abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129737006
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2013 23:22 schreef NomanIW het volgende:

[..]

Mjah, das ook weer waar natuurlijk. Ik kom jet terug van benchpress/OHP/Squat en een triceps oefening. Toen gingen ze dicht :P

Maar ik ben juist weer wat meer naar basic toegegaan met mn nieuwe schema.

Blijf het moeilijk vinden de juiste intensiteit te vinden. Temeer daar ik moeite heb rustig aan te doen. Maar ik probeer het te leren.
Klopt, vergeleken met een schema als SS waarbij je maar 3 compounds pakt is het anders. Alleen daar pak je dan weer elke compound maximaal eigenlijk.

Ik ga natuurlijk ook gewoon voor de progress, maar het is niet te vergelijken met maximaal squatten, benchen en overhead pressen achter elkaar :P .
pi_129737947
OHP doe ik rustig aan. Schouderblessure gehad, slepend. Kan sinds anderhalve maand weer benchpressen zonder pijn e.d. maar ohp is nog wel een risicofactor merk ik. Maar komt ook wel goed :)

Doe nu 2 dagen max of daar tegenaan, en 2 dagen minder zware oefeningen. Alleen sq, dl, bp doe ik standaard. Bp vooral om weer op te bouwen, sq gaat gewoon lekker zo en dl weet ik nog niet zeker of.ik die er zo in hou of dat die op 1 dag vervangen wordt door ondersteunend werk (maar dan wel zwaar).

DL staat al een tijdje stil. Hoop dat ie met de squat meelift op den duur. Verwacht daar wel vorderingen te maken komende maanden.

Nu slapen O:)
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 04:17:32 #153
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_129743142
Een ex-client van Martin Berkhan heeft een Q&A op Reddit gehouden. Zie hier de samenvatting en hier een nieuwe spreadsheet met macro's :)
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_129743244
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 23:04 schreef NomanIW het volgende:
Jongens, kun je trainingen gericht op kracht combineren met trainingen gericht op hypertrofie in een wekelijks schema, of is het effectiever om die twee apart te houden en periodiseren?

Mij staat bij het laatste, maar het hoe of waarom heb ik geen idee van, dus ik twijfel een beetje.
Deze nog ff erin O:)

Dat was weer een kort nachtje. Achterlijk tropen-slaap-rooster. Doe weinig anders meer dan eten, slapen, werken, eten, slapen, trainen, repeat :')
pi_129743355
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 04:17 schreef star_gazer het volgende:
Een ex-client van Martin Berkhan heeft een Q&A op Reddit gehouden. Zie hier de samenvatting en hier een nieuwe spreadsheet met macro's :)
Wat doet hij weinig setjes :o .
pi_129743399
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 06:52 schreef kevin_ het volgende:

[..]

Wat doet hij weinig setjes :o .
Is wel heel weinig inderdaad... Hoeveel warm-up setjes zou hij doen dan? (Moet eerlijk toegeven dat ik het niet helemaal gelezen heb, vandaar deze shortcut).

Hoor je wel eens van vrienden dat ze het gek vinden dat je allerlei supplementen gebruikt (Vit D, A-Z en Omega 3 + soms nog wat anders, en shakes, PWO), maar deze kerel is helemaal een lopende apotheek.
The keyring: An invention created so that you can lose all of your keys at once.
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 09:34:24 #157
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_129744836
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 07:09 schreef Broempoe het volgende:

[..]

Is wel heel weinig inderdaad... Hoeveel warm-up setjes zou hij doen dan? (Moet eerlijk toegeven dat ik het niet helemaal gelezen heb, vandaar deze shortcut).

Hoor je wel eens van vrienden dat ze het gek vinden dat je allerlei supplementen gebruikt (Vit D, A-Z en Omega 3 + soms nog wat anders, en shakes, PWO), maar deze kerel is helemaal een lopende apotheek.
Lijkt me ook sterk dat Martin berkhan die supplementen heeft aangeraden. Op zijn blog is hij er vrij duidelijk over dat je behalve vitamine D, creatine en misschien Yohimbine niks nodig hebt.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 10:08:48 #158
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_129745474
Bijna vakantie, tijd om ff helemaal niks te doen. Kan amper mn nest uit komen Sochtends, begin last van pijntjes links en rechts te krijgen en herstel ook een stuk moeilijker.

Ook maar rustig aan doen met de cardio, het vele hardlopen en zwemmen de laatste tijd begint toch zn tol te eisen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 10:48:36 #159
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_129746357
Ik zag vanmorgen in de gym dat er zaterdag een bench press competitie is vanuit de gym. Ga wel effe kijken.Kan alleen geen normale website vinden er over, alleen die van de gemeente.

Iets naar beneden scrollen.

http://www.mijas.es/porta(...)-the-10th-of-august#
pi_129746775
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 04:17 schreef star_gazer het volgende:
Niet echt super stuk. Dat stuk over alcohol slaat nergens op. Lijkt me ook nogal saai en eenzijdig om elke dag van de week hetzelfde te eten.. Hij zegt ook leg press > squats. Vind zijn stack aan supplementen ook nogal overkill :')
"Fear is only as deep as the mind allows."
pi_129746827
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 05:30 schreef NomanIW het volgende:

[..]

Deze nog ff erin O:)

Dat was weer een kort nachtje. Achterlijk tropen-slaap-rooster. Doe weinig anders meer dan eten, slapen, werken, eten, slapen, trainen, repeat :')
Het kan wel. Doe het zelf ook. Maar je moet dan wel zwaar kunnen liften met bijvoorbeeld DOMS in je rug.
"Fear is only as deep as the mind allows."
pi_129748805
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 11:06 schreef Push. het volgende:

[..]

Niet echt super stuk. Dat stuk over alcohol slaat nergens op.
Hoezo? De effecten van alcohol worden altijd redelijk overdreven (tenzij je een alcoholist bent).

quote:
Lijkt me ook nogal saai en eenzijdig om elke dag van de week hetzelfde te eten.. Hij zegt ook leg press > squats. Vind zijn stack aan supplementen ook nogal overkill :')
Die supplementen stack is absurd, vooral de "geen idee wat dit doet" bij resveratrol. :')
pi_129752770
van 6:20 tot 13.00 gewerkt, zo maar naar de gym :{ wel zin maar moe.

Gelukkig upper power dus geen squats :')
pi_129753074
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 10:48 schreef Snakey het volgende:
Ik zag vanmorgen in de gym dat er zaterdag een bench press competitie is vanuit de gym. Ga wel effe kijken.Kan alleen geen normale website vinden er over, alleen die van de gemeente.

Iets naar beneden scrollen.

http://www.mijas.es/porta(...)-the-10th-of-august#
Een open wedstrijd van de sportschool waar jij trained? Ga je ook mee doen of alleen kijken? Zouden ze bij mijn sportschool ook een keer moeten doen eigenlijk, laatst wel een wedstrijd roeien geweest.
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.
pi_129753081
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 10:08 schreef fathank het volgende:
Bijna vakantie, tijd om ff helemaal niks te doen. Kan amper mn nest uit komen Sochtends, begin last van pijntjes links en rechts te krijgen en herstel ook een stuk moeilijker.

Ook maar rustig aan doen met de cardio, het vele hardlopen en zwemmen de laatste tijd begint toch zn tol te eisen.
Yup ik heb ook een weekje rust.

Zaterdag nog even leg day gepakt, schoot het in m'n rug na het reracken van de weights met front squat. Halve dag als een gehandicapte gelopen, nu is het bijna weg.

Maarja, gewoon de rest van de week rust pakken, misschien dat ik vrijdag of zaterdag wel weer voorzichtig push ga trainen als het dan 100% weg is.
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 14:43:06 #166
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_129753791
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 14:21 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Yup ik heb ook een weekje rust.

Zaterdag nog even leg day gepakt, schoot het in m'n rug na het reracken van de weights met front squat. Halve dag als een gehandicapte gelopen, nu is het bijna weg.

Maarja, gewoon de rest van de week rust pakken, misschien dat ik vrijdag of zaterdag wel weer voorzichtig push ga trainen als het dan 100% weg is.
doe je die front squats al lang? Het ziet er uit alsof het "makkelijker" is. Om je form te houden bedoel ik dan.

Ik ben eigenlijk best wel geschrokken van m'n squat form sinds ik het opneem. :@ :X ;(
Duik veel te diep naar voren, en kan het maar niet goed krijgen...

ik ga nu vandaag voor het eerst frontsquats doen, en vrijdag stiff leg deadlift, want volgens mij zijn m'n hammies te kort om fatsoenlijk recht op te blijven staan met zware squats.
Het zou i.i.g. wel verklaren waarom ik zo jode stijf ben ook. Om bij m'n tenen te komen bedoel ik dan.

Altijd al moeite gehad met recht op blijven met sqt, maar ging altijd wel redelijk, volgens mij is het erger geworden sinds ik weer leg curls doe :{
pi_129753946
quote:
9s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 14:43 schreef RaymondK het volgende:

[..]

doe je die front squats al lang? Het ziet er uit alsof het "makkelijker" is. Om je form te houden bedoel ik dan.

Ik ben eigenlijk best wel geschrokken van m'n squat form sinds ik het opneem. :@ :X ;(

ik ga nu vandaag voor het eerst frontsquats doen, en vrijdag stiff leg deadlift, want volgens mij zijn m'n hammies te kort om fatsoenlijk recht op te blijven staan met zware squats.
Het zou i.i.g. wel verklaren waarom ik zo jode stijf ben ook. Om bij m'n tenen te komen bedoel ik dan.

Altijd al moeite gehad met recht op blijven met sqt, maar ging altijd wel redelijk, volgens mij is het erger geworden sinds ik weer leg curls doe :{
Haha dat had ik bij m'n deadlift form. Opnemen is dan wel goed :D .

Ik vind front squats niet per se makkelijker, geef zelf de voorkeur aan low bar squat. Maar op de B dag pak ik atijd front squats, voel dat wat meer in m'n quads.

Nu ging het fout omdat ik met reracken een vreemde buiging maakte waarschijnlijk, of te diep uitademde waardoor de spanning van m'n core af ging. Tijdens de reps zelf had ik nergens last van.
pi_129753951
quote:
9s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 14:43 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Ik stretch mijn hams nu regelmatig, als ik met gestrekte benen de grond probeerde aan te raken kwam ik tot halverwege mijn schenen, kan nu met enige moeite de grond aanraken.
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 14:51:54 #169
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_129754076
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 14:48 schreef esv7 het volgende:

[..]

Ik stretch mijn hams nu regelmatig, als ik met gestrekte benen de grond probeerde aan te raken kwam ik tot halverwege mijn schenen, kan nu met enige moeite de grond aanraken.
ja dat is dus ook mijn probleem. Met een beetje geluk kan ik dan halver wege m'n schenen ff aantikken.
Met yoga zitten we dan wel eens met gestrekte benen vooruit op je kont, en dan moet je naar voren leunen om je tenen (lees schenen) aan te raken, en dan voelt het bij wijze van spreken bijna alsof m'n hersenstam d'r uit getrokken wordt zo kort of dat alles is. En dan zit ik nog niet onder 45 graden met m'n boven lichaam terwijl iedereen op z'n bovenbenen ligt :')
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 14:52:39 #170
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_129754108
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 14:47 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Haha dat had ik bij m'n deadlift form. Opnemen is dan wel goed :D .

Ik vind front squats niet per se makkelijker, geef zelf de voorkeur aan low bar squat. Maar op de B dag pak ik atijd front squats, voel dat wat meer in m'n quads.

Nu ging het fout omdat ik met reracken een vreemde buiging maakte waarschijnlijk, of te diep uitademde waardoor de spanning van m'n core af ging. Tijdens de reps zelf had ik nergens last van.
Bij 1rm deadlift heb ik het ook een beetje als is het daar niet zo'n drama voor w.b.t. techniek als het niet te erg wordt. zolang je rug maar als een plank is.
pi_129754274
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 14:51 schreef RaymondK het volgende:

[..]

ja dat is dus ook mijn probleem. Met een beetje geluk kan ik dan halver wege m'n schenen ff aantikken.
Met yoga zitten we dan wel eens met gestrekte benen vooruit op je kont, en dan moet je naar voren leunen om je tenen (lees schenen) aan te raken, en dan voelt het bij wijze van spreken bijna alsof m'n hersenstam d'r uit getrokken wordt zo kort of dat alles is. En dan zit ik nog niet onder 45 graden met m'n boven lichaam terwijl iedereen op z'n bovenbenen ligt :')
Ik doe het altijd een been per keer, maar ik had vrij snel resultaat met 4 keer per week even in de avond strekken.
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 14:58:11 #172
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_129754310
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 14:57 schreef esv7 het volgende:

[..]

Ik doe het altijd een been per keer, maar ik had vrij snel resultaat met 4 keer per week even in de avond strekken.
mja ga het ook maar eens doen dan. 1x per week is gewoon te weinig voor dat soort dingen.
thanks
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 15:00:24 #173
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_129754379
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 14:21 schreef esv7 het volgende:

[..]

Een open wedstrijd van de sportschool waar jij trained? Ga je ook mee doen of alleen kijken? Zouden ze bij mijn sportschool ook een keer moeten doen eigenlijk, laatst wel een wedstrijd roeien geweest.
Yep. En nee, ik doe niet mee. Ik weet dat er jongens van mijn gewicht zo´n 180 kilo of meer benchen, daar kan ik niet aan tippen. :P
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 15:02:54 #174
288467 H1N1
Tiger Stripes
pi_129754455
Ik moet zeggen dat ik front squat qua techniek misschien wel lastiger vind. Wissel ze af, ik kan veel minder loaden maar voor mijn gevoel spreek ik meer m'n quads aan (terwijl ik laatst las dat het weer geen donder uitmaakt.

Gisteren legday gehad, vandaag honger als een zwerver. Vreten, vreten en vreten. Bizar altijd, dat je gewoon niet verzadigd lijkt te raken.
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 15:47:18 #175
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_129755918
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 15:02 schreef H1N1 het volgende:
Ik moet zeggen dat ik front squat qua techniek misschien wel lastiger vind. Wissel ze af, ik kan veel minder loaden maar voor mijn gevoel spreek ik meer m'n quads aan (terwijl ik laatst las dat het weer geen donder uitmaakt.

Gisteren legday gehad, vandaag honger als een zwerver. Vreten, vreten en vreten. Bizar altijd, dat je gewoon niet verzadigd lijkt te raken.
soms heb je van die dagen idd. Dat je een half uur nadat je jezelf hebt afgetopt (met goed BB voer uiteraard) alweer honger hebt lol.

Als ik het goed begreep spreek je juist meer je hammies aan met front squat.

We gaan het zien, nog nooit gedaan, dus of ik lazer met gewicht en al stijl voor of achterover, of ik heb morgen thuiszorg en een rolstoel nodig i.v.m. DOMS. :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')