De tering wat ben je langquote:Op maandag 13 januari 2014 15:37 schreef Klokov het volgende:
[..]
Gewicht: 102 kilo
Lengte: 1,94m
BMI: 27,1
Hoe is je vet percentage?quote:Het eten hoeft denk ik niet zo'n probleem te zijn omdat ik al lange tijd rond de 100 zweef en 3500-4000 kcals per dag eet. Ik ben alleen onverzadigbaar als het gaat om eten. Ik eet meestal 4-6 keer per dag en pak daar per keer dat ik eet 500-1500 kcals. Ik eet geen chips of spul uit de frituurpan e.d.. Het enige wat elke dag vaststaat is het ontbijt, dit is altijd een halve kilo kwark met 1-2 bananen en wat muesli. Lunch is meestal een boerenomelet (4-5 eieren) of wentelteefjes (4-5) en het avondeten variaart van dag tot dag. Meestal eet ik tussendoor nog 4-5 broodjes met willekeurig beleg op en wederom een bak kwark met 2 bananen maar dan zonder de muesli.
Ik wil graag naar de 90-95 toe.
Het streven is om de dag kettlebell en hardlopen maar reken maar 4-5 keer per week 20-30 minuten. Mijn vetpercentage zit rond de 20-25 denk ik.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:45 schreef Qwea het volgende:
[..]
De tering wat ben je lang
[..]
Hoe is je vet percentage?Want leuk dat je naar de 90-95 wilt, maar als je muscles hebt waar je u tegen zegt kun je lang wachten
En je bmi zegt dan ook geen fuck
En hoeveel train je per week?
Maar waarom dan in godsnaam zoveel kcal nemen?quote:Op maandag 13 januari 2014 15:51 schreef Klokov het volgende:
[..]
Het streven is om de dag kettlebell en hardlopen maar reken maar 4-5 keer per week 20-30 minuten. Mijn vetpercentage zit rond de 20-25 denk ik.
Omdat ik anders mijn vriendin opeetquote:Op maandag 13 januari 2014 15:56 schreef Qwea het volgende:
[..]
Maar waarom dan in godsnaam zoveel kcal nemen?
quote:Op maandag 13 januari 2014 15:57 schreef Klokov het volgende:
[..]
Omdat ik anders mijn vriendin opeet
Die kwark die je eet, is dat magere kwark? Zo nee, ga daar eens aan beginnen? Krijg je minder kcal binnen. Doe die bananen ook maar weg. Beter vervang je die door of wat meer kwark (alhoewel je eiwit inname ook ACHTERLIJK hoog is, en je doet helemaal niet veel aan KT als ik het goed lees) of door mandarijntjes ofzo (25 kcal per mandarijn. Doe je er 3 door. Zit je op 75 kcal, een banaan is rond de 150).quote:Op maandag 13 januari 2014 15:37 schreef Klokov het volgende:
[..]
Gewicht: 102 kilo
Lengte: 1,94m
BMI: 27,1
Het eten hoeft denk ik niet zo'n probleem te zijn omdat ik al lange tijd rond de 100 zweef en 3500-4000 kcals per dag eet. Ik ben alleen onverzadigbaar als het gaat om eten. Ik eet meestal 4-6 keer per dag en pak daar per keer dat ik eet 500-1500 kcals. Ik eet geen chips of spul uit de frituurpan e.d.. Het enige wat elke dag vaststaat is het ontbijt, dit is altijd een halve kilo kwark met 1-2 bananen en wat muesli. Lunch is meestal een boerenomelet (4-5 eieren) of wentelteefjes (4-5) en het avondeten variaart van dag tot dag. Meestal eet ik tussendoor nog 4-5 broodjes met willekeurig beleg op en wederom een bak kwark met 2 bananen maar dan zonder de muesli.
[..]
Ik wil graag naar de 90-95 toe.
Dat staat toch nergens?quote:Op maandag 13 januari 2014 16:30 schreef Qwea het volgende:
Lol. Sinds wanneer zijn aardappelen slechte KH?
Sinds hoge glycemische index. Zoete aardappelen zijn gezonder.quote:Op maandag 13 januari 2014 16:30 schreef Qwea het volgende:
Lol. Sinds wanneer zijn aardappelen slechte KH?
Ja, dat staat wel ergens. Las het net op 4 websites.quote:Op maandag 13 januari 2014 16:55 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Dat staat toch nergens?
Aardappels bestaan vooral uit zetmeel en voegen weinig toe aan je eetpatroon... Niks mis mee, maar als je je intake wil verminderen, is het makkelijk om aardappels in te ruilen voor groente.
