abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 augustus 2013 @ 09:41:47 #101
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_129706694
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 09:35 schreef ssebass het volgende:
Met losse gewichten is het nog wel te overzien, maar als je ook af een toe een apparaat pakt en dan tussen gyms vergelijkt is het echt een wereld van verschil. Zeker als er katrollen en kabels tussen zitten. Op vakantie ga ik wel eens naar een gym of als ik gyms vergelijk waar ik voorheen trainde dan zit er echt een enorm verschil tussen. Waar je bij het ene apparaat 40kg doet doe je bijvoorbeeld in een andere gym bij zelfde soort apparaat 70kg... Gaat nergens over. Dat gewicht zegt helemaal niets.
er zitten nooit katrollen tussen. ;)

Je zou wel gek zijn als fabrikant om katrollen tussen je weights te doen, dan moet je er nog meer ijzer in stapelen :Y
Kabels om wielen heen zijn puur om de richting v.d. kracht te wijzigen...

Als het gewicht net zo ver omhoog gaat als jij met je beweging doet, dan is het gewoon 1:1

't enige waarmee echt verschil tussen machines kan zitten kwa kracht is hefboom

[ Bericht 5% gewijzigd door RaymondK op 05-08-2013 09:55:35 ]
pi_129706770
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 16:06 schreef Fanta-stick het volgende:

[..]

Zullen we samen een gym openen?
Goed plan. Nu nog een zak met geld.
pi_129706806
quote:
1s.gif Op zondag 4 augustus 2013 22:42 schreef H1N1 het volgende:

[..]

Groot of volwassen?
Beide, maar voor ons hier is het laatste relevanter.
pi_129707951
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 09:45 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Goed plan. Nu nog een zak met geld.
neeejoh gewoon een sloop met een hoop ijzer _O_
pi_129708199
quote:
10s.gif Op maandag 5 augustus 2013 09:41 schreef RaymondK het volgende:

[..]

er zitten nooit katrollen tussen. ;)

Je zou wel gek zijn als fabrikant om katrollen tussen je weights te doen, dan moet je er nog meer ijzer in stapelen :Y
Kabels om wielen heen zijn puur om de richting v.d. kracht te wijzigen...

Als het gewicht net zo ver omhoog gaat als jij met je beweging doet, dan is het gewoon 1:1

't enige waarmee echt verschil tussen machines kan zitten kwa kracht is hefboom
Zo'n wiel is een katrol, maar ik weet wat je bedoelt. Zit namelijk een verschil tussen vaste en losse katrollen. Vaste houdt het gewicht gelijk en een losse zorgt voor krachtverschillen. Bijv één losse katrol zorgt voor halvering gewicht.

Bedoelde dat met die kabels en katrollen er veel verschil in weerstand zit. Sommige katrollen draaien voor geen meter en sommige kabels voelen aan als elastiek.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  maandag 5 augustus 2013 @ 11:00:06 #106
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_129708456
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 10:49 schreef ssebass het volgende:

[..]

Zo'n wiel is een katrol, maar ik weet wat je bedoelt. Zit namelijk een verschil tussen vaste en losse katrollen. Vaste houdt het gewicht gelijk en een losse zorgt voor krachtverschillen. Bijv één losse katrol zorgt voor halvering gewicht.

Bedoelde dat met die kabels en katrollen er veel verschil in weerstand zit. Sommige katrollen draaien voor geen meter en sommige kabels voelen aan als elastiek.
ah, je hebt gelijk. Ik zit bij het woord katrol altijd aan een dubbele losse te denken ;)

maar idd. in hoeverre ze een beetje onderhoud doen aan alle mechanisme en geleide stangen e.d. scheelt ook al ja.
  maandag 5 augustus 2013 @ 11:24:58 #107
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_129709198
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 19:36 schreef Mithras82 het volgende:

[..]

ah dat is bij station presikhaaf toch? Nooit getraind. Maar kickbox of mma school ook toch?
Zag 't nu pas dankzij de quote alert..

Maar inderdaad, bij Presikhaaf. Zijn voornamelijk gericht op kickboxen/mma inderdaad. Ze hebben er een kleine fitnesszaal bij waar je voor 15 euro per 4 weken onbeperkt kan trainen. Het is allemaal redelijk oude meuk die er staat, maar wel degelijk. Dumbells tot 55 kg volgens mij en genoeg platen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_129710436
quote:
7s.gif Op zondag 4 augustus 2013 10:32 schreef star_gazer het volgende:

"If you train, you train. if you rest, you rest. Don't do something in between."

Geweldige video. Duurt een uur, maar is het waard. Wat een beest _O_ Even 140kg curlen :D Vol die rug erin ook :D
Helemaal gekeken, wat een baas!
  maandag 5 augustus 2013 @ 12:25:02 #109
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_129710906
Video tijd

Ik heb mezelf tijdens het squatten en het deadliften laten filmen.

Video 1: squat 5x180lb (~80kg)

Weinig mis mee volgens mij, behalve dat ik bij de laatste rep misschien mijn reet iets te vroeg omhoog haal, waardoor mijn rug wat hol komt te staan. Ging verder prima. Kan nog wel wat gewicht bij.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Video 2: deadlift (5x145kg)

KUT. De eerste vier reps gaan wel, maar bij de laatste rep gaat er in het begin iets mis waardoor ik mijn form volledig verlies. Ik mag blij zijn dat ik er geen last van heb, want mijn rug staat behoorlijk krom tijdens de lift. Volgende keer maar even geen gewicht toevoegen. Volgens mij moet ik het net iets anders timen; kont iets later omhoog en schouders iets ieder omhoog. Zeg het maar.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  maandag 5 augustus 2013 @ 12:38:16 #110
288467 H1N1
Tiger Stripes
pi_129711247
Naar mijn idee 'yank' je bij die laatste rep aan de bar terwijl je bij de eerste 4 reps echt goed je positie inneemt en je rug op spanning zet. Die laatste komt meer uit je armen.

Edit: verder nette uitvoering!
  maandag 5 augustus 2013 @ 12:39:56 #111
77130 star_gazer
pi_129711285
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2013 12:38 schreef H1N1 het volgende:
Naar mijn idee 'yank' je bij die laatste rep aan de bar terwijl je bij de eerste 4 reps echt goed je positie inneemt en je rug op spanning zet. Die laatste komt meer uit je armen.

Edit: verder nette uitvoering!
Klopt. Beetje op m'n tandvlees die laatste rep eruit persen. Had beter een extra ademhaling kunnen nemen of desnoods de bar moeten lagen liggen. Ik voelde tijdens die rep ook dat het hele gewicht niet goed verdeeld was. Lastig uit te leggen, maar ik had het gevoel iets verder naar achteren te moeten leunen.
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  maandag 5 augustus 2013 @ 12:50:20 #112
288467 H1N1
Tiger Stripes
pi_129711562
quote:
7s.gif Op maandag 5 augustus 2013 12:39 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Klopt. Beetje op m'n tandvlees die laatste rep eruit persen. Had beter een extra ademhaling kunnen nemen of desnoods de bar moeten lagen liggen. Ik voelde tijdens die rep ook dat het hele gewicht niet goed verdeeld was. Lastig uit te leggen, maar ik had het gevoel iets verder naar achteren te moeten leunen.
Ik begrijp precies wat je bedoelt, ik heb precies hetzelfde bij de laatste rep. De gewichtsverdeling is dan totaal uit balans, op de een of andere manier wil ik die laatste rep er nog 'snel' uitpersen waardoor de vorm kut is.
  maandag 5 augustus 2013 @ 12:52:12 #113
77130 star_gazer
pi_129711622
Overigens heb ik het gevoel dat mijn knieen bij mijn squat iets teveel 'zwalken'. Ze willen naar binnen maar ik forceer ze naar buiten (wat goed werkt om de buttwink te voorkomen), waardoor ze een beetje onstabiel worden. Misschien eens wraps om de knieen proberen.
-
pi_129711791
^O^ Ziet er goed uit, mooie sportschool ook zo te zien! Zoiets is hier helemaal niet.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 5 augustus 2013 @ 13:01:54 #115
77130 star_gazer
pi_129711922
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 12:57 schreef Isabeau het volgende:
^O^ Ziet er goed uit, mooie sportschool ook zo te zien! Zoiets is hier helemaal niet.
hardcandy.com.au. Klinkt als een homo stripclub, maar is echt een hele vette fitness club. Goed uitgeruste gym inclusief oly platform, yoga studio, pilates studio, diverse dansstudio's (inclusief paaldansstudio waar ik af en toe even gluur :9) en een crossfit uitrusting op het dak. Ik ben momentel aan het lobbyen voor een prowler op het dak :P
-
pi_129711951
quote:
7s.gif Op maandag 5 augustus 2013 12:25 schreef star_gazer het volgende:
Video tijd

Ik heb mezelf tijdens het squatten en het deadliften laten filmen.

Video 1: squat 5x180lb (~80kg)

Weinig mis mee volgens mij, behalve dat ik bij de laatste rep misschien mijn reet iets te vroeg omhoog haal, waardoor mijn rug wat hol komt te staan. Ging verder prima. Kan nog wel wat gewicht bij.

SPOILER
Video 2: deadlift (5x145kg)

KUT. De eerste vier reps gaan wel, maar bij de laatste rep gaat er in het begin iets mis waardoor ik mijn form volledig verlies. Ik mag blij zijn dat ik er geen last van heb, want mijn rug staat behoorlijk krom tijdens de lift. Volgende keer maar even geen gewicht toevoegen. Volgens mij moet ik het net iets anders timen; kont iets later omhoog en schouders iets ieder omhoog. Zeg het maar.

SPOILER
Ziet er goed uit. Squat ook diep genoeg (veel mensen doen nog niet de helft van deze ROM). Komen je knieen niet te ver naar voren.
pi_129711972
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 12:57 schreef Isabeau het volgende:
Bij welke Health City gaan ze die Hammer Stength spullen dumpen?
Misschien dat mijn huidige sportschool ze wel over wil nemen.
pi_129712034
quote:
7s.gif Op maandag 5 augustus 2013 13:01 schreef star_gazer het volgende:

hardcandy.com.au. Klinkt als een homo stripclub, maar is echt een hele vette fitness club. Goed uitgeruste gym inclusief oly platform, yoga studio, pilates studio, diverse dansstudio's (inclusief paaldansstudio waar ik af en toe even gluur :9) en een crossfit uitrusting op het dak. Ik ben momentel aan het lobbyen voor een prowler op het dak :P
Leuke film, hard candy O-)
En er zouden meer van dat soort gyms moeten zijn _O_
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 5 augustus 2013 @ 13:06:54 #119
77130 star_gazer
pi_129712059
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 13:03 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Ziet er goed uit. Squat ook diep genoeg (veel mensen doen nog niet de helft van deze ROM). Komen je knieen niet te ver naar voren.
Ja, ik leun iets te ver naar voren.
-
  maandag 5 augustus 2013 @ 13:07:37 #120
157922 fathank
pi_129712082
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 13:05 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Leuke film, hard candy O-)
En er zouden meer van dat soort gyms moeten zijn _O_
Zieke film idd.

Hard Candy is toch die keten van Madonna? Een 3FM dj heeft de vestiging in Sydney een keer gebeld, weet niet meer precies waarom maar was hilarisch _O-
  maandag 5 augustus 2013 @ 13:08:37 #121
77130 star_gazer
pi_129712106
quote:
14s.gif Op maandag 5 augustus 2013 13:07 schreef fathank het volgende:

[..]

Zieke film idd.

Hard Candy is toch die keten van Madonna? Een 3FM dj heeft de vestiging in Sydney een keer gebeld, weet niet meer precies waarom maar was hilarisch _O-
Is inderdaad de Madonna gym. Wie hadden ze aan de lijn? :D Ik ken al het personeel daar wel.
-
  maandag 5 augustus 2013 @ 13:09:46 #122
157922 fathank
pi_129712136
quote:
10s.gif Op maandag 5 augustus 2013 13:08 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Wie hadden ze aan de lijn? :D Ik ken al het personeel daar wel.
Dunno, ik ga eens ff speuren of ik het fragment terug kan vinden.
pi_129712986
quote:
7s.gif Op maandag 5 augustus 2013 13:01 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Klinkt goed! Form ziet er ook netjes uit.
Weet niet of het al eerder is gevraagd, maar waarom ben je eigenlijk naar Australie gegaan? :7
  maandag 5 augustus 2013 @ 15:11:03 #124
77130 star_gazer
pi_129716385
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 13:34 schreef Nuggets het volgende:

[..]

Klinkt goed! Form ziet er ook netjes uit.
Weet niet of het al eerder is gevraagd, maar waarom ben je eigenlijk naar Australie gegaan? :7
Had gewoon zin in verandering. Nederland is niets voor mij.

Australie heeft mooi weer, een ontspannen cultuur, is gewoon ontwikkeld en ik spreek de taal. Ik kon hier met mijn achtergrond redelijk makkelijk aan een baan komen, dus de keus ('s Hertogenbosch of Sydney) was vlot gemaakt ;)
-
pi_129717348
En het Aussie accent is natuurlijk het leukste :P (samen met NZ).
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')