quote:Op zondag 12 januari 2014 21:46 schreef Zeetakje het volgende:
Subaru
Impreza WRX
2007
Altijd mijn droomauto geweest
Is dat geen 1.2?quote:Op zondag 12 januari 2014 21:42 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Volkswagen 1.6 TDI (Bluemotion)
2011
Omdat ik erin les![]()
Nee 1.6 , heb het kenteken even nagekekenquote:
Oh ik dacht aan een Polo, maar zal wel een Golfje zijn dan?quote:Op zondag 12 januari 2014 22:24 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Nee 1.6 , heb het kenteken even nagekeken
quote:Op maandag 13 januari 2014 10:13 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Oh ik dacht aan een Polo, maar zal wel een Golfje zijn dan?
Ik ook de Opel Astra 1.6 club, maar dan de slomo versie met slechts 75 pkquote:Op dinsdag 18 februari 2014 23:11 schreef DutchOven het volgende:
Opel Astra
1.6 8v gt uitvoering 101pk
bj 1994
Was men winter wagen maar nu daily
Opel kadert c
1.2n 55pk RWD
Bj 1978
Is men eerste auto tevens men hobbie.
Leuke wagen en WAS wegenbelasting vrij
Staat nu geschorst.
Maar die motoren zijn niet kapot te krijgen als je de olie af en toe ververst. ? Het zijn vrij loop motoren dus als de riem klapt nieuwe er op en verder rijdenquote:Op dinsdag 18 februari 2014 23:43 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik ook de Opel Astra 1.6 club, maar dan de slomo versie met slechts 75 pk
Ach, het is mijn eerste auto, ik ben er blij mee.
Schitterende autoquote:Op dinsdag 18 februari 2014 22:19 schreef JohnB52 het volgende:
[ link | afbeelding ]
Saab 900 Red Arrow. Nummer 117/150 met T16 motor er in.
Waarom? Leuke auto, kan er zelf wat aan doen, en is wat vaste maandlasten betreft, goedkoper dan mijn oude 9-5
"Vrij loop motoren" ? Wasda? Sorry ik ben een noob wat betreft autotechniekquote:Op woensdag 19 februari 2014 17:43 schreef DutchOven het volgende:
[..]
Maar die motoren zijn niet kapot te krijgen als je de olie af en toe ververst. ? Het zijn vrij loop motoren dus als de riem klapt nieuwe er op en verder rijden
Dan is er geen ernstige permanente motorschade als dr distributieriem knapt.quote:Op woensdag 19 februari 2014 18:36 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
"Vrij loop motoren" ? Wasda? Sorry ik ben een noob wat betreft autotechniek
quote:
geimporteerd naar Amerikaquote:
kan ik me voorstellen. hoe zit het met de wegenbelasting daar dan? ook stuk minder dan hier kan ik me voorstellen?quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:43 schreef RobertVH het volgende:
[..]
geimporteerd naar Amerika, of misschien dat zie dingen hier zelf bouwen, dunno.
maar ik woon in de VS, maakt tanken een stuk leuker met een V8
Hoeveel pk heeft zon ding nou?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 22:19 schreef JohnB52 het volgende:
[ link | afbeelding ]
Saab 900 Red Arrow. Nummer 117/150 met T16 motor er in.
Waarom? Leuke auto, kan er zelf wat aan doen, en is wat vaste maandlasten betreft, goedkoper dan mijn oude 9-5
Dan zou hij op de rollenbank moeten.quote:
Naast initieele fee van $225 heb je je jaarlijkse kosten;quote:Op woensdag 19 februari 2014 21:54 schreef Kriegel het volgende:
Ah, okay. En verschillen die dan nog afhankelijk van het voertuig, dus gebaseerd op gewicht of zo? Dat laatste kan toch haast niet als je ziet wat er allemaal rondrijdt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens mij is dat een golfje 2quote:Op donderdag 20 februari 2014 00:09 schreef Captain_koek het volgende:
Golfje 1 cabrio uit 90 of 91 weet niet zeker.
100400 km 75 pk
Waarom? Liep er op mij. Werk tegenaan en vind het een grappig bakkie voor die paar km die im per week rijd!
Hiervoor polo sdi traag maar zeer zuinig en betrouwbaar
Ooh dat wist ik niet dacht dat het niet klopte ivm het bouwjaarquote:Op donderdag 20 februari 2014 01:01 schreef Captain_koek het volgende:
Golf 2 cabrio is nooit gemaakt, de 1 cabrio werd in het twee tijdperk gewoon uitgeleverd
quote:Op woensdag 19 februari 2014 23:38 schreef RobertVH het volgende:
[..]
Naast initieele fee van $225 heb je je jaarlijkse kosten;
Private-use automobiles:
Up to 2499 lbs.: $46.15 for 1 year.
2500 – 3499 lbs.: $57.15 for 1 year
3500 lbs.: $70.65 for 1 year
Gaat per gewicht, maar dat valt allemaal wel mee.. in Florida hier geen jaarlijkse APK, opzich leuk maar daardoor wel veel meer half gare auto's op de weg.
Als je nog een speciale nummerplaat hebt kost dat ook weer extra (wordt gedeeltelijk gedoneerd volgens mij) en je kan ook nog je eigen nummer/letters uitkiezen als je wilt, kost weer extra..
http://www.myfloridaspecialtyplate.com/gallery.html
Dus jaarlijkse kosten zijn een grap, nog verzekering erbij dat kan aantikken.
Maar die Infiniti is van de zaak dat is niet mijn probleem
Godverdomme en wij hier lekker ¤450 euro aftikken per kwartaal voor een fatsoenlijke diesel gezinsautoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Jappen hebben geen diesel?????quote:Op zondag 2 maart 2014 23:35 schreef JDx het volgende:
Seat Leon 1.9 TDI met 145pk (zie signature)
2006
Waarom:
en ik moest een diesel, dus een jap werd het ook niet.
Zeker wel, maar ik rij graag benzine jappenquote:
wat is VAG ?quote:Op zondag 2 maart 2014 23:41 schreef JDx het volgende:
[..]
Zeker wel, maar ik rij graag benzine jappen
Ik hou van Celica, Supra (beide gehad), 200sx, GT-R, 350z etc... maar als ik een diesel moet, dan liever VAG.
In mijn omgeving werken de VAG producten dan weer uitstekend en in het meest recente dekra rapport blijkt dat ze op betrouwbaarheid uitmuntend scoren...quote:Op maandag 3 maart 2014 09:09 schreef Pietverdriet het volgende:
VAG heeft een betere naam dan dat de producten waarmaken, in mijn omgeving hebben veel mensen de meest vreemde problemen met VAG producten. Als ik al een VAG zou nemen dan een skoda waar de kinderziektes uit de techniek zijn zegt mijn buikgevoel.
Japan is nooit een dieselland geweest.quote:
Ja, bij de ADAC kwamen ze ook altijd zo goed uit de busquote:
Japan koopt dan gewoon uitstekende diesels in, uit frankrijk bijvoorbeeldquote:
Niet altijd, maar momenteel wel. Ik sla hen hoger aan dan jouw 'onderzoek'.quote:Op maandag 3 maart 2014 09:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja, bij de ADAC kwamen ze ook altijd zo goed uit de bus
http://www.spiegel.de/aut(...)opreis-a-955497.htmlquote:Op maandag 3 maart 2014 09:54 schreef DS4 het volgende:
[..]
Niet altijd, maar momenteel wel. Ik sla hen hoger aan dan jouw 'onderzoek'.
Dat kunnen die Fransen wel, diesels bouwen.quote:Op maandag 3 maart 2014 09:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Japan koopt dan gewoon uitstekende diesels in, uit frankrijk bijvoorbeeld
Ze hebben inderdaad wel problemen, maar dat is vaak met nieuwe motoren, bijvoorbeeld toen die TSI net uit kwam, die eerste type's hadden veel problemen.quote:Op maandag 3 maart 2014 09:09 schreef Pietverdriet het volgende:
VAG heeft een betere naam dan dat de producten waarmaken, in mijn omgeving hebben veel mensen de meest vreemde problemen met VAG producten. Als ik al een VAG zou nemen dan een skoda waar de kinderziektes uit de techniek zijn zegt mijn buikgevoel.
Onze Audi: Water in de achterlichten, LED daglicht voor binnen een jaar defect, ruitenwisser achter valt er regelmatig af, Multimedia systeem totaal defect, auto inmiddels nog geen 4 jaar oudquote:Op maandag 3 maart 2014 10:07 schreef JDx het volgende:
[..]