Ik ga naar huis, ben klaar met vandaag.
Xx
quote:Op maandag 13 januari 2014 17:02 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Sinds hoge glycemische index. Zoete aardappelen zijn gezonder.
Mooi he, ingredienten lezen (en begrijpen) je ziet verrassende dingen, heel bijzonder.quote:Op maandag 13 januari 2014 17:51 schreef -Strawberry- het volgende:
Salade gerookte kip van de C1000 aan het eten. Kijk ik bij de ingredienten; bestaat de gerookte kip voor 15% uit kip.Het is dus meer geen-kip dan wel kip.
Slecht he.quote:Op maandag 13 januari 2014 17:51 schreef -Strawberry- het volgende:
Salade gerookte kip van de C1000 aan het eten. Kijk ik bij de ingredienten; bestaat de gerookte kip voor 15% uit kip.Het is dus meer geen-kip dan wel kip.
Getsie, je vraagt je dan af wat er verder aan zooi in zitquote:Op maandag 13 januari 2014 17:51 schreef -Strawberry- het volgende:
quote:Op maandag 13 januari 2014 15:57 schreef Klokov het volgende:
[..]
Omdat ik anders mijn vriendin opeet
Welkom Klokov!quote:Op maandag 13 januari 2014 16:11 schreef Qwea het volgende:
[..]
Oke, maar daar zit dus je probleem. Want je verbruikt bij lange na niet zoveel kcal!
Dus, je moet minderen met je inname. En ja, dat gaat kut worden en een helMaar daar moet je ff doorheen. Duurde bij mij 2 weken
[..]
Die kwark die je eet, is dat magere kwark? Zo nee, ga daar eens aan beginnen? Krijg je minder kcal binnen. Doe die bananen ook maar weg. Beter vervang je die door of wat meer kwark (alhoewel je eiwit inname ook ACHTERLIJK hoog is, en je doet helemaal niet veel aan KT als ik het goed lees) of door mandarijntjes ofzo (25 kcal per mandarijn. Doe je er 3 door. Zit je op 75 kcal, een banaan is rond de 150).
Boerenomelet zou ik ook mee stoppen. Die eieren leveren debiel veel eiwitten. Beter pak je 5 broodjes (volkoren of spelt) met mager beleg. Kalkoenfilet, runderrookvlees, magere kaas, magere smeerkaas, magere filet american, rosbief, ect. En ook geen wentelteefjes meer.
Die broodjes tussendoor is leuk, maar je eet dan als je die 5 broodjes bij de lunch ook pakt 10 broodjes op een dag! Best veel KH... Pak hier eens 4 volkoren beschuitjes van de AH met mager beleg.
Hou je van groente? Zo ja, ga los met groente bij het avondeten. Ik eet tussen de 500 en 600gr groenteEn niet zoveel aardappelen, 2 opscheplepels ofzo. Mager vlees. Biefstukje, varkenshaas, kipfiletje, ect.
En dan neem je als avondeten een bak brinta, ofzo.
Ik weet het niet zo goed, je eet debiel veelIk kan wel een kek iets geven, maar dan ga je dood van de honger ws
Heel veel E-nummers.quote:Op maandag 13 januari 2014 18:05 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Getsie, je vraagt je dan af wat er verder aan zooi in zit
Zeker weten dat de salade niet voor 15% uit kip bestaat?quote:Op maandag 13 januari 2014 17:51 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik heb maar even wat nummering aangebracht om overal op te kunnen reageren.quote:Op maandag 13 januari 2014 16:11 schreef Qwea het volgende:
[..]
Oke, maar daar zit dus je probleem. Want je verbruikt bij lange na niet zoveel kcal!
Dus, je moet minderen met je inname. En ja, dat gaat kut worden en een helMaar daar moet je ff doorheen. Duurde bij mij 2 weken
[..]
Die kwark die je eet, is dat magere kwark? (1) Zo nee, ga daar eens aan beginnen? Krijg je minder kcal binnen. Doe die bananen ook maar weg (2). Beter vervang je die door of wat meer kwark (alhoewel je eiwit inname ook ACHTERLIJK hoog is, en je doet helemaal niet veel aan KT als ik het goed lees (3) ) of door mandarijntjes ofzo (25 kcal per mandarijn. Doe je er 3 door. Zit je op 75 kcal, een banaan is rond de 150). (4)
Boerenomelet zou ik ook mee stoppen. Die eieren leveren debiel veel eiwitten. Beter pak je 5 broodjes (volkoren of spelt) met mager beleg. Kalkoenfilet, runderrookvlees, magere kaas, magere smeerkaas, magere filet american, rosbief, ect. En ook geen wentelteefjes meer. (5)
Die broodjes tussendoor is leuk, maar je eet dan als je die 5 broodjes bij de lunch ook pakt 10 broodjes op een dag! Best veel KH... Pak hier eens 4 volkoren beschuitjes van de AH met mager beleg. (6)
Hou je van groente? (7) Zo ja, ga los met groente bij het avondeten. Ik eet tussen de 500 en 600gr groenteEn niet zoveel aardappelen, 2 opscheplepels ofzo. Mager vlees. Biefstukje, varkenshaas, kipfiletje, ect.
En dan neem je als avondeten een bak brinta, ofzo. (8)
Ik weet het niet zo goed, je eet debiel veelIk kan wel een kek iets geven, maar dan ga je dood van de honger ws
(9)
Dank, ik wil het wel vervangen door ander fruit maar ik vraag me af wat er zo slecht is aan bananen. Het is een van de weinige fruitsoorten met een goede kickstart voor de ochtend waarvan je ook nog een beetje verzadigd raakt.quote:Op maandag 13 januari 2014 18:09 schreef Vlinder88 het volgende:
[..]
[..]
Welkom Klokov!
En eens met Qwea. Maar ik durf met mijn 1,63 en 1700 kcal niet zo veel te zeggen haha! Ben zelf pas een week geleden weer opnieuw begonnen![]()
Maar ik zou die bananen inderdaad weglaten of vervangen door ander fruit, en ook meer variëren in ontbijt en lunch. Is een salades als lunch een idee, met kip of tonijn bijvoorbeeld. Aangevuld met veel komkommer, tomaat, evt. een of twee eieren, daar kun je een flinke portie van op voordat je aan net zoveel kcal als wentelteefjes zit. Voor extra vulling kun je daar dan eventueel nog wat broodjes bij doen.
Maar da's logisch... Zoete aardappel is een groentequote:Op maandag 13 januari 2014 17:02 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Sinds hoge glycemische index. Zoete aardappelen zijn gezonder.
Volgens mij zijn bananen niet per se slecht, maar ze bevatten wel veel kcal in vergelijking met ander fruit. Met de genoemde 4 bananen per dag zit je zo op 600 kcal. Als je gewicht wilt verliezen, zul je de kcal moeten verminderen, door minder te eten, meer te sporten of beiden. Dus die bananen vervangen zou een makkelijke stap kunnen zijn om te minderen.quote:Op maandag 13 januari 2014 18:56 schreef Klokov het volgende:
[..]
Ik heb maar even wat nummering aangebracht om overal op te kunnen reageren.
1. Ja, magere kwark (2x 500gr = 650)
2. Bananen zijn smaakmakers voor de kwark, bovendien schijnt potassium erg goed te zijn?
3. De kettlebell die ik heb is 20 kilo. Kettlebell training is een soort van hybride vorm tussen krachttraining en cardio in die zich focust op functionele kracht. In combinatie met het rennen kan ik niet zonder een dergelijke eiwitinname wil ik een beetje functioneel de dag doorkomen
4. Zijn manderijnen een beetje fatsoenlijk te blenden? Momenteel knijp ik die bananen altijd fijn in mijn hand zodat het een soort van puree wordt. Uiteraard wel goed handjes wassen
5. Ik overweeg om algeheel met brood te stoppen. Wat ik eet is al volkorenbrood (fijn).
6. Goede tip, beschuit is ook gewoon lekker.
7. Nee, vleeseter pur sangMijn vriendin is vegetarisch maar zonder vlees kan ik bijna niks op smaak brengen. Wellicht even een bezoekje brengen aan CUL hier op FOK!
8. Heb je goede tips om Brinta een beetje op smaak te brengen? Havermout & Brinta zijn allebei niet te vreten![]()
9. Ja precies, het moet wel vol te houden zijn natuurlijk. Ik weet dat ik debiel veel eet maar mijn gewicht is al geruime tijd stabiel, wat ik eet is dus min of meer mijn onderhoud. Zelfs met de hoeveelheden die ik nu eet heb ik vrij regelmatig honger. Ik kan zo ontbijt eten en een uur later nog een ontbijt opeten bij wijze van spreken.
[..]
Dank, ik wil het wel vervangen door ander fruit maar ik vraag me af wat er zo slecht is aan bananen. Het is een van de weinige fruitsoorten met een goede kickstart voor de ochtend waarvan je ook nog een beetje verzadigd raakt.
2; linzen zijn bijvoorbeeld ook een zeer goede kaliumbron. Bevatten veel minder kcal, zijn ook leuke (vegetarische) gerechten van te maken die zeer goed vullen en is gezond. Minder makkelijk dan een banaan meenemen, maar je moet ergens beginnen. Overigens krijg je echt wel genoeg kalium binnen, in kwark zit ook al 150mg/100 gram aan kalium. En gezien jouw kwarkinname...quote:Op maandag 13 januari 2014 18:56 schreef Klokov het volgende:
[..]
Ik heb maar even wat nummering aangebracht om overal op te kunnen reageren.
1. Ja, magere kwark (2x 500gr = 650)
2. Bananen zijn smaakmakers voor de kwark, bovendien schijnt potassium erg goed te zijn?
3. De kettlebell die ik heb is 20 kilo. Kettlebell training is een soort van hybride vorm tussen krachttraining en cardio in die zich focust op functionele kracht. In combinatie met het rennen kan ik niet zonder een dergelijke eiwitinname wil ik een beetje functioneel de dag doorkomen
4. Zijn manderijnen een beetje fatsoenlijk te blenden? Momenteel knijp ik die bananen altijd fijn in mijn hand zodat het een soort van puree wordt. Uiteraard wel goed handjes wassen
5. Ik overweeg om algeheel met brood te stoppen. Wat ik eet is al volkorenbrood (fijn).
6. Goede tip, beschuit is ook gewoon lekker.
7. Nee, vleeseter pur sangMijn vriendin is vegetarisch maar zonder vlees kan ik bijna niks op smaak brengen. Wellicht even een bezoekje brengen aan CUL hier op FOK!
8. Heb je goede tips om Brinta een beetje op smaak te brengen? Havermout & Brinta zijn allebei niet te vreten![]()
9. Ja precies, het moet wel vol te houden zijn natuurlijk. Ik weet dat ik debiel veel eet maar mijn gewicht is al geruime tijd stabiel, wat ik eet is dus min of meer mijn onderhoud. Zelfs met de hoeveelheden die ik nu eet heb ik vrij regelmatig honger. Ik kan zo ontbijt eten en een uur later nog een ontbijt opeten bij wijze van spreken.
[..]
Dank, ik wil het wel vervangen door ander fruit maar ik vraag me af wat er zo slecht is aan bananen. Het is een van de weinige fruitsoorten met een goede kickstart voor de ochtend waarvan je ook nog een beetje verzadigd raakt.
Deels wennen. Varieer eens met dikker/dunner. Ik eet het alleen als mijn lepel erin blijft staan, anders vind ik het niet lekker.quote:Op maandag 13 januari 2014 18:56 schreef Klokov het volgende:
!
[..]
3. Vrouwen pakken meestal 8 tot 16 kilo afhankelijk van hun spierballen dus ik weet niet hoe effectief de volgende oefeningen zijn met een 2/4 kilo kettlebell. Zelf doe ik voornamelijk:quote:Op maandag 13 januari 2014 19:23 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
2; linzen zijn bijvoorbeeld ook een zeer goede kaliumbron. Bevatten veel minder kcal, zijn ook leuke (vegetarische) gerechten van te maken die zeer goed vullen en is gezond. Minder makkelijk dan een banaan meenemen, maar je moet ergens beginnen. Overigens krijg je echt wel genoeg kalium binnen, in kwark zit ook al 150mg/100 gram aan kalium. En gezien jouw kwarkinname...
Als alternatief voor banaan door je kwark kun je ook eens kijken in de zure vruchten, die zitten vol anti-oxidanten. Kiwi, bessen etc.
3: vertel mij eens even wat voor oefeningen ik met mijn kettlebells kan gaan doenHeb nu een 2 en een 4 kg in huis om mee te beginnen.
4: Mwah. Maar genoeg andere fruitsoorten. Zoals hierboven al de zure fruitsoorten, maar bijvoorbeeld een appel in kleine stukjes gesneden met een beetje kaneel erdoor doet ook al veel goeds voor de smaak.
7: Vegetarisch eten is voor een vleeseter pur sang natuurlijk wel een stuk lastiger, maar wel de moeite waard om te proberen. Leuke beginnersrecepten staan oa in de boeken van De Vegetariër (De dikke, de dunne en de snelle heb ik zelf in huis). Ook kun je eens het boek van Evy Gruyaert; "Start to Veggie" proberen.
8: Daarom ben ik fan van overnight oats![]()
Yep. Er stond 16% gerookte kip (kippenvlees 15%, E-nummers).quote:Op maandag 13 januari 2014 18:28 schreef loveli het volgende:
[..]
Zeker weten dat de salade niet voor 15% uit kip bestaat?
Klopt, maar ik verwacht toch dat wanneer ik gerookte kip eet, in ieder geval 60% daadwerkelijk kip is.quote:Op maandag 13 januari 2014 18:30 schreef loveli het volgende:
En niet dat ik per se een E-fan ben, maar vitamine C heeft ook een E-nummer. Niet alle E's zijn ev0l.
is dat niet 15 vd 16 procent?quote:Op maandag 13 januari 2014 19:46 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Yep. Er stond 16% gerookte kip (kippenvlees 15%, E-nummers).
Ik sport nu een maand of 5 pas, spierballen zijn nog in wordingquote:Op maandag 13 januari 2014 19:43 schreef Klokov het volgende:
[..]
3. Vrouwen pakken meestal 8 tot 16 kilo afhankelijk van hun spierballen dus ik weet niet hoe effectief de volgende oefeningen zijn met een 2/4 kilo kettlebell. Zelf doe ik voornamelijk:
• Two/one-arm swings
• One arm snatches
• One arm press
• One arm floor press
• Turkish getup
• Lunges
• Squats
• Under the leg pass
• Windmill
Instructievideo's zijn op youtube te vinden
Volgens mij is het niet gangbaar om het op die manier te stellen. Dan zou het 94% kippenvlees zijn. Maar ergens wel een stuk logischer ja.quote:
Haha.. ja.. Hmm.. ben benieuwd of iemand ons het echte antwoord kan gevenquote:Op maandag 13 januari 2014 20:38 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Volgens mij is het niet gangbaar om het op die manier te stellen. Dan zou het 94% kippenvlees zijn. Maar ergens wel een stuk logischer ja.
Ik zou zeggen, ga er door heen. Anders heb je altijd een oplossing nodig ervoor, en dan ben je een suikerjunkquote:Op maandag 13 januari 2014 21:11 schreef Meke het volgende:
Hmm, ik merk vandaag ineens het suikertekort. Ben chagrijnig en heb hoofdpijn (en enorme suikercraving). Is dit iets waar ik doorheen moet of zijn er oplossingen voor?
Momenteel ben ik in staat bij de buren een kopje suiker te lenen () en dat uit te likken
Mehh, daar was ik al bang voorquote:Op maandag 13 januari 2014 21:12 schreef PatriQue89 het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, ga er door heen. Anders heb je altijd een oplossing nodig ervoor, en dan ben je een suikerjunk(maar volgens mij is 95% van de mensheid dat wel..
)
Heb het net ff bekeken op youtube, ziet er pittig uit. Jammer dat ze bij mijn sportschool alleen een paar Les Mills groepslessen geven. Enneh, deze bron geeft 379 kcal verbranding aan voor Xco.quote:Op maandag 13 januari 2014 21:16 schreef PluisigNijntje het volgende:
Hoooly shit. Net terug van Xco, had niet verwacht dat het zo zwaar zou zijnHeerlijk.
Nu een bak kwark met muesli eten. Dan zit ik in totaal ongeveer op 2050 kcal, toch nog behoorlijk veel geworden.
Hoeveel zou je met Xco verbranden?
En als je nou savonds/wanneer je vaak suiker wilt eten wat ruimte overhoudt voor fruit? Zit bomvol (goede) suikers..quote:Op maandag 13 januari 2014 21:22 schreef Meke het volgende:
[..]
Mehh, daar was ik al bang voorIk ga wel vroeg slapen vanavond
Die komen bij mij ook behoorlijk uit de verfquote:Op maandag 13 januari 2014 19:54 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ik sport nu een maand of 5 pas, spierballen zijn nog in wordingMeest opvallende aan mn armen zijn mn triceps die ineens op komen zetten als een malle. Tricep dips
Balen.quote:
Balen!quote:
hier staat tot 500quote:Op maandag 13 januari 2014 21:16 schreef PluisigNijntje het volgende:
Hoooly shit. Net terug van Xco, had niet verwacht dat het zo zwaar zou zijnHeerlijk.
Nu een bak kwark met muesli eten. Dan zit ik in totaal ongeveer op 2050 kcal, toch nog behoorlijk veel geworden.
Hoeveel zou je met Xco verbranden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |