Ja! Niks breken en genietenquote:
Hoe heb je die 7's gelopen?quote:Op woensdag 8 januari 2014 20:39 schreef De_kluizenaar het volgende:
Daar over gesproken.. ik lees net in het lokale krantje over een wedstrijdje aanstaande zaterdag van de atletiekvereniging.
Nu kan ik 10 (of 5) mee gaan lopen, en dat is aantrekkelijk want ik leer mensen kennen en doe ervaring op.
En aan de andere kant denk ik.. dan had ik als voorbereiding voor zaterdag deze week niet al 2x 7k moeten gaan hollen.. eigenlijk is het vragen om problemen of blessures om mee te gaan doen zaterdag.
Tenzij je dan natuurlijk temporiseerd maar hee, het is niet een wedstrijdje wie het beste een LDL doet.
Dus.. twijfel twijfel maar laat ik verstandig zijn en overslaan.
Lekker maar ik denk tegen 75 of 80% dat is niet ideaal voor zaterdag.quote:
10 kun je gewoon proberen. Je kan ook wat meer geven op de 5.quote:Op woensdag 8 januari 2014 21:06 schreef De_kluizenaar het volgende:
[..]
Lekker maar ik denk tegen 75 of 80% dat is niet ideaal voor zaterdag.
Had eigenlijk een 10k duurloop voor het oog dit weekend![]()
Kan ook gewoon doen natuurlijk. Just for fun.
Je kunt ook gewoon kijken hoe je je zaterdag voelt en op basis daarvan bepalen wat je gaat doen. Van 1x iets teveel doen raak je niet zo snel geblesseerd, tenzij je takken of stoeptegels tegenkomt. Als je volgende week weer goed naar je lijf luistert kun je ook "gewoon" die 10 doen.quote:Op woensdag 8 januari 2014 20:39 schreef De_kluizenaar het volgende:
Daar over gesproken.. ik lees net in het lokale krantje over een wedstrijdje aanstaande zaterdag van de atletiekvereniging.
Nu kan ik 10 (of 5) mee gaan lopen, en dat is aantrekkelijk want ik leer mensen kennen en doe ervaring op.
En aan de andere kant denk ik.. dan had ik als voorbereiding voor zaterdag deze week niet al 2x 7k moeten gaan hollen.. eigenlijk is het vragen om problemen of blessures om mee te gaan doen zaterdag.
Tenzij je dan natuurlijk temporiseerd maar hee, het is niet een wedstrijdje wie het beste een LDL doet.
Dus.. twijfel twijfel maar laat ik verstandig zijn en overslaan.
Als een soort proef 10k loop he? Ja wel aantrekkelijk.quote:Op woensdag 8 januari 2014 21:08 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
10 kun je gewoon proberen. Je kan ook wat meer geven op de 5.
Als je verder weinig last hebt lijkt me dat het wel moet kunnen hoor. Het is niet dat je dit elke week doet.
Proef? Heb je nog niet eerder een 10k wedstrijd gedaan?quote:Op woensdag 8 januari 2014 21:16 schreef De_kluizenaar het volgende:
[..]
Als een soort proef 10k loop he? Ja wel aantrekkelijk.
Ach ik kijk zaterdag even hoe ik mij voel en of ik eventueel mijn kinderen eventjes bij iemand kan onderbrengen dan.
Thanks.
Ik vind niet dat je handen te ver doorzwaaien. Ik vind wel dat je je armen wat ver buigt, zeker bij hogere snelheid. Op de hoogste snelheid lijk je inderdaad wat te overstriden. Op de lagere snelheden valt het volgens mij wel mee. Je zou eigenlijk moeten proberen het filmpje te stoppen op het moment dat je je voet neerzet en dan frame voor frame bekijken. Verder vind ik dat je een mooie middenvoetlanding hebt. Ik denk dat je nog wat snelheid kan winnen met oefeningen. Dit vind ik een hele aardige video van Ryan Hall (2:04:59 op de Boston Marathon)quote:Op woensdag 8 januari 2014 15:45 schreef Levitas het volgende:
Driftkikker als ik ben, kon het niet laten dat de fysio zei dat ik met m`n hak niet op de grond kwam en blabla. Dus, heb een aantal opnamen gemaakt.
3 Verschillende tempo's op normale snelheid en vertraagd afgespeeld. Ik heb het gevoel dat dit mijn normale loopstijl is, ook al zal die ietwat verschillen nagelang het lichaam vermoeid raakt.
IMO komt m`n hak wel degelijk op de grond ()
Aantal punten die ik zelf al zie:
- Stappen zijn net te groot, waardoor de landing iets voor het lichaam is, i.p.v onder
- De armen zwaaien te ver door, tot de handen naar boven wijzen
Tips van jullie kant zijn natuurlijk van harte welkom
Vredesloop heb ik meegedaan maar raakte geblesseerd en heb stukken gewandeld dus telt niet. Voor mij dan. En nu is die afstand een mentale drempel geworden geloof ikquote:Op woensdag 8 januari 2014 21:19 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Proef? Heb je nog niet eerder een 10k wedstrijd gedaan?
Bedoelde meer zoals Hats 't zegt. Gewoon hoe je je voelt, en dan gewoon doen. Je loopt je niet gelijk kapot ofzo en als het onverhoopt toch niet heel fijn gaat dan loop je rustig uit.
Ik zag het. Die 10 kun je nu wel.quote:Op woensdag 8 januari 2014 21:28 schreef De_kluizenaar het volgende:
[..]
Vredesloop heb ik meegedaan maar raakte geblesseerd en heb stukken gewandeld dus telt niet. Voor mij dan. En nu is die afstand een mentale drempel geworden geloof ik![]()
Dus als ik hem nu lekker kan uitlopen danis dat een lekkere opsteker voor Schoorl volgende maand.
Weet ik meteen waar ik sta.
Oppas net geregeld
Ik heb mn hamstring verrekt en alhoewel ik vandaag minder last heb, heb ik nog steeds moeite met traplopen en ook normaal lopen doet pijn. Heel ernstig is het niet, maar ik ben een beetje bang om het te verergeren. Sowieso, zolang ik pijn heb ga ik helemaal niet sporten. Morgenmiddag naar de fysio en even kijken wat hij gaat zeggenquote:
Misschien de maat even verklappenquote:Op woensdag 8 januari 2014 21:35 schreef Quoi het volgende:
DK dat kún je! En als je ergens zin in hebt: doen.
Koop van de Asics gaat niet doorBleek een jong meisje en ouders waren het er niet mee eens
![]()
Dus mensen, beginners die niet direct een vermogen aan schoenen willen uitgeven:
Asics gt-2000 te koop
http://www.tonyprycesport(...)g-shoe-silver-p16415
In Maart gekocht
4-5x op gelopen, dus ze glimmen nog!
Bied wat leuks
Die schema's zijn vaak 10 weken, dus als alles goed gaat moet dat lukken hoor. Maar ga er niet teveel van uit, dat je ineens MOET.. Maar ja, kan wel.quote:Op woensdag 8 januari 2014 21:37 schreef Myraela het volgende:
Weten jullie toevallig hoe lang een totale noob er ongeveer over gaat doen om een langere afstand achter elkaar door te lopen?
Is het een heel onrealistische doel als ik over 3 maanden 5km wil kunnen lopen? Als ik nu drie keer in de week ga lopen volgens zo'n applicatie.
Gaaf!quote:Op woensdag 8 januari 2014 19:23 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
18 mei 2014 - Marathon Leiden (Leiden)
• TheWhiteCowboy - Marathon
Junk.quote:Op woensdag 8 januari 2014 19:01 schreef SEMTEX het volgende:
Leuk! ff kijken of dat lukt, een week eerder heb ik ook een HM.
Toen ik begon in juli liep ik met moeite 2 minuten aan een stuk. Eind augustus liep ik mijn eerste 5km wedstrijdje (weliswaar met moeitequote:Op woensdag 8 januari 2014 21:37 schreef Myraela het volgende:
Weten jullie toevallig hoe lang een totale noob er ongeveer over gaat doen om een langere afstand achter elkaar door te lopen?
Is het een heel onrealistische doel als ik over 3 maanden 5km wil kunnen lopen? Als ik nu drie keer in de week ga lopen volgens zo'n applicatie.
Geen slechte suggestie, thanksquote:Op woensdag 8 januari 2014 21:37 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Misschien de maat even verklappen
Het moet ook niet, ben ook niet gehecht aan de 5km. Maar zou wel blij zijn als ik in één stuk door kan lopen. Maar tof, dan heb ik een beetje een richtlijn. Zal overigens best eens voorkomen dat ik zo'n dag uit het schema over moet doen, want ik had nu met de eerste dag al moeite.quote:Op woensdag 8 januari 2014 21:39 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Die schema's zijn vaak 10 weken, dus als alles goed gaat moet dat lukken hoor. Maar ga er niet teveel van uit, dat je ineens MOET.. Maar ja, kan wel.
Netjes.quote:Op woensdag 8 januari 2014 21:40 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Toen ik begon in juli liep ik met moeite 2 minuten aan een stuk. Eind augustus liep ik mijn eerste 5km wedstrijdje (weliswaar met moeite). Het kan dus zeker
![]()
Oh ok. Nouja, gaandeweg merk je voor jezelf wel hoe het gaat. Dan kun je ook, mits je het leuk lijkt, je eens inschrijven voor een wedstrijdje.quote:Op woensdag 8 januari 2014 21:44 schreef Myraela het volgende:
[..]
Het moet ook niet, ben ook niet gehecht aan de 5km. Maar zou wel blij zijn als ik in één stuk door kan lopen. Maar tof, dan heb ik een beetje een richtlijn. Zal overigens best eens voorkomen dat ik zo'n dag uit het schema over moet doen, want ik had nu met de eerste dag al moeite.
[..]
Netjes.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |