quote:Op zondag 12 januari 2014 21:46 schreef Zeetakje het volgende:
Subaru
Impreza WRX
2007
Altijd mijn droomauto geweest
Is dat geen 1.2?quote:Op zondag 12 januari 2014 21:42 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Volkswagen 1.6 TDI (Bluemotion)
2011
Omdat ik erin les![]()
Nee 1.6 , heb het kenteken even nagekekenquote:
Oh ik dacht aan een Polo, maar zal wel een Golfje zijn dan?quote:Op zondag 12 januari 2014 22:24 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Nee 1.6 , heb het kenteken even nagekeken
quote:Op maandag 13 januari 2014 10:13 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Oh ik dacht aan een Polo, maar zal wel een Golfje zijn dan?
Ik ook de Opel Astra 1.6 club, maar dan de slomo versie met slechts 75 pkquote:Op dinsdag 18 februari 2014 23:11 schreef DutchOven het volgende:
Opel Astra
1.6 8v gt uitvoering 101pk
bj 1994
Was men winter wagen maar nu daily
Opel kadert c
1.2n 55pk RWD
Bj 1978
Is men eerste auto tevens men hobbie.
Leuke wagen en WAS wegenbelasting vrij
Staat nu geschorst.
Maar die motoren zijn niet kapot te krijgen als je de olie af en toe ververst. ? Het zijn vrij loop motoren dus als de riem klapt nieuwe er op en verder rijdenquote:Op dinsdag 18 februari 2014 23:43 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik ook de Opel Astra 1.6 club, maar dan de slomo versie met slechts 75 pk
Ach, het is mijn eerste auto, ik ben er blij mee.
Schitterende autoquote:Op dinsdag 18 februari 2014 22:19 schreef JohnB52 het volgende:
[ link | afbeelding ]
Saab 900 Red Arrow. Nummer 117/150 met T16 motor er in.
Waarom? Leuke auto, kan er zelf wat aan doen, en is wat vaste maandlasten betreft, goedkoper dan mijn oude 9-5
"Vrij loop motoren" ? Wasda? Sorry ik ben een noob wat betreft autotechniekquote:Op woensdag 19 februari 2014 17:43 schreef DutchOven het volgende:
[..]
Maar die motoren zijn niet kapot te krijgen als je de olie af en toe ververst. ? Het zijn vrij loop motoren dus als de riem klapt nieuwe er op en verder rijden
Dan is er geen ernstige permanente motorschade als dr distributieriem knapt.quote:Op woensdag 19 februari 2014 18:36 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
"Vrij loop motoren" ? Wasda? Sorry ik ben een noob wat betreft autotechniek
quote:
geimporteerd naar Amerikaquote:
kan ik me voorstellen. hoe zit het met de wegenbelasting daar dan? ook stuk minder dan hier kan ik me voorstellen?quote:Op woensdag 19 februari 2014 19:43 schreef RobertVH het volgende:
[..]
geimporteerd naar Amerika, of misschien dat zie dingen hier zelf bouwen, dunno.
maar ik woon in de VS, maakt tanken een stuk leuker met een V8
Hoeveel pk heeft zon ding nou?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 22:19 schreef JohnB52 het volgende:
[ link | afbeelding ]
Saab 900 Red Arrow. Nummer 117/150 met T16 motor er in.
Waarom? Leuke auto, kan er zelf wat aan doen, en is wat vaste maandlasten betreft, goedkoper dan mijn oude 9-5
Dan zou hij op de rollenbank moeten.quote:
Naast initieele fee van $225 heb je je jaarlijkse kosten;quote:Op woensdag 19 februari 2014 21:54 schreef Kriegel het volgende:
Ah, okay. En verschillen die dan nog afhankelijk van het voertuig, dus gebaseerd op gewicht of zo? Dat laatste kan toch haast niet als je ziet wat er allemaal rondrijdt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens mij is dat een golfje 2quote:Op donderdag 20 februari 2014 00:09 schreef Captain_koek het volgende:
Golfje 1 cabrio uit 90 of 91 weet niet zeker.
100400 km 75 pk
Waarom? Liep er op mij. Werk tegenaan en vind het een grappig bakkie voor die paar km die im per week rijd!
Hiervoor polo sdi traag maar zeer zuinig en betrouwbaar
Ooh dat wist ik niet dacht dat het niet klopte ivm het bouwjaarquote:Op donderdag 20 februari 2014 01:01 schreef Captain_koek het volgende:
Golf 2 cabrio is nooit gemaakt, de 1 cabrio werd in het twee tijdperk gewoon uitgeleverd
quote:Op woensdag 19 februari 2014 23:38 schreef RobertVH het volgende:
[..]
Naast initieele fee van $225 heb je je jaarlijkse kosten;
Private-use automobiles:
Up to 2499 lbs.: $46.15 for 1 year.
2500 – 3499 lbs.: $57.15 for 1 year
3500 lbs.: $70.65 for 1 year
Gaat per gewicht, maar dat valt allemaal wel mee.. in Florida hier geen jaarlijkse APK, opzich leuk maar daardoor wel veel meer half gare auto's op de weg.
Als je nog een speciale nummerplaat hebt kost dat ook weer extra (wordt gedeeltelijk gedoneerd volgens mij) en je kan ook nog je eigen nummer/letters uitkiezen als je wilt, kost weer extra..
http://www.myfloridaspecialtyplate.com/gallery.html
Dus jaarlijkse kosten zijn een grap, nog verzekering erbij dat kan aantikken.
Maar die Infiniti is van de zaak dat is niet mijn probleem
Godverdomme en wij hier lekker ¤450 euro aftikken per kwartaal voor een fatsoenlijke diesel gezinsautoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Jappen hebben geen diesel?????quote:Op zondag 2 maart 2014 23:35 schreef JDx het volgende:
Seat Leon 1.9 TDI met 145pk (zie signature)
2006
Waarom:
en ik moest een diesel, dus een jap werd het ook niet.
Zeker wel, maar ik rij graag benzine jappenquote:
wat is VAG ?quote:Op zondag 2 maart 2014 23:41 schreef JDx het volgende:
[..]
Zeker wel, maar ik rij graag benzine jappen
Ik hou van Celica, Supra (beide gehad), 200sx, GT-R, 350z etc... maar als ik een diesel moet, dan liever VAG.
In mijn omgeving werken de VAG producten dan weer uitstekend en in het meest recente dekra rapport blijkt dat ze op betrouwbaarheid uitmuntend scoren...quote:Op maandag 3 maart 2014 09:09 schreef Pietverdriet het volgende:
VAG heeft een betere naam dan dat de producten waarmaken, in mijn omgeving hebben veel mensen de meest vreemde problemen met VAG producten. Als ik al een VAG zou nemen dan een skoda waar de kinderziektes uit de techniek zijn zegt mijn buikgevoel.
Japan is nooit een dieselland geweest.quote:
Ja, bij de ADAC kwamen ze ook altijd zo goed uit de busquote:
Japan koopt dan gewoon uitstekende diesels in, uit frankrijk bijvoorbeeldquote:
Niet altijd, maar momenteel wel. Ik sla hen hoger aan dan jouw 'onderzoek'.quote:Op maandag 3 maart 2014 09:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja, bij de ADAC kwamen ze ook altijd zo goed uit de bus
http://www.spiegel.de/aut(...)opreis-a-955497.htmlquote:Op maandag 3 maart 2014 09:54 schreef DS4 het volgende:
[..]
Niet altijd, maar momenteel wel. Ik sla hen hoger aan dan jouw 'onderzoek'.
Dat kunnen die Fransen wel, diesels bouwen.quote:Op maandag 3 maart 2014 09:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Japan koopt dan gewoon uitstekende diesels in, uit frankrijk bijvoorbeeld
Ze hebben inderdaad wel problemen, maar dat is vaak met nieuwe motoren, bijvoorbeeld toen die TSI net uit kwam, die eerste type's hadden veel problemen.quote:Op maandag 3 maart 2014 09:09 schreef Pietverdriet het volgende:
VAG heeft een betere naam dan dat de producten waarmaken, in mijn omgeving hebben veel mensen de meest vreemde problemen met VAG producten. Als ik al een VAG zou nemen dan een skoda waar de kinderziektes uit de techniek zijn zegt mijn buikgevoel.
