abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 13:14:03 #51
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_143588006
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 08:03 schreef ufopiloot het volgende:
98 is 20 cent, 95 is 17 cent en 90 is volgens mij iets van 14-15 cent.

Corniche is inderdaad véél beter geworden, maar daar rijd ik voor woon-werk verkeer helaas niet overheen. Ze zijn nu zo'n beetje overal in het land de weg aan het openbreken en aanpassen. Best komisch vergeleken met Nederland. Zelfs het verkeer en wegennet loopt een jaar of 40 jaar achter denk ik, haha. Ondanks de vele rijbanen.
Ik ben jaloers op die bedragen. ;( Voor een tientje je tank vol.

Hier is euro 95 nu 1,729 per liter. ;(
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_143590197
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 09:45 schreef ufopiloot het volgende:
Ahh sorry, zat niet op te letten en zag niet dat jij dat was. Lekker :D Hoe zit het met je bumpers en onderkant van de auto? Of zijn de drempels in Dubai niet zo ziekelijk hoog als in Qatar? :P Zelfs een normale sedan schraapt over sommige bumpers in de stad.
Ik heb er niet echt last van dat ik weet. Ik ben begin oktober weer in Doha, zal er deze keer wel op letten.
pi_143592066
Als je wilt testen, rij deze weg dan eens af;

https://goo.gl/maps/JaqEN

:D

In de binnenstraatjes in de stad liggen ook wel een paar gemene, o.a. achter het Radisson Blu.
pi_144315902
Sinds vorige week rijden we ook in deze auto rond (naast de IS250):


Volgens mij wordt deze Toyota Venza (nog) niet in Europa verkocht. Het is in feite een SUV/mini-van crossover op basis van de Toyota Camry. Met een 3.5L V6 kom je er best in vooruit, maar het blijft natuurlijk een familie auto.
Jesus saves but death prevails.
  maandag 8 september 2014 @ 20:05:45 #55
423625 Grietje-tit
I am the one orgasmatron
pi_144325098
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 16:29 schreef Shivo het volgende:
Sinds vorige week rijden we ook in deze auto rond (naast de IS250):
[ afbeelding ]

Volgens mij wordt deze Toyota Venza (nog) niet in Europa verkocht. Het is in feite een SUV/mini-van crossover op basis van de Toyota Camry. Met een 3.5L V6 kom je er best in vooruit, maar het blijft natuurlijk een familie auto.
wat een ding man. Op basis van de Camry? Ongelooflijk. Woon je in de States?
pi_144325277
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 16:29 schreef Shivo het volgende:
Sinds vorige week rijden we ook in deze auto rond (naast de IS250):
[ afbeelding ]

Volgens mij wordt deze Toyota Venza (nog) niet in Europa verkocht. Het is in feite een SUV/mini-van crossover op basis van de Toyota Camry. Met een 3.5L V6 kom je er best in vooruit, maar het blijft natuurlijk een familie auto.
Lijkt net een kia oid...

Overigens zegt 3,5 liter an sich niet zoveel. De ene perst er met moeite 150 pk uit, de ander 450... ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 8 september 2014 @ 20:22:16 #57
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_144325984
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 12:47 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Mijn god, hilarisch wat een verschil. De prijs waarvoor jij dus 10 liter benzine tankt, tanken wij er hier een. Wat een kneuzen zijn we hier zeg :')
Wij hebben geen 100miljoenmiljard vaten olie in de grond.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_144326399
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 20:22 schreef fathank het volgende:

[..]

Wij hebben geen 100miljoenmiljard vaten olie in de grond.
Qatar ook niet. Daar hebben ze alleen aardgas in de grond zitten. Alleen hebben ze daar niet besloten om de benzineprijzen met een paar duizend procent te belasten. :')
  dinsdag 9 september 2014 @ 09:15:11 #59
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_144340705
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 20:30 schreef MaximumRush het volgende:

[..]

Qatar ook niet. Daar hebben ze alleen aardgas in de grond zitten. Alleen hebben ze daar niet besloten om de benzineprijzen met een paar duizend procent te belasten. :')
In 2011 hadden ze nog een reserve van 25 miljard vaten en een productie van 1,5 miljoen vaten per dag. Hoezo geen olie. De aardgas reserve is inderdaad nog groter met zo'n 10% van de wereldwijde bekende voorraad. En dat besluit kunnen ze nemen omdat ze daar iets meer poen aan iets meer mensen hebben te besteden. Een hoop volk wat daar woont is gastarbeider uit de Fillipeinen of India en denk maar niet dat die ergens recht op hebben of dat ze meer dan een paar honderd dollar per maand verdienen. Er vallen niet voor niks bijna dagelijks doden bij de bouw van de WK-stadions.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_144341357
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 september 2014 09:15 schreef fathank het volgende:

[..]

