Misschien zou je even Wikipedia kunnen opgaan en Mollema eens moeten vergelijken met Froome en Porte.quote:Op maandag 8 juli 2013 23:57 schreef polderturk het volgende:
[..]
Wat dacht je van onze Baukema en Ten Dam? In welke klassement scoorden zei voor deze Tour?
Lol.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 08:54 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Die theorie dat Sky Porte expres zou hebben laten lossen
1) Tja, uiteindelijk moet iemand de beste zijn. Hoe wil je objectief bepalen wie de beste was de afgelopen 15 jaar? En als je iemand hebt gevonden, waarom is het dan opeens wel aannemelijk dat hij beter is dan de rest?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 07:57 schreef JohnDDD het volgende:
Op basis van de gegevens die we hebben gezien, de schema's en snelheden, zou Froome dus in feite de beste wielrenner van de afgelopen 15 jaar zijn, een beter atleet dan Ullrich, Armstrong, etc. Ergens geloof ik dat niet.
Het zou me niets verbazen als de ASO heeft ingegrepen.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 08:54 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Geloof jij dat Bolt geen doping gebruikt?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 09:06 schreef Fides het volgende:
[..]
1) Tja, uiteindelijk moet iemand de beste zijn. Hoe wil je objectief bepalen wie de beste was de afgelopen 15 jaar? En als je iemand hebt gevonden, waarom is het dan opeens wel aannemelijk dat hij beter is dan de rest?
2)En daarnaast is een vergelijking/ranking op basis van 1 col natuurlijk een beetje onzinnig. Churandy Martina zijn tijd in de 200 meter finale op de OS2012 was ook een stuk sneller dan de winnende tijd op de OS van 2000 (en de winnaar toen was waarschijnlijk ook gedopete). Maakt hem dat per sé beter? Ik zou zeggen van niet.
Geen idee, ik rep toch met geen woord over Bolt? Ik bedoel alleen maar te zeggen dat het bij elke sport lastig om over verschillende tijdsperiodes mensen te vergelijken puur op basis van één tijdsmeting. Dat iemand vandaag iets sneller is dan iemand anders 12 jaar geleden maakt hem niet per sé een betere atleet. Daarom doe ik die vergelijking van Martina en de winnaar van OS2000 (Kenteris).quote:Op dinsdag 9 juli 2013 09:09 schreef Cara het volgende:
[..]
Geloof jij dat Bolt geen doping gebruikt?
Ik probeerde alleen maar even te kijken waar je stond betreft het standpunt doping.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 09:18 schreef Fides het volgende:
[..]
Geen idee, ik rep toch met geen woord over Bolt? Ik bedoel alleen maar te zeggen dat het bij elke sport lastig om over verschillende tijdsperiodes mensen te vergelijken puur op basis van één tijdsmeting. Dat iemand vandaag iets sneller is dan iemand anders 12 jaar geleden maakt hem niet per sé een betere atleet. Daarom doe ik die vergelijking van Martina en de winnaar van OS2000 (Kenteris).
Daarnaast is het natuurlijk niet zo dat alleen de winnaars doping gebruiken. Ook (net zo veel?) nietszeggende jokers, subtoppers en marginale renners zijn gepakt, dus alleen de toppers verdenken na een goede prestatie is ook wat naïef.
Hoe zie je dat voor je dan? Dat de ASO Porte verplicht om op een 3kg zwaardere fiets te rijden ofzo? Of dat ze naar Sky toestappen en zeggen dat ze Sky zonder bewijs uit de Tour zullen kicken als niet iedereen, behalve Froome, wat slechter gaat rijden?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 09:08 schreef Cara het volgende:
[..]
Het zou me niets verbazen als de ASO heeft ingegrepen.
Die zijn niet bepaald gebaat bij nog eens een 1-2 podium voor Sky en al helemaal niet als er zo belachelijk gereden wordt door Porte en Froome.
Het tijdstip kon niet beter uitkomen? 120 kilometer voor de finish in een etappe met allerlei cols én vlakke stukken, waar enorme verschillen gemaakt kunnen worden? Ik kan juist geen slechter moment bedenkenquote:Natuurlijk kan Porte gewoon een slechte dag hebben gehad, maar vergeet niet dat hij het gehele seizoen (!) nog geen enkele keer door het ijs is gezakt. Dit is uberhaupt de eerste keer dit jaar dat Porte enige tekenen van zwakte vertoont. Het tijdstip waarop kon ook niet beter uitkomen.
Er zijn talloze verklaringen voor een slechte dag van Porte te bedenken, en deze is wel degelijk belachelijk. De ASO kan Sky alleen onder druk zetten als ze daadwerkelijk juridisch sterk staan tegen Sky (bijvoorbeeld een positieve test, ontdekking van te veel fouten in whereabouts). Mocht je geloven dat dit zo is, ten eerste word wakker, en ten tweede, zou het niet veel waarschijnlijker zijn dat de ASO het team dan onder druk zet om de renner uit de Tour te halen, zoals destijds met Rasmussen?quote:Ik zeg niet dat het een vaststaand feit is, maar om het idee als belachelijk te omschrijven is net zo belachelijk als zeggen dat er geen verboden middelen in het spel zijn.
Dit is iets wat mij gigantisch steekt.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 09:28 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ook zijn de meeste mensen hier gelukkig zo verstandig om niet enkel te kijken naar tijden maar ook naar W/kg, iets wat bij Froome ook onmenselijk hoog ligt.
Klimtijden en W/kg zijn praktisch hetzelfde he? Als je zwaarder bent moet je meer Watt trappen om in dezelfde tijd boven te komen, dus per saldo blijft het W/kg dan ongeveer gelijk. W/kg is vooral handig om verschillende prestaties op verschillende klimmen met elkaar te vergelijken.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 09:28 schreef ThePlaneteer het volgende:
Hallo, we hebben het wel over Froome, die 4 jaar geleden standaard in de bus eindigden of zelfs achter de sprinters.
Er zijn zat talentvolle renners (geweest) in het peloton, waarom zijn zij niet boven komen drijven?
Ook zijn de meeste mensen hier gelukkig zo verstandig om niet enkel te kijken naar tijden maar ook naar W/kg, iets wat bij Froome ook onmenselijk hoog ligt.
En die bullshit dat ze de SRM data niet willen releasen 'omdat niemand dat toch snapt'.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 09:41 schreef Cara het volgende:
[..]
Dit is iets wat mij gigantisch steekt.
Aan de ene kant heb je Froome, die volgens alle beschikbare formules en calculaties met tussen de 6.3 W/kg en 6.6 W/kg een berg op rijdt, terwijl het menselijk limiet zo tussen de 5.9 en 6.1 W/kg ligt.
Aan de andere kant heb je Sky, dat claimt leider en oorzaak van het schone wielrennen te zijn, door het gebruik van speciale trainingsmethoden. De zo genoemde "marginal gains".
Het enige wat Sky moet doen is wetenschappelijk onderbouwen hoe het mogelijk is dat Froome op dit moment bovenmenselijke prestaties levert. Dan kan de discussie van doping eindelijk de prullenbak in. Maar dat gebeurd dus niet.
Klimtijden kun je enkel met 1 klim vergelijken, en W/kg is gestandaardiseerd waardoor je in principe een klim op de Alpe met een klim op de Ventoux kunt vergelijken.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 09:44 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Klimtijden en W/kg zijn praktisch hetzelfde he? Als je zwaarder bent moet je meer Watt trappen om in dezelfde tijd boven te komen, dus per saldo blijft het W/kg dan ongeveer gelijk. W/kg is vooral handig om verschillende prestaties op verschillende klimmen met elkaar te vergelijken.
Snap je de eventuele gevolgen bij het grote publiek als naar buiten komt dat Froome toch gebruikt?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 09:39 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Hoe zie je dat voor je dan? Dat de ASO Porte verplicht om op een 3kg zwaardere fiets te rijden ofzo? Of dat ze naar Sky toestappen en zeggen dat ze Sky zonder bewijs uit de Tour zullen kicken als niet iedereen, behalve Froome, wat slechter gaat rijden?
[..]
En dat bedoel ik met tijdstip. Precies genoeg tijd voor ASO en Sky om bij Porte aan de rem te trekken. Richie, je bent te ver gegaan. Doe het rustig aan.quote:Het tijdstip kon niet beter uitkomen? 120 kilometer voor de finish in een etappe met allerlei cols én vlakke stukken, waar enorme verschillen gemaakt kunnen worden? Ik kan juist geen slechter moment bedenken.
[..]
Het hele wielrennen staat op het spel.quote:Er zijn talloze verklaringen voor een slechte dag van Porte te bedenken, en deze is wel degelijk belachelijk. De ASO kan Sky alleen onder druk zetten als ze daadwerkelijk juridisch sterk staan tegen Sky (bijvoorbeeld een positieve test, ontdekking van te veel fouten in whereabouts). Mocht je geloven dat dit zo is, ten eerste word wakker, en ten tweede, zou het niet veel waarschijnlijker zijn dat de ASO het team dan onder druk zet om de renner uit de Tour te halen, zoals destijds met Rasmussen?
Nogmaals, Froome en Porte hebben zich teveel laten gaan.quote:En waarom zou Sky dit doen? Het neemt verdenkingen echt niet weg (het hele masterplan wordt zelfs doorzien op het eerste de beste Nederlandse forum). Als Sky dit soort tactieken zou bezigen, waarom dan die bizarre overmacht zaterdag?
Ja.quote:Hadden ze beter Kennaugh, Porte en Froome toen wat rustiger aan kunnen laten doen. Of hadden ze, terwijl ze al jaar en dag van van alles worden beschuldigd, niet verwacht dat er allerlei dopingbeschuldigingen zouden komen na zo'n demonstratie als zaterdag? Waarom zou Sky dit op zo'n belachelijk slecht moment doen als zondag in het begin van de etappe? Laat Porte dan een keer aan het begin van een slotklim lossen en als 25ste eindigen, daar heb je er veel minder last van om alleen te zitten dan op vier verschillende klimmen + afdaling + dallen, waar je concurrenten nog allerlei ploeggenoten hebben. Beseffen jullie wel dat als Froome ìets minder sterk was geweest en dat gat naar Valverde niet had dicht gekregen, Valverde een minuut of 5 had kunnen pakken? De Gendt pakte in een dal in de Giro met hulp van 1 ploegmaat zoveel tijd, Movistar had nog veel meer man die mee konden werken. Als vervolgens de overige klassementsrenners zouden bluffen en Froome op kop zouden laten rijden, had hij zich helemaal kapot moeten rijden. Vervolgens hadden alle favorieten tijd kunnen pakken op Froome; hele Tour van Sky op losse schroeven. Goed, allemaal als als als, maar denken jullie nou echt serieus dat Sky dat risico zou gaan nemen?
Het gaat hier over het wel erg goed uitkomende verval van Richie Porte.quote:En wat zijn de theorieën over de val van Kennaugh? Is hij betaald om het ravijn in te rijden? Of heeft de ASO Hesjedal ingehuurd om Kennaugh een zetje te geven?
Die 7e plek kwam door een kadootje van meer dan 10 minuten in de eerste etappesquote:Op dinsdag 9 juli 2013 10:29 schreef Fides het volgende:
Zou kunnen. Het is ook geen slechte renner. 3 jaar terug werd hij al 7e in de Giro en won hij het jongerenklassement daar. Toen zat hij overigens nog bij Saxo.
Na 1 off-day kan je je echt wel weer herpakken natuurlijk
Dit staat allemaal los van andere renners.quote:
quote:Op dinsdag 9 juli 2013 10:07 schreef Cara het volgende:
Als na alle "schone wielrennen" claims naar buiten komt dat Sky al die tijd doping heeft ondersteund is het gedaan met professioneel wielrennen.
Al die moeite voor een prestatie van #2, die niet eens zo extreem was? Ik zou zeggen, doe wat aan die Froome, die rijdt exceptioneel snel naar boven. Porte niet; Gesink heeft bijvoorbeeld al eens sneller die klim opgereden. Maar oké, als jij het wil geloven, vooral doenquote:Op dinsdag 9 juli 2013 10:07 schreef Cara het volgende:
[..]
Snap je de eventuele gevolgen bij het grote publiek als naar buiten komt dat Froome toch gebruikt?
Voor de teams? De sponsors? De Olympische Spelen?
Als na alle "schone wielrennen" claims naar buiten komt dat Sky al die tijd doping heeft ondersteund is het gedaan met professioneel wielrennen.
Richie Porte is een arrogante renner en Froome heeft zich vorig jaar in moeten houden. Het zijn beiden renners die zich makkelijk laten verleiden.
En hoe. Froome en Porte lieten zich die etappe helemaal gaan, dat staat vast. Het was een schertsvertoning, ze zijn te ver gegaan.
De hele wereld kon zien dat er iets niet in de haak was.
Dus ja, het lijkt me heel erg plausibel dat men bij de ASO flinke druk heeft gezet om tot bedaren te komen, voor zover Sky zelf niet heeft ingegrepen.
[..]
En dat bedoel ik met tijdstip. Precies genoeg tijd voor ASO en Sky om bij Porte aan de rem te trekken. Richie, je bent te ver gegaan. Doe het rustig aan.
[..]
Het hele wielrennen staat op het spel.
Daarbij onderschat je de ASO en ook Sky.
[..]
Nogmaals, Froome en Porte hebben zich teveel laten gaan.
[..]
Ja.
[..]
Het gaat hier over het wel erg goed uitkomende verval van Richie Porte.
Kennaugh's val is hier niet relevant.
Ohquote:Op dinsdag 9 juli 2013 10:31 schreef Waaghals het volgende:
[..]
Die 7e plek kwam door een kadootje van meer dan 10 minuten in de eerste etappes
Niet in de bergen, verloor elke keer tijd op Mollema in de bergen.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 10:43 schreef Fides het volgende:
[..]
OhOndanks die 10 minuten had hij anders dan ook wel top 15 gereden (Mollema staat bijvoorbeeld 10 minuten achter Porte..). Ook niet verkeerd als jongere natuurlijk. Was toen dus ongeveer net zo sterk als Mollema. En nu dus ook? Niets exceptioneels aan lijkt me.
Die plek in de Giro was nou niet echt te danken aan zijn geweldige klimtalenten, maar hij zat mee met die fameuze mega ontsnapping + tijdrit.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 10:29 schreef Fides het volgende:
Zou kunnen. Het is ook geen slechte renner. 3 jaar terug werd hij al 7e in de Giro en won hij het jongerenklassement daar. Toen zat hij overigens nog bij Saxo.
Na 1 off-day kan je je echt wel weer herpakken natuurlijk
Mollema is wel bijna 2 jaar jonger en is ieder jaar een beetje beter geworden. Porte's progressie in het laatste jaar is daarentegen zeer opmerkelijk te noemen.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 10:43 schreef Fides het volgende:
[..]
OhOndanks die 10 minuten had hij anders dan ook wel top 15 gereden (Mollema staat bijvoorbeeld 10 minuten achter Porte..). Ook niet verkeerd als jongere natuurlijk. Was toen dus ongeveer net zo sterk als Mollema. En nu dus ook? Niets exceptioneels aan lijkt me.
Graag hoor ik welke etappe...quote:Op dinsdag 9 juli 2013 11:11 schreef Fides het volgende:
Ja, maar er zaten ook etappes bij dat hij wel prima reed en wel met Mollema e.d. mee omhoog ging.
Ten Dam heeft meestal een dienende rol of ligt ergens in een greppel langs de kant van de weg. Heeft meerdere malen in de Ronde van Zwitserland toch wel laten zien dat hij aardig kan klimmen.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 11:15 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Mollema is wel bijna 2 jaar jonger en is ieder jaar een beetje beter geworden. Porte's progressie in het laatste jaar is daarentegen zeer opmerkelijk te noemen.
Ik vind Ten Dam's progressiecurve overigens ook vreemd. Op je 31e voor het eerst met de grote mannen meekunnen spreekt niet in je voordeel.
Hoezo zou je geen doping gebruiken als je toch weet dat je niet betrapt wordt?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 11:31 schreef Syntix het volgende:
Nogmaals: Sky gebruikt geen doping stelletje pseudo-wetenschappers. Ze zijn daar gewoon wetenschappelijk iets beter dan de rest van de teams. Daarnaast waarom zou je nu nog doping gebruiken in deze tijd? Zodat je 3 jaar in de boeken kan komen te staan en nadat je betrapt wordt voor altijd als dopingzondaar in de boeken blijft staan? Lijkt me niet dat iemand nog dat risico gaat nemen.
Conclusie: Froome (Sky) gebruikt geen doping.
Jullie trollen het hele topic al vol met jullie pseudo-wetenschappelijke onzin. Deal with it: sky is beter dan de rest, omdat ze wetenschappelijk beter zijn.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 11:32 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Hoezo zou je geen doping gebruiken als je toch weet dat je niet betrapt wordt?
Verder, ga lekker door met trollen. Enigzins grappig is het allang niet meer.
Ja, als je er goed over nadenkt slaat het nergens op.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 08:54 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Thanks voor deze wetenschappelijke onderbouwing.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 11:31 schreef Syntix het volgende:
Nogmaals: Sky gebruikt geen doping stelletje pseudo-wetenschappers. Ze zijn daar gewoon wetenschappelijk iets beter dan de rest van de teams. Daarnaast waarom zou je nu nog doping gebruiken in deze tijd? Zodat je 3 jaar in de boeken kan komen te staan en nadat je betrapt wordt voor altijd als dopingzondaar in de boeken blijft staan? Lijkt me niet dat iemand nog dat risico gaat nemen.
Hoe verklaar je dan dat de winnaars van 2009 tot 2012 er 5% langzamer wordt gereden? Die winnaars zouden in 2001 gewoon buiten de top 10 vallen.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 11:41 schreef handige_haarie het volgende:
Er zal vast wel iets niet in de haak zijn. Maar vergelijken met 10 jaar eerder heeft weinig zin. Het materiaal is beter, de weersomstandigheden kunnen anders zijn, voeding is nu beter dan toen. Kijk eens naar sprinters en hardlopers door de jaren heen. Ze gebruikten toen net zoveel doping als nu, maar toch zijn ze nu stukken sneller dan pakweg 10/20 jaar terug. Is ook logisch, alles evolueert verder. Die tijd zegt niks over vroeger, maar alles over nu. Als hij nu 20 minuten harder rijdt dan de rest kan het, maar slechts een minuutje op Mollema pakken op een koers van 200km is gewoon mogelijk.
Heb je het over mij? Want ik meen echt wat ik zeg en wil dan ook de discussie aangaan. Het is niet omdat het hier over Nederlanders gaat dat ik hier zit te trollen he...quote:
Ze rijden nu 1 col wat harder (die van zaterdag) dan afgelopen jaren. Als ze straks ook de Mont Ventoux en Ad'H oprijden als nooit tevoren, en in de laatste week nog wat bizarre dingen presteren, heb je misschien een punt.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 11:57 schreef ThePlaneteer het volgende:
Hoe verklaar je dan dat de winnaars van 2009 tot 2012 er 5% langzamer wordt gereden? Die winnaars zouden in 2001 gewoon buiten de top 10 vallen.
Volhoudenquote:Op dinsdag 9 juli 2013 11:58 schreef stoereboii het volgende:
[..]
Heb je het over mij? Want ik meen echt wat ik zeg en wil dan ook de discussie aangaan. Het is niet omdat het hier over Nederlanders gaat dat ik hier zit te trollen he...
Ben benieuwd.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 12:00 schreef Fides het volgende:
[..]
Ze rijden nu 1 col wat harder (die van zaterdag) dan afgelopen jaren. Als ze straks ook de Mont Ventoux en Ad'H oprijden als nooit tevoren, en in de laatste week nog wat bizarre dingen presteren, heb je misschien een punt.
Ik had het natuurlijk over Syntix, die doet het ook niet te subtiel maar krijgt toch elke keer weer een paar happers... Op deze manier houdt het nooit op, niet vanzelfquote:Op dinsdag 9 juli 2013 11:58 schreef stoereboii het volgende:
[..]
Heb je het over mij? Want ik meen echt wat ik zeg en wil dan ook de discussie aangaan. Het is niet omdat het hier over Nederlanders gaat dat ik hier zit te trollen he...
Tja ik vind het gewoon jammer dat jullie dan weer chauvinistisch ingesteld zijn en dan maar denken dat jullie landgenoten wel clean zijn.quote:
Dat dus. Eerst maar eens afwachten hoe de rest van de Tour gaat verlopen. Eén zwaluw maakt nog geen zomer. Zijn er bijvoorbeeld klimtijden bekend van de vijf bergen van zondag?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 12:00 schreef Fides het volgende:
[..]
Ze rijden nu 1 col wat harder (die van zaterdag) dan afgelopen jaren. Als ze straks ook de Mont Ventoux en Ad'H oprijden als nooit tevoren, en in de laatste week nog wat bizarre dingen presteren, heb je misschien een punt.
Nou ja, als ik die Wuyts hoor, dan gebruikt ook iedereen behalve Gilbert en Boonen.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 12:04 schreef stoereboii het volgende:
[..]
Tja ik vind het gewoon jammer dat jullie dan weer chauvinistisch ingesteld zijn en dan maar denken dat jullie landgenoten wel clean zijn.
Ach ja tot over 5 jaar als ze gepakt worden
Ok, doei !quote:Op dinsdag 9 juli 2013 12:04 schreef stoereboii het volgende:
[..]
Tja ik vind het gewoon jammer dat jullie dan weer chauvinistisch ingesteld zijn en dan maar denken dat jullie landgenoten wel clean zijn.
Ach ja tot over 5 jaar als ze gepakt worden
Ik heb dat verhaal nooit helemaal begrepen. Half amateurland rijdt rond met die meters, maar Sky kan er als enige zúlke speciale dingen mee?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 12:04 schreef Van_Poppel het volgende:
Sky rekent uit welk vermogen de renners aan kunnen. Met behulp van wattagemeters proberen ze dit vermogen zonder pieken te halen. Op zich geloof ik wel in deze aanpak en dat je daar voordeel mee kunt halen t.o.v. de concurrentie.
Nope dat is niet waar. Ik ben 100% zeker dat er bij Lotto ook een dopingcultuur heerst. Gilbert won 2 jaar geleden alles en vorig jaar en dit jaar heeft hij niks gepresteerd behalve op het WK dan.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 12:05 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Nou ja, als ik die Wuyts hoor, dan gebruikt ook iedereen behalve Gilbert en Boonen.
Evans won voor BMC de Tour. Van Garderen werd vorig jaar vijfde voor BMC in de Tour. Gilbert won vorig jaar het WK terwijl hij bij BMC reed..quote:Op dinsdag 9 juli 2013 12:14 schreef stoereboii het volgende:
[..]
Nope dat is niet waar. Ik ben 100% zeker dat er bij Lotto ook een dopingcultuur heerst. Gilbert won 2 jaar geleden alles en vorig jaar en dit jaar heeft hij niks gepresteerd behalve op het WK dan.Ik denk dat BMC streng is ivm doping en het niet toelaat, hoe verklaar je anders de terugval van Evans, Van Garderen en Gilbert? Denk dat hij nu wel clean is, maar wat hij 2 jaar geleden presteerde was niet normaal... Ik durf over Belgen te zeggen wat ik denk hoor, ik neem echt niemand voor omdat het een landgenoot is, zo ben ik niet.
Denk dat Sky veel meer met die data doet. Zou me niks verbazen als ze bijvoorbeeld kunnen uitrekenen hoe je met 4 knechten zo snel mogelijk 80km kunt overbruggen. Aan de hand van getrapt vermogen en de hartslag moet je kunnen zien hoe fris iemand nog is. Geef deze data aan een programma en er rolt bijvoorbeeld uit:quote:Op dinsdag 9 juli 2013 12:11 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik heb dat verhaal nooit helemaal begrepen. Half amateurland rijdt rond met die meters, maar Sky kan er als enige zúlke speciale dingen mee?
Dat zeg ik toch ook? De afgelopen 2 jaar...quote:Op dinsdag 9 juli 2013 12:17 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Evans won voor BMC de Tour. Van Garderen werd vorig jaar vijfde voor BMC in de Tour. Gilbert won vorig jaar het WK terwijl hij bij BMC reed..
Evans is gewoon op leeftijd, vandaar zijn geleidelijke terugval. Van Garderen moet nog bewijzen aan de top te kunnen blijven.
Bij mijn weten vallen de Tour en het WK van vorig jaar binnen de afgelopen twee jaar..quote:Op dinsdag 9 juli 2013 12:26 schreef stoereboii het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook? De afgelopen 2 jaar...
Wow, Gilbert wint 1 wedstrijd in de Belgische ploeg, en 1 rit in de Vuelta met dacht ik?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 12:29 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Bij mijn weten vallen de Tour en het WK van vorig jaar binnen de afgelopen twee jaar..
Zonder dat cadeautje was hij ook in de top 10 geëindigd.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 10:31 schreef Waaghals het volgende:
[..]
Die 7e plek kwam door een kadootje van meer dan 10 minuten in de eerste etappes
En hij reed dus als nieuwbakken prof (vrijwel? geen zin om weer te checken:P) alle bergetappes in de top 20.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 12:35 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Zonder dat cadeautje was hij ook in de top 10 geëindigd.
Komt die vergelijking weerquote:Op dinsdag 9 juli 2013 10:29 schreef Fides het volgende:
Zou kunnen. Het is ook geen slechte renner. 3 jaar terug werd hij al 7e in de Giro en won hij het jongerenklassement daar.
Nee.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 10:41 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Gesink heeft bijvoorbeeld al eens sneller die klim opgereden.
Ja, alle bergetappes op één na in de toptwintig. Maar dan ook allemaal, stuk voor stuk, ver achter in de toptwintig.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 12:55 schreef Fides het volgende:
[..]
En hij reed dus als nieuwbakken prof (vrijwel? geen zin om weer te checken:P) alle bergetappes in de top 20.
http://www.cyclingnews.co(...)ays-for-omega-pharmaquote:Italian team manager Claudio Corti has revealed that he knew Chris Froome was a special talent as soon as he saw him riding at the Giro del Capo.
The current Colombia team manager ran the Barloworld team and signed Froome in 2009 after seeing in action at the 2008 Giro del Capo. Froome immediately paid him back by winning a stage in 2009.
"I signed him after seeing at the Giro del Capo in South Africa. He used a low gear on the climbs even back then and still uses it today, preferring to spin his gears," Corti told Italian television RAI.
"He immediately showed his special character when he moved to Italy. He wanted to live alone with his girlfriend and knew what he wanted to do in his career. He was more difficult to manage because of his character but it was worth it.
"He's made huge improvements since joining Team Sky but that's because he's overcome the virus that he picked up in Africa. You could always see the talent he had."
Maarja, we zijn nu toch ook 3 jaar verder. Toen reed hij pas een aantal maanden in het profcircuit, dus is het logisch dat er dan nog wel wat ruimte is voor verbetering. Mollema werd die Giro daar ook door jan-en-allemaal op achterstand gereden en Laurens ten Dam had voor 2010 ook nog nooit echt met de beste mee omhoog geklommen, en nu rijden ze Contador, Evans en Schleck naar huis.....quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:28 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ja, alle bergetappes op één na in de toptwintig. Maar dan ook allemaal, stuk voor stuk, ver achter in de toptwintig.
Dat zegt geen ene reet, nul komma nul. Hij werd daar op minuten gereden door renners die nu alleen nog kunnen dromen van tien seconden in het wiel van Porte te hangen en het zijn allemaal renners die hij nu lachend met 48 vingers in de neus voorbij rijdt alsof het derderangsamateurs zijn.
Schleck naar huis rijden als referentie nemenquote:Op dinsdag 9 juli 2013 16:03 schreef Fides het volgende:
[..]
Maarja, we zijn nu toch ook 3 jaar verder. Toen reed hij pas een aantal maanden in het profcircuit, dus is het logisch dat er dan nog wel wat ruimte is voor verbetering. Mollema werd die Giro daar ook door jan-en-allemaal op achterstand gereden en Laurens ten Dam had voor 2010 ook nog nooit echt met de beste mee omhoog geklommen, en nu rijden ze Contador, Evans en Schleck naar huis.....
Tja, dat doen alle teams. Sterker nog, dat doen veel amateurs al jaren. Voor 800 euro heb je een vermogensmeter.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 12:04 schreef Van_Poppel het volgende:
Sky rekent uit welk vermogen de renners aan kunnen. Met behulp van wattagemeters proberen ze dit vermogen zonder pieken te halen. Op zich geloof ik wel in deze aanpak en dat je daar voordeel mee kunt halen t.o.v. de concurrentie. Alleen geloof ik niet dat renners (waar we 2 jaar geleden niet van gehoord hebben) nu dezelfde tijden als Armstrong en Pantani rijden.
Tja, van de andere die in 2010 bergop beter waren als Porte en Mollema is ook weinig meer over of zijn zelfs gestopt.... (Danielson, Vinokoerov, Arroyo, Basso, Cunego, Gadret:')) of doen niet mee deze Tour (Nibali, Scarponi, ).quote:Op dinsdag 9 juli 2013 16:15 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Schleck naar huis rijden als referentie nemen
*fap* *fap* *fap*quote:Op dinsdag 9 juli 2013 11:31 schreef Syntix het volgende:
Harm, ben jij het?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 11:31 schreef Syntix het volgende:
"That's how the game is played"quote:Op woensdag 10 juli 2013 11:42 schreef Klopkoek het volgende:
De hele US Postal affaire is juist één grote aanmoediging geweest om lekker te doperen. Je wordt immers enkel betrapt als een rancuneuze oud ploegmaat en justitie ermee gaan bemoeien. Van de UCI en ASO moet het niet komen, noch van de dopinglabs, die overruled kunnen worden als het moet.
Bovendien blijf je dik multimiljonair. Of ze je titels nou afpakken of niet.
Dit topic kunnen we net zo goed voorzetten in het normale doping topic ja.quote:Op woensdag 10 juli 2013 12:46 schreef Kingstown het volgende:
Deel 2 alweer en dat terwijl er nog niemand gepakt is in deze Tour.
BNW zou er trots op zijn.
Een soort Landis up en down qua prestatie.quote:Op woensdag 10 juli 2013 15:41 schreef Fides het volgende:
Zal Porte vandaag weer expres niet zo hard rijden zodat hij ons allemaal voor de gek houdt?
Wat is de gedachte daarachter dan?quote:Op woensdag 10 juli 2013 15:41 schreef Fides het volgende:
Zal Porte vandaag weer expres niet zo hard rijden zodat hij ons allemaal voor de gek houdt?
Zou best kunnen, deed Froome ook tot de Vuelta van 2011 en moet je nu zien...quote:Op woensdag 10 juli 2013 15:41 schreef Fides het volgende:
Wat is jouw mening over Froome?quote:Op woensdag 10 juli 2013 17:56 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het wordt wel een beetje vervelend dat tegenwoordig bij elke prestatie een wiki wordt opentrokken met alle voorafgaande prestaties om even snel te beslissen of het kan of niet (vrij irrelevant of het dan over Froome gaat of niet).
Ik ga er vanuit dat nog steeds meer dan de helft aan de doping zit en zo'n Froome zit daar uiteraard zeker tussen.quote:
Of van Gewiss?quote:Op woensdag 10 juli 2013 18:01 schreef Zelva het volgende:
Heeft iemand nog een linkje naar de scan van dat artikel waar de prestaties van US Postal werden verklaard door dat ze zo revolutionair bezig waren?
Die van Gewiss kan ik me nog wel voor de geest halen.quote:Op woensdag 10 juli 2013 18:01 schreef Zelva het volgende:
Heeft iemand nog een linkje naar de scan van dat artikel waar de prestaties van US Postal werden verklaard door dat ze zo revolutionair bezig waren?
Sky ook, die zijn al zo ver voor de rest uit qua trainen aldus Steven de Dopingh.quote:Op woensdag 10 juli 2013 18:01 schreef Zelva het volgende:
Wie nog meer dan? Bokkema en El Tie Die ook?quote:Op woensdag 10 juli 2013 18:01 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat nog steeds meer dan de helft aan de doping zit en zo'n Froome zit daar uiteraard zeker tussen.
Dit?quote:Op woensdag 10 juli 2013 18:01 schreef Zelva het volgende:
Hé, dat zijn nederlanders, natuurlijk gebruiken die nietquote:Op woensdag 10 juli 2013 18:39 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Wie nog meer dan? Bokkema en El Tie Die ook?
Movistar kan ook wel in dat rijtje.quote:Op woensdag 10 juli 2013 18:44 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hé, dat zijn nederlanders, natuurlijk gebruiken die niet![]()
Ploegen als Astana, OPQS, Cannondale, Saxobank, Katusha, Radioshack zijn natuurlijk erg verdacht op basis van hun geschiedenis, mensen in de begeleiding en de renners die er rijden.
Idd. Ik zie dat ik zelfs Sky niet heb genoemdquote:Op woensdag 10 juli 2013 19:35 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Movistar kan ook wel in dat rijtje.
W/KG is niet gestandaardiseerd, er wordt altijd gedaan alsof. Ook doordat ze een gemiddelde pakken terwijl de eenheid zelf eigenlijk in seconden is.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 09:44 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
En die bullshit dat ze de SRM data niet willen releasen 'omdat niemand dat toch snapt'.
[..]
Klimtijden kun je enkel met 1 klim vergelijken, en W/kg is gestandaardiseerd waardoor je in principe een klim op de Alpe met een klim op de Ventoux kunt vergelijken.
Belkin met Dekker ook wel dan.quote:Op woensdag 10 juli 2013 19:38 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Idd. Ik zie dat ik zelfs Sky niet heb genoemdMaar die was eerder natuurlijk al genoemd.
El Tie Die vind ik eigenlijk wel de verdachtste van allemaal..quote:Op woensdag 10 juli 2013 18:39 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Wie nog meer dan? Bokkema en El Tie Die ook?
Maar als je dat als factoren neemt, dan kan je zowat elke ploeg in dat lijstje zetten. Lotto is niet prompt alles wat Ibarguren hen heeft geleerd vergeten omdat hij is vertrokken, Lampre hangt ook aan elkaar van de renners met een geurtje en heeft in elke schandaal wel een betrokkene, er kan geen dubieuze renner rondrijden of Vacansoleil biedt hem wel een contract aan, BMC is het bastaard-kind van het twijfelachtige Phonak, van het stinkende zooitje van Rabo zit er ook nog steeds een hoop in Belkin, bij Europcar zal ik ook niet veel toelichting moeten geven, bij Euskaltel is er ook al meer dan genoeg gebeurd met figuren als Mayo, Gonzalez en de "leave Lance alonequote:Op woensdag 10 juli 2013 18:44 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hé, dat zijn nederlanders, natuurlijk gebruiken die niet![]()
Ploegen als Astana, OPQS, Cannondale, Saxobank, Katusha, Radioshack zijn natuurlijk erg verdacht op basis van hun geschiedenis, mensen in de begeleiding en de renners die er rijden.
Bron: NUsportquote:'Pantani behoudt Tourzege'
De Tourzege van de overleden Marco Pantani zal niet worden geschrapt. Dat valt op te maken uit een brief die UCI-voorzitter Pat McQuaid heeft gestuurd aan de ouders van de renner die in 1998 de Ronde van Frankrijk op zijn naam schreef.
In een eerder stadium liet de Ier nog doorschemeren dat er mogelijk een streep door de naam van Pantani gaat op de erelijst als zou blijken dat de Italiaan in 1998 verboden middelen heeft gebruikt.
Een Franse senaatscommissie komt in de week na de lopende Tour de France met een rapport met uitslagen van testen van monsters uit 1998. Het gaat om hercontroles die uitgevoerd zijn in 2004, toen het in tegenstelling tot zes jaar daarvoor mogelijk was epo op te sporen.
"Niet alleen als UCI-voorzitter, maar ook als vader kan ik begrijpen hoe moeilijk het is je zoon te verliezen, de fantastische coureur Marco Pantani", luidt een passage uit de brief van McQuaid die onder meer is gepubliceerd op Cyclingnews.
Geen gronden
De Ierse preses reageert met deze brief op een open brief die de ouders van Pantani ruim een week geleden lieten afdrukken in verschillende Italiaanse media naar aanleiding van de speculaties dat hun zoon zijn Tourzege verliest.
"Ik begrijp dat het belangrijk is dat jullie zijn eer verdedigen”, aldus McQuaid. “Als de naam van Pantani op wat voor manier dan ook opduikt in het onderzoek van de Franse senaatscommissie, zijn er geen gronden om actie te ondernemen."
"De hercontroles die zijn uitgevoerd in 2004 hebben niet plaatsgevonden volgens de standaard die van toepassing is op dit soort analyses. Daarom kunnen deze resultaten niet worden geaccepteerd als bewijs; er is geen mogelijkheid om een onderzoek te openen", vervolgt de UCI-voorzitter.
"Ik hoop dat deze woorden troost bieden en dat we de fantastische herinneringen aan Marco Pantani in stand houden."
Pantani overleed in 2004 op 34-jarige leeftijd aan de gevolgen van een overdosis cocaïne.
Hoe gebeurt dat dan?quote:Op woensdag 10 juli 2013 23:14 schreef Pandarus het volgende:
Het peleton van nu zit nog vol renners die ooit gedoped hebben en met begeleiders die dat gedaan hebben. Het is een beetje een 'wie kent wie' van het dopen.
Verder zijn de dopingtests zeer makkelijk te omzijlen doordat de ooc tests te voorspellen zijn.
En als je dan een keer wel positief test kan de UCI nu zelf besluiten of ze daar iets mee gaan doen. Er kan nu niets meer uitlekken. Froome of wie dan ook kan 10 keer positief testen en dat komen we dan nooit te weten.
Mollema kan positief testen voor EPO, testosteron, cortisonen, GW1516 en wat dan ook en de UCI kan beslissen om hem officieel alleen positief te laten testen voor een plaspil/maskeringsmiddel.
Valverde kan een heel verdacht bloedpaspoort hebben zonder dat dat al teveel consequenties hoeft te hebben. UCI kan ook kiezen voor een waarschuwing zodat Valverde zijn waardes wat beter binnen de marges kan houden.
Trouwens gaan Voigt en Pantani nog positief testen. Volgens mij gaan ze dat nu niet meer tijdens Alp d'Huez naar buiten brengen zodat Voigt zijn tour eerst uit kan rijden.
Voigt zal wel een enorme mazzelaar zijn als zijn monster toevallig een van die monsters is die onbruikbaar waren.
Dat is natuurlijk apart, maar dit was natuurlijk wel een rit met wind in de rug.quote:Op donderdag 11 juli 2013 02:14 schreef THEFXR het volgende:
de top gemiddelde snelheid voor 30km+ ziet er nu zo uit
1 David Millar - 54.359 km/h
2 Tony Martin - 54.271km/h
3 Lance Armstrong - 53.986 km/h
4 Jan Ullrich - 53.642 km/h
Dus Martin rijd alle dopers eruit????
Dit. En een relatief korte tijdrit.quote:Op donderdag 11 juli 2013 07:51 schreef Knalerwtje het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk apart, maar dit was natuurlijk wel een rit met wind in de rug.
Ik kan me sterk vergissen, maar volgens mij worden alle positieve testen meteen door het lab naar de UCI en het WADA doorgestuurd. Ik zie niet in wat voor belang die er bij hebben Mollema of Froome te beschermen.quote:Op woensdag 10 juli 2013 23:14 schreef Pandarus het volgende:
Het peleton van nu zit nog vol renners die ooit gedoped hebben en met begeleiders die dat gedaan hebben. Het is een beetje een 'wie kent wie' van het dopen.
Verder zijn de dopingtests zeer makkelijk te omzijlen doordat de ooc tests te voorspellen zijn.
En als je dan een keer wel positief test kan de UCI nu zelf besluiten of ze daar iets mee gaan doen. Er kan nu niets meer uitlekken. Froome of wie dan ook kan 10 keer positief testen en dat komen we dan nooit te weten.
Mollema kan positief testen voor EPO, testosteron, cortisonen, GW1516 en wat dan ook en de UCI kan beslissen om hem officieel alleen positief te laten testen voor een plaspil/maskeringsmiddel.
Valverde kan een heel verdacht bloedpaspoort hebben zonder dat dat al teveel consequenties hoeft te hebben. UCI kan ook kiezen voor een waarschuwing zodat Valverde zijn waardes wat beter binnen de marges kan houden.
Trouwens gaan Voigt en Pantani nog positief testen. Volgens mij gaan ze dat nu niet meer tijdens Alp d'Huez naar buiten brengen zodat Voigt zijn tour eerst uit kan rijden.
Voigt zal wel een enorme mazzelaar zijn als zijn monster toevallig een van die monsters is die onbruikbaar waren.
Ik weet niet hoe het zit met Mollema en Froome maar het lijkt mij dat zij een bloedpaspoort hebben. Dit wordt door de ADAMS geregeld. In principe gaat de dopingdokter na de test direct naar het lab. Want er is ook een tijdslimiet van het brengen van de test naar het lab, daar mag niet meer dan x uur tussen zitten. Ook moeten zij regelmatig ongeveer 6x per jaar getest worden om de waardes in het bloedpaspoort te kunnen vergelijken.quote:Op donderdag 11 juli 2013 08:22 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Ik kan me sterk vergissen, maar volgens mij worden alle positieve testen meteen door het lab naar de UCI en het WADA doorgestuurd. Ik zie niet in wat voor belang die er bij hebben Mollema of Froome te beschermen.
quote:Op donderdag 11 juli 2013 09:41 schreef ThePlaneteer het volgende:
Maar de meest ideale manier om dat bloedpaspoort te ontlopen is natuurlijk door één of andere aandoening die je hoeveelheid hermatocriet of rode bloedlichaampjes aantast.
O wacht die ziekte bestaat!
O en de beste renner van dit moment heeft die ziekte!
Bij Sky beweren ze logischerwijs dat de parasiet niet valt uit te roeien en de ziekte zo nu en dan kan terugkeren. Als Froome dan schommelende bloedwaarden heeft kunnen ze daar op terugvallen.quote:Op donderdag 11 juli 2013 09:44 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik dacht juist dat hij ervan genezen was en daardoor zo hard fietste ineensAlthans is de roddel.
Toch vrij bizar dat schistosomiasis ook door deze kenner als een virus wordt benoemd. Ik hoorde het de Nederlandse commentatoren ook al telkens over een virus hebben. Hoe komen mensen daar toch bij? Qua omvang toch een factor 1000 verschil.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:54 schreef Ericr het volgende:
[..]
http://www.cyclingnews.co(...)ays-for-omega-pharma
Weer net even een ander verhaal over zijn schistosomiasis, iets wat hij heeft opgelopen in zijn Sky-tijd (in 2010) maar zoals Corti het vertelt lijkt het er op dat hij zijn 'grote talent' niet eerder kon etaleren omdat hij last had van die parasieten.
Beetje zoals Claudia Pechstein met haar sferocytose.quote:Op donderdag 11 juli 2013 09:41 schreef ThePlaneteer het volgende:
Maar de meest ideale manier om dat bloedpaspoort te ontlopen is natuurlijk door één of andere aandoening die je hoeveelheid hermatocriet of rode bloedlichaampjes aantast.
O wacht die ziekte bestaat!
O en de beste renner van dit moment heeft die ziekte!
Zou je wel zeggen ja, maar er gebeuren wel meer vreemde dingen in het wielrennen.quote:Op donderdag 11 juli 2013 10:05 schreef CyclingGirl het volgende:
Dan zou hij als hij er weer last van zou krijgen slechter moeten gaan rijden.
Met voldoende kennis zijn die dingen niet vreemd meer!quote:Op donderdag 11 juli 2013 10:10 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Zou je wel zeggen ja, maar er gebeuren wel meer vreemde dingen in het wielrennen.
Dit. Alsof mensen tegenwoordig niet meer uit mogen blinkenquote:Op dinsdag 9 juli 2013 11:31 schreef Syntix het volgende:
Mag wel. Alleen verleden heeft wel aangetoond dat sporters die zo extreem uitblinken dat niet helemaal van nature doen.quote:Op donderdag 11 juli 2013 11:51 schreef shaderon het volgende:
[..]
Dit. Alsof mensen tegenwoordig niet meer uit mogen blinken
Precies. Bij Sky trainen ze gewoon op een manier dat ze (allemaal) kunnen uitblinken.quote:Op donderdag 11 juli 2013 11:51 schreef shaderon het volgende:
[..]
Dit. Alsof mensen tegenwoordig niet meer uit mogen blinken
Volgens mij zijn de klimtijden van Bauke niet heel erg omhoog gegaan hoor. Een contador of rodriquez rijdt gewoon stukken langzamer dan voorheen. Kreuziger maakte bergop de indruk stuk harder te kunnen en als je de rijders van vorig jaar als nibali en wiggens meeneemt dan staat Bauke rond een 8e plek. Dat is niks nieuws.quote:Op donderdag 11 juli 2013 12:13 schreef Syntix het volgende:
[..]
Precies. Bij Sky trainen ze gewoon op een manier dat ze (allemaal) kunnen uitblinken.
Wat natuurlijk wel een terechte vraag is hoeveel invloed die "ziekte" van Froome heeft op zijn vorm en resultaten.
Wordt hier overigens dan niet de vraag gesteld waarom Mollema en Ten Dam opeens zo goed zijn?
Discussie vind ik enigszins flatterend. Het wordt hier en daar vermeld onder het motto "ja, dat is ook niet helemaal koosjer", maar daar is toch een vrij grote mantel der liefde aanwezig. Of daar gaan er een hoop plots "out-of-character" en moet er toch plaats gemaakt worden voor de nuance.quote:Op donderdag 11 juli 2013 12:20 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ja, die discussie is hier ook gaande Syntix.
En de hype is ook groter dan de prestatie.quote:Op donderdag 11 juli 2013 12:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Discussie vind ik enigszins flatterend. Het wordt hier en daar vermeld onder het motto "ja, dat is ook niet helemaal koosjer", maar daar is toch een vrij grote mantel der liefde aanwezig.
In welk opzicht is het presteren van Mollema dan verdacht te noemen? Dan kun je bij iedere wielrenner vraagtekens plaatsen. Overigens moet je niet vergeten dat een stuk of 8 toppers (Contador, Schleck (2x), VDB2, Rolland, Van Garderen, Evans, Nibali, Uran, Wiggins) nu zwaar tegenvallen of niet mee doen. Met die toprenners zou Mollema nu "gewoon" 9e staan.quote:Op donderdag 11 juli 2013 12:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Discussie vind ik enigszins flatterend. Het wordt hier en daar vermeld onder het motto "ja, dat is ook niet helemaal koosjer", maar daar is toch een vrij grote mantel der liefde aanwezig.
Die gaat nog wel ja, maar Ten Damquote:Op donderdag 11 juli 2013 12:27 schreef Fides het volgende:
Mwah, Mollema is toch netjes langzaamaan gegroeid? Van groot talent, naar 12e in de Giro in 2010, 4e + Puntenklassement in Vuelta in 2011, nu goed in de Tour.....
Zo bizar zijn zijn prestaties toch nietquote:Op donderdag 11 juli 2013 12:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die gaat nog wel ja, maar Ten Dam
Bernard Kohl en Santi Perez waren ook zuiver.quote:Op donderdag 11 juli 2013 12:46 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Zo bizar zijn zijn prestaties toch nietHij heeft een redelijke tijdrit gereden en is in de buurt van het groepje favorieten gebleven
That's all.
Dat is hier toch gebruikelijk? Van de top 10 in de Giro kan ik me enkel bij Intxausti niet meteen vraagtekens herinneren.quote:Op donderdag 11 juli 2013 12:37 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
In welk opzicht is het presteren van Mollema dan verdacht te noemen? Dan kun je bij iedere wielrenner vraagtekens plaatsen.
Movistarquote:Op donderdag 11 juli 2013 12:48 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dat is hier toch gebruikelijk? Van de top 10 in de Giro kan ik me enkel bij Intxausti niet meteen vraagtekens herinneren.
Tja, ze rijden nu beter dan gekende dopers zoals Contador. En Valverde zit nog maar net voor hen, vooral dankzij de TTT.quote:Op donderdag 11 juli 2013 12:27 schreef Fides het volgende:
Mwah, Mollema is toch netjes langzaamaan gegroeid? Van groot talent, naar 12e in de Giro in 2010, 4e + Puntenklassement in Vuelta in 2011, nu goed in de Tour.....
De prestaties van die twee Belkinezen wordt echt schromelijk overschatquote:Op donderdag 11 juli 2013 12:52 schreef Pandarus het volgende:
[..]
Tja, ze rijden nu beter dan gekende dopers zoals Contador. En Valverde zit nog maar net voor hen, vooral dankzij de TTT.
Of denk jij dat Contador is gestopt met zijn bloedtransfusies? Als LTD en Mollema er in de derde week helemaal doorheen zakken, ja dan klopt het misschien met wat je verwacht.
Maar waarom presteren de Nederlenders eerst zo slecht en nu ineens tot nu toe zo goed? Omdat de rest nu ook clean is? Maar de Nederlanders waren al niet clean?
Enige wat veranderd is is dat een sponsor die per se een clean imago wilde gestopt is een een sponsor die wel een team met een dopinghistorie wilde sponseren erin gestapt is.
Dat gebeurt dan ook. Voor elke prestatie wordt de meest negatieve/suggestieve verklaring gezocht. Nou ja, bijna altijd, blijkbaar is er toch een mogelijkheid om het voordeel van de twijfel te krijgen.quote:Op donderdag 11 juli 2013 12:48 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Movistar
Zo kan je altijd wel wat verzinnen.
Niet eens een hele vreemde uitspraak.quote:Op donderdag 11 juli 2013 12:37 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dan kun je bij iedere wielrenner vraagtekens plaatsen.
Mwah, ik denk dat Contador wel minder/anders gebruikt dan vroeger. Anders zou hij nog steeds iedereen weg fietsen zoals in 2007-2009. Toen won hij bijna elke meerdaagse koers waar hij startte.quote:Op donderdag 11 juli 2013 12:52 schreef Pandarus het volgende:
[..]
Tja, ze rijden nu beter dan gekende dopers zoals Contador. En Valverde zit nog maar net voor hen, vooral dankzij de TTT.
Of denk jij dat Contador is gestopt met zijn bloedtransfusies? Als LTD en Mollema er in de derde week helemaal doorheen zakken, ja dan klopt het misschien met wat je verwacht.
Maar waarom presteren de Nederlenders eerst zo slecht en nu ineens tot nu toe zo goed? Omdat de rest nu ook clean is? Maar de Nederlanders waren al niet clean?
Enige wat veranderd is is dat een sponsor die per se een clean imago wilde gestopt is een een sponsor die wel een team met een dopinghistorie wilde sponseren erin gestapt is.
Verder werkt het argument van Boogerd ook vandaag nog. Plus ze werken samen met Eric Dekker.
Dat is inderdaad een trieste conclusie, maar wie is er verantwoordelijk voor de bloedpaspoorten? UCI of WADA?quote:Op donderdag 11 juli 2013 13:08 schreef DeeBee het volgende:
De 'effectiviteit' van dat geniale bloedpaspoort is anders om te janken, gezien het feit dat er hoogstens een paar renners (even) op non-actief zijn gezet en naar mijn weten nog niemand geschorst is puur op basis van bloedwaarden variaties.
Iedereen doet alsof het bloedpaspoort ervoor zorgt dat je niets meer kan doen, maar mocht dit zo zijn zou er ineens blijkbaar helemaal niemand meer gebruiken...
Dit is natuurlijk onwijze onzin, dus het bloedpaspoort functioneert gewoon amper. Anders hadden ze een Di Luca toch al veel sneller kunnen pakken weer? Nee, daar moest nu zelfs ook een positieve plas aan te pas komen voor een schorsing... Maar volgens het bloedpaspoort-theorie had je allang variaties moeten zien in de maanden ervoor, toen hij ook al kuurde. Maar niemand heeft daar met een woord over gerept, oftewel je bloedwaarden zijn prima te manipuleren tussen 'geloofwaardige' grenzen, zeker als je baseline nog eens verstoord is ook (*kuch* Froome *kuch*).
Ax 3 Domaines tijden vallen mee na Froome. Porte komt op de 22ste plaats allertijden. Valverde is 34ste. Molemma 36ste, Ten Dam 40ste.quote:Op donderdag 11 juli 2013 13:20 schreef ThePlaneteer het volgende:
Wie zegt dat de Tour zwakbezet is dit jaar? Als je de klimtijden van de Ax 3 Domaines bekijkt staan er, ook buiten Froome om, veel toptijden in.
Het is de vraag of Froome nu enorm sterk is of de rest onwijs zwak. Ik ga voor het eerste. En dan moet je ook automatisch concluderen dat een Laurens ten Dam ook opvallend goed presteert.
Die top 100 die hier laatst voorbij kwam was toch een top 100 van allemaal Tour etappes? Dan snap ik niet exact wat je bedoelt.quote:Op donderdag 11 juli 2013 13:28 schreef Ericr het volgende:
[..]
Als je Froome weglaat zou Porte de langzaamste tijd hebben van 5 keer Ax 3 Domaines op in verschillende TDF's. Zelfs als je vergelijkt met 2010 verliest op Porte na iedere renner mimimaal een halve minuut t.o.v. de snelste in 2010.
Een top 100 klassering op een ranglijst allertijden is buitensporig? Of begrijp ik niet wat jij bedoelt?quote:Op donderdag 11 juli 2013 13:41 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Die top 100 die hier laatst voorbij kwam was toch een top 100 van allemaal Tour etappes? Dan snap ik niet exact wat je bedoelt.
Als je heel zwart wit kijkt is het toch opvallend dat een Ten Dam harder rijdt dan een volgespoten Mancebo in 2005. Dat bedoelde ik eigenlijk te zeggen.quote:Op donderdag 11 juli 2013 13:50 schreef Ericr het volgende:
[..]
Een top 100 klassering is buitensporig? Of begrijp ik niet wat jij bedoelt?
In Jip en Janneketaal dan :
- Ax 3 Domaines is in totaal 5 keer beklommen in de TDF
- De beste tijd ooit werd gereden in 2001 door Liaseka
- In 2010 reed Menchov de 14de tijd ooit voor die beklimming
- In 2013 reed Froome de 3de tijd ooit.
- Porte reed langzamer dan Menchov in 2010 en ook nog langzamer dan Sanchez, Contador, Schleck, VDB2 en Gesink.
- Mollema, Valderde en Ten Dam waren mimimaal 30 seconden langzamer dan Sanchez in 2010.
De klasseringen vanaf Porte op de ranglijst allertijden van die beklimming beginnen bij plek 22. De plekken van Mollema, Valverde en Ten Dam heb ik al eerder genoemd.
Zonder Froome waren de prestaties van Porte en de renners daarna amper opgevallen. In dat licht zijn de prestaties van 2010 opvallender.
Mancebo was niet volgespotenquote:Op donderdag 11 juli 2013 14:10 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Als je heel zwart wit kijkt is het toch opvallend dat een Ten Dam harder rijdt dan een volgespoten Mancebo in 2005. Dat bedoelde ik eigenlijk te zeggen.
Het lastige is inderdaad een lijn te trekken wat buitensporig is, en ook welke prestatie schoon is gereden. Je kunt wel zeggen dat Valverde 30 seconden langzamer is dan Sanchez in 2010, maar dan moeten we Sanchez ook gaan vrijpleiten.
Om nog maar te zwijgen van veranderende omstandigheden etc.
Maar mijn punt was eigenlijk, Froome rijdt 3e en dat is onbetrouwbaar, maar dan moet je de rest ook gaan bekijken.
Ze vallen mee als je puur naar de plaatsen kijkt. Maar als je kijkt wie daar staan en we er doped is het wat anders. Streep je alle dopers weg dan scoren ze best wel hoog op Ax 3 Domaines. En opzich is dat nog niet zo heel raar omdat dit de eerste klim deze tour was. Nu is Ax bijna altijd wel vroeg in de tour, maar toch.quote:Op donderdag 11 juli 2013 13:28 schreef Ericr het volgende:
[..]
Ax 3 Domaines tijden vallen mee na Froome. Porte komt op de 22ste plaats allertijden. Valverde is 34ste. Molemma 36ste, Ten Dam 40ste.
Als je Froome weglaat zou Porte de langzaamste tijd hebben van 5 keer Ax 3 Domaines op in verschillende TDF's. Zelfs als je vergelijkt met 2010 verliest op Porte na iedere renner mimimaal een halve minuut t.o.v. de snelste in 2010.
Ten Dam rijdt zeker opvallend maar wat dat betreft vind ik zijn tijdrit opvallender dan de klim naar Ax 3 Domaines.
Froome traint in ieder geval nog bij de beste ploeg van de wereld. Dat kunnen Mollema en Ten Dam iig niet zeggen (understatement).quote:Op donderdag 11 juli 2013 12:20 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ja, die discussie is hier ook gaande Syntix.
Maar als jij Froome al vertrouwt ben ik benieuwd welke redenen je hebt om ElTieDie en Bauke te wantrouwen.
Want Froome werd ook opeens zo goed.
Bron?quote:Op donderdag 11 juli 2013 14:27 schreef Syntix het volgende:
[..]
Froome traint in ieder geval nog bij de beste ploeg van de wereld. Dat kunnen Mollema en Ten Dam iig niet zeggen (understatement).
Bron?quote:Op donderdag 11 juli 2013 14:32 schreef Pandarus het volgende:
Mollema en Ten Dam trainen niet eens mee met Belkin. Ze organiseren zelf het grootste gedeelte van hun training. Beetje zoals Rasmussen en Menchov dan denk ik.
Geen bron nodig, algemene kennis. Sky is zoveel verder dan de rest van de ploegen in zo'n beetje alles. Vraag het Steven de Jongh eens;)quote:
Daardoor kunnen ze minder snel relatief beter zijn geworden idd.quote:Op donderdag 11 juli 2013 14:31 schreef debeterebob het volgende:
Omdat Mollema en LtD niet bij de beste ploeg rijden zijn ze meer verdacht?
Ken je geschiedenis, Syntix
Sky is helemaal niet verderquote:Op donderdag 11 juli 2013 14:39 schreef Syntix het volgende:
[..]
Geen bron nodig, algemene kennis. Sky is zoveel verder dan de rest van de ploegen in zo'n beetje alles. Vraag het Steven de Jongh eens;)
Ja want een mindere ploeg weet natuurlijk niet hoe je moet trainenquote:Op donderdag 11 juli 2013 14:40 schreef Syntix het volgende:
[..]
Daardoor kunnen ze minder snel relatief beter zijn geworden idd.
Gebruik je hersenen, debeterebob.
Waarin? Gebruik van powermeters, windtunnels? Wordt eens concreet.quote:Op donderdag 11 juli 2013 14:39 schreef Syntix het volgende:
[..]
Geen bron nodig, algemene kennis. Sky is zoveel verder dan de rest van de ploegen in zo'n beetje alles. Vraag het Steven de Jongh eens;)
Het plausible deniability model van Rabo wordt nog steeds gebruikt?quote:Op donderdag 11 juli 2013 14:32 schreef Pandarus het volgende:
Mollema en Ten Dam trainen niet eens mee met Belkin. Ze organiseren zelf het grootste gedeelte van hun training. Beetje zoals Rasmussen en Menchov dan denk ik.
jawel.quote:
Jawel, maar niet beter dan Sky (een betere ploeg).quote:Op donderdag 11 juli 2013 14:42 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Ja want een mindere ploeg weet natuurlijk niet hoe je moet trainen
Hoogstetages, trainingen enz.quote:Op donderdag 11 juli 2013 14:43 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Waarin? Gebruik van powermeters, windtunnels? Wordt eens concreet.
Het is geen discussie want zowel Froome als Contador rijden clean en Froome is gewoon een baas vergeleken met Contador.quote:Op donderdag 11 juli 2013 14:48 schreef ThePlaneteer het volgende:
Misschien een ideetje om Syntix gewoon te negeren? Dit is een niveautje trollen waar ze op CyclingNews zelfs jaloers op zijn.
Ik vind het echter een interessantere discussie of Froome nu zo goed is of de rest zo slecht. En dan direct of dat komt omdat Contador gestopt is met z'n biefstuk of dat Froome een nieuw en beter middel heeft.
Een zeer uniek verschijnsel in de wielerwereld ja. Trainingen, dat die andere ploegen daar niet aan gedacht hebbenquote:
Nee, misschien alleen betere doping, meer niet.quote:
Nee, Sky heeft betere renners, maar het verschil in trainingen is gewoon klein.quote:Jawel, maar niet beter dan Sky (een betere ploeg).
Ze hebben trainingen ja?quote:Hoogstetages, trainingen enz.
Volgens mij allebei. Elk team (of toch een hoog genoeg percentage om te mogen veralgemenen) heeft een dokter/werking die zo goed mogelijk is ingespeeld op de nieuwste dope en de nieuwste detectiesystemen. Sky heeft nu het beste plan, Contador had vroeger ook een goed systeem, maar werd gepakt, moest het omgooien en heeft nog geen gelijkwaardig alternatief gevonden.quote:Op donderdag 11 juli 2013 14:48 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik vind het echter een interessantere discussie of Froome nu zo goed is of de rest zo slecht. En dan direct of dat komt omdat Contador gestopt is met z'n biefstuk of dat Froome een nieuw en beter middel heeft.
Zwemtrainer?quote:Op donderdag 11 juli 2013 14:49 schreef Syntix het volgende:
[..]
jawel.
[..]
Jawel, maar niet beter dan Sky (een betere ploeg).
[..]
Hoogstetages, trainingen enz.
Ik zeg ook niet dat ze nu clean rijden natuurlijk. Alleen zou bij een schoner peloton logischerwijs de prestaties van de besten minder moeten zijn dan de besten uit het dopingtijdperk. Dat een renner die nu 5de wordt in het huidige tijdperk sneller rijdt dan de nummer 10 (of andere grens) van tien jaar terug is minder opvallend.quote:Op donderdag 11 juli 2013 14:10 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Als je heel zwart wit kijkt is het toch opvallend dat een Ten Dam harder rijdt dan een volgespoten Mancebo in 2005. Dat bedoelde ik eigenlijk te zeggen.
Het lastige is inderdaad een lijn te trekken wat buitensporig is, en ook welke prestatie schoon is gereden. Je kunt wel zeggen dat Valverde 30 seconden langzamer is dan Sanchez in 2010, maar dan moeten we Sanchez ook gaan vrijpleiten.
Om nog maar te zwijgen van veranderende omstandigheden etc.
Maar mijn punt was eigenlijk, Froome rijdt 3e en dat is onbetrouwbaar, maar dan moet je de rest ook gaan bekijken.
Zwak misschien als in dat vooral Schleck een enorm slechte voorbereiding had, Contador ook maar in mindere mate en de jaren beginnen te tellen bij een Evans.quote:Op donderdag 11 juli 2013 13:20 schreef ThePlaneteer het volgende:
Wie zegt dat de Tour zwakbezet is dit jaar? Als je de klimtijden van de Ax 3 Domaines bekijkt staan er, ook buiten Froome om, veel toptijden in.
Dat is idd wel interessant.quote:Op donderdag 11 juli 2013 15:25 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe serieus er wordt getrained en gecontroleerd hoe renners hun kracht overbrengen op de pedalen. Kan een hoop rendementsverlies betekenen.
Ben benieuwd hoe ze dat doen. Zou een echte marginal gain zijn. Iedereen weet wel een beetje wanneer het meest efficient is, maar doet men het ook?
En dat is nou zo jammer want denk niet dat Froome en Porte al helemaal niet voluit hoeven te gaan vanwege het ruime verschil.quote:Op donderdag 11 juli 2013 15:26 schreef Ericr het volgende:
[..]
Mocht op Alpe d'Huez een heel rijtje renners sub 40 minuten dan kan je er zo goed als zeker van uit gaan dat het tij gekeerd is en de menselijke maat helemaal niet terug is.
De strijd om de overige plekken is tegen die tijd misschien nog net zo open als nu, dan zal er toch gestreden moeten worden op de Alpe. Inhouden betekent plekje verliezen.quote:Op donderdag 11 juli 2013 15:36 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
En dat is nou zo jammer want denk niet dat Froome en Porte al helemaal niet voluit hoeven te gaan vanwege het ruime verschil.
Tenzij natuurlijk Contador en Valverde opeens in 39 minuten omhoog gaan, dan weten we gelijk waar het complete wielrennen staat.