Onze Audi: Water in de achterlichten, LED daglicht voor binnen een jaar defect, ruitenwisser achter valt er regelmatig af, Multimedia systeem totaal defect, auto inmiddels nog geen 4 jaar oudquote:Op maandag 3 maart 2014 10:07 schreef JDx het volgende:
[..]
Ze hebben inderdaad wel problemen, maar dat is vaak met nieuwe motoren, bijvoorbeeld toen die TSI net uit kwam, die eerste type's hadden veel problemen.
Skoda vind ik ook mooi, in principe is het allemaal hetzelfde, Seat, Volkswagen, Audi en Skoda alleen is Skoda het goedkoopst en Audi het duurste merk. Ok de afwerking en alles is beter, maar je rijdt technisch dezelfde auto.
Maakt ook niet uit of je nou een Skoda of Seat of VW of Audi neemt hoor, ze gebruiken exact dezelfde motoren, dus die kinderziektes zitten in alle 4.
Dus? Ik kwam met Dekra.quote:
Tegenover jouw ervaring staan weer andere ervaringen.quote:Op maandag 3 maart 2014 10:14 schreef Pietverdriet het volgende:
Onze Audi: Water in de achterlichten, LED daglicht voor binnen een jaar defect, ruitenwisser achter valt er regelmatig af, Multimedia systeem totaal defect, auto inmiddels nog geen 4 jaar oud
Onze Passat, Kabelboom vervangen, boordcomputer defect
De VW Multivan, Zakkers in de lak, automatische deuren die niet willen sluiten, div electronische problemen
De Passat van mijn nichtje, ene electronische probleem na het ander, motor problemen
Goed N=4, maar dit zegt mij niet dat VAG bovengemiddeld betrouwbaar is of kwalitatief zo geweldig goed is.
Als je geen problemen wil moet je een JAP nemen, duits heeft wel veel irritatie dingetjes ja, BMW en Mercedes nog erger volgens mij.quote:Op maandag 3 maart 2014 10:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Onze Audi: Water in de achterlichten, LED daglicht voor binnen een jaar defect, ruitenwisser achter valt er regelmatig af, Multimedia systeem totaal defect, auto inmiddels nog geen 4 jaar oud
Onze Passat, Kabelboom vervangen, boordcomputer defect
De VW Multivan, Zakkers in de lak, automatische deuren die niet willen sluiten, div electronische problemen
De Passat van mijn nichtje, ene electronische probleem na het ander, motor problemen
Goed N=4, maar dit zegt mij niet dat VAG bovengemiddeld betrouwbaar is of kwalitatief zo geweldig goed is.
Waarmee je jouw stelling niet onderbouwt. Mist is kennelijk wat je zoekt. Teken van weten dat je geen punt hebt.quote:
Achterhaald.quote:Op maandag 3 maart 2014 10:21 schreef JDx het volgende:
Als je geen problemen wil moet je een JAP nemen
Ik geef alleen mijn ervaringen, geef aan dat de ADAC net als DEKRA de VAG zo betrouwbaar is, jij zegt de ADAC meer te vertrouwen dan mijn ervaringen en ik laat je zien dat de ADAC corrupt is.quote:Op maandag 3 maart 2014 10:23 schreef DS4 het volgende:
[..]
Waarmee je jouw stelling niet onderbouwt. Mist is kennelijk wat je zoekt. Teken van weten dat je geen punt hebt.
Dus je geeft toe dat er problemen zijn, dank jequote:Op maandag 3 maart 2014 10:21 schreef DS4 het volgende:
[..]
Tegenover jouw ervaring staan weer andere ervaringen.
VAG heeft wel een probleem met downsize motoren (maar dat heeft iedere downsize motor, VAG liep daarmee gewoon voorop), maar ach... Ieder merk heeft wel iets.
Betrouwbaarheid is vooral een kwestie van goed omgaan met de techniek. Zelfs met downsize. Maar die krengen kunnen gewoon mishandeling helemaal niet handelen...
subjectieve mening.quote:Op maandag 3 maart 2014 10:25 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nog even afgezien van de goedkope uitstraling, saaiheid troef, enz.
Mist dus.quote:Op maandag 3 maart 2014 10:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik geef alleen mijn ervaringen, geef aan dat de ADAC net als DEKRA de VAG zo betrouwbaar is, jij zegt de ADAC meer te vertrouwen dan mijn ervaringen en ik laat je zien dat de ADAC corrupt is.
Ja, bij ieder merk.quote:Op maandag 3 maart 2014 10:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dus je geeft toe dat er problemen zijn, dank je
Dat klopt.quote:
In de Amerikaanse top 10 meest betrouwbare merken staan 7 Jappenquote:Op maandag 3 maart 2014 10:25 schreef DS4 het volgende:
[..]
Achterhaald.
Nog even afgezien van de goedkope uitstraling, saaiheid troef, enz.
Zoveel onderzoeken, zoveel meningen.quote:Op maandag 3 maart 2014 16:20 schreef iFrost het volgende:
In de Amerikaanse top 10 meest betrouwbare merken staan 7 Jappen
In een nieuw onderzoek van TÜV staan voornamelijk Jappen op de eerste plaats, op tweede plaats Duitsers.
Is die motor geschikt voor bio-ethanol?quote:Op woensdag 5 maart 2014 08:55 schreef Mr.J het volgende:
Qua kwaliteit en comfort rijdt deze echt heel lekker.En het standaard vermogen is al erg goed, zeker als je op een BP98 rijdt, eventueel wat aangevuld met bio-ethanol.
Denk wel als ik tzt onder de 17" velgen kom met iets andere vering dat je de oneffenheden in de weg wel wat meer zal voelen. Maar dat zal de trade off zijn.
Yep.quote:
Je kan zonder de boordcomputer anders in te stellen tot max 20% mengen.quote:Op woensdag 5 maart 2014 10:36 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Is die motor geschikt voor bio-ethanol?
Damn dat zou mij echt teveel werk zijn voor die paar euro elke keerquote:Op woensdag 5 maart 2014 10:40 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Yep.
[..]
Je kan zonder de boordcomputer anders in te stellen tot max 20% mengen.
Ik meng zelf zo'n 15%. Dus 3 liter bio-ethanol (1,68 bij de Action, goedkoper dan BP98) per 17 liter aan de pomp.
Ik moest hieraan denkenquote:Op woensdag 5 maart 2014 11:13 schreef JDx het volgende:
[..]
Damn dat zou mij echt teveel werk zijn voor die paar euro elke keer
Kun je nagaan als je in de UAE iets aanschaftquote:Op vrijdag 28 februari 2014 23:02 schreef ecktebaas123 het volgende:
[..]
Godverdomme en wij hier lekker ¤450 euro aftikken per kwartaal voor een fatsoenlijke diesel gezinsauto
Waarschijnlijk zit er in die 98 ook al alcohol. Zo tussen de 5&10%quote:Op woensdag 5 maart 2014 10:40 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Yep.
[..]
Je kan zonder de boordcomputer anders in te stellen tot max 20% mengen.
Ik meng zelf zo'n 15%. Dus 3 liter bio-ethanol (1,68 bij de Action, goedkoper dan BP98) per 17 liter aan de pomp.
De primaire drijfveer is performance he, niet een euro besparen.quote:Op woensdag 5 maart 2014 11:13 schreef JDx het volgende:
[..]
Damn dat zou mij echt teveel werk zijn voor die paar euro elke keer
Dacht zelf dat er in 95 juist 5% ethanol al inzat.quote:Op woensdag 5 maart 2014 11:23 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zit er in die 98 ook al alcohol. Zo tussen de 5&10%
Ik tank altijd E85 wanneer ik de mogelijkheid heb. Is in Frankrijk nog goedkoper, soms onder de 1 euro per liter!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |