Veel nieuwere motoren en vooral turbomotoren hebben daar baat bij.quote:Op woensdag 5 maart 2014 12:57 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarom zou je? Als jou motor daar niet specifiek behoefte aan heeft, is het onzin
Saab 9-3 2.0t '02 met aangepaste ECU van een Saab 9-5 2.3T Bio-power '06quote:Op woensdag 5 maart 2014 12:15 schreef Mr.J het volgende:
[..]
De primaire drijfveer is performance he, niet een euro besparen.
[..]
Dacht zelf dat er in 95 juist 5% ethanol al inzat.
Maar met wat voor auto tank je dan 100% E85?
Die van mij past t ook aan, en t is een gezinsauto.quote:Op woensdag 5 maart 2014 13:05 schreef JDx het volgende:
[..]
Veel nieuwere motoren en vooral turbomotoren hebben daar baat bij.
Er zijn zelfs sportwagens die het motormanagement (zeg ik dat goed?) aanpassen aan de soort brandstof.
Dat betekend vooral dat je met lager octaan benzine kan rijden, een hoger octaangetal betekend dat de benzine minder geneigd is zelf te ontbranden. Niet dat er meer energie per liter in zit ofzo.quote:Op woensdag 5 maart 2014 13:05 schreef JDx het volgende:
[..]
Veel nieuwere motoren en vooral turbomotoren hebben daar baat bij.
Er zijn zelfs sportwagens die het motormanagement (zeg ik dat goed?) aanpassen aan de soort brandstof.
Het betekent ook dat de timing van de ontsteking niet hoeft te worden aangepast waardoor je weldegelijk meer vermogen haalt uit dezelfde hoeveelheid brandstof.quote:Op woensdag 5 maart 2014 14:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat betekend vooral dat je met lager octaan benzine kan rijden, een hoger octaangetal betekend dat de benzine minder geneigd is zelf te ontbranden. Niet dat er meer energie per liter in zit ofzo.
Dat klopt, maar ik zei dus ook Als jou motor daar niet specifiek behoefte aan heeft, is het onzinquote:Op woensdag 5 maart 2014 14:36 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het betekent ook dat de timing van de ontsteking niet hoeft te worden aangepast waardoor je weldegelijk meer vermogen haalt uit dezelfde hoeveelheid brandstof.
Als ik er 102 in mik win ik naar schatting 40-60 pk tov 98 ron. Huis tuin en keuken modelletje wint natuurlijk minder, maar toch.
Winst zit natuurlijk wel met name in het bovenste toerenbereik. Als je dus normaal in het verkeer mee rijdt heb je er niet zoveel aan.
quote:Op woensdag 5 maart 2014 14:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat klopt, maar ik zei dus ook Als jou motor daar niet specifiek behoefte aan heeft, is het onzin
Ik zei niet dat hoog octaan benzine onzin is
Wij hadden het specifiek over auto's die er wel wat aan hebben.quote:Op woensdag 5 maart 2014 12:57 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarom zou je? Als jou motor daar niet specifiek behoefte aan heeft, is het onzin
Behoefte is een ruim begrip. In beginsel draait die motor van mij ook prima op 98. Gelukkig wel, want zie in NL maar een 102 ron te krijgen. Hell, 98 is al lastig zat!quote:Op woensdag 5 maart 2014 14:39 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat klopt, maar ik zei dus ook Als jou motor daar niet specifiek behoefte aan heeft, is het onzin
Ik zei niet dat hoog octaan benzine onzin is
Het verschilt sterk per auto inderdaad. Zo'n lamborghini als de jouwe is trouwens gewoon ontworpen op hoge kwaliteit brandstof.quote:Op woensdag 5 maart 2014 14:41 schreef DS4 het volgende:
[..]
Behoefte is een ruim begrip. In beginsel draait die motor van mij ook prima op 98. Gelukkig wel, want zie in NL maar een 102 ron te krijgen. Hell, 98 is al lastig zat!
Naast de performance merk ik idd ook dat de motor gewoon wat mooier lijkt te lopen.quote:Op woensdag 5 maart 2014 23:18 schreef MarokkaanseHeld het volgende:
RON 102 is heerlijk, hadden we dat maar in Nederland..
Lekker met mijn 1.8 Turbo 20VT rijden, wordt hij een stuk rustiger en loopt er mooier van.
Maar vooral sneller!
Heb ik ook met BP Ultimate, toen ik de auto kocht schudde hij een beetje stationair bij het stoplicht, is nu helemaal weg en wat soepeler idd.quote:Op donderdag 6 maart 2014 09:50 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Naast de performance merk ik idd ook dat de motor gewoon wat mooier lijkt te lopen.
Dank u.quote:Op donderdag 6 maart 2014 11:39 schreef Anne het volgende:
Misschien kunnen jullie hier verder gaan?
PTA / Premium brandstoffen
Hoezo het over mpg's hebben op een Nederlands forumquote:Op maandag 17 maart 2014 02:35 schreef EnochRoot het volgende:
Mazda 3 2013 Hatchback (6speed auto)
Prijs/kwaliteit/goed getest/verbruik (28-39mpg).
Even omgerekend naar L/100km = 8.4 - 6.03quote:Op maandag 17 maart 2014 23:42 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hoezo het over mpg's hebben op een Nederlands forum
Dikke bak..quote:Op maandag 24 maart 2014 18:23 schreef RobertVH het volgende:
vers van de pers![]()
Dodge Challenger R/T 2014
V8 5.7L
Yes! Dat is het betere werkquote:Op maandag 24 maart 2014 18:23 schreef RobertVH het volgende:
vers van de pers![]()
Dodge Challenger R/T 2014
V8 5.7L
Niet zozeer het gewicht van het dak, want dat is maar iets zwaarder dan van een normale auto. Maar wel van de constructie voor het klapdak en de extra verstevigingen (dus extra gewicht) in de koets, om de stijfheid te behouden.quote:Op woensdag 12 maart 2014 15:50 schreef VVDer het volgende:
BMW 335i cabrio
Ik wilde het genot van een hardtop en ik wilde gewoon wat snelle auto's wegrijden. Het is mijn midlife kappers wagentje
het is een 6 cilinder twin turbo en dus nog laten tunen
Alleen in de bochten is het een vervelende auto ivm gewicht cabriokap
Klopt. Je merkt het in alles. Maar het gaat knetterhard naar voren. Een 911 997 en daarvoor (muv turbo en GT's) moeten echt aan de kant. De 2 turbo's geven zoveel koppel dat ik ondanks het gewicht die wagens voor kan blijven totdat we bij een bocht aankomenquote:Op maandag 24 maart 2014 21:47 schreef Piet__Piraat het volgende:
Niet zozeer het gewicht van het dak, want dat is maar iets zwaarder dan van een normale auto. Maar wel van de constructie voor het klapdak en de extra verstevigingen (dus extra gewicht) in de koets, om de stijfheid te behouden.
ha haquote:Op woensdag 26 maart 2014 20:32 schreef MarokkaanseHeld het volgende:
Owja, zitten 16 inch wieldoppen eronder
Nee, bedoel dit mijn vriend.quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:39 schreef sturmpie het volgende:
[..]
ha ha
16 inch wieldoppen, wasda ??
16 inch velgen bedoel je ? met 16 inch banden
Dat is tegenwoordig juist een Polen-bak, dus denk even vaak aangehouden als andere auto's. Sowieso een rare reden om een auto mooi te vinden, "nooit aangehouden worden", had je dat voorheen wel dan ofzo?quote:Op woensdag 26 maart 2014 20:32 schreef MarokkaanseHeld het volgende:
Ik rij een Passat 1.8 Turbo 20 VT.
Heerlijk bak, snel, zuinig, mooi, rijdt lekker en is anoniem. Wordt nooit aangehouden.
Owja, zitten 16 inch wieldoppen eronder, zodat ik geen sjonnie lijk..
[ afbeelding ]
ok vriendquote:Op donderdag 27 maart 2014 15:44 schreef MarokkaanseHeld het volgende:
[..]
Nee, bedoel dit mijn vriend.
[ afbeelding ]
mooiste mx5 tot nu toequote:Op donderdag 27 maart 2014 18:31 schreef Kriegel het volgende:
[ afbeelding ]
Omdat het lente is en zo'n klapdak dan best leuk wordt. [ afbeelding ]
Mooie materialen (bv alcantara headliner, leer op zo'n beetje al het overige), aan komen lopen en de deur gaat open, stoel/spiegels gaan op jouw instelling staan, dat soort dingen. Een gevoel van rijkdom dus (bij gebrek aan een betere term).quote:Op donderdag 27 maart 2014 20:55 schreef Alt-tab het volgende:
Ik vind van wel. Misschien ben jij iets anders gewend, maar ik vind de uitvoering die ik heb erg luxe. Overigens zijn de meeste mensen die meerijden met mij ook erg onder de indruk.
Maar wat is voor jou de definitie van luxe?
Als je het zo bekijkt is mijn auto niet luxe inderdaad. Dat doet overigens niets af aan het feit dat ik erg tevreden/trots mee/op ben.quote:Op donderdag 27 maart 2014 21:00 schreef DS4 het volgende:
[..]
Mooie materialen (bv alcantara headliner, leer op zo'n beetje al het overige), aan komen lopen en de deur gaat open, stoel/spiegels gaan op jouw instelling staan, dat soort dingen. Een gevoel van rijkdom dus (bij gebrek aan een betere term).
Terecht hoor.quote:Op donderdag 27 maart 2014 21:05 schreef Alt-tab het volgende:
Als je het zo bekijkt is mijn auto niet luxe inderdaad. Dat doet overigens niets af aan het feit dat ik erg tevreden/trots mee/op ben.
More bang for your buck is wat ik in gedachten had, maar dat komt op hetzelfde neer. Ach zo is er een markt voor alles. Ik zou bijvoorbeeld nooit in een A-segmenter willen rijden.quote:Op donderdag 27 maart 2014 21:07 schreef DS4 het volgende:
[..]
Terecht hoor.
Maar opel is natuurlijk meer no nonsense.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |