Dat zag ikquote:Op donderdag 27 maart 2014 19:24 schreef Kriegel het volgende:
Nou ja, ik heb 'm ook maar op straat staan zoals je ziet.
Ja, momenteel in ieder geval wel. Het is soms wat passen en meten zodra er iets mee moet en groepen mensen vervoeren gaat niet, maar dat hoef ik gelukkig niet vaak. Net als veel kilometers maken. Vind het verder prima te doen, al was m'n vorige auto (hoewel... ik heb 'm nog steedsquote:Op donderdag 27 maart 2014 20:23 schreef iFrost het volgende:
Mooie Miata!
Is het je daily? Zo ja, bevalt het een beetje als daily driver?
Dank je.quote:
RS6 V10quote:Op donderdag 27 maart 2014 21:09 schreef Alt-tab het volgende:
Maar wat rij je dan? Ben nu wel nieuwschierig
MX-5 is anders niets mis mee.quote:Op donderdag 27 maart 2014 21:24 schreef Kriegel het volgende:
Tja... Daar kan ik niet tegenop met m'n blikkerige kappersbak.
Ik hou van duits, maar vind je Opel niet kut schakelen enzo?quote:Op donderdag 27 maart 2014 20:52 schreef Alt-tab het volgende:
Ik heb een Vectra uit 2008
[ afbeelding ]
Niet mijn auto, maar qua kleur en velgen identiek (privacy enzo). Waarom? Luxe, comfortabel, snel, Duits en erg betaalbaar voor wat je krijgt.
Dat is wel een groot nadeel aan een cabrio natuurlijk: de praktische bruikbaarheid is beperkt. Je hoeft er geen tien kratten bier voor een feestje mee te gaan halen, want dan moet je drie keer rijdenquote:Op donderdag 27 maart 2014 21:42 schreef Kriegel het volgende:
Ach, we hebben het ook over een volkomen andere prijscategorie. Toch, zo'n open zakjapanner is een echte niché-auto, een gemoderniseerde MG B en deels met dezelfde beperkingen, waar je wel omheen moet zien te werken als het je enige vervoer is.
Dat ding van jou is een echte alleskunner, lijkt me best prettig.
Met de grotere cc's kan je anders nog behoorlijk wat meenemen. zelf heb ik een focus cc waarin moeiteloos een rolstoel in de kofferbak verdwijnt.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 07:42 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat is wel een groot nadeel aan een cabrio natuurlijk: de praktische bruikbaarheid is beperkt. Je hoeft er geen tien kratten bier voor een feestje mee te gaan halen, want dan moet je drie keer rijden. Maar het open rijden en de goede wegligging zullen wel een hoop goedmaken ja, dat is dan weer fijn
Maar dat zijn een stuk volwassener auto's dan een MX-5. Dat is echt een tweezitter. Een Focus CC is een stuk meer opgegroeid, maar biedt dan ook niet de rijdynamiek die een MX-5 biedt.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 08:36 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Met de grotere cc's kan je anders nog behoorlijk wat meenemen. zelf heb ik een focus cc waarin moeiteloos een rolstoel in de kofferbak verdwijnt.
Het blijft lastig inderdaad die concessies die je moet doen. Als er bij mij niet af en toe een rolstoel in moet en iemand op de achterbank dan was het waarschijnlijk een Z4 geworden ofzoiets.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 08:44 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Maar dat zijn een stuk volwassener auto's dan een MX-5. Dat is echt een tweezitter. Een Focus CC is een stuk meer opgegroeid, maar biedt dan ook niet de rijdynamiek die een MX-5 biedt.
Ik zou zelf graag een BMW 3-serie cabrio (model 03-05) rijden, maar het is gewoon te onpraktisch. Ik moet af en toe wat vervoeren en die spullen passen er stuk voor stuk niet in. Dus daarom wordt het toch een Touring, met schuifdak ter compromis
Ik kan me heel goed vinden hierin. Ik kom van een ruime Carisma en mis af en toe de ruimte en rust op de snelweg wel. Maar dan gaat het dakje er af en het gas er op en ben ik weer helemaal tevredenquote:Op donderdag 27 maart 2014 21:18 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Ja, momenteel in ieder geval wel. Het is soms wat passen en meten zodra er iets mee moet en groepen mensen vervoeren gaat niet, maar dat hoef ik gelukkig niet vaak. Net als veel kilometers maken. Vind het verder prima te doen, al was m'n vorige auto (hoewel... ik heb 'm nog steeds) flink stiller op de snelweg.
Puur door de bakverhoudingen en kortere eindoverbrenging denk ik, want het maximale vermogen t.o.v. die auto is licht gestegen, 140 pk versus iets minder, en het gewicht van de MX-5 ligt daarbij nog eens 150 kg lager. Daar zou het dus niet aan moeten liggen. En natuurlijk komt het ook deels door het ontbreken van een echt dak, zelfs de hardtop heeft niet dezelfde geluidsisolatie. Een eindoverbrenging met iets meer van een overdrive-karakter was stiekem best welkom geweest.
Maar de teruggelopen mate van comfort en bruikbaarheid wordt meestal wel aardig goedgemaakt door de sublieme wegligging (het is een scheermes, wordt nog beter na een paar geplande upgrades), de snellere acceleratie en het desgewenst open kunnen rijden.
En dat laatste is er pas onlangs bijgekomen, ik moest er eerst de winter mee door. Hij is ondanks z'n korte overbrengingen ook verrassend goed schakellui te rijden in binnenverkeer, ik kan de helft van de handelingen probleemloos in de 3 af.
Het ding is gewoon pure lol als de omstandigheden kloppen, en voorlopig ga ik het hier best mee redden.
[..]
Dank je.![]()
Helemaal niet zelfs. Ik kan het niet goed uitleggen, maar zodra je de pook een klein beetje in de versnelling drukt, schiet hij automatisch in die versnelling. De pook wordt er als het ware ingezogen. Enige 'mindere' vind ik dat, als je hem in zijn achteruit wil zetten, je de ring omhoog moet trekken, en hem in zijn 1 zet. Ik ben gewend dat achteruit de '6e' versnelling zit.quote:Op donderdag 27 maart 2014 22:42 schreef JDx het volgende:
[..]
Ik hou van duits, maar vind je Opel niet kut schakelen enzo?
Ik werkte bij een autoverhuur bedrijf en ik vond Opel's altijd wat stug schakelen en overall ook wat minder lekker rijden dan bijv VAG of Mercedes, maar kon daar geen goede reden voor vinden.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:26 schreef Alt-tab het volgende:
[..]
Helemaal niet zelfs. Ik kan het niet goed uitleggen, maar zodra je de pook een klein beetje in de versnelling drukt, schiet hij automatisch in die versnelling. De pook wordt er als het ware ingezogen. Enige 'mindere' vind ik dat, als je hem in zijn achteruit wil zetten, je de ring omhoog moet trekken, en hem in zijn 1 zet. Ik ben gewend dat achteruit de '6e' versnelling zit.
Waar doel je precies op als ik vragen mag? Dit is overigens wel de enige Opel waar ik ervaring mee heb. Verder in geen andere Opel's gereden.
De Opels die ik heb gereden schakelden gevoelloos, je schakelde, maar dat was het welquote:Op zaterdag 29 maart 2014 22:03 schreef JDx het volgende:
[..]
Ik werkte bij een autoverhuur bedrijf en ik vond Opel's altijd wat stug schakelen en overall ook wat minder lekker rijden dan bijv VAG of Mercedes, maar kon daar geen goede reden voor vinden.
Mijn paps had een Zafira (A) 1ste generatie, reed best lekker voor een 1.6je en schakelde ook goed..quote:Op zaterdag 29 maart 2014 22:23 schreef Andyy het volgende:
[..]
De Opels die ik heb gereden schakelden gevoelloos, je schakelde, maar dat was het wel
een ezel stoot zich geen 2 x aan dezelfde steenquote:
Want "gereden" betekent automatisch dat ie ze ook in bezit heeft gehad.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 22:51 schreef sturmpie het volgende:
[..]
een ezel stoot zich geen 2 x aan dezelfde steen
maar jij hebt er 3 nodig
quote:Op zaterdag 29 maart 2014 23:18 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Want "gereden" betekent automatisch dat ie ze ook in bezit heeft gehad.
Huur en leenautos einsteinquote:Op zaterdag 29 maart 2014 22:51 schreef sturmpie het volgende:
[..]
een ezel stoot zich geen 2 x aan dezelfde steen
maar jij hebt er 3 nodig
kep wel eens meegereden in een golf cabrio.quote:
Ik heb nog een 300ZX op kwarttarief voor je in de aanbiedingquote:Op zaterdag 29 maart 2014 23:43 schreef sturmpie het volgende:
[..]
kep wel eens meegereden in een golf cabrio.never-again.
een targa dak lijkt mij nog wel te doen, al heb ik dat nog niet ervaren.
ik zou mr2 wel ok vinden.
Een MK1?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 23:43 schreef sturmpie het volgende:
[..]
kep wel eens meegereden in een golf cabrio.never-again.
een targa dak lijkt mij nog wel te doen, al heb ik dat nog niet ervaren.
ik zou mr2 wel ok vinden.
maximaal genieten van hun uitlaatgassenquote:Op zondag 30 maart 2014 09:23 schreef Pietverdriet het volgende:
Cabrio rijden is wat voor liefhebbers vrees ik
Ik zag laatst weer een cabrio even de terugschakel behandeling krijgen van een vrachtwagen.quote:Op zondag 30 maart 2014 09:29 schreef sturmpie het volgende:
[..]
maximaal genieten van hun uitlaatgassen![]()
Dan is het goedquote:
Had die cabriorijder daar aanleiding toe gegeven, of zomaar?quote:Op zondag 30 maart 2014 09:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik zag laatst weer een cabrio even de terugschakel behandeling krijgen van een vrachtwagen.
Geen ideequote:Op zondag 30 maart 2014 09:54 schreef NoBody122 het volgende:
Had die cabriorijder daar aanleiding toe gegeven, of zomaar?
kep wel eens meegereden met een mk2 gti .. iiiiiiiiiiiiiiiiiiquote:
twas vast een mk3quote:Op zondag 30 maart 2014 09:54 schreef NoBody122 het volgende:
Had die cabriorijder daar aanleiding toe gegeven, of zomaar?
Nieuwe oldtimer regeling; je betaalt een kwart van het originele MRB tarief, met een maximum van 120¤ per jaar. in feite wegenbelasting'vrij' maar dan voor een tientje per maandquote:
okquote:Op zondag 30 maart 2014 11:14 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nieuwe oldtimer regeling; je betaalt een kwart van het originele MRB tarief, met een maximum van 120¤ per jaar. in feite wegenbelasting'vrij' maar dan voor een tientje per maand
MR2 is een wijvenbakquote:Op zondag 30 maart 2014 11:21 schreef sturmpie het volgende:
[..]
ok
veel plezier er mee !
mr2 is iets meer mijn smaak, voorlopig blijf ik braaf motorrijden en OV.
Nog net even snel het tientje van maart verbruikt.quote:Op zondag 30 maart 2014 11:14 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nieuwe oldtimer regeling; je betaalt een kwart van het originele MRB tarief, met een maximum van 120¤ per jaar. in feite wegenbelasting'vrij' maar dan voor een tientje per maand
Haha ja, ik heb een tijdje deze gehad (alweer bijna 10 jaar geleden):quote:Op zondag 30 maart 2014 09:29 schreef sturmpie het volgende:
[..]
maximaal genieten van hun uitlaatgassen![]()
godverdomme, wat een hel manquote:Op zondag 30 maart 2014 12:32 schreef JDx het volgende:
[..]
Haha ja, ik heb een tijdje deze gehad (alweer bijna 10 jaar geleden):
http://www.jdx.nl/audi
Maar dat is echt een paar maandjes leuk, daarna ingeruild voor een mooie coupe.
- Je bent vaak ziek, want je wil in het begin toch met open dak rijden, ook al is het 15 graden
- Als het 25 graden of warmer is moet je een pet op, anders brand je weg
- Boven de 30 graden heb je liever een auto met airco dan een cabrio
- Veel lawaai
- Je kan eigenlijk niet achterin zitten door de wind, wellicht beter bij nieuwe modellen
- Op de snelweg is het eigenlijk helemaal niet leuk
- In de file e.d. stinkt alles naar uitlaat van de andere auto's en vrachtwagens
Enige leuke is eigenlijk als zondagse auto voor korte ritjes in de stad of relaxed in de bergen op vakantie.
Waar heb je het in godsnaam over?quote:Op zondag 30 maart 2014 12:39 schreef sturmpie het volgende:
[..]
godverdomme, wat een hel man
ik heb respekt voor jou jonge
niet opgeven, gewoon blijven FOK!en
alles komt weer goed, je moeder !
quote:
Ik had er toen 8 jaar naar uitgekeken om zo'n Audi Cabrio te bezitten, maar het viel gewoon erg tegen, zeker als vaste auto. Zonde van het prijsverschil voor die paar mooie dagen, tenzij je echt zoveel geld hebt dat je eentje kan hebben als 2e auto.quote:Op zondag 30 maart 2014 12:43 schreef sturmpie het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
dat je zo hebt afgezien in die cabrio jonge![]()
![]()
![]()
er zit veel werk aan zo'n kap dus het zal ut wel waard zijn.quote:Op zondag 30 maart 2014 12:46 schreef JDx het volgende:
een A4 voor 2500 en eenzelfde cabrio voor 7500, is dat verschil het waard?
quote:Op zondag 30 maart 2014 12:48 schreef sturmpie het volgende:
[..]
er zit veel werk aan zo'n kap dus het zal ut wel waard zijn.
een schuifdak of targa (1/2 cabrio) lijkt mij handiger dan een cabrio.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |