Vergeten de laatste versnelling te monteren bij VWquote:Op zaterdag 14 juni 2014 12:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
De 911 liep bij 321 km/u tegen de begrenzer aan...
Loopt hard zat, net voor het eerst geprobeerd, 240 is toch best wel snel. Niet vergelijkbaar met snelheid op een motor, voelt heel anders.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:32 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat is ook leuk, zeker als je niet teveel gewicht mee hoeft te nemen.
Que?quote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:08 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Te veel reparaties, om echt hard te gaan zijn er te veel hobbels.
Boven de 200 op de A15 voelt gewoon niet echt fijn voor me. Misschien ligt het aan het stuk waar ik over rij. Ik rij liever naar het zuiden op de A16, na Moerdijk. Meerdere keren 300 aangetikt daar.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 18:10 schreef Rainesz het volgende:
[..]
Que?
Het is niet vlak maar je kunt er gerust hard gaan.
Heb er altijd met al me maten auto's op top getest en nooit een hele gekke hobbel/kuil gehad waarbij we dachten ohjee.
Maar dan heb je nog stukje A30 wat ook prima voldoet, al staan daar wel eens flitsers. En A348 is ook prima, heb daar ook al gekke dingen uitgespookt afrit gelijk weer de oprit bijv.
Het is ook een beetje ballen tonen he. Als je harder gaat rijden weet je gewoon dat er maar weinig openbaar asfalt 100% ideaal is.
Goed stukje op zich, maar ik zie daar te vaak VROS auto's voor mijn gemoedsrust.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 18:18 schreef MaximumRush het volgende:
Boven de 200 op de A15 voelt gewoon niet echt fijn voor me. Misschien ligt het aan het stuk waar ik over rij. Ik rij liever naar het zuiden op de A16, na Moerdijk. Meerdere keren 300 aangetikt daar.
Meestal is het daar veel te druk om verantwoord hard te rijden. Zo'n goed stuk vind ik het niet. Ik kom er geregeld, aangezien ik in West-Brabant woon.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 19:07 schreef DS4 het volgende:
[..]
Goed stukje op zich, maar ik zie daar te vaak VROS auto's voor mijn gemoedsrust.
Pfff dan rij je ook langzaam....quote:Op zaterdag 14 juni 2014 19:43 schreef Guppyfriend het volgende:
Volkswagen
Polo Bluemotion
2011
Omdat 1 op 30
Ik rij de toegestane snelheid, maar ik heb geluk met een heel gunstige route, wat verbruik betreft. Praktisch alleen maar 80km wegen en weinig stoplichten, rotondes en ander geneuzel.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 19:44 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Pfff dan rij je ook langzaam....
Ik haal 1:25, met normaal rijden.
Ik rij dan ook meestal 's nachts. Enige verkeer die dan op de driebaansweg A16 rijdt is vrachtverkeer. Auto's zie je van veraf al dus dan is het echt ideaal om echt hard te rijden.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 19:25 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Meestal is het daar veel te druk om verantwoord hard te rijden. Zo'n goed stuk vind ik het niet. Ik kom er geregeld, aangezien ik in West-Brabant woon.
Het is overal overdag te druk voor 300+...quote:Op zaterdag 14 juni 2014 19:25 schreef Tomatenboer het volgende:
Meestal is het daar veel te druk om verantwoord hard te rijden. Zo'n goed stuk vind ik het niet. Ik kom er geregeld, aangezien ik in West-Brabant woon.
Wat ook niet helpt is mijn voorwaardelijke rijontzegging...quote:Op zaterdag 14 juni 2014 19:53 schreef MaximumRush het volgende:
Ik rij dan ook meestal 's nachts. Enige verkeer die dan op de driebaansweg A16 rijdt is vrachtverkeer. Auto's zie je van veraf al dus dan is het echt ideaal om echt hard te rijden.
VROS auto's pik je er dan zo tussen uit.
Avondje stappen in Tilburg en dan naar huis rijden. Record is vanaf parkeergarage tot aan de deur in Dordrecht in 25 minuten.
Dat begrijp ik. Maar ik rij ook geregeld in de kleine uurtjes op het bewuste gedeelte van de A16. Het is vrijwel altijd 'druk' op de A16. Ik ken veel snelwegen die op die tijdstippen veel rustiger zijn (in het oosten des land).quote:Op zaterdag 14 juni 2014 20:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is overal overdag te druk voor 300+...
Fopjequote:Op zaterdag 14 juni 2014 21:13 schreef Fopje het volgende:
Corolla 1.6 vvti hatcback uit 2007. Waarom? Geen idee, hij voldoet aan mijn eisen en schijnt best betrouwbaar te zijn.
Die fiesta's zijn zo mooi, vooral in een leuke uitvoering. Ik heb er zelf ook nog voor gekekenquote:Op zaterdag 14 juni 2014 21:33 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Fopje
Ik ga niet meer voor de Alfa, ik heb gelezen welke problemen mensen er mee gehad hebben
Dat is niet gezond
Dus ga ik nu voor een Ford Fiesta
http://www.autotrack.nl/tweedehands/ford/fiesta/10554076
Zo eentje
Het liefste wil ik nog een 1.6 titanium/sport , maar die moet ik dan uit Duitsland importerenquote:Op zaterdag 14 juni 2014 21:36 schreef Fopje het volgende:
[..]
Die fiesta's zijn zo mooi, vooral in een leuke uitvoering. Ik heb er zelf ook nog voor gekeken
Veel mensen raden een 1.6 aan omdat een 1.25 niet eens zoveel zuiniger is terwijl hij wel veel minder vermogen heeft. Maar het blijven mooie wagensquote:Op zaterdag 14 juni 2014 21:37 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Het liefste wil ik nog een 1.6 titanium/sport , maar die moet ik dan uit Duitsland importeren
En er zit bij de sport een mooi spoilertje op, mooi lichtmetaal en soms ook nog een diffuserquote:Op zaterdag 14 juni 2014 21:42 schreef Fopje het volgende:
[..]
Veel mensen raden een 1.6 aan omdat een 1.25 niet eens zoveel zuiniger is terwijl hij wel veel minder vermogen heeft. Maar het blijven mooie wagens
De 60 kw 1.25 is rap zat in nederland. Het verbruik is niet echt denderend, een verbruik van 1:13,5 was ik niet echt tevreden mee.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 21:42 schreef Fopje het volgende:
[..]
Veel mensen raden een 1.6 aan omdat een 1.25 niet eens zoveel zuiniger is terwijl hij wel veel minder vermogen heeft. Maar het blijven mooie wagens
Toch wel:quote:Op zaterdag 14 juni 2014 10:58 schreef Hyperdude het volgende:
Ik kijk vanmiddag wel naar LM24
Mulsanne in 1977 met Jürgen Barth
Op de Afsluitdijk kan je wel aardig doorrijden.
Ook weinig kans op herten en ander doodwild.
Heb ik ook gehad.. maar 1:30 haalde ik er niet mee hoor.. eerder 1:15 geloof ik..quote:Op zaterdag 14 juni 2014 19:43 schreef Guppyfriend het volgende:
Volkswagen
Polo Bluemotion
2011
Omdat 1 op 30
Ik zou niet weten waar je in NL (veilig) die 321km/h zou kunnen halen.. mijn '07 XK begrenzer slaat in bij 250km/h (dicht) en bij 220Km/h (open) en dan rij je toch al wel redelijk hard .. in mijn geval op een kaarsrechte weg met woestijn links en rechts... maar in NL? ik zie dat niet zo snel gebeuren met al die bochtjes en op- en afritten...quote:Op zaterdag 14 juni 2014 12:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
De 911 liep bij 321 km/u tegen de begrenzer aan...
Er hoeft idd maar 1 te zijn die meteen met invoegen naar links schiet en je kan flink in de problemen komen.quote:Op zondag 15 juni 2014 11:32 schreef Parzival het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waar je in NL (veilig) die 321km/h zou kunnen halen.. mijn '07 XK begrenzer slaat in bij 250km/h (dicht) en bij 220Km/h (open) en dan rij je toch al wel redelijk hard .. in mijn geval op een kaarsrechte weg met woestijn links en rechts... maar in NL? ik zie dat niet zo snel gebeuren met al die bochtjes en op- en afritten...
Het kan best hier en daar. Zeker op de A2, al staat nu net daar trajectcontrole...quote:Op zondag 15 juni 2014 11:32 schreef Parzival het volgende:
Ik zou niet weten waar je in NL (veilig) die 321km/h zou kunnen halen.. mijn '07 XK begrenzer slaat in bij 250km/h (dicht) en bij 220Km/h (open) en dan rij je toch al wel redelijk hard .. in mijn geval op een kaarsrechte weg met woestijn links en rechts... maar in NL? ik zie dat niet zo snel gebeuren met al die bochtjes en op- en afritten...
WTFquote:Op zondag 15 juni 2014 10:59 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Toch wel:
http://nos.nl/artikel/291(...)-op-afsluitdijk.html
Ik doe het niet elke keer John, maar af en toe is het wel lekker.quote:Op zondag 15 juni 2014 12:56 schreef JohnB52 het volgende:
Hoe krijg je dat nou weer voor elkaar met maar 150pk?
Op mijn auto staat geen turbo, en ze doen wel wedstrijdjes, althans, dat willen hun, ik niet. Slecht voor je aandrijving. 80-160 is veel leuker
Uiteindelijk zal ik wel stage 5 willen hebben:
Saab 9-3 Stage 5 Auto pull:
Wow, die trekt mij der wel gemakkelijk uit..quote:Op zondag 15 juni 2014 12:56 schreef JohnB52 het volgende:
Hoe krijg je dat nou weer voor elkaar met maar 150pk?
Op mijn auto staat geen turbo, en ze doen wel wedstrijdjes, althans, dat willen hun, ik niet. Slecht voor je aandrijving. 80-160 is veel leuker
Uiteindelijk zal ik wel stage 5 willen hebben:
Saab 9-3 Stage 5 Auto pull:
En toen werd je wakker met een grote natte plek in je bed zeker?quote:Op zondag 15 juni 2014 12:48 schreef MarokkaanseHeld het volgende:
Ik rij een VW Passat 1.8 Turbo, 20VT met 5 kleppen per cilinder.
Auto is snel, heeft nog 'maar' 150 PK, maar trekt de gemiddelde 325i en 330i uit. Als ze alleen maar mijn 1.8 Turbo logo zien, willen ze al geen stoplicht sprintjes meer doen. Mietjes.
Omdat ze niet volgas gaan ja.quote:Op zondag 15 juni 2014 12:48 schreef MarokkaanseHeld het volgende:
Auto is snel, heeft nog 'maar' 150 PK, maar trekt de gemiddelde 325i en 330i uit. Als ze alleen maar mijn 1.8 Turbo logo zien, willen ze al geen stoplicht sprintjes meer doen. Mietjes.
De Passat is echt niet zwaar hoor.quote:Op zondag 15 juni 2014 13:13 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
En toen werd je wakker met een grote natte plek in je bed zeker?Zeker een 330i eet Passatjes als ontbijt, of je moet toevallig een bazige W8 hebben ofzo, maar dan hebben we het wel over iets aparts.
Jouw 150 pony's zijn helemaal niet zo vlot in zo'n zware Passat.
Ik neem aan dat je dit sarcastisch bedoelt?quote:Op zondag 15 juni 2014 12:48 schreef MarokkaanseHeld het volgende:
Ja, zie je. Dat bedoel ik nou.quote:Op zondag 15 juni 2014 13:16 schreef Hyperdude het volgende:
Klopt volgens mij wel.
Mijn 330 is weer sneller dan een M3.
Vreemd maar waar.