Ze hebben inderdaad wel problemen, maar dat is vaak met nieuwe motoren, bijvoorbeeld toen die TSI net uit kwam, die eerste type's hadden veel problemen.
Skoda vind ik ook mooi, in principe is het allemaal hetzelfde, Seat, Volkswagen, Audi en Skoda alleen is Skoda het goedkoopst en Audi het duurste merk. Ok de afwerking en alles is beter, maar je rijdt technisch dezelfde auto.
Maakt ook niet uit of je nou een Skoda of Seat of VW of Audi neemt hoor, ze gebruiken exact dezelfde motoren, dus die kinderziektes zitten in alle 4.
Dus? Ik kwam met Dekra.quote:
Tegenover jouw ervaring staan weer andere ervaringen.quote:Op maandag 3 maart 2014 10:14 schreef Pietverdriet het volgende:
Onze Audi: Water in de achterlichten, LED daglicht voor binnen een jaar defect, ruitenwisser achter valt er regelmatig af, Multimedia systeem totaal defect, auto inmiddels nog geen 4 jaar oud
Onze Passat, Kabelboom vervangen, boordcomputer defect
De VW Multivan, Zakkers in de lak, automatische deuren die niet willen sluiten, div electronische problemen
De Passat van mijn nichtje, ene electronische probleem na het ander, motor problemen
Goed N=4, maar dit zegt mij niet dat VAG bovengemiddeld betrouwbaar is of kwalitatief zo geweldig goed is.
Als je geen problemen wil moet je een JAP nemen, duits heeft wel veel irritatie dingetjes ja, BMW en Mercedes nog erger volgens mij.quote:Op maandag 3 maart 2014 10:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Onze Audi: Water in de achterlichten, LED daglicht voor binnen een jaar defect, ruitenwisser achter valt er regelmatig af, Multimedia systeem totaal defect, auto inmiddels nog geen 4 jaar oud
Onze Passat, Kabelboom vervangen, boordcomputer defect
De VW Multivan, Zakkers in de lak, automatische deuren die niet willen sluiten, div electronische problemen
De Passat van mijn nichtje, ene electronische probleem na het ander, motor problemen
Goed N=4, maar dit zegt mij niet dat VAG bovengemiddeld betrouwbaar is of kwalitatief zo geweldig goed is.
Waarmee je jouw stelling niet onderbouwt. Mist is kennelijk wat je zoekt. Teken van weten dat je geen punt hebt.quote:
Achterhaald.quote:Op maandag 3 maart 2014 10:21 schreef JDx het volgende:
Als je geen problemen wil moet je een JAP nemen
Ik geef alleen mijn ervaringen, geef aan dat de ADAC net als DEKRA de VAG zo betrouwbaar is, jij zegt de ADAC meer te vertrouwen dan mijn ervaringen en ik laat je zien dat de ADAC corrupt is.quote:Op maandag 3 maart 2014 10:23 schreef DS4 het volgende:
[..]
Waarmee je jouw stelling niet onderbouwt. Mist is kennelijk wat je zoekt. Teken van weten dat je geen punt hebt.
Dus je geeft toe dat er problemen zijn, dank jequote:Op maandag 3 maart 2014 10:21 schreef DS4 het volgende:
[..]
Tegenover jouw ervaring staan weer andere ervaringen.
VAG heeft wel een probleem met downsize motoren (maar dat heeft iedere downsize motor, VAG liep daarmee gewoon voorop), maar ach... Ieder merk heeft wel iets.
Betrouwbaarheid is vooral een kwestie van goed omgaan met de techniek. Zelfs met downsize. Maar die krengen kunnen gewoon mishandeling helemaal niet handelen...
subjectieve mening.quote:Op maandag 3 maart 2014 10:25 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nog even afgezien van de goedkope uitstraling, saaiheid troef, enz.
Mist dus.quote:Op maandag 3 maart 2014 10:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik geef alleen mijn ervaringen, geef aan dat de ADAC net als DEKRA de VAG zo betrouwbaar is, jij zegt de ADAC meer te vertrouwen dan mijn ervaringen en ik laat je zien dat de ADAC corrupt is.
Ja, bij ieder merk.quote:Op maandag 3 maart 2014 10:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dus je geeft toe dat er problemen zijn, dank je
Dat klopt.quote:
In de Amerikaanse top 10 meest betrouwbare merken staan 7 Jappenquote:Op maandag 3 maart 2014 10:25 schreef DS4 het volgende:
[..]
Achterhaald.
Nog even afgezien van de goedkope uitstraling, saaiheid troef, enz.
Zoveel onderzoeken, zoveel meningen.quote:Op maandag 3 maart 2014 16:20 schreef iFrost het volgende:
In de Amerikaanse top 10 meest betrouwbare merken staan 7 Jappen
In een nieuw onderzoek van TÜV staan voornamelijk Jappen op de eerste plaats, op tweede plaats Duitsers.
Is die motor geschikt voor bio-ethanol?quote:Op woensdag 5 maart 2014 08:55 schreef Mr.J het volgende:
Qua kwaliteit en comfort rijdt deze echt heel lekker.En het standaard vermogen is al erg goed, zeker als je op een BP98 rijdt, eventueel wat aangevuld met bio-ethanol.
Denk wel als ik tzt onder de 17" velgen kom met iets andere vering dat je de oneffenheden in de weg wel wat meer zal voelen. Maar dat zal de trade off zijn.
Yep.quote:
Je kan zonder de boordcomputer anders in te stellen tot max 20% mengen.quote:Op woensdag 5 maart 2014 10:36 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Is die motor geschikt voor bio-ethanol?
Damn dat zou mij echt teveel werk zijn voor die paar euro elke keerquote:Op woensdag 5 maart 2014 10:40 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Yep.
[..]
Je kan zonder de boordcomputer anders in te stellen tot max 20% mengen.
Ik meng zelf zo'n 15%. Dus 3 liter bio-ethanol (1,68 bij de Action, goedkoper dan BP98) per 17 liter aan de pomp.
Ik moest hieraan denkenquote:Op woensdag 5 maart 2014 11:13 schreef JDx het volgende:
[..]
Damn dat zou mij echt teveel werk zijn voor die paar euro elke keer
Kun je nagaan als je in de UAE iets aanschaftquote:Op vrijdag 28 februari 2014 23:02 schreef ecktebaas123 het volgende:
[..]
Godverdomme en wij hier lekker ¤450 euro aftikken per kwartaal voor een fatsoenlijke diesel gezinsauto
Waarschijnlijk zit er in die 98 ook al alcohol. Zo tussen de 5&10%quote:Op woensdag 5 maart 2014 10:40 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Yep.
[..]
Je kan zonder de boordcomputer anders in te stellen tot max 20% mengen.
Ik meng zelf zo'n 15%. Dus 3 liter bio-ethanol (1,68 bij de Action, goedkoper dan BP98) per 17 liter aan de pomp.
De primaire drijfveer is performance he, niet een euro besparen.quote:Op woensdag 5 maart 2014 11:13 schreef JDx het volgende:
[..]
Damn dat zou mij echt teveel werk zijn voor die paar euro elke keer
Dacht zelf dat er in 95 juist 5% ethanol al inzat.quote:Op woensdag 5 maart 2014 11:23 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zit er in die 98 ook al alcohol. Zo tussen de 5&10%
Ik tank altijd E85 wanneer ik de mogelijkheid heb. Is in Frankrijk nog goedkoper, soms onder de 1 euro per liter!
In Duitsland kan je zelfs 100 tanken ipv 95/98, zelf nooit geprobeerd trouwens.quote:Op woensdag 5 maart 2014 12:15 schreef Mr.J het volgende:
[..]
De primaire drijfveer is performance he, niet een euro besparen.
[..]
Dacht zelf dat er in 95 juist 5% ethanol al inzat.
Maar met wat voor auto tank je dan 100% E85?
Aral 102 ja.quote:Op woensdag 5 maart 2014 12:19 schreef JDx het volgende:
[..]
In Duitsland kan je zelfs 100 tanken ipv 95/98, zelf nooit geprobeerd trouwens.
Veel nieuwere motoren en vooral turbomotoren hebben daar baat bij.quote:Op woensdag 5 maart 2014 12:57 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarom zou je? Als jou motor daar niet specifiek behoefte aan heeft, is het onzin
Saab 9-3 2.0t '02 met aangepaste ECU van een Saab 9-5 2.3T Bio-power '06quote:Op woensdag 5 maart 2014 12:15 schreef Mr.J het volgende:
[..]
De primaire drijfveer is performance he, niet een euro besparen.
[..]
Dacht zelf dat er in 95 juist 5% ethanol al inzat.
Maar met wat voor auto tank je dan 100% E85?
Die van mij past t ook aan, en t is een gezinsauto.quote:Op woensdag 5 maart 2014 13:05 schreef JDx het volgende:
[..]
Veel nieuwere motoren en vooral turbomotoren hebben daar baat bij.
Er zijn zelfs sportwagens die het motormanagement (zeg ik dat goed?) aanpassen aan de soort brandstof.
Dat betekend vooral dat je met lager octaan benzine kan rijden, een hoger octaangetal betekend dat de benzine minder geneigd is zelf te ontbranden. Niet dat er meer energie per liter in zit ofzo.quote:Op woensdag 5 maart 2014 13:05 schreef JDx het volgende:
[..]
Veel nieuwere motoren en vooral turbomotoren hebben daar baat bij.
Er zijn zelfs sportwagens die het motormanagement (zeg ik dat goed?) aanpassen aan de soort brandstof.
Het betekent ook dat de timing van de ontsteking niet hoeft te worden aangepast waardoor je weldegelijk meer vermogen haalt uit dezelfde hoeveelheid brandstof.quote:Op woensdag 5 maart 2014 14:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat betekend vooral dat je met lager octaan benzine kan rijden, een hoger octaangetal betekend dat de benzine minder geneigd is zelf te ontbranden. Niet dat er meer energie per liter in zit ofzo.
Dat klopt, maar ik zei dus ook Als jou motor daar niet specifiek behoefte aan heeft, is het onzinquote:Op woensdag 5 maart 2014 14:36 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het betekent ook dat de timing van de ontsteking niet hoeft te worden aangepast waardoor je weldegelijk meer vermogen haalt uit dezelfde hoeveelheid brandstof.
Als ik er 102 in mik win ik naar schatting 40-60 pk tov 98 ron. Huis tuin en keuken modelletje wint natuurlijk minder, maar toch.
Winst zit natuurlijk wel met name in het bovenste toerenbereik. Als je dus normaal in het verkeer mee rijdt heb je er niet zoveel aan.
quote:Op woensdag 5 maart 2014 14:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat klopt, maar ik zei dus ook Als jou motor daar niet specifiek behoefte aan heeft, is het onzin
Ik zei niet dat hoog octaan benzine onzin is
Wij hadden het specifiek over auto's die er wel wat aan hebben.quote:Op woensdag 5 maart 2014 12:57 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarom zou je? Als jou motor daar niet specifiek behoefte aan heeft, is het onzin
Behoefte is een ruim begrip. In beginsel draait die motor van mij ook prima op 98. Gelukkig wel, want zie in NL maar een 102 ron te krijgen. Hell, 98 is al lastig zat!quote:Op woensdag 5 maart 2014 14:39 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat klopt, maar ik zei dus ook Als jou motor daar niet specifiek behoefte aan heeft, is het onzin
Ik zei niet dat hoog octaan benzine onzin is
Het verschilt sterk per auto inderdaad. Zo'n lamborghini als de jouwe is trouwens gewoon ontworpen op hoge kwaliteit brandstof.quote:Op woensdag 5 maart 2014 14:41 schreef DS4 het volgende:
[..]
Behoefte is een ruim begrip. In beginsel draait die motor van mij ook prima op 98. Gelukkig wel, want zie in NL maar een 102 ron te krijgen. Hell, 98 is al lastig zat!
Naast de performance merk ik idd ook dat de motor gewoon wat mooier lijkt te lopen.quote:Op woensdag 5 maart 2014 23:18 schreef MarokkaanseHeld het volgende:
RON 102 is heerlijk, hadden we dat maar in Nederland..
Lekker met mijn 1.8 Turbo 20VT rijden, wordt hij een stuk rustiger en loopt er mooier van.
Maar vooral sneller!
Heb ik ook met BP Ultimate, toen ik de auto kocht schudde hij een beetje stationair bij het stoplicht, is nu helemaal weg en wat soepeler idd.quote:Op donderdag 6 maart 2014 09:50 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Naast de performance merk ik idd ook dat de motor gewoon wat mooier lijkt te lopen.
Dank u.quote:Op donderdag 6 maart 2014 11:39 schreef Anne het volgende:
Misschien kunnen jullie hier verder gaan?
PTA / Premium brandstoffen
Hoezo het over mpg's hebben op een Nederlands forumquote:Op maandag 17 maart 2014 02:35 schreef EnochRoot het volgende:
Mazda 3 2013 Hatchback (6speed auto)
Prijs/kwaliteit/goed getest/verbruik (28-39mpg).
Even omgerekend naar L/100km = 8.4 - 6.03quote:Op maandag 17 maart 2014 23:42 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hoezo het over mpg's hebben op een Nederlands forum
Dikke bak..quote:Op maandag 24 maart 2014 18:23 schreef RobertVH het volgende:
vers van de pers![]()
Dodge Challenger R/T 2014
V8 5.7L
Yes! Dat is het betere werkquote:Op maandag 24 maart 2014 18:23 schreef RobertVH het volgende:
vers van de pers![]()
Dodge Challenger R/T 2014
V8 5.7L
Niet zozeer het gewicht van het dak, want dat is maar iets zwaarder dan van een normale auto. Maar wel van de constructie voor het klapdak en de extra verstevigingen (dus extra gewicht) in de koets, om de stijfheid te behouden.quote:Op woensdag 12 maart 2014 15:50 schreef VVDer het volgende:
BMW 335i cabrio
Ik wilde het genot van een hardtop en ik wilde gewoon wat snelle auto's wegrijden. Het is mijn midlife kappers wagentje
het is een 6 cilinder twin turbo en dus nog laten tunen
Alleen in de bochten is het een vervelende auto ivm gewicht cabriokap
Klopt. Je merkt het in alles. Maar het gaat knetterhard naar voren. Een 911 997 en daarvoor (muv turbo en GT's) moeten echt aan de kant. De 2 turbo's geven zoveel koppel dat ik ondanks het gewicht die wagens voor kan blijven totdat we bij een bocht aankomenquote:Op maandag 24 maart 2014 21:47 schreef Piet__Piraat het volgende:
Niet zozeer het gewicht van het dak, want dat is maar iets zwaarder dan van een normale auto. Maar wel van de constructie voor het klapdak en de extra verstevigingen (dus extra gewicht) in de koets, om de stijfheid te behouden.
ha haquote:Op woensdag 26 maart 2014 20:32 schreef MarokkaanseHeld het volgende:
Owja, zitten 16 inch wieldoppen eronder
Nee, bedoel dit mijn vriend.quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:39 schreef sturmpie het volgende:
[..]
ha ha
16 inch wieldoppen, wasda ??
16 inch velgen bedoel je ? met 16 inch banden
Dat is tegenwoordig juist een Polen-bak, dus denk even vaak aangehouden als andere auto's. Sowieso een rare reden om een auto mooi te vinden, "nooit aangehouden worden", had je dat voorheen wel dan ofzo?quote:Op woensdag 26 maart 2014 20:32 schreef MarokkaanseHeld het volgende:
Ik rij een Passat 1.8 Turbo 20 VT.
Heerlijk bak, snel, zuinig, mooi, rijdt lekker en is anoniem. Wordt nooit aangehouden.
Owja, zitten 16 inch wieldoppen eronder, zodat ik geen sjonnie lijk..
[ afbeelding ]
ok vriendquote:Op donderdag 27 maart 2014 15:44 schreef MarokkaanseHeld het volgende:
[..]
Nee, bedoel dit mijn vriend.
[ afbeelding ]
mooiste mx5 tot nu toequote:Op donderdag 27 maart 2014 18:31 schreef Kriegel het volgende:
[ afbeelding ]
Omdat het lente is en zo'n klapdak dan best leuk wordt. [ afbeelding ]
Mooie materialen (bv alcantara headliner, leer op zo'n beetje al het overige), aan komen lopen en de deur gaat open, stoel/spiegels gaan op jouw instelling staan, dat soort dingen. Een gevoel van rijkdom dus (bij gebrek aan een betere term).quote:Op donderdag 27 maart 2014 20:55 schreef Alt-tab het volgende:
Ik vind van wel. Misschien ben jij iets anders gewend, maar ik vind de uitvoering die ik heb erg luxe. Overigens zijn de meeste mensen die meerijden met mij ook erg onder de indruk.
Maar wat is voor jou de definitie van luxe?
Als je het zo bekijkt is mijn auto niet luxe inderdaad. Dat doet overigens niets af aan het feit dat ik erg tevreden/trots mee/op ben.quote:Op donderdag 27 maart 2014 21:00 schreef DS4 het volgende:
[..]
Mooie materialen (bv alcantara headliner, leer op zo'n beetje al het overige), aan komen lopen en de deur gaat open, stoel/spiegels gaan op jouw instelling staan, dat soort dingen. Een gevoel van rijkdom dus (bij gebrek aan een betere term).
Terecht hoor.quote:Op donderdag 27 maart 2014 21:05 schreef Alt-tab het volgende:
Als je het zo bekijkt is mijn auto niet luxe inderdaad. Dat doet overigens niets af aan het feit dat ik erg tevreden/trots mee/op ben.
More bang for your buck is wat ik in gedachten had, maar dat komt op hetzelfde neer. Ach zo is er een markt voor alles. Ik zou bijvoorbeeld nooit in een A-segmenter willen rijden.quote:Op donderdag 27 maart 2014 21:07 schreef DS4 het volgende:
[..]
Terecht hoor.
Maar opel is natuurlijk meer no nonsense.
Dat zag ikquote:Op donderdag 27 maart 2014 19:24 schreef Kriegel het volgende:
Nou ja, ik heb 'm ook maar op straat staan zoals je ziet.
Ja, momenteel in ieder geval wel. Het is soms wat passen en meten zodra er iets mee moet en groepen mensen vervoeren gaat niet, maar dat hoef ik gelukkig niet vaak. Net als veel kilometers maken. Vind het verder prima te doen, al was m'n vorige auto (hoewel... ik heb 'm nog steedsquote:Op donderdag 27 maart 2014 20:23 schreef iFrost het volgende:
Mooie Miata!
Is het je daily? Zo ja, bevalt het een beetje als daily driver?
Dank je.quote:
RS6 V10quote:Op donderdag 27 maart 2014 21:09 schreef Alt-tab het volgende:
Maar wat rij je dan? Ben nu wel nieuwschierig
MX-5 is anders niets mis mee.quote:Op donderdag 27 maart 2014 21:24 schreef Kriegel het volgende:
Tja... Daar kan ik niet tegenop met m'n blikkerige kappersbak.
Ik hou van duits, maar vind je Opel niet kut schakelen enzo?quote:Op donderdag 27 maart 2014 20:52 schreef Alt-tab het volgende:
Ik heb een Vectra uit 2008
[ afbeelding ]
Niet mijn auto, maar qua kleur en velgen identiek (privacy enzo). Waarom? Luxe, comfortabel, snel, Duits en erg betaalbaar voor wat je krijgt.
Dat is wel een groot nadeel aan een cabrio natuurlijk: de praktische bruikbaarheid is beperkt. Je hoeft er geen tien kratten bier voor een feestje mee te gaan halen, want dan moet je drie keer rijdenquote:Op donderdag 27 maart 2014 21:42 schreef Kriegel het volgende:
Ach, we hebben het ook over een volkomen andere prijscategorie. Toch, zo'n open zakjapanner is een echte niché-auto, een gemoderniseerde MG B en deels met dezelfde beperkingen, waar je wel omheen moet zien te werken als het je enige vervoer is.
Dat ding van jou is een echte alleskunner, lijkt me best prettig.
Met de grotere cc's kan je anders nog behoorlijk wat meenemen. zelf heb ik een focus cc waarin moeiteloos een rolstoel in de kofferbak verdwijnt.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 07:42 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat is wel een groot nadeel aan een cabrio natuurlijk: de praktische bruikbaarheid is beperkt. Je hoeft er geen tien kratten bier voor een feestje mee te gaan halen, want dan moet je drie keer rijden. Maar het open rijden en de goede wegligging zullen wel een hoop goedmaken ja, dat is dan weer fijn
Maar dat zijn een stuk volwassener auto's dan een MX-5. Dat is echt een tweezitter. Een Focus CC is een stuk meer opgegroeid, maar biedt dan ook niet de rijdynamiek die een MX-5 biedt.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 08:36 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Met de grotere cc's kan je anders nog behoorlijk wat meenemen. zelf heb ik een focus cc waarin moeiteloos een rolstoel in de kofferbak verdwijnt.
Het blijft lastig inderdaad die concessies die je moet doen. Als er bij mij niet af en toe een rolstoel in moet en iemand op de achterbank dan was het waarschijnlijk een Z4 geworden ofzoiets.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 08:44 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Maar dat zijn een stuk volwassener auto's dan een MX-5. Dat is echt een tweezitter. Een Focus CC is een stuk meer opgegroeid, maar biedt dan ook niet de rijdynamiek die een MX-5 biedt.
Ik zou zelf graag een BMW 3-serie cabrio (model 03-05) rijden, maar het is gewoon te onpraktisch. Ik moet af en toe wat vervoeren en die spullen passen er stuk voor stuk niet in. Dus daarom wordt het toch een Touring, met schuifdak ter compromis
Ik kan me heel goed vinden hierin. Ik kom van een ruime Carisma en mis af en toe de ruimte en rust op de snelweg wel. Maar dan gaat het dakje er af en het gas er op en ben ik weer helemaal tevredenquote:Op donderdag 27 maart 2014 21:18 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Ja, momenteel in ieder geval wel. Het is soms wat passen en meten zodra er iets mee moet en groepen mensen vervoeren gaat niet, maar dat hoef ik gelukkig niet vaak. Net als veel kilometers maken. Vind het verder prima te doen, al was m'n vorige auto (hoewel... ik heb 'm nog steeds) flink stiller op de snelweg.
Puur door de bakverhoudingen en kortere eindoverbrenging denk ik, want het maximale vermogen t.o.v. die auto is licht gestegen, 140 pk versus iets minder, en het gewicht van de MX-5 ligt daarbij nog eens 150 kg lager. Daar zou het dus niet aan moeten liggen. En natuurlijk komt het ook deels door het ontbreken van een echt dak, zelfs de hardtop heeft niet dezelfde geluidsisolatie. Een eindoverbrenging met iets meer van een overdrive-karakter was stiekem best welkom geweest.
Maar de teruggelopen mate van comfort en bruikbaarheid wordt meestal wel aardig goedgemaakt door de sublieme wegligging (het is een scheermes, wordt nog beter na een paar geplande upgrades), de snellere acceleratie en het desgewenst open kunnen rijden.
En dat laatste is er pas onlangs bijgekomen, ik moest er eerst de winter mee door. Hij is ondanks z'n korte overbrengingen ook verrassend goed schakellui te rijden in binnenverkeer, ik kan de helft van de handelingen probleemloos in de 3 af.
Het ding is gewoon pure lol als de omstandigheden kloppen, en voorlopig ga ik het hier best mee redden.
[..]
Dank je.![]()
Helemaal niet zelfs. Ik kan het niet goed uitleggen, maar zodra je de pook een klein beetje in de versnelling drukt, schiet hij automatisch in die versnelling. De pook wordt er als het ware ingezogen. Enige 'mindere' vind ik dat, als je hem in zijn achteruit wil zetten, je de ring omhoog moet trekken, en hem in zijn 1 zet. Ik ben gewend dat achteruit de '6e' versnelling zit.quote:Op donderdag 27 maart 2014 22:42 schreef JDx het volgende:
[..]
Ik hou van duits, maar vind je Opel niet kut schakelen enzo?
Ik werkte bij een autoverhuur bedrijf en ik vond Opel's altijd wat stug schakelen en overall ook wat minder lekker rijden dan bijv VAG of Mercedes, maar kon daar geen goede reden voor vinden.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:26 schreef Alt-tab het volgende:
[..]
Helemaal niet zelfs. Ik kan het niet goed uitleggen, maar zodra je de pook een klein beetje in de versnelling drukt, schiet hij automatisch in die versnelling. De pook wordt er als het ware ingezogen. Enige 'mindere' vind ik dat, als je hem in zijn achteruit wil zetten, je de ring omhoog moet trekken, en hem in zijn 1 zet. Ik ben gewend dat achteruit de '6e' versnelling zit.
Waar doel je precies op als ik vragen mag? Dit is overigens wel de enige Opel waar ik ervaring mee heb. Verder in geen andere Opel's gereden.
De Opels die ik heb gereden schakelden gevoelloos, je schakelde, maar dat was het welquote:Op zaterdag 29 maart 2014 22:03 schreef JDx het volgende:
[..]
Ik werkte bij een autoverhuur bedrijf en ik vond Opel's altijd wat stug schakelen en overall ook wat minder lekker rijden dan bijv VAG of Mercedes, maar kon daar geen goede reden voor vinden.