Maar ik ga daar niet vanuit. Zelfs als men doping gebruikt is men hopelijk wel wijs genoeg om te realiseren dat je het echt niet kunt veroorloven om te snel de Alpe omhoog te fietsen.
Ik denk niet dat bij Euskatel georganiseerd doping wordt gebruikt zoals bij Festina.quote:Op donderdag 11 juli 2013 16:00 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik denk dat we binnen enkele jaren Bassons-achtige verhalen krijgen van Sicard.
Lijkt me sterk. Hij heeft al een paar jaar last van een blessure, waardoor hij in zijn rechterbeen veel minder dan normale kracht heeft. Vandaar dat hij na zijn U23 WK winst nooit meer op niveau is geweest (hoewel hij in zijn eerste profjaar nog een paar aardige uitslagen had).quote:Op donderdag 11 juli 2013 16:00 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik denk dat we binnen enkele jaren Bassons-achtige verhalen krijgen van Sicard.
Is hij nooit langs die Nederlandse dokter geweest? Ik hoorde dat veel renners last van die 'afknelling' hadden. Hoe heette dat ook al weer precies?quote:Op donderdag 11 juli 2013 16:13 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Lijkt me sterk. Hij heeft al een paar jaar last van een blessure, waardoor hij in zijn rechterbeen veel minder dan normale kracht heeft. Vandaar dat hij na zijn U23 WK winst nooit meer op niveau is geweest (hoewel hij in zijn eerste profjaar nog een paar aardige uitslagen had).
Hij kan best clean zijn, maar hij lost niet uit die groep omdat hij clean is.
Ik hoop ook wel dat Froome laat zien dat hij de echte koning is van het gezelschap renners. Gewoon vol voor die overwinning gaan dus op de Alpe en de Mont Ventoux. Dit heeft overigens niets met doping te maken.quote:Op donderdag 11 juli 2013 15:43 schreef Ericr het volgende:
[..]
De strijd om de overige plekken is tegen die tijd misschien nog net zo open als nu, dan zal er toch gestreden moeten worden op de Alpe. Inhouden betekent plekje verliezen.
Zou het mooiste zijn als Froome daarvoor al tijd heeft verloren maar die kans acht ik zeer klein. Froome die voluit gaat op Alpe d'Huez zou wel leuk zijn.
Stenose van de A. Iliaca externa: claudicatio intermittens door endofibrose.quote:Op donderdag 11 juli 2013 16:14 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Is hij nooit langs die Nederlandse dokter geweest? Ik hoorde dat veel renners last van die 'afknelling' hadden. Hoe heette dat ook al weer precies?
Beknelde liesslagaderquote:Op donderdag 11 juli 2013 16:16 schreef No-P het volgende:
[..]
Stenose van de A. Iliaca externa: claudicatio intermittens door endofibrose.
Nee, hij heeft geen last van een afknelling, een heel ander probleem:quote:Op donderdag 11 juli 2013 16:14 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Is hij nooit langs die Nederlandse dokter geweest? Ik hoorde dat veel renners last van die 'afknelling' hadden. Hoe heette dat ook al weer precies?
Dit bericht komt uit 2011. Twee jaar later is hij nog steeds niet op niveau. Probleem is nog steeds niet opgelost eigenlijk.quote:The former Tour de l'Avenir winner has been struggling with a niggling knee injury for virtually the whole season, originally thought to be caused by a change of shoes in the lead-up to the 2011 campaign. As it turns out the shoes weren't causing the problem after all; a crash in training back in December has led to one of the Frenchman's legs being considerably weaker than the other as his body tried to compensate for the injury by slightly altering his pedal-stroke. He's struggling to rediscover his characteristic fluent way of turning those pedals,
Dit hoop ik ook. Daarnaast kan hij zich meer of minder verdacht maken op doping gebruik.quote:Op donderdag 11 juli 2013 16:16 schreef Syntix het volgende:
[..]
Ik hoop ook wel dat Froome laat zien dat hij de echte koning is van het gezelschap renners. Gewoon vol voor die overwinning gaan dus op de Alpe en de Mont Ventoux. Dit heeft overigens niets met doping te maken.
Kijk naar de olympische spelen.quote:Op donderdag 11 juli 2013 20:25 schreef glaba het volgende:
[..]
Dit hoop ik ook. Daarnaast kan hij zich meer of minder verdacht maken op doping gebruik.
Maar stel sky gebruikt inderdaad doping. Wat zijn de beweegredenen voor de sponsor om daarin mee te gaan? Ik denk dat als het eenmaal uitkomt (uiteindelijk komt alles boven water) het hun imago schaadt. Waarom zouden ze zo een groot risico nemen? De vorige generatie sponsors waren enigszins te vergeven met de reden dat iedereen het deed en het nieuw was. Dit argument gaat niet nog een keer op. Zeker in NL zal dan Belkin afgemaakt worden. Ik weet niet hoe ze in buitenland hierna kijken.
Zal wel meevallen...Festina had na de dopingtour een topomzet.quote:Op donderdag 11 juli 2013 20:25 schreef glaba het volgende:
[..]
Dit hoop ik ook. Daarnaast kan hij zich meer of minder verdacht maken op doping gebruik.
Maar stel sky gebruikt inderdaad doping. Wat zijn de beweegredenen voor de sponsor om daarin mee te gaan? Ik denk dat als het eenmaal uitkomt (uiteindelijk komt alles boven water) het hun imago schaadt. Waarom zouden ze zo een groot risico nemen? De vorige generatie sponsors waren enigszins te vergeven met de reden dat iedereen het deed en het nieuw was. Dit argument gaat niet nog een keer op. Zeker in NL zal dan Belkin afgemaakt worden. Ik weet niet hoe ze in buitenland hierna kijken.
Ze hebben nog steeds Virenquequote:Op donderdag 11 juli 2013 20:27 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Zal wel meevallen...Festina had na de dopingtour een topomzet.
Dit dus. Naast de sponsors hebben ook de renners natuurlijk geen excuses meer (niet zoals eerst: iedereen deed het). Ze zullen voor eeuwig de boeken in gaan als dopinggebruikers. Waarom zou je dat nog willen? Je weet toch dat het uit komt.quote:Op donderdag 11 juli 2013 20:25 schreef glaba het volgende:
[..]
Iets wat Armstrong dus al meer dan 10 jaar terug al deed en op dat moment ook al jaren door Trek speciaal fietsen voor hem liet bouwen. Of zaken als SPD SL pedalen liet ontwikkelen door Shimano. Daarmee vergeleken lijken de Sky-borgs amateurs maar inmiddels is Froome wel net zo dominant als een Armstrong.quote:Op donderdag 11 juli 2013 20:36 schreef Sheepcidus het volgende:
Wel grappig dat de Sky die zogenaamd wetenschappelijk bezig is pas een paar weken terug Froome voor het eerst een widntunnel van binnen liet zien.
Dat was 10 jaar geleden.quote:Op donderdag 11 juli 2013 23:21 schreef THEFXR het volgende:
op de honderdste verjaardag komen er toch geen dopers naar buiten, dat is slechte PR
Kijk eens om je heen in de maatschappij. Valsspelen is al zover geïntegreerd dat het zinloos is om te denken dat er grote bedrijven niet aan hoeven mee te doen als er zoveel geld mee gemoeid is.quote:Op donderdag 11 juli 2013 20:25 schreef glaba het volgende:
[..]
nah, is gewoon de VADA test, maakt niet uit in weke sport dat het is. Bij Ram zat er nog niet eens een EPO test in.quote:Op donderdag 11 juli 2013 17:24 schreef opgebaarde het volgende:
Neem aan dat wielrenners op ander spul wordt getest als die knokkers plus je kan er natuurlijk nu vanuit gaan dat Ram loopt te lullen want dat zal die ander zeker niet doen en MMA staat al vanaf het begin bekend als een erg schone sport...
Waarom was er bij jou thuis een dopingdokter?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 11:00 schreef CyclingGirl het volgende:
Een dopingdokter bij ons thuis heeft wel eens verteld dat ze in een dopingtest niet op alle verboden middelen (kunnen) testen. Ze gaan er vanuit dat de meeste renners wel weten dat je met epo de sjaak bent als je getest wordt en doen deze test steekproefsgewijs.
Wat nog irritanter is, is dat Sky hun succes (o.a.) verklaart door het uitgebreid trainen op wattages. Vind ik op zich een zeer goede manier van trainen en ook zeer geloofwaardig. Maar als dan andere mensen (Antoine Vayer) diezelfde manier van wattages gebruiken om aan te tonen dat de prestaties van Sky en Froome wel erg verdacht goed zijn, Brailsford dan opeens met uitspraken komt dat je op basis van wattages helemaal niets kunt zeggen en dat het bij Sky uberhaupt heel erg lastig is om wattages van hun renners te kunnen meten.quote:Op donderdag 11 juli 2013 20:36 schreef Sheepcidus het volgende:
Wel grappig dat de Sky die zogenaamd wetenschappelijk bezig is pas een paar weken terug Froome voor het eerst een widntunnel van binnen liet zien.
Nee echt waar?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 11:00 schreef CyclingGirl het volgende:
Een dopingdokter bij ons thuis heeft wel eens verteld dat ze in een dopingtest niet op alle verboden middelen (kunnen) testen.
Da's wel humor iddquote:Op vrijdag 12 juli 2013 11:47 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Wat nog irritanter is, is dat Sky hun succes (o.a.) verklaart door het uitgebreid trainen op wattages. Vind ik op zich een zeer goede manier van trainen en ook zeer geloofwaardig. Maar als dan andere mensen (Antoine Vayer) diezelfde manier van wattages gebruiken om aan te tonen dat de prestaties van Sky en Froome wel erg verdacht goed zijn, Brailsford dan opeens met uitspraken komt dat je op basis van wattages helemaal niets kunt zeggen en dat het bij Sky uberhaupt heel erg lastig is om wattages van hun renners te kunnen meten.
Brailsford zei dat wattages moeilijk te interpreteren zijn en dat alleen wattages niet het gehele plaatje geven. Beiden zijn waar. Er lijkt enige concensus dat het gemiddeld wattage in een slotklim de belangrijkste indicator is. Maar nog steeds is niet duidelijk wat nu de grens van het mogelijke is. Wat wel duidelijk is, is dat dat wattage wordt beïnvloed door hoe zwaar de rit is; echter dit wordt nooit weergegeven in overzichten van wattages. Daarnaast is het natuurlijk evident dat de lengte van de slotklim een belangrijke rol speelt. Froome trapt 6.4 W/kg op Ax, maar het is een korte klim in het begin van de Tour na een relatief gemakkelijke bergrit. Hoe hoog lag het wattage op de slotklim zondag? Onder de 5.5 W/kg, schat ik zo maar in.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 11:47 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Wat nog irritanter is, is dat Sky hun succes (o.a.) verklaart door het uitgebreid trainen op wattages. Vind ik op zich een zeer goede manier van trainen en ook zeer geloofwaardig. Maar als dan andere mensen (Antoine Vayer) diezelfde manier van wattages gebruiken om aan te tonen dat de prestaties van Sky en Froome wel erg verdacht goed zijn, Brailsford dan opeens met uitspraken komt dat je op basis van wattages helemaal niets kunt zeggen en dat het bij Sky uberhaupt heel erg lastig is om wattages van hun renners te kunnen meten.
Dan spreek je jezelf toch weer aardig tegen.
Bron: http://cyclingtips.com.au(...)ce-amongst-the-pros/quote:Did you find the push to lose weight was more prevalent in some teams than in others? Or with some directors?
Eisel - "In Team Sky, for example, they don’t push it to the limit. They want to get the best out of you and offer you the best you can have, a chef at the camps and the best food. Having a permanent nutritionist and the ability to talk to him. That makes a difference. That’s different than a team sending you an e-mail telling you what to eat and your diet for the next three weeks."
Do you feel that your weight loss ever went too far?
Eisel - "Yes. You start losing power, especially when you start to lose weight in the last moment. You need to learn over the years what you need. For me, it’s better to have that kilo more at the start of a Grand Tour."
Dit is toch de quote van Brailsford waar jij op doelt?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:18 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ja dat zeg ik toch?
En het releasen van wattages (in combinatie met bloedwaarden) is inderdaad de perfecte oplossing om vertrouwen terug te winnen. En toch vind ik het een lastige kwestie, want het is natuurlijk onzin om de maximale krachten van je renners te delen met alle concurrenten. Dat zou ook betekenen dat het wielrennen een wel heel erg wetenschappelijke sport wordt, terwijl het wielrennen juist zo mooi is dankzij het romantische karakter, man tegen man en team tegen team. Je wilt niet de Formule 1 kant op waar alles wordt dood geanalyseerd en de renners meer als machines worden bekeken en een aankoop van een rijder gebeurt op basis van zijn maximale W/kg.
Maarja, als een Brailsford zelf zegt dat het meten van wattages bij zijn eigen renners lastig is maar het meten van een afstand helemaal niet precies is, ben ik wel benieuwd waarom hij die onduidelijkheid niet weggeeft en eens de verschillen aantoont.
Want ik kan mij herinneren dat de rekenmodules die we momenteel hebben (van Ferrari en Vayer) ook worden getoetst op basis van SRM data die we wél hebben (Van Den Broeck in 2012 bv) en dat die resultaten zéér dicht bij elkaar liggen (volgens Vayer een foutmarge van 1%).
Want zo'n Vayer is natuurlijk ook wel een persoon die er superveel verstand van heeft. Sky heeft geen monopolie op wattage kennis.
Dan blijft inderdaad wel de vraag hangen van situatie afhankelijk. Tuurlijk klopt het dat bepaalde omstandigheden (lengte etappe, koersdag, temperatuur) ook afhankelijk zijn. Daarom vergelijkt Vayer ook de resultaten niet met wat andere renners doen, maar bekijkt hij puur wetenschappelijk wat het menselijke maximum is. Hij zegt dus niet dat Froome doping heeft gebruikt omdat hij harder reed dan Ullrich (wat dus lastig te vergelijken is), maar hij zegt dat de maximale krachtsinspanning van dusdanig niveau is dat het menselijk onmogelijk is. Dan maakt het dus niet uit in hoeverre de rit zelf zwaar was, dat maakt het dan enkel evidenter.
Dat vind ik wat genuanceerder dan dat ze zeggen dat je op "helemaal niets kunt zeggen". Ze kunnen prima trainen op wattageschema's, waarom is dat in tegenstelling met dat ze niet elke variatie in prestatie kunnen verklaren en dat daar veel factoren bij meespelen?quote:"There's been a lot of debate about whether we should release power data and SRM data, but there's also a question of interpretation. Believe you me, interpreting power data is not as simple as it seems. We find a lot of variation in the data we collect ourselves and some of it is quite hard to understand, so I think it would have to be done by a panel of experts recognised by everyone as being fair and whose opinion collectively we will buy into.
Uiteraard, 'helemaal niets' is een overdreven uitspraak van me, excuus. :pquote:"It's pseudo science," dismisses Team Sky principal Dave Brailsford.
"In our team, we can already see how difficult it is to get precise and direct data (gathered from power meters on bikes) which we can use.
"To do it from distance is even more complicated.
"To trace a line through a moment in history and say, 'Beyond that is doping' is a rather dramatic way of thinking.
"The history of human sport has shown that you can go faster by your own means."
Ja ben ik wel met je eens. Maar ben het gedeeltelijk ook wel met Brailsford eens: die absolute grenzen die Vayer vaststelt kun je onmogelijk wetenschap noemen.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:48 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik doel op deze uitspraken:
[..]
Uiteraard, 'helemaal niets' is een overdreven uitspraak van me, excuus. :p
En het punt is, Brailsford haalt alle berekeningen die mensen doen over de W/kg van de Sky rijders onderuit maar zegt nergens tot wat voor berekingen ze zelf komen (gemeten op de fiets zelf). Dat vind ik dan zwak.
Het is meer de Tourvolger die het steeds terugbrengt op de zwemcoach en de wattagemeter. Vast en zeker gebaseerd op uitspraken ooit gedaan vanuit Sky. Maar er is natuurlijk veel meer. Alleen zal Sky logischerwijs niet een document uitbrengen met alle punten waarop zij het beter doen dan de concurrentie. Die quotes die ik hiervoor postte als kritiek op Sky bijvoorbeeld. Daar blijkt dan toch ook weer uit dat Sky een aparte voedingsspecialist heeft die daar fulltime mee bezig is. Een Armstrong had dat niet, als ik me niet vergis, die had alleen een dopingdokter die steeds riep dat gewicht heel belangrijk is. Riise raadde Hamilton aan om een fles water en wat slaappillen te nemen om af te vallen; erg wetenschappelijk zal dat allemaal niet zijnquote:MBT de betere trainingsmethodes van Sky, het is zeker zo dat de ploeg het beter aanpakt dan andere ploegen. Maar wattage rijden deden ze ook al met Festina, een revolutionaire ploeg. Armstrong heeft de windtunnel geïntroduceerd en ook initiatieven als Cervelo Test Team waren altijd bezig om nog beter te worden.
Bij Sky doen ze alsof ze het wielrennen opnieuw hebben uitgevonden, maar de sport staat nooit stil. Je gaat me niet zeggen dat het aantrekken van een zwemcoach tot zulke andere inzichten heeft geleidt ten opzichte van andere ploegen dat ze nu 3 minuten voorstaan in het algemeen klassement.
Vayer zelf zegt ook dat het geen manier is om doping te detecteren is hoor, net zoals die gasten van Science in Sport beweren. Denk ook dat die conclusies van het onderzoek van Vayer door de krant helemaal verkeerd zijn geïntepreteerd.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:09 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ja ben ik wel met je eens. Maar ben het gedeeltelijk ook wel met Brailsford eens: die absolute grenzen die Vayer vaststelt kun je onmogelijk wetenschap noemen.
[..]
Het is meer de Tourvolger die het steeds terugbrengt op de zwemcoach en de wattagemeter. Vast en zeker gebaseerd op uitspraken ooit gedaan vanuit Sky. Maar er is natuurlijk veel meer. Alleen zal Sky logischerwijs niet een document uitbrengen met alle punten waarop zij het beter doen dan de concurrentie. Die quotes die ik hiervoor postte als kritiek op Sky bijvoorbeeld. Daar blijkt dan toch ook weer uit dat Sky een aparte voedingsspecialist heeft die daar fulltime mee bezig is. Een Armstrong had dat niet, als ik me niet vergis, die had alleen een dopingdokter die steeds riep dat gewicht heel belangrijk is. Riise raadde Hamilton aan om een fles water en wat slaappillen te nemen om af te vallen; erg wetenschappelijk zal dat allemaal niet zijn.
Ik ben zelfs geneigd het verhaal van de marginal gains te geloven. Niet dat ze geen doping gebruiken, maar wel dat ze hun voordeel halen uit allerlei andere kleine zaken. Zelfs Armstrong had niet de beschikking over betere dope dan zijn concurrentie.
Voor iemand die zich tot vorig jaar op de baan geconcentreerd heeft zou dat op zich niet superopvallend zijn. Maar dan zou je denken dat de afgelopen winter een beter moment was om dat te doen, net zoals Geraint Thomas gedaan heeft.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:33 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Consensus is in ieder geval dat gewichtsverlies geleidelijk moet gaan, en anders nadelig is. Peter Kennaugh is na de ronde van Romandië, als afgetrainde prof, in twee maanden 5 kilo afgevallen. Dàt vind ik verdacht, zeker als je weet welke dopingmiddelen nu hip zijn.
Dat zeg je nu wel, maar Sky heeft veel meer trainers en specialisten per renner; nogmaals dat geeft de Jongh van Saxo zelf aan als het gaat om professionaliteit.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:14 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Vayer zelf zegt ook dat het geen manier is om doping te detecteren is hoor, net zoals die gasten van Science in Sport beweren. Denk ook dat die conclusies van het onderzoek van Vayer door de krant helemaal verkeerd zijn geïntepreteerd.
En dat van marginal gains, ik bedoelde meer te zeggen dat alle ploegen 24/7 bezig zijn met hun renners. Voedingdeskundigen hebben ze allemaal, en van tijd tot tijd kom je weer zo'n ijsbad tegen bv. :p. Denk dus dat alle topploegen werkelijk elke trainingsmethode controleren en testen.
Iets heel bijzonders? Dat dacht men ook over Armstrong, maar die deed het "gewoon" op EPO etc. net als de rest. Overigens vermoed ik wel dat omgang met doping een van de marginal gains van Sky isquote:Mijn punt is dat Sky wellicht wel íets meer budget in de wetenschap steekt dan een Euskatel, maar ik kan niet geloven dat enkel de marginal gains leiden tot deze ietswat minder marginal verschil in het klassement :p. Er moet echt iets heel bijzonders zijn. Maar wat jij zegt, wellicht waren ze zonder de doping en met die marginal gains ook wel leider geweest, maar dan met 20 seconden ofzo.
Dat bedoel ik dus, en daar haalde hij zijn voordeel uit, net zoals Sky dat doet uit hun marginal gains. (Daarnaast is de fysiologische gevoeligheid voor doping van renners natuurlijk ook van groot belang.)quote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:32 schreef ThePlaneteer het volgende:
Armstrong was naast EPO ook wel echt bezig met de sport toch? Hij liet Trek speciaal een fiets ontwikkelen die hij dagenlang testte in windtunnels etc.
Plus hij trainde harder dan wie dan ook (Ullrich die elke winter een paar kilo chocola atquote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:32 schreef ThePlaneteer het volgende:
Armstrong was naast EPO ook wel echt bezig met de sport toch? Hij liet Trek speciaal een fiets ontwikkelen die hij dagenlang testte in windtunnels etc.
Er zijn al een aantal dingen naar buiten gekomen die ze echt anders zouden doen dan de rest. Zo zouden ze bijvoorbeeld hun trainingen opbouwen door te beginnen met korte scherpe trainingen en dat steeds verder uit te bouwen naar lange duurtrainingen op het einde, in plaats van omgekeerd. Of zulke dingen ook maar 1% beter (of gewoon helemaal niet) werken kunnen wij echt niet zeggen.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:48 schreef ThePlaneteer het volgende:
Bij Sky doen ze alsof ze het wielrennen opnieuw hebben uitgevonden, maar de sport staat nooit stil. Je gaat me niet zeggen dat het aantrekken van een zwemcoach tot zulke andere inzichten heeft geleidt ten opzichte van andere ploegen dat ze nu 3 minuten voorstaan in het algemeen klassement.
Je hoeft de windtunnel ook niet te gebruiken om de meest aerodynamische houding te vinden natuurlijk, je kan ook al veel wijzer worden over de beste verhouding comfort/aerodynamica.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:53 schreef wimderon het volgende:
Om op windtunnels terug te komen. Ik vraag me af wat dat feitelijk oplevert. Hoe vaak hoor je niet dat zo'n efficiëntere positie teruggedraaid wordt omdat die helemaal niet comfortabel is en er minder kracht geleverd kan worden. Ik denk dat je net geluk moet hebben dat er (grote) aanpassingen gedaan kunnen worden die in de praktijk gebracht kunnen worden en het over het algemeen weinig zin heeft.
Klopt. De UCI zegt dat maar 73% getest werden op EPO.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 11:00 schreef CyclingGirl het volgende:
Een dopingdokter bij ons thuis heeft wel eens verteld dat ze in een dopingtest niet op alle verboden middelen (kunnen) testen. Ze gaan er vanuit dat de meeste renners wel weten dat je met epo de sjaak bent als je getest wordt en doen deze test steekproefsgewijs.
Je moet er wel echt aan werken, wil het effect hebben ja. 2x in een windtunnel gaan zitten an sich heeft echt vrij weinig zin, want het gaat om aanpassingen in je houding en / of techniek. Met als gevolg dat je eerst waarschijnlijk moeizamer / slechter / langzamer zal rijden, maar als je blijft investeren je waarschijnlijk op een hoger niveau terecht komt. Maar ik denk dat weinigen daar de moeite voor nemen, zeker gezien het beperkte aantal tijdritten op hoog niveau (zelfs voor klassementsrenners maar 2x per jaar in een grote ronde die er echt toe doet voor ze).quote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:53 schreef wimderon het volgende:
Om op windtunnels terug te komen. Ik vraag me af wat dat feitelijk oplevert. Hoe vaak hoor je niet dat zo'n efficiëntere positie teruggedraaid wordt omdat die helemaal niet comfortabel is en er minder kracht geleverd kan worden. Ik denk dat je net geluk moet hebben dat er (grote) aanpassingen gedaan kunnen worden die in de praktijk gebracht kunnen worden en het over het algemeen weinig zin heeft.
Oud tvm-er Knaven is er ook nog steeds ploegleider. Gewoon ondertekenen dat je nog nooit wat gebruikt hebt en het was klaar. Alleen Steven de Jongh deed dat niet.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 10:24 schreef Waaghals het volgende:
Ik zie net dat Dario Cioni in dienst is bij Sky. Die heeft toch ook eens een akkefietje gehad met te hoog hematocriet.
Dacht dat die mensen niet meer bij Sky mochten werken?
En die zit nu bij Saxo... er is niks veranderd.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 11:22 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Oud tvm-er Knaven is er ook nog steeds ploegleider. Gewoon ondertekenen dat je nog nooit wat gebruikt hebt en het was klaar. Alleen Steven de Jongh deed dat niet.
quote:Matschiner twijfelt aan Nederlanders
Voormalig dopinghandelaar Stefan Matschiner denkt dat het peloton nog niet schoon is. Ook bij de Nederlanders die nu succesvol zijn in de Tour zet hij zijn vraagtekens.
Volgens Matschiner betekent de aanwezigheid van Bauke Mollema en Laurens ten Dam in de top van het klassement niet dat er minder doping gebruikt wordt in de wielersport. "Het Nederlandse publiek, of de politici, of de journalisten willen dat graag horen. Het is hun eigen interpretatie", zegt hij tegen de NOS.
"Het is net als bij de Duitse sprinters. Die zeggen ook: wij zijn nu de besten, want alle dopingzondaars zijn eruit. Maar zij doen hetzelfde als de rest. Waarom zou het in Nederland anders zijn?"
Matschiner, voormalig atleet en sportmanager, was spil in het schandaal rond de Oostenrijkse bloedbank Humanplasma. Hij hielp de Rabobank-ploeg met renners als Michael Boogerd en Michael Rasmussen onder meer in 2005 aan doping.
nee inderdaad daarom moeten mensen zoals Matschiner niks gaan roepen in de media zonder bewijsquote:Op zaterdag 13 juli 2013 23:34 schreef Pandarus het volgende:
[..]
Er is ook geen bewijs dat Usan Bolt doped.
Wat zegt hij dan verkeerd? Het enige wat hij doet is zeggen dat nieuwe renners aan het front niet meteen geen doping meer betekent.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 23:34 schreef Evertjan het volgende:
[..]
nee inderdaad daarom moeten mensen zoals Matschiner niks gaan roepen in de media zonder bewijs
Het zal altijd een wedstrijd blijven naast het hard rijden binnen het wielrennen.quote:Op zondag 14 juli 2013 00:27 schreef Ferdii het volgende:
Bedoelt matdchiner niet met ze doen het zelfde als de rest, namelijk hard rijden en voorin koersen.
Oftewel je kan niet zeggen dat ze niet gebruiken
http://nos.nl/video/52930(...)an-nederlanders.htmlquote:Op zondag 14 juli 2013 00:27 schreef Ferdii het volgende:
Bedoelt matdchiner niet met ze doen het zelfde als de rest, namelijk hard rijden en voorin koersen.
Oftewel je kan niet zeggen dat ze niet gebruiken
soms denk ik dat je geld van de NOS krijgt, ofzoquote:Op zondag 14 juli 2013 16:37 schreef Wombcat het volgende:
Toch valt de klimtijd op de Ventoux nog mee, zeker aangezien ze veel wind mee hadden op het laatste stuk.
Is gewoon zo in dit geval. Ze doen 'm in ca. 59 minuten. Vanaf Chalet Reynard flink de wind mee, dat levert zo 1-2 minuten winst op, als het niet meer is. Da's dus echt wel een stuk langzamer dan de toptijd van Mayo.quote:Op zondag 14 juli 2013 16:46 schreef THEFXR het volgende:
[..]
soms denk ik dat je geld van de NOS krijgt, ofzo
hallo, dat was een klimtijdrit, nu hebben ze er nog 220 km ervoor gedaan a 50 per uur, dingdongquote:Op zondag 14 juli 2013 16:48 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Is gewoon zo in dit geval. Ze doen 'm in ca. 59 minuten. Vanaf Chalet Reynard flink de wind mee, dat levert zo 1-2 minuten winst op, als het niet meer is. Da's dus echt wel een stuk langzamer dan de toptijd van Mayo.
Sky zit vol met voormalig dopers en dopingartsen. Hun hoofd performance is een Australische ex zwemtrainer die opschept dat zijn cleane renners de wereldrecords van alle dopers konden breken.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 10:24 schreef Waaghals het volgende:
Ik zie net dat Dario Cioni in dienst is bij Sky. Die heeft toch ook eens een akkefietje gehad met te hoog hematocriet.
Dacht dat die mensen niet meer bij Sky mochten werken?
ala stephen roche?quote:Op zondag 14 juli 2013 16:50 schreef Wombcat het volgende:
Voor de show dienen ze nu Froome wel even zuurstof toe
nou, ze hebben wel allemaal een doping contract moeten tekenen en leinders is eruit gegooidquote:Op zondag 14 juli 2013 16:51 schreef Pandarus het volgende:
[..]
Sky zit vol met voormalig dopers en dopingartsen. Hun hoofd performance is een Australische ex zwemtrainer die opschept dat zijn cleane renners de wereldrecords van alle dopers konden breken.
En Knaven is daar ook ploegleider.
Voor veel andere ploegen geld hetzelfde, Belkin, Movistar, Saxo, etc.
quote:Op zondag 14 juli 2013 16:53 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee, als Merckx (die toegaf dat het voor de show was).
Dus? Ze gaan natuurlijk niet toegeven dat ze een dopingteam zijn.quote:Op zondag 14 juli 2013 16:53 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nou, ze hebben wel allemaal een doping contract moeten tekenen en leinders is eruit gegooid
dan zal ie ook wel eruit worden gegooidquote:Op zondag 14 juli 2013 16:56 schreef Pandarus het volgende:
[..]
Dus? Ze gaan natuurlijk niet toegeven dat ze een dopingteam zijn.
We weten zeker dat Knaven zelf gebruikt heeft, dus wat zegt zo een contract?
en dat bepaal jij even? dat er geen vergelijk kan worden gemaakt, ik lig hier dubbel van het lachen, solliciteer even bij de NOS ofzoquote:Op zondag 14 juli 2013 16:55 schreef Ereinion het volgende:
We moeten wachten op de Alpe, als daar tenminste gekoerst wordt.
Snelste tijden (laatste 15.65km) uit de Tour in 2000, 2002 en 2009 (we kunnen er van uitgaan dat deze allemaal met behulp van doping behaald zijn: tinyurl.com/o6b942o
Froome vandaag ongeveer 49 minuten. Geen slechte tijd, maar de omstandigheden kunnen zo wisselen op de Ventoux dat je geen nuttige vergelijkingen kan maken.
Ja, dat bepaal ik ja.quote:Op zondag 14 juli 2013 16:59 schreef THEFXR het volgende:
[..]
en dat bepaal jij even? dat er geen vergelijk kan worden gemaakt, ik lig hier dubbel van het lachen, solliciteer even bij de NOS ofzo
De omstandigheden op de Ventoux kunnen verschrikkelijk varieren. Wind mee of wind tegen scheelt daar minuten.quote:Op zondag 14 juli 2013 16:59 schreef THEFXR het volgende:
[..]
en dat bepaal jij even? dat er geen vergelijk kan worden gemaakt, ik lig hier dubbel van het lachen, solliciteer even bij de NOS ofzo
Het scheelt ook of het een klimtijdrit is of je ervoor 220km hebt moeten rijden a 50 per uur, maar dan de andere kant op!quote:Op zondag 14 juli 2013 17:01 schreef Wombcat het volgende:
[..]
De omstandigheden op de Ventoux kunnen verschrikkelijk varieren. Wind mee of wind tegen scheelt daar minuten.
Dat is schijn naar de buitenwereld toe. Het kan ook heel goed mogelijk zijn dat ze bijvoorbeeld figuren hebben die ze inhuren. Denk aan types zoals Ferrari of Fuentes.quote:Op zondag 14 juli 2013 16:53 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nou, ze hebben wel allemaal een doping contract moeten tekenen en leinders is eruit gegooid
Zou best kunnen, maar de keren dat ik vlaggen zag, hadden ze 'm toch echt mee.quote:Op zondag 14 juli 2013 17:03 schreef THEFXR het volgende:
btw ik hoor net dat ze de wind tegen hadden
Dat zal bij Schleck zeker het geval zijn en Evans is gewoon over zijn top.quote:Op zondag 14 juli 2013 17:32 schreef Wombcat het volgende:
Bij Schleck vraag ik me ook wel af of hij nu wel hetzelfde er voor doet. Kan zo zijn dat die maar de helft traint, nu 'ie het alleen moet doen.
Inderdaad. Wat voor voordeel hoop je te halen in een windtunnel als je bergop rijdt?quote:Op zondag 14 juli 2013 18:06 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
Dat zal bij Schleck zeker het geval zijn en Evans is gewoon over zijn top.
Misschien naïef om te zeggen maar ik denk dat het een vrij schone tour is. De tijdrit sprak wel boekdelen als de top vijf van het GC de top tien van de rit niet haalt. (of had de laatste groep nu tegenwind?) Verder zit alles dicht bij elkaar. Quintana rijdt wel anderhalve minuut los, maar daar is het ook het type renner voor (en hij ging vroeg in de aanval). Volgens mij is er maar een zekerheidje qua doping. Een Britse hardrijder die beweert zijn snelheid te halen door zijn techniek te verbeteren in een windtunnel, maar ondertussen als een hark op de fiets zit.
Vandaag is Gay betrapt. Teveel risico genomen om Bolt te benaderen. Dat zullen we de komende jaren in het wielrennen ook gaan meemaken. Renners die toch naar de doping gaan grijpen omdat ze het beu zijn om iedere keer als tweede te eindigen. Wat dat betreft is het beter als sky gewoon snel betrapt wordt. Ik wilde de beste coureur zien winnen, niet degene die het beste zijn weg weet in het mediciijnenkastje.
Tien minuten langer?quote:Op zondag 14 juli 2013 17:31 schreef Ereinion het volgende:
reed hij zonder echt voluit te gaan de Ventoux in ongeveer 49 minuten. Nu, nadat zijn broer gepakt is, doet hij er 10 minuten over. Ra ra hoe kan dat.
zo gaat het al 100 jaar, doping en wielrennen gaan gewoon samen.quote:Op zondag 14 juli 2013 18:06 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
Dat zal bij Schleck zeker het geval zijn en Evans is gewoon over zijn top.
Misschien naïef om te zeggen maar ik denk dat het een vrij schone tour is. De tijdrit sprak wel boekdelen als de top vijf van het GC de top tien van de rit niet haalt. (of had de laatste groep nu tegenwind?) Verder zit alles dicht bij elkaar. Quintana rijdt wel anderhalve minuut los, maar daar is het ook het type renner voor (en hij ging vroeg in de aanval). Volgens mij is er maar een zekerheidje qua doping. Een Britse hardrijder die beweert zijn snelheid te halen door zijn techniek te verbeteren in een windtunnel, maar ondertussen als een hark op de fiets zit.
Vandaag is Gay betrapt. Teveel risico genomen om Bolt te benaderen. Dat zullen we de komende jaren in het wielrennen ook gaan meemaken. Renners die toch naar de doping gaan grijpen omdat ze het beu zijn om iedere keer als tweede te eindigen. Wat dat betreft is het beter als sky gewoon snel betrapt wordt. Ik wilde de beste coureur zien winnen, niet degene die het beste zijn weg weet in het mediciijnenkastje.
AICAR staat er al langer op (valt onder de gendoping) en wordt sinds 2009 met naam genoemd. Het is sinds 2010 in theorie detecteerbaar. Overigens zijn in 2009 verpakkingen van AICAR aangetroffen in het vuil van renners in de tour (Cavendish 6 ritwinsten) en is in 2012 een Colombiaanse arts op het vliegveld betrapt met het spul (arts gelinkt aan Fuentes).quote:Op zondag 14 juli 2013 18:17 schreef THEFXR het volgende:
Die dopingtesten lopen altijd achter, AICAR en GW1516 staan sinds 2009 al op de verboden lijst, dit jaar zijn er pas testen voor verschenen.
Ze zitten nu weer aan de peptides of elektrode doping en daar zijn geen testen voor.
Het bloedpaspoort heeft een aantal jaar geholpen,maar de doktoren hebben weer de mazen gevonden.
Verder is de UCI volgens mij als de dood voor nieuwe doping gevallen daarom brengen ze maar oude positieve testen naar buiten, om maar vooral het accent te leggen dat het nu schoner is, menselijke maat, nieuwe wielrennen, iets wat na 1998 ook al werd gezegd.
Fixedquote:Op zondag 14 juli 2013 18:26 schreef THEFXR het volgende:
[..]
zo gaat het al 100 jaar, doping en wielrennen sport gaan gewoon samen.
Elektrodedoping? Wat moet ik me daar bij voorstellen? Dat ze voor de rit wat meer opgeladen zijn?quote:Op zondag 14 juli 2013 18:17 schreef THEFXR het volgende:
Die dopingtesten lopen altijd achter, AICAR en GW1516 staan sinds 2009 al op de verboden lijst, dit jaar zijn er pas testen voor verschenen.
Ze zitten nu weer aan de peptides of elektrode doping en daar zijn geen testen voor.
Het bloedpaspoort heeft een aantal jaar geholpen,maar de doktoren hebben weer de mazen gevonden.
Verder is de UCI volgens mij als de dood voor nieuwe doping gevallen daarom brengen ze maar oude positieve testen naar buiten, om maar vooral het accent te leggen dat het nu schoner is, menselijke maat, nieuwe wielrennen, iets wat na 1998 ook al werd gezegd.
Waar was die aicar afval gevonden? Je doet alsof er een verband is met Cavendishquote:Op zondag 14 juli 2013 18:51 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
AICAR staat er al langer op (valt onder de gendoping) en wordt sinds 2009 met naam genoemd. Het is sinds 2010 in theorie detecteerbaar. Overigens zijn in 2009 verpakkingen van AICAR aangetroffen in het vuil van renners in de tour (Cavendish 6 ritwinsten) en is in 2012 een Colombiaanse arts op het vliegveld betrapt met het spul (arts gelinkt aan Fuentes).
Overigens zal er geen enkele renner betrapt worden in de 100e tour. Ik denk niet dat de organisatie het feestje laat bederven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |