abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135248029
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 20:29 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

*) ^O^ Hou dat vast
Ja! Niks breken en genieten :o
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
pi_135248207
Daar over gesproken.. ik lees net in het lokale krantje over een wedstrijdje aanstaande zaterdag van de atletiekvereniging.

Nu kan ik 10 (of 5) mee gaan lopen, en dat is aantrekkelijk want ik leer mensen kennen en doe ervaring op.
En aan de andere kant denk ik.. dan had ik als voorbereiding voor zaterdag deze week niet al 2x 7k moeten gaan hollen.. eigenlijk is het vragen om problemen of blessures om mee te gaan doen zaterdag.
Tenzij je dan natuurlijk temporiseerd maar hee, het is niet een wedstrijdje wie het beste een LDL doet.

Dus.. twijfel twijfel maar laat ik verstandig zijn en overslaan.
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
  woensdag 8 januari 2014 @ 20:49:59 #253
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_135248866
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 20:39 schreef De_kluizenaar het volgende:
Daar over gesproken.. ik lees net in het lokale krantje over een wedstrijdje aanstaande zaterdag van de atletiekvereniging.

Nu kan ik 10 (of 5) mee gaan lopen, en dat is aantrekkelijk want ik leer mensen kennen en doe ervaring op.
En aan de andere kant denk ik.. dan had ik als voorbereiding voor zaterdag deze week niet al 2x 7k moeten gaan hollen.. eigenlijk is het vragen om problemen of blessures om mee te gaan doen zaterdag.
Tenzij je dan natuurlijk temporiseerd maar hee, het is niet een wedstrijdje wie het beste een LDL doet.

Hoe heb je die 7's gelopen?
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_135249752
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 20:49 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Hoe heb je die 7's gelopen?
Lekker maar ik denk tegen 75 of 80% dat is niet ideaal voor zaterdag.
Had eigenlijk een 10k duurloop voor het oog dit weekend :D

Kan ook gewoon doen natuurlijk. Just for fun.
  woensdag 8 januari 2014 @ 21:08:21 #255
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_135249827
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 21:06 schreef De_kluizenaar het volgende:

[..]

Lekker maar ik denk tegen 75 of 80% dat is niet ideaal voor zaterdag.
Had eigenlijk een 10k duurloop voor het oog dit weekend :D

Kan ook gewoon doen natuurlijk. Just for fun.
10 kun je gewoon proberen. Je kan ook wat meer geven op de 5.
Als je verder weinig last hebt lijkt me dat het wel moet kunnen hoor. Het is niet dat je dit elke week doet.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_135250258
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 20:39 schreef De_kluizenaar het volgende:

Je kunt ook gewoon kijken hoe je je zaterdag voelt en op basis daarvan bepalen wat je gaat doen. Van 1x iets teveel doen raak je niet zo snel geblesseerd, tenzij je takken of stoeptegels tegenkomt. Als je volgende week weer goed naar je lijf luistert kun je ook "gewoon" die 10 doen.
pi_135250261
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 21:08 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

10 kun je gewoon proberen. Je kan ook wat meer geven op de 5.
Als je verder weinig last hebt lijkt me dat het wel moet kunnen hoor. Het is niet dat je dit elke week doet.
Als een soort proef 10k loop he? Ja wel aantrekkelijk.
Ach ik kijk zaterdag even hoe ik mij voel en of ik eventueel mijn kinderen eventjes bij iemand kan onderbrengen dan.

Thanks. :P
  FOK!Fotograaf woensdag 8 januari 2014 @ 21:18:15 #258
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_135250357
Vandaag stond 10x 1 minuut op het programma, ging ook weer super. Ik kan niet wachten toen ik weer wat langere afstanden mag lopen.

En het rechtstreeks uploaden vanaf de Garmin naar Endomondo is ook gelukt.

http://www.endomondo.com/workouts/user/9191691
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
  woensdag 8 januari 2014 @ 21:19:58 #259
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_135250454
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 21:16 schreef De_kluizenaar het volgende:

[..]

Als een soort proef 10k loop he? Ja wel aantrekkelijk.
Ach ik kijk zaterdag even hoe ik mij voel en of ik eventueel mijn kinderen eventjes bij iemand kan onderbrengen dan.

Thanks. :P
Proef? Heb je nog niet eerder een 10k wedstrijd gedaan?
Bedoelde meer zoals Hats 't zegt. Gewoon hoe je je voelt, en dan gewoon doen. Je loopt je niet gelijk kapot ofzo en als het onverhoopt toch niet heel fijn gaat dan loop je rustig uit.
pi_135250692
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 15:45 schreef Levitas het volgende:
Driftkikker als ik ben, kon het niet laten dat de fysio zei dat ik met m`n hak niet op de grond kwam en blabla. Dus, heb een aantal opnamen gemaakt.
3 Verschillende tempo's op normale snelheid en vertraagd afgespeeld. Ik heb het gevoel dat dit mijn normale loopstijl is, ook al zal die ietwat verschillen nagelang het lichaam vermoeid raakt.
IMO komt m`n hak wel degelijk op de grond ( :+ )

Aantal punten die ik zelf al zie:
- Stappen zijn net te groot, waardoor de landing iets voor het lichaam is, i.p.v onder
- De armen zwaaien te ver door, tot de handen naar boven wijzen

Tips van jullie kant zijn natuurlijk van harte welkom :)
Ik vind niet dat je handen te ver doorzwaaien. Ik vind wel dat je je armen wat ver buigt, zeker bij hogere snelheid. Op de hoogste snelheid lijk je inderdaad wat te overstriden. Op de lagere snelheden valt het volgens mij wel mee. Je zou eigenlijk moeten proberen het filmpje te stoppen op het moment dat je je voet neerzet en dan frame voor frame bekijken. Verder vind ik dat je een mooie middenvoetlanding hebt. Ik denk dat je nog wat snelheid kan winnen met oefeningen. Dit vind ik een hele aardige video van Ryan Hall (2:04:59 op de Boston Marathon)

Ik heb nu anderhalve week niet gelopen. De kuit is nog een beetje gevoelig. Zondag kan ik vrijwel zeker wel lopen, evt. met hulp van een beetje vitamine I. Ik twijfel nog of ik morgen met de groep meeloop. Als ik ga wordt het rustig hobbelen terwijl de rest intervallen doet. En misschien wat eerder afhaken.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2014 21:28:50 ]
pi_135250869
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 21:19 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Proef? Heb je nog niet eerder een 10k wedstrijd gedaan?
Bedoelde meer zoals Hats 't zegt. Gewoon hoe je je voelt, en dan gewoon doen. Je loopt je niet gelijk kapot ofzo en als het onverhoopt toch niet heel fijn gaat dan loop je rustig uit.
Vredesloop heb ik meegedaan maar raakte geblesseerd en heb stukken gewandeld dus telt niet. Voor mij dan. En nu is die afstand een mentale drempel geworden geloof ik :')
Dus als ik hem nu lekker kan uitlopen danis dat een lekkere opsteker voor Schoorl volgende maand.
Weet ik meteen waar ik sta.

Oppas net geregeld :D
  woensdag 8 januari 2014 @ 21:29:52 #262
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_135250945
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 21:28 schreef De_kluizenaar het volgende:

[..]

Vredesloop heb ik meegedaan maar raakte geblesseerd en heb stukken gewandeld dus telt niet. Voor mij dan. En nu is die afstand een mentale drempel geworden geloof ik :')
Dus als ik hem nu lekker kan uitlopen danis dat een lekkere opsteker voor Schoorl volgende maand.
Weet ik meteen waar ik sta.

Oppas net geregeld :D
Ik zag het. Die 10 kun je nu wel. ^O^ Gewoon KWW
pi_135251004
Verzopen.
Ja doei.
  woensdag 8 januari 2014 @ 21:35:28 #264
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_135251248
DK dat kún je! En als je ergens zin in hebt: doen.

