Je moet er wel echt aan werken, wil het effect hebben ja. 2x in een windtunnel gaan zitten an sich heeft echt vrij weinig zin, want het gaat om aanpassingen in je houding en / of techniek. Met als gevolg dat je eerst waarschijnlijk moeizamer / slechter / langzamer zal rijden, maar als je blijft investeren je waarschijnlijk op een hoger niveau terecht komt. Maar ik denk dat weinigen daar de moeite voor nemen, zeker gezien het beperkte aantal tijdritten op hoog niveau (zelfs voor klassementsrenners maar 2x per jaar in een grote ronde die er echt toe doet voor ze).quote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:53 schreef wimderon het volgende:
Om op windtunnels terug te komen. Ik vraag me af wat dat feitelijk oplevert. Hoe vaak hoor je niet dat zo'n efficiėntere positie teruggedraaid wordt omdat die helemaal niet comfortabel is en er minder kracht geleverd kan worden. Ik denk dat je net geluk moet hebben dat er (grote) aanpassingen gedaan kunnen worden die in de praktijk gebracht kunnen worden en het over het algemeen weinig zin heeft.
Oud tvm-er Knaven is er ook nog steeds ploegleider. Gewoon ondertekenen dat je nog nooit wat gebruikt hebt en het was klaar. Alleen Steven de Jongh deed dat niet.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 10:24 schreef Waaghals het volgende:
Ik zie net dat Dario Cioni in dienst is bij Sky. Die heeft toch ook eens een akkefietje gehad met te hoog hematocriet.
Dacht dat die mensen niet meer bij Sky mochten werken?
En die zit nu bij Saxo... er is niks veranderd.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 11:22 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Oud tvm-er Knaven is er ook nog steeds ploegleider. Gewoon ondertekenen dat je nog nooit wat gebruikt hebt en het was klaar. Alleen Steven de Jongh deed dat niet.
quote:Matschiner twijfelt aan Nederlanders
Voormalig dopinghandelaar Stefan Matschiner denkt dat het peloton nog niet schoon is. Ook bij de Nederlanders die nu succesvol zijn in de Tour zet hij zijn vraagtekens.
Volgens Matschiner betekent de aanwezigheid van Bauke Mollema en Laurens ten Dam in de top van het klassement niet dat er minder doping gebruikt wordt in de wielersport. "Het Nederlandse publiek, of de politici, of de journalisten willen dat graag horen. Het is hun eigen interpretatie", zegt hij tegen de NOS.
"Het is net als bij de Duitse sprinters. Die zeggen ook: wij zijn nu de besten, want alle dopingzondaars zijn eruit. Maar zij doen hetzelfde als de rest. Waarom zou het in Nederland anders zijn?"
Matschiner, voormalig atleet en sportmanager, was spil in het schandaal rond de Oostenrijkse bloedbank Humanplasma. Hij hielp de Rabobank-ploeg met renners als Michael Boogerd en Michael Rasmussen onder meer in 2005 aan doping.
nee inderdaad daarom moeten mensen zoals Matschiner niks gaan roepen in de media zonder bewijsquote:Op zaterdag 13 juli 2013 23:34 schreef Pandarus het volgende:
[..]
Er is ook geen bewijs dat Usan Bolt doped.
Wat zegt hij dan verkeerd? Het enige wat hij doet is zeggen dat nieuwe renners aan het front niet meteen geen doping meer betekent.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 23:34 schreef Evertjan het volgende:
[..]
nee inderdaad daarom moeten mensen zoals Matschiner niks gaan roepen in de media zonder bewijs
Het zal altijd een wedstrijd blijven naast het hard rijden binnen het wielrennen.quote:Op zondag 14 juli 2013 00:27 schreef Ferdii het volgende:
Bedoelt matdchiner niet met ze doen het zelfde als de rest, namelijk hard rijden en voorin koersen.
Oftewel je kan niet zeggen dat ze niet gebruiken
http://nos.nl/video/52930(...)an-nederlanders.htmlquote:Op zondag 14 juli 2013 00:27 schreef Ferdii het volgende:
Bedoelt matdchiner niet met ze doen het zelfde als de rest, namelijk hard rijden en voorin koersen.
Oftewel je kan niet zeggen dat ze niet gebruiken
soms denk ik dat je geld van de NOS krijgt, ofzoquote:Op zondag 14 juli 2013 16:37 schreef Wombcat het volgende:
Toch valt de klimtijd op de Ventoux nog mee, zeker aangezien ze veel wind mee hadden op het laatste stuk.
Is gewoon zo in dit geval. Ze doen 'm in ca. 59 minuten. Vanaf Chalet Reynard flink de wind mee, dat levert zo 1-2 minuten winst op, als het niet meer is. Da's dus echt wel een stuk langzamer dan de toptijd van Mayo.quote:Op zondag 14 juli 2013 16:46 schreef THEFXR het volgende:
[..]
soms denk ik dat je geld van de NOS krijgt, ofzo
hallo, dat was een klimtijdrit, nu hebben ze er nog 220 km ervoor gedaan a 50 per uur, dingdongquote:Op zondag 14 juli 2013 16:48 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Is gewoon zo in dit geval. Ze doen 'm in ca. 59 minuten. Vanaf Chalet Reynard flink de wind mee, dat levert zo 1-2 minuten winst op, als het niet meer is. Da's dus echt wel een stuk langzamer dan de toptijd van Mayo.
Sky zit vol met voormalig dopers en dopingartsen. Hun hoofd performance is een Australische ex zwemtrainer die opschept dat zijn cleane renners de wereldrecords van alle dopers konden breken.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 10:24 schreef Waaghals het volgende:
Ik zie net dat Dario Cioni in dienst is bij Sky. Die heeft toch ook eens een akkefietje gehad met te hoog hematocriet.
Dacht dat die mensen niet meer bij Sky mochten werken?
ala stephen roche?quote:Op zondag 14 juli 2013 16:50 schreef Wombcat het volgende:
Voor de show dienen ze nu Froome wel even zuurstof toe
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |