abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 januari 2014 @ 15:10:53 #226
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_135233782
quote:
14s.gif Op woensdag 8 januari 2014 15:07 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ja, zo'n schema loop ik mee. Couch to 5k, dan. Maar ik heb begrepen dat dat vergelijkbaar is. Alleen loop ik daarvoor en daarna nog een extra stukje. Gewoon lopen.
Heel goed ^O^ Lekker warm worden en uitlopen. Hopelijk blijven je schoenen je bevallen.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_135234960
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 12:53 schreef Sjaapje het volgende:
Kogel door kerk, ingeschreven voor TdF, is maar anderhalf uur rijden... Wel maar 13 km, 25 kan later altijd eens!

Dankie!
^O^ Gezellig!!

Dadelijk hebben we meer Fokkers bij de TdF dan bij de Vooroeverloop :D

Gaan we weer met z'n alle ergens eten, de dag van te voren?? :Y) :9~
pi_135235046
In het wlw zie ik Wolve en MoBlo nog niet bij de TdF staan.
pi_135235137
Driftkikker als ik ben, kon het niet laten dat de fysio zei dat ik met m`n hak niet op de grond kwam en blabla. Dus, heb een aantal opnamen gemaakt.
3 Verschillende tempo's op normale snelheid en vertraagd afgespeeld. Ik heb het gevoel dat dit mijn normale loopstijl is, ook al zal die ietwat verschillen nagelang het lichaam vermoeid raakt.
IMO komt m`n hak wel degelijk op de grond ( :+ )

Aantal punten die ik zelf al zie:
- Stappen zijn net te groot, waardoor de landing iets voor het lichaam is, i.p.v onder
- De armen zwaaien te ver door, tot de handen naar boven wijzen

Tips van jullie kant zijn natuurlijk van harte welkom :)
pi_135235208
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 15:43 schreef streamnl het volgende:
In het wlw zie ik Wolve en MoBlo nog niet bij de TdF staan.
;( en ik had nog wel zo'n mooie code aangeleverd ;(

Er is een reden dat ik 't meestal zelf doe :+
Ja doei.
pi_135235585
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 15:45 schreef Levitas het volgende:
Driftkikker als ik ben, kon het niet laten dat de fysio zei dat ik met m`n hak niet op de grond kwam en blabla. Dus, heb een aantal opnamen gemaakt.
3 Verschillende tempo's op normale snelheid en vertraagd afgespeeld. Ik heb het gevoel dat dit mijn normale loopstijl is, ook al zal die ietwat verschillen nagelang het lichaam vermoeid raakt.

- Stappen zijn net te groot, waardoor de landing iets voor het lichaam is, i.p.v onder

Bij het laatste stukje, hoog tempo in slowmotion, zie je wel dat je je hak een beetje overslaat. Maar verder vind ik het er als een prima techniek uitzien, je gooit je benen wel iets te ver naar voren zoals je zelf al zegt.
Maar al die veranderingen die je zegt te hebben doorgevoerd, is dat niet heel onnatuurlijk? Ik zou niet goed weten hoe ik precies land, en het veranderen is al helemaal moeilijk zonder trainer erbij. Misschien ben je door dat te proberen juist wat verkrampt gaan lopen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 8 januari 2014 @ 16:06:15 #232
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_135236080
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 15:46 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

;( en ik had nog wel zo'n mooie code aangeleverd ;(

Er is een reden dat ik 't meestal zelf doe :+
Niet gevreesd, * Daywalk3r is bezig geweest.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  woensdag 8 januari 2014 @ 16:09:30 #233
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_135236216
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 15:45 schreef Levitas het volgende:

Je hakt raakt de grond inderdaad, en je land op je middenvoet imho. Je benen iets naar voren inderdaad maar verder een mooie loopstijl lijkt me. Wellicht je armen iets relaxter. Lijkt wat gespannen zo.
  woensdag 8 januari 2014 @ 17:49:55 #234
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_135239973
OMG, voor het eerst sinds november (en voor de tweede keer sinds september) een serieus lange wielertraining gedaan. Dat ging heel erg moeizaam. Pff...

Voor je duurvermogen is het heel goed, zo'n vier-uur training, en lopend krijg het niet voor elkaar. Maar ik heb mijn fiets (en mijn benen) vervloekt vandaag. En het was ook weer even omschakelen qua kleding. Ik had het koud, en dan is vier uur heeeeeeeeeeeel lang.

Vrijdag maar weer eens een stukje rennen, en maandag of dinsdag weer op de fiets. Tussendoor de KT weer eens oppakken. Daar is het duidelijk het weer voor. brrrrrrrr.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
pi_135240292
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 17:49 schreef Corniel het volgende:
OMG, voor het eerst sinds november (en voor de tweede keer sinds september) een serieus lange wielertraining gedaan. Dat ging heel erg moeizaam. Pff...

Voor je duurvermogen is het heel goed, zo'n vier-uur training, en lopend krijg het niet voor elkaar. Maar ik heb mijn fiets (en mijn benen) vervloekt vandaag. En het was ook weer even omschakelen qua kleding. Ik had het koud, en dan is vier uur heeeeeeeeeeeel lang.

Vrijdag maar weer eens een stukje rennen, en maandag of dinsdag weer op de fiets. Tussendoor de KT weer eens oppakken. Daar is het duidelijk het weer voor. brrrrrrrr.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tering jantje, wat een eind! ik zou na 10km de weg al kwijt zijn geraakt omdat ik daar nooit kom :')
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 15:55 schreef La_Tramposa het volgende:
Bij het laatste stukje, hoog tempo in slowmotion, zie je wel dat je je hak een beetje overslaat.
Dat was ook een tempo wat ik tijdens een training nooit loop (schat hoog in de 3 minuten of laag in de 4 minuten per km), dus dat gaat al meteen wat geforceerder.
quote:
Maar al die veranderingen die je zegt te hebben doorgevoerd, is dat niet heel onnatuurlijk?
Eigenlijk vond ik dat wel meevallen. In het begin liep ik een paar minuten bewust wat meer op de voorvoet en dat voelt raar. Maar met het uitbreiden van de minuten, werd het steeds natuurlijker en begon het "gek" te voelen als je wat minder bewust gaat landen (en dus wat meer op de hak land weer).
Nu moet ik echt bewust op de hak landen en voelt ontzettend onnatuurlijk, dus je went er vrij snel aan.
quote:
Misschien ben je door dat te proberen juist wat verkrampt gaan lopen.
Dat is misschien wel zo ja, maar eerlijk gezegd voelt het lopen zoals ik nu doe veel soepeler en "economischer" dan toen ik net begon met lopen. Dat krampachtige, hoewel ik dat tijdens het lopen niet echt voel, kan er denk ik wel uitgehaald worden, onder begeleiding.

[ Bericht 43% gewijzigd door Levitas op 08-01-2014 18:05:45 ]
pi_135241801
http://www.drunenseduinenloop.nl/
HM over verharde fietspaden door een mooie omgeving.
Voor mij is het niks, aangezien er een week eerder de CPC op het programma staat (plus je kunt in mijn optiek beter onverhard dan verhard lopen in de LDD :P ), maar als er nog iemand een leuke zoekt...
De 10 km is een stuk minder interessant, recht toe recht aan langs het kanaal :O
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  woensdag 8 januari 2014 @ 19:01:40 #237
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_135242697
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 18:41 schreef Guard het volgende:
http://www.drunenseduinenloop.nl/
HM over verharde fietspaden door een mooie omgeving.
Voor mij is het niks, aangezien er een week eerder de CPC op het programma staat (plus je kunt in mijn optiek beter onverhard dan verhard lopen in de LDD :P ), maar als er nog iemand een leuke zoekt...
De 10 km is een stuk minder interessant, recht toe recht aan langs het kanaal :O
Leuk! ff kijken of dat lukt, een week eerder heb ik ook een HM.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_135243086
quote:
2s.gif Op woensdag 8 januari 2014 19:01 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Leuk! ff kijken of dat lukt, een week eerder heb ik ook een HM.
Ah joh, er zijn mensen die lopen een maand lang elke dag een marathon. Dan kun jij toch wel 2 HM's in 2 weekenden? ;)
Als ik CPC niet had gelopen, had dat inderdaad ook wel een serieuze optie geweest. Jammer, maar helaas
  woensdag 8 januari 2014 @ 19:09:42 #239
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_135243136
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 19:08 schreef Levitas het volgende:

[..]

Ah joh, er zijn mensen die lopen een maand lang elke dag een marathon. Dan kun jij toch wel 2 HM's in 2 weekenden? ;)
Als ik degene was die reed, zou ik gaan, maar dan moet ik waarsch. weer eega aankijken. Voel me bezwaard om hem altijd maar aan de finish te laten staan :P
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_135243846
Het voordeel als je hardloopschoenen twee maten groter zijn is dat ze lekker zitten met lopen en geen pijn doen. Het nadeel is dat als je ze niet strak genoeg vast maakt, ze kunnen blijven steken in de modder...... Net niet gevallen gelukkig, maar wel een hele vieze natte sok... ;(
pi_135243876
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 19:22 schreef bloodymary1 het volgende:
Het voordeel als je hardloopschoenen twee maten groter zijn is dat ze lekker zitten met lopen en geen pijn doen. Het nadeel is dat als je ze niet strak genoeg vast maakt, ze kunnen blijven steken in de modder...... Net niet gevallen gelukkig, maar wel een hele vieze natte sok... ;(
*gniffel*

:@
Ja doei.
pi_135243918
18 mei 2014 - Marathon Leiden (Leiden)
• TheWhiteCowboy - Marathon

*)
  woensdag 8 januari 2014 @ 19:26:03 #243
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_135244043
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 19:23 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
18 mei 2014 - Marathon Leiden (Leiden)
• TheWhiteCowboy - Marathon

*)
Genoteerd ;)
pi_135244056
Ik roep trouwens wel dat ik de CPC ga doen, maar ik heb nog steeds niets gehoord van mijn beloofde plek in de business run -O-
Toch maar eens achteraangaan. Als dat niet doorgaat ga ik denk ik wel de DrunenseDuinenLoop doen (of die Spa circuit run, die lijkt me toch ook wel heel gaaf :) )
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  woensdag 8 januari 2014 @ 19:52:46 #245
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_135245577
Ik heb gewoon mijn Asics (gt 2000) verkocht via marktplaats w/

Paar keer mee gelopen vanaf maart, bleek toen best een grote stap naar een minimalistischere schoen (nog niks ivm de echte minimalistische schoenen maar goed).
  woensdag 8 januari 2014 @ 19:55:15 #246
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_135245700
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 19:52 schreef Quoi het volgende:

Paar keer mee gelopen vanaf maart, bleek toen best een grote stap naar een minimalistischere schoen (nog niks ivm de echte minimalistische schoenen maar goed).
heb een tijdje terug mijn Inov8 race flats op internet gekocht op de gok, ze waren in de aanbieding en het was zo van "wie niet waagt,wie niet wint" ....prima schoen achteraf!
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_135247009
Ik weet niet wat er met me gebeurt, weer heerlijk gelopen! Bij 5 km even moeten stoppen bij een stoplicht stond ik gewoon te fluiten :D

Die langzame duurloopjes van een uur zo eens in de week waarbij je expres je hartslag laag houdt, plus een intervalletje zo eens in de week van 10x200 hebben echt mijn hartslag naar beneden gebracht.
Eigenlijk met minder hard werken, is mijn conditie echt een stukje verbeterd over de afgelopen 9 weken. En dan was december nog een relaxte maand..

Rustig doorbouwen nu.
SPOILER
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
  woensdag 8 januari 2014 @ 20:23:22 #248
92409 Twinky
Little star.
pi_135247343
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 19:52 schreef Quoi het volgende:

Huh, die is toch helemaal niet minimalistisch? Of begrijp ik je verkeerd?
  woensdag 8 januari 2014 @ 20:25:48 #249
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_135247451
quote:
7s.gif Op woensdag 8 januari 2014 20:23 schreef Twinky het volgende:

[..]

Huh, die is toch helemaal niet minimalistisch? Of begrijp ik je verkeerd?
Meer dan de Nimbus ;) die ik gewend was..
  woensdag 8 januari 2014 @ 20:29:37 #250
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_135247656
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 20:16 schreef De_kluizenaar het volgende:
Ik weet niet wat er met me gebeurt, weer heerlijk gelopen! Bij 5 km even moeten stoppen bij een stoplicht stond ik gewoon te fluiten :D

Die langzame duurloopjes van een uur zo eens in de week waarbij je expres je hartslag laag houdt, plus een intervalletje zo eens in de week van 10x200 hebben echt mijn hartslag naar beneden gebracht.
Eigenlijk met minder hard werken, is mijn conditie echt een stukje verbeterd over de afgelopen 9 weken. En dan was december nog een relaxte maand..

Rustig doorbouwen nu.
SPOILER
*) ^O^ Hou dat vast
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')