In 2011 hadden ze nog een reserve van 25 miljard vaten en een productie van 1,5 miljoen vaten per dag. Hoezo geen olie. De aardgas reserve is inderdaad nog groter met zo'n 10% van de wereldwijde bekende voorraad. En dat besluit kunnen ze nemen omdat ze daar iets meer poen aan iets meer mensen hebben te besteden. Een hoop volk wat daar woont is gastarbeider uit de Fillipeinen of India en denk maar niet dat die ergens recht op hebben of dat ze meer dan een paar honderd dollar per maand verdienen. Er vallen niet voor niks bijna dagelijks doden bij de bouw van de WK-stadions.
Ja logisch dat dat niet goed is voor je hart wanneer je met zulke temperaturen werkt. Wat dat betreft kan je dat heel erg relativeren. Het werk gaat daar 24 uur per dag door en met zulke temperaturen is het niet gek dat er een aantal mensen dood gaan.
  dinsdag 9 september 2014 @ 09:57:05 #61
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_144341400
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 16:29 schreef Shivo het volgende:
Sinds vorige week rijden we ook in deze auto rond (naast de IS250):
[ afbeelding ]

Volgens mij wordt deze Toyota Venza (nog) niet in Europa verkocht. Het is in feite een SUV/mini-van crossover op basis van de Toyota Camry. Met een 3.5L V6 kom je er best in vooruit, maar het blijft natuurlijk een familie auto.
Is gewoon een Lexus toch?
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
  dinsdag 9 september 2014 @ 10:03:51 #62
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_144341538
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2014 09:55 schreef MaximumRush het volgende:

[..]

Ja logisch dat dat niet goed is voor je hart wanneer je met zulke temperaturen werkt. Wat dat betreft kan je dat heel erg relativeren. Het werk gaat daar 24 uur per dag door en met zulke temperaturen is het niet gek dat er een aantal mensen dood gaan.
Ochja het is maar een gastarbeider dus boeiend.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_144341648
quote:
15s.gif Op dinsdag 9 september 2014 10:03 schreef fathank het volgende:

[..]

Ochja het is maar een gastarbeider dus boeiend.
Overal op de wereld vallen er doden in de bouw.
pi_144346135
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 september 2014 09:15 schreef fathank het volgende:
Er vallen niet voor niks bijna dagelijks doden bij de bouw van de WK-stadions.
Ik wil deze discussie graag met je voeren, maar ik weet niet of dit het juiste topic is.

Ik kan je in ieder geval zeggen dat die slechte berichten alleen maar van The Guardian komen, Engelse media die een appeltje te schillen hebben met Qatar.

Ik werk in de bouw in Qatar, en loop regelmatig tussen honderden gasten op de bouwputten die met bussen tegelijk worden aan- en afgevoerd (ook tijdens Ramadan). En er is nog nooit een dode afgevoerd. Zelfs niet iemand door een ambulance.

Verder kloppen de berichten natuurlijk wel aardig, Ze worden inderdaad als stront behandeld, verdienen in een maand net zoveel als jij op een dag, slapen in smerigste huizen, stinken een uur in de wind, paspoorten zijn ingenomen etc. Maar dat er zo ontzettend veel doden vallen is echt onzin.

Even op een rijtje zetten:

The Guardian schrijft dat er 183 Nepalezen in 2013 zijn omgekomen in Qatar. Erg belangrijk: ze weten niet hoe deze 183 zijn overleden! Maar The Guardian maakt er van dat dit allemaal verband heeft met het WK. Echter, dit zijn puur gegevens van overlijden die The Guardian heeft opgevraagd bij de ambassade van Nepal in Qatar, dus inclusief álle mogelijke doodsoorzaken.

De volgende belangrijkste doodsoorzaken zijn bekend in Qatar:

28 doden per 100.000 inwoners aan kanker (de op 2 na laagste ter wereld).
16 doden per 100.000 inwoners aan hartziekten (op 1 na laagste ter wereld).
4 doden per 100.000 inwoners door een beroertje (laagste ter wereld).
20 doden per 100.000 inwoners in het verkeer (60e ter wereld).

Bron: http://deepblue.lib.umich(...)42/102731/102989.pdf

Er zijn 1.2 tot 1.5 miljoen 'arbeiders' in Qatar. Daarvan is ongeveer 20% Nepali. Als je dan bovenstaande gegevens gebruikt over de doodsoorzaak kom je uit tussen 163 en 204 doden per jaar. Dat komt dus aardig overeen met de gegevens van de ambassade van Nepal..

Waar zijn al die honderden extra doden bij de bouw van het WK dan, zoals ze ons willen laten geloven?

Oh, en ze zijn trouwens nog niet begonnen aan de bouw van de stadions :7
  dinsdag 9 september 2014 @ 12:50:19 #65
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_144346389
Duidelijk verhaal ^O^. De doden vallen blijkbaar inderdaad wel mee. De rest blijft natuurlijk wel gewoon staan. Benzine hoeft daar niks te kosten omdat ze toch poen zat hebben per hoofd van de bevolking en het vuile werk laten opknappen door gastarbeiders die ze na 2 jaar weer het land uit schoppen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_144347761
Jep. Volgens mij wordt de benzine/diesel ook gewoon nog gesubsidieerd om hem extra laag te houden. Een paar maanden terug ging de dieselprijs van de ene op de andere dag (zonder aankondiging) met 50% omhoog. Besluit van hogerhand, gewoon, omdat het kan :')
pi_144347763
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 12:42 schreef ufopiloot het volgende:

[..]


Ik heb van veel mensen gehoord dat de gastarbeiders juist tevreden zijn. Tuurlijk, ze zitten wel met z'n allen op een klein kamertje, krijgen shit eten en een salaris wat echt niks is in vergelijking met het westen maar na 2 jaar kunnen ze meestal wel een huis kopen in hun thuisland.
Sowieso valt Doha niet te vergelijken met andere grote steden. Op iedere straathoek wordt er wel gebouwd. Overal waar je kijkt wordt er continu gebouwd.

Ik snap ook niet zo goed dat er zo gezeikt wordt vanuit het westen om de gastarbeiders in Doha aangezien er hier ook Polen met z'n 20en in een kamertje zitten en voor een salaris van praktisch niks moeten werken.
pi_144348311
Ze zijn ook vaak blij dat ze uberhaupt een kans hebben gekregen voor zo'n baan. Ik sprak een tuinman die omgerekend 180 euro per maand verdient, dat is het laagste wat ik tot nu toe ben tegen gekomen. Deze arbeiders krijgen daarnaast een woning, transport en eten, dus in principe hoeven ze niets uit te geven.

Daarentegen is er in eigen land geen kans op een baan, en één derde van de bevolking leeft onder de armoedegrens (1,25 dollar per dag).

Met deze baantjes kunnen ze wel mooi elke maand pak 'm beet 150 euro naar huis sturen (190 dollar). Die gasten zijn er hartstikke tevreden mee. En in hun eigen land leven ze ook met halve stammen in één huis, dus ze zijn wel gewend om een kamer te delen :D

Ik moet de eerste chagrijnige gastarbeider ook nog tegenkomen trouwens, haha. De locals zijn de grootste chagrijnige zakken :P

Om een beetje ontopic te zijn, het brandstofverbruik begint weer hard omhoog te gaan in verband met alle drukte van terugkerende vakantiegangers :P
  dinsdag 9 september 2014 @ 16:09:05 #69
433518 Koempel020
Waar is dat feestje?
pi_144353033
merk CRG
model Road Rebel KZ
bouwjaar 2014

Waarom: Omdat mijn vorige kart aan vervanging toe was en dit voor mijn rijstijl het beste chassis was wat op het moment dat ik het geld had op de markt was.
  dinsdag 9 september 2014 @ 16:32:24 #70
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_144353939
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 16:09 schreef Koempel020 het volgende:
CRG
Noem je dat een auto...?

:')
pi_144354050
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 16:09 schreef Koempel020 het volgende:
merk CRG
model Road Rebel KZ
bouwjaar 2014

Waarom: Omdat mijn vorige kart aan vervanging toe was en dit voor mijn rijstijl het beste chassis was wat op het moment dat ik het geld had op de markt was.
Zo moeilijk was de vraag toch niet dacht ik...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')