Je hebt duidelijk rust nodig.quote:Op woensdag 8 januari 2014 14:18 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik vraag me nu een beetje af hoeveel zin het heeft om Egmond te lopen.
Wat er nu gebeurt is precies de reden waarom ik ben gestopt met wedstrijdroeien. Ik kan een paar maanden heel hard trainen en goede resultaten voelen, en dan komt er weer een periode waar ik (bijna) overtraind raak. Dan wil je steeds harder trainen om toch nog resultaat te blijven boeken, maar eigenlijk moet je dat juist niet doet. Wat je ook doet, je wordt langzamer/minder fit.
Vanochtend 2x8 minuten op D3 gelopen, en dan lukt het me zelfs niet om het tempo waarop ik vorig jaar de HM liep 8 minuten vol te houden zonder dat mijn hartslag through the roof schiet.
Echt enorm frustrerend..
Ik denk dat ik alsnog wel ga lopen zondag, want heb er nu al zoveel voor gedaan en gelaten, maar het is wel echt kut omdat ik mijn verwachtingen al 5x naar beneden heb moeten bijstellen. Ik denk nu dat zelfs 10km/u lopen niet meer gaat lukken. Ik weet wel dat je dan gewoon je horloge weg moet doen en gaan 'genieten' maar ik blijf toch een sporter en ik geniet niet echt als ik er langer over doe dan een paar maanden terug in training, op hartslag 165..
Ja, ik weet het. Mijn dagen zijn momenteel ook veel te vol, met werken, coachen, zelf sporten en dan thuis nog wat koken en opruimen of afwassen of zo. Maar ik wil geen van die dingen minder gaan doen en dan gaat het op een gegeven moment gewoon niet meer. Ben nu vandaag een dag thuisgebleven omdat ik echt op instorten stond.quote:
Ik denk wel dat je kan gaan zondag, maar doe het dan alleen voor het uitlopen. En daarna een poos niks.. Je hebt conditie zat, dus opbouwen lukt dan ook wel weer en dan ben je zo weer op niveau gok ik. 1 stap terug, 2 vooruit.quote:Op woensdag 8 januari 2014 14:22 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja, ik weet het. Mijn dagen zijn momenteel ook veel te vol, met werken, coachen, zelf sporten en dan thuis nog wat koken en opruimen of afwassen of zo. Maar ik wil geen van die dingen minder gaan doen en dan gaat het op een gegeven moment gewoon niet meer. Ben nu vandaag een dag thuisgebleven omdat ik echt op instorten stond.
Hopelijk voel ik me zondag wel weer wat fitter, want ik vind het toch ook wel zonde om helemaal niet meer te gaan..
Ja, dat is nu mijn plan. Bedankt voor de bemoedigende woorden in ieder geval!quote:Op woensdag 8 januari 2014 14:23 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Ik denk wel dat je kan gaan zondag, maar doe het dan alleen voor het uitlopen. En daarna een poos niks.. Je hebt conditie zat, dus opbouwen lukt dan ook wel weer en dan ben je zo weer op niveau gok ik. 1 stap terug, 2 vooruit.
Ik denk dat er weinig aan dw's woorden valt toe te voegen. Succes zondag en neem daarna even een paar stappen terug.quote:Op woensdag 8 januari 2014 14:32 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja, dat is nu mijn plan. Bedankt voor de bemoedigende woorden in ieder geval!
En stiekem blijf ik toch nog hopen op een wonder zondag
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
quote:Op woensdag 8 januari 2014 13:43 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb me lang ingehouden, maar kan je niet regelen dat jullie hardloopvereniging wat flatteuzere shirtjes krijgt?SPOILER: ever so charming race picture :')Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Volgens mij lijkt zelfs de meest afgetrainde Keniaan hier nog pompeus in..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
Nou bij mij gaat het eigenlijk wel goed. Alleen heel soms die spier die ineens vervelend doet. Daarom rustig aan tot zondag en die HM goed uitlopen, en dan maar eens naar de fysio voordat ik een spierscheuring o.i.d oploop.quote:Op woensdag 8 januari 2014 14:34 schreef Voccar het volgende:
Schanulleke, Tramposa en Daywalker![]()
Vervelend om te lezen dat het niet goed gaat met hardlopen.
quote:Op woensdag 8 januari 2014 14:36 schreef Wolve000 het volgende:
Ter inspiratie dan nog maar een foto van afgelopen zaterdag.Om even een wielerterm te gebruiken: je staat alleen op de fotoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De rest er keihard afgelopen
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
quote:Op woensdag 8 januari 2014 14:16 schreef motorbloempje het volgende:
Heb je'm bij 't verkopen ook meteen even gevraagd waar hij de mosterd haalt? Altijd handig om te weten.
It's lonely at the top...quote:Op woensdag 8 januari 2014 14:42 schreef Guard het volgende:
[..]
Om even een wielerterm te gebruiken: je staat alleen op de foto
De rest er keihard afgelopen
Dat klinkt heel bekend..quote:Op woensdag 8 januari 2014 14:43 schreef Quoi het volgende:
alles of niks. Maar dat kan dus niet met hardlopen
Is het niks voor je om met een gestructureerd schema te lopen (bijvoorbeeld Evy), zo zijn de meesten van start gegaan. Het zorgt er ook voor dat je niet te snel opbouwt (want meer kans op blessures).quote:Op woensdag 8 januari 2014 14:57 schreef Myraela het volgende:
Ik heb vandaag mijn eerste training gedaan. Zo'n minuutje rennen en dan weer 1.5 minuut lopen. Mijn conditie is om te janken, maar daar probeer ik dus verandering in te brengen.
Ik heb overigens onwijs veel geluk gehad, want ik had die schoentjes uit de sale online besteld.Eigenwijs dat ik ben. En ze zitten gelukkig heerlijk, lopen fijn.
Wel 5.2 kilometer gelopen. Hopelijk kan ik dat ooit gewoon echt helemaal hardlopen. Maar alles is beter dan niets voor een complete noob zoals ik.
Ja, zo'n schema loop ik mee. Couch to 5k, dan. Maar ik heb begrepen dat dat vergelijkbaar is. Alleen loop ik daarvoor en daarna nog een extra stukje. Gewoon lopen.quote:Op woensdag 8 januari 2014 15:01 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Is het niks voor je om met een gestructureerd schema te lopen (bijvoorbeeld Evy), zo zijn de meesten van start gegaan. Het zorgt er ook voor dat je niet te snel opbouwt (want meer kans op blessures).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |