abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 januari 2014 @ 14:15:47 #201
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_135231551
Abraham heeft mijn startnummer voor Egmond overgenomen, dus dat is afgehandeld. Ik zal gefrustreerd en jaloers langs de kant staan.
Life is what you make it.
pi_135231578
Heb je'm bij 't verkopen ook meteen even gevraagd waar hij de mosterd haalt? Altijd handig om te weten.
Ja doei.
pi_135231647
Ik vraag me nu een beetje af hoeveel zin het heeft om Egmond te lopen.
Wat er nu gebeurt is precies de reden waarom ik ben gestopt met wedstrijdroeien. Ik kan een paar maanden heel hard trainen en goede resultaten voelen, en dan komt er weer een periode waar ik (bijna) overtraind raak. Dan wil je steeds harder trainen om toch nog resultaat te blijven boeken, maar eigenlijk moet je dat juist niet doet. Wat je ook doet, je wordt langzamer/minder fit.

Vanochtend 2x8 minuten op D3 gelopen, en dan lukt het me zelfs niet om het tempo waarop ik vorig jaar de HM liep 8 minuten vol te houden zonder dat mijn hartslag through the roof schiet.
Echt enorm frustrerend..

Ik denk dat ik alsnog wel ga lopen zondag, want heb er nu al zoveel voor gedaan en gelaten, maar het is wel echt kut omdat ik mijn verwachtingen al 5x naar beneden heb moeten bijstellen. Ik denk nu dat zelfs 10km/u lopen niet meer gaat lukken. Ik weet wel dat je dan gewoon je horloge weg moet doen en gaan 'genieten' maar ik blijf toch een sporter en ik geniet niet echt als ik er langer over doe dan een paar maanden terug in training, op hartslag 165..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 8 januari 2014 @ 14:18:32 #204
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_135231671
Ik ging voor een 7/8km op mijn beoogde tempo voor zondag 5:40min/km.
Na nog geen 500 meter voelde ik een lichte steek in mijn linkerbovenbeen, in die spier/pees waar ik een poosje terug in het bos ook al zo'n pijnscheut voelde. Daarna was het gelijk weg en voelde ik niks meer, maar ik ben wel gelijk maar omgedraaid naar huis toe. Ik ga maar even niks meer doen tot zondag, en daarna de fysio maar eens raadplegen.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  woensdag 8 januari 2014 @ 14:19:56 #205
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_135231734
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 14:18 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik vraag me nu een beetje af hoeveel zin het heeft om Egmond te lopen.
Wat er nu gebeurt is precies de reden waarom ik ben gestopt met wedstrijdroeien. Ik kan een paar maanden heel hard trainen en goede resultaten voelen, en dan komt er weer een periode waar ik (bijna) overtraind raak. Dan wil je steeds harder trainen om toch nog resultaat te blijven boeken, maar eigenlijk moet je dat juist niet doet. Wat je ook doet, je wordt langzamer/minder fit.

Vanochtend 2x8 minuten op D3 gelopen, en dan lukt het me zelfs niet om het tempo waarop ik vorig jaar de HM liep 8 minuten vol te houden zonder dat mijn hartslag through the roof schiet.
Echt enorm frustrerend..

Ik denk dat ik alsnog wel ga lopen zondag, want heb er nu al zoveel voor gedaan en gelaten, maar het is wel echt kut omdat ik mijn verwachtingen al 5x naar beneden heb moeten bijstellen. Ik denk nu dat zelfs 10km/u lopen niet meer gaat lukken. Ik weet wel dat je dan gewoon je horloge weg moet doen en gaan 'genieten' maar ik blijf toch een sporter en ik geniet niet echt als ik er langer over doe dan een paar maanden terug in training, op hartslag 165..
Je hebt duidelijk rust nodig.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  woensdag 8 januari 2014 @ 14:20:32 #206
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_135231757
Ik liep vanmorgen 6 km in een whopping 44 minuten. Dat is het snelste wat ik kan/ mag zonder mijn blessurepijn te voelen op dit moment. Ik hou me er maar aan vast dat het wel goed zal zijn om mijn hartslag lager te brengen.
Life is what you make it.
pi_135231827
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 14:19 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Je hebt duidelijk rust nodig.
Ja, ik weet het. Mijn dagen zijn momenteel ook veel te vol, met werken, coachen, zelf sporten en dan thuis nog wat koken en opruimen of afwassen of zo. Maar ik wil geen van die dingen minder gaan doen en dan gaat het op een gegeven moment gewoon niet meer. Ben nu vandaag een dag thuisgebleven omdat ik echt op instorten stond.
Hopelijk voel ik me zondag wel weer wat fitter, want ik vind het toch ook wel zonde om helemaal niet meer te gaan..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_135231840
Zo de eerste kilometers van 2014 zitten in de benen. Helaas begaf mijn Garmin het (batterij leeg na bijna 3 weken in de spaarstand). Stom, maar toch mijn beoogde rondje uitgelopen en dus een mooie 11,5k afgelegd. Genieten weertje met korte broek en thermo-shirt voor de toch wel soms straffe wind.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 8 januari 2014 @ 14:23:38 #209
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_135231905
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 14:22 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ja, ik weet het. Mijn dagen zijn momenteel ook veel te vol, met werken, coachen, zelf sporten en dan thuis nog wat koken en opruimen of afwassen of zo. Maar ik wil geen van die dingen minder gaan doen en dan gaat het op een gegeven moment gewoon niet meer. Ben nu vandaag een dag thuisgebleven omdat ik echt op instorten stond.
Hopelijk voel ik me zondag wel weer wat fitter, want ik vind het toch ook wel zonde om helemaal niet meer te gaan..
Ik denk wel dat je kan gaan zondag, maar doe het dan alleen voor het uitlopen. En daarna een poos niks.. Je hebt conditie zat, dus opbouwen lukt dan ook wel weer en dan ben je zo weer op niveau gok ik. 1 stap terug, 2 vooruit.
pi_135232235
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 14:23 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Ik denk wel dat je kan gaan zondag, maar doe het dan alleen voor het uitlopen. En daarna een poos niks.. Je hebt conditie zat, dus opbouwen lukt dan ook wel weer en dan ben je zo weer op niveau gok ik. 1 stap terug, 2 vooruit.
Ja, dat is nu mijn plan. Bedankt voor de bemoedigende woorden in ieder geval!
En stiekem blijf ik toch nog hopen op een wonder zondag :P
  woensdag 8 januari 2014 @ 14:33:43 #211
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_135232302
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 14:32 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ja, dat is nu mijn plan. Bedankt voor de bemoedigende woorden in ieder geval!
En stiekem blijf ik toch nog hopen op een wonder zondag :P
Ik denk dat er weinig aan dw's woorden valt toe te voegen. Succes zondag en neem daarna even een paar stappen terug. ^O^
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
pi_135232349
Schanulleke, Tramposa en Daywalker -O-

Vervelend om te lezen dat het niet goed gaat met hardlopen.
  woensdag 8 januari 2014 @ 14:36:30 #213
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_135232409
Ter inspiratie dan nog maar een foto van afgelopen zaterdag.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_135232410
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 13:43 schreef motorbloempje het volgende:
SPOILER: ever so charming race picture :')
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb me lang ingehouden, maar kan je niet regelen dat jullie hardloopvereniging wat flatteuzere shirtjes krijgt? :P Volgens mij lijkt zelfs de meest afgetrainde Keniaan hier nog pompeus in..
pi_135232480
Zo onderschat iedereen ons. En dan kunnen we stiekem toch super hard rennen, ondanks dat iedereen denkt dat we schuifelende kamerolifantjes zijn!
Ja doei.
pi_135232511
Nou ja, voor mij geldt dat niet, maar voor de rest grotendeels wel, :+ .
Ja doei.
  woensdag 8 januari 2014 @ 14:42:41 #217
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_135232629
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 14:34 schreef Voccar het volgende:
Schanulleke, Tramposa en Daywalker -O-

Vervelend om te lezen dat het niet goed gaat met hardlopen.
Nou bij mij gaat het eigenlijk wel goed. Alleen heel soms die spier die ineens vervelend doet. Daarom rustig aan tot zondag en die HM goed uitlopen, en dan maar eens naar de fysio voordat ik een spierscheuring o.i.d oploop.
pi_135232640
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 14:36 schreef Wolve000 het volgende:
Ter inspiratie dan nog maar een foto van afgelopen zaterdag.

SPOILER
Om even een wielerterm te gebruiken: je staat alleen op de foto
De rest er keihard afgelopen _O_
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  woensdag 8 januari 2014 @ 14:43:43 #219
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_135232666
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 14:16 schreef motorbloempje het volgende:
Heb je'm bij 't verkopen ook meteen even gevraagd waar hij de mosterd haalt? Altijd handig om te weten.
:D !

Ik twijfelde gister heel even nog of ik niet de kwart zal gaan lopen in Egmond - omdat ik me zo geweldig fit voelde. Maar toch lijkt me dat zand niet heel bevorderlijk voor een rug ;) En vrijdag staat er 14km duur tempoloop op de planning, dus zondag een kortere training maar..

Het is veel investeren, dat trainen, maar ook een kwestie van soms dingen "laten".
Heb ik trouwens wel echt moeten leren. Ik kan oha weinig dingen half doen. Ik fiets als een malloot, werk als een malloot, bak quiches als een malloot - alles of niks. Maar dat kan dus niet met hardlopen (even aan de post van La_T denkende :{ ).
  woensdag 8 januari 2014 @ 14:46:46 #220
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_135232768
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 14:42 schreef Guard het volgende:

[..]

Om even een wielerterm te gebruiken: je staat alleen op de foto
De rest er keihard afgelopen _O_
It's lonely at the top...

Het klopt wel een beetje. Dit is niet lang voor de finish. De mensen die me gelapt hadden waren al lang gefinished, en degene met wie ik een half rondje had samengelopen had ik er inderdaad keihard afgelopen (keihard = die ander ging niet zo hard meer).

Beste XC resultaat tot nu toe: 3 mensen zijn achter me gefinished!
  woensdag 8 januari 2014 @ 14:48:08 #221
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_135232827
Het thuisfront informeert me zojuist dat m'n nieuwe schoenen binnen zijn. Vanavond maar eens zien hoe ze lopen. (Zelfde type als ik al had, dus dat zal wel goed komen.) :9
pi_135233195
Ik heb vandaag mijn eerste training gedaan. Zo'n minuutje rennen en dan weer 1.5 minuut lopen. Mijn conditie is om te janken, maar daar probeer ik dus verandering in te brengen.

Ik heb overigens onwijs veel geluk gehad, want ik had die schoentjes uit de sale online besteld. :@ Eigenwijs dat ik ben. En ze zitten gelukkig heerlijk, lopen fijn. O+

Wel 5.2 kilometer gelopen. Hopelijk kan ik dat ooit gewoon echt helemaal hardlopen. Maar alles is beter dan niets voor een complete noob zoals ik. :')
pi_135233264
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 14:43 schreef Quoi het volgende:
alles of niks. Maar dat kan dus niet met hardlopen
Dat klinkt heel bekend..
  woensdag 8 januari 2014 @ 15:01:08 #224
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_135233327
quote:
14s.gif Op woensdag 8 januari 2014 14:57 schreef Myraela het volgende:
Ik heb vandaag mijn eerste training gedaan. Zo'n minuutje rennen en dan weer 1.5 minuut lopen. Mijn conditie is om te janken, maar daar probeer ik dus verandering in te brengen.

Ik heb overigens onwijs veel geluk gehad, want ik had die schoentjes uit de sale online besteld. :@ Eigenwijs dat ik ben. En ze zitten gelukkig heerlijk, lopen fijn. O+

Wel 5.2 kilometer gelopen. Hopelijk kan ik dat ooit gewoon echt helemaal hardlopen. Maar alles is beter dan niets voor een complete noob zoals ik. :')
Is het niks voor je om met een gestructureerd schema te lopen (bijvoorbeeld Evy), zo zijn de meesten van start gegaan. Het zorgt er ook voor dat je niet te snel opbouwt (want meer kans op blessures).
pi_135233643
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 15:01 schreef Wolve000 het volgende:

[..]

Is het niks voor je om met een gestructureerd schema te lopen (bijvoorbeeld Evy), zo zijn de meesten van start gegaan. Het zorgt er ook voor dat je niet te snel opbouwt (want meer kans op blessures).
Ja, zo'n schema loop ik mee. Couch to 5k, dan. Maar ik heb begrepen dat dat vergelijkbaar is. Alleen loop ik daarvoor en daarna nog een extra stukje. Gewoon lopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')