Koop van de Asics gaat niet door :{ Bleek een jong meisje en ouders waren het er niet mee eens :D

Dus mensen, beginners die niet direct een vermogen aan schoenen willen uitgeven:

Asics gt-2000 te koop
http://www.tonyprycesport(...)g-shoe-silver-p16415
In Maart gekocht
Maat 41,5
4-5x op gelopen, dus ze glimmen nog!
Bied wat leuks

[ Bericht 1% gewijzigd door Quoi op 08-01-2014 21:42:56 ]
  woensdag 8 januari 2014 @ 21:35:37 #265
34586 kepler
No bounce, no play
pi_135251261
quote:
15s.gif Op woensdag 8 januari 2014 08:08 schreef De_kluizenaar het volgende:

[..]

Wat heb je dan?
Ik heb mn hamstring verrekt en alhoewel ik vandaag minder last heb, heb ik nog steeds moeite met traplopen en ook normaal lopen doet pijn. Heel ernstig is het niet, maar ik ben een beetje bang om het te verergeren. Sowieso, zolang ik pijn heb ga ik helemaal niet sporten. Morgenmiddag naar de fysio en even kijken wat hij gaat zeggen :)
The line is a dot to you!
pi_135251332
Weten jullie toevallig hoe lang een totale noob er ongeveer over gaat doen om een langere afstand achter elkaar door te lopen?

Is het een heel onrealistische doel als ik over 3 maanden 5km wil kunnen lopen? Als ik nu drie keer in de week ga lopen volgens zo'n applicatie.
pi_135251346
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 21:35 schreef Quoi het volgende:

Koop van de Asics gaat niet door :{ Bleek een jong meisje en ouders waren het er niet mee eens :D

Dus mensen, beginners die niet direct een vermogen aan schoenen willen uitgeven:

Asics gt-2000 te koop
In Maart gekocht
Bied wat leuks
Misschien de maat even verklappen ;)
Ja doei.
  woensdag 8 januari 2014 @ 21:39:38 #268
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_135251450
quote:
14s.gif Op woensdag 8 januari 2014 21:37 schreef Myraela het volgende:
Weten jullie toevallig hoe lang een totale noob er ongeveer over gaat doen om een langere afstand achter elkaar door te lopen?

Is het een heel onrealistische doel als ik over 3 maanden 5km wil kunnen lopen? Als ik nu drie keer in de week ga lopen volgens zo'n applicatie.
Die schema's zijn vaak 10 weken, dus als alles goed gaat moet dat lukken hoor. Maar ga er niet teveel van uit, dat je ineens MOET.. Maar ja, kan wel.
pi_135251455
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 19:23 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
18 mei 2014 - Marathon Leiden (Leiden)
• TheWhiteCowboy - Marathon

*)
Gaaf! ^O^
quote:
2s.gif Op woensdag 8 januari 2014 19:01 schreef SEMTEX het volgende:
Leuk! ff kijken of dat lukt, een week eerder heb ik ook een HM.
Junk.
pi_135251512
quote:

Toen ik begon in juli liep ik met moeite 2 minuten aan een stuk. Eind augustus liep ik mijn eerste 5km wedstrijdje (weliswaar met moeite ;) ). Het kan dus zeker ^O^
  woensdag 8 januari 2014 @ 21:43:41 #271
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_135251647
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 21:37 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Misschien de maat even verklappen ;)
Geen slechte suggestie, thanks ;)
  woensdag 8 januari 2014 @ 21:44:34 #272
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_135251707
Uit de maat :')
pi_135251720
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 21:39 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Die schema's zijn vaak 10 weken, dus als alles goed gaat moet dat lukken hoor. Maar ga er niet teveel van uit, dat je ineens MOET.. Maar ja, kan wel.
Het moet ook niet, ben ook niet gehecht aan de 5km. Maar zou wel blij zijn als ik in één stuk door kan lopen. Maar tof, dan heb ik een beetje een richtlijn. Zal overigens best eens voorkomen dat ik zo'n dag uit het schema over moet doen, want ik had nu met de eerste dag al moeite. :')

quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 21:40 schreef baggerbaas het volgende:

[..]

Toen ik begon in juli liep ik met moeite 2 minuten aan een stuk. Eind augustus liep ik mijn eerste 5km wedstrijdje (weliswaar met moeite ;) ). Het kan dus zeker ^O^
Netjes. _O_
  woensdag 8 januari 2014 @ 21:47:25 #274
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_135251898
quote:
14s.gif Op woensdag 8 januari 2014 21:44 schreef Myraela het volgende:

[..]

Het moet ook niet, ben ook niet gehecht aan de 5km. Maar zou wel blij zijn als ik in één stuk door kan lopen. Maar tof, dan heb ik een beetje een richtlijn. Zal overigens best eens voorkomen dat ik zo'n dag uit het schema over moet doen, want ik had nu met de eerste dag al moeite. :')

[..]

Netjes. _O_
Oh ok. Nouja, gaandeweg merk je voor jezelf wel hoe het gaat. Dan kun je ook, mits je het leuk lijkt, je eens inschrijven voor een wedstrijdje.
pi_135252016
Dat zou wel echt de prestatie van de eeuw zijn. Dat lijkt me super vet. Gewoon om het uit te lopen. Dus als het me gaat lukken ben ik dat zeker van plan. :9
pi_135252126
quote:
14s.gif Op woensdag 8 januari 2014 21:44 schreef Myraela het volgende:

[..]

[..]

Netjes. _O_
Het kan allemaal best, zeker als je uitlopen het doel is en de tijd verder van ondergeschikt belang is, dat moet in 3 maanden toch kunnen.
Genoeg verhalen van mensen die eerder die 5 km achter elkaar lopen, maar ook mensen die er wat meer moeite mee hebben. Gewoon schema volgen, dan komt het vanzelf.

Succes iig ^O^
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  woensdag 8 januari 2014 @ 21:53:56 #277
34586 kepler
No bounce, no play
pi_135252328
quote:

Ligt aan je basisconditie. Ik ben binnen een jaar tot een marathon gekomen, maar had een redelijke basisconditie (en mn lichaamsbouw werkt ook wel een beetje mee :P)

Dus 5km binnen 3 maanden klinkt helemaal niet onrealistisch, zeker als het alleen om uitlopen gaat
The line is a dot to you!
pi_135252531
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 21:24 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Dit vind ik een hele aardige video van Ryan Hall (2:04:59 op de Boston Marathon)

Hij heeft een hele serie over handige tips en "running basics". Handige tip, thanks!!

Edit: Oh, het zijn maar 3 filmpjes, wel 3 handige filmpjes overigens
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 20:16 schreef De_kluizenaar het volgende:
Ik weet niet wat er met me gebeurt, weer heerlijk gelopen! Bij 5 km even moeten stoppen bij een stoplicht stond ik gewoon te fluiten :D

Die langzame duurloopjes van een uur zo eens in de week waarbij je expres je hartslag laag houdt, plus een intervalletje zo eens in de week van 10x200 hebben echt mijn hartslag naar beneden gebracht.
Eigenlijk met minder hard werken, is mijn conditie echt een stukje verbeterd over de afgelopen 9 weken. En dan was december nog een relaxte maand..

Rustig doorbouwen nu.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nice! Ga lekker zo door zou ik zeggen! :)
  woensdag 8 januari 2014 @ 22:01:16 #279
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_135252760
quote:
14s.gif Op woensdag 8 januari 2014 21:49 schreef Myraela het volgende:
Dat zou wel echt de prestatie van de eeuw zijn. Dat lijkt me super vet. Gewoon om het uit te lopen. Dus als het me gaat lukken ben ik dat zeker van plan. :9
Iedereen kan het, en we begonnen allemaal zoals jij nu ook begint.
pi_135253144
Ik heb vanavond voor het eerst weer eens wat rondjes geschaatst. Alle techniek die ik vorig jaar met pijn en moeite heb aangeleerd is weer foetsie.

Nu nog even kijken hoe ik het verder ga indelen voor Egmond. Voor morgen staat 5000m op de baan gepland, maar ik weet nog niet of ik daar zin in heb :P ik kan natuurlijk ook gewoon tot zondag gaan taperen.
pi_135253313
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 20:16 schreef De_kluizenaar het volgende:
Ik weet niet wat er met me gebeurt, weer heerlijk gelopen! Bij 5 km even moeten stoppen bij een stoplicht stond ik gewoon te fluiten :D

Die langzame duurloopjes van een uur zo eens in de week waarbij je expres je hartslag laag houdt, plus een intervalletje zo eens in de week van 10x200 hebben echt mijn hartslag naar beneden gebracht.
Eigenlijk met minder hard werken, is mijn conditie echt een stukje verbeterd over de afgelopen 9 weken. En dan was december nog een relaxte maand..

Rustig doorbouwen nu.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goed man!

Op welke hartslag loop je die 10x200? Of loop je die gewoon zo hard het kan?
pi_135254294
Weet iemand waar ik een relatief goedkope winter tight kan aanschaffen? Die heb ik namelijk helemaal niet :{
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_135254539
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 22:26 schreef Jor_Dii het volgende:
Weet iemand waar ik een relatief goedkope winter tight kan aanschaffen? Die heb ik namelijk helemaal niet :{
Bij de http://www.decathlon.nl , in de winkel zijn sommige producten goedkoper dan online. Ik heb een broek van ¤15,- gekocht daar en die is heerlijk warm.
pi_135255197
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 21:35 schreef Quoi het volgende:

Asics gt-2000 te koop
In Maart gekocht
Maat 41,5
Bied wat leuks
Ze zijn te groot. :(

Vandaag niet/wel lekker gelopen. Het eerste stuk last van steken in mijn zij (terwijl we toch al 2 uur daarvoor hadden gegeten) over het geheel langzamer gelopen dan bij dezelfde training zaterdag (bewust omdat ik maandag een te lang schema gelopen had) maar er op het eind toch nog een paar korte versnellinkjes uit kunnen persen.

http://www.endomondo.com/workouts/284193149/13622849
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_135255557
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 21:57 schreef Levitas het volgende:

[..]

Hij heeft een hele serie over handige tips en "running basics". Handige tip, thanks!!

Edit: Oh, het zijn maar 3 filmpjes, wel 3 handige filmpjes overigens

[..]

Nice! Ga lekker zo door zou ik zeggen! :)
Ik heb wel het idee dat je overanalyseert hoor. Ga eens proberen om gewoon lekker te lopen zonder nadenken. En uiteindelijk je schoenen aanpassen aan je loop ipv andersom. Want nu ga je met schoenen met weinig drop proberen op de hak te landen. Dat lijkt me ook de bedoeling niet.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_135256239
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 22:42 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

Ze zijn te groot. :(

Vandaag niet/wel lekker gelopen. Het eerste stuk last van steken in mijn zij (terwijl we toch al 2 uur daarvoor hadden gegeten) over het geheel langzamer gelopen dan bij dezelfde training zaterdag (bewust omdat ik maandag een te lang schema gelopen had) maar er op het eind toch nog een paar korte versnellinkjes uit kunnen persen.

http://www.endomondo.com/workouts/284193149/13622849
Soms gaat het gewoon even wat minder. Probeer goed op je ademhaling te letten. Bij mij helpt het om bewust naar mijn navel te ademen. Als ik mijn lichaam niet ontspan ga ik bovenin mijn borst ademen en krijg ik steken. Ontspannen is, voor mij althans, the key :)
pi_135256548
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 23:02 schreef Nirak het volgende:

[..]

Soms gaat het gewoon even wat minder. Probeer goed op je ademhaling te letten. Bij mij helpt het om bewust naar mijn navel te ademen. Als ik mijn lichaam niet ontspan ga ik bovenin mijn borst ademen en krijg ik steken. Ontspannen is, voor mij althans, the key :)
Ik had dat inderdaad ook al eerder gelezen en heb dat gedaan waardoor de steken na ong. een kilometer gelukkig weg waren en het wat beter ging.

Ik liep idd niet echt ontspannen vandaag. Mijn broer die in het buitenland woont is op bezoek met zijn dochtertje en ik was de hele dag al uithuizig geweest vanwege verplichtingen met mijn eigen dochters dus ik voelde me eigenlijk een beetje schuldig dat ik alweer weg ging.

Maar nu 2 dagen rust en zaterdag zet ik hem weer op de trein dus dan kan ik zonder schuldgevoel weer gaan lopen. ;)
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  woensdag 8 januari 2014 @ 23:08:03 #288
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_135256586
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 23:02 schreef Nirak het volgende:

[..]

Bij mij helpt het om even ongelijk in en -uit te ademen. Dus 3 x in, 4 x uit. Na een poosje 4 x in, 3 x uit. Dan is het zo weg en kan ik normaal verder.
pi_135256662
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 23:08 schreef Daywalk3r het volgende:
Bij mij helpt het om even ongelijk in en -uit te ademen. Dus 3 x in, 4 x uit. Na een poosje 4 x in, 3 x uit. Dan is het zo weg en kan ik normaal verder.
Dat ga ik onthouden voor een volgende keer. :)

En jullie hebben me aangestoken met al dat gepraat over loopgroepen. :) De loopgroep hier loopt alleen op donderdag avond en dan werkt mijn man dus nu even zien of ik ga uitwijken naar Hoorn. Dan kan ik 's morgens en heb ik de avonden lekker voor mezelf. (nooit gedacht dat hardlopen mij nog eens een ochtendmens zou maken. :P )
  woensdag 8 januari 2014 @ 23:25:31 #290
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_135257597
quote:
14s.gif Op woensdag 8 januari 2014 21:49 schreef Myraela het volgende:
Lekker bezig Myra :)

En het moet zeker haalbaar zijn en je niet op tempo let ;)

Succes!
pi_135258542
Mijn app geeft voor het eerst aan dat er sneeuw op komst is op lange termijn ...donderdag 16 januari.
Aangezien dit mijn eerste winter als frequent hardloper wordt, weet ik niet of dat iets goed is of niet :s)
pi_135258606
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 23:25 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Lekker bezig Myra :)

En het moet zeker haalbaar zijn en je niet op tempo let ;)

Succes!
Laat dat nu net het moeilijkste zijn ;)

Vandaag mijn nieuwe schoenen lekker rustig ingelopen samen met mijn vriendin. Die is ook aan het trainen voor de 5 bij de CPC. Daar moet ik af en toe ook een anker achter hangen :p
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  woensdag 8 januari 2014 @ 23:58:27 #293
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_135259316
quote:
99s.gif Op woensdag 8 januari 2014 23:43 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Laat dat nu net het moeilijkste zijn ;)

Vandaag mijn nieuwe schoenen lekker rustig ingelopen samen met mijn vriendin. Die is ook aan het trainen voor de 5 bij de CPC. Daar moet ik af en toe ook een anker achter hangen :p
Moeilijkste is lopen in de kerstvakantie hier :') Kutzooi :(
pi_135260094
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 21:57 schreef Levitas het volgende:

[..]

En we hebben weer een jarige in ons midden!
*O* Gefeliciteerd!!! *O*

Een mooie dag vandaag! Als je straks weer wakker bent in ieder geval ;)
pi_135260343
quote:
2s.gif Op woensdag 8 januari 2014 21:53 schreef kepler het volgende:

[..]

Ligt aan je basisconditie. Ik ben binnen een jaar tot een marathon gekomen, maar had een redelijke basisconditie (en mn lichaamsbouw werkt ook wel een beetje mee :P)

Dus 5km binnen 3 maanden klinkt helemaal niet onrealistisch, zeker als het alleen om uitlopen gaat
Ik was na een sportpauze van 4 jaar en met toen nog een hekel aan duursport met hardlopen begonnen. Mijn allereerste trainingsloopje ooit was meteen 5k en dat ging best prima. 26-27 minuten ofzo. Mijn conditie was echt nul, maar ik had ook het grote voordeel dat mijn lichaamsbouw hielp. Ik was toen (net als nu overigens) 1.90 bij 73-75kg.

Kortom, starten met lopen hangt van zoveel factoren af dat dat onmogelijk op internet is te zeggen. Gewoon een keer rustig beginnen op een tempo dat je 25 minuten denk vol te houden en dan kijken hoe ver je komt.
pi_135261341
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 00:37 schreef thettes het volgende:

[..]

Gewoon een keer rustig beginnen op een tempo dat je 25 minuten denk vol te houden en dan kijken hoe ver je komt.
En daar komen dus blessures van, vooral bij 'totale noobs'. Beter gewoon beginnen met een Evy, Renate of C25k. Conditioneel zou een beginner op een heel rustig tempo misschien wel 25 minuten vol kunnen houden, maar je pezen, spieren en gewrichten zijn daar niet meteen op berekend. Het gaat niet bij iedereen verkeerd, maar bij het meerendeel denk ik wel..
pi_135261370
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2014 01:26 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

En daar komen dus blessures van, vooral bij 'totale noobs'. Beter gewoon beginnen met een Evy, Renate of C25k. Conditioneel zou een beginner op een heel rustig tempo misschien wel 25 minuten vol kunnen houden, maar je pezen, spieren en gewrichten zijn daar niet meteen op berekend. Het gaat niet bij iedereen verkeerd, maar bij het meerendeel denk ik wel..
Met hoe ver je komt bedoel ik hoe ver je komt binnen die 25 minuten. Niet 25 minuten rustig en dan jezelf tot het einde (hoe ver jekomt) afmatten.

25 minuten heel rustig kan namelijk wel denk ik persoonlijk. Hangt natuurlijk wel enigszins van onder andere je gewicht af, maar het geeft in ieder geval een goede indicatie hoe reëel het doel is om op een redelijk tempo een 5km te kunnen uitrennen. Als het voor geen meter gaat begin je met evy, als het wel heel gemakkelijk gaat dan loop je een week later weer zo'n rondje en ga je steeds iets verder en sneller of vaker.

Uiteindelijk voel je het zelf het beste, zolang je maar wel bij degeringste twijfel tussen ja of nee, voor de veilige weg kiest.
pi_135262206
Ik snap die fetisj voor het per se continu willen doorlopen, kost wat 't kost.Wat maakt het nou uit om af en toe een paar tellen de spieren te ontspannen of rustig wat te drinken tijdens een wedstrijd? Ik denk dat het uiteindelijk betere trainingen oplevert en ook snellere eindtijden, omdat je na een korte pauze gewoon weer beter kunt lopen dan wanneer je krampachtig door strompelt.
pi_135262294
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 22:11 schreef Nirak het volgende:

[..]

Goed man!

Op welke hartslag loop je die 10x200? Of loop je die gewoon zo hard het kan?
Eerst 2k inlopen.
Ik loop dan inderdaad zo hard als dat kan. Een minuut/km sneller dan normaal tempo en dan terug 100 meter op normaal. En dan is de truc om dat vol te houden en af te sluiten met een k of 2k normaal uitlopen.
  donderdag 9 januari 2014 @ 07:23:13 #300
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_135262515
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 00:37 schreef thettes het volgende:

Kortom, starten met lopen hangt van zoveel factoren af dat dat onmogelijk op internet is te zeggen. Gewoon een keer rustig beginnen op een tempo dat je 25 minuten denk vol te houden en dan kijken hoe ver je komt.
Dat het voor jou werkt, betekent nog niet meteen dat het goed is :)
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')