Wanneer het de recentere 3 series(>2007) zijn, kun je dat dus helemaal vergetenquote:Op zondag 15 juni 2014 12:48 schreef MarokkaanseHeld het volgende:
Wanneer ik rustig aan doe red ik dat verbruik nog met 40kw en 750cc meer.. Ik vind dat echt enorm hoog voor zo'n miniatuur blok. Of zijn dat de oudere blokken van Ford? De Ka(welke ik binnen 7 dagen weer verkocht had want grafbak) had hier ook een handje aan dankzij 't antieke 1.3 blok.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 23:40 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
De 60 kw 1.25 is rap zat in nederland. Het verbruik is niet echt denderend, een verbruik van 1:13,5 was ik niet echt tevreden mee.
Voor de rest was het prima auto, alleen een beetje saai. Als hij nu een stuk zuiniger was had ik hem dat nog kunnen vergeven.
Logisch dat een W8 wat 'lui' is onderin, want er draait ook wat meer gewicht in de rondte in dat blok.quote:Op zondag 15 juni 2014 13:14 schreef MarokkaanseHeld het volgende:
[..]
De Passat is echt niet zwaar hoor.
Ik voel nog steeds een duw in mijn rug. De 4.0 W8, is wat lui onderin.
Ja, en 2 extra leventjes en een gratis parkeerkaart.quote:Op zondag 15 juni 2014 13:19 schreef MarokkaanseHeld het volgende:
[..]
Ja, zie je. Dat bedoel ik nou.
Ik heb ooit gehoord als je je auto goed inrijdt kun je zo 100PK bij krijgen, dus misschien vandaar.
Kan me niet vinden in dat een V8 blok lui zou moeten zijn.. mijn 4.2L V8 springt weg bij het stoplicht hoor..quote:Op zondag 15 juni 2014 13:25 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Logisch dat een W8 wat 'lui' is onderin, want er draait ook wat meer gewicht in de rondte in dat blok.
[..]
Ja, en 2 extra leventjes en een gratis parkeerkaart.
V8 is anders, dit is een W8, dus twee 2.0 Liter motoren bij elkaar.quote:Op zondag 15 juni 2014 13:28 schreef Parzival het volgende:
[..]
Kan me niet vinden in dat een V8 blok lui zou moeten zijn.. mijn 4.2L V8 springt weg bij het stoplicht hoor..
nou misschien een heul klein beetje bij 0-30km/h bij het optrekken..
o ok.. mietjes opstelling dusquote:Op zondag 15 juni 2014 13:29 schreef MarokkaanseHeld het volgende:
[..]
V8 is anders, dit is een W8, dus twee 2.0 Liter motoren bij elkaar.
Een V8 heeft gewoon meer en zwaardere internals, dus die revven niet zo snel, of je moet een geblazen versie hebben natuurlijkquote:Op zondag 15 juni 2014 13:28 schreef Parzival het volgende:
[..]
Kan me niet vinden in dat een V8 blok lui zou moeten zijn.. mijn 4.2L V8 springt weg bij het stoplicht hoor..
nou misschien een heul klein beetje bij 0-30km/h bij het optrekken..
Hoe dan ook een V8 rijdt veel lekkerder dan een 1.8T'tje..quote:Op zondag 15 juni 2014 13:31 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Een V8 heeft gewoon meer en zwaardere internals, dus die revven niet zo snel, of je moet een geblazen versie hebben natuurlijkDe andere kant van het verhaal is natuurlijk dat als het eenmaal draait, je eigenlijk geen inkak meer hebt, dan kom je om in het koppel
![]()
Ik doe ongeveer 400-500km.. 11 a 12 liter:100kmquote:Op zondag 15 juni 2014 13:34 schreef MarokkaanseHeld het volgende:
[..]
Hoe dan ook een V8 rijdt veel lekkerder dan een 1.8T'tje..
Lekker veel koppel!!
Had ook liever een V8, alleen jammer dat de motorinhoudt zo groot is. Kost me te veel benzine.
Volle tank in mijn Passat doe ik net geen 680KM.
4.2 .. Dat moet een Audi zijn denk ik?quote:Op zondag 15 juni 2014 13:34 schreef Parzival het volgende:
maar een W12 heeft toch ook gewoon 3 blokken van 4 cylinders in een enkele driveshaft.. waarom zou een W8 dan twee keer 2L motoren zijn?
(en mijn V8 is zonder Turbo, 4.2L naturally aspirated)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |