SPOILER: AlgemeenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrainingsmethodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Sets & RepsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: VoedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: RustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SupplementatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vitamines en mineralenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SteroidenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige en informatieve linkjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Speciale Newb GuideOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FAQOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2011Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd., na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.
De OP staat hier![]()
Geen idee, misschien kan je aan die gast die power racks in elkaar last vragen of hij er één maakt? Weet zijn naam even alleen niet meer.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 17:00 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Wow, die is echt vet. Nog nooit gezien zeg je, heb je een naam o.i.d. voor me? Wat is de prijs ongeveer? Zelf maken zal niet voordeliger zijn lijkt me toch.![]()
Het rack wat jij postte kost $740. Voor dat prijsje is zelf (laten) maken ongetwijfeld goedkoper.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 17:16 schreef seto het volgende:
[..]
Geen idee, misschien kan je aan die gast die power racks in elkaar last vragen of hij er één maakt? Weet zijn naam even alleen niet meer.![]()
Ik heb het over die dipping addon, niet het hele rack.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 17:18 schreef .PRISM het volgende:
[..]
Het rack wat jij postte kost $740. Voor dat prijsje is zelf (laten) maken ongetwijfeld goedkoper.![]()
Henkquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 17:16 schreef seto het volgende:
[..]
Geen idee, misschien kan je aan die gast die power racks in elkaar last vragen of hij er één maakt? Weet zijn naam even alleen niet meer.Confidence through competence![]()
Hmm, denk dat ik toch voor de eiwitten een supplement ga aanschaffen![]()
Ik bedoel, ik drink nu 2,5 pak melk per dag (biologisch, iets minder dan 4 euro per dag dus), en als ik van de richtlijnen uitga zit ik nogsteeds onder mijn eiwit behoefte. Een wheyshake/gainer kost ongeveer 50 cent per shake (van huismerk b&f). Qua geld is het dus zeker te doen, maar vraag me af wat (en of) ik het beste kan nemen?
Twijfelde voornamelijk tussen whey perfection en mass perfection. Mass perfection omdat er én wat extra trage en snelle eiwitten in zitten (+ die van de melk natuurlijk) en koolhydraten: een perfecte post-workout lijkt me dus![]()
Whey is qua eiwit/prijs verhouding natuurlijk wel weer wat goedkoper..Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')![]()
Volle melk kost je 65 cent per pak, of minder. Laatst 15 pakken voor 50 cent per stuk opgehaald. Veel sneller dan melk of kwark gaat het niet. (beef jerkey daargelaten)quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 18:34 schreef Susteren het volgende:
Ik bedoel, ik drink nu 2,5 pak melk per dag (biologisch, iets minder dan 4 euro per dag dus), en als ik van de richtlijnen uitga zit ik nogsteeds onder mijn eiwit behoefte. Een wheyshake/gainer kost ongeveer 50 cent per shake (van huismerk b&f). Qua geld is het dus zeker te doen, maar vraag me af wat (en of) ik het beste kan nemen?
Twijfelde voornamelijk tussen whey perfection en mass perfection. Mass perfection omdat er én wat extra trage en snelle eiwitten in zitten (+ die van de melk natuurlijk) en koolhydraten: een perfecte post-workout lijkt me dus![]()
Whey is qua eiwit/prijs verhouding natuurlijk wel weer wat goedkoper..![]()
Dat is niet biologisch neem ik aanquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 18:35 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Volle melk kost je 65 cent per pak, of minder. Laatst 15 pakken voor 0.50 cent per stuk opgehaald.
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Biologisch voer is dan ook een en al leugens. Net zo waardeloos als doneren aan een kankerstichting: het geld kun je beter besteden.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 18:36 schreef Susteren het volgende:
[..]
Dat is niet biologisch neem ik aan![]()
In tegendeel tot doneren ben ik wél voor biologisch voedsel: je proeft vaak gewoon het verschil, vooral bij wat specefieker eten als muesli. Als je de voedingswaarden bekijkt is biologisch spul ook vaak een stuk beterquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 18:36 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Biologisch voer is dan ook een en al leugens. Net zo waardeloos als doneren aan een kankerstichting: het geld kun je beter besteden.
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
ik haal de melk bij de boer, 20% vet, echte volle melk en biologischquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 18:38 schreef Susteren het volgende:
[..]
In tegendeel tot doneren ben ik wél voor biologisch voedsel: je proeft vaak gewoon het verschil, vooral bij wat specefieker eten als muesli. Als je de voedingswaarden bekijkt is biologisch spul ook vaak een stuk beter![]()
Das wel nice idd! Hoeveel betaal je?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 18:51 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik haal de melk bij de boer, 20% vet, echte volle melk en biologischIk ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
50 cent de literquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:01 schreef Susteren het volgende:
[..]
Das wel nice idd! Hoeveel betaal je?![]()
quote:
5% zal dichter bij de waarheid liggenquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 18:51 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik haal de melk bij de boer, 20% vet, echte volle melk en biologisch![]()
deed ik eerder ook wel maar heb geen zin om het telkens te koken. zit daar zoveel vet in? dacht eerder 10 oid.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 18:51 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik haal de melk bij de boer, 20% vet, echte volle melk en biologischChickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken![]()
Waarom koken?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:33 schreef Curlbrah het volgende:
[..]
deed ik eerder ook wel maar heb geen zin om het telkens te koken.
Ik gebruikte het altijd gewoon rauw, of kun je daar niet tegen?![]()
kom je vanzelf achter waaromquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:33 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Waarom koken?
Ik gebruikte het altijd gewoon rauw, of kun je daar niet tegen?
Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken![]()
Vertel?quote:
Jarenlang zo gedronken en nooit ergens last van gehad.
Woon nu in de 'stad' dus dan is de verkrijgbaarheid wat lastiger.
edit: Ben dus opgegroeid in boerendorp, misschien dat ik dan een iets andere weerstand had dan iemand uit de stad.![]()
Tja, is een beetje hetzelfde als rauwe eieren eten. Je kunt het jarenlang eten zonder ziek te worden maar dat maakt het risico er niet minder op.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:36 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Vertel?
Jarenlang zo gedronken en nooit ergens last van gehad.
Woon nu in de 'stad' dus dan is de verkrijgbaarheid wat lastiger.ik ookquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:36 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
edit: Ben dus opgegroeid in boerendorp, misschien dat ik dan een iets andere weerstand had dan iemand uit de stad.Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken![]()
Bij eieren is het dan ook vooral de schaal waar salmonella op kan zitten.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:40 schreef Curlbrah het volgende:
[..]
Tja, is een beetje hetzelfde als rauwe eieren eten. Je kunt het jarenlang eten zonder ziek te worden maar dat maakt het risico er niet minder op.
Maar goed, zowel ik als niemand in mijn familie is er ooit ziek van geworden dus ik zie het probleem niet echt, maar kan me voorstellen dat het nu out of the blue rauw gaan drinken niet heel verstandig is.![]()
Een beetje kromme vergelijking misschien, je zei: "of kun je daar niet tegen" maar ik bedoel meer dat het een onnodig risico is, wat je weerstand ook is.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:43 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Bij eieren is het dan ook vooral de schaal waar salmonella op kan zitten.
Een beetje weerstand maakt je namelijk niet immuun.Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken![]()
Aha.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:43 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Maar goed, zowel ik als niemand in mijn familie is er ooit ziek van geworden dus ik zie het probleem niet echt, maar kan me voorstellen dat het nu out of the blue rauw gaan drinken niet heel verstandig is.
Bij mij in de familie ook niet maar ik ken wel mensen die ziek waren geworden dus misschien dat ik er daardoor zo naar kijk.Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken![]()
Als het kalf verdronken is......quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:47 schreef Curlbrah het volgende:
[..]
Aha.
Bij mij in de familie ook niet maar ik ken wel mensen die ziek waren geworden dus misschien dat ik er daardoor zo naar kijk.
Kans is groot dat wij het ook anders gedaan zou hebben als er eens iemand ernstig ziek van werd. Maar laten we het risico nou ook weer niet overdrijven.![]()
niet slecht, hoe kom je erachter welke boeren dat verkopen? wel een aantal eieren/aardappelen/seizoensfruit verkopers hier, maar melk heb ik nog nooit ergens zien staan.quote:![]()
Geen kaasboerderij in de buurt? Meestal verkopen die het.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:59 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
niet slecht, hoe kom je erachter welke boeren dat verkopen? wel een aantal kippen/aardappelen/seizoensfruit verkopers hier, maar melk heb ik nog nooit ergens zien staan.
Je kunt ook gewoon naar een melkboerderij gaan, maar er zijn er zat die er niet echt happig zijn om te verkopen.![]()
volgens mij niet, maar zal eens beter rondkijken. bedankt iig.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 20:03 schreef tjoptjop het volgende:
Geen kaasboerderij in de buurt? Meestal verkopen die het.
ik haal melk nu bij de jumbo, in dozen van 12 literpakken. ook ergens in de 50 cent, belgisch merk "lacia" of iets wat er op lijkt. staan alleen geen voedingswaarden op.![]()
gewoon rondvragen bij die andere boeren/tuindersquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:59 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
niet slecht, hoe kom je erachter welke boeren dat verkopen? wel een aantal eieren/aardappelen/seizoensfruit verkopers hier, maar melk heb ik nog nooit ergens zien staan.![]()
in de winkel ja, maar in de fabriek romen ze af.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:31 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
5% zal dichter bij de waarheid liggen![]()
In de winkel is het idd nog lager ja. Maar van melk met 20% vet heb ik nog nooit gehoord, weet je zeker dat je geen room gekocht hebquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 20:09 schreef THEFXR het volgende:
[..]
in de winkel ja, maar in de fabriek romen ze af.![]()
![]()
dan doen we 20+5/2= 12,5%quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 20:18 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
In de winkel is het idd nog lager ja. Maar van melk met 20% vet heb ik nog nooit gehoord, weet je zeker dat je geen room gekocht heb
deal?![]()
en dat voor een boerenjongenquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 20:29 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
meh ben niet zo van het handjeklap![]()
![]()
Godverdomme, is melk de nieuwe kwark in dit topic?
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later![]()
Extra veerkracht bij het squatten.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 20:55 schreef Fanta-stick het volgende:
Van melk krijg ik rappe racekak. Light soja it is.Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Melkquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 20:41 schreef LasTeR het volgende:
Godverdomme, is melk de nieuwe kwark in dit topic?
Ben er langzaam verslaafd aan geraakt
Eergister deed ik de koelkast open en was de melk op, ik kreeg bijna een rage en was meteen nieuwe gaan halen
Beter plannen. Verder word ik behoorlijk moe van dat kutgeneuzel in dit topic de laatste tijd.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 21:53 schreef Susteren het volgende:
[..]
Melk
Ben er langzaam verslaafd aan geraakt
Eergister deed ik de koelkast open en was de melk op, ik kreeg bijna een rage en was meteen nieuwe gaan halenElk huis z’n kruiswoordraadsels
Dan gooi je je kontje maar naar DBB of BB.comquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 21:55 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Beter plannen. Verder word ik behoorlijk moe van dat kutgeneuzel in dit topic de laatste tijd.![]()
Dit is geen SC topic.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 21:58 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Dan gooi je je kontje maar naar DBB of BB.comElk huis z’n kruiswoordraadsels
Om even te laten weten wat ik van dit alles vind.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 22:08 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Waarom slowchat je zelf dan ook?Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Ik zou gewoon WP nemen. MP is voornamelijk bedoeld als weightgainer. Het heeft overigens niet echt een meerwaarde om meteen na je workout KH te gaan innemen, ik weet niet wat je ermee denkt te bereiken.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 18:34 schreef Susteren het volgende:
[ Bericht 1% gewijzigd door Nic1 op 04-08-2013 08:28:25 ]![]()
Graag onderbouwen.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 18:36 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Biologisch voer is dan ook een en al leugens. Net zo waardeloos als doneren aan een kankerstichting: het geld kun je beter besteden.![]()
Proteine perfection: wel verschillende eiwitten (bewezen beter) en niet teveel koolhydraten / kcal.quote:Op zondag 4 augustus 2013 08:19 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Ik zou gewoon WP nemen. MP is voornamelijk bedoeld als weightgainer. Het heeft overigens niet echt een meerwaarde om meteen na je workout KH te gaan innemen, ik weet niet wat je ermee denkt te bereiken.![]()
M.a.w. alleen tijdens de cut melk?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 20:55 schreef Fanta-stick het volgende:
Van melk krijg ik rappe racekak. Light soja it is.![]()
Ik zal nog eens kijken naar dat squatrek met pullup/dip mogelijkheden. Was er hier iemand op het forum die die dingen maakt dan?
Even iets anders. Ik wil op den duur weer een 3 daags split schema gaan volgen, als voorbereiding hierop heb ik snel een FB schema in elkaar gezet, hebben jullie hier nog tips voor?
Mijn FB schema op dit moment ziet als volgt uit:
A: Militairy press, Bent over B.B. Row, Dips, Leg extension
B: Deadlift, Squat, Bench press, Barbell Curl.
Ik doe dit dus 3 dagen in de week, begin met A B A en dan B A B etc.
Hebben jullie hier nog tips voor? Ik ben van plan dit zo'n 6 á 8 weken te doen alvorens ik een 3 daagse split ga volgen.![]()
Erg dure melk. Bio+ kost bij de Jumbo 86 cent per liter.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 18:34 schreef Susteren het volgende:
Whey is qua eiwit/prijs verhouding natuurlijk wel weer wat goedkoper..![]()
Waarom geen chin ups ipv barbell curl?quote:Op zondag 4 augustus 2013 08:55 schreef nickhguitar het volgende:
Ik zal nog eens kijken naar dat squatrek met pullup/dip mogelijkheden. Was er hier iemand op het forum die die dingen maakt dan?
Even iets anders. Ik wil op den duur weer een 3 daags split schema gaan volgen, als voorbereiding hierop heb ik snel een FB schema in elkaar gezet, hebben jullie hier nog tips voor?
Hebben jullie hier nog tips voor? Ik ben van plan dit zo'n 6 á 8 weken te doen alvorens ik een 3 daagse split ga volgen.Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Chin ups toevoegen aan dag B?quote:Op zondag 4 augustus 2013 08:55 schreef nickhguitar het volgende:
Hebben jullie hier nog tips voor? Ik ben van plan dit zo'n 6 á 8 weken te doen alvorens ik een 3 daagse split ga volgen.![]()
Omdat er nog geen echte mogelijkheid tot squat/pullups/dips is. Ik gebruik nu stoelen voor dips en squat net zoveel als ik in m'n nek kan krijgenquote:Op zondag 4 augustus 2013 09:12 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Waarom geen chin ups ipv barbell curl?Ben nog even iets aan het verzinnen voor een 3 in 1 machine. Hoe ziet de rest van het schema eruit? En hoe lang moet ik dit ongeveer doen voor ik 3 daagse split kan doen?
![]()
Een shake is het eerste wat ik binnenkrijg. Aangezien ik de hele avond trage eiwitten uit voeding haal leek het me beter om whey te nemen ipv caseine of een mix. Dat is verkeerd gedacht?quote:Op zondag 4 augustus 2013 08:53 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Proteine perfection: wel verschillende eiwitten (bewezen beter)![]()
Als je nog geen squatrack hebt raad ik je aan om front squats te doen, het is makkelijker om een zwaardere barbell te cleanen dan het in je nek te leggen.quote:Op zondag 4 augustus 2013 09:18 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Omdat er nog geen echte mogelijkheid tot squat/pullups/dips is. Ik gebruik nu stoelen voor dips en squat net zoveel als ik in m'n nek kan krijgenBen nog even iets aan het verzinnen voor een 3 in 1 machine. Hoe ziet de rest van het schema eruit? En hoe lang moet ik dit ongeveer doen voor ik 3 daagse split kan doen?
Zolang je gewicht toe kan blijven voegen aan je lifts is het programma voorlopig voldoende. Het is ook compleet naar eigen inzicht natuurlijk.
Hoe doe je eigenlijk de leg extensions zonder apparatuur? Of bedoel je misschien hyperextensions?Elk huis z’n kruiswoordraadsels
![]()
"If you train, you train. if you rest, you rest. Don't do something in between."
Geweldige video. Duurt een uur, maar is het waard. Wat een beestEven 140kg curlen
Vol die rug erin ook
[ Bericht 7% gewijzigd door star_gazer op 04-08-2013 11:22:35 ]"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
Vandaag in Rotterdam bij Basic Fit getraind en daar is de apparatuur duidelijk van mindere kwaliteit dan bij mijn eigen gym. En ze hebben geen squatrek!!! Nou gaan ze deze week in mijn eigen gym alle apparaten vervangen en nu ben ik bang dat ze diezelfde zooi gaan plaatsen en het squatrek gaan vervangen door zo'n Smithdingquote:Op zondag 4 augustus 2013 09:58 schreef LasTeR het volgende:
Als je nog geen squatrack hebt raad ik je aan om front squats te doen, het is makkelijker om een zwaardere barbell te cleanen dan het in je nek te leggen.![]()
Ik krijg de barbell idd amper in mijn nek zonder squatrek en ik ben nog aan het opbouwen... dus zonder squatrek frontsquats gaan doen en op zoek gaan naar een andere gym?
(maar ik heb het verder zo naar mijn zin in mijn huidige)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
Mijn Basic Fit heeft een squatrack en een Smith machine, maar dit was voorheen een Health City waar ze het merendeel van hebben overgenomen. Ik neem als er op dit moment een squatrack staat dat ze deze niet gaan vervangen, althans dat mag ik hopen voor je.quote:Op zondag 4 augustus 2013 10:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Vandaag in Rotterdam bij Basic Fit getraind en daar is de apparatuur duidelijk van mindere kwaliteit dan bij mijn eigen gym. En ze hebben geen squatrek!!! Nou gaan ze deze week in mijn eigen gym alle apparaten vervangen en nu ben ik bang dat ze diezelfde zooi gaan plaatsen en het squatrek gaan vervangen door zo'n Smithding![]()
Ik krijg de barbell idd amper in mijn nek zonder squatrek en ik ben nog aan het opbouwen... dus zonder squatrek frontsquats gaan doen en op zoek gaan naar een andere gym?
(maar ik heb het verder zo naar mijn zin in mijn huidige)
Je kunt eventueel dumbbell squats gaan doen.Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Mja, dat is niet echt een alternatief, ik zou dan een andere gym gaan zoeken. Maar goed ik kan me niet voorstellen dat ze zoiets weg gaan halen als het er al staat.quote:Op zondag 4 augustus 2013 11:11 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Je kunt eventueel dumbbell squats gaan doen.![]()
Hier ook een voormalig HealthcitypandDus incl mooi squatrek. Maar mij werd verteld dat ze echt álles gingen vervangen. We hebben apparatuur van TechnoGym, maar ik kwam er vandaag achter dat ook daar kwaliteits(prijs)verschil in zit. Duidelijk een stuk minder robuust.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
Plus dat sommige gyms met jaarcontracten werken, dus nieuwe gym = dubbele kosten.quote:Op zondag 4 augustus 2013 11:12 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Mja, dat is niet echt een alternatief, ik zou dan een andere gym gaan zoeken. Maar goed ik kan me niet voorstellen dat ze zoiets weg gaan halen als het er al staat.Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Ik wilde morgen al langs gaan om tegen de medewerker die gaat toezien op de vernieuwingen te zeggen dat als ze geen nieuw squatrek komen brengen hij de huidige met hand en tand moet verdedigenquote:Op zondag 4 augustus 2013 11:12 schreef Nic1 het volgende:
Mja, dat is niet echt een alternatief, ik zou dan een andere gym gaan zoeken. Maar goed ik kan me niet voorstellen dat ze zoiets weg gaan halen als het er al staat.![]()
Vandaar dus idd eerst frontsquats doen, tot het contract is afgelopenquote:Op zondag 4 augustus 2013 11:13 schreef LasTeR het volgende:
Plus dat sommige gyms met jaarcontracten werken, dus nieuwe gym = dubbele kosten.Of kan je het juridisch aanvechten omdat ze een voor jou noodzakelijk iets hebben verwijderd
Hoop dat ze een beetje capabel zijn bij je gym en zelf het noodzaak inzien, die medewerkers. Bij mij zijn het net afgestudeerde CIOS ventjes of van die gasten die met een enorm zure kop achter de balie zitten. Ze zeggen pas goedemorgen als ik ze begroet.quote:Op zondag 4 augustus 2013 11:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik wilde morgen al langs gaan om tegen de medewerker die gaat toezien op de vernieuwingen te zeggen dat als ze geen nieuw squatrek komen brengen hij de huidige met hand en tand moet verdedigen
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
De medewerker die ik bedoel is heel capabelEr werken ook wat huisvrouw/studenttypes, maar die zouden geen toezicht houden bij de verbouwing
En ik zou me eigenlijk pas druk moeten maken als blijkt dat dat ding weg is gehaald en geen normale vervanger heeft. Ik vroeg hier overigens waarom er geen squatrek was en de medewerker wees naar de Smithmachine. Toen ik zei dat dat geen squatrek was zei hij dat ze alleen een Smithmachine hadden omdat dat veiliger is. Ik hoop dus dat dat geen landelijk beleid is oid."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
Die heb ik nu, maar die smaak is niet te harden. Heb het eens geprobeerd met m'n neus dicht naar binnen te werken in 1x, maar kwam er in de vorm van diarree weer uitquote:Op zondag 4 augustus 2013 08:53 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Proteine perfection: wel verschillende eiwitten (bewezen beter) en niet teveel koolhydraten / kcal.
Nee echt, dat spul is niet te drinken.Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Ik ben dan erg benieuwd wat en wanneer er iets gebeurd is dat ze dit beleid zouden hanteren. Eén smith machine op een maandagavond zou al niet kunnen dus. De ene doet zijn incline BP, de ander zijn chin ups (quote:Op zondag 4 augustus 2013 11:37 schreef Isabeau het volgende:
De medewerker die ik bedoel is heel capabelEr werken ook wat huisvrouw/studenttypes, maar die zouden geen toezicht houden bij de verbouwing
En ik zou me eigenlijk pas druk moeten maken als blijkt dat dat ding weg is gehaald en geen normale vervanger heeft. Ik vroeg hier overigens waarom er geen squatrek was en de medewerker wees naar de Smithmachine. Toen ik zei dat dat geen squatrek was zei hij dat ze alleen een Smithmachine hadden omdat dat veiliger is. Ik hoop dus dat dat geen landelijk beleid is oid.aan de barbell van de smith ) en dan mag jij daarna gaan squatten...
Als het zover is ga ik op zoek naar wat nieuws.Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Ook bij mijn Basic-Fit geen Squatrek..doe nu squats in het rekje waar normaal de EZ-bars enzo liggen.
Maar ook al een paar keer doorverwezen naar de Smith omdat veiliger. Nu is het zo dat het hier wel redelijk rustig is.![]()
Nee, in dat gevoel niet. Maar veel mensen kiezen te makkelijk voor whey-only omdat het het goedkoopst is, het populairst is, omdat ze doen wat anderen roepen of omdar het eiwitpercentage hoger is (dat is dus niet het enige waar je op moet letten).quote:Op zondag 4 augustus 2013 09:26 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Een shake is het eerste wat ik binnenkrijg. Aangezien ik de hele avond trage eiwitten uit voeding haal leek het me beter om whey te nemen ipv caseine of een mix. Dat is verkeerd gedacht?![]()
Kwam er net voor vakantie achter dat bij ons het squatrek van een van de leden is. Ik hoop dus dat dat ding niet ineens weg is. Maar dan zo ik wel flink gaan zeiken. Ben lid geworden van een gym met rek, dus ik zal een rek hebben ook
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Technogym is zeker niet slecht: er bestaan veel slechtere merken, maar als ik zelf een gym in zou moeten richten zou ik voor Hammer Strength, Nautilus of Gym80 kiezen.quote:Op zondag 4 augustus 2013 11:12 schreef Isabeau het volgende:
Hier ook een voormalig HealthcitypandDus incl mooi squatrek. Maar mij werd verteld dat ze echt álles gingen vervangen. We hebben apparatuur van TechnoGym, maar ik kwam er vandaag achter dat ook daar kwaliteits(prijs)verschil in zit. Duidelijk een stuk minder robuust.
![]()
Ja, jammer is dat. Bij ons is er een Smith zoals je weet maar ik laat er niemand in squatten omdat het juist niet veilig is. Ik gebruik em zelf alleen maar voor de kuiten en als pull/chin up bar. Ik hoop voor je dat ze em houden.quote:Op zondag 4 augustus 2013 11:37 schreef Isabeau het volgende:
En ik zou me eigenlijk pas druk moeten maken als blijkt dat dat ding weg is gehaald en geen normale vervanger heeft. Ik vroeg hier overigens waarom er geen squatrek was en de medewerker wees naar de Smithmachine. Toen ik zei dat dat geen squatrek was zei hij dat ze alleen een Smithmachine hadden omdat dat veiliger is. Ik hoop dus dat dat geen landelijk beleid is oid.
Squatten doe ik elders.Go hard or go home![]()
Zullen we samen een gym openen?quote:Op zondag 4 augustus 2013 12:22 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Technogym is zeker niet slecht: er bestaan veel slechtere merken, maar als ik zelf een gym in zou moeten richten zou ik voor Hammer Strength, Nautilus of Gym80 kiezen.![]()
kom net terug van een basic fit in eindje wat voorheen een fitness first was, lijkt echt op een typische Amerikaanse gym, alles ook technogym. Apparaten van technogym vallen nog mee maar de freeweights en barbells zijn van dramatische kwaliteitquote:Op zondag 4 augustus 2013 12:12 schreef Fanta-stick het volgende:
Ook bij mijn Basic-Fit geen Squatrek..doe nu squats in het rekje waar normaal de EZ-bars enzo liggen.
Maar ook al een paar keer doorverwezen naar de Smith omdat veiliger. Nu is het zo dat het hier wel redelijk rustig is..
Heb wel eindelijk een vestiging met squatrack gevonden, mis alleen nog oly bars en weights en kettlebells.
Hetgeen wat me het meest tegenvalt bij bij die goedkope gyms zijn de mensen die er komen
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas![]()
Er is kans dat je op die manier onder een contract uit kan. Je hebt een contract getekend voor de gym die dat op dat moment was. Je zal alleen wel even alle kleine lettertjes moeten zelzen voor je er energie in gaat steken, want waarschijnlijk laten ze je niet zomaar gaan.quote:Op zondag 4 augustus 2013 11:14 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Vandaar dus idd eerst frontsquats doen, tot het contract is afgelopenOf kan je het juridisch aanvechten omdat ze een voor jou noodzakelijk iets hebben verwijderd
![]()
Weet iemand hier misschien een linkje/contact naar iemand die squatracks in elkaar zet? Ik ben nog steeds op zoek naar een squat station waarbij je ook kunt optrekken en dips kunt doen, tot dusverre zonder succes.![]()
Powerrack.nl geloof ik. Misschien een - ertussen.quote:Op zondag 4 augustus 2013 19:18 schreef nickhguitar het volgende:
Weet iemand hier misschien een linkje/contact naar iemand die squatracks in elkaar zet? Ik ben nog steeds op zoek naar een squat station waarbij je ook kunt optrekken en dips kunt doen, tot dusverre zonder succes.Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo![]()
1ste doet het niet en met een streepje ertussen word ik doorverwezen naar Sanders Fitness.quote:Op zondag 4 augustus 2013 19:35 schreef fathank het volgende:
[..]
Powerrack.nl geloof ik. Misschien een - ertussen.![]()
Die bedoelde ikquote:
Behulpzaam als een waterkraan.
Wie wil Susteren nou helpen, tering wat een onzin kraamt hij uit.quote:Op zondag 4 augustus 2013 20:34 schreef Atemno het volgende:
Susteren heeft onze hulp nodig in KLB. Iets met 2 jaar geleden en Zyzz.![]()
Sowieso KLB
We hebben dus ook een hele hoek van Hammer Strength, incl dat squatrek, maar dat gaat dus hoogstwaarschijnlijk allemaal wegquote:Op zondag 4 augustus 2013 12:22 schreef CarbonC het volgende:
Technogym is zeker niet slecht: er bestaan veel slechtere merken, maar als ik zelf een gym in zou moeten richten zou ik voor Hammer Strength, Nautilus of Gym80 kiezen.![]()
En ik vond de dumbbels van technogym vanmorgen lichter dan de dumbbels in mijn eigen sportschool, maar op beiden staat uiteraard hetzelfde gewicht. Dat kan niet hè?
Hij heeft overal onze hulp nodig. Sommige uitdagingen moet je niet aannemenquote:Op zondag 4 augustus 2013 20:34 schreef Atemno het volgende:
Susteren heeft onze hulp nodig in KLB. Iets met 2 jaar geleden en Zyzz.Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Die Susteren brengt zichzelf altijd in de problemen, hij moet groot worden.quote:Op zondag 4 augustus 2013 22:39 schreef stinkie het volgende:
[..]
Hij heeft overal onze hulp nodig. Sommige uitdagingen moet je niet aannemen![]()
Groot of volwassen?quote:Op zondag 4 augustus 2013 22:41 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Die Susteren brengt zichzelf altijd in de problemen, hij moet groot worden.![]()
Bij ons hebben we 20kg schijven die allemaal wat anders wegen, hebben ze gelukkig zelf een stickertje op geplakt met het min of meer juiste gewicht. Loopt uiteen van 19 tot en met 20,5kg.quote:Op zondag 4 augustus 2013 22:33 schreef Isabeau het volgende:
[..]
We hebben dus ook een hele hoek van Hammer Strength, incl dat squatrek, maar dat gaat dus hoogstwaarschijnlijk allemaal weg![]()
En ik vond de dumbbels van technogym vanmorgen lichter dan de dumbbels in mijn eigen sportschool, maar op beiden staat uiteraard hetzelfde gewicht. Dat kan niet hè?
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
Das wel matig..quote:Op zondag 4 augustus 2013 22:45 schreef esv7 het volgende:
[..]
Bij ons hebben we 20kg schijven die allemaal wat anders wegen, hebben ze gelukkig zelf een stickertje op geplakt met het min of meer juiste gewicht. Loopt uiteen van 19 tot en met 20,5kg.Behulpzaam als een waterkraan.
Oh echt waar! Dat vind ik behoorlijk opmerkelijk, eerlijk gezegd.quote:Op zondag 4 augustus 2013 22:45 schreef esv7 het volgende:
Bij ons hebben we 20kg schijven die allemaal wat anders wegen, hebben ze gelukkig zelf een stickertje op geplakt met het min of meer juiste gewicht. Loopt uiteen van 19 tot en met 20,5kg."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
Voor jou zeker, ouwe snoepert.quote:Op zondag 4 augustus 2013 22:47 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Volwassen en groot voor de ladies.![]()
Mijn gym staat vol met Nautilus. Prima spul inderdaad. Alleen chest press en front delt machine zijn niet lekker te bedienen.quote:Op zondag 4 augustus 2013 12:22 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Technogym is zeker niet slecht: er bestaan veel slechtere merken, maar als ik zelf een gym in zou moeten richten zou ik voor Hammer Strength, Nautilus of Gym80 kiezen."Fear is only as deep as the mind allows."![]()
lolquote:Op zondag 4 augustus 2013 22:45 schreef esv7 het volgende:
[..]
Bij ons hebben we 20kg schijven die allemaal wat anders wegen, hebben ze gelukkig zelf een stickertje op geplakt met het min of meer juiste gewicht. Loopt uiteen van 19 tot en met 20,5kg.
bij m'n oude gym waren de 32kg dubmles net aan 31kgalles 24kg en up, kwa dumbels zat zo'n beetje 500gram onder dat wat het moest zijn.
Dat is pas demotiverend om daar achter te komen![]()
![]()
![]()
Ze hebben hier (spanje) dumbbells van het merk PIO. Opzich goede dumbbells in de zin hoe ze in elkaar zitten, erg moeilijk kapot te krijgen, ook al gooien de stoere jongens er veel mee. Maar dat blijkt nadat ik het opzocht uit china te komen en ook niet helemaal precies te zijn.quote:Op maandag 5 augustus 2013 09:12 schreef RaymondK het volgende:
[..]
lol
bij m'n oude gym waren de 32kg dubmles net aan 31kgalles 24kg en up, kwa dumbels zat zo'n beetje 500gram onder dat wat het moest zijn.
Dat is pas demotiverend om daar achter te komen![]()
Het is een rare gewaarwording als ik hier met gemak sommige oefeningen met een 30 kilo dumbbell doe, waar ik thuis dan ineens wat meer moeite mee heb. Ga je echt even aan jezelf twijfelen.![]()
![]()
Dus het is gewoon mogelijk dat een dumbbell elders lichter is
Met losse gewichten is het nog wel te overzien, maar als je ook af een toe een apparaat pakt en dan tussen gyms vergelijkt is het echt een wereld van verschil. Zeker als er katrollen en kabels tussen zitten. Op vakantie ga ik wel eens naar een gym of als ik gyms vergelijk waar ik voorheen trainde dan zit er echt een enorm verschil tussen. Waar je bij het ene apparaat 40kg doet doe je bijvoorbeeld in een andere gym bij zelfde soort apparaat 70kg... Gaat nergens over. Dat gewicht zegt helemaal niets."Happiness is not getting more, but wanting less"![]()
Dat is nog erger inderdaad. Ik kwam eens in een gym waar ik tricep pushdowns deed op een kabelmachine, drukte ik ineens bijna 100 kilo.quote:Op maandag 5 augustus 2013 09:35 schreef ssebass het volgende:
Met losse gewichten is het nog wel te overzien, maar als je ook af een toe een apparaat pakt en dan tussen gyms vergelijkt is het echt een wereld van verschil. Zeker als er katrollen en kabels tussen zitten. Op vakantie ga ik wel eens naar een gym of als ik gyms vergelijk waar ik voorheen trainde dan zit er echt een enorm verschil tussen. Waar je bij het ene apparaat 40kg doet doe je bijvoorbeeld in een andere gym bij zelfde soort apparaat 70kg... Gaat nergens over. Dat gewicht zegt helemaal niets.![]()
Ziet er wel stoer uit als je het hele stack gewicht gebruikt.![]()
![]()
er zitten nooit katrollen tussen.quote:Op maandag 5 augustus 2013 09:35 schreef ssebass het volgende:
Met losse gewichten is het nog wel te overzien, maar als je ook af een toe een apparaat pakt en dan tussen gyms vergelijkt is het echt een wereld van verschil. Zeker als er katrollen en kabels tussen zitten. Op vakantie ga ik wel eens naar een gym of als ik gyms vergelijk waar ik voorheen trainde dan zit er echt een enorm verschil tussen. Waar je bij het ene apparaat 40kg doet doe je bijvoorbeeld in een andere gym bij zelfde soort apparaat 70kg... Gaat nergens over. Dat gewicht zegt helemaal niets.![]()
Je zou wel gek zijn als fabrikant om katrollen tussen je weights te doen, dan moet je er nog meer ijzer in stapelen![]()
Kabels om wielen heen zijn puur om de richting v.d. kracht te wijzigen...
Als het gewicht net zo ver omhoog gaat als jij met je beweging doet, dan is het gewoon 1:1
't enige waarmee echt verschil tussen machines kan zitten kwa kracht is hefboom
[ Bericht 5% gewijzigd door RaymondK op 05-08-2013 09:55:35 ]![]()
Goed plan. Nu nog een zak met geld.quote:Op zondag 4 augustus 2013 16:06 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Zullen we samen een gym openen?![]()
neeejoh gewoon een sloop met een hoop ijzerquote:Op maandag 5 augustus 2013 09:45 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Goed plan. Nu nog een zak met geld.![]()
![]()
Zo'n wiel is een katrol, maar ik weet wat je bedoelt. Zit namelijk een verschil tussen vaste en losse katrollen. Vaste houdt het gewicht gelijk en een losse zorgt voor krachtverschillen. Bijv één losse katrol zorgt voor halvering gewicht.quote:Op maandag 5 augustus 2013 09:41 schreef RaymondK het volgende:
[..]
er zitten nooit katrollen tussen.![]()
Je zou wel gek zijn als fabrikant om katrollen tussen je weights te doen, dan moet je er nog meer ijzer in stapelen![]()
Kabels om wielen heen zijn puur om de richting v.d. kracht te wijzigen...
Als het gewicht net zo ver omhoog gaat als jij met je beweging doet, dan is het gewoon 1:1
't enige waarmee echt verschil tussen machines kan zitten kwa kracht is hefboom
Bedoelde dat met die kabels en katrollen er veel verschil in weerstand zit. Sommige katrollen draaien voor geen meter en sommige kabels voelen aan als elastiek."Happiness is not getting more, but wanting less"![]()
ah, je hebt gelijk. Ik zit bij het woord katrol altijd aan een dubbele losse te denkenquote:Op maandag 5 augustus 2013 10:49 schreef ssebass het volgende:
[..]
Zo'n wiel is een katrol, maar ik weet wat je bedoelt. Zit namelijk een verschil tussen vaste en losse katrollen. Vaste houdt het gewicht gelijk en een losse zorgt voor krachtverschillen. Bijv één losse katrol zorgt voor halvering gewicht.
Bedoelde dat met die kabels en katrollen er veel verschil in weerstand zit. Sommige katrollen draaien voor geen meter en sommige kabels voelen aan als elastiek.![]()
maar idd. in hoeverre ze een beetje onderhoud doen aan alle mechanisme en geleide stangen e.d. scheelt ook al ja.![]()
Zag 't nu pas dankzij de quote alert..quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 19:36 schreef Mithras82 het volgende:
[..]
ah dat is bij station presikhaaf toch? Nooit getraind. Maar kickbox of mma school ook toch?
Maar inderdaad, bij Presikhaaf. Zijn voornamelijk gericht op kickboxen/mma inderdaad. Ze hebben er een kleine fitnesszaal bij waar je voor 15 euro per 4 weken onbeperkt kan trainen. Het is allemaal redelijk oude meuk die er staat, maar wel degelijk. Dumbells tot 55 kg volgens mij en genoeg platen.Behulpzaam als een waterkraan.
Helemaal gekeken, wat een baas!quote:Op zondag 4 augustus 2013 10:32 schreef star_gazer het volgende:
"If you train, you train. if you rest, you rest. Don't do something in between."
Geweldige video. Duurt een uur, maar is het waard. Wat een beestEven 140kg curlen
Vol die rug erin ook
![]()
Video tijd
Ik heb mezelf tijdens het squatten en het deadliften laten filmen.
Video 1: squat 5x180lb (~80kg)
Weinig mis mee volgens mij, behalve dat ik bij de laatste rep misschien mijn reet iets te vroeg omhoog haal, waardoor mijn rug wat hol komt te staan. Ging verder prima. Kan nog wel wat gewicht bij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Video 2: deadlift (5x145kg)
KUT. De eerste vier reps gaan wel, maar bij de laatste rep gaat er in het begin iets mis waardoor ik mijn form volledig verlies. Ik mag blij zijn dat ik er geen last van heb, want mijn rug staat behoorlijk krom tijdens de lift. Volgende keer maar even geen gewicht toevoegen. Volgens mij moet ik het net iets anders timen; kont iets later omhoog en schouders iets ieder omhoog. Zeg het maar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
Naar mijn idee 'yank' je bij die laatste rep aan de bar terwijl je bij de eerste 4 reps echt goed je positie inneemt en je rug op spanning zet. Die laatste komt meer uit je armen.
Edit: verder nette uitvoering!![]()
Klopt. Beetje op m'n tandvlees die laatste rep eruit persen. Had beter een extra ademhaling kunnen nemen of desnoods de bar moeten lagen liggen. Ik voelde tijdens die rep ook dat het hele gewicht niet goed verdeeld was. Lastig uit te leggen, maar ik had het gevoel iets verder naar achteren te moeten leunen.quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:38 schreef H1N1 het volgende:
Naar mijn idee 'yank' je bij die laatste rep aan de bar terwijl je bij de eerste 4 reps echt goed je positie inneemt en je rug op spanning zet. Die laatste komt meer uit je armen.
Edit: verder nette uitvoering!"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Ik begrijp precies wat je bedoelt, ik heb precies hetzelfde bij de laatste rep. De gewichtsverdeling is dan totaal uit balans, op de een of andere manier wil ik die laatste rep er nog 'snel' uitpersen waardoor de vorm kut is.quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:39 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Klopt. Beetje op m'n tandvlees die laatste rep eruit persen. Had beter een extra ademhaling kunnen nemen of desnoods de bar moeten lagen liggen. Ik voelde tijdens die rep ook dat het hele gewicht niet goed verdeeld was. Lastig uit te leggen, maar ik had het gevoel iets verder naar achteren te moeten leunen.![]()
Overigens heb ik het gevoel dat mijn knieen bij mijn squat iets teveel 'zwalken'. Ze willen naar binnen maar ik forceer ze naar buiten (wat goed werkt om de buttwink te voorkomen), waardoor ze een beetje onstabiel worden. Misschien eens wraps om de knieen proberen."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
![]()
Ziet er goed uit, mooie sportschool ook zo te zien! Zoiets is hier helemaal niet.
hardcandy.com.au. Klinkt als een homo stripclub, maar is echt een hele vette fitness club. Goed uitgeruste gym inclusief oly platform, yoga studio, pilates studio, diverse dansstudio's (inclusief paaldansstudio waar ik af en toe even gluurquote:Op maandag 5 augustus 2013 12:57 schreef Isabeau het volgende:
Ziet er goed uit, mooie sportschool ook zo te zien! Zoiets is hier helemaal niet.
) en een crossfit uitrusting op het dak. Ik ben momentel aan het lobbyen voor een prowler op het dak
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:25 schreef star_gazer het volgende:
Video tijd
Ik heb mezelf tijdens het squatten en het deadliften laten filmen.
Video 1: squat 5x180lb (~80kg)
Weinig mis mee volgens mij, behalve dat ik bij de laatste rep misschien mijn reet iets te vroeg omhoog haal, waardoor mijn rug wat hol komt te staan. Ging verder prima. Kan nog wel wat gewicht bij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Video 2: deadlift (5x145kg)
KUT. De eerste vier reps gaan wel, maar bij de laatste rep gaat er in het begin iets mis waardoor ik mijn form volledig verlies. Ik mag blij zijn dat ik er geen last van heb, want mijn rug staat behoorlijk krom tijdens de lift. Volgende keer maar even geen gewicht toevoegen. Volgens mij moet ik het net iets anders timen; kont iets later omhoog en schouders iets ieder omhoog. Zeg het maar.Ziet er goed uit. Squat ook diep genoeg (veel mensen doen nog niet de helft van deze ROM). Komen je knieen niet te ver naar voren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Bij welke Health City gaan ze die Hammer Stength spullen dumpen?quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:57 schreef Isabeau het volgende:
Misschien dat mijn huidige sportschool ze wel over wil nemen.![]()
Leuke film, hard candyquote:Op maandag 5 augustus 2013 13:01 schreef star_gazer het volgende:
hardcandy.com.au. Klinkt als een homo stripclub, maar is echt een hele vette fitness club. Goed uitgeruste gym inclusief oly platform, yoga studio, pilates studio, diverse dansstudio's (inclusief paaldansstudio waar ik af en toe even gluur) en een crossfit uitrusting op het dak. Ik ben momentel aan het lobbyen voor een prowler op het dak
![]()
En er zouden meer van dat soort gyms moeten zijn
Ja, ik leun iets te ver naar voren.quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:03 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Ziet er goed uit. Squat ook diep genoeg (veel mensen doen nog niet de helft van deze ROM). Komen je knieen niet te ver naar voren."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Zieke film idd.quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:05 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Leuke film, hard candy![]()
En er zouden meer van dat soort gyms moeten zijn
Hard Candy is toch die keten van Madonna? Een 3FM dj heeft de vestiging in Sydney een keer gebeld, weet niet meer precies waarom maar was hilarisch
Is inderdaad de Madonna gym. Wie hadden ze aan de lijn?quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:07 schreef fathank het volgende:
[..]
Zieke film idd.
Hard Candy is toch die keten van Madonna? Een 3FM dj heeft de vestiging in Sydney een keer gebeld, weet niet meer precies waarom maar was hilarischIk ken al het personeel daar wel.
-
Dunno, ik ga eens ff speuren of ik het fragment terug kan vinden.quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:08 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Wie hadden ze aan de lijn?Ik ken al het personeel daar wel.
Klinkt goed! Form ziet er ook netjes uit.quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:01 schreef star_gazer het volgende:
[..]
hardcandy.com.au. Klinkt als een homo stripclub, maar is echt een hele vette fitness club. Goed uitgeruste gym inclusief oly platform, yoga studio, pilates studio, diverse dansstudio's (inclusief paaldansstudio waar ik af en toe even gluur) en een crossfit uitrusting op het dak. Ik ben momentel aan het lobbyen voor een prowler op het dak
Weet niet of het al eerder is gevraagd, maar waarom ben je eigenlijk naar Australie gegaan?![]()
![]()
Had gewoon zin in verandering. Nederland is niets voor mij.quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:34 schreef Nuggets het volgende:
[..]
Klinkt goed! Form ziet er ook netjes uit.
Weet niet of het al eerder is gevraagd, maar waarom ben je eigenlijk naar Australie gegaan?
Australie heeft mooi weer, een ontspannen cultuur, is gewoon ontwikkeld en ik spreek de taal. Ik kon hier met mijn achtergrond redelijk makkelijk aan een baan komen, dus de keus ('s Hertogenbosch of Sydney) was vlot gemaakt
-
En het Aussie accent is natuurlijk het leukste(samen met NZ).
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad![]()
wel haaien, spinnen, slangen en krokodillenquote:Op maandag 5 augustus 2013 15:11 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Had gewoon zin in verandering. Nederland is niets voor mij.
Australie heeft mooi weer, een ontspannen cultuur, is gewoon ontwikkeld en ik spreek de taal. Ik kon hier met mijn achtergrond redelijk makkelijk aan een baan komen, dus de keus ('s Hertogenbosch of Sydney) was vlot gemaakt
http://www.hotelclub.com/(...)nimals-in-australia/![]()
En de echte reden, Zyzz XD.No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
Dit dus. En ja ik schijt in mn broek voor slangen en haaien. Nee niks voor mij :pquote:Op maandag 5 augustus 2013 15:44 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wel haaien, spinnen, slangen en krokodillen
http://www.hotelclub.com/(...)nimals-in-australia/![]()
Ik ben in 2.5 jaar tijd eigenlijk weinig tegen gekomen. Alleen als je het expliciet opzoekt (walvis-cruises, duiktochten, enz.) of als je de woestijn ingaat, zul je ze tegen komen, maar hier in de stad valt het reuze mee.quote:Op maandag 5 augustus 2013 15:44 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wel haaien, spinnen, slangen en krokodillen
http://www.hotelclub.com/(...)nimals-in-australia/"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Gewoon rustig een paar keer 170kg benchen als warmup. Hoe ze ook beginnen met die biceps curlsquote:Op maandag 5 augustus 2013 12:10 schreef Tjepper078 het volgende:
[..]
Helemaal gekeken, wat een baas!Echt een stel beesten.
-
Altijd 3 day split gevolgd, train nu bijna 2 jaar.
Behoefte aan een nieuw schema, genoeg keuze natuurlijk.
Iemand die me iets kan aanraden?
Wat ik normaal deed was, back bi, chest tri, shoulder legs![]()
5/3/1quote:Op maandag 5 augustus 2013 21:45 schreef Hiatus het volgende:
Altijd 3 day split gevolgd, train nu bijna 2 jaar.
Behoefte aan een nieuw schema, genoeg keuze natuurlijk.
Iemand die me iets kan aanraden?fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad![]()
Is meer op strenght gericht of niet?quote:
Wil natuurlijk wel sterker worden , maar liefst gain ik massa.![]()
Dat is meer voor powerlifters inderdaad, hoewel wel prima om een keer er in te gooien om een tijdje wat kracht op te bouwen om daarna weer massa te gainen. Maar waarom probeer je niet een full body schema?quote:Op maandag 5 augustus 2013 21:47 schreef Hiatus het volgende:
[..]
Is meer op strenght gericht of niet?
Wil natuurlijk wel sterker worden , maar liefst gain ik massa.![]()
Volgens mij wel maar je moet ook niet naar mij luisteren, ik ben beginner.quote:Op maandag 5 augustus 2013 21:47 schreef Hiatus het volgende:
[..]
Is meer op strenght gericht of niet?
Wil natuurlijk wel sterker worden , maar liefst gain ik massa.fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad![]()
Whehehe, kweetnietof je serieus bent. Maar er is op zich niks mis mee om BB af te wisselen met wat PL. Kracht opbouwen om vervolgens met een wat sterker lichaam weer te gainen zal zeker helpen.quote:Op maandag 5 augustus 2013 21:54 schreef Beach het volgende:
[..]
Volgens mij wel maar je moet ook niet naar mij luisteren, ik ben beginner.![]()
Vaker gehoord, wat is dan de gedachte om sterker te worden om daarna weer te gainen?quote:Op maandag 5 augustus 2013 21:57 schreef Snakey het volgende:
[..]
Whehehe, kweetnietof je serieus bent. Maar er is op zich niks mis mee om BB af te wisselen met wat PL. Kracht opbouwen om vervolgens met een wat sterker lichaam weer te gainen zal zeker helpen.![]()
Als BBer train je op ongeveer 70% van je 1 RM. Zeg dat je 1RM benchpress 100 kilo is dan train je dus met ongeveer 70 kilo x 8. Waarbij je sterker probeert te worden door langzaam die 70 kilo op te voeren. Dus als je fluitend 8 x 70 kilo benched ga je naar 75 of 80. Door een periode puur op kracht te trainen kom je vaak makkelijker omhoog in gewicht. Meer gewicht is meer gaines als je weer terug gaat naar je BB training.quote:Op maandag 5 augustus 2013 21:59 schreef Hiatus het volgende:
[..]
Vaker gehoord, wat is dan de gedachte om sterker te worden om daarna weer te gainen?![]()
Push/pull/legs, wil niks anders meer.
Push a, pull a, legs a, rust, push b, pull b, legs b, rust, push a etc.![]()
Zit hier ook aan te denken, doe nu 3 day split, maar ik word gek schouders op een aparte dag trainen. Kan je je schema eens posten/pmen?quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:17 schreef Sapstengel het volgende:
Push a, pull a, legs a, rust, push b, pull b, legs b, rust, push a etc.Deathlift or Die.![]()
Je hebt kracht nodig om spiermassa aan te zetten, maar ook spiermassa nodig om sterker te worden.quote:Op maandag 5 augustus 2013 21:59 schreef Hiatus het volgende:
[..]
Vaker gehoord, wat is dan de gedachte om sterker te worden om daarna weer te gainen?
Als je sterker wordt gaat je werkcapaciteit omhoog waardoor je volume kan draaien met een hoger gewicht.
Meer spierspiermassa helpt krachttoename vanwege de grotere hoeveelheid contractrile tissue en omdat grotere spieren leverage verbeteren vanwege het feit dat grotere spieren met een steilere hoek aan de beenderen trekken.we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode![]()
Links bedoel je?quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:23 schreef spierbal het volgende:
Hij heeft best onderarmen, diy syllie. En die aderen aan zn rechter arm![]()
[ afbeelding ]
Deathlift or Die.![]()
Bij push dag doe je bench en overhead press in een training right? Is dat goed te doen?quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:17 schreef Sapstengel het volgende:
Push a, pull a, legs a, rust, push b, pull b, legs b, rust, push a etc.![]()
Jongens, kun je trainingen gericht op kracht combineren met trainingen gericht op hypertrofie in een wekelijks schema, of is het effectiever om die twee apart te houden en periodiseren?
Mij staat bij het laatste, maar het hoe of waarom heb ik geen idee van, dus ik twijfel een beetje.![]()
Klopt, maar ik heb push A en B. Push A is max effort bench press, incline etc en dan later nog OHP. Push B is max OHP en daarna pak ik incline dumbbell, flies en richt ik me meer op schouder.quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:38 schreef Hiatus het volgende:
[..]
Bij push dag doe je bench en overhead press in een training right? Is dat goed te doen?
Schema staat hier onder:De grote compounds (BP, Squat, DL, BOR en OHP) pak ik 5x5, andere assisted oefeningen vaak gewoon 12-10-10-8.quote:Push
A:
incline db press
benchpress max effort
incline flies/of cable
overhead presses
side raises
dips/small grip benchpress
skullcrusher met barbell of dumbells
tricep rope
B:
overhead press max effort
incline db press
flies
side raises
eventueel front raise
dips/small grip benchpress
tricep kickback
tricep rope
Pull
A:
deadlift max effort
pullups
bent over row
cable rows
face pull
cable rear delt fly
shrugs
EZ bar curls
B:
romanian deadlift
pullups
bent over row
straight arm pulldown
dumbbell rows
cable rear delt fly
shrugs
DB hammer curls
Legs
A:
low bar squat max effort
lunges
pistolsquat variatie
leg extensions
ham oefening (glute ham raise/leg curl)
core werk
B:
high bar squat/frontsquat
goodmornings
stiff legged dl
glute ham raises
dumbell hamstring oefening
core werk![]()
Doe op elke dag eigenlijk 8 oefeningen, valt wel mee vind ik. 1 grote compound max effort, dan evt een tweede compound (bent over row) en wat assisted werk.![]()
Mjah, das ook weer waar natuurlijk. Ik kom jet terug van benchpress/OHP/Squat en een triceps oefening. Toen gingen ze dichtquote:Op maandag 5 augustus 2013 23:17 schreef Sapstengel het volgende:
Doe op elke dag eigenlijk 8 oefeningen, valt wel mee vind ik. 1 grote compound max effort, dan evt een tweede compound (bent over row) en wat assisted werk.
Maar ik ben juist weer wat meer naar basic toegegaan met mn nieuwe schema.
Blijf het moeilijk vinden de juiste intensiteit te vinden. Temeer daar ik moeite heb rustig aan te doen. Maar ik probeer het te leren.![]()
Klopt, vergeleken met een schema als SS waarbij je maar 3 compounds pakt is het anders. Alleen daar pak je dan weer elke compound maximaal eigenlijk.quote:Op maandag 5 augustus 2013 23:22 schreef NomanIW het volgende:
[..]
Mjah, das ook weer waar natuurlijk. Ik kom jet terug van benchpress/OHP/Squat en een triceps oefening. Toen gingen ze dicht
Maar ik ben juist weer wat meer naar basic toegegaan met mn nieuwe schema.
Blijf het moeilijk vinden de juiste intensiteit te vinden. Temeer daar ik moeite heb rustig aan te doen. Maar ik probeer het te leren.
Ik ga natuurlijk ook gewoon voor de progress, maar het is niet te vergelijken met maximaal squatten, benchen en overhead pressen achter elkaar.
![]()
OHP doe ik rustig aan. Schouderblessure gehad, slepend. Kan sinds anderhalve maand weer benchpressen zonder pijn e.d. maar ohp is nog wel een risicofactor merk ik. Maar komt ook wel goed
Doe nu 2 dagen max of daar tegenaan, en 2 dagen minder zware oefeningen. Alleen sq, dl, bp doe ik standaard. Bp vooral om weer op te bouwen, sq gaat gewoon lekker zo en dl weet ik nog niet zeker of.ik die er zo in hou of dat die op 1 dag vervangen wordt door ondersteunend werk (maar dan wel zwaar).
DL staat al een tijdje stil. Hoop dat ie met de squat meelift op den duur. Verwacht daar wel vorderingen te maken komende maanden.
Nu slapen O:)![]()
Een ex-client van Martin Berkhan heeft een Q&A op Reddit gehouden. Zie hier de samenvatting en hier een nieuwe spreadsheet met macro's
-
Deze nog ff erin O:)quote:Op maandag 5 augustus 2013 23:04 schreef NomanIW het volgende:
Jongens, kun je trainingen gericht op kracht combineren met trainingen gericht op hypertrofie in een wekelijks schema, of is het effectiever om die twee apart te houden en periodiseren?
Mij staat bij het laatste, maar het hoe of waarom heb ik geen idee van, dus ik twijfel een beetje.
Dat was weer een kort nachtje. Achterlijk tropen-slaap-rooster. Doe weinig anders meer dan eten, slapen, werken, eten, slapen, trainen, repeat![]()
![]()
Wat doet hij weinig setjesquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 04:17 schreef star_gazer het volgende:
Een ex-client van Martin Berkhan heeft een Q&A op Reddit gehouden. Zie hier de samenvatting en hier een nieuwe spreadsheet met macro's.
![]()
Is wel heel weinig inderdaad... Hoeveel warm-up setjes zou hij doen dan? (Moet eerlijk toegeven dat ik het niet helemaal gelezen heb, vandaar deze shortcut).quote:
Hoor je wel eens van vrienden dat ze het gek vinden dat je allerlei supplementen gebruikt (Vit D, A-Z en Omega 3 + soms nog wat anders, en shakes, PWO), maar deze kerel is helemaal een lopende apotheek.The keyring: An invention created so that you can lose all of your keys at once.![]()
Lijkt me ook sterk dat Martin berkhan die supplementen heeft aangeraden. Op zijn blog is hij er vrij duidelijk over dat je behalve vitamine D, creatine en misschien Yohimbine niks nodig hebt.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 07:09 schreef Broempoe het volgende:
[..]
Is wel heel weinig inderdaad... Hoeveel warm-up setjes zou hij doen dan? (Moet eerlijk toegeven dat ik het niet helemaal gelezen heb, vandaar deze shortcut).
Hoor je wel eens van vrienden dat ze het gek vinden dat je allerlei supplementen gebruikt (Vit D, A-Z en Omega 3 + soms nog wat anders, en shakes, PWO), maar deze kerel is helemaal een lopende apotheek."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Bijna vakantie, tijd om ff helemaal niks te doen. Kan amper mn nest uit komen Sochtends, begin last van pijntjes links en rechts te krijgen en herstel ook een stuk moeilijker.
Ook maar rustig aan doen met de cardio, het vele hardlopen en zwemmen de laatste tijd begint toch zn tol te eisen.Behulpzaam als een waterkraan.
Ik zag vanmorgen in de gym dat er zaterdag een bench press competitie is vanuit de gym. Ga wel effe kijken.Kan alleen geen normale website vinden er over, alleen die van de gemeente.
Iets naar beneden scrollen.
http://www.mijas.es/porta(...)-the-10th-of-august#![]()
Niet echt super stuk. Dat stuk over alcohol slaat nergens op. Lijkt me ook nogal saai en eenzijdig om elke dag van de week hetzelfde te eten.. Hij zegt ook leg press > squats. Vind zijn stack aan supplementen ook nogal overkillquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 04:17 schreef star_gazer het volgende:
Een ex-client van Martin Berkhan heeft een Q&A op Reddit gehouden. Zie hier de samenvatting en hier een nieuwe spreadsheet met macro's
"Fear is only as deep as the mind allows."![]()
Het kan wel. Doe het zelf ook. Maar je moet dan wel zwaar kunnen liften met bijvoorbeeld DOMS in je rug.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 05:30 schreef NomanIW het volgende:
[..]
Deze nog ff erin O:)
Dat was weer een kort nachtje. Achterlijk tropen-slaap-rooster. Doe weinig anders meer dan eten, slapen, werken, eten, slapen, trainen, repeat"Fear is only as deep as the mind allows."![]()
Hoezo? De effecten van alcohol worden altijd redelijk overdreven (tenzij je een alcoholist bent).quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 11:06 schreef Push. het volgende:
[..]
Niet echt super stuk. Dat stuk over alcohol slaat nergens op.Die supplementen stack is absurd, vooral de "geen idee wat dit doet" bij resveratrol.quote:Lijkt me ook nogal saai en eenzijdig om elke dag van de week hetzelfde te eten.. Hij zegt ook leg press > squats. Vind zijn stack aan supplementen ook nogal overkill![]()
![]()
van 6:20 tot 13.00 gewerkt, zo maar naar de gymwel zin maar moe.
Gelukkig upper power dus geen squats![]()
![]()
Een open wedstrijd van de sportschool waar jij trained? Ga je ook mee doen of alleen kijken? Zouden ze bij mijn sportschool ook een keer moeten doen eigenlijk, laatst wel een wedstrijd roeien geweest.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 10:48 schreef Snakey het volgende:
Ik zag vanmorgen in de gym dat er zaterdag een bench press competitie is vanuit de gym. Ga wel effe kijken.Kan alleen geen normale website vinden er over, alleen die van de gemeente.
Iets naar beneden scrollen.
http://www.mijas.es/porta(...)-the-10th-of-august#No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
Yup ik heb ook een weekje rust.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 10:08 schreef fathank het volgende:
Bijna vakantie, tijd om ff helemaal niks te doen. Kan amper mn nest uit komen Sochtends, begin last van pijntjes links en rechts te krijgen en herstel ook een stuk moeilijker.
Ook maar rustig aan doen met de cardio, het vele hardlopen en zwemmen de laatste tijd begint toch zn tol te eisen.
Zaterdag nog even leg day gepakt, schoot het in m'n rug na het reracken van de weights met front squat. Halve dag als een gehandicapte gelopen, nu is het bijna weg.
Maarja, gewoon de rest van de week rust pakken, misschien dat ik vrijdag of zaterdag wel weer voorzichtig push ga trainen als het dan 100% weg is.![]()
doe je die front squats al lang? Het ziet er uit alsof het "makkelijker" is. Om je form te houden bedoel ik dan.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 14:21 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Yup ik heb ook een weekje rust.
Zaterdag nog even leg day gepakt, schoot het in m'n rug na het reracken van de weights met front squat. Halve dag als een gehandicapte gelopen, nu is het bijna weg.
Maarja, gewoon de rest van de week rust pakken, misschien dat ik vrijdag of zaterdag wel weer voorzichtig push ga trainen als het dan 100% weg is.
Ik ben eigenlijk best wel geschrokken van m'n squat form sinds ik het opneem.![]()
![]()
![]()
Duik veel te diep naar voren, en kan het maar niet goed krijgen...
ik ga nu vandaag voor het eerst frontsquats doen, en vrijdag stiff leg deadlift, want volgens mij zijn m'n hammies te kort om fatsoenlijk recht op te blijven staan met zware squats.
Het zou i.i.g. wel verklaren waarom ik zo jode stijf ben ook. Om bij m'n tenen te komen bedoel ik dan.
Altijd al moeite gehad met recht op blijven met sqt, maar ging altijd wel redelijk, volgens mij is het erger geworden sinds ik weer leg curls doe![]()
![]()
Haha dat had ik bij m'n deadlift form. Opnemen is dan wel goedquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 14:43 schreef RaymondK het volgende:
[..]
doe je die front squats al lang? Het ziet er uit alsof het "makkelijker" is. Om je form te houden bedoel ik dan.
Ik ben eigenlijk best wel geschrokken van m'n squat form sinds ik het opneem.![]()
![]()
![]()
ik ga nu vandaag voor het eerst frontsquats doen, en vrijdag stiff leg deadlift, want volgens mij zijn m'n hammies te kort om fatsoenlijk recht op te blijven staan met zware squats.
Het zou i.i.g. wel verklaren waarom ik zo jode stijf ben ook. Om bij m'n tenen te komen bedoel ik dan.
Altijd al moeite gehad met recht op blijven met sqt, maar ging altijd wel redelijk, volgens mij is het erger geworden sinds ik weer leg curls doe.
Ik vind front squats niet per se makkelijker, geef zelf de voorkeur aan low bar squat. Maar op de B dag pak ik atijd front squats, voel dat wat meer in m'n quads.
Nu ging het fout omdat ik met reracken een vreemde buiging maakte waarschijnlijk, of te diep uitademde waardoor de spanning van m'n core af ging. Tijdens de reps zelf had ik nergens last van.![]()
Ik stretch mijn hams nu regelmatig, als ik met gestrekte benen de grond probeerde aan te raken kwam ik tot halverwege mijn schenen, kan nu met enige moeite de grond aanraken.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 14:43 schreef RaymondK het volgende:
[..]
doe je die front squats al lang? Het ziet er uit alsof het "makkelijker" is. Om je form te houden bedoel ik dan.
![]()
![]()
Altijd al moeite gehad met recht op blijven met sqt, maar ging altijd wel redelijk, volgens mij is het erger geworden sinds ik weer leg curls doeNo citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
ja dat is dus ook mijn probleem. Met een beetje geluk kan ik dan halver wege m'n schenen ff aantikken.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 14:48 schreef esv7 het volgende:
[..]
Ik stretch mijn hams nu regelmatig, als ik met gestrekte benen de grond probeerde aan te raken kwam ik tot halverwege mijn schenen, kan nu met enige moeite de grond aanraken.
Met yoga zitten we dan wel eens met gestrekte benen vooruit op je kont, en dan moet je naar voren leunen om je tenen (lees schenen) aan te raken, en dan voelt het bij wijze van spreken bijna alsof m'n hersenstam d'r uit getrokken wordt zo kort of dat alles is. En dan zit ik nog niet onder 45 graden met m'n boven lichaam terwijl iedereen op z'n bovenbenen ligt![]()
![]()
Bij 1rm deadlift heb ik het ook een beetje als is het daar niet zo'n drama voor w.b.t. techniek als het niet te erg wordt. zolang je rug maar als een plank is.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 14:47 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Haha dat had ik bij m'n deadlift form. Opnemen is dan wel goed.
Ik vind front squats niet per se makkelijker, geef zelf de voorkeur aan low bar squat. Maar op de B dag pak ik atijd front squats, voel dat wat meer in m'n quads.
Nu ging het fout omdat ik met reracken een vreemde buiging maakte waarschijnlijk, of te diep uitademde waardoor de spanning van m'n core af ging. Tijdens de reps zelf had ik nergens last van.![]()
Ik doe het altijd een been per keer, maar ik had vrij snel resultaat met 4 keer per week even in de avond strekken.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 14:51 schreef RaymondK het volgende:
[..]
ja dat is dus ook mijn probleem. Met een beetje geluk kan ik dan halver wege m'n schenen ff aantikken.
Met yoga zitten we dan wel eens met gestrekte benen vooruit op je kont, en dan moet je naar voren leunen om je tenen (lees schenen) aan te raken, en dan voelt het bij wijze van spreken bijna alsof m'n hersenstam d'r uit getrokken wordt zo kort of dat alles is. En dan zit ik nog niet onder 45 graden met m'n boven lichaam terwijl iedereen op z'n bovenbenen ligt
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
mja ga het ook maar eens doen dan. 1x per week is gewoon te weinig voor dat soort dingen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 14:57 schreef esv7 het volgende:
[..]
Ik doe het altijd een been per keer, maar ik had vrij snel resultaat met 4 keer per week even in de avond strekken.
thanks![]()
Yep. En nee, ik doe niet mee. Ik weet dat er jongens van mijn gewicht zo´n 180 kilo of meer benchen, daar kan ik niet aan tippen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 14:21 schreef esv7 het volgende:
[..]
Een open wedstrijd van de sportschool waar jij trained? Ga je ook mee doen of alleen kijken? Zouden ze bij mijn sportschool ook een keer moeten doen eigenlijk, laatst wel een wedstrijd roeien geweest.![]()
![]()
Ik moet zeggen dat ik front squat qua techniek misschien wel lastiger vind. Wissel ze af, ik kan veel minder loaden maar voor mijn gevoel spreek ik meer m'n quads aan (terwijl ik laatst las dat het weer geen donder uitmaakt.
Gisteren legday gehad, vandaag honger als een zwerver. Vreten, vreten en vreten. Bizar altijd, dat je gewoon niet verzadigd lijkt te raken.![]()
soms heb je van die dagen idd. Dat je een half uur nadat je jezelf hebt afgetopt (met goed BB voer uiteraard) alweer honger hebt lol.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 15:02 schreef H1N1 het volgende:
Ik moet zeggen dat ik front squat qua techniek misschien wel lastiger vind. Wissel ze af, ik kan veel minder loaden maar voor mijn gevoel spreek ik meer m'n quads aan (terwijl ik laatst las dat het weer geen donder uitmaakt.
Gisteren legday gehad, vandaag honger als een zwerver. Vreten, vreten en vreten. Bizar altijd, dat je gewoon niet verzadigd lijkt te raken.
Als ik het goed begreep spreek je juist meer je hammies aan met front squat.
We gaan het zien, nog nooit gedaan, dus of ik lazer met gewicht en al stijl voor of achterover, of ik heb morgen thuiszorg en een rolstoel nodig i.v.m. DOMS.![]()
![]()
Werkt een weekje pauze in een Madcow schema? Kun je na een week niks doen weer verder waar je gebleven was of is het verstandiger een stap terug te doen?This isn't even my final form.![]()
Pullups kunnen altijd, en maximum aesthetic potential.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 14:09 schreef Intentiion het volgende:
van 6:20 tot 13.00 gewerkt, zo maar naar de gymwel zin maar moe.
Gelukkig upper power dus geen squats![]()
![]()
Dit had ik idd ook begrepen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 15:47 schreef RaymondK het volgende:
[..]
soms heb je van die dagen idd. Dat je een half uur nadat je jezelf hebt afgetopt (met goed BB voer uiteraard) alweer honger hebt lol.
Als ik het goed begreep spreek je juist meer je hammies aan met front squat.
We gaan het zien, nog nooit gedaan, dus of ik lazer met gewicht en al stijl voor of achterover, of ik heb morgen thuiszorg en een rolstoel nodig i.v.m. DOMS.
Vind het overigens een van de moeilijkste oefeningen, de front squad.
Er lijkt maar weinig te zitten tussen enerzijds de bar te ver naar voren op je schouders te hebben liggen of anderzijds je luchtpijp dichtdrukken...![]()
Hier precies het omgekeerde. Al twee weken geen ijzer aangeraakt / genoeg gegeten, kan niet wachten.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 10:08 schreef fathank het volgende:
Ook maar rustig aan doen met de cardio, het vele hardlopen en zwemmen de laatste tijd begint toch zn tol te eisen.4 kg in de min ofzo, nog steeds 'buff' maar lang niet zo pumped als normaal. De hele 'spanning' op je pecs, traps, etc neemt af.
Rust goed uit man!![]()
Blijf veilig.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 17:56 schreef Hiatus het volgende:
Gvd iets gesnapped in me onderrug bij laatste rep deadlift. Voelde iets verekken/poppen.Soukidan op je oogbal.![]()
Dat rusten gaat nog lastig worden. Volgende week Lowlands, week daarna dekmantel festival. Wordt een aanslag gok ikquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 16:57 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Hier precies het omgekeerde. Al twee weken geen ijzer aangeraakt / genoeg gegeten, kan niet wachten.4 kg in de min ofzo, nog steeds 'buff' maar lang niet zo pumped als normaal. De hele 'spanning' op je pecs, traps, etc neemt af.
Rust goed uit man!
Ja maar bij jouw zijn ze sowieso aestheticquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 16:33 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Pullups kunnen altijd, en maximum aesthetic potential.. Training ging wel lekker moet ik zeggen, wel kapot nu, vroeg slapen vandaag. Morgen weer 06.00 beginnen
![]()
![]()
Nee
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²![]()
hij maakt wel stabilizer gainsquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 20:41 schreef Panzermaus het volgende:
[ afbeelding ]
Vers van de pers. Het bestaat dus echt.![]()
![]()
Incluis pussypad. Gains van zijn leven.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 20:41 schreef Panzermaus het volgende:
[ afbeelding ]
Vers van de pers. Het bestaat dus echt.Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Indien iemand hier wendler doet, kan je aub je schema posten. Ben benieuwd naar je assistanen work. Zoek zelf nog goede indeling.![]()
Dikke weights.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 20:41 schreef Panzermaus het volgende:
[ afbeelding ]
Vers van de pers. Het bestaat dus echt.Deathlift or Die.![]()
Waarom heeft iedereen die ik zie een (te) hoge incline?! Ik snap het niet...quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 20:41 schreef Panzermaus het volgende:
[ afbeelding ]
Vers van de pers. Het bestaat dus echt.![]()
Zo verziek je je schouders op de juiste manier.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 23:33 schreef kevin_ het volgende:
[..]
Waarom heeft iedereen die ik zie een (te) hoge incline?! Ik snap het niet...![]()
En dan die eikel op een bosu daarachter,,,![]()
![]()
quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 23:33 schreef kevin_ het volgende:
[..]
Waarom heeft iedereen die ik zie een (te) hoge incline?! Ik snap het niet...Ik denk dat ik daar ook naar moet kijken.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 00:34 schreef Snakey het volgende:
[..]
Zo verziek je je schouders op de juiste manier.![]()
En dan die eikel op een bosu daarachter,,,
![]()
Daar is die schreeuwert weer. Goed lijf, maar wat een idioot"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Zelfs de incline BB bench heeft die hellingshoek dus ik kan enigszins inkomen dat een beginner het niet doorheeft.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 23:33 schreef kevin_ het volgende:
[..]
Waarom heeft iedereen die ik zie een (te) hoge incline?! Ik snap het niet...
Daarom dus incline DB press op een los bankje met 'n lichte hellingshoek.![]()
Is dat niet enorm gevaarlijk om squats te doen op een bosuEn waarom zou je dat doen, moeten je corespieren dan veel harder werken om je stabiel te houden en train je ze daarom beter?
Gevaarlijk, nee. Je stabiliserende spieren moeten iets meer werk verrichten. Maar het is vooral coördinatie wat je er mee traint. Oftewel zo stabiel mogelijk staan op een bewegend oppervlak. Vandaar dat het vooral voor revalideren wordt gebruikt om coördinatie extra te trainen.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 08:46 schreef Isabeau het volgende:
Is dat niet enorm gevaarlijk om squats te doen op een bosuEn waarom zou je dat doen, moeten je corespieren dan veel harder werken om je stabiel te houden en train je ze daarom beter?
Voor iemand die aan krachttraining doet zie ik de meerwaarde er niet van in.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.![]()
nope is alleen gevaarlijkquote:Op woensdag 7 augustus 2013 08:46 schreef Isabeau het volgende:
![]()
Heeft iemand hier ervaring met melatonine suplementen?we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode![]()
Kan je niet slapen?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 12:01 schreef McNulty het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met melatonine suplementen?![]()
Pas tegen een uur of half 3.quote:we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode![]()
Ik heb het wel eens geprobeerd. Hoewel ik er wel redelijk snel op in slaap val werd ik vroeg wakker, en dan klaarwakker. Als ik dan toch doorsliep dan voelde ik me nogal brak zodra ik weer wakker werd.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 12:01 schreef McNulty het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met melatonine suplementen?
Maar ik weet van mensen die daar totaal geen last van hadden.![]()
ff keertje mee experimenteren dan.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 13:04 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik heb het wel eens geprobeerd. Hoewel ik er wel redelijk snel op in slaap val werd ik vroeg wakker, en dan klaarwakker. Als ik dan toch doorsliep dan voelde ik me nogal brak zodra ik weer wakker werd.
Maar ik weet van mensen die daar totaal geen last van hadden.we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode![]()
Het probleem met melatonine is dat je sneller in slaap valt, maar niet moe wordt. Als je zo'n pilletje inneemt en gewoon tot half 3 achter je PC blijft zitten heb je er alsnog niks aanquote:.
![]()
Ik wil het vooral gebruiken om die uren ronddraaien in bed te voorkomen. Erger me er steeds meer aan.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 13:32 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Het probleem met melatonine is dat je sneller in slaap valt, maar niet moe wordt. Als je zo'n pilletje inneemt en gewoon tot half 3 achter je PC blijft zitten heb je er alsnog niks aan.
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode![]()
Ja dan helpt het wel opzich, ik viel wel altijd binnen 2-3 minuten in slaap met melatonine.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 13:35 schreef McNulty het volgende:
[..]
Ik wil het vooral gebruiken om die uren ronddraaien in bed te voorkomen. Erger me er steeds meer aan.
Had wel die sterkere variant van de apotheek, 0.2mg geloof ik. Bij de Tuinen enz staat van dat spul met 10 microgram, of iig belachelijk weinig.![]()
Dat is ook een beetje een state of mind op een gegeven moment. Herkenbaar, maar proberen relaxed te blijven is het beste, je niet te veel gaan storen aan het feit dat je wakker ligt. Anders ga je daardoor weer wakker liggen.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 13:35 schreef McNulty het volgende:
[..]
Ik wil het vooral gebruiken om die uren ronddraaien in bed te voorkomen. Erger me er steeds meer aan.![]()
gisteren een nieuw Defranco schema gekregen... Deze gebruikt hij voor zn NFL gasten. Ziet er leuk en tegelijkertijd brutal uit..
Vanavond maar ff doenIm a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers![]()
Je zag altijd melatonine in zeer lage concentraties inderdaad. Normale dosis is 2 mg voor volwassenen en bijv bij een jetlag 5 mg.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 13:40 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja dan helpt het wel opzich, ik viel wel altijd binnen 2-3 minuten in slaap met melatonine.
Had wel die sterkere variant van de apotheek, 0.2mg geloof ik. Bij de Tuinen enz staat van dat spul met 10 microgram, of iig belachelijk weinig."Happiness is not getting more, but wanting less"![]()
YES!
in het kader van de TT... Eindelijk mijn plateau op de overhead press doorbroken. 3x5x50kg succesvol voltooid vandaagKreeg tijdens het douchen mijn haar nauwelijks gewassen
[ Bericht 15% gewijzigd door star_gazer op 07-08-2013 14:49:30 ]"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Squats op een bosu lijkt me extreem slecht voor je enkels. Ook kan het nooit goed zijn om met 100kg in je nek op een onstabiel platform te staan. Er kan m.i. teveel mis gaan.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:23 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Gevaarlijk, nee. Je stabiliserende spieren moeten iets meer werk verrichten. Maar het is vooral coördinatie wat je er mee traint. Oftewel zo stabiel mogelijk staan op een bewegend oppervlak. Vandaar dat het vooral voor revalideren wordt gebruikt om coördinatie extra te trainen.
Voor iemand die aan krachttraining doet zie ik de meerwaarde er niet van in."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Het lijkt mij ook niet dat je bosu squats met 100kg moet gaan doen. Als het om je balans en revalidatie gaat moet alleen bodyweight wel voldoende zijn.![]()
Ligt natuurlijk ook aan je eigen kracht. Sommige van die powerlifters doen 100kg met 2 vingers in hun neus. Denk dat je die Bosu squats het beste kan doen met 50%(?) van je max ongeveer. of zoals je zei bodyweight. Niks mis met een beetje coördinatie trainingquote:Op woensdag 7 augustus 2013 14:55 schreef Sapstengel het volgende:
Het lijkt mij ook niet dat je bosu squats met 100kg moet gaan doen. Als het om je balans en revalidatie gaat moet alleen bodyweight wel voldoende zijn.![]()
Zelfs als je een dikke powerlifter bent, kan 100kg dood gewicht heel veel schade toebrengen.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 14:55 schreef Sapstengel het volgende:
Het lijkt mij ook niet dat je bosu squats met 100kg moet gaan doen. Als het om je balans en revalidatie gaat moet alleen bodyweight wel voldoende zijn.
Ik vind het een rare oefening die volgens mij in geen enkele situatie nodig is. Er zijn genoeg veiligere alternatieven."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Ja ik geef je groot gelijk maar meestal is het zo dat als een gewicht licht voor je is dat je je dan beter kan concentreren op de beweging in plaats van het liefst zo snel mogelijk dat gewicht weer terug in het rack te hebbenquote:Op woensdag 7 augustus 2013 15:01 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Zelfs als je een dikke powerlifter bent, kan 100kg dood gewicht heel veel schade toebrengen.
Ik vind het een rare oefening die volgens mij in geen enkele situatie nodig is. Er zijn genoeg veiligere alternatieven.![]()
![]()
Want revalideren en stabiliteit training gaan om zo zwaar mogelijk trainen. Dat doe je niet met 100kg. Net als 6 uur per dag trainen. Het gaat je niks extra's opbrengen. Eerder tegenwerken omdat je overdrijft.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 14:52 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Squats op een bosu lijkt me extreem slecht voor je enkels. Ook kan het nooit goed zijn om met 100kg in je nek op een onstabiel platform te staan. Er kan m.i. teveel mis gaan.
Bosu squats gaan om coördinatie. Dit doe je op een licht gewicht. Waar je op focust is balans, niet op het einde van je ROM te zitten wiebelen waarmee je enkels verneukt. Wanneer je hem goed uitvoert(gewicht op het midden van je voet) zal het zeer weinig verschillen van de normale squat.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Bosu balls zijn voor rehab, niet voor strengthIm a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers![]()
Wat voor oefeningen zitten erin?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 13:43 schreef kidkash19 het volgende:
gisteren een nieuw Defranco schema gekregen... Deze gebruikt hij voor zn NFL gasten. Ziet er leuk en tegelijkertijd brutal uit..
Vanavond maar ff doen![]()
Het is een Max Effort Upper Body dayquote:
een warmup zit erin met Foam rollers, elastic bands, (tennis)ballen
4 setjes BP warm up dan 3 setjes van 2 90% van je 1RM
Een Eccentric BP met 3 sec hold 1 inch van he borst af
Hand over hand rope pulls met een sled
een redelijk vage side raise supersetted met een leuke flye oefening
en een bicep en tricep supersetje (triceps met elastic bands omdat die al genoeg te verduren krijgen)
Deze kan ik mooi combineren met mn High Impact Explosive UB schema op maandag
Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers![]()
Zou ook niet weten wat een (kracht)sporter er aan heeft.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 15:46 schreef kidkash19 het volgende:
Bosu balls zijn voor rehab, niet voor strength
[ Bericht 0% gewijzigd door Verbosity op 07-08-2013 17:14:04 ]Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Snap city tour by CT Fletcher?
Gister koorts gehad, vandaag rond 19:00 weg
Morgen 10:00 trainen of heeft dat slechte effecten of geen zin?![]()
Je bent waarschijnlijk iets verzwakt, maar je kan gewoon een lichte training doen als je je goed voelt.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 23:45 schreef terrorsjaak het volgende:
Gister koorts gehad, vandaag rond 19:00 weg
Morgen 10:00 trainen of heeft dat slechte effecten of geen zin?![]()
Ja ik voel me weer goed!quote:Op woensdag 7 augustus 2013 23:49 schreef Snakey het volgende:
[..]
Je bent waarschijnlijk iets verzwakt, maar je kan gewoon een lichte training doen als je je goed voelt.
Helaas vandaag geleefd op water, mini bakje brinta, mini bakje yoghurt met muslie en een stroopwafel.![]()
Daarom, gewoon effe rustig aan doen. En als je je moe gaat voelen stoppen.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 00:00 schreef terrorsjaak het volgende:
[..]
Ja ik voel me weer goed!
Helaas vandaag geleefd op water, mini bakje brinta, mini bakje yoghurt met muslie en een stroopwafel.![]()
Heeft het zin om mijn reps te verhogen om droger/ peziger te worden? Zit nu tussen de 6 - 8 reps en zou dan naar de 16 gaan of is dat nutteloos.Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²![]()
kort, nee.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 00:19 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Heeft het zin om mijn reps te verhogen om droger/ peziger te worden? Zit nu tussen de 6 - 8 reps en zou dan naar de 16 gaan of is dat nutteloos.No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
je moet dan je voeding bijstellen, niet de repsquote:Op donderdag 8 augustus 2013 00:19 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Heeft het zin om mijn reps te verhogen om droger/ peziger te worden? Zit nu tussen de 6 - 8 reps en zou dan naar de 16 gaan of is dat nutteloos.![]()
"Abs are made in the kitchen"quote:Op donderdag 8 augustus 2013 00:19 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Heeft het zin om mijn reps te verhogen om droger/ peziger te worden? Zit nu tussen de 6 - 8 reps en zou dan naar de 16 gaan of is dat nutteloos.![]()
Gister Schouders, rug en biceps getraind. Alleen niet echt het gevoel gehad dat mijn biceps iets te voorduren kregen, mijn spieren waren namelijk al helemaal uitgeput. Verstandig om vrijdag nog biceps te doen bij mn benen?![]()
Niet het gevoel gehad dat je biceps iets te verduren hebben gehad, maar ze waren wel uitgeput? Verder pak je de biceps al behoorlijk met de rug training meestal, ik weet natuurlijk niet welke oefeningen je allemaal doet, post het anders even voor een betere inkijk. Ik zou niet je biceps vaker doen dan dat jij volgens jouw schema hebt geplanned aangezien rust ook erg belangrijk is.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 01:05 schreef J03llV het volgende:
Gister Schouders, rug en biceps getraind. Alleen niet echt het gevoel gehad dat mijn biceps iets te voorduren kregen, mijn spieren waren namelijk al helemaal uitgeput. Verstandig om vrijdag nog biceps te doen bij mn benen?No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
http://forum.dutchbodybui(...)-woe-vrijdag-345685/quote:Op donderdag 8 augustus 2013 01:34 schreef esv7 het volgende:
[..]
Niet het gevoel gehad dat je biceps iets te verduren hebben gehad, maar ze waren wel uitgeput? Verder pak je de biceps al behoorlijk met de rug training meestal, ik weet natuurlijk niet welke oefeningen je allemaal doet, post het anders even voor een betere inkijk. Ik zou niet je biceps vaker doen dan dat jij volgens jouw schema hebt geplanned aangezien rust ook erg belangrijk is.
Danku![]()
![]()
lol.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 01:39 schreef star_gazer het volgende:
Daar is die schreeuwert weer. Goed lijf, maar wat een idioot
ja mateloos irritant om naar te luisteren, ook dat ge "PFFfffftttt shhhnnhhtttt" als i setjes doet lol.
maar wel goeie vids meestal...
[ Bericht 0% gewijzigd door RaymondK op 08-08-2013 07:19:32 ]![]()
Gisteren compleet afgeslacht door een invaljuf bij de Yoga. cotdamn. that was not funny.
Die zag na 1 oefening al dat ik veel te korte hammies had, en ging d'r wel ff aan hangen/duwen een paar keer tijdens rekoefeningenlol.
[ Bericht 13% gewijzigd door RaymondK op 08-08-2013 07:14:05 ]![]()
Hamvraag is natuurlijk of je haar nog hebt laten hangen/geduwdquote:Op donderdag 8 augustus 2013 07:08 schreef RaymondK het volgende:
Gisteren compleet afgeslacht door een invaljuf bij de Yoga. cotdamn. that was not funny.
Die zag na 1 oefening al dat ik veel te korte hammies had, en ging d'r wel ff aan hangen/duwen een paar keer tijdens rekoefeningenlol.
quote:Op donderdag 8 augustus 2013 07:55 schreef fathank het volgende:
[..]
Hamvraag is natuurlijk of je haar nog hebt laten hangen/geduwd![]()
ik had net chest en triceps gekilled het uur daarvoor, ging ze dikke power yoga doen met slow push ups en alles lol. nnjjjjhe
En snel dat het allemaal ging gdvr.
Side Planks met gestrekte armen is ook kut trouwens. Dat doet zeer in je schouders jongens gees.![]()
Klopt. Wel goed je schouderbladen eerst naar achter rollen, dan gaat het al een stuk beter.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 08:13 schreef RaymondK het volgende:
[..]![]()
ik had net chest en triceps gekilled het uur daarvoor, ging ze dikke power yoga doen met slow push ups en alles lol. nnjjjjhe
En snel dat het allemaal ging gdvr.
Side Planks met gestrekte armen is ook kut trouwens. Dat doet zeer in je schouders jongens gees."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Snacken op je rustdag doe je zo:
Puur eiwit en vet. Praktisch geen carbs. En reken maar dat je er vol van gaat zitten
-
is het fetta of zo?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 09:02 schreef star_gazer het volgende:
[ afbeelding ]
Puur eiwit en vet. Praktisch geen carbs. En reken maar dat je er vol van gaat zitten![]()
Wil je vet aankomen?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 09:02 schreef star_gazer het volgende:
[ afbeelding ]
Puur eiwit en vet. Praktisch geen carbs. En reken maar dat je er vol van gaat zitten![]()
IIFYMquote:Behulpzaam als een waterkraan.
Heb goede verhalen gehoord over droogtrainen.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 00:19 schreef tongytongylickylicky het volgende:
My thoughts exactly. Wat is dan eigenlijk de beste hoek voor incline DB press?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 07:27 schreef H1N1 het volgende:
[..]
Zelfs de incline BB bench heeft die hellingshoek dus ik kan enigszins inkomen dat een beginner het niet doorheeft.
Daarom dus incline DB press op een los bankje met 'n lichte hellingshoek.![]()
![]()
Ik hou altijd max 30 graden aan. Daarboven wordt het een halve shoulder press. Maar ik doe liever Decline en flatquote:Op donderdag 8 augustus 2013 09:52 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
My thoughts exactly. Wat is dan eigenlijk de beste hoek voor incline DB press?. Incline bijna nooit.
Ik hou ongeveer 30 graden aan.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 09:52 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
My thoughts exactly. Wat is dan eigenlijk de beste hoek voor incline DB press?![]()
mijn buurjongen van 19 is ook hard aan het trainen... prima aanleg, maar helaas heeft hij wat vreemde ideeën:
squatten hoeft niet zo diep, want als je heel veel gewicht pakt belast je je spieren toch wel
bankdrukken doet ie niet, want daar kun je toch geen massa mee aanzetten
en als klap op de vuurpijl is hij aan het droogtrainen met 16 herhalingen per oefening
ik heb hem een beetje bijgepraat, maar volgens mij kwam het nog niet helemaal aan... zonde van zo'n jongen...![]()
Klinkt alsof hij van een gemiddelde fitness trainer een schema en advies heeft gekregen. Als hij echt serieus is leert hij wel beter over een tijdje.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 10:09 schreef botje_bouwer het volgende:
mijn buurjongen van 19 is ook hard aan het trainen... prima aanleg, maar helaas heeft hij wat vreemde ideeën:
squatten hoeft niet zo diep, want als je heel veel gewicht pakt belast je je spieren toch wel
bankdrukken doet ie niet, want daar kun je toch geen massa mee aanzetten
en als klap op de vuurpijl is hij aan het droogtrainen met 16 herhalingen per oefening
ik heb hem een beetje bijgepraat, maar volgens mij kwam het nog niet helemaal aan... zonde van zo'n jongen...![]()
ik lees vaak max 30 gradenquote:Op donderdag 8 augustus 2013 09:52 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
My thoughts exactly. Wat is dan eigenlijk de beste hoek voor incline DB press?
edit: Spuit elf
[ Bericht 4% gewijzigd door RaymondK op 08-08-2013 10:32:15 ]![]()
Idd, gisteren borst en tri's gehad en maar eens decline geprobeerd. Was even wennen, ben niet helemaal zeker wb waar de bar moet landen. Anyone? En klopt 't dat je het ook aardig in je triceps voelt of doe ik iets verkeerd?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 10:26 schreef RaymondK het volgende:
[..]
ik lees vaak max 30 graden
edit: Spuit elf![]()
![]()
De hand over hand rope pulls met een sled hebben me gisteren gesloopt... Tering hier is echt geen vervanging voor, seated rows zijn uit mijn programma voor altijdIm a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers![]()
Helemaal kapot, niet alleen mn rug maar ook mn biceps, triceps, schouders, core zelfs benen hebben meegewerktIm a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers![]()
Wat moet ik me daar precies bij voorstellen..?quote:
edit: al gevonden
Was er in omgeving Arnhem maar een gym met zulke mogelijkheden
Ja die maar dan staand ipv zittend, squattend dusIm a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers![]()
Als je van die manier van trainen houdt, en de materialen hebt om het te doen moet je eens op zoek gaan naar Dave Tate, Strong(er) phase 1, 2 en 3.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 11:42 schreef kidkash19 het volgende:
Helemaal kapot, niet alleen mn rug maar ook mn biceps, triceps, schouders, core zelfs benen hebben meegewerkt![]()
nice..ben nog op zoek naar een leuke rug oefeningquote:Op donderdag 8 augustus 2013 11:39 schreef kidkash19 het volgende:
De hand over hand rope pulls met een sled hebben me gisteren gesloopt... Tering hier is echt geen vervanging voor, seated rows zijn uit mijn programma voor altijd
dat t-bar row met een losse stang is het toch ook niet
maar zoiets zou nooit kunnen bij basic-fithebben sinds deze week een (oud) squatrek..wordt voornamelijk gebruikt om te dippen
zag trouwens 2 gasten op de parkeerplaats bij http://www.sportvision.nu/ in Eindhoven tractorbanden flippen, misschien toch daar eens gaan kijken![]()
Ik ken hem maar is niet helemaal wat ik zoek, ik volg vooral DeFranco omdat dat bijna naadloos past op American Football.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 11:52 schreef Snakey het volgende:
[..]
Als je van die manier van trainen houdt, en de materialen hebt om het te doen moet je eens op zoek gaan naar Dave Tate, Strong(er) phase 1, 2 en 3.
Heb een aantal jaar geleden wel 5/3/1 gedaan enzo ivm positie wisseling toenIm a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers![]()
Dat is vrij specifiek trainen inderdaad.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 11:56 schreef kidkash19 het volgende:
[..]
Ik ken hem maar is niet helemaal wat ik zoek, ik volg vooral DeFranco omdat dat bijna naadloos past op American Football.
Heb een aantal jaar geleden wel 5/3/1 gedaan enzo ivm positie wisseling toen
Strong(er) gaat over overall kracht opbouw. Het gaat van krachtopbouw naar een stukje bodybuilding, powerlifting. Het beperkt zich dus niet alleen op powerliften waar de meesten Tate van kennen. Het is een vrij lang programma. Volgens mij een half jaar.![]()
Geheel offtopic maar wie is dat in je forum pic/avatar?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 11:56 schreef kidkash19 het volgende:
[..]
Ik ken hem maar is niet helemaal wat ik zoek, ik volg vooral DeFranco omdat dat bijna naadloos past op American Football.
Heb een aantal jaar geleden wel 5/3/1 gedaan enzo ivm positie wisseling toen![]()
google denkt wade barrettquote:Op donderdag 8 augustus 2013 11:59 schreef Questular het volgende:
[..]
Geheel offtopic maar wie is dat in je forum pic/avatar?![]()
Neuj, gewoon een kruimelige kaas met pepers erinquote:
-
Leg uit.quote:"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Vandaag benen getraind en squatrek was hele tijd bezet. Uiteindelijk maar besloten om een keer squats in de smith te gaan doen. Hiervoor al 3 andere oefeningen gedaan.
Normaal squat ik altijd los, en mijn PR is 3x120kg. Nu ging ik vandaag dus in de smith squatten en tot mijn verbazing kon ik ondanks dat het de 4e oefening was nog aardig wat gewicht pakken. Uiteindelijk 2x130kg gesquat, logisch misschien omdat smith misschien lichter is dan los squatten? Er zit wel een oly stang in de smith trouwens.
Maar mijn broertjes die beide normaal ook los squatten die ervaren de smith machine juist als zwaarder, en dat hoorde ik dus van meer mensen bij onze sportschool. Ik ervaar dit zelf ook als ik bv een keer incline bankdrukken pak in de smith.
Maar wat zegt dit dan over mijn squat? Ben ik met losse squat gewoon te bang om meer te pakken? Let altijd wel goed op techniek namelijk.![]()
is die olybar toevallig uitgebalanceerd in de smith? Ik bedoel, kun je die met 1 vinger hoog houden?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 13:25 schreef teun1990 het volgende:
Vandaag benen getraind en squatrek was hele tijd bezet. Uiteindelijk maar besloten om een keer squats in de smith te gaan doen. Hiervoor al 3 andere oefeningen gedaan.
Normaal squat ik altijd los, en mijn PR is 3x120kg. Nu ging ik vandaag dus in de smith squatten en tot mijn verbazing kon ik ondanks dat het de 4e oefening was nog aardig wat gewicht pakken. Uiteindelijk 2x130kg gesquat, logisch misschien omdat smith misschien lichter is dan los squatten? Er zit wel een oly stang in de smith trouwens.
Maar mijn broertjes die beide normaal ook los squatten die ervaren de smith machine juist als zwaarder, en dat hoorde ik dus van meer mensen bij onze sportschool. Ik ervaar dit zelf ook als ik bv een keer incline bankdrukken pak in de smith.
Maar wat zegt dit dan over mijn squat? Ben ik met losse squat gewoon te bang om meer te pakken? Let altijd wel goed op techniek namelijk.
Verder hoef je geen evenwicht te houden in de smith dat scheelt ook kracht/energie/concentratie...![]()
15-30 graden, dus gewoon 1 standje omhoog van helemaal platquote:Op donderdag 8 augustus 2013 09:52 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
My thoughts exactly. Wat is dan eigenlijk de beste hoek voor incline DB press?![]()
![]()
Ja je kan hem met 1 vinger hoog houden.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 13:48 schreef RaymondK het volgende:
[..]
is die olybar toevallig uitgebalanceerd in de smith? Ik bedoel, kun je die met 1 vinger hoog houden?
Verder hoef je geen evenwicht te houden in de smith dat scheelt ook kracht/energie/concentratie...
Maar wat mij meer opviel is dat andere minder zwaar kunnen in de smith en ik als 4e oefening nog een PR neerzet, en daarvoor had ik ook al aardig wat setjes met 100 en 110 gedraaid..![]()
In de smith misschien minder zwaar door verneukte rom.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 13:53 schreef teun1990 het volgende:
[..]
Ja je kan hem met 1 vinger hoog houden.
Maar wat mij meer opviel is dat andere minder zwaar kunnen in de smith en ik als 4e oefening nog een PR neerzet, en daarvoor had ik ook al aardig wat setjes met 100 en 110 gedraaid..
Ik moet er niet aan denken, squatten in de smith.Behulpzaam als een waterkraan.
dan mag je de bar al niet meewegen alvast.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 13:53 schreef teun1990 het volgende:
[..]
Ja je kan hem met 1 vinger hoog houden.
Maar wat mij meer opviel is dat andere minder zwaar kunnen in de smith en ik als 4e oefening nog een PR neerzet, en daarvoor had ik ook al aardig wat setjes met 100 en 110 gedraaid..![]()
Ik gebruik normaliter eigenlijk altijd die padding bij squatten (sissy pad inderdaad), daarvan is er maar een. Helaas stonden er net twee gasten naast mij in de smith te 30kg te squatten met padding... Die hadden ze wel echt nodig. Dus toen heb ik maar 110kg zonder gedaan. Moet zeggen dat ik daar minder last van dan gedacht. Wel even handdoek tussen gelegd.
Heb zelf de stang redelijk hoog liggen. Waar ligt die bij jullie? Bij mij ter hoogte van de bovenkant van mijn schouderbladen. Gebruiken jullie de sissy pad?"Happiness is not getting more, but wanting less"![]()
Je raakt er aan gewend zonder pad. in het begin kan je wat last krijgen van schaafplekken op je traps of bloeduitstortingen maar na een tijdje is dat geen probleem meer.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 14:10 schreef ssebass het volgende:
Ik gebruik normaliter eigenlijk altijd die padding bij squatten (sissy pad inderdaad), daarvan is er maar een. Helaas stonden er net twee gasten naast mij in de smith te 30kg te squatten met padding... Die hadden ze wel echt nodig. Dus toen heb ik maar 110kg zonder gedaan. Moet zeggen dat ik daar minder last van dan gedacht. Wel even handdoek tussen gelegd.
Heb zelf de stang redelijk hoog liggen. Waar ligt die bij jullie? Bij mij ter hoogte van de bovenkant van mijn schouderbladen. Gebruiken jullie de sissy pad?![]()
Het eerste wat ik doe als ik ga squatten is de sissy/pussy pad eraf halen. Vervolgens lowbar positie aannemen zodat de barbell op de spina scapulea valt en de achterste schouderkop.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 14:10 schreef ssebass het volgende:
Heb zelf de stang redelijk hoog liggen. Waar ligt die bij jullie? Bij mij ter hoogte van de bovenkant van mijn schouderbladen. Gebruiken jullie de sissy pad?Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Pussypad is kut. Na 3 x zonder ben je eraan gewend en wil je niet anders meer.Behulpzaam als een waterkraan.
Neverusedpussypad-crew.Wow. Meestal gooien ze hem hier op stand 3, om extra goed die bovenkant borst te pakken. En dan het liefst ook nog met een draai aan het eind, 'zo span je binnenkant borst goed aan'.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 13:52 schreef Intentiion het volgende:
[..]
15-30 graden, dus gewoon 1 standje omhoog van helemaal plat![]()
![]()
Ik zou er in ieder geval een oefening indoen voor de achterkant schouder. Voor de rest lijkt het mij wel genoeg oefeningen voor de biceps, ik zou er zelf eentje weglaten zelfs. En ik zou dumbell rows vervangen voor (weighted) chin ups.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 02:32 schreef J03llV het volgende:
[..]
http://forum.dutchbodybui(...)-woe-vrijdag-345685/
Danku
Misschien nog een leg extension erbij, en je doet erg veel tot failure of valt dit wel mee?No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
Ja zit nog een beetje met de juiste positie. Vond dat filmpje ook mooi, waar die gast squat zonder zijn handen te gebruiken. Ik ga eens even plaatjes zoeken voor goede positionering. Trouwens nu kneiterveel spierpijn in mijn hamstrings. Lekker als je op kantoor zit en na een paar uur weer op wilt staan. Ouch.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 14:16 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Het eerste wat ik doe als ik ga squatten is de sissy/pussy pad eraf halen. Vervolgens lowbar positie aannemen zodat de barbell op de spina scapulea valt en de achterste schouderkop."Happiness is not getting more, but wanting less"![]()
Valt in de praktijk wel mee, met sommige oefeningen proberen ik echt tot het uiterste te gaan, maar bij de meeste oefeningen voel ik wel wanneer ik aan m'n grens zit. Wat betreft chin-ups, ik haal er misschien 2 maar meer komt er niet uit.. ik snap het ook niet, waarschijnlijk is mijn rug te zwak, of m'n armen zijn gewoon te zwakquote:Op donderdag 8 augustus 2013 14:36 schreef esv7 het volgende:
[..]
Ik zou er in ieder geval een oefening indoen voor de achterkant schouder. Voor de rest lijkt het mij wel genoeg oefeningen voor de biceps, ik zou er zelf eentje weglaten zelfs. En ik zou dumbell rows vervangen voor (weighted) chin ups.
Misschien nog een leg extension erbij, en je doet erg veel tot failure of valt dit wel mee?![]()
![]()
Oke, je lan gewoon telkens max reps doen dan kan je er na een tijdje wel meer. Maar een oefening voor de achterkant schouder was hetgeen wat ik meer miste in je schema, helemaal omdat er wel een inzit voor de voorkant.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 16:39 schreef J03llV het volgende:
[..]
Valt in de praktijk wel mee, met sommige oefeningen proberen ik echt tot het uiterste te gaan, maar bij de meeste oefeningen voel ik wel wanneer ik aan m'n grens zit. Wat betreft chin-ups, ik haal er misschien 2 maar meer komt er niet uit.. ik snap het ook niet, waarschijnlijk is mijn rug te zwak, of m'n armen zijn gewoon te zwakNo citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
Heb je suggesties? Sta er graag voor open.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 16:46 schreef esv7 het volgende:
[..]
Oke, je lan gewoon telkens max reps doen dan kan je er na een tijdje wel meer. Maar een oefening voor de achterkant schouder was hetgeen wat ik meer miste in je schema, helemaal omdat er wel een inzit voor de voorkant.
Ook zit ik met een probleempje, morgen ga ik 3 weken op vakantie. Blijf gewoon in nederland maar ga dus kamperen. Op 10 minuten rijden zit een BasicFit dus ik kan daar gewoon sporten, maar op voeding kan ik niet letten ivm gebrek aan ruimte om te bewaren. Ik wilde gewoon op Maandag woensdag en vrijdag blijven sporten, maar heeft dit wel veel zin?![]()
Trainen heeft altijd zin... en wat ga je eten dan als je niet 'op je voeding kan letten'
Als je 3 weken niet traint en niet goed vreet ga je flink achteruit.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 19:55 schreef J03llV het volgende:
[..]
Heb je suggesties? Sta er graag voor open.
Ook zit ik met een probleempje, morgen ga ik 3 weken op vakantie. Blijf gewoon in nederland maar ga dus kamperen. Op 10 minuten rijden zit een BasicFit dus ik kan daar gewoon sporten, maar op voeding kan ik niet letten ivm gebrek aan ruimte om te bewaren. Ik wilde gewoon op Maandag woensdag en vrijdag blijven sporten, maar heeft dit wel veel zin?
Als je 3 weken blijft trainen en eten iets minder serieus neemt blijf je stilstaan.
Up to you.You had my curiosity but now you have my attention...
..
Pain is weakness leaving the body
..![]()
Wat ik me dan afvraag waarom de hoek van veel incline benches minimaal 30 graden is.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 13:52 schreef Intentiion het volgende:
[..]
15-30 graden, dus gewoon 1 standje omhoog van helemaal plat![]()
Als je 3 weken niks doet gaat het heus niet flink achteruit. Als je niet te veel eet zal de vetgain reuze meevallen. En spierbehoud is makkelijker dan spieropbouw. Enige wat echt achteruit gaat is je coördinatie.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 20:00 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
[..]
Als je 3 weken niet traint en niet goed vreet ga je flink achteruit.
Als je 3 weken blijft trainen en eten iets minder serieus neemt blijf je stilstaan.
Up to you.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Dat is waarschijnlijk wel waar ja... Mijn ervaring was vanuit een cherso vakantiequote:Op donderdag 8 augustus 2013 20:36 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Als je 3 weken niks doet gaat het heus niet flink achteruit. Als je niet te veel eet zal de vetgain reuze meevallen. En spierbehoud is makkelijker dan spieropbouw. Enige wat echt achteruit gaat is je coördinatie.Dat is 12 dagen alleen maar zuipen en bijna niks eten. Dan is het na 2 weken alsof je weer voor het eerst ooit een sportschool binnenloopt.
You had my curiosity but now you have my attention...
..
Pain is weakness leaving the body
..![]()
1 standje vanaf plat is 15 volgens mij. Bij mijn gym iig welquote:Op donderdag 8 augustus 2013 20:24 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Wat ik me dan afvraag waarom de hoek van veel incline benches minimaal 30 graden is.![]()
Ik bedoel de barbellvariant waarbij het bankje aan het apparaat/barbellhouder vast zit.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 20:40 schreef Intentiion het volgende:
[..]
1 standje vanaf plat is 15 volgens mij. Bij mijn gym iig wel![]()
Ja dat is zo. Ik voel die barbell ook altijd enorm in me delts. Daarom doe ik maar dumbell incline.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 20:47 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Ik bedoel de barbellvariant waarbij het bankje aan het apparaat/barbellhouder vast zit.![]()
's ochtends een paar boterhammen met pindakaas/kipfilet.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 19:58 schreef Isabeau het volgende:
Trainen heeft altijd zin... en wat ga je eten dan als je niet 'op je voeding kan letten'
's middags wss ook of ergens op een terrasje een broodje eten
als avondeten is het totaal random, de ene keer kip, de andere keer spareribs de andere keer patat met een frikandel. Noem het maar opIk kies voor dat laatstequote:Op donderdag 8 augustus 2013 20:00 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
[..]
Als je 3 weken niet traint en niet goed vreet ga je flink achteruit.
Up to you.![]()
http://www.exrx.net/Weigh(...)earLateralRaise.htmlquote:Op donderdag 8 augustus 2013 19:55 schreef J03llV het volgende:
[..]
Heb je suggesties? Sta er graag voor open.
Ook zit ik met een probleempje, morgen ga ik 3 weken op vakantie. Blijf gewoon in nederland maar ga dus kamperen. Op 10 minuten rijden zit een BasicFit dus ik kan daar gewoon sporten, maar op voeding kan ik niet letten ivm gebrek aan ruimte om te bewaren. Ik wilde gewoon op Maandag woensdag en vrijdag blijven sporten, maar heeft dit wel veel zin?
En gewoon lekker sporten als je zin hebt, en al doe je dit 3 weken niet gaat de wereld ook niet ten onder.No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
Ik zie allerlei eiwitten en gezonde vetten langskomen. Wat is het probleem? Haal wat kleine pakjes chocomelk (hoeft niet in de koelkast) en wat bananen en dan neem je na het trainen een pakje chocomelk en een banaan met pindakaas. Dan een paar uur later iets met kipfilet of een lekker groot stuk vlees (zoals die spareribs). Je kan heus prima eten na je training. Je hebt geen koelkast vol supplementen of blender met eiwitpoeders nodig.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 20:55 schreef J03llV het volgende:
's ochtends een paar boterhammen met pindakaas/kipfilet.
's middags wss ook of ergens op een terrasje een broodje eten
als avondeten is het totaal random, de ene keer kip, de andere keer spareribs de andere keer patat met een frikandel. Noem het maar op
Ik kies voor dat laatste"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
Hmm klinkt goed, maar banaan met pindakaas daar dacht ik wel even wtf bij, dus wtf? Banaan met pindakaas!? Ik neem cacao poeder mee, en roer dat door mn melk. Vind ik zelf heel lekkerquote:Op donderdag 8 augustus 2013 21:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik zie allerlei eiwitten en gezonde vetten langskomen. Wat is het probleem? Haal wat kleine pakjes chocomelk (hoeft niet in de koelkast) en wat bananen en dan neem je na het trainen een pakje chocomelk en een banaan met pindakaas. Dan een paar uur later iets met kipfilet of een lekker groot stuk vlees (zoals die spareribs). Je kan heus prima eten na je training. Je hebt geen koelkast vol supplementen of blender met eiwitpoeders nodig.![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: