abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 januari 2014 @ 22:09:40 #1
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_135167034

Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 2 hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) :
Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it!
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur even een PM/DM naar Lady Oracle als je je hebt aangemeld :)

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wedstrijdtijden voorspellen
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2014 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Ten commandments for the runner
SPOILER: Why we run

[ Bericht 0% gewijzigd door Daywalk3r op 08-01-2014 19:25:19 ]
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  maandag 6 januari 2014 @ 22:10:47 #2
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_135167115
Witte Lijstjes
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_135167161
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 22:10 schreef Daywalk3r het volgende:
Witte Lijstjes
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_135167192
Mijn VFFs liggen in Chicago bij het vliegveld en daar komen ze even niet weg :'(

http://www3.illinois.gov/(...)ectID=2&RecNum=11839

http://chicago.cbslocal.c(...)wstorm-extreme-cold/

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2014 22:13:30 ]
pi_135167269
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 22:08 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Dat is best doorstomen naar HM. Pas op je lichaam.
Ik weet heel goed dat augustus wel erg optimistisch is. (Maar het zou zo leuk zijn om die Vooroeverloop samen te kunnen lopen. ;) ) Voorlopig ga ik er vanuit dat de A7 loop de eerste wordt en als ook dat niet lukt doe ik hem gewoon op een later moment. Mijn lijf geeft gelukkig prima aan wat het wel en niet kan.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  maandag 6 januari 2014 @ 22:13:13 #6
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_135167271
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 22:06 schreef Nanook24 het volgende:
Mijn rondje zit er weer op voor vandaag. Ik had per ongeluk een les van volgende week voor staan en dus niet het juiste schema gelopen maar het liep stiekem wel lekker al was ik wel behoorlijk 'op' op het einde. Toch overmorgen maar weer braaf een les uit deze week lopen.

http://www.endomondo.com/workouts/283434738/13622849

Mijn eerste paar schoenen waren ongeveer de prijs die iedereen hier roept. Ik heb toen een maand of 2 gelopen en toen zijn ze in de kast beland. Toen ik ze 3 jaar later weer uit de kast haalde was de demping niet goed meer en kreeg ik er last van mijn enkel van. Dat paar verdween dus in de kliko en mijn nieuwe paar was ook weer rond de 130 Euro.

Mijn plannen voor dit jaar (mits blessure vrij enz.)

02-02 Duinloop AV Castricum - 4km
02-03 20 van Alphen - 5km
13-04 Kloetloop Grootebroek - 5km
18-05 Schutz marathon Hoorn - 10km
01-06 Run 4 Lady's Boskoop - 10km
22-06 Stoomtramloop Medemblik - 9,5km
??-08 Vooroeverloop - HM (mits voldoende kunnen trainen)
25-08 Hemmer omloop - 10km
??-09 Dam tot dam loop - 16,1km
13-09 Potato run Urk - 8EM
05-10 Agriport A7 Halve marathon - HM

Alleen de dik gedrukte loopjes staan vast de rest bekijk ik even per stuk.
Kloetloop, was ooit mijn een van mijn eerste loopjes, volgens mij hadden ze toen nog een 25km evenement.
En Hemmer Omloop, leuk lokaal loopje, rondjes door het dorp heen met volk langs de kant.
Misschien ook leuk in mijn herinnering omdat ik daar op die dag super liep..
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  maandag 6 januari 2014 @ 22:13:14 #7
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_135167275
quote:
99s.gif Op maandag 6 januari 2014 22:11 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Looie lijst dan..?
pi_135167327
quote:
99s.gif Op maandag 6 januari 2014 22:06 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Strak plan Levitas! Paar keer samen die 16-19km samen lopen vind ik leuk!
De 3 weekenden ervoor heb ik LDLs van respectievelijk 90, 100 en 110 minuten gepland staan. 110 min. is ca. 17km. Dat heb ik bij mijn vorige HM ook gelopen en dat vond ik eigenlijk wel genoeg voor een LDL :+
pi_135167397
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 22:14 schreef Levitas het volgende:

[..]

De 3 weekenden ervoor heb ik LDLs van respectievelijk 90, 100 en 110 minuten gepland staan. 110 min. is ca. 17km. Dat heb ik bij mijn vorige HM ook gelopen en dat vond ik eigenlijk wel genoeg voor een LDL :+
Zo'n strak schema heb ik nog niet, maar één of twee keer kan ik dan wel meelopen.
  maandag 6 januari 2014 @ 22:15:14 #10
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_135167419
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 22:13 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

Ik weet heel goed dat augustus wel erg optimistisch is. (Maar het zou zo leuk zijn om die Vooroeverloop samen te kunnen lopen. ;) ) Voorlopig ga ik er vanuit dat de A7 loop de eerste wordt en als ook dat niet lukt doe ik hem gewoon op een later moment. Mijn lijf geeft gelukkig prima aan wat het wel en niet kan.
Achja, gewoon doen wat je kan en lekker opbouwen.
pi_135167483
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 22:13 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Kloetloop, was ooit mijn een van mijn eerste loopjes, volgens mij hadden ze toen nog een 25km evenement.
En Hemmer Omloop, leuk lokaal loopje, rondjes door het dorp heen met volk langs de kant.
Misschien ook leuk in mijn herinnering omdat ik daar op die dag super liep..
Het meeste wat je nu kunt lopen met de Kloetloop is 10EM maar daar ben ik tegen die tijd echt nog niet aan toe.

Voor de Hemmer Omloop moet ik nog even zien of we niet op vakantie zijn maar als we dat niet zijn is het te dichtbij om hem te laten schieten. ;)
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  maandag 6 januari 2014 @ 22:18:18 #12
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_135167657
Er loopt iets mis bij de TdF! Zoveel meer Nederlanders dan Belgen, tijd dat ik daar wat verandering in breng! Met een 13 km inschrijving wel, 25 km durf ik niet echt nu voor te tekenen, zou wel moeten lukken als blessure vrij... Nog even twijfelen en met het vriendje overleggen.

Verder staat er bij mij denk ik enkel de 10 miles in Antwerpen op het programma, ik wacht nog even op mijn volledige werkschema om dan mijn vrije weekends te gaan vullen, maar wil zeker 2-3 HM lopen dit jaar...

Vandaag ging ik een rustige 5 km lopen na mijn British Military Fitness, maar ik was een beetje dood nadien en vooral heel erg natgeregend en koud. maar wel meer dan 70 burpees gedaan onder andere en heel veel sprintjes. 5 km dan maar woensdag als het misschien wat minder lastig is, morgen werk :(.
Ik bijt!
(Zachtjes)
pi_135167924
Ook ik heb vandaag voor het eerst meegetraind bij OSS Volo en het was leuk!

Ik loop in een andere groep dan mossel; een groep waar mensen lopen die minimaal een half uur kunnen lopen en vooral trainen voor 10 km's en sommigen lopen ook 15 km's of halve marathons. Leuk groepje mensen en een leuke, hele relaxte trainer.

Mocht beginnen met buikspieroefeningen (yay, planken.. :+ ) en toen even warmlopen. Wat loopoefeningen gedaan en het kernprogramma was 10 rondjes, waarbij je om en om een rondje op tempo moest lopen en een rondje rustig aan. Ik was nogal benauwd van een verkoudheid en heb het kernprogramma wat ingekort. De eerste kilometer liep de trainer met me mee, vroeg naar m'n normale kilometertijden en ik liep dus veel sneller. Daarna geprobeerd wat rustiger aan te doen, maar was m'n Garmin vergeten. Volgens mij lukte het wel aardig.

Kortom; voor herhaling vatbaar! Omdat ik nog aan het bijkomen ben van een griepje én waarschijnlijk lekker spierpijn ga hebben met de trainer afgesproken dat ik op donderdag de eerste twee/drie weken gewoon lekker voor mezelf loop en alleen op maandag mee train. Als dat lekker gaat haak ik ook op donderdag aan. :D
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 6 januari 2014 @ 22:24:14 #14
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_135168028
Weer een wijziging in het schedule script. Er bleken mensen te zijn die het toch handiger vonden om hun totaal tot nu toe in te vullen in plaats van na elk loopje.

Nu kun je dus kiezen. Je kan bij "Hoeveel heb je vandaag gelopen?" een waarde invullen die dan automatisch wordt opgeteld bij je totaal. Óf je vult bij "Of vul je liever je totaal in tot nu toe?" een waarde in en die overschrijft dan je totaal
pi_135168135
quote:
4s.gif Op maandag 6 januari 2014 22:24 schreef Swetsenegger het volgende:
Weer een wijziging in het schedule script. Er bleken mensen te zijn die het toch handiger vonden om hun totaal tot nu toe in te vullen in plaats van na elk loopje.

Nu kun je dus kiezen. Je kan bij "Hoeveel heb je vandaag gelopen?" een waarde invullen die dan automatisch wordt opgeteld bij je totaal. Óf je vult bij "Of vul je liever je totaal in tot nu toe?" een waarde in en die overschrijft dan je totaal
^O^
Dat vind ik nu leuk om te doen. Telkens kleine dingen aanpassen zodat het perfect wordt.
pi_135168194
quote:

Blij mee! Daarover gesproken, ik zal hem eens invullen.. Ik twijfelde tussen 700 en 750.. Maar het is een challenge he? Dus 750 it is.. :)
  maandag 6 januari 2014 @ 22:29:06 #17
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_135168332
mooie berichten Gogo!
pi_135168536
quote:

Tof dat je zo'n script hebt gemaakt voor de challenge, zal nu ook invullen hoe veel ik wil gaan lopen. Zal denk ik 500km worden.

Waardoor komt het eigenlijk dat de tekst bij Challenge 2014 iets waziger is dan bij de verlopen challenges? Ik kan me herinneren dat wat eerst bij de huidige challenge (toen het 2013 was) ook duidelijker leesbaar was.
  maandag 6 januari 2014 @ 22:35:00 #19
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_135168634
Oja. Die kms invullen. Wil ook excel sheet bijhouden. Ik vergeet zoiets snel..
pi_135168948
Leuk gogo en mossel :) Hoop dat jullie het leuk blijven vinden!
pi_135169021
En om maar even in de sfeer van het topic te blijven. Mijn wensenlijstje voor 2014.. Vraagteken is nog niet zeker. En in april en juni moeten er nog loopjes bij. Misschien 10 km bij de Rotterdam marathon..

quote:
9 maart: CPC, 10 km
18 mei: Marikenloop, 10 km
25 mei: Vestingloop, 10 km
5 juli: Ekiden, 5 km (? ivm vakantie)
7 september: Tilburg Ten Miles, 10 km (?)
21 september: Dam tot damloop, 10 EM (?)
3 oktober: Ladiesrun Kustmarathon, 10 km
16 november: 7^^, 15 km (?)
7 december: Bruggenloop, 15 km (?)
pi_135170209
Jeetje als zo al die lijstjes bekijk wat iedereen van plan is voel ik mewel een beetje een luie flikker, tot nog toe slechts 3 geplanned. Komtng wel een 4de bij maar of het veel meer wordt.
pi_135170537
quote:
...
Verder staat er bij mij denk ik enkel de 10 miles in Antwerpen op het programma, ik wacht nog even op mijn volledige werkschema om dan mijn vrije weekends te gaan vullen, maar wil zeker 2-3 HM lopen dit jaar...
Dan zien we elkaar daar misschien!
  maandag 6 januari 2014 @ 23:18:42 #24
9342 abraham
[Smart statement Pending]
pi_135170886
Leuke ambitieuze lijstjes. Heb zelf een viertal loopjes staan voor de komende maanden en moet het programma vanaf eind maart nog verzinnen.

Singelloop Leiden staat er beslist nog op, een halve marathon eveneens in Leiden, net als Amsterdam eind van het jaar en voor de rest lokale loopjes in de omgeving hier.

Als het goed is, is het voorlopige hoogtepunt de halve in Hengelo op 13 april als mijn pa tegen die tijd weer voldoende heeft getraind. Hij is net 70 geworden en mocht vanwege een oogoperatie even niet hardlopen maar vorig jaar liep hij nog heel relaxt drie keer in de week 15 km in anderhalf uurtjes.
If at first you fail, re-define your objective.
  maandag 6 januari 2014 @ 23:23:36 #25
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_135171201
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:05 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Jeetje als zo al die lijstjes bekijk wat iedereen van plan is voel ik mewel een beetje een luie flikker, tot nog toe slechts 3 geplanned. Komtng wel een 4de bij maar of het veel meer wordt.
Sja, eens kijken of iedereen dit wel redt! Bij vlagen heerst er hier een hyperoptimisme :)

(Ik ga - morgen, niet-mobiel - eens kijken wat er begin januari 2013 werd gepost)
  maandag 6 januari 2014 @ 23:27:47 #26
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_135171436
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:23 schreef Quoi het volgende:

[..]

Sja, eens kijken of iedereen dit wel redt! Bij vlagen heerst er hier een hyperoptimisme :)

(Ik ga - morgen, niet-mobiel - eens kijken wat er begin januari 2013 werd gepost)
Wellicht dat men soms iets met de rem erop moet/gaat lopen, maar verder zie ik niet in waarom het niet zal lukken? Het zijn geen 4 HM's in 2 maand b.v toch?
  maandag 6 januari 2014 @ 23:36:35 #27
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_135171900
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:27 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Wellicht dat men soms iets met de rem erop moet/gaat lopen, maar verder zie ik niet in waarom het niet zal lukken? Het zijn geen 4 HM's in 2 maand b.v toch?
Ik vind het ook leuk en vaak reeël :) Soms ietwat endorfine-driven misschien.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 00:07:44 #28
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_135173305
Op dit moment heb ik maar een wedstrijd en dat is de midwintermarathon begin februari.

Vorige week wilde ik me inschrijven voor de Acht van Apeldoorn, maar helaas was de inschrijving al vol voor deze afstand.

Nu is mijn plan B om dan toch maar te trainen voor de mini-marathon (18,5 km). Vorige week heb ik een duurloop gedaan van 16 km. Het eerste uur ging prima, maar na 80 min lopen werd het wel erg zwaar en heb ik ook nog veel moeten lopen.

Na afloop een paar dagen veel spierpijn gehad, maar gelukkig geen blessures. Deze week moet ik dus beslissen of ik mee ga doen of niet. Ik hoop met een goede voorbereiding de mini-marathon in ongeveer 2 uur te kunnen lopen.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 00:09:52 #29
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_135173374
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 21:02 schreef Voccar het volgende:
Ik heb mijn gebruikersnaam tijd geleden niet echt zorgvuldig gekozen, dus ga hierbij verder onder deze naam. Leuk om al die verhalen van afgelopen weekend weer te lezen zeg en dan wil ik Semtex toch even compliment geven, wat een mooi prestatie zeg *O*
Dank je wel, lees dit nu pas :o O+

quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 22:06 schreef Quoi het volgende:
Is de volgende stap dat MoBlo aan colorruns gaat meedoen?
Ik heb alvast de perfecte run gevonden })

Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_135175434
Auw.
Ja doei.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 01:58:48 #31
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_135176028
1
2
19 januari 2014 - Rokkeveense Dekkerloop (Zoetermeer)
Corniel - 5km

quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 17:36 schreef pijll het volgende:
Mijn plannen voor het eerste half jaar:
19-1: Rokkeveense Dekkerloop, 15km

(..)

Behalve de Rokkeveense Dekkerloop staat nog niets vast.
Een van mijn goede voornemens dit jaar is om in alle provincies van Nederland een wedstrijd te lopen, dus er zitten een paar wedstrijden bij die heel ver van huis zijn. We zullen zien of het lukt.
Leuk voornemen! Mooi lijstje wedstrijden ook. Ik moet nog even zien hoe het bij mij in de zomer gaat. In het najaar (vanaf oktober) wil ik weer een mooi aantal wedstrijden doen.

quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 18:01 schreef Zwabberhark het volgende:
Vanmiddag met Corniel wezen trainen (..)

Corniel heeft het Strava-KOM op de Balijbrug gepakt en daarna is het niet meer goed gekomen.
Die KOM is idd mooi! http://www.strava.com/segments/5589524

Ben benieuwd hoelang ik hem ga vasthouden. :)

quote:
Ik kwam hem op het laatst tegen toen hij over een hek klom om een stukje te gaan trailen.
Ik maak bezwaar tegen de woordkeuze. Ik houd het volgens de Pijllsnel-doctrine op crossen. Ik had eerder een lusje uit mijn training gelaten, en daarom dacht ik met deze alternatieve route net wat extra (kilo)meters te pakken. Dat viel overigens een beetje tegen. Toch meer meters gemaakt dan Zwabber (gelukkig maar), en samen heerlijk gekeuveld na afloop. Dat hardlopen is echt hastikkuh gezellug!

http://www.endomondo.com/workouts/283499505/3683849
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
  dinsdag 7 januari 2014 @ 02:02:14 #32
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_135176076
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 01:58 schreef Corniel het volgende:

Ik maak bezwaar tegen de woordkeuze. Ik houd het volgens de Pijllsnel-doctrine op crossen.
ik vraag me af of pijlsnel een cross van 20-30 of meer km's vol houdt... ;)
  Moderator dinsdag 7 januari 2014 @ 07:06:51 #33
155227 crew  Guppy
dus
pi_135178253
Mijn loopje gisteren was trouwens ook niet heel gemakkelijk. Niet zozeer omdat het niet ging, want dat ging wel. Maar ik had m'n lampjes vergeten :o wel m'n reflectiehesje aangedaan, maar toen ik eenmaal buiten was, dacht ik, ik mis iets. Lampjes dus. Ik voelde me best onzichtbaar (wat natuurlijk wel meeviel). Toch weer wennen hoor, dat in het donker lopen!
En toen ik dan eenmaal ging rennen, bleek dat m'n t-shirt achterstevoren zat :') zat niet lekker!! En er zat nog een longsleeve overheen, en m'n hesje, dus omdraaien ging ook niet zomaar. Gedoe!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 7 januari 2014 @ 07:37:54 #34
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_135178433
quote:

[..]

[..]

Was je op de brommer?
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
  dinsdag 7 januari 2014 @ 07:55:24 #35
405059 _MvN_
"The miracle isn't t
pi_135178542
Ik kan natuurlijk niet achterblijven. 19 januari mijn eerste wedstrijdloopje van het jaar. De vondelparkloop :)

1 van de 7 wedstrijden van het rondje mokum! Als je aan 4 van de 7 meedoet krijg je een leuke eindherinnering.
"The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start."
pi_135178549
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:05 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
U is heul geen luie cowboy, dat loopje in sept is natuurlijk heldiaal ;)
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_135178567
Grappig, kreeg vanochtend mailtje van een oud-collega, die gaat ook de 10,3 km lopen bij de Abdijcross.
Extra motivatie voor een snelle tijd >:)
pi_135178611
Weerbericht voor zondag ziet er goed uit! Minder wind, droog en koud genoeg voor lang-lang :D
pi_135178736
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 02:02 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

ik vraag me af of pijlsnel een cross van 20-30 of meer km's vol houdt... ;)
Ik begin er niet eens aan...
pi_135178842
quote:
9 Feb Groet uit Schoorl 10k
2 Maart 20 van Alphen 10k
30 Maart Zandvoort circuitrun 5k
18 Mei Leiden Marathon 10 k
Die staan in ieder geval vast voor dit jaar. Wil graag 4 mijl van Groningen weer lopen, en in de zomer een aantal maal met Star Balm op het strand meelopen.
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
pi_135178940
Spierpijn!
  dinsdag 7 januari 2014 @ 08:41:42 #42
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_135178996
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 07:06 schreef Guppyfriend het volgende:
Mijn loopje gisteren was trouwens ook niet heel gemakkelijk. Niet zozeer omdat het niet ging, want dat ging wel. Maar ik had m'n lampjes vergeten :o wel m'n reflectiehesje aangedaan, maar toen ik eenmaal buiten was, dacht ik, ik mis iets. Lampjes dus. Ik voelde me best onzichtbaar (wat natuurlijk wel meeviel). Toch weer wennen hoor, dat in het donker lopen!
En toen ik dan eenmaal ging rennen, bleek dat m'n t-shirt achterstevoren zat :') zat niet lekker!! En er zat nog een longsleeve overheen, en m'n hesje, dus omdraaien ging ook niet zomaar. Gedoe!
Sorry ik moest lachen :@
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  dinsdag 7 januari 2014 @ 08:56:14 #43
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_135179159
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 08:04 schreef hatsaflats het volgende:
Weerbericht voor zondag ziet er goed uit! Minder wind, droog en koud genoeg voor lang-lang :D
Goed weer ook voor een toeschouwer :)

Gups hilarisch, je loopje!

Hier is alle ziekzwakheid over en ondanks de zeer belabberde rug ga ik vanavond gewoon trainen. Die schoenen moeten er toch oók eens uit 8-)
pi_135179217
Nachtrust is voor mietjes :z :O Vanavond maar 's een kort hoofdlamploopje doen :) Morgen weer heuveltraining met de club.
Ja doei.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 09:15:03 #45
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_135179389
verkeerde timing

http://www.endomondo.com/workouts/283482429/3690596

SPOILER
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_135179461
Als je een erg klein budget hebt, is het dan verstandig om schoenen in een sale te kopen. Nike van 140 voor 50. Of toch naar een speciaalzaak te gaan en daar aan te geven dat je budget erg laag is. Ik ben bang dat ik ze dan dermate beperk dat ik eigenlijk beter af ben met de dure schoenen in de aanbieding. Ben sowieso een beetje Nike-geil.
pi_135179483
Passen. Ik zou nooit hardloopschoenen kopen zonder eerst een paar modellen/merken geprobeerd te hebben en er een paar meter op te lopen/rennen.
Ja doei.
pi_135179589
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 09:20 schreef Myraela het volgende:
Als je een erg klein budget hebt, is het dan verstandig om schoenen in een sale te kopen. Nike van 140 voor 50. Of toch naar een speciaalzaak te gaan en daar aan te geven dat je budget erg laag is. Ik ben bang dat ik ze dan dermate beperk dat ik eigenlijk beter af ben met de dure schoenen in de aanbieding. Ben sowieso een beetje Nike-geil.
Ik zou je Nike-geilheid bewaren voor hardloopkleding. Het zou heel goed kunnen dat een ander merk veel beter bij je voeten past. Ik zou sowieso naar een speciaalzaak gaan, zeker voor je eerste paar schoenen. Daar hebben ze vaak ook nog wel wat oude modellen liggen waar ze graag af willen, en is de kans kleiner dat je 50eu weggooit omdat je niet lekker op je schoenen loopt.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 09:50:38 #49
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_135179940
ik wou 2013 meer lopen dan in 2012.
dat is gelukt *O*

1037 vs 1038 *O*
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_135179976
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 08:56 schreef Quoi het volgende:

[..]

Goed weer ook voor een toeschouwer :)

Gups hilarisch, je loopje!

Hier is alle ziekzwakheid over en ondanks de zeer belabberde rug ga ik vanavond gewoon trainen. Die schoenen moeten er toch oók eens uit 8-)
Mams (en misschien ook paps, en als m'n broer in een gekke bui is hij ook) komt kijken! Mits droog.

Ik ga vanavond ook weer hobbelen. M'n kuiten zitten weer een beetje stom te doen, maar inmiddels is me wel duidelijk dat dat gewoon een psychosomatisch stresspijntje is. Dus lekker ontspannen intervalletjes lopen, en alles komt wel weer goed.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 10:15:02 #51
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_135180516
quote:
Of beter: laat je schoenen aanmeten, check het merk en de maat en bestel ze op eBay (al is dat wel een beetje broodroof van de Run2day-tjes e.d.) voor wehnâg,
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_135180542
Ik heb maar één loopje gepland tot nu toe en die is zondag a.s. :P
En dan de Marquetteloop en Marathon van Amsterdam met potlood ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_135180625
quote:

[ code verwijderd ]

[..]

Leuk voornemen! Mooi lijstje wedstrijden ook. Ik moet nog even zien hoe het bij mij in de zomer gaat. In het najaar (vanaf oktober) wil ik weer een mooi aantal wedstrijden doen.

[..]

[..]

Ik maak bezwaar tegen de woordkeuze. Ik houd het volgens de Pijllsnel-doctrine op crossen. Ik had eerder een lusje uit mijn training gelaten, en daarom dacht ik met deze alternatieve route net wat extra (kilo)meters te pakken. Dat viel overigens een beetje tegen. Toch meer meters gemaakt dan Zwabber (gelukkig maar), en samen heerlijk gekeuveld na afloop. Dat hardlopen is echt hastikkuh gezellug!

http://www.endomondo.com/workouts/283499505/3683849
Stijgingspercentage van 0%! Is dat nou die beruchte Balijbrug? :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  dinsdag 7 januari 2014 @ 10:26:30 #54
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_135180807
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 10:19 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Stijgingspercentage van 0%! Is dat nou die beruchte Balijbrug? :P
Strava is kapot, kan niet anders.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 10:30:13 #55
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_135180903
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 10:26 schreef Daywalk3r het volgende:
Strava is kapot, kan niet anders.
Dat is ook mijn conclusie.
pi_135181285
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 07:58 schreef Guard het volgende:
Grappig, kreeg vanochtend mailtje van een oud-collega, die gaat ook de 10,3 km lopen bij de Abdijcross.
Extra motivatie voor een snelle tijd >:)
Euh.. ik weet dat het erg verleidelijk is om dan voluit te gaan maar let je op?

quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:23 schreef Quoi het volgende:

:D Leuk! Ik post dan nog niet zo lang als enkele personen (die je inmiddels als inboedel kan zien) maar ik merk dat ook op.
In het begin van het jaar en straks als het lente is. Maar als ik nu naar buiten kijk zou het zomaar lente kunnen zijn. :')
pi_135181600
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 10:47 schreef streamnl het volgende:

[..]

Euh.. ik weet dat het erg verleidelijk is om dan voluit te gaan maar let je op?

Ja, ik let op :)

Moet ook nog even kijken of ik die heuveltraining van komend weekend ga doen. Laat je nog wel weten.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 11:04:08 #58
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_135181721
Over dat hyperoptimisme, als ik over mezelf spreek: ik heb in mijn agenda nog rustpuntjes ingebouwd. Ik heb wel een waslijst van evenementen/loopjes, maar 40% daarvan is nog niet zeker en kan ik dus laten vervallen. Verder is mijn doel nog redelijk ver van mijn bed (Marathon - oktober 2014) en heb ik alle tijd om nog op mijn bek te gaan en fouten te maken :)
pi_135182159
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 10:59 schreef Guard het volgende:

Ja, ik let op :)

Moet ook nog even kijken of ik die heuveltraining van komend weekend ga doen. Laat je nog wel weten.
^O^

Je moet doen wat verstandig is. Het zou wel gezellig zijn.
Ik heb ook geen idee of het iets is. Misschien is het erg leerzaam en leuk/zwaar. Maar misschien is het 1 grote reclame. Ik hoop het eerste.
En anders doen we wat Jero voorstelde, gaan we zelf die heuvels op en af rennen ;)
pi_135182239
Wel 2 flesjes water meenemen he ;)
:D
  dinsdag 7 januari 2014 @ 11:34:00 #61
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_135182468
OK, even nagezocht wat in december 2012 onze voornemens waren voor 2013 :)
Is zomaar een greep (ik ben intussen aan het werk :@ ) dus misschien niet compleet, maar toch erg leuk om te lezen:

Hatsaflats:
In 2013 ga ik meer wedstrijdjes lopen: de kwart van Egmond, 10k CPC en 12k Zandvoort en daarna 2 lokale loopjes van 5k (ik moet en zal een studiegenootje inhalen omdat zij mij vorig jaar op 1 seconde inhaalde). Het plan is ook om na Egmond de stoute hardloopschoenen aan te trekken en mee te gaan trainen bij de atletiekvereniging hier. Ik heb het gevoel dat ik tijdens mijn loopjes iets (veel) te lief voor mezelf ben, dus ik denk dat dat wel een goed idee.

Daywalk3r:
Doel voor volgend jaar is uitbouwen. Geen idee tot hoe ver. Tot nu toe is het enige evenement de strongmanrun, wat meer survival is dan lopen denk ik, maar toch wel 18km.

De_Kluizenaar:
Nu op het programma volhouden vh stoppen met roken, blijven afvallen!!, doorlopen en succesvol 2 hardloopwedstrijden doen.

E.T.:
Voornemen voor 2013 is ook om heel erg goed naar m'n lichaam te luisteren en gewoon lekker door te blijven lopen. En als het ff kan me aansluiten bij een loopgroep.

Frsh:
Goede voornemens 2013:

* minstens 2x HM lopen
* lekker door de modder ploegen
* 850km in totaal lopen

Quoi:
2013: De 10k tijd moet sneller!

Deebee:
Persoonlijke records zijn er niet gesneuveld (al kwam ik met de Bruggenloop al weer onverwacht dichtbij), maar ga nu proberen m'n beste winter in jaren te 'draaien' en dan te debuteren in Rotterdam op de marathon in april.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 11:41:12 #62
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_135182740
Wat een bescheiden doelen voor 2013 :)
pi_135182745
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 11:34 schreef Quoi het volgende:
Is zomaar een greep (ik ben intussen aan het werk :@ ) dus misschien niet compleet, maar toch erg leuk om te lezen:

Hatsaflats:
In 2013 ga ik meer wedstrijdjes lopen: de kwart van Egmond, 10k CPC en 12k Zandvoort en daarna 2 lokale loopjes van 5k (ik moet en zal een studiegenootje inhalen omdat zij mij vorig jaar op 1 seconde inhaalde). Het plan is ook om na Egmond de stoute hardloopschoenen aan te trekken en mee te gaan trainen bij de atletiekvereniging hier. Ik heb het gevoel dat ik tijdens mijn loopjes iets (veel) te lief voor mezelf ben, dus ik denk dat dat wel een goed idee.

Daywalk3r:
Doel voor volgend jaar is uitbouwen. Geen idee tot hoe ver. Tot nu toe is het enige evenement de strongmanrun, wat meer survival is dan lopen denk ik, maar toch wel 18km.

De_Kluizenaar:
Nu op het programma volhouden vh stoppen met roken, blijven afvallen!!, doorlopen en succesvol 2 hardloopwedstrijden doen.

E.T.:
Voornemen voor 2013 is ook om heel erg goed naar m'n lichaam te luisteren en gewoon lekker door te blijven lopen. En als het ff kan me aansluiten bij een loopgroep.

Frsh:
Goede voornemens 2013:

* minstens 2x HM lopen
* 850km in totaal lopen

Quoi:

Deebee:
Persoonlijke records zijn er niet gesneuveld (al kwam ik met de Bruggenloop al weer onverwacht dichtbij), maar ga nu proberen m'n beste winter in jaren te 'draaien' en dan te debuteren in Rotterdam op de marathon in april.
Ha, Egmond en de CPC heb ik gelopen, Zandvoort heb ik laten schieten, maar van de 2 lokale loopjes heb ik er 1 van 5 en 1 van 10 gelopen. Die vriendin heb ik kneiterhard ingemaakt door op de 5km ruim 7 minuten voor haar te finishen. Ik ben nog steeds te lief voor mezelf, ondanks dat ik nu al bijna een jaar bij de atletiekvereniging train.

Maar ik had nu dan ook geen ambitieus lijstje :P
pi_135183185
Ik ben alvast ambitieus voor 2015: Dan moet die marathon er toch ècht van komen :X

Voor dit jaar de Asselronde, een paar HM's (Amersfoort en Hoogland), de Circuitrun in Zandvoort en verder kijk ik zo in de loop van het jaar wat ik nog meer leuk vind om te lopen.

Oh, en de Ekiden natuurlijk (mijn verjaardagsloopje :+ )
pi_135183543
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 11:54 schreef GlenHighland het volgende:
Ik ben alvast ambitieus voor 2015: Dan moet die marathon er toch ècht van komen :X

Voor dit jaar de Asselronde, een paar HM's (Amersfoort en Hoogland), de Circuitrun in Zandvoort en verder kijk ik zo in de loop van het jaar wat ik nog meer leuk vind om te lopen.

Oh, en de Ekiden natuurlijk (mijn verjaardagsloopje :+ )
Oja, mijn ultieme doel voor 2014: sneller dan jij zijn met Ekiden >:)
pi_135183559
Het wordt lekker loopweer in Egmond komende zondag :) Als het niet al te hard gaat waaien ga ik kort-kort. De kuit is nog wel gevoelig, een snelle eindtijd zal er niet inzitten, maar ik denk wel hard genoeg te kunnen om warm te blijven :)
pi_135183586
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 12:04 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Oja, mijn ultieme doel voor 2014: sneller dan jij zijn met Ekiden >:)
Als je daarna maar trakteert op een biertje voor mijn verjaardag :+
pi_135183606
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 12:05 schreef GlenHighland het volgende:

[..]

Als je daarna maar trakteert op een biertje voor mijn verjaardag :+
Deal!
pi_135183719
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 12:04 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Het wordt lekker loopweer in Egmond komende zondag :) Als het niet al te hard gaat waaien ga ik kort-kort. De kuit is nog wel gevoelig, een snelle eindtijd zal er niet inzitten, maar ik denk wel hard genoeg te kunnen om warm te blijven :)
Wel schuine wind tegen op het strand, als dat zo blijft :o Nouja, in ieder geval beter dan pal tegen.
pi_135185183
Mijn marathon en PR's zijn er gekomen vorig jaar, nice. :D

Dit jaar iets minder ambitie, komende maanden ontzettend druk qua studeren, dus regelmaat qua trainen is al uitdaging zat. :)
Jack does it in real time...
pi_135186066
quote:
Ga over op minimalist! Zelf loop ik helemaal barefoot, dat kost niks, maar als je dat te ver vind gaan, kan je in minimalist schoeisel ook heel goedkoop uit zijn met bijvoorbeeld een paar huaraches (vanaf US$ 19,95, xeroshoes.com). Bovendien is de voorvoet/barefoot/minimalist loopstijl ook nog eens een goede, lichte manier van hardlopen. Wel moet je, als je tot nu toe met demping en haklanding liep, de tijd nemen om rustig op te bouwen, eigenlijk net alsof je pas begint met lopen. Ik heb een paar weken weinig in het draadje gekeken, loop je nu al lange afstanden?
  dinsdag 7 januari 2014 @ 13:57:32 #72
385184 Fa-tum
Evy for the win
pi_135187362
jaa, les 13 uitgelopen (voor de 3e keer) en het ging goed! *O*
pi_135187444
quote:

De_Kluizenaar:

Stoppen is :@ Rook nu sigaren en geen sigaretten meer.
Afvallen, niet zoveel als gewild. Schommel nu tussen 20 a 22 kilo af in totaal, ben net gestart met 40 dagen 'vasten' weinig koolhydraten, geen alcohol, geen snoepjes etc. That should do the trick.
Succesvol 2 wedstrijden gelopen, zijn er een stuk of 6 geworden inclusief een 10k uitgelopen.

Leuk om te lezen! :D
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 14:01:33 #74
27148 raimen
SPEED IS SWEET
pi_135187519
Graag deze toevoegen aan het lijstje.

12 Juli - Team Trail des Pins (Houffalize)
• raimen - 15 kilometer
Bruno....Ik zal je missen vriend
To Protect and to Serve
U wilt werkruimte... prima...:Barry...Vast.
Toezicht is gezond!
pi_135187722
Nieuw schoenenplan:

Ik wil wedstrijdschoenen! Die zijn natuurlijk puur noodzakelijk voor het psychologische effect :P

Ja, ik ben een drama.
pi_135187871
Wat een weer mensen.. vanavond in korte mouwtjes lopen denk ik :D
  dinsdag 7 januari 2014 @ 14:13:51 #77
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_135188003
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 14:01 schreef raimen het volgende:
Graag deze toevoegen aan het lijstje.

12 Juli - Team Trail des Pins (Houffalize)
• raimen - 15 kilometer
*O* Lijkt me ook een mooie run *O*
  dinsdag 7 januari 2014 @ 14:15:49 #78
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_135188088
Ik heb een challenge ingevuld voor dit jaar :D! Spannend :D!
pi_135188091
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 14:10 schreef thettes het volgende:
Wat een weer mensen.. vanavond in korte mouwtjes lopen denk ik :D
Ja net een stukje gedaan, leek wel lente
  dinsdag 7 januari 2014 @ 14:16:26 #80
27148 raimen
SPEED IS SWEET
pi_135188122
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 14:13 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

*O* Lijkt me ook een mooie run *O*
Dat lijkt mij dus ook. Ik wilde eigenlijk de 30 doen. Maar mijn maatje is herstellende van een blessure, daarom ingeschreven voor de 15 kilometer als team. Ik heb er zin in. w/
Bruno....Ik zal je missen vriend
To Protect and to Serve
U wilt werkruimte... prima...:Barry...Vast.
Toezicht is gezond!
pi_135188223
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 13:59 schreef De_kluizenaar het volgende:

[..]

Stoppen is :@ Rook nu sigaren en geen sigaretten meer.

Twee, max drie keer per jaar een long filler mag (met een goed glas whisky uiteraard), maar structureel sigaren roken :N Dat stinkt, en bovendien ben je daar nog veel te jong voor, om zo'n stoffig sigarenimago te hebben
  dinsdag 7 januari 2014 @ 15:09:18 #82
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_135190378
quote:

Hatsaflats:

Daywalk3r:

De_Kluizenaar:

E.T.:

Frsh:
Goede voornemens 2013:

* minstens 2x HM lopen
* 850km in totaal lopen

Quoi:

Deebee:
Zooooooooo dat is dubbel en dwars gelukt allemaal. Hopelijk bijten mijn ambities mij dit jaar niet in de kont. :D ^O^
  dinsdag 7 januari 2014 @ 15:57:20 #83
405059 _MvN_
"The miracle isn't t
pi_135192693
Kennen jullie die trainingen waarbij alles zo makkelijk gaat dat je jezelf afvraagt waar het heen gaat? Nou dat had ik vandaag. 10 seconden sneller gelopen op de 10 KM dan heel vorig jaar, inclusief de wedstrijdjes. 45.50 was de tijd.

Misschien niet heel verstandig, zo kort na de blessure. Maar het ging zo gemakkelijk dat ik wilde knallen.

Morgen weer verstandig doen ;)
"The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start."
pi_135192900
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 15:57 schreef _MvN_ het volgende:
Kennen jullie die trainingen waarbij alles zo makkelijk gaat dat je jezelf afvraagt waar het heen gaat? Nou dat had ik vandaag. 10 seconden sneller gelopen op de 10 KM dan heel vorig jaar, inclusief de wedstrijdjes. 45.50 was de tijd.

Misschien niet heel verstandig, zo kort na de blessure. Maar het ging zo gemakkelijk dat ik wilde knallen.

Ja, en overmorgen misschien ook maar. Wel een puike tijd!
  dinsdag 7 januari 2014 @ 16:09:17 #85
405059 _MvN_
"The miracle isn't t
pi_135193384
Overmorgen moet ik 'verplicht' bier drinken :6

Waar is Slacker eigenlijk gebleven? Iemand?
  dinsdag 7 januari 2014 @ 16:13:21 #86
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_135193619
Die is geloof ik in 2013 blijven steken.
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
pi_135194090
Vroeg klaar met werken, dus nog even de stad in geweest. Bij de Lopers Company een nieuwe tight gekocht!

edit: volgens de verkoper goed voor temperaturen van 8 tot -8.
pi_135194728
Ik ga m`n winter uitrusting volgende week maar eens halen. Dan heb ik wat verjaardagcentjes uit te geven en dan kan er wel een paar handschoenen en wellicht een nieuwe tight/ jack/ lange mouwen shirt vanaf :P
  dinsdag 7 januari 2014 @ 16:46:44 #89
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_135195160
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 16:13 schreef Wolve000 het volgende:
Die is geloof ik in 2013 blijven steken.
Hij loopt wel, zie ik o.a op Facebook en Runkeeper. Misschien bezwijkt-ie onder de peer pressure })
pi_135195511
Ik had vorige week ook wat hardloopshirts gekocht bij sportsshoes.com, kreeg ik gisteren een mailtje dat er wat mis was gegaan met de betaling via Paypal en verder kun je daar alleen met creditcard betalen. Niet de eerste keer dat ergens betalen met Paypal niet werkt. :N
pi_135195555
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 15:57 schreef _MvN_ het volgende:

Als ik een paar weken niet gelopen heb ( lang geleden overigens) ga ik ook als een speer. Erg verleidelijk om meteen hard te knallen :)

Jij was toch over gespannen draad gevallen met blessure als gevolg?
  dinsdag 7 januari 2014 @ 17:01:48 #92
405059 _MvN_
"The miracle isn't t
pi_135195697
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 16:57 schreef Tarahumara het volgende:

[..]

Als ik een paar weken niet gelopen heb ( lang geleden overigens) ga ik ook als een speer. Erg verleidelijk om meteen hard te knallen :)

Jij was toch over gespannen draad gevallen met blessure als gevolg?
Ja klopt :Y
7 weken niet mogen en kunnen sporten.
Dan voelt het erg fijn als je weer mag :)
pi_135195701
Zo net even stukje gelopen in kortebroek en longsleeve,. Ik begin te lopen en na een paar minuten piept mijn klokje al. Huh nu al een kilometer voorbij, dat klopt niet dat is te vroeg. Kijk ik op het display wil hij in de spaarstand gaan, was ik hem vergeten aan te zetten. Bij thuiskomst stonden deze op mij te wachten. (Via sportshoes.com)

*O* |:(
pi_135195869
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 17:01 schreef _MvN_ het volgende:

[..]

Ja klopt :Y
7 weken niet mogen en kunnen sporten.
Dan voelt het erg fijn als je weer mag :)
Fijn dat je weer mag :)

Word ik niet frolic van als ik niet kan of mag lopen :{
pi_135195892
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 17:01 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Zo net even stukje gelopen in kortebroek en longsleeve,. Ik begin te lopen en na een paar minuten piept mijn klokje al. Huh nu al een kilometer voorbij, dat klopt niet dat is te vroeg. Kijk ik op het display wil hij in de spaarstand gaan, was ik hem vergeten aan te zetten. Bij thuiskomst stonden deze op mij te wachten. (Via sportshoes.com)

[ afbeelding ] *O* |:(
Nice!
pi_135196138
Ik ben trouwens ook even naar de hardloopwinkel geweest. Shirt voor Egmond gekocht:

Eigenlijk was de actie dat je pas bij 3 artikelen 50% korting kreeg, maar ik kreeg het ook al op 1 artikel :D
pi_135196638
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 17:13 schreef hatsaflats het volgende:
Ik ben trouwens ook even naar de hardloopwinkel geweest. Shirt voor Egmond gekocht:

[ afbeelding ]

Eigenlijk was de actie dat je pas bij 3 artikelen 50% korting kreeg, maar ik kreeg het ook al op 1 artikel :D
Mooi dan weet ik meteen waar ik op moet gaan letten. ^O^
pi_135196721
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 17:27 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Mooi dan weet ik meteen waar ik op moet gaan letten. ^O^
Roze shirt, paarse schoenen, krijgt vlak na de finish jas van mams.
pi_135197106
Nou de fysio denkt dat er nog hoop is voor mij, mijn blessure, en Schoorl.
Nog ff een week niet rennen, dan skiën en kijken hoe het daarna is. Verder core oefeningen doen :)
pi_135197124
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 11:54 schreef GlenHighland het volgende:
Voor dit jaar de Asselronde, een paar HM's (Amersfoort en Hoogland), ...
Amersfoort-boks! Hoogland-boks!
:)
pi_135197486
Ik finish trouwens waarschijnlijk wel al rond 11:20, terwijl het eerste startvak van de trimloop van de halve pas om 12:41 start.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 17:50:57 #102
405059 _MvN_
"The miracle isn't t
pi_135197538
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 17:49 schreef hatsaflats het volgende:
Ik finish trouwens waarschijnlijk wel al rond 11:20, terwijl het eerste startvak van de trimloop van de halve pas om 12:41 start.
Diva :{w
pi_135197608
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 17:50 schreef _MvN_ het volgende:

[..]

Diva :{w
Ik loop gewoon maar de helft, met m'n diva-gedrag :P
pi_135197667
Back in Nederland! Kan niet wachten om deze week mijn hardloopschoenen weer eens aan te trekken! :D

Ik ben benieuwd naar wat voor niveau ik ben afgedaald in twee maanden...
  dinsdag 7 januari 2014 @ 18:07:50 #105
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_135198088
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 17:55 schreef GuitarJJ het volgende:
Back in Nederland! Kan niet wachten om deze week mijn hardloopschoenen weer eens aan te trekken! :D

Welkom, we zijn er nog ;)
Niet eens lekker gelopen daar? :{w
pi_135198228
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 17:40 schreef pijll het volgende:

[..]

Amersfoort-boks! Hoogland-boks!
:)
Goeie keuzes ^O^
(al zit er wel 4km overlap in die twee HM's)
  dinsdag 7 januari 2014 @ 18:21:53 #107
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_135198522
quote:

Wat heb je gedaan/ben je geweest?
pi_135198570
quote:

Was je ze vergeten mee te nemen?
  Moderator dinsdag 7 januari 2014 @ 18:49:14 #109
155227 crew  Guppy
dus
pi_135199486
quote:
17s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 08:41 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Sorry ik moest lachen :@
Het duurde ook serieus even tot ik doorhad wat er mis was. Voor m'n gevoel zat m'n shirt zo strak! En dan tijdens het rennen proberen te kijken wat er aan de hand is. Ja hoor, labeltje aan de voorkant :') *zucht*
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_135200086
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 18:12 schreef GlenHighland het volgende:

[..]

Goeie keuzes ^O^
(al zit er wel 4km overlap in die twee HM's)
Ik weet het. De parcoursen ken ik grotendeels wel, daar heb ik vaker gelopen. Mijn ouders wonen er, dus wordt dit al mijn 5e Halve van Hoogland, denk ik.
pi_135200545
Mijn bestelde jas van sportsshoes is ook binnen *G*
Rits zit wel andersom, zal wel Engels zijn, maar scheelt wel 42 euro :)
pi_135200752
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 19:13 schreef Arquero het volgende:
Scheelt wel echt veel die prijzen daar zag ik. Je bedoelt dat je hem van boven naar beneden dichtritst?
  dinsdag 7 januari 2014 @ 19:17:18 #113
405059 _MvN_
"The miracle isn't t
pi_135200788
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 19:13 schreef Arquero het volgende:
toevallig een vrouwenmodel? Daar wil dat ook nog wel eens bij voor komen. Vraag me niet waarom :')
pi_135201068
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 19:16 schreef Voccar het volgende:

[..]

Scheelt wel echt veel die prijzen daar zag ik. Je bedoelt dat je hem van boven naar beneden dichtritst?
Nee, ding waarmee je de rits dicht trekt zit aan de rechterkant, dus je moet de linkerkant in de rechterkant haken zeg maar. Zou idd ook wel vrouwenmodel kunnen zijn, alhoewel die meestal niet tot xl gaan geloof ik. Zal wel :')
pi_135201288
Tot aan XL.. dat zit net wel/niet bij mij dus kan ik niet gokken voor een blinde aanschaf.
Maar, vlgs mij zit Adidas altijd wel wat ruimer, is dat ook bekend over andere merken dat iemand weet? :)
pi_135201827
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 19:03 schreef pijll het volgende:

[..]

Ik weet het. De parcoursen ken ik grotendeels wel, daar heb ik vaker gelopen. Mijn ouders wonen er, dus wordt dit al mijn 5e Halve van Hoogland, denk ik.
Voor mij gaat het de derde keer worden. Thuiswedstrijd voor mij als Hooglander, dus altijd veel bekend publiek.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 19:39:46 #117
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_135202096
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 18:49 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Het duurde ook serieus even tot ik doorhad wat er mis was. Voor m'n gevoel zat m'n shirt zo strak! En dan tijdens het rennen proberen te kijken wat er aan de hand is. Ja hoor, labeltje aan de voorkant :') *zucht*
Dat het zo strak tegen je nek aan drukt ja.. zal niet fijn gezeten hebben!

Ik heb vandaag steunzolen besteld voor mijn hardloopschoenen. Ben benieuwd hoe dat gaat lopen!
  Moderator dinsdag 7 januari 2014 @ 19:43:27 #118
155227 crew  Guppy
dus
pi_135202304
quote:
17s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 19:39 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Dat het zo strak tegen je nek aan drukt ja.. zal niet fijn gezeten hebben!

Precies dat ja :D
  dinsdag 7 januari 2014 @ 19:52:07 #119
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_135202722
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 19:17 schreef _MvN_ het volgende:

[..]

toevallig een vrouwenmodel? Daar wil dat ook nog wel eens bij voor komen. Vraag me niet waarom :')
Ik weet wel dat het bij een overhemd/blouse zo is dat vroeger de vrouw door een werkster werd aangekleed, en dat daarom de knopen bij een blouse (voor vrouwen dus) aan de andere kant zit zodat de werkster makkelijker dicht/los kan knopen.
pi_135203062
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 07:55 schreef _MvN_ het volgende:
Ik kan natuurlijk niet achterblijven. 19 januari mijn eerste wedstrijdloopje van het jaar. De vondelparkloop :)

1 van de 7 wedstrijden van het rondje mokum! Als je aan 4 van de 7 meedoet krijg je een leuke eindherinnering.
Dan kom ik je misschien wel tegen. Ga je 1, 2 of 3 rondjes lopen? Ik doe er 2. Ik wil nog wel een paar Rondje Mokum-loopjes doen. Heb jij er al eens een gedaan?
pi_135204083
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 17:49 schreef hatsaflats het volgende:
Dat is waar ook ja.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 20:21:53 #122
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_135204345
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 18:21 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

bij mij....!
alleen hij is niet langs geweest -O-
  dinsdag 7 januari 2014 @ 20:22:24 #123
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_135204371
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 20:21 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

bij mij....!
Wellicht wel langs...
  dinsdag 7 januari 2014 @ 20:24:19 #124
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_135204507
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 20:22 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Wellicht wel langs...
true, true..... en nu zit ik nog steeds met de gevulde koeken op hem te wachten
  dinsdag 7 januari 2014 @ 20:28:41 #125
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_135204780
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 20:24 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

true, true..... en nu zit ik nog steeds met de gevulde koeken op hem te wachten
Dan moet hij maar even terug komen om ze alsnog op te eten.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 20:34:18 #126
405059 _MvN_
"The miracle isn't t
pi_135205090
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 19:58 schreef Angel-A het volgende:

[..]

Dan kom ik je misschien wel tegen. Ga je 1, 2 of 3 rondjes lopen? Ik doe er 2. Ik wil nog wel een paar Rondje Mokum-loopjes doen. Heb jij er al eens een gedaan?
3 rondjes :)
Ik wil ze alle 7 doen eigenlijk. Mits het uit komt.
Ik heb er nog nooit aan meegedaan. Jij wel?
pi_135205299
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 20:34 schreef _MvN_ het volgende:

[..]

3 rondjes :)
Ik wil ze alle 7 doen eigenlijk. Mits het uit komt.
Ik heb er nog nooit aan meegedaan. Jij wel?
Nee, ik hoorde er ergens in december voor het eerst over. Ik vind het een leuk idee, het is ook lekker in de buurt en goed verspreid over het jaar.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 20:46:10 #128
405059 _MvN_
"The miracle isn't t
pi_135205739
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 20:37 schreef Angel-A het volgende:

[..]

Nee, ik hoorde er ergens in december voor het eerst over. Ik vind het een leuk idee, het is ook lekker in de buurt en goed verspreid over het jaar.
Ja idd. Vind ik ook fijn. Ben je geen uren kwijt met reizen. En je ziet nog wat van Amsterdam. Wil je uiteindelijk wel de hele afstand doen?
  dinsdag 7 januari 2014 @ 20:53:56 #129
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_135206139
Copy/paste van Runnersworld. ^O^

Hoe ging je lange duurloop dit weekend? Misschien is het wel tijd voor een nieuwe impuls.

Je wilt dit jaar vast wel eens een keer die halve of hele marathon lopen, waarvan je dacht dat jij dat niet kon. De manier om die droom te realiseren is het uitbouwen van je lange duurloop.

Wie in training ruim driekwart van de wedstrijdafstand kan afleggen, en door een aantal wekelijkse kortere en/of snellere trainingen een goede basis bezit, kan zich gaan inschrijven.

Dé manier om je lange duurloop uit te breiden is:
• Plan ze in het weekend, dan heb je meer rust in je lijf om de belasting aan te kunnen. En meer tijd om te herstellen.

• Doe ze langzaam, en in veel gevallen is dat langzamer dan je dacht. Wie het rustiger aandoet, houdt energie over voor langere afstanden. Kies je snelheid voor de lange duurloop zo dat je je vetverbranding goed traint. En dat gebeurt vooral bij een heel lage snelheid. Loop per kilometer minstens 60 tot 90 seconden langzamer dan je normale wedstrijdtempo.

• Bouw de lange duurloop geleidelijk uit. Het liefst met 2 à 2,5 kilometer per week en nooit met meer dan 10 procent extra.

• Wie langer dan een uur hardloopt, dient onderweg extra brandstof te tanken. Je hebt niet alleen energie voor je spieren nodig, maar ook elektrolyten (zoals natrium, kalium en calcium) voor bijvoorbeeld de goede opname van vloeistoffen in je lichaam. Zonder zout is het heel lastig om voldoende vocht op te nemen. Als je weet dat je meer dan een uur loopt, kun je al na een half uur beginnen met bijtanken.

• Onderweg af en toe wandelen kan helemaal geen kwaad. Dat is natuurlijk al heel logisch en makkelijk bij het drinken, maar kun je ook vaker doen. Wie om de tien tot twintig minuten even een minuutje wandelt, zorgt voor een andere belasting van de spieren en voor het wegnemen van de zware belasting op de specifieke loopspieren. Zo spaar je energie en krachten en kun je weer langer onderweg zijn.
pi_135206840
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 20:46 schreef _MvN_ het volgende:

[..]

Ja idd. Vind ik ook fijn. Ben je geen uren kwijt met reizen. En je ziet nog wat van Amsterdam. Wil je uiteindelijk wel de hele afstand doen?
Wat bedoel je met de hele afstand? Alle loopjes? Nee, hoeft niet persé, 4 van de 7 zou ik wel leuk vinden.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 21:10:27 #131
405059 _MvN_
"The miracle isn't t
pi_135206940
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 21:08 schreef Angel-A het volgende:

[..]

Wat bedoel je met de hele afstand?
3 rondjes is 10 KM. Het maximale. Dat bedoelde ik :9
pi_135207499
Ok ik snap het, ik ga 2 rondjes doen omdat ik nog maar 2x eerder 10 km heb gelopen (14 dec N201 run en 29 dec een loop in Bovenkerk). Ik moet zorgen dat ik mijn lijf niet overbelast merk ik, ik heb snel pijntjes als ik eens te hard of te ver ga. Ik ben pas een half jaar aan het lopen en niet meer zo heel piep. Bovendien denk ik dat ik het saai vind om voor de derde keer hetzelfde rondje te lopen.

Mijn doel is wel om de afstand langzaam aan te vergroten, hopelijk tot een halve marathon als het allemaal goed blijft gaan, maar dat duurt nog minimaal een jaar voor ik daar ben, misschien wel langer. De dam tot damloop (10 EM) wordt mijn grote doel voor dit jaar.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 21:24:49 #133
405059 _MvN_
"The miracle isn't t
pi_135207821
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 21:19 schreef Angel-A het volgende:
Ok ik snap het, ik ga 2 rondjes doen omdat ik nog maar 2x eerder 10 km heb gelopen (14 dec N201 run en 29 dec een loop in Bovenkerk). Ik moet zorgen dat ik mijn lijf niet overbelast merk ik, ik heb snel pijntjes als ik eens te hard of te ver ga. Ik ben pas een half jaar aan het lopen en niet meer zo heel piep. Bovendien denk ik dat ik het saai vind om voor de derde keer hetzelfde rondje te lopen.

Mijn doel is wel om de afstand langzaam aan te vergroten, hopelijk tot een halve marathon als het allemaal goed blijft gaan, maar dat duurt nog minimaal een jaar voor ik daar ben, misschien wel langer. De dam tot damloop (10 EM) wordt mijn grote doel voor dit jaar.
^O^

Wel een mooi streefdoel!
Ben het met je eens dat het wel eens saai kon worden. Dan moet ik maar wat sneller lopen
De damloop wil ik ook echt lopen! Vorig jaar was ik te laat helaas. :6
  dinsdag 7 januari 2014 @ 21:39:08 #134
9342 abraham
pi_135208821
Hardlopen mag natuurlijk ook in de regen.. nog binnen de eerste kilometer geen draad meer droog dus dan maar lekker plassenstampend door naar bijna 15km.

Laatste lange loopje voor zondag. Toch ook en startnummer voor HM van Egmond kunnen overnemen. Joeppie, afzien ;)
pi_135209101
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 21:24 schreef _MvN_ het volgende:

[..]

^O^

Wel een mooi streefdoel!
Ben het met je eens dat het wel eens saai kon worden. Dan moet ik maar wat sneller lopen
De damloop wil ik ook echt lopen! Vorig jaar was ik te laat helaas. :6
Ik had al gelezen dat de Dam tot Dam heel snel 'uitverkocht' is, ik heb mijn hoop gevestigd op de loopgroep waarmee ik elke week loop, zij lopen altijd met een hele groep in Hema-shirts en beginnen de dag ook bij de Hema op de Nieuwendijk. Blijkbaar zijn ze bij een bedrijventeam aangesloten, daar wil ik dan ook wel bij :) Ik zal binnenkort eens vragen hoe dat precies zit.

Ik zag dat je een heel stukkie sneller loopt dan ik (59 min/10km), dan wordt het misschien wel minder snel saai.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 21:44:03 #136
9342 abraham
pi_135209146
Mag ik nog bij het lijstje voor Egmond komende zondag?

12 januari 2014 PWN Egmond
[*] abraham - HM
pi_135209185
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 21:39 schreef abraham het volgende:
Hardlopen mag natuurlijk ook in de regen.. nog binnen de eerste kilometer geen draad meer droog dus dan maar lekker plassenstampend door naar bijna 15km.

Laatste lange loopje voor zondag. Toch ook en startnummer voor HM van Egmond kunnen overnemen. Joeppie, afzien ;)
Ik vind natte kleren niet zo erg, maar natte sokken en soppende schoenen... Brrr, vink echt niet lekker.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 21:47:02 #138
9342 abraham
pi_135209354
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 21:44 schreef Angel-A het volgende:

[..]

Ik vind natte kleren niet zo erg, maar natte sokken en soppende schoenen... Brrr, vink echt niet lekker.
De natte schoenen werden na verloop van tijd inderdaad een beetje vervelend. Vooral het geluid. Geen blaren gelukkig.
pi_135210118
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 18:07 schreef Quoi het volgende:

[..]

Welkom, we zijn er nog ;)
Niet eens lekker gelopen daar? :{w
quote:
11s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 18:23 schreef De_kluizenaar het volgende:

[..]

Was je ze vergeten mee te nemen?
Het was teveel om naast sneakers en wandelschoenen ook nog hardloopschoenen mee te nemen. Maar heb het zeker wel gemist (vooral als je in een groot park zit en continu hardlopers voorbij ziet komen...)!

quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 18:21 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Twee maandjes gebackpackt in Nieuw-Zeeland en Australie :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 20:21 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

bij mij....!
Ik was slechts één dag in Invercargill en ik moet zeggen dat de stad er behoorlijk uitgestorven uitzag voor een zaterdag :o :+

Maar het aanbod was natuurlijk wel leuk! ^O^
pi_135210496
Dat was een fijne training O+ zo eentje waar je energie van krijgt ipv dat het energie kost.

Ik heb trouwens volgens mij ontdekt waardoor m'n Garmin zo moeilijk doen om loopjes te uploaden: hij gaat vanaf de klok niet meer in slaapstand, maar blijft satellieten zoeken. Zodra ik m'n laatste loopjes in Endomondo heb gezet zal ik m eens resetten, hopelijk helpt dat.
pi_135210573
Wie even hallo wil zeggen in Egmond: PM/DM staat open. :s)
Ik reageer misschien niet zo snel want ik heb het enorm druk met allemaal gedoe :{
  dinsdag 7 januari 2014 @ 22:13:59 #143
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_135211044
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 22:06 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Wie even hallo wil zeggen in Egmond: PM/DM staat open. :s)
Ik reageer misschien niet zo snel want ik heb het enorm druk met allemaal gedoe :{
Ik heb je nummer :)
Die emoticon beloofd weinig goeds.
pi_135211454
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 22:13 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Ik heb je nummer :)
Die emoticon beloofd weinig goeds.
Jou wil ik alleen spreken als je belooft om me niet in de laatste kilometers weer voorbij te lopen ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2014 22:21:32 ]
  dinsdag 7 januari 2014 @ 22:23:39 #145
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_135211602
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 22:21 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Jou wil ik alleen spreken als je belooft om me niet in de laatste kilometers weer voorbij te lopen ;)
Ik spring wel op je rug :6
pi_135211619
Misschien dat ik jullie voor de start nog even zie, maar ik denk het niet. Ik heb familie mee enzo.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 22:26:52 #147
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_135211843
Oh jeetje, ik heb echt geweldig lekker gelopen *) Ik had die HM vanavond wel kunnen lopen, ik liep zó lekker! Die rug protesteerde de eerste 2km wel wat, maar eenmaal soepel lekker op gang: O+

Was een training met gemixte groepen, verzorgd door de in afgelopen jaar opgeleide assistent-trainers. Hele leuke crea-bea training, perfect geschikt voor niveau verschillen. Erna nieuwjaarsborrel! Met 2 flessen wijn naar huis vanwege vrijwilligers activiteiten. En officieel aangekondigd dat ik ermee stop qua bestuur, een verlossing :+

Ik ben er weer, zonder conditie verlies en we gaan lekker doortrainen naar die HM w/
  dinsdag 7 januari 2014 @ 22:35:04 #148
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_135212546
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 22:24 schreef hatsaflats het volgende:
Misschien dat ik jullie voor de start nog even zie, maar ik denk het niet. Ik heb familie mee enzo.
We zijn toch familie? ^) :')
Mijn moeder is ook van de partij. Kan ik mooi m'n spul enzo ook kwijt. Ideaal O+
  dinsdag 7 januari 2014 @ 22:51:02 #149
34586 kepler
No bounce, no play
pi_135213779
:{ Mijn blessure wordt steeds erger, ik kom nu echt niet normaal de trap af... Morgen maar de dokter bellen.

Ik zou meedoen met Egmond, maar dat gaat hem zeer ws dus niet worden. Zoekt iemand nog een startnummer?

Verder vrees ik ook voor mijn marathon, maar daarvoor ff de dokter/fysio afwachten.
The line is a dot to you!
pi_135214034
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 22:51 schreef kepler het volgende:
:{ Mijn blessure wordt steeds erger, ik kom nu echt niet normaal de trap af... Morgen maar de dokter bellen.

Ik zou meedoen met Egmond, maar dat gaat hem zeer ws dus niet worden. Zoekt iemand nog een startnummer?

Verder vrees ik ook voor mijn marathon, maar daarvoor ff de dokter/fysio afwachten.
-O- Dat is goed klote! Hoop dat je de marathon nog wel kan lopen dan. Ik zal voor je duimen ^O^

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 22:26 schreef Quoi het volgende:
Oh jeetje, ik heb echt geweldig lekker gelopen *) Ik had die HM vanavond wel kunnen lopen, ik liep zó lekker! Die rug protesteerde de eerste 2km wel wat, maar eenmaal soepel lekker op gang: O+

Ik ben er weer, zonder conditie verlies en we gaan lekker doortrainen naar die HM w/
_O_ Dat moet ook weer een last van je schouders zijn ja, bestuur opgeven. Nu dus gewoon lekker gaan lopen en is meteen al goed begonnen! ^O^
pi_135214368
quote:

:*
  dinsdag 7 januari 2014 @ 23:01:50 #152
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_135214510
quote:

Wat k- voor je!
Woonde jij niet in Delft? Vriend van me zou wel willen lopen zondag.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 23:10:30 #153
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_135215067
quote:

zwaar balen Kepler!! Hopen dat het mee gaat vallen voor je, hou ons op de hoogte!
pi_135215269
quote:

Dat is balen. Sterkte er mee!
pi_135216249
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 22:09 schreef Daywalk3r het volgende:
...
Hoi Daywalk3r,

Kan je mij in de Wie-loopt-waar zetten?
1
2
[b] 8 februari 2014 - [url=http://www.leoammerlaan.nl/loop2013] Leo Ammerlaan-loop in de kas (Bleiswijk)[/url][/b]
[*] pijll - 10 km

Gegarandeerd 21 graden! (Of 25, weet niet precies...)
Laat de winter maar komen.

En ja, die URL klopt.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 23:34:56 #156
34586 kepler
No bounce, no play
pi_135216434
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 23:01 schreef Quoi het volgende:

[..]

Wat k- voor je!
Woonde jij niet in Delft? Vriend van me zou wel willen lopen zondag.
Ja ik woon in Delft, ik stuur wel een pm als ik meer weet :)

Stiekem hoop ik dat het meevalt, maar zo voelt het niet :{
  woensdag 8 januari 2014 @ 03:06:57 #157
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_135220483
het einde der dagen lijkt nabij voor mijn atletiekcarriere...

ik kreeg vandaag een mailtje van onze club captain over de Masters Athletics Track and Field Championships, die eind volgende maand bij ons in de provincie gehouden worden, met de volgende boodschap:

quote:
Not much use in all us “senior members” (sounds better than old has beens) doing all this training and not putting it to fruition.
So print off this entry form and fill out all (means more than one) the appropriate events that YOU ARE GOING to compete in (no but’s) and post it accordingly…
that’s an order…Grrrr..!!!..lol
wie had het ooit gedacht dat ik zou bezwijken onder peer pressure en een 5 en 10km race op de baan zou lopen... nog niet ingeschreven maar ach, laat ik eens gek doen!!

[ Bericht 0% gewijzigd door rechtsedirecte op 08-01-2014 03:47:49 ]
  Moderator woensdag 8 januari 2014 @ 07:00:53 #158
155227 crew  Guppy
dus
pi_135221420
No but's! ~O>
  woensdag 8 januari 2014 @ 07:31:22 #159
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_135221531
@kepler das wel ff flink tegenvallen. Sterkte, en duimen dat je snel weer mag doortrainen.

@rd that's an order. Voor extra kilometers gewoon lopend naar je wedstrijd gaan.
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
pi_135221686
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 23:31 schreef pijll het volgende:

[..]

Hoi Daywalk3r,

[ code verwijderd ]

En ja, die URL klopt.
Die is gaaf!
niet dat ik hem ooit gelopen hebt, maar het lijkt me wel leuk
pi_135221689
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 03:06 schreef rechtsedirecte het volgende:
het einde der dagen lijkt nabij voor mijn atletiekcarriere...

ik kreeg vandaag een mailtje van onze club captain over de Masters Athletics Track and Field Championships, die eind volgende maand bij ons in de provincie gehouden worden, met de volgende boodschap:

[..]

wie had het ooit gedacht dat ik zou bezwijken onder peer pressure en een 5 en 10km race op de baan zou lopen... nog niet ingeschreven maar ach, laat ik eens gek doen!!
Haha :D 5km is misschien nog wel leuk, maar een 10km-baanwedstrijd lijkt me echt heel naar :D
pi_135221693
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 07:57 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Haha :D 5km is misschien nog wel leuk, maar een 10km-baanwedstrijd lijkt me echt heel naar :D
Zitten er sommigen (mezelf inclusief) hier al te balen van een wedstrijd van 3 rondjes, try 25 :D
pi_135221749
quote:

Wat heb je dan?
pi_135221757
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 07:58 schreef Guard het volgende:

[..]

Zitten er sommigen (mezelf inclusief) hier al te balen van een wedstrijd van 3 rondjes, try 25 :D
Ik vind het tijdens intervallen echt heel fijn dat ik precies weet hoever ik nog moet. De langste interval die we lopen is 2000m en daarna is het weer tijd voor een beetje rust. Na 4 rondjes begint dat zwaar te worden, en dan hoef je er gelukkig nog maar 1. De 10km begint bij mij na 6km wat zwaarder te worden, en dan moet je nog 10 rondjes! Dan kan het precies weten hoe ver nog ook wel tegen je gaan werken, denk ik.
pi_135222362
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 08:09 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Ik vind het tijdens intervallen echt heel fijn dat ik precies weet hoever ik nog moet. De langste interval die we lopen is 2000m en daarna is het weer tijd voor een beetje rust. Na 4 rondjes begint dat zwaar te worden, en dan hoef je er gelukkig nog maar 1. De 10km begint bij mij na 6km wat zwaarder te worden, en dan moet je nog 10 rondjes! Dan kan het precies weten hoe ver nog ook wel tegen je gaan werken, denk ik.
Tijdens het intervallen vind ik het alleen als het K*T gaat vervelend als ik niet weet hoe lang ik nog moet. Maar ja dan ga je op je horloge kijken, hoe ver/lang je nog moet (Waaaat? Zo ver nog? :( ..... :P). Als het lekker gaat vliegen de intervallen voorbij, maar dat zal iedereen wel hebben lijkt me

Ik denk overigens wel dat als ik een 10 k op de baan zou lopen echt ga aftellen vanaf ronde 0, nog 25...24....23... :D
  woensdag 8 januari 2014 @ 09:12:57 #166
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_135222495
Mij lijkt me dat repetitieve ook wel wat :) Maar wel op een baan.

Wat een heerlijk gevoel zo 's ochtends als je de avond ervoor zo lekker hebt gelopen O+
(voor bijtijds opstaan niet bevorderlijk)
pi_135224050
Mossel en GoGo, volgende week maandag kom ik waarschijnlijk ook eens mee trainen bij OSS Volo.
Bij welke trainer lopen jullie?

Ik val, als ik dat zo lees, tussen 2 groepen in, dus moet maandag even komen om te babbelen met de trainers.
pi_135224103
Fijn dat je loopje zo goed ging Quoi, gisteren! Dat zijn de betere trainingen! O+

Gisteravond heeft Wolve mij 't huis nog even uitgesleurd zowat. Kut geslapen de afgelopen nachten, ook sowieso te laat gaan slapen, vroeg weer op, etc. Had totááál geen zin/energie. Maar toch een 5K gelopen, nieuwe jasje uitgetest (wat is 'ie mooi! En warm :% :D ) en toch met een tevreden gevoel daarna gegeten. Fijn is dat soms. Was niet vooruit te branden, ademhaling zat o-ve-ral, maar dan toch er een goed gevoel aan overhouden.
Ja doei.
  woensdag 8 januari 2014 @ 10:22:46 #169
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_135224320
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 23:31 schreef pijll het volgende:

[..]

Hoi Daywalk3r,

[ code verwijderd ]

En ja, die URL klopt.
Done ^O^
pi_135224344
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 10:11 schreef Levitas het volgende:
Mossel en GoGo, volgende week maandag kom ik waarschijnlijk ook eens mee trainen bij OSS Volo.

Ik val, als ik dat zo lees, tussen 2 groepen in, dus moet maandag even komen om te babbelen met de trainers.
Ik zou, met het oog op je blessuregevoeligheid van de afgelopen tijd, gewoon eerst lekker even met de iets langzamere groep meetrainen.
  woensdag 8 januari 2014 @ 10:25:40 #171
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_135224381
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 10:23 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Ik zou, met het oog op je blessuregevoeligheid van de afgelopen tijd, gewoon eerst lekker even met de iets langzamere groep meetrainen.
Met slim ^ En dit ook aangeven bij hun.
pi_135224391
quote:

[..]

Dit.
Ja doei.
  woensdag 8 januari 2014 @ 10:27:50 #173
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_135224427
Oja, loopje van gisteren. Kort (33 minuten) loslooprondje gedaan met Mo. Was fijn om even te lopen, maar vanzelf ging het niet. Zelden zo'n beroerde ademhaling gehad. Te weinig slaap en na twee weken vrij ineens weer full-time achter een bureau zitten zal wel niet hebben geholpen. :Z

Vanavond heuveltraining, hopelijk gaat die wat beter! :9

De komende drie weekenden ook nog goede lange lopen doen (16 tot 19km ongeveer), dan een weekje wat rustiger en dan is de halve marathon al aan de beurt!
pi_135224435
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 10:11 schreef Levitas het volgende:

Gogo loopt bij Ad in groep 2, ik loop bij Hans in groep 3 (http://www.oss-volo.nl/index.php/wv)
Je hebt één HM gelopen, wilt er meer en misschien ooit nog uitbouwen. Als ik dat zo bekijk pas je prima in dezelfde groep als ik. Daarin zitten allerlei mensen die HM's lopen, er zitten er een zooi die al een stuk of wat marathons hebben gelopen en het tempo is ook prima voor jou. Hans zei maandag dat de meesten 15km lopen in 1.15-1.30.
  woensdag 8 januari 2014 @ 10:28:42 #175
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_135224447
quote:

[..]

Eens.
pi_135226255
Overleg anders of je twee keer met de groep van mij en twee keer met de groep van mossel kan mee trainen. Kan je het goed vergelijken. Blessuretechnisch gezien is groep 2 misschien een optie, maar gezien wat je loopt vraag ik me een beetje af of je je niet gaat vervelen..
pi_135226500
Yay! Clubgenoot staat ook bij de inschrijvingen van de TdF 26K! :)
Ja doei.
pi_135226938
quote:

[..]

Dat lijkt me inderdaad op dit moment ook wel het verstandigst. Ben net bij de fysio geweest om toch even naar m`n linker onderbeen te laten kijken. Voor m`n gevoel is het dezelfde blessure die ik rechts had die me stil legde in een beginstadium. Het hindert me niet tijdens het lopen, het doet ook niet pijn, maar ik weet dat er een beurse plek zit.

Na wat voelen, bespreken en een vrij uitgebreide loopanalyse (zowel in een zaal als op een loopband) vond hij dat ik op m`n voorvoet landde. M`n hak leek niet op de grond/ band te komen, waardoor ik teveel kracht zette vanuit de kuit. Of dat nou ook de ontsteking/ pijn veroorzaakt, weet ik eigenlijk nog niet echt.
Van de fysio moest ik juist op m`n hak landen. "Probeer die demping op je schoen te gebruiken. Die zit er natuurlijk niet voor niets".

Ik ben juist van een haklanding overgegaan naar de midden-/ voorvoetlanding en dat zou juist weer niet goed zijn? :/
En, wat ik nou eigenlijk de ontsteking veroorzaakt en moet/kan doen is me nog niet helemaal duidelijk. Is dat een gebruikelijke procedure voor fysiotherapeuten, om eigenlijk niet echt een conclusie te kunnen geven en te zeggen "We kijken maandag even verder"?
  woensdag 8 januari 2014 @ 11:58:45 #179
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_135227067
Landen op je midden/voorvoet is al wat anders dan dat je hak de grond helemaal niet meer raakt natuurlijk. Als je alleen maar op je voorvoet loopt dan zet je wel een hoop extra stress op je kuiten.
pi_135227478
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 11:58 schreef Wolve000 het volgende:
Landen op je midden/voorvoet is al wat anders dan dat je hak de grond helemaal niet meer raakt natuurlijk. Als je alleen maar op je voorvoet loopt dan zet je wel een hoop extra stress op je kuiten.
Dat is denk ik het nadeel van alleen lopen. Er heeft in principe nooit iemand tegen me kunnen zeggen wat ik goed, maar vooral fout doe. Dat is ook de reden waarom ik al best lang bij een vereniging/ groep wil lopen.
Ik ga vanmiddag eens iemand een opname laten maken van hoe ik loop om daar zelf eens naar te kijken. Ik denk namelijk ook dat buiten lopen anders is dan wanneer je op een loopband of in een zaal van nog geen 20 meter loopt.
  woensdag 8 januari 2014 @ 12:13:22 #181
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_135227523
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 12:11 schreef Levitas het volgende:

[..]

Dat is denk ik het nadeel van alleen lopen. Er heeft in principe nooit iemand tegen me kunnen zeggen wat ik goed, maar vooral fout doe. Dat is ook de reden waarom ik al best lang bij een vereniging/ groep wil lopen.
Ik ga vanmiddag eens iemand een opname laten maken van hoe ik loop om daar zelf eens naar te kijken. Ik denk namelijk ook dat buiten lopen anders is dan wanneer je op een loopband of in een zaal van nog geen 20 meter loopt.
Dat lijkt me wel ja.
pi_135227580
Ja maar op die manier is op de baan lopen ook weer anders lopen dan op minder mooi effen terrein, zoals een bolle weg of een stoep oid.
  woensdag 8 januari 2014 @ 12:18:04 #183
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_135227659
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 12:15 schreef Guard het volgende:
Ja maar op die manier is op de baan lopen ook weer anders lopen dan op minder mooi effen terrein, zoals een bolle weg of een stoep oid.
Ja, Levitas zou vanmiddag dan ook op een vlakke weg zichzelf moeten filmen.
pi_135227738
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 12:18 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Ja, Levitas zou vanmiddag dan ook op een vlakke weg zichzelf moeten filmen.
Ik zie hem al lopen met een gopro op een stok :D
  woensdag 8 januari 2014 @ 12:21:41 #185
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_135227777
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 12:20 schreef Guard het volgende:

[..]

Ik zie hem al lopen met een gopro op een stok :D
laten filmen... laten filmen.
pi_135227803
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 12:21 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

laten filmen... laten filmen.
Ja dat zei je niet :P
  woensdag 8 januari 2014 @ 12:23:26 #187
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_135227824
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 12:22 schreef Guard het volgende:

[..]

Ja dat zei je niet :P
:6 wijsneus
pi_135227833
En een andere fysio zoeken. Adviseren om op je hak te gaan landen omdat je schoen daar extra demping heeft is natuurlijk een beetje gek. Iets meer op je middenvoet zodat je hak wel weer de grond raakt lijkt me niet verkeerd.
pi_135228045
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 12:23 schreef hatsaflats het volgende:
En een andere fysio zoeken. Adviseren om op je hak te gaan landen omdat je schoen daar extra demping heeft is natuurlijk een beetje gek. Iets meer op je middenvoet zodat je hak wel weer de grond raakt lijkt me niet verkeerd.
Is natuurlijk wel de omgekeerde wereld idd, je stijl aan je schoenen aanpassen :{
  woensdag 8 januari 2014 @ 12:53:50 #190
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_135228736
Kogel door kerk, ingeschreven voor TdF, is maar anderhalf uur rijden... Wel maar 13 km, 25 kan later altijd eens!

1
2
[b]16 augustus 2014 [url=www.sport-events.be/new/trail-des-fantomes‎]Trail Des Fantomes[/url][/b]
[*] Sjaapje - 13 km

En deze mocht ook niet ontbreken...

1
2
[b]27 april 2014 [url=http://www.sport.be/runningtour/antwerpmarathon/2014/nl/‎]DVV Antwerp Marathon[/url][/b]
[*] Sjaapje - 10 miles

Dankie!
Ik bijt!
(Zachtjes)
  woensdag 8 januari 2014 @ 12:54:28 #191
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_135228754
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 12:31 schreef Guard het volgende:

[..]

Is natuurlijk wel de omgekeerde wereld idd, je stijl aan je schoenen aanpassen :{
Rare fysio inderdaad!
Ik bijt!
(Zachtjes)
  woensdag 8 januari 2014 @ 13:16:20 #192
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_135229498
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 12:53 schreef Sjaapje het volgende:
Kogel door kerk, ingeschreven voor TdF, is maar anderhalf uur rijden... Wel maar 13 km, 25 kan later altijd eens!
[ code verwijderd ]

[ code verwijderd ]

Dankie!
Gedaan. Astie!
  woensdag 8 januari 2014 @ 13:16:23 #193
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_135229500
quote:
[ code verwijderd ]

Gezellig! :D
pi_135229522
quote:
[ code verwijderd ]

[ code verwijderd ]

Dankie!
Gezellig *O* :D
Ja doei.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 8 januari 2014 @ 13:20:33 #195
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_135229658
Want? Er is geen unanieme consensus over de voordelen van een voorvoetlanding (zie ook: www.voorkomblessures.nl/hardlopen/hardlooptechniek). Zoveel fysio's/experts/bewegingstherapeuten, zoveel meningen

Ik denk ook dat je helemaal niet zo eenduidig kan zeggen wat de beste techniek is, er zullen enorme individuele verschillen zijn in wat het beste is.

Persoonlijk interesseert het me geen flikker hoe ik land, zolang het maar geen pijn doet. En daarnaast denk ik dat blessurevrij lopen sowieso een utopie is. Het is simpelweg een erg belastende sport en je zal regelmatig tegen kleinere en grotere blessures aanlopen.
  woensdag 8 januari 2014 @ 13:20:42 #196
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_135229663
Ik kan die afstanden nog helemaal niet lopen, maar dit lijkt me wel een geweldig evenement:
http://www.dutchrunners.n(...)ultra-run-by-night-2
50,75 en 100km ultrarun :o
  woensdag 8 januari 2014 @ 13:24:55 #197
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_135229783
Levitas, ik zou als ik jou was eerst eens naar die vereniging gaan en dit op je af laten komen. Laat hen lekker beoordelen in welke groep je loopt. Houd je een tijdje aan hun schema en kijk of je nog last hebt na een aantal weken.

Fysio's en ook wij gaan toch vooral af op symptomen en je zult dus nooit met zekerheid kunnen zeggen waar jouw pijntje aan ligt en niemand kan je een geheel passende oplossing geven (behalve het a-specifieke: rust houden).

Maarja, zoveel posters hier, zoveel adviezen.

Succes ermee!
pi_135230012
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 13:20 schreef Swetsenegger het volgende:
Want? Er is geen unanieme consensus over de voordelen van een voorvoetlanding (zie ook: www.voorkomblessures.nl/hardlopen/hardlooptechniek). Zoveel fysio's/experts/bewegingstherapeuten, zoveel meningen

Ik denk ook dat je helemaal niet zo eenduidig kan zeggen wat de beste techniek is, er zullen enorme individuele verschillen zijn in wat het beste is.

Persoonlijk interesseert het me geen flikker hoe ik land, zolang het maar geen pijn doet. En daarnaast denk ik dat blessurevrij lopen sowieso een utopie is. Het is simpelweg een erg belastende sport en je zal regelmatig tegen kleinere en grotere blessures aanlopen.
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 13:24 schreef Quoi het volgende:
Levitas, ik zou als ik jou was eerst eens naar die vereniging gaan en dit op je af laten komen. Laat hen lekker beoordelen in welke groep je loopt. Houd je een tijdje aan hun schema en kijk of je nog last hebt na een aantal weken.

Fysio's en ook wij gaan toch vooral af op symptomen en je zult dus nooit met zekerheid kunnen zeggen waar jouw pijntje aan ligt en niemand kan je een geheel passende oplossing geven (behalve het a-specifieke: rust houden).

Maarja, zoveel posters hier, zoveel adviezen.

Succes ermee!
I'm with them.
pi_135230391
SPOILER: ever so charming race picture :')
Ja doei.
pi_135230717
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 11:54 schreef Levitas het volgende:

[..]

Dat lijkt me inderdaad op dit moment ook wel het verstandigst. Ben net bij de fysio geweest om toch even naar m`n linker onderbeen te laten kijken. Voor m`n gevoel is het dezelfde blessure die ik rechts had die me stil legde in een beginstadium. Het hindert me niet tijdens het lopen, het doet ook niet pijn, maar ik weet dat er een beurse plek zit.

Na wat voelen, bespreken en een vrij uitgebreide loopanalyse (zowel in een zaal als op een loopband) vond hij dat ik op m`n voorvoet landde. M`n hak leek niet op de grond/ band te komen, waardoor ik teveel kracht zette vanuit de kuit. Of dat nou ook de ontsteking/ pijn veroorzaakt, weet ik eigenlijk nog niet echt.
Van de fysio moest ik juist op m`n hak landen. "Probeer die demping op je schoen te gebruiken. Die zit er natuurlijk niet voor niets".

Ik ben juist van een haklanding overgegaan naar de midden-/ voorvoetlanding en dat zou juist weer niet goed zijn? :/
En, wat ik nou eigenlijk de ontsteking veroorzaakt en moet/kan doen is me nog niet helemaal duidelijk. Is dat een gebruikelijke procedure voor fysiotherapeuten, om eigenlijk niet echt een conclusie te kunnen geven en te zeggen "We kijken maandag even verder"?
Loop je dan op je voorvoet met een (flinke) hak? Dat lijkt me wel een wat vreemde loopstijl, dan ga je denk ik inderdaad teveel op je tenen lopen omdat de hak voor zo'n landing 'in de weg zit'. Als je op je voorvoet wilt landen, zou ik ook minimalistisch schoeisel gaan gebruiken. En hoeveel tijd heb je genomen voor het overstappen? Daar heb ik zelf geen ervaring mee omdat ik altijd barefoot gelopen heb, maar ik hoor heel veel om me heen dat mensen toch te snel switchen.

Als je trouwens voor deze blessure probleemloos met haklanding liep zou ik lekker zo blijven lopen. Ik ben niet zo'n barefoot-guru die beweert dat barefoot lopen de enige goede manier is, altijd, voor iedereen, overal... er zijn zoveel mensen hier in het draadje en elders die lekker met haklanding lopen op hun aangemeten schoenen met demping, en niet of nauwelijks blessures hebben, en ik ben vooral een groot voorstander van niks veranderen als alles goed gaat. :) Mijn pro-minimalist postje van gisteren was specifiek bedoeld voor Myraela en anderen met een klein budget, want ik durf wel met zekerheid te beweren dat barefoot/minimalist style beter is dan haklanding op goedkoop & slecht aangemeten of versleten schoeisel. Maar als je lekker loopt en je je materiaal kan veroorloven, vergroot je volgens mij je kans op blessures als je grote veranderingen maakt.
  woensdag 8 januari 2014 @ 14:15:47 #201
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_135231551
Abraham heeft mijn startnummer voor Egmond overgenomen, dus dat is afgehandeld. Ik zal gefrustreerd en jaloers langs de kant staan.
Life is what you make it.
pi_135231578
Heb je'm bij 't verkopen ook meteen even gevraagd waar hij de mosterd haalt? Altijd handig om te weten.
Ja doei.
pi_135231647
Ik vraag me nu een beetje af hoeveel zin het heeft om Egmond te lopen.
Wat er nu gebeurt is precies de reden waarom ik ben gestopt met wedstrijdroeien. Ik kan een paar maanden heel hard trainen en goede resultaten voelen, en dan komt er weer een periode waar ik (bijna) overtraind raak. Dan wil je steeds harder trainen om toch nog resultaat te blijven boeken, maar eigenlijk moet je dat juist niet doet. Wat je ook doet, je wordt langzamer/minder fit.

Vanochtend 2x8 minuten op D3 gelopen, en dan lukt het me zelfs niet om het tempo waarop ik vorig jaar de HM liep 8 minuten vol te houden zonder dat mijn hartslag through the roof schiet.
Echt enorm frustrerend..

Ik denk dat ik alsnog wel ga lopen zondag, want heb er nu al zoveel voor gedaan en gelaten, maar het is wel echt kut omdat ik mijn verwachtingen al 5x naar beneden heb moeten bijstellen. Ik denk nu dat zelfs 10km/u lopen niet meer gaat lukken. Ik weet wel dat je dan gewoon je horloge weg moet doen en gaan 'genieten' maar ik blijf toch een sporter en ik geniet niet echt als ik er langer over doe dan een paar maanden terug in training, op hartslag 165..
  woensdag 8 januari 2014 @ 14:18:32 #204
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_135231671
Ik ging voor een 7/8km op mijn beoogde tempo voor zondag 5:40min/km.
Na nog geen 500 meter voelde ik een lichte steek in mijn linkerbovenbeen, in die spier/pees waar ik een poosje terug in het bos ook al zo'n pijnscheut voelde. Daarna was het gelijk weg en voelde ik niks meer, maar ik ben wel gelijk maar omgedraaid naar huis toe. Ik ga maar even niks meer doen tot zondag, en daarna de fysio maar eens raadplegen.
  woensdag 8 januari 2014 @ 14:19:56 #205
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_135231734
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 14:18 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik vraag me nu een beetje af hoeveel zin het heeft om Egmond te lopen.
Wat er nu gebeurt is precies de reden waarom ik ben gestopt met wedstrijdroeien. Ik kan een paar maanden heel hard trainen en goede resultaten voelen, en dan komt er weer een periode waar ik (bijna) overtraind raak. Dan wil je steeds harder trainen om toch nog resultaat te blijven boeken, maar eigenlijk moet je dat juist niet doet. Wat je ook doet, je wordt langzamer/minder fit.

Vanochtend 2x8 minuten op D3 gelopen, en dan lukt het me zelfs niet om het tempo waarop ik vorig jaar de HM liep 8 minuten vol te houden zonder dat mijn hartslag through the roof schiet.
Echt enorm frustrerend..

Ik denk dat ik alsnog wel ga lopen zondag, want heb er nu al zoveel voor gedaan en gelaten, maar het is wel echt kut omdat ik mijn verwachtingen al 5x naar beneden heb moeten bijstellen. Ik denk nu dat zelfs 10km/u lopen niet meer gaat lukken. Ik weet wel dat je dan gewoon je horloge weg moet doen en gaan 'genieten' maar ik blijf toch een sporter en ik geniet niet echt als ik er langer over doe dan een paar maanden terug in training, op hartslag 165..
Je hebt duidelijk rust nodig.
  woensdag 8 januari 2014 @ 14:20:32 #206
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_135231757
Ik liep vanmorgen 6 km in een whopping 44 minuten. Dat is het snelste wat ik kan/ mag zonder mijn blessurepijn te voelen op dit moment. Ik hou me er maar aan vast dat het wel goed zal zijn om mijn hartslag lager te brengen.
Life is what you make it.
pi_135231827
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 14:19 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Je hebt duidelijk rust nodig.
Ja, ik weet het. Mijn dagen zijn momenteel ook veel te vol, met werken, coachen, zelf sporten en dan thuis nog wat koken en opruimen of afwassen of zo. Maar ik wil geen van die dingen minder gaan doen en dan gaat het op een gegeven moment gewoon niet meer. Ben nu vandaag een dag thuisgebleven omdat ik echt op instorten stond.
Hopelijk voel ik me zondag wel weer wat fitter, want ik vind het toch ook wel zonde om helemaal niet meer te gaan..
pi_135231840
Zo de eerste kilometers van 2014 zitten in de benen. Helaas begaf mijn Garmin het (batterij leeg na bijna 3 weken in de spaarstand). Stom, maar toch mijn beoogde rondje uitgelopen en dus een mooie 11,5k afgelegd. Genieten weertje met korte broek en thermo-shirt voor de toch wel soms straffe wind.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 8 januari 2014 @ 14:23:38 #209
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_135231905
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 14:22 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ja, ik weet het. Mijn dagen zijn momenteel ook veel te vol, met werken, coachen, zelf sporten en dan thuis nog wat koken en opruimen of afwassen of zo. Maar ik wil geen van die dingen minder gaan doen en dan gaat het op een gegeven moment gewoon niet meer. Ben nu vandaag een dag thuisgebleven omdat ik echt op instorten stond.
Hopelijk voel ik me zondag wel weer wat fitter, want ik vind het toch ook wel zonde om helemaal niet meer te gaan..
Ik denk wel dat je kan gaan zondag, maar doe het dan alleen voor het uitlopen. En daarna een poos niks.. Je hebt conditie zat, dus opbouwen lukt dan ook wel weer en dan ben je zo weer op niveau gok ik. 1 stap terug, 2 vooruit.
pi_135232235
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 14:23 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Ik denk wel dat je kan gaan zondag, maar doe het dan alleen voor het uitlopen. En daarna een poos niks.. Je hebt conditie zat, dus opbouwen lukt dan ook wel weer en dan ben je zo weer op niveau gok ik. 1 stap terug, 2 vooruit.
Ja, dat is nu mijn plan. Bedankt voor de bemoedigende woorden in ieder geval!
En stiekem blijf ik toch nog hopen op een wonder zondag :P
  woensdag 8 januari 2014 @ 14:33:43 #211
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_135232302
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 14:32 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ja, dat is nu mijn plan. Bedankt voor de bemoedigende woorden in ieder geval!
En stiekem blijf ik toch nog hopen op een wonder zondag :P
Ik denk dat er weinig aan dw's woorden valt toe te voegen. Succes zondag en neem daarna even een paar stappen terug. ^O^
pi_135232349
Schanulleke, Tramposa en Daywalker -O-

Vervelend om te lezen dat het niet goed gaat met hardlopen.
  woensdag 8 januari 2014 @ 14:36:30 #213
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_135232409
Ter inspiratie dan nog maar een foto van afgelopen zaterdag.

SPOILER
pi_135232410
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 13:43 schreef motorbloempje het volgende:
SPOILER: ever so charming race picture :')
Ik heb me lang ingehouden, maar kan je niet regelen dat jullie hardloopvereniging wat flatteuzere shirtjes krijgt? :P Volgens mij lijkt zelfs de meest afgetrainde Keniaan hier nog pompeus in..
pi_135232480
Zo onderschat iedereen ons. En dan kunnen we stiekem toch super hard rennen, ondanks dat iedereen denkt dat we schuifelende kamerolifantjes zijn!
Ja doei.
pi_135232511
Nou ja, voor mij geldt dat niet, maar voor de rest grotendeels wel, :+ .
Ja doei.
  woensdag 8 januari 2014 @ 14:42:41 #217
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_135232629
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 14:34 schreef Voccar het volgende:
Schanulleke, Tramposa en Daywalker -O-

Vervelend om te lezen dat het niet goed gaat met hardlopen.
Nou bij mij gaat het eigenlijk wel goed. Alleen heel soms die spier die ineens vervelend doet. Daarom rustig aan tot zondag en die HM goed uitlopen, en dan maar eens naar de fysio voordat ik een spierscheuring o.i.d oploop.
pi_135232640
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 14:36 schreef Wolve000 het volgende:
Ter inspiratie dan nog maar een foto van afgelopen zaterdag.

SPOILER
Om even een wielerterm te gebruiken: je staat alleen op de foto
De rest er keihard afgelopen _O_
  woensdag 8 januari 2014 @ 14:43:43 #219
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_135232666
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 14:16 schreef motorbloempje het volgende:
Heb je'm bij 't verkopen ook meteen even gevraagd waar hij de mosterd haalt? Altijd handig om te weten.
:D !

Ik twijfelde gister heel even nog of ik niet de kwart zal gaan lopen in Egmond - omdat ik me zo geweldig fit voelde. Maar toch lijkt me dat zand niet heel bevorderlijk voor een rug ;) En vrijdag staat er 14km duur tempoloop op de planning, dus zondag een kortere training maar..

Het is veel investeren, dat trainen, maar ook een kwestie van soms dingen "laten".
Heb ik trouwens wel echt moeten leren. Ik kan oha weinig dingen half doen. Ik fiets als een malloot, werk als een malloot, bak quiches als een malloot - alles of niks. Maar dat kan dus niet met hardlopen (even aan de post van La_T denkende :{ ).
  woensdag 8 januari 2014 @ 14:46:46 #220
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_135232768
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 14:42 schreef Guard het volgende:

[..]

Om even een wielerterm te gebruiken: je staat alleen op de foto
De rest er keihard afgelopen _O_
It's lonely at the top...

Het klopt wel een beetje. Dit is niet lang voor de finish. De mensen die me gelapt hadden waren al lang gefinished, en degene met wie ik een half rondje had samengelopen had ik er inderdaad keihard afgelopen (keihard = die ander ging niet zo hard meer).

Beste XC resultaat tot nu toe: 3 mensen zijn achter me gefinished!
  woensdag 8 januari 2014 @ 14:48:08 #221
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_135232827
Het thuisfront informeert me zojuist dat m'n nieuwe schoenen binnen zijn. Vanavond maar eens zien hoe ze lopen. (Zelfde type als ik al had, dus dat zal wel goed komen.) :9
pi_135233195
Ik heb vandaag mijn eerste training gedaan. Zo'n minuutje rennen en dan weer 1.5 minuut lopen. Mijn conditie is om te janken, maar daar probeer ik dus verandering in te brengen.

Ik heb overigens onwijs veel geluk gehad, want ik had die schoentjes uit de sale online besteld. :@ Eigenwijs dat ik ben. En ze zitten gelukkig heerlijk, lopen fijn. O+

Wel 5.2 kilometer gelopen. Hopelijk kan ik dat ooit gewoon echt helemaal hardlopen. Maar alles is beter dan niets voor een complete noob zoals ik. :')
pi_135233264
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 14:43 schreef Quoi het volgende:
alles of niks. Maar dat kan dus niet met hardlopen
Dat klinkt heel bekend..
  woensdag 8 januari 2014 @ 15:01:08 #224
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_135233327
quote:
14s.gif Op woensdag 8 januari 2014 14:57 schreef Myraela het volgende:
Ik heb vandaag mijn eerste training gedaan. Zo'n minuutje rennen en dan weer 1.5 minuut lopen. Mijn conditie is om te janken, maar daar probeer ik dus verandering in te brengen.

Ik heb overigens onwijs veel geluk gehad, want ik had die schoentjes uit de sale online besteld. :@ Eigenwijs dat ik ben. En ze zitten gelukkig heerlijk, lopen fijn. O+

Wel 5.2 kilometer gelopen. Hopelijk kan ik dat ooit gewoon echt helemaal hardlopen. Maar alles is beter dan niets voor een complete noob zoals ik. :')
Is het niks voor je om met een gestructureerd schema te lopen (bijvoorbeeld Evy), zo zijn de meesten van start gegaan. Het zorgt er ook voor dat je niet te snel opbouwt (want meer kans op blessures).
pi_135233643
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 15:01 schreef Wolve000 het volgende:

[..]

Is het niks voor je om met een gestructureerd schema te lopen (bijvoorbeeld Evy), zo zijn de meesten van start gegaan. Het zorgt er ook voor dat je niet te snel opbouwt (want meer kans op blessures).
Ja, zo'n schema loop ik mee. Couch to 5k, dan. Maar ik heb begrepen dat dat vergelijkbaar is. Alleen loop ik daarvoor en daarna nog een extra stukje. Gewoon lopen.
  woensdag 8 januari 2014 @ 15:10:53 #226
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_135233782
quote:
14s.gif Op woensdag 8 januari 2014 15:07 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ja, zo'n schema loop ik mee. Couch to 5k, dan. Maar ik heb begrepen dat dat vergelijkbaar is. Alleen loop ik daarvoor en daarna nog een extra stukje. Gewoon lopen.
Heel goed ^O^ Lekker warm worden en uitlopen. Hopelijk blijven je schoenen je bevallen.
pi_135234960
quote:

Dankie!
^O^ Gezellig!!

Dadelijk hebben we meer Fokkers bij de TdF dan bij de Vooroeverloop :D

Gaan we weer met z'n alle ergens eten, de dag van te voren?? :Y) :9~
pi_135235046
In het wlw zie ik Wolve en MoBlo nog niet bij de TdF staan.
pi_135235137
Driftkikker als ik ben, kon het niet laten dat de fysio zei dat ik met m`n hak niet op de grond kwam en blabla. Dus, heb een aantal opnamen gemaakt.
3 Verschillende tempo's op normale snelheid en vertraagd afgespeeld. Ik heb het gevoel dat dit mijn normale loopstijl is, ook al zal die ietwat verschillen nagelang het lichaam vermoeid raakt.
IMO komt m`n hak wel degelijk op de grond ( :+ )

Aantal punten die ik zelf al zie:
- Stappen zijn net te groot, waardoor de landing iets voor het lichaam is, i.p.v onder
- De armen zwaaien te ver door, tot de handen naar boven wijzen

Tips van jullie kant zijn natuurlijk van harte welkom :)
pi_135235208
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 15:43 schreef streamnl het volgende:
In het wlw zie ik Wolve en MoBlo nog niet bij de TdF staan.
;( en ik had nog wel zo'n mooie code aangeleverd ;(

Er is een reden dat ik 't meestal zelf doe :+
Ja doei.
pi_135235585
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 15:45 schreef Levitas het volgende:
Driftkikker als ik ben, kon het niet laten dat de fysio zei dat ik met m`n hak niet op de grond kwam en blabla. Dus, heb een aantal opnamen gemaakt.
3 Verschillende tempo's op normale snelheid en vertraagd afgespeeld. Ik heb het gevoel dat dit mijn normale loopstijl is, ook al zal die ietwat verschillen nagelang het lichaam vermoeid raakt.

- Stappen zijn net te groot, waardoor de landing iets voor het lichaam is, i.p.v onder

Bij het laatste stukje, hoog tempo in slowmotion, zie je wel dat je je hak een beetje overslaat. Maar verder vind ik het er als een prima techniek uitzien, je gooit je benen wel iets te ver naar voren zoals je zelf al zegt.
Maar al die veranderingen die je zegt te hebben doorgevoerd, is dat niet heel onnatuurlijk? Ik zou niet goed weten hoe ik precies land, en het veranderen is al helemaal moeilijk zonder trainer erbij. Misschien ben je door dat te proberen juist wat verkrampt gaan lopen.
  woensdag 8 januari 2014 @ 16:06:15 #232
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_135236080
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 15:46 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

;( en ik had nog wel zo'n mooie code aangeleverd ;(

Er is een reden dat ik 't meestal zelf doe :+
Niet gevreesd, * Daywalk3r is bezig geweest.
  woensdag 8 januari 2014 @ 16:09:30 #233
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_135236216
quote:

Je hakt raakt de grond inderdaad, en je land op je middenvoet imho. Je benen iets naar voren inderdaad maar verder een mooie loopstijl lijkt me. Wellicht je armen iets relaxter. Lijkt wat gespannen zo.
  woensdag 8 januari 2014 @ 17:49:55 #234
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_135239973
OMG, voor het eerst sinds november (en voor de tweede keer sinds september) een serieus lange wielertraining gedaan. Dat ging heel erg moeizaam. Pff...

Voor je duurvermogen is het heel goed, zo'n vier-uur training, en lopend krijg het niet voor elkaar. Maar ik heb mijn fiets (en mijn benen) vervloekt vandaag. En het was ook weer even omschakelen qua kleding. Ik had het koud, en dan is vier uur heeeeeeeeeeeel lang.

Vrijdag maar weer eens een stukje rennen, en maandag of dinsdag weer op de fiets. Tussendoor de KT weer eens oppakken. Daar is het duidelijk het weer voor. brrrrrrrr.

SPOILER
pi_135240292
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 17:49 schreef Corniel het volgende:
OMG, voor het eerst sinds november (en voor de tweede keer sinds september) een serieus lange wielertraining gedaan. Dat ging heel erg moeizaam. Pff...

Voor je duurvermogen is het heel goed, zo'n vier-uur training, en lopend krijg het niet voor elkaar. Maar ik heb mijn fiets (en mijn benen) vervloekt vandaag. En het was ook weer even omschakelen qua kleding. Ik had het koud, en dan is vier uur heeeeeeeeeeeel lang.

Vrijdag maar weer eens een stukje rennen, en maandag of dinsdag weer op de fiets. Tussendoor de KT weer eens oppakken. Daar is het duidelijk het weer voor. brrrrrrrr.

SPOILER
Tering jantje, wat een eind! ik zou na 10km de weg al kwijt zijn geraakt omdat ik daar nooit kom :')
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 15:55 schreef La_Tramposa het volgende:
Bij het laatste stukje, hoog tempo in slowmotion, zie je wel dat je je hak een beetje overslaat.
Dat was ook een tempo wat ik tijdens een training nooit loop (schat hoog in de 3 minuten of laag in de 4 minuten per km), dus dat gaat al meteen wat geforceerder.
quote:
Maar al die veranderingen die je zegt te hebben doorgevoerd, is dat niet heel onnatuurlijk?
Eigenlijk vond ik dat wel meevallen. In het begin liep ik een paar minuten bewust wat meer op de voorvoet en dat voelt raar. Maar met het uitbreiden van de minuten, werd het steeds natuurlijker en begon het "gek" te voelen als je wat minder bewust gaat landen (en dus wat meer op de hak land weer).
Nu moet ik echt bewust op de hak landen en voelt ontzettend onnatuurlijk, dus je went er vrij snel aan.
quote:
Misschien ben je door dat te proberen juist wat verkrampt gaan lopen.
Dat is misschien wel zo ja, maar eerlijk gezegd voelt het lopen zoals ik nu doe veel soepeler en "economischer" dan toen ik net begon met lopen. Dat krampachtige, hoewel ik dat tijdens het lopen niet echt voel, kan er denk ik wel uitgehaald worden, onder begeleiding.

[ Bericht 43% gewijzigd door Levitas op 08-01-2014 18:05:45 ]
pi_135241801
http://www.drunenseduinenloop.nl/
HM over verharde fietspaden door een mooie omgeving.
Voor mij is het niks, aangezien er een week eerder de CPC op het programma staat (plus je kunt in mijn optiek beter onverhard dan verhard lopen in de LDD :P ), maar als er nog iemand een leuke zoekt...
De 10 km is een stuk minder interessant, recht toe recht aan langs het kanaal :O
  woensdag 8 januari 2014 @ 19:01:40 #237
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_135242697
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 18:41 schreef Guard het volgende:
http://www.drunenseduinenloop.nl/
HM over verharde fietspaden door een mooie omgeving.
Voor mij is het niks, aangezien er een week eerder de CPC op het programma staat (plus je kunt in mijn optiek beter onverhard dan verhard lopen in de LDD :P ), maar als er nog iemand een leuke zoekt...
De 10 km is een stuk minder interessant, recht toe recht aan langs het kanaal :O
Leuk! ff kijken of dat lukt, een week eerder heb ik ook een HM.
pi_135243086
quote:
2s.gif Op woensdag 8 januari 2014 19:01 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ah joh, er zijn mensen die lopen een maand lang elke dag een marathon. Dan kun jij toch wel 2 HM's in 2 weekenden? ;)
Als ik CPC niet had gelopen, had dat inderdaad ook wel een serieuze optie geweest. Jammer, maar helaas
  woensdag 8 januari 2014 @ 19:09:42 #239
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_135243136
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 19:08 schreef Levitas het volgende:

[..]

Ah joh, er zijn mensen die lopen een maand lang elke dag een marathon. Dan kun jij toch wel 2 HM's in 2 weekenden? ;)
Als ik degene was die reed, zou ik gaan, maar dan moet ik waarsch. weer eega aankijken. Voel me bezwaard om hem altijd maar aan de finish te laten staan :P
pi_135243846
Het voordeel als je hardloopschoenen twee maten groter zijn is dat ze lekker zitten met lopen en geen pijn doen. Het nadeel is dat als je ze niet strak genoeg vast maakt, ze kunnen blijven steken in de modder...... Net niet gevallen gelukkig, maar wel een hele vieze natte sok... ;(
pi_135243876
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 19:22 schreef bloodymary1 het volgende:
Het voordeel als je hardloopschoenen twee maten groter zijn is dat ze lekker zitten met lopen en geen pijn doen. Het nadeel is dat als je ze niet strak genoeg vast maakt, ze kunnen blijven steken in de modder...... Net niet gevallen gelukkig, maar wel een hele vieze natte sok... ;(
*gniffel*

:@
Ja doei.
pi_135243918
18 mei 2014 - Marathon Leiden (Leiden)
• TheWhiteCowboy - Marathon

*)
  woensdag 8 januari 2014 @ 19:26:03 #243
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_135244043
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 19:23 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

*)
Genoteerd ;)
pi_135244056
Ik roep trouwens wel dat ik de CPC ga doen, maar ik heb nog steeds niets gehoord van mijn beloofde plek in de business run -O-
Toch maar eens achteraangaan. Als dat niet doorgaat ga ik denk ik wel de DrunenseDuinenLoop doen (of die Spa circuit run, die lijkt me toch ook wel heel gaaf :) )
  woensdag 8 januari 2014 @ 19:52:46 #245
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_135245577
Ik heb gewoon mijn Asics (gt 2000) verkocht via marktplaats w/

Paar keer mee gelopen vanaf maart, bleek toen best een grote stap naar een minimalistischere schoen (nog niks ivm de echte minimalistische schoenen maar goed).
  woensdag 8 januari 2014 @ 19:55:15 #246
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_135245700
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 19:52 schreef Quoi het volgende:

Paar keer mee gelopen vanaf maart, bleek toen best een grote stap naar een minimalistischere schoen (nog niks ivm de echte minimalistische schoenen maar goed).
heb een tijdje terug mijn Inov8 race flats op internet gekocht op de gok, ze waren in de aanbieding en het was zo van "wie niet waagt,wie niet wint" ....prima schoen achteraf!
pi_135247009
Ik weet niet wat er met me gebeurt, weer heerlijk gelopen! Bij 5 km even moeten stoppen bij een stoplicht stond ik gewoon te fluiten :D

Die langzame duurloopjes van een uur zo eens in de week waarbij je expres je hartslag laag houdt, plus een intervalletje zo eens in de week van 10x200 hebben echt mijn hartslag naar beneden gebracht.
Eigenlijk met minder hard werken, is mijn conditie echt een stukje verbeterd over de afgelopen 9 weken. En dan was december nog een relaxte maand..

Rustig doorbouwen nu.
SPOILER
  woensdag 8 januari 2014 @ 20:23:22 #248
92409 Twinky
Little star.
pi_135247343
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 19:52 schreef Quoi het volgende:

Huh, die is toch helemaal niet minimalistisch? Of begrijp ik je verkeerd?
  woensdag 8 januari 2014 @ 20:25:48 #249
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_135247451
quote:
7s.gif Op woensdag 8 januari 2014 20:23 schreef Twinky het volgende:

[..]

Huh, die is toch helemaal niet minimalistisch? Of begrijp ik je verkeerd?
Meer dan de Nimbus ;) die ik gewend was..
  woensdag 8 januari 2014 @ 20:29:37 #250
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_135247656
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 20:16 schreef De_kluizenaar het volgende:
Ik weet niet wat er met me gebeurt, weer heerlijk gelopen! Bij 5 km even moeten stoppen bij een stoplicht stond ik gewoon te fluiten :D

Die langzame duurloopjes van een uur zo eens in de week waarbij je expres je hartslag laag houdt, plus een intervalletje zo eens in de week van 10x200 hebben echt mijn hartslag naar beneden gebracht.
Eigenlijk met minder hard werken, is mijn conditie echt een stukje verbeterd over de afgelopen 9 weken. En dan was december nog een relaxte maand..

Rustig doorbouwen nu.
SPOILER
*) ^O^ Hou dat vast
pi_135248029
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 20:29 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

*) ^O^ Hou dat vast
Ja! Niks breken en genieten :o
pi_135248207
Daar over gesproken.. ik lees net in het lokale krantje over een wedstrijdje aanstaande zaterdag van de atletiekvereniging.

Nu kan ik 10 (of 5) mee gaan lopen, en dat is aantrekkelijk want ik leer mensen kennen en doe ervaring op.
En aan de andere kant denk ik.. dan had ik als voorbereiding voor zaterdag deze week niet al 2x 7k moeten gaan hollen.. eigenlijk is het vragen om problemen of blessures om mee te gaan doen zaterdag.
Tenzij je dan natuurlijk temporiseerd maar hee, het is niet een wedstrijdje wie het beste een LDL doet.

Dus.. twijfel twijfel maar laat ik verstandig zijn en overslaan.
  woensdag 8 januari 2014 @ 20:49:59 #253
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_135248866
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 20:39 schreef De_kluizenaar het volgende:
Daar over gesproken.. ik lees net in het lokale krantje over een wedstrijdje aanstaande zaterdag van de atletiekvereniging.

Nu kan ik 10 (of 5) mee gaan lopen, en dat is aantrekkelijk want ik leer mensen kennen en doe ervaring op.
En aan de andere kant denk ik.. dan had ik als voorbereiding voor zaterdag deze week niet al 2x 7k moeten gaan hollen.. eigenlijk is het vragen om problemen of blessures om mee te gaan doen zaterdag.
Tenzij je dan natuurlijk temporiseerd maar hee, het is niet een wedstrijdje wie het beste een LDL doet.

Hoe heb je die 7's gelopen?
pi_135249752
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 20:49 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Hoe heb je die 7's gelopen?
Lekker maar ik denk tegen 75 of 80% dat is niet ideaal voor zaterdag.
Had eigenlijk een 10k duurloop voor het oog dit weekend :D

Kan ook gewoon doen natuurlijk. Just for fun.
  woensdag 8 januari 2014 @ 21:08:21 #255
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_135249827
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 21:06 schreef De_kluizenaar het volgende:

[..]

Lekker maar ik denk tegen 75 of 80% dat is niet ideaal voor zaterdag.
Had eigenlijk een 10k duurloop voor het oog dit weekend :D

Kan ook gewoon doen natuurlijk. Just for fun.
10 kun je gewoon proberen. Je kan ook wat meer geven op de 5.
Als je verder weinig last hebt lijkt me dat het wel moet kunnen hoor. Het is niet dat je dit elke week doet.
pi_135250258
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 20:39 schreef De_kluizenaar het volgende:

Je kunt ook gewoon kijken hoe je je zaterdag voelt en op basis daarvan bepalen wat je gaat doen. Van 1x iets teveel doen raak je niet zo snel geblesseerd, tenzij je takken of stoeptegels tegenkomt. Als je volgende week weer goed naar je lijf luistert kun je ook "gewoon" die 10 doen.
pi_135250261
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 21:08 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

10 kun je gewoon proberen. Je kan ook wat meer geven op de 5.
Als je verder weinig last hebt lijkt me dat het wel moet kunnen hoor. Het is niet dat je dit elke week doet.
Als een soort proef 10k loop he? Ja wel aantrekkelijk.
Ach ik kijk zaterdag even hoe ik mij voel en of ik eventueel mijn kinderen eventjes bij iemand kan onderbrengen dan.

Thanks. :P
  FOK!fotograaf woensdag 8 januari 2014 @ 21:18:15 #258
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_135250357
Vandaag stond 10x 1 minuut op het programma, ging ook weer super. Ik kan niet wachten toen ik weer wat langere afstanden mag lopen.

En het rechtstreeks uploaden vanaf de Garmin naar Endomondo is ook gelukt.

http://www.endomondo.com/workouts/user/9191691
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
  woensdag 8 januari 2014 @ 21:19:58 #259
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_135250454
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 21:16 schreef De_kluizenaar het volgende:

[..]

Als een soort proef 10k loop he? Ja wel aantrekkelijk.
Ach ik kijk zaterdag even hoe ik mij voel en of ik eventueel mijn kinderen eventjes bij iemand kan onderbrengen dan.

Thanks. :P
Proef? Heb je nog niet eerder een 10k wedstrijd gedaan?
Bedoelde meer zoals Hats 't zegt. Gewoon hoe je je voelt, en dan gewoon doen. Je loopt je niet gelijk kapot ofzo en als het onverhoopt toch niet heel fijn gaat dan loop je rustig uit.
pi_135250692
quote:

Ik vind niet dat je handen te ver doorzwaaien. Ik vind wel dat je je armen wat ver buigt, zeker bij hogere snelheid. Op de hoogste snelheid lijk je inderdaad wat te overstriden. Op de lagere snelheden valt het volgens mij wel mee. Je zou eigenlijk moeten proberen het filmpje te stoppen op het moment dat je je voet neerzet en dan frame voor frame bekijken. Verder vind ik dat je een mooie middenvoetlanding hebt. Ik denk dat je nog wat snelheid kan winnen met oefeningen. Dit vind ik een hele aardige video van Ryan Hall (2:04:59 op de Boston Marathon)

Ik heb nu anderhalve week niet gelopen. De kuit is nog een beetje gevoelig. Zondag kan ik vrijwel zeker wel lopen, evt. met hulp van een beetje vitamine I. Ik twijfel nog of ik morgen met de groep meeloop. Als ik ga wordt het rustig hobbelen terwijl de rest intervallen doet. En misschien wat eerder afhaken.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2014 21:28:50 ]
pi_135250869
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 21:19 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Proef? Heb je nog niet eerder een 10k wedstrijd gedaan?
Bedoelde meer zoals Hats 't zegt. Gewoon hoe je je voelt, en dan gewoon doen. Je loopt je niet gelijk kapot ofzo en als het onverhoopt toch niet heel fijn gaat dan loop je rustig uit.
Vredesloop heb ik meegedaan maar raakte geblesseerd en heb stukken gewandeld dus telt niet. Voor mij dan. En nu is die afstand een mentale drempel geworden geloof ik :')
Dus als ik hem nu lekker kan uitlopen danis dat een lekkere opsteker voor Schoorl volgende maand.
Weet ik meteen waar ik sta.

Oppas net geregeld :D
  woensdag 8 januari 2014 @ 21:29:52 #262
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_135250945
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 21:28 schreef De_kluizenaar het volgende:

[..]

Vredesloop heb ik meegedaan maar raakte geblesseerd en heb stukken gewandeld dus telt niet. Voor mij dan. En nu is die afstand een mentale drempel geworden geloof ik :')
Dus als ik hem nu lekker kan uitlopen danis dat een lekkere opsteker voor Schoorl volgende maand.
Weet ik meteen waar ik sta.

Oppas net geregeld :D
Ik zag het. Die 10 kun je nu wel. ^O^ Gewoon KWW
pi_135251004
Verzopen.
Ja doei.
  woensdag 8 januari 2014 @ 21:35:28 #264
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_135251248
DK dat kún je! En als je ergens zin in hebt: doen.

Koop van de Asics gaat niet door :{ Bleek een jong meisje en ouders waren het er niet mee eens :D

Dus mensen, beginners die niet direct een vermogen aan schoenen willen uitgeven:

Asics gt-2000 te koop
http://www.tonyprycesport(...)g-shoe-silver-p16415
In Maart gekocht
Maat 41,5
4-5x op gelopen, dus ze glimmen nog!
Bied wat leuks

[ Bericht 1% gewijzigd door Quoi op 08-01-2014 21:42:56 ]
  woensdag 8 januari 2014 @ 21:35:37 #265
34586 kepler
No bounce, no play
pi_135251261
quote:
15s.gif Op woensdag 8 januari 2014 08:08 schreef De_kluizenaar het volgende:

[..]

Wat heb je dan?
Ik heb mn hamstring verrekt en alhoewel ik vandaag minder last heb, heb ik nog steeds moeite met traplopen en ook normaal lopen doet pijn. Heel ernstig is het niet, maar ik ben een beetje bang om het te verergeren. Sowieso, zolang ik pijn heb ga ik helemaal niet sporten. Morgenmiddag naar de fysio en even kijken wat hij gaat zeggen :)
pi_135251332
Weten jullie toevallig hoe lang een totale noob er ongeveer over gaat doen om een langere afstand achter elkaar door te lopen?

Is het een heel onrealistische doel als ik over 3 maanden 5km wil kunnen lopen? Als ik nu drie keer in de week ga lopen volgens zo'n applicatie.
pi_135251346
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 21:35 schreef Quoi het volgende:

Koop van de Asics gaat niet door :{ Bleek een jong meisje en ouders waren het er niet mee eens :D

Dus mensen, beginners die niet direct een vermogen aan schoenen willen uitgeven:

Asics gt-2000 te koop
In Maart gekocht
Bied wat leuks
Misschien de maat even verklappen ;)
Ja doei.
  woensdag 8 januari 2014 @ 21:39:38 #268
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_135251450
quote:
14s.gif Op woensdag 8 januari 2014 21:37 schreef Myraela het volgende:
Weten jullie toevallig hoe lang een totale noob er ongeveer over gaat doen om een langere afstand achter elkaar door te lopen?

Is het een heel onrealistische doel als ik over 3 maanden 5km wil kunnen lopen? Als ik nu drie keer in de week ga lopen volgens zo'n applicatie.
Die schema's zijn vaak 10 weken, dus als alles goed gaat moet dat lukken hoor. Maar ga er niet teveel van uit, dat je ineens MOET.. Maar ja, kan wel.
pi_135251455
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 19:23 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

*)
Gaaf! ^O^
quote:
2s.gif Op woensdag 8 januari 2014 19:01 schreef SEMTEX het volgende:
Junk.
pi_135251512
quote:

Toen ik begon in juli liep ik met moeite 2 minuten aan een stuk. Eind augustus liep ik mijn eerste 5km wedstrijdje (weliswaar met moeite ;) ). Het kan dus zeker ^O^
  woensdag 8 januari 2014 @ 21:43:41 #271
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_135251647
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 21:37 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Misschien de maat even verklappen ;)
Geen slechte suggestie, thanks ;)
  woensdag 8 januari 2014 @ 21:44:34 #272
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_135251707
Uit de maat :')
pi_135251720
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 21:39 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Die schema's zijn vaak 10 weken, dus als alles goed gaat moet dat lukken hoor. Maar ga er niet teveel van uit, dat je ineens MOET.. Maar ja, kan wel.
Het moet ook niet, ben ook niet gehecht aan de 5km. Maar zou wel blij zijn als ik in één stuk door kan lopen. Maar tof, dan heb ik een beetje een richtlijn. Zal overigens best eens voorkomen dat ik zo'n dag uit het schema over moet doen, want ik had nu met de eerste dag al moeite. :')

quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 21:40 schreef baggerbaas het volgende:

[..]

Toen ik begon in juli liep ik met moeite 2 minuten aan een stuk. Eind augustus liep ik mijn eerste 5km wedstrijdje (weliswaar met moeite ;) ). Het kan dus zeker ^O^
Netjes. _O_
  woensdag 8 januari 2014 @ 21:47:25 #274
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_135251898
quote:
14s.gif Op woensdag 8 januari 2014 21:44 schreef Myraela het volgende:

[..]

Het moet ook niet, ben ook niet gehecht aan de 5km. Maar zou wel blij zijn als ik in één stuk door kan lopen. Maar tof, dan heb ik een beetje een richtlijn. Zal overigens best eens voorkomen dat ik zo'n dag uit het schema over moet doen, want ik had nu met de eerste dag al moeite. :')

[..]

Netjes. _O_
Oh ok. Nouja, gaandeweg merk je voor jezelf wel hoe het gaat. Dan kun je ook, mits je het leuk lijkt, je eens inschrijven voor een wedstrijdje.
pi_135252016
Dat zou wel echt de prestatie van de eeuw zijn. Dat lijkt me super vet. Gewoon om het uit te lopen. Dus als het me gaat lukken ben ik dat zeker van plan. :9
pi_135252126
quote:
14s.gif Op woensdag 8 januari 2014 21:44 schreef Myraela het volgende:

[..]

[..]

Netjes. _O_
Het kan allemaal best, zeker als je uitlopen het doel is en de tijd verder van ondergeschikt belang is, dat moet in 3 maanden toch kunnen.
Genoeg verhalen van mensen die eerder die 5 km achter elkaar lopen, maar ook mensen die er wat meer moeite mee hebben. Gewoon schema volgen, dan komt het vanzelf.

Succes iig ^O^
  woensdag 8 januari 2014 @ 21:53:56 #277
34586 kepler
No bounce, no play
pi_135252328
quote:

Ligt aan je basisconditie. Ik ben binnen een jaar tot een marathon gekomen, maar had een redelijke basisconditie (en mn lichaamsbouw werkt ook wel een beetje mee :P)

Dus 5km binnen 3 maanden klinkt helemaal niet onrealistisch, zeker als het alleen om uitlopen gaat
pi_135252531
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 21:24 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Dit vind ik een hele aardige video van Ryan Hall (2:04:59 op de Boston Marathon)

Hij heeft een hele serie over handige tips en "running basics". Handige tip, thanks!!

Edit: Oh, het zijn maar 3 filmpjes, wel 3 handige filmpjes overigens
quote:

Rustig doorbouwen nu.
SPOILER
Nice! Ga lekker zo door zou ik zeggen! :)
  woensdag 8 januari 2014 @ 22:01:16 #279
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_135252760
quote:
14s.gif Op woensdag 8 januari 2014 21:49 schreef Myraela het volgende:
Dat zou wel echt de prestatie van de eeuw zijn. Dat lijkt me super vet. Gewoon om het uit te lopen. Dus als het me gaat lukken ben ik dat zeker van plan. :9
Iedereen kan het, en we begonnen allemaal zoals jij nu ook begint.
pi_135253144
Ik heb vanavond voor het eerst weer eens wat rondjes geschaatst. Alle techniek die ik vorig jaar met pijn en moeite heb aangeleerd is weer foetsie.

Nu nog even kijken hoe ik het verder ga indelen voor Egmond. Voor morgen staat 5000m op de baan gepland, maar ik weet nog niet of ik daar zin in heb :P ik kan natuurlijk ook gewoon tot zondag gaan taperen.
pi_135253313
quote:

Rustig doorbouwen nu.
SPOILER
Goed man!

Op welke hartslag loop je die 10x200? Of loop je die gewoon zo hard het kan?
pi_135254294
Weet iemand waar ik een relatief goedkope winter tight kan aanschaffen? Die heb ik namelijk helemaal niet :{
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_135254539
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 22:26 schreef Jor_Dii het volgende:
Weet iemand waar ik een relatief goedkope winter tight kan aanschaffen? Die heb ik namelijk helemaal niet :{
Bij de http://www.decathlon.nl , in de winkel zijn sommige producten goedkoper dan online. Ik heb een broek van ¤15,- gekocht daar en die is heerlijk warm.
pi_135255197
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 21:35 schreef Quoi het volgende:

Asics gt-2000 te koop
In Maart gekocht
Maat 41,5
Bied wat leuks
Ze zijn te groot. :(

Vandaag niet/wel lekker gelopen. Het eerste stuk last van steken in mijn zij (terwijl we toch al 2 uur daarvoor hadden gegeten) over het geheel langzamer gelopen dan bij dezelfde training zaterdag (bewust omdat ik maandag een te lang schema gelopen had) maar er op het eind toch nog een paar korte versnellinkjes uit kunnen persen.

http://www.endomondo.com/workouts/284193149/13622849
pi_135255557
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 21:57 schreef Levitas het volgende:

[..]

Hij heeft een hele serie over handige tips en "running basics". Handige tip, thanks!!

Edit: Oh, het zijn maar 3 filmpjes, wel 3 handige filmpjes overigens

[..]

Nice! Ga lekker zo door zou ik zeggen! :)
Ik heb wel het idee dat je overanalyseert hoor. Ga eens proberen om gewoon lekker te lopen zonder nadenken. En uiteindelijk je schoenen aanpassen aan je loop ipv andersom. Want nu ga je met schoenen met weinig drop proberen op de hak te landen. Dat lijkt me ook de bedoeling niet.
pi_135256239
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 22:42 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

Ze zijn te groot. :(

Vandaag niet/wel lekker gelopen. Het eerste stuk last van steken in mijn zij (terwijl we toch al 2 uur daarvoor hadden gegeten) over het geheel langzamer gelopen dan bij dezelfde training zaterdag (bewust omdat ik maandag een te lang schema gelopen had) maar er op het eind toch nog een paar korte versnellinkjes uit kunnen persen.

http://www.endomondo.com/workouts/284193149/13622849
Soms gaat het gewoon even wat minder. Probeer goed op je ademhaling te letten. Bij mij helpt het om bewust naar mijn navel te ademen. Als ik mijn lichaam niet ontspan ga ik bovenin mijn borst ademen en krijg ik steken. Ontspannen is, voor mij althans, the key :)
pi_135256548
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 23:02 schreef Nirak het volgende:

[..]

Soms gaat het gewoon even wat minder. Probeer goed op je ademhaling te letten. Bij mij helpt het om bewust naar mijn navel te ademen. Als ik mijn lichaam niet ontspan ga ik bovenin mijn borst ademen en krijg ik steken. Ontspannen is, voor mij althans, the key :)
Ik had dat inderdaad ook al eerder gelezen en heb dat gedaan waardoor de steken na ong. een kilometer gelukkig weg waren en het wat beter ging.

Ik liep idd niet echt ontspannen vandaag. Mijn broer die in het buitenland woont is op bezoek met zijn dochtertje en ik was de hele dag al uithuizig geweest vanwege verplichtingen met mijn eigen dochters dus ik voelde me eigenlijk een beetje schuldig dat ik alweer weg ging.

Maar nu 2 dagen rust en zaterdag zet ik hem weer op de trein dus dan kan ik zonder schuldgevoel weer gaan lopen. ;)
  woensdag 8 januari 2014 @ 23:08:03 #288
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_135256586
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 23:02 schreef Nirak het volgende:

[..]

Bij mij helpt het om even ongelijk in en -uit te ademen. Dus 3 x in, 4 x uit. Na een poosje 4 x in, 3 x uit. Dan is het zo weg en kan ik normaal verder.
pi_135256662
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 23:08 schreef Daywalk3r het volgende:
Bij mij helpt het om even ongelijk in en -uit te ademen. Dus 3 x in, 4 x uit. Na een poosje 4 x in, 3 x uit. Dan is het zo weg en kan ik normaal verder.
Dat ga ik onthouden voor een volgende keer. :)

En jullie hebben me aangestoken met al dat gepraat over loopgroepen. :) De loopgroep hier loopt alleen op donderdag avond en dan werkt mijn man dus nu even zien of ik ga uitwijken naar Hoorn. Dan kan ik 's morgens en heb ik de avonden lekker voor mezelf. (nooit gedacht dat hardlopen mij nog eens een ochtendmens zou maken. :P )
  woensdag 8 januari 2014 @ 23:25:31 #290
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_135257597
quote:
14s.gif Op woensdag 8 januari 2014 21:49 schreef Myraela het volgende:
Lekker bezig Myra :)

En het moet zeker haalbaar zijn en je niet op tempo let ;)

Succes!
pi_135258542
Mijn app geeft voor het eerst aan dat er sneeuw op komst is op lange termijn ...donderdag 16 januari.
Aangezien dit mijn eerste winter als frequent hardloper wordt, weet ik niet of dat iets goed is of niet :s)
pi_135258606
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 23:25 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Lekker bezig Myra :)

En het moet zeker haalbaar zijn en je niet op tempo let ;)

Succes!
Laat dat nu net het moeilijkste zijn ;)

Vandaag mijn nieuwe schoenen lekker rustig ingelopen samen met mijn vriendin. Die is ook aan het trainen voor de 5 bij de CPC. Daar moet ik af en toe ook een anker achter hangen :p
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  woensdag 8 januari 2014 @ 23:58:27 #293
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_135259316
quote:
99s.gif Op woensdag 8 januari 2014 23:43 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Laat dat nu net het moeilijkste zijn ;)

Vandaag mijn nieuwe schoenen lekker rustig ingelopen samen met mijn vriendin. Die is ook aan het trainen voor de 5 bij de CPC. Daar moet ik af en toe ook een anker achter hangen :p
Moeilijkste is lopen in de kerstvakantie hier :') Kutzooi :(
pi_135260094
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 21:57 schreef Levitas het volgende:

[..]

En we hebben weer een jarige in ons midden!
*O* Gefeliciteerd!!! *O*

Een mooie dag vandaag! Als je straks weer wakker bent in ieder geval ;)
pi_135260343
quote:
2s.gif Op woensdag 8 januari 2014 21:53 schreef kepler het volgende:

[..]

Ligt aan je basisconditie. Ik ben binnen een jaar tot een marathon gekomen, maar had een redelijke basisconditie (en mn lichaamsbouw werkt ook wel een beetje mee :P)

Dus 5km binnen 3 maanden klinkt helemaal niet onrealistisch, zeker als het alleen om uitlopen gaat
Ik was na een sportpauze van 4 jaar en met toen nog een hekel aan duursport met hardlopen begonnen. Mijn allereerste trainingsloopje ooit was meteen 5k en dat ging best prima. 26-27 minuten ofzo. Mijn conditie was echt nul, maar ik had ook het grote voordeel dat mijn lichaamsbouw hielp. Ik was toen (net als nu overigens) 1.90 bij 73-75kg.

Kortom, starten met lopen hangt van zoveel factoren af dat dat onmogelijk op internet is te zeggen. Gewoon een keer rustig beginnen op een tempo dat je 25 minuten denk vol te houden en dan kijken hoe ver je komt.
pi_135261341
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 00:37 schreef thettes het volgende:

[..]

Gewoon een keer rustig beginnen op een tempo dat je 25 minuten denk vol te houden en dan kijken hoe ver je komt.
En daar komen dus blessures van, vooral bij 'totale noobs'. Beter gewoon beginnen met een Evy, Renate of C25k. Conditioneel zou een beginner op een heel rustig tempo misschien wel 25 minuten vol kunnen houden, maar je pezen, spieren en gewrichten zijn daar niet meteen op berekend. Het gaat niet bij iedereen verkeerd, maar bij het meerendeel denk ik wel..
pi_135261370
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2014 01:26 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

En daar komen dus blessures van, vooral bij 'totale noobs'. Beter gewoon beginnen met een Evy, Renate of C25k. Conditioneel zou een beginner op een heel rustig tempo misschien wel 25 minuten vol kunnen houden, maar je pezen, spieren en gewrichten zijn daar niet meteen op berekend. Het gaat niet bij iedereen verkeerd, maar bij het meerendeel denk ik wel..
Met hoe ver je komt bedoel ik hoe ver je komt binnen die 25 minuten. Niet 25 minuten rustig en dan jezelf tot het einde (hoe ver jekomt) afmatten.

25 minuten heel rustig kan namelijk wel denk ik persoonlijk. Hangt natuurlijk wel enigszins van onder andere je gewicht af, maar het geeft in ieder geval een goede indicatie hoe reëel het doel is om op een redelijk tempo een 5km te kunnen uitrennen. Als het voor geen meter gaat begin je met evy, als het wel heel gemakkelijk gaat dan loop je een week later weer zo'n rondje en ga je steeds iets verder en sneller of vaker.

Uiteindelijk voel je het zelf het beste, zolang je maar wel bij degeringste twijfel tussen ja of nee, voor de veilige weg kiest.
pi_135262206
Ik snap die fetisj voor het per se continu willen doorlopen, kost wat 't kost.Wat maakt het nou uit om af en toe een paar tellen de spieren te ontspannen of rustig wat te drinken tijdens een wedstrijd? Ik denk dat het uiteindelijk betere trainingen oplevert en ook snellere eindtijden, omdat je na een korte pauze gewoon weer beter kunt lopen dan wanneer je krampachtig door strompelt.
pi_135262294
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 22:11 schreef Nirak het volgende:

[..]

Goed man!

Op welke hartslag loop je die 10x200? Of loop je die gewoon zo hard het kan?
Eerst 2k inlopen.
Ik loop dan inderdaad zo hard als dat kan. Een minuut/km sneller dan normaal tempo en dan terug 100 meter op normaal. En dan is de truc om dat vol te houden en af te sluiten met een k of 2k normaal uitlopen.
  donderdag 9 januari 2014 @ 07:23:13 #300
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_135262515
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 00:37 schreef thettes het volgende:

Kortom, starten met lopen hangt van zoveel factoren af dat dat onmogelijk op internet is te zeggen. Gewoon een keer rustig beginnen op een tempo dat je 25 minuten denk vol te houden en dan kijken hoe ver je komt.
Dat het voor jou werkt, betekent nog niet meteen dat het goed is :)
  donderdag 9 januari 2014 @ 07:23:23 #301
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_135262518
dicht!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')