Een shake is het eerste wat ik binnenkrijg. Aangezien ik de hele avond trage eiwitten uit voeding haal leek het me beter om whey te nemen ipv caseine of een mix. Dat is verkeerd gedacht?quote:Op zondag 4 augustus 2013 08:53 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Proteine perfection: wel verschillende eiwitten (bewezen beter)
Als je nog geen squatrack hebt raad ik je aan om front squats te doen, het is makkelijker om een zwaardere barbell te cleanen dan het in je nek te leggen.quote:Op zondag 4 augustus 2013 09:18 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Omdat er nog geen echte mogelijkheid tot squat/pullups/dips is. Ik gebruik nu stoelen voor dips en squat net zoveel als ik in m'n nek kan krijgenBen nog even iets aan het verzinnen voor een 3 in 1 machine. Hoe ziet de rest van het schema eruit? En hoe lang moet ik dit ongeveer doen voor ik 3 daagse split kan doen?
Vandaag in Rotterdam bij Basic Fit getraind en daar is de apparatuur duidelijk van mindere kwaliteit dan bij mijn eigen gym. En ze hebben geen squatrek!!! Nou gaan ze deze week in mijn eigen gym alle apparaten vervangen en nu ben ik bang dat ze diezelfde zooi gaan plaatsen en het squatrek gaan vervangen door zo'n Smithdingquote:Op zondag 4 augustus 2013 09:58 schreef LasTeR het volgende:
Als je nog geen squatrack hebt raad ik je aan om front squats te doen, het is makkelijker om een zwaardere barbell te cleanen dan het in je nek te leggen.
Mijn Basic Fit heeft een squatrack en een Smith machine, maar dit was voorheen een Health City waar ze het merendeel van hebben overgenomen. Ik neem als er op dit moment een squatrack staat dat ze deze niet gaan vervangen, althans dat mag ik hopen voor je.quote:Op zondag 4 augustus 2013 10:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Vandaag in Rotterdam bij Basic Fit getraind en daar is de apparatuur duidelijk van mindere kwaliteit dan bij mijn eigen gym. En ze hebben geen squatrek!!! Nou gaan ze deze week in mijn eigen gym alle apparaten vervangen en nu ben ik bang dat ze diezelfde zooi gaan plaatsen en het squatrek gaan vervangen door zo'n Smithding![]()
Ik krijg de barbell idd amper in mijn nek zonder squatrek en ik ben nog aan het opbouwen... dus zonder squatrek frontsquats gaan doen en op zoek gaan naar een andere gym?
(maar ik heb het verder zo naar mijn zin in mijn huidige)
Mja, dat is niet echt een alternatief, ik zou dan een andere gym gaan zoeken. Maar goed ik kan me niet voorstellen dat ze zoiets weg gaan halen als het er al staat.quote:Op zondag 4 augustus 2013 11:11 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Je kunt eventueel dumbbell squats gaan doen.
Plus dat sommige gyms met jaarcontracten werken, dus nieuwe gym = dubbele kosten.quote:Op zondag 4 augustus 2013 11:12 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Mja, dat is niet echt een alternatief, ik zou dan een andere gym gaan zoeken. Maar goed ik kan me niet voorstellen dat ze zoiets weg gaan halen als het er al staat.
Ik wilde morgen al langs gaan om tegen de medewerker die gaat toezien op de vernieuwingen te zeggen dat als ze geen nieuw squatrek komen brengen hij de huidige met hand en tand moet verdedigenquote:Op zondag 4 augustus 2013 11:12 schreef Nic1 het volgende:
Mja, dat is niet echt een alternatief, ik zou dan een andere gym gaan zoeken. Maar goed ik kan me niet voorstellen dat ze zoiets weg gaan halen als het er al staat.
Vandaar dus idd eerst frontsquats doen, tot het contract is afgelopenquote:Op zondag 4 augustus 2013 11:13 schreef LasTeR het volgende:
Plus dat sommige gyms met jaarcontracten werken, dus nieuwe gym = dubbele kosten.
Hoop dat ze een beetje capabel zijn bij je gym en zelf het noodzaak inzien, die medewerkers. Bij mij zijn het net afgestudeerde CIOS ventjes of van die gasten die met een enorm zure kop achter de balie zitten. Ze zeggen pas goedemorgen als ik ze begroet.quote:Op zondag 4 augustus 2013 11:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik wilde morgen al langs gaan om tegen de medewerker die gaat toezien op de vernieuwingen te zeggen dat als ze geen nieuw squatrek komen brengen hij de huidige met hand en tand moet verdedigen![]()
Die heb ik nu, maar die smaak is niet te harden. Heb het eens geprobeerd met m'n neus dicht naar binnen te werken in 1x, maar kwam er in de vorm van diarree weer uitquote:Op zondag 4 augustus 2013 08:53 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Proteine perfection: wel verschillende eiwitten (bewezen beter) en niet teveel koolhydraten / kcal.
Ik ben dan erg benieuwd wat en wanneer er iets gebeurd is dat ze dit beleid zouden hanteren. Eén smith machine op een maandagavond zou al niet kunnen dus. De ene doet zijn incline BP, de ander zijn chin ups (quote:Op zondag 4 augustus 2013 11:37 schreef Isabeau het volgende:
De medewerker die ik bedoel is heel capabelEr werken ook wat huisvrouw/studenttypes, maar die zouden geen toezicht houden bij de verbouwing
En ik zou me eigenlijk pas druk moeten maken als blijkt dat dat ding weg is gehaald en geen normale vervanger heeft. Ik vroeg hier overigens waarom er geen squatrek was en de medewerker wees naar de Smithmachine. Toen ik zei dat dat geen squatrek was zei hij dat ze alleen een Smithmachine hadden omdat dat veiliger is. Ik hoop dus dat dat geen landelijk beleid is oid.
Nee, in dat gevoel niet. Maar veel mensen kiezen te makkelijk voor whey-only omdat het het goedkoopst is, het populairst is, omdat ze doen wat anderen roepen of omdar het eiwitpercentage hoger is (dat is dus niet het enige waar je op moet letten).quote:Op zondag 4 augustus 2013 09:26 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Een shake is het eerste wat ik binnenkrijg. Aangezien ik de hele avond trage eiwitten uit voeding haal leek het me beter om whey te nemen ipv caseine of een mix. Dat is verkeerd gedacht?
Technogym is zeker niet slecht: er bestaan veel slechtere merken, maar als ik zelf een gym in zou moeten richten zou ik voor Hammer Strength, Nautilus of Gym80 kiezen.quote:Op zondag 4 augustus 2013 11:12 schreef Isabeau het volgende:
Hier ook een voormalig HealthcitypandDus incl mooi squatrek. Maar mij werd verteld dat ze echt álles gingen vervangen. We hebben apparatuur van TechnoGym, maar ik kwam er vandaag achter dat ook daar kwaliteits(prijs)verschil in zit. Duidelijk een stuk minder robuust.
Ja, jammer is dat. Bij ons is er een Smith zoals je weet maar ik laat er niemand in squatten omdat het juist niet veilig is. Ik gebruik em zelf alleen maar voor de kuiten en als pull/chin up bar. Ik hoop voor je dat ze em houden.quote:Op zondag 4 augustus 2013 11:37 schreef Isabeau het volgende:
De medewerker die ik bedoel is heel capabelEr werken ook wat huisvrouw/studenttypes, maar die zouden geen toezicht houden bij de verbouwing
En ik zou me eigenlijk pas druk moeten maken als blijkt dat dat ding weg is gehaald en geen normale vervanger heeft. Ik vroeg hier overigens waarom er geen squatrek was en de medewerker wees naar de Smithmachine. Toen ik zei dat dat geen squatrek was zei hij dat ze alleen een Smithmachine hadden omdat dat veiliger is. Ik hoop dus dat dat geen landelijk beleid is oid.
Zullen we samen een gym openen?quote:Op zondag 4 augustus 2013 12:22 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Technogym is zeker niet slecht: er bestaan veel slechtere merken, maar als ik zelf een gym in zou moeten richten zou ik voor Hammer Strength, Nautilus of Gym80 kiezen.
kom net terug van een basic fit in eindje wat voorheen een fitness first was, lijkt echt op een typische Amerikaanse gym, alles ook technogym. Apparaten van technogym vallen nog mee maar de freeweights en barbells zijn van dramatische kwaliteitquote:Op zondag 4 augustus 2013 12:12 schreef Fanta-stick het volgende:
Ook bij mijn Basic-Fit geen Squatrek..doe nu squats in het rekje waar normaal de EZ-bars enzo liggen.
Maar ook al een paar keer doorverwezen naar de Smith omdat veiliger. Nu is het zo dat het hier wel redelijk rustig is.
Er is kans dat je op die manier onder een contract uit kan. Je hebt een contract getekend voor de gym die dat op dat moment was. Je zal alleen wel even alle kleine lettertjes moeten zelzen voor je er energie in gaat steken, want waarschijnlijk laten ze je niet zomaar gaan.quote:Op zondag 4 augustus 2013 11:14 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Vandaar dus idd eerst frontsquats doen, tot het contract is afgelopenOf kan je het juridisch aanvechten omdat ze een voor jou noodzakelijk iets hebben verwijderd
Powerrack.nl geloof ik. Misschien een - ertussen.quote:Op zondag 4 augustus 2013 19:18 schreef nickhguitar het volgende:
Weet iemand hier misschien een linkje/contact naar iemand die squatracks in elkaar zet? Ik ben nog steeds op zoek naar een squat station waarbij je ook kunt optrekken en dips kunt doen, tot dusverre zonder succes.
1ste doet het niet en met een streepje ertussen word ik doorverwezen naar Sanders Fitness.quote:Op zondag 4 augustus 2013 19:35 schreef fathank het volgende:
[..]
Powerrack.nl geloof ik. Misschien een - ertussen.
Die bedoelde ikquote:
Wie wil Susteren nou helpen, tering wat een onzin kraamt hij uit.quote:Op zondag 4 augustus 2013 20:34 schreef Atemno het volgende:
Susteren heeft onze hulp nodig in KLB. Iets met 2 jaar geleden en Zyzz.
We hebben dus ook een hele hoek van Hammer Strength, incl dat squatrek, maar dat gaat dus hoogstwaarschijnlijk allemaal wegquote:Op zondag 4 augustus 2013 12:22 schreef CarbonC het volgende:
Technogym is zeker niet slecht: er bestaan veel slechtere merken, maar als ik zelf een gym in zou moeten richten zou ik voor Hammer Strength, Nautilus of Gym80 kiezen.
Hij heeft overal onze hulp nodig. Sommige uitdagingen moet je niet aannemenquote:Op zondag 4 augustus 2013 20:34 schreef Atemno het volgende:
Susteren heeft onze hulp nodig in KLB. Iets met 2 jaar geleden en Zyzz.
Die Susteren brengt zichzelf altijd in de problemen, hij moet groot worden.quote:Op zondag 4 augustus 2013 22:39 schreef stinkie het volgende:
[..]
Hij heeft overal onze hulp nodig. Sommige uitdagingen moet je niet aannemen
Groot of volwassen?quote:Op zondag 4 augustus 2013 22:41 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Die Susteren brengt zichzelf altijd in de problemen, hij moet groot worden.
Bij ons hebben we 20kg schijven die allemaal wat anders wegen, hebben ze gelukkig zelf een stickertje op geplakt met het min of meer juiste gewicht. Loopt uiteen van 19 tot en met 20,5kg.quote:Op zondag 4 augustus 2013 22:33 schreef Isabeau het volgende:
[..]
We hebben dus ook een hele hoek van Hammer Strength, incl dat squatrek, maar dat gaat dus hoogstwaarschijnlijk allemaal weg![]()
En ik vond de dumbbels van technogym vanmorgen lichter dan de dumbbels in mijn eigen sportschool, maar op beiden staat uiteraard hetzelfde gewicht. Dat kan niet hè?![]()
Das wel matig..quote:Op zondag 4 augustus 2013 22:45 schreef esv7 het volgende:
[..]
Bij ons hebben we 20kg schijven die allemaal wat anders wegen, hebben ze gelukkig zelf een stickertje op geplakt met het min of meer juiste gewicht. Loopt uiteen van 19 tot en met 20,5kg.
Oh echt waar! Dat vind ik behoorlijk opmerkelijk, eerlijk gezegd.quote:Op zondag 4 augustus 2013 22:45 schreef esv7 het volgende:
Bij ons hebben we 20kg schijven die allemaal wat anders wegen, hebben ze gelukkig zelf een stickertje op geplakt met het min of meer juiste gewicht. Loopt uiteen van 19 tot en met 20,5kg.
Voor jou zeker, ouwe snoepert.quote:Op zondag 4 augustus 2013 22:47 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Volwassen en groot voor de ladies.
Mijn gym staat vol met Nautilus. Prima spul inderdaad. Alleen chest press en front delt machine zijn niet lekker te bedienen.quote:Op zondag 4 augustus 2013 12:22 schreef CarbonC het volgende:
[..]
lolquote:Op zondag 4 augustus 2013 22:45 schreef esv7 het volgende:
[..]
Ze hebben hier (spanje) dumbbells van het merk PIO. Opzich goede dumbbells in de zin hoe ze in elkaar zitten, erg moeilijk kapot te krijgen, ook al gooien de stoere jongens er veel mee. Maar dat blijkt nadat ik het opzocht uit china te komen en ook niet helemaal precies te zijn.quote:Op maandag 5 augustus 2013 09:12 schreef RaymondK het volgende:
[..]
lol
bij m'n oude gym waren de 32kg dubmles net aan 31kgalles 24kg en up, kwa dumbels zat zo'n beetje 500gram onder dat wat het moest zijn.
Dat is pas demotiverend om daar achter te komen![]()
Dat is nog erger inderdaad. Ik kwam eens in een gym waar ik tricep pushdowns deed op een kabelmachine, drukte ik ineens bijna 100 kilo.quote:Op maandag 5 augustus 2013 09:35 schreef ssebass het volgende:
Met losse gewichten is het nog wel te overzien, maar als je ook af een toe een apparaat pakt en dan tussen gyms vergelijkt is het echt een wereld van verschil. Zeker als er katrollen en kabels tussen zitten. Op vakantie ga ik wel eens naar een gym of als ik gyms vergelijk waar ik voorheen trainde dan zit er echt een enorm verschil tussen. Waar je bij het ene apparaat 40kg doet doe je bijvoorbeeld in een andere gym bij zelfde soort apparaat 70kg... Gaat nergens over. Dat gewicht zegt helemaal niets.
er zitten nooit katrollen tussen.quote:Op maandag 5 augustus 2013 09:35 schreef ssebass het volgende:
Met losse gewichten is het nog wel te overzien, maar als je ook af een toe een apparaat pakt en dan tussen gyms vergelijkt is het echt een wereld van verschil. Zeker als er katrollen en kabels tussen zitten. Op vakantie ga ik wel eens naar een gym of als ik gyms vergelijk waar ik voorheen trainde dan zit er echt een enorm verschil tussen. Waar je bij het ene apparaat 40kg doet doe je bijvoorbeeld in een andere gym bij zelfde soort apparaat 70kg... Gaat nergens over. Dat gewicht zegt helemaal niets.
Goed plan. Nu nog een zak met geld.quote:Op zondag 4 augustus 2013 16:06 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Zullen we samen een gym openen?
neeejoh gewoon een sloop met een hoop ijzerquote:Op maandag 5 augustus 2013 09:45 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Goed plan. Nu nog een zak met geld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |