SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
quote:Op zondag 12 januari 2014 18:59 schreef Zeester het volgende:
[..]
Ik denk dat onze smaak qua eten misschien wel precies 2 rechttegenovergestelde dingen zijn. Ik moet niet denken aan rijst zonder saus, jus uit een pakje of varkenshaas (en al HELEMAAAAL NIET ZONDER OLIE!). Qwea, je mag NOOIT komen eten!
Misschien ben ik nu een enorme mieperd, maar je zit bij een geniale film en gaat dan zitten fokken? Ik stoor me altijd enorm aan mensen die in de rij voor je opeens licht gaan zitten geven met hun telefoon...quote:Op zondag 12 januari 2014 21:25 schreef Qwea het volgende:
Mijn god, zit in de bios bij "the wolf of wallstreet" geniale film
Ik vind het te weinig als je 45 minuten flink gaat sporten. Probeer anders eens wat noten ofzo toe te voegen tussendoor? Ligt ook aan de hoeveelheden natuurlijk.quote:Op zondag 12 januari 2014 21:50 schreef PluisigNijntje het volgende:
[..]
Oeh die wil ik ook nog zien!
Ik werk nu een tosti ham kaas met curry weg.Schandalig weinig gegeten vandaag, en gisteren teveel. Morgen maar weer normaal doen.
Ik zal eens mijn planning voor morgen posten:
O: 2 volkoren met kipfilet
T: 2 mandarijntjes
L: 2 volkoren met pindakaas, schaaltje kwark
T: appel
D: Maaltijdsalade met kipfilet en fusilli
S: eens kijken of Xco leuk is(groeples met gewichten gericht op je 'core' ). 45 minuten
T: weet ik nog niet
Kritiek is welkom
Je bent een enorme mieperd. Ooit gehoord van pauze?quote:Misschien ben ik nu een enorme mieperd, maar je zit bij een geniale film en gaat dan zitten fokken? Ik stoor me altijd enorm aan mensen die in de rij voor je opeens licht gaan zitten geven met hun telefoon...
Bestaan die nog?quote:Op maandag 13 januari 2014 09:52 schreef Qwea het volgende:
[..]
Je bent een enorme mieperd. Ooit gehoord van pauze?
Bij een film van 3u welquote:
Misschien klinkt dit rotter dan ik het bedoel, maar als je zegt dat je die frikadel niet wilt, eet hem dan ook niet op. Dat geldt ook voor het kerstdiner. Het is ook superlekker als je er wat minder van neemt en dan heb je daarna niet zo'n vervelend gevoel... Wat niet wil zeggen dat je nooit uit de band mag springen, maar als je er daarna van baalt, was het het misschien niet waard.quote:Op maandag 13 januari 2014 09:56 schreef Skoap het volgende:
Dit was gewicht technisch een drama weekend.
Onze afwasmachine ging kapot. Dus we gingen gezellig naar mijn ouders daar eten![]()
Nu had mijn vader speciaal lekkere wijn gehaald, dus tja, nee zeggen vind ik dan ook zo lullig.
Toen kregen mijn vader en man nog zin in frikandellen om 0:30Dus die gingen ze bakken en ik zei nog dat ik niet wilde maar ik kreeg er toch 1 *zucht*
En gisteren hadden we een verlaat kerstdiner met schoonouders & schoonzus, dus dat was ook niet het meest gezonde eten.
Naja vandaag maar weer gewoon normaal
O: niks, ik heb gewoon echt geen honger na gisteren
T: 3 koffie met magere melk
L: gebakken ei van 3 eieren en tomaat
T: komkommer en augurk + plakje ham
D: 2 tartaartjes met wat (zelfgemaakte) truffel mayonaise + veel broccoli
T: klein bakje Turske yoghurt.
Ik vind dit te weinig. 2 crackers zijn niet genoeg als lunch, zeker niet als je tussendoortjes tomaatjes en een kopje bouillon zijn. Probeer eens wat gezonde dingen toe te voegen als kwark of yoghurt tussendoor, een gekookt eitje bij je tomaatjes, die twee crackers bij je tussendoortje en dan boterhammen ofzo als lunch.quote:Op maandag 13 januari 2014 09:41 schreef rawwwrr het volgende:
Ik vind het heerlijk om op een lege maag te bewegen dus net een half uurtje pilates gedaan.
Meer dan dat qua beweging zit er niet in vandaag, zo meteen eten & werken (wel nog een half uurtje fietsen)
Lijstje:
Griekse yoghurt, banaan en 1 grote eet lepel cluesli balans
iets warms als bouillon
2x spelt cracker met kalkoen & peper
tomaatjes
nog geen inspiratie voor het avondeten
Ah, met pauze had ik geen rekening gehouden. Die hebben ze hier in geen enkele film, plassen moet je maar gewoon tussendoor. Zelfs de kinderfilm waar we voor kerst met een vriendin en haar kinderen heen gingen, had geen pauze.quote:Op maandag 13 januari 2014 09:59 schreef Qwea het volgende:
[..]
Bij een film van 3u welEn godzijdank, want ik moest plassen... pff
Broodje ofzo bij je soep, of een bak kwark, banaan of iets anders erbij? Handje noten erbij? Er zijn vast wel meer opties dan alleen die soep, toch?quote:Op maandag 13 januari 2014 10:23 schreef PluisigNijntje het volgende:
Och jeetje, ik heb mijn lijstje ingevoerd in mfp, en ik kom amper aan 1200 kcal..
Ik zal vanmiddag een kommetje soep erbij nemen uit de (awesome biologische) unikantine.. Maar dat helpt nog niet zoveel..
Ik heb geen einddoel. Ik eet gezond en gevarieerd, ik heb geen honger, ik sport 2 keer per week en zie wel waar ik uit kom. Zo lang ik op een verantwoorde en gezonde manier bezig ben, is er niks aan de hand.quote:Op maandag 13 januari 2014 10:04 schreef Zeester het volgende:
Tink is een topper! Is 70 je einddoel?
Ik heb gisteren niet veel gegeten hoor, of naja wel redelijk wat gegeten, maar vooral de gezonde dingen en de puree juist laten staan. En geen hapjes vooraf.quote:Op maandag 13 januari 2014 10:23 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Misschien klinkt dit rotter dan ik het bedoel, maar als je zegt dat je die frikadel niet wilt, eet hem dan ook niet op. Dat geldt ook voor het kerstdiner. Het is ook superlekker als je er wat minder van neemt en dan heb je daarna niet zo'n vervelend gevoel... Wat niet wil zeggen dat je nooit uit de band mag springen, maar als je er daarna van baalt, was het het misschien niet waard.
Overigens vind ik dat je vandaag wat weinig eet, maar ik kan me voorstellen dat je liever wat minder eet dan anders. Pas dan wel op dat je vanavond niet trek hebt en gaat snaaien. Kun je ergens wat extra beweging inbouwen om je weekend een beetje te compenseren? Stukje wandelen voor of na de lunch ofzo?
Ah, dat klinkt alweer heel anders dan in je eerste postquote:Op maandag 13 januari 2014 10:36 schreef Skoap het volgende:
[..]
Ik heb gisteren niet veel gegeten hoor, of naja wel redelijk wat gegeten, maar vooral de gezonde dingen en de puree juist laten staan. En geen hapjes vooraf.
Frikandel had ik ook moeten laten staan, daar heb je zeker gelijk in!
Voelde me die zondag daar ook echt stom over. Vooral omdat ik wist dat we nog een "kerstdiner" hadden.
Normaal eet ik wel ontbijt, maar ik zit gewoon echt nog vol van gisteren. Heb dus echt geen honger.
Wandelen goed punt. Het is lekker weer. Zal mijn zoontje vanmiddag eens lopend ophalen bij het KDV en dan via een omweg terug naar huis.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Tink89 op 13-01-2014 12:15:57 ]K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
quote:Op maandag 13 januari 2014 10:57 schreef Tink89 het volgende:
Overigens even een laatste na-foto in een witte retestrakke paardrijbroek.... Let op: mijn paard ging flink over de zeik en steigeren enzo, dus m'n make-up is eraf door de traantjes die ik moest laten toen ik er eenmaal afgestapt was en m'n haar is plat door m'n kap. Niet de charmanste foto ooit, maar voor de lijn-update issie primaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Life is what happens while you are busy making other plans...
Overigens even een laatste na-foto in een witte retestrakke paardrijbroek.... Let op: mijn paard ging flink over de zeik en steigeren enzo, dus m'n make-up is eraf door de traantjes die ik moest laten toen ik er eenmaal afgestapt was en m'n haar is plat door m'n kap. Niet de charmanste foto ooit, maar voor de lijn-update issie primaWat een lijntje TinkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Geweldig
![]()
Ja ik weet het. Normaal eet ik dus wel broodquote:Op maandag 13 januari 2014 10:23 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Misschien klinkt dit rotter dan ik het bedoel, maar als je zegt dat je die frikadel niet wilt, eet hem dan ook niet op. Dat geldt ook voor het kerstdiner. Het is ook superlekker als je er wat minder van neemt en dan heb je daarna niet zo'n vervelend gevoel... Wat niet wil zeggen dat je nooit uit de band mag springen, maar als je er daarna van baalt, was het het misschien niet waard.
Overigens vind ik dat je vandaag wat weinig eet, maar ik kan me voorstellen dat je liever wat minder eet dan anders. Pas dan wel op dat je vanavond niet trek hebt en gaat snaaien. Kun je ergens wat extra beweging inbouwen om je weekend een beetje te compenseren? Stukje wandelen voor of na de lunch ofzo?
[..]
Ik vind dit te weinig. 2 crackers zijn niet genoeg als lunch, zeker niet als je tussendoortjes tomaatjes en een kopje bouillon zijn. Probeer eens wat gezonde dingen toe te voegen als kwark of yoghurt tussendoor, een gekookt eitje bij je tomaatjes, die twee crackers bij je tussendoortje en dan boterhammen ofzo als lunch.
[..]
Ah, met pauze had ik geen rekening gehouden. Die hebben ze hier in geen enkele film, plassen moet je maar gewoon tussendoor. Zelfs de kinderfilm waar we voor kerst met een vriendin en haar kinderen heen gingen, had geen pauze.
Lijstje:
O: 3 volkoren. 2 lv smeerkaas, 1 paardenrookvlees. 200 ml lv yoghurt, lepel kersen.
T: Pakje lu crackertjes.
L: 4 volkoren. 2 30+kaas, 2 paardenrookvlees. 1/3 komkommer, bakje ijsbergsla met klein beetje dressing.
T: Appel (als ik heel veel trek heb 2 appels)
D: Gisteren onverwacht bij een vriendinnetje gegeten, dus denk dat ik vanavond alsnog zuurkoolstamppot maak.
[..]
Broodje ofzo bij je soep, of een bak kwark, banaan of iets anders erbij? Handje noten erbij? Er zijn vast wel meer opties dan alleen die soep, toch?
[..]
Ik heb geen einddoel. Ik eet gezond en gevarieerd, ik heb geen honger, ik sport 2 keer per week en zie wel waar ik uit kom. Zo lang ik op een verantwoorde en gezonde manier bezig ben, is er niks aan de hand.
Dat stukje als hij moet kruipen naar de auto. Ik heb zo hard gelachen (ook gister).quote:Op maandag 13 januari 2014 09:52 schreef Qwea het volgende:
[..]
Je bent een enorme mieperd. Ooit gehoord van pauze?
Wat een keurig lijstje!quote:Op maandag 13 januari 2014 11:19 schreef Claudia_x het volgende:
Wauw Tink, wat zie je er geweldig uit! De foto zegt nog zoveel meer dan je gewicht, dat werkelijk keurig is. Lekker bezig! Heb je zelf eigenlijk nog wel eens zwakke momenten, momenten waarop je snaait of andere keuzes maakt waar je achteraf niet achterstaat?
Lijstje!
O: 200 gram kwark met 40 gram muesli
S: 8 minuten roeien, 95 minuten krachttraining, 12 minuten hardopen
T: smoothie van magere yoghurt, halve banaan, mango en kersen
L: 2 volkoren boterhammen met gerookte zalm en 2 gekookte eieren, smoothie van magere yoghurt, een halve banaan, mango en kersen
T: espresso met 2 stukjes pure chocola
T: 150 gram kwark met 20 gram walnoten en een drupje honing
D: wortelrijst met kipgehakballetjes
En dat is dan 1836 kcal waarvan ruim 117 gram eiwit (26%).
Zie de tickers in de OP. Ik woog op mijn zwaarst om en nabij de 120 kilo, nu 72,1.quote:Op maandag 13 januari 2014 11:46 schreef Unfckingtitled het volgende:
Wauw Tink! Ik weet niet van welk gewicht je komt, maar je ziet er nu prachtig uit
Dikke respectquote:Op maandag 13 januari 2014 12:21 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Wat een keurig lijstje!
Natuurlijk heb ik 'zwakke' momenten, maar juist doordat ik mijn levensstijl veranderd heb en niet aan het dieeten ben, kan ik dan ook prima iets extra's nemen. Een zakje chips na het paardrijden? Mag best, als ik er echt zin in heb. Een glaasje wijn op het feestje? Idem dito...
Ik merk wel dat ik, als ik moe ben of het koud heb, nog wel eens te veel eet, maar eigenlijk gaat het gewoon wel prima. Ik heb niet (meer) het gevoel dat ik iets niet mag. Het mag best, ik wil het alleen niet altijd. Verder eet ik best veel en heb ik dus eigenlijk nooit honger.
[..]
Zie de tickers in de OP. Ik woog op mijn zwaarst om en nabij de 120 kilo, nu 72,1.
Het is trouwens wel duidelijk dat ik geen zin heb om te werken vandaag, ik spam het hele topic vol![]()
Overigens even een laatste na-foto in een witte retestrakke paardrijbroek.... Let op: mijn paard ging flink over de zeik en steigeren enzo, dus m'n make-up is eraf door de traantjes die ik moest laten toen ik er eenmaal afgestapt was en m'n haar is plat door m'n cap. Niet de charmanste foto ooit, maar voor de lijn-update issie primaMooi slank figuurtjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Oh, maar ik bedoel niet zozeer dát je iets slechts eet of drinkt, maar dat je merkt dat je in een oude gewoonte vervalt. Bij mij is dat bijvoorbeeld snaaien, dus echt véél eten omdat ik dat lekker vind (vooral het proces, niet eens zozeer wat ik eet). En meteen erna heb ik er al de balen in, want te vol zitten voelt niet fijn. En de dag erna heb ik dan weer de behoefte om veel te eten, alsof het verlangen is aangewakkerd door het één keer te doen. Ik vind dat juist zo tricky, want dat kan het begin zijn van een periode waarin ik te veel eet en dus aankom. Ik moet na één zo'n avond bewust de rem erop zetten en dan gaat het wel weer.quote:Op maandag 13 januari 2014 12:21 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Wat een keurig lijstje!
Natuurlijk heb ik 'zwakke' momenten, maar juist doordat ik mijn levensstijl veranderd heb en niet aan het dieeten ben, kan ik dan ook prima iets extra's nemen. Een zakje chips na het paardrijden? Mag best, als ik er echt zin in heb. Een glaasje wijn op het feestje? Idem dito...
Dit meen je toch niet serieus he?quote:Op maandag 13 januari 2014 13:32 schreef Heroinjunk het volgende:
Ik heb even een vraagje. Ik heb bij de bakker speltkoeken met chocolade gekocht om als lekker tussendoortje te eten maar ik zou echt niet weten hoeveel kcal daar in zitten. Zouden jullie een schatting kunnen maken?
Waaaaaarom koop je koeken met chocoladequote:Op maandag 13 januari 2014 13:32 schreef Heroinjunk het volgende:
Ik heb even een vraagje. Ik heb bij de bakker speltkoeken met chocolade gekocht om als lekker tussendoortje te eten maar ik zou echt niet weten hoeveel kcal daar in zitten. Zouden jullie een schatting kunnen maken?
Ja, dat meen ik wel serieus. Ik let niet zo extreem erg op de calorieën en ik eet ook gewoon wat ik lekker vind. Maar ik heb het niet aan de bakker gevraagd, nee. En ik heb geen idee hoe zwaar het is, het is niet echt een groot koekje.quote:Op maandag 13 januari 2014 13:46 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dit meen je toch niet serieus he?![]()
Heb je aan de bakker gevraagd welke ingredienten er in welke verhoudingen in zitten? Hoe zwaar is het koekje?
Anders denk ik 123,5kcal
Omdat ik dat lekker vind. En ik mezelf niet alles ga ontzeggen omdat ik zo nodig af hoef te vallen. Ik hoef geen +20 kilo af te vallen. Ik let niet zo extreem op de calorieen als sommige hier doen. Ik let ook niet extreem veel op wat er allemaal in eten zit, want oh oh oh ik zou dadelijk toch eens wat eten waar suiker in zit! Sorry, maar daar doe ik niet aan mee.quote:Op maandag 13 januari 2014 13:52 schreef Qwea het volgende:
[..]
Waaaaaarom koop je koeken met chocolade
Nou, in eerste instantie was ik daar niet welkom, omdat mijn bmi boven de 27 was. Maar aangezien ik er nu onder zit, is dat misschien wel een beter idee.quote:Op maandag 13 januari 2014 14:16 schreef Sarabi het volgende:
Heroinjunk misschien pas je dan beter in het slanke topic?
En weeg je koekje eens op een keukenweegschaal
Even voor de duidelijkheid. Mijn 'dat meen je toch niet he' ging meer om de vraag zelf, omdat het echt onmogelijk is daar een schatting van te maken als je niet weet wat erin zit of hoe groot het koekje is.quote:Op maandag 13 januari 2014 14:19 schreef friekin_ het volgende:
Jezus, het gaat om een koekje met chocolade. Beetje overtrokken reacties hier.
Oh oke, ik dacht dat je bedoelde dat ik dat koekje had gekochtquote:Op maandag 13 januari 2014 14:22 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid. Mijn 'dat meen je toch niet he' ging meer om de vraag zelf, omdat het echt onmogelijk is daar een schatting van te maken als je niet weet wat erin zit of hoe groot het koekje is.
Verder zal ik echt niet moeilijk doen over het wel of niet opeten van een koekje met chocola hoor!Het tegendeel!
![]()
![]()
Ik zou het ook niet gekund hebben als je wel geweten had wat erin zit hoor. Of nou ja, dat is vast wel ergens uit te rekenen, maar daar heb ik het geduld niet voor, maar ik moest echt lachen om de vraag.quote:Op maandag 13 januari 2014 14:24 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Oh oke, ik dacht dat je bedoelde dat ik dat koekje had gekochtmaar ik dacht ook wel dat het heel moeilijk zou zijn, maar jullie hebben in mijn ogen veel meer verstand van inschatten qua calorieën dan ik, vandaar
Ik moest lang nadenken over je vraag, maar nee, eigenlijk heb ik dat niet meer vaak. Alleen als we aardappeltjes eten bij het avondeten ofzo neem ik er wel eens net te veel, maar voor 3 personen macaroni vreten, omdat ik gewoon zo veel mogelijk in m'n hoofd moet proppen, nee, dat heb ik niet meer.quote:Op maandag 13 januari 2014 12:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Oh, maar ik bedoel niet zozeer dát je iets slechts eet of drinkt, maar dat je merkt dat je in een oude gewoonte vervalt. Bij mij is dat bijvoorbeeld snaaien, dus echt véél eten omdat ik dat lekker vind (vooral het proces, niet eens zozeer wat ik eet). En meteen erna heb ik er al de balen in, want te vol zitten voelt niet fijn. En de dag erna heb ik dan weer de behoefte om veel te eten, alsof het verlangen is aangewakkerd door het één keer te doen. Ik vind dat juist zo tricky, want dat kan het begin zijn van een periode waarin ik te veel eet en dus aankom. Ik moet na één zo'n avond bewust de rem erop zetten en dan gaat het wel weer.
Ach, niet geschoten is altijd misquote:Op maandag 13 januari 2014 14:26 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik zou het ook niet gekund hebben als je wel geweten had wat erin zit hoor. Of nou ja, dat is vast wel ergens uit te rekenen, maar daar heb ik het geduld niet voor, maar ik moest echt lachen om de vraag.
Geniet van je koekje!
Overtrokken reacties?quote:Op maandag 13 januari 2014 14:19 schreef friekin_ het volgende:
Jezus, het gaat om een koekje met chocolade. Beetje overtrokken reacties hier.
Ik heb er geen ervaring mee, maar zijn die dingen niet gewoon ook heel gevoelig voor of je toevallig die keer een beetje meer vocht vast houdt dan de andere keer. Het lijkt me dat dat soort dingen ook invloed hebben op de uitslag toch?quote:Op maandag 13 januari 2014 14:47 schreef Qwea het volgende:
[..]
Door zo'n weegschaal met een schokje.
[ afbeelding ]
Kleine afwijkingen zijn normaal met die dingen.quote:Op maandag 13 januari 2014 14:47 schreef Qwea het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wat zei de coach?quote:Op maandag 13 januari 2014 14:47 schreef Qwea het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik heb er ook geen verstand van, maar vocht is altijd rond de 38 kilo.quote:Op maandag 13 januari 2014 14:50 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik heb er geen ervaring mee, maar zijn die dingen niet gewoon ook heel gevoelig voor of je toevallig die keer een beetje meer vocht vast houdt dan de andere keer. Het lijkt me dat dat soort dingen ook invloed hebben op de uitslag toch?
Kleine afwijking snap ik ook, maar ik snap die 1% vet verhoging niet terwijl er wel mee spieren zichtbaar zijn.quote:Op maandag 13 januari 2014 14:51 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Kleine afwijkingen zijn normaal met die dingen.
Die snapte het ook niet. Die haalde zijn schouders op zo van "boeiendquote:
Rondje google roept dat dat in de "normale" afwijking valt. Of in ieder geval dat meer mensen dat soort schommelingen zien.quote:Op maandag 13 januari 2014 14:55 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik heb er ook geen verstand van, maar vocht is altijd rond de 38 kilo.
[..]
Kleine afwijking snap ik ook, maar ik snap die 1% vet verhoging niet terwijl er wel mee spieren zichtbaar zijn.
Nou ja, het zalMijn broeken worden te groot, de weegschaal schommelt met een kilo, ik voel me goed, ik moest een broek S aan, dus ik kan er ook niet mee zitten
Misschien dat ik ooit nog wel ga kijken naar bulken en cutten. Ooit.
Want ik dacht eerst dat 2000kcal miss teveel zou zijn, maar ik viel op 2000kcal in ene af naar 72,1 kg en ik kom niet echt aan (afgezien van die schommel kilo, maar dat is geen aankomen) terwijl ik dit al 3 weken doe.
quote:Op maandag 13 januari 2014 14:54 schreef Sarasi het volgende:
Ik weet niet hoe lang je bent, maar ervan uit gaande dat je niet zwaar te zwaar bent, bouw je met 2000kcal per dag natuurlijk niet echt een tekort op. Zak eens naar 1600kcal per dag en kijk na een maand hoeveel verschil dat heeft gemaakt.
Jij sport toch 4 keer per week. dan zou ik echt niet naar 16 gaan ermahgerdquote:Op maandag 13 januari 2014 15:00 schreef Qwea het volgende:
[..]! Wat een idioot advies. Of ligt dat aan mij?!
quote:Op maandag 13 januari 2014 15:00 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Rondje google roept dat dat in de "normale" afwijking valt. Of in ieder geval dat meer mensen dat soort schommelingen zien.Zal vast wel een heel mooi verhaaltje over geleiding achter zitten, maar natuurkunde was nooit mijn sterkste punt.
Mijn reactie op die postquote:Op maandag 13 januari 2014 15:01 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Jij sport toch 4 keer per week. dan zou ik echt niet naar 16 gaan ermahgerd
1600, dan kan ik mijn opgebouwde spieren uitzwaaienquote:Op maandag 13 januari 2014 14:59 schreef Qwea het volgende:
[..]
1600, ben je niet goed bij je hoofd?
Mijn bmr is 1600.No fucking way dat ik überhaupt zak. Ik heb die 2000 meer dan nodig met 4x in de week KT. Ik ben onlangs omhoog gegaan van 1900 naar 2000. Ik heb met 4x in de week sporten 2500 nodig, daar ga ik echt geen 900 onder zitten
!
Overigens ben ik 1,83 met een bmi van 21.9
Meh. Nog steeds niet lekker. vanaf volgende week 1 x p.w. bij de fysio bewegen/sporten, da's al wat.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:02 schreef Qwea het volgende:
[..]
Mijn reactie op die post:
[..]
Hoe issie met je, mir?
Plooien meten is geloof ik het nauwkeurigst. Aangenomen dat je iedere keer exact dezelfde plekken pakt om te meten.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:01 schreef Qwea het volgende:
[..]mijne ook niet
Nou ja, het zal ook welThnx iig voor je licht
Zijn er eigenlijk van die dingen die wél nauwkeurig zijn?
Lukt dat wel met je ribben?quote:Op maandag 13 januari 2014 15:03 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Meh. Nog steeds niet lekker. vanaf volgende week 1 x p.w. bij de fysio bewegen/sporten, da's al wat.
Nice!quote:Op maandag 13 januari 2014 15:03 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Meh. Nog steeds niet lekker. vanaf volgende week 1 x p.w. bij de fysio bewegen/sporten, da's al wat.
quote:Op maandag 13 januari 2014 15:03 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Plooien meten is geloof ik het nauwkeurigst. Aangenomen dat je iedere keer exact dezelfde plekken pakt om te meten.
Ik moet ff uitzoeken hoeveel sessies ik mag, mijn chronische (Bechterew) veriwjzing geldt niet meer omdat de verzekeraars reuma niet meer chronisch vinden hehehequote:Op maandag 13 januari 2014 15:03 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nice!
Wel kut dat het nog steeds niet lekker gaatKrijg je die beweging gewoon vergoed? Of moet je zelf dokken?
Dat aanwakkeren is heel herkenbaar. Het duurt bij mij altijd een paar dagen voordat ik dan weer on track ben.quote:Op maandag 13 januari 2014 12:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Oh, maar ik bedoel niet zozeer dát je iets slechts eet of drinkt, maar dat je merkt dat je in een oude gewoonte vervalt. Bij mij is dat bijvoorbeeld snaaien, dus echt véél eten omdat ik dat lekker vind (vooral het proces, niet eens zozeer wat ik eet). En meteen erna heb ik er al de balen in, want te vol zitten voelt niet fijn. En de dag erna heb ik dan weer de behoefte om veel te eten, alsof het verlangen is aangewakkerd door het één keer te doen. Ik vind dat juist zo tricky, want dat kan het begin zijn van een periode waarin ik te veel eet en dus aankom. Ik moet na één zo'n avond bewust de rem erop zetten en dan gaat het wel weer.
quote:Op maandag 13 januari 2014 15:04 schreef Qwea het volgende:
[..]Ja, not gonna work dus
Ik heb ook al geprobeerd om mijn benen enzo te meten en telkens meet ik op een andere plek.
IK BEN GEDOEMD!
Ja, vertel mij wat van die reumaquote:Op maandag 13 januari 2014 15:04 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Ik moet ff uitzoeken hoeveel sessies ik mag, mijn chronische (Bechterew) veriwjzing geldt niet meer omdat de verzekeraars reuma niet meer chronisch vinden heheheMaar in de toekomst kan ik altijd nog abbotje sportshcool erbij gaan doen, dit is een begin
True story. Ik moet binnenkort maar eens weer huilen in de jeans centre. Mt 27 nodigquote:Op maandag 13 januari 2014 15:05 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Dan maar spiegels en kleding en huidige methode voor indicatie.
zorg en zekerheid, ik ga 's ff pluizen!quote:Op maandag 13 januari 2014 15:07 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja, vertel mij wat van die reumaWeet niet WAAR je verzekerd bent, maar met reuma indicatie kun je wel deelnemen aan een beweegprogramma! Weet alleen niet of jouw fysio dat aanbiedt... Kijk, van mijn ZV :
http://www.zilverenkruis.(...)ma-diabetes-cva.aspx
quote:Op maandag 13 januari 2014 14:22 schreef Myraela het volgende:
Er is ook helemaal niet zoveel mis met een koekje. Er zitten hier ook genoeg die dagelijks een stukje chocolade of drop eten of ontbijtkoek. Gewoon een koekje als tussendoortje eten kan best, zeker als je al dichter bij je streef bent.
Leren omgaan met lekkere dingen en ze met mate kunnen eten is misschien wel het belangrijkste wat de meeste hier zouden moeten leren.
Basisverzekeringquote:Op maandag 13 januari 2014 15:08 schreef Mirjam het volgende:
[..]
zorg en zekerheid, ik ga 's ff pluizen!
Hoeveel te zwaar ben je?quote:Op maandag 13 januari 2014 15:18 schreef Klokov het volgende:
Hoi,
Ik wil de komende tijd starten met afvallen. Ik heb mijn BMI gemeten en daarin staat dat ik overgewicht heb. Ik ben al begonnen met hardlopen en kettlebelltraining maar weet nog niet helemaal hoe ik het aan moet pakken met mijn voeding. Heeft iemand tips voor mij?
Post eens een lijstje van wat je weegt, lengte, bmi etc en van wat jij denkt dat een goed eet patroon is, wat voor jou vol te houden is etc. Dan zullen daarop vast wel wat mensen reageren.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:18 schreef Klokov het volgende:
Hoi,
Ik wil de komende tijd starten met afvallen. Ik heb mijn BMI gemeten en daarin staat dat ik overgewicht heb. Ik ben al begonnen met hardlopen en kettlebelltraining maar weet nog niet helemaal hoe ik het aan moet pakken met mijn voeding. Heeft iemand tips voor mij?
Gewicht: 102 kiloquote:Op maandag 13 januari 2014 15:28 schreef PatriQue89 het volgende:
[..]
Post eens een lijstje van wat je weegt, lengte, bmi etc en van wat jij denkt dat een goed eet patroon is, wat voor jou vol te houden is etc. Dan zullen daarop vast wel wat mensen reageren.
Ik wil graag naar de 90-95 toe.quote:
Zag hem al, maar dat neemt niet weg dat hij niet gewoon serieus kan zijn.quote:
quote:Welkom in deze reeks! Iedereen is vanzelfsprekend van harte welkom, maar hou het wel leuk. Een belerend, betweterig toontje is niet gewenst.
De tering wat ben je langquote:Op maandag 13 januari 2014 15:37 schreef Klokov het volgende:
[..]
Gewicht: 102 kilo
Lengte: 1,94m
BMI: 27,1
Hoe is je vet percentage?quote:Het eten hoeft denk ik niet zo'n probleem te zijn omdat ik al lange tijd rond de 100 zweef en 3500-4000 kcals per dag eet. Ik ben alleen onverzadigbaar als het gaat om eten. Ik eet meestal 4-6 keer per dag en pak daar per keer dat ik eet 500-1500 kcals. Ik eet geen chips of spul uit de frituurpan e.d.. Het enige wat elke dag vaststaat is het ontbijt, dit is altijd een halve kilo kwark met 1-2 bananen en wat muesli. Lunch is meestal een boerenomelet (4-5 eieren) of wentelteefjes (4-5) en het avondeten variaart van dag tot dag. Meestal eet ik tussendoor nog 4-5 broodjes met willekeurig beleg op en wederom een bak kwark met 2 bananen maar dan zonder de muesli.
Ik wil graag naar de 90-95 toe.
Het streven is om de dag kettlebell en hardlopen maar reken maar 4-5 keer per week 20-30 minuten. Mijn vetpercentage zit rond de 20-25 denk ik.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:45 schreef Qwea het volgende:
[..]
De tering wat ben je lang
[..]
Hoe is je vet percentage?Want leuk dat je naar de 90-95 wilt, maar als je muscles hebt waar je u tegen zegt kun je lang wachten
En je bmi zegt dan ook geen fuck
En hoeveel train je per week?
Maar waarom dan in godsnaam zoveel kcal nemen?quote:Op maandag 13 januari 2014 15:51 schreef Klokov het volgende:
[..]
Het streven is om de dag kettlebell en hardlopen maar reken maar 4-5 keer per week 20-30 minuten. Mijn vetpercentage zit rond de 20-25 denk ik.
Omdat ik anders mijn vriendin opeetquote:Op maandag 13 januari 2014 15:56 schreef Qwea het volgende:
[..]
Maar waarom dan in godsnaam zoveel kcal nemen?
quote:Op maandag 13 januari 2014 15:57 schreef Klokov het volgende:
[..]
Omdat ik anders mijn vriendin opeet
Die kwark die je eet, is dat magere kwark? Zo nee, ga daar eens aan beginnen? Krijg je minder kcal binnen. Doe die bananen ook maar weg. Beter vervang je die door of wat meer kwark (alhoewel je eiwit inname ook ACHTERLIJK hoog is, en je doet helemaal niet veel aan KT als ik het goed lees) of door mandarijntjes ofzo (25 kcal per mandarijn. Doe je er 3 door. Zit je op 75 kcal, een banaan is rond de 150).quote:Op maandag 13 januari 2014 15:37 schreef Klokov het volgende:
[..]
Gewicht: 102 kilo
Lengte: 1,94m
BMI: 27,1
Het eten hoeft denk ik niet zo'n probleem te zijn omdat ik al lange tijd rond de 100 zweef en 3500-4000 kcals per dag eet. Ik ben alleen onverzadigbaar als het gaat om eten. Ik eet meestal 4-6 keer per dag en pak daar per keer dat ik eet 500-1500 kcals. Ik eet geen chips of spul uit de frituurpan e.d.. Het enige wat elke dag vaststaat is het ontbijt, dit is altijd een halve kilo kwark met 1-2 bananen en wat muesli. Lunch is meestal een boerenomelet (4-5 eieren) of wentelteefjes (4-5) en het avondeten variaart van dag tot dag. Meestal eet ik tussendoor nog 4-5 broodjes met willekeurig beleg op en wederom een bak kwark met 2 bananen maar dan zonder de muesli.
[..]
Ik wil graag naar de 90-95 toe.
Dat staat toch nergens?quote:Op maandag 13 januari 2014 16:30 schreef Qwea het volgende:
Lol. Sinds wanneer zijn aardappelen slechte KH?
Sinds hoge glycemische index. Zoete aardappelen zijn gezonder.quote:Op maandag 13 januari 2014 16:30 schreef Qwea het volgende:
Lol. Sinds wanneer zijn aardappelen slechte KH?
Ja, dat staat wel ergens. Las het net op 4 websites.quote:Op maandag 13 januari 2014 16:55 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Dat staat toch nergens?
Aardappels bestaan vooral uit zetmeel en voegen weinig toe aan je eetpatroon... Niks mis mee, maar als je je intake wil verminderen, is het makkelijk om aardappels in te ruilen voor groente.
Ik ga naar huis, ben klaar met vandaag.
Xx
quote:Op maandag 13 januari 2014 17:02 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Sinds hoge glycemische index. Zoete aardappelen zijn gezonder.
Mooi he, ingredienten lezen (en begrijpen) je ziet verrassende dingen, heel bijzonder.quote:Op maandag 13 januari 2014 17:51 schreef -Strawberry- het volgende:
Salade gerookte kip van de C1000 aan het eten. Kijk ik bij de ingredienten; bestaat de gerookte kip voor 15% uit kip.Het is dus meer geen-kip dan wel kip.
Slecht he.quote:Op maandag 13 januari 2014 17:51 schreef -Strawberry- het volgende:
Salade gerookte kip van de C1000 aan het eten. Kijk ik bij de ingredienten; bestaat de gerookte kip voor 15% uit kip.Het is dus meer geen-kip dan wel kip.
Getsie, je vraagt je dan af wat er verder aan zooi in zitquote:Op maandag 13 januari 2014 17:51 schreef -Strawberry- het volgende:
quote:Op maandag 13 januari 2014 15:57 schreef Klokov het volgende:
[..]
Omdat ik anders mijn vriendin opeet
Welkom Klokov!quote:Op maandag 13 januari 2014 16:11 schreef Qwea het volgende:
[..]
Oke, maar daar zit dus je probleem. Want je verbruikt bij lange na niet zoveel kcal!
Dus, je moet minderen met je inname. En ja, dat gaat kut worden en een helMaar daar moet je ff doorheen. Duurde bij mij 2 weken
[..]
Die kwark die je eet, is dat magere kwark? Zo nee, ga daar eens aan beginnen? Krijg je minder kcal binnen. Doe die bananen ook maar weg. Beter vervang je die door of wat meer kwark (alhoewel je eiwit inname ook ACHTERLIJK hoog is, en je doet helemaal niet veel aan KT als ik het goed lees) of door mandarijntjes ofzo (25 kcal per mandarijn. Doe je er 3 door. Zit je op 75 kcal, een banaan is rond de 150).
Boerenomelet zou ik ook mee stoppen. Die eieren leveren debiel veel eiwitten. Beter pak je 5 broodjes (volkoren of spelt) met mager beleg. Kalkoenfilet, runderrookvlees, magere kaas, magere smeerkaas, magere filet american, rosbief, ect. En ook geen wentelteefjes meer.
Die broodjes tussendoor is leuk, maar je eet dan als je die 5 broodjes bij de lunch ook pakt 10 broodjes op een dag! Best veel KH... Pak hier eens 4 volkoren beschuitjes van de AH met mager beleg.
Hou je van groente? Zo ja, ga los met groente bij het avondeten. Ik eet tussen de 500 en 600gr groenteEn niet zoveel aardappelen, 2 opscheplepels ofzo. Mager vlees. Biefstukje, varkenshaas, kipfiletje, ect.
En dan neem je als avondeten een bak brinta, ofzo.
Ik weet het niet zo goed, je eet debiel veelIk kan wel een kek iets geven, maar dan ga je dood van de honger ws
Heel veel E-nummers.quote:Op maandag 13 januari 2014 18:05 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Getsie, je vraagt je dan af wat er verder aan zooi in zit
Zeker weten dat de salade niet voor 15% uit kip bestaat?quote:Op maandag 13 januari 2014 17:51 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik heb maar even wat nummering aangebracht om overal op te kunnen reageren.quote:Op maandag 13 januari 2014 16:11 schreef Qwea het volgende:
[..]
Oke, maar daar zit dus je probleem. Want je verbruikt bij lange na niet zoveel kcal!
Dus, je moet minderen met je inname. En ja, dat gaat kut worden en een helMaar daar moet je ff doorheen. Duurde bij mij 2 weken
[..]
Die kwark die je eet, is dat magere kwark? (1) Zo nee, ga daar eens aan beginnen? Krijg je minder kcal binnen. Doe die bananen ook maar weg (2). Beter vervang je die door of wat meer kwark (alhoewel je eiwit inname ook ACHTERLIJK hoog is, en je doet helemaal niet veel aan KT als ik het goed lees (3) ) of door mandarijntjes ofzo (25 kcal per mandarijn. Doe je er 3 door. Zit je op 75 kcal, een banaan is rond de 150). (4)
Boerenomelet zou ik ook mee stoppen. Die eieren leveren debiel veel eiwitten. Beter pak je 5 broodjes (volkoren of spelt) met mager beleg. Kalkoenfilet, runderrookvlees, magere kaas, magere smeerkaas, magere filet american, rosbief, ect. En ook geen wentelteefjes meer. (5)
Die broodjes tussendoor is leuk, maar je eet dan als je die 5 broodjes bij de lunch ook pakt 10 broodjes op een dag! Best veel KH... Pak hier eens 4 volkoren beschuitjes van de AH met mager beleg. (6)
Hou je van groente? (7) Zo ja, ga los met groente bij het avondeten. Ik eet tussen de 500 en 600gr groenteEn niet zoveel aardappelen, 2 opscheplepels ofzo. Mager vlees. Biefstukje, varkenshaas, kipfiletje, ect.
En dan neem je als avondeten een bak brinta, ofzo. (8)
Ik weet het niet zo goed, je eet debiel veelIk kan wel een kek iets geven, maar dan ga je dood van de honger ws
(9)
Dank, ik wil het wel vervangen door ander fruit maar ik vraag me af wat er zo slecht is aan bananen. Het is een van de weinige fruitsoorten met een goede kickstart voor de ochtend waarvan je ook nog een beetje verzadigd raakt.quote:Op maandag 13 januari 2014 18:09 schreef Vlinder88 het volgende:
[..]
[..]
Welkom Klokov!
En eens met Qwea. Maar ik durf met mijn 1,63 en 1700 kcal niet zo veel te zeggen haha! Ben zelf pas een week geleden weer opnieuw begonnen![]()
Maar ik zou die bananen inderdaad weglaten of vervangen door ander fruit, en ook meer variëren in ontbijt en lunch. Is een salades als lunch een idee, met kip of tonijn bijvoorbeeld. Aangevuld met veel komkommer, tomaat, evt. een of twee eieren, daar kun je een flinke portie van op voordat je aan net zoveel kcal als wentelteefjes zit. Voor extra vulling kun je daar dan eventueel nog wat broodjes bij doen.
Maar da's logisch... Zoete aardappel is een groentequote:Op maandag 13 januari 2014 17:02 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Sinds hoge glycemische index. Zoete aardappelen zijn gezonder.
Volgens mij zijn bananen niet per se slecht, maar ze bevatten wel veel kcal in vergelijking met ander fruit. Met de genoemde 4 bananen per dag zit je zo op 600 kcal. Als je gewicht wilt verliezen, zul je de kcal moeten verminderen, door minder te eten, meer te sporten of beiden. Dus die bananen vervangen zou een makkelijke stap kunnen zijn om te minderen.quote:Op maandag 13 januari 2014 18:56 schreef Klokov het volgende:
[..]
Ik heb maar even wat nummering aangebracht om overal op te kunnen reageren.
1. Ja, magere kwark (2x 500gr = 650)
2. Bananen zijn smaakmakers voor de kwark, bovendien schijnt potassium erg goed te zijn?
3. De kettlebell die ik heb is 20 kilo. Kettlebell training is een soort van hybride vorm tussen krachttraining en cardio in die zich focust op functionele kracht. In combinatie met het rennen kan ik niet zonder een dergelijke eiwitinname wil ik een beetje functioneel de dag doorkomen
4. Zijn manderijnen een beetje fatsoenlijk te blenden? Momenteel knijp ik die bananen altijd fijn in mijn hand zodat het een soort van puree wordt. Uiteraard wel goed handjes wassen
5. Ik overweeg om algeheel met brood te stoppen. Wat ik eet is al volkorenbrood (fijn).
6. Goede tip, beschuit is ook gewoon lekker.
7. Nee, vleeseter pur sangMijn vriendin is vegetarisch maar zonder vlees kan ik bijna niks op smaak brengen. Wellicht even een bezoekje brengen aan CUL hier op FOK!
8. Heb je goede tips om Brinta een beetje op smaak te brengen? Havermout & Brinta zijn allebei niet te vreten![]()
9. Ja precies, het moet wel vol te houden zijn natuurlijk. Ik weet dat ik debiel veel eet maar mijn gewicht is al geruime tijd stabiel, wat ik eet is dus min of meer mijn onderhoud. Zelfs met de hoeveelheden die ik nu eet heb ik vrij regelmatig honger. Ik kan zo ontbijt eten en een uur later nog een ontbijt opeten bij wijze van spreken.
[..]
Dank, ik wil het wel vervangen door ander fruit maar ik vraag me af wat er zo slecht is aan bananen. Het is een van de weinige fruitsoorten met een goede kickstart voor de ochtend waarvan je ook nog een beetje verzadigd raakt.
2; linzen zijn bijvoorbeeld ook een zeer goede kaliumbron. Bevatten veel minder kcal, zijn ook leuke (vegetarische) gerechten van te maken die zeer goed vullen en is gezond. Minder makkelijk dan een banaan meenemen, maar je moet ergens beginnen. Overigens krijg je echt wel genoeg kalium binnen, in kwark zit ook al 150mg/100 gram aan kalium. En gezien jouw kwarkinname...quote:Op maandag 13 januari 2014 18:56 schreef Klokov het volgende:
[..]
Ik heb maar even wat nummering aangebracht om overal op te kunnen reageren.
1. Ja, magere kwark (2x 500gr = 650)
2. Bananen zijn smaakmakers voor de kwark, bovendien schijnt potassium erg goed te zijn?
3. De kettlebell die ik heb is 20 kilo. Kettlebell training is een soort van hybride vorm tussen krachttraining en cardio in die zich focust op functionele kracht. In combinatie met het rennen kan ik niet zonder een dergelijke eiwitinname wil ik een beetje functioneel de dag doorkomen
4. Zijn manderijnen een beetje fatsoenlijk te blenden? Momenteel knijp ik die bananen altijd fijn in mijn hand zodat het een soort van puree wordt. Uiteraard wel goed handjes wassen
5. Ik overweeg om algeheel met brood te stoppen. Wat ik eet is al volkorenbrood (fijn).
6. Goede tip, beschuit is ook gewoon lekker.
7. Nee, vleeseter pur sangMijn vriendin is vegetarisch maar zonder vlees kan ik bijna niks op smaak brengen. Wellicht even een bezoekje brengen aan CUL hier op FOK!
8. Heb je goede tips om Brinta een beetje op smaak te brengen? Havermout & Brinta zijn allebei niet te vreten![]()
9. Ja precies, het moet wel vol te houden zijn natuurlijk. Ik weet dat ik debiel veel eet maar mijn gewicht is al geruime tijd stabiel, wat ik eet is dus min of meer mijn onderhoud. Zelfs met de hoeveelheden die ik nu eet heb ik vrij regelmatig honger. Ik kan zo ontbijt eten en een uur later nog een ontbijt opeten bij wijze van spreken.
[..]
Dank, ik wil het wel vervangen door ander fruit maar ik vraag me af wat er zo slecht is aan bananen. Het is een van de weinige fruitsoorten met een goede kickstart voor de ochtend waarvan je ook nog een beetje verzadigd raakt.
Deels wennen. Varieer eens met dikker/dunner. Ik eet het alleen als mijn lepel erin blijft staan, anders vind ik het niet lekker.quote:Op maandag 13 januari 2014 18:56 schreef Klokov het volgende:
!
[..]
3. Vrouwen pakken meestal 8 tot 16 kilo afhankelijk van hun spierballen dus ik weet niet hoe effectief de volgende oefeningen zijn met een 2/4 kilo kettlebell. Zelf doe ik voornamelijk:quote:Op maandag 13 januari 2014 19:23 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
2; linzen zijn bijvoorbeeld ook een zeer goede kaliumbron. Bevatten veel minder kcal, zijn ook leuke (vegetarische) gerechten van te maken die zeer goed vullen en is gezond. Minder makkelijk dan een banaan meenemen, maar je moet ergens beginnen. Overigens krijg je echt wel genoeg kalium binnen, in kwark zit ook al 150mg/100 gram aan kalium. En gezien jouw kwarkinname...
Als alternatief voor banaan door je kwark kun je ook eens kijken in de zure vruchten, die zitten vol anti-oxidanten. Kiwi, bessen etc.
3: vertel mij eens even wat voor oefeningen ik met mijn kettlebells kan gaan doenHeb nu een 2 en een 4 kg in huis om mee te beginnen.
4: Mwah. Maar genoeg andere fruitsoorten. Zoals hierboven al de zure fruitsoorten, maar bijvoorbeeld een appel in kleine stukjes gesneden met een beetje kaneel erdoor doet ook al veel goeds voor de smaak.
7: Vegetarisch eten is voor een vleeseter pur sang natuurlijk wel een stuk lastiger, maar wel de moeite waard om te proberen. Leuke beginnersrecepten staan oa in de boeken van De Vegetariër (De dikke, de dunne en de snelle heb ik zelf in huis). Ook kun je eens het boek van Evy Gruyaert; "Start to Veggie" proberen.
8: Daarom ben ik fan van overnight oats![]()
Yep. Er stond 16% gerookte kip (kippenvlees 15%, E-nummers).quote:Op maandag 13 januari 2014 18:28 schreef loveli het volgende:
[..]
Zeker weten dat de salade niet voor 15% uit kip bestaat?
Klopt, maar ik verwacht toch dat wanneer ik gerookte kip eet, in ieder geval 60% daadwerkelijk kip is.quote:Op maandag 13 januari 2014 18:30 schreef loveli het volgende:
En niet dat ik per se een E-fan ben, maar vitamine C heeft ook een E-nummer. Niet alle E's zijn ev0l.
is dat niet 15 vd 16 procent?quote:Op maandag 13 januari 2014 19:46 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Yep. Er stond 16% gerookte kip (kippenvlees 15%, E-nummers).
Ik sport nu een maand of 5 pas, spierballen zijn nog in wordingquote:Op maandag 13 januari 2014 19:43 schreef Klokov het volgende:
[..]
3. Vrouwen pakken meestal 8 tot 16 kilo afhankelijk van hun spierballen dus ik weet niet hoe effectief de volgende oefeningen zijn met een 2/4 kilo kettlebell. Zelf doe ik voornamelijk:
• Two/one-arm swings
• One arm snatches
• One arm press
• One arm floor press
• Turkish getup
• Lunges
• Squats
• Under the leg pass
• Windmill
Instructievideo's zijn op youtube te vinden
Volgens mij is het niet gangbaar om het op die manier te stellen. Dan zou het 94% kippenvlees zijn. Maar ergens wel een stuk logischer ja.quote:
Haha.. ja.. Hmm.. ben benieuwd of iemand ons het echte antwoord kan gevenquote:Op maandag 13 januari 2014 20:38 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Volgens mij is het niet gangbaar om het op die manier te stellen. Dan zou het 94% kippenvlees zijn. Maar ergens wel een stuk logischer ja.
Ik zou zeggen, ga er door heen. Anders heb je altijd een oplossing nodig ervoor, en dan ben je een suikerjunkquote:Op maandag 13 januari 2014 21:11 schreef Meke het volgende:
Hmm, ik merk vandaag ineens het suikertekort. Ben chagrijnig en heb hoofdpijn (en enorme suikercraving). Is dit iets waar ik doorheen moet of zijn er oplossingen voor?
Momenteel ben ik in staat bij de buren een kopje suiker te lenen () en dat uit te likken
Mehh, daar was ik al bang voorquote:Op maandag 13 januari 2014 21:12 schreef PatriQue89 het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, ga er door heen. Anders heb je altijd een oplossing nodig ervoor, en dan ben je een suikerjunk(maar volgens mij is 95% van de mensheid dat wel..
)
Heb het net ff bekeken op youtube, ziet er pittig uit. Jammer dat ze bij mijn sportschool alleen een paar Les Mills groepslessen geven. Enneh, deze bron geeft 379 kcal verbranding aan voor Xco.quote:Op maandag 13 januari 2014 21:16 schreef PluisigNijntje het volgende:
Hoooly shit. Net terug van Xco, had niet verwacht dat het zo zwaar zou zijnHeerlijk.
Nu een bak kwark met muesli eten. Dan zit ik in totaal ongeveer op 2050 kcal, toch nog behoorlijk veel geworden.
Hoeveel zou je met Xco verbranden?
En als je nou savonds/wanneer je vaak suiker wilt eten wat ruimte overhoudt voor fruit? Zit bomvol (goede) suikers..quote:Op maandag 13 januari 2014 21:22 schreef Meke het volgende:
[..]
Mehh, daar was ik al bang voorIk ga wel vroeg slapen vanavond
Die komen bij mij ook behoorlijk uit de verfquote:Op maandag 13 januari 2014 19:54 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ik sport nu een maand of 5 pas, spierballen zijn nog in wordingMeest opvallende aan mn armen zijn mn triceps die ineens op komen zetten als een malle. Tricep dips
Balen.quote:
Balen!quote:
hier staat tot 500quote:Op maandag 13 januari 2014 21:16 schreef PluisigNijntje het volgende:
Hoooly shit. Net terug van Xco, had niet verwacht dat het zo zwaar zou zijnHeerlijk.
Nu een bak kwark met muesli eten. Dan zit ik in totaal ongeveer op 2050 kcal, toch nog behoorlijk veel geworden.
Hoeveel zou je met Xco verbranden?
balen!!quote:
Gewoon weer goed doorgaan! Dan is er misschien nog wel meer af volgende weekquote:Op dinsdag 14 januari 2014 09:09 schreef PatriQue89 het volgende:
Hmm.. de schade van afgelopen week is +0.8.. valt mee na de 2 en 3 kg die de weegschaal aangafmaar het is wel jammer. Volgende week is het er wel weer af
Arla's lactosevrije yoghurt of MinusL lactosevrije yoghurt/kwark/roomkaas (alleen bij Jumbo) al ontdekt? Ik kan echt geen lactose hebben, maar die producten gaan goed. Net als de lactosevrije melk (bij de Lidl 99 cent per liter) die ze tegenwoordig overal hebben.quote:Op maandag 13 januari 2014 23:14 schreef Ruby88 het volgende:
[..]
Balen.
Morgenochtend ga ik een smoothie met Alpro soya-yoghurt brouwen. Ben benieuwd. Gewoon als yoghurt om te drinken of te lepelen vind ik het geen geweldig spul. (Maar hey, ik krijg er geen buikkrampen van. Dat is ook wat waard.)
Als je nu gehakt uitlegt kun je makkelijk nog koken vanavond, toch? En anders kun je ook prima bevroren gehakt bakken hoor, gewoon steeds omdraaien en het laagje dat ontdooit is eraf schrapen. Doet mijn moeder al jaren zoquote:Op dinsdag 14 januari 2014 09:17 schreef J0ycie88 het volgende:
Balen van je fiets Qwea!
Ik heb er gisterenavond geen vlees uitgehaald. Stomme ik! Nu kan ik niet het eten voorbereiden. Of ik moet wat anders verzinnen....
Of ik maak de gevulde paprika zonder gehakt, alleen met mozzarella. ik denk dat ik dat maar doe!
(Was gisteren zo onverwachts laat dat ik toen makkelijk heb gegeten mede omdat het gehakt dat eruit lag ook heel viezig bruin was geworden...)
Ik ben vanavond pas om half 8 thuis van het werk. Dat vind ik eigenlijk te laat om nog te koken (eerst saus maken dan nog een half uur in de oven. Resulteert al gauw in pas om half 9 eten. Maar ik kan het misschien ook wel ingevroren bakken , dat is wel een idee!quote:Op dinsdag 14 januari 2014 09:19 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Als je nu gehakt uitlegt kun je makkelijk nog koken vanavond, toch? En anders kun je ook prima bevroren gehakt bakken hoor, gewoon steeds omdraaien en het laagje dat ontdooit is eraf schrapen. Doet mijn moeder al jaren zo
Heb je geen magnetron btw? Da's nog makkelijker dan bevroren bakken...quote:Op dinsdag 14 januari 2014 09:25 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ik ben vanavond pas om half 8 thuis van het werk. Dat vind ik eigenlijk te laat om nog te koken (eerst saus maken dan nog een half uur in de oven. Resulteert al gauw in pas om half 9 eten. Maar ik kan het misschien ook wel ingevroren bakken , dat is wel een idee!
Ja kan dat geen kwaad met vlees?quote:Op dinsdag 14 januari 2014 09:28 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Heb je geen magnetron btw? Da's nog makkelijker dan bevroren bakken...
Ik maak gevulde paprika tegenwoordig gewoon als roerbakprutje. Ipv alles in een paprika kieperen de paprika klein snijden en de boel in een pan aanbraden. Rijst er doorheen en klaar. Heerlijk.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 09:25 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ik ben vanavond pas om half 8 thuis van het werk. Dat vind ik eigenlijk te laat om nog te koken (eerst saus maken dan nog een half uur in de oven. Resulteert al gauw in pas om half 9 eten. Maar ik kan het misschien ook wel ingevroren bakken , dat is wel een idee!
Ja aan die optie zat ik ook nog te denken. Alleen dan zonder de rijst. Is wel sneller in ieder geval!quote:Op dinsdag 14 januari 2014 09:29 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik maak gevulde paprika tegenwoordig gewoon als roerbakprutje. Ipv alles in een paprika kieperen de paprika klein snijden en de boel in een pan aanbraden. Rijst er doorheen en klaar. Heerlijk.![]()
Mijn lijstje van vandaag:
O: Brinta
T: Eitje, roggebrood m kaas
S: Hardlopen, plan is 15-2-10
L: 3 boterhammen m appelstroop, minneola
T: kwark m bessen
D: Prei met ham-en-kaassaus (zelf gemaakt) en een paar aardappeltjes
T: Kwark oid
Ja I know.. Gister ging het ook weer goed. Moest me er gewoon weer even toe zetten.. Het waren vooral koekjes afgelopen week.. terwijl ik dat normaal niet echt eet ofzoquote:Op dinsdag 14 januari 2014 09:12 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Gewoon weer goed doorgaan! Dan is er misschien nog wel meer af volgende week
Ik doe dat echt (bijna) altijd. Wel op laag vermogen natuurlijk. En dan langzaam ontdooien.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 09:29 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ja kan dat geen kwaad met vlees?
Mijn moeder waas daar nooit zo van dus dat heb ik klakkeloos zo overgenomen :p
Wij doen dat regelmatig. Volgens mij kan dat geen kwaad.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 09:29 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ja kan dat geen kwaad met vlees?
Mijn moeder waas daar nooit zo van dus dat heb ik klakkeloos zo overgenomen :p
Wat, sinds wanneer ben jij dik?quote:Op dinsdag 14 januari 2014 12:05 schreef PluisigNijntje het volgende:
Skoap, jouw lunch<3 (ik ben vergeten hoe je de hartjesmiley typt
)
Ik heb helemaal geen buikspierpijn van gisteren! Doe ik dan de oefeningen fout of ik heb stiekem al een dikke sixpack onder mn vetjes?
En ik moet denk ik nog maar wat meer gaan eten.. ik ben in twee dagen een kilo afgevallen..
Ey ga mij eens niet stalken joh.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 12:10 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Wat, sinds wanneer ben jij dik?
Niet te veel in je hoofd halen, mevrouwtje. Ik stalk Klokov.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 12:50 schreef PluisigNijntje het volgende:
[..]
Ey ga mij eens niet stalken joh.
Ik hoor hier stiekem ook niet maar ik vind het wel leuk om mee te posten omdat ik heel bewust met voeding en nu ook sport bezig ben.
En nu wegwezen
Gezelligquote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:07 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Niet te veel in je hoofd halen, mevrouwtje. Ik stalk Klokov.
En ik ben daadwerkelijk degene die moet afvallen, dus ik blijf lekker meelezen.
Goed nieuws! Je bent awesome!quote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:13 schreef clumsy_clown het volgende:
Qwea, welkom bij de gejattefietsenclub. Ik ga zodra m'n salaris binnen is ein-de-lijk een nieuwe kopen, want... het sollicitatiegesprek ging goed
. Er is nog niets officieel, want de general manager was er (weer...) niet, maar het hoofd van de afdeling leek wel enthousiast, en de collega met wie ik samen zou gaan werken ook. Volgende week moet ik terugkomen, met al m'n papierwerk al ingevuld enzo. Er heeft 1 andere persoon gesolliciteerd in de tussentijd, maar die heeft haar opleiding nog niet af. Dus hopen dat er niemand beters bijkomt de komende week en dan is het goed!
En dan ga ik dus met de fiets naar werk. 7km enkele reis, maar fiets is verreweg de snelste optie want er is niet echt OV in de buurt (of ik moet alsnog 20 minuten lopen).
Yay! Wat fijnquote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:13 schreef clumsy_clown het volgende:
Qwea, welkom bij de gejattefietsenclub. Ik ga zodra m'n salaris binnen is ein-de-lijk een nieuwe kopen, want... het sollicitatiegesprek ging goed
. Er is nog niets officieel, want de general manager was er (weer...) niet, maar het hoofd van de afdeling leek wel enthousiast, en de collega met wie ik samen zou gaan werken ook. Volgende week moet ik terugkomen, met al m'n papierwerk al ingevuld enzo. Er heeft 1 andere persoon gesolliciteerd in de tussentijd, maar die heeft haar opleiding nog niet af. Dus hopen dat er niemand beters bijkomt de komende week en dan is het goed!
En dan ga ik dus met de fiets naar werk. 7km enkele reis, maar fiets is verreweg de snelste optie want er is niet echt OV in de buurt (of ik moet alsnog 20 minuten lopen).
quote:
Dat zijn de leuke dingenquote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:18 schreef clumsy_clown het volgende:
Ohja en ze hadden mijn normale maat scrubsbroek niet, maar een maatje kleiner zat weliswaar strak maar paste wel.
quote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:07 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Niet te veel in je hoofd halen, mevrouwtje. Ik stalk Klokov.
En ik ben daadwerkelijk degene die moet afvallen, dus ik blijf lekker meelezen.
Dan neem je vanavond nog wat anders erbij.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 15:48 schreef PluisigNijntje het volgende:
Lijstje van vandaag:
O: 2 volkoren pindakaas
T: 2 mandarijnen
L: 2 volkoren kipfilet, appel, gekookt eitje
T: niks, blijkbaar weer niet genoeg eten meegenomen.
D: verse pasta met panga en sperziebonen
T: 200gram Franse kwark met 40gram muesli en wat honing
Het is nog steeds niet genoeg icm sporten..
dat was voor dat die ene waar je zo tegenaan zag?quote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:13 schreef clumsy_clown het volgende:
Hihi. Eigenlijk is het ook gewoon zo simpel ja.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 16:05 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Dan neem je vanavond nog wat anders erbij.
Denk dat het qua kcal een beetje weinig is.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 15:23 schreef DraSan het volgende:
Vanochtend gewogen, 84.2. Gelukkig minder dan ik had verwacht.
Vanaf vandaag weer beginnen, ben erg gemotiveerd, het gaat wel goed komen.
Lijstje tot nu toe:
O: 2x volkoren: 1x komkommer met aromat, 1x pindakaas en een glas halfvolle melk;
T: 2 mandarijnen;
L: bakje magere aardbeienkwark, 1x volkoren runderrookvlees;
T: rauwe worteltjes;
D: kipfilet met sla en gekookte aardappels;
T: weet nog niet, misschien nog wat kwark, anders een drinkboullionnetje.
Tussendoor steeds een glas water of koffie/thee zonder melk/suiker.
Ik heb het idee dat ik het hiermee wel ongeveer goed doe, maar opmerkingen zijn welkom!
Ja toch.quote:
Veel meer dan wat Alpro Soya-producten heb ik nog niet geprobeerd, want ik vermoed pas sinds kort dat melk de klachten veroorzaakt. Dus thanks voor de tips!quote:Op dinsdag 14 januari 2014 09:18 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Arla's lactosevrije yoghurt of MinusL lactosevrije yoghurt/kwark/roomkaas (alleen bij Jumbo) al ontdekt? Ik kan echt geen lactose hebben, maar die producten gaan goed. Net als de lactosevrije melk (bij de Lidl 99 cent per liter) die ze tegenwoordig overal hebben.
Je bent niks verplicht hoor, ideetjes op doen is altijd goed natuurlijkquote:Op dinsdag 14 januari 2014 18:02 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ja toch.![]()
Ga alleen niet updates plaatsen over wat ik eet, maar doe ideeën op.
Waar ik mezelf een paniekaanval voor heb aangepraat jaquote:Op dinsdag 14 januari 2014 16:39 schreef PatriQue89 het volgende:
[..]
dat was voor dat die ene waar je zo tegenaan zag?
mjam thnx!quote:Op dinsdag 14 januari 2014 19:58 schreef Zeester het volgende:
De wortelsalade was een groot succes! Die ga ik zeker vaker maken!
http://www.degroenemeisje(...)a-la-maoz#more-10705
Goed hoor Stokje! Top dat je er mee bezig bent iigquote:Op dinsdag 14 januari 2014 18:02 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ja toch.![]()
Ga alleen niet updates plaatsen over wat ik eet, maar doe ideeën op.
Dank je Nijntje.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 20:34 schreef PluisigNijntje het volgende:
[..]
Goed hoor Stokje! Top dat je er mee bezig bent iig
Ow balen joh! Ik dacht dat het iets mey rauwe wortels zou worden. Gekookte wortels vind ik niet lekker. Dan hou ik het op mijn doodsimpele geraspte wortel met een geraspte appel verse peper en een beetje honing-mosterddressingquote:
Geraspte rauwe wortels met hele zure vinaigrette! Nom.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 21:05 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ow balen joh! Ik dacht dat het iets mey rauwe wortels zou worden. Gekookte wortels vind ik niet lekker. Dan hou ik het op mijn doodsimpele geraspte wortel met een geraspte appel verse peper en een beetje honing-mosterddressing
Doe eens niet zo krampachtig... je mag trots zijn op wat je doet en wat je hebt bereikt!quote:Op dinsdag 14 januari 2014 22:07 schreef Qwea het volgende:
Ik baal er nog steeds van dat mijn vet percentage omhoog gaat. Ook al klopt daar ws geen moer van, dan nog.
En dit is een goede tip, want ik heb nog maar één sportbroek over, wat nogal wat planning met het draaien van was vergt op het moment.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 23:17 schreef PluisigNijntje het volgende:
De Aktiesport heeft trouwens dikke aanbiedingen op sportkleding! Sommige dingen zijn ook tweede artikel voor 1 euro
Heb 2 mooie Puma shirtjes besteld, ik had eigenlijk helemaal geen sportshirts meer en met eentje red ik het niet merk ik.
Precies! Ik kook vaak een beetje pasta extra of rooster wat extra groente of aardappelpartjes bij het avondeten, zodat ik de volgende dag saladevulling heb. Superhandig, veel goedkoper en lekkerder dan kant en klaarquote:Op woensdag 15 januari 2014 09:19 schreef PluisigNijntje het volgende:
Darake: alles wat in zo'n maaltijd zit kun je zelf ook maken. Begin met een restje aardappel of pasta en sla en voeg daar de 'smaak' van je keuze aan toe. Dus bijv. Geitenkaas met peer/druif en walnoten, of appel met gerookte kip. Alles kan en het smaakt bijna altijd goed.
Doe er eens kaas door, of pijnboompitjes
Een pagina of 2 terug heb ik ook een (goedkoop!) recept gepost.
Krijgt jouw lijf ook af en toe rust tussen het sporten door?quote:Op dinsdag 14 januari 2014 23:19 schreef Vicky het volgende:
Oeh Clums, mag ik het recept?
Zooo ik heb me toch lekker gesport vandaag. Vanmorgen de nieuwe release van de Vive en die was killing. Vanavond de nieuwe bodybalance.... 8 minuten alleen maar bovenbenen.. maar zoooo lekker.
morgen weer lekker shapen.
Kan zeker slechter, maar ook nog wel beter. Ik vind twee koppen tomatensoep en een stuk lasagne stiekem wel veel als diner. Ligt er aan hoe veel groente je in de lasagne en tomatensoep stopt, maar ik vind het te weinig groente.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 21:49 schreef clumsy_clown het volgende:
Zo, ik heb mezelf verplicht om morgen m'n zooi weer op orde te krijgen door m'n broertje uit te nodigen voor het eten. Dat betekent namelijk dat ik sowieso m'n huis op moet ruimen morgen. Daarnaast kreeg ik het verzoek om Jamie's couscoussalade met kip en boontjes te maken, dus gezond eten: check
. Laistje voor morgen:
O: havermout, kersen, melk, 2tl suiker
T: peer
L: 3 sneetjes donker met 1,5 plak kaas en 2 gebakken eitjes
T: magere kwark met een appel en kaneel erdoorheen
D: couscoussalade uit 30 minute meals met kipfilet, sperzieboontjes, doperwtjes, feta en citroen.
Lijstje voor vandaag was:
O: havermout, kers, enz enz
T: krentenbol met kaas
L: 3 sneetjes donker met 1,5 plak kaas en 2 gebakken eitjes
D: 2 koppen tomatensoep, stukje lasagne
T: 2 peren![]()
Kan slechter.
hey je gaat me voorbijquote:Op woensdag 15 januari 2014 10:12 schreef Sjeen het volgende:
En ik schommel rustig door naar beneden... Kijken of ik voor mijn verjaardag in april door de 80 grens kan breken
In tomatensoep kun je een hele hoop tomaten kwijt hoor :p die uit een zak is ook wel ok qua groente, en heel laag in kcal. Ik vind dat het wel bij de lasagne kanquote:Op woensdag 15 januari 2014 10:09 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Precies! Ik kook vaak een beetje pasta extra of rooster wat extra groente of aardappelpartjes bij het avondeten, zodat ik de volgende dag saladevulling heb. Superhandig, veel goedkoper en lekkerder dan kant en klaar
[..]
Krijgt jouw lijf ook af en toe rust tussen het sporten door?
[..]
Kan zeker slechter, maar ook nog wel beter. Ik vind twee koppen tomatensoep en een stuk lasagne stiekem wel veel als diner. Ligt er aan hoe veel groente je in de lasagne en tomatensoep stopt, maar ik vind het te weinig groente.
Ligt helemaal aan het stuk lasagne, maar van alleen 2 koppen tomatensoep zou ik weer honger krijgen....quote:Op woensdag 15 januari 2014 10:14 schreef PluisigNijntje het volgende:
[..]
In tomatensoep kun je een hele hoop tomaten kwijt hoor :p die uit een zak is ook wel ok qua groente, en heel laag in kcal. Ik vind dat het wel bij de lasagne kan
Het ligt inderdaad aan je soep. Mijn chinese tomatensoep bestaat met name uit blikjes tomatenpuree en dat vind ik dan toch alweer anders dan echte tomaten.quote:Op woensdag 15 januari 2014 10:14 schreef PluisigNijntje het volgende:
[..]
In tomatensoep kun je een hele hoop tomaten kwijt hoor :p die uit een zak is ook wel ok qua groente, en heel laag in kcal. Ik vind dat het wel bij de lasagne kan
Ook dat ligt aan je soep. Van twee flinke kommen soep zoals mijn moeder hem maakt (veel groente, balletjes, rijst enz.) kan ik een hele avond vol zittenquote:Op woensdag 15 januari 2014 10:16 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ligt helemaal aan het stuk lasagne, maar van alleen 2 koppen tomatensoep zou ik weer honger krijgen....
Oke als er inderdaad ook rijst enzo in zit is het wel een volledige maaltijd.quote:Op woensdag 15 januari 2014 10:26 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Het ligt inderdaad aan je soep. Mijn chinese tomatensoep bestaat met name uit blikjes tomatenpuree en dat vind ik dan toch alweer anders dan echte tomaten.
[..]
Ook dat ligt aan je soep. Van twee flinke kommen soep zoals mijn moeder hem maakt (veel groente, balletjes, rijst enz.) kan ik een hele avond vol zittenVan tomatencremesoep nog geen uur...
Eerst maar eens zien of ik de flow kan vasthouden hè... Echt, ik had nooit gedacht dat het traject na het afvallen het zwaarste zou zijnquote:Op woensdag 15 januari 2014 10:13 schreef Sarabi het volgende:
[..]
hey je gaat me voorbij![]()
Nouja ik wil 9 kilo afvallen dit jaar dus dan zou ik rond juni onder de 80 moeten zitten....
In blikjes tomatenpuree zit meer goeds dan in een verse Nederlandse tomaat.quote:Op woensdag 15 januari 2014 10:26 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Het ligt inderdaad aan je soep. Mijn chinese tomatensoep bestaat met name uit blikjes tomatenpuree en dat vind ik dan toch alweer anders dan echte tomaten.
[..]
Ook dat ligt aan je soep. Van twee flinke kommen soep zoals mijn moeder hem maakt (veel groente, balletjes, rijst enz.) kan ik een hele avond vol zittenVan tomatencremesoep nog geen uur...
Stom is dat hequote:Op woensdag 15 januari 2014 10:38 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Eerst maar eens zien of ik de flow kan vasthouden hè... Echt, ik had nooit gedacht dat het traject na het afvallen het zwaarste zou zijnik zal er nooit echt 'klaar' mee zijn...
Mwah valt wel mee. Alleen zou ik de boterham van het 1e tussendoortje tijdens mijn ontbijt eten.quote:Op woensdag 15 januari 2014 10:49 schreef clumsy_clown het volgende:
http://www.voedingscentru(...)s-voor-afvallen.aspx
Ik krijg al honger als ik het lees.
Ik vind vooral dat ze vreemde keuzes maken. Light frisdrank? Biscuitjes? Niet voldoende eiwitten? Hamlapjes met jus? Sultana's? 5 eetlepels kerriesaus met een royale portie van 200 gr groente? Dat is geen royale portie... Bovendien kun je die groente net zo goed roerbakken, stomen of wokken.quote:Op woensdag 15 januari 2014 10:49 schreef clumsy_clown het volgende:
ja hoor. Had zondag gesport, maandag niet, gister en vandaag wel, morgen niet en dan vrijdag weer.quote:Op woensdag 15 januari 2014 10:09 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Precies! Ik kook vaak een beetje pasta extra of rooster wat extra groente of aardappelpartjes bij het avondeten, zodat ik de volgende dag saladevulling heb. Superhandig, veel goedkoper en lekkerder dan kant en klaar
[..]
Krijgt jouw lijf ook af en toe rust tussen het sporten door?
[..]
Kan zeker slechter, maar ook nog wel beter. Ik vind twee koppen tomatensoep en een stuk lasagne stiekem wel veel als diner. Ligt er aan hoe veel groente je in de lasagne en tomatensoep stopt, maar ik vind het te weinig groente.
Het is natuurlijk wel al vaak een verbetering van hoe de mensen eerst aten.quote:Op woensdag 15 januari 2014 11:12 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik vind vooral dat ze vreemde keuzes maken. Light frisdrank? Biscuitjes? Niet voldoende eiwitten? Hamlapjes met jus? Sultana's? 5 eetlepels kerriesaus met een royale portie van 200 gr groente? Dat is geen royale portie... Bovendien kun je die groente net zo goed roerbakken, stomen of wokken.
Ik ben in ieder geval blij dat ik keuzes maak die ervoor zorgen dat ik meer mag eten dan dit lijstje. Ik kan me voorstellen dat mensen hier een beetje moedeloos van raken.
Overigens staat er ook dit: Vermijd extras
Ongezonde tussendoortjes heb je niet nodig, omdat je met de producten uit de 5 vakken alle noodzakelijke voedingsstoffen al binnenkrijgt. Voorbeelden van extras zijn snoep, koek, gebak, snacks. Als je wilt afvallen, kun je beter alle extras mijden. Minder tussendoor eten
Beperk het aantal keren dat je eet tussen de maaltijden door. Als je toch iets wilt eten, kies dan voor fruit, snackgroenten of een krentenbol. Door snacks, koek, snoep en frisdrank te laten staan, krijg je beduidend minder calorieën binnen.
Dat is toch voor niemand vol te houden, altijd alle extra's mijden? En hoezo zou je tussen je maaltijden door niet mogen eten? Snackgroenten en fruit snap ik nog, maar een krentenbol als gezond tussendoortje noemen?
Ik word hier soms zo boos van. Dat instanties waarvan je mag verwachten dat ze goed advies geven, dit soort dingen gaan lopen prediken![]()
En ze raden zelf ontbijtkoek aan?quote:Op woensdag 15 januari 2014 11:12 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik vind vooral dat ze vreemde keuzes maken. Light frisdrank? Biscuitjes? Niet voldoende eiwitten? Hamlapjes met jus? Sultana's? 5 eetlepels kerriesaus met een royale portie van 200 gr groente? Dat is geen royale portie... Bovendien kun je die groente net zo goed roerbakken, stomen of wokken.
Ik ben in ieder geval blij dat ik keuzes maak die ervoor zorgen dat ik meer mag eten dan dit lijstje. Ik kan me voorstellen dat mensen hier een beetje moedeloos van raken.
Overigens staat er ook dit: Vermijd extras
Ongezonde tussendoortjes heb je niet nodig, omdat je met de producten uit de 5 vakken alle noodzakelijke voedingsstoffen al binnenkrijgt. Voorbeelden van extras zijn snoep, koek, gebak, snacks. Als je wilt afvallen, kun je beter alle extras mijden. Minder tussendoor eten
Beperk het aantal keren dat je eet tussen de maaltijden door. Als je toch iets wilt eten, kies dan voor fruit, snackgroenten of een krentenbol. Door snacks, koek, snoep en frisdrank te laten staan, krijg je beduidend minder calorieën binnen.
Dat is toch voor niemand vol te houden, altijd alle extra's mijden? En hoezo zou je tussen je maaltijden door niet mogen eten? Snackgroenten en fruit snap ik nog, maar een krentenbol als gezond tussendoortje noemen?
Ik word hier soms zo boos van. Dat instanties waarvan je mag verwachten dat ze goed advies geven, dit soort dingen gaan lopen prediken![]()
Die ontbijtkoek vind ik geen probleem, als mensen maar weten dat dat zeker niet per se een gezonde keuze is. Op deze manier lijken krentenbollen en ontbijtkoek een hele gezonde keuze en dat vind ik gewoon stom.quote:Op woensdag 15 januari 2014 11:53 schreef Patoshik het volgende:
[..]
En ze raden zelf ontbijtkoek aan?
Dit wil ik ook jaquote:Op woensdag 15 januari 2014 10:12 schreef Sjeen het volgende:
En ik schommel rustig door naar beneden... Kijken of ik voor mijn verjaardag in april door de 80 grens kan breken
Nou niet, lijkt me. Als je al te dik bent, en vervolgens overstapt naar dit belachelijke menu, hou je dat geen twee dagen vol, waarne je vrolijk terugvalt, met alle gevolgen van dien. Ik bedoel, een ontbijt van 1 snee brood?quote:Op woensdag 15 januari 2014 11:33 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel al vaak een verbetering van hoe de mensen eerst aten.
Maar hoe ze het vol gaan houden.....geen idee.
Ik heb het met gemak 3 jaar vol gehouden op minder, terwijl ik toch ook een bmi van 35+ had. Dat is niet het moeilijke gedeeltequote:Op woensdag 15 januari 2014 14:46 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Nou niet, lijkt me. Als je al te dik bent, en vervolgens overstapt naar dit belachelijke menu, hou je dat geen twee dagen vol, waarne je vrolijk terugvalt, met alle gevolgen van dien. Ik bedoel, een ontbijt van 1 snee brood?
Zet er dan als instituut véél meer informatie neer over hoe en wat. 1500 kcals is bijvoorbeeld bést weinig, als je flink overgewicht hebt.
Maar goed, genoeg mensen die het geloven.
Welkom! Misschien is het voor jou te overwegen om in het Slank-topic te posten. Hier zitten vooral fatties en former-fatties. Als je je hier meer thuis voelt, ben je natuurlijk van harte welkomquote:Op woensdag 15 januari 2014 13:26 schreef aapieannie het volgende:
Hallo allemaal!
mag ik met jullie mee schrijven?
ik ben 21 jaar, 183 cm en 85 kilo. Ik heb daarmee een bmi van 25,4.
ik doe 3 keer in de week krachttraining van een uur, 1 keer in de week kangoojumpen 1 uur en 2 keer in de week probeer ik te gaan skeeleren.
!
Als ik het menu zie kun je volgens mij al meer dingen gaan eten door dingen als koffie met melk, ontbijtkoek, volkoren biscuitjes enzo te schrappen.... Dat vind ik nou echt zonde om te eten als je daar een boterham of iets anders voor moet laten staan.quote:Op woensdag 15 januari 2014 10:49 schreef clumsy_clown het volgende:
Nou, inderdaad! En waarom in vredesnaam die calorieën verspillen aan bijvoorbeeld melk in je koffie? Ik word bovendien erg verdrietig van aardappeltjes met jus, een hamlapje erbij en wat losse groentes. Wooptiedoo.quote:Op woensdag 15 januari 2014 11:12 schreef Tink89 het volgende:
Dit dus... En nu hou ik er over op, jullie zijn werkontwijkendgedrag aan het worden.quote:Op woensdag 15 januari 2014 15:14 schreef laiveneertiekje het volgende:
[..]
Als ik het menu zie kun je volgens mij al meer dingen gaan eten door dingen als koffie met melk, ontbijtkoek, volkoren biscuitjes enzo te schrappen.... Dat vind ik nou echt zonde om te eten als je daar een boterham of iets anders voor moet laten staan.
Omdat ik koffie zonder melk niet te hachelen vind en er maagpijn van krijgquote:Op woensdag 15 januari 2014 15:14 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou, inderdaad! En waarom in vredesnaam die calorieën verspillen aan bijvoorbeeld melk in je koffie? Ik word bovendien erg verdrietig van aardappeltjes met jus, een hamlapje erbij en wat losse groentes. Wooptiedoo.
Het is een algemeen dieetvoorschrift, dus waarom zou het Voedingscentrum daarin speciaal rekening houden met mensen die twee kopjes koffie als eerste tussendoortje willen drinken en die alleen lusten met een scheut melk erbij? Twee koffie drinken 's ochtends is sowieso niet de beste keuze, dus ik zou er überhaupt geen advies van maken. Mensen kunnen er natuurlijk van afwijken. Daarom doet het voedingscentrum er verstandig aan mensen eraan te herinneren dat daar de 'verborgen' calorieën in zitten. Er zijn genoeg mensen die alleen een flinke cappuccino lusten en als je er daar een paar per dag van drinkt met flink vette melk, dan krijg je al gauw meer aan calorieën binnen dan je denkt.quote:Op woensdag 15 januari 2014 16:04 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Omdat ik koffie zonder melk niet te hachelen vind en er maagpijn van krijgWaarom verdrietig van aardappeltjes met jus, vlees en groente? Voor heel veel Nederlanders is dit een heel herkenbare maaltijd.
ik heb een poosje meegelezen in beide topic's en denk dat ik het hier gezelliger vind hihi.quote:Op woensdag 15 januari 2014 14:58 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Welkom! Misschien is het voor jou te overwegen om in het Slank-topic te posten. Hier zitten vooral fatties en former-fatties. Als je je hier meer thuis voelt, ben je natuurlijk van harte welkom![]()
Je geeft aan dat je veel sport. Heb je al eens op je sportschool je vetpercentage laten meten? Bmi zegt natuurlijk niet alles. Misschien heb je bijzonder veel spiermassa en hoef je dus eigenlijk niet af te vallen.
Vertel ook eens wat je zoal eet op een dag?
Net lijstje in combinatie met een uur sporten.quote:Op woensdag 15 januari 2014 17:49 schreef aapieannie het volgende:
[..]
ik heb een poosje meegelezen in beide topic's en denk dat ik het hier gezelliger vind hihi.
mijn vetpercentace ligt op dit moment rond 30%
dit bevind zich vooral in de standaard vrouwelijke probleemzone's te weten mn buik en heupen. Zelfs zonder kleding aan heb ik de zogenoemde muffintop, over de rol rond mn bh band maar niks te zeggen.
vandaag had ik dit op het menu staan:
O: brinta zonder toegevoegd suiker
T: 1 volkoren boterham met boterhamworst, 1 appe;
L: 3 volkoren brood, met 20+ kaas 20+ smeerkaas en kipfilet
T: 1 banaan, trosje druiven
D: bord homemade lasagna (ik gebruik uitsluitend verse producten, saus word ook zelfgemaakt)
T : 250 gram magere kwark
de kwark moet ik nog nemen, straks eerst een uur kangoojumpen
edit: krachttrainingen doe ik thuis. Mijn vriend is ook erg fanatiek met krachttraining, die heeft alles aangeschaft dus dat doen we samen op onze zolder!
Yes, ik heb er een die zo oud is dat hij bijna retro te noemen isquote:Op woensdag 15 januari 2014 15:57 schreef clumsy_clown het volgende:
Heeft een van jullie ervaring met de wake-up lights van Philips? Ik vond ze eigenlijk te duur, maar m'n ochtenden (en de rest van de dag daarmee eigenlijk ook) zijn echt hels momenteel. Als ik volgende week echt aangenomen ben ga ik mezelf er één cadeau doen, in de hoop dat ik dan wél genoeg heb aan 8 uur slaap per nacht.
Ik ga nu ook maar even een wandeling doen, in de hoop dat ik daarmee energie opwek om m'n kerstboom mee op te ruimen![]()
.
Haha liefquote:Op woensdag 15 januari 2014 18:03 schreef douche-eendje het volgende:
Ik zou hem je bijna een weekje willen lenen... maar dan moet ik de mijne teveel missen![]()
Doenquote:Op woensdag 15 januari 2014 18:11 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Haha liefMaar je mag hem van Philips 40 nachten proberen, dus ideaal!
H&Mquote:Op woensdag 15 januari 2014 18:49 schreef Sarabi het volgende:
Iemand nog tips waar ik goedkoop sportkleding kan kopen (niet online)?
Deze stond al in het topic:quote:Op woensdag 15 januari 2014 18:49 schreef Sarabi het volgende:
Maar ik heb mijn shirts bij de action gekocht deze zomer. Dus of ze er nu nog zijn weet ik niet..quote:Op dinsdag 14 januari 2014 23:17 schreef PluisigNijntje het volgende:
De Aktiesport heeft trouwens dikke aanbiedingen op sportkleding! Sommige dingen zijn ook tweede artikel voor 1 euro
Heb 2 mooie Puma shirtjes besteld, ik had eigenlijk helemaal geen sportshirts meer en met eentje red ik het niet merk ik.
Ik neem aan van wel eigelijk.. je kunt het altijd proberen.quote:Op woensdag 15 januari 2014 18:56 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Te ver weg![]()
Geld dat ook voor de gewone winkels van Aktiesport?
Prut want die hebben juist fijne prijsjesquote:Op woensdag 15 januari 2014 18:56 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Te ver weg![]()
Zal er eens binnenwandelen, is wel een mooie aanbieding inderdaad.quote:Op woensdag 15 januari 2014 18:58 schreef Patoshik het volgende:
[..]
Ik neem aan van wel eigelijk.. je kunt het altijd proberen.
Online H&M? ik vind dat zelf fijner dan in de winkel.quote:Op woensdag 15 januari 2014 18:56 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Te ver weg![]()
Wil graag dit weekend al sporten in mijn nieuwe kleding en heb slechte ervaringen met de levertijden van H&M (helaas).quote:Op woensdag 15 januari 2014 19:09 schreef rawwwrr het volgende:
[..]
Online H&M? ik vind dat zelf fijner dan in de winkel.
En ik vind het echt heeeeel fijn spul! Het valt alleen wel erg groot.
Scapino, Brisltol, Action, Zeemanquote:Op woensdag 15 januari 2014 18:49 schreef Sarabi het volgende:
Doen! Het is elke cent waard. Ik moet vaak op absurd vroege tijden opstaan (lees ergens tussen 3 en 4), en ik was vaak echt ziek 's ochtends, compleet met ontregelde ingewanden. Heb sinds een klein jaar zo'n wake-up licht en ben nooit meer ochtendziek geweest. Ik heb geen philips maar een goedkoopje. Werkt net zo goed maar heeft een onmogelijk bedieningsmenu - kijk daar even naar wanneer je er een kiest.quote:Op woensdag 15 januari 2014 18:00 schreef clumsy_clown het volgende:
Mooi, dan is de keuze bij deze definitief gemaakt en ga ik er één kopen zodra m'n salaris binnen is. Mommenteel is het zo dat ik op zich wel op tijd wakker kan worden, maar dan nog zó moe ben dat opstaan en iets doen simpelweg geen optie lijkt, en college overslaan veel makkelijker is. Gevolg: te veel slapen, hoofdpijn, algehele malaise. Dus.
Dat. Vriend van me heeft er ook 1, die is er ook zielisgelukkig mee.quote:
oe scapino goed idee, helemaal vergetenquote:Op woensdag 15 januari 2014 20:17 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Scapino, Brisltol, Action, Zeeman
bewust maken prima... Maar ik geloof niet zo in 'beste' keuze, wel in weten wat je eetquote:Op woensdag 15 januari 2014 17:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is een algemeen dieetvoorschrift, dus waarom zou het Voedingscentrum daarin speciaal rekening houden met mensen die twee kopjes koffie als eerste tussendoortje willen drinken en die alleen lusten met een scheut melk erbij? Twee koffie drinken 's ochtends is sowieso niet de beste keuze, dus ik zou er überhaupt geen advies van maken. Mensen kunnen er natuurlijk van afwijken. Daarom doet het voedingscentrum er verstandig aan mensen eraan te herinneren dat daar de 'verborgen' calorieën in zitten. Er zijn genoeg mensen die alleen een flinke cappuccino lusten en als je er daar een paar per dag van drinkt met flink vette melk, dan krijg je al gauw meer aan calorieën binnen dan je denkt.
Ik vind aardappel-groente-vlees-jus erg ongeïnspireerd. Ik begrijp dat veel mensen het prima vinden, misschien ook omdat het een gewoonte is en ze niet zo goed weten wat er nog meer te bedenken valt. Het Voedingscentrum kan hen daarbij helpen. Geef dan drie typen avondmenu's of zo, waarvan op z'n minst één vegetarisch. (En als ik heel kritisch ben: een hamlapje is niet de beste keuze, jus ook niet, en aardappelen ook niet echt.)
Ik vind het best een keurig lijstje, alleen heb je zo veel avond-tussendoortjes. Ik heb je kcals niet geteld, maar zou je zo'n t niet liever 's ochtends of 's middags nemen? Dan vind ik je tussendoortjes wat aan de krappe kant. Die laatste boterham met pindakaas 's avonds is bijvoorbeeld niet echt nodig. Verder snap ik niet zo goed waarom je een toetje van griekse yoghurt en een bakje kwark daarna neemt. Kun je dan niet je yoghurt opschuiven naar je tussendoor-moment?quote:Op woensdag 15 januari 2014 21:21 schreef Qwea het volgende:
Lijstje!
O: 2x spelt, 1x met philadelphia light 1x met kalkoenfilet en dieethalvarine
S: Half het dorp rondgefietst om te flyeren
L: 4x spelt, runderrookvlees,kalkoenfilet,pindakaas, philadelphia light, dieethalvarine. Bakje kwark
T: Appeltje
T: 2x vokorenbeschuit met 20+ smeerkaas
D: Spitskool, kipfilet, aardappelen, jus, griekse yoghurt 0% vet.
T: Bakje kwark met een kiwi en een mandarijn
T: 2x volkoren beschuit met 20+ smeerkaas
T: 1x spelt met pindakaas
T: Handje amandelen.
Op/aanmerkingen?
Precies, dat is wat ik ook aangaf. Prima als mensen ergens voor kiezen, maar als ze dat dan doen, laat het dan wel een keuze zijn gebaseerd op bewust zijn, niet op iets wat het voedingscentrum 'zomaar' roept dat een goed tussendoortje is.quote:Op donderdag 16 januari 2014 00:23 schreef Sjeen het volgende:
[..]
bewust maken prima... Maar ik geloof niet zo in 'beste' keuze, wel in weten wat je eet
Action is zeker fijn! Met Bristol en Zeeman heb ik op sportkledinggebied niet zo heel veel ervaring, maar (los van de babyspulletjes van de Zeeman) vind ik de kwaliteit van de andere producten daar meestal niks. Sokken en panty's enzo zijn altijd binnen de kortste keren uitgelemmeld of er vallen gaten in. De Hema heeft ook heel fijne sportkleding, maar die is dan wel weer wat duurder.quote:Op woensdag 15 januari 2014 20:17 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Scapino, Brisltol, Action, Zeeman
Normaal gesproken heb ik als avond T's een smoothie (met kwark, 4 sinaasappels ->sap, handje framboos en een kiwi), 2x volkoren beschuit met 20+ smeerkaas en een spelt pindakaas. Die smoothie nam ik niet dus ik hield kcal over vandaar die extra T aan noten.quote:Op donderdag 16 januari 2014 08:34 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik vind het best een keurig lijstje, alleen heb je zo veel avond-tussendoortjes. Ik heb je kcals niet geteld, maar zou je zo'n t niet liever 's ochtends of 's middags nemen? Dan vind ik je tussendoortjes wat aan de krappe kant. Die laatste boterham met pindakaas 's avonds is bijvoorbeeld niet echt nodig. Verder snap ik niet zo goed waarom je een toetje van griekse yoghurt en een bakje kwark daarna neemt. Kun je dan niet je yoghurt opschuiven naar je tussendoor-moment?
Wij wegen gewoon even veelquote:Op donderdag 16 januari 2014 09:41 schreef Qwea het volgende:
[ afbeelding ]
Tudududududu.
Ik moet geloof ik nog meer gaan eten
Wat wel irritant is, is telkens als ik een feestje heb of een etentje ofzo, ik zo dichtbij die 71,9 zit... maar die net niet aantikZaterdag etentje
/firstworldproblems.
Risotto! Altijd goed en voor mensen die gewend zijn traditioneel te eten vaak toch net wat anders. Ik maakte voor mijn moeder op vakantie risotto met gerookte zalm, spinazie en een kaasje (bijv. boursin, maar je kunt ook voor wat meer blauwschimmel gaan). Ik vind zelf een basisrisotto of citroenrisotto erg lekker met een salade met gegrilde zalm. Misschien houden ze wel van paddenstoelen? Bietjesrisotto? Zoveel keuze!quote:Op donderdag 16 januari 2014 09:48 schreef Tink89 het volgende:
Niemand suggesties voor mijn makkelijk, maar mooie schoonouders-dineetje btw?
Het is muggenziften, want het is een heel net lijstje! Ik vind het heel veel granen (7 boterhammen, 4 beschuitjes), maar dat is juist waar je bewust voor gekozen hebt. En ik zou zelf minder dieetproducten eten en meer vette producten zoals vette vis. Dan kom je ook makkelijker aan je calorieën. Ik houd er zelf sowieso van om minder brood te eten en het brood dat ik eet dikker te beleggen. Maar als het je prima bevalt zo, waarom zou je het dan veranderen? Ik vind brood wel lekker, maar het beleg het lekkerst, dus ik heb me voorgenomen om meer combinaties van verschillende producten op brood te etenquote:Op woensdag 15 januari 2014 21:21 schreef Qwea het volgende:
Lijstje!
O: 2x spelt, 1x met philadelphia light 1x met kalkoenfilet en dieethalvarine
S: Half het dorp rondgefietst om te flyeren
L: 4x spelt, runderrookvlees,kalkoenfilet,pindakaas, philadelphia light, dieethalvarine. Bakje kwark
T: Appeltje
T: 2x vokorenbeschuit met 20+ smeerkaas
D: Spitskool, kipfilet, aardappelen, jus, griekse yoghurt 0% vet.
T: Bakje kwark met een kiwi en een mandarijn
T: 2x volkoren beschuit met 20+ smeerkaas
T: 1x spelt met pindakaas
T: Handje amandelen.
Op/aanmerkingen?
Als je bij de Wehkamp bestelt, heb je het zo in huis. Maar misschien vind je dat niet goedkoop genoeg? Ik vind de prijzen wel meevallen. En ze hebben vandaag 10 euro korting voor wie voor het eerst bestelt.quote:Op woensdag 15 januari 2014 19:10 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Wil graag dit weekend al sporten in mijn nieuwe kleding en heb slechte ervaringen met de levertijden van H&M (helaas).
Ik zoek het liefst eigenlijk iets goedkoper inderdaadquote:Op donderdag 16 januari 2014 10:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Als je bij de Wehkamp bestelt, heb je het zo in huis. Maar misschien vind je dat niet goedkoop genoeg? Ik vind de prijzen wel meevallen. En ze hebben vandaag 10 euro korting voor wie voor het eerst bestelt.
Ik was vorige week de was aan het doen van mijn vriendin en ik kwam sportkleding tegen van het merk Dutchy. Dat zag er echt heel goed uit. Heerlijk zacht en mooi afgewerkt. Dat is een eigen merk van Scapino heb ik begrepen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:15 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik zoek het liefst eigenlijk iets goedkoper inderdaadmaar komt goed.
Even kort want crosstrainer : wanneer? Gisteren? 130 dacht ik.quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is muggenziften, want het is een heel net lijstje! Ik vind het heel veel granen (7 boterhammen, 4 beschuitjes), maar dat is juist waar je bewust voor gekozen hebt. En ik zou zelf minder dieetproducten eten en meer vette producten zoals vette vis. Dan kom je ook makkelijker aan je calorieën. Ik houd er zelf sowieso van om minder brood te eten en het brood dat ik eet dikker te beleggen. Maar als het je prima bevalt zo, waarom zou je het dan veranderen? Ik vind brood wel lekker, maar het beleg het lekkerst, dus ik heb me voorgenomen om meer combinaties van verschillende producten op brood te eten
Op hoeveel gram eiwitten zat je eigenlijk?
Hopelijk gaat de rest van het jaar beter zijnquote:Op donderdag 16 januari 2014 10:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nou, 2014 is alweer briljant begonnen. Mijn beste vriendin ondernam weer een zelfmoordpoging, een goede vriendin verloor na 5 maanden haar kindje en ik heb net een oorontsteking achter de rug. Ik lag dus of thuis miserabel te zijn of was in het ziekenhuis.
En nou ben ik verdomme klaar met al die ellende en wil ik regelmaat. Zo niet, dan toch. Gewoon normaal en gezond doen en het kan me niet schelen wat er verder allemaal gebeurt.
Lijstje:
O: smoothie
T: eierkoek
L: 3 bruin met zelfgemaakte tonijnsalade
T: blikje olijven, halve komkommer, bakje vruchtenkwark
A: Bigos (Pools gerecht met zuurkool, rookworst en aardappels)
T: waarschijnlijk niets, misschien een pakje toastjes
Dat moet gewoon! En ik heb er wel het volste vertrouwen in hoor. Ik vermaak me vandaag prima gelukkig. Ik heb vele boodschapjes te doen en een conflict met de loodgieter over geld uit te vechten via de mail. Ik ben gek op conflicten die ik ga winnenquote:Op donderdag 16 januari 2014 10:31 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Hopelijk gaat de rest van het jaar beter zijn
Ik weet niet wat je verder eet de hele dag, maar tussen 5 en half 12 mag je best 2 tussendoortjes hebben. Ongeveer iedere 2-3 uur, dus dat klopt wel.quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:46 schreef RoelerMF het volgende:
Ik ben sinds eind augustus bezig in de sportschool en daarmee eigenlijk ook weer een directe poging om van mijn overgewicht af te komen. Ondanks 2 a 3 keer in de weken sporten en beter op mijn voeding letten was er tot kerst maximaal 3 kilo vanaf, hoewel conditie en spiermassa wel (flink) zijn verbeterd. Vanaf vorige week begonnen met nog strakker op mijn voeding letten (dwz de snoeppot op het werk negeren) en elke avond met verse groente en aardappels koken.
En met succes, want de eerste week was er 2 kilo vanaf. Maar nu, halverwege week 2, merk ik dat ik toch wat moeite heb met de periode tussen ontbijt en lunch. Ik ontbijt om 5 uur en lunch pas om half twaalf. Daar tussen heb ik 2 evergreens (1 pakje met 2 stuks dus), maar is eigenlijk niet genoeg om het helemaal te overbruggen en is de verleiding van de snoeppot weer groter. Iemand suggesties wat een goed tussendoortje is zodat je er niet eens aan moet denken om die snoeppot aan te raken?
Een flinke bak kwark met wat fruit of iets van een rauwkostsalade.quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:46 schreef RoelerMF het volgende:
Ik ben sinds eind augustus bezig in de sportschool en daarmee eigenlijk ook weer een directe poging om van mijn overgewicht af te komen. Ondanks 2 a 3 keer in de weken sporten en beter op mijn voeding letten was er tot kerst maximaal 3 kilo vanaf, hoewel conditie en spiermassa wel (flink) zijn verbeterd. Vanaf vorige week begonnen met nog strakker op mijn voeding letten (dwz de snoeppot op het werk negeren) en elke avond met verse groente en aardappels koken.
En met succes, want de eerste week was er 2 kilo vanaf. Maar nu, halverwege week 2, merk ik dat ik toch wat moeite heb met de periode tussen ontbijt en lunch. Ik ontbijt om 5 uur en lunch pas om half twaalf. Daar tussen heb ik 2 evergreens (1 pakje met 2 stuks dus), maar is eigenlijk niet genoeg om het helemaal te overbruggen en is de verleiding van de snoeppot weer groter. Iemand suggesties wat een goed tussendoortje is zodat je er niet eens aan moet denken om die snoeppot aan te raken?
Kun je een overzicht geven van wat je zoal eet op een dag?quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:46 schreef RoelerMF het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |