_135501898
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 22:07 schreef Qwea het volgende:
Ik baal er nog steeds van dat mijn vet percentage omhoog gaat. Ook al klopt daar ws geen moer van, dan nog.
Doe eens niet zo krampachtig... je mag trots zijn op wat je doet en wat je hebt bereikt!
Verdomme, word er wel eens boos om, je geeft jezelf de kans niet om blij te zijn met jezelf.
pi_135503474
De Aktiesport heeft trouwens dikke aanbiedingen op sportkleding! Sommige dingen zijn ook tweede artikel voor 1 euro :)
Heb 2 mooie Puma shirtjes besteld O+ , ik had eigenlijk helemaal geen sportshirts meer en met eentje red ik het niet merk ik. :D
pi_135503602
Oeh Clums, mag ik het recept?

Zooo ik heb me toch lekker gesport vandaag. Vanmorgen de nieuwe release van de Vive en die was killing. Vanavond de nieuwe bodybalance.... 8 minuten alleen maar bovenbenen.. maar zoooo lekker.
morgen weer lekker shapen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_135504247
Ik heb ook fijn gesport!

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 23:17 schreef PluisigNijntje het volgende:
De Aktiesport heeft trouwens dikke aanbiedingen op sportkleding! Sommige dingen zijn ook tweede artikel voor 1 euro :)
Heb 2 mooie Puma shirtjes besteld O+ , ik had eigenlijk helemaal geen sportshirts meer en met eentje red ik het niet merk ik. :D
En dit is een goede tip, want ik heb nog maar één sportbroek over, wat nogal wat planning met het draaien van was vergt op het moment. :)
pi_135505414
Hai hai! Meld me bij deze ook in het topic, ben een paar weken terug begonnen en heb d'r al een 6.5 kilo vanaf en daarbij mijn eerste target gehaald! Met een BMI van ruim 39 is dat ook echt wel nodig. Heb eigenlijk altijd wat overgewicht gehad, zelfs bij geboorte. Ga kijken of ik daar definitief verandering in kan brengen! Ik stel mijn targets in kleine stapjes: zo probeer ik gemotiveerd te blijven en probeer ik niet op te geven wanneer het even niet mee zit.

Heb veel van mijn voedsel vervangen door volkoren brood en magere kwark. Ben daarnaast wat meer gaan fietsen en wandelen.

Eet nu tussendoor boterhammen op het werk, wil binnenkort over naar salades. Nu zijn de kant-en-klaar salades (ah/jumbo ed) best lekker zonder de dressing alleen soms best veel zo'n bak: Iemand tips om een goedkope maar goed vullende salade in elkaar te draaien?
  woensdag 15 januari 2014 @ 07:26:29 #213
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_135508925
Wat zit er in die kant en klare salades dan.. Die kan je toch na maken?
pi_135509000
Zelf maken is veel lekkerder.

Het gaat hiet weer de goede kant op.. van 78 zondag naar 76,9 vanmorgen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_135509008
Yay. Ons aangekomen :(
pi_135509564
quote:
13s.gif Op woensdag 15 januari 2014 07:41 schreef LovelyLady het volgende:
Water ;)
pi_135509716
quote:
2s.gif Op woensdag 15 januari 2014 08:53 schreef Klokov het volgende:

[..]

Water ;)
Ik 0,6kg. Is vast vocht van het sporten idd :)
pi_135509939
Darake: alles wat in zo'n maaltijd zit kun je zelf ook maken. Begin met een restje aardappel of pasta en sla en voeg daar de 'smaak' van je keuze aan toe. Dus bijv. Geitenkaas met peer/druif en walnoten, of appel met gerookte kip. Alles kan en het smaakt bijna altijd goed.
Doe er eens kaas door, of pijnboompitjes
Een pagina of 2 terug heb ik ook een (goedkoop!) recept gepost. :)

[ Bericht 4% gewijzigd door PluisigNijntje op 15-01-2014 09:31:41 ]
  woensdag 15 januari 2014 @ 09:35:10 #219
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135510192

Ik vind die app zo baas :D
pi_135510629
quote:
13s.gif Op woensdag 15 januari 2014 07:41 schreef LovelyLady het volgende:
Schommelen hoort er bij :*
Dat is niet echt 'aankomen'
  woensdag 15 januari 2014 @ 10:09:06 #221
319308 Tink89
To live is to dance
pi_135510946
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 09:19 schreef PluisigNijntje het volgende:
Darake: alles wat in zo'n maaltijd zit kun je zelf ook maken. Begin met een restje aardappel of pasta en sla en voeg daar de 'smaak' van je keuze aan toe. Dus bijv. Geitenkaas met peer/druif en walnoten, of appel met gerookte kip. Alles kan en het smaakt bijna altijd goed.
Doe er eens kaas door, of pijnboompitjes
Een pagina of 2 terug heb ik ook een (goedkoop!) recept gepost. :)
Precies! Ik kook vaak een beetje pasta extra of rooster wat extra groente of aardappelpartjes bij het avondeten, zodat ik de volgende dag saladevulling heb. Superhandig, veel goedkoper en lekkerder dan kant en klaar :D

quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 23:19 schreef Vicky het volgende:
Oeh Clums, mag ik het recept?

Zooo ik heb me toch lekker gesport vandaag. Vanmorgen de nieuwe release van de Vive en die was killing. Vanavond de nieuwe bodybalance.... 8 minuten alleen maar bovenbenen.. maar zoooo lekker.
morgen weer lekker shapen.
Krijgt jouw lijf ook af en toe rust tussen het sporten door?

quote:
14s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 21:49 schreef clumsy_clown het volgende:
Zo, ik heb mezelf verplicht om morgen m'n zooi weer op orde te krijgen door m'n broertje uit te nodigen voor het eten. Dat betekent namelijk dat ik sowieso m'n huis op moet ruimen morgen B-). Daarnaast kreeg ik het verzoek om Jamie's couscoussalade met kip en boontjes te maken, dus gezond eten: check :9. Laistje voor morgen:

O: havermout, kersen, melk, 2tl suiker
T: peer
T: magere kwark met een appel en kaneel erdoorheen
D: couscoussalade uit 30 minute meals met kipfilet, sperzieboontjes, doperwtjes, feta en citroen O+.

Lijstje voor vandaag was:
O: havermout, kers, enz enz
T: krentenbol met kaas
D: 2 koppen tomatensoep, stukje lasagne
T: 2 peren :9

Kan slechter.
Kan zeker slechter, maar ook nog wel beter. Ik vind twee koppen tomatensoep en een stuk lasagne stiekem wel veel als diner. Ligt er aan hoe veel groente je in de lasagne en tomatensoep stopt, maar ik vind het te weinig groente.
  Licht Ontvlambaar woensdag 15 januari 2014 @ 10:12:43 #222
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_135511029
En ik schommel rustig door naar beneden... Kijken of ik voor mijn verjaardag in april door de 80 grens kan breken :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_135511066
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 10:12 schreef Sjeen het volgende:
En ik schommel rustig door naar beneden... Kijken of ik voor mijn verjaardag in april door de 80 grens kan breken :)
hey je gaat me voorbij }:|
Nouja ik wil 9 kilo afvallen dit jaar dus dan zou ik rond juni onder de 80 moeten zitten....
pi_135511077
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 10:09 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Precies! Ik kook vaak een beetje pasta extra of rooster wat extra groente of aardappelpartjes bij het avondeten, zodat ik de volgende dag saladevulling heb. Superhandig, veel goedkoper en lekkerder dan kant en klaar :D

[..]

[..]

Kan zeker slechter, maar ook nog wel beter. Ik vind twee koppen tomatensoep en een stuk lasagne stiekem wel veel als diner. Ligt er aan hoe veel groente je in de lasagne en tomatensoep stopt, maar ik vind het te weinig groente.
In tomatensoep kun je een hele hoop tomaten kwijt hoor :p die uit een zak is ook wel ok qua groente, en heel laag in kcal. Ik vind dat het wel bij de lasagne kan :)
pi_135511113
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 10:14 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

In tomatensoep kun je een hele hoop tomaten kwijt hoor :p die uit een zak is ook wel ok qua groente, en heel laag in kcal. Ik vind dat het wel bij de lasagne kan :)
Ligt helemaal aan het stuk lasagne, maar van alleen 2 koppen tomatensoep zou ik weer honger krijgen....
  woensdag 15 januari 2014 @ 10:26:42 #226
319308 Tink89
To live is to dance
pi_135511404
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 10:14 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Het ligt inderdaad aan je soep. Mijn chinese tomatensoep bestaat met name uit blikjes tomatenpuree en dat vind ik dan toch alweer anders dan echte tomaten.

quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 10:16 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ligt helemaal aan het stuk lasagne, maar van alleen 2 koppen tomatensoep zou ik weer honger krijgen....
Ook dat ligt aan je soep. Van twee flinke kommen soep zoals mijn moeder hem maakt (veel groente, balletjes, rijst enz.) kan ik een hele avond vol zitten :) Van tomatencremesoep nog geen uur...
pi_135511423
Er zaten groenten in de lasagne, en in de tomatensoep ook 400 gram. Het was een compromis want de lasagne moest op, maar ik wilde niet een te groot stuk, en de tomatensoep is maar 160 kcal per kop.

M'n vriezer is nu eindelijk lasagnevrij dus dat laat ik voorlopig ff uit m'n weekmenu's :P.
pi_135511507
Als ik tomatensoep maak, dan zit daar echt enorm veel groente in. En in mijn lasagne ook trouwens!

Ik heb vanochtend maar weer eens warme havermout gegeten, leek me wel weer eens wat. Is ook best lekker eigenlijk.
pi_135511536
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 10:26 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Het ligt inderdaad aan je soep. Mijn chinese tomatensoep bestaat met name uit blikjes tomatenpuree en dat vind ik dan toch alweer anders dan echte tomaten.

[..]

Ook dat ligt aan je soep. Van twee flinke kommen soep zoals mijn moeder hem maakt (veel groente, balletjes, rijst enz.) kan ik een hele avond vol zitten :) Van tomatencremesoep nog geen uur...
Oke als er inderdaad ook rijst enzo in zit is het wel een volledige maaltijd.
  Licht Ontvlambaar woensdag 15 januari 2014 @ 10:38:19 #230
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_135511716
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 10:13 schreef Sarabi het volgende:

[..]

hey je gaat me voorbij }:|
Nouja ik wil 9 kilo afvallen dit jaar dus dan zou ik rond juni onder de 80 moeten zitten....
Eerst maar eens zien of ik de flow kan vasthouden hè... Echt, ik had nooit gedacht dat het traject na het afvallen het zwaarste zou zijn -O- ik zal er nooit echt 'klaar' mee zijn...
  Licht Ontvlambaar woensdag 15 januari 2014 @ 10:39:37 #231
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_135511744
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 10:26 schreef Tink89 het volgende:

[..]

[..]

In blikjes tomatenpuree zit meer goeds dan in een verse Nederlandse tomaat.
pi_135511819
quote:
12s.gif Op woensdag 15 januari 2014 10:38 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Eerst maar eens zien of ik de flow kan vasthouden hè... Echt, ik had nooit gedacht dat het traject na het afvallen het zwaarste zou zijn -O- ik zal er nooit echt 'klaar' mee zijn...
Stom is dat he -O- maar het gaat goed komen :)
pi_135511997
http://www.voedingscentru(...)s-voor-afvallen.aspx

Ik krijg al honger als ik het lees :o.
pi_135512067
quote:
11s.gif Op woensdag 15 januari 2014 10:49 schreef clumsy_clown het volgende:

Mwah valt wel mee. Alleen zou ik de boterham van het 1e tussendoortje tijdens mijn ontbijt eten.
En zou ik sowieso minder brood eten maar qua hoeveelheid vind ik het wel netjes als je wilt afvallen (en niet groot bent).
  woensdag 15 januari 2014 @ 11:12:33 #235
319308 Tink89
To live is to dance
pi_135512725
quote:

Ik vind vooral dat ze vreemde keuzes maken. Light frisdrank? Biscuitjes? Niet voldoende eiwitten? Hamlapjes met jus? Sultana's? 5 eetlepels kerriesaus met een royale portie van 200 gr groente? Dat is geen royale portie... Bovendien kun je die groente net zo goed roerbakken, stomen of wokken.

Ik ben in ieder geval blij dat ik keuzes maak die ervoor zorgen dat ik meer mag eten dan dit lijstje. Ik kan me voorstellen dat mensen hier een beetje moedeloos van raken.

Overigens staat er ook dit: Vermijd extras

Ongezonde tussendoortjes heb je niet nodig, omdat je met de producten uit de 5 vakken alle noodzakelijke voedingsstoffen al binnenkrijgt. Voorbeelden van extras zijn snoep, koek, gebak, snacks. Als je wilt afvallen, kun je beter alle extras mijden. Minder tussendoor eten

Beperk het aantal keren dat je eet tussen de maaltijden door. Als je toch iets wilt eten, kies dan voor fruit, snackgroenten of een krentenbol. Door snacks, koek, snoep en frisdrank te laten staan, krijg je beduidend minder calorieën binnen.

Dat is toch voor niemand vol te houden, altijd alle extra's mijden? En hoezo zou je tussen je maaltijden door niet mogen eten? Snackgroenten en fruit snap ik nog, maar een krentenbol als gezond tussendoortje noemen?

Ik word hier soms zo boos van. Dat instanties waarvan je mag verwachten dat ze goed advies geven, dit soort dingen gaan lopen prediken |:(
pi_135512923
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 10:09 schreef Tink89 het volgende:

[..]

[..]

[..]

ja hoor. Had zondag gesport, maandag niet, gister en vandaag wel, morgen niet en dan vrijdag weer.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_135513430
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 11:12 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ik vind vooral dat ze vreemde keuzes maken. Light frisdrank? Biscuitjes? Niet voldoende eiwitten? Hamlapjes met jus? Sultana's? 5 eetlepels kerriesaus met een royale portie van 200 gr groente? Dat is geen royale portie... Bovendien kun je die groente net zo goed roerbakken, stomen of wokken.

Ik ben in ieder geval blij dat ik keuzes maak die ervoor zorgen dat ik meer mag eten dan dit lijstje. Ik kan me voorstellen dat mensen hier een beetje moedeloos van raken.

Ongezonde tussendoortjes heb je niet nodig, omdat je met de producten uit de 5 vakken alle noodzakelijke voedingsstoffen al binnenkrijgt. Voorbeelden van extras zijn snoep, koek, gebak, snacks. Als je wilt afvallen, kun je beter alle extras mijden. Minder tussendoor eten

Beperk het aantal keren dat je eet tussen de maaltijden door. Als je toch iets wilt eten, kies dan voor fruit, snackgroenten of een krentenbol. Door snacks, koek, snoep en frisdrank te laten staan, krijg je beduidend minder calorieën binnen.

Dat is toch voor niemand vol te houden, altijd alle extra's mijden? En hoezo zou je tussen je maaltijden door niet mogen eten? Snackgroenten en fruit snap ik nog, maar een krentenbol als gezond tussendoortje noemen?

Ik word hier soms zo boos van. Dat instanties waarvan je mag verwachten dat ze goed advies geven, dit soort dingen gaan lopen prediken |:(
Het is natuurlijk wel al vaak een verbetering van hoe de mensen eerst aten.
Maar hoe ze het vol gaan houden.....geen idee.
pi_135514080
quote:

[..]

En ze raden zelf ontbijtkoek aan? :X
  woensdag 15 januari 2014 @ 12:52:20 #239
319308 Tink89
To live is to dance
pi_135515998
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 11:53 schreef Patoshik het volgende:

[..]

En ze raden zelf ontbijtkoek aan? :X
Die ontbijtkoek vind ik geen probleem, als mensen maar weten dat dat zeker niet per se een gezonde keuze is. Op deze manier lijken krentenbollen en ontbijtkoek een hele gezonde keuze en dat vind ik gewoon stom.

Verder heb ik een bizarre dag op m'n werk en probeer ik gewoon te eten, maar wil dat niet de hele tijd lukken. Lunchbrood is op, maar de komkommer die erbij hoort, wil maar half half lukken, omdat er steeds mensen vragen hebben enzo... :|
  woensdag 15 januari 2014 @ 13:04:33 #240
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_135516451
Ok, niet meer op woensdag naar de sportschool, maakt niet uit welk tijdstip, het blijft fucking druk. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_135517261
Hallo allemaal!

mag ik met jullie mee schrijven?
ik ben 21 jaar, 183 cm en 85 kilo. Ik heb daarmee een bmi van 25,4.
ik doe 3 keer in de week krachttraining van een uur, 1 keer in de week kangoojumpen 1 uur en 2 keer in de week probeer ik te gaan skeeleren.
!
pi_135519894
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 10:12 schreef Sjeen het volgende:
Dit wil ik ook ja :D
My salvation lies in your love..
pi_135519918
Welkom aapieannie!
Misschien voel je je meer op je plaatst in het Slanke topic?
Hier zitten vooral mensen met overgewicht of die overgewicht gehad hebben.
pi_135520168
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 11:33 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Het is natuurlijk wel al vaak een verbetering van hoe de mensen eerst aten.
Maar hoe ze het vol gaan houden.....geen idee.
Nou niet, lijkt me. Als je al te dik bent, en vervolgens overstapt naar dit belachelijke menu, hou je dat geen twee dagen vol, waarne je vrolijk terugvalt, met alle gevolgen van dien. Ik bedoel, een ontbijt van 1 snee brood?

Zet er dan als instituut véél meer informatie neer over hoe en wat. 1500 kcals is bijvoorbeeld bést weinig, als je flink overgewicht hebt.

Maar goed, genoeg mensen die het geloven.
pi_135520213
quote:
2s.gif Op woensdag 15 januari 2014 14:46 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Nou niet, lijkt me. Als je al te dik bent, en vervolgens overstapt naar dit belachelijke menu, hou je dat geen twee dagen vol, waarne je vrolijk terugvalt, met alle gevolgen van dien. Ik bedoel, een ontbijt van 1 snee brood?

Zet er dan als instituut véél meer informatie neer over hoe en wat. 1500 kcals is bijvoorbeeld bést weinig, als je flink overgewicht hebt.

Maar goed, genoeg mensen die het geloven.
Ik heb het met gemak 3 jaar vol gehouden op minder, terwijl ik toch ook een bmi van 35+ had. Dat is niet het moeilijke gedeelte ;)
  woensdag 15 januari 2014 @ 14:58:11 #246
319308 Tink89
To live is to dance
pi_135520564
quote:
6s.gif Op woensdag 15 januari 2014 13:26 schreef aapieannie het volgende:
Hallo allemaal!

mag ik met jullie mee schrijven?
ik ben 21 jaar, 183 cm en 85 kilo. Ik heb daarmee een bmi van 25,4.
ik doe 3 keer in de week krachttraining van een uur, 1 keer in de week kangoojumpen 1 uur en 2 keer in de week probeer ik te gaan skeeleren.
!
Welkom! Misschien is het voor jou te overwegen om in het Slank-topic te posten. Hier zitten vooral fatties en former-fatties. Als je je hier meer thuis voelt, ben je natuurlijk van harte welkom :Y

Je geeft aan dat je veel sport. Heb je al eens op je sportschool je vetpercentage laten meten? Bmi zegt natuurlijk niet alles. Misschien heb je bijzonder veel spiermassa en hoef je dus eigenlijk niet af te vallen.

Vertel ook eens wat je zoal eet op een dag?
pi_135521236
quote:

Als ik het menu zie kun je volgens mij al meer dingen gaan eten door dingen als koffie met melk, ontbijtkoek, volkoren biscuitjes enzo te schrappen.... Dat vind ik nou echt zonde om te eten als je daar een boterham of iets anders voor moet laten staan.
pi_135521246
quote:

Nou, inderdaad! En waarom in vredesnaam die calorieën verspillen aan bijvoorbeeld melk in je koffie? Ik word bovendien erg verdrietig van aardappeltjes met jus, een hamlapje erbij en wat losse groentes. Wooptiedoo.
  woensdag 15 januari 2014 @ 15:35:48 #249
319308 Tink89
To live is to dance
pi_135522052
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 15:14 schreef laiveneertiekje het volgende:

[..]

Als ik het menu zie kun je volgens mij al meer dingen gaan eten door dingen als koffie met melk, ontbijtkoek, volkoren biscuitjes enzo te schrappen.... Dat vind ik nou echt zonde om te eten als je daar een boterham of iets anders voor moet laten staan.
Dit dus... En nu hou ik er over op, jullie zijn werkontwijkendgedrag aan het worden.

Goede voornemen is iig niet aan het lukken. Ik heb in week twee alweer een uur of 3 overwerken er op zitten dit jaar. Njah, dan maar een extra weekje vakantie.
pi_135522613
Ik ben nu weer 1,5 week aan het werk en maak mijn uren op dit moment ruim vol. En dan volgende week nog verplichte nascholing... Ik hoop dat ik na volgende week een paar grote taken weer kwijt ben, en dan beginnen de toetsen wel weer binnen te druppelen.
pi_135522850
Heeft een van jullie ervaring met de wake-up lights van Philips? Ik vond ze eigenlijk te duur, maar m'n ochtenden (en de rest van de dag daarmee eigenlijk ook) zijn echt hels momenteel. Als ik volgende week echt aangenomen ben ga ik mezelf er één cadeau doen, in de hoop dat ik dan wél genoeg heb aan 8 uur slaap per nacht :{.

Ik ga nu ook maar even een wandeling doen, in de hoop dat ik daarmee energie opwek om m'n kerstboom mee op te ruimen :') :@.
pi_135522882
Ze zijn echt geweldig C_C!
  Licht Ontvlambaar woensdag 15 januari 2014 @ 16:04:10 #253
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_135523124
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 15:14 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nou, inderdaad! En waarom in vredesnaam die calorieën verspillen aan bijvoorbeeld melk in je koffie? Ik word bovendien erg verdrietig van aardappeltjes met jus, een hamlapje erbij en wat losse groentes. Wooptiedoo.
Omdat ik koffie zonder melk niet te hachelen vind en er maagpijn van krijg ;) Waarom verdrietig van aardappeltjes met jus, vlees en groente? Voor heel veel Nederlanders is dit een heel herkenbare maaltijd.
pi_135525199
Zo'n wake up light lijkt me heerlijk! Ik slaap ook altijd met de gordijnen open zodat ik wat natuurlijker wakker wordt. Jammer dat dat in de winter niet werkt.. ;(
  Moderator woensdag 15 januari 2014 @ 17:19:11 #255
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_135525749
Een vriendin van mij had haar wakeuplight op vogeltjes gezet, waardoor ze ook als ze uit kon slapen wakker werd door de vogels buiten :') Dus dat is alvast een waarschuwing voor als je hem gaat kopen c_c, GEEN vogelgeluiden :D

Ik ga vanavond weer wegen en ik ben benieuwd! Ik was stiekem aan het overwegen om vandaag niks te eten en te drinken zodat ik minder zou wegen :+ Niet echt hoor, maar ik hoop gewoon echt dat er IETS te zin is, want motivatie enzo *O*
pi_135526102
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 16:04 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Omdat ik koffie zonder melk niet te hachelen vind en er maagpijn van krijg ;) Waarom verdrietig van aardappeltjes met jus, vlees en groente? Voor heel veel Nederlanders is dit een heel herkenbare maaltijd.
Het is een algemeen dieetvoorschrift, dus waarom zou het Voedingscentrum daarin speciaal rekening houden met mensen die twee kopjes koffie als eerste tussendoortje willen drinken en die alleen lusten met een scheut melk erbij? Twee koffie drinken 's ochtends is sowieso niet de beste keuze, dus ik zou er überhaupt geen advies van maken. Mensen kunnen er natuurlijk van afwijken. Daarom doet het voedingscentrum er verstandig aan mensen eraan te herinneren dat daar de 'verborgen' calorieën in zitten. Er zijn genoeg mensen die alleen een flinke cappuccino lusten en als je er daar een paar per dag van drinkt met flink vette melk, dan krijg je al gauw meer aan calorieën binnen dan je denkt.

Ik vind aardappel-groente-vlees-jus erg ongeïnspireerd. Ik begrijp dat veel mensen het prima vinden, misschien ook omdat het een gewoonte is en ze niet zo goed weten wat er nog meer te bedenken valt. Het Voedingscentrum kan hen daarbij helpen. Geef dan drie typen avondmenu's of zo, waarvan op z'n minst één vegetarisch. (En als ik heel kritisch ben: een hamlapje is niet de beste keuze, jus ook niet, en aardappelen ook niet echt.)
  woensdag 15 januari 2014 @ 17:49:29 #257
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_135526964
Claudia, je zegt weer hele verstandige dingen O+
pi_135526969
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 14:58 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Welkom! Misschien is het voor jou te overwegen om in het Slank-topic te posten. Hier zitten vooral fatties en former-fatties. Als je je hier meer thuis voelt, ben je natuurlijk van harte welkom :Y

Je geeft aan dat je veel sport. Heb je al eens op je sportschool je vetpercentage laten meten? Bmi zegt natuurlijk niet alles. Misschien heb je bijzonder veel spiermassa en hoef je dus eigenlijk niet af te vallen.

Vertel ook eens wat je zoal eet op een dag?
ik heb een poosje meegelezen in beide topic's en denk dat ik het hier gezelliger vind hihi.

mijn vetpercentace ligt op dit moment rond 30%
dit bevind zich vooral in de standaard vrouwelijke probleemzone's te weten mn buik en heupen. Zelfs zonder kleding aan heb ik de zogenoemde muffintop, over de rol rond mn bh band maar niks te zeggen.

vandaag had ik dit op het menu staan:
O: brinta zonder toegevoegd suiker
T: 1 volkoren boterham met boterhamworst, 1 appe;
L: 3 volkoren brood, met 20+ kaas 20+ smeerkaas en kipfilet
T: 1 banaan, trosje druiven
D: bord homemade lasagna (ik gebruik uitsluitend verse producten, saus word ook zelfgemaakt)
T : 250 gram magere kwark

de kwark moet ik nog nemen, straks eerst een uur kangoojumpen

edit: krachttrainingen doe ik thuis. Mijn vriend is ook erg fanatiek met krachttraining, die heeft alles aangeschaft dus dat doen we samen op onze zolder!
pi_135527041
quote:
6s.gif Op woensdag 15 januari 2014 17:49 schreef aapieannie het volgende:

[..]

ik heb een poosje meegelezen in beide topic's en denk dat ik het hier gezelliger vind hihi.

mijn vetpercentace ligt op dit moment rond 30%
dit bevind zich vooral in de standaard vrouwelijke probleemzone's te weten mn buik en heupen. Zelfs zonder kleding aan heb ik de zogenoemde muffintop, over de rol rond mn bh band maar niks te zeggen.

vandaag had ik dit op het menu staan:
O: brinta zonder toegevoegd suiker
T: 1 volkoren boterham met boterhamworst, 1 appe;
L: 3 volkoren brood, met 20+ kaas 20+ smeerkaas en kipfilet
T: 1 banaan, trosje druiven
D: bord homemade lasagna (ik gebruik uitsluitend verse producten, saus word ook zelfgemaakt)
T : 250 gram magere kwark

de kwark moet ik nog nemen, straks eerst een uur kangoojumpen

edit: krachttrainingen doe ik thuis. Mijn vriend is ook erg fanatiek met krachttraining, die heeft alles aangeschaft dus dat doen we samen op onze zolder!
Net lijstje in combinatie met een uur sporten.
pi_135527101
quote:
5s.gif Op woensdag 15 januari 2014 15:57 schreef clumsy_clown het volgende:
Heeft een van jullie ervaring met de wake-up lights van Philips? Ik vond ze eigenlijk te duur, maar m'n ochtenden (en de rest van de dag daarmee eigenlijk ook) zijn echt hels momenteel. Als ik volgende week echt aangenomen ben ga ik mezelf er één cadeau doen, in de hoop dat ik dan wél genoeg heb aan 8 uur slaap per nacht :{.

Ik ga nu ook maar even een wandeling doen, in de hoop dat ik daarmee energie opwek om m'n kerstboom mee op te ruimen :') :@.
Yes, ik heb er een die zo oud is dat hij bijna retro te noemen is :7. Kan radio, vogeltjes en een of ander vage klankschalending en dan het lampje O+. Wat al genoemd werd, GEEN vogeltjes gebruiken. Dan ga je wakker worden van vogels. Ook als het niet je wekker is.
Voldoende slaap heb je sowieso nodig, maar de lamp gaat een half uur voordat de wekker afgaat al branden waardoor je veel prettiger wakker gaat worden, vooral nu het zo donker is 's ochtends. Mocht hij ooit de geest geven dan komt er zeker wel een nieuwe.

Voor mensen met een Vomar in de buurt: mango en avocado voor 89 cent per stuk :9
pi_135527347
Mooi, dan is de keuze bij deze definitief gemaakt en ga ik er één kopen zodra m'n salaris binnen is. Mommenteel is het zo dat ik op zich wel op tijd wakker kan worden, maar dan nog zó moe ben dat opstaan en iets doen simpelweg geen optie lijkt, en college overslaan veel makkelijker is :'). Gevolg: te veel slapen, hoofdpijn, algehele malaise. Dus.
pi_135527457
Ik zou hem je bijna een weekje willen lenen... maar dan moet ik de mijne teveel missen :@ O+
pi_135527758
quote:
17s.gif Op woensdag 15 januari 2014 18:03 schreef douche-eendje het volgende:
Ik zou hem je bijna een weekje willen lenen... maar dan moet ik de mijne teveel missen :@ O+
Haha lief O+ Maar je mag hem van Philips 40 nachten proberen, dus ideaal!
pi_135527807
quote:
2s.gif Op woensdag 15 januari 2014 18:11 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Haha lief O+ Maar je mag hem van Philips 40 nachten proberen, dus ideaal!
Doen :Y
pi_135529442
Iemand nog tips waar ik goedkoop sportkleding kan kopen (niet online)?
pi_135529699
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 18:49 schreef Sarabi het volgende:
H&M ^O^
pi_135529705
quote:
Deze stond al in het topic:
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 23:17 schreef PluisigNijntje het volgende:
Maar ik heb mijn shirts bij de action gekocht deze zomer. Dus of ze er nu nog zijn weet ik niet..
pi_135529783
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 18:55 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

H&M ^O^
Te ver weg -O-
Geld dat ook voor de gewone winkels van Aktiesport?
pi_135529904
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 18:56 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Te ver weg -O-
Ik neem aan van wel eigelijk.. je kunt het altijd proberen. :)
pi_135530011
quote:

[..]

Te ver weg -O-
Prut want die hebben juist fijne prijsjes -O-
pi_135530044
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 18:58 schreef Patoshik het volgende:

[..]

Ik neem aan van wel eigelijk.. je kunt het altijd proberen. :)
Zal er eens binnenwandelen, is wel een mooie aanbieding inderdaad.
pi_135530590
quote:

[..]

Te ver weg -O-
Online H&M? ik vind dat zelf fijner dan in de winkel.
En ik vind het echt heeeeel fijn spul! Het valt alleen wel erg groot.
pi_135530691
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 19:09 schreef rawwwrr het volgende:

[..]

Online H&M? ik vind dat zelf fijner dan in de winkel.
En ik vind het echt heeeeel fijn spul! Het valt alleen wel erg groot.
Wil graag dit weekend al sporten in mijn nieuwe kleding en heb slechte ervaringen met de levertijden van H&M (helaas).
pi_135531333
O: vergeten
T: 2 boterhammen met hagelslag, banaan
L: 2 boterhammen hagelslag, 1 pindakaas
T: mandarijn
D: twijfel... Pindasoep met een pistoletje of stamppot rucola/bonen in tomatensaus.
T: klein stukje pure chocolade of wat cassavekroepoek

Met andere woorden: ruk. Oorzaak: vergeten te ontbijten thuis en vergeten eten mee te nemen naar mijn werk. Laat thuis gisteren, vanochtend verslapen, en moest ook al naar de fysio onder werktijd dus wilde niet ook nog boodschappen gaan doen. En behalve hagelslag en het laatste beetje pindakaas was er niets wat ik mocht helaas.

Dat kan morgen beter!
  woensdag 15 januari 2014 @ 20:17:27 #275
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_135534796
quote:
Scapino, Brisltol, Action, Zeeman
pi_135535983
quote:
14s.gif Op woensdag 15 januari 2014 18:00 schreef clumsy_clown het volgende:
Mooi, dan is de keuze bij deze definitief gemaakt en ga ik er één kopen zodra m'n salaris binnen is. Mommenteel is het zo dat ik op zich wel op tijd wakker kan worden, maar dan nog zó moe ben dat opstaan en iets doen simpelweg geen optie lijkt, en college overslaan veel makkelijker is :'). Gevolg: te veel slapen, hoofdpijn, algehele malaise. Dus.
Doen! Het is elke cent waard. Ik moet vaak op absurd vroege tijden opstaan (lees ergens tussen 3 en 4), en ik was vaak echt ziek 's ochtends, compleet met ontregelde ingewanden. Heb sinds een klein jaar zo'n wake-up licht en ben nooit meer ochtendziek geweest. Ik heb geen philips maar een goedkoopje. Werkt net zo goed maar heeft een onmogelijk bedieningsmenu - kijk daar even naar wanneer je er een kiest.

Ik heb er een gekocht na het lezen van het boekje "uw brein als medicijn", wat best een aardig boekje is om eens door te nemen. Als iemand de epub wil heb ik die wel ergens liggen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 15 januari 2014 @ 20:48:56 #277
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135536663
quote:
7s.gif Op woensdag 15 januari 2014 20:37 schreef sigme het volgende:

[..]

Doen! Het is elke cent waard.
Dat. Vriend van me heeft er ook 1, die is er ook zielisgelukkig mee.

Ik ben ff uit mijn sportroutine. Heb vandaag moeten wisselen voor Zondag. Niet erg, maar wel ff wennen :D
pi_135538544
Sarabi, ik had de shirtjes volgens mij zondagavond besteld en vandaag gekregen. Dus als je nu bestelt heb je kans dat ze er vrijdag of zaterdag zijn :)
  woensdag 15 januari 2014 @ 21:21:01 #279
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135538579
Lijstje!

O: 2x spelt, 1x met philadelphia light 1x met kalkoenfilet en dieethalvarine
S: Half het dorp rondgefietst om te flyeren
L: 4x spelt, runderrookvlees,kalkoenfilet,pindakaas, philadelphia light, dieethalvarine. Bakje kwark
T: Appeltje
T: 2x vokorenbeschuit met 20+ smeerkaas
D: Spitskool, kipfilet, aardappelen, jus, griekse yoghurt 0% vet.
T: Bakje kwark met een kiwi en een mandarijn
T: 2x volkoren beschuit met 20+ smeerkaas
T: 1x spelt met pindakaas
T: Handje amandelen.

Op/aanmerkingen?
pi_135539029
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 20:17 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

oe scapino goed idee, helemaal vergeten
pi_135541234
Pfff beetje rare dagen gehad.

O: Kipkerrie broodje vegetarische slager (ah to go) en chocolademelk
T: Oploskoffie
L: 2 volkoren boterhammen met pindakaas
T: Cashews
D: Spinazie, zalm en aardappels
T: Kwark
  Licht Ontvlambaar donderdag 16 januari 2014 @ 00:23:59 #282
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_135546932
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 17:27 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het is een algemeen dieetvoorschrift, dus waarom zou het Voedingscentrum daarin speciaal rekening houden met mensen die twee kopjes koffie als eerste tussendoortje willen drinken en die alleen lusten met een scheut melk erbij? Twee koffie drinken 's ochtends is sowieso niet de beste keuze, dus ik zou er überhaupt geen advies van maken. Mensen kunnen er natuurlijk van afwijken. Daarom doet het voedingscentrum er verstandig aan mensen eraan te herinneren dat daar de 'verborgen' calorieën in zitten. Er zijn genoeg mensen die alleen een flinke cappuccino lusten en als je er daar een paar per dag van drinkt met flink vette melk, dan krijg je al gauw meer aan calorieën binnen dan je denkt.

Ik vind aardappel-groente-vlees-jus erg ongeïnspireerd. Ik begrijp dat veel mensen het prima vinden, misschien ook omdat het een gewoonte is en ze niet zo goed weten wat er nog meer te bedenken valt. Het Voedingscentrum kan hen daarbij helpen. Geef dan drie typen avondmenu's of zo, waarvan op z'n minst één vegetarisch. (En als ik heel kritisch ben: een hamlapje is niet de beste keuze, jus ook niet, en aardappelen ook niet echt.)
bewust maken prima... Maar ik geloof niet zo in 'beste' keuze, wel in weten wat je eet :)
  donderdag 16 januari 2014 @ 08:34:39 #283
319308 Tink89
To live is to dance
pi_135550440
quote:
14s.gif Op woensdag 15 januari 2014 21:21 schreef Qwea het volgende:
Lijstje!

L: 4x spelt, runderrookvlees,kalkoenfilet,pindakaas, philadelphia light, dieethalvarine. Bakje kwark

Op/aanmerkingen?
Ik vind het best een keurig lijstje, alleen heb je zo veel avond-tussendoortjes. Ik heb je kcals niet geteld, maar zou je zo'n t niet liever 's ochtends of 's middags nemen? Dan vind ik je tussendoortjes wat aan de krappe kant. Die laatste boterham met pindakaas 's avonds is bijvoorbeeld niet echt nodig. Verder snap ik niet zo goed waarom je een toetje van griekse yoghurt en een bakje kwark daarna neemt. Kun je dan niet je yoghurt opschuiven naar je tussendoor-moment?

quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2014 00:23 schreef Sjeen het volgende:

[..]

bewust maken prima... Maar ik geloof niet zo in 'beste' keuze, wel in weten wat je eet :)
Precies, dat is wat ik ook aangaf. Prima als mensen ergens voor kiezen, maar als ze dat dan doen, laat het dan wel een keuze zijn gebaseerd op bewust zijn, niet op iets wat het voedingscentrum 'zomaar' roept dat een goed tussendoortje is.

quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 20:17 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Action is zeker fijn! Met Bristol en Zeeman heb ik op sportkledinggebied niet zo heel veel ervaring, maar (los van de babyspulletjes van de Zeeman) vind ik de kwaliteit van de andere producten daar meestal niks. Sokken en panty's enzo zijn altijd binnen de kortste keren uitgelemmeld of er vallen gaten in. De Hema heeft ook heel fijne sportkleding, maar die is dan wel weer wat duurder.

Dit weekend komen mijn schoonouders eten en ik kan maar niet bedenken wat ik ze voor moet zetten. Iemand suggesties? Ze zijn geen moeilijke eters, maar zijn wel wat huiverig naar 'bijzondere' dingen als schaal- en schelpdieren of 'nieuwerwetse' producten als quinoa en couscous. Ik wil ze graag iets nieuws laten proberen, maar dat moet dan weer niet zo nieuw zijn dat ze het niet zien zitten...
  donderdag 16 januari 2014 @ 09:08:49 #284
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135550882
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 08:34 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ik vind het best een keurig lijstje, alleen heb je zo veel avond-tussendoortjes. Ik heb je kcals niet geteld, maar zou je zo'n t niet liever 's ochtends of 's middags nemen? Dan vind ik je tussendoortjes wat aan de krappe kant. Die laatste boterham met pindakaas 's avonds is bijvoorbeeld niet echt nodig. Verder snap ik niet zo goed waarom je een toetje van griekse yoghurt en een bakje kwark daarna neemt. Kun je dan niet je yoghurt opschuiven naar je tussendoor-moment?

Normaal gesproken heb ik als avond T's een smoothie (met kwark, 4 sinaasappels ->sap, handje framboos en een kiwi), 2x volkoren beschuit met 20+ smeerkaas en een spelt pindakaas. Die smoothie nam ik niet dus ik hield kcal over vandaar die extra T aan noten.

Ik heb 's avonds altijd debiel veel trek, vandaar ook die 3 T's.

De griekse yoghurt is mijn toetje, de kwark hoorde in de smoothie maar die nam ik niet, dus die at ik los. Volg je het nog? :P en ik had om 14u een appel als T en om 16u 2x volkorenbeschuit. Ik had daartussendoor geen honger meer.

Kcal is 2020 ofzo.
  donderdag 16 januari 2014 @ 09:41:48 #285
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135551409

Tudududududu.

Ik moet geloof ik nog meer gaan eten :')

Wat wel irritant is, is telkens als ik een feestje heb of een etentje ofzo, ik zo dichtbij die 71,9 zit... maar die net niet aantik :D Zaterdag etentje :D /firstworldproblems.
  donderdag 16 januari 2014 @ 09:42:13 #286
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_135551422
Aaaargh!!!! @#$(*&(#*$&(@*#$&@#4

Echt, je zou toch denken dat ik het wel zou snappen. En ik wil het ook echt! Maar blijkbaar toch niet echt genoeg... -O-
Gisteren ben ik dus maar begonnen aan low carben volgens Heller om te kijken of ik daar een positive flow mee kan kick-starten. Dat wil dus zeggen 2 low carb maaltijden, en 1 maaltijd waarin je wel carbs mag (binnen een window van 1 uur). Low carb is alles dat minder dan 5gr kh's per 100gr heeft.

Mijn lijstje van gisteren:

O: 2 gekookte eitjes
L: salade m komkommer, tomaatjes en wat roquefort, 1 gegrilde hamburger (alleen het vlees) met wat gorgonzola
D: Flinke bak Dahlsoep, 2 boterhammen, bak kwark m bessen

Beetje magertjes, maar ik moet nog even inkomen.

Vandaag staat het volgende op de planning:

O: 2 gekookte eitjes, 50 gr runderrookvlees
T: 250gr kwark m bessen
S: hardlopen
L: 300 rauwkost, 60gr tonijn, lik yoghonaise (voor de broodnodige vetten)
T: 200gr huttenkase, 50 gr runderrookvlees, 1 rode paprika
D: Dahlsoep en 2 boterhammen m kaas
T: nog in te vullen

Ik heb het eea tot aan het avondeten in fatsecret gegooid en kom tot 970 kcal, da's volgens mij prima voor overdag (toch?) en geeft me voldoende ruimte voor mijn D en de carbs daar. :Y Thuis even de kcals van de soep opzoeken en op basis daarvan besluiten of er nog iets bij de D moet.
  donderdag 16 januari 2014 @ 09:48:04 #287
319308 Tink89
To live is to dance
pi_135551548
quote:
14s.gif Op donderdag 16 januari 2014 09:41 schreef Qwea het volgende:
[ afbeelding ]
Tudududududu.

Ik moet geloof ik nog meer gaan eten :')

Wat wel irritant is, is telkens als ik een feestje heb of een etentje ofzo, ik zo dichtbij die 71,9 zit... maar die net niet aantik :D Zaterdag etentje :D /firstworldproblems.
Wij wegen gewoon even veel :)

Ik had vanochtend een schommeling van een 300 gram, zoals wel vaker na het sporten (veel vocht en vaak trek in iets zouts erna).

Niemand suggesties voor mijn makkelijk, maar mooie schoonouders-dineetje btw?
pi_135551663
goed bezig Qwea!

vanmorgen 76,6... Dat is nu 1,4 sinds zondag..nu volhouden..

lijstje vandaag:

O: 250 gr kwark, banaan, 2 mandarijnen, peer, 30gr muesli, 9gr lijnzaad
T: 2 gekookte eitjes
L: boterham fricandeau, boterham 30+ kaas
B: uur bikkelen bij de fysio
D: couscous, roerbakgroente, gemarineerde kipfilet
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_135551781
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 09:48 schreef Tink89 het volgende:

Niemand suggesties voor mijn makkelijk, maar mooie schoonouders-dineetje btw?
Risotto! Altijd goed en voor mensen die gewend zijn traditioneel te eten vaak toch net wat anders. Ik maakte voor mijn moeder op vakantie risotto met gerookte zalm, spinazie en een kaasje (bijv. boursin, maar je kunt ook voor wat meer blauwschimmel gaan). Ik vind zelf een basisrisotto of citroenrisotto erg lekker met een salade met gegrilde zalm. Misschien houden ze wel van paddenstoelen? Bietjesrisotto? Zoveel keuze!
pi_135552068
quote:
14s.gif Op woensdag 15 januari 2014 21:21 schreef Qwea het volgende:
Lijstje!

Op/aanmerkingen?
Het is muggenziften, want het is een heel net lijstje! Ik vind het heel veel granen (7 boterhammen, 4 beschuitjes), maar dat is juist waar je bewust voor gekozen hebt. En ik zou zelf minder dieetproducten eten en meer vette producten zoals vette vis. Dan kom je ook makkelijker aan je calorieën. Ik houd er zelf sowieso van om minder brood te eten en het brood dat ik eet dikker te beleggen. Maar als het je prima bevalt zo, waarom zou je het dan veranderen? Ik vind brood wel lekker, maar het beleg het lekkerst, dus ik heb me voorgenomen om meer combinaties van verschillende producten op brood te eten

Op hoeveel gram eiwitten zat je eigenlijk?
pi_135552087
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 19:10 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Wil graag dit weekend al sporten in mijn nieuwe kleding en heb slechte ervaringen met de levertijden van H&M (helaas).
Als je bij de Wehkamp bestelt, heb je het zo in huis. Maar misschien vind je dat niet goedkoop genoeg? Ik vind de prijzen wel meevallen. En ze hebben vandaag 10 euro korting voor wie voor het eerst bestelt.
pi_135552171
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 10:12 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Als je bij de Wehkamp bestelt, heb je het zo in huis. Maar misschien vind je dat niet goedkoop genoeg? Ik vind de prijzen wel meevallen. En ze hebben vandaag 10 euro korting voor wie voor het eerst bestelt.
Ik zoek het liefst eigenlijk iets goedkoper inderdaad :) maar komt goed.
pi_135552413
Nou, 2014 is alweer briljant begonnen. Mijn beste vriendin ondernam weer een zelfmoordpoging, een goede vriendin verloor na 5 maanden haar kindje en ik heb net een oorontsteking achter de rug. Ik lag dus of thuis miserabel te zijn of was in het ziekenhuis.

En nou ben ik verdomme klaar met al die ellende en wil ik regelmaat. Zo niet, dan toch. Gewoon normaal en gezond doen en het kan me niet schelen wat er verder allemaal gebeurt.

Lijstje:
O: smoothie
T: eierkoek
L: 3 bruin met zelfgemaakte tonijnsalade
T: blikje olijven, halve komkommer, bakje vruchtenkwark
A: Bigos (Pools gerecht met zuurkool, rookworst en aardappels)
T: waarschijnlijk niets, misschien een pakje toastjes
Spoilers!
pi_135552448
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 10:15 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ik zoek het liefst eigenlijk iets goedkoper inderdaad :) maar komt goed.
Ik was vorige week de was aan het doen van mijn vriendin en ik kwam sportkleding tegen van het merk Dutchy. Dat zag er echt heel goed uit. Heerlijk zacht en mooi afgewerkt. Dat is een eigen merk van Scapino heb ik begrepen.
Spoilers!
  donderdag 16 januari 2014 @ 10:30:37 #295
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135552512
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 10:11 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het is muggenziften, want het is een heel net lijstje! Ik vind het heel veel granen (7 boterhammen, 4 beschuitjes), maar dat is juist waar je bewust voor gekozen hebt. En ik zou zelf minder dieetproducten eten en meer vette producten zoals vette vis. Dan kom je ook makkelijker aan je calorieën. Ik houd er zelf sowieso van om minder brood te eten en het brood dat ik eet dikker te beleggen. Maar als het je prima bevalt zo, waarom zou je het dan veranderen? Ik vind brood wel lekker, maar het beleg het lekkerst, dus ik heb me voorgenomen om meer combinaties van verschillende producten op brood te eten

Op hoeveel gram eiwitten zat je eigenlijk?
Even kort want crosstrainer : wanneer? Gisteren? 130 dacht ik.

52.1 vetvrije massa x 2,5 = 130,25 dus net aan!
pi_135552549
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 10:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nou, 2014 is alweer briljant begonnen. Mijn beste vriendin ondernam weer een zelfmoordpoging, een goede vriendin verloor na 5 maanden haar kindje en ik heb net een oorontsteking achter de rug. Ik lag dus of thuis miserabel te zijn of was in het ziekenhuis.

En nou ben ik verdomme klaar met al die ellende en wil ik regelmaat. Zo niet, dan toch. Gewoon normaal en gezond doen en het kan me niet schelen wat er verder allemaal gebeurt.

Lijstje:
O: smoothie
T: eierkoek
L: 3 bruin met zelfgemaakte tonijnsalade
T: blikje olijven, halve komkommer, bakje vruchtenkwark
A: Bigos (Pools gerecht met zuurkool, rookworst en aardappels)
T: waarschijnlijk niets, misschien een pakje toastjes
Hopelijk gaat de rest van het jaar beter zijn :*
pi_135552606
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 10:31 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Hopelijk gaat de rest van het jaar beter zijn :*
Dat moet gewoon! En ik heb er wel het volste vertrouwen in hoor. Ik vermaak me vandaag prima gelukkig. Ik heb vele boodschapjes te doen en een conflict met de loodgieter over geld uit te vechten via de mail. Ik ben gek op conflicten die ik ga winnen ;)
Spoilers!
  donderdag 16 januari 2014 @ 10:46:47 #298
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_135553008
Ik ben sinds eind augustus bezig in de sportschool en daarmee eigenlijk ook weer een directe poging om van mijn overgewicht af te komen. Ondanks 2 a 3 keer in de weken sporten en beter op mijn voeding letten was er tot kerst maximaal 3 kilo vanaf, hoewel conditie en spiermassa wel (flink) zijn verbeterd. Vanaf vorige week begonnen met nog strakker op mijn voeding letten (dwz de snoeppot op het werk negeren) en elke avond met verse groente en aardappels koken.

En met succes, want de eerste week was er 2 kilo vanaf. Maar nu, halverwege week 2, merk ik dat ik toch wat moeite heb met de periode tussen ontbijt en lunch. Ik ontbijt om 5 uur en lunch pas om half twaalf. Daar tussen heb ik 2 evergreens (1 pakje met 2 stuks dus), maar is eigenlijk niet genoeg om het helemaal te overbruggen en is de verleiding van de snoeppot weer groter. Iemand suggesties wat een goed tussendoortje is zodat je er niet eens aan moet denken om die snoeppot aan te raken?
»» Democracy is so overrated »»
pi_135553071
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 10:46 schreef RoelerMF het volgende:
Ik ben sinds eind augustus bezig in de sportschool en daarmee eigenlijk ook weer een directe poging om van mijn overgewicht af te komen. Ondanks 2 a 3 keer in de weken sporten en beter op mijn voeding letten was er tot kerst maximaal 3 kilo vanaf, hoewel conditie en spiermassa wel (flink) zijn verbeterd. Vanaf vorige week begonnen met nog strakker op mijn voeding letten (dwz de snoeppot op het werk negeren) en elke avond met verse groente en aardappels koken.

En met succes, want de eerste week was er 2 kilo vanaf. Maar nu, halverwege week 2, merk ik dat ik toch wat moeite heb met de periode tussen ontbijt en lunch. Ik ontbijt om 5 uur en lunch pas om half twaalf. Daar tussen heb ik 2 evergreens (1 pakje met 2 stuks dus), maar is eigenlijk niet genoeg om het helemaal te overbruggen en is de verleiding van de snoeppot weer groter. Iemand suggesties wat een goed tussendoortje is zodat je er niet eens aan moet denken om die snoeppot aan te raken?
Ik weet niet wat je verder eet de hele dag, maar tussen 5 en half 12 mag je best 2 tussendoortjes hebben. Ongeveer iedere 2-3 uur, dus dat klopt wel.
Je zou iets van kwark kunnen nemen, of fruit? Ik neem altijd 2 crackers met humus, bijvoorbeeld.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 16 januari 2014 @ 10:49:13 #300
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_135553075
quote:

Een flinke bak kwark met wat fruit of iets van een rauwkostsalade.
pi_135553082
quote:

Kun je een overzicht geven van wat je zoal eet op een dag?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')