Mijn paps had een Zafira (A) 1ste generatie, reed best lekker voor een 1.6je en schakelde ook goed..quote:Op zaterdag 29 maart 2014 22:23 schreef Andyy het volgende:
[..]
De Opels die ik heb gereden schakelden gevoelloos, je schakelde, maar dat was het wel
een ezel stoot zich geen 2 x aan dezelfde steenquote:
Want "gereden" betekent automatisch dat ie ze ook in bezit heeft gehad.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 22:51 schreef sturmpie het volgende:
[..]
een ezel stoot zich geen 2 x aan dezelfde steen
maar jij hebt er 3 nodig
quote:Op zaterdag 29 maart 2014 23:18 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Want "gereden" betekent automatisch dat ie ze ook in bezit heeft gehad.
Huur en leenautos einsteinquote:Op zaterdag 29 maart 2014 22:51 schreef sturmpie het volgende:
[..]
een ezel stoot zich geen 2 x aan dezelfde steen
maar jij hebt er 3 nodig
kep wel eens meegereden in een golf cabrio.quote:
Ik heb nog een 300ZX op kwarttarief voor je in de aanbiedingquote:Op zaterdag 29 maart 2014 23:43 schreef sturmpie het volgende:
[..]
kep wel eens meegereden in een golf cabrio.never-again.
een targa dak lijkt mij nog wel te doen, al heb ik dat nog niet ervaren.
ik zou mr2 wel ok vinden.
Een MK1?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 23:43 schreef sturmpie het volgende:
[..]
kep wel eens meegereden in een golf cabrio.never-again.
een targa dak lijkt mij nog wel te doen, al heb ik dat nog niet ervaren.
ik zou mr2 wel ok vinden.
maximaal genieten van hun uitlaatgassenquote:Op zondag 30 maart 2014 09:23 schreef Pietverdriet het volgende:
Cabrio rijden is wat voor liefhebbers vrees ik
Ik zag laatst weer een cabrio even de terugschakel behandeling krijgen van een vrachtwagen.quote:Op zondag 30 maart 2014 09:29 schreef sturmpie het volgende:
[..]
maximaal genieten van hun uitlaatgassen![]()
Dan is het goedquote:
Had die cabriorijder daar aanleiding toe gegeven, of zomaar?quote:Op zondag 30 maart 2014 09:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik zag laatst weer een cabrio even de terugschakel behandeling krijgen van een vrachtwagen.
Geen ideequote:Op zondag 30 maart 2014 09:54 schreef NoBody122 het volgende:
Had die cabriorijder daar aanleiding toe gegeven, of zomaar?
kep wel eens meegereden met een mk2 gti .. iiiiiiiiiiiiiiiiiiquote:
twas vast een mk3quote:Op zondag 30 maart 2014 09:54 schreef NoBody122 het volgende:
Had die cabriorijder daar aanleiding toe gegeven, of zomaar?
Nieuwe oldtimer regeling; je betaalt een kwart van het originele MRB tarief, met een maximum van 120¤ per jaar. in feite wegenbelasting'vrij' maar dan voor een tientje per maandquote:
okquote:Op zondag 30 maart 2014 11:14 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nieuwe oldtimer regeling; je betaalt een kwart van het originele MRB tarief, met een maximum van 120¤ per jaar. in feite wegenbelasting'vrij' maar dan voor een tientje per maand
MR2 is een wijvenbakquote:Op zondag 30 maart 2014 11:21 schreef sturmpie het volgende:
[..]
ok
veel plezier er mee !
mr2 is iets meer mijn smaak, voorlopig blijf ik braaf motorrijden en OV.
Nog net even snel het tientje van maart verbruikt.quote:Op zondag 30 maart 2014 11:14 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nieuwe oldtimer regeling; je betaalt een kwart van het originele MRB tarief, met een maximum van 120¤ per jaar. in feite wegenbelasting'vrij' maar dan voor een tientje per maand
Haha ja, ik heb een tijdje deze gehad (alweer bijna 10 jaar geleden):quote:Op zondag 30 maart 2014 09:29 schreef sturmpie het volgende:
[..]
maximaal genieten van hun uitlaatgassen![]()
godverdomme, wat een hel manquote:Op zondag 30 maart 2014 12:32 schreef JDx het volgende:
[..]
Haha ja, ik heb een tijdje deze gehad (alweer bijna 10 jaar geleden):
http://www.jdx.nl/audi
Maar dat is echt een paar maandjes leuk, daarna ingeruild voor een mooie coupe.
- Je bent vaak ziek, want je wil in het begin toch met open dak rijden, ook al is het 15 graden
- Als het 25 graden of warmer is moet je een pet op, anders brand je weg
- Boven de 30 graden heb je liever een auto met airco dan een cabrio
- Veel lawaai
- Je kan eigenlijk niet achterin zitten door de wind, wellicht beter bij nieuwe modellen
- Op de snelweg is het eigenlijk helemaal niet leuk
- In de file e.d. stinkt alles naar uitlaat van de andere auto's en vrachtwagens
Enige leuke is eigenlijk als zondagse auto voor korte ritjes in de stad of relaxed in de bergen op vakantie.
Waar heb je het in godsnaam over?quote:Op zondag 30 maart 2014 12:39 schreef sturmpie het volgende:
[..]
godverdomme, wat een hel man
ik heb respekt voor jou jonge
niet opgeven, gewoon blijven FOK!en
alles komt weer goed, je moeder !
quote:
Ik had er toen 8 jaar naar uitgekeken om zo'n Audi Cabrio te bezitten, maar het viel gewoon erg tegen, zeker als vaste auto. Zonde van het prijsverschil voor die paar mooie dagen, tenzij je echt zoveel geld hebt dat je eentje kan hebben als 2e auto.quote:Op zondag 30 maart 2014 12:43 schreef sturmpie het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
dat je zo hebt afgezien in die cabrio jonge![]()
![]()
![]()
er zit veel werk aan zo'n kap dus het zal ut wel waard zijn.quote:Op zondag 30 maart 2014 12:46 schreef JDx het volgende:
een A4 voor 2500 en eenzelfde cabrio voor 7500, is dat verschil het waard?
quote:Op zondag 30 maart 2014 12:48 schreef sturmpie het volgende:
[..]
er zit veel werk aan zo'n kap dus het zal ut wel waard zijn.
een schuifdak of targa (1/2 cabrio) lijkt mij handiger dan een cabrio.
Dat is een goeie mening ??? Wat lul jij allemaal hierzo..quote:
Betrouwbaar?quote:Op zondag 30 maart 2014 09:40 schreef L0we het volgende:
Renault
Mégane
2002
1.6 16v op LPG
Waarom? Lekker ruim, betrouwbaar, zuinig en best comfortabel.
Ja. Erg betrouwbaarquote:
Koop een VW Passat 1.8 Turbo 20VT.quote:Op maandag 31 maart 2014 09:46 schreef L0we het volgende:
[..]
Ja. Erg betrouwbaar
Ohnee, laat ik in fok-stijl blijven... Huhuhu, FRANS = ONBETROUWBAAR, *insert ander ongefundeerd gebazel*
Peugeot valt wel mee, maar Renault.quote:Op maandag 31 maart 2014 09:46 schreef L0we het volgende:
[..]
Ja. Erg betrouwbaar
Ohnee, laat ik in fok-stijl blijven... Huhuhu, FRANS = ONBETROUWBAAR, *insert ander ongefundeerd gebazel*
Das een leuke vermogenswinst!quote:Op donderdag 12 juni 2014 10:00 schreef Mr.J het volgende:
Eergisteren een gehele Milltek bij ProcarTuning in Aalsmeer geplaatst en gisteren het rondje Hans Sloot + JD.
Milltek eindstukken:
[ afbeelding ]
Bij Hans Sloot, engine cleaning. Daarnaast een beurt, filters/pakkingen vervangen. Prima geholpen daar, auto motorisch weer tiptop gekregen.
[ afbeelding ]
@ JD:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Eindresultaat 293pk.Zonder bio ethanol liep deze op 272pk, maar met 10% bio ethanol erbij liep de motor in ene zoveel beter!
![]()
En in de avond even alle kms weggewassen.
[ afbeelding ]
Kijk, dat vind ik nou een nette Golf!quote:Op donderdag 12 juni 2014 10:00 schreef Mr.J het volgende:
Eergisteren een gehele Milltek bij ProcarTuning in Aalsmeer geplaatst en gisteren het rondje Hans Sloot + JD.
Milltek eindstukken:
[ afbeelding ]
Bij Hans Sloot, engine cleaning. Daarnaast een beurt, filters/pakkingen vervangen. Prima geholpen daar, auto motorisch weer tiptop gekregen.
[ afbeelding ]
@ JD:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Eindresultaat 293pk.Zonder bio ethanol liep deze op 272pk, maar met 10% bio ethanol erbij liep de motor in ene zoveel beter!
![]()
En in de avond even alle kms weggewassen.
[ afbeelding ]
Waar heb je je BMW laten tunen? Ik heb nu 235 pk en dat begint een beetje saai te worden.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 08:12 schreef Moody het volgende:
De kleinste motorisering (320i met 180 pk) was ook prima geweest, maar deze auto kwam voorbij en kon ik aantrekkelijk overnemen. De tuning was ook niet duur en daardoor heb je onderin meer kracht, waardoor je rustiger (hoger in de versnelling) kan rijden. Auto klinkt ook niet alsof-ie zo krachtig is en dat laten we mooi zo. Kan ik van de muziek genieten
Mensen die in NL vinden dat ze niet hard kunnen rijden zijn vooral spits/file rijders.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 00:46 schreef dick_laurent het volgende:
Poeh, wat een vermogen hier allemaal. Daar kom ik niet eens bij in de buurt met mijn autootje
Maar anderzijds, alleen als je regelmatig in Deutschland rijdt zoals Moody zegt, heb je er wat aan.
Maar wat moet je met 280+pk in het drukke kleine Nederland waar je nergens harder dan 130 mag.....
Ik kan, zowel in de omgeving bij mijn ouders alsmede waar ik nu woon, regelmatig het volle vermogen aanspreken. Zijn zat leuke wegen om gebruik te maken van je auto. Ook binnen mijn kennissenkring hoor ik daar nooit iets van, terwijl er daar rondrijden met 400/500+ pk. Tevens vind ik het 'leuker' om op tempo wat leuke binnenwegen te pakken dan met 250+km/h over de autobahn te razen, dat laatste kan iedereen.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 00:46 schreef dick_laurent het volgende:
Poeh, wat een vermogen hier allemaal. Daar kom ik niet eens bij in de buurt met mijn autootje
Maar anderzijds, alleen als je regelmatig in Deutschland rijdt zoals Moody zegt, heb je er wat aan.
Maar wat moet je met 280+pk in het drukke kleine Nederland waar je nergens harder dan 130 mag.....
Mja, maar meer dan 50 km/u te hard en je mag je rijbewijs inleveren.... en als je net onder die grens zit krijg je een geldboete waar je ook niet blij van wordt.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 11:12 schreef Rainesz het volgende:
[..]
Mensen die in NL vinden dat ze niet hard kunnen rijden zijn vooral spits/file rijders.
In NL is prima hard te gaan als je maar op de juiste tijden op de autobaan zit.
Dat laatste heb je een punt, maar tegen de kerk pissen mag ook niet, en toch doet iedereen het.
Inderdaad, 235 is nogal aan de krappe kant. (Tijd voor stage3, 245pk, 360Nm)quote:Op vrijdag 13 juni 2014 09:49 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Waar heb je je BMW laten tunen? Ik heb nu 235 pk en dat begint een beetje saai te worden.
316i bedoel je?quote:Op vrijdag 13 juni 2014 08:12 schreef Moody het volgende:
De kleinste motorisering (320i met 180 pk) was ook prima geweest, maar deze auto kwam voorbij en kon ik aantrekkelijk overnemen. De tuning was ook niet duur en daardoor heb je onderin meer kracht, waardoor je rustiger (hoger in de versnelling) kan rijden. Auto klinkt ook niet alsof-ie zo krachtig is en dat laten we mooi zo. Kan ik van de muziek genieten
A15quote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:52 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Mja, maar meer dan 50 km/u te hard en je mag je rijbewijs inleveren.... en als je net onder die grens zit krijg je een geldboete waar je ook niet blij van wordt.
Ik zou dat risico niet durven nemen. Als je een heule dikke portemonnee hebt kan je het doen en er gewoon schijt aan hebben misschien....
Maar met alle trajectcontroles en flitspalen in dit landje vraag ik me af waar je er gemakkelijk mee wegkomt om met meer dan 200 km/u over de weg te razen?
(niet dat ik die snelheid überhaupt zou halen, maar dat terzijde)
Flitsmeister icm stinger en dan kun je midden in de nacht hier en daar best voor de 350 km/u gaan.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:52 schreef dick_laurent het volgende:
Mja, maar meer dan 50 km/u te hard en je mag je rijbewijs inleveren.... en als je net onder die grens zit krijg je een geldboete waar je ook niet blij van wordt.
Ik zou dat risico niet durven nemen. Als je een heule dikke portemonnee hebt kan je het doen en er gewoon schijt aan hebben misschien....
Maar met alle trajectcontroles en flitspalen in dit landje vraag ik me af waar je er gemakkelijk mee wegkomt om met meer dan 200 km/u over de weg te razen?
(niet dat ik die snelheid überhaupt zou halen, maar dat terzijde)
Te veel reparaties, om echt hard te gaan zijn er te veel hobbels.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 00:17 schreef Rainesz het volgende:
[..]
A15
Dat is in iedergeval mijn favo stukje autobaan
350 in NL...? Waar dat dan....?quote:Op zaterdag 14 juni 2014 00:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
Flitsmeister icm stinger en dan kun je midden in de nacht hier en daar best voor de 350 km/u gaan.
Dat is dan ook meteen snel genoeg om een VROS achter je te laten...
A20 heeft wel stukken waar dat zou kunnen...quote:
Ik zeg nergens dat ik het gedaan heb, ik zeg dat het zou kunnen...quote:
Alleen in Duitsland en ook daar moest ik al bij 342 op de gps van het gas...quote:Op zaterdag 14 juni 2014 09:59 schreef JohnB52 het volgende:
Maar ook nergens gezegd dat je het niet gedaan hebt
Nope, dat is een 1.6, de 20i kan je met het N20 blok (184 pk) krijgen die ook in de 28i ligt of een 1.6 met 170 pk die in de 316i ligtquote:Op vrijdag 13 juni 2014 23:06 schreef Moody het volgende:
[..]
Zelfde motor, alleen gedowntuned. De 320i is de instapper, als je die meergranenmotoren achterwege laat.
Jeez, wat voor een monsterauto heb je wel niet dat je dat soort zieke snelheden kan halen??quote:Op zaterdag 14 juni 2014 10:45 schreef DS4 het volgende:
[..]
Alleen in Duitsland en ook daar moest ik al bij 342 op de gps van het gas...
Maar dat is ook best billenknijpen hoor.
RS6 V10 met 753pk...quote:Op zaterdag 14 juni 2014 11:47 schreef dick_laurent het volgende:
Jeez, wat voor een monsterauto heb je wel niet dat je dat soort zieke snelheden kan halen??
Ik vond het al heel wat dat mijn oude astraatje de 180 haalde op de autobahn
De 911 liep bij 321 km/u tegen de begrenzer aan...quote:
Heb ik die eens gezien in Oldenzaal bij de Audi dealer daar? Kan mij praat over een RS6 heugen met 750pk.quote:
Nee.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 12:23 schreef KeesBromfiets het volgende:
Heb ik die eens gezien in Oldenzaal bij de Audi dealer daar? Kan mij praat over een RS6 heugen met 750pk.
Ooh nouja dat kan het natuurlijk ook zijn, JD zal wel met tuning bij elke RS6 redelijk hetzelfde er uit halen.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 12:26 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee.
Ik ben daar nooit geweest en ik heb de RS6 laten tunen bij JD nadat er een compleet nieuw uitlaatsysteem op was gezet (auto was al getuned toen ik deze kocht, maar dat was in Aschaffenburg bij de lokale audidealer).
Die van mij was de krachtigste die ze daar gehad hebben. Nr. 2 had 730 pk met 100ron benzine in de tank en normaal zit je meer rond de 700-710 pk te kijken op 98ron.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 13:17 schreef KeesBromfiets het volgende:
Ooh nouja dat kan het natuurlijk ook zijn, JD zal wel met tuning bij elke RS6 redelijk hetzelfde er uit halen.
Je hoort mij niet klagen....quote:Op zaterdag 14 juni 2014 13:25 schreef dick_laurent het volgende:
Tering, jullie zijn echt rijke tatta's zo te horen
Ik gok op het laatste, zal wel mooi afgerond zijn. Wou dat ik zo'n dikke bak hadquote:Op zaterdag 14 juni 2014 13:24 schreef DS4 het volgende:
[..]
Die van mij was de krachtigste die ze daar gehad hebben. Nr. 2 had 730 pk met 100ron benzine in de tank en normaal zit je meer rond de 700-710 pk te kijken op 98ron.
750 kan een Evotech geweest zijn, maar meer kan heb je dat het een MTM is geweest (730pk of 742pk in export versie) en dat men het heeft afgerond ofzo.
Dat is ook leuk, zeker als je niet teveel gewicht mee hoeft te nemen.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 13:34 schreef KeesBromfiets het volgende:
Ik gok op het laatste, zal wel mooi afgerond zijn. Wou dat ik zo'n dikke bak hadbinnenkort ook maar eens chiptuning regelen, nu de olie en de koolaanslag uit het carter en van de kleppendeksel is schoongemaakt. Denk dat ik met chip niet veel verder dan 210~220pk kom.
Vergeten de laatste versnelling te monteren bij VWquote:Op zaterdag 14 juni 2014 12:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
De 911 liep bij 321 km/u tegen de begrenzer aan...
Loopt hard zat, net voor het eerst geprobeerd, 240 is toch best wel snel. Niet vergelijkbaar met snelheid op een motor, voelt heel anders.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:32 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat is ook leuk, zeker als je niet teveel gewicht mee hoeft te nemen.
Que?quote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:08 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Te veel reparaties, om echt hard te gaan zijn er te veel hobbels.
Boven de 200 op de A15 voelt gewoon niet echt fijn voor me. Misschien ligt het aan het stuk waar ik over rij. Ik rij liever naar het zuiden op de A16, na Moerdijk. Meerdere keren 300 aangetikt daar.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 18:10 schreef Rainesz het volgende:
[..]
Que?
Het is niet vlak maar je kunt er gerust hard gaan.
Heb er altijd met al me maten auto's op top getest en nooit een hele gekke hobbel/kuil gehad waarbij we dachten ohjee.
Maar dan heb je nog stukje A30 wat ook prima voldoet, al staan daar wel eens flitsers. En A348 is ook prima, heb daar ook al gekke dingen uitgespookt afrit gelijk weer de oprit bijv.
Het is ook een beetje ballen tonen he. Als je harder gaat rijden weet je gewoon dat er maar weinig openbaar asfalt 100% ideaal is.
Goed stukje op zich, maar ik zie daar te vaak VROS auto's voor mijn gemoedsrust.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 18:18 schreef MaximumRush het volgende:
Boven de 200 op de A15 voelt gewoon niet echt fijn voor me. Misschien ligt het aan het stuk waar ik over rij. Ik rij liever naar het zuiden op de A16, na Moerdijk. Meerdere keren 300 aangetikt daar.
Meestal is het daar veel te druk om verantwoord hard te rijden. Zo'n goed stuk vind ik het niet. Ik kom er geregeld, aangezien ik in West-Brabant woon.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 19:07 schreef DS4 het volgende:
[..]
Goed stukje op zich, maar ik zie daar te vaak VROS auto's voor mijn gemoedsrust.
Pfff dan rij je ook langzaam....quote:Op zaterdag 14 juni 2014 19:43 schreef Guppyfriend het volgende:
Volkswagen
Polo Bluemotion
2011
Omdat 1 op 30
Ik rij de toegestane snelheid, maar ik heb geluk met een heel gunstige route, wat verbruik betreft. Praktisch alleen maar 80km wegen en weinig stoplichten, rotondes en ander geneuzel.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 19:44 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Pfff dan rij je ook langzaam....
Ik haal 1:25, met normaal rijden.
Ik rij dan ook meestal 's nachts. Enige verkeer die dan op de driebaansweg A16 rijdt is vrachtverkeer. Auto's zie je van veraf al dus dan is het echt ideaal om echt hard te rijden.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 19:25 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Meestal is het daar veel te druk om verantwoord hard te rijden. Zo'n goed stuk vind ik het niet. Ik kom er geregeld, aangezien ik in West-Brabant woon.
Het is overal overdag te druk voor 300+...quote:Op zaterdag 14 juni 2014 19:25 schreef Tomatenboer het volgende:
Meestal is het daar veel te druk om verantwoord hard te rijden. Zo'n goed stuk vind ik het niet. Ik kom er geregeld, aangezien ik in West-Brabant woon.
Wat ook niet helpt is mijn voorwaardelijke rijontzegging...quote:Op zaterdag 14 juni 2014 19:53 schreef MaximumRush het volgende:
Ik rij dan ook meestal 's nachts. Enige verkeer die dan op de driebaansweg A16 rijdt is vrachtverkeer. Auto's zie je van veraf al dus dan is het echt ideaal om echt hard te rijden.
VROS auto's pik je er dan zo tussen uit.
Avondje stappen in Tilburg en dan naar huis rijden. Record is vanaf parkeergarage tot aan de deur in Dordrecht in 25 minuten.
Dat begrijp ik. Maar ik rij ook geregeld in de kleine uurtjes op het bewuste gedeelte van de A16. Het is vrijwel altijd 'druk' op de A16. Ik ken veel snelwegen die op die tijdstippen veel rustiger zijn (in het oosten des land).quote:Op zaterdag 14 juni 2014 20:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is overal overdag te druk voor 300+...
Fopjequote:Op zaterdag 14 juni 2014 21:13 schreef Fopje het volgende:
Corolla 1.6 vvti hatcback uit 2007. Waarom? Geen idee, hij voldoet aan mijn eisen en schijnt best betrouwbaar te zijn.
Die fiesta's zijn zo mooi, vooral in een leuke uitvoering. Ik heb er zelf ook nog voor gekekenquote:Op zaterdag 14 juni 2014 21:33 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Fopje
Ik ga niet meer voor de Alfa, ik heb gelezen welke problemen mensen er mee gehad hebben
Dat is niet gezond
Dus ga ik nu voor een Ford Fiesta
http://www.autotrack.nl/tweedehands/ford/fiesta/10554076
Zo eentje
Het liefste wil ik nog een 1.6 titanium/sport , maar die moet ik dan uit Duitsland importerenquote:Op zaterdag 14 juni 2014 21:36 schreef Fopje het volgende:
[..]
Die fiesta's zijn zo mooi, vooral in een leuke uitvoering. Ik heb er zelf ook nog voor gekeken
Veel mensen raden een 1.6 aan omdat een 1.25 niet eens zoveel zuiniger is terwijl hij wel veel minder vermogen heeft. Maar het blijven mooie wagensquote:Op zaterdag 14 juni 2014 21:37 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Het liefste wil ik nog een 1.6 titanium/sport , maar die moet ik dan uit Duitsland importeren
En er zit bij de sport een mooi spoilertje op, mooi lichtmetaal en soms ook nog een diffuserquote:Op zaterdag 14 juni 2014 21:42 schreef Fopje het volgende:
[..]
Veel mensen raden een 1.6 aan omdat een 1.25 niet eens zoveel zuiniger is terwijl hij wel veel minder vermogen heeft. Maar het blijven mooie wagens
De 60 kw 1.25 is rap zat in nederland. Het verbruik is niet echt denderend, een verbruik van 1:13,5 was ik niet echt tevreden mee.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 21:42 schreef Fopje het volgende:
[..]
Veel mensen raden een 1.6 aan omdat een 1.25 niet eens zoveel zuiniger is terwijl hij wel veel minder vermogen heeft. Maar het blijven mooie wagens
Toch wel:quote:Op zaterdag 14 juni 2014 10:58 schreef Hyperdude het volgende:
Ik kijk vanmiddag wel naar LM24
Mulsanne in 1977 met Jürgen Barth
Op de Afsluitdijk kan je wel aardig doorrijden.
Ook weinig kans op herten en ander doodwild.
Heb ik ook gehad.. maar 1:30 haalde ik er niet mee hoor.. eerder 1:15 geloof ik..quote:Op zaterdag 14 juni 2014 19:43 schreef Guppyfriend het volgende:
Volkswagen
Polo Bluemotion
2011
Omdat 1 op 30
Ik zou niet weten waar je in NL (veilig) die 321km/h zou kunnen halen.. mijn '07 XK begrenzer slaat in bij 250km/h (dicht) en bij 220Km/h (open) en dan rij je toch al wel redelijk hard .. in mijn geval op een kaarsrechte weg met woestijn links en rechts... maar in NL? ik zie dat niet zo snel gebeuren met al die bochtjes en op- en afritten...quote:Op zaterdag 14 juni 2014 12:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
De 911 liep bij 321 km/u tegen de begrenzer aan...
Er hoeft idd maar 1 te zijn die meteen met invoegen naar links schiet en je kan flink in de problemen komen.quote:Op zondag 15 juni 2014 11:32 schreef Parzival het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waar je in NL (veilig) die 321km/h zou kunnen halen.. mijn '07 XK begrenzer slaat in bij 250km/h (dicht) en bij 220Km/h (open) en dan rij je toch al wel redelijk hard .. in mijn geval op een kaarsrechte weg met woestijn links en rechts... maar in NL? ik zie dat niet zo snel gebeuren met al die bochtjes en op- en afritten...
Het kan best hier en daar. Zeker op de A2, al staat nu net daar trajectcontrole...quote:Op zondag 15 juni 2014 11:32 schreef Parzival het volgende:
Ik zou niet weten waar je in NL (veilig) die 321km/h zou kunnen halen.. mijn '07 XK begrenzer slaat in bij 250km/h (dicht) en bij 220Km/h (open) en dan rij je toch al wel redelijk hard .. in mijn geval op een kaarsrechte weg met woestijn links en rechts... maar in NL? ik zie dat niet zo snel gebeuren met al die bochtjes en op- en afritten...
WTFquote:Op zondag 15 juni 2014 10:59 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Toch wel:
http://nos.nl/artikel/291(...)-op-afsluitdijk.html
Ik doe het niet elke keer John, maar af en toe is het wel lekker.quote:Op zondag 15 juni 2014 12:56 schreef JohnB52 het volgende:
Hoe krijg je dat nou weer voor elkaar met maar 150pk?
Op mijn auto staat geen turbo, en ze doen wel wedstrijdjes, althans, dat willen hun, ik niet. Slecht voor je aandrijving. 80-160 is veel leuker
Uiteindelijk zal ik wel stage 5 willen hebben:
Saab 9-3 Stage 5 Auto pull:
Wow, die trekt mij der wel gemakkelijk uit..quote:Op zondag 15 juni 2014 12:56 schreef JohnB52 het volgende:
Hoe krijg je dat nou weer voor elkaar met maar 150pk?
Op mijn auto staat geen turbo, en ze doen wel wedstrijdjes, althans, dat willen hun, ik niet. Slecht voor je aandrijving. 80-160 is veel leuker
Uiteindelijk zal ik wel stage 5 willen hebben:
Saab 9-3 Stage 5 Auto pull:
En toen werd je wakker met een grote natte plek in je bed zeker?quote:Op zondag 15 juni 2014 12:48 schreef MarokkaanseHeld het volgende:
Ik rij een VW Passat 1.8 Turbo, 20VT met 5 kleppen per cilinder.
Auto is snel, heeft nog 'maar' 150 PK, maar trekt de gemiddelde 325i en 330i uit. Als ze alleen maar mijn 1.8 Turbo logo zien, willen ze al geen stoplicht sprintjes meer doen. Mietjes.
Omdat ze niet volgas gaan ja.quote:Op zondag 15 juni 2014 12:48 schreef MarokkaanseHeld het volgende:
Auto is snel, heeft nog 'maar' 150 PK, maar trekt de gemiddelde 325i en 330i uit. Als ze alleen maar mijn 1.8 Turbo logo zien, willen ze al geen stoplicht sprintjes meer doen. Mietjes.
De Passat is echt niet zwaar hoor.quote:Op zondag 15 juni 2014 13:13 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
En toen werd je wakker met een grote natte plek in je bed zeker?Zeker een 330i eet Passatjes als ontbijt, of je moet toevallig een bazige W8 hebben ofzo, maar dan hebben we het wel over iets aparts.
Jouw 150 pony's zijn helemaal niet zo vlot in zo'n zware Passat.
Ik neem aan dat je dit sarcastisch bedoelt?quote:Op zondag 15 juni 2014 12:48 schreef MarokkaanseHeld het volgende:
Ja, zie je. Dat bedoel ik nou.quote:Op zondag 15 juni 2014 13:16 schreef Hyperdude het volgende:
Klopt volgens mij wel.
Mijn 330 is weer sneller dan een M3.
Vreemd maar waar.
Wanneer het de recentere 3 series(>2007) zijn, kun je dat dus helemaal vergetenquote:Op zondag 15 juni 2014 12:48 schreef MarokkaanseHeld het volgende:
Wanneer ik rustig aan doe red ik dat verbruik nog met 40kw en 750cc meer.. Ik vind dat echt enorm hoog voor zo'n miniatuur blok. Of zijn dat de oudere blokken van Ford? De Ka(welke ik binnen 7 dagen weer verkocht had want grafbak) had hier ook een handje aan dankzij 't antieke 1.3 blok.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 23:40 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
De 60 kw 1.25 is rap zat in nederland. Het verbruik is niet echt denderend, een verbruik van 1:13,5 was ik niet echt tevreden mee.
Voor de rest was het prima auto, alleen een beetje saai. Als hij nu een stuk zuiniger was had ik hem dat nog kunnen vergeven.
Logisch dat een W8 wat 'lui' is onderin, want er draait ook wat meer gewicht in de rondte in dat blok.quote:Op zondag 15 juni 2014 13:14 schreef MarokkaanseHeld het volgende:
[..]
De Passat is echt niet zwaar hoor.
Ik voel nog steeds een duw in mijn rug. De 4.0 W8, is wat lui onderin.
Ja, en 2 extra leventjes en een gratis parkeerkaart.quote:Op zondag 15 juni 2014 13:19 schreef MarokkaanseHeld het volgende:
[..]
Ja, zie je. Dat bedoel ik nou.
Ik heb ooit gehoord als je je auto goed inrijdt kun je zo 100PK bij krijgen, dus misschien vandaar.
Kan me niet vinden in dat een V8 blok lui zou moeten zijn.. mijn 4.2L V8 springt weg bij het stoplicht hoor..quote:Op zondag 15 juni 2014 13:25 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Logisch dat een W8 wat 'lui' is onderin, want er draait ook wat meer gewicht in de rondte in dat blok.
[..]
Ja, en 2 extra leventjes en een gratis parkeerkaart.
V8 is anders, dit is een W8, dus twee 2.0 Liter motoren bij elkaar.quote:Op zondag 15 juni 2014 13:28 schreef Parzival het volgende:
[..]
Kan me niet vinden in dat een V8 blok lui zou moeten zijn.. mijn 4.2L V8 springt weg bij het stoplicht hoor..
nou misschien een heul klein beetje bij 0-30km/h bij het optrekken..
o ok.. mietjes opstelling dusquote:Op zondag 15 juni 2014 13:29 schreef MarokkaanseHeld het volgende:
[..]
V8 is anders, dit is een W8, dus twee 2.0 Liter motoren bij elkaar.
Een V8 heeft gewoon meer en zwaardere internals, dus die revven niet zo snel, of je moet een geblazen versie hebben natuurlijkquote:Op zondag 15 juni 2014 13:28 schreef Parzival het volgende:
[..]
Kan me niet vinden in dat een V8 blok lui zou moeten zijn.. mijn 4.2L V8 springt weg bij het stoplicht hoor..
nou misschien een heul klein beetje bij 0-30km/h bij het optrekken..
Hoe dan ook een V8 rijdt veel lekkerder dan een 1.8T'tje..quote:Op zondag 15 juni 2014 13:31 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Een V8 heeft gewoon meer en zwaardere internals, dus die revven niet zo snel, of je moet een geblazen versie hebben natuurlijkDe andere kant van het verhaal is natuurlijk dat als het eenmaal draait, je eigenlijk geen inkak meer hebt, dan kom je om in het koppel
![]()
Ik doe ongeveer 400-500km.. 11 a 12 liter:100kmquote:Op zondag 15 juni 2014 13:34 schreef MarokkaanseHeld het volgende:
[..]
Hoe dan ook een V8 rijdt veel lekkerder dan een 1.8T'tje..
Lekker veel koppel!!
Had ook liever een V8, alleen jammer dat de motorinhoudt zo groot is. Kost me te veel benzine.
Volle tank in mijn Passat doe ik net geen 680KM.
4.2 .. Dat moet een Audi zijn denk ik?quote:Op zondag 15 juni 2014 13:34 schreef Parzival het volgende:
maar een W12 heeft toch ook gewoon 3 blokken van 4 cylinders in een enkele driveshaft.. waarom zou een W8 dan twee keer 2L motoren zijn?
(en mijn V8 is zonder Turbo, 4.2L naturally aspirated)
Netjes, niet verkeerd.quote:Op zondag 15 juni 2014 13:35 schreef Parzival het volgende:
[..]
Ik doe ongeveer 400-500km.. 11 a 12 liter:100km
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |