quote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:51 schreef kepler het volgende:
Mijn blessure wordt steeds erger, ik kom nu echt niet normaal de trap af... Morgen maar de dokter bellen.
Ik zou meedoen met Egmond, maar dat gaat hem zeer ws dus niet worden. Zoekt iemand nog een startnummer?
Verder vrees ik ook voor mijn marathon, maar daarvoor ff de dokter/fysio afwachten.
Wat k- voor je!quote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:51 schreef kepler het volgende:
Mijn blessure wordt steeds erger, ik kom nu echt niet normaal de trap af... Morgen maar de dokter bellen.
Ik zou meedoen met Egmond, maar dat gaat hem zeer ws dus niet worden. Zoekt iemand nog een startnummer?
Verder vrees ik ook voor mijn marathon, maar daarvoor ff de dokter/fysio afwachten.
zwaar balen Kepler!! Hopen dat het mee gaat vallen voor je, hou ons op de hoogte!quote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:51 schreef kepler het volgende:
Dat is balen. Sterkte er mee!quote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:51 schreef kepler het volgende:
Hoi Daywalk3r,quote:
| 1 2 | [b] 8 februari 2014 - [url=http://www.leoammerlaan.nl/loop2013] Leo Ammerlaan-loop in de kas (Bleiswijk)[/url][/b] [*] pijll - 10 km |
Ja ik woon in Delft, ik stuur wel een pm als ik meer weetquote:Op dinsdag 7 januari 2014 23:01 schreef Quoi het volgende:
[..]
Wat k- voor je!
Woonde jij niet in Delft? Vriend van me zou wel willen lopen zondag.
wie had het ooit gedacht dat ik zou bezwijken onder peer pressure en een 5 en 10km race op de baan zou lopen... nog niet ingeschreven maar ach, laat ik eens gek doen!!quote:Not much use in all us “senior members” (sounds better than old has beens) doing all this training and not putting it to fruition.
So print off this entry form and fill out all (means more than one) the appropriate events that YOU ARE GOING to compete in (no but’s) and post it accordingly…
that’s an order…Grrrr..!!!..lol
Die is gaaf!quote:Op dinsdag 7 januari 2014 23:31 schreef pijll het volgende:
[..]
Hoi Daywalk3r,
Kan je mij in de Wie-loopt-waar zetten?
[ code verwijderd ]
Gegarandeerd 21 graden! (Of 25, weet niet precies...)
Laat de winter maar komen.
En ja, die URL klopt.
Hahaquote:Op woensdag 8 januari 2014 03:06 schreef rechtsedirecte het volgende:
het einde der dagen lijkt nabij voor mijn atletiekcarriere...
ik kreeg vandaag een mailtje van onze club captain over de Masters Athletics Track and Field Championships, die eind volgende maand bij ons in de provincie gehouden worden, met de volgende boodschap:
[..]
wie had het ooit gedacht dat ik zou bezwijken onder peer pressure en een 5 en 10km race op de baan zou lopen... nog niet ingeschreven maar ach, laat ik eens gek doen!!
Zitten er sommigen (mezelf inclusief) hier al te balen van een wedstrijd van 3 rondjes, try 25quote:Op woensdag 8 januari 2014 07:57 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Haha5km is misschien nog wel leuk, maar een 10km-baanwedstrijd lijkt me echt heel naar
Wat heb je dan?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:51 schreef kepler het volgende:
Ik vind het tijdens intervallen echt heel fijn dat ik precies weet hoever ik nog moet. De langste interval die we lopen is 2000m en daarna is het weer tijd voor een beetje rust. Na 4 rondjes begint dat zwaar te worden, en dan hoef je er gelukkig nog maar 1. De 10km begint bij mij na 6km wat zwaarder te worden, en dan moet je nog 10 rondjes! Dan kan het precies weten hoe ver nog ook wel tegen je gaan werken, denk ik.quote:Op woensdag 8 januari 2014 07:58 schreef Guard het volgende:
[..]
Zitten er sommigen (mezelf inclusief) hier al te balen van een wedstrijd van 3 rondjes, try 25
Tijdens het intervallen vind ik het alleen als het K*T gaat vervelend als ik niet weet hoe lang ik nog moet. Maar ja dan ga je op je horloge kijken, hoe ver/lang je nog moet (Waaaat? Zo ver nog?quote:Op woensdag 8 januari 2014 08:09 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Ik vind het tijdens intervallen echt heel fijn dat ik precies weet hoever ik nog moet. De langste interval die we lopen is 2000m en daarna is het weer tijd voor een beetje rust. Na 4 rondjes begint dat zwaar te worden, en dan hoef je er gelukkig nog maar 1. De 10km begint bij mij na 6km wat zwaarder te worden, en dan moet je nog 10 rondjes! Dan kan het precies weten hoe ver nog ook wel tegen je gaan werken, denk ik.
Donequote:Op dinsdag 7 januari 2014 23:31 schreef pijll het volgende:
[..]
Hoi Daywalk3r,
Kan je mij in de Wie-loopt-waar zetten?
[ code verwijderd ]
Gegarandeerd 21 graden! (Of 25, weet niet precies...)
Laat de winter maar komen.
En ja, die URL klopt.
Ik zou, met het oog op je blessuregevoeligheid van de afgelopen tijd, gewoon eerst lekker even met de iets langzamere groep meetrainen.quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:11 schreef Levitas het volgende:
Mossel en GoGo, volgende week maandag kom ik waarschijnlijk ook eens mee trainen bij OSS Volo.
Bij welke trainer lopen jullie?
Ik val, als ik dat zo lees, tussen 2 groepen in, dus moet maandag even komen om te babbelen met de trainers.
Met slim ^ En dit ook aangeven bij hun.quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:23 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Ik zou, met het oog op je blessuregevoeligheid van de afgelopen tijd, gewoon eerst lekker even met de iets langzamere groep meetrainen.
Dit.quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:23 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Ik zou, met het oog op je blessuregevoeligheid van de afgelopen tijd, gewoon eerst lekker even met de iets langzamere groep meetrainen.
Gogo loopt bij Ad in groep 2, ik loop bij Hans in groep 3 (http://www.oss-volo.nl/index.php/wv)quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:11 schreef Levitas het volgende:
Mossel en GoGo, volgende week maandag kom ik waarschijnlijk ook eens mee trainen bij OSS Volo.
Bij welke trainer lopen jullie?
Ik val, als ik dat zo lees, tussen 2 groepen in, dus moet maandag even komen om te babbelen met de trainers.
Eens.quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:23 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Dat lijkt me inderdaad op dit moment ook wel het verstandigst. Ben net bij de fysio geweest om toch even naar m`n linker onderbeen te laten kijken. Voor m`n gevoel is het dezelfde blessure die ik rechts had die me stil legde in een beginstadium. Het hindert me niet tijdens het lopen, het doet ook niet pijn, maar ik weet dat er een beurse plek zit.quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:23 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Dat is denk ik het nadeel van alleen lopen. Er heeft in principe nooit iemand tegen me kunnen zeggen wat ik goed, maar vooral fout doe. Dat is ook de reden waarom ik al best lang bij een vereniging/ groep wil lopen.quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:58 schreef Wolve000 het volgende:
Landen op je midden/voorvoet is al wat anders dan dat je hak de grond helemaal niet meer raakt natuurlijk. Als je alleen maar op je voorvoet loopt dan zet je wel een hoop extra stress op je kuiten.
Dat lijkt me wel ja.quote:Op woensdag 8 januari 2014 12:11 schreef Levitas het volgende:
[..]
Dat is denk ik het nadeel van alleen lopen. Er heeft in principe nooit iemand tegen me kunnen zeggen wat ik goed, maar vooral fout doe. Dat is ook de reden waarom ik al best lang bij een vereniging/ groep wil lopen.
Ik ga vanmiddag eens iemand een opname laten maken van hoe ik loop om daar zelf eens naar te kijken. Ik denk namelijk ook dat buiten lopen anders is dan wanneer je op een loopband of in een zaal van nog geen 20 meter loopt.
Ja, Levitas zou vanmiddag dan ook op een vlakke weg zichzelf moeten filmen.quote:Op woensdag 8 januari 2014 12:15 schreef Guard het volgende:
Ja maar op die manier is op de baan lopen ook weer anders lopen dan op minder mooi effen terrein, zoals een bolle weg of een stoep oid.
Ik zie hem al lopen met een gopro op een stokquote:Op woensdag 8 januari 2014 12:18 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Ja, Levitas zou vanmiddag dan ook op een vlakke weg zichzelf moeten filmen.
laten filmen... laten filmen.quote:Op woensdag 8 januari 2014 12:20 schreef Guard het volgende:
[..]
Ik zie hem al lopen met een gopro op een stok
quote:
Is natuurlijk wel de omgekeerde wereld idd, je stijl aan je schoenen aanpassenquote:Op woensdag 8 januari 2014 12:23 schreef hatsaflats het volgende:
En een andere fysio zoeken. Adviseren om op je hak te gaan landen omdat je schoen daar extra demping heeft is natuurlijk een beetje gek. Iets meer op je middenvoet zodat je hak wel weer de grond raakt lijkt me niet verkeerd.
| 1 2 | [b]16 augustus 2014 [url=www.sport-events.be/new/trail-des-fantomes]Trail Des Fantomes[/url][/b] [*] Sjaapje - 13 km |
| 1 2 | [b]27 april 2014 [url=http://www.sport.be/runningtour/antwerpmarathon/2014/nl/]DVV Antwerp Marathon[/url][/b] [*] Sjaapje - 10 miles |
Rare fysio inderdaad!quote:Op woensdag 8 januari 2014 12:31 schreef Guard het volgende:
[..]
Is natuurlijk wel de omgekeerde wereld idd, je stijl aan je schoenen aanpassen
Gedaan. Astie!quote:Op woensdag 8 januari 2014 12:53 schreef Sjaapje het volgende:
Kogel door kerk, ingeschreven voor TdF, is maar anderhalf uur rijden... Wel maar 13 km, 25 kan later altijd eens!
[ code verwijderd ]
En deze mocht ook niet ontbreken...
[ code verwijderd ]
Dankie!
Gezellig!quote:Op woensdag 8 januari 2014 12:53 schreef Sjaapje het volgende:
Kogel door kerk, ingeschreven voor TdF, is maar anderhalf uur rijden... Wel maar 13 km, 25 kan later altijd eens!
[ code verwijderd ]
Gezelligquote:Op woensdag 8 januari 2014 12:53 schreef Sjaapje het volgende:
[ code verwijderd ]
En deze mocht ook niet ontbreken...
[ code verwijderd ]
Dankie!
quote:Op woensdag 8 januari 2014 13:20 schreef Swetsenegger het volgende:
Want? Er is geen unanieme consensus over de voordelen van een voorvoetlanding (zie ook: www.voorkomblessures.nl/hardlopen/hardlooptechniek). Zoveel fysio's/experts/bewegingstherapeuten, zoveel meningen
Ik denk ook dat je helemaal niet zo eenduidig kan zeggen wat de beste techniek is, er zullen enorme individuele verschillen zijn in wat het beste is.
Persoonlijk interesseert het me geen flikker hoe ik land, zolang het maar geen pijn doet. En daarnaast denk ik dat blessurevrij lopen sowieso een utopie is. Het is simpelweg een erg belastende sport en je zal regelmatig tegen kleinere en grotere blessures aanlopen.
I'm with them.quote:Op woensdag 8 januari 2014 13:24 schreef Quoi het volgende:
Levitas, ik zou als ik jou was eerst eens naar die vereniging gaan en dit op je af laten komen. Laat hen lekker beoordelen in welke groep je loopt. Houd je een tijdje aan hun schema en kijk of je nog last hebt na een aantal weken.
Fysio's en ook wij gaan toch vooral af op symptomen en je zult dus nooit met zekerheid kunnen zeggen waar jouw pijntje aan ligt en niemand kan je een geheel passende oplossing geven (behalve het a-specifieke: rust houden).
Maarja, zoveel posters hier, zoveel adviezen.
Succes ermee!
SPOILER: ever so charming race picture :')Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja doei.
Loop je dan op je voorvoet met een (flinke) hak? Dat lijkt me wel een wat vreemde loopstijl, dan ga je denk ik inderdaad teveel op je tenen lopen omdat de hak voor zo'n landing 'in de weg zit'. Als je op je voorvoet wilt landen, zou ik ook minimalistisch schoeisel gaan gebruiken. En hoeveel tijd heb je genomen voor het overstappen? Daar heb ik zelf geen ervaring mee omdat ik altijd barefoot gelopen heb, maar ik hoor heel veel om me heen dat mensen toch te snel switchen.quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:54 schreef Levitas het volgende:
[..]
Dat lijkt me inderdaad op dit moment ook wel het verstandigst. Ben net bij de fysio geweest om toch even naar m`n linker onderbeen te laten kijken. Voor m`n gevoel is het dezelfde blessure die ik rechts had die me stil legde in een beginstadium. Het hindert me niet tijdens het lopen, het doet ook niet pijn, maar ik weet dat er een beurse plek zit.
Na wat voelen, bespreken en een vrij uitgebreide loopanalyse (zowel in een zaal als op een loopband) vond hij dat ik op m`n voorvoet landde. M`n hak leek niet op de grond/ band te komen, waardoor ik teveel kracht zette vanuit de kuit. Of dat nou ook de ontsteking/ pijn veroorzaakt, weet ik eigenlijk nog niet echt.
Van de fysio moest ik juist op m`n hak landen. "Probeer die demping op je schoen te gebruiken. Die zit er natuurlijk niet voor niets".
Ik ben juist van een haklanding overgegaan naar de midden-/ voorvoetlanding en dat zou juist weer niet goed zijn? :/
En, wat ik nou eigenlijk de ontsteking veroorzaakt en moet/kan doen is me nog niet helemaal duidelijk. Is dat een gebruikelijke procedure voor fysiotherapeuten, om eigenlijk niet echt een conclusie te kunnen geven en te zeggen "We kijken maandag even verder"?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |